"And that's not all that's new. We are about the reveal our other project, which is much closer to being completed, and yes it will be a fully open-world game with an intense story. You can probably guess the game we're talking about. On the 5th of February it will be all clear."
A Cyberpunk 2077 trailerében volt elrejtett üzenet. Nem tudom örüljek e neki, hogy open world lesz az új rész.
Open world rpg-re a legjobb példa a TES széria ami egész más mint a Witcher eddigi részei de a lengyelek eddig csak minöségi játékokat csináltak tehát remélhetöleg ezt se fogják elkúrni.
Obsidianak két év alatt sikerült letenni egy minõségi rpg-t az open world világban akkor ez a CD projektnek is menni fog. Az viszont kétségtelen szinte elképzelhetetlen hogy ez mass effect vagy witcher szintû sztori legyen. Pont az össze vissza szaladgálás okozza a problémát hiszen egy ponton a karakterek szövege "lejárt" lesz. Persze elvileg a Fallout nv mutatja az utat ha a terepen egybõl rajta van minden szint akkor elvileg már nem kell visszamenni, mert a történet véget ér. Persze lehet több szintre is szét osztani egy karaktert de ez piszok nehéz dolog. Eszméletlen nehéz megcsinálni egy open world gamet hogy akkorát üssön mint a mass effect 3. Szóval egyet értek.
Az hogy jó játék lesz nem kétséges és én csak a szokásos minöségi történetet féltem a nyitott világtól mert a kettöt nem nagyon lehet összehozni.
Nyilván lehetett már olvasni esetleg mind a cyberpunk és mind a witcher 3 új generációs konzolokra fog jönni. Ezzel nyilván véglegesé válik hogy a pc régi mûfajoknak csak a kickstarter marad. Az obsidian úgy döntött nem adja fel a pc-t. A többiek úgy néz ki mind mennek át a konzolra véglegesen. Nem kell illuzionistának lenni ahhoz hogy ezt tudomásul vegyük. Legfeljebb lesz jó is benne a CD projekt s a Bioware is alaposan feladja a leckét a Bethesdának az egész biztos hogy agyonverik a skyrim szintet és ezzel Todnak is foglalkozni kell nem fog mûködni a story nélkül csak a cool dolgokra megyünk téma. A régi dolgokra meg reméljük a kickstarter mûködni fog. És valahol azért élvezhetõk lesznek ezek a fajta konzolos játékok is már. Mert minõséget lehet arra is csinálni ezt már mind a bioware mind a CD projekt bizonyította. PErsze jó lenne ha legalább a cd projekt nem adná fel a witcher 2 ben látható laboros quest szintjét. És akkor nem fog érdekelni hogy konzolra készül.
Eddig csak egy Fallout nv-k van és el kell ismerni történetbe a witcher 2 és a mass effect 3 is jobb. És tartok tõle azért az Obsidian van annyira jó mint ezek, így sokkal jobbat más se fog tudni letenni. . Tehát bízunk benne ha több lesz rá mint 2 év akkor megközelítõleg jó lesz mad.
Megvolt. :) Történetbe nekem a 3 jobban tetszik. De ez azért van mert dark rajongó vagyok dark sci-fi és dark fantasy mint a conan. ÉÉs így nekem a Mass effect 3 jobbb :)
érdekes hogy van akinek az open world jobban tetszik. természetesen meg lehet jól csinálni azt is, de a menjél a csõbe csináldmegaküldiket is éppen annyira élvezetes tud lenni, számtalan példát lehetne mondani rá. nagy oblis/falloutos vagyok, de egy gothic 4, venetica éppen ugyanott tud lenni játékélményben sztem, ha jó a sztori. a RAGE érdekes volt, mert ugye úgy tûnt hogy bármit csinálhatsz, valójában csõben haladt a sztori csak néhány küldetést magad döntötted el hogy milyen sorrendben, és a szintezés is cselesen lett megoldva, szinte alig észrevehetõen haladt az események sodrával az elérhetõ felszerelés és az ellenfelek erõsödése
Csak abban bízok hogy legalább a CD projekt nem adja fel ezt a szintet hamár a Bioware feladta. Loc Muinne Bár itt örültem hogy van magyar felirat angolul ez nem biztos hogy ment volna. Kb 3-4 kísérlet mûködött akkora sikerült ráhangolódnom a versikékre. Nagyon hiányonza mind a cyberpunkból mind a witcher 3 ez jelenti az igazi rpg-t. :)
köszi, TES is kedvencek között, szóval szerintem nem vághatja agyon az open world. mmo nagyon rossz ötlet lenne mert ott tényleg elveszne a sztori. na de februárban megtudjuk mit tartogatnak számunkra.
