Kiváncsi vagyok hogy mennyire kerülnek be egy adott város jellegzetességei a játékba (gondolok itt elsösorban az épületekre, pl a Notredam vagy a hires europai várak stb)
nem a mostani génjeinkkel vetették össze :) hanem a K-medencei honfoglalás kori és árpád kori sirokéban talált csontokéval
Igazad van, én csak azt akartam hogy nem kell kérni a készitöktöl, hogy rakjanak be ilyen összittya-magyar egységeket, mert nem lenne helyénvalo,sztem amugy sem tenének be. Hellyette is van miböl válogatniuk, és igy sem fognak mindent belerakni, mert ezzel az erövel majdnem minden országnál találhatnának különbözö etnikumokat maiböl különbözö egységeket képezhetnének. Sztem marad nálunk a jobbagy és a szekely lovas egység, esteleg még összemazsoláznak egyet a kunokbol vagy besenyökböl, vagy vmi magyar könnyülovas egységet. Remélem aránylag erössé teszik a könnyülovasainkat, mert az azért fejelttebb volt mint a nyugatiaknak, nem beszélve arrol hogy a 14-15 századig nem is volt igazán nehézlovas seregünk (max németekböl, azt meg lehet felbérelni zsoldosként) és a könnyülovasság volt mindig is a meghatározo nálunk. A nomád elemeket megtarthatnák mondjuk a 14. sz végéig, aztán felválthatnák öket a husszarok, és lennének mondjuk szerb husdar egységeink, ami mellett ott lennének még a magyar és székely könnyülovasok és a megerösösdött nehézlovasság. És megjelennének a huszita gyalogosok, számszerijászok, vmint a szekérvár harcmodor. Igy végülis minden korszakra lennének sajátos egységeink
Csak egy kérésem lenne... Fejezétek már be ezt a "Magyarok a legkirályabbak a világon" hülyeséget igen tudom hogy itt mindenki igazi MAGYAR de annyi forum van ahol ezt lehet hangoztatni sõt vitatkozni... nem lehetne ott folytatni? A játékot ugyis a jelenleg tanított történelem alapján fogják össze hozni.
" Mert mi meg mindig olyan sotetek vagyunk, hogy finnugor szarsagokat tanitunk!"
Csak a saját nevedben kérlek:D
Általában nemzetközi könytárban nézek utána annak ami érdekel nem magyar forrásokban.. Szóval pls ne általánosíts.. Egyébként pedig butaság egyetlen professzor minden szavát inni úgy hogy más szakmabelit meg sem tekintessz mivel így nem véleményt alakítasz hanem mesét hallgatsz...
jah és nem lehetne már abbahagyni a picsába a magyar õstörténetet...
jah és ez egy MTW2 topic...
jah és az a kérdés hogy iráni/türk/finnugur/hun/zulu eredetûek e a magyarak valahogy nem fogom fel miért lényeges bármilyen MTWs szempontból, hisz a kr.u. 1080 körülre a nomád életformát elég radikálisan felszámolták, legalábbis a felsõbb szinteken, és a magyarság hadviselése nem sok mindenben különbözött a nyugatitól, értsd nehézlovasság és hasonlók. Persze maradtak lovasnomád maradékok, ennek megfelelõen valszeg kapunk vmi lovasíjászt, de kb ez minden sztem, a peasant marad peasant, és aligha volt a valóságban különbség egy magyar várjobbágy, meg egy "feudal men at arms" között felszerelésben meg hasonlókban...
Esetleg a finnugor tábor indíthat topicot a CA forumán, hogy agyjanak valami bónuszt lovak ellen, mert kiborítja õket a halszag vagy mittomén, szépen a belesimulva az WE NEED THE SERBIAN EMPIRE and hasonszõrû topicok közé, mutassuk meg, hülyeségben sem vagyuk náluk kevesebbek.
na mind1, jó volna azért itt inkább a MTW2t kitárgyalni, szerintem abba mindenki egyet tud érteni, hogy a magyar õstörténet kérdése 1080-1530 között nem sok relevanciával bír.
megint off Én egyáltalán nem emlitettem itt finnugorokat ha jobban elolvasnád amit irtam, a türkmén az nem = finnel!!! Akiket irokat felsoroltam azok egyidöben publikáltak Lászlo Gyulával és Dienes pl biztos hogy nem volt komcsi, és ha elolvasnád müveiket, nem pedig vaktában reagálnál rájuk, akkor konstatálhatnád hogy egyesek ugyanugy elvetik a finnugor elméletet, mint LászloGY. csak nem gyártanak megalapozatlan nézeteket. Persze én nem akarom lekicsinyiteni Lászlot, mert ugyanugy töle is kellett olvasnom sokat, és is nagyszerü történész, csak azt mondom hogy tulzottan elfogult a magyarsággal kapcsolatban és nem mindig reálisan látja a dolgokat, persze sokmindenbe bele lehet magyarázni dolgokat, de azt bizonyitani sem ártana, és az köztudott hogy a kettös honfoglalást nem igazán tudta bebizonyitani. Söt már olyan felvetései is születtek, hogy jo akkor csak a magyaroknak egy töredéke élt itt az avarokkal, ez vhogy más elmélet mintha mi lettünk volna az avarok valojábam... De ha neked a források a mindened, az elég baj (ráadásul idegen források,mert egy magyart nem tudsz mutatni István elött) Talán kéne foglalkozni a leletekkel is, amik tényleg beszédesek, nem pedig egy távolbol szemlélö, iroasztal mögött ülö ember lejegyzett forrás, mellesleg sokkal hitelesebbnek tartom az arab utazok leirásait, akik nem kreáltak sztorikat annak a multjárol amit nem ismertek, hanem a jelent irták le de azt pontosan, szépités nélkül, a bizánci források sem rosszak, ugyebár türköknek hivtak minket, nem pedig hunnak és szittyának, bár ugy tom szittyának volt mikor irtak minket, de ezt is csak az általánositás miatt. Tehát visszatérve a leletekhez...szted lehet két nép ugyanaz a nép, akinek teljesen mástipusu temetkezése volt és más tipusu leletanyagokat találtak, vagy ugy gondolod hogy egy nép temetkezési stilusa egyik naprol a másikra megváltozik és kicseréli eszközeit egy másikra (vagyis ez tulzás mert a két nép eszközei, fegyverei hasonloak voltak, de a motivumok, lemezvértek ábrázolásai, nyilhegy tipusok stb. nem egyeztek, tehát nem voltak teljesen ugyanolyanok) De persze az is lehet hogy tudathasadást szenvedtünk és a szkita, egy ideig szkitaként temetkeztünk, aztán váltottunk átmenet nálkül. Mellesleg a Kárpát-medencéig követhetö egészen Khorezmtöl egy nagyjábol megegyezö temetkezés tipus, tehát az biztos hogy ott jártunk, ja és nem szkita tipusu.De biztos szkita öseink voltak azok, csak a hecc kedvéért máshogy temetkeztek és más szerszámokat használtak. Hülyeség Természetesen a különbözö népek találkoztak egymással és együtt is élhettek, rengeteg szokást átvéve egymástol, igy pl élhettünk hun vagy szkita leszármazott törzsek mellett (vagy gondoljunk csak arra hogy a kazár kaganátus hány lovasnomád népet gyüjtött maga köré, amiben mi is benne voltunk, ezek a nyugatiak számára szkiták voltak, mert azon a vidéken éltek ahol anno a szkiták és az ö szemükben ugyanugy harcoltak, mint akiktöl annyira fostak az okorban), de ez nem kell hogy azt jelentse, hogy egy nagy olvasztotégelybe kéne rakni ezeket a népeket és azt mondani roluk hogy ezek akkor a hunok, vagy szkiták (mint ahogy ezt a nyugat tette a középkorban és mindenkit leszittyáztak aki keletröl jött) Azt azért gondolom te is tudod hogy a hunonak és a szkitáknak aztán végképp nem volt semmi közük egymáshoz, tehát akkor most lehet szavazni hogy szkiták vagy hunok voltunk... Ha meg a leletek nem gyöznek meg, pedig képeken vagy muzeumokban te is megtekintheted a két nép tárgyait és saját szemeddel felfedezhetsz rajtuk különbésgeket (de arra is gondolni kell hogy meghamisitották öket és kamu az egész ), akkor végképp nemtom minek tudsz hinni. A dns kutátásokrol meg csak annyi, hogy amit már emlitettem, egyes magyarnak feltételezett temetkezési helyeken talált emberi csontok anatomiailag a K-medencétöl egészen khorezmig megegyeznek. De nem a szkita sirokban talált maradványok leleteivel. Végül pediglen, ezt a finnugor hülyeséget (bár kétségkivül vannak ugor hagyományaink, nem is kevés) már csak az ált. ás a középiskolákban tanitják, egyetemen nem!, hanem egyre inkább a türk származás kezd uralkodová válni, és sztem is helyénvalo az efajta, számos lelettel alátámasztott felfogás. És ezen nincs is mit szégyelni, a türkök is nagy birodalmakat hoztak létre a történelem folyamán. Engem sokkal jobban érdekel, hogy kideritsék, hogy tényleg milyen néptöl származunk, minthogy ráfogjuk büszkeségböl a szkitákra és hunokra hogy azok mi voltunk és egyfajta Hungar birodalmakat képzeljünk el, ami egész ázsia felét uralta egészen a Csendes-oceánig...
