Vicces kissrác vagy Te :) Holnap lesz egy éves a lányom, kívánj neki boldog szülinapot!
"Mikor is volt ez az Edege kezdeményezés? 2007-ben? Elmentettél egy oldalt amit a gugli kidobott 2007-ben?"
Az Edge nem "kezdeményezés", hanem egy olyan kód-gyûjtemény, ami a Sony first party stúdióinak know-howját felhasználva próbálja a third party fejlesztõk számára is népszerûvé tenni bizonyos feladatok SPU-ra kiszervezését, hiszen azok egyébként sose ölnének annyi munkát olyan kis teljesítménynövekedésbe, amekkorát ettõl várni lehet. Az Edge a mai napig fejlesztgetve-supportálva van a developer networkön, persze nagy újdonságok nincsenek benne, hiszen a PS3 architektúra korlátait már rég elértük.
KZ2-ben milyen fizika van? Pár rigid body, meg ragdoll, meg esetleg némi cloth. Nagy cucc... Ezerszer látott dolgok. Ezekkel a hardverekkel viszont nem is lesz több ennél.
Arra végképp nem vagyok rászorulva, hogy marketingelõadásokból tájékozódjak a tényállásról ezekben a kérdésekben...
"Az a baj, hogy nem fél-információk és marketingszövegek alapján akarsz hozzá nem értõként véleményt nyilvánítani."
Ne magadból indulj ki. Ilyen köcsögösködéseket én is tudnék írni, de mint látod egész eddig próbáltam magasabb szintre emelni a beszélgetésünket, sajna sikertelenül.
"Az SPU-k nem tudják 100%-ban tehermentesíteni a GPU-t? LOL! Szó sem volt ilyesmirõl, kb. 0-5% teljesítménynövekedést lehet az Edge-el elérni, amit a Sony a belsõs stúdiók know-howjára alapozva rakott össze a third party developereknek." Mikor is volt ez az Edege kezdeményezés? 2007-ben? Elmentettél egy oldalt amit a gugli kidobott 2007-ben? Szal nem tudsz amúgy olvasni sem? Én is azt mondom, hogy nem lehet az egyes feladatokban 100%-osan tehermentesítenia GPU-t, ezt tényleg nem mondta senki - max fanbolyok akik lejáratni próbálják a PS3-at. LOL! Azonban a valóságban a cell bevonásával sokkal többet nyernek a dologgal, nem csak annyit, hogy azt a pár % GPU idõt másra lehet fordítani. Tekínts bele ebbe! KZ2 esetén van egy jellemzõ adat a 25. oldalon: Post processing esetén az RSX erõforrásainak 20%-át használja fel és max közepes képminõséget lehet elérni, ha csak a GPU-t használják. Ugyan ez RSX+cell esetében: 14%-os RSX erõforrás/proci idõ felhasználás, 12% SPU idõ és az eredmény egy magasabb szintû grafikai megjelenítés.
"AI-ról meg fizikáról beszélni vicc a mai játékokat figyelembe véve, Killzone2 kapcsán meg kifejezetten röhej. AI-ban kb 10 éve, fizikában kb 5 éve semmi jelentõs elõrelépés nem volt." Ja, igazad van pl AI tekintetében tényleg röhej, ami Crysisban, meg a MW2-ben van. Fizika tekintetében pedig a KZ2, és most lehet azon is röhögni, de az élmezõnyben van, ha ilyen alacsony az átlag szint, az nem a KZ2 hibája. Itt meg egy KZ2 AI elõadás
"Egyáltalán tudod, mi az a textúra, mi az a shader?... Amúgy érdekelne hogy szerinted hogy néz ki egy textúra "megtervezésének" munkafolyamata, mert erõs képzavarokat érzékelek itt..." Jó, ha gondolod lemehetünk ilyen szintre is, akkor én is kérdezek ilyet: mondd csak öcsi, nõvel voltál már? Vazze!
PS3on is csak az UC2 az ilyen kiemelkedõ a mezõnybõl, a többi nem. Multiknál meg 99.99%ban PS3on gyérebbek, mosottabbak a textúrák.
GeoW1 nem is, de GeoW2 amúgy ebbõl a szempontból is megállja a helyét. Amúgy AC1-2 nincs olyan távol az igazságtól akár az UChez viszonyítva sem, persze csak is a 360 verziót nézve.
xbox 360 és a ps3 grafikája pont ugyanolyan punktum. Csak az xbox 360 jobb nekem mert van lehetõség flashre meg nagy a kezem,és a ps3 kontrolere szar nekem:) Ráadást xboxon több lehetõségünk van mint ps3-on valaha is lesz:D
Az a baj, hogy nem fél-információk és marketingszövegek alapján akarsz hozzá nem értõként véleményt nyilvánítani.
Pl. milyen is az a shader a KZ2-ben amitõl közel menve az utolsó szög is látszik? Egyáltalán tudod, mi az a textúra, mi az a shader?
Az SPU-k nem tudják 100%-ban tehermentesíteni a GPU-t? LOL! Szó sem volt ilyesmirõl, kb. 0-5% teljesítménynövekedést lehet az Edge-el elérni, amit a Sony a belsõs stúdiók know-howjára alapozva rakott össze a third party developereknek.
AI-ról meg fizikáról beszélni vicc a mai játékokat figyelembe véve, Killzone2 kapcsán meg kifejezetten röhej. AI-ban kb 10 éve, fizikában kb 5 éve semmi jelentõs elõrelépés nem volt.
Amúgy érdekelne hogy szerinted hogy néz ki egy textúra "megtervezésének" munkafolyamata, mert erõs képzavarokat érzékelek itt...
Vazze, ezt a hszt komolyan gondolod!? Vagy te is a Totti féle vidám-hülyeségeket-1000X-elmondom-hátha-igaznak-tûnik-féle csapathoz akarsz csatlakozni?