én mondjuk nem tartanám open world-nek a Mass Effect egyik részét sem... ugyan több lehetõség van benne, hogy merre mész, de nem bárhová és sok hely csak a fõszállal együtt nyílik meg..
open world-rõl inkább a Fallout jut eszembe, ahol már az elsõ részben (1997-ben !!) is simán elmászkálhattál bár merre, akár olyan helyekre, ahol pillanatok alatt elhullottál, mert annyira erõs ellenfelek voltak már arra...
a másik meg mint említettétek a TES sorozat.. már a Morrowind és az Oblivion is jó példa volt, de a Skyrim-mal egy olyat alkottak, amire sokan csak úgy gondolhatnak, hogy "ez igen, ez egy valódi nyílt világú crpg, követendõ példa"
ja mass effect igazából egy csõ volt, de adott egy olyan illúziót amitõl úgy érezted nem az. most az hogy 2 fõküldi között elmehettél egy másik bolygóra bevásárolni még nem igazán open world (vagy open space )
Szerintem elvesztetted a fonalat, senki nem mondta hogy a mass effect open world. Pont az a lényeg hogy a story magassan jobb mint egy open worldbe és egyedül a Fallout Nv-nek nevezhetõ jónak a storyja legalábbis jók az npck, jó a story szembe a TES-el ahol ugye igazából még a karakterek sem élnek. Tehát pont arról beszéltünk amit Wedge egy mondatba összefoglalt. Legfeljebb stewee kicsit összezavarodot a saját mondandójába. Hogy lehet tartani tõle hogy ez a fjata élmény amit a mass effect ad ez kiveszik ha mindenki átnyergel az open worldre. Csakhát sajna az rpgnek nem éppen jó szintnél magasabb Skyrim eladási adatai és népszerûsége olyan amilyen. És ahogy érzem nagyon sok játékos igazából nem is tudta összerakni a Mass effect három részt felölelõ storiját. De majd meglátjuk mi lesz.
Pedig csak elég ránézni a tesnexusra és lehet tudni mit jelent igazából a skyrim. Nem rossz de az a helyzet ha valaki végigmegy egy witcheren vagy egy mass effecten annak egy ideig nem lesz kedve skyrim szintû rpgkhez. Még Fallout NV. Csak keresi mi az ami megadja neki ezt az élményt ami szinte csak könyvekhez hasonlítható interaktív részel. Csak hát nem sok van ez az igazság.
Ebben igazad van, nem azt mondta hogy rossz, csak valahogy érzed hogy kicsit steril az egész pláne a Fallout nv élõ lélegzõ companionjai után pl. Sajna a Bethesda még ebbe se nagyon törte magát. Todnak tényleg az a hitvallása hogy a cool dolgok meg a látvány számít a történet másodlagos ezt már elmondta párszor. Így nehéz versenyezni egy jó történettel. És ha ez elég a nagy eladási számokhoz akkor lehet tartani a következõ TEsnek még ilyen se lesz ha belegondolsz az oblivion céh küldijei még kreatívabbak voltak. Persze ebbõl a szempontból elõny lesz hogy két olyan cég amelyik talán a világon a legjobb storikat csinálja kiegészítve az obsidiannal átnyergel. Ez lehet többre fogja sarkalni Todékat is ennyi elõnye lesz de ez nem fog vigasztalni abba ha több ilyen Mass effectet nem kapok.
jó játék a Mass Effect, de én nem érzem azt, hogy hûûasztorimennyiveljobbmintafallouté
és ezen nem oszt vagy szoroz a nyílt vagy zárt világ..
az egész azon múlik, hogy mennyire jó az alapötlet, mennyire egyedi világot tudnak kreálni, stb... az, hogy nyílt világ, max a mellékküldetések során számít, hogy még is mennyi extrát pakolnak bele a játékba
én úgy érzem, hogy inkább számít a fõhõs személye.. akkor tudnak rá igazán személyre szabott küldetéseket, világot írni... a witcher elõnye is ebben rejlik, adott a hõs, ahhoz egy adott személyiség, ami kiinduló pont az íróknak.. ahogy a ME-nél is ez volt a helyzet, adott egy katona, aki max 3 féle választ adhat egy kérdésre..
a Planescape Torment-nek is hangulatos volt a világa, a sztorija, mert adott volt a fõhõs, de mondjuk egy Baldur's Gate játék, ahol ugyanúgy lehetsz törvényes jó lovag mint kaotikus gonosz varázsló, ott már nehezebb dolguk van a készítõknek..
de ha annyira a látványra mennek szerintem cseréltek volna már motrot a morrowind óta, nem azt mondom, hogy rosszul néz ki a skyrim, de azért bele lehet kötni ha olyan az ember. kár hogy ez Tod felfogása még nem hallottam, pedig egy ilyen világ mint a TES megérdemelné a legjobb sztorit. szerintem a Witchernél nem lesz gond a sztorival akármilyenné is teszik a játékot.
Nem tudom nekem a skyrim grafikája 5-ös nem azzal van a gond. Bõven elég pláne a hd texturával. Egy rpghez bõven jó a skyrim grafja. De ha ránézel te is tudod hogy ez nem egy komoly story. Már az érintet topicba íírtam szerintem hol hibázik több helyen is. Egy sárkány sokkal komolyabb dolog mint õk kezelik. Sok dolgot jól megoldottak legalább magyaráz szinten pl miért lettek ilyenek a db-s küldik. De mindez már takarás. Ha nem mondta volna akkor is tudnám hogy ez a hitvalása. És ez egy lefelé vezetõ út. Mert nyilván ha az embereknek nem kell több annál mint hogy "apuuu én vagyok a sárkányölõ" akkor nem is kapnak többet.
