"És miért nem lehet az, hogy friss jogsival, mondjuk 1 vagy két évig bármilyen gyorshajtásért, ittas vezetésért, stb azonnal ugrik a jogsi?" ez egy ideig létezett, de semmi értelme nincs. éppen nem a friss jogsival rendelkezõkkel van a baj, hanem akik 5-10 év tapasztalattal azt hiszik, hogy õk vezetnek a világon a legjobban.
Miért nem mondjátok rögtön azt, hogy magatokon kívül mindenkit betiltanátok?
1. Mert általában hangosak - minek 2. NEON mi a fasznak, csak vakít Magával az autóval ennyi a baj, a többi a vezetõjén múlik akik általában sajnos olyanok amilyenek... (Mindenkit letolnak stb., azt hiszik õk szarták a spanyol viaszt)
A maximális hangerõre van rendelet. A neon ha kék akkor eleve tilos, ha más színû akkor sem lehet feltenni szerintem, nem hinném h lenne szabályozva a külsõ "díszfény" fogalma.
A tuning autókkal nem az a baj h vannak, hanem az ha szabálytalanul tuningoltak. Bár a szabálytalan tuningba is van olyan amitõl jobban vezethetõ, vagy éppen biztonságosabb lesz egy autó, ami azért jó dolog és mégis szabáytalan. Magyarországon tulajdonképpen nagyon szigorúak a szabályok, sõt túl szigorúak. Éppen ezért sokan leszarják ezeket azok is akik normálisan tuningolnak és azok is akik nem normálisan.
Az új szabálytervezeteket aki kitalálta az nem normális :-) Semmi értelme a szabálytervezeteknek a mai magyar közlekedési morál mellett.
A pénzbirságok szigorítása, az jó ötlet volt, annak volt értelme...
A KRESZ most is jó, csak éppen be kéne tartatni. Ha a rendõrök büntetnék a szabálytalankodókat, szabálytalan autókat akkor az sem lenne épp egy rossz dolog. Ma nem ez megy. A rendõrök leszarják a szabájtalankodókat vagy kapnak zsebbe X összeget és el van intézve. Ne adj isten még Õk is ugyanúgy szabálytalankodnak.
Nekem a zebrán való áthaladás fog tetszeni a legjobban, elõtte 20 méterrel lassíts le 30-ra. Hát akkor egész Miskolcon harmiccal kellessz közlekedni. Ok én benne vagyok, de akkor ha a gyalogos a zebra elõtt vagy után megy át, nem a zebrán? Õt nem büntetik? Tolólapot az autó elejére, had guruljon:-) Ha esik az esõ? Lassabban kell autópályán közlekedni, de arról nem ír semmit ha havazik, akkor utóbbi esetben akár 200-zal is mehetek, mert ezt nem írja a nagy könyv...Tudom ez csak kötekedés, de tényleg, ha gyalogos szabálytalankodik, akkor? Mire kap bünti pontot?
Hát igen, fõleg az Avason, ahol 50m ként zebra van, de mindenki ott megy át ahol lát:D
A KRESZ azt írja elõ, hogy a körülményeknek megfelelõ sebességgel kell haladni, tehát értelemszerûen havazás idején ez olyan sebességet jelent, ami még biztonságos.
Eddig a KRESZ több szabadságot adott a vezetõknek, de mivel sokan ezt a helyzetet nem tudják kezelni, ezért most szigorúbban kell fogni a dzsonikat. (Egyébként szerintem úgy van megfogalmazva az új szabály-tervezet, hogy vízes, nedves útszakaszra vonatkozik a csökkentett maximum, így ez értelemszerûen havazás idejére is vonatkozik)
Az a baj, hogy sokan megkapják a jogsit és akkor már azt csinálnak amit akarnak! Szóval tök mindegy hogy hogy írják le vagy hogy milyen szigorú szabályokat hoznak, sajnos sok a hülye ember, pedig apró odafigyeléssel a dugók 90%-a megakadályozható lenne! Ha csak minden 2. ember elengedne 1-et azaz lemondana az elsõbbségérõl...
