Pontosan errõl beszélek. Amúgy érdekes kérdés, hogy akkor most egyelõre végülis kinek is szánják a kétmagos procikat a gyártók? A játékosoknak aligha, az AMD esetén például e célra ott van a sima A64, a "HardCore Gamerek"-nek meg az A64-FX. Még az alacsonyabb órajelû változatok ára is túl magas ahhoz, hogy az átlag otthoni felhasználót érdekelje. Gyakorlatilag egy nagyon szûk réteg az, aki ki tudja használni most a kétmagos rendszereket (pl. grafikusok).
Még igazából meghatározó érvet sem igen tudnak letenni a játékosok tömege elé... Egyáltalán tud olyan komolyabb játékról, amely kihasználja a kétmagos rendszert, akár a HTT-t?
A procigyártóknak most az lenne az érdekük, hogy tûzzel-vassal arra ösztökéljék a programozókat, hogy tegyenek kétmagos support mindenben (jó kérdés, hogy ez mennyire megoldható, mennyi plusz munkát jelent)...
Hat, mivel gyakorlatilag gyerekcipoben jar a tobbmagos processzorok programozasa. Emiatt nem latsz gyorsulast egyenlore szimpla alkalmazas futtatasa kozben gyorsulast. Valtozni fog az meg, elobb utobb rajonnek a programozok arra, hogyan adjak at a masik magnak az alkalmazason belul a reszfeladatok elvegzeset. Tehat nem magaval a ket maggal van a baj, hanem a technologia kiforratlansaga miatt. Egy kis ido eltelik es szoges ellentettjet fogod tapasztalni.
Lent pont te érveltél azzal, hogy a hálózati vezérlõ, hangkártyavezérlõ, IDE vezérlõ és egyebek annyi CPU idõt vesznek el, hogy van értelme a kétmagos procinak játékok alatt is, hiszen ezen feladatokat a másik mag láthatja el.
Most kiderült, hogy semmivel sem gyorsabb játékok alatt a két magos rendszer - csak ott érvényesül a két mag, ahol nekiállsz párhuzamosan futtatni több erõforrásigényes alkalmazást. Amirõl meg lent már szóltunk eleget...
Szóval hiába állsz neki újra és újra elõhozakodni ezekkel a grafikonokkal, a lényeg az, hogy aki csak játékra használja a géppel (meglehetõsen sokan), az jelenleg semmiféle elõnyt nem kap a kétmagos procitól...
Az Intel Pentium Extreme 840 értékeit meg tényleg nem tudom hova rakni, még az olcsóbb és HTT nélküli Pentium-D 840 is rendre lealázza játékok alatt... sõt, máshol sem igazán tud az Extreme 840 a -D változat fölébe kerekedni...
(jó, természetesen több párhuzamosan futattot program esetén nyilván a Pentium Extreme 840 nyújt jobb teljesítményt)
Hát ennyit arról, hogy játékok alatt bármit is gyorsítana a két mag... A Half-Life2 volt az egyetlen játék, ahol minimálisan (1-2% körül) gyorsabb volt a kétmagos proci, szemben az azonos órajelû egymagos A64-el. Az összes többi játék alatt lassabb volt, mint az egymagos tesója!!!
Azonban nagyon furcsa, hogy az A64X2 4400+ gyorsabb volt HL2 alatt, mint a magasabb órajelû A64X2 4800+...
Belassul az egesz gep. Neha elkezdek tolteni egy oldalt es lelassul minden, raadasul ha ilyenkor masik iexplorert nyitok hot nehezen tolti mar a bongeszot is be. Csak az segit ha az oldalt, amivel nehezsegek tamadnak, bezarom es ujra beprobalom tolteni. Ilyenkor egekbe szokik a procihasznalat.
Hat sajnos rossz tapasztalataim vannak e teren.(egesz mas mint amit te leirsz) Ez a gigabites cucc egy rakas f*s. Ugy eszi az eroforrast, hogy a hajamat tepem tole, pedig csak egy szaros 10MBites ADSL modem van rajta.Mar azon gondolkodom, hogy lekapcsolom a BIOSban es beteszek helyette egy sima halokartyat. (Sajnos nem tartottam meg a 3Com-os halokartyamat, de ki gondolt erre elore.)
A probléma az hogy nem látod be hogy tévedtél. :D Az az 1-2% csak az a része a tényleges procihasználatnak, ami az adatforgalomból ered. A LAN vezérlésére fordított prociidõt te nem látod.
Biztos szûkös szellemi képességeim fosztanak meg attól, hogy megértsem mit próbálsz meg felvezetni. Továbbra sem értem, hogy ha a CPU-t max. 2-3%-ban terheli le általános használatban egy letöltés (ami ugye az emberek elsöprõ többségénél a max. leterhelése a hálózati résznek), akkor hogy lesz abból 5-10%-os leterheltség, mint azt te állítottad a #349-ben.
Max. akkor lesz ennyi, ha a 3Mbites netem hirtelenjében felbõvül vagy 100Mbites-é (én szivesen kipróbálnám... :)), és ekkora sebességgel állok neki letölteni. Miután ennek veszélye (akár világviszonylatban is) meglehetõsen csekély mennyiségû embert érint, szvsz a felvetett probléma még csak említésre való mértéke is drasztikusan lecsökkent.
