NAMAJHA lesz hozzá humorom, akkor kipróbálom. Kedd óta nem ment a játék. Még a frissítést sem próbáltam ki. De most meg a hófutó bétáját nulláztam le, így valószínűleg ezt "kell" folytatnom.
Alapvetően típusa, generációja válogatja, de 80-85 fok alatt alapvetően nincs gáz, bírja. Egyébként ha rákeresel a kártyádra és "temperature limit"-re, akkor megtalálod, hogy az adott típusnak mi a gyárilag ajánlott max hőmérséklet.
Pista bá, nem kell screenshot. A Starfield-ben beállítod a "Magas" definíciót, és ennyi. Magában a játékban nem igazán tudsz állítani jól érzékelhető módon az árnyékokon kívül. Hiába teszed bármire a fényeket, kábé ugyanazt kapod. Magas beállításban az árnyékok elfogadhatóak, a fények meg szerintem jobbak, mint ultrán. Fogyasztás szempontjából a gépemen elég nagy a "Magas" ill. az "Ultra" árnyékbeállítások közötti különbség. Magas vs. Közepes beállítást nem teszteltem. A másik kérdés, hogy mennyire engedjük meg a játéknak, hogy szétgyilkolja a gépet (no+ a villanyszámla). Ezt úgy oldottam meg, hogy az nVidia inspector profiljában, beállítottam a vsync-et 1/2-re, vagy 1/3-ra. Ha a monitor képfrissítési frekije 144Hz, akkor ugye 72, ill. 48 lesz az fps. 48 képkockával is remekül játszható a játék, szép folyamatos. Ekkor a legalacsonyabb a gép fogyasztása és még a lagok is eltűnnek. Ezenkívül, mivel nVidia kártyám van, a dinamikus felbontás arányát feltoltam 80%-ra (70% a Magas és 75% az Ultra), kapjunk már egy picivel szebb képet. Az élsimítást is feltoltam 80%-ra. Ez eltüntette a tipikus villódzást. A Film Grain-t pedig levettem 20%-ra, lehetőleg ne homályosítson el semmit, mert rohadt fárasztó a szemnek. A fogyasztást nem szoftverrel nézem, mert az a terhelés és melegedés függvényében csalóka, hanem egy adatrögzítős fogyasztásmérőbe van dugva a gép. Tehát a hálózatból felvett villamos teljesítményt mérem amiben benne van pl. a tápegység hatásfoka is. Számolja az átlagot, rögzíti a másodpercenkénti csúcsértéket.
Gondolkozzunk kicsit logikusan (mint programozó). Ha a Starfield nem használja, akkor te bármit "force"-olsz az nVidia beállításoknál, akkor sem fogja ugye? Mert ahhoz magába a Starfield-be kellene belenyúlnod. Ezzel szemben magában az nVidia beállításokban, a bios-ban meg a kártya firmware-ben kellene maszatolni. Ez már az interface másik oldala. Te is tudod, hogy nem közvetlenül rajzolunk, hanem a megfelelő (többnyire) api függvényeken keresztül megkérjük a wiindows-t, hogy rajzolja meg nekünk. Az pedig a drivereken keresztül elintézi nekünk. Így tudjuk elérni azt, hogy bármelyik PC-n ugyanazt kapjuk. Ennél a funkciónál ugyanaz a helyzet, inicializálni kell az alkalmazásból, és ehhez a fícsörhöz tartozó függvényeket kell hívogatnod. Ha nem teszed "force"-olhatod akármerre. Csak "megnyitás" után lehet a GPU memóriához "közvetlenül" hozzáférni. Azért csak "közvetlenül", mert ezt is csak függvényeken keresztül lehet, Tehát nem arról van szó, hogy pl. egy közvetlen MOV utasítással át lehet másolni területeket. Inkább olyan mintha a GPU memóriát DMA-znánk. Namost ha így nézzük ez már az X-edik megoldás a másolásra, viszont ez a legújabb és egyelőre a leggyorsabb is. Az 1 évnél nem régebbi gépeknél (az összes érintett elem), már semmit sem kell mókolni, mert ez már eleve megoldott. A régebbi gépeknél előfordulhat, hogy van rá megoldás, de ehhez bios-t vagy firmware-t kell cserélni. Ha a GPU drivere nem tudja megnyitni ezt a csatornát, akkor is működik ez a funkció, csak nem közvetlen oldja meg a címzéseket, hanem használja valamelyik régebbi fícsört. Tehát a gépnek tudnia kell kezelni a közvetlen elérést a drivereken keresztül (ezt kell maszatolni ha nincs meg), az nVidia profil csak egy beállítás semmi több. Viszont az alkalmazásból kell inicializálni, majd használni az ide vonatkozó függvényeket. Ezek majd gondoskodnak magának az átvitelnek az elvégzéséről, függetlenül attól, hogy a géped támogatja-e vagy sem. A közeljövőben megjelenő játékok ugyanígy fogják használni. Szépen lassan mindenki áttér erre a módszerre, míg nem lesz egy újabb/okosabb... Ezt a megoldást mi is használjuk csak nem grafikai megoldáshoz, hanem nagy mennyiségű adat feldolgozásához.
