Yet, we expected that truck to cost closer to $250,000.
$180,000 should be a big surprise, especially when you consider that this vehicle is expected to have a battery pack of 1 MWh in order to support this 500 miles on a charge claim.
In my opinion, this is all hinting at a major battery breakthrough for cost and energy density that is enabling those new electric vehicles. I don’t see any other way that they can achieve anything close to what they are claiming based on current specs.
Ahogy fentebb már utaltunk rá, nem látszik az, hogy a következő években bárki is jobb akkumulátorokat fog gyártani a Tesla-Panasonic kettősnél, illetve nem látszik az, hogy bármelyik másik autógyártó jobb akkumulátorokkal rukkolna elő. A helyzet viszont hamarosan változhat, egészen egyszerűen azért, mert több autógyártó és beszállító fordít hatalmas összegeket kutatásra és fejlesztésre, így 2020 után megjelenhet a piacon az akkumulátorok harmadik generációja. A szigorú biztonsági előírások miatt a járműipar esetében ugyan lassabb adaptációra számíthatunk, ugyanakkor 2021 és 2025 között így is széles körben elterjedhetnek majd.
Ezek az eszközök kisebbek, biztonságosabbak lesznek második generációs társaikhoz képest, valamint gyorsabb töltést tesznek lehetővé és nagyobb hatótávolságot biztosítanak majd a tervek szerint.
A harmadik generációs akkumulátorok között talán a legnépszerűbb a szilárdtest akkumulátor, amely előállításához szilárd elektrolitokat és elektródákat használnak. Az ilyen eszközök nem csak nagyobb energiasűrűséget produkálnak (kisebbek és könnyebbek), de gyorsabban tölthetők és élettartamuk is jelentősen nagyobb, mint a hagyományos lítium-ionos celláké. Ezzel a technológiával kísérletezik egyébként a Toyota is, illetve a tervek szerint ez a típusú akkumulátor jelenhet meg a japánok elektromos autóiban 2020-tól. De más gyártók is jelezték már, hogy a szilárdtest akkumulátorban látják a jövőt, közéjük tartozik a takarítógépeiről ismert Dyson is, amely most készül belépni az elektromosautó-gyártásba.
A kínaiak közül a CATL fejleszt szilárdtest akkumulátort és a vállalat előrejelzései szerint eszközeik 2023-ban már megjelenhetnek a tömeggyártásban. A német Bosch is keményen dolgozik saját szilárdtest akkumulátorán és úgy látják a vállalatnál, hogy berendezésük 2020-ban már kereskedelmi forgalomba kerülhet, míg az elektromos járművekben 2025-ben jelenhetnek meg.
De hogyha harmadik generációs akkumulátorokról beszélünk, akkor nem szabad megfeledkezni a lítium-levegő, a lítium-kén és a nátrium-magnézium akkumulátorokról sem, amelyek szintén sokkal hatékonyabb megoldást jelenthetnek a ma használt lítium-ion akkumulátorokhoz képest.
Én is köszönöm a részvételt. Elértük a 200. kommentet. Hasznos és érdekfeszítő vita volt :D :D
Hogy valaki ennyit se tudjon a témáról, az már fáj. Nem merítjük nullára, hanem út közben megállunk (olyan 40%-os töltöttségnél a legközelebbi töltőnél) és nyomunk bele 20 perc villámtöltéssel annyi naftát, ami az út hátra lévő részét biztosan lefedi.
Otthon a hálózatról tölt, a célállomáson szintén. Gyakorlatilag kevesebbet járunk töltőhöz, mint egy benzinessel kútra.
20 perces megállással. Ha szerinted fullra lemerül, akkor 20 perc alatt feltöltöd 40 kWh-val? Az 120 kW teljesítmény. Ha a töltés hatásfoka 90% (kurvára nem annyi), akkor is 12 kW hulladékhő lesz. Ennyivel egy családi házat kifűtesz -15 fokban.
Hogyan nem fog szétolvadni vérba az akksi, ha ezt egy tized m3-es térrészbe nyomod bele és el kéne vezetni?
Eddig itt csak én hoztam tényeket, mind engem igazolt, még a nylvánvaló hazugságod esetében is.
