Zeno Clash

Zeno Clash

2009. szeptember 12. 20:15, Szombat
A játékmenet tehát kimerül a bunyóban, semmi színesítés, semmi egyediség, így a szimpla verekedés, és a túlzott linearitás sajnos roppant unalmassá tud válni egy idő után, főleg úgy, hogy az alkotás mellőzi a többjátékos módot, pedig az újító ötlet igazán akkor tudná kidomborítani erősségeit, ha mondjuk 1vs1, vagy 2vs2 arénákban kellene a túlélésért küzdenünk. Valamiért a fejlesztők ezt a játékmódot kihagyták, mi leginkább a pénzhiányra és az idő rohamos léptékben történő fogyására tudunk csak tippelni, hiszen ezzel megint öngólt lőtt a csapat, ami a játék szavatosságának rovására is megy.

A fő cselekményszál ugyanis 6-8 óra alatt ledarálható, gyakorlatilag egy délután alatt, és bár a Steamen 12 euróért vesztegetik a játékot, elnézve, milyen hamar fullad unalomba, nem biztos, hogy megéri rá elkölteni összekuporgatott pénzünket. Mindezen hiányosságokat egy achievement-rendszer, illetve egy challenge-mód próbálja feledtetni, ami azért egy igazi multiplayer aréna összecsapáshoz képest sajnos elég kevés.

A végén elhangzott negatívumok ellenére a játék számomra kellemes perceket okozott, főleg a nyári uborkaszezon kellős közepén. Így díjazva az ACE Team újító szándékát, hogy mertek valami újjal előállni a középszerűnél kicsit jobbra értékelem a játékot, melyben akadnak nagyon jó gondolatok, csak azok megvalósításán, kivitelezésén még dolgoznia kell a gárdának. A már bejelentett folytatás erre lehetőséget kínál a chilei egyesületnek, így csak remélni tudjuk, hogy egy továbbfinomított, új ficsőrökkel megfejelt második részt kapunk.

Grafika: A Half-Life 2 alatt is dübörgő Source motorban még mindig hatalmas lehetőségek rejlenek, a stúdió mégsem élt vele. A különös, furcsa, sarkából kifordult ókori, középkori és lepusztult modern kori jegyeket magán hordozó univerzum megvalósítása sokkal szebb is lehetett volna. A karakterek kidolgozottsága elnagyolt, bár a játék fura stílusát tekintve, talán ez előnyére válik, mint kárára.

Kezelőfelület: Egyértelműen PC-re optimalizált produktumról van szó, így a bunyóhoz szükséges gombkiosztás is úgy lett kitalálva, hogy minden kézre álljon, tehát nem igazán tudunk belekötni, egyértelműen csillagos 5-ös.

Játszhatóság: Ideig-óráig érdekes, hiszen az újdonsága varázsa lebeg előttünk, de megbabonázni nem fog a játék, mert ahhoz túlságosan egysíkú. Rövid időn belül unalmassá válik, hiszen nagyon önismétlő küldetéseket pakoltak egymás után a fejlesztők.

Intelligencia, nehézség: A mozdulatsorok és a kombinációk megfelelő alkalmazásának betanulása alatt nehézségekbe ütközhetünk, de ha ezeket jól elsajátítjuk, akkor meglepetés egyik összecsapás során se érhet minket. Néha ugyan, mikor falkában támadnak az ellenfelek, meg tud minket lepni az MI, de ez a ritkább.

Hangok, zene: Teljesen átlagos, középszerű, semmi kiemelkedő nincs benne. Valószínűleg itt is a pénzhiány és az időhiány miatti sietség tett be.

Összegzés: A Zeno Clash dicséretes próbálkozás egy kiscsapattól, akik már gőzerővel dolgoznak a folytatáson, így nem kizárt, hogy más témában is megmutatják mire is képesek, ha megfelelő tőkéből gazdálkodhatnak. A játékban sok jó ötletet véltünk felfedezni, de a részletekre nem nagyon ügyelt a csapat, amiért kár. Akár kellemes meglepetés lehetne, így csak egy értékelendő próbálkozásra tellett tőlük.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások