"Csak kíváncsi vagyok, miért elkerülhetetlen a projekt elejétõl a végéig állandóan naponta együtt lenni."
A legfontosabb, hogy oda tudjunk menni a másik gépéhez (fõleg teszterek), és meg tudjuk nézni a problémát. Ez naponta többször is elõfordul. ÉS ettõl függetlenül is folyamatos kommunikációra van szükség, ami sokkal könnyebb személyesen.
"Képtelenség, hogy a kód és a grafika nagy része naponta többször változzon."
Nem kell teljesen megváltoznia, elég 1 paramétert vagy valamit átírni. Nem tudom mint csinálnak a grafikusaink, de amikor frissítek, mindíg egy jó nagy halom Gfx file lejön. A kód nem változik annyit, és egyébként is kisebb.
"otthonról dolgoztunk, csak heti 1-2 alkalommal mentünk be."
A feladattól függ, meg a rendszer felépítésétõl. Minél kevesebb a függõség, annál jobban lehet otthon dolgozni. Nálunk tipikusan nagyon nagy a függõség.
"Ezen kívül tudok példákat, hogy játékot hasonló módon nagyrészt otthon fejlesztettek (mármint az utóbbi években is), és csak a vége felé jártak össze gyakrabban."
Kisebb projekteknél lehet, hogy mûködik. Nálunk garantáltan nem, és a többi nagyobb cégnél se.
"Csak net kell hozzá."
És D3D képet hogy viszek át neten értelmes sebességgel?
"És hányszor kell egy nap az egészet újrafordítani?"
Van amikor nem kell, és van amikor akár 10x is. És persze nem lehet elõre tudni.
Egyébként nem azt mondom, hogy minden körülmények között felesleges naponta bemenni. Csak kíváncsi vagyok, miért elkerülhetetlen a projekt elejétõl a végéig állandóan naponta együtt lenni. Csak mert vannak, akik otthon jobban tudnak dolgozni.
Képtelenség, hogy a kód és a grafika nagy része naponta többször változzon. :)
"Lehet, hogy ez neked új, de ha hiba van, az bárkinél elõjöhet. És milliószor könnyebb helyben megnézni és javítani a bugot, mint a saját gépeden elõidézni. Arról nem is beszélve, hogy amíg nem javítod ki, a másik esetleg nem is tud dolgozni. Felesleges ezen vitatkoznod. Sokéves tapasztalat, hogy ezt a munkát nem lehet otthonról végezni."
Ez azért többmindentõl függ. Én az utóbbi években játékokkal nem foglalkoztam, de más hasonlóan csapatmunkás projektben voltam: otthonról dolgoztunk, csak heti 1-2 alkalommal mentünk be. Ezen kívül tudok példákat, hogy játékot hasonló módon nagyrészt otthon fejlesztettek (mármint az utóbbi években is), és csak a vége felé jártak össze gyakrabban.
"Meg most pl. 4 gépes multit tesztelek. Ezt elég nehéz lenne otthon 1 gépen..."
Csak net kell hozzá. :)
"És még mindíg ott van a fordítás. 1 géppel rettenetesen lassú."
És hányszor kell egy nap az egészet újrafordítani?
"Na, és naponta többször átírjátok az összes kódot, lecserélitek az összes grafikát, stb.?"
Elég sok dolog szokott változni.
"Hát nem mindenki a saját dolgával foglalkozik? Egymás kódjában keresitek a hibát?"
Lehet, hogy ez neked új, de ha hiba van, az bárkinél elõjöhet. És milliószor könnyebb helyben megnézni és javítani a bugot, mint a saját gépeden elõidézni. Arról nem is beszélve, hogy amíg nem javítod ki, a másik esetleg nem is tud dolgozni. És még mindíg ott van a fordítás. 1 géppel rettenetesen lassú. Meg most pl. 4 gépes multit tesztelek. Ezt elég nehéz lenne otthon 1 gépen... Felesleges ezen vitatkoznod. Sokéves tapasztalat, hogy ezt a munkát nem lehet otthonról végezni.
"Nem lakok túl közel, cask találtam egy remek kis utat, ami majdnem egyenesen a céghez visz, és nem túl forgalmas."
Ez is benne van a szerencsés esetben.
"Ki mondta, hogy óránként?"
Akkor legyen 2-3 óránként, tök mindegy. Lényeg, hogy rendszeresen, és viszonylag sûrûn. Különben nem lenne gond a full frissítés. Ha egyátalán kellene.
"Persze."
Na, és naponta többször átírjátok az összes kódot, lecserélitek az összes grafikát, stb.?
"De mint már mondtam, nem ezek a lényeges szempontok. A legfontosabb az, hogy bármikor szükség lehet arra, hogy a másik gépéhez odaüljek hibát keresni. Ezt pedig nem lehet otthonról."
Hát nem mindenki a saját dolgával foglalkozik? Egymás kódjában keresitek a hibát?
Nem lakok túl közel, cask találtam egy remek kis utat, ami majdnem egyenesen a céghez visz, és nem túl forgalmas.
"Na ne... Óránként full frissítés!?"
Ki mondta, hogy óránként?
"Használtok ti egyátalán automatikus verziókövetést?"
Persze.
De mint már mondtam, nem ezek a lényeges szempontok. A legfontosabb az, hogy bármikor szükség lehet arra, hogy a másik gépéhez odaüljek hibát keresni. Ezt pedig nem lehet otthonról.
"Fél órát. Kocsival járok, nem túl forgalmas útvonalon."
Tehát negyed órányira laksz? Szerencsés eset.
"Nem én írom. A grafikusok meg dizájnerek csinálnak nekem sok frissítenivalót. A kölönféle ügyes függõségek miatt meg sose lehet megúszni a full frissítést."
Na ne... Óránként full frissítés!? Használtok ti egyátalán automatikus verziókövetést?
Fél órát. Kocsival járok, nem túl forgalmas útvonalon.
"De, az volt. Te egyszerre több gigát írsz? Mert csak azt kell frissíteni, ami új kód."
Nem én írom. A grafikusok meg dizájnerek csinálnak nekem sok frissítenivalót. A kölönféle ügyes függõségek miatt meg sose lehet megúszni a full frissítést.
"Ez ilyen órabér alapú szemlélet. Én jobb szeretem, ha az eredmények alapján ítélnek."
Én is, de mint már írtam, az eredményt nem könnyû megítélni.
A lényeg az, hogy ezt a munkát képtelenség otthonról hatékonyan csinálni. Ezzel nagyjából mindenki egyetért itt.
"És vannak még emberek, akik jobban szeretnek személyesen beszélni (pl. én is)."
Oké, de ezért minden nap 2 órát utazni...
"Aha. Jó lenne. Még LAN-on is percekig tart a frissítés. Nyílván nálatok nem több gigás projekt volt."
De, az volt. Te egyszerre több gigát írsz? Mert csak azt kell frissíteni, ami új kód.
"Persze, csakhogy azt nehéz lemérni. Az viszont jól látszik, hogy dolgozom, vagy nem."
Ez ilyen órabér alapú szemlélet. Én jobb szeretem, ha az eredmények alapján ítélnek.
"Vagy másképp fogalmazva : Ha otthon túlórázom, hogy elkészüljön idõre a cuccos, akkor senki se fogja tudni, hogy én túlóráztam. Ha viszont bent csinálom, akkor látják, és megjegyzik, hogy én jó munkaerõ vagyok."
Sokszor oda kell menni a másik gépéhez, és megnézni a hibát. Mivel D3D-rõl van szó, VNC se jöhet szóba. És vannak még emberek, akik jobban szeretnek személyesen beszélni (pl. én is).
"verziókezelésre is van több elterjedt megoldás (pl. CVS), kb. 10mp a frissítés"
Aha. Jó lenne. Még LAN-on is percekig tart a frissítés. Nyílván nálatok nem több gigás projekt volt.
"Meg talán fontosabb a munka megfelelõ elvégzése, mint hogy látszólag sokat dolgozik az ember."
Persze, csakhogy azt nehéz lemérni. Az viszont jól látszik, hogy dolgozom, vagy nem. Vagy másképp fogalmazva : Ha otthon túlórázom, hogy elkészüljön idõre a cuccos, akkor senki se fogja tudni, hogy én túlóráztam. Ha viszont bent csinálom, akkor látják, és megjegyzik, hogy én jó munkaerõ vagyok.
