Én is azt tanácsolom, hogy, akit érdekel nézzen róla pár végigjátszás videót az elejéből. Ez nem az a játék, amit a hatalmas, izgalmas, csavaros történet visz el a hátán, hanem a játékmenet. Sőt én vallom az, hogy az XCOM a többszöri végigjátszásra élvezetesebb, mint legelőször.
Jobb ha láthatjuk, milyen lépésekből épül fel a játék, menedzsment, mire osszuk be az időt, milyen csatákat vívunk stb. Az is igaz, hogy senkit nem buzdítok egy teljes áru játék megvásárlására (lehet az akár egy Witcher is), ezt mindenkinek magának kell mérlegelnie.
HA visszaemlékszünk, az első rész is az elején is rosszabbul állt. Most rálestem az XCOM 1 értékelésére és a negatív kritikák 70% megjelenés körül születtek róla.
molnibalage83: Az Exalt alapvetően jelentős lemaradásban volt a játékoshoz képest, és ez az állapot igen sokáig megmaradt. Már ha a játékos nem csinált valamit nagyon rosszul. A legjobb cuccaik is csak lézerek voltak (gránátból később megkapták ők is a plazmát), az alap cuccaik pedig ugyanazok, mint amivel az XCOM katonák indultak, és jóval később jelentek meg náluk, mint a játékosnál. Sőt gyakran előbb kész lehetett a játékos a plazmákkal és az igazán ütős páncélokkal mint, hogy az Exalt-nál feltűnjenek az első lézerek és azt használó katonák. Ez alól persze a legnehezebb fokozat kivétel volt, ott hamarabb megjelentek a lézeres manusok (mert így volt beállítva script), viszont így lehetett például tőlük szerválni lézer cuccokat (amivel én például elég gyakran éltem is, sőt tulajdonképpen ezért nem is gyártottam sajátot, csak kábítottam az ő lézereseiket a puskákért).
A génmódosítások szerintem kifejezetten jól sikerültek, nem voltak ugyan egy kiemelkedő vagy elsöprő kategória, ám épp annyit segítettek, ami által könnyebbé vált a játék. De ugye játékostól és annak harcvezetési stílusától is függő volt, melyik érte meg. Én például a seeker-ek elleni bőr védelmet és felderítést elengedhetetlennek tartottam (nagyon sok volt a seeker nehezebb fokozaton, különösen Long War modot használva és végig megvoltak a mocskok a játékban, nem úgy, mint a módosítatlan verzióban), ahogy például a tetőre ugrálást is (a többségnél, pár nagyon előre szaladó assault meg az öngyógyítós módosítást kapta helyette). A neurosympathy segítségével (2 ezen beültetéssel rendelkező katonával) nagyon fel lehetett gyorsítani és pontossá tenni a többieket egy-egy kill után. A szemeket nem használtam, a túl gyenge akaratúakat meg ha jó harci képességekkel bírtak akkor dampening-el szereltem fel, míg aki nem lett pszívé képezve, az pedig kapta a feedback beültetést. A játék utolsó harmadában (a dampening hamarabb is) elég gyakran jól jöttek ezek is. A fentiekből látható, én speciel elégedett voltam ezzel az extrával. A MEC-ek ellenben túl drágák voltak, noha 2 azért minden játékban befigyelt (Long War-ban meg több, mert több típusú alapra épülhettek amik által mind mást tudott mint az alap játék esetében).
Az újban meg a lopakodás valójában nem igazi lopakodás. Egyszerűen csak a feladatok egy részében nem tudják alapból az idegenek, hogy ott van az ellenségük. Ez ad egy kis mozgásteret a taktikázásban és harc nélkül el lehet jutni bizonyos jobb pozíciókba vagy csak szimplán megközelíteni a célt kicsit jobban, de lebukni nagyon könnyű (nagyon sok dolgon el lehet bukni a lopakodást, kezdve a jelen lévő civilektől, az ablakok és ajtók betörésén át az észlelési zónákba kerülésig, amikbe bizony könnyű belefutni ha nem tudod hol vannak az idegenek és meddig láthatnak el), és onnantól az idegenek mindegyike tudomást szerez a csapat jelenlétéről (és egyes esetekben már hívhat is be erősítést az ellenfél). Persze lehet jó kis trükkökkel felderítést csinálni lebukás nélkül is és egyes fejlesztések még mobilitási előnyhöz is juttathatnak majd, de igaz, klasszikus értelemben vett lopakodás az nincs. Egyszerűen nem keresik amíg nem tudják, hogy jelen van az ellenség. Csak járőröznek meg a maguk dolgával foglalkoznak (vagy épp a feladatukkal amit neked meg kell akadályoznod).
Dac. Hiszti. "'Time limit? a kurvaanyatokat, itt egy 0 pont nektek!" es ehhez hasonlo mai atlagos es kellokeppen szelsoseges gamer mentalitas miatt. Egy olyan vilagban, ahol ha veded, fanboy vagy, ha kritizalod, rohadt hater vagy, mit varsz? :D El sem szabad olvasni azokat, kar minden perc energiaert, amelyet arra es annak ertelmezesere forditasz.
Nezz meg par gameplay videot (de az ilyen fizetett kurvaktol, mint az angryjoe vagy a franciska), hanem normalis lets play 1-2 oras sessionokat, normalis kommentarral es mindjart latni fogod, kell e ez neked vagy nem.
A mennyiségi "újítás" nem jelent minőségit az első rész DLC esetén.
