Az jó! Nem vagy tisztában a dolgokkal, mert még ahhoz is lusta voltál, hogy utánanézz, de én meg butaságokat írok. Köszike!
Pont azt írtam amúgy, hogy a PS3-nál valszeg nem elég olyan szinten ismerni a hw-t, mint a Box esetében. Az meg hogy egy projekt mikor kész, az nagyjából csak és kizárólag a fejlesztõkön múlik. Ha nincsenek kész dolgokkal, akkor gyakorlatilag kihagyják és ennyi. Nincs sehol kõbe vésve, hogy mennyire lehet hatékonyan programozni egy rendszert, és az hogy hat ki a kiadott programok számára adott idõ alatt. Lásd pl az Insomniacot, akik szinte félévenként adnak ki valami komolyabb anyagot más meg hosszú évekig el van 1-1 projekttel. Ott van esetleg jelentõsége az egésznek, amikor párhuzamosan készül egy program több platformra és ugyan akkor akarják kiadni õket, de itt sincs leírva, hogy nem lehetnek eltérések. Sajna az a gyakorlat, hogy amit nem tudnak megvalósítani a PS3 verzióban határidõre, azt nem erõltetik, és cserébe viszont soxor semmit nem raknak a ebbe a változatba.
Ha nem az lett volna az alapkoncepció, hogy a cell-t is használják grafikára, akkor gondolom nem férne olyan sávszélességgel a fõ memoriához is a GPU. Sok tekintetben az RSX amúgy nagyobb teljesítményre képes, mint a Xenos csak éppen úgy kell megírni a programot.
Monnyuk azt kifejthetnéd, hogy a memória mérete miért korlátozza le a másodpercenként megjeleníthetõ poligonok számát, mert ez kicsit újdonság volt. Ilyen szempontból a PS2 akkor meg feleannyi poligont tud megjeleníteni, mint a DC, mert annak asszem csak 4 MB videomemóriája volt?
basszus, apukám, amit írtál az fájt. A C csupán egy programozási nyelv, amin megírod a programot, azt pedig lefordítja a fordító egy adott géptípusra. A C mint nyelv nem igényli a hardware architektúra ismeretét. De az jelentõsen más kérdés, hogy mire fejleszt az ember. A konzoloknál, mint beágyazott rendszereknél(bár Dreamcastnél újabb nagygépre még nem láttam forráskódot), közvetlen hardware hozzá férés van, amelyeket többek közt hardware regiszterekkel lehet manipulálni. Míg PCn az oprendszeren keresztül érhetjük el ezt. A fejlesztõi géphez kapott devkit, tulajdonképp egy függvénykönyvtár. De ennek ellenére a hardware ismerete mindenképp szükséges. No persze nem kell fejbõl tudni hogy az 0x6000000 címnél kezdõdik a videomemória, mert ha úgy van a devkit elrejti, de a programozó idõvel úgy is megjegyzi mert számol ezzel azzal. Meg míg tanulja, addig nem árt megérteni a devkit mûködését, de utánna sok funkciót úgy is kivált a devkit.
A bonyolult hardveres dolog meg végképp hülyeség. Saturn, N64, PS2 és PS3, mind nehezen programozhatóak voltak. Ugyanakkor a teljesítménnyel ez nem függ össze, mármint a bonyolult hardware felépítés. Ott van pl a Dreamcast: SegaTech szerint, 10 milliót ígértek elõzetesen a Dreamcastnek, ami reálisan a PowerVR miatt végül is 7 millió. Egy kis kalkuláció után(mivel 7 millió polygon a Dreamcast 8MB vid memóriájához sok) végül arra a következtetésre jutottak, hogy 3millió poligon egy reális szám. De egy olyan egyszerû hardwaren mint a Dreamcast a legtöbb programozó örülhetett, ha egy milliót ki tudott préselni a harwarebõl. Tehát egy egyszerû hardware kihasználása is nehéz feladat, nemhogy még egy jóval összetettebbé.