Olvastam egy cikket nemrégen az egyik szennylapban ami kivételesen érdekes volt.... nyilatkozott jó néhány ember, hogy van aki pánikba esik ha egy szirénázó mentõautó van mögötte van aki nem tudja mit kell csinálni, valaki meg nem mert szabálytalankodni pl. felhajtani a járdára vagy behajtani lassan a keresztezõdésbe ha piros a lámpa! Érdekes nekem és egy másik autósnak egy szûk felüljárón, a híd közepén felül, sikerült elengednünk egy mentõt! Nem láttam, de lassan mentem mert hallottam és lejátszódott bennem hogy mi történhet és megoldottam a helyzetet!
Vagy pl. a buszos elengedem legyen az autóbusz öböl ahonnan kötelezõ lenne kiengedni ha ezt biztonságosan meg tudom tenni, de ha fõúton megyek és alárendelt útról jövök akkor is elengedem és nem az esik jól hogy megköszöni a buszos, hanem hogy különb vagyok a többiektõl és bele tudom képzelni magam a buszos helyzetébe, hogy õ tõlem 15m-rel hosszabb jármûvet vezet és ha teli van a kocsink akkor õ nem 5 fõ épségéért felel hanem 20-50 vagy 150 ember életéért!
Aztán valaki írta, hogy ha sebességben gurul az autó akkor a gurulás tartja fent az alapjáratot tehát a fogyasztás gyakorlatilag 0!
Ezt egy picit átgondoltam.... tegyük fel hogy elöttem 100méterre bepirosodik a lámpa.. alap reakció hogy elveszem a lábam a gázról de nézzük ezt meg 2 oldalról:
1. 3.-ban hagyom az autót gurulok 20m majd kezd erõlködni a motor ekkor vagy gázt adok ami hülyeség vagy visszateszem 2.-ba ami megin megfogja az autót és ismét gurulok 20m és kénytelen vagyok gázt adni mert erõlködik másodikban és gyakorlatilag már nem gurulok el maradék 60m tehát oda jutok hogy 2.ban ismét gázt adok ami fogyaszt x+1 üzemanyagot
2. Vagy üresbe rakom és a 100m végigurulom és még a végén 2.ban kis motorféket is bevetek ekkor csak x üzemanyagot fogyaszt az alapjárat fenntartására!
Van hogy jövök haza szervízuton este... sehol senki se elöttem se mögöttem... meggurítom 60km/h-ig az autot majd üresbe gurulok 500-600m majd befordulok az utcánkba.... kevesebb üzemanyagfogyasztás és hang mert üresbe eléggé csendes az autó!
Ebbõl csak azt akartam kihozni hogy sok apró odafigyeléssel elkerülhetõ a felesleges dugó / légszennyezõdés is!
Sokan megkapják a jogsit, és azt hiszik, tudnak vezetni. Lóf... arkas kislány középsõ ujját. A jogosítvány, ahogy a neve is mutatja, csak feljogosítja az illetõt a vezetésre, mert a vizsgán igazolta, hogy a közlekedés és jármûismeret alapjait elsajátította. A jogosítvány nem igazolás, hogy tud vezetni, és fõleg nem ígéret, hogy vele úgysem történhet baj. A közlekedés még mindig életveszélyes üzem, de még mindig vannak jó páran, akik mozofilmeken vagy a hétvégi rallyn látottakat akarják kamatoztatni a közlekedésben.
Nem is kevesen sajnos. 1 órája itt (BP. Csepel) olyan jégesõ volt hogy az orromig sem láttam de azért majdnem letol az útról vagy 100al Szabadkikötõnél, gratula.
Alapvetõen egyetértés van köztünk, de azért egy-két gondolatra reagálnék.
