Az Intel pénzt ad az ultrabookok gyártóinak

Az Intel pénzt ad az ultrabookok gyártóinak

2011. december 7. 20:20, Szerda
Az Intel számos további céget szeretne meggyőzni arról, hogy jelenjenek meg az ultrabookok piacán, ezért tajvani egyeztetésre hívták az általuk kiválasztott vállalatokat.

Az Intel ajánlata egyszerű: egy közelebbről meg nem nevezett komoly összeggel támogatná azokat a társaságokat, amelyek hajlandók a közeljövőben ultrabookokat piacra dobni. A tajpeji megbeszélésre meghívták az Epson, az Onkyo, a Viewsonic, a Motion Computing, a WiPro, a Positivo és a Mustek képviselőit, továbbá az Intel számos partnere, például a Foxconn, a Pegatron, a Compal és a Quanta vezetőit. A meghívott cégek közül az összes kínálatában találhatók notebookok, így egyikük számára sem lenne idegen ez a piac.


Az Intel alighanem úgy érzi, hogy hiába jelentetett meg eddig vagy dob piacra a közeljövőben ultrabookokat a Hewlett-Packard, a Dell, az Acer, az Asus és a Toshiba, mindez még kevés lehet az új kategória áttöréséhez, illetve sikeréhez, ehhez szükség van további partnerekre is. Az Ivy Bridge processzorokkal szerelt ultrabookok csak jövő tavasszal vagy nyáron mutatkoznak be, így mielőbb lépni kell.

A konszern létrehozott egy befektetési alapot kifejezetten az ultrabook-alkatrészek (akkumulátorok, memóriák, érintőképernyők és házak) fejlesztésének támogatására és ebbe az alapba eddig 300 millió dollárt fizetett be. A fejlesztésekre azért van szükség, mivel az eddig beépített alkatrészek, például az alumíniumházak gyártása túl sokba kerül, ezért az Intel azt javasolta, hogy a jövőben a készülékek olcsóbb anyagokból készüljenek. Emellett a házak és az érintőképernyők gyártása során a társaság közvetlenül együttműködik a partnercégeivel, hogy csökkentse le a költségeket.

Az Intel július elején jelentette be, hogy létrehozza az ultrabook kategóriát. Az új modellek gyártását számos probléma hátráltatta, sok gyártó óvatos. Az Intel azonban nemrég egyértelművé tette, hogy fontosak számára ezek a termékek és elégedetlenségének adott hangot amiatt, mert a partnerei túlzottan óvatosak és egyáltalán nem sietnek az új kategóriába tartozó termékek piacra dobásával.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások