Abban reménykedem, hogy a régi, Rebirthből kimaradt fajok is visszatérnek, netán újak is csatlakoznak és egy részletesebb capship tervezésnek/építésnek is roppant tudnék örülni, ha már állomásokat lehet modulonként felhúzni.
Ez az új modulos rendszerű építés izgalmasan hangzik. Remélem nem lesz limitálva a modulok száma, és akkor hatalmas komplexeket lehet majd építeni, dizájnolni.
Röviden: Nem.
Hosszabban: Annyit tudunk, mint te, amint megnézed az 53-54. hozzászólásban kapcsolt mozgóképtartalmakat!
Értem is, meg nem is az autópályával kapcsolatos hisztériát, de a megfelelő módosítás telepítésével, tudomást sem kellett szerezni róluk!
VAGYÉPPEN, módosítás sem kellett hozzá, hiszen gyárilag lehetett a borzhoz ugróhajtóművet barkácsolni!
Érdekelne hogy ami a Rebirth ben volt autópálya meg hasonló hülyeség remélhetőleg ki marad belőle ugye ? Szektorok egészben lesznek remélhetőleg nem úgy mint a rebrithben ?
Nincs rá mod, mert hardcoded...De egyébként is megoldhatatlan, mert még ha a betűtípust sikerülne is meghekkelni nagyobb méretűre, a skálázhatatlan GUI miatt a grafika nem skálázódik vele együtt, vagyis lelógnának össze-vissza.
Azért bosszantó, mert a menükkel nincs gond, azok kb. Elite méretű fontokkal operálnak, de a dialógusok annyira aprók, hogy nagyobb felontáson egyszerűen olvashatatlanok (pl. alul a "karika" körül).
"Most azonban mindent felcsavartak a készítők: igyekeztek sokkal dinamikusabbá tenni az univerzumot azáltal, hogy alaposan feltuningolták a mesterséges intelligenciát, ami így hatékonyabban menedzseli majd a flottáit, hódít meg új területeket, és kezdi el beépíteni azokat."
Ez így valóban elhangzott, mert olyan "eddmegleves" "finomfőzelék" szaga van!?!?!?
"alaposan feltuningolták a mesterséges intelligenciát" -részt minden rosszindulat nélkül törölném is a mondatból. Persze nem tudhatom, meg álmodozni is jó, de azért maradjunk a talaj közelében!
És a játékok esetén a látószöged is szélesedig a monitor széllességéhez? Az érdekelne a leginkább, hogy pl. Elite-ben látod e így a két oldalsó panelt. Ha meg elfordítod a "fejed", akkor is látsz előre is, meg az adott panelt.
Bár a specifikáció szerint nem szélesebb a felbontás, mint a 27"-osomnak viszont a magassága kisebb, 1080 vs 1440.
Nem tudom mekkora kijelződ volt előtte, én két éve vettem hasonló monitort (mióta megvan a legbecsesebb kincsem), engem nem zavar, hogy a szöveg kisebbnek látszik. Bár szerintem ez egy érzéki csalódás a kijelző nagysága miatt, nem lehet összehasonlítani pl. egy 24"-al, ekkora felületet bámulni maga a gyönyör.
Első ránézésre csalóka volt a monitor fizikai mérete, kicsinek éreztem, főleg magasságra, de amikor bekapcsoltam csak néztem ki a fejemből, a 21:9 méretarányt pár óra alatt megszoktam, a tv-t azóta elfelejtettem.
A modulos megoldás teljesen elfogadható lenne. Arról is szó volt a prezin, hogy a hajóra felpakolt cuccok fizikailag is látszanak majd.
Rebirth-ön alapul ez tisztán látszik, a grafikát még nem érdemes nézni, ez még alfa sincsen. Így első blikkre a rendes textúrák legalább fele hiányzik még. A Rebirth kiadásakor tudták, hogy át fogják verni az embereket, ez már abból látszott, hogy még a megjelenés előtt 2 héttel is ugyanazt a 30sec-es trailert lehetett csak látni, amit korábban. Itt most úgy tűnik, tanultak ebből, mert amit mutattak az még messze nincs készen, mégis rengeteg az infó, és -legalább is az én- várakozásaimhoz képest meglepően sokat mutattak a játékból. De az bizots, hogy nem lesz 100-as kiadáskor.
