willpower és az endurance az alap skillek. Ez azt jelenti magas magicka és állóképesség. De a block is az major képzettség. Tehát már messzirõl faragni kell az ellent az endurance meg a túlélõképességet biztosítja. Heavy armor meg alteration együtt félemetesnek kellene legyen. Legalábbis most beleolvastam a class leírásba mik a fõbb skillek. :)
Endurance-val nincs baj, mivel spellsword vagyok arra sokszor nyomtam. Meg fõleg willpowert, strength magickát. A speed meg az agility hanyagolósabb volt. De hiába kelleni fog mert így elég vicces egy csapás után büntetlenül meg tudnak csapkodni.
Ha meg van Dark Soulshoz fix azt majd megnézem, még asszem nem volt szívem letöröllni :D
mindenképp adj neki még egy esélyt, van olyan a fórumon aki már 5. jére kezdett bele nemrég, 4x feladta ha jól tudom :) Aztán olyanok is vannak akik többször végigvitték már jópáran...többek közt én is :) Az irányítást jól beállítva nagyon lehet élvezni a játékot és egy idõ után kézre is áll:) A laggolás pedig... kell a DS fix. Nézz körül a topicban vagy kérdezz ott segítõkészek a srácok, vagy a bannerban.
Oblira visszatérve:
Igen könnyen lehet, hogy errõl van szó...adj az agilitynek is meg az endurancenak is jó magasra...és fejleszd a blockot is.
No igen, azért kicsit zavaró hogy pl nyomi goblin sámánok megtudnak kergetni Imperial City alatt:D Ezt a Dark Souls-t ki akartam próbállni, olyan jó kis dark-fantasy-s feelengje van, sötétben, a talpig vasban lévõ kezdetben élõholt hõsünkkel (tudom más kasztok is vannak mint a lovag)harcollni a holtak és démonok seregeivel. Egy bajom volt. Már attól lestem hogy PC-n milyen a billentyû kiosztás de sajnos igazából az rettentett meg hogy laggol, ami nem játék hibája csak a gépé... na majd egyszer.
Mellesleg noob question: Van oblivionban egy olyan zavaró momentum hogy ugye közelharc van, blokkolok pajzzsal, és rossz esetben egy ütés után lehúzza a kari a pajzsok, támojog és az ellenfél elkezd combózni... én is tudok ilyet az ellenféllel de általában azonnal tudnak védekezni meg visszacsapni. Ez lehetséges hogy abból fakad hogy nem tápolom figyelmesen az agilityt? Mert ott írja hogy "balance", tehát akkor azt is befolyásolja hogy ne essek ki az egyensúlyomból. Jól gondolom?
Nem rossz harcrendszer volt, csak az elején könnyû, késõbb nehéz, a legvégén megint nagyon könnyû. Én minden játékot kapásból felrakok legnehezebb szintre még akkor is ha nem ismerem...nem kell nekem kezdõfokozat meg átlagos, legyen csak jó nehéz, ha rpg-rõl van szó úgyis feltalálom magamat :) itt is feltoltam maxra a csúszkát éééééééés...egy patkány volt vagy 10 ütés...WTF? Ez nem tetszett nagyon:( Magasabb szinten egy banditának 3-4 ütés voltam, ha nagy ritkán eltaláltak, õk nekem 15-20 és nekik volt rosszabb felszerelésük is. Na ez pl netto faszság. Felraktam a Francescot, felraktam vmi modot amitõl 1 szintlépéshez 12 skillfejlõdés kellett 10 helyett és levettem a nehézség csúszkát 70-re. Így nagyjából oké volt, nehéz volt de ésszel csinálható.
Egyébként meg én úgy ahogy van beraknám bármelyik rpg-be a Dark Souls harcrendszerét...na onnantól kezdve ha nem tanuljuk meg összefûzni a támadásainkat és nem takarékoskodunk minden erõnkkel daedrikus páncélunk is lehet, akkor is meg tud ölni egy mezei csontváz is. Nyilván az Elder Scrolls közösség 70%-a azonnal üvöltve dobná ki az ablakon a géppel együtt a játékot, de ha harcrendszerrõl van szó annál jobbat még nem láttam:) Na nem gond, ha kihívás kell a harcban akkor megvárom a hamarosan érkezõ DS 2-t, ha pedig egy hatalmas világ kell kb. 300 játékórával akkor elõveszem újra valamelyik Elder Scrolls-t. Ezzel nem azt mondtam, hogy az Oblivion szar mert a szintezõdés és a harcrendszer nem sikerült túl jóra...minden másban nagyon jó a játék. :)
Obli harcrendszere szerintem tökéletes modllezés volt egy valós karaktere. Volt erõ, akaraterõ, intelligencia, ehhez meg a képességek és ezt tökéletesen felhasználták a fajok leírására. Csak nem tudták összehangolni a kiadásra. Nem volt meg a megfelelõ értéknövekedés. Szint ugrással egy ponton az ellenfelek sokkal erõsebbek lettek mint te. Fõleg ha nem figyeltél oda. De ha figyeltél rá akkor is elõjött amit írsz. És az lett az eredmény amit írsz. Annyi történt kidobták az egészet és csináltak egy olyat amit nem lehet elszúrni. Ami persze unalmas lesz, de nem lesznek dühösek a játékosok. Legfeljebb az van amit egy svéd srácnál láttam aki írkál a nexuson, meg néha kérdezgetünk egymástól, az elején oda volt érte, most meg olvastam, 1 éve nem is látta milyen az eredeti már nem is emlékszik rá.
Mit értesz a világ mélysége alatt? Csupán arra céloztam amit te megad írtál a quest kérdésben, vizuális dolgok jutottak eszedbe. Ez mutatta, neked se ugrott be jó quest. Van én is tudom, de nem ugrik be elsõre. A fantasztikus vizuális élmény feledteti a többit. Igen ebbõl sokat tanultak amit írsz. Ha sokat akarnék keresni én is így csinálnám. Nézd meg a harcrendszert, gyakorlatilag mind a skyre mind a requiem kidobta az eredetit mert használhatatlan volt, ezt a skyrés le is írta. Ilyen szinten az oblit nem kellett modolni. De pont tökéletes volt arra amit a Beth akart mindenkinek sikerélményt adott nem volt frusztráció mint az oblivonnal. Mert nem lehetett elrontani. Maga módján zseniális.
Nem kell túlbonyolítani. Õ egy vérbeli rasszista troll, aki direkt cs*szi szét az RPG-s fórumokat, és akár kérdezik, akár nem, szidja a TES sorozatot, a készítõket. Nem tudsz mit tenni ellene, mert megy sírni a moderátorokhoz, azokat meg nem érdeklik.
Azt nem látja, hogy ugyanazt az embert szidja (akinek még a nevét sem hajlandó jól leírni, direkt), aki egyébként megalkotta a számára nedves álmokat okozó Morrowindet (modnjuk nincs egyedül vele, a világ egyik legjobb játéka, ez sosem volt kérdéses), majd készítette az Obliviont, és készítette a Skyrimet. Szerinte ez a szemétláda fejlesztõ a ludas azért, mert a Skyrim olyan lett amilyen, bezzeg a Morrowind. De hogy is van ez?
Todd Howard nem felejtett el sem programozni, sem játékot készíteni abban a 10 évben, ami a Morrowind és a Skyrim között eltelt. A világ változott meg, és nem Todd Howard, vagy a Bethesda. A világ népessége butul, a tempó gyorsul, a technika fejlõdik, az emberek ezt igénylik, amit kapsz az Oblivionban, majd 5 évre rá a Skyrimban.
Mindezek miatt olyas valakit hibáztatni, aki csak reagál a világ változásaira, hát elég nagy baromság. Ezt nem érti meg kedves Habár Úr, illetve érti, hiszen látja magán is a változásokat, csak nem akarja elfogadni. Ezért aztán kereszteshadjáratot indított a Bethesda és a TES sorozat ellen, amelynek következtében széttrollkodja a topikokat, még akkor is, ha senki sem kíváncsi a véleményére.
A burkolt antiszemita megnyilvánulásait meg hagyjuk, az a moderátorok dolga, részemrõl nem mennék bele, szerinte te se tedd. Majd a házigazdák és a moderátorok lépnek, az ilyen emberekkel nem szabad szóba elegyedni, mert a rutin az õ oldalukon áll.
