Mi lehet a baj akkor mikor felteszem a half life 2 episode one-t és a fõmenübe belép, majd rámegyek hogy new game és a pályákat is beadja de amikor rámek az elsõre újra visszalép a fõmenûbe? mi lehet a baj?
hellotok!! Valaki nem tudna nekem 100% küldeni? mert véletlen letöröltem a játékot és a végén tartottam
csa all ha még jár erre vki akkor mondja má meg hogy mit tegyek ha néhol fekete és rózsaszin kockás a fal és nincsenek tárgyak pl kocsi, ládák kerités kapu ijenek:?????????????
Az Episode one-ban nem tudja valaki megmondnai, hogy miért ragad be a játék folyamatosan a story közepétõl. Nagyon idegesítõ hogy mindig csak apránként tudok haladni vele és mindig reset lesz a vége :-( Pedig eredetiben van meg
Az Episode one ENGINE ERROR-t nekem is kiírta amikor felraktam a sima Half-Life 2-nek a magyarosítását. sztem te is vagy magyarosítani akartad valamelyiket vagy a steam-et basztad el.
a half life 2 episode one az teljesen más mint a hl2? én leszedtem egy half life 2 episode one nevû játékot de nekem a hl2 indult el most akkor mivan?
Sziasztok lenne 1 kérdésem! Mikor felrakom a játékot elindítom és bejön a valve meg minden de utánna kilép és olyasmit ír hogy ENGINE ERROR ez vajon miért van?
sok próbálkozás után sikerült egyszer kétszer eljutnom odáig h törmelékek zuhannak rám de eddig mindig elrontottam. és legalább egy fél napomba tellik amíg megküzdök a fényekkel. van vmilyen hatásos technika?
hali az undue alarm résznél elakadtam amikor a 3 energia híd után egy lifttel elindulunk lefelé alyx-szal és "fények" hullanak le. majd az áram belebasz liftbe és lezuhanunk. mit kéne csinálni?
Half Life 2 Episode One UPDATE 1 -et szedd le
Segítsen valaki!!!!!!!!!!!!! Olyan problémám van, hogy nem látom a dolgokat: vezérlõk, panelek, a híddarabok. A falak meg kockásak. Kiprobáltam minden drivert de még most sem jó. Sõt csak az Ms-Dos kötegfájllal tudom elindítani. Mi lehet a baj????
sziasztok! Egy kérdésem lenne az álomásos pályán van 1 bazi szörny azt hogyan lehet megölni?Mert énnekem már minden lõszerem ráment de semmi.Vagy hogyan tudok menni a Alyx után állítólag egy vonatra kell majd felszállni.
4 ágyút kell aktiválni,mind ottvan körben,a 4. hez,a gömb mellett kell elmenni amikor összemegy 1 pillanatra,bemész bekell lõni ahonnal kijön ágyú 1 sugárgömböt.mindenhol legyen áramellátás!!!
hi, segítsetek! :D elakadtam.. ott vagyok, hogy van egy bazinagy izé gömb, amibe vmi lézer ágyukkal kell belelõnöm, hogy nagyobb legyen :D nemtom, mind1, a fõ, hogy 2 izét már aktiváltam, de a 3. elõtt van egy bezárt ablak.. nem tud áramost játszani a gömbbel, és így nemtok továbbjutni.. mit tegyek? kinyírtam az ottaniakat, kijött az ágyú, de minden ajtó zárva, nemtok semerre sem menni, a csõ amiven ilyen gömbök rohangsznak - arra sem tudok visszamenni.. :S ha meg lemegyek oda ahonnan az "ágyú" kijött, akkor meg zsákutca mindenfelõl :D szóval nemtom mit tegyek.. :S HELP!
hm köszi már megvan, de nekem olyan van h én nem láttam Oo meg pl az élettöltõt sem látom, meg van ilyen kapcsoló ( zöld ill. piros lámpa ) nah én csak zöld ill. piros lámpát látok, elvileg kéne lennije vezérlõpultak is alatta, mi lehet a gond? driver? töltsem le az újjat? v mii
gravity gunnal szépen ellököd magadtól a leszakadó híddarabokat
vki tudna segíteni? elakadtam D: ott járok h megyünk le liftel és vmi mond a csaj h vigyázzak, felnéz, utána leszakad a lift és zuhanunk, és végünk, vki help :) D:
letöltöttem de nem tom berakni daemonba se alcoholba csak vagy 15 vinraros izé van a mappába hogy bontsam ki mit csináljak valaki segitsen.
Szóval amikor elindítom a gamét bejön a fõmenü ( Új játék, Betöltés, stb...), meg a professzor elmondja mi történt, de amikor elkezdenék egy epizódot/mentett helyzetet akkor az a hibaüzenet jön ki, mint amit a #103-asban üzenetemben belinkeltem. Lécci valaki segítsen, hogy mit csináljak!
