Nagyon nehezemre esik most viszont sehol nem járni. Nagyon nehezemre esik elvinni a lemezt a postára. Nagyon nehzezemre esik valami másban járni máshol. Nagyon-nagyon nehéz elszakadnom ettől a játéktól :(
Igen, de azokat látod. Mármint ott vannak a szádban. Eldugott csendes varjak nem voltak a játékban. Én megtaláltam mindet egyszerűen avval, hogy ARRA JÁRTAM :) Jó, mondjuk főleg azért, mert mindenhol jártam. És szívesen jártam mindenhol (1-2 helyen többször is). Nem esett nehezemre mindenhol járni, na... :DD Utoljára szerkesztette: Moby, 2018.05.07. 14:19:06
Főleg amikor a két nagyon érdekes karakter beszélget egymással :) Nagyon jó volt hogy a Sony Gold fejhallgatóhoz is adtak ki hangprofilt hozzá, mostanában nem nagyon adnak ki
Ezt soha nem fogom megérteni Darky. Oké, hogy különbözőek vagynk, de ennyire nem lehetünk azok.
A játék az egy audiovizuális élmény, egyik sem értelmezhető a másik nélkül. A zene, a hangok egy játékban szerinte 50%-át adják az élménynek, ha te hang nélkül játszol - ami tegyük hozzá nem igaz, mert streamen sem hang nélkül tolod, akkor totál fölösleges játszanod.
Egy játék ÉRTELMEZHETETLEN a zene és a hangok nélkül.
Arról nem beszélve, amit Moby is írt, hogy a GoW-ban az audio messze túlmutat az elvárhatón.
Úgy csodálatos lehet játszani. Főleg egy olyan játékot, amiben a hangra szerintem több energiát töltöttek bele, mint bármibe korábban. Olyan végtelen törődés és profizmus van az audioban, ami szinte példátlan.
Nem volt egyetlen pillanat, hogy ne élveztem volna amaximális szinten. Utólag azt kell mondjam, sajnálom, hogy ennyire olcsón adta oda, persze az ennyire az borzazstó rlatív. Másban ennek az ötöde sincs.
/A varjakat nem kell keresni, csak a hangjára figyelni. Nem használtam semmilyen segítséget hozzájuk. Utoljára szerkesztette: Moby, 2018.05.07. 11:13:25
Én biztos nem megyek rá a platinára. Az öncélú farmolásból elegem lett a HZD platina megszerzése után, így no way, hogy elbaszott varjúkat keresgéljek...
Meg lehet nézni valahol hány órát játszottam a játékkal?
Sztori nálam is kijátszva. És még mennyi minden felfedeznivaló és fejlesztenivaló maradt! Elleszek vele még egy darabig az biztos. Hamarosan pedig egy komplett God of War sorozat újrajátszást tervezek az első résztől. Már most alig várom a folytatást!
Leárazásban platina ide, 100% oda, megveszem én is. Legalább egyszer még szeretném végigjátszani majd.
Én meg angolul, mindenféle felirat nélkül toltam.. fuck me, right?
Igen, sok szó szerinti fordítás volt, pl. mikor azokat a nagy tűzserlegeket akarod elolvasni az elején Atreussal (amire a valkűrök nevei vannak vésve), és megpróbálja elolvasni, akkor elhangik az "it's worth a shot", amit lefordítottak "MEGÉR EGY LÖVÉST"-nek.... :D valamint ami még szemetszúr, az a health range lefordítása élet hatótávnak...az is kicsit erős :D de egyébként összességben rendben van a fordítás, nyilván hiba nélkül nehéz ekkora projektet.
Sok helyen nem volt tökéletes a fordítás sem (szó szerint igen, de rossz volt a kontextus. - pl az elején amikor visszatérnek a házba, Atreus mondja, hogy rég volt már beteg, és hogy már jobban van...vagyis a fordítás volt ez, valójában azt mondja, hogy rég volt már beteg, és már jobb, mivel az apja arra kérte korábban, hogy legyen jobb, amit ugye tudjuk - már aki végigjátszotta - hogy valójában mire is értette Kratos, de ezt ott abban a pillanatban még nem is kellett tudni, ezzel együtt is értelmezhető lett volna helyesen a kontextus, de a fordító valszeg a nyers szövegkönyvből dolgozott). Ilyenek egyébként a még elmegy kategória, aki nem figyel, valszeg az eredetit hallva sem feltétlen tűnik fel. Utoljára szerkesztette: Moby, 2018.05.06. 21:40:34
Miért NE játszottam volna magyarul? Beszélem az angolt, de szeretem az anyanyelvem, és nem esik nehezemre a használata sem. Jó látni, hogy ismét készülnek lokalizált játékok. Ráadásul tudom, hogy ez amúgy nem a sony (japó) ötlete, hanem ezeket a hazai sony gründolja(és pénzeli). És azt is tudom, hogy amúgy a sony monitoroz és statisztikáz mindent. Nyilván azt is pl, hogy milyen nyelven játszom, megy a gép, stb. Nekem tonképp érdekem ezeket a számokat emelni. Ha ezen bármi múlik, akkor én ottvoltam,letettem a voksom. Utoljára szerkesztette: Moby, 2018.05.06. 20:55:59
bár azt hittem lesz még valami nagy über fight, de nyilván Baldurt szánták annak...
