Itt valami titok lappang, immáron hosszú évek óta, én mondom...! :)
És még egy adalék: Mikor 2000-2002 környékén megjött az SGD a nagyjavításból az új szárnyakkal, a cseh ember annak rendje s módja szerint beleragasztotta a korlátozásos matricát is. Ez általában a kabinplexi tetején a függönytõl kicsit lejjebb volt ennek viszont bal oldalt a vészledobó környékén található. Nos, azt nem tudni fordítási hiba-e vagy tényleg igaz (azóta se derült ki számomra) de bele van írva hogy dobott orsót is lehet végrehajtani - holott ugye egy Z-142-vel elvileg nem lehet... A hatósági berepülésre kijött K. Palibácsi is kiszúrta eme kis nüanszot (gondolom :D), mert berepülés címszóval szinte csakis és kizárólag vizszintes ill. függõleges dobott orsókat gyártott. :D Nnna, ekkor öregedett vagy 20 évet a gép gazdája, aki a földön állva figyelte a mûveletet, s vihartempóban beragasztásra került a mûszerfalra egy korlátozó vérvörös színû matrica, miszerint "Mûrepülés és szándékos dugóhúzó végrehajtása tilos, repülés csak normál "N" kategóriában engedélyezett" Azóta nemhogy mûrepülés, de 2G-nél nagyobb terhelés nem is érte a gépet, AMU-1 meg új szárnyak ide vagy oda. :)))))
Ui.: Egyébként volt olyan szerencsém, hogy alkalmam volt több ízben is repülni ezzel a géppel - és hát valami félelmetesen szuper! Mind motorikusan mint állapotra. Gyakorlatilag mint egy szalon állapotú Mercedes. :)
Na ebben nem tudok allast foglalni szor, de teny, amikor tavaly vizsgaztam Laci bacsinal 142-esbol, akkor elotte kunyeraltam egy 142 legiuzemet Budaorsrol (mivel a tobbiek mar boszen tanultak, es vizsgaidoszak elott bajos lett volna masolgatni ossze-vissza, igy tanult kollegam, N.Z. unszolasara megkerestem a Pinke Sanyi ba'-t Budaorson, o meg eliranyitott a Matuz Pista bacsihoz) es annak az elso oldalan volt egy ilyen bulletin lista (igaz nem teljes). A listaban azok a bulletinek voltak, amik a legiuzemeltetesre vannak hatassal - vitorlazo vontatasa, murepulesnel kompresszor hasznalat, dugoban szandekos teljesitmeny-adas megtiltasa, gepbol valo kiugras szabalyai, keverek-vezerles beallitasa, fordulatszammero szinezese, stb. Eeesss: Idezet szo szerint: "Repulogep uzemeltetesi korlatozas - a repulogep 3600 oras elettartamaban murepulesi vagy vegyes kategoriaban max. 190 orat uzemelhet". Na most aztat nem tudom, hogy az MRSZ uzemeltetesu 142-esekre ez hogy vonatkozik, ha mint mondtad, a hatosag azt mondta, fityisz.
Ez így nagy majdnem igaz amit mondasz, de én úgy tudom a történetet, hogy amikor az a bizonyos 142 elhagyta a szárnyait Csehországban, akkor azonnali hatállyal le lettek állítva a gépek az egész világon. Majd az eset kivizsgálása után a gyár kiadott egy bulletint, miszerint csakis fõtartóvasalás-erõsítés után repülhetnek újra a 142-esek. Ezt persze csak a gyárban csinálhatták meg sehol máshol. Állítólag Nyíregyen is csináltak egyet, de azt a gyár nem fogadta el (ennek a gépnek nem tudom mi lett végülis a sorsa - az is lehet hogy csak urban legend). Szóval ekkor indultak meg a karavánok a világ minden tájáról Otrokovice felé.
Ami nem gyûrûzött be hozzánk (értsd: a magyar hatóság nem adta tovább a magyarországi üzemeltetõk felé, nem is fogadta el) az az, hogy ama bizonyos bulletin azt is tartalmazta hogy ezen vasaláscsere után a maradék mûrepidõt még ki lehetett volna repülni a gépekbõl, utána viszont már csak a komplett szárnyak lecserélése és AMU-1 beépítése után lehet ismét mûrepülni az adott géppel. Akkor viszont 5500 órát, ahogy mondod te is. Ezzel szemben nálunk azt mondta a hatóság, hogy ha megvan a vasalás-csere, akkor is csak normál kategóriában repülhet a gép, a benne levõ maradék mûrepidõ meg mehet a levesbe. :( Tehát tudtommal Magyarországon jogilag egyesegyedül a SGD mûrepülhet az új szárnyaival.
