További (végleges) pontosítás: $4,368,997 lett a vége ($4,188,927 + Paypal).
A fejlesztés most kicsit lenyugszik, az írók és a producerek dolgoznak majd, az inXile zöme a Wasteland 2-re fókuszál a megjelenésig és majd õsszel-télen kezdenek igazából neki a Tormentnek. A kiterjedt stretch goal-ok miatt 2014 év vége helyett 2015 tavasza (május) a megcélzott / várható idõpont.
A vége (Paypal nélkül) hivatalosan is $4.188.927. Hétfõn fognak pontos adatot közzétenni a Paypal összegekrõl is. Ezen felül bejelentették, hogy a Paypal akciót meghosszabbítják április 30-ig és ha ezalatt a hónap alatt összejön a hiányzó összeg, akkor a 4.5m stretch goal (Stronghold) is bekerül a játékba. Tegnap reggel 127k körül állt az összeg, ezt hozzáadva kb. 4.3m van (és a tegnapi nap még nincs benne), vagyis kevesebb, mint 200k kellene már csak.
Most egy darabig úgy se nagyon lesz újdonság Torment témában, szóval sztem belefér(t). Amúgy sem volt teljesen off, hiszen a közeljövõ hasonló crpg-irõl volt szó.
Offtopik kifejezést hallottátok már? Basszus 20 hozzászóláson keresztül semmi nincs ami a játékhoz kapcsolódna...
Amúgy meglepett, hogy meglett a 4,25, én még a 4 millában sem voltam biztos. Most aztán reméljük összekapják magukat a készítõk, nagyon sok múlik ezen, meg a project eternityn, szvsz kb. a sikerüktõl függ majd a mûfaj fennmaradása...
A remény hal meg utóljára. Ránéztem erre a Divinityre és jónak tünik.
A bizalom nálam is megszünt a BW felé, nagyot kell alkotniuk a DA3-al remélem ezt ök is érzik, csak vissza kéne térni a DA:O által lefektetett alapokhoz.
inkább az open world a kérdéses ezt wedge taglalta már, miszerint kérdés hogy lehet e benne kiemelkedõen jó sztorival megáldott játékot csinálni. Szerintem se mivel ugye elégé "szétszaggatja" a történet menetét úgymond. Kíváncsian várom mi lesz belõle.
Azért én is tartok egy kicsit ettöl márcsak azért is mert követendö példának hozták fel a skyrymet. Azóta persze finomitottak a dolgon és nem vagyok benne biztos, hogy nem a visszajelzések miatt.
Ha elolvastad az infokat akkor az egészen egyedi lesz szerintem. Világossá tették elégé náluk a történet és a karakterek mindig elsõ lesz. Sõt az infok jó részét te hoztad le :) Én náluk cseppet se aggódok az derékba fogja törni a skyrimet rendesen :)
Hát ízlések és pofonok :), de a kettõben már csak a történet volt ami emlékeztetett a DA:O-ra. ,minden más, a copy paste dungeonok, mindenki "nyomul" mindenkivel stb,stb nem épp Bioware színvonal.
Ja ja, anno ilyenkor már a classokat taglaltuk meg az infokat. Most meg annyi hogy Frostbite motor lesz és ráadásul nem a kettõ hanem valami 3-as. Kicsit rövid a fejlesztés ideje is. Ráadásul õk köztudottan hanyatt estek a skyrimtól, remélem nem azt a konzekfenciát vonták le, csinálunk még szebbet és még jobb eladást produkálunk. Amiért nem aggódok az csak az még ez a Bioware is messze kreatívabb mint a Bethesda. persze ott van az is amit mondazs marha nagy az elvárás feléjük. Én már ott tartok beérem egy jó sztorival és jó karakterekkel is.
A Divinity-t én is néztem már, de mivel a korábbi részek nem igazán jöttek be, ezt vszleg kihagyom. A DA3 pláne hidegen hagy, pedig/mivel azon kevesek közé tartozom, akik szerint a DA2 jobb volt, mint a DA:O. :)
Elvileg a DA3 is idén jön. Bár nem tudom azt érdemes e várni. Állítólag az DA:o-s csapat csinálja. De mást se hallok hogy ilyen szép lesz meg olyan szép lesz :)
Wasteland 2 meg Shadowrun Returns még idén, tudom, és várom is öket.
Most nézem, a Paypal-t beleszámítva a 4.25m is megvan, tehát tkp. a Player Stronghold kivételével minden strech goal összejött. Ez az összeg egyben új Kickstarter rekord is (a témán belül).
No, még 9 óra és most állunk 3.88m-nél. A tempót tekintve szûken, de meglehet a 4m, de annál feljebb már biztosan nem (átlagos összegeket figyelembe véve).