Help! [IMG][/IMG]-ezt a hibát írja ki miután elkezdenék egy új játékot.
Azért megirhatták volna a letöltés helyét
nemértem hogy miért szedték ki a jármûves részeket,pedig szerintem nagyon jól sikerültek
Apám, már ne is haragudj, de bakfis vagy. Mikor döntötted el, hogy újságíró szeretnél lenni? Nézz át néha az Index -re, sokat lehet ott tanulni.
Hello all!
A második epizódban mindjárt a játék eleje után elsötétül a monitorom. Tapasztalt már valaki valami hasonlót? Ha igen,kérem írja le mi erre a megoldás. Az elsõ epizódot tökéletesen végig tudtam játszani. A másodiknál belépek az ajtón jönnek a katonák átlépek a boltíven és minden sötét lesz. Kimentettem a sötétben és a betöltésnél a kis ablakban pedig látszik a kép. Nem értem. HELP PLEASE!!!
Szerintem ez is egy rohadt jó gáme lesz! :D Csak az a baj, hogy túl drága - szerintem - , és most nem csak erre a részre gondolok, hanem úgy általában az összes játék, bár megdolgoztak érte... Viszont tetszett a szöveg. A végén a kritikával (amikor csillagoznak) nem igazán értettem egyet. De ez csak az én véleményem. Azt hozzá tenném, hogy Alyx egy kurta jól sikerült karakter, szexi/jól néz ki, csak kár, hogy csak kitalált alak ;-)
"Ez a vita kicsit olyan szintû,mintha az alapján ítélnétek meg egy könyvet,hogy milyen betûtípussal írták..."
Azért ez a példa erõsen sántít.
esetleg indítsd el a liftet, ha már elindítottad akkormeg maradj életben addig amíg felér
Elakadtam a liftes résznél. Hiába kapcsolom fel az áramforrást a szörnyek csak jönnek-jönnek és bedarálnak egy idõ után. Mit kéne tennem?
Annyit szeretnék hozzátenni,hogy nekem az is jó lenne ha mostantól minden FPS HL2 szintû lenne.Bõven jó bármi megjelenítésére.Lehet hogy igénytelen vagyok persze.
Ez a vita kicsit olyan szintû,mintha az alapján ítélnétek meg egy könyvet,hogy milyen betûtípussal írták...
A legjobb példa arra,hogy az engine-en nem sok múlik az a FEAR.Elméletileg elég jónak kellett volna lennie,aztán olyan egy röfi játék volt hogy csak na.Klausztrofóbiás rohamok törtek rám az egyhangúsága miatt...HL2 meg milyen jó már...csupa olyan pálya,ami úgy van berendezve ahogy annak lennie kell...
A HL1 anno 2x végigtoltam, de leközelebb csak akkor veszem elõ, ha elkészülnek (ha egyáltalán elkészülnek) az átiratával. Nem a Valvés semilyen átiratra gondolok, hanem Black Mesa: Source néven futóra.
Éljen a Half Life! Imádom, az a baj, hogy a Half Life 1-rõl mindenki elfeletkezett :( pedig mi még mindig nyomjuk a CS:Source, CoD2, UT és ilyesmi Gammák melett a HL1 -et is Multiban WLAN-en!
na ennek aztán sok értelme van
Egyébként meg nagyon tetszik a FarCry, és halál ólcson megvehetõ, de pont a hiányosságai miatt (játékmenet/sztori) még se veszem meg. Ha a Crysis képes ezen a vonalon felfejlõdni, akkor azt megveszem, de ha nem, akkor max. a demo lesz a gépem techdemóként ... Ellenben a HL2-t rég tervezem megvenni, csak most lehet érdemesebb megvárni egy újabb "egybe" csomagolást, csak nagyon messze a 2007-es EP3 még.
Nem akarok a nagy Engine vitába belefolyni, de ha már beletettek olyan fantörpikus effekteket, mint a HDR, akkor a HL2-ben látható "Duke Nukemet megszégyenítõ" aljnövényzetet is kicserélhették volna legalább egy UT2003/2004 szinvonalura (uram bocsá' Morrowind szintûre, ha már pályánként volt vagy 3-4 szál) és még a skálázhatóságot se rontotta volna, ha kikapcsolható ...
Nekem inkább azt mond(játok) meg hogy lehettett HDR mellet anti-alaysingot bekapcsolni (vagy mit) a játékban? Mert eddig ha HDR-t kapcsoltam, azt mindig kilõte itt meg nem.
Nekem nagyon bejött az EP1. Föleg Alyx tetszett benne, hogy velünk futkos. Mondjuk kicsit ritkásabban is öltözhetett volna, hogy megcsodálhassam a doborulatait, de így se volt rossz. Ja, a játék is király hehehehe...