Szatyi, te meg told fel majd a keped msn-re, mert lehet, hogy kollegak lettunk, de meg mindig alig talallak meg... :) Nem bujhatsz el a sok sor elol:D Ami amugy pofatlanul draga a C7-ben, de ez mellekes. Majd szeptemberben hozok egy rekesszel, jau?:D Es tudod, milyen alarc? Sz... alarc
lhmc: szeptember-oktobertol lesz ejszakaizas, (augusztus vegen, szeptember elejen nyari tabor II. van) szerintem akkor terjetek vissza a temara. (Bocs, hogy en valaszolok Szatyi helyett, de o csak delutan lesz itt szerintem.:) )
Clidey: ha jol tevedek, a cseh "fenyestekintetu legugyi hatosag" (na kitol ideztem?:D - Szatyi tudja:D) 2000-ben kiadott egy bulletint, hogy a 142-es osszelettartamat 3600 orara korlatozzak, es ebbol murepulesi, vagy vegyes kategoriaban max. 190 orat uzemelhet. Szarnycsere, meg AMU-1 eseten mar mas a leanyzo fekvese, mert ott mar felmegy az elettartam valami 5500 orara. A Golf-November valoban nem szarnycseres, de ha van meg benne murep. ido, akkor miert ne? :)
Ja, Szatyi ne nyuld le a dumamat, hogy "amig van nyomas a centroplanban, miert ne" mert ezt en szoktam mondani, szor. (Flecsrol nem is beszelve:))
Én se értek lévén nincs barna szakszóm, de az adott bulletinekkel tisztába vagyok mivelhogy repülöm a típust. A 'vígan mûrepülés'-t nem szószerint értettem, hanem hogy egyáltalán mertek vele mûrepülni. :) És a 'merés'-t sem rossz értelemben értem hisz a repülõ tuti alkalmas rá, sõõõt... csak van annyi vér a pucátokba hogy szartok az itthoni begyöpösödött irodista bürokráciára. :)
Btw mostanság három haverról is tudok aki hozzátok jár Trénerezni...irigylem is õket rendesen! Majd talán egyszer én is...
Azta de rég pofátlankodtam erre felé! De most gondoltam beböfögök pár sort. Miskolc, meg nyíregy között most van forgalom rendesen, levegõben és földön egyaránt. Brian-nak már nem az elsõ nyíregyi leszállása a mostani. Jómagam is megyek a hétvégén LHNY-re, mert az lesz az utolsó oktatós (motoros PPL) útvonalam, majd még aznap egyedül mégegyszer menni fogok. Aztán köv hétvégén hatósági vizsga, ha õk is úgy akarják. :P
Soaringpilot! Van pár srác akiknek van NVFR jogosításuk, és gyakorlat képpen szoktunk átjárni C-152-vel éjszakaizni, de ezt akkor érdemes, mikor a fõsulisok is nyomják az éjszakait. Nincs infód véletlenül, hogy ez mikor fog történni?
Üdv.: Sz.T.