Lőhetnél egy képet a video beállításaidról. Vagy akár egy rövid dejót is. Én is 4K-ban játszom. Nagyon szélsőségesek a kockaszámok (30-tól 70-ig) Viszont nálem rendre 700 teteje, de már regisztrált 809 Wattot is a HWInfo. (PSU power IN) Ezt a játékot nem megvenni volt drága, hanem "fenntartani!" :-) Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2023.09.17. 04:15:19
Nem az a kérdés, hogy automatikus-e, hanem hogy a játék használja-e. Starfield nem használja (ezt sem), ezért kell force-olni. ReBar 3-5fps-t ad, DLSS mod meg ~10-et. A kettővel együtt már lehet karcolni a 60fps-t a leghúzósabb helyeken is 1440p-ben egy 3080-al. (szégyen ez a játék..)
amit írtam az 60fps-re vonatkozott. Levettem a monitor képfrissítését 60Hz-re és vsync on. a felbontás pedig 3440x1440 volt. most, hogy visszább vettem a fényeket és az árnyékot, most 4K-al 144/2 vsync-el (inspectorral állítva), sokkal jobb. Nincs lag, és nem tekernek annyira a ventik a videókártyán. A fogyasztásmérő adatrögzítője eddig csúcsban 680W-ot rögzített az egész gépre. Átlagban 475W-ot ír. És még a játék is jobban néz ki. Az űrnek űr kinézete van. Még az élsimítással kellene vmit kezdenem az inspectorban.
nahát ez az. Talán ezzel lehet akkor abból az 57.5-ből 60-at csinálni.:) Biztos azon a pár bögrén meg az árnyékán múlik. Viszont a fények és árnyékok visszavétele elég sokat hoz. A 70 fps meg sem reccen a gépemen (144Hz half vsync). A fények egyértelműen szebbek, az árnyékok meg olyanok amilyenek. De még mindig vakít egyes helyeken. Pl. a Stroud orvosi kabinban. Kár, hogy a gammát nem lehet a játékon belül állítani, azzal lehetne kissé javítani. nVidiások az inspectorral még javíthatnak rajta, de az már macerásabb. A fogyasztást is sikerült 600W alá terelni, az átlag kb. 450W körül. Ez a távoli homályosítás is egy baromság. Hiába fókuszálok rá attól még homályos. Biztosan nagyon egészséges a szemnek, monitoron az ilyen dolgok életképtelenek. Most kereshetem meg, hogy hogyan hatástalanítsam. Azért 4K-ban lassan elérem egy jobb iphone-os játék szintjét a grafikában. A dinamikus felbontás is szarul van megcsinálva, viszont ha kikapcsolom, rosszabb lesz az élsimítás.
Az újabb (vagy inkább a legújabb) gépeken ez a menet már automatikus. Tehát pl. nálam a Starfield már eleve így fut a kezdetektől. Ha jól tudom már ki sem lehet kapcsolni a bios-os részeket. Csak a profilerrel lehet letiltani. De alapból ott is be van állítva. Az RTX3000-es részt nem is igazán értettem. A 3070-3090 tudom, hogy tartalmazza alapból, nem kell firmware-t frissíteni. Lehet, hogy a legelején volt olyan amiben nem volt a közvetlen elérés támogatva? Ami azért érdekes, mert az RTX2000-es sorozatban vezették be. A belépő szintű 3050 és 3060-as kártyáknál nem tudom, olyanokat sosem használok. Ott a memória mérete miatt lehet, hogy szükségtelen ez a "funkció".
Amire viszont oda kell figyelni: létezik az nVidia Inspector, és az nVidia Profile Inspector. A két szoftver nem ugyanaz. Tehát amivel próbálkozni kell az az "nVidia Profile Inspector", és abból is a 2.0.0.0 vagy magasabb verzió. Csak onnan indulnak a legújabb ficsörök. Letöltése az "nvidiaprofileinspector.com" oldalról ildomos.
Nem fog a PC-s platform a háttérbe szorulni. Erről a befektetők elég határozattan tesznek. Amit említettél az max. egy rémálom mittomén kitől, de egy alapvetően működésképtelen üzleti modell. Amúgy a Bethesda javasolta a gépfejlesztést. Alapvetően pc-kről volt szó nem konzolokról. Fejlesztenéd az általam említett gépet? Mire és mennyiért? Erről írtam. Viszont ha ez a gép is akad, mi a garancia, hogy a fejlettebb nem fog?
Ez a hsz. a #612-re válasz, nem a #608-ra. Gratula SG. Utoljára szerkesztette: nibron, 2023.09.16. 11:56:40
Hány éves vagy, hogy hiszel még a csodákban?:D Ezt a krumplis megoldást már jó pár helyen és különböző formákban láttam. Csak éppen nem hiszem el, azonkívül elég buta aki bedől neki. Találd ki, hogy miért?:) Nem hiszem el, hogy embereket ennyire könnyű becsapni. Ez inkább csak egy jól megtervezett hype, semmi köze a játékhoz. Talán a reklám kifejezés illik rá a legjobban (talán media hack). És valóban csak annyira valós és hasznos mint a tévében a reklámok:). Viszont ezek szerint működik. Csak nem biztos, hogy hasznos. Sokkal jobban örülnék, ha a játékból ragadnának ki valós részleteket. Amúgy pedig igenis középszerű, pont a fényeket és árnyékolásokat vesszük vissza elsőnek. Ráadásul a fények még csak nem is funkcionálnak jól, a szemnek és az agynak is jobb ha ezeket kivesszük. Az egyik grafikusunk nagy űrbuzi, és rettentően ki van akadva amiért így elcseszték a grafikáját az egész játéknak. Mert szerinte űrben játszódó játékot csinálni a legkönnyebb, azért hogy ez így el legyen bszva, komolyan meg kellett dolgozni.