nekem a halszagu(finnugor) osok helyett a loszagu (hun, szkita) osok a valoszinubbek!
a dns vizsgalatokrol pedig annyit meg a japanokkal is tobb a rokonsagunk mit sok azsiaiaval! de ehez nem fuznek commentet... nem tudok vele mit kezdeni...
mennyivel lehet igazabb az amit Dienestöl, Kristotol és Bonát mint amit Laszlo Gyula professzor!? Laszlo Gy. prof. pedig a kommunizmus miatt irt a kettos honfoglalasrol! Gyakorlatilag o azt gondolja, hogy mar korabban is itt eltek magyarok!
Es jobban hiszek egy olyan tudosnak aki elveti a finnugor elmeletet! Aminek se fule se farka!Mint egy olyannak hogyjek aki finnugor parti!!! De teny nem ismerem az altalad felsoroltak muveit! Vagy nem jegyeztem meg a nevuket!
Jah a hamisitas a kozepkorban egyaltlan nem volt kirivo dolog! A kiralyok a szajuk ize szerint irattak meg a torteneseket! Kiemelve a maguk es az oseik tetteit! Ezer es ezer dokrol kiderult hogy hamis!
Jah masik 15 eve nem tanitjak a Finnek sem a rokonsagot!!!!!!!! Csak mi vagyunk ilyen nyomik hogy elvetunk minden uj tudomanyos kovetkeztetest es a fejunket a homokba dugjuk! Mert mi meg mindig olyan sotetek vagyunk, hogy finnugor szarsagokat tanitunk!
Ja igen, miota szelsoseges a szkita mult??? :-) Mirol beszelsz te??? Mi koze a szelsosegnek ahoz hogy nem hisszuk el a logikatlan, megalapozatlan tortenelmi ferditeseket? :) A tatarok szinten a szkitak rokonainak tartjak magukat! vajh tod hogy mivel jottek ide az elso koveteik???
Sztem nem ártan olvasnod Dienestöl, Kristotol és Bonátol is. Lehet hogy sok irásuk nagyon száraz és nem olyan lelkesitö mint egy Lászlo Gyula féle kettös honfoglalás, vagy a kitalált közékor, de sok mindent megtudhat belölük az ember, na és nem beszéve arrol hogy ök is nagy történész-régészek
Eleget tájékozodtam már rola...a szélsöséges és megalapozatlan nézetek nem érdekelnek, a szkitáknak az égadta világon semmi közük nincs hozzánk, max a könnyülovas harcmodort leszámitva, de még a fegyvezetük is más volt és másak voltak szimbolumaik, a diszitéseik, még a lovas temetkezésük is eltérö volt. Genetikailag is különbözöek voltunk a vizsgálatok alapján, akkor már inkább a hunokhoz áltunk közelebb. Az csak a "tudatlan" középkor kreálmánya volt, hogy minden nemzet ami könnyülovas harcmodort alkalmazott, az hun vagy szkita, ezért neveztek minket is hol hunoknak hol szkitáknak, és ez a magyar történetirásban is igy maradt meg a 19. századig (gondolj csak bele ez még az ázsionkat is növelte, még jo hogy magunkra vettük ezeket az elképzeléseket) A történetirokra nem minden szempontbol lehet hagyatkozni, mert azok nem ismerték pontosan honnan jöttünk (inkább csak találgattak) Nálunk a történetirás csak a István után jelent meg, a rolunk szolo külföldi irások is csak 8-9.sz-tol vannak és azokban is sok téves állitás van (sokszor összekevertek minket más lovasnépekkel, nézz utána, ahány forrást olvasol kb annyiféleképpen hivtak minket) Max az Etelközi tartozkodásunk ota születtek pontosabb leirások, a 8. század elötti források nem nyujtanak tul sok támaszpontot. Ezért kell hagyatkoznunk a régészeti leletkere és a modern tudomány adta lehetöségekre. A genetikai kutatások egyértelmü eltérést mutatnak a szkita hun és magyar leletek vizsgálata alapján, azt is kimutatták már hogy a türkök egy csoportjára hasonlitanak leginkább az ösmagyar dns leletek, a türkmének a mai napig azt állitják hogy a rokonaik vagyunk... (mellesleg a csecsenek is ugy tartják hogy a rokonaink ) Amugy vannak olyan elképzelések is hogy nagyon régen még távolkeleti türk mongol területekröl kezdtünk el vándorolni nyugat felé (a szkiták pediglen nyugatabbra éltek már a i.e. 6-7. sz-ban is) Tehát nem érdemes hülyeségekkel ámitanunk magunkat, ráadásul olyanrol amiröl már bebizonyitották hogy nem igaz. Ezzel az erövel nagyobb esélyünk lenne a sumerek leszármazottainak lennünk, mert azt ugyebár ugysem tudják vizsgálni és mért ne lehetnénk khorezmi türkök. A lényeg hogy ámitás nélkül is büszkék lehetünk a történelmünkre, még akkor is ha nem tudjuk pontosan honnan a francbol jöttünk
Hát ja. De ez az Illig gyerek, amelyik ezt az egészet kitalálta csak egy szenzációhajhász áltudós agyalágyult. Már szinte minden többé-kevésbé elismert és vezetõ történész megcáfolta (legalább olyan hosszú indokok sorával), és nem feltétlenül azért, mert mind totál vaskalapos konzervatív lenne...
Illig hülyeségeitõl függetlenül van kapcsolatunk a hunokkal és a szittyákkal, de ez a feltételezés már sokkal nagyobb körben elfogadott, mint holmi mesterségesen beiktatott több mint 300 év. ;)
Igazából jó dolog a kitalált középkor csak annyi valóságalapja van, mint a Da Vinci kódnak.... Elméleteket hipoteziseket lehet gyártani.. csak nyílt bizonyítékokat nem találnak semmire ami alátámasztaná a hamisítást míg a történelemkutatás meg szigorúan írásos bizonyítékokra hagyatkozik!!! Nem tartom valószínûnek, hogy a történéseket meghamisítanák:)
Egyébként látom szereted a paranoiépítõ mûveket... részvétem:D
A kitalált középkor elmélete egy érdekes elmélet, én magam is olvastam a könyvet, és elég meggyõzõ, viszont én meg beszéltem olyan hozzáértõvel akinek hiszek és õ azt mondta, hogy nem tartja igazán elképzelhetõnek a dolgot...
hat tevedsz, szvsz olyan szittyak voltunk mint a huzat! ;) egy torol a hunokkal! nem veletlen hogy a kozepkori kutatasok uj vonalan a mi legendainkat veszik alapul! 5 nemzedekre Arpadtol van Attila es ennek egyre tobb figyelmet szentelnek...
hat tevedsz, szvsz olyan szittyak voltunk mint a huzat! ;) egy torol a hunokkal! nem veletlen hogy a kozepkori kutatasok uj vonalan a mi legendainkat veszik alapul! 5 nemzedekre Arpadtol van Attila es ennek egyre tobb figyelmet szentelnek...
