Na jó, lelőttem a szervert. Mivel rohadt sokat melózok, ezért bele fog telni kis időbe, mire sikerül átnéznem, majd újraindítanom. Szombat délutánra igyekszem készen lenni vele.
Most léptem be... Amit vasárnap óta össze hoztam a folyamatos leállások ellenére, azt elvesztettem, eltűnt. Viszont a Connection lost megmaradt, úgyanúgy jön 1-2 percenként a 20-30mp-es leállás... :(
Sziasztok :)
Ránéztem a GTXGaming (szerver biztosító) kezelőpanelre, egy üzenet fogadott hogy költözik a kezelőpanel, ami lassulásokat okozhat. Azt nem írta hogy ez magát a szervert is érinti-e, mindenesetre úgy sejtem ez okozta a hibát.
Volt egy ilyen kis mini update is a játékhoz, a grafika javult, így nálam pl. minden automatikusan medium-ra állítódott, de még így is szebben néznek ki a dolgok. Most már tényleg kezd egyre szebb lenni a játék :) A tükröződések elég jól néznek ki, a tiszta páncél blokkok konkrétan tükröződnek egy nagyon kicsit, az üveg felületeken meg szépen látszódik. Nem is tudom hogy tényleges update volt-e, mert nem látszik semmi a log-ban. Lehet csak egy ilyen központból indított rendszerüzenet, meg parancs, hogy a grafikát visszább állították. Akkor jelent meg amikor beléptem a játékba. Lehet ennek is van köze a lassuláshoz, bár tegnap is belépem, és ti előtte írtátok már.
Tesztelgette a szerót, most már úgy néz ki stabil, legalábbis a kilépésem előtti 30 percben már az volt.
De az elmúlt 3 napban elég durván megugrott a tárhelyhasználat a szerveren (ezelőtt 30%-ot se érte el SOHA, most meg 3 napja már 60-90% között mozog), ami szintén összevág kb. azzal amióta írjátok a hibát. Nem tudom egyelőre mi okozhatja, a költözésnek ehhez lehet valami köze vajon?
Van még egy valami: mentési bug van most a játékban, konkrétan nagyon lassan mentenek a szerverek, még az offline világok is. Amikor privát szervert futtattam a számítógépemen, akkor a mentés gomb eredménye konkrétan a játék lefagyása volt. A dedikált szervereket ez nem tudom hogy érinti.
Na mindegy, próbáljátok meg most, hátha jó, nekem már jó volt :)
Jó reggelt! Most szerettem volna kicsit építgetni,de ahogy beléptem írta is connection lost.
Sziasztok! Nem tudom másnál is jelentkezett az a probléma a szerverrel, hogy 1-2 percenként 20-30 mp-re connection lost-ot ír. Gyakorlatilag játszhatatlan lett :( Tegnap délután még viszonylag jó volt...
Sajnos ez ilyen. Nem igazán tudsz megfelelően nehezet beállítani, mert nem ad rá esélyt a játék. Mindegy, hogy az eleje mennyire nehéz, ha azon túljutottál, akkor minden könnyű lesz később. A Ravcor-on a terepviszonyok egyáltalán nem alkalmasak kerekes járműre. Persze vannak síkságok, de ott sok mindent nem találsz. A többi helyet meg nem fogod elérni. Tapasztalatból tudom, építettem rajta kerekes járművet. Egy 20 km-re lévő hajómat akartam vele felszedni, de nem jutottam el oda.
Korábban volt egy megfelelően nehéz szerver, de pangás miatt leállította a tulaj. Jetpack nem üzemelt a bolygón, urán sem volt, sőt, 1 helyet kivéve sehol nem volt. A Földön kívül viszont jég nem volt. És a raktér méretek 1-es szorzóval mentek. Asszem a feldolgozó egységek is. Hiába jutottál volna ki, ott is igencsak nehéz lett volna. És akkoriban nem voltak szélerőművek sem. Szerettem és nagyon tetszett, de amíg nem lesz normális netem, addig nem tudok élvezettel játszani SE szervereken.
Csak azér kérdezem a nehezítést mer korábban már voltam hajótöröt a Ravcor on és elég egyszerű egy környezet volt, úgy hogy volt légkör és onnantól fogva nem különbözött egyik bolygótól sem Azért gondoltam a nehezítésre hogy nagyobb értelme legyen a kerékkel ellátott szerkezeteknek, és ne az legyen hogy légköri hajtóművel gond nélkül lehet utazgati és egyszerre meg lehet szerezni sokmindent. A szerveren november környékén kezdtem megint játszani és az alien bolygón kezdtem de az elejét leszámítva (ellenséges pókok) nem volt nehéz, és miután rájöttem hogy van légkör utánna már végtelen energiára tetem szert néhány szélkerékkel....
tom36: Ezért van a Ravcor ;)
A 2G már nagyon sok, akkora gravitációban a légköri hajtóművek ereje is alig ér valamit, repülni is alig lehet.
Légkör nélkül pedig, kizárólag ionhajtóművekkel, a hajtómű/egyéb hajóblokk arány nevetségesen felborulna. Az ionhajtóművek ellátását akkumulátorokkal már nehéz lenne megoldani, rengeteg akksi kellene, ami szintén csökkenti a hasznos tömeget. Reaktorok kellenének, ahhoz pedig urán. A hidrogén hajtóművek hatékonysága is nevetséges lenne, pár perceket lehetne csak a talaj fölött tölteni, egyszerűen túl hamar lemerülnének a tartályok. Így 1.5G mellett is túl gyorsan merülnek már, de úgy választottam meg a Ravcor légköri sűrűségét, hogy még ki lehet repülni ion+légköri kombóval is, hidrogén hajtómű nélkül. (egy 40t-t kivinni képes kis hajó azt hiszem 30 nagy légköri és 40 nagy ionhajtóművel, valamint 2 db nagy reaktorral kellett ellátnom ehhez, de sikerült. 40t pedig nem sok)
Kisebb erőforrások: A Ravcor-on kb. jég sincs :D A platina és urán mennyiségét viszont pont hogy növelnem kellene, hogy több értelme legyen oda menni építkezni. Ha valaki talál 30-40 perc keresgélés után (bár nekem 2 óra volt) az űrben ugyanis platinát vagy uránt, akkor már nincs értelme a Ravcor-on küszködnie. Viszont minimális oxigén van a légkörben, ami ventillátorokkal kinyerhető.
100km gravitációs tér: ezt már csak azért sem támogathatom, mert akkor kirepülni a gracitációs térből rengeteg idő lenne. Amúgy meg nem tudom lehet-e állítani, az nem a modolt bolygó tulajdonságaihoz van kötve, az a játék alap részét képezi - ahány km átmérőjű a bolygó, annyi lesz a gravitációs mezőjének mérete. Biztosan lehetne valahogy befolyásolni, de más modokat kellene keresni hozzá, szerintem így is van már elég :D
ellenségek: aláírom, az nincs a Ravcor-on. Elég ott építkezni is, állandó támadások mellett hamar el is menne a kedve onnan mindenkinek, nem éri meg a beleölt munkát.
platina és urán nélkül: senkit nem vonzana az adott bolygó, így is alig játszik valaki a Ravcor-on. A megnövelt gravitáció miatt pedig az urán már nem kihagyható (lásd a 2G bekezdésben hogy miért)
nehéz terepviszony: az van bőven.