Másrészről amit írsz mint optimalizációs megoldás, az egyáltalán nem vonatkozik a grafikára. Az a háttérszimuláció hatásköre, semmilyen vonzata nincs a GPU működésére. Pusztán csak CPU és memória. Az meg egyelőre elég, legalábbis nem az a szűk keresztmetszet. Amikor alszol és azon a fekete képernyőn visszaszámol, akkor a háttérben felpörgeti a szimulációt (más kérdés, hogy minek). A CPU talán ekkor van a legjobban megterhelve (az i9 ekkor veszi fel az eddigi legnagyobb mért teljesítményt), és láthatóan jól teljesít. Tehát Pistike ettől egyáltalán nem lesz boldogabb, mert semmi sem változik. Halkan jegyzem meg, hogy amikor procedurális generálással készül el valami, ott nem kell semmit sem regisztrálni/tárolni, mert a procgen-nek pont ez az alapvető feladata. Az Elite-ben sincs az összes objektum tárolva (400mrd csillagrendszert hogyan is lehetne), ott is a procgen számolja ki. Csakúgy mint az NMS 16 trillió bolygóját. Itt egyedül az inventory tartalma kerül folyamatos tárolásra/feldolgozásra, de ha azt mondom, hogy ez max. 1000 elem, akkor már erősen túláraztam. Ennyi elem kezelgetése pedig nulla idő. Magyarán az összes között nem kimutatható.
Az 1 dolog, hogy ki kinek a tulajdonosa és, hogy azok milyen technológiákat használnak, támogatnak. A piacot hál isten nem a kínálat hanem az igény határozza meg. A játék fejlesztőinek így is, úgy is meg kell oldaniuk a piaci igényt. Csak így utólag jóval nehezebb és költségesebb lesz. Na és ezért kretének de nagyon, ugyanis ez egy igen könnyen előre látható következmény. Plusz még azért is balfékek, mert a támogatási szerződés bevétellel jár a fejlesztőnek. Most a befektetők hatalmas tapsvihara közepette csinálhatják meg saját keretből. Bár valamennyire az eladott példányszámok valamennyire kárpótolják őket. Most. Viszont amikor majd meg kell finanszírozni a fejlesztést, már hol lesz ez a pénz? Ráadásul azt az időt amire fejlesztőt kell biztosítani nagyon nehéz előteremteni (saját tapasztalat).
Az AMD egyébként is elég furcsán tud viselkedni. A cégemnek alapvetően adatlap hamisítás miatt, kimutathatóan ~790m Ft kárt okoztak. Plusz a nem kimutatható anyagi és a hitelrontás miatti erkölcsi kár. A bírósági pert meg is nyertük, visszakaptunk közel 700 millát. Plusz kötelezték az AMD-t az adatlapok kijavítására. Utóbbi nem történt meg, így második alkalommal is bepereltük őket. Lett belőle ~200 milla. És még mindig hibásak az adatlapok. Valszeg lesz újabb per:). Az már senkit sem érdekel rajtunk, illetve a velünk kapcsolatban álló cégeken kívül, hogy az összes AMD termék feketelistán van. Tehát azokban a modulokban amiket tervezünk vagy "társ cégek" terveznek, egyáltalán nincs és nem is lehet AMD termék. Természetesen amikor ezek gyártásba kerülnek, akkor sem lesznek, mert szerződéssel tiltjuk meg pl. a helyettesítést. De időnként a laborunk bevizsgál néhány AMD terméket, hogy mennyiben felelnek meg az adatlapokon közölt paramétereknek. És az AMD kínálatában nem igazán találunk "kifogástalan" terméket. Csak összehasonlításképpen az Intel esetében még sosem találtunk ily módon hibás alkatrészt. Az ST esetében igen, de azonnal ajánlottak másik típust. És ez elmondható majdnem az összes alkatrész gyártóról (gyártónkról). Ma már olyan szinten tudunk chipeket készíteni, hogy inkább túlteljesítik az adatlapokon közölt adatokat. És ez a történet 2000 környékén kezdődött. Tehát az AMD több mint 20 éve bizonyíthatóan, tudatosan követ el adatlap hamisításokat.
Nagyon durva ahogy a rengeteg objektum reagál az NPC mozgására.
Úgy kellett volna optimalizálni, hogy akinek gyengébb gépe van, annak kevesebb legyen a loot, akkor kevesebb objektumot kell adminisztrálni és Pistikének meg lett volna az 57,5 FPS helyett a 60, boldog lett volna :)
Nem hülyék, A Bethesda Microsoft tulajdon. Az elsődleges célplatform az XBOX series S/X. Abban AMD rendszer van. Miért kötöttek volna támogatási szerződést az Intellel vagy az Nvidiával? XBOX-on még a kisebb teljesítményű Series S-en is tökéletesen fut, bár sok óra játék után van akinél elkezd akadozni. Vagyis emiatt nem kell milliókat költeni gép bővítésre, elég egy százast egy XBOX S-re. És fel kell rá készülni, hogy a MS által felvásárolt cégek játékainál is ez lesz az elsődleges platform, erre lesz optimalizálva, a PC a háttérbe szorul.
Most már értem, hogy miért ilyen középszerű a grafika ezzel a játékkal. Nekem vhogy kimaradt, hogy az AMD-el kötöttek támogatási szerződést, ezek a nagyon hülyék. Meg is lett az eredménye: i9 5.5GHz, 64GB DDR5 RAM, gamer alaplap és RTX3090Ti mellett általánosságban 800W körül van a fogyasztás. New Atlantis-ban felszökik 1000W fölé, és az fps is beesik időnként 60 alá. És a Bethesda szerint ez optimális, csak gépet kellene fejleszteni:D. Jó, rendben van fejleszthetünk, mert van hová. Na de ki az az idióta, aki alsó hangon 1,5millió Ft-ért halandó lenne, pl. egy ilyen géphez hozzányúlni. Utána pedig ott a villanyszámla. És a játékban nincsenek benne a ma már alapból elvárható technológiák. Szóval elég nagy kreténség kell egy ilyen megugrásához.