Megjegyzem, rendkívüli módon félek attól, hogy a GUI-t megint nem csinálják meg skálázhatóra. Valamelyik nap kedvem támadt Rebirth-özni, de rá kellett jönnöm, hogy az új monitorommal (34-es, UWQHD felbontással) ez már lehetetlen. A dialógusok olyan aprók, hogy konkrétan lehetetlen elolvasni. És nem állítható...
Valószínűnek tartom 90%-ban egyformák lesznek belül, ugyanolyan modulokból csak az elrendezés más. Sablonokból nem olyan nagy meló megcsinálni, max. az eltérő hajótestekhez kell igazítani, finomítani, de egy nagy batár eléggé tágas belül, sok minden belefér(hetne). XR-hez van a "Capital Ship Bridge" mod, gondolom ezt bemásolják az X4-be Egosan módosítva.
Én a Xenon hajókat várom, mi ujjat találhatnak ki, I-cukát és K-t nehéz lesz überelni, mindkettő masszív építmény, hatékony fegyverzettel, ráadásul nagyon mutatósak is.
Többször nézve a bemutató videó egyes részeit, ez egy XR 5.0 verzió, jó, lesz biztos sok újdonság, főleg hajók terén, de az egész egy újra textúrázott, skinezett univerzum lesz, mindezek ellenére tetszetős, és várós a dolog, csak ne legyenek nagy bakik mint elődjénél a megjelenéskor.
(Szóval, tényleg kapjunk már egy kész játékot, ne egy alfa verziót, amit éveken át kell foltozni, inkább a tartalom bővítésére feküdjenek rá, ne a javításra.) Utoljára szerkesztette: dimre, 2017.08.29. 14:54:23
Jó kis út lehetett, 16óra marha sok, én lehet eret is vágnék.
A Skunkról jut eszembe, hogy ha jól értem, a repülhető hajók bejárhatók lesznek belül? Nehéz elhinnem, hogy ennyi hajót megcsinálnak ilyen részeltesen. Még akkor is, ha ez nyilván a vadászokra és a kisebb hajókra nem vonatkozik.
Tetszik a modulos állomásépítés...
Én Mombasa-ból (Kenya) jöttem haza Isztambulba, az egy 7 órás út volt (átszállással együtt 16 és fél óra Budapestig), de csak azért akartam hogy leszálljon már, mert én nem tudok sza*ni a repülőn, olyan kicsi a budi és ráadásul a sok dagadt turista telezabált hassal ott tolong, hogy ő is hadd menjen már.
A repülőn valóban el tudod magad foglalni, legközelebb viszek laptopot és X-ezni fogok, most csak az Airplane-t néztem.
A Skunk-on is volt klotyó, de nem tudtuk használni... Utoljára szerkesztette: kisiku, 2017.08.29. 12:25:57
Jól néz ki a tréler.
Ahogy látom, megtartják a hatalmas állomásokat, TC-ben sem tetszettek annyira, Rebirth-ben a modulos rendszerrel kész labirintusok voltak a számomra. Remélem leszállni majd csak 1 helyre kell és nem lesz 5 bár, meg 3 gazdasági részleg, ahol külön meg kell keresni az emberkéket.
A highway-ek mellett remélem több kaput kapunk, azok jobban tetszettek. A kék highway-t ki is vehetnék esetleg és a helyére a kapukat.
A VR támogatást meg nem is kéne erőltetniük.
Jelenleg nagy a keletje, de szerintem arra a sorsa fog jutni, mint a 3D TV.
A hétvégén volt alkalmam kipróbálni a Vive-t a Fallout4-el, a 10 perc kevés volt, rohadt jó volt, de a grafika akkor sem volt olyan éles és tiszta, mint egy monitoron. És egész a határig állítottam az eszközt, amennyire lehetett. Arról nem is beszélve, hogy mikor levettem, legelső dolgom volt letörölni az arcomról az izzadságot, pedig nem volt olyan meleg a helységben, mint most a szobámban.
Inkább veszek még 2 monitort vagy egy SimPit kivetítő rendszert, ha látom működni.
Hasonlót láttam, bár nem tudom, hogy fekete volt e a vászon, viszont a színeket nem adta úgy vissza, mint a monitor. Fakó volt egy kicsit. És 3 projektor dolgozott. Azért kipróbálni jó volt azt is.
