"Fura egy undorító népség egyébként az ellenfél: az ajtajaik úgy néznek ki, mint a prédájuk anális záróizmai (lehet, hogy hosszas kísérletezés után rájöttek, hogy ez a legjobb megoldás), néhány helyen pedig csapóajtóként nõi nemiszerv formájú nyílások segítik az õrök gyors mozgását az emeletek között."
Pff....lehet hogy kicsit sok pornót nézett a T. Cikkíró? :D
"Galambformában"? A pina az pina, aláírom, nade egy kibaszott sast összekeverni egy galambbal már kicsit erõs. Lehet Dani élt a cikk idején az említett hallucinogénekkel ...
Nem rossz játék, de nekem a világ nem tetszik, ahol végülis az idõnk nagy részét töltjük (vagyis a Sphere). Túlságosan is emlékeztet a Doom III.-ra és a Quake 4.-re. Undoritó biomechanikus izé-mizé. Nem bántam volna, ha több idõt tölthettünk volna el a rezervátumban (a bár alapján) illetve az õsek földjén.
A játékmenettel az volt a bajom, hogy idõ után már nagyon unalmassá vált az "energiafal vagy leszakadt híd állja utadat -> szellemalak -> kapcsolókeresés", illetve a "ha gravitációs kapcsolót látsz, akkor mindenképpen használnod kell a továbbjutáshoz" szint. Egyszer-kétszer nagyon jó, de tizenkilencszedszer már kissé unalmas.
Egy negatívum még, hogy a wide kijelzõk megfelelõ beállítását sajnos config file turkálás nélkül nem ússzuk meg. De ez legyen a legnagyobb bajunk. :)
az sg összes cikkírójának vannak ám érdekes elgondolásai és mondatai... :P
Az a sas egy sólyom (hawk), ha már ennyire bele akarunk menni... :)
"Jó hír - végre nincs sörétes puska, se egykezes pisztoly"
Talán ez nem mindenkinek jó hír...
sztemj ebben az évben a legjobb fps...
Szuper volt. Kár hogy a cikkiró nem játszotta végig, mert akkor nem írt volna ilyet, hogy : ".. nehogy lecso legyen a csajbol is".
Aki végigtolta az pontosan tudja, miért nem jó ez a kijelentés..azért mert a végén "Lecsó" lesz a csajból is.
Huhh, lelöttem a poént.)
akkor mi lesz a végén ha nem az hogy megmentjük a világot és a csajjal elfogyasztjuk a sok megmaradt "lecsót":D:D
Milyen a gépigénye má beszarás... föl sem teszem mer szaggatna enyhén szólva, Ajánlott: 4 GHz-es Intel Pentium vagy IV 2,8 GHz AMD, jah nekem meg van egy laza kis 2.4es celeron :)
Akinek a gépe birta a Doom3-at, annak a Prey is vigan fog futni.
Nem gépigényesebb, mint a doom3 (jobb grafikával ráadásul). Tedd fel nyugodtan, egy próbát megér.
Azért nekem fura, hogy valaki, aki elvileg e témával foglalkozik, nem tudta, hogy fejlesztik, és hogy most jön ki:) A cikk viszont jóra sikerült.
de ha nem lesz lecsó akkor hogy hal meg?(már naggyon kíváncsi lettem)
Te fogod kivégezni! Amúgy ebbõl se lesz év játéka, hiába a nagy istenítés! A végére már idegesítõen uncsi és már vártam, hogy gyorsan végetérjen az unalom! 1-nek jó, de semmi több!
húúúúú én csak a demót játszottam...úgyhogy még egy kérdés!:Dmé végezzük ki?az szar!
Elején sokkal nagyobb ujdonságnak tünik, mint a végén. Akkor már egy kicsit sok lesz. Folyamatosan egy keeper nevü tagot üldözöl, és kb másfél orányi játékon eresztül azt hiszed hogy a köv ajto mögöt lesz... Ez már elég unalmas volt számomra. Aztán meg jönnek majd a föellenek. Szinte mindig ugyanaz a tészta. A történet az, ami átsegiti a playert a nehezén. Ha nem lenne, szinte már doom-nak érezném. Érzel némi ösztönzést a gyilkolásra, nem csak kényszerböl teszed tönkre a space-t és a bal egér gombot.