Gameplay videót nem volt időm még nézni, de az elbeszélésekből egy rakás új és változatos mission van és végre fontos a lopakodás is. Pont ezeket hiányoltam az első XCOM-ból... Azt nem értem, ha az XCOM2-ben ennyi újdonság van - minta annyi lenne a tartalom, mint XCOM 1 + DLC - akkor miért a szélsőséges metacir értékelés.
+1 Én is úgy érzem, hogy ez nem molnibalage játéka. Abban igaza van, hogy már alapból EW tartalommal jöhetett volna a játék, de már más világot, a DLC korszakot éljük, ez van. A játék SOKKAL jobb lett általa, a MEC-el és a genetikai módosítók is nagyon jók, hasznosak és sok újabb kombinációs lehetőséget adó újítások voltak. A mimetic skint-t ugye senkinek nem kell mondani... :)
Mindenesetre aki egy játék legnagyobb pozitívumait negatívumként értékeli, kerülje el a folytatást, mert csalódni fog.
Azért baszta fel, mert az ütemezése egy vicc volt az egésznek. Az EXALT-nak fejlettebb cucca volt, mint nekem és nagyobb kihívást jelentettek, mint az UFO-s küldetések. A felbaszás az volt, hogy nem volt olcsó és a hozzá adott egyéb felsorolt extra tartalom értelme egy NAGY NULLA VOLT. A mutagén bónusz minimális volt, a többire nem volt szükség. Tehát lényegében az elbaszott EXALT vonalért szépen leemeltek rólam egy valag pénzt. Kb. egy 5-10 EUR-os kieg árát érte volna meg...
Ahogy gondolod. Izlesek es pofonok. Ezek utan viszont az XCOM 2-t szerintem messzire keruld el, mert ha az EW "felbaszta" az agyadat, ebbe konkretan bele fogsz "dogleni"! :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2016.02.22. 16:31:37
Nekem semmit nem adott hozzá sőt, az Exaclt küldik csak teljesen felbaszták az agyam. A harci robotot haszontalannak találtam - vagy rosszul raktam össze - és az mutagének vagy mik is teljesen felejthetőek voltak.
Én nagyon sokszor a jó játékokkal is várok. Abba van igazság, hogy polírozhatnak még rajta egy kicsit. Meg úgyis jönnek hozzá a DLC-k is kifelé, meg elfog ez bírni 1-2 patchet. Nekem az XCOM 1 kiegje is tetszett. Persze nem ért még egy játék árát, ezért is vártam egy kellmes akcióra. De jó volt az is.
Belenéztem csak felületesen a negatív értékelésekbe. Sok helyen meg van említve a "time limit". Hát ez van...
Ez tényleg sok kommentre jellemző: "I have no idea what the devs were thinking and why they feel that forcing people to rush recklessly across the map is 'fun'. It is NOT fun to play well only to be forced to run double moves and BAM...right in to a pod."
A low FPS is és a frame rate droop például átvezetőknél. És akinek ilyen gépe van: "I have GTX 980TI, I5, 16GB, game is on SSD." Annak a gazdája kapásból 0 ponttal kezdte az értékelést.
Ez is egy nulla pontos értékelés: "Graphics and art design are total fail " Meg ez is: "No Pad Support it's a Joke....My pad Xbox 360 don't work...lol"
Animációs bugokról is irnak. Az tényleg van, hogy az animáció szerint mellé lőtt, de talált a lövés. Ez szerintem max hülyén néz ki, de ettől még nem kell piros értékelésbe tenni a játékot. Különféle fagyásokról és összeomlásokról. Valakinek az nem tetszik, hogy nincsenek pisztolyok (ugye kivéve a sniper) ezért gyakrabban kell tárazni stb.
Lehet érdmes ezzel kicsit várni, ha nem sűrgős. De szerintem nem született egyáltalán rossz játék. Minden azon múlik szerintem, hogy maga a játékmenet mennyire fekszik a játékosnak. Utoljára szerkesztette: wednes, 2016.02.22. 15:18:21
Az egyik legjobb kieg ami egy jatekhoz erkezett. Teljesen rendberakta es nagyon feljavitotta a rebootot. Barminek lehet nevezni, de penzlehuzasnak pont nem. :) Bar ez csak az en velemenyem. Az mar kozelebb all az igazsaghoz, hogy igy kellett volna megjelennie, de hat a mai vilagban ez nem igy mukodik, semmi sincs keszen, minden fejlodik es azert vannak a kiegekek es DLC-k, hogy ne alljon meg a folyamat.
Rgr és köszi. Nagyon félek attól, hogy hulladék játékot vennék... Az XCOM 1 tetszett, a kiegjét anno teljesen feleslegesnek ítéltem. Egyértelműen pénzlehúzás szaga volt. Vagy eleve úgy kellett volna kiadni vagy ki sem kellett volna.
Nagyon szélsőséges a metactitic-en a pontozás. Gyakolatilag nincs közepes értékelés (kb 90 mix). 457 zöld színű pozitívra jut 200 piros negatív szavazat. Rádasul még túl korai a játék.
Majd beleolvasgatok a negatív kritikákba, mert kíváncsi vagyok, akik legalább vették a fáradságot és leírták, hogy mi bajuk, mi alapján húzhatták le.
A Fallout 4-et nem ismerem, de azt még ennél is jobban lepontozáták. Nem láttam még játékot, amit pusztán a nehézsége miatt pontoztak le volna ennyire....
