Ez véletlenül nem wh40k idézet? Google-n kerestem, de nem volt semmi használható.
Valami ilyesmi:
"The weak will die nameless, and the storng will rule the eternity"
Emlékezetbõl írom, és olyan warhammeres :D
a thq a csõd szélén táncol
a thq partnert keres a játékhoz. dicséretes viszont hogy nem rögtön elkaszálták a projektet hanem megpróbálnak bevonni mást. gondolom már túl sokat beleöltek hogy kidobják.
amúgy a 2014es gazdasági évben van megjelenés jelenleg.
1.: Én se tudok olyanról, hogy régiónként más-más megoldással élnének. 2.: A hír valóban semmitmondó, mivel mindössze annyit mond ugye, hogy vizsgálják a lehetõségeket, és nem zárkóznak el attól, hogy régiónként más-más fizetési módszert alkalmazzanak.
Valószínûleg a régióktól függõen, legalábbis az ott írtak szerint. Lehet, hogy az USA-ban és az EU-ban elõfizetõs, Kínában mikrotranzakciós, Koreában meg megveszed a játékot, és utána nincs elõfizetés.
"A squat-okat "csak" simán legyakta és kiírtotta a Hive Fleet Leviathan. A Lore szerint. Õket kiírni mondjuk szvsz hiba volt... :("
"At first the disappearance of the Squat army from the game rules was explained by a background story describing that the race had been devoured by the Tyranids (in effect this still kept them as part of the background). The story went that the Squat race had been virtually destroyed, and the few remaining Homeworlds were annexed by the Imperium over the hundreds of years after the attacks. Only a few scattered and embittered remnants of Squats survive throughout the Imperium. Currently however Games Workshop have taken the stance that the Squats never existed - older republished novels have been edited to remove all references of Squats. In other cases books have not been republished due to the stories featuring Squat characters or other obsolete races. The Demiurg are a revitalisation of the "Space Dwarf" concept. According to Jervis Johnson they will probably never be a major race, rather remaining in the background. Despite this, certain miniature companies have been producing Space Dwarf models, and some players have even converted the rules of Warhammer 40,000 to allow them to play, though official GW stance remains that Squats are not a legal army in the game."
Hiába kaszt alapu, akkor se lesz 64. A többsége csak tükör kaszt, max más lesz az animácio, meg a skill neve. :S
Így a leírtak alapján a Space Marine elnevezés klappol csak magyarul hangzik hülyén így tényleg talán az Ûrgárdista a legtalálóbb.Vagy lehetne rájuk használni az Astartes elnevezést aminek meg a csillagokhoz lenne köze.
A "Marine" szó speciális hátterû, eredetileg ugyanis a XVI. században Tengerészeti Gyalogság (Infantería de Marina / A "Marina/Marine" a haditengerészetet jelenti sok nyelvben) volt a hajókon szolgáló gyalogság megnevezése. Innen alakult ki a Tengerészgyalogos (Marine) angolban.
A Tengerészgyalogos gyakorlatilag a haditengerészetnek alárendelt gyalogságot jelenti, akiket hajókon szállítanak a hadszíntér közelébe.
A Space Marine innen nézve tehát olyan gyalogos, amelyet ûrhajókkal juttatnak a hadszíntérre.
Orkokon kívül a Slann faj és a squat-ok jártak még így.
A squat-okat "csak" simán legyakta és kiírtotta a Hive Fleet Leviathan. A Lore szerint. Õket kiírni mondjuk szvsz hiba volt... :(
Ha nincsenek kasztok, akkor mindenki ugyanolyan, max fajbeli különbségek vannak, és a játék maga válik jellegtelenné.
Említettem az EvE-t és az eredeti (pre-NG/CU) SWG-t. Hát nem mondanám, hogy mindenki ugyanolyan lenne. Eltérõ skilleket húznak, a külsõ terén pedig a customizáció iszonyatosan jó.
Kasztrendszernél meg lehet, hogy te mint játékos korlátozva érzed magad, ellenben legalább kinéz valahogy a dolog. (pl Astartes vs Mechanicum. Elég nehezen képzelem el ezt kasztok nélkül)
Miután úgy is ömlesztve lesznek a jelek szerint a különféle osztályok (tehát nem csak Space Marine-okból áll az Imperium of Man oldalának serege), ennek túl sok jelentõsége szvsz nem lesz.