Most ez valami vicc, vagy mifaxom van?!
Belinkelsz egy 2007-es féloldalas anyagot, aminek a címe is ez: A PS3 nem olyan jó mint az X360!!!??? Mi az hogy nem olyan jó? PL a BD tárolókapacitása kevesebb, az alapból járó HDD, wireless, magasabb szabványú HDMI-i xarabb? Ja bocs talán akkor még HDMI sem volt a Boxban!
OK persze beszéljünk a grafikáról, hiszen arról szól a cikk. De nézzük csak a cikk utolsó mondatát a cell-rõl: "Game code simply doesn't split well across multiple processors. You can probably find a way to split a few things off fairly easily - put the audio on one processor, animation on another; but generally the break-up is always going to leave several of the SPUs idle or underutilised. On top of that, it's usually not CPU speed that restricts the visuals in games - it's fill rate."
Egyrészt emberkénk nem ír olyan dolgokat, amelyeket, az "újabb" progiknál (KZ2, Resistance2, Uncharted, HR) az SPU-val csináltatnak, post processing, AA, vertex shader mûveletek, particle effektek, amelyek bizony jelentõsen tehermentesítik a GPU-t. Persze nem 100%-ban. Hanem a GPU viszonylag kisebb teljesítmény igény növelésével lényegesen szebb grafikát lehet a cell bevonásával elõállítani. Az, hogy persze a GPU-t nem lehet 100%-ban tehermentesíteni persze továbbra is fenntartja a korlátot, a cell nem kiváltja, hanem megtöbbszörözi a GPU lehetõségeit. Ha olyan utat, olyan enginet választanak a grafikai megjelenítésre, amire nézve valahol egyfajta szûk keresztmetszet az RSX, és minden energiát ennek megszüntetésére kell fordítani, akkor a PS3 grafikája az X360 alatt marad. Azonban, ha valamit direkt a PS3 hardverére írnak, elkerülve a szûk keresztmetszeteket, akkor a lehetõségek sokkal nagyobbak PS-en!
Másrészt a KZ2 fejlesztõinek elõadásain láthattuk, hogy az SPU-k között igen is jól meg lehet osztani a kisebb feladatokat, ráadásul azok egymáshoz idõzítése sem ördöngösség, nem fog a sokmagú cellre írt progi a többszálúság miatt lemerevedni, amiatt hogy a programrészek körbe-körbe várnak egymásra.
Ez a cik a 2007-es állapotokat tükrözi, az akkori felfogást, amikor a cellbõl max a PPU-t használták, az spu-kat szent borzadállyal nézte minden "neves" programozó, és még a világbéke megvalósítását is a szerencsétlen RSX-szel akarták megcsináltatni.
"Az, hogy egyes PS3 címek jól néznek ki, az szinte 100%-ban a mûvészek teljesítményének tudható be, a mögöttük lévõ technót simán elvinné az X360 is." Hát erre mit mondjak? Egy szinten igaz, végül is a textúrák megtervezése is egy mûvészet. Azonban majd ha az X-en léteznek olyan minõségû shaderezett textúrák, amelyekre igaz lesz, hogy olyan közel mész, hogy az utolsó szög is látszik a falon, mint pl KZ2, és emellett még ilyen szintû AI-t fizikát is látunk, akkor térjünk erre a témára vissza. Addig sajna a PS3 felsõbbrendûsége vitathatatlan, mégha 1-2 dologban azért van amiben az X jobb, ez tény.
Teljesen fölösleges X exkluzív játéknak lennie, mikor a multiplatformok is hozzák azt a szintet... Pl. egy Assassin's Creed technológiában odaveri az Uncharted-et. És amellett mûvészi oldalról is pariban van vele szvsz.
persze, de más a táj szépsége( artwork) és más amikor többszáz dinamikus fényforrás ugrál a képen, úgy, hogy közben perpixel motionblurrel elmossák a mozgó dolgokat + a szél meg a füst elkoszolja a képernyõt...
gyönyörû az U2, de nekem a KZ2 sokkal nagyobb szenzáció volt annó függetlenül attól, hogy egy sötét, mocskos valóban háborús atmoszférát varázsol a képernyõre,ami máshogy szép.
Jó, és? hol van a KZ2 sötét semmitmondó "unalmas" terei az UC2 Tibeti hegyekhez képest? hát én nem tudom, de amikor a jeges vízben fetrengtem akkor szinte átéreztem azt amit az a környezet ott mutatott...
Ez mindig változik. GeoW 1 a beszt grafix volt anno pl.
akkor hasonlítsd össze pl az idõjárás megjelenítését a két játékban... simán átjön az,hogy a kz2 minden tekintetben ultardurva, csak az U2 színesebb, és így több embernek szebb...
csak érdekességképpen, a Whiteout c. filmben ugyanazzal a cgi effektel ábrázolják a hóvihart, mint amivel a kz2-ben koszolják el a képernyõt.. érdemes megnézni...
" Az, hogy egyes PS3 címek jól néznek ki, az szinte 100%-ban a mûvészek teljesítményének tudható be, a mögöttük lévõ technót simán elvinné az X360 is."
abban a pillanatban, ahogy az elsõ igazi erõdemonstráló, kategóriájában magasan kiemelkedõ, "best graphics we have ever seen" x - exkluzív játék megjelenik, akkor elhiszem. addig nem. nagy eséllyel ez sosem fog bekövetkezni..
KZ2 technóban valóban sokkal érdekesebb és izgalmasabb az Uncharted-nél, de az egyszeri játékos csak a mûvészi dizájnt látja, és hajlamos összetéveszteni a technológiával, és annak tudni be a szép látványt.