Öööö, az előző részben is külön opció volt az, hogy a random generátor beállítása mi legyen. Alapól ezek szerint az a beállítás, hogy teljesen mindegy, hogy hányszor töltöd vissza, az adött lövés aránya nem vágom, hogy hogyan, de előre le van zongorázva...
Szerény véleményem szerint az egyikbe értelemszerűen energia fejlesztőt, ha az fel van fejlesztve, akkor egy is elég talán. A másikba meg igen, mehet nagy power igényű. Én is a Psi-t tettem oda.
Shielded power coilba mit érdemes építeni? Még egy power relayt (van egy fejlesztett ugyan úgy power coil slotban) vagy inkább vmi nagy energia igényű termet? Psi labort akarok.
Ez szandekos, mar ilyen volt az elozo reszben is :) Alig par kommenttel korabban volt is szo rola, hogy mit kell tenni...
Amúgy direkt szívatják azt, aki visszatöltögetve játszik? Sniper, 95%-os célzással leszedi az egyik ellenfelet, de egy nem észrevett égő autó köré gyűlve a csapatom nagy része odaveszett (régi gép, min grafika, amúgy is csomó graf buggal találkoztam, tényleg nem lehetett látni, hogy egy távoli lövés megrongálta volna a kocsit). Visszatöltök, lépek a sniperrel, 95% továbbra is, de mellé. Na mondom, azt már nem. Visszatölt, mellé, visszatölt, mellé, visszatölt, mellé. Csak kíváncsiságból 8szor visszatöltöttem, közbe váltogattam az embereket, másokkal léptem először.. de ő 95-ről mindig csak mellé :)
9. után leléptem vele messze vissza a fák közé, és kukoricára térdepeltettem :)
(ez még valamikor régen, a játék elején nulla kifejlesztett páncéllal/fegyverrel/módosítóval esett meg)
Azért a Legend nehézség az kemény dolog. Elsőre veteránon kezdtem, ahol simán megfingattak az elején, mert akkor még nem tudtam semmit az ellenfelekről, meg ilyesmi. Most van egy veterán kampányom, ahol már mindenki a legjobb cuccban járkál, ritkán alakul ki megoldhatatlan szituáció. Erre fel, gondoltam megnézem a Legendet is. AHA :D Első küldetésen, 3-as advent pod, ugye itt már 4 hpval, mondom nyitok 1 gránáttal, hátha meghal valamelyik azért. Hát, többször újrakezdtem a küldetést, de 4 dmg sosem volt. Egymás után 4 flank 65-70%-os hittel miss, majd squadwipe ezt 2x 3x eljátszottam mire sikerült. OKÉ, nehéz játék, ez ilyen. Első Retaliation küldetés. Első lépések után ellenséget találok, nagyon szar pozícióban szóval kellett 2-3 kör mire összeszedtük magunkat, közben a civilek ugye halnak. Kicsit gyorsabbra vettem az iramot, hogy ne bukjam a küldetést, be is húztam 2 podot. Erre mikor a felükön túl rágtam magam, még mindig volt 2 civil akik meghalhattak volna, erre felbukkan 2 azaz kettő darab faceless. Majd erre még a megmaradt katonák elkezdik a civileket ölni, küldetés bukó, 2 halott, többi gravly... :D Szóval szerintem ezt hagyom még érni, először befejezem a veteránt aztán commander.
Feltételezem, a PCS-ekre gondol és úgy már igaz, amit írt. Egyébként van olyan kontinens bónusz, amivel cserélhető a fegyver mód és a lecserélt megmarad.
Jól tudod és írja is, amikor felrakod az elsőt, hogy sem a módosító kiegészítők, sem a személyi "képességek" nem szedhetők le többé, ha felraktad. Viszont az adott fegyverosztály magasabb szintű (mágneses/gauss, plazma) verziójára automatikusan átkerülnek, amikor az adott karakter kezébe kerül. Nem tudok ilyen modról, de nem kizárt, hogy van. Utoljára szerkesztette: SaGa, 2016.02.22. 11:04:30
Létezik olyan mod amivel le tudom szedni minden katonám fegyverének a kiegészítőjét? Jelenleg csak cserélni lehet, eltávolítani nem vagy rosszul tudom?
Vannak benne bugok.Nem is keves.Mondjuk CTD eppen nalam nem fordult elo egyszer sem, pedig volt hogy 20-25 mod egyszerre volt aktivalva. Nehez is, szoval nem setagalopp meg veteran fokozaton sem. Sot, a hardverigenye sem gyenge, erosen le kellett vennem a betallitasokbol meg egy gtx 970-el is.
Viszont...E L K E P E S Z T O fun. A megjelenes ota lassan 100 orat toltam bele, kiserletezve nehezseggel, modokkal, jatekstilusokkal, technologiai sorrenddel, kasztokkal. Olyan szinten sziv magaba mint nagyon reg semmi. ~100 oram van eddig benne de meg mindig nem tartok sehol.Szamomra pl sokkal szorakoztatobb es igenyesebb munka mint a Fallout 4.Azt is elveztem egy darabig de messze nem ennyire. Raadasul a modokkal nagyon szepen finomhangolhato es a sajat szajizedre formalhato a jatek.
