Elektromos autónak két óriási rákfenéje van : tölteni kell (amíg nem oldkják meg hogy 5 perc alatt fel lehessen tölteni nincs esélye) akkumlátorok : súlya és szintén környezetszennyezõ volta(ha kidöglenek) ----------
"Fõleg a biztonság terén lenne szükség fejlesztésekre, ütközésgátló rendszerek kifejlesztésére, csószós úton jobb kormányozhatóságra stb."
Vannak ilyenek.
"Ezzel szemben, ma még mindig a sofõr ügyességétõl és mások hülyeségétõl függ majdnem minden, vagy ha vannak korszerû megoldások, azokat az átlag ember nem tudja megfizetni."
Sok megoldás már az olcsóbb kocsikban is benne van. Persze nyílván a legjobbak a drágább kocsikban vannak, mivel elég sokba kerüének.
Amíg a szám.tech ipar elképesztõen fejlõdik, az autóknál ennek hasznát nemigen látjuk.
Fõleg a biztonság terén lenne szükség fejlesztésekre, ütközésgátló rendszerek kifejlesztésére, csószós úton jobb kormányozhatóságra stb.
Ezzel szemben, ma még mindig a sofõr ügyességétõl és mások hülyeségétõl függ majdnem minden, vagy ha vannak korszerû megoldások, azokat az átlag ember nem tudja megfizetni.
A Ford meg a japán robopkuttyon gúnyolódik PR filmjében, holott a japánok által követett automatizálásoké a jövõ.
Irónikus, hogy eddig is a kínai kommunizmus tartotta életben a kapitalizmust, mivel a kapitalizmus is ott gyárttat már majdnem mindent, ráadásul a sok szemét is oda megy vissza.
Minden onnan jön, és oda megy vissza. Sok kis ferdeszemû napi 16 órába kigürizi, hogy nekünk jobb legyen. Nem csoda, hogy menekülnek otthonról.
Pedig övék már az USA vagyonának 10% legalább.
Gondoljatok bele, milyen nagy káosz lenne gazdaságilag egy kinai rendszerváltás...
"Te tényleg ilyen irritálóan hülye vagy, vagy csak megjátszod magad?"
Talán egyik sem, szerintem õ is szeretne autót, csak nincs rá pénze, és írígységbõl beszél ilyen zagyvaságokat. :)
Vezértmûtengely elhagyása... ez érdekes :) Csak aztán nehogy az legyen, hogy 60-nál balkanyarban bugos a szoftbver és borul a képlet
"A normál benzines és dízel autók árát háromszorosára kellene emelni, "modern" környezetkímélõbb autók árát meg a felére csökkenteni.
Ezen felül korlátozni KELL az autóhasználók körét, ne legyen minden patkánynak és ingyenélõnek autója, feleslegesen."
- Te tényleg ilyen irritálóan hülye vagy, vagy csak megjátszod magad?
Nem kellen túlmisztifikálni a kínai "veszélyt", nem fogja lemosni a japán és európai konkurenciát a belátható jövõben. Autóvásárlásnál a márkanévnek sokkal nagyobb a szerepe mint bármely más termék választásánál, legyen az ruha, TV vagy bármilyen elektronikai cucc. Sok évbe telik míg a vásárlókkal el tudnak fogadtatni egy új autómárkát, a vásárlók megbíznak benne, jó híre alakul ki a vásárlók körében, a presztizs (ami egy autómárkánál különösen jelen van) pedig még ennél is sokkal lassabban szerezhetõ meg, a legtöbb gyártónak egy évtizedek alatt sem sikerül, egy kínai tömegcikknél pedig ez eleve esélytelen. Szóval az ár távolról sem minden, vásárlói bizalom nélkül lehetetlen sikert elérni ezen a piacon. Egy autó amin folyton elromlik valami nagyon tudja szopatni a tulajdonost, tudják ezt a vásárlók is. A Toyota sikerét pont a minõsége és vele járó megbízhatósága adja és mindezt kedvezõ áron nyújtja, a kíai felfogás ebbõl a szempontból pont ellentétes a japánnal.
Na, persze. Az árnak semmi köze ne legyen a gyártási költségekhez.
nekem legalább 6 helyen van megnyomva az autóm és egyik se saját termés. Éppen a minap tolatott belém egy baromgyerek pedig még dudáltam is ezerrel mikor láttam hogy simán jön felém. Tényleg nagyon sok a totál alkalmatlan fasz.
A normál benzines és dízel autók árát háromszorosára kellene emelni, "modern" környezetkímélõbb autók árát meg a felére csökkenteni.
Ezen felül korlátozni KELL az autóhasználók körét, ne legyen minden patkánynak és ingyenélõnek autója, feleslegesen. Adok helyet a vitának, találjátok ki, hogyan :)
Ha a "normál" autók felét-háromnegyedét sikerül lecserélni a kevesebbet szennyezõ gépjármûvekre, a CO2 és egyéb károsanyag-kibocsátást akár 7%-kal is lehetne csökkenteni. Nem sok, de kezdetnek megteszi! (statisztikai adatok alapján, olvasson utána, akit érdekli!)
