hát az alapjátékot mindig a konzolosoknak írják, és úgy fejlesztik át pc-re. mint a lövöldözõsöknél, a skyrimben is azért ügyesség is kell a harcokhoz. az egérbill összehasonlíthatatlan a gamepaddal. volt egy barátom régebben feljártam hozzá ps-ezni. mondtam neki hogy milyen jók a sportjátékok a fõleg a verekedõsek a konzolon, és mennyire gyengék a lövöldözõsök. és hüledezett, hogy márpedig csak meg kell tanulni rendesen paddal, és akkor menni fog.
kértem hogy mutassa már meg hogy mit tud. hát majdnem elröhögtem magam. 1xûen nincs lehetõség paddal úgy tolni mint egérrel. - a q3 arénát nightmarén 3 pálya kivételével, az ut-kat masterfulon végig.....
na, csak a konklúzió miatt írtam fentit. ha vmi konzolra jelenik meg, vagy is jelenik meg, mivel ott sokkal tutibb a vásárlóközönség, akkor inkább oda fejlesztik. aztán a skyrim is alig egy éve jelnt meg, máris csomó dlc és megszámlálhatatlan mod és fejlesztés jött ki hozzá. mondhatni már a bõség zavara van, és tökéletes játékélményt lehet kihozni a játékból. a pc játékok mindenkori elõnye a modolás, pl morrowindezni most érdemes, hogy a 10 éve megálmodott világot mai hardverrel szuper megjelenítéssel, bõvített javított játékmenettel lehet végigélvezni.
az hogy modolni kell, keresgélni leírásokat, utasításokat a tweak-elésre, ini szerkesztgetésére stb. az meg külön jó, mert csak kihívással tud fejlõdni az ember. ha bárki belegondol, mekkora elõny ez. egy officét senki nem akarna modolgatni, de egy jó játékot :))
vannak nagyon jó szintezõ és erõsítõ, nehezítõ és survival modok is. mondjuk egy deadly dragons-al inkább futni kell a kicsike elõl sztem... az alapjáték valóban nagyon hiányos, de erre van a nexus...
kicsit félreérthetõ voltam, nekem is bõven tetszik a skyrim grafikája,bár TES játékot soha nem is grafika miatt szerettem, pont a kalandozás fogott meg benne. én sem grafika miatt játszok valamivel, fõleg nem rpgnél, de tartom az állításom, ha nem érdekli õket a történet, még ettõl is brutálabb grafikát várnék el minden patch vagy modolgatás nélkül. bár legjobban akkor járna a sorozat ha mégtöbb történet, aztán grafika meg maradhatna ezen a szinten is akár.
a sárkányölés tényleg nem volt túl nagy kihívás. talán jobban kitalálhatták volna azt a részt, de mondjuk trollok azért elég jól fejbevágtak a sárkányok helyett :D
*elronthatatlan karakterfejlesztés
És azért ne a modolt játékot vegyük mert az unfair a többiekkel szemben. Az alapot amibe egy rém egyszerû gondolkodást sem igénylõ elfojthatatlan karaterfejlesztés van, és ami masteren is csak abba különbözik a többitõl hogy több a hp-d meg a nagyobbat sebeznek. Könyörgöm lv10-es karival levertem a sárkányt masteren. ÉS ez még rendben van de elgalább a történetbe öltek volna egy kis idõt. Mass effect se egy csúcs rpg de olyan története van ami az egyik legjobb dark sci-fi amit láttam.
mindenbe bele lehet kötni.. akinek nem tetszik a skyrim a grafikája miatt, az menjen ki a kertbe játszani.. mert a világ méreteihez mérten iszonyat kidolgozott és aprólékos.. persze, rá lehet mindig húzni még a HD textúrát meg még ezt még azt, csak épp egy atomerõmû kell akkor a futtatásához, és azon sír a nép...
a TES sorozat egyedüli hátránya valóban az lehet, hogy nem fektetnek akkora súlyt a sztori elemekre Bethesdáék, és erre valóban jó példa lehet a Fallout 3 és a New Vegas összehasonlítása
Nem tudom nekem a skyrim grafikája 5-ös nem azzal van a gond. Bõven elég pláne a hd texturával. Egy rpghez bõven jó a skyrim grafja. De ha ránézel te is tudod hogy ez nem egy komoly story. Már az érintet topicba íírtam szerintem hol hibázik több helyen is. Egy sárkány sokkal komolyabb dolog mint õk kezelik. Sok dolgot jól megoldottak legalább magyaráz szinten pl miért lettek ilyenek a db-s küldik. De mindez már takarás. Ha nem mondta volna akkor is tudnám hogy ez a hitvalása. És ez egy lefelé vezetõ út. Mert nyilván ha az embereknek nem kell több annál mint hogy "apuuu én vagyok a sárkányölõ" akkor nem is kapnak többet.
