Szinte tuti, hogy nekem volt a legmákosabb futamom ma. Egyszeruen el sem hittem! Minden ment mint a vaj, erre tulkormanyoztam egy ugrato elott, ereztem, hogy vege van, erre nem, mentem tovabb, de fokusz az mar nem volt es elfelejtettem belehuzni a kovetkezo nagy ugratoba. Ment a vas az arokba meg nekicsattant a domboldalnak, de valahogy visszajott. Utanna mar ugyahogy elvoltam az elmert visszafordito kivetelevel. Meglepoen igy is csak 3mp-el voltam lasabb a cel idonel, hihtetlen nagy mák. lol
Az a vicc megvan, hogy a tegnapi Sierra-s Daily Event-en, 1,5 perc hátránnyal is top tier-be végeztem, és 10 ezer kreditet kaptam? :D
Jahh ezt en is eszrevettem. Amikor tulsagosan raagyalok csak tulbonyolitok kanyarokat, amiken siman at tudnek autozni amugy. Csaloka nagyon. :D Dailynel mondjuk erre nincs lehetoseg.
Ne ertelmezd felre, nem is utaltam arra, hogy a "palyaautozas" olyan mint a rally, csak az erzest hasonlitottam. Elsore is bele lehet elni magad, de nem sok embernek lesz olyan veszelyerzete attol mint a hataron autozva. Ilyen szempontbol hasonlo csak. Nekem altalaban az elso korom a legtisztabb (hacsak ossze nem torom) utanna elkezdem eroltetni ami mar nem olyan jo feeling. Futottam egy teszt kort a mai liveon es 3 restart alatt osszehoztam egy eleg jo idot, az azutani ketton mar celba sem ertem, ahogy mar nem izgat annyira a koncentracio is megy a levesbe. :D Meg az egyik legelso hsz-ben is emlitettem. Nem is tetezem jobban, mar sokszor irtam.
en imadnam, ha csak vezetni kene 30-40+ perceket!! :)
Az lenne Rally-ba a legnagyobb merfoldko, ha tudnanak kesziteni egy random palya keszitot jatekon belul, neked csak az utviszonyokat, nehezseget es hosszt kene megadnod. :) Az egyik legjobb resz a Rallyban amikor meg nem ismered annyira a palyat. :D
Amugy aki mar hoszabb ideje jatszik, az gyakorlas nelkul is jobbat mehet siman. Megtanulni a palyat ill. ismerni azt a 5-6 szivatos pontot ill. hogy hol vannak a gyorsabb szakaszok még messze van az alapos palyaismerettol. Meg egy igazan megtanult palya is teljesen mas lesz ahogy autot valtasz, hiaba ismered egybol mesz az arokba, mert rajossz, hogy nem is. :D Az igazi rallyban is kapnak palyainformaciokat ill. szemelyre szabott itiner bejegyzeseket. Igaz nekik a szakaszok tobbsege ugymond ismeretlen, viszon rengeteg idot toltottek az autoban ill. tesztelnek. Ismerni az autodat ill. a pontos hatarait, kenyelemerzetet, magabiztossagot ad, szoval rengeteget szamit. Az auto kontroll alatt tartasa mondanom sem kell, hogy mervado, ill. ott nem is mennek annyira kimaxolos idoket mint egy jatakban teszik paran. Na, nem mintha most elkezdenem vedeni ezt az oldalt, csak ennek is vannak melysegei.
A D4-el jobb lesz ez a helyzet es mindenki eselyesebb lesz elmeletben ill. alapjaiban veve, de at is fog tolodni majd a grip, az autoismeret es fokent az autobeallitasok iranyaba. Ket hasonlo szintu sofor kozott siman lehet majd akar 5-10mp, csak mert jobban ert a beallitasokhoz! A tobbi meg verekedhet majd a szazadokert/ezredekert, mert tuti szorosabb lesz, 50-200 ember 1mpen belul. Itt DR-ben is lehetne menni elsos idoket, meg csinalni egy "egyfutamos/nincsgyakorlasos" ligat, de soha nem lesz 2 embernek egyenlo az eselye, hacsak nem ismerik a jatekot. Meg ha regen is mentel a palyan, az informacio ott van, meg ha nem is vagy vele tisztaban, segit. Ezek pedig osszeadodnak, ki mennyit toltott egy adott szakaszon.
"En se gyakoroltam nagyon ra, altalaban 4-6 restart utan mar teljesen elvesztem a kedvem ill. kezdek raagyalni a palyara es inkabb artok vele mint fejlodok" Na ja ez gondolom mindenkinel igy van, sot alszik ra egyet az ember, akkor elsore jobbat megy, mint elotte vert izzadva osszehozott. Hagyni kell leulepedni itt is a dolgokat, meghalalja az agyunk :)
Persze, nyilván nem gyenge az, amit Porkhammer-ék tolnak ott az elején, csak naaa.....a rali mégse arról szól, hogy fejből betanulom a pályát. :) Csak izgalmasabb az, ha úgy autózol a határon (vagy legalábbis próbálsz), hogy még nem tudod fejből a kanyarokat. Tudjátok, van az a mondás, hogy mi a különbség a pályaversenyző és a raliversenyző között. :)
Azt had tegyem gyorsan hozza, hogy ez mindenkire igaz. Csak nyitott szem es turelem kell, ha az alapokra raall az ember keze, onnan mar egyszerubb a dolog, de korant sem az az ut vege. En is ugy csatlakoztam be a jatekba, hogy tudham ha xy eler egy idot en is kepes vagyok ra, persze meg koran sem ertem oda. :D ;) Termeszetesen nem egybol a legjobb idoket kell megcelozni, mert akkor demotivalo lehet. Azon a palyan es autoval erdemes gyakorolni kicsit ami alapbol bejon vagy amivel jol megy. Utoljára szerkesztette: COL_Bratt_Shaw, 2017.02.06. 19:18:20