Háj... Emberek... gondolkozzatok mán. :) Azé megy el azon a vason a gama, mert azok a karik nem tudják, csak a sm 2.0-t. Szóval ha mondjuk megnéznénk egy 7900gtn full grafon, meg e Te "full grafodon" lenne egy "pici" különbség... Na písz.
nem értem az ajánlott gépigényt xp2400+(~2,2GHz-en), 1,5gb ram, 9600xt maxon 1024esben vajsimán fut, jeeeeee
Ez igazán aranyos dolog. Fõleg annak tudatában, hogy 2x írtam a supportra steam account probléma ügyében és válaszra sem méltattak (netkávézós ismerõsöm még többször is a saját CS steam acc problémája miatt). Most van egy 10k-s 5 db-os HL2 flex-korong készletem, szvsz jó lesz Gabe Newel torkára
Én a HL2 elsõ darabjával játszottam. AMD AtlonXP 2500 512 MB RAM Geforce FX5200 128Mb
És nagyon szépen futott 800*600 ban. Szép effectek voltak, füst érnyék minden.
Ajánlott: 3 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 3200+, 1024 MB RAM, Nvidia 7800+
Hmm eeerdekes a gepigeny amit a gamekhoz szoktak irni. Nekem 2ghz celeron 1 giga ran 400 mhz, gef 6600 es 1024ben fullos graffal olyan gyonyoruen elszakitott hogy nem lattam benne akadast. nem ertem akkor miert kell neki p4es 3 giga meg 7800as vidkari. nem olcso mulatsag sztem benne van a 2 egy 100asban mig az enyem max 40 rugo :)
+sehol nem pollozzák annyira a gamer közösséget gépügyben mint ott. kíváncsi vagyok, hány sztím felhasználó van - kb ennyi játékgéprõl van infójuk. ez alapján meg azért be lehet lõni hogy kb mire van igény, mit érdeme betenni és mit nem, mivel a köv fél évben a játékosok elenyészõ százaléka látja majd...
Gabe Newell korábban több interjúban is említette, hogy a Steam-mel folyamatosan figyelik a játékosokat, s az így begyûjtött többletinformációk segítségével tudják a jövõben tovább polírozni a Half Life epizódokat. Látják például mely részeken akadnak fenn a játékosok - lépnek ki mérgükben vagy halnak meg gyakran -, nagy általánosságban mennyi idõbe telt a játék végigjátszása, illetve mennyien nézték meg az extrákat, az EpOne esetében a kommentárokat.
Sztem nem lehet a Crysis-t meg a HL2-t összehasonlítani. Teljesen más babérokra tör a két motor. Nem tom én emléxem anno 2-3 éve mikor kijött a Farcry, padlót fogtam, hogy milyen szép volt. Csodás terger, szép hangefektek. Meg volt feelingje. Tavaly, mikor végigjátszottam a HL2-õt, az is tetszett, de másért. Nem éreztem úgy mintha nyaralnék. Inkább volt olyen, mintha egy sci-fi regénybe csöppentem volna. Nem éreztem, hogy valósághû akarna lenni, inkább csak kiemel valós dolgokat (fizika) és átülteti egy fantasy világba. Az elõzetes videók, meg riportok alapján a crytek2-E-nél a fejlesztõk célja valamilyen szinten a realisztikus/életszerû modellezés volt. Szétlõhetõ terep, fotorealisztikus texturák...stb. Más lesz a feelingje, de mindenki szeretni fogja. A történet sokat nyom a latba, de a történet miatt nem lesz szebb egy játék, max. szebbnek látjuk majd a játékot azért, mert esetleg ez v. az a világ egyénenként jobban bejött. Hol itt a probléma?
Egyébként hagy gyõzzön meg a saját szemed:
Day of Defeat: Prelude of Victory (a Source továbbfejlesztett motorjával készült) videó:
Depth of Field, Motion Blur, stb. effektek a Source-ban (ezen effektek is újdonságok lesznek a Crysis-ben), ezek feltehetõen késõbb fognak debütálni a Source-ban, a mikor még kérdéses, az egyik legvalószínübb válasz, hogy az Episode Two megjelenése körül, tehát még elvileg idén (a hírek szerint ebben debütál a Source "next-gen renderer", magyarul a grafikai rész egy komolyabb fejlesztésen fog átesni).
Na ez a loál. Shader Model 3.0 + HDR már vagy 1 évvel korábban. Jut eszembe... én még nem nagyon láttam SM3-at source motoros game-ben.