A repülőn csak utas vagy, nincs feladat...Én sem bírom a transzatlanti utakat, de még Mallorcáig is szenvedtem, pedig az csak 3,5 óra...FSX-ben, X-Plane-ben simán végigülöm ezeket az utakat.
X meg más világ. Ha azzal játszom, megáll az idő. Érdekes, az Elite nincs rám ilyen hatással sajnos, pedig már abban is 1000+ órám van, de annak 70%-ka unalom.
Megnéztem én is az announcement trailer-t...remélem nem csak valami beetetés...basszus, várnom kéne a nősüléssel.Jó, úgysem lesz egyszerű idehozni édesemet, csak addig jelenjen meg az X4.
Vagy ideje elkezdenem őt puhítani, szokjon hozzá ahhoz is, hogy tudok 12 órát egyhuzamban ülni a gép előtt és játszani.
Érdekes, a repülőutam hozzá több, mint 10 óra volt és alig vártam, hogy leszálljunk már. De X-ezéssel simán elmegy fél nap egy szempillantás alatt!
Pedig lesznek benne gazdagon!
Ha csak az zavar, hogy villódzik, meg színes, arra van módosítás "Better higway visuals" . De azon nem segít, hogy nem te mozgatod a képet. Én sem szeretem nézni a jücsübön, ahogy mások játszanak!
Ha előrehaladott állapotban unnál rá az autópályázásra, akkor ajánlanám valamelyik Borzhoz való ugró módosítást, de rögtön az elején betenni....?!?!?!
Csak highway ne legyen. XRebirthöt is amiatt hagytam félbe 1 órá játék után. Egyszerűen hányingerem volt tőle. Pont az úr szabadságát cseszi szét az egész.
Úgy látom végre sikerül elérniük, amire 2005 óta vágytam.
Szerencsére a mod támogatási stratégiájuk nem változik, így (ha jó lesz a játék), biztos, hogy tonnányi mod lesz majd elérhető. Kézi dokkolásban igazad van, de X3-ban is az volt a jó, hogy ha akartál komótosan és szimulátorosan rárepülhettél a karra (vagy be a dokkba), ha meg siettél, akkor vagy autodock+SETA, vagy voltak erre jó kis modok, amikkel leszállás nélkül is lehetett trédelni meg mindenfélét intézni a távolból.
XR-ben viszont nagyon gáz volt ez az ikonos móka és -számomra- illúzióromboló is. Főleg, mivel semmi más lehetőség nem volt.
Valami beszéltek arról is, hogy az NPC-k az adott területen, az adott körülményekhez képest fognak építkezni (pl. gyárakat). Erren kíváncsi leszek. A map is jónak tűnik, legalábbis így "messziről".
Viszont bolygóra leszállásról nem emlékszem, hogy szó lett volna, erről lehet, még mindig le kell mondanunk az X-ek esetében.
Egy ideig biztos elleszek nélküle. Attól sem félek, hogy megtalálom az utódját.
Egy darabig szórakoztat, hogy bizonyos helyzetekből el kell menekülni, vagy épp el kell kerülni, mert különben kampec. Aztán eljön az az idő amikor másra koncentrálok, más célokért küzdök, akkor nem szeretem, ha nyaggatnak. Ahogy bejöttek a fegyvermódosító lelemények, elkezdtem saját igényeimnek megfelelően "átixemelezni" a fegyvertárat. Így lett a Borzból Thor kalapácsa! Némi trükközéssel egy Irénkét is szétkapok vele. Nem bölcs dolog ennyire belenyúlni, de így hozta a sors.
Építkezést úgy néz ki teljesen átreformálták. Szó volt valami tervrajzokról amit "szkenneléssel lehet helyettesíteni" (?) De valaminek ezen felül lassítania - akadályoznia kell, mert különben "uncsi" lesz.
A "robotpilótáktól" szerintem sokat ne várj! Kötve hiszem, hogy sokkal intelligensebbek lesznek a mostani a kapitányoknál! Nagy újítás ebben sincs, hisz ez volt az X3-ban is, csak épp nem voltak megszemélyesítve!
Kézi dokkolással kapcsolatban is vannak aggályaim. Jópofa, egy ideig... Biztos lesz rá mód, (ahogy eddig is volt) hogy akit zavar, az mellőzze.
És a textúrák. Abban csak reménykedtem, hogy nem lesznek ilyen "letisztultak" a felszínek!