Valami olyasféle képen képzelném én el egy nem-kaszt alapú skill rendszerben a fejlõdést, hogy ha valaki például Codex Astartes-t indít, akkor csak az annak megfelelõ skillboxokat éri el (bolt pistol, bolter, chain sword, carapace armour, aim, stb.), ahogy fejlõdik, és maxolja ki a skillboxot, úgy érheti el a többi skillboxot, fastruktúra-szerûen (Bolt pistol -> Bolter -> Heavy Bolter, Carapace Armour -> Scout Armour ->> Power Armour ->>> Terminator Armour), de bizonyos idõvel elérheti az összes skillboxot. Egy Space Marine is megszerezheti az Adeptus Mechanicus skillboxait, hiszen vannak TechMarine-ok, csak éppen sok elõfeltételt (skillboxot) kell kimaxolnia elõtte, és sokkal több XP-be kerül, amíg feltölti a skillboxot, mint egy Adeptus Mechanicus (ez vica-versa is mûködik, tehát akár egy Adeptus Mechanicus is elérheti a Terminator Armourt (ami persze az Adeptus Mechanicusra jellemzõen néz ki), de ehhez bõdületesen sok játék (és XP) szükséges, akár évek (lásd EvE-ben egy Titán-pilóta felhúzása).
A Space Marine gondolom azért marine mert különleges esetekben különleges szerepkörben vetik be õket. Meg hát azért is passzol mert ûrHAJÓRÓL vetik be õket igaz ami nem tengeri hajó.
"Birodalmi gótra kell lefordítani mindent és kész. :)"
Na, akkor nekem is jó volt az ösztönöm.. nemrég olvastam vmi WH regényt, és ott is ezek a spóra orkok voltak.. teljesen ki voltam akadva, nem gombák ezek....
"Ha nincsenek kasztok, akkor mindenki ugyanolyan, max fajbeli különbségek vannak, és a játék maga válik jellegtelenné." Szerintem Te nem játszottál SWG-t. Ne PE-bõl indulj mert az khmm hát nem egy nagy valami. Másrészt kasztok nélkül a pvp is sokkal érdekesebb mert nem tudod mit tud az ellen. Kaszt alapú játékoknál kb ránézésre tudod vkirõl hogy milyen kasztba tartozik és mire számíthatsz. booooooriiiiing.
Birodalmi gótra kell lefordítani mindent és kész. :)
A Ûrgárdista megnevezés szerintem a "legjobb". Igazából csak az imperial guard elnevezés kavar be neki. Viszont ha jól tudom a gárdista elnevezést elit egységekre mondták mindig is, véletlenül sem tömeghadseregre. Tehát ha megfordítjuk dolgot azt is mondhatnánk, hogy az angol elnevezés a "béna". :)
Orkokon kívül a Slann faj és a squat-ok jártak még így. Plusz rengeteget változott a dizájn is, bár az nem feltétlen hátrányára. Az elsõ világháborús beütésû orkok jópofák voltak, viszont a terminátorok meg bõdületesen rondák a maihoz képest.
A fordításokban lehetne akár tükörfordítani a dolgokat, mert angolul sincs sokkal több értelme. Aspektusharcos, pl. Persze ez is hülyén hangzik. Az space marine lefordítása egyébként meg ott van elbaszva, hogy a tengerészgyalogos önmagában egy hihetetlenül idétlen magyar szó (látszik, hogy nincs tengerünk, haditengerészetünk párszáz éve), ezt még megtoldani egy ûr- elõtaggal borzalmas lenne. Akartam mondani, hogy benne van a szóban a tenger, ami már eleve elrontja, de aztán rádöbbentem, hogy a marine-ban is benne van a mare... Nem tudom mi lenne a legjobb megoldás, a legpraktikusabb részemrõl az, hogy távol tartom magam a magyar 40któl... :)
Egyéniség kérdéskörben meg szerintem igazából az igazi kérdés az az, hogy a játékosoknak akarsz egyéniséget, vagy magának a játéknak? Ha nincsenek kasztok, akkor mindenki ugyanolyan, max fajbeli különbségek vannak, és a játék maga válik jellegtelenné. Kasztrendszernél meg lehet, hogy te mint játékos korlátozva érzed magad, ellenben legalább kinéz valahogy a dolog. (pl Astartes vs Mechanicum. Elég nehezen képzelem el ezt kasztok nélkül) Viszont közben a saját egyéniséged meg abban fog tükrözõdni, hogy melyik kasztot választottad, és hogyan specializálódsz. _Ha jól meg van csinálva a játék_, akkor elég lehetõséged van így is arra, hogy ne érezd magad beszorítva.
Gondoltam, hogy régen másképp volt, azért írod... Retcon sosem szép dolog, nem is értem, miért csinálják GWék folyton.
Igazából az Orkokon túl máshol nem csinálták emlékeim szerint ilyen szinten. A káosznál voltak finomítások, az Eldák is inkább csak kaptak, mint vettek el tõlük (bár a Dark Eldar-okat a mai napig nem tudom hová rakni... hogy minek kellett egy új fajt behozni így...), és így tovább.