de ha annyira a látványra mennek szerintem cseréltek volna már motrot a morrowind óta, nem azt mondom, hogy rosszul néz ki a skyrim, de azért bele lehet kötni ha olyan az ember. kár hogy ez Tod felfogása még nem hallottam, pedig egy ilyen világ mint a TES megérdemelné a legjobb sztorit. szerintem a Witchernél nem lesz gond a sztorival akármilyenné is teszik a játékot.
jó játék a Mass Effect, de én nem érzem azt, hogy hûûasztorimennyiveljobbmintafallouté
és ezen nem oszt vagy szoroz a nyílt vagy zárt világ..
az egész azon múlik, hogy mennyire jó az alapötlet, mennyire egyedi világot tudnak kreálni, stb... az, hogy nyílt világ, max a mellékküldetések során számít, hogy még is mennyi extrát pakolnak bele a játékba
én úgy érzem, hogy inkább számít a fõhõs személye.. akkor tudnak rá igazán személyre szabott küldetéseket, világot írni... a witcher elõnye is ebben rejlik, adott a hõs, ahhoz egy adott személyiség, ami kiinduló pont az íróknak.. ahogy a ME-nél is ez volt a helyzet, adott egy katona, aki max 3 féle választ adhat egy kérdésre..
a Planescape Torment-nek is hangulatos volt a világa, a sztorija, mert adott volt a fõhõs, de mondjuk egy Baldur's Gate játék, ahol ugyanúgy lehetsz törvényes jó lovag mint kaotikus gonosz varázsló, ott már nehezebb dolguk van a készítõknek..
Ebben igazad van, nem azt mondta hogy rossz, csak valahogy érzed hogy kicsit steril az egész pláne a Fallout nv élõ lélegzõ companionjai után pl. Sajna a Bethesda még ebbe se nagyon törte magát. Todnak tényleg az a hitvallása hogy a cool dolgok meg a látvány számít a történet másodlagos ezt már elmondta párszor. Így nehéz versenyezni egy jó történettel. És ha ez elég a nagy eladási számokhoz akkor lehet tartani a következõ TEsnek még ilyen se lesz ha belegondolsz az oblivion céh küldijei még kreatívabbak voltak. Persze ebbõl a szempontból elõny lesz hogy két olyan cég amelyik talán a világon a legjobb storikat csinálja kiegészítve az obsidiannal átnyergel. Ez lehet többre fogja sarkalni Todékat is ennyi elõnye lesz de ez nem fog vigasztalni abba ha több ilyen Mass effectet nem kapok.
Pedig csak elég ránézni a tesnexusra és lehet tudni mit jelent igazából a skyrim. Nem rossz de az a helyzet ha valaki végigmegy egy witcheren vagy egy mass effecten annak egy ideig nem lesz kedve skyrim szintû rpgkhez. Még Fallout NV. Csak keresi mi az ami megadja neki ezt az élményt ami szinte csak könyvekhez hasonlítható interaktív részel. Csak hát nem sok van ez az igazság.
Szerintem elvesztetted a fonalat, senki nem mondta hogy a mass effect open world. Pont az a lényeg hogy a story magassan jobb mint egy open worldbe és egyedül a Fallout Nv-nek nevezhetõ jónak a storyja legalábbis jók az npck, jó a story szembe a TES-el ahol ugye igazából még a karakterek sem élnek. Tehát pont arról beszéltünk amit Wedge egy mondatba összefoglalt. Legfeljebb stewee kicsit összezavarodot a saját mondandójába. Hogy lehet tartani tõle hogy ez a fjata élmény amit a mass effect ad ez kiveszik ha mindenki átnyergel az open worldre. Csakhát sajna az rpgnek nem éppen jó szintnél magasabb Skyrim eladási adatai és népszerûsége olyan amilyen. És ahogy érzem nagyon sok játékos igazából nem is tudta összerakni a Mass effect három részt felölelõ storiját. De majd meglátjuk mi lesz.
ja mass effect igazából egy csõ volt, de adott egy olyan illúziót amitõl úgy érezted nem az. most az hogy 2 fõküldi között elmehettél egy másik bolygóra bevásárolni még nem igazán open world (vagy open space )
én mondjuk nem tartanám open world-nek a Mass Effect egyik részét sem... ugyan több lehetõség van benne, hogy merre mész, de nem bárhová és sok hely csak a fõszállal együtt nyílik meg..
open world-rõl inkább a Fallout jut eszembe, ahol már az elsõ részben (1997-ben !!) is simán elmászkálhattál bár merre, akár olyan helyekre, ahol pillanatok alatt elhullottál, mert annyira erõs ellenfelek voltak már arra...
a másik meg mint említettétek a TES sorozat.. már a Morrowind és az Oblivion is jó példa volt, de a Skyrim-mal egy olyat alkottak, amire sokan csak úgy gondolhatnak, hogy "ez igen, ez egy valódi nyílt világú crpg, követendõ példa"
köszi, TES is kedvencek között, szóval szerintem nem vághatja agyon az open world. mmo nagyon rossz ötlet lenne mert ott tényleg elveszne a sztori. na de februárban megtudjuk mit tartogatnak számunkra.