Más meg nem.
Kérem tegyék fel a kezüket azon személyek, akik számára alapszintû elvárás, hogy egy játékkal legalább 1600x1200-as felbontásban, anisotrop szûrõt és élsimitást csontra húzva játszhassanak.
"És mi akkor a probléma? Ha max. 1-2%-nyi prociidõt emészthet fel hálózati vezérlõ netezés közben, akkor játékok alatt 5-10%-ra ugorna talán?" A probléma az hogy nem látod be hogy tévedtél. :D Az az 1-2% csak az a része a tényleges procihasználatnak, ami az adatforgalomból ered. A LAN vezérlésére fordított prociidõt te nem látod.
"Egen, tudnék vele például 1600x1200-ban, 8xAA és 16xAF beállítások mellett Lock-On-ozni. De én egyelõre tökéletesen megvagyok 1024x768-ban, 4xAA és 8xAF mellett is - egy kártyával." Más meg nem.
Talán ezért írtam, hogy Gigabites nettel már talán le is lehetne terhelni annyira, mint amennyire a PH!-s srácok tették a teszt alatt?
Figy, te amit %-os procihasználatnak látsz, az már csak a programok által használt prociidõ.
És mi akkor a probléma? Ha max. 1-2%-nyi prociidõt emészthet fel hálózati vezérlõ netezés közben, akkor játékok alatt 5-10%-ra ugorna talán?
Ez olyan mint az SLI. Pasziánszban nem jelent elõnyt. :) De sok másban igen.
Egen, tudnék vele például 1600x1200-ban, 8xAA és 16xAF beállítások mellett Lock-On-ozni. De én egyelõre tökéletesen megvagyok 1024x768-ban, 4xAA és 8xAF mellett is - egy kártyával.
Nekem HT-s P4-rõl Athlon64-re váltásnál nagyon hiányzott a HT. Amíg az ember nem használt olyat addig értelemszerûen viszonyítási alap hiányában nem hiányolja, de ha már megszokta, és aztán nincs, akkor tûnik fel igazán. És ez csak egy HT volt, nem valódi dupla mag. Ezért is várom már mikor jön kishazánkba.
Ha százan szednek rólad (vagy te szedsz egyszerre 100 dolgot) akkor lehetnek gondok, mert folyamatosana winyóhoz fog nyulni a p2p program, másfelõl meg a p2p programnak kell folyamatosan ezernyi meghívást fogadnia és küldenie. Ez bizony benne van.
A hálózati vezérlõ tényleg vehet el komoly mennyiségû CPU idõt, csak ehhez olyan szintû hálózati forgalom is kell, hogy (sajnos ) az otthoni felhasználókat aligha fogja még érinteni egy ideig.
Ami pedig a kétmagos rendszereket illeti, én sem vagyok ellenük, csak jelenleg nem látom értelmét váltani rá. Nem nyersz vele túl sokat, fõleg ha belevesszük az embertelen áraikat is... Talán egy év múlva már másként beszélünk majd róluk (remélem). ;)
nem értek nagyon hozzá, csak beszúrtam a képet, gondoltam erre gondolt Marcos helyi hálózatnál másolásra gondoltam egyébként A feladatkezelõ nekem is 3-6% cpu terhelést mutat full (akár 100szálas) p2p-nél, de azt észrevettem, hogy a gép érezhetõen belassul ilyenkor, és biztosan nem 6% az igénybevétel.
Amúgy a tesztek alapján nagyon jónak tünik a 2 mag, majd kiderül, hogy az életben mennyire van rá szükség, ill. mennyire lesznek ezekre optimalizálva a progik. Gondolom ez a fejlõdés iránya, szal elöbbutóbb mindenkinek 2magos procija lesz (többet is tudnak kihúzni így az ember zsebébõl)
Volt már az elõzõ gépem szerver egy 40 fõs LAN partynál, a max. adatforgalom 22Mbit/s volt játék közben (CoD). És még a 2200Mhz-en futó Barton és a Radeon 9800Pro videókártyával is 50-60Fps-em volt, max. grafikán.
Te most mirõl vizionálsz? Elindítok egy letöltést, a LAN vezérlõ használatban van, a feladatkezelõben meg látni mennyire van leterhelve a proci (max. 2-3%, úgy, hogy a letöltésmanager és a tûzfal fut). Hol van ez attól az 5-10%-tól, amit te az nForce4 LAN-vezérlõjének CPU terhelésérõl említettél?
"Már elnézést, de én cserébe meg rakjak be egy képet a saját gépem feladatkjezelõjérõl, ahogy megy a háttérben egy letöltés?" Hát ha azon a kpén látszik a LAN vezérlõ által foglalt prociidõ is, akkor igen. De küld el a mikroszoftnak is, hogy nálad ilyet is tud a windows, pedig nem írták meg. :D
"Csakhogy a GPU-nak való utasítások kiadása alig 5-10%-a a számítási igénynek, a legtöbb prociidõt az AI és a fizikai motor viszi el" Nem is mondta senki hogy ez a legidõigényesebb, csak azt hogy ezzel is kell foglalkoznia, ez is prociidõt foglal.
