Kicsit frusztrált vagy szerintem :) Én nem "leoltottalak", hanem leírtam az álláspontomat. Ahogy írtam is, az enyém is csak egy vélemény. Máshol van a határ nálunk az tisztán látszik. Te szimulátornak veszed a PC2-t, mondjuk, hogy a te szavaiddal élve, ha kevésbé jó, vagy rossz szimulátor valami, attól még szimulátor. Na most a kevésbé jó szimulátor az az árkád, vagy simcade. Ettől kevésbé jó. Nem néz annyi mindent, nem lézeres a pálya esetleg, nem számol fele annyi dolgot sem. Teljesen szubjektív, hogy innentől ki mit vesz szimulátornak. Nálam tényleg a fent említett dolgoktól függ és ezekben az általad említett programok rendre elvéreznek, egy két apró kivétellel (pl. PC2 lézeres pályák stb...), innentől viszont nem tudom mit szimulálnak úgy igazán. Az élményt biztos megadják, én ezt nem is tagadom, de ha alig számol valamivel, akkor mitől lenne szimulátor? Az iRacingben a rendszer bármilyen furcsa is meglehetősen jól működik, hiszen a jó pilóták magasabb iRatingen vannak, a biztonsággal közlekedő jó pilóták pedig magas jogsival, magas iRatingen vannak, amíg az ügyetlenebbek és kevésbé biztonságosan közlekedők szarabb jogsival alacsony iRatingen tanyáznak. Mi ez, ha nem működő rendszer? Hol itt a hiba? Az a hiba, hogy van egy pech szériád és nem élvezed, nincs elég időd? Akkor ezt nem neked találták ki, vagy már nem való neked, még úgy sem, hogy akár a kezdetektől itt vagy. Akkor ha nincs elég időd tényleg az általad említett címeket kell preferálni és nem kell többet előfizetni erre. A rendszer sosem lesz tökéletes, sosem lesz olyan, hogy nem ér hozzád senki. Amikkel szerinted konklúzió szinten előrébb jártok, szerintem badarság, még mondjuk az említett azonos kategóriánál is. Mitől lesz kevésbé bolond aki épp leköröz? Miért feltételezze a rendszer csupán a körhátrány miatt, hogy én leszek a hunyó bármi is történik? Ez teljesen logikátlan és alaptalan. A sárga alatti pályalevágás lenne csak az igazi káosz. Ez volt a másik nagy ötlet. Már láttam lelki szemeimmel Hosé De Maria Sancho Gomez-t, ahogy meglátja a sárgát és megy le a pályáról 5 mp előnyt szerezve. Nem tökéletes az iRacing rendszere, de jól láthatóan működik. Biztos van hova fejleszteni, de örülök, hogy nem az SG-t olvassák az ötletekhez :D Az AI érkezése csak az ostobáknak fáj, akik nem értik, hogy egy ilyen projekt hogy működik, hogyan épül fel. Dolgoznak ők sok dolgon párhuzamosan. Az új törésmodell ha egyszer az életben kijön a nyomába nem fog érni semmi megint 20 évig. Az iR/sR "bizbasz"-os logikádat is értettem, csak azt mondtam, hogy önmagában a teljes rendszer nélkül sok haszna nincsen. Kicsit megtisztítja a versenyeidet és ennyi, erre pont jó, de ettől még nem lesz konkurencia, mert nem egy ligában játszik a két szoftver. Te is tehetsz különbséget bármi közé, én pedig megtehetem, hogy nem értek vele egyet, csak én ezt meg tudom csinálni személyeskedés és idegrángások nélkül is :D (Bár a személyeskedés részét most szerintem én is buktam már :D )
Párszor már én is sajnos, de ahogy öregszik az ember egyre nyugodtabb és bölcsebb lesz :) Én próbálok nyugodtan véleményt cserélni, aztán ha nagyon nem sikerül majd feladom, de olyan jó látni, hogy van egy kis élet itt a topicban :P
Én is bekattantam már párszor, de az mindig okozat volt... van pár ilyen jó képességű Zuzu Petals aki nem érti meg amit mondasz és ahelyett, hogy visszakérdezne, elviszi a saját univerzumába a sztorit és nekiáll szalmabábot püfölni. Természetesen utána még ő néz hülyének téged! :D Néha napján kávé helyett jó szolgálatot tudnak tenni, de egy kicsit több időráfordítással a depressziós hangulatot is tudják oldani... :D
Így a kategóriába sorolást tekintve, nem lenne helyesebb a szimulátorokat is felosztani egy "hardcore" és "general" csoportra? Mert végső soron mindegyik, itt felsorolt program már tudja azokat az alapokat, amitől szimulátornak tekinthető, az persze más kérdés, hogy melyik minőségben és mélységben.