Amúgy van rá lehetőség, hogy valamelyik bolygó vagy hold tulajdonságai módosítva legyenek ? Csak azér hogy tényleg egy kihívást jelentő környezet létre legyen hozva ahol nem lehet csak úgy hipp hopp kijutni az űrbe fényűzés mellett. Pl. 2G mellett légkör nélkül, kisebb erőforrásokkal, 100Km-es gravitácoós térrel, ellenségekkel (pókok..., drón hub -ok), platina és urán nélkül, nehéz terepviszonyokkal....
Ejj látom történt egy kis tisztogatás :) A blokkok fele eltünt (valszinüleg elég sok felesleg lehetett ill mi egyéb) és a szim speed is tökéletes lett :) THX bár egyenlőre az Avorion ragadott el de utánna megyek vissza és leszek.
Nem biztos, hogy sok a felesleges dolog. Inkább nagyon nagyok a dolgok. Lehet, hogy itt üt vissza a Csillagkapu mod nagy hajói. Az Asgard is és a Daniel Jackson is hatalmas dög. És van akinek nem biztos, hogy csak 1-1 ilyenje van. Plusz mellette a maga által épített hajója. Erre még rájönnek a kisebb objektumok, melyek nem tűnnek el csak úgy. Legalábbis ahogy a solo világban néztem, a fixen telepített objektumok nem tűnnek el. Sziklára telepített barátságos kikötő. Bár ellenségest sem láttam még eltűnni úgy, mint a közlekedő hajókat. Azok jönnek, mennek, a MAYDAY jelek meg maradnak csak energia hiányában nem mindig tudnak közvetíteni. A kereskedelmi állomások is fix-ek.
Sajna az a 0,65 még csak csak de a napokban folyamatosan 0,55 környékére esik vissza. El is mente lebontani a nem használt dolgaimat meg az ismeretlen Grid-eket töröltem ami még volt , de sajnos többet nem tudok tenni a szeróért, ill ahogy nézem 55-58k blokk környékén jár a szerver így esélyes, hogy sok felesleges ojjektum lehet ami nincs már használva A törlések jól jönnének, csak félek a kellemetlen meglepetésektől.
Na igen, ilyen aktivitás mellett nem is lepődöm meg ezen :/ De hát ennyit bír a játék, sok mindent nem tudok kezdeni ezzel. Beállítok ismét automatikus törléseket.
Gondoltam fellépek kicsit a szerverre. 3-an voltunk fenn. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2019.11.23. 16:14:11
Sőt, a légkör sűrűségét, magasságát és a gravitáció méretét is úgy lőttem be, hogy még hidrogén hajtómű nélkül is, azaz csak légköri hajtómű + ionhajtómű kombóval is ki lehet repülni a felszínről az űrbe. Persze nem sok hasznos teher marad, de akkor is megoldható :D Nekem van 2 szállítóhajóm is, egy kis hajó, meg egy nagy hajó, amivel már többször is eljátszottam ezt.
És igen, ahogy Julian írja, oxigén is nyerhető ki a légkörből, ha Air Vent-et besszívásra állítasz a bázison kívül, az szépen fel fogja tölteni az oxigéntartályokat, amiből meg te tudsz feltölteni egy szobát. Belégzésre nem elegendő az oxigén csak. Így magán a Ravcor-on jég nélkül is túl lehet élni ;) Sőt el is lehet hagyni azt, hisz platina és urán is van a bolygón, így építhetsz reaktort és ionhajtóművet is.
Az ércgenerálást sajnos nem tudtam hol lehetne belőni, de nem is kerestem sokat. Viszont így hogy mondod, lehet valóban érdemes lenne még egyszer ránéznem és jelentősebben megnövelni az urán és platina elérhetőségét a bolygón. Meg úgy az összes többi ércét is, hogy még vonzóbb célpont legyen.
Na majd egy következő update alkalmával, ha már ismét nem nagyon járkálgatnak fel az emberek :D Utoljára szerkesztette: laci4321, 2019.11.18. 19:46:34
Működnek a légköri hajtóművek a Ravcoron. Laci írta is, hogy van légkör, csak belégzésre ritka, viszont össze lehet belőle gyűjteni az oxigént.
Hát mivel vasam nincs, ezért ez az út nem járható :D
De nem hiszem akkor sem hogy sokat jelentene. Ha egyszer 25%-os ír a kihasználtság, az vajon miért hazudna? Próbáld ki: indítasz egy offline világot, ami csak a gépeden fut és nézd a játékon belüli CPU loadot és nézd a feladatkezelőben is hogy ténylegesen mennyi. Látni fogod, hogy a te számítógépedet se nagyon tudja 20-30%-nál jobban kihasználni, nálam legalábbis ez a helyzet.
A laggokat nagyon sajnálom, de sokat sajnos nem tudok tenni ellenük. Ki kellene ahhoz venni a Stargate modot :/
Napi 2 óra alatt jött össze, de ez leginkább az előző update hibája, mivel az alapvető nyersanyagok kinyerhetők kőből. Másrészt ottvannak a stargate asgard hahjói, amiket némi szevedéssel el lehet fogni (Kb 5-10 ujraéledés) a laggokról és a grafikai eltolódásokról nem beszélve. Ezeket lebontva épülhet a nagy flexhajó 5 nagykonténerrel, amivel 4fogásra le lehet bontani az asgard hajót, utána a nyersanyag szinte végtelen. Nekem nagy élmény volt, hogy elkezdtem egy respawn pod-al, jött egy zpm freighter, egy al'kesh, egy daniel jackson, majd jött a nagy asgard, amivel végigutaztam a naprendszert, és telepítettem a kapukat. Bár most találkoztam azzal a jelenséggel, hogy a csillagkapuk nyilvánossak! Tehát más frakció által épített kapu is tárcsázható a sajátról. Ez most adott egy jó ötletet, lehet, hogy megépítem :D
Számomra is fura volt, hogy hirtelen micsoda élet lett a szrveren :D
A ravcore engem nagyon nem fogott meg, A gravitáció brutális, nincs légkör, így az egyetlen megoldás a hydrogén hajtás, amit folyamatossan tankolni kell, uránban pedig nem bővelkediik olyan mértékben, hogy megérje azt a sok jeget odahordani. Bár a csillagkapu nyújt egy kis könnyedéget, hogy nem nagykonténeres jumpdriveos hajókkal kell keresztülszelni a naprendszert.
Azok a teljesítménykiugrások szerintem a csillagkapuk által előidézett játékösszeomlások, mikor egy betöltetlen részre visz a kapu, és hirtelen be kell töltenie az egész bolygót XDD
Én még mindig azt mondom, hogy próbáljuk meg rátenni a szervert egy rendes vasra, és nézzük meg mit muzsikál, amikor oda van adva neki az egész processzor. Mivel úgy tudom, hogy a gtx Gming nem fog egy szerverre egy gépet beáldozni, mit ahogyan ezt más hosting cégek sem teszik. szerintem a neki adott teljesítményt 100%ossan kihasználja, mivel a szerverkészítés próbálkozása közben találtam beállítási lehetőséget arra, hogy a szerver menyi maximális teljesítményt használhasson.
A thread cpu load, mint írtad, a saját gépünk teljesítményének mércéje, a szerver cpu load pedig az az érték ahol a játékosok is belaggolhgatnak, egyetlen játékos építménye végett. Nekem 130%okat is verdesett a thread cpu load, lagg nélkül, viszont mikor felment a ping, vagy éppen a szerver cpu load, akkor kezdődtek igazán a laggok.