"Meg is érdemli az, aki NAV-ot használ. :)))" A Panda is benyal annyit. :)
"Hát azért 10%-ot messze nem vesz le, még úgy se, hogy p2p program fut a gépen, és az is eszi a prociidõt..." De. :) Most nem találom a cikket ahol volt LAN vez. teszt is, de ha meglesz, megkapod belinkelve. Feltéve hogy nem a Chipben volt. :)
"Szerinted az átlag otthoni ember párhuzamosan játszik, és futtat errõforrásigényes alkalmazásokat az otthoni átlag user" Mondom: játszana ha elég lenne rá a gépe. Celeronnal nyilván neki se kezd. De egy dupla magossal...
"Csakhogy ehhez az engine-nek magának kell támogatnia a két magos rendszert" Nem kell neki támogatnia. Az más kérdés hogy az engineben is vannak dolgok amiket lehet párhuzamosítani, de az más tészta. Természetesen nem lesz 200% sebességnövekedés egy multithread drivertõl, de valamennyit biztos jelenteni fog. Ezt persze csak akkor lehet észrevenni ha a proci rendesen le van terhelve, ahol idleben matyizik, ott van még tartalék az 1. magban is.
"Ám eléggé bizonyos vagyok benne, hogy ez a "kétmagos procikat is már támogatjuk" szöveg csak egy reklámfogás az nVidiától, és nem több..." Legtöbb esetben így is van, elõnyét csak leterhelt procinál fogod látni (persze ott se kell csodát várni).
"Nálam az A64 "üresjáratban", tehát 10-15 megnyitott weboldal, Office, tûzfal, MP3 lejátszás, max. 2-7% szinten foglalja le a procit. Szóval nem olyan vészesek a háttérben futó alkalmazások azért..." Egyrészt jóval több az annál, másrészr ezt igazán akkor vennéd észre ha látnád a procidat mûködni ezek nélkül is. Mivel nem láthatod, így nem is tûnik fel, mert nincs mihez hasonlítanod, ezért nem veszed észre. De attól még ott van.
Pl. elforgatni egy kockát 35 fokkal. A videochip nem fogja kitalálni hogy mit kell ezzel csinálni, a proci utasítja hogy most itt jön egy elforgatás, a videochip végrehajtja a konkrét számítást. Aztán kapja a köv. parancsot a procitól hogy mondjuk árnyékolni kell, vagy bump mappelni, ezt is végrehajtja. Olyan ez mint a katonaság. A góré mondja hogy merre tüzeljenek és milyen lõszerrel, a közlegény meg nyomogatja a gombokat hogy arra lõjön az ágyú.
Csakhogy a GPU-nak való utasítások kiadása alig 5-10%-a a számítási igénynek, a legtöbb prociidõt az AI és a fizikai motor viszi el... (Source engine esetén valami olyan adatot olvastam, hogy csak az AI 25-35%, a fizikai motor függõen a kezelt objektumok számától akár 50-80% is lehet).
Ennyit önmagában levesz csak egy integrált LAN vezõrlõ (pl. nforce4), és akkor még nem beszéltünk hangkártyáról és egyebekrõl.
Hát azért 10%-ot messze nem vesz le, még úgy se, hogy p2p program fut a gépen, és az is eszi a prociidõt...
De egy mezei NAV is többet eszik mint 5-10%.
Meg is érdemli az, aki NAV-ot használ. :)))
Hiába mondta Grétsy prof hogy "álljunk meg erre a szóra", nem kellett volna megofgadnod a tanácsát. :)
"Akinek nincs pénze eredeti DVD-re, annak szerinted telik olyan VIVO-s videokártyára, amivel jó minõségben digizhet be saját maga?" Mi köze a vivo-nak a dvd rippeléshez???
"Az objektum transzformáció rossz példa a VGA-nál. A processzor feladata gyakorlatilag a poligon csúcspont kordináták kiszámolására korlátozódik (az MI mellett)" Persze... a videochip meg gondolatolvasó és kitalálja mit kéne csinálni a koordinátákkal. Kedve szerint textúrázza, effektezi, nem úgy ahogy a program vezérli...
"A különbözõ transzformációval, bevilágítással kapcsolatos dolgokat a VGA is képes elvégzni" Magát a mûveletet igen, azzal nem terheli a procit, de hogy mit csináljon, azt a proci mondja meg neki.
"Konkrétan mire gondolsz? 2d desktopra (ugye a Longhorn még messze van)? A Virge 3D óta a 2D objektumok kirajzolásának gyorsítását a VGA végzi." Pl. elforgatni egy kockát 35 fokkal. A videochip nem fogja kitalálni hogy mit kell ezzel csinálni, a proci utasítja hogy most itt jön egy elforgatás, a videochip végrehajtja a konkrét számítást. Aztán kapja a köv. parancsot a procitól hogy mondjuk árnyékolni kell, vagy bump mappelni, ezt is végrehajtja. Olyan ez mint a katonaság. A góré mondja hogy merre tüzeljenek és milyen lõszerrel, a közlegény meg nyomogatja a gombokat hogy arra lõjön az ágyú.