Btw most hogy par pszi harcos csatlakozott (es kepzodott szinte a maxra) a csapathoz, 'kicsit' hatekonyabbak lettunk.Nem kicsit OP ez a fajta hadviseles szoval aki tanakodott eddig hogy mit fejlesszen talan az AWC utan eloszor, annak nagyon javaslom hogy ebbe az iranyba menjen.1-1 pszi katona jelentheti a mission failed es mission flawless kozti kulonbseget.Igen, ennyire durva ez a kaszt. 2-3 pszi srac megtamogatva domination-el, fejlesztett soulfire-el, void rifttel es persze a kedvenc inspire-el szinte ujjgyakorlatta valtoztatja a harcokat meg a magamfajta benaknak is :)
Szoval summazva szerintem higgy a sajat szemednek, es ne a steames ertekeleseknek. Mar most azon agyalok hogy este melyik ufo bazist tamadjuk be :))
Sziasztok. A mentett karakterekkel hogy lehet játszani? Vagy csak a MP-ben lehet velük nyomulni?
Nagyon kellet már ez a játék. Mondjuk eléggé meglepett egy mind controllal már a 3. mission alatt a gép de sikerült megoldani visszatöltés és sérülés nélkül. Persze a sniperrel itt se vagyok megelégedve, nagyobb találati esélynél hajlamos mellé lőni mint a kisebbnél.
Skacok, már 6.8 metaciric értékelés. Ennyire bugos...?
torma1: Aktiválni is kell őket, simán bemásolástól még nem fognak működni a modok. Elindítod a modlauncher-t (bent van a játék könyvtárában a launcher mappában, ezt könnyen megtalálod, de nem a fő könyvtárban lesz), ott kipipálod amit működtetni szeretnél majd indítod az ott lévő gombbal a programot.
Arra azért figyelj, hogy ha ugyanazon fájl template-jét írják felül, akkor egyik sem fog működni. Tehát ha van mondjuk 2 olyan fegyver mod, ami mindkettő a rifle-ket módosítja, akkor nem biztos hogy mindkettő működni fog (valószínűbb, hogy el sem indul egyik sem, mert egy adott template-et csak egyszer enged felülírni a program és ha valami más is felülírná akkor vagy csak az egyik működik, vagy a másik vagy egyik sem).
JethroHUN: Ugyanez a helyzet ha mondjuk DK Ázsiából indulsz, akkor meg nem tudsz lemenni Ausztrália felé, csak majd Dél Amerikán keresztül. Vagy ha Nyugat Európában indulsz, akkor onnan nem tudsz direktben átmenni az USA keleti részére. Tengeren átmenő út lezáródik az induló helyről.
Ha meg onnan indulsz ahonnan, akkor sem kell aggódni. Lemész délre és onnan átmész majd Afrikába. Plusz ugye feladat közben lehet facility Lead-et szerezni hekkeléssel (akár ellenséges troop hekkeléssel, akár torony buzerálással, akár más hekkelhető dolog piszkálásával), amit aztán ha kikutatsz, akkor egyenesen odamehetsz a facility-hez akkor is, ha nem a tiéd a terület. Ilyenkor eltűnik a zár az alul lévő facility ikonról. A Black Site meg a többi sztori missin meg nyugodtan halasztható későbbre is. Mondjuk amikor nagyon kell egy gyors project csökkentés.
Letöltöttem több fegyver modot a Nexusról. De nálam nem jelenik meg egyik sem. :( Pedig jó mappába raktam be.
Ennyi volt a kampányom... az USA keleti parton kezdtem, onnan viszont lehetetlen megnyerni. Mivel nem lehet Európa felé indulni (mekkora baromság) és természetesen az advent létesítményeket oda és Afrikába tette... Előröl kezdtem, most bepipálva hagytam a tutorialt, nem is tudtam, hogy ellenkező esetben teljesen kihagyja a prológust (2 küldetés + pár átvezető videó) Mellesleg megint ugyan oda rakta a bázist... Utoljára szerkesztette: JethroHUN, 2016.02.21. 13:42:19
Én géppityut adtam nekik, mert többet tudnak mozogni vele. A rangereknél is, a kardra fejlesztettek azt kaptak, ahogy a pszikerek is. Ezeknél nem a lőfegyveres harc a lényeg, az csak szükség esetére van náluk.
Sziasztok! A specialista kasztnak milyen jobb fegyvert lehetne adni, mit kell kifejleszteni?
Van egy másik emberke is akit kedvelek Youtube-on és szintén Xcomozik. Ő teljesen "vakon" kezdett el játszani vele, semmiféle előismeret nélkül. (Az előző xcomot kivéve ugye) Itt van egy kis anyag tőle. 14:40-nél majd befostam a röhögéstől. :D
Üdv. Spoiler mentesen valaki meg tudná mondani, hogy a Advent blacksite küldetés csökkenti-e az avatar projektet? Illetve ha nem befolyásolja akkor mennyire ér rá megcsinálni, mert 2 terület távolságra rakott ki egy advent facility-t amit azért kicsit messze van. Utoljára szerkesztette: JethroHUN, 2016.02.20. 13:54:17
Egy szép kis 674MB-set. Utoljára szerkesztette: Maala, 2016.02.17. 20:57:29
Az eredeti sem biztosíték a red screen ellen. Pont ez a baja sokaknak, hogy eredetivel többet szívnak a jelenség miatt, mint aki törttel játszik.