mindenbe bele lehet kötni.. akinek nem tetszik a skyrim a grafikája miatt, az menjen ki a kertbe játszani.. mert a világ méreteihez mérten iszonyat kidolgozott és aprólékos.. persze, rá lehet mindig húzni még a HD textúrát meg még ezt még azt, csak épp egy atomerõmû kell akkor a futtatásához, és azon sír a nép...
a TES sorozat egyedüli hátránya valóban az lehet, hogy nem fektetnek akkora súlyt a sztori elemekre Bethesdáék, és erre valóban jó példa lehet a Fallout 3 és a New Vegas összehasonlítása
És azért ne a modolt játékot vegyük mert az unfair a többiekkel szemben. Az alapot amibe egy rém egyszerû gondolkodást sem igénylõ elfojthatatlan karaterfejlesztés van, és ami masteren is csak abba különbözik a többitõl hogy több a hp-d meg a nagyobbat sebeznek. Könyörgöm lv10-es karival levertem a sárkányt masteren. ÉS ez még rendben van de elgalább a történetbe öltek volna egy kis idõt. Mass effect se egy csúcs rpg de olyan története van ami az egyik legjobb dark sci-fi amit láttam.
kicsit félreérthetõ voltam, nekem is bõven tetszik a skyrim grafikája,bár TES játékot soha nem is grafika miatt szerettem, pont a kalandozás fogott meg benne. én sem grafika miatt játszok valamivel, fõleg nem rpgnél, de tartom az állításom, ha nem érdekli õket a történet, még ettõl is brutálabb grafikát várnék el minden patch vagy modolgatás nélkül. bár legjobban akkor járna a sorozat ha mégtöbb történet, aztán grafika meg maradhatna ezen a szinten is akár.
a sárkányölés tényleg nem volt túl nagy kihívás. talán jobban kitalálhatták volna azt a részt, de mondjuk trollok azért elég jól fejbevágtak a sárkányok helyett :D
Gondolom õk arra gondolnak, hogy TES - openworld, de általában gyenge történet ME - lineáris az egész, viszont jó a történet
hát az alapjátékot mindig a konzolosoknak írják, és úgy fejlesztik át pc-re. mint a lövöldözõsöknél, a skyrimben is azért ügyesség is kell a harcokhoz. az egérbill összehasonlíthatatlan a gamepaddal. volt egy barátom régebben feljártam hozzá ps-ezni. mondtam neki hogy milyen jók a sportjátékok a fõleg a verekedõsek a konzolon, és mennyire gyengék a lövöldözõsök. és hüledezett, hogy márpedig csak meg kell tanulni rendesen paddal, és akkor menni fog.
kértem hogy mutassa már meg hogy mit tud. hát majdnem elröhögtem magam. 1xûen nincs lehetõség paddal úgy tolni mint egérrel. - a q3 arénát nightmarén 3 pálya kivételével, az ut-kat masterfulon végig.....
na, csak a konklúzió miatt írtam fentit. ha vmi konzolra jelenik meg, vagy is jelenik meg, mivel ott sokkal tutibb a vásárlóközönség, akkor inkább oda fejlesztik. aztán a skyrim is alig egy éve jelnt meg, máris csomó dlc és megszámlálhatatlan mod és fejlesztés jött ki hozzá. mondhatni már a bõség zavara van, és tökéletes játékélményt lehet kihozni a játékból. a pc játékok mindenkori elõnye a modolás, pl morrowindezni most érdemes, hogy a 10 éve megálmodott világot mai hardverrel szuper megjelenítéssel, bõvített javított játékmenettel lehet végigélvezni.
az hogy modolni kell, keresgélni leírásokat, utasításokat a tweak-elésre, ini szerkesztgetésére stb. az meg külön jó, mert csak kihívással tud fejlõdni az ember. ha bárki belegondol, mekkora elõny ez. egy officét senki nem akarna modolgatni, de egy jó játékot :))
vannak nagyon jó szintezõ és erõsítõ, nehezítõ és survival modok is. mondjuk egy deadly dragons-al inkább futni kell a kicsike elõl sztem... az alapjáték valóban nagyon hiányos, de erre van a nexus...
Wz oké de egy moddertõl nem várható el hogy Fallout nv szintû storyval egészítse ki a skyrimet. Így is úgy néz ki az interesting npc készítõinek sikerült kipótolni a Bethesda egyik legnagyobb hiányosságát. Már kb 1GBi új zenét npc és pát questet pakoltak be 20e sor szöveggel. De ezt nem érdemes beleszámolni tényleg. Mondjuk az is igaz se a Mass effectnek se a witchernek nincs szüksége módolásra.
igen, pro és kontra. engem egy olyan mod érdekelne már, hogy adott helyszínhez adott zenemappa tartozik, amit tetszés szerint lehet feltölteni zenékkel. az oblihoz volt két hasolnó, de elõre írt
én bírnám ha pl. az arénában Endrõdy Gábor - Barbarian zenéje csendülne fel nem a mexokott battle musicok :)
Egy lineáris játékban sokkal jobban dominál a történet, nagyobb hangsúlyt kap. Egy sandbox játék sok tartalmat dob eléd, elvonja a figyelmed a fõszálról. Rögtön ott a világ amit felfedezhetsz + a kidolgozott mellékküldetések.