És a legnagyobb butaság amit írsz, az a programozók tudásának számonkérése, holott inkább a munkaórák számonkérésébe kellene gondolkodnod. Lehet, hogy csodákat képes kihozni egy-két programozó a PS3ból, de míg abból csodákat hoz ki, lehet, hogy le zavarna 2 X-es projectet annyi idõ alatt.
Ezen kívûl egy rendszer annyit ér, mint a leggyengébb láncszeme, és hiába ott egy bika cell, ha esetleg a videochip meg visszahúzza. Márpedig a PS3nál én nagyon ezt érzem. Lehet, hogy a Cell át tud vállalni feladatokat a videochiptõl, de kérdéses még a memória sávszélességek nagysága, honnan hova mit mennyi idõ alatt. Én ezekkel nem vagyok tisztában, de tény, hogy a helyzet nem olyan egyszerû hogy van egy cell-em és viszont látásra.
amúgy vicces, hogy ez árcsökkentés elõrejelzés UTÁN jött. lehet, hogy tényleg van valami alapja, és az AB el akarja hitetni az emberekkel, hogy õk csinálták az árcsökkentést.
"Steve Ballmer, a redmondi óriás CEO-ja a The Executive's Club of Chicago tegnap esti rendezvényén árulta el, hogy 2010-ben, azaz jövõre kerül az üzletek polcaira az új Xbox 360 (nem Xbox 720, és nem egy next-gen konzol), ami már magában foglalja a mozgás- és hangérzékelésre képes technológiát, kezelõfelülete pedig Ballmer megfogalmazása szerint "természetes" lesz. Arról még nem szól a fáma, hogy egyéb módosításokat (proci, gpu, memória, tárkapacitás, blu-ray, stb.) is eszközölnek-e az új készüléken."
Egy kis update:
"Bobby Kotick, a legnagyobb független kiadó elnök-vezérigazgatója ultimátumot intézett a Sony vezetõségéhez.
Hosszú hónapok óta újra és újra felröppennek olyan magán- és szakértõi vélemények, amelyek tarthatatlannak mondják a PlayStation 3 konzolok árszínvonalát. A kritikusok egyik vezetõ hangadója nem más, mint az Activision Blizzard feje, Bobby Kotick.
Kotick úr a The Times online kiadásának nyilatkozva aggodalmát fejezte ki a PlayStation 3 konzol jövõjét illetõen. Véleménye szerint túl körülményes és túl drága a konzolra fejleszteni (tavaly 500 millió dollárt fizettek royalty és egyéb jogcímen a Sonynak), lassabban bõvül a felhasználói bázis, mint a riválisok (Nintendo Wii, Xbox 360) esetében. Mindenképpen árcsökkentést vár, mégpedig rövid idõn belül, mert így nem fog jelentõsen nõni az egy konzolra jutó játékok száma.
Amennyiben nem következik be érdemi változás, kénytelenek lesznek a jövõben (2010-2011 magasságában) fontolóra venni a PlayStation 3 és a PSP további támogatásának beszüntetését. Vajon mit lép erre a Sony?"
Hát ez az ami szerintem is nem csak érthetetlen, hanem egyenesen felháborító a Sony-nál.
Berakják a Linux támogatást a PS3-ba OK. De a GPU használatát letiltják. Na mennyetek oszt szórakozz ám a jó édes mamátokkal! Én azt hittem, hogy ezt komolyan gondolják, ráadásul valamelyik európai demo csapat még át is írt egy demót PS3-ra, amit asszem fizetõsen lehetett letölteni. Na most aztán tényleg mennyetek jáccani ám az elõbb említett rokonnal! A demo szellemiségével ellenkezik ez a fizuzás, ráadásul melyik demo csapat tud fejlesztõkészlet hiányában "válaszolni" erre, hogy õk még jobbat tudnak. Anno azt hittem télleg valami beindulhat, valami scene, de ez még csak nem is röhögcséges, ez fájdalmas! Akkor inkább az a demo se lett volna,és mindenki felejtse el, ahogy máskor is, hogy a Sony mit ígért.