A hardcore és a szimulátor jelen esetben szerintem egy és ugyanaz. De kategorizálhatjuk ahogy akarjuk a lényeg, hogy a felhozott példák nem játszanak egy ligában az iRacing-el és az rFactor kettővel :) Tőlem hívhatjuk őket körtefának is, teljesen mindegy. Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy lényegesen könnyebb szoftvert összehasonlítani egy, akkor nevezzük hardcore szimulátorral szerintem nem a legjobb ötlet a világon :) Nem szokták egyébként ennyire szétkategorizálni egyik genre-t sem. FPS-ben is van comp, hc, meg casual. Itt meg ha szétszedem akkor van HC szimulátor, general szimulátor, szar szimulátor, simcade, arcade, gecire arcade, totál gecire arcade :D Ezt ember nem követi le. Sokkal egyszerűbb akkor nagy jóindulattal jól sikerült simcade játéknak besorolni a PC2-t szerintem, mint alap szimnek, mikor komolyabb körökben rámondod, hogy az szim és kikacagnak, de akkor hogy maradjak a logikánál az AC meg a RaceRoom mi? Akkor az a kevésbé jól sikerült HC szim, ami meg general? Ez eléggé zavaros így :D De mivel ahogy írtam is, hogy ez szubjektív, mindenki annak hívja aminek akarja, a lényeg, hogy szerintem nem egy műfaj és ennek okán nem is hasonlítható össze. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2018.12.13. 12:48:31
Én úgy gondolom, hogy nincs itt olyan sok csoport, 3 nagy, meg az egyik válik két alcsoportra. - Szimulátor: - HC: iRacing, rF2 - General: AC, ACC, RaceRoom, pC2 - Simcade: Forza, GT, F1 2017-2018 - Arcade: NFS, Crew, stb.
Ugye alapvetően azt nevezzük szimulációnak, ami a valós folyamatokat próbálja minél részletesbben reprodukálni. A simcade ugye név alapján az lenne, amibe vannak a szimulátorokra jellemző elemek, de közben már az arcade játékokra vonatkozó elemek is megjelennek. Jó példa, F1 sorozat szerintem: alapvetően van gumikopás, hibrid-rendszer modellezés, eltérő tapadási szintek, ugyanakkor mégis bizonyos szituációkban meg olyan mozgásokat produkál az autó, ami a valóságban 99%, hogy nem így történne.
De persze, ez is csak 1 vélemény; és mivel nincs egzakt definíciója az egésznek, én ezért is tartom hülyeségnek, hogy ilyenekről vitáznak az emberek, több fórumon, oldalakon keresztül. :D Annak meg végképp, amikor elkezdik egymásnak bebizonyítani, hogy ez miért szimulátorosabb, mint az. :)
Lehet így is kategorizálni, de a PC2 nálam továbbra is határmezsgye szélén táncol. Szerintem lényegesen kevesebb dolgokkal számol, mint egy AC, vagy egy RR, de utána fogok járni :) Érzésre jóval könnyebb. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2018.12.13. 13:15:35
Mondjuk nálam ugyanez van, csak én nem különböztetek meg HC szimet, mert szerintem a HC-t önmagában hordozza a szimulátor szó, amit sajnos elkoptattak. Szimulátor: iRacing, Rfactor2, ezek számolnak szinte mindent, lézeres pályák, stb, stb... Simcade, ami úgy számolgat is meg nem is: AC, ACC, RaceRoom és ha nagyon összeszorítom a fogamat akkor talán a mezőny végén nagyon lemaradva, főleg fizikában a PC2. Simán árkád autós játék meg minden más. Van ott nagyon árkád, kicsit árkád, meg csak simán autós játék, ami nem akar több lenni. Gumikopás meg pár apróság nekem édes kevés, hogy a szimulátor szó bármely részét magára aggassza. Nem szimulál az semmit csak számol egy random változóval :) A vita nem is ezen ment igazából, hanem csak annyit mondtam, hogy jóval egyszerűbb játékokban nyilván jóval egyszerűbb elkerülni a baleseteket is és kialakítani egy nagyon lebutított iR-hez hasonló rangsorolást, így nem is összehasonlítható a kettő. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2018.12.13. 13:23:14
Sztem könnyebb szimulátorokban elkerülni a baleseteket, pont azért mert viselkedik az autó, egy arcade autósjátékban megcsúszásnál túllépve a triggeren kugligolyó a helyzet, míg egy jó szimben tudsz valamit csinálni, illetve határon autózva is jobban érezni az autót. De alapvetően én egy másik táborhoz tartozom, sztem tökre mindegy hogy egy szim mennyit számol, az a lényeg hogy hogyan teszi. Annak idején az rF2 Panoz-a gyakorlatilag nem volt autó...nem most volt, azóta már jobbá lett, de emlékszem az érzésre hogy ez mi a fszom miközben próbáltam vezetni. ..azt akkor is számolt ...valamit számolt legalábbis. az iRacing is volt ilyen, annak idején nekem a gumijával volt a legnagyobb bajom. Szal nálam a lényeg hogy mi jön ki a végén, milyen érzés határon vezetni, milyen érzés a tapadásvesztés, a korrigálás, milyen a tehetetlenülés. ..ha sz@r akkor tök mindegy mennyit számol..teljesen feleslegesen számolja, max egyszer összeállhat, mert az nyilván nem baj hogy sok adatot kezel. De egy agyonszervózott, telibepakolt vezetési segítségekkel rendelkező csicsa autó hiába számol annyi számot amennyi még nem is láttam, ...egy Lada viszont qva jó. ..és részemről a ligázás üt mindent, ha jó a liga..tök mindegy milyen rendszer van. :)
Sprint futamon nehéz lesz elkerülni az X-ket , ami nélkülözhetetlen az SR növeléshez , de nem kizárt persze ! Hajrá, sok sikert, bár szerintem kicsit hosszabb versennyel jobban járnál , ott nyugodtabb a rajt illetve a verseny , sprinten mindenki az első körben akarja megnyerni !