Hát, végülis a fõnököd dolga. De én pl. évekig dolgoztam itthonról is csapatmunkában. Chat, MSN, verziókezelésre is van több elterjedt megoldás (pl. CVS), kb. 10mp a frissítés. Meg talán fontosabb a munka megfelelõ elvégzése, mint hogy látszólag sokat dolgozik az ember. Én speciel nem szeretem azokat a fõnököket, akik ezt csekkolják folyamatosan, ahelyett hogy azt néznék (és látnák is), milyen a végeredmény, ill. a részeredmények. Na de mindegy.
Nem azt kérdezte, hogy hol dolgozom, hanem azt, hogy mit. De visszanézve látom, hogy a válaszom teljesen lemaradt.
"Ezen azért kicsit csodálkozom, lévén én pl. leginkább itthon dolgozok."
Nem értem mit csodálkozol. - Csapatmunkáról van szó, amihez folyamatos kommunikáció kell. - A cuccos elég nagy, nem egyszerû hurcibálni. - Interneten eléggé lassú a verzió frissítés. - 1 géppel fordítani nem éppen gyors. - Nem jó, ha exe vagy pláne forráskód illetéktelenek kezébe jut. Márpedig erre sokkal nagyobb az esélye ha szanaszét mindenhol van kód. - A fejlesztõeszközök a céges gépre vannak megvásárolva. - Nem árt, ha a fõnök is látja, hogy mennyit dolgozom. - Túlóránál a cég fizeti a kaját
"Sosem játszol otthon a cég egyéb játékaival sem?"
Nem játszásról, hanem munkáról volt szó. Egyébként nem igazán jönnek be nekem a mostani RTS-ek. De amiket most csinálunk azok egész jók lettek.
"Nem látom, hogy ez miképpen kapcsolódik a témához."
Hát csak úgy, hogy megkérdezte. És hát játék-játék.
"1. Ha van munka, azt bent kell megcsinálni. Különféle technikai és jogi okok miatt hazavinni nem lehet."
Ezen azért kicsit csodálkozom, lévén én pl. leginkább itthon dolgozok. Sosem játszol otthon a cég egyéb játékaival sem?
"1600 ban is ugyanúgy aliased vektorok vannak, csak apróbbak a pixelek, de azért még ott is igen megláccik a különbség AA-val és nélküle."
Igen. De nem annyira látszik, így kevésbbé zavar.
"Hát shadows, bump, hdr, dinamic lights, adaptive antialiasing... és nem utolsó sorban a ugyebár, a shaderek. ;)"
Ezek nem mindíg kikapcsolhatók. Egyébként meg az AA kivételével minden maxon van. Persze nem egy csúcs grafikája van a játéknak.
"Mittellél xD?! Hogy lehet abból kinôni, és mitôl korhoz kötött egyáltalán? Ha egy játék megtetszik akkor fuggetlenül attól, hogy már öregedsz, ugyanojan élvezettel fogod tolatni. én is dolgozom, lassan családalapítás stb, de egy jót játéktól, akár a haverokkal együtt mindíg felfrissülök és boldog leszek."
Nem mondtam, hogy nem játszok. Csak már nem a játék körül forog az életem, és nem napi 10 órát nyomom. Vagyis nem vagyok HCgamer.
"ha igaz amit dev odapöccintett, akkor érdekelne, hogy melyik is az a cég, és milyen tipusú munkahelyet töltessz be? (esetleg kérdezd meg a fônököt, hogy szükségük-e van egy 2d-3d grafikusra, modellezôre, animátorra ;) Ja igen és, hogy RTS-en kívül fejlesztetek valami mást is, vagy legalább van tervbevéve"
Ilyenekrõl nem beszélhetek. Illetve annyit mondhatok, hogy programozó vagyok. Állásügyben keresd meg a nagyobb játékfejlesztõket. Elég nagy a mozgás, úgyhogy szinte folyamatosan vesznek fel embereket.
"Miért nem mondod el neki, amit már nekünk, hogy fejlesztõ vagy az egyik legnagyobb hazai játékfejlesztõ csapatnál?"
Nem látom, hogy ez miképpen kapcsolódik a témához.
"És vélhetõen olyan szerencsés vagy, hogy sosem viszed haza a munkát? :)"
1. Ha van munka, azt bent kell megcsinálni. Különféle technikai és jogi okok miatt hazavinni nem lehet. 2. Van ezen kívül más munkám, amit otthon csinálok.
Asszem ez elenyészõ ahhot képest hogy ki kelljen dobni mindent a gépbõl mert új procit akar az ember... A felhasználók nagy része többször is bõvíti a gépét mielött cserélné.
Szóval ne igazán értetted meg, hogy mire gondoltam.
érdekes, hogy pont a GTA:SA-t hallom hogy a legtöbben nyomatják, az az egyik legjobban rühelt játék a számomról xD, de azoktól is hallom akik amúgy nem is jáccanának csak ezt (pl itt vagy te) esetleg a maffiát (másik nemceretett cucc ;)
1600 ban is ugyanúgy aliased vektorok vannak, csak apróbbak a pixelek, de azért még ott is igen megláccik a különbség AA-val és nélküle.
"Milyen többi?" Hát shadows, bump, hdr, dinamic lights, adaptive antialiasing... és nem utolsó sorban a ugyebár, a shaderek. ;)
"Nem igazán. Abból a korból már kinõttem." Mittellél xD?! Hogy lehet abból kinôni, és mitôl korhoz kötött egyáltalán? Ha egy játék megtetszik akkor fuggetlenül attól, hogy már öregedsz, ugyanojan élvezettel fogod tolatni. én is dolgozom, lassan családalapítás stb, de egy jót játéktól, akár a haverokkal együtt mindíg felfrissülök és boldog leszek.
"Átmenetileg. Várom a DX10-es generációt." értvevagyon, ditto
"Mindenhez jól jön. Játék, filmnézés, munka." értvevagyon, ditto :)
ha igaz amit dev odapöccintett, akkor érdekelne, hogy melyik is az a cég, és milyen tipusú munkahelyet töltessz be? (esetleg kérdezd meg a fônököt, hogy szükségük-e van egy 2d-3d grafikusra, modellezôre, animátorra ;) Ja igen és, hogy RTS-en kívül fejlesztetek valami mást is, vagy legalább van tervbevéve :)
Miért nem mondod el neki, amit már nekünk, hogy fejlesztõ vagy az egyik legnagyobb hazai játékfejlesztõ csapatnál? És vélhetõen olyan szerencsés vagy, hogy sosem viszed haza a munkát? :)
"Hmm, nekem x800xt-m van de már 1440*900 is van, hogy témáim vannak mostanában. az x1600xt meg kb 40% lassabb kártya úgyhogy 1600*1200-on igen nagy megkötések mellett nyomathatod, vagy pár éves cuccokkal tolatsz."
Hát, nem a legújabb cuccokkal játszom, mert egyik se igazán fogott meg. Leginkább GTA:SA-t nyomok. Azt meg viszi szépen 1600-ban.
"Gondolom az AA-AF párosítást eleve mellôzöd"
Azzal is megy, csak valamiért kb. egy másodperc késéssel reagál olyankor, és az nem igazán jó. Viszont 1600-ban nem is igazán kell élsimítás.
"a többi + ra már nem is gondolok"
Milyen többi?
"Kben te biztosan nem vagy HCgamer"
Nem igazán. Abból a korból már kinõttem.
"a karid gyengusabb"
Átmenetileg. Várom a DX10-es generációt.
"de nagyszerû monitorod van, biztos vagyon benne, hogy a munkádhoz kell."
Mindenhez jól jön. Játék, filmnézés, munka.
"Mivel foglalkozol, web-design vagy hasonló grafikai tervezô vagy?"
"Azonkívül mennyi a "Response Time"-ja a mon-odnak?"
Hmm, nekem x800xt-m van de már 1440*900 is van, hogy témáim vannak mostanában. az x1600xt meg kb 40% lassabb kártya úgyhogy 1600*1200-on igen nagy megkötések mellett nyomathatod, vagy pár éves cuccokkal tolatsz. Gondolom az AA-AF párosítást eleve mellôzöd, a többi + ra már nem is gondolok ;). Nállam csak 120k körüli monitor van, de ezzel is nagyon meg vagyok elégedve, amilyen felbontást elvisz, az pont optimális a számomra a legtöbb szempontból. Kben te biztosan nem vagy HCgamer, a karid gyengusabb, de nagyszerû monitorod van, biztos vagyon benne, hogy a munkádhoz kell. Mivel foglalkozol, web-design vagy hasonló grafikai tervezô vagy? Azonkívül mennyi a "Response Time"-ja a mon-odnak?