Nem rosz Bár sztem ezeket a szittya egységeket hanyagolni lehetne, mert tudtommal semmi közünk nem volt a szkitákhoz (az hogy mi szittyák voltunk, az olyannyira téves elmélet, mint mikor a hunokkal azonositanak minket), helyettük lehetne esetleg vmi kabar egység
Nemrossz...de volt nekünk klasszikus nehézlovasságunk is kopjával...már ha jóltudom.
Pharaoh: Igazad van,többnyire a nemesek harcoltak,de ha a szülõföld védelmérõl volt szó akkor a parasztok is fegyvert ragadtak.
Ha már itt kérdezted, ide is berakom. Itt a nagyszabású Hungarian Total War! :) Összeraktam pár lehetséges magyar egységet leírásokkal, értékekkel. Persze van benne fantázia jócskán, de próbáltam a tényekre hagyatkozni és minél több realitást vinni a dologba. A fegyverzet- és pajzstípusok rövidítése az angol megfelelõkön alapszik, mert a könnyû és a közép meglehetõsen hasonló mód kezdõdik. Szal itt van, lehet nézegetni, dícsérgetni, ócsárolni, korrigálni, és leginkább hozzátenni. Csak tessék! ;)
Serf (Jobbágy) A magyar parasztot a balsors nem kerülte el a történelem során, sokat szenvedett, de ha a hazát ellenség fenyegette, a véres kardot látva mindig harcba szállt dicsõséges módon Magyarország védelméért. A jobbágy kaszával van felfegyverkezve, védelmét jó esetben is csak bõrmellény szolgálja. Harci morálja ingadozó, de ehhez képzési területen történõ védekezõ harcban bónusz járul. K.k.:150, F.k.:5, Hsz.:100, Ms.:6, Fs.:10, Rs.:11, T.sk.:5, L.sk.:-, V.k.:3, Vé.:1, Bsz.:1, F.t.:l, P.t.:-
Hungarian Spearman (Magyar lándzsás) A középkori magyar harcos a két méter hosszú lándzsával a kezében (amire még rájön a 30 cm-es vashegy) hatásos arcvonalat képzett a sereg centrumában hosszú évszázadokon keresztül. Az idegen nehézlovasság gyakran szenvedett katasztrofális vereséget egy-egy ilyen egységgel szemben, hiszen a két kézre fogott súlyos döfõlándzsa (kontarion) még a hatalmas nyugati harcméneken támadó lovast is elérte. K.k.:200, F.k.:8, Hsz.:60, Ms.:6, Fs.:10, Rs.:11, T.sk.:6, L.sk.:-, Vk.:6, Vé.:2, Bsz.:1, F.t.:l, P.t.:s
Pannonian Archers (Pannon íjász) Ezek az ókori illírek egy alfajától, a Duna jobb oldalán élõ pannonoktól származó gyalogos íjászok voltak magyar részrõl az általános csataindítók. Összetett íjuk használatához olyan erõ kellett, amely csak szilárd talajon volt kivitelezhetõ, de így sokszázméteres lõtávjuk messze meghaladta a lovasíjászokét. Jellemzõ rájuk ez a ránkmaradt a fohász, amellyel a modenai lakosok imádkoztak Szent Geminianushoz nem sokkal a millennium elõtt: „a magyarok nyilaitól ments meg, Uram, minket!” K.k.:230, F.k.:10, Hsz.:60, Ms.:6, Fs.:10, Rs.:11, T.sk.:4, L.sk.:8, Vk.:4, Vé.:2, Bsz.:2, F.t.:l, P.t.:-
Carpathian Fanatics (Kárpát fanatikusok) Ez sokat tapasztalt és magas harci morálú egység a pogány hitet még máig megtartó elvetemedett harcosokból áll. Hátránya viszonylag átlagos harci képességei, ám ezt kompenzálja hihetetlen fájdalomtûrõ-képességével. A Kárpátok elszigetelt ormai közé még a legelvetemültebb német hittérítõ lovagok sem tudtak bejutni, de ennek csak egyik oka volt a mostoha terepviszonyok. Ezek az õsi hitet valló magyar fanatikusok nem ismernek sem Istent, sem embert… K.k.:350, F.k.:15, Hsz.:30, Ms.:7, Fs.:11, Rs.:12, T.sk.:7, L.sk.:-, Vk.:6, Vé.:3, Bsz.:5, F.t.:m, P.t.:s
Pecheneg Outlaws (Besenyõ útonállók) A besenyõk a magyarság õsi ellenségei, egyben kiváló harcosok, akiknek egy csoportja a koraközépkorban beolvadt a magyarságba. Nagy részük törvényenkívüli, de ha egy kis fosztogatásra van kilátás, szívesen csatlakoznak bármilyen sereghez Erdély hegyeibõl lezúdulva. Képességeit csökkenti, hogy bár képzett harcosok, moráljuk alacsony, ha a csata kimenetele bizonytalan, gyakran meginog a vezérükbe vetett hitük. K.k.:350, F.k.:30, Hsz.:30, Ms.:6, Fs.:10, Rs.:11, T.sk.:8, L.sk.:-, Vk.:7, Vé.:3, Bsz.:2, F.t.:m, P.t.:m
Scythian Swordsman (Szittya kardforgató) Ez a speciális magyar gyalogsági egység példátlan módon a késõközépkorig megtartotta õsi nomád életformáját, és továbbra is a harcedzettség jelentette legfõbb ismérvét. Az egység kétélû hosszúkarddal harcol, amely már egyfajta civilizálódásra utal, de ennek a folyamatnak a hatásai ennyiben ki is merülnek… Harcmodora és megjelenése félelmetes ezeknek a még õsi pogány hitet valló elszigetelt szittyáknak. Kiváló harci képességei által igen magas támadási és védelmi értékeit csak a hírhedt morálja haladja meg. K.k.:500, F.k.:25, Hsz.:20, Ms.:7, Fs.:11, Rs.:12, T.sk.:10, L.sk.:-, Vk.:8, Vé.:4, Bsz.:6, F.t.:h, P.t.:s
Cuman Horse Archers (Jászkun lovasíjász) Kis termetû ázsiai lovakkal manõverezõ, gyors lovasíjász egység. Viszonylag közelrõl nagy károkat tud okozni, de ennél a harcmodornál fennáll a közelharc veszélye, amely villámgyorsan megbontja sorait, így az egység szinte azonnal szétzilálódik, tehát érdemes odafigyelni rá. Azonban ha az ellenség már fejvesztett mód próbál menekülést találni, kitûnõ üldözõ alakulat válhat belõle. K.k.:300, F.k.:20, Hsz.:30, Ms.:9, Fs.:22, Rs.:25, T.sk.:5, L.sk.:7, Vk.:5, Vé.:4, Bsz.:2, F.t.:l, P.t.:-
Szekely Horse Archers (Székely lovasíjász) Az õsi magyar székely harcos férfiak a szívós és gyors mozgású belsõ-ázsiai tarpánon lovagoltak, még a félelmetes õsi magyar fegyvert, a visszacsapó íjat használva. Akár 200 méterrõl is képesek voltak az ellenségre rettenetes nyílzáport zúdítani, találati pontosságuk még levegõbe nyilazással is igen magas volt, ráadásul más lehetõség híján íjász voltukat meghazudtolva még közelharcban is megállták a helyüket. K.k.:450, F.k.:30, Hsz.:30, Ms.:9, Fs.:24, Rs.:26, T.sk.:6, L.sk.:10, Vk.:5, Vé.:5, Bsz.:4, F.t.:l, P.t.:s
Flail Scythian (Buzogányos szittya) Lovas magyar harcosok, akiknek fõ fegyvere a láncos buzogány, valamint az õsmagyar egyélû ívelt pengéjû kardféle, a szablya. Igaz, nem tipikus, de mindenképpen szilárd, dinamikus és kitartó nehézlovasság, amelynek vágtasebessége ugyan nem a leggyorsabb, mégis hatalmas kárt tud okozni az ellenséges erõkben, ha megfelelõ ütemben érkezik a megfelelõ helyre. Védelme elsõrangú, amirõl a kiváló nemezvért és a bõr lópáncél gondoskodik. K.k.:600, F.k.:40, Hsz.:20, Ms.:9, Fs.:12, Rs.:16, T.sk.:13, L.sk.:-, Vk.:10, Vé.:7, Bsz.:6, F.t.:h, P.t.:m
Alan Light Cavalry (Jász könnyûlovasság) A jászok az indoiráni népek északi csoportjához tartoznak, akik a koraközépkorban telepedtek le a történelmi Magyarországon. Felszerelésükhöz tartozik a bõrpáncél és –sisak, a lábvért, és az ívelt pengéjû régi keleti kardtípus a szablya. Lévén, hogy könnyûlovas egységet alkotnak, elsõrangú üldözõ és mozgáskoordinációjú alakulat, bár közelharci készsége és morálértéke nem üti meg a maximumot. K.k.:350, F.k.:25, Hsz.:30, Ms.:9, Fs.:22, Rs.:26, T.sk.:10, L.sk.:-, Vk.:6, Vé.:5, Bsz.:3, F.t.:l, P.t.:s