A teoretikus adatokkal kitörölheted... Ahogy más fejlesztõk is mondják, a PS3 jelentõsen gyengébb fillrate-et tekintve:
"The fill rate on the PS3 is significantly slower than on the 360, meaning that games either have to run at lower resolution or use simpler shader effects to achieve the same performance." (http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/sony-ps3-not-as-good-as-xbox-360-161242) - érdemes elolvasni, korrekt megszólalás hozzáértõ emberektõl.
"sok fejlõdésre már nem is számíthatunk, a PS3-nál meg igen"
Komoly technológiai elõrelépés ebben a generációban már nem várható egyik konzolon se, maximum a meglévõ technológiák ügyesebb kihasználása. A Sony amúgy az Edge-el meg a többi ilyen szarsággal csak azt próbálja elérni, hogy egyáltalán valahogy pariban legyen GPU teljesítmény terén az X360-al, de nem nagyon megy nekik. Kevesek ehhez az SPU-k, illetve alkalmatlan rá az architektúra. Szarból várépítés esete forog fent.
"pixel shader mûveletekben az RSX csúcson többet ad ki magából, mint a Xenos és ez az exkluzív játékokon pont így látszik."
LOL, elképzeltem ahogy számolod a pixelmûveleteket :D Kurvára nem látszik ebbõl semmi, illetve max. az, hogy nekem van igazam, mert a multiplatform címek esetében ugyanazt a geometriát ugyanolyan vagy szarabb shaderekkel, ugyanolyan vagy szarabb felbontásban általában kevesebb AA-val is lassabban tudja kirakni a PS3.
Az, hogy egyes PS3 címek jól néznek ki, az szinte 100%-ban a mûvészek teljesítményének tudható be, a mögöttük lévõ technót simán elvinné az X360 is. A laikusok részérõl amúgy eléggé túl van misztifikálva ez a technó téma, miközben az iparban mindenki ugyanazokat az algoritmusokat, technológiákat, middleware-eket, engine-eket alkalmazza, és nagyrészt az art határozza meg a játékok kinézetét... Pont emiatt nem is annyira gáz, hogy a PS3 a gyengébb hardver, és nem is értem, miért kell valótlanságokat állítva ennek az ellenkezõjét bizonygatni.
hát azért a kz2 is tud durva dolgokat mondjuk olyanokat amiket perpill senki nem tud belépréselni a gépekbe ,sokkal többre tartom technikailag mint az u2-t...még a brink pc-s build-je se néz ki olyan faszán mint az, pedig köztudottan az a cél.... és a legkomolyabb, mire valaki tudna vmi hasonlót alkotni(?!?) addigra a sony prezentálja a GDC-n a KZ3 motort...
Szerintetek melyiket érdemesebb venni a PS3 v Xbox 360?:D Miért? Melyik éri meg jobban??És mennyibe kerül!
természetesen, akinek az igényeit a ps3 exkluzivok 1:1 lefedik, annak az a jobb gép - ezt nem vitatta senki (és vannak egyéb elõnyei is: bluray player, ingyenmulti - ezt se vitatta soha senki)
én pl 3-5 exkluzivot jászanék ps3-on, a többi olyan multi cim, ami szinte mind jobb 360on (ha másért nem: jobb minõségû felskálázás a tévéd nativ felbontására) - innentõl azt "fõkonzolnak" tartani, részemrõl hiba lett volna
ha a forzát meguntam és végre kijön a gt5, akkor beszerzek egy ps-t én is (bepótlandó a korábban emlitett 3-5 exklut is)
persze, egyszerûbb lenne egy ps kölcsönbe, de sajnos nincs kitõl kértni :))
Lehetne... de nincs hasonlítási alap, vagyis lényegében nem lehet, csak azokból melyek mind a két gépre vannak. 360ra is vannak gyönyörû játékok és PS3ra is, én nem látok nagy különbségeket etéren. Az tény hogy azok a fejlesztõk melyek PS2re is fejlesztettek és ott is bámulatos folgokat csináltak azok PS3on is ezt teszik, de ebbõúl én csak azt tudom leszûrni hogy baromi igényesek és tehetségesek illetve tökéletesen tudják kihasználni a PS3 lehetõségeit. Mást ebbõl nem lehet leszûrni.
Tele van a piac gyönyörû multikkal, szóval a kijelentésed nem helytálló, akár az Ubi akár az EA részérõl is.
lol, a gépek teljesítményét pont hogy az exkluzívok alapján kell megítélni, nem a multik alapján. Utóbbi csak arra mutat rá hogy a nagy cégek pont leszarják mit adnak ki a kezükbõl, csak keressenek rajta. Megmutatta már több exkluzív játék is hogy ki lehet hozni szép cuccokat a gépbõl, úgyhogy ott a lehetõség az EA, Ubisoft stb stb cégeknek hogy hasonlót kreáljanak rá, csakhát nem teszik, mert lusta bagázs.
"RSX csúcson többet ad ki magából, mint a Xenos és ez az exkluzív játékokon pont így látszik."
látszik igen hogy nagyon szép játékokat hoznak ki rá, ami kiemelkedõ az az UC ( GT5 és GoW3 ugye még nincs ) de egyedül csak az UCnél éreztem hogy talán ebbe a játékba benne van a PS3 ereje vagy a Naughty Dog zsenialitása amit teníteni kellene, de a többinél nem. A mérce pedig a multik a két gép közt amit nem kell hogy feszegessen az ember, mert tudja a helyzetet.
"Ezt nem kommentálom, soha nem jelentett szûk keresztmetszetet, szerintem nem is jellemzõ." Persze mert az X360 esetében maximálisan kihasználják a GPU elõnyeit, eddig nem kellett pl a CPU-ra átterhelni feladatokat, azonban nem is nagyon lehet, ellentétben a PS3 architektúrával. Szal eddig az X360 architektúrájának közel maximumát láttuk, ezt könnyen elérték a fejlesztõk, azonban sok fejlõdésre már nem is számíthatunk, a PS3-nál meg igen.
