Calver: A magas rangú, kapott katonákat mindig random értékek alapján kalkulálja ki a program akár be van állítva a véletlenszerû dolog (not created equally) akár nincs, szóval náluk tényleg marha nagy eltérések is lehetnek. Ahogy a saját katonáid sorában is ha valaki azután kerül képzésre hogy már megvan a kibõvített Will érték fejlesztés, ami megduplázza a kapható Will pontok számát. Ez bizony 20 pontnyi különbséget jelenthet ami sok. De a legkeményebb különbség meg a véletlenszerûen meghatározott wll növekedés opció esetén van ahol akár 50 pont különbség is összejöhet azonos értékekrõl indulva, míg ez akár 75 pont is lehet ha a NCE opció is aktív).
Modok közül úgy tudom a warspace meg a long war modon már dolgoznak (érdemes megnézni a nexuson a kérdéses modok topikjait mert megindult bennük az élet és az ötletelés illetve a megoldások hogyan lehet mûködõvé varázsolni a legális játékokban a modokat), de egyes modok könnyen átalakíthatóak az EW-re (csupán nem a modpatcher-t kell használni mert az nem mûködik vele hanem mondjuk am odhelper-t vagy manuális átalakításokat egy hexeditorral az exe-ben).
A rémisztõen rossz kamerakezelésen mit kell érteni? Változott az EU óta a kamera látószöge és van hogy a teljes pályát be lehet látni. De találtam már olyan topikot a nexus fórumán ahol nagyobb szabadságot biztosító megoldások kerültek leírásra (kisebb léptékû forgatás, nagyobb távba kiérõ zoom és hasonlók).
A quicksave van (F10), de nekem eddig sem hiányzott.
A BG2EE az a második rész felújítása. Hibái meg ugyanazok mint az elsõ rész felújításának (sok felújított opció nem mûködik normálisan, UI problémák, érthetetlen kifagyások ja és semmi újdonság nincs benne)
megtaláltam közben lenti keresõvel (mert ezt már tárgyaltuk régen), alapból 2 pontot mindenképpen kapnak szintenként (iWill), hozzá 0-5 pontot (iRandWillIncrease) véletlenszerûen, és ehhez jött hozzá valamilyen fejlesztés, aminek már nem ugrik be a neve, ami adott fixen +2 pontot (iBaseOTSWillIncrease) és hozzá még véletlenszerûen 0-3 pontot (iRandOTSWillIncrease). (többek között magamnak is leírom, mert ha újra nekiesek, ez lesz az elsõ amit kiírtok)
NCE-vel én nem játszok, a random number god egy gonosz és kegyetlen istenség, próbálom minél inkább távol tartani magamtól
magas szinten kapott katonákat azért emlegettem, mert ott volt a legnyilvánvalóbb - küldi végén mentettél, befejezted, aztán volt hogy az illetõ 65-ös willel jött, volt h 90-essel
majd ne lepõdj meg ha modokról kifaggatlak ehhez az odhelper-hez tudsz linket vagy valami kis leírást adni? hex edit megjelenéskor még ment, most lehet h elfüstölne tõle a buksim.
igazából annyira mélyen nem akartam soha belepiszkálni, csak azt szerettem mindig összevariálni, h assaultjaim nõ-, supportjaim hímnemûek legyenek, egyszerû átláthatóság érdekében. na meg mintha arra is lett volna lehetõség, h limitálja az ember a kasztokat amibõl a játék válogat. (khmmm, heavy-k...)
kamerakezelés... amikor megjelent, módszeresen "ugrált" a kamera karakterek közötti váltogatásnál, elfelejtette h mennyire voltál ráközelítve, módszeresen a karakterek feletti tetõt nézte, ilyenek. nem emlékszem már pontosan, de veszettül kényelmetlen volt, az rémlik.
és quicksave bázison is mûködik? mert mondom, elsõ patch mintha kiirtotta volna ezt valamilyen... érthetetlen okból, akkor azóta visszarakták?
BG2EE jellemzése meg kb tökéletes, kiadtak egy bugokkal teli, újításokat nélkülözõ béta verziót... megint.
Az irandwillincrease akkor aktiválódik, ha a véletlenszerû növekedés opciót is bekapcsolod, egyébként nem játszik (tehát nem adódik össze minden és egy szintlépésnél nem kapható 7 pont a will-re alapból, hanem vagy 2 vagy 1-5 jön -mert az 5-ös érték az irand-nál nem 0-5 közöttit hanem 1-5 közöttit jelent- attól függõen, hogy a kérdéses véletlenszerûség aktív vagy sem). Nem mellesleg ez cseréli le az alap fix 2-es értéket. Ehhez jön aztán hozzá az OTS változtatás értéke illetve helyette annak random változója ha a megfelelõ opció aktív.
Modokból én speciel inkább a sajátjaimat használtam amiket magamnak raktam össze. A legnépszerûbb általános modok a warspace és a Long War mindmáig. Elõbbi sokat változtat de az alapokhoz igazából nem nagyon piszkál, míg utóbbi megnyújtja a játékot (ez nem is árt mert amúgy rövid) és sokkal több dologba meg mélyebben nyúl bele (nincsenek szétfutó idegenek ha felfedezed õket, más a fejlõdési skill fa mindenkinél - ez megvan a Warspace-ben is - meg egy rakás más dolgot is átvariál amivel olyan mint ha egy teljesen más játékot kezelnél).
A modhelper-hez van saját topik a nexuson az xcom modtalk témán belül. Ott mindent leírnak, hogy milyen parancsokat kell használni (command prompt-ból kell aktiválni szépen begépelve a megfelelõ parancsot). Ha simán csak lefuttatod a megfelelõ config file-on, akkor annyi történik, hogy a program nem upk-ból fogja kiolvasni az adatokat hanem az EW saját DefaultGameConfig.ini-jébõl. Tehát ha abban változtatsz bármit is akkor azt így tudod aktiválni.
