Sziasztok! Én most a nyárra tervezek egy kisebb újítást a konfigomon és kinéztem magamnak egy Inno3D Geforce 7600GS-t 256MB DDR2 ramokkal. Mit gondoltok errõl a kártyáról? A Szegedi IDC árlistáján csupán 28000 Ft. Teszteket nézve elveri az Ati Radeon x1600Pro-t elég szépen ( http://sg.vr-zone.com/?i=3694&s=4 ) - íme egy teszt Ati Radeon X1600Pro vs. Geforce 7600GS vs Geforce 6800GS ..... Szerintem ennyi pénzért nem rossz, sõt.. SLI képes, szóval idõvel vehetek mellé mégegyet ha épp ugy alakul.. Szerintetek milyen? Ha van valakinek akkor irja meg a tapasztalatait vele kapcsolatban. Elõre is köszi mindenkinek a tanácsot, ötletet.
Hu bakker nem ide akartam irni, bocsesz...
A driverek miatt tti nem, de szerintem amúgy is feleslegesen nagy feladat lenne megoldani? Amúgy ez is hülyeség hogy vegyél egy VGA-t és használd grafikus gyorsítóként, akkor inkább veszek fizikai gyorsítót.
Az 1080-as Serenity trailer elsõre tényleg megszaggatott, aztán a 2D mód órajeleit is alap 3D-re húztam és már tûrhetõen ment, aztán erre a 610/1220-ra erõltettem 2D-ben és már szépen lejátszotta.
Megérkezett a Microsoft válasza a PhysX-re!!! [2006. június 21. @ 07:12 - ZeroCool]
Bár hivatalos bejelentés még nem történt, a Microsoft olyan szoftverfejlesztõket keres, akik a Direct Physics nevezetû csapat tagjai lennének. Feladatuk a Direct3D csapattal szorosan összedolgozva az lesz, hogy kitalálják és lefejlesszenek fizikai szimulációkat és ütközési algoritmusokat, melyeket a GPU, vagyis a grafikuskártyánk processzora tud majd hasznosítani.
Ez igazából nem meglepõ lépés, sõt, talán ez tûnik a legjobbnak is. Az AGEIA PhysX kártya ugyabár plusz pénz. Az ATI megoldása szintén elég elérhetetlen, lévén az õ fizikai számításukhoz három kártyát kell a gépbe pakolni. A Microsoft lépése nagyon jó, hiszen így a Physics segédlet nemcsak, hogy ingyenes lenne, de még grafikuskártya márka és platform független is - nyilván azért az egykori VGA-nak ismernie kell minimum a DirectX 9-et, de nem lepõdnék meg, ha a DX10-et, vagy esetleg a DX11-et is!
info: Gamestar
Eléggé csúsztatás jellege van a hírnek, tekintve azt, hogy lassan 2-3 hónapja kering pletykaként, 1 hónapja meg volt valami hír, hogy az új DX10 SDK-ban benne lesz. (Még volt is egy nyilatkozat, hogy az MS reméli minden játéban alap! lesz a fizika használata a DX11-ig!) Az tuti, hogy ha az Ageia nem jelenti be 2005 elején a cuccát, akor ez SE történt volna meg. Lenne egy fogadásom, hogy a DX-ben lévõ fizikai részek referencia részéért legalább részben az Ageia arcok felelõsek, és tuti benne van a Havok team is. AMi nem lesz szerves része a DX-nek az eltûnik hosszú távon, ezt õk is tudják. De majd meglátjuk.
Hello melyiket vegyem meg szerintetek?
Asus Radeon X1600PRO v. Geforce 7600GS
Ez a hír ebben a formában kissé nagyon marhaság. Ha a videókártya a grafikai számítások helyett egyes órajelekben a fizikát fogja számolni, akkor esni fog a teljesítmény. Magyarul szép és jó, csak ha te max.-ra akarod rakni a grafikai megjelenítést, akkor nem azért fog szaggatni, mert a CPU nem bírkózik meg a fizikai számításokkal, hanem azért, mert a videókártya az idejének egy nagy részében valójában nem grafikát, hanem fizikát számol.
Inkább a többmagos procik és a 64 bit támogatásán ügyködjenek...