"Mirõl beszélsz? Pont a fillrate az egyik leggyengébb pontja a PS3-nak az X-el való összehasonlításban..."
Pedig pl a wiki szerint pont hogy az RSX tud többet: - Maximum texel fillrate: 13.2 GigaTexels per second (24 textures * 550 MHz) - Peak pixel fillrate (theoretical): 4.4 Gigapixel per second
Xenos: - Maximum texel fillrate: 8 gigatexel per second (16 textures × 500 MHz) - Maximum pixel fillrate: 16 gigasamples per second fillrate using 4X multisample anti aliasing (MSAA), or 32 gigasamples using Z-only operation; 4 gigapixels per second without MSAA (8 ROPs × 500 MHz)
"A cell-el megtámogatva is max. alulról nyaldossa amit az X360 GPU-ja röhögve kitol magából." Hát igen pl max vektor számban valszeg ez a helyzet, de másban, pixel shader mûveletekben az RSX csúcson többet ad ki magából, mint a Xenos és ez az exkluzív játékokon pont így látszik. Bár ezeket asszem már leírtam, csak valszeg nem olvastad el valamiért. :)
"Ja, persze, de mint írom ugye a PS3-nak kb 2X akkora memória sávszélessége van"
Ezt nem kommentálom, soha nem jelentett szûk keresztmetszetet, szerintem nem is jellemzõ.
"a rémhírekkel ellentétben a cell spu-jai általános feladatokra is használhatók szal vagy 2X annyi mag áll a programozók rendelkezésére"
Mi számít általános feladatnak? Mondjuk tökmindegy, mert elég hamar felzabálja az SPU-kat mondjuk a fizika vagy a hangok, vagy olyan gpu taskok kiszervezése amit más gpu röhögve elvégezne, de ps3-on a procinak kell besegítenie 5% performance növekedésért... Az a 6 SPU meg rohadtul nem sok, tekintve, hogy az X360-ban 6 teljes értékû hardver thread van, ami így sokkal jobban használható.
"A GPU-ja tényleg gyengébb, de nem mindenben, pixelshader mûveletekben lenyomja az X-et."
Mirõl beszélsz? Pont a fillrate az egyik leggyengébb pontja a PS3-nak az X-el való összehasonlításban...
"A cell-lel megtámogatva, viszont úgy tûnik jóval látványosabb grafikát tud produkálni, mint az X."
A cell-el megtámogatva is max. alulról nyaldossa amit az X360 GPU-ja röhögve kitol magából.
Én emlékszem rád, mert wii sg fórumba te is régen beírtál. Prody is átment ps3 fórumba. Én régi játékokkal is játszok és szerintem 50-100 közötti ideális játékmennyiséget össze lehet gyûjteni a nintendon. Én a platform, ügyességi játékokat szeretem és az bõven van nekik. Te mért cserélted le, kizárólagosan az akció játékokat szereted? New super mario bros wii játékok nagyon jó, jön még kirby, super mario galaxy 2, squeballs party. Én szeretem a szimulátor, stratégiai és fantasy játékokat is. Gondolom monster hunter 3 csak nem lehet annyira rossz, vagy a metroid. Igaz hogy az utóbbit nem ismerem, csak hallottam róla. Wii népszerûsége csökken, vagy a játékos bázisa megváltozik? Én inkább az utobbit vettem észre, vagy ti mit gondoltok? Szerintem az utóbbiról van szó, mert ezt bizonyitja new super mario bros, meg a hozzá hasonló játékok népszerûsége! Üdv.J.
Én igazából azon a véleményen vagyok, hogy a konzolháború vita értelmetlen, mindhárom konzolnak meg van az elõnye és a hátránya. Egyik sem a legjobb. Nekem wii-m van.
igazából az a vicces, hogy az xbox exkluzívok listája nem hogy nõ, de inkább fogy. nemrég még beletartozott a Csillag Óceán 4, a Vidám Antal, meg ilyenek.
Nekem 1 alsó kategóriás gémer gépem van a ipon szerint,de én nemrég váltottam 360-ra:) 4770, amd dualcore 4800 3 giga ddr2-es ram stb. És azért váltottam mert 360-ra sokkal több gém érhetõ el mint pc-re. Másrészt sok jó exkluzív van rá:halo3,fable2 stb stb... És pécére egyre kevesebb gémet adnak ki. Nameg kurva drága!
Így van! Én csak azt mondom, hogy a több az több. Minek fizessek pl. 2-3 $-okat gagyi kis letöltõs jétékokra, amikor tele van velük a net, csak épp konzolról nem elérhetõk!
Nem sértésnek szánom, de a konzol jobban megengedi, hogy hülye legyél (ez persze nem azt jelenti, hogy az is vagy). PC-n is vannak fejlett közösségi szolgáltatások, vagy egy közepes PC-is tud akadás mentesen futni jobb felbontásban a játék, mint a konzolon, azonban a közösségi oldalakat, klánokat meg kell keresni, a PC-t meg ápolni kell.
Jellemzõ, hogy konzolból is azt tartják ilyen szempontból fejlettebbek, aminek integráltabb, de korlátozottabb online rendszere van.
PS korszakom elõtt gyakran raktam ki TV-re a gammákat és nyomtam õket fotelból Logitech Rumblepad 2-vel. Aztán a gépek megaggott és átnyergeltem PS-re. Van másik véglet is, õk monitoron konzoloznak bill-el és egérrel és õk így érzik jól magukat. A lényeg, hogy jól szórakozz!