A nemeket nem tudod katonatípushoz rendelni. Az hogy ki és mi lesz az még mindig totál véletlenszerû. Viszont EW-ben sokkal több a nõi karakter mint EU-ban volt, szóval jó eséllyel megoldható elég ember felvételével a vágyad, de ezt lefixálni nem tudod.
A quicksave csak strategy módban mûködik, tehát a bázison. A tactical (harci) módban viszont szerintem nem (csak a strategy mapkey-snél van quicksave opció).
A kamera az alapértelmezett távolságon maradva ugrik/csúszik át a másik katonára mikor váltasz. Ettõl csak akkor tér el ha az adott szögbõl nem tudná megjeleníteni a delikvenst. Ilyenkor vagy jobban ráközelít vagy eltávolodik. De amúgy marad az alapnak beállított értéken. Szóval ha te nagyon ráközelítesz/eltávolítasz a katonáidra akkor nem fogod szeretni hogy mindig visszaugrik alaphelyzetbe. Harc közben sokszor elõ fog fordulni (leginkább overwatch esetén) hogy belátod majd az egész pályát mert mondjuk a sniper-ed a pálya másik végébõl lõ és ilyenkor igyekszik mutatni a lövészt és a célpontot is egyszerre a kamera. Ennyire persze manuálisan, piszkálás nélkül, nem tudod eltávolítani a nézõpontot.
Az alap nézõpont valahová úgy a második szintre fog esni (így elég sokat látni alapból), szóval ha bemegy egy ennél nagyobb épületbe a katona akkor elõfordulhat hogy mutatja a tetõt, viszont ilyen eddig nálam kb fél tucatnyi alkalommal volt összesen, mindig simán megjelenítette a katonámat akár tetõn ácsorgott akár egy épületben, nem csak a körvonalait láttam. A társai már más lapra tartoznak, ha õket is látni akartam akkor scroll-ozni kellett már.
Sajnos nem igazán, mert nem igazán foglalkoztak a hibák javításával. :( Van akit elkerülnek a komolyabb nyûgök, mások viszont csúnyán beleszaladnak a játékot teljesen tönkretevõ/megakasztó hibákba (amik mind az "újdonságokhoz", új tartalmakhoz kötõdnek).
ezt még tárgyaltuk egy éve, hidd el, úgy van ahogy írom, saját játszadozásból van info két random érték is mindenképpen játszik (nem csak NCE esetén), és 0-val kezd (ha egyre állítod, 0-t és 1-et kaphatsz, és tényleg baromira furcsa).
modokból én is mindig sajátokat használtam, majd körbenézek arrafelé, mert már nem rémlik hexa-s átírogatás mikéntje, meg hátha van egyszerûbb megoldás. ini-bõl beolvasós ötletet köszönöm.
kamerakezelést most így hirtelen nem tudom eldönteni, azt meg meg kell nézni
Lehet, hogy írtátok már -bár egy kicsit visszaolvasva nem találtam-, az Enemy Within-nel folytatom a történetet vagyis betölthetem a meglévõ mentett állásaimat, vagy kezdeni kell elõrõl az egészet?
Akár igen, akár nem, a játék legjobb része - számomra legalábbis - az elsõ fele, a fejlesztések és a küldetések. Most, hogy van hozzá millió új térkép és helyszín, még változatosabb az egész, az új cuccokról és küldetés fajtáról nem is beszélve. Eszembe sem jutott, hogy importáljak, nulláról kezdtem, szerintem te se hagyd ki az élményt, amelyet a EW nyújt extraként már játék elejétõl. (még akkor sem, ha ez most majdnem úgy hangzott, mint valami elõre megírt hirdetés :))
Teljesen külön játék a sima EU-tól és külön is vannak kezelve a mentések, így bizony újat kell kezdeni. Az advanced options-ben be tudod állítani melyik DLC-k legyenek aktívak a többi újdonság mellett.
Ott kell legyen hely ahol a fõ bázisod van, szóval ott ürítsd le a hangáradat annyira, hogy csak a csapatszállító és 1 gép legyen benne (ekkor lesz még ott 2 gépnek hely). Utána majd gyárthatsz újabb gépeket, ahogy írja is a program a linkelt képen.
Köszi. Így már értem. Ez volt a baj. Hirtelen nem tudtam, hogy North America a fõhadiszállás. Amúgy pont utolsó misszió elõtt állok. :) Aztán lassan jöhet majd a kieg is.
Hali volna pár kérdésem, tavaly feltelepítettem a gépemre eme jó kis játékot, semmi probléma nem volt simán futott, idõ hiány miatt sajna nélkülöztem. Újra kellett telepíteni a gépet most hogy újra lett telepítve majdnem minden tökéletes, hang kép stb. de van 1 kis picuri zavaró dolog az átvezetõ animációknál sehogy sincs hang, zene minden van, de párbeszéd az néma, tátognak mint a hal. Ez ügyben valaki tud segíteni? Régebben ott maradt abba a játék, hogy el kaptam valami psi képességû alient, utánna jött valami behemót robot szörnyûség s azt sehogy sem tudtam kilõni. Valaki tudna segíteni? Elõre is köszönöm.
Na én is leírom miket tapasztaltam:
Hihetetlen nagy a random faktor a játékban, elsõre kezdtem egy classic-t sw-t nem piszkáltam, szívtam rendesen, ugye eleinte a nyurga srácok rohadt erõsek (ja, a tetõkrõl könnyû), szecskázzák is az embereket rendesen, nagyon hamar jött a bálnás küldi (messze a leghangulatosabb szvsz), állandó pénzhiány, 4-es riasztás szinte mindenhol, mire jött a bázisom elleni támadás 0 (nulla) egészséges emberem volt, izgi volt megvédeni így a bázist, viszont utána jött egy terror, abduction, nulla ember, remek, akkor kezdek egy újat.