Highland Lancer (Felvidéki dárdás) A Kárpátok völgyeiben nevelkedett középkori magyar ifjak egyfajta kötelezettsége volt a harci képzettség, azon belül a dárdahajítás. Ezért mesterien bántak az õsmagyar hajítódárdával (pilum), amelyet csatában 5-10 méter távolságból vetettek az ellenségre halálos pontossággal. Az ily módon megtizedelt egység rendszerint már nem volt képes felülkerekedni a közelharcban is jártas magyarokkal, akik aztán mérföldeken át üldözték a fejvesztetten menekülõ idegen sereget. K.k.:500, F.k.:30, Hsz.:30, Ms.:9, Fs.:22, Rs.:25, T.sk.:11, L.sk.:12, Vk.:8, Vé.:6, Bsz.:5, F.t.:m, P.t.:m
Jelmagyarázat: K.k.: képzési költség – mennyibe kerül az adott egység. F.k.: fenntartási költség – mi pénzt emészt fel léte körönként. Hsz.: harcosszám – hány tagot foglal képzéskor magába. Ms.: menetsebesség – milyen gyorsan menetel. Fs.: futósebesség – milyen gyorsan szaladgál. Rs.: rohamsebesség – milyen gyorsan rohamoz. T.sk.: támadási sebzõképesség – milyen kárt tud okozni. L.sk.:lövedék sebzõképesség–milyen kárt okoz dobó-,lõfegyvere(havan). Vk.: védekezõképesség – milyen hatékonysággal védekezik. Vé.: védõérték – milyen szintû védõfelszereléssel rendelkezik. Bsz.: becsületszint – mennyire sziklaszilárd a harci morálja. F.t.: fegyverzet típusa–ált. könnyû (l.), közép (m.) v. nehéz (h.). P.t.: pajzs típusa – ált. kicsi (s.), közepes (m.) v. nagy (l.)
Ezek egész jó hírek, pláne acsatával kapcsolatos animációk. Még egy dolog érdekelne. Írják itt az interjúban, hogy a városok sokkal élõbbek és nagyobbak lesznek. Kíváncsi leszek, hogy vajon ha csak úgy magába a városba akarok benézni, mint a rome-ban, akkor az mennyire lesz "élõ"? Mert ugye a rombe-ba csak mászkálnak értelmetlenûl ide-oda az emberek. Jó lenne h lenne pl a piacon mozgás theát árusok vagy a házakból kimászkálnának az emberek vagy a kovácsmûhelyben és az istálóban is lenne élet. Szóval, hogy valóban élõ középkori város jellege legyen. Bár lehet, hogy ez már túl sok kívánság, hisz végül is nem sim city-t csinálnak:))
"If you zoom in during the fighting, you will notice that the animations have progressed greatly. The makers have recorded thousands of motion-capture sessions in order to create synchronized fights. Soldiers will block attacks, parry and combine movements in order to cleave their way through their opponents in a graceful way. Units with a hole in their stomach will go down with a “bang” and others will go looking for new meat to chop up. The fights no longer consist of set animations that are repeated until the opponent hits the dirt. The soldiers in the rearguard, who have no sparring partner, are forced to either to sling insults at the enemy, or quiver next to the mounts of friendly dead. This creates a realistic battleground, which increases the immersion dramatically. "
Emlékeztetõnek, valszeg ez most már tényleg így fog kinézni...
http://www.gamershell.com/download_1407.shtml
DÖBBENET.
Most találtam Totalwar forumon, érdemes elolvasni :
Q. First off, why don’t you tell us a bit about CA and its team? We obviously know about The Shogun and Jerome who are members but whom else forms part of the team?A. The team is actually made up of programming ninja. The Ninja skills are so up-to-date that each Ninja is assassinated and replaced by a new Ninja every 30 minutes.
But seriously the team is incredibly talented and we are very lucky to have such a great bunch working here. You are likely to see some new faces from the Oz team who are currently developing Medieval 2.
Q. Would you say the team works well together? A. Absolutely. The team has had a very low staff turnover in the last few years. This not only means we all know each other very well, it also means we have a wealth of experience working on the Total War series.
Q. What Inspires and drives you guys? A. We are all keen gamers ourselves and share a love of gaming. What’s more we are lucky enough to be in a position where we’re able to create the games that we want to play. It’s that passion for gaming and the desire to create games we love that drives us.
Q. We know that you have moved from a concentrated specific audience with Shogun TW and Medieval TW to a wider audience with Rome TW and its expansion Barbarian Invasion was this, in your opinion, a good move? A. It was a necessary move. In the Games industry you have to strive to be the best to stay competitive. This also means you need to produce games that are accessible to a wider audience. Making games that appeal only to specific audience just wouldn’t give us the resources to realise our vision and ambitions for the Total War games and the means to expand the series.
Q. I know this might be a secret and controversial topic but, have you any concrete plans for the next instalment in the Total War series? A. As you know, we’ve now released information on our new title. Medieval 2: Total War and we hope you are all as excited about it as we are.
Q. What elements of the Total war series do you wish to improve and expand on from Rome Total War to the next installment in the series? Assuming there is one. A. All of them. We’re always striving to evolve and improve the Total War series and when we look at Rome today we just see new possibilities to take the series further. Being able to take the foundations we have, the lessons learned and the feedback from the community and use this to further improve the series is a great position to be in and a very exciting prospect for us and, we hope, the fans.
Q. What about an expansion to Rome Total War, will there be another one? A. Watch this space.
Q. Will there be more patches? A. Watch this space.
Q. I’m sure you have browsed TWC and noticed our numerous Mod Projects, have any of these impressed you? Also, is it possible that the CA team might be inspired by these projects and their teams? A. We ‘re always impressed by the achievements of Total War mod teams. They are a talented bunch and some of them should be working in the industry.
Q. Do you regard the modding community as an asset to the popularity of the Total War genre? A. Completely. We certainly appreciate the role of the modders in the Total War community and have a great deal of admiration for the content they’ve been producing over the years.
Q. Is there any chance of CA releasing any tools to aid their modding in the near future? A. We have taken steps to improve the tools we use to create the Total War games and as with Rome, these tools will be made available to the modding community but we can’t go into any further details right now.