"Olvastam egy cikket nemrégen az egyik szennylapban ami kivételesen érdekes volt.... nyilatkozott jó néhány ember, hogy van aki pánikba esik ha egy szirénázó mentõautó van mögötte van aki nem tudja mit kell csinálni, valaki meg nem mert szabálytalankodni pl. felhajtani a járdára vagy behajtani lassan a keresztezõdésbe ha piros a lámpa! Érdekes nekem és egy másik autósnak egy szûk felüljárón, a híd közepén felül, sikerült elengednünk egy mentõt! Nem láttam, de lassan mentem mert hallottam és lejátszódott bennem hogy mi történhet és megoldottam a helyzetet!"
A megkülönböztõ-jelzést használó jármûvek, tehát rendõr, mentõ, tûzoltó elengedése majdnem akkora gondot szokott okozni az autósoknak, mint a körforgalom (Magyarországon). A KRESZ ugye elõírja, hogy mindenkinek az út két széle felé kell húzódnia, és a szirénázó mentõt a középsõ sávban kell elengedni. (2×3 sávos úton, mint pl. a Szentendrei út ki- és bevezetõ szakasza.) Ha mindenki ehhez tartaná magát, gond nélkül tudnának haladni a mentõk, de az emberek egy része a belsõ sávot akarja felszabadítani, ezért besorol a középsõbe, a középsõbõl besorolnak a belsõbe, így senki semerre nem tud menni. Aki esetleg szabályosan akarna kisorolni a jobb- vagy baloldal irányába, azt esetleg nem engedik. A legutóbbi ilyen esetet vasárnap éltem meg, amikor a mentõs már nem tudott mit tenni a sok hülyével, ezért a belsõ sávot választotta, én a legkülsõben mentem, szóval volt köztünk még egy sáv, amiben teljesen normálisan közlekedtek az autósok, a normálistól eltérõ helyzet csak a belsõ sávban állt elõ. Erre mi történik? Elõttem egy középkorú, nagyon precíznek és elõzékenynek kinézõ úriember a fékre lép, és kihajt a buszöbölbe. Miután én is vészfékeztem, majdnem egymásnak mentünk.
Hangsúlyozom, mentõ a közelünkben nem volt.
"1. 3.-ban hagyom az autót gurulok 20m majd kezd erõlködni a motor ekkor vagy gázt adok ami hülyeség vagy visszateszem 2.-ba ami megin megfogja az autót és ismét gurulok 20m és kénytelen vagyok gázt adni mert erõlködik másodikban és gyakorlatilag már nem gurulok el maradék 60m tehát oda jutok hogy 2.ban ismét gázt adok ami fogyaszt x+1 üzemanyagot
2. Vagy üresbe rakom és a 100m végigurulom és még a végén 2.ban kis motorféket is bevetek ekkor csak x üzemanyagot fogyaszt az alapjárat fenntartására!
Van hogy jövök haza szervízuton este... sehol senki se elöttem se mögöttem... meggurítom 60km/h-ig az autot majd üresbe gurulok 500-600m majd befordulok az utcánkba.... kevesebb üzemanyagfogyasztás és hang mert üresbe eléggé csendes az autó!"
Természetesen mindig a helyzetnek megfelelõen kell eljárni, ezt a KRESZ minden esetre elõírja azokra az esetekre, amikor szabadságot ad a vezetõnek.
A szervizutas megoldás este üres úton nyilván jó, de egy tipikus, nagyforgalmú úton a tapasztalatok bizonyítják, hogy a visszaváltogatás azért is jó, mert az alapjárati fordulatszám fenntartásához szükséges benzint sem eszi meg az autó, szépen fokozatosan lassul, kíméli a fékeket (veszélyes lehet mondjuk az utolsó pillanatban fékezni), illetve dinamikusabban lehet indulni, ha közben zöldre vált.
Az 1.-es ponttal jelölt verziód az, amit jobb oktatók tanítanak. Gurulsz 3-asban, ha jelentõsen 2000 fordulat alá csökken a fordulatszám, visszaváltasz 2-esbe, és ha szerencséd van, zöldre vált, és 2-esbõl tudsz is gyorsulni. Ha nincs szerencséd, akkor 2-esbõl üresbe váltasz, fékezel és megállsz.
Mellettem ment belül csak majdnem nekemjött mivel kétsávban szeretett menni a birkája.