En regen amikor gyujtogtettem az elorejutashoz (bar akkor a baleset is "ritkabb" volt, igaz akkor is voltak szembejovo emberek; vagy amikor a startnal a startvonalon nem jutottam keresztul, mert felokletek:P), akkor a TT-n teszteltem, alltgattam az autot, qual-on idot mentem, es csak utana versenyt. Igy megvolt a korozgetes, az auto allitgatas, palya gyakorlas, es meg kozben SR-t is adott ugy-ahogy. Es ott csak tolem fuggot, osszetorom-e magamat:D
A B/A kategoriaig nem volt frusztralt, utana is csak azert, mert idiota aranyban adta/vonta az SR-t. Mig alacsonyabb szeriakban 2-3 inc.-cel is pozitivan lehetett zarni egy versenyt, addig felul mar 1-2 is durvan minuszba pakolta a vereredmenyt. Bar azota ez valtozhatott, mar eleg regen nincs gepem az online-hoz (meg mindig az a gepem van, mint akkor, amikor az iR megjelent:DDD).
Én anno a Fanatec Global Challenge-n mentem, amikor D-ből C-be akartam kerülni. A Caddy fix setupos, cserébe a verseny multiclass-os. A Ferrari GT3 talán annyiból jó még, hogy utána majd VRS GT3-ban is tudod használni.
(4 futam alatt amúgy simán fel lehet jutni D-ből C-be. :) ;) ) Utoljára szerkesztette: Adam Jonas, 2018.12.17. 08:45:21
Hát, ez egy sima animáció. Ha a modellek részletessége meg van utána nem nagy dolog megcsinálni, 10-15 éves játékokban is benne lehetne. Az meg, hogy élethű legyen a mozgás az csak az animáció részletességén múlik, amit manapság már szintén elég egyszerű felvenni:
Az első volt igazából nehéz, a többi kocsihoz már sokkal rövidebb idő alatt meg lehetne csinálni a kerékcserét, csak gondolom kicsi cég és kevés az ember. Most is ahogy nézem van 3 állásajánlat, a fejlesztőire ahogy nézem meg is felelnék csak megy a fene Bedford MA-ba
Az ISI (rF2) semmit nem csinalt meg:)) Pedig tobb ev elonyuk volt mindenkivel szemben (napszak, idojaras, realroad, fizika). Mostanra – bar vezetni meg mindig az elso ketttoben van – mar erosen kopottas a technika. Foltozgatjak, de az alap rendszer erosen korlatozza.
Az iR amit csinal, az mindenben nagyon profi*, kitalalt es kidolgozott, csak k*rv* lassan haladnak:) *A tukrozodes rendszerre es a BetaUI-ra ez nem feltetlenul igaz:DDD
Szeptemberben csináltam egy szimulátoros kérdőívet (már aki még emlékszik rá... :D ), végre volt időm az eredményeket elkészíteni. Az alábbi linken megtaláljátok.
Danke ! Tanulságos hogy mik a preferenciák !
Nem sámli hogy van valakinek ECCI kormánya jó kis cucc az !
jol lattam h mondjuk egy fixed setup os szerianal is vegig valtoznak a fenyek? (homerseklet gondolom nem, csak a felhok mozgasa)
15 perces ferraris futamokat van csak idom futni, ezek egesz szorakoztatoak.. bar en meg mindig ugy erzem le kene tisztitani a sorozatokat, tul sok az ures, inkabb legyen 3 "rookie", fixed setup, 15-30 percesek (Nekem pl a 30 perc tokeletes lenne) es lehetne 3 komolyabb valami. ezt most csak a Road -ra irtam, persze tok szubjektiv, engem ezek erdekelnek..
A sorozatok mennyisege (es azok "uressege") a vasarlos tartalmak "kovetkezmenye". A jelenlegi rendszerben, bizonyos mertekig, kenytelenek minden megvasarolt tartalomhoz szolgaltatast biztositani. Egyszeruen nincs annyi ember aki megtoltse a sorozatokat (az arazas miatt vagy amugy sem). Tuti dolgoznak rajta, valahogy kezelni kell a helyzetet, de ez is iSoon. "Csak ugy" nem vaghatjak meg felere, mi lesz a vasarolt (igazabol berelt) tartalommal?!
Szet kellene terelni az embereket mindefele egyeb lehetoseg fele – kinek mi az igenye, mit szeretne, mire hasznalna –, azzal kurtithato lenne a hivatalos sorozatok szama, talan komolyabbak lehetnenek, dijazassal stb. A szerverek szaman, uzemeltetesen es egyebeken, talan penzt is sporolhatnanak, igy "megtamogathatnak" az egyeb lehetosegeket.