Tudom en hogy jol mesz, en nem akadok fent mp-eken, mert lehet gyorsabb voltal, csak valahol megcsipted a hofalat pl vagy csak a tutira mentel par szektorban. Lattam tobbszor milyen idoket mesz, tudom, hogy ha ramennenk jobban egybol ott lehetnenk a top10-ben legtobb esetben. Bar biztos sok nagyon gyors jatekos van csak most epp nincsenek rajta a game-en. En nem gondoltam volna, hogy top50es idokre van eselyem amikor elkezdtem a game-et. Nem tudom de burns-ben egy top100as ido nem eppen gyerekjatek, igaz itt le van ritkitva sokszor idojarastol fuggoen, viszont mar majd 2 eve volt az embereknek tokeletesiteni a rekordokat. En se gyakoroltam nagyon ra, altalaban 4-6 restart utan mar teljesen elvesztem a kedvem ill. kezdek raagyalni a palyara es inkabb artok vele mint fejlodok. Ez a szakasz elegge osszetett volt, csak az auto iranyitasahoz szoktattam magam, ill. a szopatos pontokat probaltam megtalalni, ami mint latszik csak felig meddig sikerult. :D Kajak fosatos a palya, ha az van a fejedben, hogy ne tord ossze a vasat. A leggyorsabb szektorokban altalaban 4esben mentem es ott is sokszor csak fel/negyed gazon, ill. sok kanyarban csak gurulva. Mint irjak sokan a Codi forumon, svedben csak az az ido lehet "jo" ahol egyaltalan nem ersz a hofalhoz, mert egy gyors szakaszon egy sebessegvesztes egybol 10+ mpet jelent. En irogatok a Dirt official forumon is, es a top csavo 31-es idoert ment! lol Szoval elmehet 1-et csovelni a srac es ha csak feluletesen mossa meg a kezet meg ihat 1-2 korty kv-t is es meg ugy is elso helyen lenne. haha
Irtam en is mar tobbszor, hogy nekem is az a resz jon legjobban be, amikor meg nem vagod a palyat. A Dirt4 elott 1-2 hettel meg fel is hoztam a palyageneralos otletet ha még emlekeztek. :) Azt meg hozzateszem, hogy az se egyszeru jatek amit a top sracok tolnak. Ha eljutsz arra a szintre, ahol ki tudod maxolni a palyat, ott mar joval sokszorosara novekszik a hibalehetosegek szama, ill. sokkal jobban is kell ismerned az autodat. Tokeletes kontrol kell az uton vegig. En latom nap mint nap, mi megy a forumban. A nagy top csavot annyira szorongatja a Finn srac, hogy mar napok ota nem tudja befejezni a napi-t. Ez a resze a jateknak is nagyon kozel van a rally flesshez, csak mashogyan. Itt a stress lvl ugrik meg exponencialisan, hasonloan mint amikor egy éles vezetest tonal. Mas, viszont hasonlo erzes lehet.
Meg nem tudni biztosra, de ha jol halottam az uj Dirtben lesz az itiner bejegyzesekben "+" ill. "-" kanyar. Ugyebar az egyik legnagyobb gond itt, a bejegyzesek nincsenek sebesseghez kotve. Belerak a co-driver egy ritmusba, majd hirtelen a 2es kanyar mar nem olyan mint a palya tobbi reszen volt, hanem egybol mesz a fasorba azonos sebesseggenel. Magyarul van, hogy a 2es kanyaron 120al at lehet uszni, mashol meg csak 60-al. Pont ezen a palyan van 1-2 kesoi bejegyzes, raadasul hasonloan szopatos. Ami gaz lehet az uj D4-el, az az utszelek reszletessege. Most mar teny, hogy a Rallycross-on ill. a rally iskolan kivul, nem lesz eredeti helyszin a jatekban. Az alap beepitett rally szakaszok is generalva lettek, csak valogatottak. Olyan szakaszt mint amin a tegnapi live futott peldaul, nem hiszem hogy meg fogja kozeliteni. (vagy ott a Finn, Walles, meg a Gorog stb) Eleg szomoru, de legalabb remelhetoleg valtozatos lesz, ill. elvezetes a szintkolunbsegeknek koszonhetoen peldaul. Utoljára szerkesztette: COL_Bratt_Shaw, 2017.02.06. 17:45:57
Igen, csak akkor megyek nem WRC-vel ha nagyon muszáj, mint pl. a napi szakaszok. A svédet amúgy sem szeretem és ott is csak akkor megyek ha nagyon muszáj, ezért nem is nagyon ismerem tehát még jobban óvatoskodok. Hol lehet nézni ország szerint bontva ezeket az időket?
Igen, ezt mutogattak mindehol, itt van a ket csuszka complexity, meg a length aztan kifujt, a szokasos napszak es ido allitast leszamitva. Nem tudom ki ez a ket jokepu emberke a videon de, ha ok a celkozonseg, mar regen rossz nkeunk:)
Ha jol emlkeszem most is van 16 km-es finn szakasz. Utoljára szerkesztette: alma2, 2017.02.06. 15:30:35
ovatoskodas es köd nelkul lement 6:03-ra, tovabb nem eroltetem :) Fura, hogy a kodos idoket itt nem pakolja kulon, bar a palya nem csuszik jobban, csak a motorhaztetoig sem latsz. Ami meg "genyosag" mint minden jatekban, pl attol fug milyen minosegre allitod a kod-ot, ugy valtozik a latotav is:(
itt megmutatják az új 4-est a pályagenerálóval együtt... ahogy látom 7,5-8 mérföld hosszú pályát épít ha leghosszabbra állitják a generálást.
hangot sajnos nem hallom mert melóban nincs hang :P
ahh nem, akkor vegulis ugyanarra gondoltunk :) Bar kicsit elore szaladok az idoben, de ha nem hal ki hamarosan a jelenlegi konzol generacio, aminek nem artana, akkor a kovetkezo resz sem lesz grafikailag nagy eloreugras, viszont pont ez a palyageneralos cucc, amit szinte a vegtelensegig lehet fejleszteni, foleg a kozosseg otletit megfogadva, igy valoszinu lesz v2, v3 verzio is belole a jovoben a dirt tovabbi reszeiben is. Igy elsore persze, ha a dolgat megteszi, akkor egy szavunk se lehet, de az a ket csuszka nem egy bizalomgerjeszto dolog. Vagy melle lehetne egy advanced resze is.
Lehet elbeszéltünk egymás mellett, de ezt nyilván úgy gondoltam, hogy akkor együtt változna vele az itiner is. Pl. ahol alapból csak sima "left 3" van, oda ha bekerülne egy nagy kő, akkor módosítaná a program kapásból az itinert "left 3 don't cut"-ra.