Lehet azon szomorkodni, hogy üres. Ebben a játékban csak a hülye IQ0-ák teszik ezt, mivel szinte mindenütt 1 km-en belül van valami. Sőt általánosságban több valami. Ezzel kapcsolatban pont ez miatt húzom kicsit a szám, mert így nem kell keresni semmit. Bárhol leszállok egy planétán 1.5km-en belül van minden. Sajnos ez egyúttal feleslegessé is teszi az outpost építését, mert minek? Bányászkodni elég csak annyit amit kézzel meg lehet ejteni. Sőt ha eléred a 4.kitűzőt, bármit lézerezel, kapsz mellé extra (többnyire ritka) juttatást. Pl. több antimont össze lehet szedni így, mint amennyi kell. Szóval pont, hogy tele van az űr, ennél jobban már nem is lehetne. Van temérdek bázis és nyersanyag is mindenütt. Még a legextrémebb planétákon is könnyen megtalálod amit keresel. És egyetlen feltétele van csak, hogy megtaláld: be kell kapcsolni a szkennert. Pl. az Elite-ben sokkal jobban meg kell küzdeni, hogy amire szükséged van, az meglegyen. Mert ott a ritkaságok tényleg azok. Sokszor kilométereket kell kocsikázni ahhoz, hogy találj valamit.
Vicces nézni, ahogy emberek szomorkodnak azon, hogy az űr ... izé, üres. :) Igen, a legtöbb bolygó üres lesz, hála Istennek. Mert az űr üres és ez így is van jól. Van a játékban egy rakás kézzel generált tartalom, legalább annyi, mint Skyrimben volt, ha nem több. Plusz egy csomó procgen extra. Az "üres" bolygók a háttér, ami a realitást erősíti. Ez olyan, mint a régi Fallout 1-2-ben volt a térkép, ahol hetekig vándoroltál és semmit sem találtál és ez így volt jól, mert a wasteland azért wasteland mert üres. Egyik legnagyobb kritika a Fallout 3-ban az volt, hogy a Capital Wasteland az minden volt, csak wasteland nem. 10-20 méteres távolságban voltak encounterek, települések stb.
A procgen eleve egy olyan technológia, ami sosem sikerül elsőre. Senkinek. Nekem sem. Viszont egy idő után van egy 1.0-ás változat, amire már lehet építeni. Aztán beleírni még ezt meg azt. Azután ismét, és ismét, és megint csak ismét. A végtelenségig. Ezért aztán teljesen felesleges azon vitatkozni, melyik mit tud. Azért azt el kell ismerni, hogy a StarField egy elég jól megírt procgen-el rendelkezik így első kiadásra. Emlékszem az Elite-re, ott azért rengeteg gond volt vele. Itt eddig nem igazán találtam bibbentyűt. Az, hogy egyformák a bázisok, többnyire mindenütt így van (lásd pl. Elite). Amúgy még lehet, hogy valamennyire jogos is, mivel a cégeknek fejlesztett állomásaik vannak, nem húznak fel mindenütt mást. Már csak azért sem, mert ha egyikről átmegy a munkaerő a másikra rögtön tudjon dolgozni. Számomra az életben valós dolog példul a katonaságnál a mobil bázisok voltak. Ebből-abból-amabból különböző helyeken ugyanazt húztuk fel. Pl. a mobil bázis autószerelő műhelye mindenütt ugyanaz volt (még a színe is). Ha átmentem egyikből a másikba, mindenről tudtam, hol találom. Még a raktárban a polcok is ugyanúgy voltak berendezve. Persze, mert pl. egy teherautón az adagoló cseréje nem tarthatott tovább 30 percnél. A laktanya pk.-nak volt egy 1300-as zsigája. Beállt motorcserére. 42 perc múlva kigurult az újjal beállítva. Ez rekord volt a széria versenykocsik között is, pedig azok direkt úgy vannak átalakítva. De nem is volt olyan, hogy "hé haver, hol a 17/19-es kulcs". Az űrben pedig a percekre lebontott megtermelt érték jóval magasabb mint itt a földön akárhol. Fél óra kieső idő már elég nagy luxus lehet. Asszem ezzel már meg is lehet magyarázni miért lehetnek egyformák a bázisok. Viszont ez az egyformaság elég nagy butaság, mert ehhez azt kellene számolgatni, hogy hány különböző szerkezetű bázissal találkoztunk. Ebben a játékban ez a szám elég magas lenne. Jóval magasabb mint az Elite-ben. És elárulom, hogy a barlangok sem egyformák. Nem úgy mint kezdetben az NMS-ben. Szóval az utóbbi években kijött első kiadásokat ha összehasonlítom, akkor szerintem a StarField az élen van.
Pár éve valahol szóba került ez az 1000 bolygó. Akkor még nem volt ennyi tervbe véve, a lényeg is inkább az volt, hogy a StarField milyen kevés csillagot meg planétát fog tartalmazni. Szemben az Elite-el és az NMS-el. Akkor az egyik készítő mondta, hogy amire a játékot csinálják, ahhoz nem kell 16 trillió planéta. Na igen, mert az NMS-nek ugye kellett mint tudjuk.