2. játék: minden DLC bepipálva, random skill növekedés, flank bonus, szintén classic, mibndíg Európa a fõbázis, ez amolyan nosztalgia az UFO-1bõl):
nos itt meg a random Isten utálta az UFO-kat, sétagalopp, háromszor is megnéztem, hogy biztos classicon van-e a nehézség, 15 tápos ember, a küldik mindig akkor és oda jönnek ahova kell (pénz/engi szarásig), jó helyen két steam a bázison, (megfelelõ országban abduction, a covert is mindíg jó helyen van), július van és csak 5 mûholdat kellett fellõni (azért ilyen "sokat" mert dél-Amerika azonnal megkapta õket, hiszen rohadt op a bonusza), egy 4-es riasztás van, a többi szinte csak 1-2.
Annyira fürdök a pénzben, hogy nem okozott gondot a drága projektek megvásárlása (plusz zseb/lõszer/mech páncél). Ez ugye a nagy hátránya a kismillió küldinek, annyira sok eladnivaló dolog lesz, hogy sehol nincs az alap játék izgi része (pl, na akkor most páncél vagy 5-ös raj legyen a fejlesztés)
Annyi változást eszközöltem, hogy a fontos kutatásokat hagytam a végére (ugye azok a triggerek).
Ja Mech: a random skill növekedés miatt, volt egy sniperem aki már a második szinten horror aim-el rendelkezett, így azonnal mech lett belõle, aki szépen fejlõdgetett és így a játék közepére már majdnem maxon van 99-es aimmel lángszóróval/gaussal borzasztó ahogy mindenkit széttép.
Szóval classic és classic között is irdatlan különbségek lehetnek.
Indításkor kapok egy hibaüzenetet hogy a Xcomblbbla.exe mûködése leállt és kész.
Mi lehet a baj? A fórumokon is elég sûrûn írják ezt a hibát, de a megoldásról még nem nagyon olvastam.
Classic módban próbálkozom Enemy Within-el. hogy lehet megoldani, hogy ne tûnjön el egyetlen ország sem? Mármint vagy pénzem nincs a szatelitekre, vagy elég mérnököm nincs. Adjak el mindent a grey marketben? van valami optimális sorrend? Én a plussz pénz miatt Afrikát választottam, de már nem vagyok biztos benne, hogy az jó 5let. errõl mi a vélemény?
Gyakorlatilag sehogy. Magas szinten örülsz, ha csak néhány országot vesztesz el. Az alapjátékkal a legjobb eredményem egy elvesztett ország volt. Mázli is kell hozzá, ha mindent tökéletesen csinálsz, akkor is elveszhet, mert az abductionok szórása miatt a környezõ országok elégedetlensége is nõ, ha nem mész oda vagy buksz.
Classic szitnten kettõ, de legfeljebb három elbukott bevetés gyakorlatilag a játék végét jelenti szeritnem...
sziasztok! tudna valaki segíteni? egyszerûen nem indul el az CXOM:EW... már megvolt az XCOM:EU eredeti játék. szépen fut. Most megvettem az XCOM:EW kiegészítõt is. a játék indításakor megkérdi hogy XCOM:EU vagy XCOM:EW szeretném-e játszani. ez eddig ok, csak amikor az XCOM:EW-t indítom el, akkor egyszerûen nem fut fel a játék. APPCRASH hibaüzenetet ír ki... :-( de amikor az XCOM:EU-t indítom ugyanígy akkor szépen beidul stb. nem tudom mi lehet a baj, a driverek aktuálisak, próbáltam offline módban is a steammel, sõt az internetkábelt is kihúztam, de úgy se ment. nincs több ötletem... tud valaki segíteni? köszi!
Egy dologgal lehet operálni ha már nagyon magas a pánik mindenhol: lezúzod az idegen bázist (feltéve ha még megvan), akkor világszerte leesik a pánik.
Simán megoldható. Egyedül a legmagasabb fokozatban kell vért izzadva sakkozgatni a rendelkezésedre álló erõforrásokkal és a felkínált küldetés helyekkel. Classic nehézségen összehasonlíthatatlanul könnyebb a dolog.
Csak oda telepíts szatellitet ahol 4-re vagy 5-re ugrik a pánik és közeleg a hó vége. Ehhez érdemes már a játék legelején bevásárolni szatellitekbõl (magyarán az elsõ pénzmagodból vegyél annyit amennyit tudsz), felhúzni egymás mellé pár szatellites épületet és nem lesz gebasz. Aztán ahogy beindul az Exalt küldetések folyama (az elsõ után lesz egy új opciód a nagy térképen ahol nyomozhatsz utánuk, 2 scan között teljen el legalább 10 nap mert különben nagyon gyorsan megdrágul a scan, és minden sikeres ellenük indított küldetés az adott területen jócskán visszaveszi a pánikot).
Az is megoldás ha mindig lelövöd és begyûjtöd az ufo-kat, nem hagyva egyet sem ellógni. Aztán amint elérhetõvé válik a bázis elfoglalásos küldetés onnantól bármikor megindíthatod azt mely ha sikeres, világszerte visszaesik a pánikszint.
Pénz meg csak az elsõ egy-két hónapban jelent problémát, késõbb már nem. Eladhatsz minden felesleges hullát, szükségtelen UFO berendezést (ami nem kell arra ki is írja a program hogy eladható) és onnan is lesz zsozsó. Pénz helyett nagyobb gond lesz majd a kellõ számú weapon fragment elõteremtése (ha robbantgatással nyírod ki az ellent akkor jó eséllyel búcsút lehet inteni a szétesõ fegyvereik darabjainak).