A Tesla nem alapozza a marketingjét a gyorsulásra, mert ez csak egy apró kis plusz a fő célcsoportja számára (leszámítva a sportkocsinak célzott Roadstert - mielőtt ebbe is belekötnél). Fő marketingje a zöld energia, a nulla emisszió, a futurisztikus, modern tervezés és a vezetést segítő kényelmi és biztonsági rendszerek köré épül.
A 184. kommentet írom éppen a cikkhez. Ami eddig történt: próbáltad dicsőíteni az elektromos autókat, de komoly és megalapozott érvekkel kerültél szembe, amik ellen nem tudtál semmit felhozni. Ahol most tartunk: azon rugózol éppen, hogy mi számít a Tesla marketingjének. Szőrszálhasogatás, de ha ettől boldog vagy, engem nem zavar. Attól még továbbra is fenntartom amit írtam. A Tesla megalapozottan építi a marketingjét autóinak gyorsulására (lásd ..D típusváltozat és a Ridiculous Mode). Boldog-boldogtalan a gyorsulást hozza érvként a Tesla mellett, ha szóbakerülnek az elektromos autók. Házhoz jöttél a pofonért, megint. Utoljára szerkesztette: bundasjezus, 2017.11.24. 15:38:31
"Azért az elmúlt 7 év alatti 73%-os csökkenés után a következő 7 évre előrejelzett 10%-os csökkenésre ilyent írni szintén pofátlan ferdítés a részedről." Vagyis elismered, hogy az akkumulátorok árcsökkenésének üteme csökken (hiperbolikus függvény szerint). Ebből nem lesz így olcsó akksi.
Lehet azzal a mondattal túllőtt a célon, de a roadsternél ez a fő marketingelem. Nem mondott hülyeséget max túlzott. Viszont nem óvodás szinten érvelt nme használt cuki ki emotionokat, mint egy óvodás és felvetésre konkrétummal válaszlolt. Te meg jössz ilyenekkel hogy: "nem releváns" "fejetfalbaverős smilye" sorolhatnám....
Nem nyalom a seggét, mivel nem is ismerem. 2 mondatot nem beszéltem vele eddig. A hüyleséged az oka, hogy hasonló támadásokat kapsz. Ennyi. A vitaszinted a béka segge alatt van.
Azért az elmúlt 7 év alatti 73%-os csökkenés után a következő 7 évre előrejelzett 10%-os csökkenésre ilyent írni szintén pofátlan ferdítés a részedről. De persze egy hazugtól nem meglepő.
A 100 dollár / kWh ár azt jelenti, hogy egy 40 kWh aksipakk ára a vevőnél nagyjából 2 millió forint lesz. Ezt még csökkentik az állami kedvezmények, az olcsóbb karbantartási költségek, az olcsóbb futásköltség és az olcsóbb hajtási rendszer.
Egy ilyen autó Magyarországon bárhová elvisz, a legrosszabb esetben egy 20 perces megállással. Az ára pedig nagyon közel lesz a belsőégésű társaihoz.
Gyakorlatilag 2030-ban már tényleg retard idiótának vagy benzingőzös majomnak kell lenni, hogy valaki benzines autót vásároljon (a dízelek addigra meg nem is lesznek sehol). Legkésőbb 2050-től meg az utakról is le lesznek tiltva a nem nulla károsanyag kibocsájtású járművek. Nagyon helyesen! Utoljára szerkesztette: M2, 2017.11.24. 15:09:56
Idézek: "várható", "várakozások", "fog", "szerint", "lehetővé teszi". Komoly szavak.
Azt senki nem vonta kétségbe, hogy csökkenek az akkumulátor árak és azt sem, hogy nőni fog a kapacitásuk. Csak a műszakilag elvárt fejlődéshez a linkelt adataid nagyon kevesek.
Hazugsággal vádolod, de nem azt mondta, hogy arra építi a marketingjét, hanem azt, hogy a gyorsulással reklámozza. Ami igaz. Az, hogy te szemellenzősen ezt nem vagy hajlandó látni (amit rajtad kívül mindenki lát, aki beüti a keresőbe a tesla roadster vagy tesla 3 stb keresőszavakat). Az meg hogy szerinted mi releváns meg mi nem egy marketingben az picikét vicces. Lényegében szerinted az nem releváns, ami nem azt támasztja alá amit te mondasz. Kényelmes álláspont. Jó lenne befejezned a hazugozást a tények ellenében, mert egyre nevetségesebb vagy.