Megerősítem, amit írsz, lassan átlépem a 100 óra gametime-ot (nos, igen) és két teljesen egyforma generált bázissal nem találkoztam. Valamiben mindegyik eltért eddig. Voltak persze elemek, amelyek azonosak, de vagy belül tértek el, vagy valami még oda volt generálva pluszban, ami árulkodott valamiről, ami ott történt. Kb minden tizedik ilyen generált építményben találtam olyan lootot, ami miatt megérte a maradék kilencet is végignézni. Ahogy minden slate-et érdemes elolvasni, amit találsz, mert a többség néha lore-t épít, de néha akad egy-egy, amelyik beindít egy quest-et. Ezt a felfedezés dolgot nagyon eltalálták ezzel a játékkal, mert ha fogékony vagy az apró lore építő dolgokra, akkor akár random generált helyen is belefuthatsz valami érdekesbe. Akinek az ilyesmi nem jön be (például skyrim-ben nem olvasott el egy könyvet sem), annak a random kontent nem sokat ad hozzá. De ha nem foglalkozik vele, csak a kézzel készült küldikre megy rá, akkor is annyi kontent van benne, hogy arra nem lehet panasz.
Legalább nézd már meg baszki, hogy miből indult ez az egész... Legf@szább haveroddal együtt miként triggerelődtetek egy poénos kép szövegére adott válaszra.. XD
Milyen higgadtan reagált mr. " perszeakkorszarazegészjóvan" Norbi mester is, hát ti azután bezzeg az úri viselkedés mintaképei vagytok...XD
Amin te ventillálsz itt, az meg nem betegség, szimplán mind a ketten korlátolt gyökerek vagytok, meg nem bírjátok a minimális ellenvéleményt sem, nem is először, meg nem is csak tőlem, ennyi az egész, mr. "ÉÑ"...XD Már mondjuk lehet hogy én is az vagyok, mert válaszolgatok itt a nyomorult EGOtoknak, ahelyett hogy hagynám a francba, mások meg csendben szívnak ezmiatt, mert mindenről szó van, csak a játékról nem...
Úgyhogy visszatérhettek egymás f@rkának sz#pkodásahoz uram legmélyebb tisztelettel, ezután is ignoráljatok mindenféle ellenvélemenyt amit még csendben azért mások is bedobtak, nem azert komnenteltek ti hogy más reagáljon, csak ha körbenyalja a vélemenyetek esetleg akkor, a játék hibátlan, mert TE így látod...XD
Jól szórakoztam rajtad, de meghagyom itt neked a terepet mester, úgyis látom itt élsz sokat, triggerelj még ide valamit a végére hogy te nyertél, igazad van. Mindenki látni fogja...azt amit kell...XD
Mindenki mástól elnézést kérek, részemről ez OFF, nekem sokkar hanarabb kellett volna, ha már a két "úr" ennyi, mint itt látszik...
Te egy hülye "ÉN sose láttam, tehát így van" troll vagy, aki itt él a saját Starfield univerzumában.. Én meg arra nem veszem a fáradságot, hogy abból a rengetegből egyet is idelinkeljek, mert azt is megmagyaráznád.
Tőmondatokat szeretnél ? Akor kocc le rólam, mással beszélek. ;) Beszélgessetek ketten a haveroddal.
"Van ahol már számolják hányszor ismétlődnek az asset-ek, meg fényképeznek Twist Olivér könyvet 22-jére más helyszíneken, ugyanabban a szobában, ugyanazon az asztalon, ugyanazzal a tollal mellette,"
Hát, nagy melóba vágták a fejszét, mert ez végtelenül fog ismétlődni. Ahogy az Eliteben, vagy az NMS-ben, vagy bárhol, ahol randomgenerátor egy fix készletből dolgozik, minden alkotóelemnek van X variánsa és ezeket dobálja össze a csatlakozási pontoknál. A hajók ugyanígy épülnek fel, egymás mellé illesztett modulokból, de mégsem találsz a rng hajók között két azonost - kivéve, ha nevesített vagy azonos típusú hajót használ valaki (mittomén, járőrök).
Bázisnál is ugyanez van, a játék legenerál egy procgen bázist valahol a semmi közepén abban a percben, ahogy leszállsz. Azért arra kíváncsi lennék, hogy abból mennyi a 100%-ra ugyanaz. Persze, a kutatólabor két egységnyi kockája/blokkja abból a 4 prefab variánsból fog kiválasztódni, amit elkészítettek, így belsejük nagyrész ismerősek, akár azonosak is lehetnek, de a mellette lévő szoba már megint random, ahogy amelletti is.
Hozzáteszem, hogy a prefab moduloknak vannak belső random spawn helyei, ahova mindig mást rak le a játék, van amikor ládát, van amikor szekrényt, mittudomén, bármit, de szintén egy adott merítési lehetőséggel. Benne van a pakliban, hogy az említett könyv a játékban mondjuk négyféleképpen fodulhat elő, ládában, kirakva asztalra pár toll és üres lap társaságában, élére állítva polcon meg a földön, stb. és ha legközelebb legenerálj a játék, ugyanazt látod, csak mondjuk egy workshopban és nem orvosi szárnyban.
A barlangok másak, azok eddig tényleg klónjai voltak egymásnak, fogalmam sincs miért, foleg loading screen mögé rakva érthetetlen az azonosság.
Nagyon sok bázist bejártam eddig, de ÉN nem találtam két azonos alaprajzzal és/vagy épületekkel rendelkezőt sehol sem. Se a kicsiknél, se a többszintes monstrumoknál, amelyek egy idő után már csak akkor jársz be, mint amiért mégy a Diabloban rifteket vagy nm dungikat: csak loot, xp és pénz hármasa miatt. Vannak random 1-2 blokkból álló helyek, még ott is más volt az egyetlen bejárható "living quarter" mellett található egyéb "dekorációs célokat szolgáló" tartályok vagy csövek, ilyesmik.
ui: Tudom, olvastam, nem szereted a "regényeket", de sorry, a kedvedért nem fogok most elkezdeni tőmondatokban kommunikálni, ez egy fórum, nem egy random plakáthely és arra kiragasztott random párt aktuális baromsága. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.09.15. 14:26:32
Tudom, a játék ezen részeről másutt teljesen normális párbeszéd folyik.