Van még egy nagy reménységem az X4-el kapcsolatban... A Ribörszhöz van módosítás, ami megnöveli a látótávolságot. Igen ám, de így szerencsétlen 7970 szinte folyamatosan 100%-on jár, ami némely zónában 19-24 fps-t jelent. Bízom a Vulkánban...!
Mit sajnálsz azon az amorf, ronda, büdös, rozsdakupacon ?
A videóban rövid ideig feltűnt egy "Aranka" hátsójú hajó, remélem nem csak hasonlóság, és áthozzák az XR-ből, a legszexisebb hajó.
Az npc pilot (autopilot) amit Bernd büszkén magyarázott, tényleg olyan jó lesz, ahogy mondta, és szófogadóan követi parancsokat, legfőképp a kavicsokat kikerüli.
Az építkezésről csak menüt mutattak, a bővíthetőség nagyságára kíváncsi leszek, a repülő téglát meg remélem elfelejtették. A régebbi részekben jó is volt minden gyárat összekapcsolni, nem kellett repkedni a nyersanyagokkal, a futószalag megoldotta. Kinéztem egy üres szektort, és lassan felhúztam az all-in one gigagyárat.
Hát szerintem, ha most prezentáltak akkor jövő év vége felé (novemberben szokásuk), karácsony előtt piacra dobják, mindezt a bemutatóra alapozom, ha két évvel későbbre tervezik akkor ráértek volna jövőre mutogatni. Teljesen abban a hitben voltam, hogy ők is kinn vannak a Gamescom-on, de nem, saját kis bázisukon rendeztek nyílt napot. Szakítottak volna a kiadójukkal a Deep Silverrel ? Semmi logo, szöveg, és a DS oldaláról is eltűnt minden Egos cucc, nem mintha hiányoznának.
Ha hűek szokásaikhoz, két - három havonta löknek majd egy trailert az újdonságokról.
A Rebirth nyilvánvalóan úgy készült, hogy a jövőbeli X-eket rá építhessék, és ez ebből a videóból is látszik. Ami jó, mert a Rebirthben rengeteg potenciál van.
"Olybá tűnik, mintha az X4 az X3 és a ribörsz szerelemgyereke lenne"
Igen, én is így látom egyértelműen. Érezhetően Rebirth-re épül, kiegészítve azokkal a funkciókkal melyeket anno vártunk (vagyis amit az X szériától megszoktunk). Végre megint lehet normálisan landolni!
Még nagyon alpha, látszik a textúrákon és azok hiányán. Ez még minimum 1év, de inkább 2, mire készen lesz szerintem.
A bolygók generálása érdekes lesz, úgy tűnik ebben a formában sokkal változatosabb látványban lesz részünk, mint az Elite-ben. De még nézem tovább, lemaradtam munka miatt...
Egyelőre csak ez a highway-es utazás nem tetszik...XR-ben sem tudtam megszokni. Kifejezetten idegesít.
Persze. Lehet ebből még 18 vége 19 eleje, de mozgásban van! Lesznek új grafikai elemek, járműtől a gyárig. Minden amit ezen felül kapok, az extra! Nekem jó lesz.
Sajnálom a Borzot. Már megszoktam, hogy isten lehetek benne!
igen lehet,konkrétan kijelenti,hogy a vadásztól a bombázón át a bányász és szállítókig a capital shippel bezárólag mindennel repülhetünk...meglátjuk :)
Azért ne hamarkodják el, most is megy élő prezentáció. Első ránézésre a látványra nem lehet panaszunk, az építés menü tetszik, végre lehet több (minden?) hajót irányítani.
"Foundations" lesz a címe ?
(megnéztem,) ja
A dinamikus univerzum, gazdaságra kíváncsi leszek.
Csöves trailer
Hát láttunk! Jóval kevesebbre számítottam. Azt hittem ott tartunk, mint a ribörsz elején, hogy talán mutatnak húsz képet, de baromira nem. Olyannyira, hogy ez mindjárt kész!
Olybá tűnik, mintha az X4 az X3 és a ribörsz szerelemgyereke lenne (belszaporulat) Meg egy kicsit olyan érzésem is volt, hogy ez lesz olyan, mint amilyennek a ribörsz-öt vártuk - gondoltuk.
No, most ért véget az X4-ről szóló rész. Még gondolkodom, hogy miként fogalmazzam meg az első benyomásaimat erről a -hogyismondjam- valamiről...