Valóban nem, de miért is kellene? A FarCry a Shader Model 3.0-át (illetve a 2.0b-t) használta a HDR megvalósítására az 1.3-as patchban. A Source a HDR megjelenítéshez Shader Model 2.0-át használ (ezért lehet full HDR beállítás mondjuk egy Radeon X800Pro-n is).
ja igen és a füvet aljasmód kikapcsoltam (viszont a többit feljebbvettem az ajánlotthoz képest). nem a grafika miatt - így elég randa, hanem mert idegesített, hogy bármi eldobált cuccott 2 hétig kotortam a csalánban 8).
errõl nem tudok, de a dzsumbujban (kint a terepen) kajtatva vmi rohadt diablós dándzsönért még soha nem láttam azt, hogy loading. pedig ha nem is elavult, 1általán nem über a gépem (athlon64@2200mhz, 1gb ram, gf6600gt vagy mijaszösz, igaz, elég fürge raid hozzá)...
"de azért nem állítanám hogy fejlettebb volt a grafikája " Na ez a loál. Shader Model 3.0 + HDR már vagy 1 évvel korábban. Jut eszembe... én még nem nagyon láttam SM3-at source motoros game-ben.
Fizika: Mindkettõ Havok, csak az egyikben a városi terep több terptárgyat szolgáltatott + gravi gun.
Na ma reggel 10 fele el kezdtem vele jatszani 2 re mar reg kajaltam,szoval nem hogy 5 ora nincs a jatek max 3-4 ,szal tenyleg nagyon rovid de nagyon nagyon :( a tortenet sem sokat haladt:S de azert jo volt megint picit lo"vo"dozni:)
Hát akkor te vagy az elsõ, akinek külön máshogy írták meg a gémet ;)
Elavult motor? Loál, akkor mi a fejlett? Igaz hogy volt közben egy Farcry, de azért nem állítanám hogy fejlettebb volt a grafikája (attól mert dzsungeles a terep) és a játékmenete (ne feledjük a Farcry techdemónak készült és a nyomait a kész játék is kissé magán viseli). Stabilitásban a HL2-höz hasonló játékkal még nem találkoztam. Fizikában is jobb a HL2. Érdekes módon a Doom 3-at "elavultsága miatt" senki sem szapulta, pedig az nincs is optimalizálva, folyadék modell 0, stb... Az hogy ez a rész rövid, az tény, de ne feledjük hogy az ára - ennek megfelelõen - elég kedvezõ is.
nekem nincs 8) bibibí, csak város/épületbe lépéskor.
Oblivionban simán van egy rövid loading felirat, lehet is látni, hogy az elmosódott táj, egy loading után kiélesedik, fõleg akkor mikor elfelejt törölni a memóriából (ez a patchek elõtt gyakran elõfordult). Nagy terület loading nélkül, ahogy Cifu is írta, az OFP, vagy VBS1.
pigit egy átdolgozott repgépszim-motorra írták. az a minimum, hogy bírjon nagy területeket - viszont cserében nagyon kocka volt a kamaz kereke 8). deusex nagy kedvencem, annak idején végigjátszást írtam hozzá, pár hónapja hatodszorra is végigtoltam, de ha jobban megnézzük, igazából semmiben nem volt elsõ... fizikával megint oblivionra utalnék: az elején a kis trainer-kiszabadulós küldetésben egy kötélen lógó vödröt lehet íjjal lövöldözni. ahogy lövöd bele õket, úgy billenik, és a nyilak tömegének megfelelõen áll be... na ettõl esik le az áll. na persze hülyeség ott is van. ja, ha már itt tartunk, engem hl1 se fogott meg annyira, 3 év cs után néztem meg, mi is ez a nagy mánia. hangsúlyoznám, a grafika engem nem érdekel, kb 2 éve shogoztam, dxet 1-2 évente elõkapom, stb. no a lényeg: annyira nem hatott meg, hogy õ legyen minden idõk legjobbja (gamestar asszem), morrowind meg a legjobb 50be se... nézzük mik voltak akkoriban: egyidõs a sinnel és blood2vel, IFJABB, mint az unreal, max 1 évvel késõbb avp, q3, ut. nem kívánom leszólni, mert játékipari mérföldkõ, de hatása szvsz inkább a modokban él tovább - én a mániát nem értem. no mind1.
A játékmenetrõl volt szó, és a döntési szabadságról, abban pedig a Deus Ex nagyon tág határokat biztosított, hogy nem voltak ekkora távolságok, az más kérdés. De ismét utalnék az OFP-re, amelyben szintén rengeteg megoldási lehetõség volt az egyes feladatokra, és ami azt illeti, még a mapméret terén is pariban van a 2001-es alap OFP a FarCry-al (a 2003-as Resistance küldetéslemezzel vagy addonokkal pedig messze le is pipálja azt).