Én ehhez nem értek, nekem egy itteni oktató mondta:) Az viszont túlzás hogy vígan mûrepülünk a Novemberrel, nagyon ritkán szokott a normálistól eltérõ üzemmódban repülni:) Egyébként is, amíg a centroplánban van nyomás, addig nincs gond:DDD Ezt a legutolsó mondatot nehogy komolyan vedd:D
Na hát ez az! Ez nekem a rohadt furcsa! Ugyanis habár a gyári bulletin szerint azokkal a gépekkel, amelyeken elvégezték a fõtartó-vasalás megerõsítését (figyelem: nem szárnycsere!) ki lehet még belõlük mûrepülni a még bennük maradt pártíz órát, azonban ez Magyarországon NEM érvényes, a hatóság ezt a bulletint nem "gyûrûztette be" hozzánk! Itthon egyetlen esetben lehet Z-142-vel szabályosan és hivatalosan mûrepülni: ha vesz rá a gazdája két vadiúj(!) gyár által átkonstruált/megerõsített vasalású szárnyat és az ülés alá berakat egy AMU-1 adatrögzítõt! Ilyen gép pedig tudtommal itthon egyetlen egy darab van itt nálunk LHDK-n az SGD. Tehát ti vígan mûreptek az SGN-el, pedig igencsak tilos volna... Ezt nemértem én igazán, hogy ilyenkor ki követ el szabálytalanságot? Az országban tucatjával találhatók még 142-esek bennük ragadt mûrep-idõvel, de a hatóság mindegyiket leállíttatta egytõl-egyig...csakis fõtartóvasalás csere után repülhettek újra, akkor is csak talpon. Szóval nem vágom én ezt...de örülök a szerencséteknek, használjátok ki, míg arra nem jár egy hatósági ember akinek szemet szúr! ;)
Elképzelhetõ, hogy a hét közepe felé megyünk LHMC-re touch and go-zni:) Jó sokan, kb az egész évfolyam, kivéve egy-két embert. Még nem tudom melyik géppel megyek, mindig aznap reggel dõl el, most is az utóbbi 3 útvonalamat 3 különbözõ géppel repültem:D Szóval touch and go, jön a gép vissza LHNY-re, növendékcsere, és megy is vissza, úgyhogy aznap jó sok forgalmatok lesz:)
Igen, a Golf November, amely úgy tudom, itthon az egyetlen hivatalosan is mûrepülhetõ 142-es (lehet hogy van több is, de ez biztosan az). Ezt viszont ritkán használják ki, ugyanis tudtommal kevés mûrep idõ maradt benne. A lajstromjele is arra utal, hogy az itteni flottában ez a legfiatalabb gép. Egyszer amúgy repültem vele mint utas, de kiképzésben még sajnos nem volt alkalmam kipróbálni. Remélem mihamarabb eljön ez is:)
Kikérem magamnak én állandóan itt vagyok - mégha rídonliba is... :) Úgyhallottam ezek közül valamelyik(ek)kel lehet akrobáciázni is...errõl van valami infód?
Na jah, a Zlin az Zlin, élvezet vele minden pillanat repülés! ;)
Clidey! Mondom állandó jelleggel:DDD Az itteni 5 142-es közül eddig hárommal volt szerencsém repülni, legtöbbet a Fox Yankee-vel (ezzel is repültem ki egyedül), valamint a Fok Kiloval és a Fox Oscarral. Eddig az Oscar jön be a legjobban, a Kilo húz balra, a Yankee-nek meg recseg a rádiója:D Nem mintha nem lenne élvezetes bármelyikkel repülni:DD Eddig olyan 25-26 óránál tartok:)
Brian! Mikor szálltál te itten le?:) Én hétvégén nem vagyok itt. Tel. számot majd msn-en:)
Vadkeleten zajlik az élet, nyomjuk 142-essel az útvonalakat:D Még egy hét van a táborból, de sajnos a szakszó nem fog beleférni a végére, pedig direkt egy héttel tovább tartjuk a tábort mint eredtileg terveztük:S Viszont augusztus utolsó hetétõl folytatjuk onnan ahol abbahagyjuk majd pénteken:) Szóval hamarosan állandó jelleggel egy motoros pilóta is látogatni fogja a fórumot:D Addig is jó repülést mindenkinek!
Ezúttal a Red Arrows került sorra. Egyelõre csak egy elõzetes, a nagy videóhoz még keresem a megfelelõ zenét, de szerintem ez épp elég ütõsre sikeredett:)
http://www.youtube.com/watch?v=5F8KLSDwUT8
( vagy akit érdekel jobb minõségben: http://laci.eqmontoya.hu/condor/Red_Arrows_Trailer.wmv )
Szatyi! Mesélj már valamit! Milyen a képzés?? biztos fülig ér a szád így az elsõ hét után:)))
ui: mivel ma meglett típusnak, így a köv távomon már Cobrával foglak meglátogatni:)))
Ha már Vitorlázórepülés a topik címe, gondolom az ûrhajós alkalmassági iránt érdeklõdik...:) A gerincferdülés nálunk egyáltalán nem kizáró ok. Ha úgy ítélik meg, hogy kényelmesen el tudsz helyezkedni a kabinban, és minden kezelõszervet bármilyen megerõltetés nélkül elérsz, alkalmasnak fognak ítélni. Ha egyébként nem szokott fájni a hátad sok ülés után, vagy nem válik kényelmetlenné a hosszú ülés, akkor szerintem nincs semmi okod az aggodalomra.