Azért nem mindegy, hogy rákötöm az xboxom a pc-re és xna-ban már programozhatok is. Vagy veszek egy ps fejlesztõi kitet több ezer dollárért, ami legalább akkora mint egy átlagos asztali pc és ezen keresztül fejlesztek játékokat :) Ráadásul, ha nem megy valami, akkor a támogatás minimális, old meg magad a plystation esetén.
A cell és a Xenon CPU esetében teljesen mást jelent a több mag. A Xenon teljes értékû magokat tartalmaz, azokon mondhatni megszorítások nélkül szinte egymástól függetlenül futtathatók programrészek. Habár bizonyos összetevõiben kisebb teljesítményû a cellnél, de sokkal rugalmasabban használható. A cell koncepciója inkább az, hogy fut egyetlen fõ program, amihez a futószalagszerûen dolgoznak be a kisebb magok. Ha eltérõ feladatokat kell váltogatni rajta, az valszeg rengeteg optimalizációt igényel, miközben ha "beindul" simán lepipálja a Xenont.
A dolog ott kezd érdekessé válni, hogy a hardverfejlesztõk nem játékszoftver-fejlesztõk. És minden hardver kompromisszumokról szól, kb ugyan abból a költségvetésbõl és ugyan abból a marék sziliciumból a maximumot kell kihozni.
A PS-nél azt mondták, elemeztük a PS1-2 mûködését, itt ez a hardver, ami a maximumot jelenti, ennél többet szinte nem is lehet kihozni a vasból, de ehhez egy teljesen új architektúrát alkottunk, amit meg kell ismerni. Ha csúcsprogramozónak tekinted magad, ez nem lesz neked gond.
Az X is tükrözi a M$ programozókkal kapcsolatos filozófiáját. A M$ vezetését nem olyan számtek szakemberek alkotják, mint amilyen a másik oldalon akár Kutaragi is volt, hanem elsõsorban üzletemberek, akik meglehetõsen messze állnak a vastól és ezt valahogy a saját programozóiktól sem várják el. Lásd ugye ahogy a Win is készül. Gyakorlatilag mint egy autót építik fel, szétbontott, szabványos elemekbõl, és a munkásnak, a programozóknak sem kell túl kvalifikáltnak lennie. Sõt talán kifejezetten utálják is a túl önálló, eszes programozókat, akik nem állnak be a sorba. És ha gond van a teljesítménnyel, egyszerûen rágyúrnak a hardverre.
Jelenleg a C az általánosan elterjedt programnyelv, ami ha nem is magasszintû nyelv, de az esetek többségében (PC-nél) egyszerûen nem igényli kifejezetten a hw architektúra ismeretét. Erre még a M$ is rágyúrt, nem vár túl sokat a programozóitól és az X-et programozó emberkéktõl sem, megfelelõ fejlesztõ környezettel támogatja õket, és az architektúra is végsõ soron pofonegyszerû. Ha valamit nem lehet rajta megcsinálni az szinte az elsõ pillanattól nyilvánvaló és ha trükköz az ember, akkor sem fog változni a helyzet.
A PS viszont egy fekete doboz:), persze ezt is lehet C-ben programozni, de akkor is venni kell a fáradtságot, hogy megismerje az ember az architektúrát. Amit ugyan végsõ soron úgy alkottak, hogy figyelembe vették a rajta maximális sebességgel futtató szoftverek lehetséges paramétereit, de hogy konkrétan mire is gondoltak a tervezõk az zérókilóméteres programozónak valszeg nem nyilvánvaló. Ráadásul akár az X, akár a PS esetében csak elképzelések lehettek arról a szoftverrõl, ami pár év múlva a vason fog futni.