Nem kell osszetorni azt az autot - es akkor kit erdekel hany csillagot kapott.
Kipp-kopp: amire Te gondolsz, az még véletlenül sem katalizátor, a szó semmilyen értelmében sem.
Amúgy elmondanád, mivel kötsz meg kilométerenként mondjuk 150g CO2-ot?
Nemtudom minek ezen vitázni mire egy ilyen maxikörnyezetvédõ fos nállunk elérhetõ átlagember számára kapható áron lesz már mind vén szarok leszünk vagy a koporsót vakargatjuk...:) Amúgymeg tövig benyalhat az összes autós cég a sok elektonikai basszal,egy 72-es bogárral rohangálok gyári boxerbõl átalakított turbo motorral eddig minden zöldkártyázáson elsõre gond nélkül mentem át így ahogy van ha gond van csak állítgatni kell,nem egybõl rohanni komputeres leolvasásra és egyéb szarokra...És még mindig ha padlózom egy deka füst sem hagyja el a kipufogót nemúgy mint a turbódízel szemetek hatalmas százalékánál (gondolok itt az eddakoncert jellegü irrdatlan fekete füstre)... Hibridbenzin hibridhajtás ide vagy oda nem a hétköznapi emberek autójára kéne rászállni hanem az agyonelhanyagolt,szarulbeállított kamion/tehergépjármûves szemetekre (igen azokra amik mellett kocsival elhaladva lágy szürkésfekete dukkózást kapunk autónk jobb felére,rosszabb esetben 2 percig fulldoklunk és anyázunk hogy ménemtekeredett fel a jobboldali ablak idõben...)amik egy gázfröccsre letermelik egy átlag szgk éves károsanyagkibocsájtását...
Hát én ezt nem értem. Milyen forradalom? 30-40 éve vannak olyan kipróbát, mûködõ motorok, amik kiváltják a benzint és a többi fosszilis üzemanyagot.
Mirõl beszélünk? A cím helyesen: Szorul a hurok az olajmonopóliumok nyakán :)
Nem a földrazi távolság a lényeg, hanem hogy jelenleg is van a magyar piacon olyan (új) autó ami szintén 1 csillagos mint ez a brilliance. És elég sok is cirkál belõlük az utakon ergó veszik is õket, mert hozzáférhetõ. Viszont mutass nekem egy Brilliance szalont Magyarországon.
"Ezzel szemben az vegyen dízelt, aki nyomatékos, városban is élvezetesen vezethetõ autót akar magának."
Aki élvezetbõl akar városban vezetni.... Néha kell, de mindenkinek hosszútávú érdeke, még akkor is ha nem megy az agyacskájába, hogy egészségesebben éljen, és kétes idõnyereséget lehet autóval elérni.
Busz, meg kerékpár kéne, hogy domináljon. (Persze a villamos a király :D)
Nem kell kínáig mennünk 1 csillagos minõsétésért. Ittvan pár autó, amik hasonlóan "jól" vizsgáztak. de valahogy a euro-ncap féle teszteken európai márkák mindig jobban vizsgáznak. Ez biztos olyan, hogy az év autója is csak európai gyártású lehet vagy mi a szösz.
Chevrolet Aveo: * Chrysler Grand Voyager: *
Kia Carnival: ** Chevrolet Spark/Matiz: **
Ezt a töréstesztet én is láttam már korábban. Rakás fos egyelõre a kínai autóipar, és nem ez az elsõ 1 csillagos NCAP teszt tõlük. Ez olyan színtû presztizsveszteség, hogy hiába jönnének ki ezután három olyan típussal aminek minimum 3 csillagos tesztje van, így nehéz lesz meggyõzni az embereket arról hogy a kínai autók biztonságosak.
A koeraiak is csak az utóbbi 4-5 évben kezdtek elfogadható autókat gyártani: tíz éve a Daewoo akkor tízéves Opel technikát árult, a Hyundai akkor ötéves japánt, a Kia meg vmi hihetetlen omladék roncsokat.
Jelenleg a Daewoo/Chevy még mindig nem üti meg az európai és ajapán gyártók mércéjét, de kisautóik kispénzûeknek elfogadható választást nyújtanak. A Hyundai minõségben felnõtt a nagyokhoz, a terepjáróikból sokat eladnak. (én pedig egy Hyunadi Get-et hajtok, eddig nagy megelégedéssel.)A Kia pedig az új Ceed képében pedig olyan típussal jött ki, aminek semmi komoly hibálya nincs, árban pedig a konkurencia alatt van.
A koreaiaknak is legalább 15-20év kellett, míg az csepp-Kadett licenctõl eljutottak a normális, korszerû, európában/amerikában eladható típusokig, viszonylagos sikerig. De: 15 éve még nem volt olyan kiélezett verseny, hogy a legnagyobb gyártók is csak fúzióval, összeolvadással tudnak túlélni. És a koeraiak bár unalmas, jellegtelen autókat gyártottak, igazán durva hibákat (katasztrofális crash-teszt) nem vétettek.
Száz szónak is egy a vége, szerintem az elkövetkezõ 10 évben nem sok kínai fostalicskát fognak eladni Európában. Azért a Geelyért vagy mi a csöcsért én kétszázat nem adnék, nemhogy két millert. Akkor inkább egy 2-3 éves autó vmi normális gyártótól.