ME- végig vezet a történeten, közben ugyan kapsz némi szabadságot. Az egyedüli szabadon bejárható helyek az úgynevezett hub world-ok. Mellékküldetések vannak de egyszerûek (ME3-ban már túlságosan is sablonos és unalmas, semmit mondó mellékküldik voltak)
Sandbox - Fallout, Skyrim stb. - Itt egy kidolgozott világ menjél amerre akarsz. Rengeteg dolog eltudja terelni a figyelmet a fõszálról, történetrõl. Itt nem is a történeten van a hangsúly hanem a szabadságon és a rengeteg jól kidolgozott mellékküldiken.
Szvsz mint mindennek ennek is van pozítiv és negatív oldala.
Általában ha történet központú, dinamikus, folyamatosan pörgõ - mint harcban mint történetben - játékot akarok akkor elõszedek egy lineáris RPG-t (ME)
Ha kalandozni támad kedvem, kicsit járni egy világban akkor elõszedek vmi sandbox RPG-t (pl Fallout)
egyetértek, nincs olyan hogy jobb vagy rosszabb. mindegyiknek megvan a varázsa
találtam pár érdekességet, számomra legalábbis újdonság volt :
az új gamebrio motor :
http://www.youtube.com/watch?v=rI8TKNd2_CQ :)
fighting fantasy (kaland játék kockázat) könyvek. kíváncsi lennék létezik e pc-re is.
nintendo DS http://www.youtube.com/watch?v=k7fnDqP4h-o
psp http://www.youtube.com/watch?v=FL8pkiVtyyk
és az atomháború utáni legújabb sandbox így fest majd, szó szerint :) http://www.youtube.com/watch?v=f-nyuhNE_NU
ja,és látogassátok ezt a topicot. sok érdekesség lehet benne :
http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1333386124
Nos nekem meglepetés volt az ME3 a kettõ után mert nagyon sok kis következetesség volt benne sok kis apróság. Nagyon pozitiv volt hogy a kettõben meglévõ dlc-s karakterek is kaptak questet. És lehetõség szerint nagyon sok kis befejezés van szinte mindenbe. Nos igen a melléküldik már nem annyira izgalmasak de azok a kettõben sem voltak azok. Sajnos a Kotor színvonal amiben színvonalas puzzle questek is voltak már a múlté. De az ME3 a lehetséges variációkat bevitte a történetbe és egyáltalán nem lineáris függõen attól pozitiv vagy negatív karaktered van. Az biztos Akció rpg kategóriájában ez a Mass effect ciklus közel verhetetlen. És ha elolvastad amit írtunk akkor láttod ezt mi is tudjuk hogy a sandbox nehéz dió, de abba is lehet olyan sztorit csinálni npckel amire azt mondod a végén na ez ütõs volt. És lehet olyat csinálni amire legfeljebb azt mondod egy üveg borral még élvezhetõ is.
hehe, Barbarians (: (nekem valahogy többes számban rémlik a neve)
jó a zenéje, de mindig kikapcsoltam, hogy halljam a szörnyikét röhögni meg a kirúgott fej pattogását
amúgy valóban meg van a nyílt világ és a lineáris játékok elõnye is, hátránya is.. én személy szerint szeretem a nyílt világú játékokat, de tény, hogy nagyon el lehet bennük "veszni"
pl Skyrim-ban is a végén már vagy 5-6 fõbb küldetésem és vagy 30 minor küldetés volt, az ember azt sem tudta, hogy mibe fogjon bele, akik kevésbé tolerálják ezt a nyíltságot, azok tuti sikítófrászt kapnak tõle...
minden esetre több köze van a valódi szerepjátékhoz a nyílt világú játékoknak, míg a lineáris játékok, mint a Witcher eddigi részei meg inkább a lapozgatós kaland-játék-kockázat könyvhöz hasonlóak, sokféleképp a végére juthatsz a történetnek, de azért még is csak korlátozottak a lehetõségeid..
de az is igaz, hogy a Skyrim nyíltsága ellenére tartalmazott olyan hülyeségeket, ami keserû ízt hagyott maga után
hogy a Witcher 3 milyen lesz open world-ként, az majd kiderül.. én bízom a készítõkben, a Witcher 1 is elég jó lett, a 2 még jobb, szóval fejlõdnek a srácok.. így meg van benne a bizalmam, hogy a CP2077-et sem rontják el
Na ez az. Pláne olyan valakinek akinek ez már pályája elején is munka után egyik menedéke volt. Fagyhullás Ezt az oldalt mindig szoktam ajánlani. Ez az egyik kedvencem. Persze mindegyik jó. Egy egészen egyedi csodálatos fantasy világ bontakozik ki belõle. gondolom nem voltam egyedül aki bízott benne ha a technika lehetõvé teszi ez életre kell. Tehát az hogy nem csak kaszabolás lesz az egész. A technika már adott lenne, de hát nem valószínû hogy a Bethesda életre fogja kelteni ezt. Nagyon gáz az amikor már az aki a storyt írja az is azt vallja hogy csak másodlagos, az halálraítélt projekt.