Hááát... ezzel nem értek egyet. A Microsoftnak is van ám jó sok exkluzív játéka (Halo, Fable, Forza Motorsport) és ha figyeled a régi Sony "fun" játék gyártók is kezdenek a multiplatform irányába menni. pl.: Metal Gear Solid, Final Fantasy, stb. Ráadásul éppenséggel a PS3 rossz fejleszteni, mert nehezen programozható. Ráadásul az Activision is ott akarja hagyni a Sony-t. Szóval azért a Sony exkluzivitás inkább elég bénán kezd állni.
egyenlõre az a jellemzõ, hogy a jó játékok zöme el sem indul xboxon (mivel PS3 exkluzív). fogható ez sokmindenre, arra, hogy túl hangos a box, és a hangzavarban a programozók nem tudnak rá fejleszteni, de akár arra is, hogy a Sony egy csomó játékot megvett kilóra.
Elõször talán tisztességesen kellene programozni 2 magra és utána beszélhetnénk 4, 6 vagy több magú programozás értelmérõl. Addig tényleg csak hype, de az idõ biztos megoldja
az a ciki hogy a konzolosk többsége azért konzolt vett és nem pc-t hogy ne költsön a fejlesztésre és ne kelljen installálásokkal szenvedni.. furcsa hogy dvd-n meg ilyeneken adják ki a cuccokat, és telepíteni kell õket, miért nem térnek vissza a régi kártyás rendszerre? egy egy mini ssd-n kiadott cucc kellõ sebesség és másolásvédelem lenne.. jah hogy nem néznénk rajta bd-t meg dvd-t? nagy cucc.. akinek konzolja van esélyes hogy asztali lejátszója is.. vagy max hozzácsap egy kiegészítõt és kész..
nem akarlak bántani, lehet hogy igazad van, de szerintem dolgoznak olyan okos emberek mindkét oldalon, hogy ne most jusson eszükbe: "- Te bazd John... lehet kevéske lesz az egységesített memória sávszél... - azt a fene Will, lehet hogy igazad van, ezt elszúrtuk, fõnknek mit mondunk?"
szóval nem akarok flémet indítani, lehet hogy igazad van, nem akarlak megítélni, nem tom mi a szakmád, de azért gondolom tudják mit terveznek meg :) igazából lsõ ránézésre mindkét fejlesztés jólsikerült, van bennük ráció.
Hmmm. Hát a konzolokhoz is becsempészni ezt a tenekedmilyenerõsgépedvan dolgot nem biztos, hogy nyerõ vállalkozás, nem biztos, hogy a vásárlók lekövetik. Bár ki tudja. Mostanában kézikonzolokból gyakrabban jön ki új verzió, mint új grafikuskártya generációkból.
A mecs még nincs lefutva, de már az, hogy kategóriájában elsõ irtózatos fegyvertény. Senki se gondolta volna, hogy ilyen sebességgel lehet lelökni a konzol piac urát az elsõ helyrõl.
natallal pedig megnyíilik X elöt a WII piac. Kifullad az X? Nem inkább most indul be? hm?
2010végén érkezõ X kompatibilis lesz X360al. Csak 720P helyett menni fog 1080Pvel, többszörös tesszalációval. Nem egynagy dolog de nem is ez a lényeg.
Csak a CPU-s dologgal vitatkoznék egy kicsit. A két konzol architektúra totálisan más. A PS3 kis magja nem jelent automatikusan kisebb teljesítményt. Optimalizált kódnál a cell-es PS3, még egy 6 általános magos CPU-val ellátott X-nél is többet tudhat, akár. Itt jöhet elõ a külön memória terület elõnye. Egyszerûen a CPU mûveletei nem okoznak sem sávszélesség kiesést sem latency-t a GPU mûveletekben a PS3-nál, és fordítva! A cell kis magjai akár grafikai mûveletekre, post effektezésre, vagy shader mûveletekre is használhatók, de akár fizikát vagy AI-t is lehet velük számolni, anélkül, hogy a GPU-nak várni kellene a memória használatra. Másrészt az X-nél a memória vezérlõ nem hogy közös memória terület fölött rendelkezik, hanem egyenesen benn csücsül a GPU-ban. Ergo a CPU összes forgalma is rajta keresztül megy! Mondjuk ez alapból nem sok, de minél több adatot, és pláne minél összetettebb feladatokat kell a CPU-nak végeznie ez annál nagyobb "kieséseket", extra várakozási idõt, okozhat a GPU-nak.