"Ja és az elektronika nagy része, csak össze van dobva és állandóan elromlik. Fater munkatársának volt egy Peugeot-ja, de havonta kellett szervízbe vinni és meg sem tudták itthon csinálni."
Nem kell szart venni. Az én kocsim is tele van elektronikával, de még nem látott szervízt (másfél éves lesz lassan). És mellesleg az elektronikát nem viccbõl építik be, számtalan elõnye van (pl. kisebb fogyasztás, nagyobb biztonság, stb.).
"Autót meg azért nem veszek, mert üldögéljen a körúti dugóban és vigye a kiváló minõségû pesti utakon megdöglött futómû miatt félévente szervízbe a halál."
Érdemes kipróbálni. Tapasztalatom szerint az autó még az esetleges dugókkal együtt is legalább olyan gyors, mint a BKV. Kivéve, ha a start és a cél is metrómegálló mellett van. Viszont a kényelem tekintetében egészen más dimenziókban mozognak. Különösen, ha valami nehéz cuccoct kell cipelned. Az utak minõsége ugyan katasztrófális (bár sokat felújítanak mostanában), de egy normálisan megépített futómûnek ez nem okoz gondot. Lassan másfél éve megvan a kocsim, és még semmi problémát nem tapasztaltam (pedig nem kímélem).
ha az algáknál felfedezik a H2 fejlesztsért felelõs gént (és mint az inzulinnál vmi baktériumba ültetik) akkor viszont egyenes út vezet a sikerhez!!!
"Fater munkatársának volt egy Peugeot" francia & f-betûs kocsit ne vegyél tipikus jelensége :DD
"Egy tanulmányból az derül ki, hogy míg 1994-ben átlag 11 elektronikus érzékelõt tartalmaztak az új autók, addig 2004-re ez a háromszorosára nõtt. Gyári elõrejelzések szerint 2010-re az igényesebb autók gyártási költségének 50 százalékát a beépített elektronika ára adja majd."
És ez itt a rohadt nagy baj, mert a régi mechanikus dolgokat egy szaki bármikopr helyrerántotta, meg meg már szinte egy rohadt izzócserével mehet a drága szakszervízbe, ahol még várakoztatnak is. Ja és az elektronika nagy része, csak össze van dobva és állandóan elromlik. Fater munkatársának volt egy Peugeot-ja, de havonta kellett szervízbe vinni és meg sem tudták itthon csinálni. 4 hónap után visszanyomta, hogy vigyék a francbe ezt a digitális szart és vett egy használt autót amiben minimális elektronika van. Lehet, hogy a jelen körülmények közt neki volt igaza.
az algakkal az a baj mint minden mas biomasszara epulo energiahordozoval: nem tudnak megfelelo nagysagu termelest biztositani. Hidrogent lehetne cellulozbontassal is eloallitani, de itt is a hektaronkenti termes/kinyert energia arannyal van baj. Az algak sem valoszinu, hogy megvaltanak a vilagot, ahhoz mar tul nagy az energiaigenyunk.
egyébként ugyis azfogja eldönteni a dologot hogy melyikbõl lehet több pénzt csinálni.... h2 elõállításra van más alternatíva is (algáknak köszönhetõen)
"Ám a széndioxiddal nem értem mibajod. Könnyû megkötni akár egy vizes katalizátor beépítésével is, és elkerüljük a robbanómotor pazarlását." -akkor a környezetvédelem miatt más használnák is nemde?
Hidrogéncellában nem hiszek. Mert a cella iszonyat drága. Mert a hidrogén olcsón nem állítható elõ. Mert a tárolása rendkívül körülményes. Mert 2 hét alatt a telitankolt tank magától kiürül átdiffundál a falon. Mert nincsenek itthon ilyen kutak.
Ám a széndioxiddal nem értem mibajod. Könnyû megkötni akár egy vizes katalizátor beépítésével is, és elkerüljük a robbanómotor pazarlását.
"Ugyan kérlek! Hidrogén cellát te is tudsz otthon építeni. A szénhidrogén cella csak plusz egy lépés, igaz jelentõs probléma, hogy kötött álltpotot valahogy fel kell oldani."
Az egyszeru hidrogencellahoz platina kell es meg melegedni is fog. A hidegen jaro cellakban viszont egy specialis kompozit (keramia/muanyag) van. Az utobbit nem lehet egyszeruen otthon eloallitani.
A szenhidrogen cellas felbontasa pedig nem uj otlet, viszont akkor ugyanott lesz a szendioxid, pont az amit a hidrogencellaval megprobalnak elkerulni. A forditott folyamatot hasznalhatjuk szenbol folyekony uzemanyag eloallitasara is, viszont nem eri meg energetikai szempontbol, mivel a bontott vizzel mukodo hidrogencella meg mindig olcsobb es hatekonyabb. (foleg ha atomeromubol vesszuk hozza az energiat)
Jelenleg a leghatekonyabb _orszaguti_ jarmu az elektromotoros hidrogencellas busz. Kanadaban mar hasznaljak oket varosi forgalomban.
