én asszem inkább megvárok valami életképes open bétát, vagy demot, de leginkább a full-t... :)
Egymás ellen lehetne hamachin tolni, csak szedjétek le a klienst fileplanetrõl, meg kell egy módosított fájl és engedi a LAN-t is...
Nekem már elindult a game, nagyon jól fut igaz csak a Commanderem van a pályán. :D Meg kellene nézni, hogy lehet berakni AI-t. Nforce fórumon errõl is beszélnek...
Na mi a pálya a beta MP ügyben? letölthetõ Fileplanetrõl, csak kulcs kellene hozzá.
izlések és pofonok :) ez nekem már szõrszlhasogatás és nagyon iylen irányba elvinni a dolgokat meg veszélyes nehogy átessenek a ló tuloldalára mint moo3-ban :) mind1, ugyis a készitõk fogják eldönteni mi kell és mi nem, a végeredmény meg majd kiderül milyen lessz :P
No. Amit írsz szerintem tévedés. Nem automatizálásról van szó. Vagyis nem abban az értelemben, hogy a gép bármilyen módon megkönnyítené a játékos dolgát. Arról van szó, hogy adott számú egység legjobb kihasználása érdekében be lehessen állítani bizonyos idõzítéseket. Ezt természetesen a játékos is átláthatja fejben, de sokkal egyszerûbb ha láthatja azt ami történi fog. A kivitelezése szerintem nem bonyolult ha a lényegre törekszik a fejlesztõ. Nem kellenek csili vili sttisztikák, csak egy egyszerû felület amin maximum 5 új gomb van. Szerintem ezt teljesen jól meg lehetne csinálni, és a használhatósága is rendben lenne.
maga a kategória definiálva van de mégis van oylan hogy egy rts-el inkább azok jáccanak akik amugy turnbasedet preferálják vagy forditva :) szal definiálva az van de ettõl még midnenkinek egyéni elbirálás hogy azon belül õ minek tekinti magában :)
abban emg hogy a legtöbb rts nem strat full igazad van..., ergo a definicio tulképp már megbukott :D
Az RTS/TBS dologba nem mennék bele, bár nemhiszem, hogy nézõpont kérdése, definiálva van hogy mi micsoda, nem mindekni kiszopja az ujjából :).
Reflex az RTS része? Háááát, mondjuk az RTS-ek nagy része nem is stratégia, szal... inkább nem vitatkozom :)
Szerintem te nem játszottál eleget a C2-vel. Én játszottam vele sokat, ha van 10 120-as gyalogos egységed, 4 lovas (32 ha jól emlékszem), valamint még valamennyi tüzérség, és mindezt, úgy, hogy pause alatt nem lehet parancsot kiadni... Pedig abban a játékban sokat számít, hogy mikor sütik el a fegyverüket az egységek, amíg csak 1-5 egységed van és csak egy fronton harcolsz addig heppy vagy mert izgalmas, de ha 10+ egységed van és esetleg 2+ fronton harcolsz akkor rájössz, hogy egy rakás szar, egyszerûen átláthatatlan (erre persze adalék az akadás...).