Csak tíz perce nézem, de egy borznak öltözött muffon kívül semmi olyat nem láttam amit eddig nem az X-Rebirthben.
Azt hittem az X4-ről lesz valami csöpögtetve. (Persze lehet, hogy a 15:00-ás kezdéskor volt valami szó róla)
Holnap X4 live stream az alábbi linken, annak aki netán éppen ráérne...!! https://www.twitch.tv/egosoftofficial
Live on: Saturday 26th 15:00 CEST, 1PM GMT, 9AM EDT
Nem gond, az X4 még úgysincs sehol. (27-én X-con, talán majd akkortól lesz némi infó)
Nálam a játék alternatívája bármi ami alkotást jelent. Zene, festészet...(mármnt ezeket űzöm), a munkám szintén a géphez köt (2D/3D grafika). Bulizásból kinőttem, nőket már csak bizonyos célra tarok, drog/cigi sose kellett, de kávé nélkül nem tudok boot-olni reggel, és napközben is fagyogat a rendszer nélküle. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.08.23. 21:08:34
Nem jön be a világjárás. Csak a macera. Ami szép emlék kötődik hozzájuk, annak meg semmi köze a helyszínhez, vagy a helyiekhez.
Szóljatok ha unjátok a kámin gáútot!
Eddig én is ezt gondoltam.De érdemes világot (is) látni.Most jöttem haza Kenyából és már mennék is vissza, de lóvé az kell...Ott nem volt több mint két hétig se tévém, se laptopom, mert nem vittem, teljesen jól megvoltam nélkülük.Néha áram sem volt, de ez ott megszokott, viszont olcsóbban van 4G-s mobilnet, mint itthon...
Pia, cigi, drog felesleges...egész pontosan a pia nem , mert az finom, csak mértékkel.
20 év után leszoktam a cigiről is, nem is hiányzik, nem zabálok helyette, nem iszom helyette...de ettől még embernek érzem magam .
Kicsit későn érő/eszmélő típus vagyok, ezért a virtuális világot előnyben részesítettem sokáig, s mivel a munkám is, én sem fogom könnyedén eldobni, tehát alig várom az X4-et. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2017.08.23. 12:38:08
Amíg lesz pénzem gépre, meg amíg lesz tartalma egy-egy játéknak, addig biztos, hogy játszani fogok!
Mert mik az alternatívák?: Pia, drogok. Pénzkidobás. Nők? Ehhh! Bicikliztem most pár évet, de egyre rosszabbul megy. Már nem is próbálkozom a "hegyekkel". Meg aztán kezdett terasztól teraszig tartani a rájd, így aztán az is elmarad. Akár el is adhatnám a cangát!
Látom, told még a Lázat.Jó is az, de akkorát azért nem építek.
A "lagzás" (jó hogy nem fogzás) az klasszikus hiba minden PC játéknál, lassan már konzolon is.Nagyon kevés olyan van ahol kulturáltan van megcsinálva.
S te tényleg 47 vagy?Stormbird meg 67? Hú vaze, akkor nekem magázódnom kéne veletek, mert én még csak 38 leszek egy hét múlva...
67 évesen játszani az nagyon szép dolog...az apám 73, hobbiból programozik (agytorna), de a sakkozáson kívül másra én még nem tudtam rávenni, tehát mondjuk X-ezésre nem hajlandó.
Azért az derék, hogy egyáltalán foglalkoznak a VR-el. Amekkora hájppal indult, annyira szart bele mindenki.
Látványára mindenképp kíváncsi lennék, de a kontrolleres esetlenkedés nem vonz.
Sok energiát nem vonhat el a csapattól, mert egyrészt úgy ahogy kész van, másrészt az X4-be is fog kelleni!?!?!?!?!!
Látom, hogy nem gyerek a társaság, (Ezzel nagyjából tisztában voltam!) így lehülyézéstől már nem félek. Mivel negyven felett már nem vállalta senki, akkor majd én: 47!
X4-től sokat várok. Lesz sok tapasztalat a Ribörszből. A Vulkánt api-t is szeretjük. Kedvelem ezt a csapatot, még ha nem is sikerül minden elsőre, de látszik hogy törődnek a "gyermekükkel"! (XR 4.2-ről is hallottam már)
off.:
Bár a SzállításLázzal is ennyit törődnének. Akkor nem kéne néznem a 300 vonalon 1000 járművet 10 fps-el diavetítőzést!