Ugyan kérlek! Hidrogén cellát te is tudsz otthon építeni. A szénhidrogén cella csak plusz egy lépés, igaz jelentõs probléma, hogy kötött álltpotot valahogy fel kell oldani.
Tudom..pozitív példaként írtam a hajómotort, hogy az a csúcs! No és persze a kamion motorok sem rosszak, de egy elektomotorhoz képest iszonyat gyengék.
hajomotor nem osszetevesztendo az automotorral.... Valtozo teljesitmeny (ertsd gyakori gyorsitasok) mellett a hatasfok igencsak romlik, es a meret is meghatarozza bizonyos mertekben az elerheto legjobb hatasfokot.
A legújabb dízel motorok 46%-os hatásfoka stimmel, de a szénhidrogén->elektromos áram közvetlen átalakítás szvsz. csak egy humbug, amivel naív emberekbõl csalnak ki pénzt szélhámosok...
ez egy osotba, altalanossagokat puffogtato "cikk".
Abszolut szakertotol olvashato itt egy konretum : http://totalcar.hu/tesztek/hondafcx!1
46% a jobbfajta dízel hajómotoroknál. :) Nem értem..tényleg nem hogy miért nem ölnek milliárdokat olyan cella fejlesztésébe ami a szénhidrogéneket közvetlenül platina nélkül olcsón bontaná fel és termelne elektomos áramot. Biztos hogy megoldható, mert miért ne lenne az, és a villanymotoroknak akár 96%-os is lehet a hatásfokuk...magyarul 1 liter benzinnel eddig egy nagyköbcentis autóval megtehettem 10 kilómétert, ezután ugyan ekkora teljesítményû elektromos autóba átülve megtehetnék 22-25 kilómétert. Azért nem mind1 arról nem is beszélve, hogy ezzel a környezetet is védem.
Meg hát.Nem olcsó szart hanem csak drága szart vehettél. Szerintem eleve hülyeség azt állítani,hogy minden kínai cucc gagyi, mert ez nem igaz, több szempontól is. Ha gagyit gyártanak akkor megszûnik a felvevõ piac és nem lesz munkájuk. Másrészt, igen nagy Kínában a munkanélküliség, szegény örül ha dolgozhat még akár egy marék rízsért is és odafigyel mit csinál, mert ha rosszat akkor kirúgják és lesz a helyére 10 000000 új jelentkezõ.
Az üzemanyagcellás energiaforrásokban tulajdonképpen ugyanaz történik mint minden egyes élõ sejt mitokondriumának mátrixában. A hidrogénatom egy protonra és egy elektronra "bontódik" és a belsõ membrán két külön oldalán felhalmozódnak az ellentétes töltésû részecskék. Végül a az elektronok oxigénatomra kerülnek (légzésbõl származik), majd ezekkel egyesülnek az említett protonok (hidrogén-ionok). Ezen folyamat közben nagyon nagy mennyiségû energia szabadul fel.
Az üzemanyagcellás energiaforrásokban tulajdonképpen ugyanaz történik mint minden egyes élõ sejt mitokondriumának mátrixában. A hidrogénatom egy protonra és egy elektronra "bontódik" és a belsõ membrán két külön oldalán felhalmozódnak az ellentétes töltésû részecskék. Végül a az elektronok oxigénatomra kerülnek (légzésbõl származik), majd ezekkel egyesülnek az említett protonok (hidrogén-ionok). Ezen folyamat közben nagyon nagy mennyiségû energia szabadul fel.
40%?? az szép lenne, maradjunk inkább 16 nál, a benzineseknél és valamilvel 20% felett a TD knél.
"Egyébként én meg pont arra számítok, hogy mivel a hibriddé alakítás gyakorlatilag megoldható az indítómotor cseréjével egy aszinkron motorra-generátorra, az ezt hatékonyan vezérlõ elektronikák ára pedig az utóbbi pár évben eléggé leesett, így a legtöbb autó mai definíció szerint hibrid lesz 10-20 év múlva. A Prius hajtórendszere persze nem ilyen egyszerû, ott az elektromos motor a belsõégésût egy bolygómûves hajtáson keresztül elvileg mindig a legoptimálisabb fordulatszámtartományban tartja, de a gyakorlatban szerintem mára azért kiderült, hogy ami haszna ennek volt, az elveszlett a kézi váltóhoz képest nagyobb veszteségû bolygómûben."