Medieval 2 will contain have one campaign that stretches from 1080 till 1530. It starts with the time of the knights and the crusades, going to the Mongol invasion and the gunpowder age and ends with the Renaissance and the discovery of America. In order to introduce the new player to the game mechanics, there will be a prologue campaign. There will be 21 playable and non-playable factions. You will recognize old friends, but you will also see new factions like Venice, Portugal and Scotland. Since every faction has his unique properties, different factions will offer different challenges in the campaign. For example, Scotland has a strong neighbor, the English. They will need to bide their time quietly before they expand their lands. Their troops consist of spearmen from the Lowlands and fickle savages from the Highlands. Once the Scots have bred sufficient warriors, they can trample over the English (not a nice view, with the skirts and all). The British Island will then be the perfect harbor from which to conquer the mainland. The English on the other hand have a weak economy at first, but they have excellent prospects. Their army is reliable and this is necessary, for they have to be on their guard for an alliance between the French and the Scots. The French have an excellent economy thanks to their rich farmlands, but they have to compensate for their weak foot soldiers by recruiting knights. Venice has an excellent starting position for they only have a “symbolic” starting army. Their economy is strong though and they can bribe, assassinate and attract mercenaries in order to expand. Because of the introduction of the new factions, there are more units to choose from (over 250!). Especially cool are the Gothic Knights whose horses, as well as themselves, are completely covered in steel Armour. Since most projectiles don’t hurt them, these fighters are very difficult to take down. The Turkish have a mortar that is modeled after that one that was used during the siege of Constantinople. The barrel is more than a meter long en the projectile that fits in it (stone, bullet, clowns) can weigh a couple of hundred kilos. In the ranks of the English, one can find the famous Longbow men, blokes who have bows with a length of over 2 meters. In order to protect them against cavalry, you can put spikes in the ground, which impale the knights who have bad horse-brakes. The Spaniards and Italians love gunpowder and the bullets that their musketeers fire, can pierce even the strongest Armour with ease. It goes without saying that these new units will bring new tactics to the field. In order to represent the chaos of battle, Medieval 2 uses the praised Rome engine, though there have been lots of changes underneath the hood. A predictable change is the higher number of polygons and the more detailed textures, which even allow you to read the names of the programmers on the tombstones. A new feature is that armies no longer consist of clones. There is a more varied collection of heads, bodies and limbs available to the soldiers. There are also more types of shields, weapons, Armour and even horses. The engine can thus render armies that are more “individual”. A second change is that settlements are represented differently. The developers want to do the huge cities and keeps justice and they strive for as much realism as possible. In Medieval 2, the castles and cities aren’t placed at “pre-fib” positions, but are nicely integrated into the landscape, even if steep hills or cliffs dominate that landscape. This not only creates more realism, but also brings more strategy with it. If you want to take the settlements, you now have to pass defensive barriers created by both man and nature. Most of the time, you will need the artillery to smash through the outer wall, while you use the siege towers to scale the inner wall. If your men managed to pries open the city gate, then you can let your units storm the keep with storm ladders. Of course, a couple of well-aimed cannonballs should do the trick as well. The localized damage (what you hit is what you destroy) also adds to the realism. If you zoom in during the fighting, you will notice that the animations have progressed greatly. The makers have recorded thousands of motion-capture sessions in order to create synchronized fights. Soldiers will block attacks, parry and combine movements in order to cleave their way through their opponents in a graceful way. Units with a hole in their stomach will go down with a “bang” and others will go looking for new meat to chop up. The fights no longer consist of set animations that are repeated until the opponent hits the dirt. The soldiers in the rearguard, who have no sparring partner, are forced to either to sling insults at the enemy, or quiver next to the mounts of friendly dead. This creates a realistic battleground, which increases the immersion dramatically. As every TW game, Medieval 2 also has a turn-based side to the game. It has the same 3D map as in Rome, on which you can block mountain passes and blockade areas of strategic importance with your forces. A difference with Rome is that you can choose whether you can develop your settlement in a castle OR a city. A castle improves your military and a city boosts your economy. A stronger economy allows you to bribe your enemies. If money doesn’t work, you will need to attract mercenaries in order to defend your lands. A castle requires much less management than a city, but cities grow more important as the game progresses. On the campaign map you can see “agents” running around, including assassins, priests and princesses. Most of them are under your control and you can use them in non-military interactions with other factions. A princess can be used to negotiate or to marry (once), so that you can cement an alliance with another faction. Merchants can be used to open new trade routes or you can order them to “attack” an enemy faction, thus disrupting its economy. A priest spreads the faith, but can become a heretic. In that case, the AI takes over control of your servant and uses him to undermine religion in your territory. You better not let him continue unabated, because there is, like in Rome, an external force : the Pope. He will not come enter your doorstep personally to smash a bible on your head, but he can excommunicate you and you will gain a lot of enemies. If the Pope likes you, he will warn your enemies to cease hostilities with your faction. Also, the campaign map is much larger than in Rome since you can also discover America. In the beginning, this isn’t possible, but once you have the technology to cross the ocean, nothing will stop you. In America, you will find unique and lucrative resources like tobacco, chocolate and, of course, gold. It goes without saying that they will do wonders for your treasury and if you convert some heathens, you will become a good friend of the Pontiff. Of course, conquering America isn’t going to be a breeze: the Aztecs aren’t too happy about your presence and it will take more than a sneeze to conquer them beneath your boot. Their numbers and fanatic zeal will compensate their lack of military technology. A harbo in the New Land however can bring you closer to your end goal: Total Domination!
The Interview: Quote: PCGP: Can you tell us a bit more about the team?
Prasant Moorthy: Medieval 2 is being developed by a section of CA in Brisbane, Australia. At the moment, the studio has 37 members and the most of them have worked on previous titles of the Total War franchise (including Spartan Total Warrior). Medieval 2 will be our first solo project.
PCGP: What is the role of religion? Will it affect the gameplay like it did in Civilization 4?
Bob Smith: Religion was very important in the medieval period. If we ignored it, we would break the realism of the game. Religion will be more important in Medieval 2 than in any other TW title. An important aspect is that player needs to be on the good side of the Pope. The Pope will formulate, just as the senate in RTW, requests. These are, for example, to organise a crusade against the Muslims, Orthodox factions or pagans. The faction who manages to succeeds in his mission first, will gain lots of prestige and wealth. If you grant this request, and others, the Pope will think of you as his friend. Another way of keeping him friendly is to build cathedrals and convert your population to the Catholic belief. The Pope will then warn your enemies to cease hostilities against you and he will accept suggestions of your faction to declare a crusade against a faction of your choice. If you disregard the requests of the Pope, he will become irritated and sent inquisitors to your lands to kill the infidels. He can also excommunicate you, which makes you lose lots of prestige with the religious populace. If the Pope dies, for any reason whatsoever, a college of cardinals will elect a new Pope. If one of your priests is a cardinal, he can participate in the discussion regarding who is to become the new Pope. And if he is very successful, he might become Pope himself, thus ending any difficult relationships you might have with the Pope.
PCGP: Will settlements work in the same way as in Rome?
PM: There are six levels of development, from humble villages tot vast cities and from wooden forts to stone castles. Settlements can now be either a city or a castle, and each has their own unique tech-tree. Castles are ruled from a feudal system, have an excellent difference, and allow you early in the game to recruit strong units. However, because of limitations in space and management, they will never contribute the same amount to your economy as your cities do. Cities are excellent for trade and technology and as the game progresses, they will grant you the best units. On the lowest level of development, you can change your cities in a castle and vice versa. However, buildings that aren’t compatible with the new type of settlement will be lost.PCGP: Can you give some examples of buildings that can be build in your cities?PM: There are a lot of new buildings who will grant access to new units and possibilities by upgrades. Churches and Mosques will spread the faith in your settlements and will give access to priests. Cannon foundries will give you gunpowder-based artillery and a smith will improve your units with better armour and weapons.
PCGP: When can we start conquering?
BS: For now we cannot give a fixed date. Let us say that with some luck it might be possible to play this game this year.
Olvasgattam az idegen forumokat az adott linken, egy két érdekesség:
- külön lehet eldönteni, hogy a települést VÁROSnak (+kereskedelem), vagy KASTÉLYnak fejleszd (+katonaság opciók), attól függõen mire van szükséged. Remélem ez azt jelenti hogy lesz külön a klasszikus MTWs várostrom és fallal körülvett RTWos városostrom. Volt valami említés erõdökrõl, remélem lehet majd kõ végvárat építeni, baromi nagy fun volna védeni... :)
- a NAGY durranás : lesznek ugye a katonák közti harcban kivégzõanimációk... na a külföldi fórumon azt okoskodták össze, hogy ugye még mindenki emlékszik a RTW elsõ trailerére, ahol a barbárok in-game engine grafikával nyomulnak, de nem csak csapkodják a másikat, hanem konkrétan beledöfik a kardot a légionárius hasába, az ottragad, mire megmarkolja a nyelét és elrúgva a hullát kiszabadítja a kardot.
Na most elképzelhetõ hogy a MTW2 már ez lesz. :)) Álltítólag a CA-s fejlesztõk annó úgy nyilatokoztak a RTW-s trailerrõl, hogy tervezték hogy ilyen legyen a progi de aztán kivették, valszeg nem bírta volna el egy gép sem... de ha valaki megnézi a black and white-ot, ott már full animáltan harcolnak a vitézek.
