Vannak bizonyos skillek, amiket nehezebb vértezetben nehezebb használni, pl zsebmetszés, rejtõzködés, csendes mozgás, stb. Ezeknek a próbáira kapod ezt a negatív módosítót.
Valaki tudja mit jelent az a bizonyos: Próba rontás vértben: -2 ??
Szerintem a könyvek azon kívül h eladod v elolvasod nem sokat érnek. Meg ha egy fontos könyvet találsz akkor a lényegét a naplódba úgy is leírja.(el se kell olvasnod csak fölvenned)
Darun: ha helpelsz még 1szer meg kérdem a játékon belüli könyvek mire jok ? van hasznuk ?vagy csak teher? kapram tüzbogár potrohot az jo valamire ? tehát akkor ne fejleszem tovább a kalandort oldalát ? jelenleg pallos a szakértelme és paittya ezt kaptam e mellé még uj szakértelmeket vegyek föl ? pl nehéz számszerijj és 2 kezes fwegyobol melyik szted a leg hatékonyabb ?
Fred: irtam elötte hogy poénnak szántam de beláthatod mértanilag a gula nem kocka kocka csak 1 féle van méretben változo de 6 1forma oldalu :)
A hagyomanyosnak 6 oldala van, igaz, de a szerepjatekokhoz kellett a kezdetekben a "piramis szeru" 4 oldalastol (negy szabalyos haromszogbol) kezdve akar a 20 oldalas kockaig minden fele.
Szerintem elsõre ne nagyon akarj normálistól eltérõ karit. Ha barbárt választottál, akkor legyél barbár. Vegyél fel fegyveres skilleket, fejleszd a fizikai tulajdonságokat, stb. Csak azért hogy legyen skill pontod, nem érdemes magas IQ-t rakni a barbárnak. Legyen magas az erõd, az állóképességed meg az ügyességed. Javaslom neki fegyvernek a heavy crossbow-t, meg valami kétkezes közelharci fegyót. A lényeg hogy ha kezdõ vagy, akkor arra fejleszd a karaktert amiben egyébként is jó. Esetleg ajánlom egy második karakternek a tolvajt. Így sok helyre bejuthatsz, bár harcban vigyázni kell rá, jó ha sok gyógyitalod van és ha lehet, lopakodj.
nos ugy látom kissé félre olvastatok :) Fred-nek: a prosághoz azt értetem aki segit megoldani a müszaki gondokat amugy a szabály rendszerébe tul mélyen nem mentem bele igyekszem élvezni a játékot kicsit el szurtam mert a barbár alig kap skil pontot gondolom ez füg az inteligenciátol és a barbárnak abbol vami kevés van :)sikerült kijutnom az istálobol pechelés gondom volt utána lasu volt szabad tereken az magátol meg oldodot hogy mitöl azt nem tom
Darun-nak: bocs ha rosszul irtam a neved nem szándékos volt te is erösen félre értetél a save el vesztése csak hab volt a tortán mint irtam mod gondjaim vanak ott és ha 2 1forma stilusu program nem müködik jol akkor az ember összesküvés elméleteket gyárt tehetetlenségében amugy viccnek szántam és ezuek miat nem a stilust okolom és nem is okoltam hanem a szerencsém hogy ebben a stilusban a progikkal nincs szerencsém :)
Speedy-nek: köce a helpet hasonlo gond volt mint azut feljebb emlitetem sikerült megoldani :)
de még mindig nem értem hogy a könyvek mire jok Mw szerüen lehet fejlödni ? vagy el olvasom és enyi ?és a csapdákkal mit csináljak hisz meg se veszi senki esetleg ez ügyben ötlet tanács de akár kari épités ügyben is jöhet tanács hogy fejleszünk barbár kalandort
Tomi-t sikerült fel bérelnem elsö ként és hogy öszinte legyek meg vok elégedve vele vanak apro gondok hogy pl neki megy minden modnak mikor meg mondtam hogy engem védjen ere elöre rohan de alapjáva véve tecik a játék ugy is hogy állandoan kocka dobásra hivatkozik amit csak részben értek Poén-milyen az a 4 oldalu kocka ?tudtommal a kockának 6 oldala van :)
lehet azért is mondom ezt, mert talán itt van idõm egy kicsikét beleélni magam és nem okoz olyan jellegû függõséget, hogy csak hentelés. :D
meg személy szerint én többre is tartom az ilyen jellegû játékokat mint az icewind dale meg nwn-t, mint mondjuk egy hack n slash Diablot. De nem azt mondom h az rossz. sõt nagyon is jó, csak mégis. :D
olvastam 1 szabálykönyvet a neten,(amit linkeltem is) de nekem olyannak tûnt, h teljesen a közepérõl kezdte magyarázni a dolgokat de lehet nem. szóval igazság szerint az a gondom nekem is h hiába h megtanulnám de valahogy nem tudom hol érdemes kezdeni, mert lényegében minden apróságra van szabály. :D
köszi:) azt hittem bonyolultabb lesz. :D egyébként biztos jó lehet az asztali változat is, csak a környékünkön még azt se tudják, h mi az a szerepjáték sajnos. :) pedig szerintem kellemes perceket tud okozni. egy jó társaság, pár üveg sör. mi kéne még? :D de hát na. ez van.