Errõl az élethûségrõl: pl. az én LCD-men a jó minõségû fényképek nagyon is élethûek. Viszont a rossz szinezetûek annál kevésbé. Azaz, azt adja vissza nagyon precízen, amit a fénykép tartalmaz.
"Ha 1600*1200-ba akarnád tolni akkor 200k-n fölül kellene fizetnek, mert ilyen fölbontásra mondjuk a SLI-s karik képesek csak kultúrált sebesség mellett, + monitor."
Nekem egy X1600XT van, és simán megy 1600x1200-on. Persze nem a legcsúcsabb játékokkal, de amivel játszok, azt viszi. Az viszont igaz, hogy a monitor nem volt épp olcsó (180K).
"Nem akkor volt ez így a színekkel amikor nem volt fejlett az lcd technika, hanem most is így van, és így lesz még egy ideig."
1. Nagyon sokat javult a helyzet az elsõ LCD monitorok óta. 2. Ma is több különféle LCD technológia van a piacon egy idõben, amik eltérnek képminõségben és árban.
"nem trippelek tapasztalatból mondom, éppen teszteltük is egyszer poénbol a haverokkal, szal te nem tudod jól :)" én az ellenkezõjét tapasztaltam, nem tippeltem, nem egyszer jártam úgy, hogy még mielõtt odaért lelõtték :) amúgy a festék kopás éppen a sérülést jelzi... nem csak úgy van :)
"Próbáltár már közébbük robbantani :), igen meg tudja ijeszteni a biztos védekezôket (talib rulez :)" Nemtudja, mert semmivel nem tud elég közel menni hozzá, max légi egységgel :) Amúgy sneak attack 5 rocket buggy és 5 quad cannonal, scud storm után mindent visz :)
"Hát ez nem így van, javaslom nézd meg hogx megy." nem trippelek tapasztalatból mondom, éppen teszteltük is egyszer poénbol a haverokkal, szal te nem tudod jól :)
"ez sem igaz, mert akkor sem zuhannak le ha nincs lõszerük" dehogynem, próbáld ki, ha nincs tér ahova bombázás után visszarepülnének akkor lesiklanak a földre és kampó, az más tészta ha van másik üres tered, de ez nem mindíg adott :)
"És meg lehet csinálni élõ ellenfél ellen, mert nincs mivel támadnia :) ugyanis nagy hatótávolságú páncéltörõ fegyverek+ légvédelem, ami gyalogság ellen is véd mindent lezúz :)" Próbáltár már közébbük robbantani :), igen meg tudja ijeszteni a biztos védekezôket (talib rulez :)
"Szoktam ember ellen is, de az AI-val kapcsolatban nagyon el vagy tévelyedve, vagy csak sima generalst próbáltál :), merthogy bár nemnagyon taktikázik, de csal és folyamatosan ontja magából az egységeket, akár a legerõsebbeket is." Zero Hour felpeccselve persze, és tudom hogy csal, de ez meg van engedve neki mert buta (csak AI) és nagyon túl lehet járni a scriptjein. Sokkal könnyebb megszivatni mint az embert. PL több brutál enemy-t is símán bevállalok neked (próbáltam maximumot is, hát volt hogy bejött, de daráltak is soxor rendesen) de 2-3 ember ellen egy magam már kegyetlen meggondonám, hogy mernék-e. Ha értik a dolgukat akkor biztosan nem.
"Nem fogom érezni, mivel az emberi szemnek vannak bizonyos korlátai ;)" De ezek a határok nem 85 hrz-nél húzódnak, még az átlag ember is megérzi a 85-100ra válltást, nem hogy egy "vén gémer"
"Amúgy nem zavarja a képminõséget, egy sötét üveg amúgyis csak sötét képet tudna eredményezni, de hát a fényerõt meg lehet szabályozni :)" ezt csak poénnak szántam :D , persze hogy nem zavarja, hogy is nézne az ki :)
"Bocs,de a forrasom egy e-havi angol szamitogepes szaklap,amiben a computeres "urban legend" dolgoknak neztek utana:) Tesztalanyok:Sony SDM-S205K TFT es Mitsubishi Diamond Pro 920 CRT Az eredmeny szerint a TFT jobb,kiveve a szineket.Pontosabban,TFT-n nem olyan elethuek,de elenkebbek es teltebbek."
Ne kért bocs-ot beszélgetünk :) Hát... alapjában véve nem vonom kétségbe a szakembereket, csak nekem a teltebb és élénkebb színek jobbnak jöttek le, mind az "életszerûek". Ez lehet különben, hogy emberfüggô dolog és nem mindenkinél van így, de én jobban szeretem ha egy szín minnél élénkebb. A rajzaimon is. Végsôsoron akkor ezt leszámítva (már akinek ez negatív tulajdonság) a szakemberek szerint is mindenben veri a TFT a CRT-t.
"Nemnem! xD lézer és gépágyú ellen is teljesen immunis amíg le nem dobja a cuccait XDDDD Próbáld meg egy kiló avanger-el, rakétával, quadcannon-al táplálni amíg közelít. Talán egy kicsit meg fog kopni a festék rajta. xDDD" Hát ez nem így van, javaslom nézd meg hogx megy.
"Az hogyha valakinek állnak a repülôjei a téren és nem dolgoznak" nem, persze majd a levegõbõl szíják ki a lõszert :)
"Ha ki is lövöd a teret, addig nem zuhannak le amíg van töltényük, csak vigyázni kell rájuk addig amíg fel nem építessz egy újat, vagy átirányítani másikra ;)" ez sem igaz, mert akkor sem zuhannak le ha nincs lõszerük, csakhogy egy brutal ellenfél állandóan támad, és tuti lelövik mindet míg körözget. Elõ ellenfélnél talán túl lehet élni.
""10 egységgel is oriási pusztítást tudok véghezvinni. Pl 20 veszteség, vs 460 kill, és 30 épület" Höhö :), megnézném azért, hogy vesztessz 10 egységgbôl 20-at ;)" Höhö félreértelmezés rulz, azt írtam 10 egységgel, és nem összesen 10 egységgel. És meg lehet csinálni élõ ellenfél ellen, mert nincs mivel támadnia :) ugyanis nagy hatótávolságú páncéltörõ fegyverek+ légvédelem, ami gyalogság ellen is véd mindent lezúz :)
"Vagy nagyon, nagyon buta ellen, én ahogy érzem a dolgokból, csak botmatch-ekel szoktál nyomatni." Szoktam ember ellen is, de az AI-val kapcsolatban nagyon el vagy tévelyedve, vagy csak sima generalst próbáltál :), merthogy bár nemnagyon taktikázik, de csal és folyamatosan ontja magából az egységeket, akár a legerõsebbeket is.
Hát akkor a haverod minõségi crt-je nem minõségi, hanem egy régi szétégget fos :) Nem akkor volt ez így a színekkel amikor nem volt fejlett az lcd technika, hanem most is így van, és így lesz még egy ideig. Sugárzás elõl van kubúvás, nem véletlenül van az az 1 centi vastag többrétegû sötét ólmozott üveg a jobb crt monitorokon, az azért van hogy kiszûrje a sugárzást. Amúgy 85 hz ig látszik a vibrálás, utána is vibrál, de már nem látod ;)
Bocs,de a forrasom egy e-havi angol szamitogepes szaklap,amiben a computeres "urban legend" dolgoknak neztek utana:) Tesztalanyok:Sony SDM-S205K TFT es Mitsubishi Diamond Pro 920 CRT Az eredmeny szerint a TFT jobb,kiveve a szineket.Pontosabban,TFT-n nem olyan elethuek,de elenkebbek es teltebbek. Forras: Custom PC,Issue 35/August 2006
"az aurora bombázó ott csak a rakétákkal szemben sebezhetetlen amíg a célra repül, de az elõtte levõ gépágyús védelem ellen ugyanolyan sebezhetõ, errõl ennyit..." Nemnem! xD lézer és gépágyú ellen is teljesen immunis amíg le nem dobja a cuccait XDDDD Próbáld meg egy kiló avanger-el, rakétával, quadcannon-al táplálni amíg közelít. Talán egy kicsit meg fog kopni a festék rajta. xDDD
"ha éppen egy repülõteret zúz le? 4 db 2000 pénzes géppel rajta. Vagy mivan ha szétmegy pár erõmû? Nincs áram, nincs védelem, és éppen akkor támadnak? Én is így szoktam támadni úgyhogy tudom :D"
Az hogyha valakinek állnak a repülôjei a téren és nem dolgoznak, azt csak sajnálni tudom. Nekem, ha nem is szórakoznak az ellennél akkor is köröznek a levegôben légteret vagy földet védeni. Ha ki is lövöd a teret, addig nem zuhannak le amíg van töltényük, csak vigyázni kell rájuk addig amíg fel nem építessz egy újat, vagy átirányítani másikra ;) Az árom nem gond, jóval több áromház van mint amit egy atom vagy csapat le tud gyakni. Ezt mindenki így csinálja, nállunk nem lehet áromszünetes támadásokat indítani, nem sok pénz az a + pár ház, így azon senki nem spórol.