Multis része viszont sztem nincs sehol. Jobban odafigyelhettek volna erre a részére, érdekes lett volna ezeket a grav mezöket kihasználni. De nem igy lett. Nagyon kicsi, jelentéktelenül kidolgozott mapok vannak.
Jó ez a gém --punktum--
Jah a hangja meg bhhhhbuh hihhhhetetlen !!!
Nemtom mit vagytok elájulva a grafikától... Szerintem ugyan olyan mint a Quake4, semmivel sem jobb. A madár meg: Holló
"Srácok, hagyjuk végre a világháborút, meg az amcsi maszlagot is, csináljunk valami igazán zúzós dolgot, legyen mondjuk valami pszichedelikus cucc. Ja, nem is tudjátok a jó hírt: licenceltem nektek a Doom III motorját, használjátok egészséggel!" - valami ilyesmit mondhatott a Human Head Studios fõnöke csapatának, mikor belekezdtek a közelmúlt leginnovatívabb FPS-ének fejlesztésébe.
Pedig ilyet biztos, hogy nem. A Pray eredetileg a Duke Nukem Forever-el egyidõben (vagy elött?) lett bejelentve, és valami spéci saját motorja lett volna, ha rákeres valaki internetten, akkor voltak belõle videok is a portálrendszerérõl. (Persze akkor még olyan Unreal1-nél picit szebb GFX-el.) Csak jegelték a projectet és így jött képbe a Doom3 motor :)
Én spec örültem neki, elejétõl kezdve idegesített, így kéjes élvezettel lõttem rommá.
Shotgun ugyan nincs, de helyette van az a slötyi lövõ puska, ami kb vele egyenértékû.
Egy dolog volt ami rohadtul idegesített a játék vége felé. Az pedig a rakéta(vagymi) lövõ fegyó másodlagos funkciója. Ez elvileg arra jó, hogy valami ködöt nyom ki magából, ami a nem golyó illetve sugár alapú lõszert felfogja, tehát rakétától gránáttól nem tudsz sérülni emögött. A gondom az volt, hog yezt a gép igen jól tudta használni, míg én abszolute nem...
Szerintem a játék eleinte kurva jó, a közepén ellaposodik, és a vége felé megint beindul.Az FPS-es területén még mindig a HL az etalon, ahol a készítõk képesek voltak fokozatosan elejétõl a végéig adagolni az "újdonságokat", ezzel is fanntartva az érdeklõdést.Ezt kéne a többi fejleztõnek is megtanulni.
Ott a különbség h. azok a legjobb játékok (kihívás és hangulat szempontjából is) ahol nem lehet menteni, max. küldetésenként van rá egyetlen lehetõséged h. ments. Pl.: Project I.G.I. 1-2, Operation Flashpoint. :) Én mondjuk a Gothic egyes részeivel is úgy játszottam h. napközben nem mentettem el az állást, csak minden reggel, miután a karakter kipihente, kialudta magát és max. életerõvel felkészült az új napra. :)
gáz ez a cikk...kicsit pontatlan és szerintem erõltetett poénok vannak benne..mindegy, a játék jó:)
Esrohnoil: nagyon sok a birka ,nagygyonnagygyon
mondtam hogy én csak a demót szereztem meg,és az egész még nincs meg és nem is akarom mostanság megvenni.és a kérdésemre még mostsem válaszolt senki...mé?:D
No igen, de ott van is lehetõséged arra, hogy normálisan játsz adott esetben mentés nélkül. Nagy szabadságfok adott, lehetõség arra, hogy a magad feje után menj. Itt egy szûk sávban mozoghatsz, elõre lefektetett nehézséggel.
4in1 A vége felé lesz még egy energiszerûség. Látszik, hogy a cikkíró végigjátszotta.
No igen, vagy említhetném még az AvP-t ahol a hangulathoz JELENTÕS mértékben hozzájárult, hogy nem tudtál menteni.Volt kihívás és kockázat a játékban, centirõl centire haladhattál elõre, végig feszültség alatt, mert ott volt a tudat alatt, hogy egy rossz mozdulat és kezdheted elõrõl az egészet. Ez a meghalás dolog meg tényleg felesleges.Kaptunk egy kvázi God mode-ot.Én valahogy úgy csináltam volna meg, hogy akkor térhetsz vissza a túlvilágról, ha valami rövid feladatot teljesítesz.(Legyõzöl egy szörnyet vagy valami ilyesmi.)