Az már csak hab a tortán, hogy a Skyrimet az évtized játékának szavazták meg a játékosok. Nem ÉN, nem TE kreáltunk fejenként pár milla accot, és csaltunk, hanem a játékosok szavaztak így a világ minden táján. Ez alapján, annyira csak nem rossz ez a játék. De hiába is mondod ezt annak, aki direkt ellent mond mindennek és csak mocskolódik... Ennyit Habár úrról, és a kedves holland meg mittomén milyen "titkos über rpg-s" cimboráiról, akiket folyamatosan emleget.
A céh questek tényleg sokkal gyengébbek mint az Obliban, ez igaz, de a világ mélysége azért megmaradt. Egyébként az Oblivion igazi hibája egészen más volt...a röhejes szintezõdés:( Az is nehezen emészthetõ, hogy 15-20as szint között kb sehova se mehettél, hogy ne verjen darabokba minden barlang, ayleid rom vagy várrom lakossága. Egy lichtõl elfogadom, hogy alázzon a porba vagy egy többszáz éves vámpírtól...de egy goblintól pl. már nem magas szinten. Az üveg és daedrikus páncélokban rohangáló banditákról nem is szólva...mert akkor már adja el és abból máris vehet egy kis földet meg kúriát akár Skingradban is...és e miatt az egyetlen dolog miatt nem bírok modolatlan Oblivionnal játszani. Nekem a Francesco jött be szigorúan a plusz szörny mod nélkül...némelyik külalakja tényleg kritikán aluli, de egyébként nagyon jó :) Ott már oké volt az item finding is jó alacsonyra állítottam és marha ritka lett a daedrikus meg üvegcucc...kb csak a martalóc hadurak és a legerõsebb vámpírok kaptak belõlük.
Nekem is van egy képem rólad. :) Nem tudom hallottad e már. Aki a másikra azt mondja náci õ maga az :-) Veled ellentétben ilyen idegbeteg hozzászólásokat még nem írtam, neked volt már pár ne is részletezzük :) Szerintem csak zavar amit a tükörbe látsz, és másokra vetíted. Van ilyen :)
engem a múltkor ráébresztettél Although megfelelõ értelmezése - szimplán úgy kell olvasni minden szövegét, mint valami paródiába hajlóan keményvonalas náciét, valamiféle még kevésbé jóképû kishitlerét.
egy pénisz pattog a gép elõtt arról, h jajj ez a játék mekkora casual szar és hogy õ (de csak õ!) mekkora keményvonalas RPG-s és nekünk igazából a lábait kellene nyalogatnunk, miközben mindenki vagy ignorálja vagy kigúnyolja? ez depresszív és elképesztõen szánalmas. de...
hitler egy butább kiadása ordít és csapkodja az asztalt hsz írása közben, amiben kioktatja az alsóbbrendû fajt végtelen bölcsességeirõl, hiún fantáziálva arról ahogy a monitor túloldalán ámulattal tekint hihetetlen intelligenciájára a pórnép, majd a hsz megírása felegyenesedik a számítógépe elõl, karlendítésre emeli kicsiny kezét és elénekli a hc rpg-sek himnuszát? (Age of Conan über alles?)
lehet h nekem alacsony az ingerküszöböm, de ez szerintem kibaszottul vicces
Igen, én is tudok jó questekrõl. Gondoltam írom de már így is elég hosszú volt. Van még a forsworn quest is. Az látszik nem fogunk egyetérteni.
Az oblivion egységesen volt egy elfogadható szinten, nem volt egy Bioware szint de élvezhetõ volt, jó volt a karakterfejlesztés, jók voltak az npck, a questek is tûrhetõek, komplexen is élvezhetõ. És itt most nem tetszik nem tetszik szinten mondom, volt benne minden, egyszerû szinten. A skyrimba? A guild questek? Már nem találok olyan ismerõst aki szerint ne az oblivion céhes questjei lennének a jobbak és nem kicsit.A kreativitás eltûnt belõlük. A fõsztori? Inkább hagyjuk, már sokat veséztük.Vagy a Dawnguard, nyíllal lelõjük a napot? Harcrendszer? Vagy az hogy nincsenek különbségek a fajok között egy nord pont olyan jó mágus mint a high elf? Vagy a crafting? Nem akarok végigmenni rajta már sokszor megtettük. És ez úgy se védhetõ. És most az alapról beszélünk, nem egy felmodolt játékról. Amit Alucard ír az nem egyedi érzés, ettõl még nem rossz mint játék ezt eddig se mondtam. Csak nem bírom befejezni mert beleunja magát az ember. És ezzel nem vagyok egyedül. Unalmas párbeszédek, unalmas harcrendszer, unalmas fõsztori. Mint év rpgje? Ennek már nem sok köze van, a saját maguk által készített eredeti tes lorehoz se. És ezt már egy Giskard is leírja akinek hónapokkal ezelõtt írtam ezt. Nem véletlen alig 1.5 évvel a kijövetel után már a régi vagy új modderek jelentõs része, olyanok mint a Blood and mud készítõje vagy a Xarrian vagy Arcanesmith a lorecraft alkotója vagy aki a karakterfejlesztõs modot csinálta már sehol sem volt.
Nézd meg a nexust és mindent elmond arról mi is ez a játék. A táblázattal ami arról szól a játékosok 90% kis koreai csajszit modol és élvez rá? Arányosan a Fallout NV képest jelentõsen kevesebb quest mod készül. Az elsõ 50 modba nincs is olyan mod ami a történetet bõvítené, vagy javítana. Minden a látványról szól. Te nem közéjük tartozol teljesen ez biztos. Keresed benne ami jó, és meg is találod. Ehhez csak gratulálni tudok. :)
Hiába magyarázod neki, ha direkt nem akarja meglátni még azt sem, ami ott van orra elõtt, mert még a végén kiderülne, hogy végig hülyeséget beszél. Inkább ragaszkodik a mocskolódáshoz, legyen az népcsoport vagy maga a játék, mindegy, csak mondhassa :)
Az kétségtelen, hogy a gameplay és a kezelõfelület letisztultabb (és igen, egyszerûbb is itt-ott) lett a Morrowind óta, de a világ mélysége és a megtalálható rejtélyek, érdekességek ugyanúgy megvannak mind a Skyrimban, mind az Oblivionban. Csak mindehhez kell az ember is, aki erre fogékony. Ha ez nincs, akkor megette a fene az egészet, hiába is mondja magat überhc rpgsnek valaki magát.
Hát igen, röhej hogy senkinek nem tûnik fel hogy nappal alszik. No mindegy, persze az se semmi hogy engem úgy vettek fel tagnak hogy vámpír voltam, dehát a legjobb vámpírvadászok maguk is vámpírok.
Hát régen Skyrimeztem de azért ha jól emlékszem volt pár titkos küldetés...amit jó volt megtalálni vagy észrevenni. Rengeteg volt Solstheimen, Karstaag koponyája pl...ha jól emlékszem mellékquestként kezelte a játék. Aztán a windhelmi sorozatgyilkos...könnyû megcsinálni a questet, de sokan nem tudják, hogy késõbb folytatható és akit elõször lecsukattunk az nem az igazi gyilkos.
Olyan questek amik felérnek a festményessel és a hajóssal hangulatban : Hircine küldetése, a sápadt hölgy, a Forsworn összeesküvés Markarthban, vagy a közkedvelt Sanguine és a részeg ámokfutás :DD Ezeknek pl. volt mélysége. Bár oké rejtett titkokról bezsélgettünk és igaz, hogy a legtöbb beleképzelhetõ vagy alapos megvizsgálás után vehetõ észre, de én cska azt mondom, hogy sokkal több van benne mint az Obliban...Obliból azt hiányoltam nagyon, hogy megyek az erdõben éééééésss...semmmi. Ctrl+V , Ctrl + C az egész kb...sajnos. Skyrimben sétáltam az erdõben és egyszercsak megláttam egy vércsíkot a földön...követtem 2-3 percig és találtam egy trollt egy hulla mellett...megöltem és a hullánál egy kincsestérképet találtam , na errõl beszélek én.
Bár lehet, hogy épp emiatt az Obliban sokkal jobban örültem 1-1 titoknak, mert olyan kevés volt:) Morrowind meg hemzsegett tõlük, az annyira jó volt...a vadonban a farönkökben elrejtett aranyak, vízalatti grottok, stb stb...mai napig emlékszem mikor Eleidon pajzsát megtaláltam magasan a falra függesztve egy romban...10 emberbõl sztem 2-3 elfut alatta. Vagy ha belegondolunk, hogy milyen nehéz volt ott megszerezni a daedrikus páncélt... bár minden részben ilyen nehezen adnék az ilyen jó cuccokat. Én nem csak questekrõl bezséltem ám, hanem a felfedezés örömérõl. Bár a Skingradi zombis ház sem quest értitek...bár tudok azt is mondani az Obliból...mint mondtam az Udyrfrykte - az quest :) Vagy van Leyawiintõl messze északkeletre az erdõ mélyén egy barlang ami elõtt lazán elfutsz ha nem nézel körül, és a barlang elõtt egy jegyzet felvételével tudod csak meg, hogy na itt küldi van...vagy ha jobban belegondolok, szerintem az Imperial Cityben élõ vámpírvadász vámpír!:D magaself sem túl ismert...szintén küldetés, többféle befejezéssel.