Ilyet hogy váltogassunk vissza nem tanítanak oktatók mert lehet hogy kíméli a féket de a váltó meg kopik tõle. Nekem úgy tanították hogy akárhanyadikban vagyok folyamatosan fék és amikor 1300 körül van a fordulat (autófüggõ, valamivel alapjárat fölött) akkor nyomjam ki a kuplungot és ha megálltam tegyem üresbe.
"Gurulsz 3-asban, ha jelentõsen 2000 fordulat alá csökken a fordulatszám, visszaváltasz 2-esbe" Namost átlagos városi csorgásban én 2000-nél szoktam felfelé váltani, nemhogy addig esik vissza a fordulatszám. Benzines, nem diesel, csak nem forgatom feleslegesen. Gondolom neked Integrád van, hogy 2000-ig engeded vissza a fordulatot. Mennyit eszik a milyen kocsid városban?
és a fék is tehát akkor hagyjuk a nem kopik a féket, de ilyen hülyeséget még nem hallottam hogy egyesével váltogatunk vissza piros lámpánál való megálláskor:D
Jó, igaz, a takarékos vezetéshez 2000-nél kell felváltani, teljesen igazad van. (Alfa 147-esem eszik 12 litert városban, sok dugóval és sok hegymenettel) Ettõl függetlenül az elv a Suzuki Swiftben is mûködött, amin gyakoroltam, csak ott fordulatszámmérõ híjján csak a hangból tudtunk következtetni.
Nekem is van olyan ismerõsöm, aki visszaváltogat. A magam részérõl próbáltam, de annyira lefoglalt maga a váltás folyamata (ne rántson stb), hogy majdnem belementem az elõttem lassítóba. Na akkor úgy döntöttem, hogy az aktuális fokozat 1000 rpm-ig lefelé, aztán kuplung+fék. ;-) Nem vagyok béna, van mögöttem lassan 100ekm és nem ez a foglalkozásom.
Igen, anyám 1.4-es 80 lovas motorja is pont 8-at fogyaszt dugóstul. Hát az Alfa egy kicsit sokat fogyaszt, de én szívesen fizetek egy kis felárat, csak tankoláskor fog el valami rossz érzés.
még nem hallotam/láttam senkinél de majd kipróbálom
Van egy olyan sanda gyanúm, hogy a Láger rádió hallgatói amúgysem az a tipikus mattsötétablakos, rendszámnélküli száguldozók, úgyhogy sokat nem fog számítani az egész. Aki eddig is betartotta, az ekkor is be fogja tartani. A többiek meg nem nagyon hallgatnak a két fõokosra.
Azért nem kevesen hallgatják, és ha annak a fele betartja arra a napi 4 óraára... Na mind1, ez úgy is csak poénról szól, a mai KRESZ hibájira és fõleg az értelmetlenül kirakott közúti táblákra hívná fel a figyelmet.
Az meg eleve egy kicsit vicces, hogy ott figyel a reklám a matrica jobboldalán. Most akkor ez mégsem a KRESZ betartását szolgálja?
Alap a reklám az élet minden területén. Reklám nélkül nem lenne semmi. Meg amúgy is ha valaki ad pénzt arra h elkészüljön a matrica, mért ne lehetne rajta a logója. Én pl nem fogok azért a Shellbe tankolni mert rajtavan az emblémája :D
Nem az a baj, ha a Shellben tankolsz, hanem hogy a KRESZ betartására szólítanak fel, ezt a "mozgalmat" matricával hirdetik. Ez eddig ugye teljesen korrekt és jó cél. De az már egyáltalán nem korrekt, hogy amikor te a KRESZ betartását akarod népszerûsíteni azzal, hogy kirakod a matricát, akkor azzal rögtön reklámoznod is kell a cégeket. Régebben voltak ilyen roxys meg rádió1-es matricák, de ott ez nem egy ilyen bújtatott történet volt, hanem egész egyszerûen nyerhettél azzal, ha hirdeted õket. Na, az már rögtön sokkal korrektebb.