Az eternitynél a végén meglett a 4 millió a pay pal adományok miatt. Gondolom itt is nagyjából ugyanott fog megállni.
Közben a 3.5m meglett, mivel a Paypal befizetéseket is összesítették, amivel ez már kijött. 55 óra van még hátra, a 4.5m eléggé kizárható (hacsak nem jön valami nagy zsebû szponzor :) ).
Megvan a 3 millió, még 11 nap van hátra. Ha minden igaz, a $200K-s extra napokon belül szintén hozzáadódik, tehát a 4M nem biztos, hogy meglesz, de a 3.5M-re van még esély.
Én a 45-öst választottam, ez (+ a Wasteland 2) a digital download, nekem annyi elég. Fizikai formában nem kell a játék (csak porfogó), az extrák meg annyira nem érdekelnek.
Kár, hogy nincs 65 dollárom a dologra - így majd megveszem, amikor megjelenik.
Szerintem meglesz a 4 misi :)
" Már rég összejött a pénz a Planescape: Torment szellemi örökösének fejlesztésére a Kickstarteren - de további pénzért két elismert író is csatlakozik: Patrick Rothfuss és Chris Avellone. Ha esetleg sem a játék, sem a két név nem mond az égvilágon semmit, nem kell pánikba esni, íme a segítség. A Planescape: Torment minden idõk egyik legjobb szerepjátéka, mély történetével és emlékezetes karaktereivel teljesen elbûvölte a történetközpontú játékok rajongóit. A Baldur's Gate és az Icewind Dale játékok motorját használó RPG sajnos nem hozott akkora anyagi sikert, hogy a kiadók bevállalják a folytatást: a fejlesztõk ezért a Kickstarter támogatóihoz fordultak. A Torment: Tides of Numenera azonnali siker lett.
Chris Avellone nevéhez fûzõdnek olyan játékok párbeszédei és történetei, mint a Fallout 2, Fallout: New Vegas, Icewind Dale I-II, Star Wars: Knights of the Old Republic 2, Neverwinter Nights 2, stb. Ha az adományozott összeg eléri a 3,5 millió dollárt, ez a legendás játékíró idõt szakít arra, hogy besegítsen a Torment megírásának folyamatába. Már így is két támogatott játékon dolgozik: a Project Eternity és a Wasteland 2 egyaránt sikeres Kickstarter-projektként valósulhattak meg.
Egy kicsit kisebb, 3,25 milliós támogatottságnál pedig nem más száll be az írásba, mint a New York Times bestseller-lista élére jutott fantasy-író, Patrick Rothfuss. Ugyan hazánkban õ még csak mostanában kezd ismert lenni a fantasy-rajongók között, világszerte milliók várják nagyszerû trilógiájának harmadik részét. Rothfuss egy blogbejegyzésben értesítette rajongóit, hogy kölcsönös megegyezésre jutott a Torment fejlesztõivel, és úgy döntött, beszáll õ is. Az író eddigi két könyve, A Szél neve és A bölcs ember félelme egy olyan, kalandoktól visszavonult kocsmáros életét meséli el, aki ifjúkorában akadémiai szinten tanulta a mágiát, csodálatos zenét szerzett, tragikus szerelmes volt, és egy õsi, sötét rejtély után nyomozott. Rothfuss azt nyilatkozta, ha minden jól megy, ez a hozzájárulása elõsegítheti, hogy könyveibõl is játékot fejleszthessen.
Jelenlegi állás szerint a Torment: Tides of Numenera Kickstarter-kezdeménye már majdnem elérte a 3 milliós támogatást, és eddig rengeteg veterán játékfejlesztõt, támogatót és mûvészt sikerült megnyerni. Ennyi nagyszerû név egy ilyen hatalmas múltú játék utódjának fejlesztésében? Vegyétek el a pénzem! Most! "-GS
Ja, általában így szokott lenni. Az elején ráugranak a fan-ok, meg mindenki, akit érdekel a dolog, aztán lecseng a lelkesedés és azok pénzei jönnek, akik idõközben hallanak a dologról, végül pedig az utolsó napokban elõkerülnek a bújkálók és a bizonytalanok, akik eddig gyûjtötték a bátorságot (és a pénzt), hogy õk is beszálljanak, ha már a többiek összedobták a lóvét. :)
Nem tudom, szerintem nem is lehet egyszerûen megmondani, mert ott volt valami kavarás a játék ide-oda dobálásával, meg a DR csak bedolgozott egy másik fejlesztõnek (a PC-s verzióval), ha jól emlékszem.