Sztem óriási vakítás ez a fizikai gpu, sok buta meg beveszi. :) Mint a 2magos procit, mint a PCIe-t, mint az 512 megás VGA-t, mint a DDR2-õt, mint a 64bites procit.
Nem láttok fát az erõtõl??? :P
Vakítás? Nézzük:
-2 magos proci: valós teljesítménynövekedés, HA kihasználja a program -PCI-e: egységes, rugalmas csatolófelület, amit ugye már többször bizonyított (SLI, Crossfire, példának okáért) -512Mbyte-os VGA: Lock-On-ozzál nagy felbontású textúrákkal 128Mbyte-os kártyán reggeltõl napestig. Könyörögni fogsz egy 512-es kártyáért utána! -DDR2: ez especiel tényleg csalódás -64bit: valós teljesítménynövekedés, HA támogatja a program (pl. Source).
A fizikai gyorsító nem vakítás, de ez is csak akkor ér valamit, ha kihasználják a programok. A 3D gyorsítók is így indultak, ha emlékszel rá...
Fizikai gyorsító->LOL. Olvastad az Ageia bukást, vagy az ATI 3 kártyás megoldását? Ez szerinted normális és helyénvaló?
Meg ez a sok HA. Ha a ha nem lenne ott, akkor azt mondom OK! De így egyértelmû vakítás.
Lock On.... arra nem gondoltál, hogy a hanyag programozás miatt ilyen? Nehogymár 1 (azaz egy darab!) játék alapján mondjuk azt, hogy megéri az 512MB a plusz pénzt.
PCIe--->vicc. Egyértelmûen akkora bukás, hogy szégyen. Kénytelenek kijönni az AGP-s karikkal mert ezt már nem vették be a júzerek.
64 bit--> LOL, 64bites win egy VICC. Igy nagybetûvel-> VICC.
Ja, a 64 bites XP vicc, de még a 64 bites Vista is éppolyan alapokon nyugszik (Wow64 ami a NEM_WorldOfWarkract64 ), viszont ezzel az emulátorral se lenne gond ha minden programból lenne 64-bites kiadás, és nem használnánk szinte semmibõl 32 biteset, ezesetben talán több driver is kijönne, és talán mire a Vista elterjed ez meg is történik. A többmagos processzorok dte lehetõséget már 4-5 hónapja otthon is kihasználhatja aki feltett egy 81.xx-nél újabb nVidia drivert, lehet nem akkora mértékben mintha eleve így írták volna a játékot, de szépen gyosul. Azért kell AGP-s variánsokat is kiadni mert vannak akik nem akarnak PCI-E-s alaplapot venni, de az már inkább az alaplapgyártók hülyesége hogy gyakran procicserével is járhat a procedúra, nameg egyébként is, elég kiadás egy CGA csere, nem kéne csak a csatoló miatt az alaplapccserére is rávágni vagy 15000-et amitõl se jobb se rosszabb nem lesz csak belemegy az új VGA. (én is az AGP-s 7600GT-re várok). Az Ageia se bukott még el csak bontránycikkeznek róla. Szerintem a DX10-es GPU-fizikázás jó ötlet, szerintem már egy mai GPU-nak (ha nyerserõs flopsokat nézünk 10egynehányszor gyorsabb egy kis 7800-as GPU mint egy 4800-as, kétmagos AMD) se kottyan meg ugyanaz a fizikai számítási mennyiség ami pl. egy 4000+-os CPU-t 30%-al leszívna.
Olvastad az Ageia bukást, vagy az ATI 3 kártyás megoldását? Ez szerinted normális és helyénvaló?
Egyfelõl az Ageia nem bukott, csupán kijátszható, és jelenleg nem olyan látványos a változás általa, mint nélküle. Másfelõl az ATi 3 kártyás megoldása egy lehetõség. Megoldható két kártyával is (pl. egy X1900XT és egy X1600XT segítségével). Harmadrészt tény, hogy jelenleg a grafikai megjelenítés mellett fizika-mánia van. Az is tény, hogy ehhez jelentõs számítási teljesítményre van szükség, amit valahogy biztosítani kell. A programozók nem szeretnék külön CPU-n, VPU/GPU-n és PPU-n is leprogramozni a fizikai számításokat, tehát valamilyen egységes megoldás lenne az ideális (vagy egy közös platform, és ez a platform számít majd azzal, amit a gépben talál).