És szerinted az exponenciális árcsökkenés a végtelenségig tart? Ez hol faktor akkor, ha olyan drága maga az autó, hogy így és úgy is luxustermék és kb. napi ingázásra jó, de semmi másra. Ha egyszer kell csak messzire menni, akkor a hajadra kenetetd a 20 millió HUF-os autód.
Segítek, mert látom a túl alacsony iq miatt nem megy:
"Az Amerikai Energetikai Minisztérium (DOE) adatai szerint, míg 2008-ban 1 kWh akkumulátorkapacitás előállítása 1000 dollárba került, addig ez az érték 2015-ben már csak 268 dollár volt, amely 73 százalékos csökkentést jelent 7 év alatt.
Ráadásul a várakozások szerint az elektromos autók értékesítésének felfutásának hatására, amely már lehetővé teszi a tömegtermelést, további jelentős csökkenés várható, 2022-re 1 kWh akkumulátorkapacitás már csak 125 dollárba fog kerülni, vagyis 2016 és 2022 között átlagosan 10 százalékos árcsökkenésről beszélhetünk."
Tehát egyre olcsóbb és egyre könnyebb aksik. Levezessem, hogy ennek mi a folyománya vagy azt már kitalálod a zseniális műszaki végzettségeddel?
Az aksik fejlődésére figyelj, te műszaki antigéniusz! :-)
Legalább a saját magad által linkelt cikket végigolvasnád mielőtt okoskodsz.
"Mindez ugyanakkor csak a jövőre vonatkozó várakozás, jelenleg az a helyzet, hogy a gyártó Chevrolet Boltjából, amit a Tesla Model 3 nagy ellenfelének szántak, idén szeptemberig csupán 16 024 darab fogyott. Mondjuk ezt biztos nem bánja annyira a GM, mivel a számítások szerint minden eladott járművén 9 ezer dollárt veszít, vagyis a Teslához hasonlóan nem képes nyereséget realizálni az eladott elektromos autóin. "
Még mindig csak hazudsz és csak tovább vergődsz a saját hazugságaidban.
Tehát továbbra is erre kérek bizonyítékot Tesla reklám formájában: "A Tesla marketingje arra épül, hogy a Model S gyorsulásban lever mindent, ami él és mozog ezen a bolygón. Ha a Tesla körbeturnézhatja a világot azzal, hogy negyed mérföldön porig aláz minden sportautót"
"A Tesla marketingje arra épül, hogy a Model S gyorsulásban lever mindent, ami él és mozog ezen a bolygón. Ha a Tesla körbeturnézhatja a világot azzal, hogy negyed mérföldön porig aláz minden sportautót"
Aztán kiderült, hogy csak arról van szó, hogy a megjelenéskor pár újságírónak bemutatták az autó gyorsulását meg néhány vlogger megosztott próbakörös videót. És én lennék a kretén? Nem, te vagy a hazug.
Tényleg ennyire kretén vagy? Elon Musk a volán mögött ülve mutatja be az újságíróknak a Tesla telephelyén az autó gyorsulását. Ez nem reklám? Szerinted a közösségi média világában kíváncsi bárki a TV-reklámokra?
Kérsz tíz linket, ahol Youtube vloggerek áradoznak a Teslájukról? Akkor az lesz a mindent elnyomó érv és közösen kikiáltjuk a világ legjobb autójának? Komolyan ez a szellemi szintetek?
Ezek nem reklámok, ennyire ne legyél már retard idióta!
Ha egy vloggert elvisznek egy tesztútra és az feltölti a csatornájára, az szerinted már a Tesla reklámja? Vagy ha egy érdeklődő újságíró teszi ugyanezt, az akkor a Tesla reklámja?
Tesla által készített, a világ minden csatornáján levetített reklámról beszéltél. Erre linkeltél Youtube vloggereket. Na ezért vagy hazug ferdítő.
Talán szerinted a Teslának titokban kellene tartania a gyorsulást és letiltani mindenkit, aki erről videót mer feltölteni a netre?
Elég nagy koppanás. :) Kaptál linkeket. Ellenben tőled ellenérvet a hited megfogalmazásán kívül nem igazán láttunk. Én sem vagyok elektromos autó ellenes, csak nem vagyok a feltétlen fanja. Nem kéne anyagi, technikai és minden szempontból csak az előnyöket hangoztatni és a hátrányokat elhallgatni, mert ezzel a fanoknak el lehet adni az autót, de ennyi.