Egy csomó mindent meg nem is lehet, mert 40k kívül nem is létezõ, kreált szavakkal van tele az egész.
Agree, but then what? Start to write in english then? :)
Abból a szempontból mondjuk tényleg gáz, hogy így a kutya sem tudja, hogy mire gondolna az ember - ha nem lenne ott mögötte az angol eredeti jelentés :)
Nem igazán értem, mi az a hatalmas probléma a kasztrendszerrel.
Fixx, nem ad mozgásteret az egyéniséghez. Szigorúan behatárolja azt, hogy mit csinálhatsz, és ha menet közben szeretnél váltani, akkor kezdhetsz egy új karaktert.
Sokkal jobban szeretem a sandbox szerû fejlõdést mint az eredeti SWG vagy az EvE féle megoldás. Ott valóban a szívemen viselem a karakteremet, és nem fogom azért eldobni, mert hirtelen más irányultság kezdett el tetszeni...
Mindenki ugyanolyan egysíkúan unalmas karaktert visz. Legalábbis a fílingje ez a dolognak.
Hogy mindenki unalmas egy síkú karaktert visz, az egyfelõl a játékosoktól függ, én Eve-ben két tükör (közel azonos skilltáblára építõ) karaktert csináltam, és akkor is Matarra koncentráltam, amikor mindenki más Caldari vagy Amarr hajóval volt körülöttem. Nekem ezek tetszettek úgy háttér mint külsõ terén, és tettem rá, hogy messze az enyém volt a legkisebb DPS / legrosszabb tank (naja, nekem is kellett a legtöbbet ugrálnom emiatt. :P).
Az "unalmas" karakter dolog a kaszt rendszer maga. Az nem unalmas, amikor minden "tank" ugyanúgy néz ki, lemásolják egymás buildjét, és így tovább?
Ha jól van megcsinálva a játék akkor a szépsége pont az, hogy olyat alkothatsz, ami a legjobban tetszik neked. Szó se róla, elfogadom, hogy ez viszont elrémiti azokat, akik a hátuk közepére kívánják ezt a fajta szerepjáték-elemet, és a "fejlõdés" alatt beérik azt, hogy idõrõl idõre megnõ a max. hp-jük, meg kapnak egy-egy támadásfajtából egy magasabb szintût...
Ja igen, elfajzottság mea culpa, benéztem.
Gondoltam, hogy régen másképp volt, azért írod... Retcon sosem szép dolog, nem is értem, miért csinálják GWék folyton.
Nem akarom lefordítani. :) Egy csomó mindent meg nem is lehet, mert 40k kívül nem is létezõ, kreált szavakkal van tele az egész. Plusz a low gothic, a latin beütésû angol... Ûrgárdista sem tetszik, csak megszoktam. Gárdisták inkább az imperial guard kéne, hogy legyenek. Na meg hiába is fordítok én le bármit, már van kéttucatnyi magyar könyv, azok már lefixáltak pár dolgot olyanra, amilyenre, én ezt megváltoztatni már nem fogom.
Nem igazán értem, mi az a hatalmas probléma a kasztrendszerrel. Játszottam anno Project Entropia-t, ott nem voltak kasztok, mindenkinek megvolt minden skill nullás szinten, aztán a használattal fejlõdött. Nem mondanám, hogy tetszett az a rendszer. Elvben lehetsz úgy bármi... gyakorlatban meg semmi se leszel, egyik karakter olyan abban a világban, mint a másik. Mindenki ugyanolyan egysíkúan unalmas karaktert visz. Legalábbis a fílingje ez a dolognak.
Ah so! Így mondjuk érthetõ, akkor egy Gretchin / Snootling / Squig terelgetõ "hunter" class.
A gretchinek nem elfajzott orkok,
Hol írtam én ilyet? Szerintem sehol. Azt írtam, hogy hajdan egy intelligensebb faj volt, ami elfajzott.
Direktbe szolganépségnek lettek tervezve,
Ez forrásfüggõ, én még mindig szívesen élek a 2nd Edition világában. :)
"The origins of the Orks were postulated upon and the myth of the Brainboyz was told. Apparently the original greenskin race had been a highly intelligent but physically feeble species. They had bio-engineered first the Gretchin and then the Orks as manual labourers and warriors."
Forrás (itt gyakorlatilag azt veszik végig, hogy miként fejlõdött a "Boyz"-ok története a Wh40k világának fejlesztése alatt)
A spórás dolog a Gorkamorkában jött be, nekem nem gyûn be õszintén szólva (ráadásul marhára szép dolog, hogy alapjaiban tudják megforgatni egy faj hátterét minden további nélkül a GW-nél - ha az ûrgárdistákat revizionálták volna mondjuk az egyik pillanatról a másikra gyerekkorban kiválogatott, genetikailag fejlesztett szuperemberekbõl mondjuk egy warp-démon által megszállt, de megtért szörnyekké, akkor bezzeg kifordult volna a világ a keretébõl...).