Jézus, hány órát fektettél a szerverbe az elmúlt 2 hét alatt?? :D
A Thread CPU load a játék legnagyobb korlátozója, és úgy tűnik leküzdhetetlen is. Egyszerűen így van megírva a játék, nem tudja kihasználni a rendelkezésre álló erőforrásokat. A szerver kihasználtsága ennek ereményeképp, ahogy nézem a grafikont, max. 25% körül mozog, bár rejtélyes módon néha elérte a 60%-ot is, pár pillanatra. Mint ilyen kis tüskék, kiugrások ezek. Nem tudom ott mi történhetett, talán nagyobb ütközések, csaták? És vajon mit érzékelt olyankor a többi játékos, mennyire akadozott a szerver?
Viszont egészen elképesztőnek tartom, hogy az egyszerre szerón lévő max. játékosszám elérte a számomra hihetetlen 7-et!
Ez a november 1-i nagy restart, mint valami tisztítótűz, úgy látom meghozta a játékoskedvet is. A grafikont megnézve egyértelműen látszik ez. Felső grafikon a csatlakozott játékosok, középső pedig a szerver processzor kihasználtság. Az alsó a memória kihaszáltság, ezen valami oknál fogva már napokkal korábban elkezdődött a változás, amire a szerver újraindítás látszólag nem is volt hatással. Így szerintem az nincs összefüggésben a játékos-aktivitással sem. Úgy sejtem az az október 24-i nagy update eredménye lehet, időben elég jól egybeesik. Onnantól kezdve tehát elég nagy memória-kihasználtság ingadozások vannak :D Ezt nem tudom hogy jó-e, vagy rossz.
Sejtettem amúgy, hogy a csillagkapu meg fogja gyorsítani majd a játékot. És hogy hozzájárul ahhoz is, hogy hamarabb érezni lehessen azt, hogy ki lett pörgetve minden lehetősége a játéknak. De egy új naprendszer, jó messze, nem látom be milyen óriási pluszt adna a játékba. Azt is ugyan úgy meghódítanád 2 hét alatt :D A szerverre pedig még nagyobb terhelést róna sajnos. Inkább javasolnám azt, hogy változtass a céljaidon. Építs pl. nagyon szép bázisokat, vagy felfegyverzett bázisokat szerte a naprendszerben, majd "világítsd ki". Írd ki egy antennával, hogy itt 1 millió platinát találhatnak :D Adj nekik erős védelmet, és várd hogy jöjjenek más játékosok támadni :D És nézd ahogy elbuknak, vagy nem?
Nekem rengeteg tervem volt a játékban töltött évek alatt, pl. egy mélyen a föld alatt levő város.. vagyis bázis, mert várost lehetetlen a Thread CPU load miatt építeni. Zion néven :D Vagy lebegő bázisok a légkörben, szerte a bolygókon és holdakon. Én pl. a holdon kezdtem el egy ilyet készíteni, hetekbe telt volna. A Ravcor-on pedig kifejezett kihívás az építkezés, az is ad kihívást bőven. Egyszer terveztem pl. egy "hídvárost" is építeni, egy kanyon 2 szélén támaszkodva. Vagy automata védelmi rendszerek építése.
De egyszerűen mindig teljesítmény hiány problémájába ütköztem, így le kellett tegyek mindenről szépen lassan. Bár kicsiben talán nem megvalósíthatatlanok ezek, és rengeteg időtöltést tudnak neked adni.
Nem kell foglalkozni vele, azt amiért hasznalnád, tökéletessen elvegzi barmilyen hardveren. A többi a te döntésed.
Az asgard elfogása jobb/bal lentről a leg könnyebb, ha nem 14.5-es 50es oki, vagy belteri torony kerül az also fegyverzet helyére.
A 4-4ezer kilométeres tavolsag szerintem nagyon kevés, mert egy jumpdrive-al el lehet ugrani egy kis hajóval, leteszel egy csillagkaput, és azon áthordasz mindent akarmelyik bolygóra vagy onnan a bázisodhoz. Elsőre jo ötletnek tűnt, de mostmar túl közelinek erzem. Azalien bolygo is mehetettvolna legalább 8-10000Km-re, a ravcore meg még egy kicsit meszebb. Masréstt javaslom még egy "naprendszer kialakitását, legalább 140ezer kilométerre, mert így a csillagkapuk is több értelmet nyernének. A 2 hét alatt kimaxoltam a thread cpu load-ot az epítmenyekkel. A nagy űrbázis ki is töröltem, mert mikor a közelébe mentem egy asgard hajóval, a pingem az egekbe szökött XDDD Jelenleg minden bolygon van egy kis csillagkapus állomásom, minden bolygó gravitációs mezelyen kivül ugrópontom, minden frakciónak ismerek legalább egy kereskedelmi bázisát. A következő kihívas ezek után, szamomra az lenne, ha el kéne jussak 140ezer kilómétert, és ott ujrakezdeni a bolygók meghodítását.
A többi jatékossal való kereskedés meg nem lehetseges, mert csak most kezdenek kiérni az űrbe, esetleg át a holdra, es még az idegen bolygokon nem is gondolkoznak, mert a platinabanyászatba meg csak most fognak bele. Bar hydrogen hajtóművek és jumpdrive kombinaciojaval a teljes "naprendszer" bejarható.
A safe zone epitése a fentebb említett "mindenki az elejen jár" dolog végett még felesleges.
Néztem, de nagyon asus specifikus, nekem meg msi-m van. Az MSI Afterburner meg ilyet nem tud. Nem a driver támogatottság a gond, mert az van új, csak valamit elcsesztek. Vagy valamit át kell állítanom. Az RDR2 addig nem futott jól, míg a 355-ös volt fenn. Szétesett, hibás kép és már a sztori betöltésénél olyat produkált, mint a GTA a kilépésnél. Ez is kilépett. Feltettem a legújabbat, ami valami 466 körüli és azzal jól fut, szép is. Csak így más játékokkal lesznek a gondok. Mondjuk most épp nem lényeg. De bosszantó a dolog.
Azért majd írd meg, hogy sikerült foglalni az Asgard-ot :)
Igazándiból annyit csinál, hogy kiüríti a feleslegesen benmaradt blockokat a ramokból, és sorbarendezi az éppen haszmnálatbanlévőket. De ez a drivertámogatottságodat nem oldja meg :/
Köszöntem az infót :D
Az Asgard-ot alulról, oldalról és egy kicsit hátulról érdemes megközelíteni. A védelem lőni fog, ki kell kerülni a golyókat. A cél a vízszintes és függőleges szárny találkozása. A vízszintesnél alul kell maradni, a függőlegesnél pedig kívül. A függőlegesnél pár blokkot lejjebb lehet csúszni, de sokat nem, mert akkor elölről láthat egy ágyú. Itt be tudod magad vágni. Érdemes, ha viszel magaddal távirányító és túlélő modulhoz alkatrészt. Az első azért, hogy a hajót mindjárt egy bázis közeli helyre kormányozd és, hogy megállítsd. A másik azért, ha már egyszer bent vagy, akkor maradj is ott. Belül rengeteg a belső torony, ezért csak óvatosan. Azokat célszerű lelőni. Ezekben a vízszintesekben is van torony. És található itt még pár reaktor is. Mind a két szárnyban. Az akku-k miatt sajnos nem lehet csak úgy áramtalanítani, mert azok szanaszét vannak, ha jól emlékszem. Szóval le kell szedni az őrtornyokat. A tornyok számát megtalálod a konzolon. Érdemes egy konzolnyi alkatrészt is vinni, hogy körbenézz, mennyi mindennel kell számolnod. Nagyjából ennyi. Egyéb fondorlatokhoz lehet még folyamodni, ki, milyen találékony.