Sokan, akik az elején inkább a story-szálat csinálják, később felfedezésekkor írják meglepődve mennyi ilyen "újrahasznosított" helybe futnak bele... Ja, igen a barlangok is tökegyformák... Van ahol már számolják hányszor ismétlődnek az asset-ek, meg fényképeznek Twist Olivér könyvet 22-jére más helyszíneken, ugyanabban a szobában, ugyanazon az asztalon, ugyanazzal a tollal mellette, 60-óra játék után...XD
De mindez csak vicc, a legtöbben, mint én is, inkább kedvelik a játékot, csak ezek tények, erről beszélgettem volna itt, de inkább hagyjuk...XD
Ki is írta először hogy "hisztike", amiből "már " hisztéria" lett ?
Ember, ez egy játékfórum, ahová kedvtelésből járok, az életem hatezernégyszázhuszonötödrangú része... Te jársz ide több topikba is napi szinten regényeket írni, kinek is fontosabb ez ? XD
Amit írtam, azokra konkrét ellenvetés, sehol ?
Vedd már kissebre az arcodat, mert nem vagy te senki, főleg aki pár komment alapján mást megítélhet. A legnagyobb egoizmus jele, amikor egy vitában az az "érved" hogy a másik még "tanuljon", kizárólag a legostobább gondolja hogy a másiknál bármiben is többet tud látatlanban egy vitában... Vélemenyt irok ide , az első, a képről szóló kommentem óta. Ami ugyanannyit ér, se többet, se kevesebbet mint a tied, vagy barki másé. Maximum te ragaszkodsz a sajátodhoz. És ha neked ezzel kapcsolatban ez a minimalis lélekszamú fórum, meg a te fb profilod a mérvadó, kedves egeszségedre.
Sajnos a barlagok is szinte mind egyformák. Már be se megyek egyikbe se.
Mondjuk azért egy csöppet tényleg gáz az, hogy az eddigi 15 óra játékom alatt már harmadszor futottam bele pontosan ugyanabba az "Abandoned mittudomén" helszínbe, ugyanazzal az ellenfél elhelyezéssel, térképpel, mindennel. Nem szabad csámborgás közben, hanem küldetések alatt, az egyik küldi ráadásul főküldi volt.
Keresd meg a wikin a hiszteria fogalmat! Olvasd el az elmult tizenpar kommentedet! Tanulj belole! Szivesen.
Ki is hozta fel a NMS-t ? Egy szóval nem emlitettem volna.
Egyébkent meg a Starfiekd is jobb lesz 7-év mulva, amikor a modderek ingyen és bérmentve teletöltik tartalommal a Bethesdának. A NMS készítői ezt megteszik egyedül is...XD
A masodik része meg amit írtál, a te személyes ízlésed,hogy jön az ide ? Én sem írtam hogy egyik vagy másik jobban tetszik.
Ember, a 3-bolygótól kezdve már amikor megláttam a felfedezett épületet tudtam hogy pl : hány enemy áll előtte, vagy a tetején, melyik szobában milyen láda lesz, hol a lejárat a base alatti barlangba stb, stb... Tele van a net képekkel erről, hogy az utolsó tollig az íróasztalon egyformák, és folyamatosan ismétlődnek.
Meg vannak a nagyobb hazai, külföldi fórumok, ahol erről elég bagy egyezésekkel folyik a beszélgetés, kezdnek kisímulni az értékelések, tesztek,pontszámok kritikákban a kezdeti "fizetett hirdetések" után szinte mindenhol ezek leírva...
Meg van ez a fórum 25-30-emberrel, meg a te fb-profilod, ahol "edesjóisteneznek" ilyenkor.
Semmilyen "hisztike" sincs sehol. Egy-két fanboy hisztikézik még, hogy -már erősen úgy néz ki - a többség szerint ez egy "szimpla jó" játék "csak", egy szimpla behhesda game, nem több. :)
"Maguk a base-ek felépítése meg az utolsó szögig ugyanaz A szó legszorosabb értelmében, szó szerint."
Edes jo istenem...
Az meg kulon szorakoztato, hogy ezt a posztot+kepet csak poenkent raktam ki az FB csoportban csutortok hajnalban, hogy egy picit odaszurjon a hisztikezoknek meg a "nincs az 1000 bolygon semmi" mantrat toloknak. Nem gondoltam volna, hogy viszontlatom itt, azt meg plane, hogy emiatt megint kezdjuk elolrol az egeszet.
Jah és amúgy azt a súlyos hibát követed el, hogy egy 7 éve megjelent és azóta sok fejlesztésen átmenet játékot hasonlítasz össze egy új játékkal. A MNS megjelenéskor fel ennyit sem tudott. :) Ezt gondolom már elfelejtetted.
Amúgy hiába fejlődött annyit a NMS nekem soha nem lesz a kedvencem, mivel nagyon mese az egész. Mese lényekkel, mese bolygókkal. Ha nem olyan lenne amilyen többet játszottam volna vele a 200 órámnál. Kíváncsi leszek 7 év múlva mit tud majd a Starfield.