Nem válasz gombbal válaszolnék, mert 1 hozzászólásban szeretnék reagálni több dologra, de nyilván mindenki tudja kinek szól!
mentõs kolléga: Igen és erre van magyarázat is, ugyanis az autópályán meg nem szétnyitni kell hanem balra sorolni hogy a mentõ a belsõ sávban elmenjen és amikor ez a belvárosban fordul elõ akkor pánikba esnek és amit már1x csináltak azt csinálják vagyis mindenki húzódik balra! Sajnos van olyan eset amikor nem tudom mit akar a mentõs és én is lesem mert pl elfelejt indexelni hogy õ most balról vagy jobbról akar kikerülni vagy éppen merre akar menni! Tehát én azért a mentõsöknek is tartanék egy képzést még annak is aki 50 éve mentõzik hogy a ráutaló magatartás amit a kresz is elõír és enged nagyon sokat jelent!
fordulat és vissza vagy fel váltás: Ford Focus kombival furikázok ez még a régebbi ford nem a mostani annyit kel tudni róla hogy 1.4tonna és mindössze kapaszkodjatok meg 75kw-os azt hiszem ez 85 lónak felel meg! Szóval egy komoly kaszniba gyenge motort raktak és megtolták egy turbóval.. ez azt jelenti hogy 2200-as fordulatnál tudom bedugni 3.ba a váltót ami sebességben 40km/h jelent! van aki 50-nél már 4. ben van de én 4.be csak 60-62km/h tudom betenni ami már gyorshajtás és 30.000ft pénzbirság és ha jól tudom 2 büntetõpont! ebbõl adódik hogy sokat gurulok üresben... persze ahogy már elõttem mondták amikor a forgalom megengedi!
kuplung kopás: tudni kell kezelni a kuplungot engem autó szerelõ tanított meg hogy kell leszállni a kuplungról, mert faterom is hülyeséget mondott meg az oktató is! sokan azt hiszik hogy lassan kell kinyomni a kuplungot és minél hamarabb felengedni hogy ne kopjon a tárcsa. Ez nem igaz! Éppen ez az hogy hirtelen kell kinyomni a kuplungot és lassan kell felengedni, az indok meg egyszerû gyorsan nyomod ki így legkevesebb ideig súrlódik a betét és lassan engeded fel, hogy 1 ne ütõdjön a kuplung 2 ha két fémet finoman lassan forgatva érintesz egymáshoz akkor keveset súrlódik viszont ha leugrasz a kuplungról akkor a forgó tárcsa az álló tárcsához tapad és nem elég hogy csúszik egymáson de még nyomja is hozzá.... próbáld ki fúrógépbe smirglit fogsz (lehet kani olyat) és hirtelen a fához nyomod... szenved a fúró és kimarja a fát ha lassan nyomod hozzá akkor picit ugyan lereszel belõle de kevesebbet mint az elsõ módszernél!
"jajj sajnálom mert kopik": keresztkérdés: az autó van teérted vagy te vagy az autóért? kuplungtárcsa, féktárcsa fogyó eszköz 60.000 km-enként teljesen elkopnak! Talán a kuplung késõbb ha óvatosan használod!
nem a kezdõ jogsisokkal van a baj: nem, persze hogy nem mert õk még figyelnek hogy jajj ne okozzak balesetet, majd amikor már 2 éve van jogsi az illetõ segge alatt akkor azt hiszi hogy tud vezetni és megjön a baj!