Lock On.... arra nem gondoltál, hogy a hanyag programozás miatt ilyen? Nehogymár 1 (azaz egy darab!) játék alapján mondjuk azt, hogy megéri az 512MB a plusz pénzt.
Nem az optimalizáltság csúcsa a Lock-On, de történetesen itt arra tértem ki, hogy történetesen a teljes, többszáz km-es terep, a kismillióféle tereptárgy és a játékban lévõ párszáz darab objektum textúrái még 512Mbyte-ba sem férnek bele...
PCIe--->vicc. Egyértelmûen akkora bukás, hogy szégyen. Kénytelenek kijönni az AGP-s karikkal mert ezt már nem vették be a júzerek.
Janos666 már leírta a lényeget: azért jönnek ki az AGP-s kártyákkal, mert még mindig nagy az igény rá. Ám talán értelmezhetnéd azt, amit a PCI-E-rõl írtam. Rugalmasabb, egységesebb csatolófelület, ami bizonyított is. A csúcsgépekben mikor látsz mostanság AGP csatit?
64 bit--> LOL, 64bites win egy VICC. Igy nagybetûvel-> VICC.
Most a 64bites win-rõl beszélünk, vagy a 64bites architectúráról. Mert nem cserélhetõ fel a kettõ. Egyébként már a FarCry és a Source is bebizonyította, hogy 64biten nagyobb teljesítményt lehet biztosítani. Csak át kéne térni rá. (no persze tényleg rendesen megcsinálhatná az M$ is a 64bites windosát)
Na most annyira ne nevezzük már bukásnak az Ageia-t. Mert tegyük fel, hogy annyira sz*r és értéktelen, mint ahogy kiderült a Celllfactor-os balhéból ... (Bár megjegyzem, hogy PhysX nélkül kb. 10x kevesebb objektumot kell lekezzelnie kártya nélkül, mert a látványosabb dolgok kártya nélkül NEM is mûködnek, másrészt láttam miként néz ki a hordókból szétfolyó üzemanyag, amikor berántja a gravitációs bomba ... na az sincs a kártya nélkül.)
De!
Nézd meg, az összes nagyobb ismert (és nem ismert!) gyártó az erõsebb gamer gépeit PhisX-el szereli. (Nem csak a Dell, Alien, hanem sok más német, japán, angol, stb. cég.) Ezért ha nem is ér sokat, maga a fizika használata (és talán az Ageia API) életben fog maradni. Az meg senkit se tévesszen meg, hogy a DirectX10-ben lesz fizika. A DirectSound3D is benne van a DirectX-ben, még is van EAX, A3D, Miles 3D, stb. API ami mind a DirectX-en keresztül mûködik, még is egyediek ...
Pénz-pénz-pénz. És beadagolják, hogy szükségünk van rá. :)
Van ott kártya nélkül minden, nem? Ahogy én olvastam (nem próbáltam) csak az indításnál le kell tiltani a kártya ellenõrzését és akkor a driverrel mellékelt szoftverrel ugyanazt fizikázza a játék amit kártyával tenne, csak épp a CPU számol. De ez is egy dolog hogy épp a CellFactory demóban 1FPS-t számít (az az 1FPS a 15-bõl levonva azért már majdnem 7% teljesítmény!), a késõbbi játékokban, vagy akár a végleges CellFactoryban is sokkal részletesebben is ki lehet dolgozni a fizikát, ha tényleg bírja a gyorsítókártya, ez a demó épp ennyi számítást igényel. És mellesleg kedves dolog az Ageiától hogy a CPU-n is tudja szoftveresen emulálni ugyanazt amit a PPU-val tesz és most ezt nem arra kellett volna felhasználni hogy hazugnak neezzék õket hanem örülni hogy ha kevés FPS-el is, de tesztelheted otthon kártya nélkül a fizikájukat.
Nincs, a Cloth effekt (zászlóknál) eltünik, és a folyadékok fizikája sem mûködik. A Cellfactor "feltörése" azért volt "botrány", mert egyfelõl ugye elvileg Aegia-only játéknak lett beharangozva, másfelõl meg azért bebizonyosodott, hogy a fizika egy része megy gond nélkül PPU hiányában is, és normális sebességgel.