A másik fun dolog hogy a fegyver/páncélfejlesztések látszódni fognak a csatában az egységeken... azaz ha a Peasantok fele gótikus páncélban vírit és kétkezes kard van nála, nem bizti hogy a miliciát kell arra az egységre ráküldeni. :)
A öldöklés következtében szétspriccelõ vér megjelenik az egységek ruháján. :)
A screenshotok alapján mintha a katonák a megfelelõ fegyverre váltanának harc közben, ez pl engem az RTWben idegesített, hogy a lovasság mindig lándzsával ment, a roham után is... pedig volt második fegyver, az ALT+klikkel lehetett elõhívni, csak soha nem használták...
Na ja az nem volt egy rossz játék.Nem tudom. Azért az, hogy megtervezd a hajókat és lemodellezd õket a különbözõ nemzeteknek különbözõ skineket és poligónokat adj. Szerintem megduplázná a játék elkészítésének idõtratamát. Valóban nem lenne rossz de üzletpolitikai szempontból nem fogják elkészíteni.
Óhh..Centurio...mekkora játék volt...nemcsak h tengeri csaták voltak hanem gladiátorviadalok,kocsiverseny...hmm :)
Amugy a Shogunban nekem is tetszettek a videóbejátszások, hiányoltam is az MTW-bõl.Azért ha lenne inkviziciós videó az kemény lenne :D Jah meg a magyar intro-videóra én is kiváncsi lennék,remélem nem állítanak minket be gagyi népként.
Azt nem tudom hogy ilyen lesz mert efféle volt a Rome-ban is. Én arra gondolok, hogy pl orgyilkosságnál ha papot vagy hercegnõt vagy tábornok stb kínyírsz vagy ha elbukik valamelyik ügynököd akkor ezekrõl lesz video akárcsak anno a Shogunnál:)
Na azt nagyon remélem hogy a tengeri csaták végre lejátszhatóak lesznek és a kisebb, de erõs flottákkal mászkáló népek is boldogulhatnak és nem az nyer aki több hajót tud gyártani X idõ alatt.
Én a Rómával kezdtem és csak utólad néztem meg a medievalt, nem sokat játszottam vele pont az ólomkatonák miatt, nekem nem jött be. Rómában a terepasztalon sokkal jobban ki lehet használni a térség adottságait, elzárni a hágókat, dombra telepedni és rákényszeríteni az ellent hogy hegynek felfelé támadjon, Egyiptommal becsalni az ellenséget a sivatagba ahol nekem bónuszom van neki viszont gyorsabban fáradnak a csapatai vagy pl barbárokkal erdei csatát provokálni a hellén falanxok ellen hogy ne tudják tartani a formációt, ambushokkal komplett légiókat lemészárolni stb... Szerintem a terepasztal a jobb :)
Az biztos, grafikailag, anti klónilag rendben lesz a játék. A csaták/ostromok megvalósítását is reformálják, ami szintén jó. (Az ostrom ugyan nem jött be a Romeban, de talán itt végre olyan lesz, mint kell lennie.) A stratégiai részre viszont nagyon kiváncsi vagyok. Az az igazsgág, hogy az évszakos megoldást tartom jónak. Sokkal nagyobb szerepet szánnék pl: aratás, vetés az utánpótlás miatt, a tél szerepe a felvonulásoknál/ostromnál, a tengeri rész megerõsítése (itt pl. Velence és Genova szerepének elõtérbe helyezése a FELFEDEZÉSEKIG)! A mongol betörést eszéletlen, "szinte kifogyhatatlanná" tervezném, hogy tényleg átütõereje legyen amilyen volt is. Nem engedném, hogy pl. egyes népek (pl. a készítõké :) ) csakazértis sokkal erõsebb legyen, mint az történelmileg volt. Tényleg jöhetnek a kis assasinos videók, feldobták a hangulatot a Shogunban is. :) Jó lenne, ha nem lenne épület limit (ha jól emlékszem volt a Medievalban ...?), viszont pl. a várépítés és város fallal között lenne különbség! Lenne arra lehetõség, hogy te válaszd meg egy adott területen, hogy hová teszed a várat és a várost! A diplomáciát is remélem megerõsítik majd, sokkal több lehetõséggel mint volt. Ráférne. Tényleg dinasztia benyomása legyen a dinasztiának, és pl. a gyerekeket az adott nép korhû nevei közül lehessen elnevezni, ne adjon vmit és kész. Ha pl. magyar vagyok, egyrészt magyar hangzású nevek közül lehessen választani (István, Géza, László, Béla, Mária, Erzsébet, stb.), másrészt az asszony népének nõi és akár férfi nevei közül - külföldrõl való (Péter, Gizella, Beatrix, stb.), és ha nem (Judit, Ágnes, stb.). Aztán ha pl. bolgár nõt vesz el a herceg, akkor megmaradjanak a család korábbi származására utaló nevek, plusz ehhez jöjjenek hozzá a bolgár nevek pl. Így lehetne változatos, de "ingame történelmileg" hû örökösöket (fiú, lány) elnevezni. Pl. a Genghis Khan címû KOEI játékban ez pl. királyul volt megoldva. Külön lehetõség volt arra, hogy harcolsz, építesz, fejlesztesz, kereskedsz éppen, vagy dugod az asszonyt (de tényleg). Utóbbinál néha 4. próbálkozásra esett teherbe az asszony, szóval nem random volt az utódlás. Ezzel meg lehetne állítani azt, hogy vki abszolút történelmietlenül Egész Európát meghódítsa, mert pl. ha nem talál feleséget, nem születnek utódai, kihal az uralkodóháza, ami - a Gemghis Khanban Game Overhez - itt pl. abszolut anarchiához vezethetne (pl. ami 1301 után volt nálunk: sok kiskirály, zéró királyi hatalom. Aztán ezt lehetne újból visszaszerezni ...) Szóval kéne királyi teendõk lehetõség is, a harci lehetõségeken kívül. Ha esetleg nem évszakos lenne egy-egy ország köre, akkor lehetne úgy, hogy: harc/diplomácia/harc. Ezzel halad is a hadsereg, kereskedik/diplomáciával, stb., vagyis az ország belsõ ill. külsõ teendõivel is is foglalkozik az uralkodó, vagyis a player, nem nõnek irreláisan hatalmasra a Birodalmak, stb. Aki ismeri a Genghis Khan címû progit, az tudja mirõl próbálok regélni. Ha annak egyes elemeit ötvöznék mai grafikával, nem körökre osztott lenne a harc, mint ott, stb, stb, akkor nagyon nagy program lehetne a medievalból, vagy a 3. részébõl.
Ja azt olvastátok, hogy vissza hozzák a kis mini videó bejátszásokat mint anno a shogunnál?:)
Na igen ez nem lenne rossz. A medieval1-ben jól meg volt csinálva, hisz voltak évszakok. Ezt a rendszert nyugodtan vissza hozhatnák és akkor nem nézne ki úgy mint a rome-ban, hogy 3-4 év eltelik mire a sereged eljut az ellenséghez.