Látod? a többség ezért vált PS3 vagy 360ra. Te lehet örömmel játszol pécén folyamatosan, de nekünk nem alternatíva. PS3 mellé te lehet hogy 360 helyett PCt választod, bár én nem tenném ezt sem. Nomeg miért játszak pécén amikor 360on van a gamekardom, az acsiaim, az accom a mentéseim és mindenem, amik az xbox láncstól kezdve ugyan azon a magas színvonalon vannak tárolva és jegyezve ( nem úgy mint PS3on:) ) és miért szívjek a pécés multival amikor ott van 360on a tökéletes Live ( majdnem tökéletes... mocskosfizetõsmslive )
Az én PC-m egy közepes cucc, de meguntam a sok töcskölést, peccselést, installálást, szaggatást, optimalizálatlanságot, stb... Mindig is volt egy középkategóriás PC-m, de csak az idegbajt hozta rám everytime. Ezért vettem meg 2006-ban az elsõ Xbox-360-at, ami egyébként 2009 novemberéig húzta, aztán meghalt. Javították, 2 nap múlva megint meghalt. Persze ezek az elsõ szériás alaplapok ilyenek, így is csoda, hogy több, mint 3 évet ment. Közben már megvolt vásárolva egy Falcon v2-es arcade (asszem 2008 augusztusi) gép, amit úgymond arra az esetre vettünk, ha meghalna az elsõ. Valami akció keretében 105 euró volt Ausztriában egy outletben, ezért ruháztunk be rá. Ezzel én nem játszottam sokat, talán 3-4 hetet és múlthónapban eladtam pofátlanul és szánalmasan olcsón, mivel egy hétvégére kellett valamibõl egy kis zsebpénz (buli). Nem gondolkoztam, meg is bántam azonnal. Így most pár hét elteltével megint ott vagyok, hogy kell egy konzol, mert hiányzik a játék. Pc-n nem szeretek játszani, nem kényelmes nekem. A legjobb ágyban fekve játszani, maximum fûtéssel, takaróba bújva, kakaót szürcsölve. :D
Na, a lényeg a lényeg, szerintem multiplatformokat is milliószor jobb konzolon tolni. a PC meg jó netezni meg töltögetni. :)
já, én is növeltem az eladást egy collectors editionnel, már csak arra kéne rájönnöm hogy a bónusz armourt hogy a csöcsbe találom meg :D
Oké. Ace Combat 6, Crackdown, Dead or Alive, Dead Rising, Halo Wars, Perfect Dark Zero, RACE Pro, Too Human és ugye itt van a. Lehet fokozni, csak nem hordunk össze minden címet mint gigaûberúzócím, legalábbis 360 esetében nem, de ahogy látom PS3nál minden elõjön egy csettintésre. Csodálom hogy a SOCOM nincs odaírva:D
Gear of War 2 NEM lesz pécére a warez miatt. Fable 2 sem, mivel nyáron nem lett bejelentve és a Fable 3on dolgoznak, ami idén jön így halott ügy szintén.
Ha lenne ( de nincs ) olyan pécém amivel mondjuk ME2õt tudok játszani, akkor sem tenném mert nekem fontos a kényelem, a konzol feeling, az hogy nincs macera(tm), hogy vannak acsik, hogy van kényelmes kontroller, rezgés és pöpec lájv a netes játékra illetve minden ismerõs ugyan így váltott konzolra és hanyagolja a pécét már jópár éve. Tehát miért kellene pécén játszani és nem 360exhez sorolni ezeket a játékokat?
Ami nincs PS3ra az mehet a 360 listájára ha tetszik ha nem. Apropó a Splinter Cell sem maradhat ki a 360 lájnápból.
Amúgy én ezzel most nem hypolom a 360as listát, csak akkor legyünk korrektek és ne ferdítsünk. Aztán hogy kinek mely címek jönnek be majd maga eldönti, az biztos hogy bármelyiket is választja ugyan olyan jól dönt. És akkor nem is beszéltünk még a konzol only játékokról.
"azt hogy 30 fps vagy 20 nem mind1, és az sem hogy széttõri a képet avagy nem pl Bad Company 2 a legújabb "áldozat"" Most töltöm a demót - PC-re
Hát most lehet védeni az X-et, hogy milyen jó multiplatformos cuccos, de továbbra is azt mondom, hogy ezeket PC-n érdemes nyomni. A konzol verziók között nincs olyan nagy eltérés, ahhoz képest, hogy a PC-n egy nem túl erõs grafkártyával 2X olyan felbontásban simán mennek, ezeken a gépeken meg nem igazán néznek ki jól. Ha az embernek van egy közepes PC-je, akkor nem tudom miért nem arra kell ezeket megvenni, féláron? De te tudod.
Alan Wake stimmel, egyelõre. Egyelõre leálltak a Windózos fejlesztéssel, hogy meddig az csak az M$-en múlik. Gears of war 1 megjelent PC-re, a 2 valszeg szintén meg fog, szintén csak idõ kérdése. Mass Effect 1-2 viszont megjelent PC-re! Szal?!
De most, hogy mondod az Unchartedet, meg a Yakuzát, meg egy csomó mást is kihagytam, pedig azok tényleg PS3 exkluzívok és nem közepes játékok. Az exkluzívokat próbáltam kiegyensúlyozni, akinek pl. a MAG, vagy LBP, vagy Eyepet bejön, az nem feltétlenül más, magasabb pont számot elért játékkal akar játszani. A rétegjátékok legalább olyan fontosak mint a 10 milkó példányban eladott szupercímek. Mellesleg a MAG köszöni szépen elég jól fogy.
A Ferraritól én is sírok, a MAG szintén réteggém lesz, de azért az LBP igenis húzócím, a Wii ellenében feltétlenül. Viszont lemaradt még a PS3-as listáról a Last Guardian, Yakuza, Warhawk, Heavenly Sword, (Uncharted 2X is szerepelhet ) és a nagygépesekre amire még várunk, a Tourist Trophy, Jak, Persona, Enthusia.