szerintem nem is csak hogy a PS4 éra, hanem talán az évtized élménye, akármilyen platformon :') nyilván nagy szavak, de nem véletlen... Embertelen durva amit ezek az emberek(?!) összeraktak, nem csak technikailag, hanem játékmenetet meg storyt tekintve is, én kb majdnem elbőgtem magamat most a végén... ez művészet tényleg, és a gaming egy iszonyat durván jelentős mérföldköve, fixen.
Hihetetlenül nagy utazás és élmény volt a játék, azt hiszem ez most megint kibaszott magasra tette a lécet - amit mindig azt hiszünk, hogy lehetetlen megugrani, de valamelyik bandának valahogy mindig sikerül...
Nagyon nagoyon kíváncsi leszek, hogy ezt majd hogyan folytatják - még 1-2 rész fixen van ebben a skandináv mitológiában, és ez nem is gond - valamint arra is kurvára, hogy majd ha egyszer az egyiptomi/azték mitológiából mit hoznak majd ki....dehát azt hiszem ez egy bő 10+ év lesz alsó hangon, mire megtudjuk... :( :D
Tengermély tiszteletem a Santa Monica és Cory felé!
majd muti a levelet, már hogyha meg szeretnéd mutatni :) Utoljára szerkesztette: mucsácsó, 2018.05.06. 03:04:47
Azért nem gondolnám, hogy veszteséges lenne, ha csak ezt a 3 millió dollárt nézzük, akkor már 180 milla az árbevétel, úgyhogy szerintem a break even már megvan. Ami ezután jön, az már tuti csak termeli a pénzt.
Sonynak nem a játék eladások a prioritás. Konzolt vegyék. Szinte minden exkluzív játékuk veszteséges. Belefektetett pénz ezen oldalon nem térül meg,de konzol eladásnál nagyon is.
A GTAV-t semmi nem nyomja le, de az szélsőséges példa. A történelem legdrágább videójátéka, és a történelem legtöbb bevételt termelő szórakoztatóipari terméke (6 milliárd dolláros bevétellel lenyomta minden idők legjobban hozó mozijai, filmjeit, könyveit, mindent, kétszer annyi pénzt termelt, mind a star wars, vagy az elfújta a szél).
Tényleg 3 nap eladásából vontad le a következtetéseid? A játék két hete van kint csak... ha eladnak annyit amennyit tippelsz akkor a 3% az már 20% lesz. Az már teljesen rendben van.
A GTA V eladások gondolom minden platformra vonatkoznak, én ugyanis kötve hiszem, hogy minden PS4 tulajnak van belőle egy példánya. Rengeteg haveromnak pl nincs, én meg háromszor is megvettem :D PS3-ra, PS4-re lemezen, majd digitálisan is.
Ez tényleg szép teljesítmény, de sajnos fasorban sincs az igazán sikeres játékok hoz képest amiben a nyitas heteben adnak kilenc- 10 milliót. Ez van, sajnos ezt tudomásul kell venni, a multi fosás sokkal kelendőbb mint egy jó sztori orientált játék. Ebből a játékból teljes életciklusa alatt nem fognak eladni 15 milliót, míg egy GTA öt az már valahol 80 nál jár.
Ráadásul az ilyen exkluzív játékoknak nagyon meredek az életciklusa, a megjelenés utáni pár hétben hónapban rendkívül sikeresek és utána csúnyán beszakad mint a takony.
Az azért elgondolkodtató, hogy a közel 80 millió PlayStation négy tulajdonos nak csupán körülbelüli három százaléka gondolta úgy, hogy az egyik legerősebb exkluzív címet megvásárolja, és a többi 97 % miért szart bele.
God of War sells over 3.1m units in first 3 days (fastest selling PS4 exclusive)
Single playerek halottak
Viszonyításképp
Uncharted 4 : 2,7 million after one week Horizon Zero Dawn : 2,6 million after two weeks
Kratos anyja révén részben halandó is. Kratos alapjában demigod, azaz félisten, de miután megölte Árészt teljes értékű Isten lett (A háború istene) Utána már bármi is történt vele alapból Istenként tekinthetünk rá, vagyis a 2. és 3. rész után nem lett megint "csak" félisten.