Csak abban bízok hogy legalább a CD projekt nem adja fel ezt a szintet hamár a Bioware feladta. Loc Muinne Bár itt örültem hogy van magyar felirat angolul ez nem biztos hogy ment volna. Kb 3-4 kísérlet mûködött akkora sikerült ráhangolódnom a versikékre. Nagyon hiányonza mind a cyberpunkból mind a witcher 3 ez jelenti az igazi rpg-t. :)
érdekes hogy van akinek az open world jobban tetszik. természetesen meg lehet jól csinálni azt is, de a menjél a csõbe csináldmegaküldiket is éppen annyira élvezetes tud lenni, számtalan példát lehetne mondani rá. nagy oblis/falloutos vagyok, de egy gothic 4, venetica éppen ugyanott tud lenni játékélményben sztem, ha jó a sztori. a RAGE érdekes volt, mert ugye úgy tûnt hogy bármit csinálhatsz, valójában csõben haladt a sztori csak néhány küldetést magad döntötted el hogy milyen sorrendben, és a szintezés is cselesen lett megoldva, szinte alig észrevehetõen haladt az események sodrával az elérhetõ felszerelés és az ellenfelek erõsödése
Megvolt. :) Történetbe nekem a 3 jobban tetszik. De ez azért van mert dark rajongó vagyok dark sci-fi és dark fantasy mint a conan. ÉÉs így nekem a Mass effect 3 jobbb :)
Eddig csak egy Fallout nv-k van és el kell ismerni történetbe a witcher 2 és a mass effect 3 is jobb. És tartok tõle azért az Obsidian van annyira jó mint ezek, így sokkal jobbat más se fog tudni letenni. . Tehát bízunk benne ha több lesz rá mint 2 év akkor megközelítõleg jó lesz mad.
Nyilván lehetett már olvasni esetleg mind a cyberpunk és mind a witcher 3 új generációs konzolokra fog jönni. Ezzel nyilván véglegesé válik hogy a pc régi mûfajoknak csak a kickstarter marad. Az obsidian úgy döntött nem adja fel a pc-t. A többiek úgy néz ki mind mennek át a konzolra véglegesen. Nem kell illuzionistának lenni ahhoz hogy ezt tudomásul vegyük. Legfeljebb lesz jó is benne a CD projekt s a Bioware is alaposan feladja a leckét a Bethesdának az egész biztos hogy agyonverik a skyrim szintet és ezzel Todnak is foglalkozni kell nem fog mûködni a story nélkül csak a cool dolgokra megyünk téma. A régi dolgokra meg reméljük a kickstarter mûködni fog. És valahol azért élvezhetõk lesznek ezek a fajta konzolos játékok is már. Mert minõséget lehet arra is csinálni ezt már mind a bioware mind a CD projekt bizonyította. PErsze jó lenne ha legalább a cd projekt nem adná fel a witcher 2 ben látható laboros quest szintjét. És akkor nem fog érdekelni hogy konzolra készül.
Az hogy jó játék lesz nem kétséges és én csak a szokásos minöségi történetet féltem a nyitott világtól mert a kettöt nem nagyon lehet összehozni.
Obsidianak két év alatt sikerült letenni egy minõségi rpg-t az open world világban akkor ez a CD projektnek is menni fog. Az viszont kétségtelen szinte elképzelhetetlen hogy ez mass effect vagy witcher szintû sztori legyen. Pont az össze vissza szaladgálás okozza a problémát hiszen egy ponton a karakterek szövege "lejárt" lesz. Persze elvileg a Fallout nv mutatja az utat ha a terepen egybõl rajta van minden szint akkor elvileg már nem kell visszamenni, mert a történet véget ér. Persze lehet több szintre is szét osztani egy karaktert de ez piszok nehéz dolog. Eszméletlen nehéz megcsinálni egy open world gamet hogy akkorát üssön mint a mass effect 3. Szóval egyet értek.
Open world rpg-re a legjobb példa a TES széria ami egész más mint a Witcher eddigi részei de a lengyelek eddig csak minöségi játékokat csináltak tehát remélhetöleg ezt se fogják elkúrni.
"And that's not all that's new. We are about the reveal our other project, which is much closer to being completed, and yes it will be a fully open-world game with an intense story. You can probably guess the game we're talking about. On the 5th of February it will be all clear."
A Cyberpunk 2077 trailerében volt elrejtett üzenet. Nem tudom örüljek e neki, hogy open world lesz az új rész.