Az Audigy SE ami nekem van (volt!)? Ja, ez vakítás. Ráírják hogy EAX3.0, azt gondolná az ember (aki meg volt elégedve a régi alaplapi cuccával, de az váratlanul leégett mikor nem akart ilyesmire költeni, és alaplap meg procicsere közben épp észrevette hogy az új lapon iszonyat az integrált hang és gyorsan akart venni valamit aminek normális hangja van, de már az alaplapot seszivesen fizette ki 3 napja) azért olcsóbb párezerrel, mert nincs aranycsatija, és nem EAX4-et, hanem 3-at ismer és kicsit minimalistább a gyártása (picit gyengébb hangminõség) Aztán rájön hogy hardveresen semmit nem ismer, csak szoftveresen (update után még 4.0-át is). Pedig 7000FT-ot kértek ezért a szarért, 13-ért meg Audigy 4 OEM-et adnak (ez is zacskós volt). Azért vagyok vele kapcsolatban ilyen lelkes offoló, mert pont 1 órája éggett le az a szar, legalább monst intézek egy zacskós Audigy 4-et vagy legalább rendes Audigy 1-et.
Nézd meg az Unrealt max grafikán, és nézd meg a mostani csúcsjátékot max grafikán. Az akkori csúcsgép (P2 266 Riva128) és a mostani csúcsgép között kb. 20x-os sebesség különbség lehet. A látványkülönbség - nem is beszélva a hangzásküélönbségrõl - azonban még a legnagyobb jóindulattal sincs még csak megközelítõleg sem ekkora...
Tehát: átbasztak mindannyiunkat. Mégis megvesszük, mert lúzerek vagyunk. :DDD
Elnézést, ellentmondanék. Nézd meg hány poligonból álltak az Unrealban a tárgyak, az NPC-k, és nézd meg például a Preyben hány poligonból állnak. Nézd meg a kidolgozottságukat. A táj kidolgozottságák, az objektumok számát. Stb. Én is nagyon szerettem a maga idejében az Unrealt, de valljuk meg, hogy az akkor volt a csúcs, ma meg a Prey, a Hitman: Blood Money és társai. Hol volt például az Unrealben egyáltalán fizika, hogy legalább egy kicsit ontopicak legyünk...
Jó, fogd a fényképezõgéped és nézd meg hogy 2X olyan jó minõségû képhez kell-e 5X akkor fileméret? (ha nem nagyobb) Vagy egy jó mikrofont és meglátjuk hogy tömörítetlen formátumban hászorosára nõ majd a fileméret mire 2X olxan jó minõséget érsz el. Ez szinte exponenciálisnan növekszik (befektettet szímítási teljesítmény / fileméret - minõség )
Amúgy az egereknél is megy a vakítás, én is nemrég vettem 12e-ért lopott, de bontatlan Razer Coppereadot, boltba 17e lenne, de szerinted ér annyit?
Nem 2.-jára száll el a hangkártyám, legutóbb az alaplap szált el és az új lapon szar volt az integrált cucc (a régin fasza volt), azért vettem septiben valami hangkártyát amirõl kiderült hogy szar. (mikor leégett a lap nem volt pénzem ilyenekre, ezért lett 7e-ért SE, nem 13-ér Au4, de nem is tudtam hoy mennyit ér mert elõtte még az integrálttal is megelégedtem)
Amúgy az egereknél is megy a vakítás, én is nemrég vettem 12e-ért lopott, de bontatlan Razer Coppereadot, boltba 17e lenne, de szerinted ér annyit?
Amikor én vettem a Razeremet, nem volt más bal kézzel is használható, jó minõségû, tartós, precíz egér a magyar piacon (elötte M$ Optical-om volt, azzal sem volt semmi bajom vagy 3 évig). Nem mondom, hogy nagy üzlet volt, de nekem megérte, hiszen megvettem.