Szal ha ilyen összetett mûveletekre nem használják az új magokat, mert ott a nagyobb teljesítményû GPU erre, akkor egyrészt felesleges a 6 mag, másrészt ha használni akarják ilyen fõleg grafikai dolgokra, akkor meg az egyesített memória sávszélessége lehet, hogy kevés lesz, esetleg nem is nyújt annyival nagyobb teljesítményt a rendszer, mint ahogy az papíron kinéz.
Nem a Metálgír Szolídra gondolok, ahol PS-en a hosszas installálás után még volt pofája minden pálya után külön installálni, amibe pont belefért egy cigiszünet, nem hogy lemezcsere. (Ez nagyon ciki volt.)
Hanem pl a GTA-nál! Na az elég gázos lenne, amikor a nagy száguldozás üldözés közepette egyszercsak mindenki megáll, mert lemezcsere van!
Nos azért nem árt, ha van nagy cím is, saját fejlesztésû valami Halo, PGR akármi. Csak ugye ezek fejlesztõitõl megszabadult a cég, még ha valamelyik stúdiót újjá is szervezte! Az M$-nek van 3-4, a Sonynak meg vagy 20 ilyen fejlesztõ brigádja. Másrészt a külsõsök még mindig nyühögnek a PS3 nehéz kódolhatóságán, ezért minõségben szinte az összes 3rd party progi gyak olyan mintha X exkluzív lenne!
Live-ról, online letölthetõ kis kütyükbõl ahogy olvasom pár 10 millió $-t lehet összeszedni, kb arra elég amibõl fenntartják ezeket a rendszereket, vagy arra se.
Amúgy Sztivi Balmell bácsi most jelentett be valami új Xboxot 2010-re. Szal megy a kavarás rendesen. Én a magam részérõl azt is röhögcséges pletykának tartottam, amikor arról írogattak, hogy az Aplle átmegy intel platformra, vagy amikor kijöttek a Wii specifikációi, azóta én nagyon óvatos vagyok az ilyen pletyókkal, mert valahogy mindig megvalósulnak.
Azt hogy valószínûleg kamu, részben a cikkben említett specifikációk miatt gondolom: "3 helyett immár 6 magra épülne, ezzel pedig durván kétszeres teljesítményt nyújtana a számítások terén, a PS3 szintjét megközelítve, illetve elérve", a mostani 3 magjával közelíti meg a PS3 szintjét, mert az 3 mag egyforma erõs, míg a PS3-ban egy fõ mag van, a többi gyengébb, tehát 6 egyformán erõs maggal az XBOX360 simán túlszárnyalná a PS3-at, viszont ha variálnak, akkor nem hiszem, hogy lehetne visszafelé kompatibilis.
"továbbra is megtalálható lesz a jó öreg DVD-meghajtó, amely a visszafelé történõ kompatibilitásért felel" Úgy tudtam, a BD-olvasók DVD-t is olvasnak, akkor meg nincs nem értem.
Meg mi a francnak egy SSD winchester egy xboxba? a jelenleginél gyorsabban nem kell bootolnia, a DVD-krõl nem lesz gyorsabb a telepítés, a letöltés se lesz gyorsabb tõle. Ráadásul 32Gb az édeskevés egy új modelnek.
"Csakhogy az utóbbi 1-2 évben gyak totálisan leépítették a saját játék-szoftverfejlesztõ kapacitásukat, amíg a Sony a 3rd party exkluzívok elvesztését, a saját fejlesztõkapacitásának erõsítésével kompenzálta."
Ferdítés, mert arról beszél, hogy a saját fejlesztések fõleg az XBOX live-ra mentek (valószínûleg ebbe beleérti az E3-on bemutatott újításokat), illetve a Natalra.
"Az eddigi taktika sem nagyon fog mûködni a multiplatformokkal kapcsolatban, mert erre a gépre nem lesz könnyû a PC-s játékokat portolni és egyre több nagy kiadó is rendelkezik olyan játék motorral, ami már a PS3-at is megfelelõen támogatja."