Amúgy a valóságban van mindenkinek egy kisebb csapata, az úgynevezett "stage crew", akik az adott nap, a szakasz kezdete előtt még végigjárják gyalog a pályát. Itt amellett, hogy az útfelületet tanulmányozzák, sztem az is a feladatok, hogy az egyéb változásokat nézzék az itinerhez képest. (Pl. ha előző nap volt egy vihar, nem került-e egy kidőlt fa a kanyar belső részére, stb.)
Picit ellentmond az eddigieknek, marmint amit hangoztattam, azert az nagy genyosag lenne mar szerintem elegge megolne, hiszen bar nem vagyok nagy rally koveto, de ugye elotte is bejarak a szakaszt, azt evrol evre is ismetlodnek bizonyos reszei, ha megjegyzed, hogy "szűken vegyed" erre ott megjelenik egy szikla a kovetkezo probalkozasnal, igy sehol nem hagyna eleg jatekteret az egesznek.Ha az itiner valtozna ilyenkor akkor mar nem mondhatnank mindezt, de enelkul szigoruan az uton kellene tartanod, mert barhol beugorhat egy meglepi.
Mondjuk kivancsi lennek hanyan mennek itiner utan es hanyan csak a szemuk utan manapsag. Ha valoban jon a random generator, barmilyen szintu is legyen, elkerulhetetlen lesz, hogy teljesen hasonloan kinezetu szakaszok is legyenek es ilyenkor elsodlegesenen is az emlekeimre hagyatkozom. Ha minden verseny elott lehetoseg lesz egy bejarasra, illetve itiner pontositasra, akkor allok elebe :)
Igazából már az is nagy fellendülést okozna sztem a DiRT Rally-nál, ha betennének a szakaszokra 3-4 random elemeket, pl. kanyarba egy nagy követ. Vagy éppen kivennének. Én nagyságrendileg akkor szoktam letenni 1-2 hónapra a cuccost, amikor kezdem azt érezni, hogy már fejből mennek bizonyos szakaszok.
Koszi az erdemi hozzaszolast, en is az ismeretlen szakaszok hive vagyok, a mostani monthly-nal cselekedtem maskepp, ( mondjuk ez nem volt koztuk, igy csak az elejet ismertem) de a sokszor altalam es masok altal is leirt apro dolgot vegre beletennek, hogy barki osszeallithassa maganak az itinerjet, vagy kommetelhesse ami szakaszonkent jellemzoen 2-5 pont lenne, ahol megszivja az ember, a tobbit meg itiner is nelkul belatja es abszolvalja, mondjuk egy extra kodos vagy ejszaki verziot leszamitva, ahol a latotav a toredeke a nappalinak.
A generalt szakaszoknal picit felek attol, mert biztosan nagyon meg lesz vezetve az egesz, hogy lesz majd mondjuk 20 fele, de legyen 50 fele kanyar tipus, kombinacio es ezek lesznek random beteve az egyenesek koze, vagyis elobb-utobb, persze tobbszoros jatekidovel ezeket is tudni fogja a jonep, persze ez a jatekosok 0,001%-a lesz, mert lathatoan ezzel a par szakasszal sem bir az atlag jatekos a jelenleginel, hiaba van 100+ ora jatekidejuk.
Magam nevében tudok nyilatkozni (mert este amikor ránéztem, pont én voltam a 10.) a dolgot illetően. Nagyságrendileg a játékot kb. 1,5 hete, az RDRC miatt vettem elő újra, előtte október végén játszottam utoljára, ~3 hónapja tehát kb.
Sierra-val meg most mentem életemben először; javarészt a modern WRC-kel (2000s, 2010s) szoktam menni, meg olykor rallycross. Ezt a tegnapi daily-t én csak amolyan "just for fun" csináltam végig; a 2. kanyartól kezdve rájöttem, hogy ez tök jól megy keresztbe, szóval felvettem erre a szakaszra a "szarok az időre, kilinccsel előre" stílust. :D
Amúgy meg tök feleslegesen ezen mélázni, hogy a többiek mit csinálnak. Nyilván nem tudhatod, hogy ki mivel és mennyit megy egyébként; Met kollegát illetően ha jól tudom, akkor ő is inkább a WRC-kel szokott menni. Másrészt, a társaság nagyrésze már fejből vágja a szakaszokat, amivel szerintem pont elvész a rali varázsa. Én meg nem leszek hajlandó megtanulni a szakaszokat, itinerből akarok menni végig.
Részben ezért várom már a DiRT4-et, a generált szakaszok szépen meg fogják keverni majd az erőviszonyokat. :)
Azert nagy makod volt a hetedik szakasz kozepen, hogy felfogott a fal :) Meg faraghatnanak ezen a cresten, mert az utolso sektort nem tudom vegig nezni ugy, hogy az elejen szinkronba hozom kettonket, mert a 1x masodperccel elobb beersz es a lejatszas megall ennyivel elobb a te esetedben. Remelem javitjak.
Mondjuk ha masra nem arra, nagyon kivancsi leszek, mennyire rendezi at majd az elmezonyt a "random" palya generator, ha valoban nem lesz, nem lehet megkerulni es az aktualis szakaszon egyszer lehet csak vegig tolni. Persze egy jo itiner nelkul nehez falat lesz.
Ja amugy grat, az lemaradt :) Utoljára szerkesztette: alma2, 2017.02.06. 10:10:38
gyorsan megnezem, hol bukok vagy 15 masodpercet hozzad kepest ezen a palyan, (par tippem van, azert nem nyomtam mint a meszes) ami elso szakasz megnezese utan lejott, hogy az elejen kis lemaradast leszamita tartom magam, azt a reszt "jol" ismerem, es pont azt gondolom, hogy azon fogni masodperceket lehetetlen. Vagyis ha vegig ezt a ritmust tartanam, 1-2 masodpercre maradnek le. Gyakorlatilag amikor megyek az elso szakaszon jellemzoen tized, szazadmasodpercekre ugyanazt az idot megyek. Vagyis megint a palyatanulas, ismeret, amin javitani kellene. Csak hat kinek van kedve mondjuk az utolso szakaszon padlozni, elrontani, majd 6 percet ujra kocsikazni, hogy raerezzen pontosan. Amiert egyertelmu, hogy ovast fogok benyujtani, az tuti ki van konnyitve a kocsid, amit az ellenorzes utan, valami "james bond gombbal" kiviteleztek, eldobja a fel tankot, csak meg arra nem jottem ra, hogy a szakasz vegere, hogy varazsoljatok vissza a sulyt :)
ui: gyakorlatilag a masodik szakaszon(sector) egyforma idot mentunk, ha jol latom.