"Nics sok 5-10%. Jó lesz az maximum 5-10%-nak." Nem lesz jó. Ennyit önmagában levesz csak egy integrált LAN vezõrlõ (pl. nforce4), és akkor még nem beszéltünk hangkártyáról és egyebekrõl. Tûzfal, vírusirtó hogy jött a képbe, hw eszközök procihasználatáról beszéltünk. De egy mezei NAV is többet eszik mint 5-10%.
Akinek kell film és nincs pénze, az lemegy az aluljáróba/helyi piacra stb. és a dealertõl megveszi az írott CD/DVD-t. És most fordítsunk egyet a dolgon. Akinek nincs pénze eredeti DVD-re, annak szerinted telik olyan VIVO-s videokártyára, amivel jó minõségben digizhet be saját maga?
Az objektum transzformáció rossz példa a VGA-nál. A processzor feladata gyakorlatilag a poligon csúcspont kordináták kiszámolására korlátozódik (az MI mellett). A különbözõ transzformációval, bevilágítással kapcsolatos dolgokat a VGA is képes elvégzni (úgy kb. a GF256 óta). Ha ezt a feladatot, a VGA helyett a procira hárítják, az már a programozó sara.
"Azért ahhoz hogy 1 adatot átlökjön az agp / pcie buszon, elég sokmindent kell számolni vele a procinak."
Konkrétan mire gondolsz? 2d desktopra (ugye a Longhorn még messze van)? A Virge 3D óta a 2D objektumok kirajzolásának gyorsítását a VGA végzi. Ez az állítás max. az S3 Tri64 és régebbi VGA kártyákra igaz (ott viszont ISA/VESA/PCI busz volt). 3D objektunok esetén pedig lásd a fentebb leírtakat. Ez olyan "Nesze semmi, fogd meg jól." állítás, utólag bármit bele lehet magyarázni. Légyszíves konkrét dolgot leírni az érdemi vitához.
Az IDE vezérlõ úgy a DMA üzemmód feltalálása óta nem terheli a processzort, csak a PCI vagy PCIE busz sávszélességét (az utóbbi viszont a HT 2000MB/s áteresztõképessége miatt nem probléma, lévén a mostani merevlemezek még 150 MB/s-re is képtelenek RAID 0 tömb nélkül). Ez is rossz példa.
Nics sok 5-10%. Jó lesz az maximum 5-10%-nak. Ha neked a háttérben futó alkalmazások (tûzfal, vírusirtó stb.) 10 %-nál többet esznek, akkor baj van a gépeddel.
Szerinted az átlag otthoni ember párhuzamosan játszik, és futtat errõforrásigényes alkalmazásokat az otthoni átlag user, szerintem meg nem. Maradjunk annyiban, hogy akit érint a kérdés, majd dönt. :P
Nem AI számolásról beszélek, hanem a videokártya kiszolgálásáról. Annak is meg kell mondani hogy mivel mit csináljon, itt lehet sokmindent párhuzamosítani. Pl. ha elfordul a kamera, akkor minden kirajzolt objektum ugyanúgy fordul, mindegyikkel ugyanazt a transzformációt kell elvégezni, ez máris lehet annyi párhuzamos programszál ahány objektum van. És ez csak 1 példa.
Csakhogy ehhez az engine-nek magának kell támogatnia a két magos rendszert, és ez hiányzik jelenleg! De erre is majd pontot tesz, ha megjelenik ez a bizonyos ForceWare. Ám eléggé bizonyos vagyok benne, hogy ez a "kétmagos procikat is már támogatjuk" szöveg csak egy reklámfogás az nVidiától, és nem több...
Azt a sok 5-10 %-ot összeadod, máris jelentõs.
Nálam az A64 "üresjáratban", tehát 10-15 megnyitott weboldal, Office, tûzfal, MP3 lejátszás, max. 2-7% szinten foglalja le a procit. Szóval nem olyan vészesek a háttérben futó alkalmazások azért...
"Én azt vitatom, hogy a mai átlag usernek megéri-e jelenleg a kétmagos procival foglalkoznia" Persze hogy megéri. Sok olyan dolgot megtehet vele amit azelõtt nem. Pl. dvd rip közben jácchat. :)
"Amennyire én látom, elég sokan vannak, akik inkább 500 forintért megveszik a piacon, mert nem kell vele szórakozniuk, és a kölcsönzési díj plusz a DVD ára már majdnem ott van." Nem mindenkinek elég a ki tudja milyen svcd-bõl dvd formátumra alakított, princo lemezre kiírt gagyi. Ezért csinálja magának. De aki nem akar rippelni, az is tud sok más dolgot.
Nem AI számolásról beszélek, hanem a videokártya kiszolgálásáról. Annak is meg kell mondani hogy mivel mit csináljon, itt lehet sokmindent párhuzamosítani. Pl. ha elfordul a kamera, akkor minden kirajzolt objektum ugyanúgy fordul, mindegyikkel ugyanazt a transzformációt kell elvégezni, ez máris lehet annyi párhuzamos programszál ahány objektum van. És ez csak 1 példa.
"Azzal nem mész semmire, ha a drivered gyorsabb, mert attól még a CPU-ra kell várnia" 2 cpu (2 mag) esetén feleannyit kell várni.