1d4 = egy "negy oldalu" dobokockaval dobott szamot sebezhet a kardod. Vagyis pech eseten csak 1-et, szerencse eseteben 4-et. Ehhez jonnek a kard modositoi (magikus tulajdonsagai), a karakter kepzettsegei, illetve a kritikus talalat eseten az extra sebzes.
Nem bonyolult a rendszer, annyira nem, hogy ezt asztal mellett szokas jatszani, kis tarsasagban, par dobokocka, papir+ceruza meg egy jo meselo segitsegevel.
Tenyleg erdemes a szabalykonyvre rakeresni, vagy legalabb az alapokra, magyarul.
akit esetleg érdekelne: http://www.timba.biz/cgi-bin/db/db.cgi?db=srd&uid=&view_records=1&Fejezet=*&mh=1&nh=1 bár õszintén szólva ezt sem értettem teljesen, de lehet ez már csak az én hülyeségem. :D
meg egy gyors megjegyzés a lassulásra. nekem is lassul vagy inkább úgy mondom szaggatott, de nekem ugye azzal meg is oldódott, hogy abba a sorrendbe fölpakoltam a gémeket meg a pecseket meg ezeket. szóval a szaggatás azzal megoldódna h ha a kiegészítõket is fölpakolod, mert sztem az 1.66 pecs csak azokkal kompatibilis. (de lehet tök hülyeséget mondtam. de sztem ez lesz a megoldás. tehát úgy csináld ahogy sorrendbe leírtam!)
de egy gyors és bugyuta kérdésem lenne. arra nem tudtam rájönni, hogy mit takar mondjuk egy kardnál v akármilyen fegyvernél pl 1d4 meg ilyenek.
Bocsi Ronin! tegnap már bealudtam. ma dolgoznom kellett. így is alig bírtam fölkelni. :D de am nem nagyon vágom ezt a d&d szab.rendszert, de meg szeretném legalább annyira tanulni h ezeket a gémeket tudjam játszani.:)
Én még nem hallottam róluk összehasonlítást. Azt meg nem feltételezem hogy visszafelé fejlesztették a játékot. Egyébként a MW is meg van, csak még nem került rá sor hogy fel is rakjam. Ha rosszul másoltál, az végképp nem a játék és fõleg nem az összes rpg hibája. Csak azért mert egy játék esetleg nem jön be, nem kell az egész kategóriát elfelejteni. A lassulás ellen meg esetleg megoldás lehet a grafikai opciók visszavétele.
Ellentetben a TES sorozatok "junik" rendszerevel, a NWN eseteben nem kell "nwn pro"-nak lenni. A jatek egy nepszeru es millio mas jatek altal hasznalt (A)DND szabalyrendszerre epul. Az elso resz talan a 3.0, a masodik mar a 3.5-osre epult. Ezzel kapcsolatban keress ra a "dnd 3.0/3.5 szabálykönyv"-re a guglival, és csak olvasnod kell, és osszeall a kep.
Persze vannak elteresek a NWN eseteben a eredeti szabalykonyvtol, de minimalisak (felteve, ha jok az emlekeim - de majd Chipi kijavit:)), es ezeket az eltereseket a korabban linkelt kezikonyvben megtalalod.