Sziasztok! Én egy torrentoldalról leszedtem a Kaos-os verziót. Telepítettem, de mikor elindul, az elsõ pár bemutatkozó képsor után kilép, azt írva, hogy valami hibát talált. A gépem elvileg rendben van igény szempontjából (bár igaz, laptopom van). A meghajtón kb. 6 giga szabad hely van, nem tudom, ez számít-e. Ötletek?
Összesen 1 alkalom lesz. Pont ahogy a te általad indítható bázistámadásból is.
Az ellenséges bázis támadást az tudtam EUból, de az ostromra nem tudtam, hányszor számíthatok, pár napja megálltam picit idõ hiányában. Köszönöm a választ.
Én 3 kezdõt vesztettem el, a többi csapattag megmaradt. Igaz 8ból 5colonel rangú már ..:)
Egyik katona sem olyan karakter mint akármelyik zsoldos a Jagged Alliance szériából, de mindig is képtelen voltam hagyni, hogy meghaljon akár 1 emberem is. Inkább visszatöltöttem 10x és próbálkoztam más taktikákkal, de mindig megmentettem mindenkit.
Pont ezért játszok csak ironmanban, hogy ne essek kísértésbe, mert tuti, hogy save/load lenne végig :) (ahhoz meg lusta vagyok, hogy trükközzek az ideiglenes mentéssel). Pont most vesztettem el az egyik legjobb sniperemet (én voltam a balfasz, siettem vele és elkövettem egy kezdõ hibát), és kilépett India, mert azt hittem ott van a marslakó gruppiek bázisa. De segond, valaki megfizet ezért nagyon :)
Sziasztok! Nem tudjátok a kieghez lesz magyarosítás?
Sajnos néha én is visszatöltöm. Amikor 95% találati arány mellett benyögi a miss-t, akkor k anyád. Akkor is amikor flankedelve a shotgun képes volt 1-es sebezni...
Kieggel valahogy nehezebb lett a játék, vagy csak peches vagyok. Folyamatosan hullottak az embereim vagy sérültek meg. Emiatt az elsõ és egyetlen terror küldetésre el sem tudtam menni, mert összevissza 3 kezdõ ember volt hadrafogható. Tovább játszottam, de szerintem ez már bukta lesz. 6 országot vesztettem már el. A 7. is csak mákkal maradt meg, mert leszedte a mûholdat a hajó és olyan buta a program, hogy hiába volt már ott, az ismételt mûhold letevéssel megint csökkent a pánik. Ha nem szedték volna le, akkor bukta.
Nehezebbé vált a játék az EW-ben. Több az ellenfél, jobban összedolgoznak így biza jobban oda kell figyelni. Bár legalább a kapott emberek is jobbak mint voltak az EU-ban.
Ha megsemmisül egy mûhold akkor ha újat teszel oda akkor újra jár a mûhold nyújtotta pánik csökkentés. Ez így volt már az EU-ban is (bár ott valamiért megesett, hogy nem mindig adta meg az elvesztett szatellit helyére adott pótlásnál a csökkentést).
Egyébként milyen fokozaton játszol hogy ilyen sok országot elvesztesz?
Mint az alapjátékban. Classic. Mikor megértettem, hogy mire megy ki a játék, akkor a végigjátszás során egy országot, ha elvesztettem. Most már július van, de még a UFO parancsnok elfogása sem sikerült, mert annyi minden történik.
Zajlik az élet az egyszer biztos. :) Különösen miután beszáll a játékba az EXALT és utánuk is nyomozni kell ha nem akar az ember állandóan növekvõ pánikot. Igaz havonta 2 küldetést lehet csak ellenük csinálni de megéri, mert jön a loot, csökken a pánik és idõvel biztosan tudható lesz hol a bázisuk amit lerohanva kiiktathatóak. Mondjuk ehhez le kell nyomni vagy 15-16 küldetést sikerrel ellenük.
Azóta letöltöttem egy másik Blackbox-os verziót, de avval is ugyanaz a gond. Az unreal logo után kilép, arra hivatkozva, hogy a Windows valami hibát talált. (Win 7-em van amúgy.) Szóval senkinek semmi tippje?
Olyan hosszú ameddig nyújtod. Ha mázlid van és beletrafálsz abba, hol lehet a bázisuk akkor 2-3 EXALT-os feladat után az a szál le is záródik, de ha biztosra akarsz menni akkor két hetente kell egy scan-t nyomni (10 naponként frissül a helyzet és ilyenkor megy vissza alap árra a scan értéke és nem szabadul el az egeket verve) azt azonnal küldeni az ügynököt a helyszínre. Minden küldetésbõl valami aprócska infómorzsát szerzel ami segít szûkíteni a banda központjának a helyét.
Táposnak nem mondanám õket. Max lézerfegyvereik lesznek (mindenben ugyanazt tudják mint az általad fejleszthetõek csak máshogy néznek ki), felszerelésük és statjaik fixek (a kezdeti alap fegyveresek mind ugyanazt tudják a saját kategóriájukban, míg a lézeres cuccokkal rendelkezõk az elitek) és a sectoidokat leszámítva messze õk a leggyengébbek a játékban mint ellenfelek.