"Mennyi idõt vesz el max. az átlagosan háttérben futó alkalmazások (tûzfal, IDE, esetleg alaplapi hangkártya? 5-10-15%? Megéri emiatt beruházni egy 2x drágább prociba?" Azt a sok 5-10 %-ot összeadod, máris jelentõs.
"Ha olyan sokmindent kellene megmondani a GPU-nak, akkor ki lenne használva az AGP 8x és a PCI-Express 16x csati." Azért ahhoz hogy 1 adatot átlökjön az agp / pcie buszon, elég sokmindent kell számolni vele a procinak.
Viszont ha egyszerre 2 progit futtatsz, máris párhuzamosítva van, így a dupla mag elõnye 1 szálas alkalmazásoknál is jelentkezik. Nem abban hogy dupla annyi fps-t kapsz, hanem hogy nem kapsz feleannyit.
Én ezt a részét sose vitattam!!! Én azt vitatom, hogy a mai átlag usernek megéri-e jelenleg a kétmagos procival foglalkoznia.
Gyanítom itt Magyarországon mindenki eredeti dvd-t vesz boltban, eszébe se jutna kikölcsönözni a tékából és lerippelni...
Amennyire én látom, elég sokan vannak, akik inkább 500 forintért megveszik a piacon, mert nem kell vele szórakozniuk, és a kölcsönzési díj plusz a DVD ára már majdnem ott van. (most nem erkölcsi vitát akarok ebbõl nyitni, csak én ezt látom...) Aki egy kicsit jobban ért a géphez, az már persze másként áll a dologhoz...
Te meg ugye tisztában vagy azzal hogy egy komoly videokártya alá miért kell komoly processzor, és miért nem kapsz annyi fps-t celeronnal mint p4-el?
Azért, mert a program futtatása a CPU-t veszi igénybe, de a videókártya drivernek szinte semmi köze ehhez, miután a videókártya csak azt rakhatja ki, amit a CPU már meghatározott. Ha CS:Source-ba beraksz 10 botot, akkor X sebességed van, 20 botnál már gyök X, mert a CPU-t ennyire leterheli a játék. Mindezt videókártyától, drivertõl csaknem teljesen függetlenül... Azzal nem mész semmire, ha a drivered gyorsabb, mert attól még a CPU-ra kell várnia...
Még az IDE vezérlõ is foglal prociidõt, nemhogy egy videokártya.
Mennyi idõt vesz el max. az átlagosan háttérben futó alkalmazások (tûzfal, IDE, esetleg alaplapi hangkártya? 5-10-15%? Megéri emiatt beruházni egy 2x drágább prociba?
rengeteg mindent meg kell mondani a videochipnek, nem úgy megy az hogy szól a proci hogy grafikázzál vmit, a videochip meg csinál amit akar
Ha olyan sokmindent kellene megmondani a GPU-nak, akkor ki lenne használva az AGP 8x és a PCI-Express 16x csati. De ez messze nem így van, különben a PCI-Express kártyák a porba aláznák az AGP kártyákat...
Nem lekezelésbõl mondtam hogy majd ha dolgozol rájössz, hanem mert a szövegedbõl az jött le hogy nem igazán vagy képben.
"van némi fogalmam arról, hogy az emberek többsége mire használja a számítógépet. Még ha neked errõl más elképzeléseid is vannak." Dolgoztam pár helyen, rendszergazdaként is, ezért tudom milyen egy átlaguser. Nem olyan mint mi.
"Én az elejétõl kezdve azt mondom, hogy az átlag otthoni felhasználó nem tudja kihasználni a kétmagos rendszert." Amíg nincs neki, addig jóhogy nem. Én se tudom kihasználni a Hummer dzsippet, mert nincs olyanom. :) De ha lenne...
"Ostoba hasonlat. Ha megfelelõen van megírva a program, akkor az csaknem kétszer gyorsabban fut. Lásd még PH! teszt." Ez tényleg ostoba hasonlat. :) Csak akkor gyorsul, ha egyáltalán párhuzamosítható a mûvelet. Persze sokminden párhuzamosítható, sokminden meg nem. Viszont ha egyszerre 2 progit futtatsz, máris párhuzamosítva van, így a dupla mag elõnye 1 szálas alkalmazásoknál is jelentkezik. Nem abban hogy dupla annyi fps-t kapsz, hanem hogy nem kapsz feleannyit.
"Ennyire nem vagy képes felfogni, hogy az emberek többsége nem futatt párhuzamosan két erõforrásigényes alkalmazást párhuzamosan?" Sõt, az emberek többsége nem dönget 300-zal az autópályán, mert a "mi autónk" nem bír annyit. De ha ferrarija lenne, odalépne a gázra. Értelemszerû hogy olyan gépen ami nem bír el 2 alkalmazást egyszerre (nem 2 explorer!), azon nem fogja erõltetni. De ha lenne rá lehetõsége, használná. Most megkapja a lehetõséget.
"de amíg az emberek többsége nem foglalkozik sem videótömörítéssel" Gyanítom itt Magyarországon mindenki eredeti dvd-t vesz boltban, eszébe se jutna kikölcsönözni a tékából és lerippelni...