"10 egységgel is oriási pusztítást tudok véghezvinni. Pl 20 veszteség, vs 460 kill, és 30 épület" Höhö :), megnézném azért, hogy vesztessz 10 egységgbôl 20-at ;), de ha 20-al 460-at ledarálsz + 30 épületet... hát akkor te gép ellen játszol és nem ember ellen. Vagy nagyon, nagyon buta ellen, én ahogy érzem a dolgokból, csak botmatch-ekel szoktál nyomatni. Nincs az a normálisan gondolkodó ember aki így meg tudja szívni.
"Ha nem 60 hertzen megy a crt-d,akkor az sem vibral....:)" Deeehogynem xD, Marlosh csak akkor nem 60 hertzen hanem 75, 85, 100, 120 on vagy +. én pl ránézek egy CRT-re és a villogásából meg tudom különböztetni hogy milyen frissítéssel megy a képernyô. (60-120 ig biztosan a többit nem teszteltem) De ugyanakkor sugároznak is rendesen. Egyszerûen ilyen a technikai megoldása nincs kibúvás elôle. Monjuk 100hrz+ már elfogadható, de a 0 villogás azért biztosan kellemesebb mind akár a nagyon kicsit érezhetô is.
"Szinben pont nem jobb a tft(crt-n elethubbek,jobbak a szinek)." Hát régen amikor még nem volt fejlett a TFT technika lehet h így volt, a haverom friss minôségi CRT-n jén jóval gyengébbek a színek mint az én friss minôségi TFT-men :)
"kivéve a jelenlegi alaplapoknál, hiszen itt meg kell elégednünk a jelenlegi változattal. Aki tehát teljes mértékben ki szeretné használni a K8L és a négymagos chipek nyújtotta elõnyöket, az minden bizonnyal új alaplapot is vásárol majd."
Hát ha már a generalsnál tartunk, akkor elmondom, hogy az aurora bombázó ott csak a rakétákkal szemben sebezhetetlen amíg a célra repül, de az elõtte levõ gépágyús védelem ellen ugyanolyan sebezhetõ, errõl ennyit... Mégmindíg a generalsnál, kell félni az atomtól, szellõsen épített bázisnál is, mert akkor is több épületre hatással van, mivan ha éppen egy repülõteret zúz le? 4 db 2000 pénzes géppel rajta. Vagy mivan ha szétmegy pár erõmû? Nincs áram, nincs védelem, és éppen akkor támadnak? Én is így szoktam támadni úgyhogy tudom :D így akár 10 egységgel is oriási pusztítást tudok véghezvinni. Pl 20 veszteség, vs 460 kill, és 30 épület :)
Amúgy tft-t ami amúgy lcd, próbáltam és hát nem valami jók. A színeket meg nem érdemes megemlíteni, mert még egy lcd párti ember is tudja, hogy abban bizony nem szerepelnek olyan jól. Élesebb a képe, a nagy képpontok miatt, viszont ez egyáltalán nem jó. Láttam olcsót, láttam több mint 100e forintosat, de egy jó crt-t semmiben sem ver, csak a súlyában, és fogyasztásában. Mellesleg a suliban majdnem egész nap ilyeneket bámulok, szóval tudom mirõl beszélek. Az alacsonyabb felbontás tudása jó, annak aki nem akar évente kidobni többtízezret egy videokártyára, és aki szeret régebbi játékokkal is játszani (tudom neked ez elképzelhetetlen, hiszen azoknak idejétmult a grafikájuk).
"Sokan vannak, akiknek csak a grafika technikai színvonala, meg hasonlók számítanak, a játékélmény nem. Sajnos a legtöbb játékos ilyen, és egyre több van belõlük, de nem kéne ennek így történnie."
Félreértessz ha azt hiszed nekem a grafika a mindenem :) (De úgyis tudom, hogy ezt nem így gondolod) Már régebben is kifejtettem, hogy nekem az összes tulajdonsága variál és azok összességükben alakítják ki bennem a játékélmény.
Az hogy bizonyos embereknek 1-1 dolog számít csak... hát ôket akkor könnyebb boldoggá tenni :). Gondolj bele, egy "anyának" akinek az agyalás a fotos vagy egy másik emberkének aki csak a grafon lovagol mennyire jó élménye lesz egy ilyen gammától, biztos lehetsz benne, hogy sokáig élvezni fogja és csomó pozitív élménye lesz tôle.
"Mondjuk,azert erdekelne,hogy ki tudja bamulni menet kozben az elsimitast meg a shadow filteringet,meg minden egyeb speckot egy fpsben vagy egy autos jatekban...."
Megpróbálo kifejteni
PL az AA nálam az egyik legfontosabb tényezô, vegyük a Cry-t, ha már így mexuktuk :), pl ha ránézel a bokrokra, fákra, karakterekre, vagy a kezedbe levô fegyverre mondjuk és aliased vektorokat látok a körvonalak helyett akkor fogdos a szívbaj, mondjuk 4* már kiváló a hatás szerintem.
Az AF-t szintén látod mivel az összes textúra minôségét javítja amit látsz. PL a levelek nem valami mosott zöld színûek, hanem látod az ereket is bennük, a falak és a kavicsok a földön szintén nagyon élekek lesznek ezzel és nem olyan mosottak, mint ennélkük. Mondjuk ez az efektus nem is nagyon gépigényes, szóval alapból bent van mindíg 16*.
A shadow filtering jó, ha bent van, de az AA már ezeket is mossa a többi cuccal szal nem feltétlen szükséges, de maga a shadow egy must. árnyékok nélkül nagyon nem az a játék mind velük együtt. árnyékot minden objektum és karakter vetít és jócskán emeli a hatást, nem beszélve arról az élvezetrôl amikor bevárod az emberünket a sarokba, szépen látod az árnyékát amikor közeledik és lecsapsz rá a megfelelô idôben. Szóval ez is nagyon hasznos.
A dinamikus fények és a HDR érdekes hatást adnak, pl ha egy fényforrás alá mész, akkor te modelled, de vele együtt a fegyvered és a többi cuccod is fényesebb lesz. Vagy ha dolgok , ill. lövedékek robbangatnak körülötted azok is vetítik a fényt szépen minden irányban. Pöpec hatásokat lehet ezzel a tech-el kidolgozni.
A Bump mapping, szintén magáért beszél, nem kell a modelleket millió poligonszámból kidolgozni amit leeszik a karit, hanem egy külön textúraréteggel megadjuk a mélységtérképet, és olyan hatása lesz, a falaknak, modelleknek, mind hogyha minden egyes objektumot modell szinten oldottak meg volna rajtuk a készítôk, kiemelkednek 3d-ben is, nem lapulnak oda egy síkban.
..... meguntam sorolni, de elhiheted, hogy minden tech-nek meg van a maga miértje, és folyamatosan látod ôket minden helyzetben. Lehet hogy azt hiszed, ha gyorsabban történnek a dolgok akkor nem regisztrálja az ember ôket. Well, de igen, ha nem kapcsolom ezeket be akkor direkt érzem, hogy hiányoznak.
Ez mindenképp pozitív hír hiszen úgy próbálják a technikai fejlõdést véghezvinni hogy kompatibilisek maradnak a régi technológiával. Az AMD gyakorlatilag ezzel tört be a piacra, volt mikor 4 évig is ugyanaz az alaplap maradhatott, és mindenki rakhatta bele az új procikat. (mialatt az intel kb. 4 foglalatot cserélt le!)