Pénzhiánnyal nem volt gondom csak az elsõ 1-2, rossz esetben (legnehezebb fokozat) 3 hónapban. Utána már volt elég helyrõl bevétel (hála a mûholdaknak). Igaz ehhez az is kell, hogy az ember ne bukjon el területet (amik védelmére kell mindenhova majd 1 vadászgép), legyen tartalékban pár szatellitje, ne bukjon küldetéseket és inkább a zsozsóra hajtson mint a kisegítõ személyzetre. Érdemes Afrikából indulni és az elsõ két mûholdat felküldeni Dél-Amerika fölé ami egy újabb kontinens bonuszát megadja és pénzügyileg sem rossz. Mindig úgy szoktam kezdeni a játékot hogy bevásárolok szatellitekbõl és igyekszem mihamarabb steam helyet kiaknázni a bázison (jó az a steam generator). Aztán ahogy csurog a pénz úgy építkezem (újabb szatellit központ az elsõ mellé, aztán majd idõvel jöhet az idegen labor, a forge, 2-3 workshop, OTS, azt ha már 200 fölött jár a Meld akkor elgondolkodom a spec laborokon is). A kutatással is sokat kell játszani, ahogy kell gyártani mindenkinek gyógycsomagot (egyszerûen must have mert kell védelem a mérgek ellen ez meg biztosítja az immunitást annak akinél van), majd elegendõ Arc Thrower-t.
Én mindig oda rakok holdal, ahol a pánik level indokolja, ezalól csak az USA a kivétel, mert 180 dodó, az 180 dodó...
Az alapjáték classicon majdnemhogy röhejesen könnyû volt, most meg szinte szenvedek. A second wave-ben lehet, hogy nem kellett volna ezt-azt belõlni. N+1-szer volt olyan, hogy lézerpuska meg shotgun 1-et sebzett. Anyád...
Tegnap belefutottam a Gene Labos bugba (locked lesz minden genetikai modifikáció lehetõsége az új katonáknál, hiába van pénz és meld is rá), muszáj volt lebontanom és újraépítenem a labort. Örültem, nem volt betervezve ilyen mértékû kiadás :)
Molnibalage: Igen. Az a fránya random sebezgetés az inkább szivat mintsem segít. Az esetek nagyjából felében szinte borítékolható az 1-es sebzés akár kritikus találattal is (ez valamiért persze az ellenfélre nem szokott igaz lenni csak maximum 25%-ban). Azt az opciót mindig bekapcsolom azt utána szidom magamat a hülyeségem miatt. :)
Foundry naná hogy kell. Lesznek opciók amik csak azon keresztül érhetõek el. Ilyen például az experimental warfare kifejlesztése után a foundry-ban megvehetõ taktikai heveder jellegû újítás aminek köszönhetõen minden katonád eleve 2 tárgyat vihet magával. Meg vannak új fejlesztési opciók is amik a régiekkel együtt (például a lõszer duplázó) kifejezetten hasznosak. Elég sok hasznos kütyü van ott ami az életet jelentheti a csapatoknak (jobb hatásfokú gyógycsomagok, fejlettebb Arc Thrower és más hasznos ketyerék).
PiszkosFred: Errõl a bugról én most hallok elõször. Lehet szerencsés voltam hogy nem jött elõ.
Prof William: Attól függ. Egy kimaxolt MEC Trooper elég kemény dió tud lenni és leválthatja a heavy katonát (nem utolsósorban gyorsabb is lehet nála, szívósabb és legalább olyan pusztító, de sok függ attól milyen cuccokat pakolsz a vázba amibe berakod a pilótát és az sem mindegy milyen katonából képzed ki a MEC katonát). Lángszóróval, aknavetõvel eszement jól takarít közelre és távolra egyaránt. Gyógycsomaggal elég nagy hatékonysággal gyógyíthat egyszerre több sérültet is, míg ha a spéci kinetikus öklöt veszed neki akkor gyorsabban mozoghat és lesz egy marha nagy pofonokat osztogató közelharci támadása is. Major rangon már kétszer is lõhet egy körben, mert ha az elsõ cselekedete nem mozgás hanem lövés akkor lõhet utána újra. Ráadásul van olyan képessége is amivel minden körben az elsõ támadásra úgy reagál hogy visszalõ az ellenfélre. A gránátvetõje egy kalap f*s, de a többi cucca tényleg jó.
Azt jól látom, hogy a MEC troopernél nincs fedezék bónusz?
nincs, csináld sniperbõl, második sorból ügyes lesz, vagy menjen elõre golyófogónak (itt azért jó, ha plusz páncélja van).
nekem nem egyszer kihuzta a szarból a csapatot a lángszórója.
játék felétõl kb minden foundry kütyüt megvehetsz (ha picit is veled van az RNG). Még a fúziós lándzsás fejlesztett ceptor is ott fog figyelni az összes földrészen a gyors ufo elõtt.
Nincs. Helyette kap a viselt páncéltípusától függõ defense bonuszt, plusz ha support katonából kreálod, akkor lesz egy igen pontosan durrogtató (azért vicc hogy a support a második legjobb lövész) és mintegy mellesleg egész nagy hatókörben minden baráti egységnek (magát is beleértve) +10 Def-et adó MEC trooper-ed.
Ha heavy-ból kreálod a MEC katonát, akkor bizonyos távon belülrõl érkezõ lövésekre negatív módosítót kapnak az ellenfelek (viszont mivel heavy az alapja így ez a katona lesz a legpontatlanabb), ha assault-ból akkor õ csökkenti az õt érõ sérüléseket, míg a sniper bonusza, hogy sokkal pontosabban lõ ha lövés elõtt nem mozdul meg.
Ezek a katonák azért vannak hogy õk fogják fel a sebzéseket a többiek elõl vagy éppen õk maguk szolgáljanak fedezékként (van egy képesség ami felvehetõ nekik és lényegében fedezékké tudja változtatni a fickót). Viszont major rang alatt ne képezz át senkit, vagy legfeljebb a felesleges heavy- kategóriás katonát (õt is csak azért mert MEC trooper-ként kicsivel jobb lesz a colonel rangig eljutva a lövöldözésben de nem sokkal). Az alacsony rangú MEC katona nem sokat ér, ellenben egy major/colonel már iszonyat hasznos egy jól felszerelt páncélban.