"Ugye tisztába vagy vele, hogy mit csinál a videókártya driver? Hogy mennyire keveset számítani az, hogy a ForceWare támogatja majd a kétmagos rendszereket?" Te meg ugye tisztában vagy azzal hogy egy komoly videokártya alá miért kell komoly processzor, és miért nem kapsz annyi fps-t celeronnal mint p4-el?
"Ugyanis a játékprogramok motorjának kell támogatnia a kétmagos rendszert, miután elsõ sorban az használja a CPU-t, és nem pedig a videókártya!" Még az IDE vezérlõ is foglal prociidõt, nemhogy egy videokártya. rengeteg mindent meg kell mondani a videochipnek, nem úgy megy az hogy szól a proci hogy grafikázzál vmit, a videochip meg csinál amit akar.
9 éve dolgozom, és per pillanat a saját házam számítógépszobájából netezem. Szóval ha már ennyire nem vagy képben, legalább ne add elõ magad, mert csak saját magadról állítod ki a bizonyítványt... Nem tartom magam átlagfelhasználónak, de ha hiszed, ha nem, van némi fogalmam arról, hogy az emberek többsége mire használja a számítógépet. Még ha neked errõl más elképzeléseid is vannak. És most hiába próbálod összemosni az átlagfelhasználót és az átlaggépet, kegyetlenül nem egyrõl van szó. Én az elejétõl kezdve azt mondom, hogy az átlag otthoni felhasználó nem tudja kihasználni a kétmagos rendszert. Csak úgytünik te ezt nem igazán akarod megérteni...
Te tulajdonképp mit vártál a dupla magtól? Ez nem MHz tuning. Amire kitalálták, arra tökéletes is. Ha veszel 2 ferrarit, az se fog dupla olyan gyorsan menni, viszont ketten mehettek ugyanolyan sebességgel.
Ostoba hasonlat. Ha megfelelõen van megírva a program, akkor az csaknem kétszer gyorsabban fut. Lásd még PH! teszt.
"Jelenleg hol használják ki a többmagos procikat?" Indítasz 2 alkalmazást a gépeden, már ki is használtad.
Ennyire nem vagy képes felfogni, hogy az emberek többsége nem futatt párhuzamosan két erõforrásigényes alkalmazást párhuzamosan? Azzal jöhetsz nyugodtan, hogy játék mellett tudsz videót tömöríteni, de amíg az emberek többsége nem foglalkozik sem videótömörítéssel, sem 3D rendereléssel, sem hasonlóval, akkor mi van? Mert a helyzet ugyanis ez...
Majd lesz. Ugye hallottad a hírt hogy az nvidia is többszálúra optimalizálja a Detonatort (vagy milyen néven fut éppen)?
Ugye tisztába vagy vele, hogy mit csinál a videókártya driver? Hogy mennyire keveset számítani az, hogy a ForceWare támogatja majd a kétmagos rendszereket? Ugyanis a játékprogramok motorjának kell támogatnia a kétmagos rendszert, miután elsõ sorban az használja a CPU-t, és nem pedig a videókártya!
Te tulajdonképp mit vártál a dupla magtól? Ez nem MHz tuning. Amire kitalálták, arra tökéletes is. Ha veszel 2 ferrarit, az se fog dupla olyan gyorsan menni, viszont ketten mehettek ugyanolyan sebességgel.
"processzor: Athlon 64 4200+: kb. 130000 Ft / Pentium D 820: kb. 60000 Ft" Most jöhetnek a "drága intel, olcsó amd" fanok.. :D Ezért remélem hogy az intel is feljavítja a prociját, mert kezd túl nagy lenni az amd arca, ez nekünk nem jó.
Az átlagfelhasználó átlaggépet vesz. Vagy még azt se. Csak az árcédulát nézi a gépen, mert annyit ért a számítástechnikából. Majd ha dolgozni fogsz egy munkahelyen, rájössz hogy így van. Addig az ember csak a szûk környezetét látja, és azt hiszi hogy mindenhol az van. Pedig nem.
Es nam azt mondom, hogy mindenkinek rogton szaladni kell a boltba X2-t vagy 820as procit venni, hanem a mukodes elverol.
Akkor viszont teljesen feleslegesen kötöttél belém, mert én nem ezt kérdõjeleztem meg, hanem azt, hogy van-e értelme jelenleg az otthoni felhasználóknak rámozdulnia a kétmagos procira!
Nem viccbol irtam. :P Mert a lenyeg nem a jatekon van, hanem a ket kulonbozo program egyideju futtatasanal. Az lenyegtelen, hogy jatek vagy mas e az aldozat. Es nam azt mondom, hogy mindenkinek rogton szaladni kell a boltba X2-t vagy 820as procit venni, hanem a mukodes elverol.
Az ervelesedbol inkabb az tunik ki, hogy azert allsz ellen, ennek a dolognak, mert igy nem marad kapaszkodod az Intel mellett, mert az utolso szalmaszalat is kihuzzak az ervelesed alol (HTT) , hogy miert jo az Intel. ... Raadasul, eddig ha jol olvastam, eddig mindig azon lovagoltal (nem egy hozzaszolasban), hogy azert nem vennel mas processzort az Intelen kivul mert nincs HTT
Javaslom a memóriagondokra való gyógyszer szedését, én ugyanis semmi ilyesmit nem írtam, utolsó Intel procim egy 1Ghz-es PIII.-as volt...