Amit tudok és összehasonlíthatóság: a Fallout elsõ része a pletykák szerint 3 millióba került, a BG1 pedig valahol 2 milla körült volt (akkoriban)... A PS:T is kb. ennyi lehetett, ehhez képest a megjelenésekor csak 60,000 darab ment el belõle, pénzügyileg nem lett nyereséges. Mondjuk PS:T és kortársai kategóriában a Final Fantasy VII $45m-be fájt... A Dragon Age 2-rõl azt mondják, hogy 40 (!) millió volt a fejlesztése és az elsõ Assassin's Creed és a Crysis is itt mozog. A Skyrim marketinggel együtt volt $85m. Az új BG:EE-rõl elmondták, hogy 200k darabnak kell elmenni belõle, hogy nullára kijöjjön. És még egy kiegészítés: 2012-ben az USA-ban a játékfejlesztõk átlagos éves bére $79k volt.
Oké hajlok arra, hogy elfogadom, hogy jogos ez a tengernyi pénz és tényleg a javunkat fogja szolgálni.
Sine Mora fejlesztési költségeivel kapcsolatban tud esetleg valaki valamit? Csak kíváncsiság.
Ne hagyjuk ki a gyártási költségekbõl a szerzõdési jogdíjakat sem (STEAM stb.), valamint a dobozos verziók és extrák megtervezését, elõállítását sem, a marketinggel, supporttal együtt...
Vagy másképpen. Egy kavlifikált munkaerõ ára ma a jenki piacon 50k USD/év. Akkor saccold meg, hogy mire elég 3-4 milla USD... A fõprogramozók és a "koponyák" bérére, vagy ha õk ingyen dolgoznak, akkor a n+1 "ipari munkásé". Skinenõzek, rajzolók, concept artos embereké, stb.
44 millából tudod, hogy mikor készül el itthon minõségi játék? Álmaidban... Egy "átlagosan hasznos" gépészmérnök fizetése ma 400 bruttótól indul. Egy profi programozó és modellezõ kb. kétszer vagy többször ennyi járulékokkal ez havi millát meghaladó kiadás. Néhány ember bére jönne ki ennyibõl 1-1,5 évre, és akkor még egy gramm szoftver lincenszét nem vetted meg, sem motorot. Irodabérlet, stb...
Nem tudom, a dialógusokat majd meglátjuk, de igazából nem is az a tétel benne, hanem az eltérõ reakciók. A sztori szerint egy olyan karakterrel vagyunk, akinek a testét valaha egy vándorló "szellem", vagy micsoda birtokolta és amikor elhagyta azt, a test meghalt. Csakhogy ez a karakter valamiért új életre kel és a szellem emlékei keverednek a sajátjaival. Szóval itt az elõzõ életek férfi/nõi alakjai azért hozhatnak jelentõs eltéréseket is. De majd meglátjuk. :) (Plusz a rajzok és animációk az dupla munka, azt nem cseréled ki szövegszerkesztõvel. :) ).
A többire... Túl gyanakvó vagy. :) Az A-kategóriás minõségi játékok nem jönnek ki millió$ alatt, de inkább eggyel nagyobb nagyságrend. Itt bele kell kalkulálni, mekkora lesz a vásárlóréteg és annak alapján kérnek pénzt, hogy mennyit tudnak eladni és kit mit kér még extraként. Ami fennmarad, azt felhasználják további elemekre. Ennyi, nem kell túlmisztifikálni.
Én most megemeltem a pledge-emet 25-rõl 45-re, és a Wasteland 2-t is megkapom vele.
Hát ez van :) valamit viszont baromira elfelejtesz. itt nem egy EA nyomja a játékot úgy hogy kalkulációkat végez mivel jön ki a legtöbb vásárló vagy lásd ebbõl a szempontból szuperprodukciónak számító Skyrimet :) Ha megnézed hány ember dobta össze ezt a pénzt akkor legfeljebb elgondolkodhatsz rajta nekik miért éri meg. Ha nem megy az se baj :)
Adj egy 2000 oldalas begépelt angol szöveget, amiben he/his és tsai vannak, 20 perc múlva visszaküldöm she/her-el. A word csodákra képes ;-)
Szeretném azt hinni, hogy valóban drámai különbségek lesznek a dialógusok terén, de eddig egyetlen játékkal sem találkoztam ahol apró, szinte jelentéktelen eltéréseken kívül más komolyabb hatása lett volna annak, hogy férfi vagy nõi karakterrel játszok. Ez szomorú.
Ha te mondod én elhiszem, hogy most 44 millióba ez másképp fog menni.
"A magasabb összeget további helyszínek, követõk, és világ-elemek beépítésére fordítják (pl. szekták, új helyszínek, új történetszálak), meg ebbõl finanszíroznak olyan extrákat, mint pl. a szimfónikus zenekari soundtrack, vagy az art book."