Hát igen, az ilyen óriás itemek , gumók nem érnek fel a questekkel:) De ha már vizuális, akkor suicide troll,az még vicces is :D
Ezek mind vizuális dolgok, nem questek. tudsz egy olyan questet a skyrimbe mint a festményes küldi akár vagy az Repairing the orrey vagy a hajós quest? Amennyire emlékszem egy komolyabb mellék quest van benne továbbra is a redguard women. Komolyan biztos vagyok benne Tod nem vette észre és azért nem szedte ki :-D Valami lelkes rpg rajongó írhata a soraikból aki nem értette meg az ukázt mit kell csinálni :-)
Ja vannak ilyenek amit írsz, de ha belemerülsz rájössz nincs mélysége a dolgoknak. Nincsenek jó sztorik. Nézd meg mit írtál. :-) Gyakorlatilag te képzeled el mi lehet!! Persze ezek is jó dolgok, és legalább még vannak, de nem errõl beszéltünk. Te elképzelt dolgokról beszélsz amik tényleg léteznek esetleg, mi meg arról milyen pofás questeket készített a Beth az obliba még. Egész azt mutatja milyen élénk fantáziád van, de ezt eddig is tudtam :-) Nem egyrõl beszélünk. Tökéletesen látható te és mondjuk benõmenõ meg én, két teljesen más világ vagyunk.:) ugyanazon szón mást értünk.
Sorolhatnám még, radiant motor, minden faj ugyanazzal a stattal kezd 100,100,100, quest hibák vámpírként fel tudsz venni olyan questet amit nem lehetne, de ezen már túl vagyunk Aki akarja érzékelni a ezt a szakadékot az felteszi a requiemet és látja. Még az istenek sincsenek rendesen megcsinálva, nincs különbség ki kit kedvel milyen fajt szeret.Persze ez már az obliba se az igazi. Jó az hogy bele tudod élni magad és megteremted a saját világodat. Viszont egy jó rpg kapcsán erre nem lenne annyira szükség. Valamelyik nap beleolvastam a requeim forumba. És Ogernek állandóan magyaráznia kell az embereknek, adott isten miért nem áld meg téged, mi miért van :) Mókás olvasni :) Az embereknek mindent a szájukba kell rágni ide vezet ez a világ amit a skyrim is képvisel :) Csak gondolkodni ne keljen :)
Más valamelyik nap belekezdtem egy old rpgbe, húú hát igen saját magamon is le tudom mérni az eredményt. Neverwinter night, és hát már a karakterkészítést is elfelejtettem szinte. :-D
Akad a Skyrimben is bõven ilyesmi...igaziból pont az Oblivion az amiben a legkevesebb titkot találtam. Azért akadtak jók : óriási koponyák (jó kis díszítés a kéróba), óriás rák és mészároshal, az Udyrfrykte (kb. a Jetivel egyenlõ, egy különleges láthatatlan hegyi troll)vagy pl. Skingrad közelében az a hatalmas Nirnroot az egyik tó mellett...:) De a Morrowind és a Skyrim sokkal inkább hemzseg az apró titkoktól és felfedeznivalóktól:) Skyrimben ami nagyon tetszett pl a következõ: messzirõl látszott egy romos faház bementem...a tetejére ráomlott egy fa rá a benn élõ sötételfre...és hát a hullája mellett a Lusty argonian maid egy példánya volt...valószínûleg önkielégítés közben rászakadt a plafon:DDDDDD Vagy másik romos ház: szétégett az egész kéró bementem és egy mágus hulláját találtam benn flame atronach scrollal a kezében...hát elég amatõr lehetett az idézés tanaiban:D Akad bõven titok és legenda aminek utána lehet járni:) 1-2 órát eltöltöttem azzal is, hogy Solitudeot jártam éjjel-nappal és követtem az embereket mert van egy legenda többször is említik a Skyrimben, hogy él egy hatalmas erejû vámpír a városban és igen befolyásos...nem találtam rá:( De ha már vámpír akkor látogassatok el Anga (ha jól emlékszem a nevére) vízimalomjához éjjel, mivelhogy õ is vámpír. Meglepõdtem mikor egyik éjjel vörös szemekkel vágta a fát...:DDD
Pedig létezik, és asszem még az alvás elõtt eldönti a játék, hogy akkor téged mostmeg fognak harapni, tehát elég kivédhetetlen. Grey Prince-hez nincs sok köze, véletlen.
Az nem lehet, hogy a Grey prince-es questben kaptad meg a vírust? Mielõtt alszol próbálj egy templomot, vagy cure disease potit. Még sosem jártam úgy, hogy alvás közben haraptak volna kivédhetetlenül.
Jó hogy említetted a hajós questet, jópofa volt Meg jóféle kardot is tudtam szerezni. Üröm az örömben hogy a következõ éjjel bárhova mentem aludni, megharaptak Elõtte a Gray-prince apját rendeztem le, lehet hogy ez bosszújuk?[
eldobtam az agyam mikor elõször megcsináltam :) Leszoptam magam mire lement akkor már a TIE moddal csináltam és biza trollok vagy 15x lefektettek mire sikerült :)
Amúgy gondolom mire gondollsz, waterfronton már többször aludtam egy csöves házban ahol két csóró lakik. De gondolom ott azért nem fertõzödtem.meg mert 2 ágyra jut 3 ember és az egy ébrenlévõ miatt nem jönnek a "batman"-ek:D Meg szemezgettem velük csak akkor meg lemondhatok a gyorsutazás + a daedrák is szeretik a tüzet használlni...
Igen, ez meg a fallout 3 szerintem a Bethesda legjobbjai mármint amit tényleg õk csináltak, oké a morrowind a legjobb de még ezek is jók. Magukhoz képest kihozták amit tudnak. Ha teheted foglalj le egy kabint a fõvárosi kikötõben levõ hajószálláson. :) kicsit dõlj le, és élvezd a következményeket. :)
Pedig neten kerestem errõl de nem nagyon láttam erre utaló dolgot, vagy én siklottam el felette. Miután beszélltem a csajjal gondoltam is hogy de viccesek ezek a készítõk hogy ilyen kis marhaságot tesznek bele (meg "epic" szokatlan questek mint a láthatalan falu, a vicceskedvû mágusok brumában, az idióta paranoiás elf stb) de hogy ezt még fokozzák is az meglepõ volt :D
Ez a játék tele van furábbnál furább dolgokkal. Aki járt Skingaardban az biztos találkozott Falanu Hlaalu-val az alchemy shoppos dark elf csajszival. Híres enyhe necrophil fetisizmusáról, ez akkor derül ki ha Skingaardról beszéllsz vele. Nos Reggelente mielõtt kinyitná az ületet szokott tenni egy kis sétát. Kíváncsiságból követtem, és az egyik szemközti ház hátsó udvarába ment ahol pár percig állt, sétállt, majd elment onnan. Nos kedvenc elfoglaltságom esténként betörni a szaftos helyekre (a csaj boltja és a mellette lévõ kovácsot már megjártam) így most megnéztem mit rejt egy polgár háza. Mivel utca felõl erõs a zár ezért megnéztem az említett udvart ahol volt az egyik házba ajtó lényegesen gyengébb zárral... és amikor beléptem ismerõs hang fogadott... A ház tele van zombival!!! Meg egy árva csontváz van fent, az egész "hausz" porlepte és a tárgyak is szanaszét hevernek. Na mondtam is hogy WTF :D De biztos van ennél cudarabb dolgok, hiába ezért is jó ez a játék :D
cure vampirism potion - a mágusok céhénél keresd az asztalon
Én is a bányában bújtam meg, nincs messze tõle. De az a rész tényleg brutális nagy szopacs volt Ráadásul addig nem is találkoztam vámpírokkal, hanem amit korábban említettek, egyik reggel arra keltem, hogy éjjel valaki belecumizott a nyakamba...Elsõre poén volt, de egyre jobban kezdett zavarni az egész, ekkora szopatást ritkán élek meg egy játékban
Nekem az rémlik repkedhetsz, de csak este és ha esetleg nappal van gyors fedezéket kell keresni. A banya környékén meg mintha lett volna egy bánya és ott bújtam meg. Amúgy a T gombbal tudsz idõt átugrani, akármennyit.
végigcsináltam a vámpír gyógyítós küldetést, nagyon nagy szopás volt. idegesítõ nagyon. nem járkálhatsz ugye nappal, mert fogy az életerõd. mivel fogy az életerõ nem várakozhatsz nyilt helyen, nem lépkedhetsz a nagytérképen a helyszínek között... Melisande nevû banyának összeszedtem az összes dolgot az ellenszerhez, mondja 24 óra kell neki, amíg megcsinálja.két probléma adódik ezzel. az egyik hogy utána minden ok nélkül megtámad. ez egy bug. ha leütöm csak elájul, és utána szóba is áll velem, de utána láthatatlanná válik és kimegy a viskóból... a másik hogy éppen nappal értem ide (mentések mind adottak, nem tudok visszalépni) és nem lehet a viskóban várakozni. kint sem, mert fogy az életem, nem lehet átmenni másik helyszínre, mert fogy az életem. és ha ez nem lenne elég, a banya bugos. hát ez összejött.