Erről a rendszertisztításról írhatnál bővebben is, mert épp VGA-val küzdök. Van a gépben egy 980 Ti és a 355-ös driver-rel futnak a játékok többsége, de van, amelyiknek újabb kell. Az újabb verziókkal, köztük a múlt hónap végén kiadott legújabbal is az a gond, hogy egyes játékok csak úgy bezáródnak. Ilyen a GTAVO és sajnos a SpaceEngineers-is. A gépben 16 GB ram van, a 980 Ti 6 GB-tal rendelkezik. A virtuális memória volt 4 GB, 16 GB és most a rendszer állíthatja szabadon, vagyis 3 GB és még sosem láttam nőni. A probléma mindig fenn állt. Elég idegesítő, nyugodtan nem lehet játszani. Az Afterburnen szerint a Commit charge nevű tároló szépen tart egy szintet egy darabig. Ez GTAVO esetén 12 GB szokott lenni. Majd hirtelen megugrik 15-18 GB-ra és a játék azonnal be is záródik. Se egy hibaüzi, semmi adat, amivel a dolog végére járhatnék. Váratlan hiba történt és ennyi. A SE még ennyit sem írt úgy emlékszem. Csak bezáródott.
A fékezéses effekt a lag miatt van. Ezt privát szerveren is tapasztaltam és ott csak 2-en játszottunk, talán 20 km-es játéktérrel, bolygók és rengeteg mod nélkül. Az ugrálós dolog meg nem tudom. Van amikor szépen futott, de az ritka.
Az Asgard-ról majd holnap írok, mert menni kell a dolgozóba.
Az 1-2 blockos elcsúszás problámájával én is találkoztam már! Nekem akkor jelentkezik amikor megtelik a VRAM-om (amiből van 8GB) szeméttel! Játék közben Rászoktam engedni azasus gpu tweak nevű programot egy rendszertisztításra. Nekem olaynkor megoldódik. Az ugráléásos jelenség Már sejtem miért van, de nem tudom emberi nyelven megfogalmazni. A lényeg annyi, hogy nem a tehetetlenségi csillapítókkal nem fékeződik le a hajó, hanem valami más van velük mókolva, ezért is szokott az lenni, hogy úgynéz ki mintha fékezne, de mégsem lassul. Amikor befoglalom az egyik repülő ülést, mindig 2x kell a tehetetlenségi csillapítókra rábökni, hogy fékezésre váltson.
Az adatokat amit gyűjtöttél az asgard hajóról, megoszthatnád velem :D Kíváncsi lennék a vakfoltjaira is, mert nem találtam még meg őket :/
Na jó, nekem megint elegem lett belőle. Az űrben repülő rohadt tatyót nem tudom megfogni, mert hol itt van, hol ott. De most már álló hajónál is jelentkezett a gond, szóval valószínű, hogy én vagyok hol itt, hol ott. Játszhatatlan számomra. Holnaptól úgyis játszható az RDR2, nem fogok unatkozni.
Jó az a hajó, de nagyon. Van két pont, ahonnan egész jól meg lehet közelíteni és, ha a hajótesthez lapulsz, akkor nem lát egy fegyver sem. Ott be tudod magad vágni a hajóba. Ahol szintén sok a védelmi fegyver. Semmiképp sem egyszerű a foglalása, de megoldható. Single-ben foglaltam már. Mikor a szerverre először fellogoltam, akkor gyűjtöttem is róla egy kis anyagot. Viszont baromi gáz volt, hogy nem tudtam egy adott blokkot darabolni, mert hol előttem volt, hol meg nem, úgy ugrált a hajó. Vagy én? A fene tudja, azért nagy nehezen bejutottam. Ércek sosem voltak a csillagkapus hajókon. Max jég. Esetleg némi komponens. Nem sok.
Akkor marad minden így ahogy van, nem piszkálok semmit. A Target Lead Indicator modnak meg utánaolvasok, hogy okozhat-e laggolást, max. az kerül ki, ha kikerül.
Az uj mapon kb 50 aszteroidát jártam végig és így sikerült találni mind a 3 stargate-s ércből egy-egy kicsi foltot. A zpm hub ujratölthető, amit pedig a hajókban találni urániumot valóban nem sok. Nekem a nagy asgard hajókkal gyűlik meg a bajom, mert tele vannak fegyverekkel, és nehéz elfogni, főleg a nagy asgard csatahajót. (ami nem a daniel Jackson) Az eddig elfogott hajókban egyáltalán nem találtam érceket ami a stargate mondhoz tartozik, tehát ezek kb olyan ritkák mint mondjuk a platina. A mod kiszedéséhez annyit fűznék hozzá, hogy akkor megintcsak uj világot kéne generáltatani, mert ugye az ércekkel nem fog tudni mit kezdeni a játék. A forgós ajtókkal eddig még nem találkoztam! Hatalmas ötlet volt betenni :D Az alap bugokon kívül semmi mással nem találkoztam! Szerintem egyáltalán nem tragikus a helyzet és végre nincs folyamatos 100%on a szerver simulation speed számláló XDD
A ZPM Hub valóban olyan mint egy akku, de ha jól emlékszem, akkor csak lemerülni tud, töltődni nem. Végül is a sorozatban sem tudják tölteni, csak meríteni, illetve készíteni.
Szerintem nincs gond a csillagkapus hajókkal. A ZPM szállítóból kb. 90 darab uránrudat szedtem ki. Nem mondanám valami soknak, főleg, hogy az előző világban a Ravcor körül fúrtam 80k körülit finomítva. És elég szépen fogyogatott is, a pajzs rendesen tudja zabálni. Meg az egyéb dolgok. Szerintem most már maradjon bent.
A ZPM modul legutóbbi emlékeim szerint nem egy reaktor, hanem egy hatalmas kapacitású akkumulátor. Energiát tehát nem termel, egy idő után le is merül az az 1 GW. Szinten kell tartani azt valamivel. Kerestem anno nagyobb kapacitású akkumulátor modot is, hogy ne kelljen több tucat akksit építeni a bázisokon (felesleges számítási terhelés a szerverre). A ZPM modult ebből a szempontból jó ötletnek tartottam.
Viszont szívem szerint a csillagkapus hajókat ki is venném mind, a reaktorok miatt. De hát nem tudok így belenyúlni a modba.
Bíztam benne hogy a Naquadah is szintén az urániumhoz hasonlóan rendkívül ritka nyersanyag lesz, de megbizonyosodni nem tudtam erről, csak gyakorlatban. Mert úgy nem rondít bele annyira az összképbe.
Még mindig áll az ajánlat viszont, hogy inkább Wormhole Portal + inkább valamilyen nagy NPC hajós mod kerüljön be (bár ha minden igaz a Modular Encounter Spawner most úgy van beállítva, hogy nem drónokat, hanem inkább nagyobb hajókat küld).
Mióta a keen megrendszabályozta a nyersanyag előfordulást, azóta a megjelenő NPC hajókon vagy akku van, vagy napelem, esetleg mind a kettő. De reaktor nincs. Viszont a csillagkapus hajókon reaktorok is vannak uránnal. Nem sok, de több, mint a semmi. Ami még vicces, hogy te a naquadah generátor miatt aggódtál, holott, egy ZPM szállító elfogása nem kihívás és mindegyiken szokott lenni 3 ZPM is. Egy ZPM Hub meg 1 GW energiát ad. Ez azért nem kevés villany mindössze 1 blokkon. Mondjuk legalább értelmesebb hajókat lehet építeni, mert a sok hajtómű miatt nem kell több nagy reaktor.
Az instabilitás már rég is megvolt. A korábbi szerveren. Legalábbis nálam. Szóval ez nem új. Én inkább a játékra gyanakszom, mint a mod-okra.