Anno volt egy ember aki nagyon jo kis osszefoglalo irasokat, tablazatokat keszitett a nwn-hez, de sajnos az elet kozbeszolt, nyugodjek bekeben. Nem tudom, hogy a cikkei megvannak-e meg valahol, de sajnos a weboldala mar nincs. De mindezek ellenere a magyar nyelvu dnd 3.5 szabalykonyvbol es a jatek sugojabol/mellekelt nwn kezikonyvbol mindent meg lehet tudni, ami a rendszert illeti.
hál istennek meg oldottam pachelés volt a gond mostmár a lasuságát kell orvosolnom utána jo lesz most kicsit darabos a mozgása külterületeken és a beszélgetések iritloan lasuak de idövel ezt is orvoslom nem akartalak rá dumálni a morrowindre csak meg emlitetem hogy számomra jo élmény volt nem a mod miatt vesztetem adatot hanem azért mert hülye voltam nem jol mentetem ki a save könyvtárat a skyrimröl is jokat halotam de állitolag a morrowind mögöt el enyészik szép meg jo de kevésbé rpg de nem tom ez csak hallomásbol tudom nem saját tapasztalat szorry az el gépelésekért
Szerintem nem félnek az emberek a Skype-tól, még mindig sokan használják. Én a MW-el nem játszottam, nekem az elsõ ES részem a tavalyi Skyrim volt, de huszonpár óra után abbahagytam. Az hogy a modok miatt esetleg adatot veszítesz, nem az alapjáték hibája. Mindenhol felhívják a figyelmet arra hogy mindenki saját felelõsségre modoljon és hogy figyeljen arra hogy mit rak fel, mert egyes modok összeakadhatnak. Azért a NWN nem egy mai játék. Anno népszerû is volt, de a játékosok többsége tovább lépett, szóval kicsi az esély rá hogy egy húdenagyonrpo erre járna. Fõleg ha nagyon mélyen nem is akarod magad beleásni.
nagyon mélyen nem ásnám bele magam max pár karit probálok ki a barbárt 1es szinten fél tolvajá képeztem csak félek hogy igy a barbársága gyengül most ugy néz ki hogy 1es szintü barbár és 1esszintü kalandor csak a csapda ,zsebmetszés és zárfeltörésre jobban oszthato meg talán több pontot is kap mert az elsöm 1 sunyi tolvak kalandor volt aszem közepesen semleges ful a középen ált mehetet jo ill rossz irányba is de sajna 1ik karival se tudok tovább játszani mert az istálobol nem jutok ki az 1es chapterre ahogy kilépek a istálon el sötétedik a képernyö és itt a vége fussel véle kezdem ugy érezni hogy engem utálnak az rpg progik a morro is meg szivatott ott 1 73as gyik tolvajt buktam el pár napja és még a felénél se tartotam a játékban szal ha ez se fog futni rendesen nem tudom lehet fel hagyok mindenféle rpg-vel pedig rengeteg van amit szeretem volna kiprobálni nem mondom hogy ez a tökéletes mert alig látam belölle valamicskét de a morrora báttran állitom hogy korstzak alkoto volt a maga idején és kötelezö kalandoroknak csak hát a modok meg szivatak igazábol talán az lenne a leg jobb ha 1 veterán NWN-essel tudnék skyponi mikin gyorsabb a komunikácio és nagyobb adat halmaz cserél gazdát de mindenki remeg a skyptol irni meg naon utálok de ez van nincs választásom most várok valakit aki NwN problémamegoldoszakétöenprofi és segit 1 kezdö lelkes amatörnek :)
Megmondom neked õszintén, én a DnD rendszerével az Icewind Dale sorozaton keresztül ismerkedtem meg. Kvázi játék közben tapasztaltam ki hogy mi hogyan is van. Esetleg volt annyi elõnyöm hogy én ismerek asztali szerepjáték rendszert, bár pl a varázslatrendszer pont nem a "hagyományos" manás elven mûködik ami szokatlan lehet elsõre. Egyébként egyáltalán nem olyan bonyolult az egész. Az alapok elég könnyen elsajátíthatóak. Fejbõl nem tudok DnD-vel foglalkozó oldalt, de keress rá wikiben vagy google-val, biztos dobál jó sok találatot.
Ha jól emlékszem, a DnD rendszerében a távolsági fegyverek három kategóriára vannak osztva képzettség szempontjából: Nyílpuskák, íjjak, parittyák. A parittya azért elõnyös mert félkezes, mellette használhatsz pajzsot. Számszeríjaknál hogy nehéz e vagy könnyû annyiban számít hogy egyrészt a nehéz plusz súly, másrészt valamivel többet sebez illetve lehet hogy a kritikusa is jobb.
Kezdõként a barbár nem rossz, nekem is az elsõ normális karim egy halforc barbár volt. Csak kell mellé valaki aki ért a csapdákhoz/zártöréshez. És érdemes egy távolsági fegyverre is rágyúrni. Szakértelmet játék közben nem tudsz váltani úgy emlékszem. Amire egyszer elosztottad a pontot, az úgy is marad. Arra viszont ügyelj hogy ha képzetlenül használod akkor igen szép büntetést kapsz támadásra.