"Ha a multiplatformok érdekelnek és nem vagy pixelvadász, akkor tényleg nem jelentõsek a különbségek a verziók között"
azt hogy 30 fps vagy 20 nem mind1, és az sem hogy széttõri a képet avagy nem pl Bad Company 2 a legújabb "áldozat"
"amit PC-n is elérsz, max PS3-on nem, egyelõre"
se most se késõbb nem lesznek ezek PS3ra, azt hogy pécére vannak senkit nem érdekel, hisz lehet azért vált konzolra mert nem pécén szeretne játszani, de egy Alan Waket, Gears of Wart, Mass Effectet kihagyni a listából elég merész volt. A Banjo meg az IU, Vívá lá Pina meg nem húzócím így kár odasorolni... úgy ahogy a MAGot, LBPt vagy a Ferrari izét is a PS3 listára.
Abszolút, nem bolygatva a döntésedet, csak 1-2 megjegyzés. "Szívesen beruháztam volna egy PS3-ra, de én azt hittem, hogy az sokkal jobb teljesítményre képes, ezek szerint nincsenek akkora különbségek." Merthogy mekkora különbségek nincsenek? Ha a multiplatformok érdekelnek és nem vagy pixelvadász, akkor tényleg nem jelentõsek a különbségek a verziók között, merthogy a kiadók direkt erre törekednek, de akkor a PC a legjobb választás továbbra is.
Az "apró" különbségek viszont az exkluzívokban jönnek elõ, dönts el mit miért áldozol be, mert ha csak az egyik konzolt veszed akkor a másik exkluzívjai után max a nyáladat csorgathatod. Most kapsz Halo, Fable, Forza, PGR, Banjo, Kameo, Infinite Undiscovery, Lost Odyssey, Viva Pinata sorozatokat, gémeket, amit csak X-en érsz el (az olyanokat nem nagyon számolom, amit PC-n is elérsz, max PS3-on nem, egyelõre). És "elvesztesz" olyan szériákat, játékokat, mint Killzone, Resistance, God of War, Gran Turismo, inFamous, LBP, Ratchet, MAG, MGS, Motorstorm, Heavy Rain, Valkyria, Wipeout, Ferrari/Supercar Challange. Mert nem az a lényeg, hogy kapsz/vesztesz néhány fps pluszt valami tucat sportjátéksorozat aktuális részénél. Ha a legteljesebb játékélményre vágysz a legolcsóbban akkor PC + PS3 + X360 arcade. Másrészt az X360 esetén úgy is fizetned kell az online-ért rendesen, az Elite esetében meg, habár van benne vincsi messze nem képes olyan szinten médiacenter, egyéb plusz funkciókra, mint a PS3. Így ha már az X mellett döntöttél, akkor sem érdemes ezt a verziót választanod, ha esetleg PS3-at is veszel majd, mert akkor ezzel gyak 10-20 ezret dobsz ki olyan funkciókra, amit nem fogsz használni. Szerintem De gondolom ezeket már mind végig gondoltad.
"Hülyeség azon gondolkozni, hogy mi lesz a jövõben, végülis bármikor válthat az ember konzolt, nem olyan nagy tétel már egy váltás..." Totálisan igazad van, teljesen egyetértek veled és pont ezért nem akarsz esetleg megdobni 50-60 ezer forinttal, hogy mindig megmondjam mikor döntesz a legjobban!?
Köszi mindenkinek az ismertetõt, de a lényeg mindig ugyan az, hogy egyik sem jobb a másiknál. :D Egyébként döntöttem, holnap a Multiformatnál veszek egy Elite gépet 58 ezerért (2 játékkal, igaz maradt a régi x360 miatt egy rakat régebbi játék) és veszek mellé egy Tekken6-ot. Hülyeség azon gondolkozni, hogy mi lesz a jövõben, végülis bármikor válthat az ember konzolt, nem olyan nagy tétel már egy váltás... Szívesen beruháztam volna egy PS3-ra, de én azt hittem, hogy az sokkal jobb teljesítményre képes, ezek szerint nincsenek akkora különbségek. Más: szerintetek boxhoz milyen lenne ez a TV? http://www.olcsobbat.hu/szorakoztato_elektronika/tevek/philips_42pfl3604/ Most egy sima 81-es LG Full HD van, de ha ágyban fekszem akkor már kicsit kicsinek érzem. :)
Ja, persze, de mint írom ugye a PS3-nak kb 2X akkora memória sávszélessége van, a rémhírekkel ellentétben a cell spu-jai általános feladatokra is használhatók, szal vagy 2X annyi mag áll a programozók rendelkezésére. A GPU-ja tényleg gyengébb, de nem mindenben, pixelshader mûveletekben lenyomja az X-et. A cell-lel megtámogatva, viszont úgy tûnik jóval látványosabb grafikát tud produkálni, mint az X. Szal hiába a multiknál a nüansznyi elõny, ha a generáció legszebb exkluzív játékai a PS3 oldalon vannak. Akit meg az izgat, hogy egy multiplatform cím milyen gépen a legmutatósabb, az vegye meg PC-re!
X hiányosságai: - BD hiány, tárhely miatt. - Nem sztenderd a wincsi, így a program fõ részét sem lehet felinstallálni, csomó azonos fájlnak kell lennie a DVD-ken, ami még jobban csökkenti a rendelkezésre álló helyet. - Gyenge HDMI (3D-re alkalmatlan). - Egyesített memória architektúra GPU + CPU közös memóriát használ. (Ha akarnák se tudnák olyan szinten használni a CPU-t, mint a PS3 cell-jét). - Nem hátrány, de egyre kevesebb elõny, hogy a GPU mellé integrált beágyazott RAM csak 720p-ig jelent megoldást AA szempontból, merthogy csak ekkora képek férnek bele. Nagyobb felbontásnál, vagy a 3D-nél már máshova kell tenni, máshogy kell az AA-t megoldani itt is.