A forgó ajtó jó dolog. Már hiányzott korábbról is. Nem is értem, hogy miért nem teszik bele a játékba. Értelmesebb lenne, mint a mostani megoldás, ahol mindig elszökik némi levegő és sokat kell klikkelni.
Amúgy pár kavicsot megnéztem, de eddig még nem találkoztam csillagkapus ásvánnyal.
Az instabilitást pedig észrevettem igen :/ Mivel előtte nem volt ilyen, úgy sejtem a 2 új mod valamelyike okozhatja. A Stargate vagy a Target Lead Indicator.
Van még egy 3. is ugye, a Rotary Airlock, de az nem hiszem hogy bármit is zavarna.
Nem tudom, mennyit játszottál a szerveren, de azért van pár csavar most benne :D A csillagkapu mod betesz a játék készítőinek szándékába.
A Build info valami hibát ír nekem belépésnél, de működik. Másnál is?
A lag-olás baromi idegesítő. 120 ms köridőnél nem várnám, hogy 1 blokkot ugorgassanak ide-oda a dolgok. Persze csak akkor teszik, ha közel megyek hozzájuk.
Sajna elfelejtettem korábban írni, én mondjuk örültem volna egy sűrű aszteroida generálásnak.
Irtó sok meló volt a szeróval, hogy működjön. A GTX iszonyatosan lassan reagált mindenre, a játék nem akart frissülni, stb. stb.. A reggeli 2 órám nem volt elég hogy befejezzem, így mostanra maradt. 16 órakor kezdtem el csinálni és 19 órára sikerült mindent megcsinálni.. :D Hihetetlen :D
De a lényeg: sikerült. Az új pálya használatra kész.
Pár dolog, amiről jó ha tudtok: 1. A Ravcor egyenlő távolságra, körülbelül 4-4-4 ezer km-re van a másik 3 nagybolygótól. 2. Bekerült a Rotary Airlock és a Stargate mod. Végül erre esett a választásom. A pajzs mod miatt amúgy is nagyobb az ember energiafelhasználása, így a naquadah generátor talán annyira nem is jön rosszul. Bár való igaz, hogy gyakorlatilag a 3 szintű napelem modot feleslegessé teszi. De mindegy. Mindenki úgy játszik ahogy jónak látja :D 3. Kikapcsoltam a drónokat. Hosszú távon, ha már van egy normális bázisa az embernek, csak idegesítőek. A nagyobb hajók, elhagyatott bázisok, űrbeli roncsok megmaradtak. 4. Bekerült a Target Lead Indicator mod, mert volt annak is egy multiplayer frissítése. Viszont iszonyat instabil a szerver, pár perc után ledobált mindig, ahogy ugráltam az űrben a mérnökkel. Legalábbis ezt nem bírta. "Normális" játékot még nem játszottam, nem tudom közben ledobál-e. Nem tudom mi okozhatja, de lehet hogy ez a mod, szóval ha játszotok, és folyton ledobál, szóljatok és kiveszem. Azért gyanakszom erre a modra, mert azt írja, hogy nem a szerverre, hanem a kliensre terheli rá a számításokat. És folyton a kliens crash-el be, a szerverre vissza lehet csatlakozni a kidobás után gond nélkül. Szóval vagy ez a mod bajos, vagy az SE rendelkezik újabb bugokkal :D Amúgy az utóbbin meg sem lepődnék, egyszer mikor teleportáltam a mérnökkel, a feje és az egyik karja ott maradt a korábbi helyszínen :D 5. Szóval igen, a játék most úgy néz ki nem túl stabil, kibobott engem 2-szer is. (Ha valaki nem olvasta volna végig az előző pontot, hogy miért :D ) 6. A Stargate mod az ércek generálódását is befolyásolja az űrben, nem tudom hogy milyen irányba (a bolygókon nincs se naquadah, se trínium, se neutronium, ez a modleírásban van leírva). Lehet urániumból még ennél is kevesebb lesz az űrben? Ha ilyen jellegű problémával találkoztok egy idő után, ha már kerestétek csomót, még sincs sehol, jelezzétek. 7. Kivettem a Jump inhibitor block-ot, remélhetőleg ez helyrehozza a Jump Drive bugozását. 8. És az új pályán természetesen aktív az Economy, azaz a Gazdaság :)
Egyenlőre ennyi jutott eszembe. Jó játékot mindenkinek :)
Köszi!
Szia Franky79
Majd ezt írd be a Space Engineers parancsikonjához: steam://connect/51.77.73.230:29016 (Jobb klikk a parancsikonra -> tulajdonságok -> URL mezőbe ezt másold be)
És akkor automatikusan csatlakozik is a szerverre, ha erről a parancsikonról indítod a játékot. Jelenleg is fut a szeró, de igen, 1-én úgy is mindent törlök majd, hogy tiszta lappal induljunk, szóval azért fut jelenleg hogy mindenkinek legyen ideje lementeni a megépített objektumai tervrajzát. És amint kész vagyok a restarttal, természetesen kiírom ide ;) Igyekszem délelőtt elintézni a dolgot majd. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2019.10.26. 19:01:32
Mondjuk nekem a plazma fegyveres mod eléggé bejövős. Bár nem ismerem a muníció igényét, mert csak kreatívban bohóckodtam velük, de 20 (vagy 40) darab szépen tud osztani és 1-es alapterületen elfér.
Szia! A cím itt keringett az oldalon, nem meghívásos alapú, bárki rácsatlakozhat, aki kiválasztja játékon belül. A feladatos dolgok majd csak november 1-től lesznek a szerveren, addig hiába mész föl. A feladatos dolgokat ki lehet próbálni single-ben is. Ha még érdekel a dolog, akkor gyere vissza elseje után. Laci4321 biztos kiírja majd, hogy fut az új szerver.
Sziasztok, már régen jártam itt, és olvasom, hogy van szerver, amit épp most fogtok resetelni, viszont nem találtam meg a címét. Esetleg meghívásos alapú? Kicsit visszatérnék a játékhoz, kipróbálni ezeket a feladatos dolgokat. Megkaphatom a szerver címét?
Igazad lehet az energiarendszerrel kapcsolatban, az tényleg megborítja kicsit a játékot :/ A nagykaput viszont én rendszeressen használtam, bár 6db zpm-hub kelett a beüzemeléséhez. A botfegyver és a zet, nem olyan hatalmas sebzésű fegverek, hogy hűde ha károkat lehessen vele okozni szerintem, és más fegyvert nem hoz be a játékba ami kizárólag energiával működik. A naqvadah reaktorok meg nem tudnak nagyobb energiát leadni mint egy kis reaktor, sőt még kevesebbet, megaztán nagyobb étvágyuk van mint a normál reaktoroknak. Szimplán Szímpatikusabb nekem ez az egy mod, mint többet összegyurkászni :D De mint már mondtam, nem az én döntésem. Csak jólenne végre multiban, több emberrel kiaknázni a mod nyujtotta lehetőségeket. Az a helyzet, hogy számomra kezdi elveszteni értelmét a játék, amiben még fejlődhetnék, az a scriptek írása, de az megintcsak olyan dolog, hogy sok űrcsatával lenne értelm energiát belefekteni.