Köszönöm most más karival probálkozok mindjárt kiderül az is meg akad e a kiegészitöket nem terveztem 1enlöre kijátszani hely sporolás szempontjábol elégé tele van a vinyom igy csak az alap játékot tolnám lehet ez a gondom ?de ha ugy is itt vagy kérdeznék mást is :) pl kezdö ként ember barbár chaotikus semleges kari 1es szinten fel vete a kalandort nem akarom huzni csak 1 kis tolvajkodás miat vetem fel jo ötlet volt vagy hülyeség ? a másik hogy távolsági fegyver szakértelmet tudok e váltani pl parityárol számszer ijra és a számszer ijbol mind hogy nehéz vagy könyi ? a szakértelmem mind a 2öt bonuszolja ?hu menyi kérdésem lene még skypon mikrofonon gyorsabb lenne :)
hali ronin04! szerintem így próbálkozz!--> alap játék install,a két kiegészítõ install, 1.66patch, (ha nem eredeti a gém akkor 1.66 crack 2db exe file-nak kell lennie) és legvégül a magyarítás. ebben a sorrendben tutinak kell h legyen. ha így nem jó akkor ott más gubanc lehet. :)
üdv Ma tetem fel a játékot elöször az lene a gondom hogy az akadémiárol az istálobol nem tudok kijutni ki megy a pajta ajton elsötétül a kép és enyi nem történik semmi a játékot 1.66 patch-vel frisitetem mert mintha azt olovastam volna az kell a honositáshoz a honositás fenn is van de itt jön a bug nincs ötletetek rá ?
Na ezt átnézem akkor. nagyon köszönöm! :) egyébként jaja magyarítás is meg van csak ugye a szabályrendszerrel volt gondom.
Sziasztok! most ismerkedek ezzel a gémmel. Nagyon tetszenek a szerepjátékok. De ez a gém most különösen megfogott. :) Egyetlen egy gondom van. (mert hát miért ne lenne :D )Ez ugye a d&d szabályrendszerre épül és hát nem igazán értem. Kerestem már különbözõ szabályokat, de valahogy nem jön össze a dolog. Tehát számomra nem olyan egyértelmû rpg mint mondjuk a Gothic vagy az elderscroll sorozat, hogy pl találok egy akármilyen fegyvert és eltudom dönteni, hogy az nekem jó.(most csak írtam valamit :D) Itt egy csomó dologra kell figyelni, vagy nem is tudom. A kérdésem a következõ lenne.: tudtok e esetleg olyan leírást, oldalt vagy valamit linkelni, amivel esetleg megtudom "szelidíteni" a játékot.Válaszotokat elõre is köszönöm! Békesség! ;)
Sziasztok! Van egy problémám, mégpedig: - Megvettük ketten a Diamond Editiont és végig akartuk játszani az alapjáték. Eddig semmi baj. De mikor belépünk a többjátékos módba azt írja ki h: NEM TUDOK CSATLAKOZNI A MESTERSZERVERHEZ, BIZONYOS TÖBBJÁTÉKOS MÓDOK NEM ELÉRHETÕEK. És igaza van nem tudunk egymás játékába belépni és néha nem is jelenik meg a másik host-ja. Minden más szerverre gond nélkül tudunk csatlakozni mindketten. Ha ezt már vki kérdezte, akkor bocs h újra felteszem. Elõre is köszönjük a segítséget.
Ez nem csak a pályákat jelenti, hanem ha az adott modulnak saját, átírt szabályrendszere van, akkor akár a varázslatok és a tárgyak is máshogy mûködhetnek, mint az eredeti játékban.
Gyakorlatilag azt választhatod ki, hogy melyik világon szeretnél játszani. Ha pl az eredeti kampány valamelyik epizódját választod ki, akkor annak a pályáin fog folyni a játék.
Próbáltam a szintlépést is, de nem lett jó, a "Incomplete Henchman Stories -hez meg lehet hogy kellene Aribeth konzolos neve is, már ha jól értelmeztem, ugyanis annyira nem tudok angolul. Ha behozom a konzolt, (##DebugMode 1) akkor nem tudok Aribethre és a körülötte álló két emberre klikkelni valamiért, és ha jól értem ez szükséges lenne.
Hmm... nem akarok túl nagyot spoilerezni, ennek a küldetésnek igazából csak egy kevés jelentõsége lesz majd az utolsó fejezetben a végsõ csatánál, ha férfi a karaktered. Ha jó jellemû vagy, akkor kicsit szívás csak, ha gonosz, akkor meg semmit nem számít. Nagy mennyiségû persuation skillel lehet majd egyébként ellensúlyozni ezt az apró bakit.
