De szerintem kamu, én azért meghökkennék ha tényleg 1-el jönne ki :))
A mostani telefonomban 1 g van, mindenre elég, igaz kb semmire nem használom :))) A táblámban 3 g van, néha kiakad szegény :))) Igaz, ha akarom akár a cad touch is elég durván tud futni rajta, vagy sketchbook pronál, nem két rétegem van hanem 5 ....Nekem nyóc, de ennyiért talán elvárná az ember, hogy ne legyen ilyen korlát rajta .
Persze mondjuk annyira nem érdekel, én tuti nem vennék manapság 2 g alatt telefont se semmit, főleg nem prémium kategoriában. Azért egy szifon nehogy már tömeg telefon kategória legyen :DDD
De az veszi akarja, többet nem akarok -tudok hozzászólni :)) Utoljára szerkesztette: lac coo, 2014.09.05. 17:30:43
Végülis futhatna a telefonon CAD és 3DMax is, biztos van a világon 2-3 ember aki meg is próbálkozna vele, de ez a szemét Apple nem szolgálja ki az igényeiket. Nem is értem miért!? :-)
Vagy volt itt egy elvetemült, aki azon élvezett, hogy a telefonján 4 HD videó megy egyszerre navigáció közben. Őrá se gondolt ez a szemét cég!
Nem lehet, hogy akkor úgy van jól, hogy ami a tömegeknek szükséges, az kerül bele a tömegtelefonokba, a speciális igényűek meg használnak megfelelő céleszközt?
Minden vitát mellőzve tisztelem a véleményed és van alapja, de úgy gondolom, (én a saját fejemben) hogy az iphone használható készülék, még akkor is, ha kevésbé univerzális, mint egy androidos telefon (nem lehet rajta ubuntut futtatni, nem tudok bele sd kártyát tenni, vagy mobil hdd-t rákötni konnektoros usb elosztóval, nem működik vele a gyémántfejes jackdugóba beletevős felprogramozható plusz gomb és még temérdek más dolog) úgy gondolom, hogy az android a mobilvilág windowsa. Elterjedt, sokoldalú, jól használható, a végletekig testreszabható stb.
Ezzel egyetemben minden hátulütője is megtalálható, ami a windowsban is.
- hajlamos "elszemetesedni" - belassul a sok launchertől és apptól - sűrűbben fagy mint az ios (a sokoldalúságának hála, viszont ez egy kompromisszum, amit el lehet fogadni) - Rendkívül töredezett a platform
valamit valamiért ugyebár. Viszont azzal egyetértek, hogy ha valakinek speciális igényei vannak és/vagy szeretné még a legutolsó szar kodekkel csomagolt avit is lejátszani konvertálás nélkül a telefonján (amit azzal is torrentezett le) akkor midnenképpen android.
Aki megelégszik az appstore felhozatalával és elegendő neki a telefonjában található tárhely, az pedig bátran használjon allpe készüléket.
Szerintem nincs olyan, hogy jó meg rossz. Egyszerűen van a nekem megfelel, vagy a nekem nem felel meg.
De monhatnám az undo gombot valami szerkesztés alatt...
Átlagos használatra persze elég az 1 Giga, de ha valaki valamit kezdeni is akar vele, ez édeskevés. Mondjuk abban van igazság, hogy egy ilyen "pici2 telefon valójában tényleg semmire se jó már manapság :DD
Igen elég életszerűtlen, hogy ott rögtön picit levágok belőle, igazítok rajta, majd tolom fel valahová :)
Vagy ez hogy megy, drága de erre se jó arra se.... ? :)))
Vannak dolgok amihez kell a memoria, kepszerkesztes, videoszerkesztes stb.....
Kepet es videot akarsz szerkeszteni egy 4"-es telefonon?
Vannak dolgok amihez kell a memoria, kepszerkesztes, videoszerkesztes stb..... De barhogyis, azert ez premium kategoria, belefert volna, hogy aki olyan dologra hasznalja, ne szivjon vele. Kevesnek nem xkeves az 1g sem, csak van, hogy keves......
A google earth pl szinten egy 3d-s alkalmazas, nem is teljesen hulyeseg am mobilon hasznalni.
Es mukodik is tokeletesen iOS-en... sot, meg a regebbi, kevesebb memoriaval rendelkezo modelleken is.