Van már egy elég jó szintû heavym. Lehet hogy akkor majd õ lesz az elsõ szerencsés jelölt. A többiek majd kapnak biotikus tubót. A 2 plusz helyre meg majd jön egy HEV és talán még1 MEC. Majd még kiderül.
Az Enemy Withinben hosszabb lett a játék valamivel? Ha jól elhúzom kb hány hónapig tarthat? Csak mert szeretnék minél több dolgot kimaxolni.
Hosszabbnak ha nem is hosszabb, de mozgalmasabbnak mindenképpen mozgalmasabb. A sztorit lehet késleltetni, de ahogy figyeltem, attól még jönnek az erõsebb marslakók, hogy én nem fejlesztem az angol doki prioritásként megjelölt dolgait. Sõt, saját magammal tolok ki ilyenkor. Kivéve pár speciális ufót, akik a sztorihoz tartoznak, õk tényleg csak azután jönnek, hogy megvan az adott cucc.
Illetve ott van a marathon vagymi (fejbõl nem emlékszem) a second wave lehetõségek között, az megnyújtja picit a dolgokat, idõben.
Kell egynél több MEC egyáltalán? Szerinten nem. Én Sniperbõl csináltam, de nem tudtam, hogy számít, hogy kibõl lesz.
Ami viszont zavaró volt, hogy legyakott vagy 5-6 ellenfelet és még mindig nem lépett egy szintet sem.
Egyébként újrakezdtem tegnap este. Nagyon sokat számít a szerencse. Most a 2. szinten a lifthez közel van steam amire rá tudtam pakolni az erõmûvet. Az elõzõ játékomban meg a 3 szint sarka felett nem volt steam...
Molnibalage: Kelleni nem kell, sõt akár ki is hagyhatod ha nem tetszik a koncepciójuk (meg elég drága ám a felszerelésük is). Ugyanakkor adott a lehetõség, hogy akár többet is használj és egész ütõs kis alakulatokat ki lehet zavarni különféle helyszínekre amiben akad 2 sima katona, 2 génbuzerált meg 2 MEC is jelen van.
Én mondjuk eddig mindig kreáltam 4 MEC katonát (egyet-egyet minden típusból aztán majd legközelebb már csak support és assault-ból lesznek készítve), 4 génmanipuláltat a többiek meg maradtak sima bakák (részint azért mert nem volt elég Meld a dologhoz). Ezzel a kombinációval volt kikbõl válogatnom és a sok MEC nagyon jól jött amikor a bázisomat megtámadták.
Prof William: Kicsit hosszabb de jócskán elnyújtható (legalábbis az EXALT vonal-nál végigviheted a nyomozást addig, míg már csak 1 hely marad ahol a bázisuk rejtõzik és akkor csapsz csak le rájuk). Az EXALT küldetések sok pénzt nem hoznak ugyan (azért mindig lesz zsozsó a feladatok után és ami fontosabb, pánik csökkentés), de legalább tapasztaltabbá válnak az emberek, jön némi eladható loot is és nyújtja a játékot.
Az új sztorivonalat nagyon nyújtani nem lehet, mert a bázisod elleni támadás a nehézségtõl függõ idõpontban fixen bekövetkezik, míg maga a sztori valamelyest az EXALT felszámoláshoz kapcsolódik. Az alapsztorin semmit nem változtat a program, míg a Slingshot-tal együtt jó korán lesz már fusion launcher-ed köszönhetõen az abban a sztoriban igen hamar megszerezhetõ battleship-nek.
Szerintem ne a heavy-d legyen átalakítva mert azok a legpocsékabb lövészek. Persze ha ütlegelni szeretnél és mozgó fedezékként használnád õt (mondjuk erre sokkal jobb lenne akkor már a support-ból átalakított aki aktív maradhat és mégis ad defense boost-ot a többieknek) akkor hajrá.
PiszkosFred: Igazából a Marathon opció csak annyit jelent, hogy minden építési, kutatási és gyártási idõ duplázódik. Ez persze nyújtja a játékot csak nem a megfelelõ módon sajna. :(
Bevallom az ára nem tetszett, de a sniperes képessége nem volt rossz. A lángszóró eszméletlen nagyot terít és a nagy hatósugarú gránátvetõ atomtáp. Nagy területre hat és lebontja a fedezéset. A többit meg megoldják a lövészek.
Ha minimalizálod a mennyiségüket akkor nem lesz gond az árukkal. 2 MEC szerintem bõven elég tud lenni, csak akkor készíts mondjuk 3 féle páncélt azt küldetés elõtt azt dobd rájuk amelyik jobban passzol a leendõ helyzethez. Tehát lángszóró az jól tud jönni terror-nál, de nem sok haszna van EXALT küldetésen ahol inkább érdemes elõbb a célterületre gyalogolni a srácokkal, így oda a kinetic cucc kell. Emiatt kellhet a 3 féle csuha, ahol 2-n van kinetic cucc egyen meg lángszóró).
Gránátvetõben én csalódtam. Sima gránátot lõ és nem sokkal messzebb mint amilyen messzire a katonák egyébként dobnák. Így ehelyett mindig inkább a restorative mist-es upgrade-et választottam.