A NeoGAF fórumozói már rátették a kezüket a magazinra, és megszellõztették az elsõ konkrétumokat. A játékot - minden meglepetés nélkül - a csapat next-gen motorja, a REDengine 3 hajtja. A The Witcher 3: Wild Hunt teljesen nyitott világú cím lesz: nincs töltögetés, és a történet nem oszlik fejezetekre vagy Actokra, az engine új streaming technológiájának köszönhetõen minden területet megkapunk a kezdetektõl fogva. A nyitott világ állítólag 20 százalékkal nagyobb, mint a Skyrimé: lóháton körülbelül negyven percbe telik, míg átnyargalunk rajta. A történet szerint Geralt minden emléke visszatért, valószínûleg emiatt már nem érdeklik õt a frakciók közti harcok és a politika. Ehelyett azt teszi, amihez mindig is értett: bolyong a világban, pénzért szörnyeket öl, és rejtélyeket old meg, pont úgy, mint a könyvekben. Az elsõ képen egy koros Geraltot látunk, aki egy társsal lovagol - utóbbi arcát nem láthatjuk. A fejlesztõk tervezési filozófiáját teljesen át kellett dolgozni, mivel egy sandbox címmel van dolguk, ezért a nonlineáris narratíva három formában mutatkozik meg. Az alaphelyzet a szabad tevékenységekre hegyezõdik ki: craftolhatunk, szörnyetegeket ölhetünk változatos eszközökkel, valamint küldetéseket teljesíthetünk. A nilfgaardi invázió politikai helyzete már megoldódott, viszont minden terület saját sztoriszállal rendelkezik. Milyen régiókat kapunk? Skellige, Novigrad és a No Mans Land már biztosan a felhozatal része. Végül létezik egy fõ sztoriszál, amely Geralt történetét viszi tovább: keresi a szeretteit, vadakra vadászik, nevet, sír és megváltja a világot. Lényegében egy csomó kisebb történeti szálat kapunk, amiket nem kell kötelezõen teljesíteni, kihagyhatunk néhányat, ha szeretnénk, de legyünk tisztában azzal, hogy ennek következményei lesznek. A szörnyvadászat sem lesz egyszerû: ha megkaptuk a küldetést, miszerint le kell gyõznünk a várost terrorizáló rémséget, elsõként információt kell gyûjtenünk a bestiáról - a könyvek jó barátaink, de a városiak is sok tudnivalóval szolgálhatnak. Fõzeteket kell készítenünk, s minden olyan cuccot, ami fontos a harc során. A napszak és az egyéb körülmények befolyásolják, hogy az adott szörny mikor és hol bukkan fel, illetve, hogy milyen képességeket használ. Ha éppen egy szörnnyel harcolunk, a kritikus csapás esélye nagyban nõ attól, hogy mit és mennyit tanultunk korábban az ellenfelünkrõl. Ha például vámpírokkal harcolunk, jó elõre kiiktathatjuk a méregmirigyüket egy pontos vágással. Ha szíven szúrjuk õket, az instant killt jelent. A megölt szörnyeknél értékes cuccokat, ritka és szinte elérhetetlen alkímiai- és crafting-összetevõket, egyedi italokat, netán mutagént találunk. Természetesen a kitûzött vérdíj pénzt jelent számunkra - ebbõl élünk meg. A mágikus jeleink is frissültek. Az Igni például új lángszóró-effektet eredményez. Ha rágyúrunk a mágikus képességfára, akkor másodlagos hatásokkal is szembesülhetünk. Az Igni esetében egy 360 fokos robbanást is elõidézhetünk. Az Yrdennel csapdákat állíthatunk egy nagyobb területre, melyek lassítják az ellenséget. A kardvívói, illetve az alkimista képességeink is fejlõdtek. Új kunsztokkal szembesülhetünk a Swordsmanship-ág alatt, javíthatjuk állóképességünket és hárításunkat. A mutációs mechanika esetében is különbözõ fejlõdési utakat járhatunk be. A helyváltoztatás legjobb eszköze természetesen a ló. Az eszköztárunk használata egyszerûbb lesz, és kevésbé unalmas, mint a második részben. A játékosok testreszabhatják a saját maguk által készített fegyvereket az egyes összetevõk alapján. A szörnyek irhájából bõrpáncélt készíthetünk. Minden páncél egyedi megjelenést kapott, a ruhák animációjáért új animációs technológia felel. Borbélyhoz is járhatunk: új fazonra nyírathatjuk buránkat, de csak fehér színû hajunk lehet. A The Witcher 3: Wild Hunt megjelenési dátumáról mélyen hallgat a CD Projekt RED, ahogyan a platformok sem tisztázottak. Borítékolhatók a következõ generációs konzolok és a PC is.
Forrás@ Gameinformer/Gamekapocs
Sajnálom a nilfgaardi inváziót én kiváncsi lettem volna rá. A fene nagy szabadság meg csak ne menjen a story kárára de ezt már kibeszéltük. Egy gameplayre kiváncsi leszek milyen ez a szuper új engine.
Lesz pozitív vonzata is, mint mondottam vége lesz annak hogy a Bethesda leszarhatja a történetet. Nem bántom õket mert konkurencia nélkül azt csináltak amit akartak. Az élet minden területére érvényes csak a verseny ami jobb teljesítményre ösztönöz. Végezetül reméljük azért a witcher 2 stílus sem fog eltûnni, a történet alapú rpg. Valahogy én se hiszem azt hogy egy szabad világba lehet Mass effectet vagy witcher szerû történetet csinálni de majd kiderül. A CD projekt baromira jó abban amit csinál.