Ez is megvolt, meg lesz is még. De hol a történet, ami kapcsolódna az elsõ részhez? Játék 80%-a: Megyek egy sötét, lerombolt valamiben, elõttem zseblámpa fénye pislákol. Biztosan nagyon fognak rám haragudni páran, de azért leírom: kezd zuhanni a színvonala a történetnek. Az engine pazar, mindenk lehet és kell lökdösni, gravitációs fegyverre dobálni, rejtvényeket megoldani, de a történet szerintem siralmas. A felét már god módban nyomtam, hogy legalább a végsõ csattanót lássam. Igen, mindenki megölve, szétõve lyuggatva, atomrraira bomlasztva, várnám a csattanót.... erre stáblista. Nem baj, majd nézzem meg a második epizódban. :( Az a baj, hogy a HL-el annó akkora hangulatot teremtettek, azt sem fokozni, és a jelek szerint még folytatni sem tudják normálisan. Számomra az egyetlen poén, hogy megint ugyanattól kaptam meg a feszítõvasat, mint a HL2-ben. Vajon mennyit izzadtak az alkotók, amíg ezt kitalálták??
A FC játékmenetével semmi baj... pontosan talán ez elsõ FPS ahol 2 lehetõséged van: a, csúszol-mászol, taktikai pozícióból támadsz (ha akarod megkerülöd úszva az egész szigetet) b, frontális támadást indítasz
Bocsika, de közel sem az elsõ. Project IGI, Operation FlashPoint, Deus Ex, Stb...
Mond el nekem, hogy a dinamikus játékmeneten, sztorin kívül mivel, ha nem a minél realisztikusabb megvalósítással lehet manapság FPS történelmet írni?
Emmm... ha a FarCry-ra célzol, akkor inkább a minél látványosabb megvalósítás a helyes kifejezés. A realisztikus megvalósítás összetett dolog, és nem csak a grafikát foglalja magában, hanem a fizikát, a hangkezelést (távolságok helyes lekezelése, például), a fegyverek viselkedése, ballisztikáját, sérülési rendszert, stb.
Egyébként én annak örülnék, ha egy olyan FPS jönne ki végre, ahol valóban mûködõ világban játszunk, és tõlünk függetlenül is zajlik az élet, lévén ugye a jelenlegi FPS-ek elsöprõ többsége azonos abban, hogy körülöttünk forog a világ. A BIS a "game2"-ben igéri ennek a valóban élõ világnak a megvalósítását, csakhát az még kissé odébb van... Ezzel is játéktörténelmet lehetne írni...
jáááááj ne tégy tönkre... tényleg ilyen szar az új sin? pedig kíváncsibb vagyok rá mint hl2e1re.
a vampire zseniális volt, kár hogy ott is a kiadó diktált. a troikás fiúknak láthatóan nem sikerült ezt-azt befejezni, a bugokról ne is beszéljünk, tesztelésre meg végképp nem volt idõ. a grafika kettõs: pl az arcok, a mimika (gondoljunk a mentor bácsira, jack?) remekek, a testek - izé 8)... a közösségi paccs legalább a bugokat orvosolja...
vki másnak: a source uúgy szörcs magyarul, mint ahogy a cstrike csirke, a lamer láma stb... 8)
Megnéztem a Lost Coast-ot és vagy 4x játszottam végig, vagyis kemény 30 percet öltem bele. Minden maxon volt, de a helyenként csúnyácska textúrán ez sem segített. Ez a fõ bajom, miért valami sehonnani team-nek kell hq textúra pakkot kiadni a HL2-höz. Úgy látszik nem csak nekem szúrt szemet.
Mond el nekem, hogy a dinamikus játékmeneten, sztorin kívül mivel, ha nem a minél realisztikusabb megvalósítással lehet manapság FPS történelmet írni?
Teljesen egyetértek azzal, hogy nem csak a grafika a lényeg. A source motorral szaladgáló Vampire the Masquerade az egyik legkedvesebb játék a számomra... soha nem fogom elfelejteni annyira tetszett, pedig csúnyácska volt rendesen. A szintén ezzel a mocival elkészült Sin: Episodes-en pedig teljesen ledöbbentem. Vissza múltba. NA ez a játák a source motor megcsúfolása. Történet nulla, megvalósítás a középszerû alatti, innováció minimális. Ehhez képes az EP1 lángoló fényoszlop a sötét éjszakában.
Most játszottam végig a DOOM 1-et, nem untam, jól szórakoztam. HL2-t is végigtoltam, és jól szórakoztam vele, tetszett a feelingje. (Igen, nem említettem grafikát sehol)
A HL2 leírás Szaby követte el. De jött egy ötlet, hogy egy ennyire agyonhype-olt játéknál 1-2 sort írjon már az is aki szintén a PC-s FPS-ek 99%-át végigvitte. Így született meg az egy oldalnyi "hozzászólás". De ha egész pontos akarol lenni valahol ott volt a vélemény szócska is.