Konnyen lehet gyujteni a perceket egy ilyen szakaszon. Gyors, viszont sokkal technikasabb mint tunik. Egy borulas 30mp buntetessel es az illeto konnyen lehet, hogy elkezdi nyomni, hogy behozza az idot, csak ezen a palyan nem lehet csak ugy tolni, azt repul megint egybol.
Letoltam en is, eleg jo lett a helyezesem, 3. jelenleg 2258-bol, viszont az elso helyen Joona 22mp adott nekem. Nem gyenge ido, en nem mertem jobban nyomni, igy is fostam rendesen jopar szektorban. Ettol fuggetlenul nagyon rendbe van a stage! A live elott raneztem a leaderboardra es egybol azt celoztam meg, hogy 6 perc ala menjek, ugyhogy mission accomplished, de azert kemenyen odavert a csavo, altalaban max 10mp a kulonbseg kozottunk. Van meg hova fejlodni ezen a palyan. lol Utoljára szerkesztette: COL_Bratt_Shaw, 2017.02.06. 03:39:40
Letoltam a napit a dialy1-n, 45 magyar indult idaig, ugy meg neznem mi a szart csinal az aki mondjuk a 10. helyen csucsul, de mar tobb mint egy perces hatranyban van, haromszor ki megy kozben ebedelni es elfelejt pause-t nyomni? Ohh meg mukodik a crest meg is nezem mit muvelnek akik plusz 2 3 perces idoket futnak az atlaghoz kepest, mert annyi "utra visszarakast" is keptelenseg nyomni a szakaszon.
Aztan egybol atugorottam a mantas daily2 versenyre, a kocsi sem volt meg, nem is neztem, hogy az aktualis upgdarte szinteden tolja, hat meg sem mozdult a kocsi kb egyszer tudtam harmasba felvaltani vele, annyira nem ment group b ellenere :) Nem is tudom hirtelen hany sebesseges lehetett :)
Most amennyi szabadidőm van azt az RBR magyar pluginon töltöm,tetszik ez az új NGP fizika.Amint megjön az új alaplapom életet lehelhetek az jobbik gépembe és akkor majd beszámolok milyen ez a mod.
Gyerekek valaki közületek ismeri ezt az RFPE modot?Valami iszonyat jónak tűnik!
https://www.youtube.com/watch?v=Zw5G0356-_E
Vagom mire gondolsz, az Alpine-nel, kelett jopar kilometer, hogy raerezzek a valtasra. Egyenesekben meg indulaskor sokszor neztem belsonezetben a fordulatszamot es ugy szoktattam magam hozza a hangokhoz. Sajna a jatekban, az egyeni legjobb idohoz mérő opcio csak szektoronkent mutatja a kulonbseget, valoban jo lenne egy realtime verzio. Ami sebesseg erzet nelkul fontos, hogy ha temposabb szakasz jon, az arra rafordito kanyar mindig nagyon fontos, ill. hogy a gyors reszen, hol lehet nagy sebesseget atvinni. Latni sokszor, a telemetrian, hogy igy huznak el sokszor a tobbiek. Gondolom vagod, csak ideirtam. A sok aprobb lassu kanyarnal kevesebb a veszteseg ugy vettem eszre, ha van egy stabil tapados tempo.
Nekem nem kell ennel erosebb ffb. :P Rallyban nem is tudom maxra allitani, 70%on van csak, a crewban palyaautozasra viszont nagyon adta 150%on. :) Az erek kijonnek a karodon ahogy ratartasz egy ivre, foleg egy 2-3 oras kruz alatt :D Csak akkor gaz, amikor meguszik a vas, sokszor az asztal elforgott.
Jahh, en is igy voltam vele, még irtam is ide korabban, milyen sablonos a 2010. Atom ultra fekek, 200rol 40-re, 1mp alatt, stb. :D Monte Carloban viszont elegge bejott, akkor jon ki az auto karaktere a legjobban amikor elered a szamodra aktualis legjobb idot, lehet par restart utan talasz jobb iveket, de amig a legjobbadat probalod autozni (adott ivek, ido, fektavok) akkor kezd erdekesse valni. Sokkal feelingesebbek a regebbi vasak az tuti. Nekem az Alpine is nagyon bejott. Az a handling egy erosebb motorral, fasza lenne. Na majd beintezem a Lancia Stratos-t a 80asokbol, arrol jokat hallottam, viszont most Group A-t kene tuningolnom a havihoz. Az is nagyon igeretes kategoria. Utoljára szerkesztette: COL_Bratt_Shaw, 2017.02.01. 23:33:27
na ma is lecsusztam a daily-rol, kellett ennyit jartatnom a pofam :)
Ha jol emlekszem g27-el tolod, ott az eros ffb is, kb egy jo tm, vagy mas kormany fele-harmada-toredeke :) Amugy ez pont azon keves jatekok egyike, hol lassulsz is tole pl a finn palyan ahol folyton a levegoben az auto, kikapcsolt fffb-vel egyszeruen jobb az ember, vagy minimalisra veve, mert folyamatosan kirangatja a kezedbol a kormanyt, mikro "foldet ersz", nem tudsz olayn preciz lenni, nem tudsz felkeszulni a kovetkezo fordulora, mert mindig mashonnan kell visszarangatni a kormanyt a megfelelo iranyba, ott mar engem is zavart, pedig en eleg gyenge ffb-t, hasznalok. Ez leginkabb a mostani monthly-nal tunt fel, mert ugy pattogott az auto az uton, hogy legtobbszor lepattogtam rola, kozbe se tudtam avatkozni. Kiprobalva amugy egy wrc 2000, meg 2010-el, nem volt ilyen problemam, mintha valami szivokorong folyamatosan lent tartana az uton, majd el is untam magam rajta, hiaba a nagyobb sebesseg.