Amit így végigolvastam több oldalon, abból sajna skyrim szerû játék jön le. Max a történet és a kompánionok jobbak lesznek több lesz a választás egyszóval egy továbbfejlesztett skyrimre számíthatunk ami nem rossz. De keserves csalódás lesz a witcher 2 rajongóknak szerintem. Fõleg a harcrendszer érthetetlen nekem a witcher 2ben teljes egészében visszaadták a könyvek feelingjét. Kíváncsi leszek mit szól ehhez majd a regényíró. Lesz egy szuperhõs witcherünk is? :)
• A sztori szerint a birodalom haldoklik, az északi királyság továbbra is függetlenségéért küzd és útjára indítják a Wild Huntot • Az utazás legfontosabb kellékei a lovak lesznek, és lehetõségünk is lesz lóhátról harcolni • A hajók lebegni fognak a vízen a fizikai törvényeinek megfelelõen • A fejlesztõcsapat létszáma megduplázódott az idõk során • Nincsenek fejezetek, felvonások • Nincsenek töltõképernyõk, Geralt lóháton eljuthat a világ egyik végébõl a másikig • A világ bejárható lesz gyalog, lóháton vagy akár hajóval is • Lesz gyors utazás a játékban, azonnal meglátogathatunk korábban már felkeresett helyeket • A fontos dolgokat mindig megtalálod a képernyõn, semmi lényegesért nem kell menübe turkálnod • A játékos bebarangolhat sötét barlangokat, átkutathat leigázott falvakat, és felfedezhet régi romokat • Több mint 100 órányi küldetés vár a kalandorokra • A játék egyes területein különféle minijátékokat kapunk, Skelliga király birodalmában például a késdobálás lesz a fõ attrakció • A mini játékok mindig extra jutalommal kecsegtetnek, de a teljesítésük nem szükséges a fõ küldetésszál bevégzéséhez • Bárki lehet ellenség, szörny, bandita, állat vagy egy kereskedõ is, ha úgy érzi, veszélyben forog az élete • Az ellenfelek nem skálázódnak a játékos szintjével • A játék világa negyvenszer nagyobb, mint az elõzõ részé, és 20 százalékkal nagyobb, mint a Skyrimé • A játék három lépcsõbõl épül fel: az elsõ lépcsõ a "szabad foglalkozás", mint a szörnyvadászat, a craftelés vagy épp a kisebb küldetések megoldása (segíts egy falusi elveszett bárányát megtalálni a sötét erdõben) • Második lépcsõ a fõ küldetésszál, a politikai viszonyok rendezése, és azok formálása • A harmadik lépcsõ megtalálni Geralt szerelmét és véget vetni a Wild Huntnak • Minden területnek saját története lesz, ám ezeket nem kötelezõ megcsinálni, akár teljesen figyelmen kívül is lehet hagyni • Dinamikus küldetések is lesznek, így például egy falu, amit a banditák sûrûn betámadnak, hamarosan teljesen elhagyatott lehet, ha nem segítünk az ott élõkön • Az idõjárás valós idõben lesz generálva, a felhõk is 3D-sek lesznek • Ezúttal nem lesznek szerzõdésszerû küldetések • A bal ravasszal (left trigger) lehet majd bekapcsolni Geralt witcher érzékét, amivel extra információhoz juthatunk • A napszak befolyásolja, hogy hol és milyen szörnyek bukkannak majd fel • A harcokban szerepet kapnak majd a speciális kombók és a quick time eventek is • A szörnyek más módon nem beszerezhetõ nyersanyagokat hagynak hátra, amikkel craftelhetünk vagy épp italt kotyvaszthatunk magunknak • Bevezetésre kerül a "Mutation Tree", ami a szörnyekbõl kinyert nyersanyagokhoz kapcsolódik • A világ a döntéseink hatására változik, ám ezek a változások nem lesznek túl komolyak, nem tûnnek el birodalmak a föld színérõl, mert mi úgy véljük jónak • Geralt 96 animáció tud bemutatni harc közben, a második epizód csak 20-ra volt képes • A kamera dinamikusan reagál majd az elõttünk álló veszélyre • A hacban minden gombnyomás egy támadást indít, minden támadás kivitelezéséhez idõre van szükség, a támadások blokkolással vagy kitéréssel megszakíthatók, ám ha elfogy a staminánk, akkor csak tántorogni fugnk egy blokkolás vagy kitérés után • A boss harcokat a mesterséges intelligencia irányítja, nem lesznek szkriptelve • A világban található tárgyakat felhasználhatjuk majd, így pédlául harc közben az ellenfelünk feje felett lévõ darázsfészket megbolygatva elterelhetjük a figyelmét • Öt mágikus jelet (magical sign) használhatunk, mint az Aard vagy az Igni • A fejlesztési fán haladva megnyitható lesz minden jel második formája, az Igni esetében például magunk köré varázsolhatunk egy tûzgyûrût • Külön fejlesztési fát kap a kard (swordfighting) és az alkímia (alchemy) is • A lovunkat és a hajónkat is fejleszthetjük • A craft fontos szerepet kap, minden craftelt tárgy testreszabható lesz • A hozzávalók cserélhetõk lesznek, így például a bõr helyettesíthetõ lesz mondjuk egy szörny természetes páncéljával • Minden páncélnak egyedi kinézete lesz • Geralt elmehet a borbélyhoz, hogy megváltoztassa a frizuráját
Ugyanerre keszul a Dragon Age III is (sztori alapu nyitott vilag), vagyis oda kell figyelni mindket studionak, mert a stilusvaltasbol akar gond is lehet, megis csak egy linearis mesebol csinalnak sandbox meselos vilagot, felrugva/megujitva az eddig DA/Witcher franchiset.