Zágráb szintiszta magyar város volt-nevetéges Az, meg az is hogy ezt csak te állítod. Az viszont tény hogy nem a horvátok hozták "hozományként" a perszonálunióba, hanem a mi saját területünk volt, amit késõbb hozzájuk csatoltak. De õk legalább ott voltak, tettek érte valamit, és legfõképp: nem üldözték a magyarokat, mint ahogy a román és szerb fasiszták tették.
nekem ez is megfelel, és ezzel még az évszakokat is belerakhatják, ha 4 részre osztják fel az évet amugy meg mondom az lenne a legjobb ha mindkét térkép bekerülne, én mind a kettön jáccanék, még a taktika is eltérne kicsit a két játék között. Ha ezt megcsinálnák, nagyot dobnának vele
OFF Ez igaz, télleg nem volt nagy szerepük, a jogok és a kiváltságok számitottak, nem a hovatartozás, ezért is asszimilálodott az idegen ajku nemesség, mert igy birhatták a "magyar föld" jogait, az meg már senkit nem érdekelt akkoriban hogy az illetö milyen eredetü, a lényeg hogy magyar földön élt ezért magyarnak számitott. Az alsóbb néprétegek meg ugye nem asszimilálodtak, hanem saját hagyományaikat örizték, na és persze kiszolgálták a felsöbb rétegeket, akik meg leszarták, hogy az a bizonyos paraszt, polgár netán a teljes falu milyen származásu, a lényeg hogy az itteni törvények szerint éljen és szolgálják urukat (söt több idegen nemzetiségü településen még saját jogaikat is érvényesithették egymással szemben, gondoljunk csak a szász városokra). Amugy ezek a nem asszimilálodott rétegek kezdek a 19 századtol "magukhoz térni" és nemzetiségi jogokért (pl anyanyelvü oktatásért) "kuncsorogni". És ugyebár nálunk is ekkor kezdett fellángolni a nacionalizmus, ezért az akkori honatyáink igyekeztek csak csinyán osztogatni ezeket a jogokat, igy a legfontosabbakat (bár igy is haladoszellemben viszonyultunk a kérdéhez) nem adták meg (pl az anyanyelvü oktatást nem tették kötelezövé a nemzetiségü többségü városokban, ezzel szemben a magyar kötelezö volt) Sztem ez is az egyik oka volt a szabharc bukásának, a szerbek ugyanis mellettünk harcoltak volna, teszem hozzá nem kis sereggel, ha ezeket megadjuk, és Erdélyben is kevesebb román ellen kellett volna Bemnek harcolni. A szlovákok nagy része pedig még igy is mellettünk volt. Csak a horvátokra nem számithattunk volna, mert Jellasics ugyebár már korábban lepaktált az osztrákokkal. Aztán a Dualizmus létrejöttével még inkább alábbhagyott a nemzetiségi jogok osztogatás, inkább a visszavételük került elötérbe, ugyanis nyeregben éreztük magunkat, csak Kossuth látta hogy ez nem fog sokáig tartani (a dunai konföderáciora gondolt ekkor már), és igy is lett a vh-ban rossz oldalon voltunk rosz idöben, a nemzetiségek pedig megbosszulták amiért lenéztük öket, a csehek pedig azt sérelmezték a legjobban hogy anno leszavaztuk a trializmus gondolatát, igy ök nem kerülhettek be a "kiváltságosok" közé, talán ha a trializmus lett volna és nem dualizmus akkor a felvidék most is a miénk lenne, vagy legalábbis a többségben magyarok lakta része. Dehát tény, Benes jo politikus volt, tudta hol kell elkapni a nyugatiak tökét :) Mondjuk akkoriban is voltak nézeteltérések különbözö nemzetiségek között, nem hiába keletkeztek az egyes nemzetiségekre vonatkozo közmondásaink (sztem a legöbb cigányokkal kapcsolatos :P )Az viszont tény hogy a zsidokat már akkor is mindenki utálta és üldözték öket rendesen europa szerte, a legtöbb europai országbol ki is tiltották öket a 12-13. századtol (természetesen az arabokkal együtt), mi meg a lengyelek pedig általában befogadtuk öket és fontos szerepet tölthettek be a kereskedelemben, Kálmánt ugy tudom az egyik nyugati uralkodo kérdöre is vonata hogy mért ilyen elnézö törvényeiben az izmaelitákkal és az arabokkal keresztény uralkodo révén, ö meg kiállt mellettük, azzal hogy amig bajt nem okoznak csak az ország hasznára vannak. Késöbbi uralkodoink aztán korlátoták jogaikat, pl András már nem engedte hogy cimekhez és földhöz jussanak, de üldözés soha nem volt. hü ez egy kicsit off volt, bocsesz Ja és még annyi, hogy Hunyadi Jani román származásu volt(az apja még magyarul sem tudott) nem szerb és ez tény el kell fogadni, az más hogy akkor kurvára nem számitott, nem a származás volt a lényeg, hanem a tettek, ö pedig asszem elég sokat tett Magyarországért és nem verte érte a mellét sem románként sem magyarként, ö csak azt az országot védte amiben élt, az otthonát Csak ma (az utobbi 100 évben) ilyen elfajzott ez a nemzeti kérdés, pedig a legtöbb embernek fingja sincs hogy mi volt akkor és ezt hogyan is fogták fel annak idején, utolag pedig az embernek csak a szája tud nagy lenni, és ez oda-vissa igaz a szomszédos országokra is és idehaza is. Persze elég szomoru hogy pl a cseheknek és románoknak milyen hülye elképzeláseik vannak a történelemröl és a sok "agymosás" miatt nem létezö dolgokkal harcoskodnak (én már láttam pl olyan román atlaszt, amiben a 17. századi Erdélyt mint Romániát ábrázolták). És persze ezek ellen fel kell szolalni, de kulturáltan nem pedig ugyanolyan stilusban mint a másik és ráadásul hasonlo fasságokat állitva (pl olyan hogy itt szintiszta magyarság volt mikor idejöttünk, meg Zágráb szintiszta magyar város volt-nevetéges), mert ezáltal mi is csak lealacsonyodunk. A lényeg hogy ésszel kell felszolalni a sérelmek ellen, nem pedig hasonlo hülyeségeket kreálni. Amugy meg örüljünk hogy mi tuti benne leszünk a játékban, a cseheket meg eszi a penész,aztán ezek után hogy ennyi hülyeséget hordanak össze- vissza a forumon, most már biztos Bohémiát fogom elsöként meghoditani :D na sorry az offért, ezentul igyekszem a játékra koncentrálni :)
egyetértek maximálisan :) bár nekem tetszett a terepasztalosdi is, végülis annak is vannak elõnyei :) de tényleg a többkör/év lenne a jó és nem az egység turbósitás :)
Én is inkább így gondolkodom:) jobb lenne ha mondjuk egy kör 2-3 hónap lenne így 1 év 4-6 kör alatt érne véget. dobna a hangulaton igencsak. Az egységeket nem gyorsítanám... A ólómbábús tologatós meg a legnagyobb erénye volt a MTW-nek szerintem:) Én imádtam (mondjuk én szeretem a hexa-s csont stratégiákat... ez a terepasztalosdi nem tetszik mert elég hülyén van megoldva...
Felfoghatod úgy is hogy egy kör nem fél év hanem csak egy hét. Nem lenne jó ha begyorsítanák mert az AI nem igazán tudná kezelni, összevissza kezdene foglalgatni (mindig a könnyebb célpontra hajt, általában a biztonságosabb hátország az õrizetlen) pár kör alatt a spanyolok tartományokat szereznének Arábiában és Skandináviában :DDD
amugy a medieval 1es (vagy inkább shogunos)féle engem sem zavarna, bár ott is a távmegtétellel volt bajom...hát mondjuk semmi sem lehet tökéletes. Mondjuk kiadhatnák a játékot mindkét térképtipussal, ugy hogy választani lehet kampány elött hogy melyiken akarja az ember nyomni (sztem amugy ez nem is kivitelezhetetlen) és akkor mindenki elégedett lehet
"romeszerü" lesz tutira, irták is a forumban vhol. jaj csak nagyon-nagyon remélem, hogy egy kör alatt többet lehet majd mozogni az egységekkel, mert mindigis az irritált a romeban hogy ha el akartam juttatni egy seregemet a birodalmam egyik szegletéböl a másikba, megöszültem, mellesleg a katonáim is ha azt nézem hogy hány évükbe telt ez a müvelet, egy rokkantnyugdijas gyalogosan hamarabb beutazza a világot mig ezek "átutaztak" egy országrészen. De még a hajok is csigalassusággal közlekedtek. Sztem a játék is sokkal jobban felpörögne ha nagyobb távokat lehetne megtenni körönként, arrol nem is beszélve hogy a realitását is növelnék. Ha vki esetleg irna a fejlesztöknek, akkor megköszönném ha ezt is megemlitené, én mivel nem baszélni túl jol englishül, ezt meghagynám a nálamnál okosabbaknak
Na én igazság szerint a térképre nagyon kíváncsi leszek. Egyrészt. Milyen mélységben fogják ábrázólni amerikát és egyáltalában fogják e, és lehet e területet hódítani? A másik dolog ezzel kapcsolatban, hogy milyen lesz a map? Mennyire részletes? Szerintem nem lenne rossz ha mondjuk egy provinciához több város is tartozna. Másik dolog. Ugye a játékban lesznek Mongolok és Aztékok is. Namost akkor ezekkel lehet már lenni a játék elejétõl vagy ezek csak egy meghatározott kortól lehetnek játszhatók?