"Jöhetne egy indián RTS is akár." Jajj csak azt ne, miért van az, hogy szinte minden magyar gyártó csak RTS-t gyárt, és a játékosok nagyrésze is elsôsorban ezzel a genre-vel tolat... Nekem enyhén szólva már fárasztó az annak a gondolata is, hogy "a napod felét azzal töltöd, hogy építs fel egy bázist, gyárts nagy hadsereget, majd a másik felében irts ki minden élô és mozgó ellent a pályáról."
AVP-t kihagytam, pedig azzal is de mennyit játszottam. :D Ott jó ötlet volt h. minden szinten meg kellett felelni vminek h. extra pályákhoz, módokhoz juss. :)
Hát ez az, a folyamatos mentések megölik a játék feelinget. Gondoljatok bele, hogy manapság még a lassítás és az idôleállítás is divat. A FarCry-ba is kegyetlen jó pont volt, hogy nem lehetett másolni vagy lassítani, csak checkpointok voltak (persze a köv patchel bekapcsolták, mert sokan sítrak érte, de nem használtam). A legtökéletesebb rendszer szerintem az lenne, ha még ez sem lenne, vagyis nem lehetne menteni semmi szín alatt, és így kellene taktikázva, gondolkodva és nagy odafigyeléssel végigtolni a gammákat. Persze ha kilépsz a játékból vagy valami oknál kivág belôle akkor onnan folytatnád ahol abbahagytad, ezt nem gond megoldani. Ha elszúrsz valamit és meghalsz akkor végleg vége, és kezdheted a legelejérôl. Na ha így állnának a dolgok akkor 10* meggondolná mindenki, hogy ki-e néz a fal mögül (mint igazából, ha harcolnál az életben is :). Ez maximálisan izgalmassá tenné a játékmenetet. Ahogy egyre közeledsz a végéhez egyre több idôt öltél a karakterodba, jobban para vagy az életed miatt, és nagyon óvatos és meggondolt lesz minden lépésed. Nem olyan "fáj a máj" stílussal, mert ha meghalok úgyis ott a nemrégen lementett állás, majd beveszem, és legalább tudni fogom most éppen merrôl fognak támadni. Persze még azzal is lehetne tekerni a dolgokat, hogy az ellenek sohasem ugyanott állnának, hanem folyamatosan mozognának, azaz kiszámíthatatlanok lennének (már a helyzetüktôl fogva is), és nem lenne olyan egyszerû elbánni velük. (pl emléxek, hogy hol van és gránát vagy head shot)
Elég érdekes, hogy doom III motor amikor Quakes4 hangok vannak benne. Na nem mintha nem tudnám hogy mind a 2 ugyan az de a Quake4 et azért egy kicsit turbózták nem. A demó alapján elég hülyeség a játék. A kocsma után jön a végtelen csatornázás, mint ahogyan azt a Quakeben is megszokhattuk már
egyébként jól látom hogy ezen a képen Tommy keze nem emberi?hanem valami zöld dzsuva...
.. és egyre kevesebb game-t adnának el szerte a világban...
ugyanis az emberek SZÓRAKOZNI vesznek (néha töltenek le :-))) ) játékokat, és nem akarnak fejüket falba verve izzadni, hogy hogyan gyõzzenek le valami monstrát...
JÁTSZANI akarnak. ennyi.
ui. ugyanis van, aki mondjuk munka után vágyik arra, hogy egy kicsit lõdözzön, nem az iskolából lógva éjjel-nappal játszon....
De nekem az nem szórakoztató ha kiadok egy csomó lóvét 1 játékra és jóesetben 5-6 óra alatt átsöprök rajta a legnehezebb fokozatokon is. én is szórakozni szeretek, de valahogy mostanában túl könnyûek a fps-k, nem kihívások hanem unalmasak. A lassítás meg a save load megölik a hangulatot. Akinek 15 perce van csak az is birja tolni 15 percig, a helyzet ugyanúgy mentve lesz miután kilép.