Ez valamilyen szinten az igényekrõl és a lehetõségekrõl, valamint a piacról szól. A játékosok elsöprõ többsége nem vesz Razor egeret, és nem rohan GeForce Gf7950GX2-ért, mert 20%-al gyorsabb, mint a Gf7900GTX vagy az X1900XTX. Ez csak a jéghegy csúcsa, a preztizskategória, ahol azért folyik a verseny, hogy elmondhassa az egyik fél, hogy lám, én ennyivel gyorsabb vagyok, mint a másik, vagy a többiek. De az igazi "gyõztes" az lesz, aki több középkategóriás kártyát tud eladni, hiszen a piac oroszlánrésze ezt a szegmenst teszi ki.
A fizikai gyorsítókártyák piaca is ilyen lesz. Valószinüleg még legalább fél, de inkább egy évig aféle drága unikum lesz, amivel lehet villogni (a 3D videókártyák is így indultak...), aztán megjelennek a középkategóriás, elérhetõ megoldások (legyen az külön PPU, vagy SLI/Crossfire GPU) és végül elfogadott lesz elöbb-utóbb. Legalábbis szerintem ez várható. Nyilván lesz rá több megoldás, emlékszünk: anno a Voodoo-t azért dicsérték sokan, merthát a 2D-s videókártya maradt a gépben, és a 3D-s gyorsítókártyát lehetett bátran cserélgetni, tehát elvileg jobban jártunk....
Én arra számítok, hogy 2007 (de talán már 2006 vége is) a fizikai gyorsítókártyákról, vagy alternatív gyorsítási eljárásokról fog szólni.
Én balkézzel írok, de mivel régen nem volt balkezes egerem így jobbkézzel egerezek. Most hogy ezt megvettem gondolkodtam hogy belepróbálom a balkezembe, de 2 év után nem nehéz átszokni?
Jah igen, az se tetszik benne hogy nem megy a savmarott üvegpadon amin a régi led-es optikai egerem elboldogult. Vettem egy másikat, de ezt se szereti igazás (szemcsé mûanyag), most vehetek majd alá 5000-ért egy Razer padot hogy szépen menjen.
Én pont azért nem engedem ki a bal kezembõl sem a ceruzát, sem az egeret, sem a fegyvert, mert ha átszokok, az istennek sem tudok visszaszokni, és kizárt, hogy jobb kézzel olyan jó legyek, mint bal kézzel. ;)
A Crysis egyelõre nem tudni, milyen fizikai motort használ, a játék ill. a kiadó nem szerpel sem az Aegia, sem a Havok listáján. A másik nagy és fontos szereplõ (ha már úgyis róla beszélünk) az Unreal motor, nos az már biztos, hogy a robbanásokban bejátszik az Aegia, és valószínüleg a folyadékokba is, de Sweeney elõre leszögezte, hogy nem elõírás a fizikai gyorsító a játékhoz, és nélküle is tökéletesen megy, mindössze egy kis pluszt ad a látványvilághoz. Azt is említette, hogy interneten egyelõre csak az ilyen effektek lesznek (amik nem befolyásolják a játékszélességet, hiszen a szerver mondja hogy bumm, ott egy robbanás, a kliens pedig kirajzol egy robbanást több ezer szanaszét repülõ repesszel), az effektív fizika kihasználásához LAN kell. Ugyanakkor megjegyezte, hogy szimpatikus számára a Havok FX megközelítése is...
Ez a vicc hogy nekem is simán megy a csupasz faasztalon, de ott nem csúszik elég könnyen, mint amit az üvegtõl megszoktam. Ezen a mûanyagon meg hasonlóképp, csak kissebb mértékben rosszalkodik mint az üvegen amit nagyon nem bírt. Akkor sose egereztél jobb kézzel? Mert én még csak azzal és félek áttenni, de így nem tudsz megnyugtatni hogy hamar át lehet-e szokni....
El is olvastad a cikket? Azt írják benne, hogy a kártya rendelkezik azokkal a képességekkel, amit álítanak róla és hogy tényleg növelheti a játékokban tapasztalható realizmust. Ami miatt mégsem ajánlják, az az, hogy a jelenlegi két játék, ami támogatja messze nem használja ki, és hogy amire elterjed a kártya, addigra valószinüleg lesz már egy második revizió, PCI-Express csatin, így érdemes azt megvárni...