Mármint melyik gépre? a 360-ra? Dehogynem lesz könnyû, még mindig könnyebb, mint PS3-ra. Vagy a cikkben említett új gépre gondolsz? Hát nehogy már most tudd, hogy milyen lesz arra portolni (fõleg, hogy valószínûleg kamu az egész).
"Eszerint a központi processzor 3 helyett immár 6 magra épülne, ezzel pedig durván kétszeres teljesítményt nyújtana a számítások terén, a PS3 szintjét megközelítve, illetve elérve" LOL eddig meg közelítette.
http://xmedia360.hu/news.php?extend.308
Amúgy bejelentették mér, hogy kamu az egész.
Ennyi bõdületes hülyeséget hogy sikerült abból a cikkbõl kivenni?
szóval a játékot kell feltörni, nem a gépet.. mint pc-n a crakelés és mellette nem szabad hagyni frissülni a gépet különben a köv firmware-ig buktad a másolt játékod :) logikus, de sajnos nem egyszerû és általános lenne ez a megoldás.. már ha mûködne, és még senki nom gondolt erre:D
ok .. értem hogy összességében erõsebb lesz, de nem lesz akkora a különbség a két gen között mint anno a box és a ps3 közt volt.. mintha a ps2-xbox mellõl ugrottunk volna, megérkeztünk az xboxhoz, majd kislépés ps3.. majd a lendület továbbvisz minket a következõ xboxra.... és ott topogunk egy kicsit a következõ ugrásig..
hülye hasonlat de én így tudnám értelmezni a fejlõdést..
Ha lenne ilyen "megfelelõ" cikk, akkor már rég feltörték volna.;DDD
Amúgy valahol azt olvastam, hogy gyak az un. virtualizációval van összefüggésben. A rendszerprogi/k fölötti jogosultsággal fut egy supervisor progi, ami minden általa nem szabványosnak ítélt mûveletet letilt. Ezt is frissítik a firmware updatekkel. Játékok is megkövetelik ezt soxor, szal az sem megoldás, hogy csak régi már feltört FW-t használsz.
Sokan eljutottak a megoldás közelébe, de a köv frissítéskor mindíg betömték a lyukakat, és pont ez a lényeg.
A PS3 nem azért feltörhetetlen mert jobb mint az X ilyen szempontból, hanem mert a Sony-nak ez fontos, hogy az maradjon, és tesz is róla, a M$ meg lexarja!
jó persze, most kitaláltáok hogy online tartalmak meg minden, de ez még elég messze van ;)))
amúgy:
"A fejlesztést nem lehet következõ generációsként jellemezni, hiszen minden játék futni fog a jelenleg kapható példányokon is, kivéve azokat, amelyek már kifejezetten erre a változatra készülnek."
milyen mondat ez? én meg mindig fejen állva pisilek, kivéve amikor nem.
#43: azért más szolgáltatónál is van elég gyors net. én pl. a digi-nél vagyok 4.500ft-ot fizetek 50/25MB-os netért. 2000perc/200perc (hálózaton belûl/helyi hívás) ingyen beszélgetés. és 91/57Mega a valós sebesség. http://kep.ivpicture.hu/125919.jpg
"3 városban, bazzee xDDDDDDDDDDDDDDDDDddd
ez a nap poénja volt."
Öööö akkor talán felsorolhatnád, hogy hol szolgáltatnak olyan bazi sok kábeles internetet. Kiváncsian várom. Lehet hogy a 3 mint szám vicces, de országos lefedettségben a béka feneke alatt van 50m-el. Szerintem a 10%-ot sem éri el és akkor sokat mondtam.
"azért nem gáz szerintetek hogy az új box "csak" eléri a PS3 szintjét?"
Nem jól értelmezed, az új processzor fogja elérni a PS3 cell számítási szintjét. A videokártya az xben eddig is jobb volt mint a ps3ban, ebbe meg még brutálisabb kerülne, tehát összességében azért ez az új gép egy bõven erõsebb konzol lenne mint a ps3. Az x360 kb egyszinten van a ps3-al összeségében. Lehet, hogy a ps3 raw powerben erõsebb, dehát ugye egy játéknál ez keveset számít.