Ami bosszanto, de talan meg Alex irta ez codi sajatossag, es meg valaminel talan bele is irkaltam jo regen, hogy mas mas autonal, elso kerekes hatso, 4 kerek meghajtasutol foggoen, mindig annyira mas ffb erok vannak, hogy folyton allitgatnom kell, ha a megszokott "rugasokat" akarom erezni :( Utoljára szerkesztette: alma2, 2017.02.01. 23:08:13
Nekem az a bajom itt is, (illetve mas jatekban is) hogy nagyon megvezet a motor hangja, allitgatom ossze-vissza, hogy ne azt a majd lefulladok mikor felvaltok hangot adja, de igazabol itt sosem gyorsultam tole. Persze reszben azert is mert messze vagyok meg a hatar feszegetestol. Ezert lenne jo egy delta app, vagy egy ghost car, vagy barmi de leglatvanyosabban a crest-ben lenne jo nezni az orat, hogy hogyan valtozik a menetdinamika. Egszeruen nekem annyira keves a kepi informacio ami a sebesseget illeti, itt ido sincs nezni, egy kis tulzassal, nem erzem, hogy 100-al vagy 200-al megyek.De leginkabb a kanyarbol kijovel nyernek 20-30 kilometer orat, mar nagyon sokat javitana az idomon, de ebben a jatekban nincs idom nezni az orat, nem ugy mint egy palyaversenyesnel es amikor azt hiszen na most kurva gyors voltam, tized masodpercekre ugyanannyit megyek szakaszokon belul, csak lesen mikor irja
Lehet megint ki kellene probalnom hang nelkul, csak latvanyra, lehet fejldonek tole, legalabbis, jobban ertenem amit latok :)
Hehe Ne huzd fol magad. (tudom hogy nem huztad :P ) En nem vettem magamra, tiszta lapokkal jatszom es irtam is, hogy tisztelem a kuplungos jatekosokat, valahol elony, van ahol megnehezitheti a dolgod. :) Amugy eleg eros ffb-vel tolom, amirol le kell majd mondanom, ha valtok. :/ Utoljára szerkesztette: COL_Bratt_Shaw, 2017.02.01. 22:53:42
meg egy utolso gondolat, aztan lehet cafolni aki kiprobalta.
Legtobbsztor siman infomarcio szerzes az egyeduli cel, de leginkabb a lassu versenyzok probalnak valami kapaszkodot talalni, hogy nyugtassak magukat, hogy miert gyors a masik. Ilyenkor a gyors versenyzo azt mondana, kerlek tedd vissza automata valtora, es 270 fokra a kormanyt, lassuk nyersz e vele valamit? Akkor jellemzoen, ahh, ugy nem "real" a valasz, kozben meg eselyes, hogy ki is probalta az ember es semmit nem gyorsult tole :) Utoljára szerkesztette: alma2, 2017.02.01. 22:50:06
Powershift alatt azt ertem, hogy a masodperc tort resze alatt dobsz egy sebbesseget, vagy akar tobbet. Nem kell duplan kuplungolni, meg fordulatot sync-elni, csak atrugod. Valo eletben bizony nem birna ezt a motor. A Finn palyan, nagy versenyben voltam egy Finn sraccal(youtubeon dumaltunk) 6-7mp-el gyorsabb volt nalam, en meg sehogy nem tudtam jobb idot osszerakni, erre megneztem az o videojat, es csak 3 helyen vettem eszre, hogy jobban jott ki a kanyarbol. Egyszeruen a powershiftel hozott min 4mp-et. Van is errol sok topic, hogy milyen lassan valt ehez kepest az auto kuplung foleg az automatikus valto, de a jatek ugy van felepitve, hogy minel kevesebb segitseget hasznalsz annal jobb idot tudj osszerakni, ami teljesen fer, foleg hogy a kockazat is nagyobb. Ezert is vicces a kontrolleres csavo a haviban. :D
#2194 Jahh, igy van, kinek mi fekszik jobban. Nekem még segit is a belso ugy gondolom, jobban terbe tesz es jobban erzodnek az apro mozdulatok.
Ugyanez a nezet is csak ember kerdese, hogy jaj motorhaztetorol jatszol, ha kicsi a monitorom azon megyek, ha 4:3-as akkor planbe, ha nagy tv-n tolom akkor belso nezetbol, ha trackirrel tolom belso nezetbol, ha harom monitorral toltam belso nezetbol, ha vr-rel alap, hogy belso nezetbol, de meg ott is engedi kitenni a nezetet. De valahol rohadtul zavar pl a tulzasba vitt mocskos szelvedo, de leginkabb a teljesen atszinezett palya szelvedon keresztul, ott meg kitolom egy centivel a szelvedo ele a neztet a'la rbr, vagy valaminel hasznal az ember valami mod-ot, hogy attetszo legyen, de ezek az idon mit sem valtoztatnak, ha az atlagot nezzuk, egyszeruen ki mit szeret, ki mitol erzi magat jobban jatek kozben.
Vagom, en igy vagyok pl a belso nezettel. Videokba belso motorhazra rakom a kamerat, de en mindig fejkameraval vezetek, anelkul nem jon be. Tervezek en is valtani, de egyenlore csirke vagyok, igy is kuzdok sok palyaval, kell az extra lab, hogy megoldjam az elmert kanyarokat. Regi beidegzodes, anno amikor meg Burns-oztem, csak egy olcso kormanyom volt két pedallal, igy ott is pillangoval valtottam, azota meg nem rallyztam, a crewba meg csak hebe hoba H valtoztam. Majd raerzek, erdekelni erdekel. :)
Nyiri:na pont elkezdtem irni a mondokam, aminek a lenyege az lett volna, hogy ez nem palyaautozas. Nagy rutin nelkul is egy atlagosnal gyorsabb versenyzo assettoban amig meg nem szokja veszit 1-3 masodpercet, (persze palyatol fuggo) ami semmi, ha hozzaadod a gyors idejehez. Aztan eleg hamar kijon nullara szinte a vegen mikor raallt az agya. Itt rallyban, hamarabb eltunik a hatrany, vagy egybol jon az elony ahogy irja, de mindig mashol fogod az idot elvesziteni nem ezen. Az teny, hogy sokkal munkasabb az egesz, ki mire vagyik. Roviden hidd el, ha fel karral es kivajt szemmel tolna, akkor is gyorsabb lenne azoknal akiknel most gyorsabb es kb pont annyival.
Bratt:Ha a powershift alatt meg gondolom azt erted, hogy visszabaszod ketto sebesseget egybol mig szekvencialisnal ugye leheteten, meg valami vedelem is van amivel manualis h valtoval meg olyat "csalsz" amitol a valo eletben a blokk eltavozna a tulvilagra.
Nekem a monthly alatt szarakodott a tm kormany konfigja es egy csomoszor 540-rol visszallt 900 fokra, (talan akkor amikor assettot is elinditottam elotte) persze idegesitett, hogy mint egy orult tekrem a kormanyt, de igazabol ugyanugy vegigertem, az idomon nem latszott, max jobban elfaradtam illetve a windowstol kezdve a tm felmenokig mindenkit szidtam.