"Geralt történetét viszi tovább: keresi a szeretteit, vadakra vadászik, nevet, sír és megváltja a világot." - ha tényleg ez lesz a föszál akkor az nagyon kevésnek tünik az elödökhöz képest
Meglátjuk. Igen a dA3 a másik. Arra is kíváncsi leszek. De szerintem jelen idõben a CS projekt verhetetlen. Bennük látom azt hogy mindig a legjobbra törekednek és nem csak a max eladás érdekes. De nekem spec hiányozni fog a witcher 2 világa már kezdtem megszokni a story alapú rpg-ket :)
Mesterséges AI. Na ezt már sokszor láttam sok helyen. Gondolhatjuk hogy õk lesznek az elsõk? Bár a Bioware nagyon jó dolgokra volt képes ezen a téren. De kis idõvel mindegyiknek ki lehetett számolni a rendszerét. Ez lesz az elsõ ahol az ellenfelek alkalmazkodni fognak? :)Mondjuk a skyrim egyik modja skyre már elég durva dolgokra képes ezen a téren. Ez viszont már nem rpgnek számít nálam :) Ha ez igaz akkor jelentõs ügyességre is szükség lesz, mondjuk már a kettõre is igaz volt valahol. :)
Aki nem elofinanszirozasu projekten dolgozik, azokat minden esetben a max eladas erdekel, egyebkent lehuzhatjak a rolot. :)
Amit a CDP felvazolt, azt nem egy 2 fos garazsfejleszto ceg fogja elkesziteni, a koltsegek tobbszorosere fognak noni a Witcher elozo reszeihez kepest. Ez meg kell, hogy teruljon, az pedig csak eladasbol lehetseges (vagy jon egy arab milliardos, es poenbol kifizeti kilora a koltsegeket - ami, valljuk be, nem realis)
Ezt sose vitattam. Egy biztos õk beleadnak apait anyait az meg a kezdeti infokból is látszik a harcrendszer kapcsán ez már nem annyira rétegjáték lesz mint a kettõ. Mondjuk az AI érdekes elem lehet. Persze nyilván a szinteket jól belövik akkor nincs jelentõsége. Ezt a witcher EE verziónál is már majdnem meg tudták oldani tökéletesen :)
De az is biztos amit sandboxban ki lehet hozni a történetbõl kihozzák. Lehet ez már a Fallout NV- is jobb lesz. Ahogy elnézem az itteni összefoglalót meg a többi infot ez durva lesz sandbox játékként. Már csak egy hátránya marad a kötött karakter.
max eladás alatt azt értettem pl a Bethesda nem törekszik többre mint a ma tapasztalható átlagos igényszint kielégítése sajnos. Viszont ezzel a CDP-t senki nem vádolhatja meg, ha tetszik ha nem kapunk egy történetet ,talán hasonlót, mint az fnv-be több szálon, több lehetõséggel, élõ karakterekkel. És ha nem is forgathatjuk fel a világot teljesen ahogy lent írták az idézet részben, talán támogathatunk más uralkodókat vagy személyeket. Meglátjuk mennyire lesz dinamikus ez a világ. Ha csak annyira mint a Fallout NV én már annak is örülni fogok. Nyilván vannak példák már amibõl tanulhatnak. Belölük kinézem hogy megcsinálják a létezõ legjobb offline sandbox rpg-t. Ezt sajna a Biowaretól EA-val a háta mögött nem számolom. De lehet aztán fordítva lesz ki tudja :)
Azért nagyon remélem nem lesz Skyrimosítva.. sajna ott a story 0 Witcher elõzõ részeiben meg elégé dominált. Ha megoldják, hogy sandbox jó storyval, akkor emelem a kalapom.. Erre az next-gen graf már, csak hab a tortán.
Na azért nem nulla, csak nem bonyolították agyon a dolgokat, meg nem fordítottak sokat a párbeszédekre amibe még igazuk is lehet sok ember úgy is csak tovább klikkeli a dolgokat. Viszont az is biztos most két olyan cég csinál sandboxot aki a sztori írásban a legjobbak között vannak :) Aki meg régi dolgot akar annak ott lesz az obsidian hagyományos rpgje :)
Azert veszelyes terep ez. A Witcher 1-2 egy konkret sztorit visz vegig, egy interaktiv filmkent, amely - bar van minimalis dontesi szabadsag, de az elagazasok mindig visszaternek a fo csapasiranyba - egy aranylag linearis sztori. Ezt konkretan barmilyen regennyel meg lehet csinalni, a Witcher eddig kivaloan adaptalta a regenyeket.