Mellesleg a CPU-ja gyakorlatilag a cell lebutított változata, merthogy gyak megegyezik a cell általános magjával, de hogy elég pówa legyen ezt megháromszorozták. Így viszont "csak" a cell lényegét adó spu-k maradtak le.:) Az X CPU-ja, gyakorlatilag a cell fejlesztésének mellékterméke. Szal mitöl is modernebb meg klafább?
Nagyon szép kis ismertetõ, kár, hogy nem igaz :) Az X360 egyértelmûen erõsebb-jobb-modernebb-játékfejlesztésre alkalmasabb hardverrel rendelkezik, mind GPU mind CPU oldalon. A PS3 maximum apró nüanszokban múlja felül, pl. hardveres árnyék-elmosás.
A Lost Planet 2 esete igazán vicces volt. Ne mesélje be nekem senki hogy az a max 10 órás unreal motoros játék ( jó esetben, de inkább 7óra ) ne férjen rá egy lemezre, ezt ne mert fejre állok! :))
Azt hogy már DLCrõl beszél a fejlesztõ amikor még ki sem adták, azonnal komolytalanná teszi a dolgot amivel magyarázni próbálja. AC2 esetében nem szoltak, csak kivágtak belõle 3-4 fejezetet, amit most adogatnak ki DLCbe... no comment.
1. Mára már mind 2 HD konzol kinõtte a gyermekbetegségeit, de azért tartsd meg a számlákat ;)
2. A fejlesztõk gond nélkül kihozzák 2-3 DVD-n a gammát, esetleg megvágják, mint a Lost Planet 2 esetében és majd DLC-ként leszedheti, aki akarja (a PS3-asok is). Esetleg a Blu-Rayre ráfér még a tömörítetlen hangsáv is a Dolby TrueHD jegyében.
3. Van különbség a 2 hardver között erõben, de az architecktúrális különbségek miatt ezt a elõnyt csak a Sony házon belüli fejlesztõi tudják kihozni, a multiplatform címek rendszerint össze vannak rá górva, de ritka az olyan eset, amikor ez a játékélményt is befolyásolná.
A gépek életkora (támogatottsága) meg csak attól függ, hogy mikor lövi le a gyártója. Szerencsére ez a generáció elsõdlegességet élvez még olyan 4 évig biztosan.
"Végül elõfordult az is, hogy meg kellett kurtítani a játékokat (pl.: Id - Rage)."
- egyenlõre több róla az urban legend mint a valós dolog. Azt állítják hogy 60fps, nos erre befizetek:) meg amúgy is amit eddig elmondtak inkább hasonlít egy mesére mint tényleges dolgokra, fõleg hogy ha megnézem az ID játékokat 360on akkor az látható egy Quake 4 esetében hogy rádobtak minden féle élsimítást és képjavítást viszont az FPS értéke a béka segge alatt van, de azt hogy mire volt jó még most sem értem, viszont nem tudtam vele játszani mert zavart a szaggatás
"Már most látszik, hogy a textúra minõségben, vagy átvezetõ animációkban esetenként csökkentett minõséget kapnak az X verziók"
- mely címeknél látszik? mármint a textúrás dolog
"Ennek ellenére elmondható, hogy a PS3-ban még rengeteg lehetõség van, az X360 nagyjából kifutotta magát."
2. Önmagában talán nem akkora gond az, hogy az X360 DVD-vel dolgozik. Azonban a M$ nagyjából 3 DVD-ben maximalizálta, ameddig a fejlesztõk gazdálkodhatnak. És emiatt nem 1X volt már vita is az anyacég és a fejlesztõk között. Végül elõfordult az is, hogy meg kellett kurtítani a játékokat (pl.: Id - Rage). Már most látszik, hogy a textúra minõségben, vagy átvezetõ animációkban esetenként csökkentett minõséget kapnak az X verziók. Szal valszeg olyan nem lesz, hogy valami multiplatform játék nem jelenik meg X-re, hiszen még Wii-re is kiadnak ua. névvel multiplatform címeket, de esetleg nem fognak ragaszkodni ahhoz a fejlesztõk, hogy megpróbálják pixel pontosan azt hozni, mint a PC vagy esetleg a PS3 verzió.
3. Jelentõs különbség van a két gép hardvere között, ráadásul a fejlesztõ környezetben is. Az X360-hoz a M$ viszonylag magas szintû (programozási szempontból) DirectX alapú fejlesztõ-rendszert adott. Ezzel szemben a PS3 fejlesztõi hardver közeli programozást kénytelenek csinálni. Az X fejlesztõ környezetével könnyen, gyorsan produkálnak olyan programot, amit a PS3-on sokkal több munkával tudnak elérni, ráadásul X-en ehhez a hardver mélyebb ismerete sem szükséges. Azonban ez hosszútávon a PS3 elõnyére válhat. Amikor már elég sok ismerete lesz a programozóknak a hardverrõl, akkor sokkal mélyebben ki tudják használni, ami sok tekintetben ráadásul jelentõsen erõsebb az X-nél. A GPU textúra kezelése PS3 esetében a korábbi generációhoz tartozó hardver ellenére jobb, jelentõsen nagyobb sávszélességû memória áll a programozók rendelkezésére, a cell is gyakorlatilag tényleg úgy mûködhet mint egy 6-7 magos processzor. Ráadásul bizonyos mûveleteket nagyon hatékonyan tud végrehajtani, ezért gyakorlatilag egy második kisebb grafikus processzorként is funkcionálhat. Az X 720p felbontásig esetenként jelentõsen szebb képet tud produkálni (a hardver miatt), azonban pl a 3D-re (amiben a jövõben esetleg nagy jelentõsége lehet) a jelenlegi hardver nagyjából képtelen, legalább is olyan minõségben, mint a PS3. Az X multiplatformok esetében megmutatkozó elõnye, a könnyebb programozhatóságnak, annak hogy 1 év elõnnyel indult, és a M$ által a kiadók-fejlesztõk felé mutatott jelentõs támogatásának köszönhetõ. Amennyiben a címet PS3-on kezdik fejleszteni, vagy kicsit több munkát fektetnek a PS3 változatban akkor valszeg azon fog jobban kinézni.