A prius ugyanazt a mechanikat hasznalja, mint a ford t-modell. Belertve a bolygomuves valtot is, csak ez ma mar elektronikus vezerlesu. A t-modellen is lehetett az inditomotorral hajtani a jarmuvet, sok bizonyos esetekben (pl. hegymenetben) csak ez volt a hasznalhato megoldas, mivel az uzemanyagszivattyu hianya miatt olyankor nem mindig folyt eleg uzemanyag a motorba. (alternativa volt meg a hatramenetben torteno hegymaszas)
"A másik alternatíva a Tesla átlal kidolgozott rezonáns energiaátvitel. Amihez nem kellenek kábelek. A hártánya,hogy bárki megcsapolhatja.. Ha esetleg ez következne be akkor folyamatosan állítani kellene a készülék hangolsát. Hiszen Tesla korában a Schumann rezoancia 7.8Hz volt ma olyan 12Hz köürl van, hála a szellemi fejlõdésünknek"
Hat 7.8 Hz kornyeken nem lattam sok energiat, viszont magyarorszagon 50 Hz-en rengeteg van. A 12Hz bolondsag, a Fold geometriaja nem valtozott, viszont a felharmonikusok (kb. 8, 14, 20, 26, 32, stb.) kozott ott van az amerikai elektromos halozat 60Hz-e is, tehat ok tenyleg sok energiat tesznek be a rendszerbe. Hazi kiserlettel idaig csak 0.056 voltig sikerult feltornaszni egy hangolatlan diodahidas energiavevot, 1 meteres huzal antennaval. Hangolt vevot erdemesebb 50 Hz-re csinalni, mivel a kornyezetunben talalhato halozat sokkal jobban sugaroz mint a termeszetes rezonanciak. Csokkeno sorrendben: villanykapcsolok szikrai, mobiltelefonok reselesi frekvenciaja, 230-as halozat, tv-k/monitorok teritotekercsei, usb busz. Es ezek csak a 20Khz alatti forrasok. Ma pesten a wifi adokbol es a mobilhalozatbol tobb energiat lehet kinyerni, mint a Fold rezonanciajabol. Persze ha mi is 60Hz-el hajtanank meg tobb kilowattos adokat, akkor az ado kozeleben egy par kilowatt-os hangolt rezgokoros vevo siman meghajtana egy kisebb motort. Viszont a technika mindig sokkal vesztesegesebb marad, mint a kozvetlen drotos atvitel.
Autok eseten szerintem vagy a hidrogenes energiacellas hajtas, vagy az akkumulatorcsere lenne a megoldas. Az ember behajt a kutra es vagy hidrogent tankol, vagy kap egy uj keszlet feltoltott aksit. Az elsohoz olcso hidrogencellak, a masodikhoz szabvanyos aksik kellenenek. A robbanomotorok eseten jo megoldas a digitalisan vezerelt elektronikus befecskendezes, de meg jobb lenne egy kis aramtermelo gazturbina, kombinalva a mai hibrid rendszerekkel.
Most köcsög leszek nagyon: Törjön be a kinai elektromos autóipar... hamár európa ilyen szûklátókürû. Minden civilizációt egyszer utólérnek...
Valaki nem tudna egy linket adni tudatlan fejemnek hogy megérthesse ezt a Tesla-ötleten nyugvó dolgot? néztem a teslamotors lapját de angolul annyira nem tudok(hiába van nyelvvizsgám:) léccciii!!.....
ezt ilyen tomoren leirva meg nem nagyon lattam, a hidrogen - mint energiahordozo - minden fontosabb problemajat tartalmazza :) Meg hozzatennem egy hidrogeneloszto-rendszer megepitesenek nehezsegeit es koltsegeit, hogy teljes legyen a kep.
"jah és mégegy a vízgõz ugyanúgy üvegházhatást okozó gáz mint a CO2 :))"
Ez igaz, de azért nem mindegy. Ha kiveszed a vízbül a hidrogént, majd elégetve újra vizet kapsz belõle, akkor egyfajta körforgás valósulhat meg. Míg a szénhidrogének elégetésekor "új" CO2 kerül a levegõbe, itt már esély sincs körforgásra (pláne, hogy az erdõket milyen ütemben irtják).
Arra nincs rákényszerítve senki, hogy az olcsóbbat vegye. Max nem tudja megfizetni a drágábbat... De attól hogy drágább valami, még nem biztos hogy minõségi. A márkát kell megfizetni néhol nagyon, nem a terméket. A hipermarketek meg a "legolcsóbb" és "akciós" feliratokkal úgy verik át a bamba tömeget, ahogy akarják. Néha olcsóbb külön-külön megvenni valamit, mint egybecsomagolva (lásd: "együtt olcsóbb") Találkoztam már olyannal, hogy egy kb 2 hete vett tévét láttam "akciósan leárazva" kb 1.5-2x annyiért kitéve, mint amennyiért elõtte megvették a rokonok. Õk vették 42e-ért, "akciósan" meg le volt árazva 150e-rõl 65e-re... Sok ember csak azt nézi, hogy mi akciós, azt nem hogy mennyibe is kerül.
A hidrogén meghajtású autók hatásfoka kb. 20%. A hagyományos belsõégésû motorok hatásfoka kb. 40%. Tehát ha valaki hidrogén üzemû autót használ, akkor kétszer jobban szennyezi a környezetet, mint aki hagyományost. (Kivéve, ha a hidrogént megújuló energiaforrás segítségével állították elõ.)
A hibrid autók legnagyobb problémája az, hogy lítium-os akkumlátort használnak. Ezeknek a maximális kapacítása folyamatosan csökken, átlagosan évente 20%-ot. A csökkenés üteme nem a feltöltések, lemerítések számától függ, hanem a hõmérséklettõl. Pl. 70 fokon, ami könnyen lehet nyáron egy kocsiban, már évi 50% körüli a kapacítás csökkenés.