Egyébként egyre inkább biztos vagyok benne, hogy a konzollal lehetne ezen segíteni. Amit linkeltem fórumot, ott van az elsõ hozzászólásban egy olyan, hogy "Incomplete Henchman Stories". Gyakorlatilag ugyanezeket a lépéseket kéne végigcsinálni, csak Aribeth-el.
Még azt esetleg megpróbálhatod, hogy a konzollal adsz magadnak két-három szintet, és megnézed, hogy folytatja e Aribeth a történetét. Elõfordulhat ugye az is, hogy szintkorlátos a sztori, mint a henchman-eknél és csak azért nem beszél róla, mert még kicsi a karaktered.
A második fejezetben Aribethel való beszélgetést rontottam el, a lady aribeth's tales küldetés lenne vele kapcsolatban. Kb kétszer tudtam vele dumálni a problémáiról, utána talán beszélgetés közben csináltam egy gyorsmentést,majd visszamentettem, és már csak a fõ küldetésrõl tudtam vele beszélni..
Hát... talán lehet valahogy "resetelni" az adott npc-vel a helyzeted. Nem igazán értek a dologhoz, de egyszer már bele kellett piszkálnom egy kicsit a játékba, hogy a henchman befejezze a történetét. Akkor ez segített ki. Nézz körül egy kicsit a fórumon, hátha találsz valami megoldást.
Vagy ha megmondod, hogy kivel mit rontottál el, akkor valószínûleg meg tudom mondani, hogy ennek milyen következményei lesznek (feltéve, hogy original campaign-ról van szó).
Ezt scriptel valahogy meg lehetne oldani? Vagy az teljesen másra való?
Az elsõ részben ha elrontottam egy beszélgetést, azt valahogy meg lehet oldani, hogy a beszélgetés elölrõl tudjam kezdeni? Visszamenteni nem tudok mert véletlen rámentettem, a korábbi mentéseim meg nagyon régiek voltak..
A neten keresgélve találtam egy ilyet: http://www.nwnlexicon.com/ Lehet hogy segítene, csak nem is tudom hiogy mit keressek..
de nem a csalás miatt, csak sokkal jobban taktikázik a gép
az AI erõsítõ moddal már ilyen nincs.... fõ bossok ellen élethalál harc van, és tömeg ellen is...
SOU az teljesen külön sztori, a HOTU-val is csak annyi a kapcsolat, hogy vannak megjelenõ NPC-k az eredeti kampányból.
Az meg a legtöbb hasonló játékkal így van, hogy egy normálisan fejlesztett karakterrel könnyû lesz vége, hiszen azoknak is végig kell tudni játszani, akik relatíve gyenge karaktert csinálnak.
Nah, OC-t végigvittem... õszintén szólva én egy kicsit nehezebb befejezésre számítottam. Bár az is lehet, hogy a karakterem lett túl erõs a végére... nemtom. Chapter 1-2-ben még voltak nehezebb fightok, de ch3-ban már a sárkányok se jelentettek különösebb kihívást. Ch4-ben meg nem is volt olyan rész, ahol elakadtam volna.
Kérdés: ha a történeti szálat nézem, akkor SoU-nak és/vagy HotU-nak van valami köze OC-hez, vagy teljesen külön vannak? Tehát ez a két kampány folytatása az alapkampánynak, vagy érdemes új karaktert indítani?
Én is hardcore-on játszok, bár ez nem a játék kínálta legnehezebb fokozat (az ugye a very difficult, ami annyiban különbözik hardcore-tól, hogy a játékos karaktere kétszeresen sebzõdik - ennek nem látom értelmét). Modokat viszont nem tettem fel, jó nekem az alapjáték úgy, ahogy van :)
Sout és hotut még nem próbáltam, és oc-t is csak chapter 3ig vittem... Ami karakterem van, és nagyon jónak tûnik, az egy rogue/fighter/weapon master hosszú karddal teljes páncélzatban. 5 szintenként lépek egyet tolvajként, és harcossal is csak annyit, amennyi feltétlenül kell, a többi weapon master. Ez a néhány szint tolvaj is bõven elég, hogy a fontosabb tolvajskilleket szinten tartsam (open lock, disable trap, UMD, tumble, search), a weapon master szinteknek köszönhetõen pedig nagyon darál közelharcban.
Az a kérdés, hogy az általad említett kasztokról mi a véleményem? Hát nézzük...