kresz betartása: ha módosítanak akkor minden zebra elõtt lassítani fogok ami belátható? felesleges dugó! nem értem azért mert Debrecenben nem engedik el az autósok a gyalogosokat ez egész országot súlytani kell! én azt mondom több rendõrt az utcára akiknek a fizetését nem az államnak kéne állnia hanem a beszedett büntetésekbõl lehetne fizeti! de van egy jobb kérdésem, olvastam hogy van itt csepeli, én Csepelen kaptam csak szabad posta fiokot és sokat járok arra! õszintén hányszor találkoztatok arra vonattal keresztbe a gyorsforgalmi felé? én 1x sem, bár tudom hogy hébe hóba tehervonat jár arra! ha minden igaz 60-as tábla van ott vagy talán 70-es tábla, de kint van a vasúti átjárót jelzõ tábla illetve elõtte a csíkos táblák! A kresz elõírja hogy lakott területen belül 30km/h-ra és lakott területen kívül 40km/h-ra kell lelassítani... Csepel pedig lakott terület.. volt már hogy lelassítottam csak 40-re és melletem 5-6 autó ment el dudálva a szemközti sávban elõzve engem! Van értelme lassítani?
ez kimaradt: te is tudod nagyon jól hogy a reklám pénz! Ha azon múlna éhezõ gyerekekkel reklámoznák a csipszeket! szal sajnos a pénz hajt mindekit ebben a mai világban :(
Én tudom is ezt, ha én gyártanám a matricát, nyilván felraknám a szponzorokat, de így, hogy ezért semmit nem kapok, eszem ágában sincs kirakni a matricát. (Mondjuk el is csúfítaná az autót)
nekem az oktatóm úgy tanította hogy szépen lassan nyomjam ki és gázzal engedjem fel.... (nem 1-esnél mikor indulok) akár 3.ból be 4.be amikor ezt csináltam faterom úgy rám üvöltött hogy még 1x nehogy gázzal merjem felengedni a kuplungot mert eltöri a lábam ugyanis ott már nem fullad le az autó nem erõlködik és maga a lendület bõven elég nem kell még gáz is hogy koptassam!
Persze, nyilván nincs értelme, hiszen gyorsításra nem tudod felhasználni azt a gázt, amit kinyomott kuplungnál adsz.
Az csak akkor lehet jó ha magas fordulatról váltasz el mert ha leesik a fordulat akkor ránt egyet a következõ fordulat elején pl 5000-ig kipörög aztán feljebb váltasz akkor leesne mondjuk 3500-ig de amíg a kuplung be van nyomva leesik 1000 körülre és ezért ránt egyet.
Itt is lehet nyerni. Pl 1 éves Cascó-t. Aze egész világ a reklámról szól. Ennyi erõvel ha veszel egy autót és mész vele az utcán az is reklám. És mondhatnánk h Te csak autót akartál venni amivel elmész A-ból B-be, mégis közbe reklámoznod kell a márkáját ami elöl hátul rá van írva... Akkor mirõl beszélünk, reklám nélkül nem is lenne világ...
Kuplung téma: Amíg ki van nyomva, a motor energiája nem hasznosul. Tehát lehetõleg minnél gyorsabban kell kinyomni és visszaengedni. Ez természetesen autónként változó h a konsrtukció mit bír. Én pl ha "lendületesen" közlekedem holtponton megtartásról nem is beszélhetünk, mert a váltás közben olyan gyors a kuplung kinyomás és visszaengedés h szinte "rúgás"nak is lehetne nevezni, és semmi rángást nem lehet érezni. Ehhez érezni kell az autót, hozzá kell szokni, megfelelõ fordulatszám is fontos. Meg a szekezetnek is bírnia kell...
fordfúzsönnel próbáld meg.fater reggel 8kor elhozta,délben vittük vissza és még akkor sem tudott normálisan váltani vele(pedig aki autókrosszozott,meg egy új autóba nyom 3 hónap alatt 15k km-t,az szerintem tudja használni a váltót)
Hát igen a nyugati autóknál ez nehéz dolog... Azoknak ritka szar a kuplungja van, mindenek, legalábbis amikbe ültem eddig... utálok is menni olyan autókkal, csak néha muszáj.
Vezettem már vagy másfél tucat autót (britt, japán, német, francia, KGST), szerintem átlagos. A japánhoz képest persze kemény, de ahhoz képest minden az.