Tehát egy 5 éves priuszban már jó eséllyel egy döglött aksi van...
Léteznek úgynevezett super kondenzátorok is, de ezek szerintem nagyon drágák. De pl. kínában vannak olyan városi buszok, amiket ezek hajtanak. Minden megállóban feltöltik õket. Ezek 100%-ban elektromos árammal mennek. Ráadásul ezek kapacításcsökkenése elhanyagolható.
China Vs. German. Nézzétek meg a Brilliance és BMW töréstesztjét. Elég durva.
A töltés többé nem akadály. Hála egy magyar találmánynak, amit a Rozsnyaiék http://www.gctspace.com/main.html fejleszettek ki. Már elég régen le is van védve. Ezzel a metódussal elvileg 10perc alatt bármilyen kapacitású akkumulátor feltölthetõ. Az szabadalom kicsit a Tesla switch-re hasonlít.. Elõször leméri az akkumulátor rezonancia frekijét, majd ezen a frekvencián törtéi a rezonáns töltés., ami igen gyors én nem jár azzal, hogy szétforr a cella.
További probléma a tömeg és az akkuk önkisülése. Ha a priust 2 hónapig nem indítod be megnézheted magad... Lehet új akkupakkot venni, azthiszem olyan 600.000-700.000 ft.
Igen ezért az (utópisztikus) jövõ a teljesen elektromos autóké. Ahol on-board termel(nék) meg a hajtáshoz szükséges energiát. Ami persze csak ábránd... Kinek lenne ez jó? :)
A másik alternatíva a Tesla átlal kidolgozott rezonáns energiaátvitel. Amihez nem kellenek kábelek. A hártánya,hogy bárki megcsapolhatja.. Ha esetleg ez következne be akkor folyamatosan állítani kellene a készülék hangolsát. Hiszen Tesla korában a Schumann rezoancia 7.8Hz volt ma olyan 12Hz köürl van, hála a szellemi fejlõdésünknek.
Majd jon Tata levegos autoja, oszt lenyom mindent. Csak gurcsanyek ne tegyenek ra 500 000 000 000 000 millas regisztracios adot, mert ugye a MOL bevetel kieseset sajat zsebbe potolni kell :P
HIdd el tudom mirõl beszélek. :) Fõleg nem hülyeséget...
Az üzemenyagcella hidrogénebõl és oxigénebõl generál elektromos áramot igen kaka hatásfokkal. Na most ugye a hidrogént tárolni kell. Ami ugy csak nagy nyomáson és hogy valamennyire biztonságos legyen porózus falú tartályban. Pl. nanocsöves bélésben. Az említett találmányok valós idõben állítják elõ a hidrogént ami miatt nem kell tárolni és közvetlenül mehet a belsõégésû motorba. Nem kell a nyamvadt üa. cella.
Az állam oldaláról a fenti beredezésekkel valós idõben állítják elõ a gázt amit majd nagy nyomáson tárolnak.. Mi pedig már vásárolhatunk is belõle. Duplán jó, mert otthon csak nagyon drágán állítható elõ, másrészt H2 cseppfolyóssá tétele igen nehezen oldahtó meg konyhai kürülményke között.
A konklúzió: Ki vagy rekesztve az otthoni vegyészkedésbõl..
H2 elõállítás ugynézki megvan oldava mivel egyes algafajok képesek Hidrogént elõállítani (persze az hogy milyen mértékben azmég kérdéses...)
jah és mégegy a vízgõz ugyanúgy üvegházhatást okozó gáz mint a CO2 :))
"az ártámogatásuk: Magyarországon például a hibrid autók regisztrációs adója egységesen 190 ezer forint, míg egy - a Toyota Pirusnál használt 1500 köbcentishez hasonló - motorral felszerelt autóé környezetvédelmi besorolástól függõen 478 ezer forint is lehet. Miért költi az állam az én adóforintjaimat (is) luxusautók támogatására? Egy 4-5 milliós verdánál már az a 3K regadó-különbség nem tétel, aki megengedheti magának hogy ilyen kategóriájú kocsija legyen, az nem fog azért hibridállami pénzkidobás (persze nyilvánvalóan ez valakiknek jó biznisz)."
Gerygrey:
Ennyire ne legyél sötét! Az állam nem támogatja ezeket az autókat, hanem kevesebb adót szed be utánuk.
igen mert az emberek egyrésze sznob!!! Vagyis csak azt veszi meg aminek neve van! a másik része meg csak olyan termékeket (jelen esetben autókat vesz) mirõl már hallott valami jót vagy kipróbálta... és marad a maradék akinek tök mind1 hogy mia márka a lényeg,hogy 4kereke legyen és menjen!!!
Elektromos autónak két óriási rákfenéje van : tölteni kell (amíg nem oldkják meg hogy 5 perc alatt fel lehessen tölteni nincs esélye) akkumlátorok : súlya és szintén környezetszennyezõ volta(ha kidöglenek)
petys: Nem megoldott a hidrogén biztonságos, elegendõen nagy energiasûrûségû, gazdaságos tárolása, valamint a kimerült tárolóegységek újratöltése. Mindkettõ fõként biztonsági kérdéseket vet fel, de nem elhanyagolható a nagynyomású rendszer járulékos tömegeinek hatása sem.