Ahh, nem vagyok még olyan hardcore. :P Szekvencialis manuallal tolom, a kormany meg 430 fokon van. Az en celkategoriam, a 2001es Subaru, ha jol tudom az 540fokos alapbol, bar errol megy a vita minden forumon, hogy sok pilota nem hasznal gyari beallitast a valo eletben sem. Ettol figgetlenul minden tisztelet a kuplungosoknak, ha jobban vagom a palyakat, majd en is ramagyek. Kormanyszogem pedig legtobb esetben nem eppen elony, mert kisebb mozdulatra, siman keresztbeall a vas uratas kozben. A crew-t 250 fokon toltam, ahoz kepest mar elegge feltoltam, siman lehet 10 fokot hozzaadni hetente es felsem tunik a valtozas. Kb kevesebb mint 1% hasznalhat kuplungot es valoszinuleg joval kevesebb alapbeallitaskent. Meg a nagykutyak is szekvencialisra valtanak sokszor,(a jatekban) amikor a palya tobb bal labas fekezest kiván meg. Amugy sok palyan a powershift-ing 4-8mp-et is hozhat, ugyhogy boki a csorom, hogy en is elkedjem.
Bocsi mindenki, lemaradt a spoiler a videorol, mar nem tudtam szerkeszteni. :/
Menetem gyorsba 1et a mai Live-on is, Group B-s Audi Sport quattro-val. Kemeny vas, erezni, hogy vannak lovak a motorhaz alatt. Sajna osszebenaztam, a terevzett 54-es ido helyett, csak egy 58-as jott ossze. Elert hozzam a live lámpaláz. Kajak aggodtam, hogy tulcsuszok aztan megyek a szakadekba, teljesen mas fless mint amikor gyakorlok, akkor minden belefer. :D
5. jelenleg, de tul nagy a hezag, nem hiszem, hogy marad is ott. Az elen levo csavo, nagyon osszerakta a futamat, meg gyakorlas alatt se tudtam 7mp-nel kozelebb kerulni hozza. :D
Kiprobaltam a 2010's vasakat, csinaltam ket napi live-ot az elmult par napban. Itt a 28.-ai, Nemetben. 4 hely pc-n 3184-bol. Cross platform 5. hely 9341-bol. :) Nem volt rosz verseny, de liveba sokszor kihagy a memoriam. lol Mentem 1-et 30.-an is, 3 hely pc-n 2712-bol, 7. cross-ban, 8322-bol, de ezt a videot nem is publikaltam, csak unlisted-be raktam, mert eleg csalodott voltam vele. Ejfel korul futottam, azt a sok eszemmel nem koncentraltam, bekapcsolot a robotpilota, rossz valtasok, belehuztam az orrat a kanyarba stb, pedig eleg jo eselyem lett volna ezen a szakaszon.
Jahh, mondhatjuk! Vegulis a celom nem helyezes volt, hanem a pont alattam vegzett 2 versenyzo megkozelitese, szoval mission accomplished. A masodik hely meg elerheto lett volna, ha nem akadok fent az arokban, de inkabb orulhetek, hogy nem akdtam fent tobbszor, nomeg ha mas is igy szamol akkor ok vegeznenek 2. helyen. haha
Gratulalok neked is, szep verseny volt, feltűztük a Magyar zaszlot a terkepre. Grat a tobbi vegzosnek is, elvegre csak egy kis szazalek tudta vegigvinni! Ha megnezed, a csavo assistba tolja, kontrollerrel. Na most a versenyt befejezo emberek harmada vezettet ugyanigy. A srac nem sokkal, csak 7perc 41 mp-el gyorsabb a masodik leggyorsabb assist/kontroller jatekoshoz kepest. Valoszinuleg egyszeruen csak o az atyauristen!
Az ehavi Group A-vel van, az meg nincs meg, nomeg uj palyak vannak, azert probalok indulni, jol hangzik! 1-2 ilyen havi es eleg jol megismerem az orszagokat.
Nagy kar, hogy nincs Cross platform eredmeny havihoz, biztos 10+ezer ember volt ugy, majd megprobalom kikereseni valahol a ps eredmenyeket.
Megnyugodtal? Orom, bódogsag? :)Ha jol latom meg pontosan 54 percig lehet gyonyorkodni az 5 helyedben, minusz az allitolagos csalo, vagyis 4. Azert az szep szam 4000 indulo kozul azt kell, hogy mondjam. Grat megegyszer.
Koszi, de azert nem olyan rozsas a helyzet. Az egyik sracot ismerem redditrol, tegnap pm-eztem vele, o elottem van, csak meg nem rakta be az idejet, meg ott a kanadai srac, meg az uber gyerek, akinek meg 2 visszavan, de 4 percel vezet mindenki elott. Utannakerdeztem a csavonak, de nem tudni rola semmit extrat. Ha nem szamolok uj emberrel, talan top5ben maradok.
Meg nem probaltam az AC-t. Azert is jo egy ilyen bajnoksag, vagy valami motivalo, mert amugy xy ora utan mar nem annyira erdekes, hacsak nincs valamire rapattanva az ember. Kocsi, palya, idok, esetleg fless, a napik, stb. :) Erdemes megnezni a community stats-ot.
0.4% nyert bajnoksagot GroupB-vel, 1,4% nyert masters bajnoksagot, 2% csinalt havi liveot, 2,7% nyert eventet (AI ellen) segedlet ill. belso nezetben, 2,3% rakott be min 3 perk-et, 4,5 lett mastersre eloleptetve, 8,4 lett elit es csak 16,8% lett eloleptetve clubman!!-rol. Ez azert durva, es magyarazza mert is kell arcade mode a dirt4be. A legtobb jatekos akit latok 20-40 oraja sincs a jatekban osszesen. Magyarul nagyon sokan alig kezdtek bele es le is raktak.