Azt sem latom, hogy miert akarsz minden texturat a RAM-ba pre-fetchelni es nem a hattertarrol tolteni oket, akar valami cacheeles mellett. Amugy meg ha utanaszamolsz, iszonyatosan sok tomoritett textura fer el igy is a RAM-ban. Gondolom az Apple-nel is kiszamoltak, hogy a render architektura mennyi memoriat tud ertelmesen kihasznalni.
Jelenleg ezt tudja a platform GFX alrendszere - ugy erzed, hogy 2GB RAM sokat javitana ezen?
Raadasul meg mindig ott tartunk, hogy egyetlen szuk teruleten probalod bizonygatni a sok RAM elonyeit.
Lehet felhozni nepszeru jatekszereket keves rammal peldakent, csak nincs ertelme. Regen a messze legnepszerubb gep 64k-s volt es nem is kellett tobb.
Amiket felhoztam azok az adott ceg (Sony, Nintendo) legujabb, most is kaphato handheld konzoljai. Mindemellett a "keves RAM" abszolut nem megy a production value karara.
ps: Arra azert meg felhivnam a figyelmet, hogy ebben a cikkben szereplo minden adat pletyka!
Nem feltetlenul kell tobb csomag, telepiteskor vagy elso inditaskor downsample-zheto. Az ios-re fejlesztes tavolrol sem jelent fix hardvert, iphone 3g-3gs-4-4s-5-5s-6, meg az olcsobb valtozataik (amelyiknek van), nem beszelve a tabletekrol.
A problemakor ugyanaz, kisebb szamu variacio de ugyanugy korul kell nezni, milyen feature elerheto.
3d alkalmazas != 3d jatek. A google earth pl szinten egy 3d-s alkalmazas, nem is teljesen hulyeseg am mobilon hasznalni. A texturamennyiseg meg szinte vegtelen. De ez megint csak egy random pelda.
Lehet felhozni nepszeru jatekszereket keves rammal peldakent, csak nincs ertelme. Regen a messze legnepszerubb gep 64k-s volt es nem is kellett tobb.
Amugy szannak ra nem is 1$-t, azert raknak bele eros GPU-t. A jatekpiac eleg jelentos szelet az app storeban.
Teljesen más a két rendszer: androidon azért kell a sok ram, hogy a háttérben futó alkalmazásoknak legyen elég hely ahol továbbra is futnak, az ios viszont leállítja azokat és akkor indítja újra, ha szükség van rájuk. Ezért is tök hülyeség összehasonlítani a kettőt, hogy ha itt 3 giga van, akkor amott miért csak 1.
Ha már itt tartunk, egy példa, mit jelent fix hardverre optimalizálni: ios esetén ma elég 2 méret a textúrákból és lefeded az összes kapható eszközt telefontól a tabletekig. Ugyanez androidon 4-5 méret. Tehát dupla annyi textúrát kell az app mellé csomagolni, mert nem tudható előre min is fog futni. Szintén előre tudható, hogy az ios-t futtató eszközökön ott a hardveres textúra tömörítés... és még ezer dolog van, ami miatt az ios fejlesztés egy álom az androidhoz képest.
Azért a memória nem úgy megy ám, hogy se helyet nem foglal, se áramot nem kér. Egy mobilban meg mindkettőből nagyon kevés van ám! Keresnek egy optimális középutat, jelenleg náluk ez 1 gigát adja ki, androidon meg a 2-3 gigát. Vajon miért nem tesznek mindenbe 16 gigát, mint az asztali gépembe?
Azt akarod mondani, hogy azert kene tobb RAM az iPhone-ba, hogy a 3D jatekoknal jobbak legyenek a texturak? Csak ezert ketlem, hogy az Apple vezetese akar $1-t is hajlando lenne kolteni... nagyon helyesen. Egy telefon sokmindenre valo, de az szerintem mar nagyon eltevedt, aki ezen akar fotorealisztikus jatekokat jatszani.
Nem azt mondom, hogy artana a tobb RAM, hanem azt, hogy az OS jelenlegi allapotaban semmi szukseg ra, semmi hatranyt nem jelent.
ps: Meg a specifikusan jatekra keszitett PS Vita is csak 512MB RAM-mal rendelkezik, mely meg igy is joval tobb, mint a legsikeresebb handheld (NDS/3DS) 128MB-ja.
Nem sok bejelentest latni arrol, milyen otletek mennek kukaba (legalabbis a polcra) technikai limitaciok miatt, pedig beloluk nem keves.