Pala - kellemes kis kaszt, ami nem tetszik benne az a lawful good jellem... a good-al nincs bajom, csak a lawful-al. Nem illik a játékstílusomhoz. Bár oc-ben játszható, mert lawful-chaotic vonalon nem mozog a jellem. Viszont a buffjai erõsek, a hátas is jó cucc, turn undead is táp... szóval nem rossz.
Harcos pap - az olyan, mint a pala, csak jellem megkötése nélkül. Sõt talán még jobb is. Mínusz egy támadásért cserébe sokkal több spell, erõsebb turn undead és két extra képesség. Megfelelõen felépítve jobb AB érhetõ el vele, mint egy harcossal.
Varázsló - õszintén szólva én a mágust jobban kedvelem (ugye wizard-sorcerer nem mindegy), de megfelelõen használva baromi erõs. Alig egy-két lénnyel gyûlhet csak meg a baja, amiknek nagyon erõs a spell resistje, vagy adott esetben spell immun is lehet... na azok undorítóak (lásd demilich). De az összes többi lényt elsöpri missile stormokkal meg egyéb nyalánkságokkal.
Monk - nála is a lawful megkötés az ami nem tetszik, de amúgy nagyon táp. Fõleg úgy, hogy van egy csomó monk-specifikus tárgy a játékban (legalábbis oc-ben), amik rengeteget segítenek.
Kétkezes fighter - hááát...ha már fighter, akkor próbált ki azt, amit fentebb említettem, kétkezes fegyverrel ugyanúgy mûködik. De ha már fighter, akkor esetleg kétfejû fegyvert is használhatna, úgyis kap egy halom feat-et. Kétkezes fegyverre én inkább barbárt építenék. Fejszével. Sõt, inkább kaszával. Iszonyat mennyiségû hp, sebzéstûrés és a kedvenc játékstílusomat képviseli (elõbb üt, aztán kérdez).
Ranger - ez az a kaszt, amivel viszonylag sokat játszottam, mégsem tudok róla véleményt mondani... de azért megpróbálom. Kap egy dual wield-et, amit csak light armorban tud használni. Ergó ha két fegyvert pakolunk a kezébe, akkor érdemes dex-et feltolni neki, hogy legyen egy kis AC... wisdom is kell legalább 14, hogy a teljes varázslatlistájához hozzáférjen és ha intire meg karizmára is akarunk valamit, akkor az már erõsen a strength és con rovására megy... de azért talán meg lehet oldani. Ha íjász, akkor megintcsak dex build kell, de ez már kényelmesebb, nem kell annyi str meg con (jó íjászt nem nagyon ütik, ahogy a jó varázslót se^^). Animal companion jól le tudja kötni a tömeget, érdemes olyat választani, amelyik sokáig bírja, pl badger. Spellek se rosszak... favoured enemy pedig kincs lehet, ha megfelelõ fajokat választunk.
Íjásznak viszont én inkább Arcane archert választanám. Bármelyik mezei íjászt megeszi reggelire. Fõleg az enchant arrow-ja az, ami brutálissá teszi, de a többi képessége is nagyon durva. Cserébe szerintem simán elviselhetõ, hogy csak elf illetve félelf lehet AA, meg hogy kell legalább egy szint bárd/sorc/wizard.
na akkor ezek szerint volt oka hogy nem mûködött nálam a dolog amikor kipróbáltam. fõleg hogy nehezítõ modokkal játszom, amikor sokkal intelligensebben az ellenfelek varázslatokkal és healt potikkal, meg a csapatos kereséssel ha összecsaptatok de futsz elõlük pár sarkot. ja, és hardcore fokozat nálam alap.
igaz, a henchman mod is játszik, amikor fel tudom õket szerelni az általam nem használt mexerzett cuccokkal...
oc-pala vagy harcos pap sou-varázsló mert olyat még sose... hotu-monk vagy kétkezes fighter vagy ranger. de inkább utóbbi
Háát... én is gondolkodtam már párszor ilyen karakteren. Leírom az ötleteim meg a véleményem, aztán majd eldöntöd.
Elf fighter - ez jutott eszembe elsõre. Kötelezõen dex build, legalább 18-as, de inkább 20-as induló dexterity kell, szintlépéseknél is ezt érdemes növelni. Páncél nem is nagyon kell, inkább valami kellemes kis robe-ot adnék rá.
Fontos lehet még a legalább 13-as intelligence is, hogy fel tudd venni improved parry-t (alacsony szintrõl induló karakternél számíthat az a +4 amit ad, magasabb szinten nem annyira). Ezen kívül jól jöhet még neki skill focus, 20. szint felett epic skill focus és great dexterity.