Hát én a HOI-t afféle RTS/TBS hibridnek tekintem, inkább TBS mint RTS. Fõképp azért, mert amilyen sebeséggel én játszok vele (amikor csaták vannak), ott majdhogynem csak annyi a különbség egy TBS-hez képest, hogy itt nem kell játékbeli óránként NEXT TURN-t nyomni, hanem magától lép a következõ órára. Én úgy vagyok vele, hogy egy RTS-nél nemcsak a stratégia, hanem a koordinációs készség és még a reflexek is beszámitanak (lást TA-ban a mikromanagement a harcokban - mert számit hogy az egységek mozognak-e vagy sem, Starcraft/AOE és társai, ahol sokszor azon is múlt a dolog, hogy az ember tudja-e a hotkeyeket és képes e figyelni a gazdaságra is miközben zúz a frontvonalon). Szóval az RTS és TBS közt én nem csak a tükörforditás szerinti valós idõ/körökre osztott különbséget nézem, hanem azt is, hogy mennyire mozgalmas/akciódús a játékmenet a játékos szemszögébõl. Természetesen ez csak az ÉN különbségtételem, más szemszögbõl nézve (és lehet hogy ez a többség véleménye) egy folyamatosan futó HOI az RTS :)
Érdekes különben, hogy nekem pont a Cossacks 2 jött be azzal hogy azt a 120 darab katonát akit legyártok, egy pillanat alatt egyetlen csapatba rendezhetem és máris 1 egységgel kell foglalkoznom, nem 120-al. Szóval én azt mondanám PONT a Cossacks 2 a jó példa arra, hogyan lehet sok egységet könnyen irányitani.... :)
ugyértem kezelõfelületileg, meg a megoldása :) legalábbis szvsz amugy ez igy igaz ahogy mondod de tedd hozzá hogy akkor enyi erõvel midnet automatizálsz, game elsõ 5 percében beállitasz 400 dolgot és onnantól 3 óra mozi mert semilyen közremüködést nem igényel :)
amugy az egyszeri 10 éves amcsi fasznak szvsz pont kéne ez mert ilyen szempontból ahogy mondod tényleg egyszerüsit, ergo könyebbé teszi a játékot :P
amugy lehet bejönne de én még midnig azt modnom tessék megnézni moo3-at, moo2 egyik kedvenc ürstratom volt 3at meg 10 perc után töröltem, iskola példa erre hogy midnen szarra telezsufolták, gyk only automatizálás volt az egész alig votl dolgokba beleszólásod, emg tele kimutatásokal emg minden iylesmivel hogy majd attó jobb lessz és a végeredmény meg egy nagy halom ürülék lett..., de még ezer +1 gamet szurtak el azzal hogy túl sokat akartak újitani..., szóval én picit azért félek ettõl a midnent újitsunk meg mizériátó mert méne..., állandóan eszetlenül klikkelni meg akkorse kell ha ez a funkció nincs benne..., picit hosszabb utat adsz meg egyik csoportnak és máris késöbb érnek oda valamivel, tény hogy nem olyan pontos, de ha valakinek erre van midnenképp igénye müxik az is... :)
Bonyolult? Vazze pont ez egyszerûsít. A valóságban így mûködnek a dolgok, elõre tervezel, kiadod az ukázt azt csinálják, ha van valami szólnak. Nem azt mondja a parancsnok: OKé ti 10en lesztek az egyes csapat menjetek xyra. Odaérnek, visszaszólnak, akkor mondod kit támadjanak...stb.
A Cossacks 2 pont azon bukott el (legalábbis nálam), hogy sok egység esetén, egyszerûen átláthatatlanná vált az egész. Namost ahhoz képest messze több egység lesz itt. Hogy fogod átlátni? Ha 3 fronton harcolsz monjuk és még nuke-ok is jönnek, azt hogy látod át? Pont az teszi bonyolultá, hogy ilyen dolgokat kihagynak belõle. Persze ez az egyszeri 10 éves (amcsi) f***nak már sok lenne, mert elõre gondolkodni képtelen, tervezni egy normális támadást meg pláne képtelen....
És ha ez benne van sem jelenti azt, hogy megtervezed, kiadod a parancsot és hátradõlsz, hiszen figyeled a csata alakulását, hogy ha gáz van közbeszólj, de pl. itt jöhetnének be olyan dolgok, hogy morál. Nem hajtják végre a kiadott parancsot, mert beszartak, inkább visszavonulnak, így meg kevésbé kéne hátradõlni, viszont szerintem sokat dobna a játékélményen, az ember anélkül élvezhetné a gyönyörû csatát, hogy állandóan eszetlenül klikkelne, vagy pausolgatna....