Nem tudom, érdemes -e kipróbálni... Emlékeim szerint a Condor is install limites nem? :) Az RC pedig csak egy évig használható, de lehet, butaság amit írok...
Nem szoktam fórumozni, máshol se csak ezt írtam fel köszi ha körbe kérdezed az ár irányár TVSRE-ben nem vagyok klutag most tagság nélkül Jakabon nyomulok (eddig egyszer tudtam kimenni) jó repülést üdv
Szia Zsír!:)
Rég hallottam felõled. Te is megfordulsz erre?:) Szemüveg ügybe ha gondolod, körbe kérdezek itt pár embert a Vadkeleten. Lassan jön a nyári tábor, hátha kell valakinek egy jó pilótaszemüveg:)
Sziasztok Eladó egy Randolph Aviator pilótaszemüveg.Vadiúj, sose használt, még a címke is rajta van. (egy ismerõsnek kellett évekkel ezelõtt de nálam maradt) 52 mm, arany keret, AGX (szürkészöld lencse) Irányár: 25000 forint (neten kb 28-ért láttam)
Sáry Zoltán [email protected] 06-30-239-78-39 Kecskemét-Szolnok-Bp OK
Erre valahogy reagálnunk kellene, még most, amíg nem késõ!!!!
Bizony bizony....... Azért sem kapsz senkitõl serialt, mert azzal tönkre teszed annak a játékát is akitõl kaptad. Viszont azt irod hogy neked már van, akkor tudod használni a patcheket.....
nemis akartam én kérni csak patchet akartam letölteni de tényleg nincs fent csak a legujabb.köszi a válaszokat
hát akkor sajnáljuk...pechedre kevés játék van aminek a gamerei ennyire összetartóak lennének, elég valószínûnek tartom hogy senki nem fog Neked adni nem, hogy saját kódot, de még keresni sem fog segíteni... ez nem half life, tessék megvenni!
ps: mostmár nekem is megy az oldal, fórumon rá is kérdeztek hogy mi a helyzet, válaszok: http://forum.condorsoaring.com/viewtopic.php?t=10248
nemkellet kunyerálni.serial kódot lehet találni néhány oldalon
a hivatalos oldal tényleg megnyúvadt valamiért...tudtommal máshol nincs fenn patch...eredeti condorod van? ha nem akkor megse próbáld felpatchelni mert elszáll tõle a progi...
Sziasztok! Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy honnan tudnék leszedni a Condor-hoz patcheket.Jelenleg a hivatalos oldal nem mûködik.Amugy 1.0.9,1.1.0-ra lenne szükségem. Elõre is köszi!
Na mi van emberek??? mindenki repül?:) 1 hónap post nélkül:(...
gondolom már mindenki repült azért valamennyit az idén.. engedelmetekkel megmutatom mit sikerült tegnap:
az biztos h több hasznát fogod venni a fizikának:) igazság szerint a közép infómnak én pl semmi hasznát nem veszem itt, a fizikából viszont pénteken zh:)
am sztem a legegyszerûbb út egy jó matek emelt meg egy felsõfokú nyelvvizsga lenne...az is jól jön nyíregyre ha tudsz angolul:P
Brian! Köszi a segédleteket!
Azt még nem döntöttem el hogy fizika vagy infó legyen. :) Infó lenne az egyszerûbb út, fizika a nehezebb, de az biztos, hogy késõbb a kifizetõdõbb. Infóm középszinten 94%-os lett, az Excelben pár képlet fogott ki rajtam. Nézegettem az elõzõ évi program feladatokat és már nekem is kezd elmenni a kedvem az infó emelttõl. Picit olyan IKEA állásinterjú szagúak. :D
Az elõzõ évi kidolgozott fizika emelt tételeket nem tudjátok, hogy a neten hol lehetne fellelni?
Én meg másfél éve Nyíregyre járok, és az infónak semmi hasznát nem vettem eddig:) Minden a fizikára épül. Hidd el, jobban jársz vele:DD
http://www.eet.bme.hu/~pohl/ C segédlet http://bagira.iit.bme.hu/~szebi/ c++ segédlet
kezd a C nyelvvel a tanulást..a ha nem tanulsz meg objektum orientáltan programozni akkor a cpp lényegében nem nagy változás, de legalább a printf formátumstringjeit meg egyéb c-s marhaságokat akkoris el tudsz vele hagyni...de elõször tanulj meg C-zni, anélkül a cppbõl semmit nem fogsz érteni.