Emellett a dokumentumok mappán túl máshová is rámol ám dolgokat a tört játék is meg az eredeti is, ami még uninstall után is ott marad (például az appdata local és roaming mappájába is kerül ez meg az, szóval jóval alaposabban szét kell majd nézni a tényleges takarításhoz).
ha megjött a hivatalos, ne felejtsd el, nem csak uninstallálni azt ami most fent van, de gyökerestől törölni a dokumentumok alá bepakolt XCOM2 mappát is!
onnantól hivatalos verzióban remélhetőleg nem fog előjönni semmi debug menü / red screen. Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2016.02.17. 16:08:19
Elméletileg a hibáknál (bármilyen hibánál ami nem fagyasztja ki a programot de attól még valami zavar van adat beolvasásnál, videó lejátszásnál vagy bármi egyébnél, ideértve driver hibákat is) jönne elő, ha valami nem teljesen jól akar működni. Akkor bevörösödik a képernyő és ki is írja ilyenkor mi a nyűgje. Majd javítják ezt a problémát, ami tényleg előkerülhet tört és eredeti verzióknál is egyaránt.
Virágboltinál nyomsz egy enter-t vagy Esc-et és le van tudva a probléma. Vagy beírod a megfelelő kiegészítő utasítást a játék indító ikonjához és elő sem jön. Ha kíváncsi vagy mit és hová akkor keress rá a játék kapcsán a red screen error-ra és meg fogod találni pármásodperc alatt.
Valaki meg tudná mondani, hogy mi ez a "red screen error" ? Virágboltival megyek, de már úton a hivatalos változat. A fórumokat olvasva, nem virágboltival is előjön. Megoldás is van rá, de érdekelne, hogy mi ez.
Jaja tudom hogy le kell hamozni rola az elso reteget es utana hackelheto. Ami fura volt hogy normal nehezsegen soha nem hasznalta az acid kopkodo kepesseget, ugyhogy ez most meglepett. Gondolom attol is fugg hogy az ellenfelek mennyire hasznaljak ki a skilljeiket, es milyen hatekonysaggal hogy milyen beallitasokkal jatszunk. Tanulsagnak ez is jo, ne tarts egy kupacon katonakat ha ilyesmit latsz. Mindenesetre a pszi sracok most keszulnek, ugyhogy remelhetoleg hamarosan felkeszultebben fogadhatom ezeket az idegeneket is.
Androt tudod szivatni mech buzerátorral, csak előbb lődd le (azért is ildomos mihamarabb megtenni ezt, mert a mecha ruha lassabb és bénább harcos). Amint kipusztul a sofőr, onnantól a gépi ruha irányít és azt lehet hekkelni és a harci robotoknál könnyebb bénítani. Healer meg ugyan jó ha van, de ez kiváltható bárki mással is, hiszen mindenkinek adható csomag. Mondjuk innen egyelőre nagyon hiányzik az EW-ben megtapasztalt mec healing mist hatása (modból van gyógyító gránát ami ugyanazt csinálná, de az ugye mod, nem alap).
Andromedon ellen jól tud védekezni a pszíker (van passzív képessége ami immunissá teszi a savra, meg méregre, meg tűzre és más hasonló rondaságokra), illetve azok a csókák, akiknek hazmat vest van az inventoryjában. Olyan jó látni mikor az andromedon lelkesen hozzávágja valakihez a zöld golyóbist hogy aztán az jól ne csináljon semmit. :) Csak ugye ez lutri, hogy a proving ground-son az experimental armor-ból melyiket kapja majd az ember (annyira azért nem, szép sorban egymás után adja be folyamatos gyártás mellett a program az armored vest-et, majd a healing vest-et aztán a hazmat-ot majd kezdi elölről, kár hogy gránátoknál és skulónál nem ilyen kiszámítható).
Az, nagyon.Olyan szazalekos lovesei jonnek be hogy kerekedik a szemem.A legutolso misszioban 84, 89-es es 92%os lovesem is melle ment.
Raadasul az uj pancelommal egyutt megjelentek az Andromedonok es Sectopodok.Utobbi kevesbe, de a dupla eletu Andro szepen feladta a lecket.3 katonam is egymashoz kozel kempelt, erre bekurt oda egy acid felhot ami 5-7 hpt sebzett mindenkin.Es persze erre a kuldire vittem magammal a combatra es mechre skillezett specialistat, a healer nem jott :D Mindezt megfejelte hogy a mimic beacon behuzott egy Archonos podot is, ugyhogy volt imadkozas rendesen.Vegulis megusztuk 4 sulyos serulttel.Imadom ezt a szemet jatekot :D
Az ellenfelek itt nem tudnak elszállni fejlődésben. Ők fix karakterisztikájúak akik ideiglenes bónuszokat kaphatnak (mérgező támadások, extra sebzés, extra armor, shredding) hetekre vagy hónapokra, illetve a történetben/időben előre haladva a gyengébb verzióik lecserélődnek erősebbekre (például sima advent katona advanced majd elit változatra, ugyanígy a lancer és a shield advent katona). A lecserélődés egyébként igazodik a játékos teljesítményéhez (nem a fejlettségéhez, hanem az elért sikereihez). Nincs az ami a long war-nál volt, hogy tényleg fejlesztett az ellenfél ami oda vezetett, hogy simán szembe jöhetett a játék közepén a szokásos 6 HP-s helyett 24-30 HP-s outlander is vagy 20+ HP-s thin man, akár kétszeres egyéb statokkal mint amik lehettek nekik alapból.
Ha lassulást szeretnél akkor erre megoldást a legendary fokozat kínál. Ott minden lassabb. Te is és az ellenfél is. Feladatok ugyanolyan gyakran vannak (guerilla, "council", raid, defend feladatok), de a kutatások, gyártások kétszer annyi ideig tartanak és az ellenfél előrelépése is kétszer annyi ideig tart. Az ellenfelek megjelenésén ez persze érdemileg nem változtat, az idegenek ahogy az előző játékban is, itt is időhöz kötve jelennek meg (illetve ha az ember hagyja elharapózni a project-et az sietteti egyes ellenfelek játékba kerülését, míg alacsonyan tartva a project-et lassíthatod kicsit a dolgot, ráadásul minél sikeresebben teljesíti a feladatait a játékos annál jobban előrehozza egy adott új ellenfél megjelenését).