Hamarosan :)
Sajnos már itthon vagyok.Gyorsan repül az idő, ha jól érzed magad...
Nabazmeg én meg pont most építem itt a magánéletemet . Itt ülök kint Kenyában az Indiai óceán partján, iszom a kurvajó finom hideg sört, közben a gyönyörű fekete páromat csókolgatom... basszus nem kéne még megnősülni... :))
Az X4 fontosabb...nem akarom hogy vége legyen a gamer életnek.
Vagy talán fel kéne nőnöm közel 38 évesen? :)) Nem akarok még...
Na legalább már a címét tudjuk, a sztori ez alapján bármi lehet. Új vagy régi ellenség, netán az Ősök. Ez az XR VR nagy kapufa lesz, erre már tuti nem pazarolnék fejlesztői és tesztelői embernapokat, ezeket az erőforrásokat inkább az X4-re kéne allokálni.
Jött újság letter!
Az új game neve: X4 - The first encounter
Lesz egy XCon augusztus végén, itt már talán mutatnak belőle valamit, a Rebirth VR-al együtt. Lehet regelni a bulira, ha valaki netán éppen arra jár. :-D
"We will give you an exclusive first insight into our next big project: X4. We will present our latest milestone, and talk about the intended gameplay, but also about what we have planned for the future...."
Na, megindult valami...
kicsit félreértettél. nem a xenonokra gondoltam, azok másként voltak megalkotva. de pölö ha egy teladi szektort kipucoltál, kis idő múlva beugrott a szektorba az egyik kapun egy tl, elballagott egy adott pontra és kidobott egy állomást. azután szépen lassan megjelentek a hajók is, újabb állomások stb. nem a semmiből, mindegyik shipyardból jött. és ezt az aktuális gazdasági szükségességhez igazította valamelyest az algoritmus. persze voltak olyan állomások amiket lehetőleg az eredeti helyükre kellett visszatelepíteni. amúgy szektor rombolás nélkül is folyamatosan változott a helyzet, de az nem volt annyira látványos. ez már proc.gen-el működött, meg a kalózok és egyéb flották előállítása is, de olyan nem volt, ahol a proc.gen olyan komplex folyamatokat szabályzott volna, mint pl. az elite-ben vagy az nms-ben. akkoriban ez még megoldhatatlan volt realtime környezetben.
Hehe, 3000 óra ellenére erről egy mukkot nem hallottam még...Én mindig nagy gondossággal böngésztem a hajók és fegyverek adatait (egyfajta "data fétisem" van sztem), és bizonyos feladatokra ennek alapján állítottam össze flottákat. Nem tudtam, hogy OOS harcnál ezek mit sem érnek. Akkor ezért szívtam ennyit ezzel.
Titan + Colossus szintű másodvonalbeli ladikokkal valóban lehetetlen feladat az ilyesmi. IS még csak-csak, de OSS harcban egy kósza Q összecsomagolja mindet. Az OOS harc egészen más szabályok szerint zajlik, mint mikor bent csücsülsz a szektorban, mert csak a számok számítanak sőt, volt még egy harmadik verzió is, mikor OOS voltál, de éppen nézted a szektort, akkor megint máshogy ment a harc, de lényegében az OOS szabályok alapján. A harc körökre osztva megy, és az lő először, aki a leggyorsabb, tehát a Q ezért a legveszélyesebb hajó OOS, mert mindig előbb lő, mint bármelyik M2 és van PPC-je. OOS nem számít a tűzgyorsaság, a találati pontosság és a fegyverek elhelyezkedése sem. Minden fegyver egyszerre tüzel, még a hátulsók is, minden fegyvernek egységes a lőtávolsága (4 vagy 6 km, már nem emlékszem pontosan), a fegyvergenerátor nem merül. Már rég volt, fejből írom, de OOS egy Xenon Q általában 8.5-9.5 GJ-nyi sebzést visz be egyetlen lövéssel, attól függ mennyi PPC van rajta, tehát egy Titánt 100%, hogy egy lövéssel leszed. OOS harcra egészen máshogy kell felszerelni a hajókat, mint általában, pl. vadászok elleni flaknak nincs semmi értelme, ugyanígy ahogy IS a legerősebb fegyver a PSG úgy OOS az egyik leggyengébb. A tuti megoldás a Boreas, Osaka, Tyr triumvirátus alkalmazása volt, ezeknek volt meg a szükséges pajzs mennyiségük, hogy kibírjanak egy lövést a Q-tól és kellően gyorsak voltak, hogy egy K-val szemben is előbb tüzeljenek és kinyírják egy lövéssel.