Szokás szerint sokan megint nem értették meg a cikk lényegét...
"Ez nem igaz, régebben még így volt, hogy minden ellen volt védelem, de mostmár nem így van. Ja az atomot ki lehet szedni... ráküldesz 8 bombázót, ha szerencséd van útközben nem rejtõzködik egy ellenséges légvédelmi egység se a ködben, és talán a védelmi vonalon átjut mind a 8. Ha 1-et lelõnek, már nem tudják teljesen lerombolni az épületet, a többit meg mind lelövik persze amíg visszakanyarodik hazafelé... Aztán rájösz, hogy nem kis szar védelme van az ellenségnek, és 16 db bombázó kell, de amíg legyártod, jön az atom. Az ilyen szituációkat ismeri az aki néha szokott játszani erõs ellenfél ellen."
Ezért menj biztosra, építs auróra bombereket amik sérthetetlenek, amíg el nem szórják a bombáikat :D, utánna meg kit értdekel ha kiszedik ôket, a cél megvolt. Kben én földön szoktam támadni és nem félek az atomtól sem mert nem zsúfolom a bázist hanem szanaszét terítem. A lehetô legyorsabban szoktam legyártani az egységeket, minden esetre felkészülök (ha támadna úgyis visszaverem mert gyorsabb vagyok és több pénzem/cuccom van) és rögtön támadok amint egy valamire való csapat létrejött (50-100) tankal és hasonló vehicle-vel csodákat lehet tenni minden védelemmel :). A tech nem olyan lényeges, azt útközbe is lehet fejlesztgetni, ha éppen kell, de addig úgysem tart 1 match. Kben mindég LAN-ozunk az ismerôsökkel és nem piskóta egyik ember se. Biztos lehetsz benne, hogy van tapasztalatunk taktikázásból >:)
A crt vs. tft-re meg azt tudom mondani hogy próbáld ki, biztosan látni fogod a színekbe és az élességbe a különbséget, igen impressive és nem a "pontok" nagyságától van. Azonkívül a tft nem sugároz és nem vibrál (szal nem folyik ki a szemed, ha több órát dolgozol rajta), sôt még van wide kiosztásu is ^_^, na meg lapos, s nem fûti a szobát, ha lanparty-ra cipeled a hónad alatt elmegy, a másik kezedben meg a füles doboz, hátadon a táska a kábelekkel meg a többi cuccal. Mit lehet ezen nem szeretni? ^_^ A rezolúciót meg amúgy is fent tartják álltalában, a mostani karik meg eleve nagy res-en vannak optimizálva úgyhogy ez eleve nem kérdés. Igaz, hogy ha nem "native" rez-en használod akkor rosszabb a képminôsége, de ha nem így lenne akkor sem látnám értelmét, hogy miért ne használjam ki a teljes kapacitását, ha már fizettem érte. Ezzel az erôvel akkor vehettem volna 4-5"-el kisebbet is.
"De nem is mennég bele az emberi fül kapacitására a marketing-re meg a hangképzésbe különösebben mert mondtad, hogy igénytelen vagy ebbôl is :P" Haha ezt nem mondtam :) csak az egy dolgot mondtam ami megváltozott az FPS-ekben az évek alatt ;) Amúgy belekötök már egy mp3-ba is hogyha csak 192 kbites, szar minõségû fülhallgatókat nem vagyok hajlandó használni, szóval alaposan mellényúltál. Najó összefoglalom. FPS-ek, gépigényesek(szépnek nevezik a grafikájukat, néha tényleg szép is), játékélmény pont ugyanaz mindnél mint a wolf3d-nél(ami már sokmindenkinek unalmas egy idõ után, mert új élményre vágyik). Rövid játékidõt ígér. Változik a grafika, a hang minõsége, a fizika. Ugyan ez igaz a verekedõs és hasonló iqlight játékra. A többi játéknál is vannak gépigényes cuccok, de legalább változik a játékélmény is nem csak a grafika és a hang, meg a fizika. Ezért itt már fontosabb a játékélmény, és kevésbé fontos a többi, továbbá itt kevésbé érvényesül a hardverpiac nyomása, és a programozók is jobban értik a dolgukat(nem mindíg, pl az ea-nál alig tudnak programozni), így sokszor optimalizált, mégis szép játékokat kapunk, amelyek kinézetének még a valósághoz is van köze, ellenben a szépnek nevezett agyoneffektezett, ocsmány mûanyag grafikájú techdemokkal. Sokan vannak, akiknek csak a grafika technikai színvonala, meg hasonlók számítanak, a játékélmény nem. Sajnos a legtöbb játékos ilyen, és egyre több van belõlük, de nem kéne ennek így történnie.
Nem mosott a crt, hacsak nem egy sokévet használt roncs az :) csak ha megnézed, egy LCD/TFT-n crt-hez képest rohadtnagy képpontok vannak és nagy közöttük a rés is, ezért látszik élesnek. Amúgy nemtom feltûnt e, de minden LCD-re ráírnak egy optimális felbontást, amin szép a képe. Annál nagyobb felbontást általában nem is tud, de annál kisebbnél ronda a kép. Ez nem élesség miatt van, hanem mert ilyen technológia ;) nem véletlenül utálják sokan.
Nem vagyok igénytelen, mert a grafikát meg mindent maxra teszem, már ameddig lehet. De csak azért, hogy legyen 2 új effekt, nem veszek új videokártyát. Bizonyos játékért simán fejlesztenék gépet, de az agyonhype-olt techdemokért (szinte az összes fps), soha. Márpedig ugye ezekhez kell a hiperszuper gép, merthogy az ezeket fejlesztõ programozók, általában nem igazán értik a dolgukat, nem tudnak optimalizálni, egyszóval bénák(vagy pénzt kapnak a hardvergyártóktól, azért hogy jól elcsesszék a kódot, és így a sok birka rohanjon a legújabb cuccokért a boltokba, mer szaggat, meg ez meg az kell hozzá).
"A másik, hogy ha minden védelem ellen van támadás, akkor minden támadás ellen is van védelem. :) Az atomot is ki lehet szedni egy kisebb csapat légi egységgel mielôtt baj lenne belôle (utánna persze ideges az ellen ;)"
Ez nem igaz, régebben még így volt, hogy minden ellen volt védelem, de mostmár nem így van. Ja az atomot ki lehet szedni... ráküldesz 8 bombázót, ha szerencséd van útközben nem rejtõzködik egy ellenséges légvédelmi egység se a ködben, és talán a védelmi vonalon átjut mind a 8. Ha 1-et lelõnek, már nem tudják teljesen lerombolni az épületet, a többit meg mind lelövik persze amíg visszakanyarodik hazafelé... Aztán rájösz, hogy nem kis szar védelme van az ellenségnek, és 16 db bombázó kell, de amíg legyártod, jön az atom. Az ilyen szituációkat ismeri az aki néha szokott játszani erõs ellenfél ellen.
Ez mondjuk igy van:D Ha nem szamitogepre,akkor baratnore,piara,kajara,cigire,hi-fire,dvdre,akarmire kolt az ember..... Mondjuk,azert erdekelne,hogy ki tudja bamulni menet kozben az elsimitast meg a shadow filteringet,meg minden egyeb speckot egy fpsben vagy egy autos jatekban.... Amugy nem tudom ki hogy van vele,de en nem szeretek 1024x768-nal nagyobb felbontasban jatszani! Ugyanis ha van valami szoveg a jatekokban,az altalaban irgalmatlanul osszemegy (foleg 1600x1200-ban) es nem lehet rendesen latni:) (nem crt-m van!)