Asszem katolikus, ortodox, iszlám és pagan benne lesz plusz lehet hogy még pár extra és már RTW:BI-ben is baromi fontos figyelni rá, a szent hadjáratokkal, pápával stb érzem hogy baromi kellemesen lehet majd vallás vonalon is kavarni [#hehe
Népírtáson nem a lázadók lezúzását gondoltam hanem mint BI-ben a térítést, domináns vallás helyett domináns népet választasz a tartományban és a többieket kinyírod. Ezt akkor megtehette a vezetés, reális lenne de semmiképpen sem "politikailag semleges"
de pontosan meg nem tudjuk hogy milyen es mennyire eros befolyasa lesz stb.. Egyebkent a nepirtas eddig is benne volt TW gamekban, romeban keresztrefeszites, mtw ben ha jol emlekszem volt valami inkvizicio!?
az egyebkent nepirtas ha a pestises kememet beviszem az ellen varosaba? :-))))
Bucser: szerintem ez a nehany felig off hozzaszolas nem oszt nem szoroz! ;-) Ha a valós történelmi menetet akarják elénk tárni az MTW2 vel akkor, simán figyelembe kéne venniük ezt is!
idézet a fentebb berakott linkbõl: "Az Alföld újkori benépesítésében jelentõs szerepet játszottak a nemzetiségek is. A török hódítók elõl menekülõ szerbek a 14. sz. végétõl rendszeresen kaptak letelepedési engedélyt a magyar királyoktól és a D-mo.-i földbirtokosoktól. Legnagyobb tömegben 1691-ben a sikertelen törökellenes felkelés után költöztek be a D-alföldi megyékbe"
Nõ a lakosság ergó->nagyobb jövedelem! Nõ a nemzetiség-> nagyobb esély lázadásra és más lehet a vallásuk a bevándorlóknak! Ezek óriási szerepet játszottak a történelemben!
MTW2-ben en ugy erzem tobbet forditanak a gazdasagi reszre mint eddig barmikor! Ami nagyon jo dolognak tunik! A kereszteshadjaratokat remelem nem cseszik el ugy mint MTW1 ben :-) ott valahogy nem jot be! ;-)
A nemzetiségek nem lesznek benne és ez nem is baj, csak úgy lenne értelme ha a szervezett írtásuk is lehetséges lenne de akkor sohasem játszhatnánk a játékkal mert kiadni se engednék.
hopsz egy kicsit egybe csusztak sebaj akit érdekel ugyis kisilabizálja.
konkrétan erröl még nem esett szó ,de lejebb irtam pár info-t a gameröl ami érdekes lehet.aki tud angolul az szemezgessen ittittés itt ezeken az oldalakon elég sok info van föleg az utolso linken.
NEm tudom nem igazán fogod, hogy inkább a gameval foglalkozzunk...
Volt valaki írta, hogy a Rome Total Realism modot készítõ csávó mondta, hogy ehhez is csinálnak majd modot. úgyhogy valósághûségre semmifélekjéppen nem lesz panasz:) Legalábbis egy idõ után:) Addig meg elleszünk azzal ami van:)
Népeket ítélsz el ezer évrõl és milliónyi emberrõl általánosítva Én? Õk verik a nyálukat ránk, csoda hogy mi meg visszaszólunk? Teljesen természetes. Aki engem utál, aztnekem is jogom van utálni.
A történelemben szinte mindig is egy többnemzetiségû államot alkottunk Azzal a különbséggel, hogy mi csak hagytuk hogy idegen elemek is idejöhessenek, esélyt adtunk nekik hogy magyarrá válhassanak ha akarnak, az más kérdés hogy nem akartak. De ezek sose voltak itt elõttünk, mind "gyüttment". A szerbek saját bevallásuk szerint is koszovóbol jöttek, a románok valahonnan bulgáriából menekültek ide a török elõl. Egyedül a horvátok akik itt voltak, de a perszonálunió elõtti horváto. csak a dalmát tengerpartot takarta, pl. még Zágráb is echte magyar föld volt.
Jó gyerekek, hagyjuk már abba flémet hogy ki kinek a fija borja volt, meg hogy a csehek mennyire hülyék a másik forumon.
Nem kéne már végre megérteni hogy TÖKMINDEGY mit/mennyit pofáznak, a fejlesztõkre SEMMI hatása nincs az ilyen színvonalú dolgoknak.
Maradjon meg ez a topic a MTW2-nek és ami infó van róla.
Tudja már valaki milyen egységek lesznek bennt, és fõleg hogy a magyarok mit kapnak?
Hunyadi Jancsi magyar volt, valamelyik õse volt rác (szerb), nem oláh, csak a románok szeretnék lenyúlni. Matyi king viszont már minden tekintetben full fajmagyar volt. :DD
simán bevehetnék, hogy egy-egy tartományban 1. milyen vallásuak milyen arányban vannak jelen 2. milyen nemzetiségûek milyen arányban
-> mire lehetne használni? nagyon egyszerû, ha teszem azt van olyan tartományom ahol nagy a német nemzetiség és én a németekkel hadakozok, akkor lázadjanak fel! vagy, elejét véve a lázadásnak adókat csökkenteni, németeket kitelepíteni stb... Bár abban az idõben inkább a betelepítés volt fontos a királyok számára és nem a kitelepítés... :-)
Viszont az, hogy mely területeken mikor milyen arányú volt a nemzetiség az óriási vitákat gerjesztene a tw fórumain az tuti! :-)))
Ejtsük már ezt a flame-t... meg a nemzetiségi kérdéseket.. szerintem qrvára nem a játékhoz tartoznak....
én kajakra nem értek veled egyet! ;-) de! nem ellenségesen mondom! és mivel a medieval2 mint jatek meg nincs kinnt ezert siman belefer a topicba szerintem! ha megse ne kovezzetek meg :-)
azert a tobbnemzetisegu allam, szvsz a mongol vész után ok de elõtte? kizárt... minimális lehetett!
hunyadi erõteljes román ág? szerintem ez az erõs túlzás, volt benne jah, én olvastam olyat, hogy H. János nagyapja volt oláh, akkor Mátyásnál már hányadik generáció? 4ik generáció? Én nem olvastam sehol hogy tudott volna románul! Azt igen, hogy apja János még beszélte a nyelvet, sõt 4000 román származású lovas volt a seregében, akikkel jól megértette magát. Akkor a románok még nem voltak ilyen bunkók mint most! Az én egyik nagyapám is perfektül beszélt németül, pedig a családunk 1500 as idején jött ide! Mátyásnak vajh mennyire lehetett fontos a származása ha már a nyelvet sem beszélte, míg az én õseim 500 éván át õrizték... Szerintem magasról tett arra, hogy román származású lenne! Biztos hagyott volna valami nyomot erre vonatkozóan.
Egyébként szvsz a nemzetiségek akkor is ahítoztak volna a földünkre, ha jogokat adtunk volna nekik! Lényegtelen. Mert a kárpát medence olyan kibaszott jó hely, hogy akik kívül éltek azok irigyelték tõlünk! És meg akarták szerezni! De tudod mit? Én azt mondom aki õrzi a származását egy olyan országban ami nem a hazája, és, és ez a legfontosabb megõrizheti a származását és szaporodhat anélkül, hogy elûznék az ne panaszkodjon azért, hogy jogokat kapjon! Nézd meg hogy a Mátyás népszámlálásában számba vett mennyi is asszem 300 oláh családból, mennyire növekedett a számuk a 19 század végére 3 millió? Majd nézd meg mennyire csökken az erdélyi magyarok száma az elmúlt 90 év alatt... Akkor ténylegesen ki is üldözi a másikat? Tod mit? Én azt mondom, oké ne lehessenek ott magyarok jogilag, ne vehessenek részt a kormányzásban, de Ne üldözzék el õket! Hagyják õket szaporodni ;-) aztán majd remélhetõleg túlnépesedik a románokat erdélyben ;-)