De most jon egy nagy ugras. A Witcher 3-ba nem tudsz egy linearis regenyt megvalositani, hiszen akkor ugrik a sandbox. Azt tudod csak megcsinalni, hogy letrehozod azt a vilagot, amit megismertel a Witcher regenyekben, es azt toltod fel sztorikkal es tartalommal. Ez meg nem is nehez, hiszen eleg reszletes a vilag/univerzum, de mindezt megtolteni regeny szintu sztorikkal, ugy, hogy kozben a regenyek szerzoje nem nezi jo szemmel a jatek adaptaciot, hat... nehez lesz.
Drukkolok nekik, mert csak ugy lehetseges a fejlodes az elet barmely teruleten, ahol van erdemleges konkurencia (ezert is tart ott az mmo ipar, ahol...). Ideje mar, hogy a The Elder Scrolls-t is megszorongassa valaki, mert akkor a VI. resszel csak mi, jatekosok fogunk profitalni.
A witcher könyvek (2-t olvastam magyarul) egyik sem regény hanem kis történetek gyûjeménye, játékban ez a sandbox-nak felel meg, tehát a játék visszatér a könyv gyökereihez. Nekem a skyrim-gothic játékmenetü stilus a kedvencem, igy örülök ennek. Aki a szoros narrativát kedveli jobban annak ez nem biztos jó lesz. Nekik már 2x jó volt:)
Szerintem meg lehet csinálni egy sandbox játékot is jó story-val. Skyrim-ben a probléma az volt, hogy alapból nem volt túl ütõs és jól megcsinált a fõ story. Jó párbeszédek, átvezetõ szerûen megcsinált ingame jelenetek szinte egyáltalán nem voltak. Egy jól megcsinált Witcher 3 sztori vezetése annyiban fog különbözni az elõzõ részektõl, hogy nem töltõképernyõt néz az ember a helyszínek közt, hanem lovagol/hajózik. És ha már megcsináltak két részt jóra, akkor a harmadik sem lehet gond. Unalmassá meg a sok mellék küldetéstõl válhat(mint a skyrim), de ha az ember a fõ történetre és questekre koncentrál, akkor csak hozniuk kell a formájukat a fiúknak. :) A kis csónakot az egyik képen meg remélem úgy lehet irányítani mint a two worlds 2-ben, vagy még jobban. :) Amúgy instant vétel, fõleg ha olyan áron és annyi extrával jön mint a második rész.
Meg lehet csinálni jól de nem lesz ütõs pont a két mûfaj közötti különbségek miatt. Hiszen a sandboxba össze vissza tudsz menni ami megnehezíti a történet vezetést. Sokat mászkálsz és széttördeli a történet folytonosságát. Nyilván nem a skyrimhez kell nézni mert az egyértelmûen nem hozta ki még a sandbox szinten sem a jó, kiváló szintet. A gond az lehet hogy a witcher 2-höz képest valószínû gyengébb lesz. És az is úgy tûnik a kezdeti infokból ez kevésbé lesz rétegjáték mint a 2.
Nagyon csodálkoznék ha lenne benne tényleges csónakázás. Sok PR kép lesz még addig, lásd AC3, ott se került bele a csónak végül pedig ahhoz aztán tényleg illett volna a kenu.
Az AC3-ban azért ott a hajó. Szerintem könnyû belerakni csónakot, fõleg, hogy a legtöbb kép vízparti helyet mutat hajókkal. Írták is valamelyik cikkben a napokban, hogy valós hajó fizikát terveznek a játékba. Én bizakodom. :)
Legyen benne sok megdontheto k*rva/companion, mindezt nem cenzurazott jelenetekkel szemleltetve - kasszasiker garantalt amerikaban. Ha lesz benne ismet jo es lebilincselo sztoritelling, es akkor euban is siker lesz. :) Ennyi a recept.
" Jó hír minden PC tulajdonosnak, hogy a többséggel ellentétben a CD Projekt RED csapata elõször számítógépre készíti el a The Witcher 3: Wild Hunt címû játékot. A fejlesztés során ez a fõ platform, csak miután elkészültek teljesen, akkor portolják át a már meglévõ programot konzolokra is, így az marad a legjobb minõségû kiadás. Ezt Twitteren erõsítették meg egy rajongó kérdésére válaszolva, aki szeretné megvenni az egyik következõ generációs konzolt, mégpedig azt, amelyiken jobb lesz a The Witcher 3 címû játék, ezután érdeklõdött a fejlesztõknél.
A CD Projekt csapata azt írta válaszként, hogy a legjobb verzió a PC kiadás lesz, mire a rajongó elszomorodva közölte, hogy õ sajnos nem játszik PC-n játékokkal, de nem adja fel, várja az újabb következõ generációs híreket. A készítõk reményüket fejezték ki abban, hogy meg lesz elégedve a konzolos változatokkal is, mindenesetre a fent elhangzottak fényében biztos lesz minõségbeli (Látványra gondoljunk elsõsorban) különbség a PC-s és konzolos verziók között.
A The Witcher 3: Wild Hunt címû játék nem jelenik meg PlayStation 3-ra és XBOX360-ra, egyelõre csak PC-re van hivatalosan bejelentve. A következõ generációs játékgépek megjelenésével várható a konzolos verziók leleplezése is, akkor valószínûleg a különbségekrõl is bõvebb információkat fogunk kapni. "- Gamepod