Amúgy érdekes, mert a cikk címe alapján az ATI elb*szott valamit vagy késik valamivel, pedig a cikk szövegébõl azt hámoztam ki, hogy a Havok FX SDK késik, márpedig akkor az NVidia féle megoldás is csúszni fog.
Szerintem az ATi idejekorán történt bejelentése inkább marketingfogás volt, bemutatták, hogy milyen lesz majd ez a rendszer, és azt, hogy tényleg mûködik, de tették mindezt egy még igencsak fejlesztés alatt álló szoftveres háttérrel.
Mi lehetett a háttérben:
1.: Az ATinak ott volt a bemutatásra váró 3 16x PCI-Express csatis alaplapi chipkészlete. Ám minek 3 darab 16x PCI-Express csati - itt a válasz rá. Felteszem a fizikai gyorsítás a "sima", 2db 16x SLI vagy Crossfire deszkákban is mûködhet. 2.: Marketing szempontból elõnyös, hogy úgytünik, mintha az nVidia elött járnának ez téren. Pedig a lentiekbõl is látszik, hogy igazából a Havok FX az, ami szük keresztmetszet e téren. 3.: A Havok FX-nek viszont kellett valami, amivel kifoghatja valamennyire a szelet a már piacon lévõ Aegia PhysX vitorlájából. A bemutató meggyõzheti a vásárlókat, hogy igenis van (lesz) alternatívája a PhysX-nek, amire esetleg érdemes várni.
"1.: Az ATinak ott volt a bemutatásra váró 3 16x PCI-Express csatis alaplapi chipkészlete." A bemutatón két gép volt, amiben a 3db X1900XT volt, az (meglepõ módon) egy intel 975X-es lap volt. A másik (2db X1900 + X1600) volt az RD600-as lap.
A bemutató meggyõzheti a vásárlókat, hogy igenis van (lesz) alternatívája a PhysX-nek, amire esetleg érdemes várni. Majd meglátjuk, de inkább a fejlesztõket kéne meggyõzni, mert ha az UT2K7-bõl kimarad a Havok FX, de az Ageia nem ... nem beszélve az UE3.0 motoros játékokról. Bár megmondom õszintén, ha valódi fitika helyett, csak a füstpamacsok és szikrák számát növelik, meg olyan vicces ÉS sz*r rongybaba fizika lesz bennük, mint a Havokkal, akkor nagyon csalódott leszek.
Majd meglátjuk, de inkább a fejlesztõket kéne meggyõzni, mert ha az UT2K7-bõl kimarad a Havok FX, de az Ageia nem ... nem beszélve az UE3.0 motoros játékokról.
Sweneey szövegébõl nekem az jött le, hogy tetszik neki a Havok FX megoldása is...
Bár megmondom õszintén, ha valódi fitika helyett, csak a füstpamacsok és szikrák számát növelik, meg olyan vicces ÉS sz*r rongybaba fizika lesz bennük, mint a Havokkal, akkor nagyon csalódott leszek.
Megint csak Sweneey-re utalnék - neten csak robbanások, folyadékfelszín, füst, repeszek, stb. látványelemek lesznek. Ahhoz LAN kell, hogy mindenki számára ugyanúgy jelenjen meg a rongybaba vagy a tárgyak viselkedése. Bár szerintem már 1-2 Mbit elég lehet a szerver felé, dehát a szávszélességigény-növekedés aligha tenne jót a piacnak, így senki sem meri bevállalni, hogy kijöjjön egy ilyen szöveggel:
req.: Fizikai gyorsítókártya és legalább 1 MBites netkapcsolat.
Az érvelést én is olvastam, úgy játékosoktól, mint fejlesztõktõl, de mond meg nekem õszintén MIÉRT kéne bármilyen plusz adatot áttolni akár hálóban, akár netten, ha a gépekben történik a fizika kiszámolása? Ez olyan, mint ha úgy menne egy FPS, hogy a szerver géprõl töltené az összes többi a pálya és karakterelemeket, és még közben változna is. Naná, hogy lassú. De ha minden gép számolja magának, hogy mondjuk ideesik a Johhny leszakadt lába, vagy hogy amarra pattan a gellert kapott golyó, akkor nem is kell átmennie semminek, max. a sebzésnek, meg pár dolog mozgásának.
