Na de ez spéci cucc, nem értesz te ehhez :) Amúgy nekem elég macerásnak tûnik az egész irányítás, kicsit olyan mintha fogták volna a tavalyi xcomot megdobták volna egy kis BiA:HH-vel és ez lett belõle.
Szerintem az idei E3-as mezõny nagyon erõs volt ehhez a gamehez képest! Nem is baj ha nagy a csend dolgozzanak csak rajta.Amit eddig láttunk az nekem is tetszik! Elsõ kommenteben benne van a válasz :"X-COM a Bioshock 2 fejlesztõitõl" :D
Látom egyedül te tartod a lelket a topicba. Azt esetleg nem tudod miért nem volt semmi a játékról az E3-on? A múltkori demó, meg még a 2010-es Teaser után nekem nagyon megtetszett. Az '50-es évek hangulata és az idegen invázió keveréke nagyon megfogó. Jól tudom, hogy azok is dolgoznak rajta, akik a BioShockon?
De végül is csak felgyújtotta a gamer az "olajfoltot", nem? :) Amúgy az egyik videóban nem azt mondta a fickó, hogy le lehet lassítani az idõt? Vagy az csak fejlesztések után lehetséges?
Mi a címe Julian Gollop által kreált 3DS játéknak? Nagy Laser Squad rajongó voltam ...
"Christoph Hartmann, a 2K nagyfõnöke kidugta a fejét a monitor mögül, és elmondta, hogy az anyag 2012 március 9-én jelenik meg Európában, és három nappal korábban az Egyesült Államokban."
XCOM: Julian Gollop nem ezt az utat járná.
Az újragondolt XCOM játékban úgy fest, hogy fekete pacákat kell halommá lõnünk sajátszemmel nézetben és valós idõben, az eredeti XCOM játékok izom3D perspektívájával és körökre osztott harcrendszerével szemben. A Gamasutra XCOM cikkéhez hozzászólt az eredeti XCOM játékok - és a Laser Squad - atyja, Julian Gollop és kifejtette, hogy ha rajta múlt volna - de sajnos senki sem kérdezte -, akkor az új játékot is körökre osztott stratégiaként dobta volna piacra. Az már más kérdés, hogy manapság képtelenség egy körökre osztott játékot átverni a kiadókon, mivel azonnal kirohannak a világból, amint meghallják a körökre osztott jelzõt.
Gollop ugyanakkor nem érti a kiadók hozzáállását, hiszen számos körökre osztott játék él és virul a piacon (csak máshogy reklámozták õket). Az Advance Wars vagy a Final Fantasy Tactics, sõt még a Pokémon játékok is körökre osztott rendszerben mûködnek. Talán pont ezért fejleszt most egy körökre osztott taktikai szerepjátékot a Nintendo 3DS-re. Gollop szerint, ha jó a dizájn mindegy, hogy körökre osztott-e vagy sem a játék. Abszolút egyetértünk. Vesszenek a Chrysalisok által megfertõzött kiadó vezérek.
info: Hardwired
Jaja, biztos meg is öli vele. Tiszta röhej ez a sz*r.
Így jobban átgondolva igazatok van! Rosszul fogalmaztam meg a mondanivalómat!
Szerintem ne ítéljétek el elõre, majd ha kijön pár értékelés, esetleg pár végfelhasználó is kipróbálja, majd ti is akkor el tudjátok dönteni, hogy jobb lett-e vagy rosszabb. Eddig még láttunk csak egy rövidke ingame játékmenetet láttunk, amibõl nem szûrhetõ le minden eleme a játéknak!
nálam az nem áll össze, hogy egy ilyen fekete-olajos-masszaizét miért sörétessel lõdözi?
Trailer alapján nem tetszik. Köze nincs ahhoz amit sokaknak az Xcom név jelent.
Ha már nagyon FPS-t akarnak miért nem találnak ki egy olyan játékot ahol maradna egy kis lebutított bázisépítõs, fejlesztõs rész csak az akciókban mi irányítanánk a katonákat. Mondjuk mint egy Tom Clancy's játékban azaz rajokra osztva, parancsokat adva.
Össze kellene szedni a cuccokat és azokból lehetne kutatni, meg mekkora kihívás lenne a commanderek élve elfogása stb.
Akinek a régi xcom feeling hiányzik annak ott van az Ufo: Extraterrestrials, ami a bman moddal egy az egyben hozza a régi xcom hangulatot, vagy három hónapig nyomtam, annyira magával rántott, mint a régi ufo. Csak kell rá mindenképpen az a bman mod. Úgyhogy én, mint õs xcomos meg vagyok elégedve, mert van egy méltó utódja az xcom szériának.