Fegyvernek mindenképp rapier-t adnék a kezébe - a legerõsebb fegyver, ami mûködik weapon finesse-el. Ja igen, weapon finesse is kötelezõ, ha dexre épít strength helyett.
Ami feat még jól jöhet, azok ugye rapier-hez a weapon focus, weapon spec és improved critical, illetve én még bátran hozzácsapnék egy toughnesst is. Egy dodge sem árthat, +1 AC 1v1-ben mindig jól jön.
Így elsõ nekifutásra ennyi. És akkor jöjjön a véleményem: Iszonyatosan elhúzódnának egy ilyen karakterrel a harcok. Egy körben legfeljebb annyi támadást háríthatsz, amennyit egyébként tudnál támadni, de legfeljebb csak hármat. A többit már az AC fogja fel - ha felfogja. Ebbõl következik az is, hogy egy körben legfeljebb csak háromszor támadhatsz vissza. Alacsony szinten egyedül sok ellenféllel szemben ez így nagyon szar (szerintem), de még magasabb szinten is problémás, ha kettõnél többen jönnek. Igazából amikor ténylegesen használható a parry az 1v1, de OC-bõl kiindulva viszonylag kevés az ilyen helyzet.
Meg lehet próbálni, biztosan érdekes élményt nyújtana egy ilyen build.
olyan dolog érdekelne, hogy szeretnék 1x az életben egy párbajhõst kreálni. ami egykezes kardforgató max könnyû páncélban, és parry-bõl üt vissza. próbáltam anno ilyet, de vhogy sose jött össze a dolog. miért nem harcol vissza parrybõl ?
vmit össze akarod ütni, és meglátjuk mit ad a dolog pár szinte után. sztem a sou-val próblom ki, mert azzal még sose játszottam. a kingmakerben túl sok a duma az elején, hagyta a picsába. az alapkampány nagyon jó, de paladinnal toltam. a hordes meg kötelezõen monk, de ha még1x játszanám, akkor vmi kétkezes kardok ipse, mert olyan jó kardok voltak benne...
vmi tipp a párbajhõsre?
oks, köszönöm
A th a tortured hearts rövidítése, vagy mire gondolsz?:)
A tolvaj-harcost úgy képzeld, hogy mondjuk 20 szintnél 16 harcos, és maximum 4 tolvaj gyakorlatilag egy harcos, ami minimális veszteségért (1-gyel kisebb lesz a támadása, meg kevesebb bónusz képességet kap) cserébe kap elugrást, kitérés skillt (+AC), csapdafelderítést, zárnyitást, vagy olyan tolvaj skilleket, amikre szükséged lehet (csak 1-2-re lesz elég skillpontod), meg persze minimális orvtámadást. Az 1. szinten azért érdemes tolit felvenni, mert akkor sokkal több skillpontot kap. Amikor toli szintet veszel, akkor a kívánt, csak toli által használható skillt érdemes kimaxolni (pl tumble, vagy umd - ezzel használhat tekercseket, vagy olyan tárgyakat, amiket amúgy nem szabadna), ezért érdemes a végén is felvenni tolit. A sima harcosnál ez jóval erõsebb kari...
Wizard-tolinál az a különbség, hogy ott sokkal több az intelligenciád, ezért rengeteg elkölthetõ skillpontod lesz, ott sokkal több toli skillt lehet ezáltal fejleszteni. Viszont mivel a wizard szintjei sokkal fontosabbak, mint a harcos esetén voltak, ezért itt csak annyi tolit érdemes felvenni, amennyi mindenképpen szükséges. Pl egyet az 1. szinten, egyet mondjuk a 12-en, meg egyet 22-õn (nem kötelezõ pont ekkor, de talán így a legkellemesebb).
köszönöm, megfogadom. amit ismerek hogy jó az a tortured hearts. viszont még mindig nem árultad el, a th minek a rövidítése. amúgy minden kiegem megvan a játékhoz.
a harcos tolvaj karaktert sose próbáltam, akkor már jobb sztem a tiszta tolvaj...
Nem is harc szinten nehéz, hanem erõsen gondolkoztató, nagy szabadságot adó kaland, ahol sokfele mehetsz, nem csak mész elõre ész nélkül. Alacsony szinten is könnyen belefuthatsz halálos csatákba, ha arra jársz, ahova még nem kellene:)
Ha valaki tapasztalatlan, akkor kezdõként jó a harcos, de egy tapasztaltabb játékos mágussal (+1-2 szint toli is jól jön) sokkal hatékonyabb, nem beszélve a papról, pap-kombókról.