– Az egyik ilyen lehetoseg az A.I. Ez persze necces, mert az emberek online-ra fizettek elo. Bar modosithato az uzletszabalyzat:D Pl. ha a "sporolt" penzbol lenne "offline elofizetes": evi 20$ (megiscsak fejlodik a program), es csak a fizetos hosted resz erheto el ("privat szerverek", sajat bajnoksagok/ligak/futamok). – A full elofizeteshez lehetne ingyenes (de korlatozott) hosted: max 30 perces futam lehetoseg, elotte gyors idomerovel, max 20 ember. – Dedikalt szerver lehetoseg a bajnoksagokhoz/ligakhoz. Itt is lehetne trukkozni az elofizetessel. Offline-os elofizetessel is lehet indulni; a bajnoki full hosted szerver fizetos, de ertelmes aron; az ingyenes hosted elerheto. Ezzel talan meg uj embereket (ligakat) is behuznanak, akik most egyebekkel (AC, R3E, rF2) "kuzdenek".
Tuti van valami tervuk. A jelenlegi rendszer hosszutavon nem tarthato. Kell az uj tartalom, ahhoz meg szerverek, de valtozatlan letszammal es csokkeno lelkesedessel, egyre rosszabb lesz a helyzet.
Most szerintem mindenhol már dinamikus napszakváltozás van beállítva, szóval elméletileg igen. (Úgy rémlik, mintha múltkor Doningtonban gyakorolva, hol sütött a nap, hol beborult, de azért nem lennék rá megesküdni.)
Ha letisztítanák, akkor sok ember nem tudn használni a már meglévő tartalmát, amit nem léphetnek meg.
Egy olyan mód viszont tök jó lenne, ahol fix setup lenne random autóval és pályával. Nevezés előtt nem tudod mivel fogsz menni, és itt minden pályát meg autót használhatnál. Fél óra gyakorlás meg 10 perc időmérő elég is lenne begyakorolni nagyjából a kombinációt. Mondjuk itt meg lehet az lenne, hogy sok ember benevezne, és ha picit is kihívást jelent az adott autó-pálya, lépnek is ki. Lásd nehezebben kezelhető autók népszerűsége. Érdekes mód régen, amikor még semmihez sem csinálták meg a kipörgésgátlót, tudtunk tök jó versenyeket menni, mindennel.
Szerintem ezt egy huszárvágással el lehetne intézni, bár nagyon érdekes és szerintem jó amit írsz. Annyi, hogy az elkaszált szériákból a belefeccölt pénz úgy 50-60%-át vissza kéne utalni, úgy, hogy maga a tartalom megmaradjon mondjuk offline-ra és a következő vásárlásból extra kedvezményt adni. Így szerintem nem lenne akkora a felháborodás és máris meg lenne oldva a széthúzás. A ligák csábítására írt ötleted pedig egyenesen zseniális szerintem :)
Na most Spec Racer Ford-al csinálom meg C-t! Semmi ABS se segítség mégis úgy élvezem ezt vezetni,hogy nagyon!:) Ráadásul van is sikerélmény,Ferrarival nem volt.. Lehet a GT3 sok még nekem..
Sziasztok! 2 és fél év után most decemberben tértem vissza egy Reactivation bonussal 3 hónapra. 33usd helyett 24,75usd. Korábban nem volt áfa rajta most már van, úgyhogy 31,43-at fizettem. Örömmel tapasztaltam, hogy mennyi ingyenes content van a legutóbbi alkalomhoz képest. A régi ovál pályák, dirt, rallycross, radical, v8 ford falcon (bár ehhez nincs bajnokság). Végre a radicallal is vannak futamok. A weboldal is normális tempóban működik.
Én az üres bajnokságokat úgy tölteném fel, hogy személyre szabott questeket adnék mindenkinek minden szezonban. pl mindenki kapna 3 questet amik arról szólnának, hogy valamelyik héten indulj el egy adott széria versenyén. Megadnának 2-3 időpontot a hétre. Így össze tudnának gereblyézni embereket az üres szériára. Egy jó algoritmussal megoldhatnák a questek generálását. Tudják, hogy kinek melyik autó, pálya van meg. Tudják, hogy kinek mikor van ideje játszani. Én pl szeretem e régi lotust, de ott csak szombaton és vasárnap van 1, max 2 verseny (plusz pénteken reggel valami ausztrál liga szokott még offical futamot menni). Ha vagy 100 emberről látják hogy szeret körözgetni ezzel az autóval, akkor azok kaphatnának egy questet, hogy péntek este lotus futam. Máris több verseny lenne. Plusz lehetne egy felület ahol látni lehetne, hogy melyek az ily módon promózott futamok. Szezon végén lehetne díjazás: 1quest 1credit, 2 quest 3 credit, 3 quest 5 credit.
Hosszú idő után újra küldtem az iracingnek egy protestet :) Az angolt ne nézzétek, nem nagyon tudok jól beszélni úgy, pláne totál idegesen :D Szerintetek mi az ítélet, kíváncsi vagyok :P
Ezert? Semmit;) Az hogy cikazott a szelarnyek miatt, nem szep, de nem kozvetlen vedekezesnek es nem fektav alatt nem, igy valszeg "belefer". Ranezesre nem szandekosan lokott ki, csak nem akart sok helyet hagyni. Azt is ra lehet fogni, hogy termeszetesen sodrodott ki a szeleig. Az osszeeres meg mar "engine/online adottsag", onnan game over;D Ilyennel tuti nem foglalkoznak.