Ez a most készülõ game tényleg totál más világ, de ha eltekintünk a címétõl, akkor egy nagyon hangulatos FPS képe körvonalazódik,amúgy sem túl gyakori az 50es években játszódó játék, az 50es években játszódó FPs még ritkább (van ilyen?), de az 50es években játszódó idegen inváziós FPS pedig elég új stílus. :D
Hogy miért nem csinálnak modern xcomot körökre osztottan? Nem érné meg, nem vennék elegen. Nézni kell, hogy mennyi kell beleölni és mennyi a várható nyereség. Sokan a Civilizationnel dobálóznak, de annak az elkészítéséhez biztos nem kellett olyan sok ember, hisz például modellek, animációk, nem sok, illetve nem túl bonyolult a megvalósítása. De egy Xcom, mai grafikával és a régi játék összetettségével??? Ahhoz sokkal többet kéne beleinvesztálni, mint egy civilizationbe.... Sajnos.
>Szerintetek mennyire lenne sikeres manapság egy körökre osztott játék...?
Civilization mond valamit? :)
>Dehát ez van sajnos tudomásul kell venni, hogy változnak az idõk, ami még régebben jó volt azt is tovább kell fejleszteni.
Abban egyetértek veled, fejlõdni kell, de az nem fejlõdés, ha egy körökre osztottból FPS-t csinálnak. Az komplett stílusváltás, kinyírja a játékot. Kb úgy, mintha - a counter strikeból mondjuk csinálnának egy real time strategyt - Vagy a starcrafból FPS-t. - Vagy a Command n Conquerbõl FPS-t (csináltak is, bukta a köbön)
Mindkettõ kinyírná a fenti játékok lényegét. Azt amiért szerettük õket, amiért a rajongótáboruk odavan.
Én a fejlõdést a Civilization sorozaton látom - körökre osztott volt és maradt is, mégis, folyamatosan fejlõdik. Megélt 4 részt, mindegyikhez vagy 2 kiegészitõt, és készül az ötödik - és nem azért mert átváltottak körökre osztottból a mostanság trendi FPS/RTS-re.
Ilyen szintû fejlõdést szeretnék én az XCOMban látni - használja ki az új technológiát, legyen csúcsszuper 3d grafika, innováció. De az amit ez az FPS mutat, nem fejlõdés. Tök más játék, a franchiset próbálja meglovagolni - valami nagy márkanév nélkül labdába se rúghatna mint FPS.
Amúgy, XCOM-ból volt már akciójáték - XCOM Enforcer néven. Nem csoda ha nem hallottál róla.. :)
"Ha kiadnák ugyanolyan nézettel, játékmenettel, mint a régit csak a régi rajongói vennék a többi meg mondaná, hogy ez így nem jó"
Igen, ez történt az UFO:Extraterrestrials-al, de nem is azt mondtam, hogy ugyanolyan legyen mint a régi, csak azt, hogy miért lett RBS-bõl FPS. A kettõnek köze nincs egymáshoz. Simán lehetne RTS vagy olyan szimultán harcrendszerû, mint az "új" UFO-k.
"Szellemi utódja az UFO sorozat se lett túl nagy kasszasiker..."
Az sem azért bukott meg mert körökre osztott volt, fõleg, hogy nem volt az. Az elsõ részben túlságosan korlátozottak voltak a lehetõségek és nehézségi szinttõl függetlenül g*ci nehéz volt a játék (persze nem az elején), a második egy bugokra és hiányosságokra épülõ, monoton, cucc volt, ráadasul a legnehezebb fokozaton is túl könnyen végig lehetett vinni. A harmadik meg egy rajzilmszerû scientist & engineer tycoon lett...
Szerinted melyikkel játszottak többen a H5-tel vagy a King's Bountyval? LOL
A bugyutát visszavonom, de iszonyat frusztráló. Az már engem nem szórakoztatott csak felidegesített, azért meg nem kell leülnöm játszani, hogy fel...asszák az agyam, ahhoz elég élni az életem!
Nem fogok veled vitatkozni. Nekem ez a véleményem. Ha kiadnák ugyanolyan nézettel, játékmenettel, mint a régit csak a régi rajongói vennék a többi meg mondaná, hogy ez így nem jó.
Szellemi utódja az UFO sorozat se lett túl nagy kasszasiker...
És ezennel részemrõl le is zártam ezt a témát veled.