A harmadik fejlesztési lehetõségbõl ott van a gránátnál ezerszer hasznosabb érzékelõs akna (proximity mine), mert nagyobbat is sebez és berobbantható nem csak mozgás által. A másik fejlesztés legalább ilyen hasznos (electro pulse) így ezen a kettõn mindig lehet eleget vacillálni. Ha két embert és 3 rucit akarsz kiépíteni akkor a lángszórósnak menjen a mine a bunyósoknak a pulse upgrade. Így lesz egy igazi support páncél aki területre hat lángszóróval és aknákkal, ugyanakkor képes a körülötte dekkoló sérülteket gyógyítani (meg magát is), meg lesz két olyan rucid amivel lehet elõre rohanni, gyógyítani, nagyot ütni és gépeket bénítani (ja és 5-ös sebzést fixen beverni a rosszarcúakba).
A 4 HP az elég soványka, fõleg mivel már a játék közepe elõtt elérhetõ az ugyanekkorát ütõ és az alap frag gránátnál messzebbre dobható alien grenade. Én ehhez hasonlítottam a gránátvetõt (mert nagyjából egy idõben lesznek elérhetõek) nem a sima gránáthoz. Abban teljesen igazad van hogy ha az alaphoz hasonlítom akkor tényleg jobb annál, de még ekkor sem lesz a lõtáv dupla, igaz kétségtelenül nagyobb lesz.
Plusz akinek ott van a grenadier képessége az is nagyobbat sebez a gránátjával mint az alap (mindamellett hogy két gránátot is dobhat), ráadásul több gránátot is vihet magával. Ez egy újabb ok amiért felesleges a gránátvetõ. Emellé még ott van az is, hogy akiknek ez a képesség választható azok a robbanás hatókörét is kiterjeszthetik egy másik képességgel (alapból a heavy-k skill készletében van a képesség, de ha bekapcsolja az ember a kevert képességeket akkor más is hozzájuthat mind a grenadier, mind a robbanási rádiusz növelõs képességhez).
A gránátvetõ hatótávolsága meg az alien grenade hatótávjánál kemény 2 egységgel nagyobb ami édeskevés sajnos. Romok/fedezékek eltakarítására meg ott a területre támadós lövés ami alap képesség minden MEC számára. Zabálja a lõszert, de például egy major rangú MEC ellövi ezt azt újra is tárazhat vagy lõhet megint, míg a gránátvetõvel való lövés egybõl leállítja a körét.
Emiatt tartom én feleslegesnek, pláne a jó kis gyógyító cuccos helyére (túl sokszor húzta már ki a szószból a gyógyítás a katonáimat ahhoz, hogy a gránátot válasszam helyette és mivel gyógyítja a MEC-et magát is, így hosszabban tudom harcban tartani õkelmét).
Eltoltam az egyik mondatot. Na szóval helyesen: Plusz akinek ott van a grenadier képessége az is nagyobbat sebez a gránátjával mint az alap, ráadásul több gránátot is vihet magával.
A MEC páncélok közül is újabb és újabbak lesznek nem? Megéri rögtön az alapot elkészíteni, vagy már alapból egy fejeltebbet éri meg felrakni a katonáinkra?
Csak alapot tudsz készíteni és majd azt upgrade-eled fel. Tehát nem új típusokat kreálsz, hanem egy meglévõt fejlesztesz és akkor teheted rá az új lehetséges cuccot.
Magyarán van az elsõ páncél amit gyártani lehet az a sentinel ha jól emlékszem. Ennek lehetséges felszerelés opciói a lángszóró vagy a kintetic strike module (igazából a páncél sem drága de a modulok azok). Aztán jön a továbbfejlesztés (ugyanazon a képernyõn ahol megvetted az alap páncélt), aminél már gránátvetõ és gyógyító mezõ között lehet választani. Végül az utolsó a paladin armor aminél meg az aknavetõ és az electric pulse lesz választható (pontosabban az egyik a kettõ közül). A legyártott páncél felszerelése késõbb nem variálható sajnos.
Könnyûn fogalmam sincs mikor jön a támadás. Classic-on ha jól emlékszem akkor az 5. hónapban, a legnehezebb fokozaton meg még korábban (harmadik vége felé volt ha emlékezetem nem csal). Normálon úgy tudom a 9. hónapban, így kb ekkor vagy kicsivel ez után várható a támadás a legkönnyebb fokozaton vagy lehet, hogy azon az alacsony fokozaton elõbb jön az új sztoriszál (feltéve ha be van kapcsolva a kezdéskor az advanced menüben) és majd utána a támadás (ahogy amúgy értelme lenne mert a kettõ szorosan összefügg, de az új sztori a spec pszíkkel jóval késõbb aktiválódik a nehezebb fokozatokon mint a támadás maga).
Na, most jutottam el oda, hogy a kedves készítõk eltakarodhatnak a jó bödös francba. A 2 (!) abduction küldetésen floaterek, fojtogatók és thin manek jönne. Egyszerre, mikor óvatosan megyek elõre. 5 reaction shotból semmi sem talán nálam, neki meg eddig 3 lövés 3 találat.
Kösz, ez nem szórakozás, ennyi erõvel sajtreszelõvel is rejszolhatnék...
Pont van egy feles heavy úgyis. Már elég nagy szintû + bejött helyére Triád tag aki úgyis szintén heavy.
Heavybõl lett MEC-nél mire éri meg gyúrni? Közelharcra?
Van még egy feles Supportom is. Lehet hogy õ is MEC lesz és akkor így lesznek ketten.
Ha már "véletlenek". Egy palit kellett kísérgetni. Mûr csak egy Thin man áll köztem és a kimentés között.
Thin Man feltûnik. 3 Reaction shot mellé. Aztán mind a 4 emberem lõ rá és mind a 4 MELLÉ! Mindegyik 70-80-as találati pontossággal + Volt egy aki 96%-al lõtt mellé.
Thin Man Lõ. Escort hulla.
Visszatöltés szintén mindegyik mellélõ. Thin Man lõ escort 1 HP-n. Ismét lõ mindenki de 3 mellé. Az utolsóival hozzávágtam egy gránátot az már végre kinyírta...