télleg elbeszéltünk :) amit irsz amugy emgvan a hoi-ban, és szvsz ahoz illik is, egy rts-hez már nem annyira, mert akkor mi dolga marad a játékosnak? :D meg szvsz nem akarták már ennyire tulbonyolitani, sok gamet szartak már el azzal hogy mindent beleraknak és a végeredmény a mindenttudo csoda helyett egy káoszos izé lessz... (lásd pl moo3) max anyit azért énis el tudnék képzelni, egy egy kiadott parancsnál a célnál mutassa egy kis icon hogy emnyi idõ mulva fognak odaérni pl, ez pl nem lenne rossz, az összehangolt támadást meg micromanagelje a player, azért rts :), ha nem akarsz ezzel tökölni akkor tényleg hoi, vagy victoria, vagy eu1-2, stb :)
Jó lenne amit irsz, de szvsz ez már messze túlmutat egy RTS keretein... legalábbis jelenleg. Meg egy kicsit kelljen már a játékosnak is mikromanagelni a dolgokat :)
Mindamellett én örülnék annak, ha tudnának valami olyasmit csinálni mint a Hearts of Iron sorozatban, csak sokkal szebben és RTS-ben :)
Én meg azt mondom, amit úgy látszik te nem értesz ( elbeszélünk egymás mellett ), hogy ne csak azt lehessen beállítani, hogy egy idõben érjenek oda, hanem azt is, hogy mondjuk hagyjunk 1 perc reagálási idõ az ellenfélnek, hogy a csapatait a támadás vélt helyére vezényelje, és üssünk rá a meggyengült pontokon. Az egyszerre odaérésre meg azt mondtam, hogy nincs nagy különbség aközött, hogy a különbözõ egységek egy irányból mozognak, vagy esetleg különbözõ irányból érkeznek. Én azt mondom, hogy lehessen megtervezni egy támadást idõskálán. A térképre lehessen egy olyan réteget feldobni ami áttetszõ és azon lehessen kijelölni célokat hozzárendelni támadó egységeket és lehessen beállítani egy idõ skálát. Pl 10 - 10 - 10 bombázó üssön le 3 üteget majd 20 mp múlva nyomuljanak be tankok támadást színlelve, majd 1 perc elteltével hátráljanak. Ekkor menjen ugyanaz a séma a bázis másik oldalán. Lehessen ilyen módon kimozgatni a mobil védelmet és ezáltal kevesebb egységgel, nagyobb hatékonysággal támadni. Ennyi. Az egyszerre odaérés, legyen akár 10 alakulat 10 irányból erre kevés.
nem azt mdonta hogy muszály, csak meg van rá a lehetõség..., ergo + stratégiai lehetõség..., és még midnig nem érted, itt nem arról volt szó hogy egy alakulat ér oda egy idõben, ez már tényleg elsõ age off-ban is benne volt, hanem több külön alakulatnak is össze lehet hangolni az érkezési idejét rendesen ami elég pozitiv... és hogy mirét jó ha egyszere érnek oda nagyából? gondolj bele, elbombázod enemy turretjeit és fél óra mulva mire odaérnek a tankjaid vigan újraépitett mindent...., dejó stratégia..., viszont ha pont akkor bombázod le mielött odaénrek és ahogy eltüntek már be is nyomulnak a tankok ugyanaz a támadás máris jóval nagyobbat üt...
az út kiszámolására meg annyit hogy ok akkor legyen diff egyenlet, azse egy olyan vészesen nagy wasistdas..., és aki ilyen szinten programozik mint ami egy iylen game megirásához szükséges nem hiszem hogy különösebben fennakadna rajta... (amugy az ált. isk. tényleg egy erõs sarkitás volt, de a lényeget tükrözi..., nem az elsz a elgnagyobb probléma hogy hogyan programozzák le...)
A "csapat" szó alatt különféle egységekbõl ( különféle sebességgel ) álló alakulatot értek. Ilyen fomrán, hogy a különbözõ egységek milyen irányból közelítenek teljesen mindegy. Egyébként ha figyelitek a videót a fickó nem arra veri a mellét hogy kára egy idõben érkeznek, sokkal inkább azt mondja, hogy nagyjából. De itt van a bökkenõ egybõl. Mert tök jó, hogy le tudunk bombázni egy üteget és utána mehetnek a csapatok, de hova ? Mért akkora szó, hogy egy idõben érnek adott helyre? Ne érjenek oda egy idõben! Menjen egy bombázó raj, ami szõnyegbombázással elsöpri az utat és utána menjen a fõ csapás. Közben oldalról szivárogjanak be kisebb tankok, amik esetleges stratégiai célokat tudnak megsemmisíteni, amíg a védekezõ a fõ sereg ellen harcol. Menjen X csapat Y cél ellen Z idõskála szerint. Ez az iagzi stratégia. Félrevezetni, beijeszteni, hátba támadni. Engedtessék meg egy példa... Hogyan viszel egy tankcsapatot és egy vadász csapatot azonos sebességgel? Másik dolog, hogy miért nem lehet azt beállítani, hogy mondjuk egy 100 egységbõl álló bombázó raj 10 es csoportokban támadjon 10 különbözõ célt azonos idõben, miközben a vadászgépek kötik le az ellenség légvédelmét. Én ezt hiányolom, ha ilyen szinten lehetne tervezni az lenne jó.