Megint kétszer rakta be. Hihetetlen ez az oldal...XD
Jáaj kezdődik, "csúnyát írnak a kedvenc játékomról mostaztánhúha"...XD
Ideraksz egy vicces képet, írok rá egy vicces választ, ennyi... Vagy ezt a képet te komolyan vetted ?
Egyébként én ezt (is) csináltam a game-ben, te próbáltad ? Meg meg rajtam kívül is elmondták már ezren : Ott ahol nincs írt történeti szál, van 4-5-féle "point of interest" 2-3-változatban, meg 7-8- különféle "base"-ek szintén 1-2-változattal, azt enyi. Ja, meg a "flóra és fauna" amiben az a változatossag, hogy különböző színűek egy idő után...XD A procedurális generálás úgy néz ki csak a felszínre vonatkozik, meg arra hogyan szórja szét ezeket. Maguk a base-ek felépítése meg az utolsó szögig ugyanaz A szó legszorosabb értelmében, szó szerint. Már a második bolygón jönnek veled szembe a "copypaste" helyek, ha egy bolygón tényleg így szétnézel. Kb annyi az összes változat, és nem változnak. Tudom hogy fáj, de ez az igazság.
Én semmit sem vártam. Öreg vagyok már az ilyen megjelenés előtti hype rajongásokhoz. De ha már belegondolok, akkor logikusan azt : Hogy felesleges az ezer bolygó. Senki nem is akart/várt ennyit, Todd bátyóék dobták be kampányfogásként, hogy azután ezen rágódjon minden média és fórum. De nincs azzal baj ha beletették, csak azzal hogy ha igen, akkor miért csak annyi tartalommal megtöltve, ami ötre sem elég. Egy mostani NMS randomgen ilyen szempontból megeszi ezt reggelire már ne is haragudj, te próbáltad ? Nagyon elvakultnak kell lenni hogy ehhez hasonlítsd annak az "RNG Procedurálásat"...XD De a Frontier is változatosabb, igen. Vr-ban jatszom jó ideje. Latom a különbséget. ;)
Megírtak a játékhoz tényleg rengeteg nagyszerű fő és mellékküldetési szálat, sztorit. Meg még csináltak sokszáz fetch küldetést. Ott vannak a f@szául megalkotott városok, csak ezekkel/ezekben el lehet veszni sokszáz órákat. Ezek mellé egy felesleges parasztvakítás a "felfedezés" része, mert olyan a játékban nincs. Az űrhajózás az töltőképernyők sorozata, meg gombnyomkodás a terképen, a "bolygófelfedezés/szkennelés" szinten egy gomb nyomogatása... Benne vannak a játékban, maradjunk ennyiben. :)
Mégegyszer leírom : A játék jó, a hangulatát nagyon eltalálták, tartalmas sok szempontból, egy igazi 2023-as bethesda game azok minden ismertetőjegyével. Valahol olvastam és nagyon találó : Széles mint az Atlanti óceán, és sekély mint a balaton...XD
De messze nem az a "mindenidőklegjobbja" 9-10/10 epikus akármicsoda, aminek az első napokban előadták. Most érdemes visszahalgatniTodd Howard és csapata mit mondott a megjelenés előtti Xbox Con-on meg "Gameplay Deep Dive" bemutatóikon megjelenés előtt, vicces meghallgatni.. XD
Mondjuk aki azoknak hitt...
Ez a kép meg egy szimpla csúsztatás, viccen kívül. Ha ezt te ilyen komolyan veszed, akkor azzal nem tudok mit kezdeni. :)
Jáaj kezdődik, "csúnyát írnak a kedvenc játékomról mostaztánhúha"...XD
Ideraksz egy vicces képet, írok rá egy vicces választ, ennyi... Vagy ezt a képet te komolyan vetted ?
Egyébként én ezt (is) csináltam a game-ben, te próbáltad ? Meg meg rajtam kívül is elmondták már ezren : Ott ahol nincs írt történeti szál, van 4-5-féle "point of interest" 2-3-változatban, meg 7-8- különféle "base"-ek szintén 1-2-változattal, azt enyi. Ja, meg a "flóra és fauna" amiben az a változatossag, hogy különböző színűek egy idő után...XD A procedurális generálás úgy néz ki csak a felszínre vonatkozik, meg arra hogyan szórja szét ezeket. Maguk a base-ek felépítése meg az utolsó szögig ugyanaz A szó legszorosabb értelmében, szó szerint. Már a második bolygón jönnek veled szembe a "copypaste" helyek, ha egy bolygón tényleg így szétnézel. Kb annyi az összes változat, és nem változnak. Tudom hogy fáj, de ez az igazság.