Nézd, járműdinamikai szempontból a villanymotor tökéletes választás (lásd vasúti villamos vontatás). Ezt egy pillanatig sem tagadom. Nagyon szívesen vennék és használnék egy kompromisszummentes elektromos autót, ha létezne. De nem létezik.
Nem azért érvelek az elektromos autók ellen, mert zsigerből gyűlölöm őket vagy mert a belsőégésű motoros autókba vagyok szerelmes. Egy frászt, pontosan tisztában vagyok a belsőégésű motorok minden hátrányával. De azért szögezzünk le valamit. Az elektromos autó Achilles-sarka az akkumulátor és amíg ez így marad, addig a fejetek tetejére állhattok, akkor sem lesz képességeit tekintve az elektromos autó versenytársa a belsőégésű motoros autóknak. A kanyarban sincs semmilyen lehetséges megoldás az elektromos áram nagy mennyiségű, hatékony tárolására. Persze lehet hinni, csak 100+ éve nem mutatott fel semmi újat az elektromos autó ipar.
Van egy nagyon frankó napelemes, digitális Casio karórám. Imádom, mert teljesen karbantartás mentes. De ettől még nem kezdek el arról álmodozni, hogy akkor innentől hajtsunk meg mindent napelemmel. Arra az adott funkcióra tökéletesen alkalmas a napelem, másra nem igazán. Ugyanez igaz az elektromos autókra is. Attól, hogy okostelefon van a zsebedben és laptopot használsz, attól még szó sincs arról, hogy ez az akkumulátor technika alkalmas lenne autó hajtására is.
Sajnos ma már nem divat utánaolvasni a dolgoknak, ellenőrizni a dolgok hitelességét, valóságtartalmát. A laikusokat ezért a Musk-félék nagyon könnyen be tudják csapni. Azt kell megérteni, hogy ez üzlet, semmi több. Ha holnaptól a pedálos Moszkvics lesz kikiáltva a világ megmentőjének, akkor az autógyártók azt fogják gyártani, mert arra lesz kereslet, abból lesz pénz. De ettől még a termék szar.
A Tesla marketingje arra épül, hogy a Model S gyorsulásban lever mindent, ami él és mozog ezen a bolygón. Ha a Tesla körbeturnézhatja a világot azzal, hogy negyed mérföldön porig aláz minden sportautót, akkor ne legyen már sértődés abból, ha mi meg felhívjuk a figyelmet arra, hogy egy gyors kört se tud megtenni egyetlen versenypályán se.
Tudod az a fránya kettős mérce. Ha a Model S nem sportautó, akkor ne a gyorsulási adataival reklámozzák. Ha meg mégis azt teszik, akkor nem kell meglepődni azon, ha valaki rávilágít, hogy a Model S képességei az első kanyarig tartanak.
Rád is igaz, mint oly sok emberre manapság, hogy minél fogalmatlanabb, minél tájékozatlanabb egy témában, annál magabiztosabb. Engem nem zavar, hogy a fórum nyilvánossága előtt égeted magad.
Te hiszel valamiben, én viszont meg vagyok győződve. A te hited véleményeken, féligazságokon és vágyakon alapul. Az én meggyőződésem számokon, tényeken, szakirodalmon, tanulmányokon alapul. Úgyhogy elhiheted, hogy nem izgat, hogy mivel támadsz.
Musk felé olyan alaptalan hype megy, hogy arra szavak nincsenek. Az indexen is linkelték az ausztrál projektjét, hogy megígérte, megcsinálta. Remek. Azt persze basztak odaírni, hogy kb. semmi értelme az egésznek és anyagi csőd, semmire sem jó vackot ad el drágán, a sok hülye plebs elhiszi, hogy ez jó is valamire...
Szóljál, ha a közeljövőben kapható elektromos autókkal emberi idő alatt képes leszel lelépni egy napi komolyabb utazási távot télen is. Mondjuk egy Bp-München vagy Bp-Hollandia távot...
#134 Miért mit gondolsz, az elektromos autók miatt kiesett adóbevételeket ki fogja beadózni? Csak úgy általában mindenki? Aki elektromos autót használ az fizesse meg az árát ugyanúgy. Napelem meg ingyenáram is kéne mi? Még miféle kiváltságokat szeretne egy elektromos autó tulaj? Minden reggel az ország forduljon mekka akarom mondani musk felé és ajnározza?