Én amondó lennék, hogy ne aggód a "sok" gatekeeper miatt. Ha veteránon játszol úgy kell majd nagyítóval keresned őket és a valódi ellenfelekkel, akik nagyobb létszámnál válnak azzá, nem is fogsz találkozni, mindegy meddig húzod a játékot. A játékban 20 force level van. Ezekbe sorolódnak az ellenfelek, ezek határozzák meg, hogy egy adott küldetésen milyen tartalmú pod-ok lesznek jelen. Ahhoz, hogy több gatekeeper-rel találkozz (ami meglepően egyszerű ellenfél legyőzés szempontjából, a dolog titka a flashbang mert ez nem robotikus egység így hat rá) ahhoz 13-15-ös force level kell, de veteránon a maximum csoport amiből a program válogat megáll 10-nél. Commander-en kell játssz, hogy egynél több gatekeeper jöjjön szembe (az is csak kiemelt helyszínen) egy feladat során vagy egynél több sectopod keserítse az életed (solo felállásban). Az igazi ereszd el a hajam rettenet legendary nehézségen kezdődik, ahol a tényleg kemény összeállítások bejönnek (itt már például nem boss besorolású a gatekeeper és a sectopod sem, azaz jöhetnek egy csapatban többen is, sőt van kifejezetten 3 sectopod-ot tartalmazó felállás is egy ADV pod-ra).
Idő én úgy tapasztaltam van kellő számú katona teljes kifejlesztésére is. Főleg kisebb nehézségen. Első végigjátszásomnak veterán nehézségen a 6. hónapban lett vége úgy, hogy akkor már másfél hónapja csak azt vártam hátha lesz még valami kutatni való vagy találkozok még új ellenfelekkel (utólag már tudom, hogy felesleges volt addig húzni). 18 katonám volt ekkor, köztük 3 pszíker (ezeket csak a psy lab-ban kell trenírozni és úgy fejlődnek), a többi mind colonel rangú katona. Vesztesége nem volt a brancsnak a tutorial-os kötelező veszteségen túl és mindenki jó sok kill-el villoghatott (a leghosszabb gyógyítási időm 11 nap volt). Minden ki volt fejlesztve, volt már akkor jó ideje unatkozó kutatóból 10+, magán elunó mérnökből szintén 10+. Az avenger teljesen feltárva és beépítve (ez is holt felesleges volt így utólag).
A kis gézengúzoknak meg kell adni egy géppisztolyt és gyógycsomagot meg gránátot azt támogassák a társaikat gyorsan futkosva egyik fedezékről a másikra. Ha épp úgy jön ki a helyzet lőhetnek is, de már azért kapnak némi xp-t és fejlődhetnek, hogy részt vesznek a harcban. Emellett ha már megsebzik az ellenséget az is sokat számít, tehát nyugodtan dobálhatják a gránátjaikat sebezgetve, vagy szórhatják a detektorokat, netán flashbang-eket (ezzel elég sok ellenfelet ki tudnak majd akasztani, ráadásul kill assist-nak veszi ezt is a program). 5-6 manusból egy ilyen lótifuti segítő elfér, nem csökkenti a csapat ütőerejét (főleg mert a feladatok többségére rábökve mielőtt elindulna felé az avenger látni mennyi és milyen ellenfél várható, tehát lehet előre rákészülni a dologra célirányosan). Ha meg feldobja a pacskert a kopasz, hát így járt, ne megy akkora veszteség mint ha egy tapasztalt bakát veszítesz el. Havonta úgyis lehet tapasztalt katonákat toborozni a black market-ből és a havi ellátmány részeként is lehet felvenni nem csak kutatót vagy mérnököt, de gyakorta katonákat is tapasztalattal.
A program meg úgy vettem észre díjazza a merész húzásokat és agresszív előretörést. Ha tötymörgök és óvatoskodok, nekiállok nagyon ravaszul taktikázva mindent megoldani, akkor általában jobban megszívom, mint ha merészen bevállalok dolgokat. Ha sunnyogni akarok meg fedezékről fedezékre haladni, akkor mindig sérülés a vége, míg ha megyek előre mint a bolond, minimális védelmet használva, akkor valahogy gyakrabban elkerülik a srácokat a lövések vagy nem sérülnek akkorákat. Civilekből is ha lassan és megfontoltan haladok akkor többet veszítek, mint mikor rombolok előre. Utóbbi esetben az extra könnyen eltalálható civileket az esetek felében elhibázza az ellenség. Az ellenfél közelharci manusai gyakrabban melléütnek azoknak akik a placcon állnak mint azoknak akiket fedezékbe dugok (kivétel akad, tegnap két bevetésen két újoncot vesztettem el, bár ők kimondottan csalinak voltak használva, elvonandó a tüzet és figyelmet a fontosabb katonákról, de ettől még a mocsok ellenség csak a fontosakat támadta elsődlegesen (az egyik elhullott harci leány így be is zsákolt egy feladat alatt 4 kill-t kopaszként mert tojtak rá magasról, aztán benyalt betalálta egy robbanás ami őt elvétette ugyan de a mellette lévő tartályt nem). :)
3 naponta biztosan nem ad hozzá növekményt. Minden hónapban emelkedhet 2 alkalommal 1-1 pontot a project állapota (pontosabban a legendary nehézséget leszámítva ahol 28 naponként lehet ilyen dolog, a többi nehézségen 14 naponként történik meg ez az előrelépés). 6 hetenként van rá esély (ha nem késlelteti a játékos), hogy települ valahová egy facility, ami szintén emel 1 pontot a project készültségén, nagyjából ilyen időközönként lehet resistance elleni támadás amik esetében nagy néha szintén befigyelhet a project állapotának előre lendülése. Mindemellett az adott hónapra betervezett dark event-ek szintén tudnak emelni ha nem akadályozza meg őket a játékos a guerilla feladatok során (minor breakthrough 1-et, major breakthrough meg 2-t emel ha nem nullázod le valami feladat során).