Én semmit sem vártam. Öreg vagyok már az ilyen megjelenés előtti hype rajongásokhoz. De ha már belegondolok, akkor logikusan azt : Hogy felesleges az ezer bolygó. Senki nem is akart/várt ennyit, Todd bátyóék dobták be kampányfogásként, hogy azután ezen rágódjon minden média és fórum. De nincs azzal baj ha beletették, csak azzal hogy ha igen, akkor miért csak annyi tartalommal megtöltve, ami ötre sem elég. Egy mostani NMS, meg randomgen ilyen szempontból megeszi ezt reggelire már ne is haragudj, te próbáltad ? Nagyon elvakultnak kell lenni hogy ehhez hasonlítsd annak az "RNG Procedurálásat"...XD De a Frontier is változatosabb, igen. Vr-ban jatszom jó ideje. Latom a különbséget. ;)
Megírtak a játékhoz tényleg rengeteg nagyszerű fő és mellékküldetési szálat, sztorit. Meg még csináltak sokszáz fetch küldetést. Ott vannak a f@szául megalkotott városok, csak ezekkel/ezekben el lehet veszni sokszáz órákat. Ezek mellé egy felesleges parasztvakítás a "felfedezés" része, mert olyan a játékban nincs. Az űrhajózás az töltőképernyők sorozata, meg gombnyomkodás a terképen, a "bolygófelfedezés/szkennelés" szinten egy gomb nyomogatása... Benne vannak a játékban, maradjunk ennyiben. :)
Mégegyszer leírom : A játék jó, a hangulatát nagyon eltalálták, tartalmas sok szempontból, egy igazi 2023-as bethesda game azok minden ismertetőjegyével. Valahol olvastam és nagyon találó : Széles mint az Atlanti óceán, és sekély mint a balaton...XD
De messze nem az a "mindenidőklegjobbja" 9-10/10 epikus akármicsoda, aminek az első napokban előadták. Most érdemes visszahalgatniTodd Howard és csapata mit mondott a megjelenés előtti Xbox Con-on meg "Gameplay Deep Dive" bemutatóikon megjelenés előtt, vicces meghallgatni.. XD
Mondjuk aki azoknak hitt...
Ez a kép meg egy szimpla csúsztatás, viccen kívül. Ha ezt te ilyen komolyan veszed, akkor azzal nem tudok mit kezdeni. :)
ezt csak úgy,akit érdekel..(én imádom a nagyzenekari előadásokat)
Azon a bolygón vetted fel,ahol előtte elküldenek valami barlangba 9 mintát összegyűjteni?..Ha jól emlékszem a Marshoz kellett őket vinni..mikor orbitális pályán kiválasztod a leszállási helyet,nekem ki is irta,hogy melyikhez kell őket vinni..aztán pipálta is,mikor leszálltam..és ketyeg az idő,hogy 7 napod van rá...Ha bebuggolt és megvárod mig letelik a 7 nap,akkor nem dobja vissza őket esetleg? Utoljára szerkesztette: xido, 2023.09.14. 10:35:38
Hat, passzolok. Ha felbettel buszozos megbizast vmelyik terminalrol, akkor annak ott kell lennie logban, activitiesnel talan. De ha anelkul vannak a hajodon, akkor nem tudom. Hosszan nyomvatartott gombokkal sem mukodik a dolog?
Kérték, hogy vigyem el őket, felszálltak a hajómra, most ott ácsorognak az egyik helyiségben. Küldtést nem találok, ami erre utalna. Van olyan funkció, hogy elküldés ("Set free") vagy adok felszerelést és elküldöm, de ezekre nem reagálnak. kép
Mit ertesz az ottragadt alatt? Elmentel a helyszinre, ahova kertek es nem szalltak le? Vagy hogy? Probaltad a mission eldobni/megszuntetni, akkor nem despawnolnak?
A jobb reaktort még nem tudom vezetni. Ha tudnám, akkor meg már meg is tudnám venni.
Megpróbáltam egy C-s pajzsgenerátort feltenni, de azt mondta, hogy nem passzol a reaktorhoz. Akkor viszont a készítők kőkeményen csaltak, ugyanis a Razor-t A-s reaktorral kaptam, de B-s hajtóművel.
A-s reaktorból még nem láttam 20-nál erősebbet. B-ből találtam már 28-ast, de az ugye még elérhetetlen. Ráadásul valami hajódizájn 4-es szintű skill kell hozzá.
Mike! Esetleg keres rá az internetben a küldetésre. Ha valaki belefutott ebbe a gondba, akkor van rá konzol parancsos megoldás. Jobbára: Hívsz egy konzolt, beütöd a kódot meg a prancsot és kész. Általában a küldetés lezárását szokták megadni. Vagy esetleg te összerakod. VALAHONNAN előkeríted a küldetés kódját és a lezáró kódot. Összerakod és... Nem ördögtől való. Néhányszor a fóátokban is jól jött ez a módszer.
Felvettem az egyik bolygón 3 botanilust, kérték, hogy vigyen el őket, de ottragdtak a hajón, nem tudom leszállítani őket. Futott bele valaki ilyenbe? Nincs valami trükk, hogy eltünjenek? Ha kinyirom őket, akkor durva vérdíjat kapok. Amig ott vannak, nem tudok más személyszállító feladatot felvenni, mert nincs elég hely.
és úgy sem. hogy pölö veszek egy A osztályú hajót, és mindenét elbontom, majd B osztályú reaktorral újrakezdeni?
szerintem van átnevezés. mintha már néztem volna. sztem nem a típust nézi. nem is igazán lenne értelme, mivel teljesen szétbontható és újjáépíthető. inkább úgy oldanám meg, hogy az aktuális combat statot figyelném.
"Ures lappal" nem lehet belekezdeni, de ha elfoglalsz egy jobb hajot, amiben van jo reaktor, akkor a tobbi cuccost lebonthatod es kezdheted elolrol a reaktortol. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.09.13. 18:09:23
Hajjaj, durva bugog az építkezésnél. Ha rendszeren belül váltok bázist, akkor felülnézeti módba lépés után nem tudok már csinálni semmit, max nézelődni. Kell neki egy ki/belépés. És néha a munkapad sem működik, ugyan ez a megoldás.
Úgy látszik akkora gond mégsem lesz ezzel a hajóval repülni. Már csak 3 hajót kell lelőnöm :))
Elégszer voltam a hajóbuzeráló menüben, de olyat nem láttam, hogy nulláról... Azt tudom elképzelni, hogy veszel egy olcsó semmire sem jó szart és konkrétan mindenét kidobod. És akkor elméletileg ott állsz egy üres "papírral"!