Ok. :) Idõközben megnéztem, nem a Tanuljuk meg a C++-t 24 óra alatt könyv van meg, hanem a Bjarne Stroustrup-os. Nincs meg véletlenül valakinek a Tanuljuk meg a C++-t 24 óra alatt címû könyv? :) Vagy melyik C++-os oktató anyagot ajánlanád?
Pascalt neeee!!!! Sose!!!! Egy elavult, szar nyelv, teljesen használhatatlan...ÉRETTSÉGIHEZ IS...a mai napig nemtudom hogy lehetne bonyolultabb adatszerkezeteket megvalósítani vele.Gyorsan felejtsd el...Ezenkívül maga a program is olyan, hogy ha írsz valami hibát, lehet az életbe nem jössz rá h mi volt az...ugye nem kell ecsetelni a különbséget egy 2008as microsoft szoftver meg a Pascal 30éves kostrukciója között? Nem véletlenül írtam h a c-s vonalat használd, mint mondtam egy éve infóra járok a BME-n úgyhogy ha nem is vagyok profi programozó de ennyire megbízhatsz bennem, nem mondok hülyeségeket:)
UI:az érettségi forráskódjának kiterjesztése .pas...erõsen árulkodik h egy mezei pascal kódról van szó:)
Idõközben megnéztem az emelt érettségik megoldásaikhoz csatolt forráskódokat. Ha jól látom Delphi-ben írták a forrásokat. Asszem a Delphi a Pascalon alapul. A Pascal mennyire könnyen tanulható nyelv?
Én sajnos egyiket sem ismerem, Turbo Pascalban programoztam, gimiben ezt erõltették ránk:)
Basszuskulcs az Informatikai alapismeretek nevû tantárgy elõzõ érettségijeit töltöttem le. :) Bocs, lámesz vagyok.
Amúgy ha netán mégis infóra adnám a fejem, akkor a Visual Basic és a C++ közül te melyiket ajánlanád tanulás szempontjából? Tényleg nincs szükségem a késõbbiekben profitálható tudásra, csakhogy viszonylag "egyszerû" alkalmazásokat tudjak írni, hogy az érettségin átmenjek. Szívem szerint a C++-t tanulnám, de fontos az idõ is, mert bizony közeleg az az októberi érettségi is, de nagyon. C++-ból megvan a Tanuljuk meg... széria könyve, abból szeretnék tanulni, sajnos a Visual basic-est még nem sikerült beszereznem.
Most néztem meg az októberi infó feladatsort, és õszintén megmondom, nem tudom, milyen megválaszolós kérdésekrõl beszélsz:) Én csak a szokásos gyakorlati feladatokat látom:)
Újra elõtúrtam a fizika könyveim nemrég, csak még ezt nem tudtam, hogy fizika, vagy infó legyen. Nekem a matek érettségi nem lett valami jó, szóval asszem ott is érvényes lesz a könyvek elõszedése általánostól kezdve...
Amúgy az infó emeltnél szerinted most is úgy lesz, mint az elõzõ évi októberinél, hogy nem csak feladatok lesznek hanem megválaszolós kérdések is?
A matek közép rém egyszerû, nekem 98% lett úgy, hogy egy percet nem tanultam rá (értsd szó szerint!) A fizika emelt se nehéz, ha tanulsz rá. Az infó emeltre két évet készültem, mint említettem, és még így is meggyûlt vele a bajom, szóval én mindenképpen a fizikát ajánlanám.