Nem a kiszámoláshoz kell átküldeni adatot, hanem ahhoz, hogy minden gépen ugyanúgy, ugyanoda essen le Johnny leszakadt lába. Ez addig még talán egyszerû, ha minden gép pontosan ugyan olyan. De a PC-k világa nem ilyen.
Gondolj bele egy egyszerû dologba: adva vannak fém konténerek, amelyek egy útra esnek. Kis pistának régebbi Aegia kártyája van, ezért a konténerek zuhanásakor a gépe egyfelõl belassulhat (amíg számolja a konténerek mozgását), vagy másik megoldásként egyszerûbb fizikai modellt használ - ez esetben viszont nem fog mindenkinek ugyanúgy pattogni a labda, és ugyanoda esni a konténer. Szükséges tehát, ha nem is folyamatosan, de rövid idõközönként ellenõrizni szerver oldalról, hogy minden tárgy ugyanott van-e az összes játékosnál. Itt lép be még egy vicces dolog: honnan tudja szerencsétlen szerver, hogy az a konténer hogyan pattogott? Bizony, abba is kell(ene) egy fizikai gyorsítókártya.
Kissé nagyon átláthatattlan, de azt próbáltam leírni, hogy az eltérõ PC konfigokon nem tudod garantálni, hogy pontosan ugyanolyan lesz a fizika kiszámolása kliens oldalon. Muszáj sajnos tehát idõnként (vagy inkább folyamatosan) szerver oldalról ellenõrizni, hogy a tárgyak ugyanott vannak-e mindenkinél.
Jó, de ha csak látványjavításra (és ezzel pont nagyobb lassulásra) számíthatunk, akkor megette a fene. Mondjuk én a nem multis játékokat is szeretem, remélem ott NEM ilyen lesz a tendencia.
Az méginkább bebaszna ha a szerver csak idõnként ellenõrizné hova esik a konténer. Például mész elõre, de valaki eldob egy gránátot amitõl elborul és gurulni kezd egy konténer. Megakadsz benne, aztán fél pillanat múlva inkább úgy dönt a szerver hogy simán mögéd gurult volna az ha úgy esik ahogy õ gondolta, ezért visszarándít az idõben, vagy elvillan elõled a tárgy és mehetsz tovább? Képzeld mekkora öröm ha közben lelõttek, vagy épp a másik ember hajítja el az egerét, mert lelõtt mikor megáltál a semmibe, de aztán mégis elõlrerándultál és 0 hit...
Hat ezt meg meg kell oldani. CS:S -ben ugy csinaltak meg, hogy a kevesbe fontos targyakkal (aprobb tormelekek)-kel nem foglalkozik a szerver, csak azokat szinkronizalja, amik befolyasolhatjak a mozgasodat/latomezodet.
Kulonbozo fizikai modellt egesz biztosan nem szabad hasznalniuk a klienseknek. Ha ugyanazt hasznaljak, az elteresek nem olyan nagyok, hogy ilyen anomaliakat okozzanak. (ill. ha olyan nagyot lagolsz - akar net, akar fizikai szamitas miatt - akkor mar igyis ugyis furcsakat latnal)
Osszessegeben nem lehetetlen megcsinalni elvezhetore, csak mindenkepp jobban terheli a netkapcsolatot. Dehat szelesednek a savok is. Az tuti, hogy a jo single-os fizikakat egy ideig meg se fogjak szagolni a multisok. De ha visszagondolsz 10 eve meg 4 jatekosnal tobb is elkepzelhetetlen volt, azota meg mar mmorpg-okkal nyomulunk :)
Havok has announced its new Havok 4.0 suite of developer tools. The new suite of developer tools include the existing Havok Physics and Havok Animation tools and introduce Havok Behavior and Havok FX. The new Havok Behavior allows physics based interactive character behavior for added gaming realism. Havok FX will take advantage of available graphics processing power from ATI and NVIDIA graphics cards for physics calculations and a more realistic gaming experience. The Havok 4.0 SDK is compatible with Sony’s upcoming Playstation 3 and Microsoft Windows operating systems for an easier multi-platform developing experience.