Szerintem azt sehogy sem lehet ráerőltetni, hogy kisodródott. Amint melléérek szándékosan rám húz és egészen addig jön ameddig meg nem forgok és utána még egy jó kis "dick" jelzőt is kapok a chatbe :D Szerintem remek mintapéldája az idiótának, de érdekes meglátás, ezért is kértem a véleményeket :) Amúgy abszolút szándékos move volt. Ez a barom még azt is bejátszotta, hogy szándékosan satuzgatott mikor korábban előttem ment, hogy dobjam el. Én amúgy személy szerint az ilyen gyökeret sosem fogom megérteni miért ül le iRacingezni, ahogy azt sem, hogy miért lélegzik. A cikázás teljesen szabálytalan, ahogy a dickezés is, ezért is gondolom, hogy azért csak elbeszélgetnek vele, de nagyon ügyesen csinálta az tény :D Ezért is voltam kíváncsi ti mit láttok benne. Sajnos az utóbbi időben, nagyjából minden futamomon kibombáznak a kecibe, ezen a napon már volt egy monza raus is, előtte road america, előtte megint monza :D Ha a pleb szerverre egyszer bekerülsz onnan nehéz kijönni :D
Itt a gyereknek sikerült indokolatlanul egy olyan 100-150 méterrel korábban fékezni ki tudja miért, a mögötte érkező spanyol ajkú pedig úgy nyomta ki ahogy volt. Szerencsétlenségemre visszapattant a falról -100 iR :D De egy hónap alatt kb a 4.-5. ilyen mértékű iR bukta, de hát ez van, majd visszajön :) Utoljára szerkesztette: bosco05, 2019.01.02. 10:05:05
Cikázással elvileg a szélárnyékot tudod csökkenteni, teljesen szabályos addig amíg nem ér a közelébe senki, ami utána van az már más kérdés. Lehet amúgy nem szándékos, csak nem tudja még pontosan felmérni a helyet maga mellett (1 hét bünti járna)
Pedig egyébként olyan büszke voltam magamra, hogy azzal az autóval, amit még mindig nem érzek és magamhoz képest is szarul megyek vele, így ki tudtam rakni a pálya széléig biztonsággal :D Ott több helyem sajnos nem volt :( Abban igazat kell adjak Jónás úrnak, hogy ahogy gyorsul az ember, úgy zavarja egyre jobban a sok idióta, viszont azt tartom, hogy ez valahol vissza kell jöjjön majd :) A lepényhal meg utoljára ugye :D
A valosagban vagy egy privat bajnoksagban az ilyet "nem szeretnek", figyelmeztetnek, buntetnek stb.
De mivel azt kerdezted, mi lesz az iR itelete, igy arra valaszoltam:) Az iR-ben naponta X verseny van, es 20X baleset. Nem hinnem, hogy tulaggodnak a dolgot. De ha szerencsed van, nagyon raernek, unatkoznak – bar az rajtad mar nem segit –, akkor "kap" valamit.
Mivel a szigorubb buntetes, az esetleges eltiltas neccess (elmegy, igy bevetel kieses az elofizetes es tartalomvasarlas hianya miatt – ez uzlet), igy lehetne valami mas buntetes rendszer.
Pl. a bejelentes utan, az altaluk (!) artatlannak iteltnek visszaadjak az SR-t es a vetkesre "atruhazzak":) Es elveszik a futamon szerzett pontjait es/vagy iR-t (akarmit is szamit).
Abszolút igazad van amúgy :) Az egyetlen parám ezzel, hogy nyíltak faxfejnek nevez, mert előzni mertem volna teljesen tisztán. Cikázni így nem szabad, nem szabályos és mint ha ez le is lenne írva, de átnyálazom újra a szabálykönyvet. A kilökés totál szándékos és a dick a végén pedig mindent alátámaszt szerintem. Engem azért érdekel ez nagyon megmondom őszintén, mert ha ez nem bünti, akkor én is befejezem ezt a jófiú dolgot és átmegyek kecibe, mert ez már sok az én kis lelkemnek is. Ha ezt lehet akkor elég messze vannak a határok és ha lassú is vagyok, amellett azért bőven van rutin, simán megszopatom a pleb szervert bármikor, amennyiben ez nem bünti :D Aztán akkor kikeveredek én is a xarból végre :D
Az iR-t eredetileg egy szuper komoly szimnek, online rendszernek, E-sportnak, trening/edzo programnak szantak. Ezt a mar akkoriban is huzos elofizetessel es tartalom arakkal (akkoriban 149$ volt az elofizetes, bar a dollar is 145 Ft volt;)), es a sporting code-dal "tamogattak meg" (nyomatekositottak:D).
De aztan a fejlesztesek tempoja, a tartalmak mennyisege es igenyek egyre lazabbra vettek a dolgot. A sok-sok lazadas es ellenkezes ellenere szep lassan lettek egyeb kontrollerek, segitsegek, ghost stb. Aztan lesz egyszer AI is.
Es aztan, ki tudja mi van a hatterben, de total logikus huzas lenne (es/vagy szukseges), ha egyszer konzolokon is elerheto lenne. Azzal talan meg az arakat is le tudnak faragni felere/negyedere. Persze nem holnap vagy jovore, de a kovetkezo generacios konzolokon mar lazan beleferne. Mivel evekig, bitenkent reszelik a kodot, lazan benne van, hogy minden reszet mar eleve ugy farigcsaljak, hogy alkalmas legyen a "tobb platformos forditasra" es optimalizalasra.