A Thin Man elég sok embert áldozhatott a Random Number God-nak ezért az eredményért...
Én a helyedben 1 MECnél többre nem verném el a meld-et. Azon is inkább kinetic strike modul legyen és akkor jó ha assault volt. De amúgy a heavy is ugyan olyan jó, csak azzal annyira nem lehet elõre menni. Assult bónusz: minden 4 egységnyire lévõ ellenfél kevesebbet sebez rá. (most hirtelen nem tudom hány %kall, 33% rémlik) Heavy bónusz: a legközelebbi ellenfél nem fogja tudni eltalálni (-20% esély)
Én a heavyire szavazok mivel, amúgy is alig van defense, így jól jön ha egy ellenfél lövése jó eséllyel mellé megy mintha találna de 2/3madot sebezne.
Inkább gén módosításra költs. Amúgy is a titan armor + chitin plating több HP-t ad mint a MEC-3 Paladin ami már nagyon drága.
JetroHUN: Ahogy a régi mondás is tartja, 1 MEC nem MEC... ;)
A heavy típusból képzett MEC nem a legjobb megoldás, mert mocsok rossz a lövöldözésben (az más kérdés hogy a legtöbb katonatípus valamiért ebbõl a kategóriából kerül ki és mind a Slinghsot mind az új DLC elsõ embere heavy kategóriás). Márpedig többnyire ezt fogja csinálni a MEC és nem verekedni mert ahhoz oda is kell érni az ellenfélhez. Az eltalálása sem nehezebb mint a többieknek hiába van az a -20 aim egy ellenfélnek, ha a többi meg jól megsorozza vagy ami rosszabb (és nálam valamiért rendszeres) szétdobálják gránátokkal.
Jól védett MEC-hez tapasztalataim szerint inkább való egy magas rangú support katona (+10 Def magának és minden közelében dekkoló bajtársának), akinek kiemelkedõen jó a lövészi képessége és általában a will értéke is jobb szokott lenni a többiekénél. Ha meg kettõ is akad belõlük úgy, hogy közben átfedik egymást a mezõik... az nagyon kellemes mozgó fedezékrendszert biztosít.
Az viszont tény, hogy a génmanipulált srácok, különösen ha jól vannak felszerelve, nagyon ütõsek tudnak lenni és olcsóbbak (ámde tovább tart a "képzésük" és a kutatásokból is többet igényelnek). Az öngyógyító lábakkal, a láthatatlanná tévõ bõrrel (az elektromos sem rossz mivel meggátolja a csáposokat a manus elfogásában), a második szívvel, az alap szem módosítással (ami +10-et ad az aim értékre egy rontott lövés után) meg a pszíkkel kitoló agy módosítással (nem a blokkolóval ami miatt nem lehet kontrollálni az embert, hanem a sebzõssel ami elég masszívan visszacsap annak aki pszível támad). A Meld értéke mindezeknek összesen elég húzós lesz, de pénzben olcsóbbak.
A titan armor+Chitin plating emlékeim szerint kevesebb ellenállást biztosít mint a paladin armor. A paladin 16-ot ad és emellett még hardened is (de már a kisebb tesója is ennyit ad), míg a másik kombináció kevesebbet (14-et, ebbõl 4 a chitin a többi az armor).
Mondjuk az EW-ben én el is hagytam a titan armor használatát. Helyette jobb a ghost armor még úgy is, hogy kevesebb a bonusz HP. A ghost armor eleve ad def bonuszt és még mobilitást (megnöveli a mozgás távolságát) is a katonáknak, valamint ha ott van az emberkénél egy gyógycsomag akkor még a méregre is immunis lesz a manus. Tûz ellen (legalábbis max 2 egységnyi mozgásig) ez a páncél is véd (a titan armor meg 3 egységnyit tud mozogni a tûzben mielõtt sebzõdne).
Prof William: A közelharcra gyúrás az kimerül annyiban, hogy rápakolod a MEC-re a kinetic strike module-t. :) A MEC egyébként lövõs egység és a képességei is ezt támogatják, emiatt a legszarabb lövész katonatípus (heavy) messze nem az ideális választás erre a célra.
Molnibalage: Reaction shotra jobb ha nem számítasz amennyiben 3-4 mezõnél messzebb vannak az ellenfelek, pláne ha nincs opportunist képessége a delikvenseknek, mert eleve egy komoly levonással lõnek ilyenkor a népek (-15 vagy -25 rémlik). Márpedig kezdõknél nem éppen magas az a fránya aim érték... Ezen mondjuk lehet segíteni egy távcsõ berakásával (vagy legyen egy manus akinek ott van a holo targeting), de az még nem az igazi (meg akkor van értelme ha már megvan a forge és a taktikai fejlesztés ami által mindenki 2 cuccot cipelhet).
Egyszerûen nem értem. Az elõzõ játékban is szenvedtem, de haladok elõre. Most a francia konvojkísérgetõs küldit akkor dobta fel, amikor még 4 emberes csapatom volt és még a legalapabb páncél sem volt meg. A pénzes abductionokat csináltam meg a tudósos helyett. Könnyebb is volt és a pénzes útvonalon próbáltam mozogni. Asszem ezt megint újra kell majd kezdeni. Egyszerûen röhejes, hogy mennyire betápolták a mezei alieneket is. A random number god meg szimplán után. 70-80%-os lövések rendszeresen mennek mellé.
Ja, még valami. Van a skillfa opció. Még odáig nem jutottam el, hogy ezzel bekapcsolva 2. szintû legyen valaki. Ez azt csinálja, hogy a karakterosztály nem definiálja a skilleket, hanem mindkettõt akármelyik osztályból beadhatja a fejlõdés során? Tehát sniper is kaphat assultos skillt, stb.