Elég sokan járnak Ford Fusionnel, nem hiszem, hogy lehetetlen lenne váltani. Szerintem a tiéteknek van valami hibája.
szerencsére nem azt vett...fõleg a beszámítási feltételek játszottak nagy szerepet egy erre erõsen hasonlító járgány érkezésében:) pár percig volt a kezemben,egész jó(bár nem mérvadó a véleményem mert az egyetlen amihez hasonlítani tudom nagyfater körlámpás zsigulátora) ami tény,hogy a Fusionben 150nél emelt hanggal kellett beszélgetni,az SX4ben meg egész halkan suhant a táj...meg h.a Suzukinál azt mondták a régi autóra,másfél millát adnak érte(amennyit sehol nem ajánlottak addig érte),történt említés egy új cd-s rádióról ami 50k volt akkoriban,kapásból azt mondták jó,1milla 550...nem mintha kampányolnék oly'nagyon a Suzuki mellett,csak egy pozitív tapasztalat... (fater kollégái gyorsan csináltak is egy képet,mivel akkortájt volt egy óriásplakát reklám,amin egy faszi baromi nagy arca volt látható,meg a feltételek...kapásból benyomták az arcát a képre,ha megtalálom a képet berakom:))
SX4, ja. Kisebb csomagtér, nagyobb fogyasztás, igénytelenebb anyagok, de legalább drágább. Jó, másfél millás beszámítással talán azonos árban. Ráadásul mindig ott lesz az a bizonyos Suzukis szájíz. Cserében lehet kérni kártyás indítást aranyárban. Ja meg van 4x4 még drágábban. A halkan suhanó tájról annyit, hogy minden tesztben erõs szélzajról panaszkodnak. Egy ekkora autó ennyiért 150-nél nem lesz csendes. Azért persze közel sem egy zsiguli... Na de mindegy, ez itt erõsen OFFtopik.
Mi a véleményetek az objektív felelõsségrõl? Ez azt jelenti, hogy nem a gépjármû vezetõje - ennek kiléte gyakran tisztázatlan marad - hanem az üzembentartója a felelõs a gépjármûvel elkövetett szabálytalanságokért. tehát a rendõrséget nem fogja érdekelni, hogy "egyik családtagom vezetett, de ellene nem vagyok köteles terhelõ vallomást tenni", akié az autó, az fizet, aztán majd "családi alapon" lerendezik az ügyet, ha akarják.
Szerintem baromság. Mi a helyzet a bérelt autókkal? Kibérelek egy BMW-t azt megyek vele 200al... A családi helyzetnél ez megoldás, de más esetben nem. De legalább be lehet hajtani a pénzt a sok gyorshajtó (nem az 60@50 emberekrõl beszélek) barmokon.
Még azt kéne bevezetni, hogy a lakott területen belüli 50km/h illetve lakott területen kivüli 90 km/h alatti gyorshajtásért ne lehessen pénzbírságot kiróni, csak büntetõpontot...
Sõt, városban azokat kellene büntetni, akik 50 alatt mennek, nem? Vasúti keresztezõdésben, gyalogos-átkelõhelyen, gyalogoson is 50-nel kell átmenni. Aki fékez, az halott. :)
Nem, csak eléggé idegesítõ tud lenni, hogy teljsen felesleges 70 es,30 as, vagy kintmaradt etc tábláknál játszanak "fizetõkaput" a kedves közegek
Mint autósnak, nincs jogunk és hatókörünk eldönteni, melyik tábla "felesleges". A KRESZ nem étlap, amin választasz egy menüt és csak azt tartod be. Jó, az építkezésbõl visszamaradt 30-as táblák engem is idegesítenek, de a legtöbb tábla nem véletlenül van ott. VEszélyes helyet véd, vagy útépítést, rossz minõségû utat jelez.
Én még szerencsére nem tapasztaltam olyat, hogy kintmaradt táblánál traffipaxoltak volna, bár az tény, hogy miután tavaly felújították a Bécsi és Vörösvári utat itt Óbudán, még hónapokig kint volt a 30-as tábla.
Ez természetesen igaz, hát sajnos mifelénk a 70 s táblák ien randomgenerátor áltál kidobott helyeken vannak, ahol 10 éve rossz volt az út, annak emlékére kb:D