A lenyeg: mig az elejen az ember az elkepzelt/reklamozott/hype-olt rendszerert fizetett es ahhoz tartotta magat; ma mar inkabb ugy kell hozzaaallni, hogy ez egy folyamtosan es profin fejlodo rendszer, mindenbol a legszimesebbet kihozva, non-stop, jo minosegu online (szerver) hatterrel, rengeteg es valtozatos futam lehetoseggel (az hogy mennyien vannak a szervereken, az most mas kerdes:P). Lenyegeben fun race, csak komoly keretek koze agyazva;)
Az elonyeit/hatranyait ugy lehet a leghatasosabban lemerni, ha valaki hetekig/honapokig osszeirja/szamolja: mikor, mivel szeretett, akart, tudott, tervezett versenyezni; ezeket hanyszor, milyen idopointokban, milyen verseny hosszal valositotta meg; mikor es mibol valaszthatott; milyen eredmeenyekkel es elmenyekkel gazdagodott... vagy eppen borzolta az idegeit:DD
Aztan kiszallni 3-6 honapra, es ezen igenyeit (tartalom, idopontok, futam lehetosegek es hosszak stb.) "megvalositani" egyeb programok fun es szervezett keretei kozott (AC, rF2, R3E, CARS2) :)
Tuti lennenek olyanok, akik ezutan nem csak torolnek az iR-t a vinyorol – egy massziv melyformazassal –, hanem egy spontan Diosgyori Ontedei gyarlatogatas alkalmaval, egy laza csuklo mozdulattal, az olvado acelba hajitanak a vinyot, a megmaradt kosza iR-bitekkel egyutt:D
De valszeg lennenek olyanok is, akik fejvesztve menekulnenek vsissza az iR-hez, es vezeklesul megvennenek mindent megegyszer:DD Utoljára szerkesztette: Alexease, 2019.01.02. 11:41:45
Én ugye végigpróbáltam mindent és az a baj, hogy az iRacing után az egyetlen komolyan vehető program nálam továbbra is az rFactor 2. Az AC annyira árkádos, hogy nem tudom szavakba önteni. Az R3E meg csakis a TCR miatt érdekel és abban most fogok is indulni, az egyik hazai bajnokságban, de attól is behányok sajnos félig meddig. Egyszerűen olyan magasan van a léc rF2 meg iRacing után, hogy ez alá csak az adja, aki bírja az árkádos jelleget szerintem. Persze ilyenből sok van, csak sajnos én nem tartozom ebbe a körbe, ahogy írtad is én újra megvennék inkább mindent még egyszer :D Az R3E is csak azért jöhet szóba, mert oda vagyok meg vissza a TCR autóktól, bár a játékban sikerült azt is elkúrálni eléggé, de talán majd egyszer egy szimben is viszont láthatom :D
Ezért nem fog kapni semmit. Még csak ejnyebejnyét sem. Ráadásul még helyed is volt mellette, nem sok, de pályán voltál végig, max volt egy kicsi netcode ami miatt összakadtatok. Utolsó kör, 2,1km egyenes, 1mpen belül vki mögötte, még jó hogy cikázni fog, mindenki cikázna ebben a szituban, élőben meg pláne. Ezt az okoskodást élőben, voice chatben ne erőltesd plz, ez csak szimplán idegesítő, hogy jön egy önkéntes és megmondja mindenkinek mit csináljon egy road pályán, talán ez a 'csúz ván lén' a nascarban szabály, de roadon tuti nem ilyen távolságban. Csak azért mondom, mert múltkor én is összeakadtam egy önkéntessel múltkor sebringen (free practice-en!!!) ahol először véletlenül jött ki elém,, beleszálltam, jött a privát, hogy veszi fel a jelenetet és megy a report (mondom még egyszer free practice!) aztán elkezdtem menni mögötte, elfékezte magát, beleszállt másba rögtön ki is lépett.. Annyit tudok, hogy csúnya beszédért, mind voice chatben mind írásban ban jár (ha csak chat ban is a legtöbb esetben) de ennél százszor komolyabb blokkolásért sem kapnak az emberek ban-t. Utoljára szerkesztette: Mik, 2019.01.02. 12:56:22
Még akkor is cikázik amikor 3-4 tizedre vagyok tőle, ami szerintem már erős és nagyon sok mindent elfogadok, de azt hogy volt helyem még, hát az szerintem vicc. Ott már egy mm hely nem volt, ha ennél csak egy kicsit is jobbra megyek még akkor fű és mindenki meghal. Azért ez itt nem 50-es tempó. Azért szóltam rá amúgy, mert már előtte is sokszor kretén volt, ahogy írtam is és tartottam tőle, hogy kitesz a pályáról :) Egyébként semmi netkód, simán nekem jön, konkrétan látszik ahogy hozzámér. Ez itt nem blokkolás, hanem intentional wrecking. Ha még csak blokkolt volna :D De elfogadom, hogy így látod és köszönöm, hogy véleményezted. Védekezni szerintem továbbra sem úgy kell, hogy amikor bemondja a spotter, hogy car on your right, akkor izomból berántod az autót jobbra. Van egy pillanat ahol látszik, hogy direkt felém húz, belém jönni pedig úgy sikerül neki, hogy már én vagyok előrébb :P De hasznos amit írtok, hogy mennyire máshogy látjuk ezeket. 2 mp-s cikázást én is leszarnék, de 0.3-nál szerintem már erős.