UO: Most a kedvedért megnéztem, hogy a nagy világ profi cikkírói, hány százalékra értékelték a UO-et.
Gamespot: 8.9/10 IGN: 8.4/10 Gamestar: 89% Pcdome (2 cikkíró) (olvasói értékelés: 91%): 90% SG: Grafika 4 csillag, minden egyéb MAXIMÁLIS 5 csillag.
Soroljam? Van egy netkávézós ismerõsöm akinek 150 km-re 2 nagyvárosban van kávézója. A UO a mai napig a legkeresetebb multi játék nála.
Te most akkor mirõl is beszélsz? Nagyon úgy fest, hogy nem vágod a témát.
A FC játékmenetével semmi baj... pontosan talán ez elsõ FPS ahol 2 lehetõséged van: a, csúszol-mászol, taktikai pozícióból támadsz (ha akarod megkerülöd úszva az egész szigetet) b, frontális támadást indítasz
Jézusom! Néhol bosszankodom játék közben, mert a készítõknek amiatt kellett kompromisszumokba menni, mert az FPS végülis agyatlan médium. Néha úgy éreztem, hogy jobb lett volna szöveges kalandjátékban, mert akkor teljes egészében élvezhetném a sztorit, meg a játékélményt.
Így van! Annak idején fél órát játszottam az Unreal 2-vel, pedig az is szép volt. A GTA Vice City-nek köztudott, hogy nem volt valami szép grafikája, mégis 4-szer játszottam végig. A Sanandreas-t még a feléig sem vittem el. Manapság minden fejlesztõ a grafikára megy rá. A játékok meg gagyik. A Quake 3 is egy rakás semmi! Viszont nagyon sok játékban felhasználták. Akkoriban még megvolt az egyensúly. Quake-ék csináltak egy motort és eladták. Így sok jó játék született belõle. Több pénzük volt így, mintha játékot írtak volna. A játékfejlesztõknek pedig nem kellett a nulláról kezdeni a grafikát, maradt idõ másra is. Sajnos sokan követni akarták a példájukat. Így igazi játékot nem csinálnak csak kevesen. Örülök, hogy azért még van ahol a játék a fontos.
Ez persze nem mentség a rövid játékidõre. kb. 4 óra volt nekem. De a Blue-Shift is rövid volt. Sajnos az a szokás náluk, hogy egy hosszú alapjátékot követ 3 rövid kiegészítõ.
Ja és a grafikáról még valamit! Megnézte valaki a Lost Coast-ot?? Nekem sajnos csak minimum grafikán ment, mert csak egy NV6200-sem van, de így is nagyon szép volt. Ráadásul egy nagy területet jelenít meg úgy, hogy nincs loading benne.
Nem a HL2 leírásról beszélek (ismertetõnek erõs lenne nevezni), hanem az általános tevékenységedrõl abban a lapban (véleményem szerint a bukásban vastagon benne volt a Gamer csapata). Nem tudtál egyetlen egy cikket sem elõítéletektõl mentesen, objektíven megírni (a COD UO 90%-a egyszerûen nevetséges, annyi elhibázott megvalósítás van benne).
A HL-re azt tudom mondani, amit Cifu: nem a láátványvilága fogott meg, hanem a játékmenet és az élmény. A HL2 esetén is ugyanez igaz (bár a látványvilág sem piskóta). Szerintem ez a lényeg. Nem tudok játéknak, és fõleg nem élvezetes jáûtéknak, nevezni egy 3D látványorgiát, ha egyszer egy nagy hulladék a játékmenet (ha van egyáltalán). Szóval pl a Doom3 egy rakat fos, meg sem közelíti a HL2-t. A FarCry-t nem ismerem, de valahogy nem is tudja felkelteni az érdeklõdésemet.
A source meg a hl1 engine(nemtom a nevét) továbbfejlesztve...
A HL1 motorja a GoldSource volt, ami Quake 1 alapokról indult. Egyébként nem tudom mi ebben a rendkívûli, vagy csak meg akartál erõsíteni a FarCry/Crysis közös engine-ben?
Azért remélem érzed hogy ez nem csak egyszerû tovább fejlesztés.
Légyszives magyarázd el nekem, hogy akkor mi? Tudnillik a CryENGINE 2 nem egy nulláról felépített motor. Az én szótáramban erre a "továbbfejlesztett" jelzõ illik...
Egyébként észrevételezném, hogy sikerült egy hsz.-en belül rögtön ellentmondanod saját magadnak. Elõszõr azzal jössz, hogy a Source a HL1 továbbfejlesztve, utána meg azzal, hogy az Crysis több mint egyszerû továbbfejlesztése a FarCry-nak. Ugye érzed? HL1 vs. HL2 és FC vs. Crysis...