Gyakoirlatilag te az üzemanyagcelláról beszélsz : lényege hogy hidrogénbõl és oxigénbõl víz lesz (a másik része hülyeség : vízbõl így nem lehet energiát nyerni)
A probléma hogy a hidrogént is elõ kell állítani (nem a tárolás a gond), méghozzá nyílván vízbontással. Amihez meg áram kell ami nagy részét ma is fosszilis tüzelõanyagokkal állítjuk elõ (magyarul ott vagyunk ahol a part szakad esete). Persze felhúznánk rengeteg új atomerõmûvet (vagy ha fúzió révbe egyszer majd soká), akkor megoldodna. Csakhát manapság atomerõmûvet sem lehet felhúzni mivel pár hippi azonnal odaláncolja magát...
Sajnos itthona hibrid hajtásnak sincs igazán elõnye, ugyanis Fletóék semmiféle kedvezményt nem nyújtanak annak a jószándékú embernek aki mondjuk egy Toyota Priust szeretne vásárolni. Nem úgy mitn amerikában szinte sorban állnak a hibridekért. A kormány szempontjából érthetõ is a dolog, hiszen az elektromos áramba nem tudnak egyelõre jövedéki adót tenni... Ezért a hibrid fõleg városi használat esetén nem termel pénzt az államkasszába. Ekkor még nem is beszéltem a plug-in hibridekrõl... Az már egyenesen ellenség... Mi az hogy környezetvédelem? Fletóék nem igazán hallottak még róla.
Más... Nagyon erõltetik az üzemanyagcellás jármûveket. De miért? A hatásfokuk **ar, csak ezt nem nagyon szellõzetik. Sokkal jobban jár az ember, ha simán elektromos motorral hajtott autóval közlekedik és nem egy hidrogénnel töltött Hindenburgban. Az ok: Köztudott, hogy az elektrolízissel elõállított hidrogén nagyon drága. Na most a kedves kormányaink az elkobzott találmányokból (Meyer, Horvath, stb...) gazdaságosan és igen jó hatásfokkal tudják elõállítani a hidrogént. Amit majd eladnak nekünk mint üzemanyagot és ezzel milyen jót tesznek nekünk és a környezetnek. Mert az embereket szipolyozni kell....
egy új termék csak addig lényegesen olcsóbb egy régi márkás terméknél ameddig el nem fogadják. valószínû egy Porsche áráért soha senki nem venne Geely-t még ha a paraméterei hasonlóak is. szóval nem kell aggódni, ha jó lesz a cucc, akkor nem fogják másfél millióért adni. max eleinte, hogy nevet szerezzen magának. utána szépen be fogják lõni az árát a nyugateurópai/japán autókéhoz. max több nyereségük lesz, mert a kínai munkásnak kevesebbet kell fizetni. de idõvel majd ott is kúsznak felfelé a bérek.
ezen logika mentén magyarország is tönkretehette volna az egész nyugat-európai autóipart az olcsó esztergomi suzukival... (suzukiból sem csak null felszereltségû swift létezik, hanem vannak jók is, olcsóbbak mint más márkák hasonló kaliberû autói, mégse nagyon veszik)
valaki kisegíthetne, mert mindig azon gondolkoztam, h altenatívaként miért nem a hidrogén használjuk? ha a hidrogént elégetjuk, akkor elvileg nagy energia, víz szabadul fel égéstemékként... ráadásul ha sikerül ezt a vizet összegyûjteni, akkor vízbontással ismét hidrogénná és oxigénné bonthatjuk, a hidrogént pedig elégetjük az oxigénban és ismét vizet kapunk... így vízhajtású autónk lehetne... nah tom h ez nem valósulhat meg soha az életben, már csak azt szeretném tudni h miért? hallottam már olyan teóriát, h a nagy olajcégek megvették a koncepcíót, meg asszem olyat is h, a hidrogén mivel nagyon instalbil anyag, nehezen tárolható biztonságban, fõleg autókban. elõre is köszi
Olvasás közben olyan érzésem támadt, mintha a cikkíró szerint a hibrid hajtású jármûvek nem lennének alapvetõen belsõégésû motorral hajtottak: "Emellett az is fékezi a hibridek elõrenyomulását, hogy a belsõégésû motor még nem adta fel a harcot" "Ugyanakkor ez a technológia valószínûleg nem fogja leváltani a belsõégésû motorokat, csak kiegészíti azokat"
Remélem ez nem kavart meg sokakat, így is hallottam már "érdekes" dolgokat a hibridhajtásról.
"mert az akkumulátorok gyengesége miatt nem lehet átütõen nagy energiamegtakarítást, a jelenlegihez képest gyökeresen más károsanyag-kibocsátást - például zéró emissziót - elérni velük"
Hagy írjam le egyszer (aztán úgyis jönnek majd a tizenéves okoskodók). Nem, nem az akkumulátorok kis tárolóképessége miatt nem lehet velük zéró emissziót elérni - hanem azért, mert egy hibrid hajtású autónak gyakorlatilag annyi az elõnye, hogy fékezés-gyorsításnál a fékezéskor visszanyer valamennyit a gyorsításhoz használt energiából. Ez városban mérhetõ megtakarítást jelent, de folyamatos országúti haladásál nem jelent igazi elõnyt.