"Az utóbbi napokban mindenféle híresztelések kaptak lábra, de a Microsoft mindent tagad.
A nyilatkozatot Shane Kim tette, és célja az volt, hogy eloszlassa a téveszméket, gátat vessen a spekulációknak, és megnyugtasson minden Xbox 360 tulajt. Az egész kálvária egy másik nyilatkozat kapcsán keletkezett, melybõl arra lehetett következtetni, hogy a Natal egy új konzol perifériája lesz.
Shane Kim megnyugtatott mindenkit: új Xbox-ról szó sincs, a Natal a jelenleg is kapható Xbox 360 mellé érkezik. A kavarodást az okozhatta, hogy a Microsoft legalább akkora hírverést tervez csapni a Natal körül, mint tette azt az Xbox 360 esetében. Shane elmondása szerint a jövõre érkezõ Natal inkább olyasmi lesz, mintha újra piacra dobnák az Xbox 360-at. Hatalmas show-k, party-k, és egyéb magyarul nem jól hangzó események követik majd egymást, és az óriási hype remélhetõleg mindenkit vásárlásra buzdít. Shane szerint 2015 elõtt nem nagyon lesz új konzol, bármit is állítsanak itt egyes jól értesült emberek."
remélem olvasa a forumot valami értelmes ms munkatárs. Üzenem Billinek, hogy a dvd-rom allá ne rakjanak grafikus chipet mert csak egymást melegitik és megfönek :):)
"A fejlesztést nem lehet következõ generációsként jellemezni, hiszen minden játék futni fog a jelenleg kapható példányokon is, kivéve azokat, amelyek már kifejezetten erre a változatra készülnek."
ja, akkor a sima x360 se nextgen, mert mennek az xbox1-es gammák, kivéve amit az újra írtak? vagy ez hogy van? akkor a gépem nem nextgen, mert c64 emulátorral mennek a régi gémek, csak amihez új kell, azokhoz nem?
wtf?
Valaki el tudja nekem mondani vagy tud egy megfelelõ cikket linkelni, hogy a PS3 miért feltörhetetlen?
azért nem gáz szerintetek hogy az új box "csak" eléri a PS3 szintjét? a 32GB-s SSD meg elég gáz.. kicsit aprócska.. és hiába gyors a mérete lesz a korlát.. DVD pedig nekik csak azért kell hogy fel tudják törni.. ez sajnos hülyén hangzik de logikus.. ha csinálnának egy olyan gépet ami csak annyira erõs, vagy kicsivel erõsebb mint a ps3 és szintén feltörhetetlen a védelme.. valszeg a többség inkább ps3at venne.. pláne ha megismétli az M$ a kompatibilitási problémákat.. mellesleg mintha a bd is képes lenne a dvd olvasására..
nem ennyit tudnak, ennyit adnak. Többnek jelenleg nincs értelme, fõleg úgy hogy még a 8 megás csomagot se képes nagyon sok szerver kiszolgálni. 120 mbitet meg semmilyen. p2p-re se jó a brutális 12-es asszimmetrikussága miatt, ergo az egész olyan mint babakocsira a spoiler.
milyen országosat? Fél budapesten EGYÁLTALÁN nincs is upc, semmilyen nemhogy 120 megás... Max nedves álmaikban érnek el országos lefedettséget, sõt 10%-os lefedettséget is.
Ne felejtsük el hogy a UPC tulaja japó, és komolyan gondolja amit el szokott tervezni...japánban már használják a Docsis 3.0-t ittmeg most fogják neki köszönhetõen, mert még lehet évekig tökölés lett volna.
ejha. szégyen az a 10mbites feltöltés. t offline-nál meg 25 is van, ahol van már optika... és az így az elején se sokkal kevesebb terület, mint amit a upc-nek 10 év alatt sikerült összehoznia...