A játékok világában meg az Istene is elpusztulhatnak, lásd korábbi részekben is kinyírt nem keveset. :D
Most hogy én is a sztori végére értem bár még van két valkűr meg ugye Nifelheim imádtam,és még mindig nem tudom hol volt az a pont ahol az internet népének nagy része csak youtube használatával jutott tovább, mert egyszer sem akadtam el sehol. Valaki majd spoilerben írja már le. Maga a játék szó szerint isteni volt még sok ilyet és akkor nem kell PS5 még jó pár évig bár ez egy hiú ábránd mert ugye nagy cím már csak vagy 3-4 lesz ebben az évben. Ja és hiába vigasztalja magát aki azt mondja hogy nem kell még a 4K tévé, de kell nagyon is
Kratos anyja egy normal ember volt, innen jon a halando darab :)
Tegnap megint beleszaladt vagy 6 óra egy seggel a játékba. Túl vagyok AZ epic momenten is. Egy valkűr fekszik, egy jó órát elszórakoztam vele :D Befosás ez a cucc.
Addig a pontig, amíg a kis nyomiról még nem derült ki, hogy félig óriás is, addig immortal volt, hisz ő egy isten, onnantól kezdve meg, hogy óriás is, már egyből félig halandó lett? Mert az apja ezt mondta. Tehát ha apám isten, anyám civil, akkor halandó vagyok, de ha apám isten és az anyám óriás, akkor már félig halandó leszek csak? WTF?
Na, miután aludtam rá egyet, íme a véleményem a játékról.
Ha egy szóban kéne kifejezni, hogy milyen ez a játék, az a szó jutna eszembe róla, hogy kompakt. Nagyon egyben van, precízen, tudatosan és művészien megalkotott világ ez. Külön kiemelném a szinkront és a hangokat a játékban, szerintem az csillagos ötös benne, valamint a narratívára is bevések egy kurva nagy ötöst.
Annak ellenére, hogy nagyon kevés kivételtől eltekintve ez a játék messze minden felett áll, amit a mai nap gamingnek hívunk, nekem vannak azért keserű érzéseim is. Az összes istent leverő Kratos nem tud fellépni egy 5 centiméter magas kiemelkedésre a földön, valamint a fiát dobálja fel a 3 méter magas pallóra, mert oda sem tud felmászni, de gyakorlatilag 50 tonnás sziklákat úgy dobál, mint más a zacskós tejet...Bár az orra előtt van egy kapcsoló, addig nem tudja megnyomni, amíg a játék nem akarja, hogy megnyomjam amíg az összes ellenség nem hullik el, a kapcsoló inaktív. De persze arról nem szól a fáma, hogy az utolsó ellenség halála hogyan aktiválja azt a kapcsolót...
A végére én már kicsit untam, bevallom, vártam, hogy vége legyen, szerintem kissé túltolták, elhúzták a végét indokolatlanul.
Döbbenetes mennyiségű munka van a játékban, művészetileg csillagos ötös megint csak, csak ámultam és bámultam sokszor, hogy ilyet hogyan lehet megalkotni, egyáltalán kigondolni. Az apa-fia dinamika remekül működik végig a játékban. A térkép csacskára sikerült, a játék menüje is hagy kívánnivalókat maga után szerintem.
Az a bizonyos 5-6 perc, amiről korábban írtam, az örökre bevéste magát a géming élményeim közé, és annak ellenére, hogy ennek a játéknak kétségkívül ott a helye a legnagyobbak között (egyéni preferencia, hogy ki hányadik helyre sorolja), nekem ez a játék egy soha rosszabbat nem szeretnék látni, főhajtást érdemlő tisztes iparosmunka. 9/10
Srácok, kéne nekem Ivaldi rozsdás páncélja. Niflheimben van gondolom, nyitogatom a ládákat, de nem találom. Mellkaspáncél fejlesztéshez kéne. Többi cucc már megvan. Még mélyebbre kéne bemenni érte?
Na nálam is bevégeztetett :) Még maradt pár lore marker, meg láda, de azokba már úgysem lapul semmi érdekes .96%-os a Midgar-os szakasz, a többi 100% 9.5/10 :)
Hagyd már ezt a hülye dumád, hogy a viharba ne látott volna semmit, amikor a játék háromnegyedét végigvitte!
Nem lesz semmi olyan, amivel eddig ne találkozott volna, maximum kicsit más.
Mikor menni kell a halott óriásnál a vésőért és az a korong visz fel. Ugye 3 vagy 4 nagy szekció van mikor rád dobja az ellenséget én meg már a 2.-ban előttem a rage-et. Erre a csodás autosave az utolsó adag előtt menti nekem a helyzetet. Lidércek, tüzes robbanó ellenfelek, sima ellenfelek, és a végén még babaxa a kísértetet is amit ugye nem lehet mindig ütni csak mikor a srác meglövi a nyíllal.Ja és mindez időre.. Hát nem tudom hanyadszorra lett meg, én már nyomtam mindent, kb 30-70% volt a tudatos támadás és az ész nélküli csapkodás aránya. Mikor a végén már kísértet volt, azt se néztem tudja-e lőni Atreus, csak nyomtam neki a gombot "lőjé fiam mert itt döglünk meg" alapon... És meg csépeltem azt se tudtam a nyíltól, tőlem vagy miért vonyít. Nem tudom miért kell ilyen időre menő szarokkal frusztrálni az embert, elég nehéz ez anélkül is. Meg eleve utálom az ilyeneket minden játékban.