"Havok is committed to developing a suite of products that allow developers to create games that take realism to new levels, that take less time to develop and can be built more economically," claims David O’Meara, CEO of Havok. "Havok 4.0, Havok Behavior, and Havok FX are evidence of this focus and our commitment to continue to introduce groundbreaking solutions. We expect broad adoption of Havok 4.0 in our customer base."
Physics processing has received a lot of attention lately. DailyTech has previously reported on AGEIA’s PhysX dedicated physics processor, NVIDIA’s SLI physics acceleration, ATI’s CrossFire and physics solution and Microsoft’s DirectX physics.
A www.overclockers.ru oldal értesülései szerint rövidesen kijön az Asus (256MB) és a BFG (128M) PCIE PhysX kártyája, GDDR3 ramokkal. Bõvebben majd ha lesz részletes hír és nem csak oroszul :)
Azta néztem emnnyibe van ez a ageia kari... :S 78e ft a dobozos... Ennyi pénzért veszek egy crossfire-ös alaplapott x1600xt-vel és belerakom és sokkal jobban bírja.
Mondjuk ha 50euro lenne az ára akkor még lehet el is terjedne. De majd kiderül. Ha nagyon rágyúrnának a játékkészítõk, sokan támogatnák és kihoznának belõle amit csak lehet, akkor lehet van esélye az Ageia-nak. Majd kiderül idõvel.
A BFG.hu oldalon 68.000 volt a dobozos, és 62.000 az OEM, legalább is forintesés elött ilyesmi árak voltak. Amúgy valaki linkelt olyan Asus PhysX képet, amin van PCI és PCIE csati is.
Na aki röhögött az ATI féle "Három kártya a gépbe, amibõl egyik fizikát számol", az röhögjön most is, mert az új NF5-ös Inteles chipset tud ám 16+16+8 PCIE csatornát kezelni 3db GPU-val biza ...
Persze lehet tévedés, és biztos szervergépbe való alaplap miatt van (Lol) és a spéci SCSI/SAS raid kártyákhoz ;)
Sokmindenre kellhet még 1x-nél gyorsabb PCI-E csatlakozó egy lapba. Vannak akik pl. PCI-E-es X-fi-t szeretnének venni, mert azon is egy P4-es közeli chip számol ahogy ezen az Agieia kártyán is és talán nem ártana nekik nagyobb sávszél oda-vissza. Nem cáfolom, sõtt valószinû hogy direkt az Ati féle 2+1 fizikára dobták ki ezt az alaplapot, de nem biztos. De azt se értem ezért még miért ne lehetne kiröhögni magát a megvalósítást (attól hogy van hozzá alaplap is még lehet szar az egész ahogy van)
Itt csak arról van szó, hogy amikor az ATI bemutatta az õ megoldását, akkor sokan fikázták, de már akkor volt olyan cikk, hogy az NVidia is töri hasonlón a fejét. Egy hangkártyához vagy egy PhysX-hez bõven elég az 1x-es PCIE, de a amx. 4x-es biztos. Perzse vannak dolgok, amihez GPU-n kívûl használni lehetne ezt a 8x-os csatit, csak éppen azokat a dolgokat nem egy közepes áru desktop alaplapban szokás használni. (Azért az NForce Intel Edition alaplapok sokkal olcsóbbak egy Intel chipsetes lapnál, ami még mindíg nem szerver alaplap.)
A megvalósítás fikázásával meg az volt a baj, hogy képtelenek voltak felfogni egyesek, három kártyára csak annak lehet szüksége, aki meg tudja fizetni és ki akarja használni egyszerre a CrossFire/SLI elõnyét és a fizikát/A.I.-t számoló olcsó kártya elõnyét is. De mûködhet ez két kártyával, vagy egy darab több GPU-s kártyával is.
Ön nyert! :D Mondjuka kép a májusi prototípúsról van, mert közben bejelentették és gyártják a véglegest, pár napos hír volt. Árárról semmi infó. A gyártó szerint 200x gyorsabban számolja az oldalukon felsorolt A.I. tevékenységeket, mint egy CPU mag.
a kérdésem az lenne: Hogy ez most végulis a Cpu-tól vesz el csak feladatot vagy a VGA-tól is? mert nekem most egy 64-es VGA-m van és ha ez ellátná a VGA feladatait is akkor nem vennék vga-t.