De a lényeg, hogy ahogy tudom, amcsiban még gázabb a helyzet ilyen szempontból! Szal ennek a majd letõttök 50-100GB-t stuffot a netrõl dolognak, nem sok esélye van.
Hát akkor ezek a szolgáltatók igen hamar bajban lesznek. Köv hóban beindul a UPC 120 megabites netje... toffline megcsak nézegethet, meg a többi igen magas színvonalú szolgáltató.
Hát ja. P2P-hez nem tudom mit szólna a M$, bár asszem nekik is van valami ilyesmi szabványuk, amit valszeg senki nem használ.:)
Lényeg viszont, hogy a kiszivárgott specifikációban továbbra sem szerepel a HDD, már csak ezért is teljesen elméleti a vita. 32GB SSD meg egy darab BD lemezt sem tesz ki!
Húha na ezt még nem is hallottam. Hát ha szóban elég vállalni akkor még oké de én maradnék hölgyeknél minden szinten :) A cihológusok meg bekaphassák, mert látens buzi mind :D
Magából a gépbõl jelenleg csak a Nintendónak van haszna. A Sony elvileg még mindíg bukik rendesen. A M$ meg cakumpúder lexarja az egész konzol üzletág nyereségességét, amikor a PC szoftverekbõl 15-20Mrd $ tiszta nyeresége van évente!
A M$ simán fingathatná a varezhuszárokat, mint ahogy már meg is tette 1-2X. Csak jelenleg azért eladnak annyi szoftvert, hogy nagyjából egálba van a nyereség/kiadás ennél a részlegnél.
A varez meg marha jó, mert egyrészt az emberke az õ gépükön szocializálódik. Másrészt amíg varezolt Boxot használ, addig sem vesz PS-t, de ha az sem mert van mindkettõ gépe, akkor is a multiplatform címek gyak kiesnek a PS számára, így a Sonynak ebbõl minimális bevétele lesz. Bevételkiesést jelent, de közben az ellenfelet hatékonyan gyengíti, miközben még úgy is tûnik, hogy a cég a legfõbb áldozat.
A M$-nek mindíg is eléggé ambivalens kapcsolata volt a varezzal. A korbács és a mézesmadzag taktikáját alkalmazza itt is, de valójában nem a júzer ellen használja alapvetõen, hanem a vetélytársak ellen!
Szerintem sokmindennel nincs tisztába...a legtöbb játék azért nagyobb BD -n mert nincs tömörítve:) amúgymeg 40-50 gigás játékokat nem hiszem hogy leszokott kapni,mivel hogy a ps3 ra nincs warez..más játék meg nincs nagyon ebben a mennyiségben:)
Fejlett tömörítési formátumok?:) Igaz egy 50Gb filmet is lelehet konvolni 8GB de az olyan is lesz.Amúgy nem tudom hányan rendelkeznek olyan nettel hogy ezt megengedhesék...arról nem is beszélve hogy mondok pár címet akkor ami nem fér rá 1 dvd-re Kezdjük a sony eggyik legelsõ játékával Resistance,már ezsem fért rá(PS3) de tömörítés nélkül szinte eggyik se férne rá:)Fõleg hogy most egyre többen írnak új játékmotort,egyre hoszabb és tartalmasabb játékok.Filmeknél kiváló minõség,sokféle nyelv,kiváló minõségben...tömérdek extra...hát ez csak a BD nek köszönhetõ.
Nekem is ilyesmi netem van, csak akkor online játék+gyak minden más internetes aktivitás felfüggesztve. Ha nem csak tõttessz ezerrel, akkor meg 3-4 nap is lenne egy játék. Aztán ugye megjelenéskor el akarnak adni mondjuk 1 milliót a játékból, mindenki tölt ezerrel, a net meg megáll, a cég szerverei meg elfüstölnek. Azért ilyenre még nem vagyunk felkészülve szerintem.
Másrészt eztet most hogy érted? Minnél nagyobb anál igénytelenebb? Na de ez már a szekszben sem így van, kérem! :D