Nekem ez tényleg azért fontos amúgy, mert ha ez nem bünti akkor a következő ilyen gyökeret megvárom orral és beleforgatom a falba a kecibe és vigyorogva bemegyek 3.-nak. Franc se fog szenvedni a 270-nél való tökéletes pályán tartással. Ezek alapján nem éri meg. A fehér vonal után itt amúgy nem a fű jön egyből, de ilyen darabkák már belógnak, meg tiszta dzsuva az a rész, ott már lerántja a fűre a kocsit sajnos sokszor. És amúgy sokadik ilyen, csak szerintem ez a napnál is világosabb és azért vártam meg az SG véleményeket ezzel a videóval :) Amúgy légyszi ne moss egybe engem mindenféle pracci nyomorultakkal, pontosan tudom miért szóltam rá. Az elején előtte voltam és elengedtem mert agyatlan módon mindenhova beszúrt, majd amikor utána annyira lassú volt mint a tetű és ránk esett a ferka akit a videóban látsz is elmenni, akkor meg elkezdett kacsázni össze vissza előttem és random fékezgetett, hogy menjünk össze. Szóval volt ennek előzménye és pontosan felmértem, hogy egy pár hetente ideülő grand turismon szociálizálódott gyökér az ember. Szerintem nem tévedtem, más kérdés, hogy nem feltétlenül kell ezzel egyetérteni :) Utoljára szerkesztette: bosco05, 2019.01.02. 13:30:56
Oké, előzményeket nem tudtam, jelentsd, majd nézegesd a profilját mikor volt az utolsó versenye, kb csak abból lehet megtudni, hogy bannolva volt vagy van. Egyébként teljesen felháborító, hogy az esetek 99%-ában, aki neki megy, kiforgatja, bántja a másikat, mindig az éli túl és vígan szinte 0 sérüléssel megy tovább padlón. Na ez szokott engem felbaxni. :D
Engem is ez kúr fel amúgy, úgyhogy ezért is kértem a véleményeteket. Sajnos utólag picit több igazságot kell adnom Jónás Ádámnak egy korábbi hasonló vitából, bár még mindig nem teljesen értek vele egyet, de több igazság volt akkor a mondandójában, mint gondoltam. Az ember gyorsul, gyakorol és akkor versenyről versenyre jönnek az ilyen agyalágyultak, próbálnak megölni és ha nem megy, mert engem azért nehéz így kivégezni, akkor egy az egybe telibe nekem jön. A reportban egyébként megírtam azt is, hogy sajnos kármokodtam és ezúton is elnézést kérek és várom a büntetésemet. Szóval tudnak róla :D De igazából amit akartam azt eldöntöttem, köszi a vélemények. Mai naptól csak keményen :) Nem akarok hülye lenni, csak ilyen mindenkit tisztelő good boy sem leszek tovább :P Utoljára szerkesztette: bosco05, 2019.01.02. 14:18:10
Az a legnagyobb baj, hogy viszonylag sokat kell(ene) gyakorolni ahhoz, hogy valami köze legyen az embernek a versenyekhez. Az amúgy is kevés szabadidőt rászánjuk a gyakorlásra, felkészülésre, majd az összesen heti 1 vagy 2 futamon összeakadsz egy barommal, aki szarik bele, és ha másképp nem megy, kilök. Rászántad az idődet, és a végén -100 iR-el zársz. Egy idő után már inkább idegesítő, mint szórakoztató. Talán ha lenne AI, akkor leülnék körözgetni, akkor nem zavarna az iRating, de arra meg ott van az rF2. Szóval nagy dilemma ez az iR. Annak jó, aki szinte minden nap nyomja.
Túl nagy jelentőséget tulajdonítotok az iratingnek, mintha az valami e-penis mértékegység lenne. Sokak számára megöli ez a szám az egésznek az élvezeti értékét, mindig azt nézik mennyit veszít, mennyi +ir lesz egy-egy versenyen/előzésen és nem élvezi magát a versenyt egyáltalán. Ha meg valaki csak azért nem indul versenyen, mert azzal fog bukni az iratingjéből az jobb is ha eladja, nem játszik többet.
Szerintem pont ez adja az iRacing lényegét, és komolyságát, hogy van egy ranglista "mérőszám". Ez sarkall arra, hogy gyorsabb és gyorsabb legyél, hogy keresd a jobb beállításokat, hogy a versenyen ne menj bele necces szitukba, és hogy ezen a listán minél előrébb legyél. Illetve ezzel a mérőszámmal tudod elérni, hogy tiszteletben tartsanak a versenyeken, vagy egy véleményalkotásnál, ezzel szerzel magadnak pozíciót a világ e-sportjában, stb-stb. Én a magyarok közt nem ismertem olyan embert, aki ne szeretett volna minél több iRatinget. Ez a rank hiányzik leginkább a többiből, nincs kihez mérni, viszonyítani magad (max a többi 15-30 emberhez, ha ligázol). Persze lehet csak úgy körözgetni is (mostanában én is azt csinálom), de arra vannak nagyon jó egyéb szimek, amik ráadásul látványban átugorják ezt.