Sorry, lehet, hogy tévesen értelmeztem az írásod. Viszont ott picit úgy tûnik mintha keveredne pár dolog. Arra gondolok, hogy 44100 Hz, meg az emberi fül hallásának korlátja 20kHz körül az nem ugyanaz. Ugyanis az egyik mintavételezési frekvencia, a másik pedig hangfrekvencia. Az igazi hangmániások pedig azzal kezdik, hogy all EQ off, bár itt nem zenérõl volt szó. És vájt fülûeknek naon ajánlom a 96/24-et, bár nekem nincs jó minõségre keretem, de kiállításon bûntetett. Szóval játékra ok minden, tesóm mondta, hogy ha belemerül, akkor már nem érdekli a hang minõsége, vagy hogy mekkora monitoron nézi, de zenére már érdemes adni.
innen kifelejtetted az EAX-ot mert az is sokat viszi a hatást fölfelé. Mondjuk annélkül elég "símák" a hangok. Pl ha fémszobában vagy, esetleg szabad téred, vagy barlangban annak mind más és más hangtorzulása és viszhangképzése van. Szóval minôségben az sokat visz. 44100 kHz, 5.1 (mondjuk nekem saját készítésû 4.0 van ami nagyon sokmindenre rávérne), 16bit már tökéletesen megfelel a "picky" embereknek is. kben is a 18 de max 20k már nagyon súrolja az emberi fül határait, s ha ilyen szinten fölôtt van egy hang akkor az már nem is ér semmit, nekem speciel ha egy magas hang ezen a határon mozok akkor attól ki akar folyni a fülem és autómatikusan szûrök belôle egy kicsit az Audigy2 EQ-ján. De nem is mennég bele az emberi fül kapacitására a marketing-re meg a hangképzésbe különösebben mert mondtad, hogy igénytelen vagy ebbôl is :P
Pl aki egy kicsit is az ekonómiára/tech-re hajt annak már lent vannak az eséllyei azzal szemben aki az elejétôl fogva ontja a hadsereget. Erre nem kell sok és erôs egység, csak amíg a másik az eko-t/technikát húzza, te ledarálod, mondjuk abból a helyzetbôl ahonnak nincs védelme, mert ugye mindent úgysem lehet az elején bevédeni úgy, hogy egy kis hadsereg is legyen, ekonómia, meg a tech is fejlôdjön. Ne mond már, hogy multiban sohasem alkalmaztad/tapasztaltad ezt a stratégiát :D De csak el kell képzelned, biztosan le fogod vágni, ugyanúgy számít a sebesség ebben a helyzetben. Ha valaki kívülrôl vágja a shortcut-okat és úgy dolgozik annak nagy sebesség elônye van a kattintókkak és a scrollozókkal szemben. Amíg neked 1-2 egység (vagy védelmi torony) éppen épül, az ellen már veri a többi építményedet, esetleg a pont épülôket a "parasztok"-kal együtt xD
A másik, hogy ha minden védelem ellen van támadás, akkor minden támadás ellen is van védelem. :) Az atomot is ki lehet szedni egy kisebb csapat légi egységgel mielôtt baj lenne belôle (utánna persze ideges az ellen ;)
"Ígyvan a hangok ugyanazok, csak minõségben változnak ("õõõááá meghalok" 96khz-n 7.1-ben 24 biten) :D komplexitás sem változik: "Menj azt lõjé minden ellent", ennyi. Ugyanolyan pörgõsek. És megint csak a külsõségekkel jöttél, a grafikával meg a fizikával. Ettõl még nem lesz jobb a játék..."
óh, hát így állunk :) Látom már, hogy te igénytelen ember vagy minden más tényezôhöz kivéve az agyalást. Az anyám is hasonló ember, csak logikai, esetleg stratégia játékokkal tolat, a hangot kikapcsolja mert minek, a graf nem nagy szám, az se gond ha solitare szintû, nem is veszi észre a különbséget a szintek között, úgy jó neki ahogy van, csak jól lehessen agyalni a játékon, akkor az már bejön neki. Ez az 1 dolog ami számít neki. Nos, ebben az esetben tényleg nem sok értelme a vitának, mert alapból nem tudsz értékelni más tényezôket.
"Persze igazabol felesleges dolgon vitazunk,ha neked es a tobbi gamernek bejon,hogy 1.5 evente koltson par tizezer forintot a gepre(jo esetben),akkor hajra:)"
Nekem ez igazán nem probléma, van pl aki kocsikat vásárol szórakozásból évente, van aki iszik, cigizik, van olyan ember is aki pl minden este "kijár a városba" és elver egy csomó lóvét. Szóval a szórakozás egy dolog, és hogy ki mire veri el a keresett pénze egy részét az a saját problémája. Ehh, mindíg is útáltam amikor a haverom osztja az észt hogy "öcsém, néz'má mennyi lóvét eeversz arra a masiná'ra", de fô hogy naponta 1-2 doboz cigi vagy este 1-2 sör az ok neki. Az az igazi élet, az kell, meg stb... persze persze :)
Mondjuk teny,hogy a sablonok minden stilusban ott vannak es csak nagyon keves jatek log ki beloluk! Amugy az hogy a jovoben kell lonod az ellent vagy egy ismeretlen szigeten vagy eppen egy katonai bazison tokmindegy:)Tehat ezzel:"Igazabol nem latok sok kulonbseget a hajdani sima "lovoldozos"jatekok es a mai FPS jatekok kozott"arra utaltam,hogy a jatek LENYEGE nem valtozik(az hogy a hangok masok,meg az engine az mas(a romantikus filmek sem tok egyformak,csak nagyon hasonlitanak) Persze ez vonatkozik a strategiai jatekokra es a tobbi stilusra is(ismetlem,nagyon keves log ki a sorbol)! A Far Cry-t talan jobb lett volna ha nem emlited,a tobbit nem nagyon ismerem(az utolso fps amit kiprobaltam az a doom3 volt,kb.2 percig tartott..) A Far Cry volt pont az a jatek amit en is nagyon vartam a megjelenese elott,mert a hirek szerint"csucs grafika,szuper A.I.:lopakodva becserkeszheto ember ellenfelek, akik roppant elethuen fognak reagalni,taktikazni",ehhez kepest (szamomra)csak a csucs grafika ami megvalosult,a tobbi eltunt valamerre......(masik bukta doom3 es az elemlampa esete,akkor dontottem ugy hogy eleg az fps jatekokbol) Amit az UT kapcsan kiemeltel,a fegyvereken kivul egy 20 evvel ezelotti 2d-s platform jatek is tudta,szoval annyira nem vagyok eldolve tole:) Persze,nyilvan az meg egyszerubb volt a 2d miatt. Nevezhetsz a multban elonek vagy maradinak aminek akarsz,de a jo oreg regi c64-esen,bizony sokkal jobb aranyban volt a jatekoknal a gepteljesitmenye jatekminosegggel(csak egy pelda:Elite, 38 kB-ban 4 galaxis 100-200 bolygoja,garantalt tobb honapnyi szorakozas)Ja,es nem kell felhozni,hogy azota mennyit fejlodott a technika,tudom,hogy sokat:)
Persze igazabol felesleges dolgon vitazunk,ha neked es a tobbi gamernek bejon,hogy 1.5 evente koltson par tizezer forintot a gepre(jo esetben),akkor hajra:)
"Igazad van, hogy is nem vettem észre! A Wolf3D az Unreal Tournament-el és mondjuk FarCry-al TELJESEN egyforma. Storyban , hangmegoldásokban, komplexitásban, 2D és 3D kidolgozásban (ugye régeben sprite-ok voltak az ellenek, térkép stb), pörgésben, fizikában..... hogy mik nem vannak xD"
Ígyvan a hangok ugyanazok, csak minõségben változnak ("õõõááá meghalok" 96khz-n 7.1-ben 24 biten) :D komplexitás sem változik: "Menj azt lõjé minden ellent", ennyi. Ugyanolyan pörgõsek. És megint csak a külsõségekkel jöttél, a grafikával meg a fizikával. Ettõl még nem lesz jobb a játék... "ôô, hát ne kelljen már ecsetelnem, hogy ebbôl a játéktipusból hány 10.000 változatok adtak ki, nagyon ütôs graffal, jó hangokkal, háttérzenével, új alakzatokkal" Mégis a legtöbb embernek jó az eredeti "szar" sõt az kell, mert nem lesz jobb a játék ezektõl. Az UT-re ne mondjad hogy bonyolult, mert azért az már tényleg durva lenne :D Haverokkal sokat UT-ztunk lanon, és hát nem igazán izzasztott meg semmit. Jókis önfeledt agyatlan lövöldözés, néha nagyon pici taktikával :)
De hamár itt vagyunk egy stratégiához is mennyire kell egy embernek, hogy észlény legyen. Van 2 megoldás: 1. Bevéded a bázisodat minden ellen, utánna irdatlan nagy csapatot építessz minden egységbôl és lerohanod 1 támadással az ellent. 2. Nem várod meg még levegôt kap az ellen, hanem az elején megpróbálod véresre darálni.