(szvsz te összekeversz Punker-el, tudom, hogy elsõ látásra sok közös van bennünk (Punker és én is az SG fórumozói vagyunk, például), de határozottan állíthatom, hogy két különbözõ személyrõl van szó )
Leszarnak azok teged magas ivben, hogy 2 ev mulva egymagos processzort akarsz venni e vagy sem.Nem vagy egyebb szamukra, mint egy potencialis vasarlo, akit meglehet szediteni, s kozben kitudja hatad mogott milyen megallapodasokat kotnek.
Egyetértünk, én eddig is arról beszéltem, hogy jelenleg nincs komoly érv átlag, egyorrú otthoni felhasználó számára kétmagos proci mellett... Hogy 1 év múlva mi lesz a helyzet, az majd akkorra tartozik, én is úgy tervezem jelenleg a gépfejlesztést a jövõben, hogy valamikor 2006 elején-közepén egy A64X2-re átváltok. Legalábbis remélem, hogy akkorra már lesz számomra is hasznos aspektusa a kétmagos rendszernek.
A kutyat nem erdeklik a jatekok. Az annal inkabb, hogy ket alkalmazas egyideju futtatasanal, ne legyen akkor merteku a sebessegvisszaeses, mint a HTT-nel. Eddig azzal reklamoztatok az Intelt, hogy HTT miatt kell, ha most lesz annal jobb megoldas, de nem az Intel udvoskeje, akkor az mar szar, minek es kulonben is meg nincsen semmi program, ami tamogatna. Elmondom neked az ujdonsagoknal mindig ez van, de ami kesik az nem mulik. Majd lesz, de te nyugodtan maradj akkor is az elavult HTT-nel, mert a tezised szerint ha az otthoni felhasznaloknak jelenleg nincs ra szugsege, akkor az mar neked nem is kell. LOL Az ervelesedbol inkabb az tunik ki, hogy azert allsz ellen, ennek a dolognak, mert igy nem marad kapaszkodod az Intel mellett, mert az utolso szalmaszalat is kihuzzak az ervelesed alol (HTT) , hogy miert jo az Intel. Raadasul, eddig ha jol olvastam, eddig mindig azon lovagoltal (nem egy hozzaszolasban), hogy azert nem vennel mas processzort az Intelen kivul mert nincs HTT. Hat most lesz HTT nelkul is 2szalu program futtatas, ha tetszik neked hanem, a HTT meg a multba fog veszni, amit nem te dontesz el, hanem a nagy multicegek.Leszarnak azok teged magas ivben, hogy 2 ev mulva egymagos processzort akarsz venni e vagy sem.Nem vagy egyebb szamukra, mint egy potencialis vasarlo, akit meglehet szediteni, s kozben kitudja hatad mogott milyen megallapodasokat kotnek. Lasd memoriagyartok magas arkepzese egyeztetes utan.
Majdnem beírtam, hogy egy megfelelõ 3DMark-al rá lehetne hatni a gamer közösségre (õk úgyis élnek-halnak a pontszámokért), dehát ahhoz olyan 3DMark kellene, amelynél komoly jelentõsége van a CPU teljesítménynek...
Jelenleg hol használják ki a többmagos procikat? Tömörítõprogramoknál, grafikus programoknál, tesztprogramoknál... Ezeken tesztelték a procit fõleg a PH!-sok. Tényleg nem mennek ritkaságszámba, de a többséget szerinted meghatja, hogy csaknem 2x olyan gyors lesz a 3DSMax? Biztos a hajukat leteszik, annyira meg lesznek hatódva.
Amíg a játékok alatt nem fog realizálódni a második magból fakadó elõny, addig átütõ hatást aligha fog elérni.
Szvsz ez is úgy jár, mint sok más fejlesztés, (pl.: PS2.0 vagy 3.0, 64bites CPU, stb,): amikor az otthoni felhasználóknál már általános jelenség lesz a kétmagos proci, akkor kezdenek el igazán elterjedni a több magos procikat támogató programok, addig csak pár, elszeparált téren lehet kihasználni...
Igen akkor veled ellentetben a cikkiro is mashogy gondolkodik.
"Szerencsénkre (és az Intelnek hála) a több szálra íródott alkalmazások mára már nem mennek ritkaságszámba, hiszen a Pentium 4-be implementált Hyper-Threading technológiát, vagyis a többszálas végrehajtást szinte minden komolyabb fejlesztõ támogatja alkalmazásában, így csak idõ kérdése, hogy a két- vagy többmagos processzorok mikor válnak minden területen maradéktalanul kihasználhatóvá."
Akár 97%-al gyorsabban renderelhet 3DSMax5 alatt!! Akár 29%-al gyorsabb lehet a Photosop! Akár 88%-al is több pontot adhat a Cinebench! Akár 57%-al is gyorsabban kódolhatja videóit XViD-be!!!
Jah, ha te csak játszani akar, videót nézni és netezni, akkor a várható sebességnövekedés 0 és 10% körül van. Dehát mint tudjuk mindenki sutyiban 3D grafikus, Cinebench pont-függõ, de minimum videótömörítõ-kisiparos...