Azonban az X fejlettebb GPU-ja általában magasabb poligonszámot, összetettebb objektumok megjelenítését teszi lehetõvé, ráadásul képes az un. mesh instancing-ra, amivel roppant látványos erdõt, embertömeget, akármit lehet varázsolni. Ebben valszeg soha nem fogja a PS3 grafikailag utolérni az X-et. Ennek ellenére elmondható, hogy a PS3-ban még rengeteg lehetõség van, az X360 nagyjából kifutotta magát.
1, igen, már egy jó ideje nincs a gépekkel különösebben gond, az elsõ 1,5 év volt necces, azoknak a gépeknek a 99-100%a már ugyis elromlott -.-
2, nem, de miért csinálnának kevesebb játékot a BR hiánya miatt? errõl még nem hallottam, de érdekelne mi az elmélet:)
3, papíron a CELL erõsebb és papíron az XENOS erõsebb, de lényegében az számít hogy mit hoznak ki a fejlesztõk a gépekbõl. Amire érdemes figyelni hogy a multiplatformok tekintetében 90%ban a PS3 teljesít gyengén, kevesebb frém, kisebb felbontás, AA hiánya, képtörés.
Senki se fog kilökni senkit... ha az Xbox elõnyétõl eltekintünk akkor kb egy szintet képvisel a két platform és sem az egyik, sem a másik nem aláz, nem tiporja földbe, nem tünteti el, mtert nagyon kiegyenlítõdtek a dolgok és ez csak jó a játékosok szempontjából
Na, én most totál elbizonytalanodtam Ps3 vagy X360 témában. Olvasgattam 1-2 angol nyelvû fórumot és mondhatom, hogy 90%-ban mindenhol az X360 mellett teszik le a voksukat a felhasználók. Meg amit ti is írtok. Hogy a fenébe lehet nem jobb a PS3, ha ennyivel drágább? Meg ugye most tudtam csak meg, hogy a Microsoft 3 év garanciát vállal a 3LED-re? :O És ha veszek egy jasper lapos gépet (amikrõl nem tudjátok, hogy milyen arányban halnak meg?) akkor 3 évig nem kell paráznom semmitõl? Én biztos voltam abban, hogy csak 1 évet kapunk... De ez így nem semmi. Na basszus, ez most nagyon elgondolkoztat.
Tehát még 1-2 kérdés és tényleg abbahagyom az értetlenkedést, holnap döntök és kedden vásárolok. 1. Megbízhatóak az új Jasper gépek? 2. Nem fordul elõ a közeljövõben, hogy kevesebb fejlesztõ fog játékot csinálni X360-ra a BR hiánya miatt? 3. Valóban minimális a különbség a két gép hardveres felépítése közt? Sajnos ehhez nem értek, de nekem azt mondták, hogy óriási és ezért a PS3 ki fogja lökni az X-et a ringbõl nemsokára...
Köszi. :) És tényleg bocsi az értelmetlenkedésért.
Olyan mint egy BMW, kiteszi a seggét ha odanyom az ember neki:) mondjuk én ezt szeretem, amikor küzdeni kell egy kicsit és teljes mértékben a hátsókerekes autók híve vagyok, mert ott van élvezet. Táncol a segge, vigyázni kell kigyorsításoknál, és ésszel kell a kanyarokat venni, ellenben az elsõ kerekessel ahol csak túrja az orrát ha túl gyorsan veszed, de itt meg keresztbe lehet haladni:)
Amúgy ahhoz képest stabil, gyors és nagyon jól tapad illetve a hangja is nagyon jó.
uh, nem sok esélyem lenne ellened :) lehet kiprobálom majd a bmw-t, eddigi tipped eléggé bejött ... én jobbszerettem külsõ alapján választani, csak az szinte sosem ereményes autot jelentett
Nem tudom hogy az FM topikot mennyire olvasod, de ez is megteszi.
Mondtad hogy nem megy neked R3as autókkal TC nélkül. Felvettem egy verseny elsõ körét hard gép, alap setup, minden off.
Fos minõség mert Sony Vegas 9el próbáltam, de a 7 videóból egy sem lett jó mert állanódan voltak benne olyan részek ahol csak hang volt és fekete kép, persze utánanéztam gugléba. Egymillió embernek ez a baja, és egymillió embernek meg is oldódótt egy bepipálással, csak nekem nem..... 2 óra baszakodás feladtam és a win múvi mékörrel csináltam, ami viszont nem tud 16:9es képarányt és ennél szebb minõséget sem. Na mind1, mondhatni csak a szokásos szopóág ha akar valamit az ember. Pedig a Vegasos videó hibátlan lenne ha nem menne el a kép a renderelés után.
Letoltam ez a GT2es versenysorozatot hard gép ellen ( R3as BMW ), ami nem is volt rossz móka. Silverstoneba szegény gép már az elsõ kör után úgy lemaradt:D viszont nem lehet hibázni, mert azért pár mpre ott van mögötted amit hamar el lehet dobni.
No mind1 a lényeg itt van ( 2. körben elõztem meg, mert nem mentem a pályán így visszafele és meg kellett "tanulni" :D )