Másik dolog a leprogramozása... Tipikus modell probléma, hogy amit mondasz igaz teljesen sík felületeten történõ egyenes vonalú egyenletes gyorsulás esetén. Lássuk csak hol halhat el a dolog... Pl 2 tank van és van egy olyan akadály amely mellett csak egyesével férnek el. A tankok nem képesek légvonalban haladni. A táj egyenletlenségei miatt hol lelassulnak hol felgyorsulnak. A repülõknek fel kell emelkedniük egy hegy miatt. Szóval ez nem olyan egyszerû inkább differenciál egyenlet megoldásnak mondanám prediktor-korrektor módszerrel. Ez meg nem ált. isk. tanagyag asszem.
majd kiderül ha kijön a full :) mellelseg szvsz nem lehet olyan borzasztó nehéz ezt leprogramozni, szal nemhiszem hogy kimaradna (gyk egy ált isk. 7.ben tanult fizika képlet leprogramozásával meg lehet oldani, kb 3 változóval...)
Jol ertelmezed. A prezentacios videokban szoktak is mutogatni ezt a kunsztot. Az igaz, hogy mindig csak az latszik, hogy a faszi osszehangolja a ket csoportot, azok meg elindulnak. Arra nem emlekszem, hogy egyszer is latszana, amint odaernek.
szvsz az alatt hogy azonos idõben érnek oda nem azt értették hogy akik egymás mellet mozognak mert az már tényleg alap hanem hogy két külön csoport az egyik pl elõlrõl támad a másik meg pl oldalról azokat lehet igy össze coordinálni..., elgalábbis én igy értelmeztem és tényleg csak ilyesminek lenne értelme... azt hogy egy csoportban a leglassabb sebességével mennek már age of 1-ben is megcsinálták asszem...
Hát most kicsit megszédültem... "Tervezik a többjátékos módot ..." Elég gáz lenne ha csak terveznék. Remélem nem esik a TA hibájába, hogy a multi rész eléggé elnagyolt és lepusztult lesz. Azt is remélem, hogy lesz atom elhárító raksi, mert különben elég gáz lenne ha csak dobálhatnánk a nukékat. Ami a stratégiai részt illeti, ez már egy halvány reménysugár. Teljesen jó, hogy be lehet állítani hogy kb egy idõben érjenek az adott helyre, de ez szerintem édes kevés. Már a Red Alertben meg lehetett adni, hogy a csapat egységesen mozogjon. A Warcraft III -ban pedig alapból mozognak így. Ez ma már nem újdonság. Nem tudom emlékszik-e még valaki anno a TA kis demóira ahol pl a játékban található ballisztikus egységek "tudását" demonstrálták. Annyi volt, hogy ment egy tank egy hegyre. Egy ugyanolyan másik pedig állt a hegy közepénél. A lényeg az volt, hogy mindig a magasabban lévõ tank lõtt messzebbre. Ez mind szép is volt, de a TA ban a ballisztikus egységek 75% használhatatlan volt pontosság, és lõtáv problémák miatt. Alapjába véve nem volt rossz gondolta, sõt lehetett is vele trükközni, de a felhasználhatósága elég rossz volt.
Szép a gém, rendben is lesz szerintem, de ez akkor is kevés...
Potenciális hibahely pl a repülõk mozgatása. Mert ha egymáson repülnek, mint a TA-ban, akkor egy területre sebzõ üteg simán ketté tépi mindet. Pl oda NAGYON kellene hogy formációban repüljenek... És van még 150 apróság ami iagazán naggyá tehetné a gémet...
ÉS annak van értelme? Nincs. De hogy te mit csinálsz az a te dolgot, de pls ilyen HSZeket ne írja be, hogy mé nincs hír. Mert egybõl asszociálok egy másik topic másik lakójára.... :(
Nemtom igazából azzal telnek a nappalok meg az éjszakák hogy nyomom az F5 öt a http://www.supcomuniverse.com/ http://www.supremecommanderhq.com/ odlalakon.
Ez minden játéknál így van.. :) Nagyon ritka (van egyáltalán?) az olyan játék aminél képekbõl és videókból kiderül mennyire is jó....ezeken csak a grafot látod, sok esetben még az UIt sem mutatják..