UI.: Heroes 5?? (Hagyjuk már! Mikor az ellen indokolatlan mocsok módon túlerõben van minden pályán azt én nem nevezném jónak (ellenséges Nekromanta hetente több hónapnyi egységgel gyarapodik, nálam akkor gurult el a gyógyszer a játékkal kapcsolatban), csak bugyuta, frusztráló játék volt, próbáld ki az új King's Bounty-t na az jó)
Szerintetek mennyire lenne sikeres manapság egy körökre osztott játék...?
Na azért nem körökre osztott lesz! Maximum a rajongók fognak búslakodni emiatt. Dehát ez van sajnos tudomásul kell venni, hogy változnak az idõk, ami még régebben jó volt azt is tovább kell fejleszteni.
És ennek mi köze van az X-COM-hoz? RBS helyett FPS, jelen/jövõ helyett 60-as évek... Ráadásul ha már FPS-t csinálnak belõle, akkor legyen eszméletlenül ütõs grafja, ami a trailerben látható az manapság egy stratégiánál elegendõ (<--- eléggé irónikusak voltak a fejlesztõk).
Na gamestar szinvonal. Az Apocalypse bekapcsolható körökre osztott, vagy real time volt. Az újat mindenesetre nagyon várom!
Trailer alapján köze sincs a korábbi x-comokhoz. Meg mi a francért játszódik az 50-es/60-as években??
Hm... Még mindig az UFO Enemy Unknow a bajnok nálam. Nem értem, hogy minek ezt az FPS rész. Pont a lényeg veszik el a taktikai résznél, a katonák fejlõdése és menedzselése.
Trailer alapján ütõs cucc lesz. Azért érdekes, hogy egy FPS-ben hogyan akarják megoldani a kutatás-fejlesztést, bázisépítést..., és biztos, hogy a sorozat rajongói ki vannak akadva, hogy nem körökre osztott, de én nem ismerem a korábbi részeket, szal kíváncsian várom, ebbõl még jó is kisülhet.
X-COM a Bioshock 2 fejlesztõitõl!
Ifjabb olvasóink bánhatják, hogy életkorukból fakadóan számos, a videójáték fejlõdését máig meghatározó klasszikusról maradtak le. Többek között ide sorolható az X-COM: UFO Defense (1994) és az X-COM 2: Terror from the Deep (1995) is. A körökre osztott taktikus harc a szintén kultikus Jagged Alliance sorozattal volt egyszinten említhetõ, amely bázisépítéssel, valamint kutatás-fejlesztéssel egészült ki. A földönkívüli megszállók ellen vívott háborút számtalan sajtóorgánum választotta be és választja be ma is minden idõk legjobb játékai közé. Haloványabbra sikerült az X-COM: Apocalypse (1997), mely szakítva a hagyományokkal elvetette a körökre osztott harcot és grafikailag is egy világosabb, futurisztikusabb stílussal próbálkozott. Nem jött be se a játékosoknak, se a sajtónak. Az ûrhajós X-COM: Interceptor (1998) pedig már szót se nagyon érdemel.
A Microprose klasszikusának jogai elõbb a Hasbro Interactive-hoz, majd az Atarihoz kerültek, hogy végül öt évvel ezelõtt a Take Two markában kössenek ki. A kiadó mindig is sejteni engedte, hogy a széria feltámasztásán fáradozik, a kérdés csupán az volt, kire bízzák a feladatot, valamint mikor és milyen formában születik meg az utód.
A kiadó hivatalos közleménye szerint a szimplán X-COM címre keresztelt alkotás PC és Xbox 360 platformokon teszi majd tiszteletét. A játék megõrzi az elõzök stratégiai elemeit (bázisépítés, kutatás-fejlesztés), amelyeket fordulatos történettel és egyedi FPS-élvénnyel kívánnak fûszerezni a Bioshock 2 fejlesztõi. Magyarán búcsút inthetünk az izometrikus harcnak, helyette jön a kor igényeinek (Hiszen erre vágyik a potenciális vásárlók többsége.) jobban megfelelõ saját szemszögû lövöldözés.A játékos egy FBI ügynök szemein keresztül tapasztalja meg az inváziót, amelynek elõkészítésére már számos ügynök férkõzött be az emberiség soraiba. Neki kell felismernie és semlegesíteni a növekvõ veszedelmet. Más kérdés, hogy ez aligha sikerülhet, hiszen akkor hol maradna a széria esszenciáját adó tényleges invázió, és az elkeseredett ellenállás.