ON
A Rebirth-el rengeteget nyúltak a Freelancerből, az ottani "élet generátort" is részben lenyúlhatták volna.
Magam részéről támogatom a proc.gen-t, csak ésszel kell csinálni, nem úgy, mint ahogy az NMS-nél próbálták. Nem kell élőlényeket generálni, növényeket sem (maximum pár alapvetőbb faj variálása). Viszont a bolygók és csillagrendszerek esetén nem lenne rossz, ha tényleg érezné az ember, hogy van értelme "felfedezni", mert nem tökegyforma minden (Lásd: Elite). Legalább intersztelláris objektumok sokaságát lehetne így generálni. NPC-k tekintetében az X3 nekem sokkal "élőbb" volt mint az Elite, bár ott sem volt rendes AI, de mindig akadt valami érdekesség a rendszerekben (egy spec konfigos kalóz, egy kósza khaak cluster, egy viszonylag ritka állomás típus stb.). Eleinte csak ezek miatt tettem bele 30-50órát a játékba, mert volt egy bizonyos izgalmas érzés amikor egy új rendszerbe értem. Elite-ben ezt soha nem éreztem, egy percig sem.
Mondjuk az általad említett re-spawn sok embert idegesített, mert nem lehetett kvázi leigázni a galaxist, vagy mondjuk egy Xenon szektort sem lehetett kipucolni rendesen, mert állandóan ott termett egy újabb hajó a semmiből.
Emlékszem, egyszer építettem egy bázist egy Xenonokkal tömött rendszer mellé, de lehetetlen volt megvédeni 2 Titan+Colossus+rengeteg vadász kombóval is, mert 15 percenként ugyanott re-spawnoltak a Xenonok és 2-3 ilyen kör után kivégezték a flottámat. Ez mondjuk meglehetősen idegesítő volt, de később ezt nem erőltettem és csak oda építkeztem, ahol nem volt ilyen állandó erős betámadás. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.02.02. 10:30:22
valszeg a proc.gen-re gondolt. anno ez már felmerült az x3 fejlesztésekor is, de a technológia pár kivételtől eltekintve még manapság is döcögős. az eredeti elképzelés az volt, hogy a játék elején csak a választott fajunk rendszereit ismerjük, és különféle módokon "térképezhetjük" fel a világot, ami még ténylegesen növekszik is (proc.gen-el). valamilyen szinten a proc.gen meg is valósult, pl. ha belefektetsz időt-energiát, hogy legyalulj mindent, nincs vége a játéknak, mert a fajok szépen visszatelepítik saját magukat valamennyire követve a gazdasági hierarchiát. a fejlesztő rendszerben már akkor megvolt egy univerzum építésére a lehetőség (persze az akkori technológiákkal).
X4-ben megvalósítják a dinamikus világot már elégettséggel fog eltölteni..:)
Multis rész meg a mostanában népszerű saját privát szerverek formájában jó pofa lehetne(max 64 játékossal egy időben)...
Mint a Ribörsznél? Azt is végig találgattuk-reménykedtük, amíg ki nem adták! :-)))
Rájöttem, hogy ez hozzátartozik egy-egy játékhoz. Folyamatosan figyelemmel kísérem a CsillaPolgárt is, de csak távolról. ott is megy a Bréjnsztorming ezerrel!
De a több hajó vezethetősége ígéretesnek hangzik. Bár egy szó sem esett a kapitálisokról!
Van benne valami...! :-)
Szerintem kezdjünk akkor találgatni és sóvárogni a lehetséges X4 fícsörökről! Kezdeném azzal, hogy vajon erőltetni fogják-e a multiplayert, ugyanis az X széria erőssége éppen abban volt, hogy nem támogatta a multit. Viszont kétségtelen, hogy mára a multis támogatásra óriási igény van.
Aztán nagyon kíváncsi leszek az univerzum (vagy csak galaxis) generálást most hogyan oldják meg? Maradnak a kevés, de kidolgozott rendszereknél, vagy áttérnek a procedurális generálásra, mint pl. az Elite Dangerous?