Vicente Valtieri az illetõ vámpír, felajánlja a "sötét ajándékot". Nem köteletzõ elfogadni, igent mondani addig van lehetõség, amíg Vicente él (és D.B tag a karakter)
Én direkt a Dark Brotherhoodban a vámpírtól kérdezõsködtem hogy, hogyan lehetek vámpír és õ is csinált velem valamit, ha jól emlékszem. (Elég régen játszottam már, de már megint megjön a kedvem :D Egy csomó dologra már nem is emlékszem.)
Harc közben elkapott kórság könnyen gyógyítható, fontos, hogy ne aludjon addig, amíg a kórságot hordja a karakter. (cure disease itóka, templom oltár szent hely lehet a gyógyír - a hatéást ellenõrizni ajánlott) Az Oblivionban van némi esély alvás közben megkpni a kórságot, ilyenkor menthetetlenül vámpírrá változik a karakter. Egyetlen ilyen eset történt nálam a nagyon sok végigjátszás alatt, s még a visszatöltések sem segítettek, bárhol próbált aludni, mindíg vámpírként ébredt a kari, még olyankor is, amikor IC kikötõjében, a napon szunyókált az egyik koldus vackán Százalékosan így fertõzõdni nem túl magas eséllyel lehet így, de a lehetõség benne van a játékban. Bérgyilkosokhoz passzol legjobban a vámpír lét, az éj sötétje alatt osonva bónuszokat kap a vámpír, a D.B. tagjaként még a békés átváltozás lehetõsége is megvan egy ideig.
Hat nem konnyu vampirkent a TES IV-ben, az hetszentseg, de az sose baj, ha van extra kihivas. Egy ideig jol el lehet vele szorakozni, ha "beleeli" magat az ember. Aztan meg johet a cure, na az sem ket perc mondjuk, de valamit valamiert.
Én pl. nagyon örültem neki, de aztán rájöttem hogy megégek a napon és inkább visszatöltöttem egy régebbi mentést :D (A küldetések nagy részét nappal lehet intézni csak, ha nem akarsz betörni házakba stb.) Azóta nagyívben kerülök mindent ami vámpírral kapcsolatos :D
Chorrol-nál van egy Fort Camara nenû hely, ahol vámpírok vannak. bementem oda, le lett ütve mindenki. erre pár napra rá alvás után kiírja hogy vámpír vagyok.... van erre ellenszer?
Na úgy döntöttem inkább elõröl kezdem. Stealth maget lehet csinálni? Mármint lopakodás megvan (biztos van rá valami spell is), de gondolom a spell nem kapsz szorzót, ha rejtõzve lövöm.
Ami miatt én áttértem, az a következö volt: a csak BAIN formátumú becsomagolt modoknál...
Hát igen, ahogy írtam is, nekem egyetlen mod volt amit nézegettem amihez kötelezõen kellett volna, de azt nem tartottam létfontosságúnak, így megúsztam. :) Az is lehet, hogy azért sem csinált omod telepítõt a mod készítõje, mert a modjához aztán kötelezõen bashed patch kell, amit persze csak a WB tud.
Amúgy ha a TMM egyszer kikupálódna használhatóvá, az nem lenne rossz, mert tud omod2 formátumot, ami tulajdonképpen sima zip, tehát késõbb könnyen módosítható mod manager nélkül is. A Saga által ajánlott Mod Organizer sem lehet rossz, ahogyan a program elméleti mûködését leírta.
A sima zip-es modokhoz... amiért annyira neked tetszik a WB én meg azt mondom, hogy nincs értelme, mert tulajdonképpen a belõle készült omod (vagy omod2) annyiból lesz más a ziphez képest, hogy tartalmazza a modhoz szükséges alapvetõ infókat, milyen fájlokat telepítsen, rövid leírás stb. tehát áttekinthetõséget és telepítési infókat tartalmaz, amit amúgy is meg kéne csinálni, és ha egyszer megcsináltad, többet dolgod nincs vele. zip-nél, ha mondjuk tipikusan több mod változat van egyberakva (lusta fejlesztõ) akkor úgyis szét kéne szedjed a zipet és újrarakni a neked szükséges fájlokkal, tehát munkát nem spórolsz vele. Kivéve ha a WB (Wrye Bash) szintén tud úgy telepíteni zip-bõl hogy adott fájlokat/könyvtárakat. De ezzel akkor is ugyanúgy munka lenne, csak az infót akkor máshol tárolja el, nem magában a mod fájlban. A TMM (még hulladék) tud olyan nyalánkságot, hogy mint az NMM (mindig is hulladék volt és az is lesz) képes lekérni a nexusról a mod infókat, tehát egy omod infót nem tartalmazó zip modhoz is rögtön megvannak a rövid infók akár minta képpel is. Persze az igazi az, ha a mod készítõje eleve berakja a zip-be az omodhoz szükséges átalakítási infókat, ekkor használhatod mint sima zip-et is, hiszen sima zip.
Amúgy valamelyikõtöknek ha van ideje, akkor képi megjelenítésû tutoriálként illusztrálhatná hogy néz ki mikor mondjuk egy bashed patch "nem jó" tulajdonságot adott egy tárgynak, ezt honnan látni, minek kellene ott lennie, és hogy lehet javítani... :) Már csak hogy okosodjunk is valamit...
Wrye-Bash: van benne ugyan mod telepítõ rész, de közel sem olyan jó, mint az OBMM. Ezzel együtt ez is nélkülözhetetlen ha sok modot használsz, de nem telepítõként.
Az, hogy melyik a jobb, az annyira ízlés kérdése, hogy én igazából ezen nem fogok vitatkozni, én leírtam, hogy személyesen miért preferálom a WB telepítöt: lényegében bármilyen .zip formátumot kezel, nem kell omoddá alakítani(ami persze valóban nem nagy probléma). A kevésbé elterjedt BAIN wizados megoldások pedig szerintem simán vannak egy szinten a scriptelt omodos telepítökkel, csak hát pont ez a probléma velük: kevésbé elterjedtek. Ami miatt én áttértem, az a következö volt: a csak BAIN formátumú becsomagolt modoknál(ha megnyitod a zipet akkor ilyesmi mappákat tartalmaz "XX mappanév", ahol XX 00-tól nö felfelé), ha a mod készítöje nem tesz közzé omodhoz alakításhoz scriptet, akkor elég körülményes az átalakítás, a másik irányban, eddig legalábbis könnyebb dolgom volt. Ez persze nem azt jelenti, hogy a WB jobb megoldás lenne, de számomra, mivel szeretek minél kevesebb programot használni(még ha elsöre nem is így tünik :) ) ez a kedvezöbb.
Ha tényleg biztos akarsz lenni abban, hogy minden azt a tulajdonságot kapta, amit szeretnél (annak a modnak a beállíátsait fogja pl egy fegyver vagy páncél, spell, bármi kapni, amit akarsz), akkor egy TesxEDIT-tet is futtatni kell és szükség esetén a Bashed patch mögé még egy saját javító esp-t is készíteni.