A dolgok ráadásul össze is csúszhatnak ha nem figyel a döntéseire a játékos. Mert például egy két hetes halasztás mondjuk egy ellenállók elleni támadásnál vagy project előrelépésnél lehet, hogy pillanatnyilag jó döntés, de ugyanakkor ez azt jelenti, hogy a következő 2 hét során egy helyett két dolog fog egyszerre bekövetkezni, ami rosszabb helyzetet idézhet elő. Na ilyenkor jön elő, hogy szinte egy hét alatt felmegy vagy 3 pontot is a project állapota. Nálam az eddigi rekord, egy hónap alatt 5 pontos csökkentés (codex lenyomása meg egy bizonyos test megszerzése) és ugyanazon hónapban 6 pontos emelkedés (2 major breakthrough egymásra csúszott és bejött még pár dolog).
Amikor meg eljutottál oda, hogy tudod hekkelni a katonákat, akkor mindig vigyél legalább egy hekkert, de inkább kettőt, a feladatokra és kapd el a tiszteket meg egyéb advent katonákat az agyuk buzerálásával a megfelelő kütyüvel. Így is lehet hasznos infóhoz jutni (például facility lead amit aztán ki lehet kutatni és ez annyit csinál, hogy ha mondjuk lenne valahol tőled nagyon messze, területen kívüli facility, akkor ezt kikutatva azonnal meg is támadhatod azt akkor is, ha az ellenállóknak a területen nincs bázisa), intel-t szerezni, meg akár project állapot cskkentést is elérni (ez a legritkább, a leggyakoribb meg az intel nyerés).
Csökkenteni tudod a doom pontokat (a project állapotát) facility rombolással, sztori szempontjából fontos dolgok teljesítésével (kiemelt project-ek elvégzése, alul középen a világtérképen van egy jelző aminek a bal oldalán a mindenféle supply pontokat mutatja neked a program meg az esetleges elkezdett rádió telepítéseket és felderítéseket, a másik oldalon meg az elérhető facility és sztori feladatokat), feladatok során sikeres hekkelés jutalmaként (torony/láda/lezárt jármű sikeres hekkelése) kifogható késleltetés sőt project állapot csökkentés is. A legtöbb pontot a kiemelt feladatok elvégzése jelenti
például az első ilyen a tiszt meghekkelése, majd kódex kinyírása, majd avatar likvidálása, de szintén sokat csökkent az első black site takarítása, majd a katona gyárból az avatar test lenyúlása, aztán a gate megszerzése
Havonta max 2 db szokott hozzáadni nekem veteránon. Elején hagytam, hogy felmenjen végig, aztán azóta mindig csak akkor csinálok valamit, ha már visszaszámol. Viszont van olyan Dark Event, ami még +1 vagy +2 kockával növeli. Ezeket érdemes figyelni és előre gondolkozni, hogy mindig legyen kapcsolat, olyan földrésszel, ahol valami ezzel kapcsolatos célpont van.
tuti én vagyok béna, de a játék 3 hónapjában vagyok , 3 naponta adja hozzá a pontokat az avatarhoz... megcsináltam dél afrikát és az vissza ment 1-el.. igy is már 7 esen van... ez bug ? mert ha igy halad 30 perc mulva game over és ez csak 2 fokozat... Mit csinálok rosszul , azt látom hogy vannak gyárak amikhez ha eljutok akkor levesz 1 kockat , de mit tudok meg csinálni ? mert ez vicces hogy 3 naponta hozzá ad egy kockát...
Nem könnyebb. :D Mindig nézem, szinte minden este és tényleg jól játszik, de irgalmatlan nagy szerencséje is van általában. Meg valahogy, sokkal több hülyeséget látok az ellenféltől nála, mint az én játékomban. Nálam sectoidokon kívül, ha egy ember alacsony fedezék mögött van vagy neadjisten fedezék nélkül, akkor tuti kifókuszálják, nála meg kihagy ilyeneket az AI. Vagy pl tegnap is. Civil mentős küldetése volt. Az elején rendesen fogytak a civilek és elég messze is volt a két megmaradt pod-tól, de valamiért nála az utolsó kettő civilt, ami a bukáshoz kellett volna, nem ölték meg. Nálam bezzzeg, hajaj.
Amúgy nekem valahogy a játék eleje jobban bejön, mint amikor már gatekeeperek vannak mindenhol. A long war megoldja majd ezt a gondot? Olyan kéne nekem, ahol lassú a fejlődés, de az ellenfelek sem szálnak el a fejlődésben, hanem igazodik a mi szintünkhöz vagy kicsit előrébb. Legyen idő több embert magas szintre felhúzni, ne olyan gyorsan jelenjenek meg az új idegenek, hogy kb csak a legtáposabb embereket lehet vinni, mert ha bent van egy kis gézengúz, akkor már bénának érződik a csapat.