Ok, legyen benne 2 mód, annak ha valaki nem birja a szorítást, de én izzadni szeretek, sokat idegeskedni, agyalni és sok-sok órát eltölteni a játékkal ha lehet, nem unalmasan és könnyen (neagyisten csítekkel) átsöpreni rajta. Ez teszi élvezetessé? Az ilyen "én" tipusú embereknek miért ne lehetne kedvezni?
A henteléssel semmi bajom, de bizonyos single player fps-k nem errôl szólnak, ezekre vonatkozna a dolog. Az ut vagy pl a q3 meg alapból más megközelítése a témának. Itt nagyszerû holografikus gladiátorharcok mennek direkt a frag-ekér. (akár vegyük a serious sam-et az is csak a csukottszemû hentelésrôl szól). Ezek így jók ahogy vannak mert itt persze alapból ez jelenti az izgalmat és a halár szerves része a játéknak. De a sigle-player tipusnál a halál nem feltétlenül az, hanem inkább egyfajta büntetés a sorozatos hibákért. Ez így jogos is lenne, de ha akármikor lementhetek ill bevehetek egy állást akkor szerintem egyáltalán nincs jelentôsége és súlya a dolognak.
Nem látod jól. Annem a keze hanem egy pók amit ha eldob, kvázi gránátként explodál, jelentõs pusztitást okozva. /vagy nem/ A játék fegyverei csupa bio izé.
De ne csak a fps-t vegyük, hanem az összes többi genret, egy rts-ben is ugyanúgy lehet menteni, tehát ha gond van és eltekertünk valamit akkor ott a load. De egy RPG-ben is, ha valahol rossz választ adsz, vagy rosszul harcoltál 1-1 csatában esetleg rossz üzletet csináltál, elvesztetted a társadat az ütközetben, de akármi más gáz is van rögtön nyúlhatsz az "F9"-hez. Egyszerûen így nem érzem a súlyát a cselekedeteimnek, mivel bármit is csinálok, ha nem tetszik a következménye akkor csak "F9".
héé ha az a bajod rts-ben vagy akár bármi játékban akkor nem mentesz csak amikor abba hagyod a játékot és máris kaptál egy extra hard fokozatot és mivel te a kihívás miatt játszol ezért nem nyúlsz az f9 után
de az lehet hogy most így beszélsz róla hogy "de jó lenne hogy nem lehetne menteni mindenhol",de ha mondjuk az utolsó pályán amikor csak egy lövés és végigjátszottad a játékod és félrenyomsz valamit és meghalsz,akkor sztem nem ezt mondanád:D
psishockal vagyok,már nekem is elegem van az idõlassításból meg a csillivilli végigjátszom 1 óra alatt címû játékokból,nekem a doom jobban bejött,persze annak is csak az elej volt jó
Az RTS-t, RPG-ket és a játékok nagyrészét, már eleve így játszom ;) (amúgy kösz a tippet MEdievil), de ez standard kellene, hogy legyen, nem kivételezgetni (f5 f9 megoldással) egyesek esetében. Ez még nem az az igazi, az egész játék a save load- rendszerre van építve, és direkt vannak olyan részek ahol felhívja a figyelmet, hogy "figyu, a köv ellen nehéz lesz, mentsél mintazállat". Azon kívül ha már élve eljutottál a fôellenig akkor szeritem nem okoz gondot a kiölése mert már annyira tápos vagy. Egy mellényomás meg végképp nem vezet halálhoz, ez nevetséges. Max egy kis energiavesztéshez. Persze nem kell beleugrani rögtön a forró lávába, az ilyet amúgy is könnyû elkerülni, de aki nagyon kíváncsi természetû..... Mondjuk a folyamatos, esetleg sûrû hibázásokat kellene halállal büntetni. Ez a megoldás lehetôvé tenné, hogy csak akkor ugorhass neki egy erôsebb (fô) ellennek, ha már úgyérzed igazán megértél rá, nem ilyen "mittomén kipróbálom" stílussal. Ha olyan bolond vagy hogy kezdô szinten nekiugrassz a "falu legerôssebbjének" akkor meg is kellene, hogy emlegesd, máskor majd nem cselekszel meggondolatlanul. álltalába a játékok elején szoktam sûrûn halni, amíg fel nem veszem a ritmust. Azután, ha már belejöttem és kedvemre is formálom a karakteremet, már semmi sem állhat az utamba, ha csak nem csinálok több farkas hibát zsinórban, de ez ilyenkor már nem fordulhat elô. Még a többi játékban valahogy felfogom de az RTS-ben minek save-elni? álltalában olyan tipikusan pár óra alatt lejátszható 1-1 parti féle kialakításúak, és elejétôl végéig végigtolva érdekesek. Ha mindent látsz a jövôbe (a csaták végkimenetelét, az ellenség pontos elhelyezkedését és a hadserege erejét...) akkor hol van a taktikázás?