Miért a sourceal meglehet?
Attól tartok kissé nagyon nehezedre esik értelmezni azt, hogy mirõl írtam. Amit idéztem, arra az OFP képes, és pont azt szándékoztam bemutatni vele, hogy a grafikai erõforrásokat nem csak a minél látványosabb modellek, effektek és textúrák képesek megenni... Ugye Tinman arra a megjegyzésére reagáltam, hogy a csúcsgépeken azért már igenis essen le az álla a játékosoknak a grafikától...
Persze azt kifelejted hogy a crysis messze felülmúlja grafikailag a hl2-t.
Értem, tehát ha nem ordítom bele minden hozzászólásomba, hogy a Crysis szebb, mint a Half-Life 2, akkor már bûnös feledékenységet követek el. Crysis-es pólót is kötelezõ ezentúl felvennem, ha hozzászólást akarok írni? :)
Azért remélem érzed hogy ez nem csak egyszerû tovább fejlesztés.
" Crysis grafikával nagyon nehéz (ha nem lehetettlen) megvalósítani egy olyan csatát, ahol az orrunk elött 100+ gyalogos és 30+ jármû küzd egymással egy több négyzetkilométeres szigeten..."
Miért a sourceal meglehet? Persze azt kifelejted hogy a crysis messze felülmúlja grafikailag a hl2-t.
HL2-bõl és ep1-bõl csinálsz egy-egy képet és kiváncsi lennék ki mondja meg hogy melyik játékból van a kép....
Ep1 nem tudom hogy miért olyan nagy szám? Ennél még a prey demo!-t is élvezetesebbnek tartom.
FC valóban tech demóként kezdte, de a közel 20 órás játékideje azért ezen már jóval túl mutat nem gondolod?
A techdemo alatt azt értem, hogy a fõ vonzereje a látványos grafika, gyakorlatilag a játék szinte csak erre épít.
Egyébként valóban nem volt egy nagy története, de úgy érzem a Crysis-nek sem lesz mégis jó eséllyel FPS forradalmat ír, míg a Valve ezalatt szépen kidobja 4-5k-ért a 3 éves motorral robogó Ep 3-at.
FPS forradalmat ír azáltal, hogy egy látványos grafikájú játékot prezentál. Ez szép és jó, én is elvoltam ideig-óráig a FarCry-al, de önmagában a grafika nem szórakoztat el. Ahhoz játékmenet is kell. Én jobban tudok örülni azoknak a játékoknak, amelyek azért írnak játéktörténelmet, mert szórakoztatás vagy szimuláció terén valami olyat raktak le az asztalra, ami tényleg említésre méltó. Fontos dolog a grafikai prezentáció is, de nem ennek kellene lennie az elsõdleges prioritásnak...
De ha már a PC-sek ~80%-a kiszór az ablakon 1-1.5 évente 100k-t VGA-ra, procira, egyébre akkor legyen már egy 10 ezres játék olyan, hogy koppanjon az állunk a küllemtõl -és ne csak a belbecstõl.
Az is a CPU/VGA/Stb. limit, hogy hány npc-t/játékost tud lekezelni a játék, hogy milyen fizikát prezentál, vagy mennyire reális a szimuláció. Egy UT2007 vagy Crysis grafikával nagyon nehéz (ha nem lehetettlen) megvalósítani egy olyan csatát, ahol az orrunk elött 100+ gyalogos és 30+ jármû küzd egymással egy több négyzetkilométeres szigeten...
Örülnék neki, ha a Crysis megcáfolna, de lássuk be, ez reménytelen.
Jó ez? Igen. A fejlõdés nem állhat meg. Most a Valve behúzta a kéziféket -talán erõt gyûjtenek valami igazán nagyhoz- a Crytek pedig elrobog.
Csak ismételni tudom magam - a grafikai megvalósítás önmagában kevés, egy jó kis történet, megfelelõen interaktív játékmenet és a nagybetüs "feeling" is kellene egy jó játékhoz.
CryEngine2-nek hívják a drágát és ezért itt jóval többrõl van szó mint egyszerû upgraderõl. A Valve is valóban továbbfejlesztette a sör motort , de olyan döbbenetes különbségeket a HL2 és az EP1 között nem nagyon találni. Ellenben a Cryengine-re rá sem lehet ismerni a Crysis alatt. Ha akarod beollózom neked ide a fõbb különbségeket, de a google-t bárki tudja használni.
Lehet csavarni a szavakat, de akkor is CryENGINE marad, továbbfejlesztve. Egy apróságot még hozzátennék - a HL: Episode One itt van jelenleg a gépemen, játszhatok vele. A Crysis még nincs sehol, valamikor jövõre jön. Nem gondolod, hogy kissé unfair így az összehasonlítás?