Megneztem. (Koszi a tippet Zsolo!) Nem tudom. Azt mondanam lenyugozo, de egy jatszhato verzio kell belole. Csak akkor lehet majd eldonteni, mennyire lesz menedzselheto egy ekkora vilag, mennyire lesznek ertelmesek az egysegek. Lesz-e letjogosultsaga a sokfele egysegnek, vagy csak par tipust lesz ertelme hasznalni? Meg ugye a hardware igeny.
Vagy Mplayer amihez kb semmi kodekpakkot nem kell feltenned és lejátszik mindent. MINDENT Légyszives nézd meg a videót és várd türelmesen a játékot Te is.:D
Arra kene raallitani egyszer nehany pszcihologust/szociologust, hogy miert akarja mindenki a leheto legegzotikusabb, vagy leheto legfrissebb codecel tomoriteni a videoit. Nem vagyok hajlando a QuickTime-ot frissitgetni, igy meg csak hang van.
Most láccik igazán, hogy a globális stratégia a zoomolgatást jelenti. Teccik egyébként a stuff, de vajon milyen gépen futott a gém, amin ennyire szaggat? ^^
izlések és rokonok... én se játszottam hülyére magam vele, de a kardozás meg a tánc az nagyon ott volt :) Ráadásul ugye a kardozás nem is volt új elem benne, csak éppen a kor szinvonalára hozták.
hát nemtom, nekem az új pirates pont nem jött be valahogy, de lehet már csak kinõttem belõle nemtom :( vagy a régit csak az emlékek szépitik meg, passz :(((
Szerintem a felújitásoknál azt kéne megtanulniuk, amit Sid Meier a Piratessel csinált. Ott lényegében minden ugyanaz, de mégis feldobta az egészet pár jó trükkel/ötlettel. És voilá, kész a szuperprodukció :)
egyetértek de valamirét mégse teszik ezt emg soha :(, godnolom azért mert iylesminek nem lehet jó reklámkampányt csinálni mert hogy hangzik az reklámban: hogy ez ugyan az amit már régen nyomtál csak egy picit jobb graffal, és semmi extea... :PPP pedig szerintem tényleg lenne értelme, de ha nem akarják a közelmultban megjelent gamekat akkor felújithatnának csomo régi nagy nevet amik talán nem is lennének olyan nehezek...
ui.: azért erre nem a cod a elgjobb példe ami egy full lineáris egyszel végignyomom oszt kész aktegóriáju game, multiban emg tömeghent :PP szal azért inkább tartalmasabb gamekat újitgassanak szvsz :D
Tul. képp. a kiadók simán megtehetnék, hogy a bevált jól elkészített cuccokat kiadhatnák új motorral. Valami ilyesmi lett volna a HL, de az nem volt teljesen korrekt. Érdekes hogy patch-ben még soha nem láttam igazán komoly API fejlesztést. Miért nem adnak a COD I-nek PS.3.0 -t? Nem kell mindig vmi új elcsépelt story, csak tegyék jobbá oszt szvsz...
nah ez pl jó 5let lenne szeritnem, végre olyan kieg jönne ami nem +2 egység +1 map kombót tartalmazna :) amugy meg én csak azt remélem hogyha már csuszott és tényleg készvan már eléggé akkor addig legalább agyon optimalizálják és tesztelik :) és nem majd a 340. patch fogja orvosolni a teljesen egyértelmû egyensúlybeli problémákat pl :) reméljük új király ül a trónra és feladja a leckét a többieknek :)
Ha ez így van, akkor szerintem azon vacilláltak, hogy megvárják-e a dx 10 -t vagy sem. De mivel az API és a Vista csúszik kb 1 év lesz mire a dx10-es gamák ideje eljön. Inkább kiadják mert kb 1-2 hónap meló van még vele, és majd az expansion pack idejére elgondolkoznak a dx10 kompatibilitáson.
amugy azért szvsz ha mgéis kijönnek akkor ez hogy na mégis jobban álnak mint ahogy szöveg erõsen meseszerü..., szvsz akkor eddigis igy áltak és a kiadó akarta csak csusztatni a megjelenést, amin végül sikerült valahogy megegyezniük :)
hát én félek hogy ez csak hiu ábránd..., de reméljük a legjobbakat :)
Ez az a játék amit idehaza megjelenés napján meg fogok venni(ha a demó jól fog futni a 7800gt videókártyámon 1gb rammal) rohadtul várom, csak legyen olyan mint a Total volt.