Hát azért vannak itt kérdések. Olcsóbb üzemanyag, lásd lent, pont addig lesz jelentősen olcsóbb, amíg nem éri meg kiépíteni egy új adóbeszedési rendszer. Ha elég autót adnak el ott lesz az adó is! ;) Környezetbarát. Lásd megint csak korábban, ha szénerőművel állítod elő az áramot akkor rosszabb a helyzet. Több cikk foglalkozott ezzel az utóbbi időben, hogy a kínaiak ezzel, hogy kormányzatilag nyomják az elektromost környezetvédelmi indokokkal, jól lábonlövik magukat a szénerőművek miatt. Menettulajdonság. Egy dologban jó, mivel zéró fordulattól rendelkezésre áll a rahedli nyomaték ezért kiváló dragstereket tudsz vele csinálni, leelőzöd a lámpánál a pizzafutárt, aki még egy Ferrarit is megszívat. És kb ennyi. Adott szakaszon ugyan jobban gyorsul, de egy jobb pályasebességhez az is kéne, hogy erről a nagyobb sebességről jobban is lassuljon, csakhogy fékek valamivel ugyan jobbak, de a kocsi viszont nehéz mint a kő. Az előbbiek miatt is fellép ugye a melegedés, ami bszintén korábban volt már tárgyalva. Összességében egy csúcsszuper gyári Tesla S olyan köridőt megy, mint egy Jeep Cherokee. Hmmm. Feleannyiért veszel egyhasonló kategóriájú, gyártási minőségű BMW-t, Audit és röhögsz rajta, és azokon még a gyár is keres jócskán. Kis autók ehhez képest ráadásul még gyengék is, mert nincs bennük akkora motor és akksi. A belsőégésű motornál iszonyat előny, hogy az akksival összevetve 20-40X annyi energia tárolódik az üzemanyagtartályában. Szal lehet szídni a hatékonyságát, ami fele annyi sincs, mint a villanyé, de miközben eredendően könnyebb, ami azért alapvetően határozza meg a menettulajdonságot (lásd Colin Chapman erről vallott nézeteit) nem kell azon rinyálni, hogy ha bekapcsolom a fűtést/hűtést akármit, akkor ez az energia el fog fogyni. Nyomaték kérdésre ott a váltó, zaja nem jelentősen nagyobb ma már, mint a villanyé. Bonyolultság szempontjából igazából nem feltétlenül nagy a gond. Ha a motor nincs túl elektronizálva (alapvető hibaforrás az új kocsiknál is), akkor a bemelegített, megfelelően méretezett, megfelelően olajozott eszközök szinte zéró kopással elmennek egy Föld-Hold távolságot is. Ezek az eszközök kevésbé érzékenyek a környezeti hőmérsékletre, mint a tisztán elektromos rendszerek.
A valóság az, hogy a jelenlegieknél is sokkal jobb belsőégésű motoros autókat lehetne tervezni, de költséghatékonyság, üzleti modell, vagy az egész terméknek a marketing, dizájn alá rendelése miatt nem teszik a gyárak. Gyak megtehetik hogy direkt elbaxszák őket és még akkor is 100X jobb használati tárgyat kapsz, mint szinte akármelyik villanykocsi és a gyár keres rajta, ellentétben a villannyal.
Itt tart ma a tudomány. Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2017.11.24. 09:30:17
Az elmúlt években olyan 600 Mrd Ft volt az állam jövedéki adóbevétele az üzemanyagból. Ez olyan 2 minisztérium teljes éves költségvetésének felel meg.
Szerinted le fog erről mondani? Nem az a kérdés, hogy neked hogy lenne jobb, hanem hogyan lehet kb ilyen nagyságrendű pénzt az emberektől kicsikarni. A technika már részletkérdés.
"Az áramot meg magadnak is meg tudod termelni, egyre olcsóbbá váló napelemekkel"
Mondjuk a km szamlalo alapjan sajnos talan lehetne adoztatni. Persze oriasi geciseg lenne egy napenergiaval toltott autot megadoztatni. Es az emberek tuti ujra elkezdenek vissza tekergetni a szamlalot.