Egyébként én meg pont arra számítok, hogy mivel a hibriddé alakítás gyakorlatilag megoldható az indítómotor cseréjével egy aszinkron motorra-generátorra, az ezt hatékonyan vezérlõ elektronikák ára pedig az utóbbi pár évben eléggé leesett, így a legtöbb autó mai definíció szerint hibrid lesz 10-20 év múlva. A Prius hajtórendszere persze nem ilyen egyszerû, ott az elektromos motor a belsõégésût egy bolygómûves hajtáson keresztül elvileg mindig a legoptimálisabb fordulatszámtartományban tartja, de a gyakorlatban szerintem mára azért kiderült, hogy ami haszna ennek volt, az elveszlett a kézi váltóhoz képest nagyobb veszteségû bolygómûben.
KÍNAI AUTÓ OLCSÓBB ROSZABB ::: VEDD PÉLDÁNAK A KÍNAI "RUHÁZATOT" MEGVESZED EGYBÕL TÖNKREMEGY sajnos szegény országban élünk ahol nem mindenki tugya megvenni a drága minõségi japán és német stb autókat sokan fognak ilyet venni és igaz ezzel saját maga alatt fogja vágni a fát....
az ártámogatásuk: Magyarországon például a hibrid autók regisztrációs adója egységesen 190 ezer forint, míg egy - a Toyota Pirusnál használt 1500 köbcentishez hasonló - motorral felszerelt autóé környezetvédelmi besorolástól függõen 478 ezer forint is lehet. Miért költi az állam az én adóforintjaimat (is) luxusautók támogatására? Egy 4-5 milliós verdánál már az a 3K regadó-különbség nem tétel, aki megengedheti magának hogy ilyen kategóriájú kocsija legyen, az nem fog azért hibridállami pénzkidobás (persze nyilvánvalóan ez valakiknek jó biznisz).
dehát rá van kényszerítve az ember hogy azt vegye ami olcsóbb... Miért lenne, ki kényszerít rá? Én például ha nagy ritkán hipermarketbe tévedek, élbõl kerülöm a "legolcsóbb", "gazdaságos" feliratú élelmiszeripari melléktermékeket. Nem kell minden szart megvenni csak mert olcsó és/vagy akciós. Inkább az a szomorú, hogy a minõségi(nek csúfolt) cuccokat is kínában gyártják már, ezért is vicces például egy "iPod vs. kínai MP3 lejátszó" vita, mert lehet hogy egy szalagon, ugyanazokból az alkatrészekbõl készültek :)
Az átlag userek miért nem vesznek készre szerelt HP, vagy IBM pc-t??? Én például azért, mert nem szeretem a készre szerelt gépet. Egyrészt nekem például egy élmény összerakni az új vasat az elsõ használat elõtt, másrészt nem szeretem ha nem nyithatom ki a házat garanciavesztés nélkül. Inkább megveszek külön mindent (persze ugyanúgy minõségi, márkás cuccokat teszek bele, mint egy OEM gyártó) külön garanciajeggyel, és ha hibás lesz a vinyó, nem kell az egész tornyot végigcipelnem a városon és napokig nélkülözni azt. Autót meg azért nem veszek, mert üldögéljen a körúti dugóban és vigye a kiváló minõségû pesti utakon megdöglött futómû miatt félévente szervízbe a halál. Ha már kaptam munkábajárásra szép új sárga sportvillamost Demszky papától ami szintén a mi pénzünkbõl van, akkor használom azt :D
De nem óvott meg a Gyurcsány féle sz@roktól! Sajnos a mult árnyai még most is kisértenek. Hazudnak, félrevezetnek, lopnak, saját hasznukra eladják a nemzet vagyonát. Majd egymás vállát veregetve a képünkbe röhögnek. Szocializmus... soha nem lesz ilyen. Csak egy idétlen álom volt. Az ember nem ilyen. Amúgy meg már most minden kínai, ami nem az hamisítvány! Az elõzõre meg annyit, hogy azért mert nincs pénzem megvenni a bömbit, vagy a merdzsót, még nem biztos, hogy paraszt vagyok... Ha ugyan olyan jó, biztonságos, megbízható, gazdaságos a Geely, akkor miért ne venné meg akárki? Az átlag userek miért nem vesznek készre szerelt HP, vagy IBM pc-t??? Mert fele pénzbõl összeraknak jobbat.
én is félek a következményeitõl hogy minden kínai lesz...dehát rá van kényszerítve az ember hogy azt vegye ami olcsóbb...
akárhogyis, a szocializmus azért megóvott minket ettõl...
"És ettõl nem akkor fáj majd az átlagvevõ feje, amikor olcsóbb autót vesz, hanem amikor az itteni gyártók és beszállítóik bajba kerülnek az új konkurencia miatt, és elkezdik leépíteni gyáraikat, elküldeni alkalmazottaikat."
Az átlag parasztot ez nem érdekel. Legyen meg az ócsó Geely hitelre, mert már a szomszéd Józsibának is új ótója van.