Persze, hogy ramentem, lattad amit irtam oda a topicba. Szomoru, hogy szet van spamolva a ranglista, ez viccet csinalnak a valodi gyors jatekosokbol. Nem tudom mit elvez valaki abban, hogy odaszemetel egy teljesen 1ertelmuen fake idot. Nomeg, hany ember meg sem fogja probalni, hogy javitson az idejen, mert demoralizalo a palya vegen mutatott "kamu idokulonbseg". Aki pedig nem javitotta meg az idejet, nem tud tudja inspiralni a kovetkezo embert, aki tovabb vihetne a lancreakciot. Eleg nagy szegyen, hogy a codemasters (a kód mesterek) nem tudnak betennei egy egyszeru kódot, ami legalabb szuri a 1-2 percel vezeto WR-eket. lol
Annyira nagyon nem izgat, lőttem azota mar tobb screenshot-ot, de nem posztoltam, mert ugysem csinalnak ezek semmit, foleg hogy jon a D4. Azert jo kepben lenni a nevekkel, mert igy legalabb vagom, hol van a legjobb ido. kevesebb mint 50 ember csinalja a galibat, 10-15 ezekbol majdnem mindenhol ott van.
Olvastam azt a guideot, jofele, még ra is irtam a sracra youtubeon, nagyon szepen kente az iveket az 1ik gorog palyan. (a guide egyik videojaban) Utoljára szerkesztette: COL_Bratt_Shaw, 2017.01.29. 21:18:35
pork friendlistjebe volt bent a magyar srac, nem neztem vegig, hatha valakit erdekel. dirt guide
Latom raporogtel a csalos temara, ez a szuper gyors gyerek porkhammer "1,696 hrs on record" az azert nem semmi, a jatekidom 1/4-ot most tettem bele, miota a havin porgok 140 oraval a steam szerint, lassan te is utolersz, Pedig 2015 aprilis ota megvan nekem, ha jol latom. Hiaba az assetto elszivta az idomet. Azzal nem probalkoztal meg? Elotte nagyon tavol tartottam magam a palya versenyektol, de annak is megvannak a szepsegei. Na mindegy mara hagyom a napi palyat, valoszinuleg.
Ha levonjuk az elcso csalot, akkor viszont az elso helyen vagy grat. Max 200 jatekos tolja mar csak le a szakaszt aztan szerdan indul az uj. Utoljára szerkesztette: alma2, 2017.01.29. 20:10:38
Az szép! En is igy voltam par emberrel, de igy jott ki a lepes. A jelenlegi elso hely pedig nem tiszta ido, szoval azt is levonhatod.
Vagom mire gondolsz, de ez igy egy onfejleszto oktatas is volt 2in1. Jo moka lett volna amugy is, de igy legalabb jobb lettem, legalabbis a 60as evekben, de latom, hogy kihatassal volt az egesz vezetesemre. Kicsit mashogy all a kezem az autokra. Minden orszagnak volt valami mondanivaloja. Palyaismeretem is jobb lett ahol mentem, igy mas vassal is sokkal egyszerubben megy elsore. Ha mindenhol megyek majd parat egesz jo alapom lesz, akkor talan elkezdhetek kicsit belenyulni az autotuningba, bar igy is lenne millio más dolog. Par tul izmozott autotol eltekintve a gyari beallitas eleg jonak tunik, konyebb elrontani az autot, mint jol beallitani. Akkor lehetne igazan tuningolni, ha maga a szakasz tenylegesen ki van maxolva szamomra. Ameg egy palyan talahatsz extra idot, addig nem tudni,hogy te lettel jobb vagy a beallitas. Egy lepes elore meg még nem jelenti, hogy tenyleges top idore is jo lesz az opcio. Engem valahogy nem tud lekotni egyenlore, ha megyek egy jobb idot mar elvesztem a lenduletet es nem mozgat meg a stage. Csak 3-4 alkalommal maradtam extra restartokra. Foleg igy, hogy sok helyen csalokkal van tele a top 10. Utoljára szerkesztette: COL_Bratt_Shaw, 2017.01.29. 19:58:30
ooo, a daily 2 palyara gondoltam :) -- na letudtam a monthly-t, meg a top 10-ben, de rossz nezni, ha ezen porognek tulontul, hogy a 6. hely (assist nelkul), csak 10 masodpercre van, ha egy nevet is figyelnek a tieden felul, akkor behozhattam volna, na mindegy jo moka volt.
Multhetvegen amikor utoljara jatszottam ezzel, lenyomtam egyben a heti versenyt, az jobb moka volt, mint igy rakeszulni a havira. Utoljára szerkesztette: alma2, 2017.01.29. 19:28:47
Amugy az a trukkje, hogy ismerj nev alapjan legalis jo jatekosokat. Kevesebb mint 30-40 dominal a jatekban, altalaban azok alapjan en be tudom loni kb, hol kezdothetnek a real idok. Nyitottak mostanaban steamen egy csalo topicot, ott is van par info az uj nevekrol a sotet oldalon. :D Telemetriat is sokan elemzik nap mint nap. Kamu idoknel latszik, hogy az input nem szazas. Nezd meg pl a januar 26-ot futamot, hasonlitsd ossze N-i-sky telemetriajat barkivel. Barhova tekersz a versenyben, szinte ritmikusan mindig ugyan az a fureszelo kormanymozdulat, olyan mintha generalt lenne. Igy nem lehet vezetni egy 600lovas vasat. lol Az a csavo vezeti jelenleg a havit is, de nem dobtak ki meg, pedig mar sokan jelentettek.
Nem igerek semmit, a napi megint azon a fura palyan van, a kocsit se vagom, asszem rallycross. Versenyen kivul majd kiprobalom, baratlistarol latod majd az idomet. ;) 2 perces palya, nagyon szoros a napiban a ranglista, tegnap 3200 ember tolta, megsem volt ilyen kozel a top20, jobban komazom azokat a szakaszokat ahol van hol nyerni idot ill. ha technikasabb. Itt ezen a palyan valoszinuleg mar fontos lehet az autobeallitas. A "Catty" is csak 14., holott az egyik legjobb jatekos. :D En orulhetnek egy top30-50-nek. :D
Na most jon az utolso ket szakasz a monthly-ban. a 21, 22 szakaszt nem mentette ki, mert kileptem. Igy most ujra toltam egymas utan ket long-ot, de makom volt eleg jo lett magamhoz kepest. Jojjon a ket utolso, aztan eleg lesz nekem egy idore. Ja Monte Carloban anno ezeket meg 1,5 eve amikor toltam mastersen groupb kocsikkal, igazan vert izzadtam, most tiszta setakocsikazas volt ez, lehetett hibazni boven.