De nem is ez az erdekes, hanem hogy mire megy el a fejlesztesi ido. Egy memoriaintenziv szitu pl a 3ds grafika. Tipikusan a texturak. Hasznosabban is el lehet tolteni az idot, mint azon szuttyogni, hol butitson az ember, hogy minel kevesbe tegye tonkre az osszkepet.
Nem sok alkalmazas van, ami kihasznalna tobb mint 1 gb ramot, mivel a felhasznalok tobbsegenek nincs annyi. Es pl egy ehhez hasonlo maradi dontes gondoskodik rola, hogy meg jopar evig ez igy is marad, ugyanis ha profitot is akarsz, olyat erdemes fejleszteni, ami 1-2 eves kozepkategoria is elvisz. Szvsz fejlodni kene ugy altalaban, es nem a "meg pont eleg" szint kell egy aktualis csucskategorias eszkozbe, csak ennyi.
Tudsz esetleg barmilyen konkret alkalmazasrol beszamolni, ami amiatt nem valosult meg mert nem volt eleg az 1GB RAM? Hiaba vannak mar mas mobil OS-eken joval nagyobb memoriaju keszulekek, megsincs semmilyen olyan alkalmazas rajuk, ami emiatt ne lenne iOS-re.
Majd a következő telefont kiadják 1,5 gb rammal, és akkor lesz ám, hogy az apple "reinvents mobile phones". Nem szabad belerakni egyből, valami "újdonságot" is kell hozni a következő telefonokkal! Azt meg tegyük hozzá, hogy a mai világban már szar'é hugy'é adják a memóriát, nemhiszem, hogy +1 gb ram miatt lenne 100 $-al drágább az előállítása. Egyébként meg akik a több memória ellen vannak, azok menjenek vissza az őskorba, és találják fel a kereket.
Tokmindegy, milyen hudejo-optimalizalt az iOS, meg kinek mi a vallasa.. Ha egy fejleszto olyan appot akar csinalni, amihez tenylegesen sok memoria kell, vagy oriasit fog szivni / hackelni, vagy neki sem all. Nem ertem, minek korlatozni a lehetosegeket evekig egy - a telefon arahoz kepest filleres - komponenssel.
Csak szemlelteteskeppen, leegyszerusitve: 1 gb rammal, ha a rendszer mondjuk 0.5 gb ramot eszik, marad marad 0.5 gb az appoknak. 2 gb rammal 1.5 gb marad az appoknak. Nagyon nem mindegy.
Én elhiszem, hogy az iOS agyonoptimalizált, meg erőforrástakarékos, mindezekmellett gyors meg minden, de.... nem jobb ha van 2 GB RAM beépítve mint 1????? Ha vicc az, hogy egyesek elhiszik, hogy kell a mobilba sok memória, akkor miért nem raknak az iPhone 6-ba is 512MB RAM-ot mint a 4esbe??
Most hogy egyre jobban minden az energiahatékonyságról szól, egyre alacsonyabb fogyasztású termékeket vezetnek, a magasabb energiafogyasztású termékeket meg sorra vonják a forgalomból, jön valaki és be akarja magyarázni, hogy az "áram lobbi" nem engedi, hogy a telefonokba jobb akksit rakjanak. És majd pont a mobilokra fognak ráállni, amiknek amúgy is pöcsömnyi a fogyasztása. Az áram lobbi... Sírok :D Arról nem is beszélve, amit más is írt, hogy kétszer akkora akksiba, kétszer annyi áram is kell, tehát energiafelhasználás szempontjából ugyanott lennénk. Utoljára szerkesztette: Dynamic, 2014.09.03. 21:01:38
Úh, ekkora sületlenséget is már nagyon nagyon rég olvastam...
Az áramlobbinál kilowattokban mérik az egyáltalán kimutatható fogyasztásbeli eltérést per _HÁZTARTÁS_. Ehhez képest az 1-2 wattos mobil akksik szánalmasak, még csak kerekítési tényezők sem. Szóval jó nagy hülyeséget mondtál.
Másrészt, az áramszolgáltatónak aztán halálosan mindegy hogy a hálózatból felvett áramot te akkumlátorba töltöd-e vagy nem. Igy is ugy is pont ugyanannyit fizetsz érte. Vizes példa, a vizszolgáltatónak aztán tökmindegy hogy te egyszerre iszol meg 1 liter vizet a csapból, vagy kiengeded egy üvegbe és aztán abból. Igy is ugy is ugyanannyi vizet iszol meg, a napi fogyasztásod meg fix.