Természetesen, én 150ért vettem az lcd tv met 30", mindenféle felbontást tud vga bemenetröl, de már lehet kapni bótba is 160 ért 26" T-s samsungot, abban is elég jó panel van 8 ms gamera tökéletes. persze csak ha next gen konzolba gondolkodik valaki, egyéb téren még nem eléggé kihasználható , kevés a HD anyag jelenleg, noha már innen onnanbeszerezhetõ, filmek, etc...
De legegyszerrübb monitorra kötni és akkor 100 ezerböl kijön egy pc fejlesztés árából /vagy még kevesebb/ évekig nem kell variálni pc tuningon, és van egy olyan géped ami odabax mindennek ami mozog.
Nekem a Doom 3 és a Quake 4 is jól futott a gépemen, ez meg totál minimumon is szaggatott...
Dojcsák megint olyanokat ír, amit nem ellenõrzött és ezért nem fedi a valóságot:
"Srácok, hagyjuk végre a világháborút, meg az amcsi maszlagot is, csináljunk valami igazán zúzós dolgot, legyen mondjuk valami pszichedelikus cucc. Ja, nem is tudjátok a jó hírt: licenceltem nektek a Doom III motorját, használjátok egészséggel!" - valami ilyesmit mondhatott a Human Head Studios fõnöke csapatának, mikor belekezdtek a közelmúlt leginnovatívabb FPS-ének fejlesztésébe
Nos a Prey-t még az Unreal-lel nagyjából egyidejûleg kezdték el fejleszteni, amit jóval 1998 elõttre tehetõ és mint tudjuk akkor még nem volt II. világháborús FPS dömping. A Quake által beindított FPS áradat akkor indult meg. A Prey fejlesztését akkor leállították, tehát egyáltalán nem egy új keletû játék...
Mileõtt még valaki tovább fikázná kedves Dojcsák barátomat és szomszédomat jobb ha tõlem tudja , hogy azért nem nézett jobban utánna a dolgoknak mert, internetelérés problémai vannak momentán nem mûködik a kapcsolata.Ezért én segitettem neki abban is hogy egyáltalán feltölthesse nálam a cikket nektek ,fikázóknak! Arról meg igazán nem tehet hogy egy sólymot galambnak néz,talán azért mert újságíró ,nem pedig ornitológus Nemhogy örülnétek ,hogy errõl a játékról is írt egy cikket (tisztelet a kivételnek).
Ja majd elfelejtettem ,talán figyelembe kellene venni azt is ,hogy talán hibázhat egy kicsit mivelhogy ember(és nem a löcshús és ketchup gyár egyik alkalmazottja)
Én se vagyok ornitológus de a sólymot a galambbal nem téveszteném össze max a postagalambot a vadgalambbal, de mondjuk igaz a csirke is madár meg a réti sas is.
Már ha csak az indián mitoszokbol, kulturábol indulunk is ki, és nem rendelkezünk alapfoku természetismerettel sem.
Mondjuk az számomra is érdekes volt hogyan hozta ki a sólyomból a galambot de mind1 de nem is ezzel volt gondom hanem azzal hogy olyan könnyen lefikázta egy két ember a cikket. De talán õk biztos tudnak jobbat írni....
Ez már csak részlet kérdés... ;)
Az igazi baj, hogy a kritikusok 90%-a teljesen alkalmatlan a pályájára. Nem figyel oda mirõl ír, nem foglalkozik különösebben a szöveggel, És teljesen hidegen hagyja hogy mások (mint most Én) leoltják a cikke után.
Ezzel a cikkel egyébként nincs gond, de egy korrektor ránézhetett volna. Jahát és a galamb...