link érdekes hír, egyáltalán nem bánnánk ha idén megjelenne...
mikorra várható a megjelenés??
ez lenne aleges elgjobb mindenkinek szvsz, nekünk, a készitõknek, a kiadóknak, midnenkinek :9 kérdés hogy ezt akiado is belátja-e és sikerüle létrehozniuk az új rts királyt :)
Jobb lenne ha egy igazán faxa kis gém lenne itt ;)
Nem véletlen hogy igyekeznek fejlesztõi környezettel megspékelni a gémeket, ezáltal meghosszabítva az "életüket". 1 sz mint 100 jöjjön már az SC "oszt" majd szétmoddoljuk, hogy jó legyen :DD ( mekkora gáz már a címválasztás )
"de igazán egyedi ötlet vagy minõségi megvalósítás régen volt." ott a pont... :( sajnos ez a tendencia..., semmi nem számit csak adjuk el vagy a csilivili engineel vagy a nagy névvel és aztán mehet midnenki a sóhivatalba ha valami bajavan... :/ és a singe vs. multi résszel si egyetértek, nagyon ott kell lennie ma egy gameben a singlének ahoz hogy hajlandó legyek végigvinni, mig multinál már egy erõs közepessel is elvan az ember ha nincs más... ez az egy szerencse a mai játékfejlesztésben hogy azt azért még a sok szemellenzõs kiadó is észreveszi hogy a jövõ a multiban van és a single egyre inkább másodhegedûs..., aki emg ezt nem veszi észre az elöbb utobb nagyon pofára fog esni... :P azért én még reménykedek hogy ez a game lessz az üditõ kivétel és minõséget kapunk nem pedig a nagy nevekkel akarják kiszurni az ember szemét, amig élünk remélünk :)
a dx10et meg nem is kell emulálni, egyszerüen dx9et és dx10et is támogat, annyi hogy a dx10es csilivili effecteket nem fogja támogatni a dx9es kártyád dx9 módban..., jó ideig nem lessz mgé szvsz only dx10 game mivel azzal gyk a saját halálos itéletüket irnák alá mivel tuti anyagi csõd siekrülne belõle...
amiket átnyomtak jövõre annak fele se dx10es..., sõt én perpill ut2007rõl tudok csak ami tutira az... :)
Milyen marketing fogás az, hogy a karácsony idejére ésedékes megjelenést eltolják?
Arról nincs info hogy ez dx10-es lenne, de a válasznak ez a része a "hihetelten hogy gyk mindent átnyomnak jövõre" részre vonatkozott. Viszont dx10-t nem lehet emulálni dx9-es kártyán... Szal ha vmi dx10 akkor az nem fog valszín futni dx9 karin :(
Ami a minõság részét érinti, sztem igenis ez az egyetlen lehetõség igazán emlékezetes ( és profitáló ) játékot készíteni, hiszen már szinte minden történetre van 2-3 megvalósítás. A sok tömegtermék kötül a minõséggel lehet kitûnni. Vannak gémek melyek eladhatók egy új technika miatt lsd. Doom3, de igazán egyedi ötlet vagy minõségi megvalósítás régen volt. Minden gémben van vmi apró kis bug, ami csak akkor tûnik fel ha valaki tényleg zúzza a gépet. Egyszerûen nem lehet mindenre gondolni, mert lehet hogy egységenként a gém csili-vili, de az egész nem áll össze semmivé... Pont ezek azok a dolgok, amik meghatározzák egy gém életét. A single kb 1 nap a legtöbb esetben, a hangsúly a multin van. Ha az kuka, kuka az egész gém.
azért tegyük hozzá hogy a mai játékiparban ez a elgutolso szempont amiért tolnának egy játékot 8és ilyesmi miatt ált nem is teszik) az ide oda tologatás esetek nagyrészében a kiado miatt van vagy marketing fogás vagy valamilyen egyébb agyrém..., arról meg hogy ez dx10es lenne még nem halottam õszintén, valami hivatalos info van errõl? (ui.: azért azt is valjuk be hogy only dx 10 tuti nemlesssz szal futni futna dx10 elött is még akkrois ha esetleg támogatná dx10et is...)