Ezt a részt már én is említettem: manapság már én se szeretek megbízni egy konkrét programban, föleg nem ha van mód az ellenörzésre, és a TES4Edit pont ilyen megoldás, bár megjegyezném, hogy az általam használt modoknál türhetö(mondjuk 80%-ban) helyes Bashed Patchet készített a Wrye Bash, ennek ellenére én is elszórakoztam saját javító .esp készítésével.
totya4 a korábbi kérdésedre a válasz: ha több mod felülír egy adott fájlt, akkor a telepítés sorrendjében fogja visszaállítani a fájlokat, ami viszont hasznos, hogy ilyen esetben szépen kiemeli azokat a modokat, amelyek ugyancsak használják az adott fájlt, tehát kézzel tudsz javítani, ha kell.
OMOD: igazán jól csak az OBMM kezeli. Az valóban pontosan nyílvántartja, hogy melyik mod melyik fájljával melyik mod melyik fájlját írta felül és ha leszeded a modot, tudja, hogy melyik fájlt kell helyette visszatenni.
Az OBMM mást nem is tud kezelni, ez a natív formátuma. Az nem igaz, hogy tudja leszedés esetén mit kellene a helyére raknia, ha az adott fájlt több mod is felülírta - tapasztaltam. Ennek ellenére én egyedül ezt a programot találtam eddig megbízhatónak.
Wrye-Bash: van benne ugyan mod telepítõ rész, de közel sem olyan jó, mint az OBMM. Ezzel együtt ez is nélkülözhetetlen ha sok modot használsz, de nem telepítõként. Ezzel kapcsolatban majd vitatkozol gyonax-al :)
Ha tényleg biztos akarsz lenni abban, hogy minden azt a tulajdonságot kapta, amit szeretnél (annak a modnak a beállíátsait fogja pl egy fegyver vagy páncél, spell, bármi kapni, amit akarsz), akkor egy TesxEDIT-tet is futtatni kell és szükség esetén a Bashed patch mögé még egy saját javító esp-t is készíteni.
Hát ennyire azért én nem folytam bele, én nem a játék írója vagyok, hanem játékos :) De annyiból szimpatikus a véleményed hogy nem azt mondod hogy van egy csodaprogram ami mindent megold, hanem ha biztosra akarsz menni, csináld meg magad. Eddigi életemben is mindig azt tapasztaltam, hogy tényleg az a legbiztosabb :) Hiszen a lényeg az, hogy többszörös felülírás esetén az isten és semmilyen program nem mondja meg hogy mi a jó neked, azt csak te magad tudod. De tulajdonképpen most azt írtad le, még ha nem is tudatosult benned, hogy a Wrye-Bash egyetlen igazi elõnye, a Bashed Patch sem tökéletes, kézi korrekcióra szorul, amit egy átlag játékos nem tud elvégezni (és nem is akar). Most így az rémlik, hogy a fallout 3-nál mikor próbáltam, ilyen "bashed patch" eredményét megnézve bizony tesxedit-es ránézésre elég hülyeségeket csinált, volt aki játék közben tapasztalt hülyeséget ha ezt az összegzõ javítást elkészítette és használta, legalábbis fórumon ezt olvastam.
A mod organizert nem próbáltam, de félek tõle hogy kapásból találnék abban is egy tucat hibát ami elvenné tõle a kedvem. Amúgy aktuálisan nem játszom az Oblivionnal, csak azért került szó eszmecserére itt, mert offtopik lett volna egy másik topikban.
fú, ez tényleg jó leírás volt. viszont kérdésem az., valóban van értelme ezzel ennyit pöcsölni ? én is használok modokat, elég sokat kipróbáltam már, de nemn igazán volt szükség ilyen tudományra
ha tudom hogy pontosan mit akrok módosítani a kedvemre, ahhoz keresek modokat, kipróbálgatom egyenként, és amelyik tetszik azt egy valódi végigjátsáshoz meghagyom
mivel tudom mi mit módosít, így nem lesz ütközés mert mindenbõl csak egyet telepítek, vagy ha nem tetszik vmi akkor kikapcsolom és úgy rakok fel egy hasonló másikat
Úgy tûnik van itt némi kavarodás az egyes programok szerepe körül
OMOD: igazán jól csak az OBMM kezeli. Az valóban pontosan nyílvántartja, hogy melyik mod melyik fájljával melyik mod melyik fájlját írta felül és ha leszeded a modot, tudja, hogy melyik fájlt kell helyette visszatenni.
Wrye-Bash: van benne ugyan mod telepítõ rész, de közel sem olyan jó, mint az OBMM. Ezzel együtt ez is nélkülözhetetlen ha sok modot használsz, de nem telepítõként.
BOSS: indítási sorrend beállító. Nem tökéletes, mert a modoknak csak egy részét tartalmazza az adatbázisa, de folyamatosan bõvítik így egyre jobb lesz.
Ha - amennyire lehet - stabil játékot akarsz, akkor a következõk szerint érdemes eljárni (Oblivion, Skyrim, Fallout3-ak esetén):
Felrakod az alapjátékot, kiegészítõket (DLC), gyári patcheket. Ez lesz a kiindulási alap. Beizzítod az OBMM-et (vagy ami ennek megfelelõ a többiben), felrakod a modokat, amiket használnál. A sorrend majdnem (de nem egészen) mindegy. Ha valamelyik mod egy másikra épül, akkor elõször az alapját kell felrakni, majd az õt kiegészítõ-módosító modot. A BOSS-szal beállítod a betöltési sorrendet. Ez után általában még kell kézzel is csreberélni a stabilitás miatt, ezt már érdemes a Wrye-Bash-sal megcsinálni. Ez ugyanis mutatja, hogy melyik mod nincs jó helyen. Ha valamelyik modnak a kis négyzetében narancsos-rózsaszínes a háttér, akkor annak a masterei nem abban a sorrendben vannak beállítva, ahogy azokat a modder használta. Ez lehet, hogy nem okoz gondot, de jobb a békesség. Azaz a "masterek" sorrendjét kell módosítani. Ha már minden mod zöld, akkor minden sorrend jó. Ez után jöhet a Bashed pach készítése. Azért nem korábban (és itt jön a válasz az 5. kérdésedre), mert ez úgy dolgozik, hogy az azonos objektumoknál a legutolsó elõfordulás adatait illeszti be, a korábbiaké elvész. Azaz ha egy modban létezõ változásokat mindenképp használni akarsz, akkor azt kell a sor végére tenni még a Bashed Patch elkészítése elõtt.
A 4-es kérdéseder: A leveled list olyan gyûjtõ, amibe belepakoljuk az egyes objektumokat (pl könnyû páncélok) beállítva, hogy milyen szinten melyik és milyen paraméterekkel kerülhet pl egy NPC felszerelései közé) és a program ebbõl választ futás közben az NPC legenerelásakor. vagy a boltos árukészletének létrehozásakor, vagy a barlangban a láda megtöltésekor. Nem konkrét tárgyat rendelnek a ládához vagy az NPC-hez, hanem a LightArmor nevû leveledlist-et, amibõl választ maj. Az egyes modok ezeket a listákat módosítgatják és Bashed Patch nélkül a legutolsó által beleírt tárgyakból lehet majd választani. A Bashed Patch-be viszont belekerül az összes olyan tárgy, amit valamelyik mod hozzáadott. ennek azért hátránya is van, mert ha egy mod pont az ilyen lista szûkítését célozza meg, a Bashed Patch-be bele fog kerülni az is amit a modder nem akart ott tartani. Ezért kell a következõ lépés is:
Ha tényleg biztos akarsz lenni abban, hogy minden azt a tulajdonságot kapta, amit szeretnél (annak a modnak a beállíátsait fogja pl egy fegyver vagy páncél, spell, bármi kapni, amit akarsz), akkor egy TesxEDIT-tet is futtatni kell és szükség esetén a Bashed patch mögé még egy saját javító esp-t is készíteni. megjegyzem: A Bashed Patch helyett jobb a TesxEdit használata. Azzal is össze lehet kombinálni esp-ket és biztosan olyan lesz, amilyet akarsz. Persze ehhez érteni kell az ESP fájlok szerkezetét némileg, mi mit jelent, mi az ami fontos változtatás, mi az, ami figyelmen kívül hagyható. Ha sokféle modot kombinálsz össze, akkor el kell döntened, hogy mely mod lesz a "vezérfonal", annak a nehezítéseit vagy könnyítéseit akarod érvényesítani, és a többi változtatást egyszerûen kihagyod, felülírod. Így lehet olyat is csinálni, hogy egy loot nehezítõ (kevesebb, kisebb értékû cuccot lehet a ládákból kinyerni) mod hatását bizonyos pontokon egy másikkal felülírod és spéci ládákban még az eredetinél is ritkább, drágább, hatásosabb tárgyat teszel. Vagy egy mod emeli a sebzéseket és a páncélok védelmét is (pl Skyrim: Requiem), de neked ez nem tetszik, erõsebb fegyvereket akarsz, de alap páncélvédelemmel (vagy fordítva), akkor a saját patchedbe átemeled az alap játékban használt páncélokat, ezzel felülírva a mod értékeit. A mod többi hatása érvényesülni fog, ami nem tetszik, azt meg kijaítottad. Fontos: soha sem a mod esp-jében módosítunk, minden változtatásra saját esp-t kell készíteni.