Hát újabban már NEM lehet bevédeni a bázisodat minden ellen. Mert bevéded egy x egység ellen, azokat ki is védi, de jön y amire hatástalan, vagy jön x egység csapatban ami ellen megint csak nem tudsz jól védekezni, mert nem lehet olyan sokfelé lõni hatékonyan. Aztán meg jön az atom, meg a többi tömegpusztító fegyver, az ellen sem tudsz védekezni. Rá vagy kényszerítve a támadásra, még ha nem is elég a hadsereged csak azért, hogy lelassítsd a felég irányuló támadásokat. Elején véresre darálni, meg csak nagyon hülye ellenfelet lehet.
"Ezt senki sem mondta:)" így lehet, hogy nem de céloztak rá :)
"Valoban,de ezeknel soha nem szamitott es soha nem is fog a grafika szinvonala!Nem azert jatszok pl.az Obliovionnal,mert jo a grafikaja,hanem mert osszetett,csavaros,nonlinearis RPG!Warcraft 3 sem a grafikaja miatt szuper strategia(a csontstrategiakat mar meg sem emlitem,az ujabb RTS-eket,meg nem ismerem:))" , "Most akkor a grafika vagy a komplexitas szamit?"
Hát ez az, Mindkettô! :D De az összes többi összetevô is pl hangok, stb ugyanúgy fontos, hogy jól kilegyegyenek doldolgozva. Ha egy játék nagyon vacakul néz ki, vagy kevésbé komplex, esetleg el vannak cseszve a hangok stb stb akkor az ugyanúgy húzhatja lefelé a hangulatot.
"Amugy pl. a Tetris szerintem minden idok legjobb reakcioido,helyzetelemzes fejleszto jateka es a grafikaja..haaat..elegge "divatjamult" " ... ôô, hát ne kelljen már ecsetelnem, hogy ebbôl a játéktipusból hány 10.000 változatok adtak ki, nagyon ütôs graffal, jó hangokkal, háttérzenével, új alakzatokkal és puzzle-kkel, +megoldásokkal és trükkökkel. Ezek igen csak sokat fejlôdtek hangulatbelileg az "originális"-tól :D A tetris kben egy "all times classic" lett, ami sohasem megy ki a divatból xD, a pac, asteroid meg a többi, már közel sem volt ennyire közkedvelt.
"Ahol MUSZAJ hogy usson a grafika az valoban az FPS,TPS kategoria" ..és minden más stílus ami ezt a 2 nézetet használja, pedig azokbók egyre több van a tálcán. ;)
"Igazabol nem latok sok kulonbseget a hajdani sima "lovoldozos"jatekok es a mai FPS jatekok kozott" Igazad van, hogy is nem vettem észre! A Wolf3D az Unreal Tournament-el és mondjuk FarCry-al TELJESEN egyforma. Storyban , hangmegoldásokban, komplexitásban, 2D és 3D kidolgozásban (ugye régeben sprite-ok voltak az ellenek, térkép stb), pörgésben, fizikában..... hogy mik nem vannak xD
"olyan lovoldozos jatekokat csinaltak,ami az agyat is kemenyen dolgoztatta...ezt sajnos nem igazan lehet elmondani az FPS jatekokrol(a multi az mas)!" Itt a Cry, de a Project IGI amikben több lehetôsék közül választhatsz, hogy veszed be a terepet, kit terítessz le hamarabb. Az "AI" csoportokban támad, és taktikázik, úgyhogy igen óvatosnak, és észnék kell, hogy legyél. De itt az egyik nagy kedvenc az UT is, na itt relikeket kell gyüjtögetned amik különbözô erôkkel ruháznak fel, csapdákra figyelned a térképen estetleg aktiválni ôket, több fegyvert kell kombinálnod a harcoknál a pillanatnyi helyzettôl és távolságtól függôen, plusz mindegyiknél 2 lövésmódot. Azonkívül vigyáznod kell az energia/lôszer/fegyver tartalékra is. Szerintem ezek igazán meg tudják izzasztani az embert, itt elég sokmindenre kell figyelned...the sorolkatnám ôket, sok hasonló gamma van még.
De hamár itt vagyunk egy stratégiához is mennyire kell egy embernek, hogy észlény legyen. Van 2 megoldás: 1. Bevéded a bázisodat minden ellen, utánna irdatlan nagy csapatot építessz minden egységbôl és lerohanod 1 támadással az ellent. 2. Nem várod meg még levegôt kap az ellen, hanem az elején megpróbálod véresre darálni. Szóval az én meglátásom szerint a játékok alapvetôen szórakozásra lettel tervezve, hogy élvezze ôket az ember, és nem követelnek einsteini matematikát, vagy quantum fizika tudást. De nyilván én gondolom rosszul, yea sure ;)
Marlosh, egyetértek veled, nem a felbontástól lesz egy játék jó (csak a kedves fejlesztõk próbálják ezt elhitetni velünk). Én vígan elvagyok egy Radeon9200SE (64 bites!) karival, az újabb játékok is elmennek vele, persze nem fullon, de ha egy játék jó, ez nem is gond. Legfeljebb pár év múlva jó lesz ismét elõvenni, az akkori gépemen már full graffal. Most veszek majd egy 7600GT-t, 4-5 évig jó lesz
" egy játék aminek jó a grafikája az autómatikusan rossz." Ezt senki sem mondta:)
"Léteznek kiváló grafos stratégiák és RPG-k amik nagyon is ütôssek, és még mennyi fog jönni a közeljövôben." Valoban,de ezeknel soha nem szamitott es soha nem is fog a grafika szinvonala!Nem azert jatszok pl.az Obliovionnal,mert jo a grafikaja,hanem mert osszetett,csavaros,nonlinearis RPG!Warcraft 3 sem a grafikaja miatt szuper strategia(a csontstrategiakat mar meg sem emlitem,az ujabb RTS-eket,meg nem ismerem:))
"Egy pac-man, vagy gost'n goblins komplexitású játékkal " Most akkor a grafika vagy a komplexitas szamit?
Amugy pl. a Tetris szerintem minden idok legjobb reakcioido,helyzetelemzes fejleszto jateka es a grafikaja..haaat..elegge "divatjamult"
Ahol MUSZAJ hogy usson a grafika az valoban az FPS,TPS kategoria (TPS talan nem annyira-Max Payne 1-2, verhetetlen feeling),mivel sem a story,sem az osszetettseg nem lehet igazan utos( multiban lehet,de ott is csak a tarsasag miatt)! Igazabol nem latok sok kulonbseget a hajdani sima "lovoldozos"jatekok es a mai FPS jatekok kozott(valami gagyi story-lodd az ellent-jon piros meg kek,egyszer lattunk zoldet is). Persze a kivitelezes mas,de a lenyeg ugyanaz:) Pedig anno,foleg japanban,olyan lovoldozos jatekokat csinaltak,ami az agyat is kemenyen dolgoztatta...ezt sajnos nem igazan lehet elmondani az FPS jatekokrol(a multi az mas)!
1-1.5 év? én speciel most vagy 3 év után fejlesztek majd vmikor, vkinek nincs még erre sem vagy még erre is pénze, úgyhogy addig húzza, míg már nem bírja vmi hiányát. Én most fejélesztek egyet idén aztán gyûjtögetek pár évig, hogy vehessek vmi jót:-)
Szerintem meg ez nem feltétlenül így van. ;) Léteznek kiváló grafos stratégiák és RPG-k amik nagyon is ütôssek, és még mennyi fog jönni a közeljövôben. Egyáltalán hogy a fenébe lehet ilyet kijelenteni, hogy egy játék aminek jó a grafikája az autómatikusan rossz. Ugyebár 2006-ot írunk, egy kicsit a grafra is figyelni kellene már, a többi hozzávalón kívül. Nem C64/AMIGA korban élünk. Igen tudom, hogy valaki szerint azok voltak az igazi játékok, ütôssek, meg fílingesek stb... én is sokat nyomtan hajdanán velük, de azóta már egy kicsit változott a standard. Egy pac-man, vagy gost'n goblins komplexitású játékkal már nem valószínû hogy órák hosszát illetve napokat (esetleg hónapokat) töltenék el. Nem értem, miért lenne érdekes még most is olyan szinten játszani?