Azt szerintem mindannyian sejtjük, hogy itt a 3 millió USA dollár is lazán teljesülni fog. Sokan vagyunk akik forintban tudnak könnyebben gondolkodni, az õ kedvükért írom csak le, hogy akkor alsó hangon is ~660.000.000 millió HUF, de nem lepõdnék meg a 4 millió dolcsin sem, ami meg ugye valahol már 895.000.000 millió HUF.
Artbook, szekták, új helyszínek és történetszálak, epic zene, etc. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy kint más világ van, másképp fog a ceruza, de a tervezett cél 900.000 dolcsi volt és hiszem, hogy abból is csodát és legendát kreáltak volna.
Biztos szükséges az a további fél milliárd HUF-nak megfelelõ összeg ahhoz, hogy még jobb legyen a játék? Tényleg ettõl lesz jobb, még szebb, még nagyobb? Ettõl szebb lesz a zene ami alatta szól?
Nem szokásom elõre pénzt adni semmiért, de a 900k eléréséért adtam volna örömest, így ez most elmarad. Természetesen majd fizetek az elkészült produkcióért, ha az számomra képes lesz PS:T, BG magasságokba repkedni.
"egy magyar/kínai egy marék rizsért megcsinál valamit"
Mely munka néha értékesebb, aprólékosabb, tökéletesebb, mint a szuperprodukciók, amiket megmérgez a zöldhasú bankó szaga.
A férfi/nõi karakter választhatóságáról már írtak a journal-ban. A játék olyan, mint a PS:T: a fõkarakterre épül, minden körülötte forog, minden sztori hozzá kapcsolódik (nem olyan freeform karakter, mint a szokványos rpg-kben). Nõi változat esetén az összes dialógusból kétféle kell (he/she eltérések és minden, ami ezzel jár), plusz a nõi/férfi különbségekre eltérõ reakciók, valamint a felszerelések (fõleg a ruhák, páncélok) nagy részébõl szintén kétféle kell. Ezt meg kell rajzolni, animálni, stb., rengeteg meló.
A magasabb összeget további helyszínek, követõk, és világ-elemek beépítésére fordítják (pl. szekták, új helyszínek, új történetszálak), meg ebbõl finanszíroznak olyan extrákat, mint pl. a szimfónikus zenekari soundtrack, vagy az art book. Alapvetõen a játék moduláris jellegû: van egy fõszál, amelyrõl leágaznak modulok. Ezeket a modulokat adják ki az íróknak, akik kibõvítik, kitágítják a részleteket. Több pénz = több bevonható író = több elágazó történetszál.
Végezetül: az, hogy egy magyar/kínai egy marék rizsért megcsinál valamit, nem azt jelenti, hogy egy USA-központú fejlesztésben is annyiba fog kerülni. :P
A #28-ban linkelt képpel kapcsolatban aztotat szeretném kérdeni, hogy az 1M és az 1.2M közötti 200.000 dolláros különbséget magyarázza el nekem valaki, mert csak most engedtek ki Lipótmezõrõl és hamarosan indulok is vissza.
Tehát a kérdésem az volna, hogy miért kell 200.000 dollár ahhoz, hogy választhassak férfi és nõi karakter között, sõt bónuszként még egyes NPC-k másként is fognak majd reagálni a választott nemtõl függõen?
200.000 dollár = ~44.000.000 HUF - igen, 44 millió magyar forint, csak ebbõl pl. a Digital Reality úgy érzem elég ütõs IG 3-at tudna összekaparni ;-)
További kérdésem az volna, hogy a kitûzött cél ha 900.000 dollár volt, akkor jól értelmezem, ha csak ennyi gyûlt volna össze, akkor nem lett volna választható a karakter NEME? Sõt, akkor értelemszerûen az NPC-k sem reagáltak volna a nemünknek megfelelõen?
EHHEZ KOMOLYAN 44 MILLIÓ HUF-nak megfelelõ összeg szükséges!?
Még egy utolsó kérdésem lenne: Ha összegyûlik teszem azt 3 vagy esetleg 4M dollár, akkor mi van? Nyilván ebben az esetben némi felesleg is termelõdik, az csak úgy lesz a levegõbe, vagy kék színû Ferrarira is futja majd belõle?
Kérdem mindezt BiS, Interplay, BioWare játékok elkötelezett híveként.
Bomlott elmém pedig arra kényszerít, hogy még ezt is leírjam: A Planscape Torment-be a töredékét ölték még is legenda lett. Nem attól lesz egy játék hall of fame dobogós, hogy belebaxnak 4 milliót (Toonstruck?) ;-)