megjegyzem: a problémák jórésze elkerülhetõ, ha a Mod Organizert használod az OBMM helyett. Ez nem ír a játék könyvtárába semmit. Minsen modnak saját könyvtárat csinál, ott tárolja. Amikor a modok sorrendjét (nem az esp-két, hanem a modokét!) változtatod, pontosan nyomon tudod követni, hogy melyik mod melyik fájlja "mit ír felül" és õt "mi írja felül". Azért az idézõjel, mert tényleges felülírás nincs, a modok sorrendje a döntõ. Amelyik késõbb van a sorban, az lesz az azonos nevû fájlok közül betöltve. A Mod organizer kezeli az OMOD scriptjeit is, ha a megfelelõ kiegészítõt is ráteszed, rá lehet kérdezni vele a frissítésekre, be tudod mellé állítani a wrye bash-t, BOSS-t TESxEdit-et, nifskope-ot... ezeket a Mod Organizebõl kell indítani. Ez egy "virtuális környezetet" hoz létre a telepített modokkal a belõle indított program számára. Az úgy látja, mintha az egyes modok fájljai ténylegesen a Data könyvtárban lennének. Azok, amelyek modok sorba állításával meghatározott utolsó fájlok. Azaz, ha valamelyik textura, mesh, script, bármi egyéb nem mûködik, semmi mást nem kell tenni, csak a szükséges fájlt tartalmazó modot az Organizerben a sorrendben lejjebbre kell húzni. Ez nem befolyásolja az esm-esp fájlok betöltési sorrendjét, azokat egy másik "ablakban" lehet tologatni. Ez a "sorrend" az egyéb fájlok "felülírási" sorrendjét befolyásolja.
Hali!
1. Az omod nem túl gyakori, visszaalakítani nem túl nagy gond. Viszont az omod szerintem jobbára a könnyebb telepítés, azaz a telepítõ script miatt van (fõleg nagy modoknál), a Wrye Bash le tudja kezelni az omod telepítõ scriptjét (ami lehet vagy 5 féle programozási/szkript nyelven?) Az az érzésem nem, hiszen ha le tudná, akkor ismerné az omod formátumot is közvetlenül. Tehát akkor pont a nagy, szkriptelt telepítésû modokkal nem tud mit kezdeni?
2. Ez a felülírósdi jól hangzik, de ha mondjuk 4 mod írta felül ugyanazt a fájlt (pl gui felület fájlt, elõfordul) akkor vajon melyik mod fájlját teszi vissza a helyére, fõleg ha nem a legutolsó modot törlöm le ami felülírta az adott fájlt?
4. Nem tudom mi az a levelled list, de szerintem ha bizonyos dolgok felülírják egymást, akkor azok mindenképp felülírják egymást, ezen semmilyen patch nem segít. Esetleg mutass példát... Azt tudom elképzelni hogy van olyan adatbázis ami egyszerre íródik felül, viszont bashed patch-al lehetõség van egybegyúrni több részlet változását. Persze ezzel is elõállhat olyan eset, hogy vannak közös felülírási pontok, azaz nem minden mod fog úgy mûködni ahogy kitalálták. pl. (A: adatbázis) egyik mod: A1: 45 A2: 55
másik mod: A2: 30 A21: 40 A22: 60
Egybe lehet gyúrni, de az A2 nem lesz oké...
5. Szóval akkor a híres Bashed Patch-hoz ugyanúgy kell a BOSS? Ez érdekes. Azt hittem a bashed patch az ütközések kezeléséért felel, de ezek szerint csak egy részéért, és a mod sorrend továbbra is fontos.
6. Nekem szimpla kilépés nem nagyon volt. Amúgy az OBMM-ben van savegame manager, abban látszik, hogy melyik mentés milyen modokat használ, és jelzi azt is, melyik nincs benne, ami amúgy kellene. De ettõl elszállni nem szokott, csak szól az elején a játék hogy valami hiányzik...
Van valakinek arra tippje, hogy mit lehet tenni, ha valaki 2 év után próbálna visszatérni régi mentésére? Konkrétan semmire se emlékszem már, mert rég volt, talán védõket gyûjtöttem épp valami ostromra és most a hegyekben tartok 1 kolostor felé, de nagyon homály van :D
BOSS-t használok Wrye Bash mellett, Wrye Bash nem váltja ki a BOSS funkcionalitását(söt a programon belül külön gomb van aBOSS futtatására :) ). A Bashed path garantálom neked, hogy müködik, de ha tesztelni szeretnéd, akkor a készített Bashed Patchet TES4Editben megnyitva láthatod, hogy mit csinál. Mivel szerintem egy kicsit félreértjük egymást, leírom, hogy én hogy használom a mod telepítö/karbantartó programokat.
1. Nem .omod formátumú mod letöltése(vagy omod visszaalakítása .zippé) - ez az egyetlen hátránya a Wrye Bash használatának
2. Wrye Bash-ben a modok telepítése(Mod Installers menüpont). Mi ennek az elönye? Minden mod fájljai nyomon vannak követve, ha eltávolítasz egy modot, ami felülírta egy másiknak a fájlait, akkor az eredeti mod fájljait automatikusan visszamásolja a program. Persze az automatikus karbantartás is jó, de ami talán fontosabb, hogy ugyanezen a felületen te kézzel is managelheted a modok fájljait. Sok modhoz elérhetö már vagy BAIN formátumú zip fájl, ami könnyebbé teszi WB-ben a moduláris telepítést, vagy jobb esetben egy BAIN telepítö is(ez rendes kattingtatós telepítöt tesz lehetövé WB-n belül)
3. Ha kell akkor a modok tisztítása(ált. az elöbb linkelt lista alapján), illetve ugyancsak ha szükséges, akkor Merged Patch készítése T4E-ben(általában a Bashed Patch elég)
4. Bashed Patch készítése, és ez olyan modoknál, amik ugyanahhoz a Levelled List-hez adnak dolgokat elengedhetetlen, mivel alapesetben ezek szimplán felülírják egymást(ha nincs kompatibilitási patch, ami azért gyakran elöfordul), a Bashed Patch ezeket a listákat egyesíti... Van ezen felül több elönye is, a Tweaks szekció alatt több játékbeállítás módosítható, amikhez alapesetben egy rakat kis modot kéne letöltened.
5. BOSS futtatása, megnézem hogy kihagytam-e valamelyik modnak a tisztítását, a BOSS által nem ismert modok elrendezgetése(jobbik esetben a mod készítöje írt a readmeben arról, hogy hova is kéne rakni az adott modot, ha nem akkor érzésre).
A TES4Editnek egyébként van egy nagyon hasznos funkciója, ha az ember gyakran távolít el modokat: nem tudom, hogy itt hányan találkoztak azzal, hogy indítás után az Oblivion a Bethesda logónál szimplán kilép: nos ez legtöbbször azt jelzi, hogy van egy olyan mod telepítve, ami egy másik modtól függne(attól, amit eltávolítottunk). TES4Editben betöltve az összes aktív modot(alapértelmezett módban ezt csinálja) a betöltés annál az .esp-nél fog elakadni, ami a problémát okozza :) Tudom hogy nem kapcsolódik szorosan a témához, de ez most eszembe jutott, és hátha valakinek késöbb segíteni fog.
Amit linkeltél abból a "Mods That Should Not Be Cleaned" és a "Special Cleaning Instructions" szekció amit lényegesnek látok, ebben viszont alig pár mod van - egyikkel sem találkoztam.
Amúgy maga a BOSS is rendezés után a mod listában jelzi melyek azok a modok amik tisztítást igényelnek. Persze csak azokat tudja megmutatni amit amúgy ismer. Ha Wrye Bash-t használsz, akkor ez az infó számodra nem lesz elérhetõ.
Talán egy mod volt ami Wrye Bash-t igényelt volna, de mondom emiatt nem térek rá arra. Hogy a modok ne kavarják össze egymást, arra nekem elég a BOSS. Sõt volt olyan mod, ami szólt hogy érzékelte hogy valami felülírta és nem mûködik megfelelõen. Más sorrendbe rakva.. mûködött is.