Cserematyi: Hogyhogy a Stargate mod mellett ragaszkodnál? :)
Mert hogy elég sok gond van vele, felborítja a játékmenetet rendesen (ércgenerálás más lesz, naquadah generátor már-már csalás az energiával, energia kézifegyverek amibe nem kell lőszer, a szuperkaput még szerveren sosem sikerült beüzemelni, volt hogy tönkre is tette azt, stb..). Szóval milyen plusz előnyöket látsz benne, amit a Wormhole Portal + nagyobb NPC hajók mod nem tud biztosítani? :)
Bővítettem az angol leírást, most már elég szájbarágós lett így :D :D
Nincsmit. Esetleg még kicsit bővíthetnéd az angol bejelentkezési szöveget, mert beszélgettem egy kicsit az egyik külföldi játékossal és nem igazán értette a dolgot. Amúgy nem tudom mit csinált az illető, de nálam néha leesett a sim sebesség 0.6-ra és laggoltam is.
A Wormhole Portal mod-ot ki fogom próbálni. A csillagkapu mod-tól félek egy kicsit, mert pár éve egy idő után nem akart rendesen működni a szerveren. Lehet, hogy pont sokat változott a játék és régi volt a világ, nem tudom. A benne lévő hajók jók, bár a ZPM és egyéb nyalánkságok tényleg megkönnyíthetik az életet. Főleg egy pajzs mod-dal egybekötve. Bár, ha jól emlékszem, akkor indulásnál azért nem egyszerű megcsinálni a generátort sem, de már rég volt, utána kell nézni. Hajóra szerelhető fegyvert asszem nem ad, de, ha jól tudom, akkor a tócsahopp/pocsolyaugró benne van.
A bázis közelében kellett volna járnom 3 héten belül?!?!?!? Azt hittem csak belogolás van. Amúgy az 50 km-re lévő aszteroidába épített kis állomás megvan. És a rajta lévő hajó is, ami már több hónapja energia nélkül ácsorgott ott. Arra sem jártam azóta, mióta a bázison sem.
Énis néztem az ujításokat, már nagyon várom :D Az én hajóm is nyomtalanul eltűnt, és nem tudom miért, pedig 6 évnyi energiatartaléka volt csak 1 reaktornak!!! Én ragaszkodom a stargate mod-hoz, nekem nagyon nem nyerte el a tetszésemet a Wormhole Portal mod, bár ez a nem csak az én döntésem :D Csak reménykedem hogy mégis a stargate melett döntesz! Viszont ha a wormhole kerülne be, akkor nagyon örülnék a egy olyan modnak amiben van egy pár plusz nagy npc hajó, hogy azért lehessen csatázni, Mivel a pvp ilyen kis létszámmal igencsak esálytelen :/
Na akkor a november 1-i kezdet talán még jobb lesz :)
Átállítottam 20 percre az üzenet kiíratását, köszi a visszajelzést Julian.
Nem tudom amúgy mi a magyarázata a báziseltűnéseknek. :/ Nem jártál a közelében már 3 hete? Most annyira van a törlés beállítva.
És igen visszakanyarodva egy korábbi témára: gondolkoztam én is csillagkapu mod berakásán sokáig. Csakhogy kicsit megborítani a játék egyensúlyát a naquada reaktor, vagy energiafegyverek megjelenése. Viszont a Wormhole Portal mod, amiben ezek nincsenek benne, kapott augusztusban egy frissítést, tehát valszeg működik jelenleg is. Ti mit mondtok, kerüljön be?
Október 24-én lesz egy Livestream gondolom ott fogják bemutatni.
És a hajó a kijelölt helyen volt. Igaz, az összes hidrogént elégette, mert a távirányító nem kapcsolja ki a csillapítást. Emellett 2k urántól is megszabadított. Későn jutott eszembe, hogy ki kellett volna kapcsolni a H2 hajtóműveket és már nem volt kedvem felkelni az ágyból.
Szomorúan tapasztaltam, hogy a marsi bázis nyomtalanul eltűnt. Gyaníthatóan kitörlődött. Bár nem értem miért, annyi szélerőmű volt rátelepítve és annyi akku, hogy el kellett volna látnia elég energiával. Míg az aszteroidára épített pár blokkos, csak napelemmel ellátott egység még mindig ott van (éjjel áram nélkül). A bázis mellett ott pihent az ércderítőm, akkukkal, 1 szélerőművel és 2 napelemmel. Hát ez van. Részemről mindent lementettem, amit szerettem volna.
Milyen jó dolog is 2000 km-t megtenni JD nélkül... Építettem egy Inhibitor-t a hajóra, de akárhogy állítom, nem hajlandó így sem ugrani. Viszont most már mást ír. Vagy épp semmit. És úgy bugos az inhibitor, ahogy van. Folyamat azt írja, hogy 10 MW a felvétele. Akkor is, amikor ki van kapcsolva. Egyszer kicsit visszabontottam és visszaépítettem, akkor jól mutatta az értékeket. Aztán megint elment. Amúgy 50 km-es körzetre 1 GW energia kell. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2019.10.21. 23:37:12
Én is köszönöm az infót, megváltoztattam a szerón a fogadó üzenetet és 5 percenként chat üzenet is van :)
Köszi az infót! Ezt ki fogom próbálni saját világban. Nameg pont ez az, hogy az érzékelők 50 méterig látnak, a tornyok meg 800 méterig. Vanillában.
A bejelentkező üzihez nem kell leállítani a szervert. Egyszerűen átírod a fájlt és onnan kezdve az fog megjelenni a következő bejelentkezésnél. Illetve a mod tud olyat is, amivel beüzenhetsz a szerverre, hogy 10 perc múlva leáll. Megfelelően megírva a fájlt percenként perces csökkenéssel kiíratható. Vagy akár másodpercenkénti frissítéssel is.
Napok óta nem sikerül frissíteni a bejelentkező üzit, mert minden este játszik fent valaki, hajnalig :D Délelőtt pedig egyszerűen nem érek rá. Egyszer majd csak sikerül :D
Raycast-ot használó szkriptekkel amúgy túlléphető ez az 50m. Én is terveztem már olyan bázist, amihez ha 5 km-nél közelebb érsz, akkor bekapcsolja a védelmi rendszert, nyomkövető rakétákat küld (kis hajó blokkokból áll), a rakéták aztán újrahegesztődnek és jön a második kör, stb.. :D Meg lehet oldani nagyon királyul. (Diamond Defense Dome Script + Easy Automation 2.0) Iszonyat sok időt elcsesztem a védelmi rendszer megtervezésére, alsó hangon is 100 órám van benne. Csak ez a szkript páros zabálta az erőforrásokat.. Amikor működött, beesett 1.0 alá a szim. sebesség, ha pedig már 2 ilyen működik a szerón, meg is van lőve az egész szerver. Max. 0.6 szim. sebesség... Annyi időm belement, és erre használhatalan, erőforráshiány miatt... De hát ilyen ez a játék, ezért is untam meg :D Lehetőség megvan tervezni, csak épp a végeredményt nem használhatod :D
Az NPC is ilyesmit használ. Csak az erőforrás spórolás miatt betett a Keen egy olyat, hogy "játékos koordiáták észlelése". Szóval az NPC mindig közvetlen rád fog támadni. Persze ha 50m-en belül ér, már neki is vannak szenzorai és látja a hajódat onnantól kezdve. De egy automata védelmi drónnal pl., ami 50m-nél nagyobb távra van, nem tud mit kezdeni. Még csak el sem indul felé. Max. az automata ágyúi lőnek vissza a drónodra.