Egyenlõre még csak terv. :) Kellene egy középfokú nyelvvizsga, 95-98%-os infó vagy fizika érettségi emelt szinten, és egy 95%-os matek középszinten. Így lenne 460-466 pontom. Elméletben szép, de ennek van két neuralgikus pontja: a matek és az infó/fizika érettségi. :D
Az az egyszerû kis programocska nem lesz olyan egyszerû:) Olyan marhaságokat ki tudnak találni, hogy csak néztem... A programozáson kívül nekem az összes többi feladat majdnem hibátlan lett, mégis 66%-os lett az egész érettségim... Ha még nem döntötted el, hogy márpedig te infóból szeretnél érettségizni, akkor én a fizikát ajánlom. Egyrészt szerintem könnyebb is (emelt szinten 90%-ot írtam, úgy hogy kb fél év alatt készültem fel magamtól szinte nulláról, programozást meg két évig tanultam a gimiben...), másrészt jobban hasznát fogod venni (Baluxx-tól tudok a tervedrõl, nem tudom itt publikus-e, szándékosan nem írtam róla:)) Na mindegy, a lényeg, hogy ehhez sokkal jobb lenne a fizika. Egyébként pedig örülök hogy így döntöttél, várunk szeretettel, és sok sikert hozzá!:)
Köszi a választ. A C++ egyértelmû nekem is, hogy legjobb nyelv, csak igazából nekem arra kellene most, hogy annyi tudásom legyen, hogy meg tudjam írni az emelt érettségin azt az egyszerû kis programocskát. :) Elõször a Visual Basic-re gondoltam, de ha lúd, akkor legyen kövér. :) Megpróbálom a C++-t. :)
jah és a lényeget elfelejtettem: a c++ objektum orientált nyelv, ami kurva jól jön:) majd mikor c-ben írnád az egymásba fésült láncolt listákat akkor rájösz h mennyivel jobb ha van egy class és objektumok:)
Szia! Igen, van programozás...emellé talán power point nincs, de asszem word, excel access meg weblap ott is van, és nehezebb persze mint a közép. Én programozásból a C-t ajánlanám, bár kicsit elfogult vagyok mert lassan 1 éve azt tanulom itt az egyetemen:) Sõt, méginkább c++-t...a c-nek vannak szép nagy marhaságai, néhol bonyolultabb mint a c++ és vannak háklis dolgai, ügyesen meg kell vele tanulni bánni:)
Amúgy mindegyik érettségi elején ottvan h válaszd ki h mibe fogsz programozni, természetesen minden fel van téve a gépre és választhatsz...szépen néznénk ki ha 5 programnyelven kéne tudni programozni egy érettségihez:) amúgy megnéztem a szoftverlistát amit adtál: "MS Visual Studio 2008 Professional Edition" Õ lesz a barátod:) nagyon jó kis progi, az összes c-s nyelvben(meg még sok minden másban) lehet benne programozni és nagyon jó lehet vele hibákat keresni, debuggolni.Meg ugye van intellisense(felkínálja a lehetõségeidet, sok írást megspórolsz vele stb). Rem kielégítõ volt a válasz:)
Laci
Tételcímek idõközben #1" TARGET=_fnew>meglettek. Néhány középszintes kidolgozott tételemet tudom majd használni emelt szinten is a maradékot meg majd összeollózom. Amúgy szerintetek melyik programnyelv megtanulásába kezdjek bele? Én a Visual Basic-kel szemezek, mert elsõ látásra könnyebbnek néz ki, mint a C. Aki volt már emeltes vizsgán, az meg tudná mondani, hogy a gépre fel vannak telepítve ezen programozói felületek közül az összes, vagy edig zsákbamacska alapon ott derül ki, hogy melyik programot kell majd használnod programot írni?
Szeretnék majd újraérettségizni emelt szinten számtechból. Tudom szemétség, hogy itt lejmolom, de véletlenül nincs meg valakinek Informatikából az emelt szintû kidolgozott szóbeli tételek? :) Továbbá aki érettségizett emelt infóból, az meg tudná mondani, hogy miben tér el a középszintûtõl? Úgy hallottam van programozás is, igaz ez?
Létrehoztam egy versenyt Milos 3 térképén csillagtúra szerünen.Minden verseny arról a repülõtérrõl indul ahol az elözõ szám véget ért. Így három scenery-n keresztül Prievidzáról indulva és 10 verseny szám után oda vissza érkezve zárul a verseny. Ha valakit értdekel akkor ezen a linken regisztrálhat. 10 verseny nap, 2500 kilométer.
az említett embert én is láttam repülni a bordó CORVUS-szal jakabon az air rallyn hát elég bátorság vpét tõle amit csinált de a gép kibirta és akármikor nyistölte mindig EGY DARABBAN HOZTA LE A GÉPET ettöl még a Õ.F gépe lehetett rossz de hangsúlyozom nem minde gép szar
anno szegeden egy szintén nagytudású pilóta ugy szállt le az aszfaltra,hogy 3 szor pattant el a gép ezek után kétszer orfutós talajfogás ,szegény futó persze nembirta kitört segédtartó megmozdult ,nagyjábol enyi sérülés lett mi volt a pilóta válasza? szar a repülõ elötte már egyszer másik reptéren ugyanezt ejátszotta