Olcsó, mosott kijelzôs 15-17" CRT-n lehet hogy még a 640x480 is "nagy élmény", de ezt már régen kinôttük. A TFT-k rettentô élesek a CRT-k hez képest és igen nagyon meglátszik a rez szintek között a különbségek. 800*600 kifejezetten ocsmány pixelesen hat rajta, mivel élesen ad vissza mindent, nem mosottan mint CRT. Csak ámultam amikor elôször láttal a különbséget a 2 technika között, de mostanra már eléggé standardá vált. Ha 1600*1200-ba akarnád tolni akkor 200k-n fölül kellene fizetnek, mert ilyen fölbontásra mondjuk a SLI-s karik képesek csak kultúrált sebesség mellett, + monitor. Mint mondtam, a mostani átlagot az 1280*1024 (nálam speciel 1440*900 mert wide-om van, de ez nem változtat a lényegen, ugyanaz csak 16:10 osztásban) jelenti, amire ha graf filtereket is teszel akkor kiváló képet kapsz még nagyon igényes viszonylatban is. A 4xAA 8xAF már kegyetlen minôséges. Ezt egy kultúráltabb kari biztosítani tudja még a + technikákkal együtt is (Shadows,HDR, Bump Mapping...).
Amúgy meg évente, esetleg másfél évente bôven elég upgradelni karit. A régitôl mindég meg lehet szabadulni, mert sokan vannak akiknek még az is isteninek számít, szal monjuk 1-1.5 évente kb +30k azért nagyon nem halálos, azt le lehet szakítani akárhonnan.
"Akkorsem számít szinte semmit a grafika az fps-eken kívül, ha az számít, akkor az a játék már régen rossz." ... uhh, ebbe most nem mennék bele mert úgy is hosszú lenne :)
Akkorsem számít szinte semmit a grafika az fps-eken kívül, ha az számít, akkor az a játék már régen rossz. És 100000-ret kidobni egy videokártyára sem élvezet. Kivéve akinek apuanyu elintézi...
Ja és 50-80 csak a VGA-ra lenne pluszban, de ugyebár mivel AGP-sek táborát növelem, így komplett gépcsere kellene... egy 100-as tuti rámenne, szóval ráér az még...
800*600-ban is nagyon is játszható és jól néz ki minden feltolt grafikai beállításokkal, az élménybõl keveset vesztek azzal, hogyha kisebb a felbontás! 1600*1200-ban akkor sem vitt mindent a kártyám, amikor megvettem, de ha ezt akarnám, akkor félévente rá kellene vernem vagy 50-80ezret!! Szóval felejtõs
A FPS-ek a legkifejezettebben persze, de ugyanúgy minden gáma ami 3d-s alapokon fekszik. A szimulációk is, ugyanúgy akár az 1. vagy a 3. személy nézetû RPG-k, kalandjátékok, de némelyik stratégia is. Nézz csak rá a pl a Gothic III-ra vagy a Grotesque-re (hogy csak 2 közelebbit említsek). Ezek nagyon nem FPS-ek de kiváló graffal rendelkeznek és igényes játéknak igérkeznek. Na ezek nem fogják szeretni a karidat, és ezeknél ugyanúgy a graf is sok szerepet fog játszani az élményben. De hamár itt vagyunk akkor szeritenm senki sem akar 20-30 fps-el mindent leminimalizálva egy játékot se futtatni. Az már nagyon nem élvezet.
"Nem tudom mi értelme van a minimumon játszani a dolgokat, egyáltalán semmi köze sincs a szánt élményhez" Hát az FPS-eknél igen, mert ott csak a grafika az élmény, más játékstílusnál már nem így van.
Nekem meg 9600pro-m van, (nagyon idegesített is mikor 1 éve 20k-t kiadtam rá, mer az sok videokártyáért), 1 éve még geforce2 mx400-am vót(azt is 22 ért vettem 5 éve :) ), de má volt olyan játék ami nem indult el(ugye a kamu vásárlócsalogató képességek, pl sóder, ami meg ment még az se minimum grafikán, hanem jobbon az újabb játékok is), ezért váltottam. Amúgy elég jól mennek a 9600-al a játékok (amikkel játszom), legtöbbször fullmaxon 1024-ben (lehet hogy mert mindíg kifogom az optimalizált játékokat, nem a fos bugos szarokat, és nemnagyon használok aa-t meg af-et) szóval ennek is van még 3 éve kb :) Ugyanis szerintem a pc-re is nagy pénzkidobás költeni, de a videokártyára a legértelmetlenebb. Így 8 év alatt csak 42k ft-t basztam ki az ablakon videokártyára :) Úgyis a jó gép az FPS-ekre kéne, én meg azokkal már nemjátszom, mert mindfosszarunalmas lerágottcsont, csak a grafika változik, aztán meg szeretem a komolyabb játékokat.
800x600?! Na neee, az évekkel (tizedekkel? ;) ezelôtt volt valami... mostanra már nagyon is igénytelen rezolúciónak számít, a HC gémerek direkt röhögnek rajta :D, a tesztek is minimum 1024*768 on kezdôdnek, és felfelé. én 1440*900 on alul nem igazán szeretném leljebb vinni. (az az 1280*1024-esnek a 16:10-es változata) Biztos vagyok benne, hogy az emberünk is hasonló magaslatokon gondolkodik a karijával. A 800*600 maximun a nagyon low-end karikon (9200-9600 megfelelô) lehet mérvadó, vagy azoknak akik egyáltalán el szeretnék hogy fusson a játék (hasonló kategória). Nem tudom mi értelme van a minimumon játszani a dolgokat, egyáltalán semmi köze sincs a szánt élményhez. Egy kultúrált középkategóriás kari ami normális fölbontás és beállítások mellett is eldöcögteg egy-egy játékot, már igen elérhetô áron kapható.
Én mit mondjak? Ati 9550-esesm van (tuningolhatatlan verzió, de szerencsére 128bit-es), és nemtervezek egy darabig még videókártyavásárlást. Ezzel hogyankell játszani? Bár igaz, hogy én hajlandó vagyok a kompromisszumokra, egy TNT2-est cseréletm le 2,5 éve egy FX5200-re (64-bit), és mivel az 3/4 év után meghalt lett ez belõle garanciális cserében. Bár igaz nemjátszom sokat, de még a pár éves játékokat sem tudom teljes grafikán élvezni. Dehát, ha valaki igénytelen, és a grafika kevéssbé érdekli (bár az újabb játékokat egyre inkább kénytelen vagyok kerülni, vagy reménykedve rakom fel, hogy nem szaggat-e).
Sztem tök jól látod a dolgokat, ne hallgass másokra :D Amíg 800*600-ban elvisz mindent, addíg nem kell semmilyen csere, márpedig 99%, hogy a DX10-en kívül mindent fog még vinni 2007-ben.. DX10-es játékok meg jó, ha 2007 végén kezdenek elterjedni...
Én is azt mondom hogy egy 6800/GT/Ultrával 2007-ben már nehéz dolgod lesz.:)
a 6800 egy nagyon jó és gyors kari még most is, de már igen kezd lejárni az ideje. Már ôsszel is, de tavaszra biztosan jönnek az új generációs játékok amik igazán megfogják izzasztani ezeket a korosodó karikat. Nem azt mondom, hogy nem fogod egyáltalán futtatni ôked, hamem hogy csak (nagyobb) kompromisszumok mellett. Szerintem azért 1 év mulva már erôsen esedékes az a csere, ha színben akarsz maradni :)
Nem tudom mit paráztok, en 2 éve vettem egy AMD 3000+ -t (754-es foglalat) 1GB DDR 6800-as Geforce és ma is tökéletesen megy :) Majd ha lecserélem (ha lecserélem) akkor majd nézek egy akkori hi-tech stuffot, de szerintem 2-3 évig még simán ellehetek ezzel a konfiggal :)
Majd amikor már mindenkinek pci-e karija lesz, akkor jön az "AGP Ultra" nevû új foglalat, aminek persze semmi köze nem lesz az AGP-hez de egy újabb ürügy hogy alaplapot cserélj. Végülis nekem mindegy, én kb 4 évente komplett gépcserét csinálok, ígyis-úgyis új alaplapot vennék.
Luckily, you won't have to throw the baby out with the bathwater, because PCIe II will be compatible with PCIe 1.x, using the same power budget and the same clocking architecture. But the silicon cost will be cheaper, and so will the clocks. Forras:theinquirer.net