Egy darabig megyeket keves rammal, aztan egy uj reteg es kakukk :) Nagy baj nincs ezzel, de.gondolom nem az otvenezres kategiria lesz, illene bele a 2 de meginkabb 3 g ram. Manapsag 13 mpx kamerak, es 4 k video koraban ez mar alap, es olcso is.
Ha bármit bárhogy írnak, ahhoz akármennyi giga kell. Ha valamit jól írnak, azon lehet faragni. Abban igazad van, hogy van egy szint, ami alá képtelenség menni. PS touch iphone 4 készülékemen is megy (lassú bizony, de elfogadható ahhoz képest, hogy 800mhz 1magos cpu és 512mb ram van a készülékben)
Én is látom, hogy az ios7 már megette a telefonomat (bánom a frissítést egy kicsit) de mindig meglepődök azon, hogy olcsóbb, de jelentősen erősebb hardverrel bíró androidos készülékek nem gyorsabbak egy 2010-es iphone 4-nél. Nagyon sokat számít az optimalizáció. Amiről te is említést tettél az a kamugép egy iphoneban :) Simán behazudja, hogy egy app elindul (igen jól csinálja) betölt valamilyen képet azonnal, ahogy rányomsz egy app ikonjára, majd azután vársz másodperceket arra, hogy a háttérben betöltődjön a program.
Én sem vagyok vak, látom, hogy hazudik :) Mindezek ellenére jó érzés, hogy -még ha lassabban is- de használhatok temérdek új alkalmazást egy IT területen réginek számító eszközön. Ezzel fotózok (kínából rendelt 1300 forintos lencse szettel :D) chatelek különböző külső appokkal, időjárást nézek, netezek tömegközlekedésen, rengeteget telefonálok (céges előfizetéssel) játszok, menetrendet nézek, néha youtube, és a fotózás miatt rengeteg képszerkesztő van telepítve.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem használtam újabb iphonet soha, így nincs mihez viszonyítanom, de le a kalappal, hogy ezt mind igen jól tudom csinálni a régi "ócskavason".
Ios vagy android , mindegy, amihez kell a 2 giga ahhoz kell anyi, barmit is irnak barhogy. Vicc az 1 giga..... Legfeljebb nem lesz olyan szoftver amihez ennyi kell.....Es maris szuperjol meg van oldva ismet az apple cucc :))) ( azert megneznem egy ps touchban mire lesz eleg... :)))))) ( Tudom...nem kell ps t hasznalni...... :)
Nem alvakultak, csak realisták. Bizony, ha 640k rammal meg lehetne oldani a mostani appok futtatását és a rendszer "smooth" (divatos kifejezés manapság) érzetét, akkor elég lenne.
Apple telefon használatakor fel sem merül benned, hogy gyenge a vas. Ismerik az optimalizációt, könnyű a dolguk, mivel 1-2 termékre kell csak fejleszteni az OS-t.
Ebben az esetben sajnos te vagy az elfogult, mert nem azt kell nézni, hogy futna-e az android azon a hardveren, hanem azt, hogy az adott készülék milyen felhasználói élményt nyújt. Ebben sajnos azt kell mondanom, hogy a galaxy S3 héhány hónap használat után kicsit lassabb, mint az iphone 4S.
Nyilván az Apple le van fizetve, hogy gyenge akksikkal árulja a szifonokat.. :D Amúgy lehet elég lesz az 1 giga, az almánál értelmesen írják a szoftvert, nincs szükség erőműre - bár nekem még nem volt, így biztosan nem tudhatom, de nem sok szifon-tulajt hallok panaszkodni.
Nem a proci a lényeg. Inkabb az aksit fejlesszék. Szánalmas, hogy az ember kiakar használni mondjuk egy iPhone 5s akkor fél nap se telik el és lemerül. Lassan a mobilokat át lehet nevezni rendes telefonà, mert vezeték kell az áramellátásukhoz.. De ezt tudja minden cég... Csak ugye az áram lobbi nem járna jól ha nem kellene mindig a looser aksikat töltögetni.. Technológia megvan de nem fogják bevezetni ezért... Utoljára szerkesztette: Zenty, 2014.09.03. 08:15:51
1 gb ram 2014ben, vicc. Lassan mar a 2 is keves lesz.