Amúgy meg nem vagyok meggyõzõdve arról hogy a bashed patch egyáltalán jól mûködik-e, mert oblivionnál tapasztalatom vele nincs.
Egyébként még így is sok idõt elvett a modok leírásának böngészése, beállítása, azért játékkal is kéne tölteni némi idõt, nem csak azzal hogy viszonylag játszhatóvá tegyünk egy elég üres játékmotor demo-t amit oblivion néven adtak ki.
totya4, hogy folytassuk a G3 topikbeli offot :) Ez igaz, nem eszetlenül tisztítom a modokat, ezért mondtam, hogy kézzel való tisztítgatás, Apply filter után mindig átnézem az eredményeket, vagy ha elérhetöek a mod készítöjétöl/hardmadik féltöl már megírt mod tisztítási útmutatók(pl. ez a lista), akkor azokat követem. Sokszor nincs türelmem leírni az egész folyamatot, nem kell mindig azt feltételezni, hogy eszetlenül kattintgatok :) A Wrye Bash nekem is sokáig kimaradt, de a legutóbbi telepítéseimnél több olyan moddal is találkoztam, amiben kötelezö a Wrye Bash(pontosabban a Bashed patch) használata(ami rögtön beugrik, az All Natural idöjárás mod). És miután kipróbáltam, nagyon megtetszett a program, a modok managelése is (számomra) könnyebb és gyorsabb benne, mint a mod managerben(ha nem bánod, hogy nem .omod formátumban - és így ha tömörítve vannak kisebb helyet foglalva - vannak a modjaid). A Bashed patch elkészítése után, meg ha belenézel a patchbe TES4Editben, akkor lehet látni, hogy amit te Bashed patch nélkül jó müködésnek hittél, az mennyire nem volt az(elsösorban a Levelled Listek). Ugyanígy az FCOM például Bashed Patch nélkül használhatatlan.
Helló.
Ezt üssétek be. coc testinghall Minden megvan ami kell.
Helló! Tudja valaki a vámpírság elleni ital csalás kódját hogy kapásból meglegyen, vagy valami modot hogy kirángasson a vámpírságból?
na most próbáltam a gamecompaniont. de úgy azonnal fagy mihelyst a bejelentkezõ után loadolnám vagy continuéznám a játékot. ki lehet ezt küszöbölni ? lehet az az oka hogy teeny.iso-val futtatom és nem crack.exe-vel ? mert mintha arra vágna ki
nálam nem meztelen, hanem pont ilyen szakadék ruhában jelenik meg egy késsel. ami azért elég különös, hogy éppen egy trollokkal és willowispekkel teli barlangban akadt a nyomomra :)
jó lenne hozzá olyan mod amit írtam, a "megtakarított pénzébõl" futotta volna dugi páncélra meg varázsfegyverre is :)
a tweak-nél még kipróbálok pár dolgot, aztán megírom a II. fejezetet a telepítéshez
Mindenét elkobozták, miért is lenne meg a páncélja meg pallosa? A meztelenség mindenesetre fura, szakadt börtönruhában kellene jönnie.
Mozgást ini-ben nem lehet változtatni. Mod kell hozzá, ez már motoron belüli bizgerálás.
Unoff. patch miatt továbbra sem számít a 100 fölötti pont, mert alapjátékban sem számít. UOP ilyeneket nem javít, játékmenetet, statokat nem változtat, ha ilyeneket akarsz akkor ahhoz külön mod kell.
Lovakat az Unoff. Patch pont javította, igen.
Légyszi összeszedettebb hsz-eket, mert így gyorsan flame-mé válik a topik. Egy AAlthough-féle hsz-gyártó egy topikba bõven elég
meg mintha a lovak mozgatása is jó lenne, a fordulási gyorsasággal együtt
az unofficial peccseknél jól vettem észre hogy egy csomó apróbb dolgot javítanak, amit korábban modok csináltak ?
például zölddel +100 felé ment pár attribom varázscuccal. azt hogy lehet nézni hogy ki is hasznlája e ezt ?
azt vhogy lehet állítani ini*ben hogy hátrafelé milyen sebességgel tudjon mozogni a karakter ? nem találok olyan modot a stumble with running backward helyett ami jó lenne, illetve hogy ezt módosítaná
sztem úgy lenne reális, hogy harcban ugye futásra van kapcsolva, elõre oldalra okés, hátrafelé meg csak fele sebességgel tudjon mozogni, és nem kell hogy elessen. a gyalogló mód az lassú lenne harc közbe hátra
Audens Avidius-ra van vmi olyan mod mint az aréna fanra ? elég viccel amikor páncél nélkül egy késsel jelenik meg újra hogy megöljön. a tiszti vértezetetben vmi mágikus pallossal (amit a korrupcióból spórolt össze) már jobban festene a dolog
Skyrimhez inkább a Mod Organizer. mindent visz fpleg akkor, ha sokféle modot akarsz kipróbálgatni.
Utólag megnézve NMM tenyleg semmitérö Oblivionhoz, ezt visszavonom(az összes többi, általa támogatott játékhoz[Skyrim, Falloutok] továbbra is ezt ajánlanám). Az OBMM szép és jó, de rohadt lassú tud lenni, a legésszerübb alternatíva szerintem továbbra is a Wrye Bash, gyönyörüen kezeli a konfliktusokat, gyors, és sok modhoz elérhetö BAIN installer(Wrye Bash saját intaller formátuma).
A magyarítássos dolgokhoz nem tudok hozzászólni, az Oblivion modolhatósága miatt sose telepítettem magyarítást, mert hosszútávon több bajom volt vele, mint amennyi hasznot hozott volna(ehhez hozzátéve persze, hogy én alapból jobban szeretem az angol változatot).Ha valaki ezzel játszik, akkor ne rám hallgasson :)
Nem tudom, megnézted-e a postomat, de a nélkülözhetetlen kategóriába nagyon kevés modot raktam, éppen azért, mert ezek egyénfüggök, viszont van néhány, ami minden ember számára rendkívül fontos lehet: ilyenek az Unofficial Patchek(ezek szerint akkor, ha nem magyarítással játszol), az OBSE, illetve hozzá tartozó 3 plugin: weOCPS, FastExit(ez a kettö nem kell, ha sosem küszködtél Oblivionos karriered során CTD-kel, de nálam, és sok más embernél, föleg erösen modolt játékok esetén nem ez a helyzet). Az Oblivion Stutter Remover pedig modern gépeken nélkülözhetetlen, jól beállítva rengeteget tud dobni az FPS-en(ezzel az Oblivion - valamilyen szinten - kihasználja a többmagos CPUk által kínált lehetöségeket) A többi mod nem a nélkülözhetetlen kategóriában volt, azok csak puszta ajánlások :)
Erösen modolt játéknál a Bashed és Merged patch elengedhetetlen, föleg bizonyos típusú modoknál, mivel egymással nem kompatibilis modokat rendkívül egyszerüen kompatibilissé tehetsz(és ezek már FO3-ban is tökéletesen müködtek, valószínüleg nem telepítettél elég modot, hogy látványos legyen az eredmény, vagy csak nem vetted észre, hogy a Load Orderben késöbb szereplö mod egyszerüen felülírta egy korábbi mod változtatásait, és BOSS ide vagy oda, ez nem mindig kivédhetö). A Bashed patch ezen felül hasznos lehet, ha túlmennél a 255-ös mod limiten.
steweee: Windowed módban nem biztos, hogy sok javulást fogsz látni, föleg ha már feltelepítetted a Stutter Removert, de többek között amit a Windowed mód megold, az a Bethesda enginekre jellemzö ún. 64Hz bug, amit sokan észre sem vesznek, viszont akik igen, azoknak borzasztó idegesítö tud lenni. XQ, direkt updatek a kollekcióban szereplö modokhoz:
Natural Enviroments -> Weather - All Natual, NE nem igazán kompatiblis semmivel, All Naturalt ha Wrye Bashben telepíted, akkor kiválaszthatod, hogy lényegében úgy viselkedjen, mint a NE.