Ha mar gep kozelbe vagy lemehetned a napi finn szakaszt, ha lesz meg kedvem megyek egyet, hogy utana ossze tudjam nezni a tieddel. Mert ez amit irkal jate kkozben +5 +10 +20 sec a palyak vegen, nem tul informativ :)
Nyitva volt majdnem az osszes perk slot, de amikor kicsereltem oket jobb technikusra, a jatek lenullazta. :/ Jo szopatos egy game ez. De azert bent volt a kocsival kapcsolatos 4-5perk. Lehet azert adta lassan mert nem voltam elso. Mastersen toltam es uj autoval nem konnyu restart nelkul. Azokon a palyakon ahol mar mentem a masik vassal, ott eleg jol ment, de aztan, buktam mindig a masik szakaszokon. :D
custom eventben nem ad, de visszanezve nem is azt irtam, hogy ott kell porgetni a szakaszokat, hanem championshipet. Hany szerelod van? milyen szintuek?Mennyinel van kinyitva az osszes perk? Mennyinel raktal be az autodnak megfelelo perket, hogy gyorsan upgdade-eljek? Bar nekem is olcso janosok voltak idaig 65 pontosk, de tettek a dolgukat, nem torok annyit, hogy ne tudjam mindig megjavitani a service parkokban teljesen az autot.
nekem 3x6 szakaszba telt 3/5-rol 5/5-re tuningolni a vasat. Nekem valamiert a custom even-ben nem adott ra semmit 7 stage utan(szoval 4x6 lol), igy custom championship-et csinaltam.
Eleg jo futam volt ahoz kepest, hogy ez teljesen mas mint a 60as evek, de a palyat ismertem a Havi live-bol, igy kb 30-40 perc gyakorlas utan mar toltam a liveot. (mas palyan nem lett volna ilyen "egyszeu") Par elmert kigyorsitastol eltekintve, eleg jol kijott, csak 1.4mp-el lassabb a rekordomnal. Itt a telemetria, latszik, hogy a 4-es szektor vegeig eleg szepen tartottam a sraccal, de tul ovatos voltam a csiki-csukiban, onnantol kezdtem el idot vesziteni.
A legjobb dolog benne szerintem a pályaszerkesztő. Nem az lesz ott,mint itt,hogy jaj csak ennyi pálya van,hanem végtelen a kínálat. Szerintem a profibbak ebből át is rakják a szakaszokat hamar és hirtelen 9 helyszín lesz majd elérhető,majdnem full vb.
Nem baj, itt majd a "szimulátoros" részéről beszélgetünk, ha lesz neki olyan... :)
Kosz az infot. Hat jahh. En meg forditgatok itt mint egy hulyegyerek, kozbe mar bedobta a Szabi oda az infokat. Nekem erre a topicra van egy linkem, mas nem erdekel a forumrol, azert nem vettem eszre. ..but i'm a weirdo, i guess :P Utoljára szerkesztette: COL_Bratt_Shaw, 2017.01.26. 21:12:57
Fiatalok es tulkorosak :) Van mar dirt4 topik, mondjuk belinkelhette volna szabi ha mar o csinalta... dirt 4
Ez jo olvasmany volt, különösen a "your stage" resz! Nagyon is igaz amit a srac mond, amikor puhatolozol egy szakaszon az az egyik legjobb fless es ha ez az uj feature csak fele olyan jo lesz mint emliti, akkor lesz itt nemulass. :D (pontosabban "mulass" csak)
Ugy tunik a legjobb generalt palyakat felhasznaljak majd event-ekben ill. a karrier bajnoksagokaban, hogy minel sokszinubb legyen a kihivas.
Ezzel gondolom lehet majd olyan live versenyeket csinalni, ahol egyenlobbek lesznek az eselyek mindenki szamara. Sok a kerdojel még. :)
A pályageneráló nagyon izgalmasan hangzik, ha profi lesz, akkor az sokat dob a játékon! Ha legalább olyan lennie "szim módban", mint most a DR, akkor én biztosan megvenném!
Petter Solberg 53 perce ·
This is it! This is DIRT4! I was never in doubt about this one! For so many years I've been struggling to get the proper FEELING of driving in a game. I want it as close as possible to how a rallycross/rally car really is. With Kris Meeke and my feedback, the new DiRT 4 is closer than ever before!
Mondjuk ő túl nagy showman ahhoz, hogy higgyek neki :D
Itt egy par info, ami kicsit rejtve van jelenleg.
A dirt 4 két féle játek moddal erkezik. Arcade és Szim Kris Meeke and Petter Solberg segitett a szim iranyitas kidolgozasaban, ami realisztikusabb lesz mint a DR.
forras FB: "The experience of DiRT 4 comes two ways, with gamer handling and sim handling. Gamer is like DiRT 3 but better, and Sim is DiRT Rally but better. :D Kris Meeke and Petter Solberg helped us developed the sim handling... and did we mention there's a near infinite amount of tracks?"
Szoval elvarhato lesz legalabb a Dirt rally fizikaja, de azt mennyire melyen ment Solberg bele azt nem tudni. Norvég>Angol>Magyar forditas utan ennyit tudni errol.
Petter Solberg lesz a jatek hivatalos hangja. Solberg azt emlitette, hogy a Dirt rally elég realisztikus volt neki, de a hajtu kanyarokban tulkormanyzottak voltak az autok. Magyarul, lehet nem nyult bele az uj iranyitasba olyan mélyen!?
(tobb mint 50 jarmu) More than 50 "off-road" vehicles in the game, including: Ford Fiesta R5, Mitsubishi Lancer Evolution VI, Subaru WRX STI NR4 and Audi Sport quattro S1 E2
Five locations: Australia, Spain, Michigan, Sweden and Wales. Rallycross, with stages such as: Montalegre, Lohéac, Hell, Höljes og Lydden Hill. Uj F1 szeru karrier mod erkezik, szponzorokkal stb Uj jatekmod "Landrush" bugikkal es nagyvasakkal ill. crosskart szeruseggel - Shorter dirt stages with buggies and trucks, and some sort of "crosskart". Fejlesztett Toresmodell, ill uj rally iskola
Your Stage - Pálya generáló Amivel a szintedtol foggoen generalhatsz egyre hoszabb szakaszokat, ami megoszthato lesz masokkal is. Minél elorebb jarsz a jatekban, annal hoszabb ill. technikasabb palyakat tudsz majd generalni. Gondolom a szerver ido miatt. Jol hangzik, meglatjuk mennyire jol is raktak ossze ezt, ill az "itiner" mennyire lesz szinkronizalva az egesszel.