"A példa kedvéért az Athlon 64 4000+ (2400 MHz / 1 MB L2) és az Athlon 64 X2 4800+ (2400 MHz / 2 x 1 MB L2), illetve a Pentium 4 540 (3,2 GHz) és a Pentium D 840 (3,2 GHz) közti százalékos sebességnövekedést számolgattuk ki. Az eredmények elsõ látásra igencsak meglepõek, hiszen az Athlon 64 X2 26-95 %-os gyorsulást ér el, szemben a Pentium D 17-57 %-os értékeivel. Ugyanakkor gondoljunk csak bele, valójában miért is van ez. Az Intel a Pentium D-t nem a Pentium 4 egyszerû megkétszerezésébõl alkotta, hanem elõször deaktiválta a HyperThreading technológiát, ami pontosan ezekben a több szálra íródott alkalmazásokban a Pentium 4 egyik fõ fegyvertényének számított, majd a „kiherélt” processzort duplázta meg, míg az Athlon 64 már eleve nem ismerte a HT-t, így egy magduplázás ténylegesen két korábbi mag összeadódását jelenti, bizonyíték erre a 3ds max Mental Ray, V-Ray és a Cinebench eredmények, melyekben az új processzor 88-95 %-os gyorsulást ért el."
Itt a valasz NSCTifu szamara. Remelem ezekutan nem kell mar gyozkodni.
"nehogymár azt hidd, hogy valaki azért hülye, mert nincs pénze, hogy kéthetente megvegye magának az aktuális legújabb alkatrészeket!" Ezt csak te állítod. Hol olvastál ilyet?
Elõször is ne keverd össze az átlagusert az átlagos konfigú userrel! Másodszor, nehogymár azt hidd, hogy valaki azért hülye, mert nincs pénze, hogy kéthetente megvegye magának az aktuális legújabb alkatrészeket!
Celeronnal, értelemszerûen, videokártya tökmindegy, csak rajzoljon vmi képet a monitorra. Ha átlagról beszélsz, ehhez viszonyíts, mert ez valóban átlag.
A Játékosok fórumában menetrend szerint felmerülnek például olyan kérdések, hogy kell kitömöríteni valamit, vagy hogy lehet megnézni egy XViD-es videót. Vagy nézd meg, hogy a BF2 topicban hányan tették fel a kérdést, hogy Gf4Ti videókártyával miért nem megy nekik a játék....
De itt is nézd vissza például a Segítség!!! topicot...
Van magyar portalja is. :P Igen mar nem azt integralnak ra, hanem pl SB Audigyt. :P Nem tudom hogy tisztaban vagy e az arakrol es a hirekrol.
Augusztusban érkeznek az olcsó kétmagos Athlonok
"AMD augusztus elsején két új taggal bõvíti Athlon 64 X2 processzorcsaládját. A kétmagos lapkák azonban nem a kínálat felsõ, hanem alsó részén helyezkednek majd el, vagyis az eddigieknél kevesebb pénzért lehet majd kétmagos Athlont vásárolni. Jelenleg a legolcsóbb kétmagos AMD-processzor listaára 537 dollár (~111 ezer forint), az új chipek azonban már 345 dollártól (~71 ezer forinttól) megvásárolhatók lesznek. A Digitimes szerint a hamarosan érkezõ chipek 3800+ és 4000+ típusjelzéssel lesznek ellátva. Noha pontos specifikációik egyelõre nem ismertek, valószínû mindkét chip 2 GHz-es órajelen mûködik majd, a 3800+ magonként 512 kilobájt, a 4000+ pedig magonként 1 megabájt másodszintû gyorsítótárral készülhet. Ezekkel együtt az AMD már összesen hat kétmagos Athlont kínál majd a vásárlóinak."
Az atlag felhasznaloknak nem erdekuk kulon beruhazni egy hangkartyara, mikor egy hasonlo tudasu kartyak talalhatoak mar meg az alaplapokon. Lasd pl Soundstorm az NF2 lapokon.
Yepp, csak éppen az NF3-asok és 4-esek már nem rendelkeznek Soundstorm-al. Amúgy aki áldoz 100e+ Ft-t egy procira, annak általában azért van valami normális hangkártyája van, mert azért egy Audigy2 messze veri a Soundstorm-ot.
2 ev mulva mar gyakorlatilag mar nem fogjak gyartani egy magos processzorokat, mert nem erdekuk.
A jelenlegi tendencia szerint így lesz, viszont e pillanatban a két magos rendszereket az otthoni felhasználól max. a több párhuzamosan futattot programok esetén látják elõnyüket. Remélhetõleg azért 2 év múlva már a programok ki fogják használni a több magos rendszereket is...
Es meg valami a legtobb internettel rendelkezo atlagfelhasznalo igenis jatekra, filmekhez es zenekhez hasznalja a PCjet. Kb 300ezer internettel rendelkezo magyar haztartas van. Csak figyelmedbe ajanlom a doom9 forumat 76,671 user van regisztralva, ami ha jol szamolom az internetezok kozel 1/3-a.
Én úgy látom, hogy az összes regisztrált ennyi, amibe nem csak a magyarok tartoznak bele... így "kicsit" azért rosszabb az arány, legalábbis ha szerény matek tudásommal nem tévedek, igaz?