Natural Enviroments -> RD Natural Weather,ha tényleg direkt updated akarsz
Natural Water -> Enhanced Water + SI Addon, itt a vízzel kapcsolatos problémádra a megoldás
Colored Map Mod -> Dynamic Map, ugyanaz a típusú térkép kiválasztható, de támogat egy rakat modot, így ha látja, hogy bizonyos modok telepítve vannak, akkor ezt a térképed is tükrözni fogja
A maradék modra is lennének ajánlásaim, de azok nem direkt updatek, ami leginkább ízlés kérdése, de amiket leírtam, azok a kollekcióban található modokkal megegyezö modok, csak a legtöbb esetben sokkal optimalizáltabb/kompatiblisebb változatban.
olyan mod létezik amiben a hátrafelé menés csak lépésben lehetséges ? a stumble running backwards nem jött be nekem, igaz bugos is. elég lenne ha nem lehetne hátrafelé rohanni
amúgy megnézegettem a crossbow-t, a throwing stars-t és a throwing daggers-t is. a számszeríj jó, a dobókéses is, a dobópajzsos hulladék, bár a dobó kétkezes csatabárd nem is rossz párX, a darts-ot lövõ keszgyû is jó, de összességében nem
jujj de jó hogy beindult a dolog ! :)
természetesen minden hozzászólást, javaslatot átgondolok. pár dolog :
nekem a grafika tökéletesen megfelel az XQ.1.09-el, a víz ami néha kissé randa fényes nappal mikor kéken tükrözõdik. 1440*900 full látótáv, alacsony árnyék külsõ tereken, grass+tree maximum. nekem bõven jó...
SSD-rõl futtatom, megemelt memóriahasználat, cellaértékek stb. mellett, TÖKÉLETES. soxor túl gyorsan tölt, alig tudom elolvasni a loadingscreen mondókákat, van köztük néhány hasznos vagy érdekes
ezt a windowed módostat ki fogom próbálni. vagy itt vagy máshol már volt róla szó, nekem hihetetlennek tûnik hogy bármilyen gyorsulást is eredményezzen, de volt aki ezt állította, volt aki ellenkezõjét. puding-próba lesz ezügyben akkor részemrõl
nem használok túl sok modot, persze ez késõbb változhat. valójában rá kellett jönnöm, hogy néhány kisebb átalakítással ami már a korai idõkben a megjelenés után is megtörtént, igazán jó és élvezhetõ játékot hozott össze a bethesda, annak ellenére hogy ez is inkább csak konzol port.
az igazi krém az az FCOM lesz, mindenképpen ki fogom próbálni. az MMM+OOO+Francesko önmagában is eszméletlen változásokat hozott, a Warcry-t nem próbáltam sose. valójában az alapjáték is kellõen változatos és izgalmas tud lenni nehezítésekkel, de ezekrõl majd írok késõbb
Helló, én meg a te hozzászólásodra reagálok :)
Az NMMM egy fos. El kell felejteni. Modok letöltésére alkalmas talán már, és a verziók ellenõrzésére. Modok telepítõ scriptjeibe belehal vagy el sem kezdi. TesModManager a fosok fosa, csak magam oldalnyi hibát jeleztem hozzá, köztük nagyon súlyosakat. Az OBMM szépen mûködik hiba nélkül, annyi hiányérzet van csak a TMM-bõl, hogy nem tudja lekérni a nexusról a mod infókat omod kreáláskor. De nagyon stabil, én azt használom, nincs idõm egy bugtengerrel szarakodni.
Ha valaki magyarítást használ, elfelejtheti az unofficial patch-eket, azt célszerû feltenni, ami a magyarításban van, mivel az magyarítva van! Az Unofficial Official Mods Patch nincs magyarítva, fel lehet tenni, de akkor sok minden angol lesz.
A modokról meg... teljesen egyénfüggõ. Az ember elkezd játszani, és amit hiányol/változtatna, arra keres valami modot. Ez mindenkinél más és más kit mi zavar ki mit szeretne. Tehát én felraktam pl egy tucat modot ami nekem nélkülözhetetlen, de nálad nincs, és éppúgy nem izgatnak azok, amiket te felraktál.
A grafikai modokról általában. Egyedül a gothic1-nél láttam létjogosultságát, mivel a gothic2 készítõi ugyanazok voltak, és maguk a játék készítõi tervezték meg a megnövelt felbontású textúrákat. Ez mûvészet és nem dzsuva, akármilyen textúra pack-ot kipróbáltam az oblivionhoz is, sürgõsen uninstalláltam. Képen szépen mutatnak, a játékban viszont ocsmány.
A BOSS tényleg kiindulásnak jó, TMMM-be integrálva van, és mióta hibajelzést tettem használható is TMM-bõl az Oblivionnal.
A merged patch féle dolgok már a fallout3-ban sem mûködtek igazán.
A leírás önmagában nem rossz, de helyenként már egy kicsit elavult, amit én ajánlanék: A leírásban többször fogok hivatkozni egy régebbi postomra, a gyors elérés érdekében itt van két link: #41108 és #41109
1. Oblivion + Knights of the Nine + Shivering Isles + Fighter's Stronghold + legutolsó SI patch telepítése
2. 4GB oblivion patch alkalmazása(bármelyik módszer jó, a neten temérdek lehetöséget talász, itt egy lehetséges változat: link
3. Nexus Mod Manager - továbbiakban NMM(egy sokkal használhatóbb OBMM alternatíva) letöltése, aki ragaszkodik az OBMM típusú mod managerhez: TesModManager
4. OBSE telepítése(aktuális verzió: v0020)
5. #41108-as postomban a nélkülözhetetlen modok telepítése
6. Az Extreme HQ Quality Graphics modban leginkább elvault modok találhatók ezek helyett inkább a #41108-as postban található grafikai és quest/gameplay/content modok közül válsztanék magamnak(ha NMM-t telepítettél, akkor néhány modtól eltekintve a telepítés egy gomb megnyomása(Intall with manager)). Megjegyzések: --Mind az improved Facias Textures, mind az Amnes Beautiful Characters mod helyett ezt a modot ajánlanám: Oblivion Character Overhaul --A teljesítményt erösen befolyásoló modok: QTP3 Redimized, Really AEWVD
7. Egyéb modok telepítése Nexusról, javaslom az alábbi stratégiát a keresgéléshez: az alábbi linken a legjobb 100 mod van listázva, viszont van egy Filter By opció, ahol egyes kategóriákat is válszthatunk(UI, Quest, stb..), és így az adott kategória legjobbjait nézhetjük meg)
8. Ha MINDEN modot feltelepítetünk, amit akartunk: BOSS telepítése(link #41108-ban), és futtatása
9. TES4Edit letöltése, a BOSS-os reportban azon modok megjegyzése, amely alatt ilyen típusú üzenet található: XX ITM vagy XX UDR Ezeket a modokat meg kell tisztítani, erre egy angol nyelvü guide található #41108-ban, ha van rá igény, akkor írok egy magyar leírást Megjegyzés: Nem opcionalis lépés, bármennyire is haladó dolognak tünik: rengeteg random crash elkerülhetö ezzel, és összesen szerintem nem tart tovább mint 5-6 perc)
10. TES4Edit Merged Patch létrehozása: újra elindítjuk a T4Editet, amiben alapértelmezésben az általunk telepített és aktivált modok vannak kiválasztva, ezt leokézzuk, majd miután minden mod betöltödött jobb gomb bárhol a modlistán, és Other->Merged patch(vagy valami hasonló). Kilépéskor mentsük el az új plugint, és ne felejtsük el aktiválni NMM-ben Megjegyzés: hozzáértöbbek a merged patchben kézzel átnézhetik a konfliktusokat, és javíthatják öket
11. Wrye Bash telepítése, Bashed patch létrehozása: a program elsö indításakor automatikusan keletkezik egy Bashed Patch, 0.esp fájl, ezen jobb gomb és Rebuild Patch, mindent hagyhatunk alapértelmezésen Megjegyzés: --hozzaértöbbek tudnak tweakelni a bashed patchen, ebbe most nem mennék bele --fontos hogy elöbb a merged patchet hozzuk létre, legjobb esetben a Wrye Bash ezt is belerakja a bashed patchbe
12. A két újonnan létrehozott esp(merged patch, bashed patch) a Load Order végére mennek, az alábbi sorrendben: merged, bashed. Ha a bashed patch létrehozása után néhány mod deaktiválódik, akkor ezeket NE aktiváljuk úíjra
13. Karbantartás: Minden komolyabb mod telepítése után 8-12-t javasolt újra végigjátszani(a "komolyabb mod" megítélését mindenkire rábízom, ha eleget szórakozott az ember ezekkel, akkor érzésböl tudja, hogy mikor érdemes új bashed/merged patchet csinálni)
14. Javasolnám a játék Windowed módban futtatását, az alábbi programmal fake-fullscreen módban(nekem ez láthatóan dobott az FPS-en)
Mod készítöknek tipp: Legújabb OBSE béta telepítése: v0021 Construction Set Extender használata(kell hozzá az eredeti CS)