Én is csak a civilek mészárlásánál láttam mire képesek és hogyan működik a régről ismert "szaporodásuk". Ott is csak azért, mert sokat tenni nem tudok az első két körben a pálya túlvégén halálra ítélt civilekért akiket ezek a dögök lemészárolnak. Itt most nincsenek zombik miattuk, helyette gyárt zombit a gatekeeper meg a sectoid. :)
Mérgeznek a kedves kis crysalid lények, de ez "csak" extra a sebzésükön felül (ami alapból nem nagy, mindössze 5-7 közötti, de magas a crit érték és esély, szóval lazán összehoznak akár 14-es sebzést is ha arról van szó). Ha eltalálja a katonát akkor sebzi és mérgezi. A mérgezés 5 körig tart és 1-3 HP veszteséget okoz pluszban minden kör végén az eltalált delikvenst ami ellen nem véd semmi védelem. Tuningolt gyógycsomag megoldja a helyzetet, a sima az nekem nem vált be ez ellen a méreg ellen (a viper mérgét az is hatástalanítja). Ha a célpont mérgezett mikor meghal, akkor a helyére kerül egy 20-40 HP-s (előbbi az easy utóbbi a legendary fokozaton lévő HP érték) zöld szmötyi csomag amiből jönnek majd szép sorban az újabb dögök egyesével.
A crysalid-okat meg nem szabad kontrollálni, mert ha öl velük az ember, akkor ugyanúgy jön a keltető és a kikelő kis dögök ellenségesek lesznek. Szóval amint egy is előkerül, tüzet összpontosítani rá vagy ranger-eket előre küldeni (már akinek van bladestorm-ja, az nagyon elveszi a dögök kedvét a bunyótól és gyakran még a lerohanós támadásukat is kiüti). Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2016.02.16. 19:51:06
Odd már a béta tesztelés során is postolta a videókat, remek képesség összefoglalói vannak, és kívülről ismeri minden katonáját többnyire a képességeikkel együtt... Ha valaki megnézi egy pár videóját, máris könnyebb az egész játék.
Nagy igazság. Ebben a játékban a legnagyobb kincs az aktuális sztori állásnál megfelelően képzett katona, csak így van esélyed counter-elni az ellenfelek számát, képességeit.
Az aktuális enemy within végigjátszásomban az alien ship (dlc ) küldetésnek most 5 katonával, ebből egy rookie, egy meg squaddie kell neki állnom. Ironman impossible. Mission impossible
Sajnos nem tudom a chryssalidokat teljes pompájukban élvezni, mert azonnal megölöm őket. Minden más ráér, amíg 1 is él. Ha jól csinálom, sosem tudom meg, milyen amikor belepetézik a katönmagában. ☺
Ha kimenekítés után jön elő az opció (ez az időre kocsiból/dutyiból kimentése valami szövetségesnek/mérnöknek/kutatónak), hogy ölj meg mindenkit akkor az nem opció, azt meg kell csinálni. Ha anélkül mész el akkor tényleg failed lesz a feladat.
De ezt ugyanúgy beadhatja például megvédendő számítógép esetén vagy éppenséggel lepusztítandó objektumnál is. VIP-nél még nem kaptam ilyet, de elképzelhető esetleg ott is. Mondjuk ezt azért nem hiszem mert ez általában az olyan feladatoknál jön elő, ahol ha a fő cél teljesült akkor leáll a számláló.
Volt olyan, hogy meg kellett vmit szerezni mad kimenekíteni, de opcióba ott volt hogy kill remaining ufo. Mondom 4ből 3 sikeres lett (device megszerezve xcomos kimenekítve stb) és mikor távozott az utolsó katona failed lett a mission...
És így jön rád havi 1 UFO Hunt. :)
De egyébként igazad van. Utoljára szerkesztette: Maala, 2016.02.16. 15:21:34
Ez altalanos "hibas felfogas" egyebkent, foleg eleinte (oke, nalad tudatos volt). Kesobb a tobbseg talan rajon, hogy nem feltetlen kell mindig, minden ellenfelet megolni egy-egy misszioban, pont eleg, ha elve elhuzol onnan. Ironmanban meg aztan foleg, ha latod, hogy remenytelen a helyzet, akkor ott az evac opcio, a feladat meg le van szarva, tobbet er a csapatom eletbenmaradasa, mint valami "hidden" vagy kevesbe hidden extra az ufoknak. Az igy kapott/bukott extrakat konnyebb kesobb korrigalni, mint az esetleges halott magas szintu katonaimat potolni. Legalabbis nalam ok a prio. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2016.02.16. 15:20:47
Már játék közben is változtatni kell a taktikát akcióról akcióra. A VIP mentések/elrablások nálam mindig egy roham. Egy-két körig kifigyelem az alienek őrjáratait, ha lehet elkerülöm, ha nem lehet, elkapom a csapatot, de különösen nem vadászok rájuk, felkapom a VIP-et és spuri haza. Különben még megsérül valaki és nem marad ép ember a következő feladatokra. Ráadásul a civil, baráti VIP-re nem is támadnak, ha jól kezeled, így nem kell mellé kísérő, szépen elfut az evachoz és kész. Olyanom már volt, hogy azért kezdtem újra egy akciót, mert mindenképp ki akartam nyírni az összes látható dögöt így az egyik harcosom egyszerűen képtelen volt eljutni időben az evachoz. Három "kockán" múlott...