"Azért, mert képességeit tekintve nem veszi fel a versenyt a belsőégésű motoros autókkal."
Hat pedig szerintem is minden tekintetben jobb az elektromos auto. Es ahogy az akkumlator arak lecsokenek par ev mulva, a belsoegesu motorok atmeneti ar elonye is megszunik. Olcsobb uzemanyag, kornyezetbarat, a fenntartasa uzembentartasa nagysagredileg egyszerubb olcsobb. A menettulajdonsag, menetdinamika, stabilitas ugyszinten sokkal jobb egy belsoegesu motorral hajtot autohoz kepest. A belsoegesu motor, az mindig is csak egy szerencsetlen BENAZAS volt, mar 100 eve az. Az alacsony nyomatek, a korlatozott fordulatszam tartomany, az oriasi felesleges hotermeles, es zajszennyezes. Az ertelmetlenul tulbonyolitott valtok, kuplungok, differencialmuvek, gyujtasrendszer, befecskendezes, kipufogo rendszer. Egy rakas, draga, felesleges, allandoan meghibasodo alkatresz.
Gyakorlatilag amelyik városlakó nem készül fel arra, hogy a következő évtizedben váltson elektromos autóra, az nagyon durván pofára fog esni. De a dízel szarokat még hamarabb is utolérheti a végzet...
Azt is biztos csak álmodtam, hogy 2030 és 2040 között fokozatosan ki lesz tiltva az utakról _minden_ nem elektromos autó:
" hogy egy szupergyors Tesla S-sel nem tudsz végigmenni egy kört sem egy versenypályán, mert valami túlhevül benne és az elektronika letilt."
Na mennye ma.. A Tesla S az nem verseny auto, hanem a hetkoznapokra tervezett atlag auto. Az csak egy mellekes tulajdonsaga, jobban megy mint a legtobb versenyauto. Milyen fura hogy a hetkoznapi hasznalatra tervezett autoba nem epitenek olyan feket, hogy meglehesen vele nyerni egy 300 km-es futamot.
A Tesla egy amerikai szar, soha nem voltak képesek normális autókat építeni. De ami fejlesztés és jövőbe látás mögötte van, azzal porig aláz minden autógyártót.
Láthatóan fingod sincs az ipari trendekről, társadalmi irányvonalakról meg úgy általában semmiről a témában.
Gyakorlatilag hetente jelentenek be új elektromos modelleket az autógyártók (a napokban pont a Mercedes). Folyamatosak a hírek a töltőhálózatok kiépítéséről. A fejlett európai nagyvárosok már kitűzik az időpontokat, amikortól nem engednek be belsőégésű autókat. Bármerre nézel, láthatóan folyik a felkészülés a teljes átállásra.
Ezt elkúrtad! Ha azt írtad volna, hogy három diplomád van, akkor mindenben neked lenne igazad. De így! Azért biztos ami biztos, az iskolai papírjaidat meg az ovis okleveleket hordjad csak a zsebedben. Bárhol vitába keveredsz, csak vedd elő a paksamétát és mondd, hogy a vita eldőlt a javadra! LOL!
Nemtom számolt e itt valaki, hogy Bolíviának 9m tonna kitermelésre váró lítiuma van és jelenleg évi 35e tonna a szükséglet. Ha ez a négyszeresére nő rövid időn belül az is 60 évre elég. Ha meg beindul egy rendes recicling meg Bolívián kívül más is bányászik akkor elégséges lehet a lítium. Meg ugye lehet fejleszteni is, pár százalék javulás is tonnákat jelent. Az egész mögött az a kérdés mekkora a profit és hogyan osztódik el a szereplők között.
Még ezt sem állítottam. Fiatal cég, vannak bakik. Teljesen természetes. Ahogy a linkelt vidóban lévő tulajdonos is elmondja. Ahogy mellette azt is elmondja, hogy ezt ki kell nőnie egy cégnek, ha tényleg széles tömegeket akar megszólítani.
A jövedéki adóra: Nem kell az áramhálózatra kivetni. Elég egy leplombált törvényileg kötelező fogyasztásmérő minden elektromos autóba, amit pl le kell jelenteni havonta és azután adózni. Hidd el megoldható, és meg is fogják oldani. A közlekedésből és áruszállításból befolyó jövedéki adót nem fogják elereszteni az adószedők :)