Így mondjuk tényleg van értelme az inhibitornak. De az eddigi tapasztalatok alapján elég kicsi az esély a találkára. A közelbe-távolba érkezésnek megvannak az előnyei és hátrányai mindkét oldalról. Az elugrás blokkolása az esetben jó, ha a támadott fél erősebb és van egy automata, ami bekapcsolja az inhibitor-t. Ilyen szempontból az NPC-k megint szemét előnyben vannak. Nincs egy érzékelőnk sem a játékban, amivel 50 méternél messzebb érzékelnénk, de, ha egy NPC-hez 5-400 méternél közelebb mész, akkor azonnal bekapcsolja a vészjelző antennáját és máris jönnek a drónok. Nekünk miért nincs ilyen? Visszatérve a játékosokra, ha épp nincs online a támadott személy, akkor kb. mindegy, hogy van-e neki vagy nincs. 10 km-t simán meg lehet tenni lábon.
Ki fogom írni a szeróra akkor, és november 1-el lesz egy teljes reset. :)
Kiveszem a Jump Inhibitor modot is, hátha megoldja a gondot igen. Az eredeti funkciója az lett volna, hogy ha csatázunk, le lehessen blokkolni a másik játékos elugrását :D Ezen felül pedig hogy ne lehessen a bázisaink 2 km-es közelébe ugrani (mivel az OKI mod megnöveli a lőtávot), hanem ki lehessen tolni általunk mondjuk 5-10 km-re. Vagy pedig elugrani onnan csak úgy, ha valaki megtámadja. Ezzel terveztem biztosítani a bázisnak egy plusz védelmet. De a bug lehetőségére nem gondoltam. Miért is gondoltam volna?? Agyrém az egész.
Kivettem a Jump Inhibitor mod-ot és relatíve azonnal sikerült az ugrás. Csak azért relatíve, mert utoljára az Asgard-ban ülve gyepáltam a másik 2 Asgard-ot és azt cirka 1 óra alatt fejeztem be... De utána minden gond nélkül ment az ugrás.
Szóval szerintem már a mostani világból ki kellene szedni. Ahogy nézem, vagyunk itt hárman, akik az új világ mellett szavaznak, a kérdés, hogy aki nem látogatja a fórumot, az, hogy lesz informálva? Laci: Kiírod esetleg a bejelentkező üzenetbe?
Én nem azt írtam, hogy az inhibitor okozza a gondot, hanem, hogy lehet, hogy az inhibitor okozza a gondot. Holnap lesz időm a gép elé ülni (remélhetőleg) és akkor megnézem. Amúgy szerintem nem kell helyette semmi. A mod létszám nem kötelező, ha egyet kiveszünk, akkor sincs semmi, ha egyet beteszünk, akkor sem kell helyette kivenni egy másikat.
Félreértelmezted amit írtam :D Az energy shield a jump inhibitor helyett! Az a pajzs nem okozna galibát a JD-okkal az inhibitorral szemben :D Így van :D Minek pazaroljuk a magnéziumot? XDDD
Szerintem sincs sok értelme, de lehet, hogy csak nem találtam meg, hogy ténylegesen mire is jó. Az biztos, hogy jól hangzik. Arról nem írtam, hogy a pajzs okozná a JD problémát (de ez sem kizárt) és szerintem túlerősíteni sem kellene a pajzsot, mert a túl könnyű is hamar elveszi a játékkedvet. Minek fegyver rá, ha el tudom ütni?
A leírásod alapján egy teljessen felesleges mod szerintem, Nem beszéve arról, hogy okozhat galibát :/ Én már építettem meg egyszer... 5000superconductort zabált fel... jobb lenne a jelenlegi pajzson kívül az energy shield mondjuk. több értelme lenne, mert a hajón dupla biztonság, és nem akadályozza a jumpdrive-ok működését :D
Olyan, mint a transzporter blokkoló, csak így bizonyos távolságon belül nem tudnak ugrani. Vagyis nem tudnak meglepni másfél kilométerről. Asszem több anyag kell hozzá, mint a normálhoz és cserébe sokat is zabál. Bár sosem építettem meg, csak az adatait néztem. A transzporter blokkolónak látom értelmét, ennek viszont annyira nem. Ha valaki beugrik ilyen közel, annak úgy kell :D Akkor lenne igazán jó, ha nagyon közel lehetne ugrani, de 1,5 km azért igencsak messze van.
Én tegnap leültem, hogy megnézzem megy-e a jump drive. Kb. 10 percet számítottam rá. Végül két és fél órát játszottam vele. De, ha nem szól a barátnőm, hogy kaja, akkor nem is hagytam volna abba. És mindez csak azért, mert mindig volt egy jel, amit meg akartam nézni.
Amit elfelejtettem megjegyezni, hogy a sok jel között egy darab zöld jel nem volt. Valamiért nem spawn-olnak. A JD gondot meg meg kell oldani, mert így, hogy nem funkcionál sok minden kiesik, illetve kedvcsökkentő hatású. Nem kizárt, hogy valamelyik mod-dal veszekszik. Jump Inhibitor egy jó tipp.
Jó reggelt! Ha azt mondjátok jobb lesz a játékélmény akkor legyen csere! A Stargate mod viszont engem is érdekelne.
Én a világ cserére szavazok! Ezen sohasem fognak megjelenni az ujítások! Jelen állapotában nagyon leharcolt a szerver :/ Mondjuk egy Stargate mod-ot el tudnék viselni :D Utoljára szerkesztette: Cserematyi, 2019.10.15. 20:33:44
Úgy néz, ki, hogy a JumpDrive probléma már jó 3 éves. Az új világomban sem működik a betett hajón. Megjavítottam egy hajót küldetésben, azonnal el is ugrott. Még épp le tudtam róla szállni.
Vicces fiúk:
.
Egy MayDay hajó fedélzetén találtam.
Bár csak egy StarSystem-et indítottam és csak egy harci hajót tettem be magamnak, nagyon el lehet lenni. Olyan élet van, hogy hajjaj. Simán mennek bele az órák. Kreatív módnak hála fogtam pár Asgard-ot. A hajóra biggyesztettem egy távirányítót és elküldtem egy koordinátára. Majd ugyanezt megcsináltam még eggyel. Rendesen elkezdték lőni egymást, bár a cél a távirányító volt. Majd vittem egy harmadikat is, amit átállítottam egy másik frakcióra. Úgyhogy a kettő kalóz a harmadik ellen, az meg a másik kettő ellen. Egy semleges frakcióval való kapcsolatot követően egy ellenséges frakció semleges lett. Nyugodtan tudom nézegetni a hajóikat. Meg is állíthatom őket, ha a sajátommal megfogom. Ez ellen nincs panaszuk.
A JD gond miatt sajnos a hauler-es küldiket hanyagolom inkább.
A biztonsági zónának így van értelme. Egy állomás, aminek a környékén (a bubiban) nem tudsz lövöldözni, így bárki békésen kiköthet. Mondjuk az állomást eszembe sem jutott megrongálni...
Még akkor is nehéz és hálátlan időrabló tevékenység egy szervert működtetni, ha vanilla beállításokkal fut. Az extra NPC modokkal és mindent darabjaira robbantó fegyverekkel pedig kész rémálom lesz.
Jó ezt olvasni, egy ideje már nem nagyon játszottam a játékkal :) Nem telik semmibe amúgy új világot indítani :)
De ez nem lehet csak az én döntésem, sőt még kettőnké sem, ehhez a legtöbbünk kell. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2019.10.14. 16:46:10
Ha már szép nem lehetett.
Akkor minimalista lett.