Nekem az adja a lényegét, hogy ha van szabad 2-3 órám bármikor és választok egy versenyt, amire 1 óra alatt felkészülök, akkor teli szerveren hasonló képességű emberek ellen játszhatok. Erre a ligázás nem alkalmas.
Assetto Corsás mastereses versenyeknél ugyan ez meg volt amit irtok. Rákészültem 5-6 órát a versenyre és a rajtnál hátulról nem egyszer kilöktek. Pontosan ugyan az a helyzet, csak itt magyar ütött ki, ennyi Utoljára szerkesztette: tobias88, 2019.01.03. 11:11:04
Sziasztok a fórumunkon a ligatársunk csinált egy kérdőivet a korábbi és leendő ligaversenyekkel összefüggésben, akinek van véleménye és megosztja velünk ebben azt nagy tisztelettel elfogadjuk és megköszönjük.
Szép és szerencsés rajt, persze én azon sem lepődtem volna meg ha azt mondta volna 30 mp múlva a spotter "Car has too much damage...." Utoljára szerkesztette: Marcinko, 2019.01.12. 10:21:08
Hú, ez nagyon város. Komplex cucc lesz, végre nem fogok azon szenvedni, hogy most ezzel vagy azzal nyomjam offline, a válasz egyértelmű lesz...
Talan karacsonyra megerkezik:DD
Kivancsi lennek egy full-os iR-re is, amiben minden benne van, ami a fejleszto verzioban:P Tuti tele van tolva josaggal, csak hat a "fogyasztoi" resze erosen korlatozott. Pl. a hokameras resz nagyon profi volt a realroad-hoz(https://www.youtube.com/watch?v=-Bxw_VFoomg), egy ideig benne "felejtettek", de aztan kiszedtek. Nem ertem, miert faj nekik, hogy lathassuk?! Mashol nincs ilyen. Vagy az "offline" reszhez (egyedul korozgetes, gyakorlas) miert nem lehet bekapcsolni a realtime gumi es egyeb infokat?!
Én szoktam használni telemetria programot, teszteltem már "mindent", sok videót is megnéztem setupolás kapcsán, de még mindig nem tudom, hogy az IR-ben hova kéne belőni a gumihőmérsékletet . Az egyetlen dolog ami jelenleg használható, hogy a GTE kocsiknál 140-145 legyen a meleg guminyomás aztán ennyi.
Legutóbb amikor mentem vele, akkor a hideg pálya jobban tapadt, mint a meleg. Nicki Thim is az egyik videója közben mondta, hogy fordítva működik az egész, mint a valóságban.
Azért ez nem ilyen egyszerű. Ha így lenne a valóságban sem napnyugtakor és napfelkeltekor futnák a leggyorsabb köröket az endu versenyeken. Nyilván a gumifizika nem jó, de azért nem is homlok egyenest más. Nicki meg volt már minden csak akasztott ember nem.
Rendben de ha pár videót megnézel guminyomás, gumihőfok ügyben akkor hallanod kell, hogy senki nem tud állást foglalni érdemben az Iracingben.
Ferrari GTE setup ügyben ezt nevezhetjük egy részletes setup segédletnek magyarázattal amit az "öreg" leír , aki még ért is hozzá de guminyomás és hőfok ügyben itt sem leszel okosabb.
Az nem a gumi miatt van, hanem inkább a motorteljesítmény miatt. Reggel, este (illetve éjszaka, csak akkor azért nem látni olyan jól) a hűvösebb időben magasabb a levegő oxigéntartalma, ami kedvez a motoroknak. Különösen a turbós motorok érzik meg, ezért is élnek annyira pl. a BMW M6 GT3-ak egy 24 óráson, és szenvednek a 14-kor induló sprint versenyeken (és ezért van rajtuk intercooler). A gumi nem tapad jobban hidegben, sokkal nehezebb üzemi hőfokra melegíteni, és főleg ott tartani.
Egy historic versenyen azt említették még erről, hogy a sötétben semmi se veszi el az ember figyelmét, csak az útra koncentrál, és ez is segít. Sajnos se a videóra nem emlékszem, se arra ki mondta, csak hogy egy Porsche-vel mentek Spa-ban. Utcai gumival, "szobahőmérsékleten" ég és föld a különbség tapadásban reggel, meg délután, amikor már felmelegedett az aszfalt, nagyon jól érezni a különbséget, ha az ember úgy fékez, hogy az ABS végig működik. Esőt meg különösen érezni, de ez egyértelmű. Felmelegedett gumival nem volt még lehetőségem ezt próbálni.
Ez is igaz, látod ebbe bele se gondoltam :) Az mondjuk vitathatatlan, hogy az iracingnek ez a leggyengébb pontja és egyelőre nem tudnak vele mit kezdeni.
Nekem AI-hoz már csak a különböző gumik kellenének... ha már ez a téma... ahol adott, legyenek. Sosem lesz 100%-os a szimuláció, szóval sok értelme nincs várni... de a versenyeket feldobná, és hát az is a szimuláció része, hogy különböző taktikák is legyenek...
Erről eszembe jutott egy megmosolyogtató dolog még az öreg Sompir mestertől. Egyszer ment a bizonygatás, hogy a RFT fizikája milyen jó, mire az öreg ilyet szólt, hogy "a valóság nem 100% szimuláció". :D A régi szép idők.