Egy HL-1-el történelmet író Valve-tól nem ezt vártuk, csalódás + meg amit akarsz.
A HL1 sem a grafikai megjelenítésével írt történelmet, márpedig te most folyamatosan a grafikáját kritizálod az Episode One-nak...
Mi van Szaby-val beletapostunk a szörcsös lelkedbe
"Szerintem menj vissza a System Shock 2-ig. Abban is ki lehetett lõni a fényforrásokat."
System Shock 2... legalább az ízlésed jó :-) Igen így igaz és real-time mozgott vele a környezet árnyéka? Nem.
Tisztázzuk: Nem az a Steve Blood vagyok, aki meglát egy HL2 írást és máris elkezd fröcsögni. Inkább az lennék aki próbálja megkülönböztetni a hype-ot az "erdõtõl". /Amúgy én is megvettem anno./ A HL2 + Ep1 egy remek játék, kiváló játékmenettel, kellõen érdekes sztorival. De sokkal, de sokkal nagyobb "fényt" kap, mint érdemelne.
Most pl. az Ep1 4 oldalt kapott itt az SG-n (ebbõl 1 a képek, 1 az értékelés). Amennyi idõ alatt megírta a cikket -mely egyébként teljesen korrekt- a tisztelt szerzõ annyi idõ alatt végigjátszható. De majd biztos lesz megint egy offline lap aki xy oldalas különszámot is kidob, Alex poszterrel. Nem árt néha tisztán látni.
FC valóban tech demóként kezdte, de a közel 20 órás játékideje azért ezen már jóval túl mutat nem gondolod? Egyébként valóban nem volt egy nagy története, de úgy érzem a Crysis-nek sem lesz mégis jó eséllyel FPS forradalmat ír, míg a Valve ezalatt szépen kidobja 4-5k-ért a 3 éves motorral robogó Ep 3-at. Nem érzem a fejlõdést. Nem ez lenne a lenyége? Az FPS mûfajban szvsz már ellõtték a puskapor 95%-át a fejlesztõk valamilyen irányba muszáj fejlõdni. Szívem szerint azt szeretném a Valve összedolgozna a Crytek csapatával.
OFP erényeit nem is kívánom vitatni, de persze amiket leírtál azért azt max beállítások mellett sem nézett ki valami fényesen. Tudom, nem ez a lényeg. De ha már a PC-sek ~80%-a kiszór az ablakon 1-1.5 évente 100k-t VGA-ra, procira, egyébre akkor legyen már egy 10 ezres játék olyan, hogy koppanjon az állunk a küllemtõl -és ne csak a belbecstõl.
Maga a motor elavult. A technológai újításokkal pedig lemaradtak/megkéstek. Nem verseny? De igen az! Hány meg hány olyan VGA-t lehetett kapni aminek a dobozán ott virított Gordon Freeman feje vagy a HL2 logó? Kegyetlen sokat. Jó esélyt látok arra, hogy most u.e. a hype lesz a Crysis kapcsán. Jó ez? Igen. A fejlõdés nem állhat meg. Most a Valve behúzta a kéziféket -talán erõt gyûjtenek valami igazán nagyhoz- a Crytek pedig elrobog.
"A Crysis is a CryENGINE-el készül, mint anno a FarCry, csak éppen azt is továbbfejlesztették, feljavították, ugyanúgy, ahogy a Valve a Source-ot."
CryEngine2-nek hívják a drágát és ezért itt jóval többrõl van szó mint egyszerû upgraderõl. A Valve is valóban továbbfejlesztette a sör motort , de olyan döbbenetes különbségeket a HL2 és az EP1 között nem nagyon találni. Ellenben a Cryengine-re rá sem lehet ismerni a Crysis alatt. Ha akarod beollózom neked ide a fõbb különbségeket, de a google-t bárki tudja használni.
Ha már a fejlesztésnél tartunk... a HL2 és az EP 1 között kb. annyira döbbenetes fejlesztések kerültek, mintha kicserélném a trabant izzóit halogénra (HDR), és felültetném egy kicsit, hogy bóklásszak vele a szántáson (64 bit). Nekem még mindig kissé csúnyának tûnnek a textúrák, helyenként a TR 1 epizódját alig überelõ sziklák/kövek/növények/fák boldogítják a szúrósabb szemet.
Erre jön a reakcia: "Ki ne szarja le a sziklákat amikor én megyek zombinét ölni?" Ezt is megértem. Van aki a pénzéért (vagy az emeltdíjas sms-ért) nem vágyik többre, szerencsére sokan vagyunk akiknek ez már "gáz" a pénzünkért. Egy HL-1-el történelmet író Valve-tól nem ezt vártuk, csalódás + meg amit akarsz.