Nyilván egy szerepjátékban viszont nem feltétlenül az számít, melyik kari a legtáposabb, hanem melyikkel élvezetes játszani. Egy harcos/toli kari a legjobb kalandozáshoz, az egyesíti a harcos egyszerûségét a toli kalandor skilljeivel:) (nem kell sok toli, kb 3 szint, néha néha felvéve egyet, kezdve az 1. szinten) Mágus pártiak hasonlóan élvezhetik egy wizard/toli kombó elõnyeit.
th - ez melyik rész takarja ? vagyis kieget (sou, hotu amiket ismerek) tényleg ennyire nehéz lenne ? és hogy van az, hogy a harcos nem üt le vmit azt a tolvaj varázsló meg igen ? nekem az volt a tapasztalatom, hogy ha nem kurva unalmas lenne már vagy talpig vasba bújt, vagy bõrpáncélos karivalbuldózerkedni, akkor minden játékban a legkönnyebb kaszt a harcos/barbár (kivéve oblivion)
Van még bármilyen magyar szervere az nwn-nek amin még rp-znek?
Visszavonom, megy. Legalábbis elindult. :)
És hogyan rakjam fe a 2. részt? Mert nem mûködik! :(
Ha a TH-val tervezel játszani, akkor elõtte adnék néhány tanácsot, hogy ne legyen idegbaj az egész.
Mindenképpen tolvajjal kezdj. Mással teljesen remélytelen és szenvedés. Mindk a skillek miatt, mind a sok lezárt láda és csapda miatt. A legideálisabb a tolvaj varázsoló karakter. 3 szint tolaj elég.
Olyan druva ellenfelek lesznek itt-ott, hogy harcossal szerintem esélytelen leverni õket, a gép által mozgatott mágus meg béna.
Minél hamarabb újíts be kísérõt, majd õk harcolnak helyetted.
Vannak olyan helyszínek közötti "ugrópontok", amiket még az alt+tab sem mutat. Nagyon figyelj arra, hogy mit mondanak egyes karakterek, hogy mi merre.
Egyes megoldások és találkozások között nagyon sok idõ lehet, mire megtalálod a szükséges embert és elemet.
A helyszínek változnak aszrint, hogy kivel beszélték, hanyadik szintû vagy és mit oldottál már meg.
Mivel sajnos a Gothic elvileg német nyelvterületen van, ezért a készítõk alaból németül csinálják. Csak imádkozni tudok, hogy egyszer valaki lefordítja angolra...
Tök mindegy, a lényeg ugyanaz. Rengeteg szöveg van benne, és miért fordítaná le - rengeteg idõt ráfordítva - magyarra akár a készítõ, vagy akár bárki más azért a pár tucat magyar kedvéért, akik esetleg játszanának is vele?
Juhéééééé, végigtoltam. Nem semmi kaland volt, bár a vége olyan kurtánfurcsa. Jó volt, mikor kiderüt, hogy ki és miért mozgatta a szálakat.
Ezek a nõk... :)
Ezeket nem tudtam megcsinálni.
- Varázslótoronyba nem tudtam bejutni. - A törpének nem találtam feleséget. - A slavmaster küldetését elfelejtettem megcsinálni. Mondjuk egyszerûbb lett volna az egész drow-os résznél benni, osz hent... :) - A sárkányt nem öltem meg és a vére sem volt jó semmire. Megölhettem volna, ha akarom. - A fürdõs részt elbuktam szar párbeszéd miatt és az egész vonalat. - A cigányok küldetése sem aktíválódott. - Chris küldetését csak csalással tudtam megcsinálni. Mindenkivel dumáltam, de nem tudtam átmenni a Marshlands részre. Pedig emlékszem, hogy volt valakivel duma a kincsvadászokról.
Kb ennyi.
Jöhet a II. rész. :)
(Ja, és csak ezért vettem meg újra az NWN-t. Soha nem toltam végig az alapot, csak a HoTU-t.)
Nincs belõle magyar verzió. Olyan sok szöveg van benne, hogy reménytelen lett volna magyarul megcsinálni, majd lefordítani angolra. Így eleve angolul készült, mivel értelmetlen lett volna éveket dolgozni 100 magyar kedvéért, aki játszott is volna a modullal (igen, évekig készült).
Itt a demilich leírása, a special ability rész az érdekes. Úgy nagyjából csak epic spell-el lehet sebezni, vagy úgy, hogy 30-nál nagyobbat ütsz bele. Illetve ha nem spell-bõl tudsz rá nyomni tûz, hang vagy savsebzést, akkor abból csak 20-at fog fel az ellenállása. Ilyen pl a sárkányok lehelete, más most nem jut eszembe :D