Hogy kipróbáljam, mielőtt a szerveren megépítem, indítottam egy új világot. Star System, kreatív módban. És, hogy ne kelljen a mod-okat keresgélnem, betettem az összes mod-ot, amire fel vagyok iratkozva. Hát nem semmi. 2,1 GB-nyi cucc. Ahogy hagytam el a Földet, mindjárt feltűnt egy fehér jel. Egy kis biztonsági zónás állomás. Be lehet menni, dokkolni és a játék új értelmet nyert. A Contract-os eszköznél megjelent egy csomó feladat, melyekért zsozsót és reputációt lehet kapni. Van gyártós, szállítós, javítós. Mellette a Store-ból pedig dolgokat lehetett venni. Nem mindent, de pl. sok hajó is volt. A csillagkapu mod-nak hála bekerültek a hajók is. Mindjárt feltűnt a radaron pár Asgard. És mivel olyan mod is van fent, ami lehetővé teszi, hogy az NPC hajók mod-olt fegyvereket kapjanak, hát volt meglepetés, mikor plazma ágyúval rám lőtt. Ráadásul egy fal mögül, nem is láttam az ágyút. Az OKI-s plutóniumos fegyver viszont szépen muzsikált. És a hajó is jól működött a nagy adok-kapokban. Olyan élet lett a világban, hogy csak győztem lesni, hány frakció van. És ezek még egymással is lövöldöznek. Ha beállsz az egyik oldalra és turrettel lövöd a másikat, akkor a reputációk is úgy változnak vagyis nem csak lefele tud menni és nem feltétlen kell küldetés sem, hogy felfele mehessen. Mondjuk a konténerek most sem rejtettek semmi igazán új-hasznos dolgot. Főként üresek voltak.
Lehet, hogy jó lenne a szervernek egy új világ, hogy az újítások is életre kelljenek, de megint mindent elölről kezdeni...
A Dual Universe-vel én is szemezgettem már. A hírlevelük jár, de a játékra még nem fektettem be. Az Empyrion nagyon ismerős.
Az a baj, hogy úgy gondoltam eddig, hogy a SE elég. De úgy látszik nem annyira. Sőt. Lehet, hogy ideje keresni valami jobbat. Pont ma tesztelgettem egy kicsit. Az OKI-ban bejött a plutoniumos puska. Ez elvisz 3200 méterig. A gáz az, hogy addig még kamerával sem igazán lehet ellátni. Én 1000 méterről teszteltem. Puska csöve alatt a kamera, vagyis, ha egy blokkal lejjebb lövök, mint a cél, akkor jó lesz. Hát nagyon mellé, jobban mondva fölé ment, mint vártam. Lehet, hogy accuracy gond, pedig csak 1000 méterre voltam. Aztán lejjebb vittem a keresztet még 2 blokkal, mint ahova lőni szerettem volna és akkor eltaláltam amit akartam. Látszott is kamerán keresztül, mert elég nagyot sebez a fegyver. Szóval pár blokk megsemmisült a környéken. Gondoltam, nekem ennél precízebb kell, így az 50mm Burstcannon felelt meg leginkább a célnak. Gyors töltés, 6 lövés egy tárban, 1200 méteres hatótáv és a golyó sem lassú. Irányításnál mindjárt rá is lehet közelíteni a célra és oda lő, ahova célzol. Legalábbis accuracy-n belül, ami egész jó 1000 méterről. 2 sorozattal lelőttem annyira az antennát, hogy az már nem volt üzemképes. Az egyedüli nagy baj ezzel az, hogy, sem a turret kameráján, sem a normál kamerán nem látni. Ott áll az antenna mintha semmi baja nem lenne. Ha közel megyek, akkor persze már látom, hogy nem is fog működni, szikrázik. De ez így nem megfelelő. Mert, ha mégis működne (szerveren azért sokkal rosszabb az ilyen lövölde, és még a hajó is mozog, míg a teszt hajó csak állt), akkor hívhatja a haverjait, ami gond lehet.
Meg úgy az alapvető gond, ami gyanítom a DU-ban nincs, hogy ez a játék raszterhálón mozog. Ha a raszter egy pontját elfoglaltad, akkor oda már nem tehetsz semmi mást. És egyes blokkoknak az alakjukból adódóan nem minden oldalon van felfogatási pontjuk, így nagyon be tudják korlátozni a lehetőségeket.
Blokkokat természetesen lehet hozzá gyártani. Lehet, hogy van is a műhelyben kiegészítő készlet, nem néztem utána. Jó lenne, ha a játék tudná. Persze aki tud 3D tervezni, az meg is csinálhatja magának. Nézegettem már a dolgot, de igazán tananyagot nem találtam 3D tervezéshez. Legalábbis videósat, ingyeneset.
Igen ez nálam is mindig gond. Nem hiszem el hogy nem lehetne 2 olyan formájú blokkot még csinálni a játékba.. :D
Illetve 3-at. Az általad küldött képen a felső lyukba csak 1 féle blokk tehető ugye, de az alsóba 2 félét is lehetne rakni. Egy sarkos verziót, aminek van éle, vagyis az alsó csúcs is össze van kötve a felsővel, meg egy háromszög verziót (amilyen az alatta levő sarok blokk is, ahol a felső csúcs nincs összekötve az alsóval). Tehát vagy egy négyszög alapú gúlát, vagy egy háromszög alapú gúlát (tetraédert). Hirtelen ez a megfogalmazás mód jutott eszembe, de szerintem érteni fogod :D
Az Empyrionban ez olyan szépen benne van :) Meg ott még rengeteg másik is :D
Sőt még egy 2*2*1-es blokkot is el tudnék képzelni oda, amit a sarokba lehet rakni. Egy nagy tertraédert, ami tulajdonképpen a lyuk alatt is van a sarkon, csak ugye széles verzióban. Meg ebből a 2*2*1-es alakzatból lehetne csinálni lekerekítettet is :)
Nagyon várom már a Dual Universe-t, ott te magad olyan formát hozhatsz létre amilyet csak akarsz, meg van ilyen "lyuk kitöltö" funkció is, meg formák összekötése. Nem is adott méretű blokkokból lehet építeni szilárd falakat, hanem olyan méretű és alakú minden amilyet akarsz :D Gyakorlatilag mint ahogy az SE-ben a talajt lehet építgetni a Voxel kézzel kreatív módban. Csak a Dual Universe-ben maguk az általad épített dolgok is így építhetők fel. Bár még kell neki 1-2 év mire elkészül. De hihetetlen hogy olyan dolgokra gondolnak, már a fejlesztés legelején, amiknek a megoldására az SE-nél évek óta várunk és nem értjük miért nem lehet. :D Voxel technológia bemutató Itt pedig nézzétek meg hogy milyen formákat hozott össze gyakorlatilag egy játékos. (jelenleg még ilyen kis 4 napos pre-alfák szoktak futni, havonta 1-szer 2-szer, aztán megy tovább a fejlesztés)
Mikor megpróbálok valami jobban kinézőt összerakni, akkor olyan hiányosságokba ütközöm, hogy mi a fenét tegyek a fölső két sarokra? A lejjebb lévők még éppen elmennének, bár szebb lenne, ha egyenes vonal lenne, de ahhoz sincs blokk.
És akkor hagyom az egészet a francba és inkább megcsinálom praktikusra, mint "szépre".
Hmm, sztem ezt timer blockal meg lehet oldani. Groupolod a konnektorokat és a Timer Block x időközönként Lock-olja őket.
Sikerült túlélni! A 2 nagyreaktor és 6 hydrogéntartály éppségben maradt, a pilótafülkével az orvosiszobával 2 jump drive-val és a pajzsgenerátorokkal egyetemben. Így kicsit tűrhetőbb a helyzet, mert legalább egy rakétára való alkatrész megmaradt, amivel kitudom emelni a szétbontott hajó alkatrészeit az űrbe :D