Nyilván, ez egy teljesen felesleges diszkurzus, de hivatalos infók híján egyelőre más téma nincs. Ráadásul írták, hogy "Real X4"-et fejlesztenek, tehát nyilvánvaló, hogy alapvetően visszatérnek a gyökerekhez, ami -legalább is számomra-, megint izgalmassá teszi az Egosoft munkáját...
Igen, ez annyira tipikus hiba. Ezeknél a műfajoknál nem szabad a fiktív elnevezéseket lefordítasni! Ugyanakkor pl. a küldetések szövegének fordítása az angolul egyáltalán semmit nem tudó játékosok számára növelheti az élmény faktort, elvégre nehéz lehet úgy játszani, hogy csak nagyjából tudja, mit is kell csinálnia, azt meg szinte egyáltalán nem, hogy pontosan miért. Főleg mondjuk egy plot esetén, ahol kisebb sztori is van...
Viku! Így legalább elolvastam. Angolul nem fordítok energiát és időt a hablatyra!
De ezt az egész fordítósdit, már legalább kétszer végig trécseltük. Hagyjuk nyugodni békében a témát!
jobb mint a discovery
Ne tudd meg, én mit szoptam azzal, mire azt a sok hülyeséget összehordtam, ja és magyarabbá tettem...
S akkor még emlékeztetőül:
Az Elektromágneses Spektrométer elengedhetetlen része a navigációs és vezérlő egységeknek, amelyek leginkább a rakétákban, drónokban és űrjárművekben található.
Előállításukhoz jelentős mennyiségű Szilícium Ostyára, Vágott Kristályra és Kvantum Csövekre van szükség.
Bio Elektromos Neuron Zselé - Bio Electric Neuron Gel
Elengedhetetlen alkotóeleme a Fúziós Reaktoroknak, Plazma Áramlás Szabályozóknak, Drónoknak és számos más űrhajózási alkatrész előállításához. Rendkívül kis mennyiségben, néhány pikogrammban használják. Szilícium Ostyákon készítik víz és karbonszálas Kvantum Csövek felhasználásával.
Nekem ez a bajom a magyarításokkal hogy MINDENT le akarnak fordítani. Nem kell mindent ha a fegyver neve maradna senki nem sírna mert tényleg hülyén néz ki de ha az marad angol már nincs gáz. Fantasy játékoknál mikor a helyeket lefordítják.. Hosszúrévpart, Hajnalnaposerdőhát.. :) ezek amiket nem kellene fordítani mert angolul jól hangzik de magyarul..
Hadd idézzek korábbi fordítási példáim közül, amikor újra felvetették az X Rebirth kapcsán a magyarítást:
"Plazma Tömeggyorsító Löveg:
Annak ellenére, hogy ez a fegyver túlhevített plazmát lövell ki, technikai és fizikai szemszögből nézve, ez is csak egy tömeggyorsító. Szemben a többi Tömeggyorsítóval, a Plazma Tömeggyorsító nem sörétszerű lövedéket lő, hanem porlasztott ionizált anyagrészecskéket von ki egyesével egy mágneses tárolóból eszközből. Hátrányai ellenére (lassú torkolati tűz gyorsulás, gyenge lő sebesség és pontatlanság) a Plazma Tömeggyorsító meglehetősen nagy sérülést okoz. Becsapódáskor a kinetikus energiának köszönhetően a túlhevített plazmarészecskék nagy területre szétterjedve komoly sérülést okoznak. Fürge célpontok ellen hatástalan,mivel a lassú plazmagömböket kikerülik, ezért elsősorban a nagy méretű űrjárművek kedvelt fegyverrendszere nagy és lassú célpontok ellen"
Tegnap az MM-ben (tudod ahol nem vagyok hülye) Kipróbáltam egy olcsóbb Samsung VR sisakot, amibe telefont lehet tenni.
A felbontása nem volt meggyőző, de a látványtól berosáltam. Még olyan kis szar felbontás mellett is lestem mint a lukinyúl.
Volt valami EVE-es demo benne. Na itt lehetett érezni a méreteket, nem úgy mind egy lapos monitoron. Ha kiadják a VR edition-t akkor asszem sokat kell költenem. Amugy azt olvastam, hogy erősen rontja a szemet, mert hiában vannak térben mozgó tárgyak, a szem mindig egy helyre fókuszál. Ajánlott max 1 órát tölteni VR sisakban. Ki fogja azt kibirni? Megvakulnak az X fanok, ha ezt kiadjak.