Maszk harcos... faszom a magyar fordításokba... :P
Hajrá, fordítsd le jobban. :P Bezzeg az ûrgárdista ellen nem kalimpálsz. ^^
Eye of Terror nem fekete lyuk.
Yupp, Warp-rift, hasadék a warp és a való világ között.
Azt számolgattam, hogy ha minden népnek négy kasztja van, azokon belül három specializáció és az elit kaszt, akkor az 64 féle karakterosztály összesen. Nem is hangzik rosszul...
A gretchinek nem elfajzott orkok, hanem az ork ökoszisztéma részei a squigekkel együtt. Direktbe szolganépségnek lettek tervezve, nem voltak orkok sosem. Addig nem kelnek ki orkok a spórákból, amíg a gretchinek nem építettek nekik meg mindent, ami az orkoknak kell.
Maszk harcos... faszom a magyar fordításokba... :P
Eye of Terror nem fekete lyuk.
A Final Liberationben a Farseer a Warlock harmadik szintje volt. Lehet, hogy itt is ez lesz a szisztéma?
Azt számolgattam, hogy ha minden népnek négy kasztja van, azokon belül három specializáció és az elit kaszt, akkor az 64 féle karakterosztály összesen. Nem is hangzik rosszul...
Jelenleg nagyon képlékeny a dolog, lehet, hogy az egész még csak "rumor".
A "klasszok":
Imperium:
Imperial Guard (megerõsítve, szerepelt a trailerben): Gyakorlatilag a tömeghadserege a Birodalomnak, kismillió formában létezik, az adott világoktól függõen, a rambó-szerû Catachan dzsungel-harcosoktól a Mordian Iron Guard poroszokról mintázott katonáin át az arab sivatagi harcosokra hajazó Talarnokig.
Space Marines (megerõsítve): Az egész Wh40k legnépszerûbb exportcikke, az ûrgárdisták. Az emberiség kiválogatott legjobbjai, akiket genetikailag két és fél méteres izomkolosszusokká növesztenek, és egymagukban egy ezrednyi sima birodalmi gárdistával érnek fel. Az ûrgárdista rendekbõl ezernyi van, egy-egy rend pedig jobbára ezer-ezer csatatestvért tud a kiállítani, de még ez a mintegy egymillió szuperkatona is elveszik a gigászi birodalom méretei miatt.
Adeptus Mechanicus / Techpriest (megerõsítve, noha a Torzonborz-féle listán nem szerepel): A technológiák beavatott és felszentelt papjai. Hajdan a Mars volt az emberi technológia bölcsõje, és bár a technikai fejlõdés zenitjén már túl van az emberiség, azért a tudás birtoklása és ápolása kiemelt fontosságú. Az Adeptus Mechanicus a gépeket isteníti (természetesen az Istencsászár után... vagy lehet, hogy még annál is jobban), egy zárt és paranoid közösséget alkotva a birodalmon belül. Õk felelnek a birodalom technikai kvalitásáért, õk felelõsek a kézifegyverek gyártósoraiért a kismillió bolygón, ugyanakkor a ritka kincseket, mint egy Titán vagy egy Birodalmi Cirkáló már jobbára csak õk maguk hajlandóak gyártani.
Psykers (félig megerõsítve, a trailerben nem említik): A Pszík a mentális energiák félt és gyûlölt felhasználói. Azért gyûlöltek, mert a Pszíken keresztül materializálódhatnak a mélyûr démonai a való világban. Ugyanakkor a Pszí energiák tulságosan is hatékonyak ahhoz, hogy le lehessen mondani róluk, így komoly felügyelettel, de a birodalom is képzi a legígéretesebb pszíket, hogy kihasználja a képességeiket. A kevésbé ígéretesek pedig mennek a Terrára, hogy feláldozva õket az Istencsászár lelkét táplálják velük.
Assassins (a Torzonborz által bemásolt listán tûntek fel): A Bérgyilkosok hivatala a birodalom láthatattlan gyilkos újjaival operál. Templomokra oszlanak, függõen attól milyen módon érik el a célszemély likvidálását. Az Vindicare-ok például mesterlövészek, a Callidus templom tagjai kaméleonok, akik szó szerint fizikailag képesek átalakulni ahhoz, hogy minél jobban beleolvadjanak a környezetbe, az Eversor-ok drogokkal teletömött gyilkológépek, és így tovább.
Chaos: A Káosz már nevébõl is sejthetõ módon egy nehezen megfogható valami. Számtalan kisebb-nagyobb káoszisten éli a saját kis világát, és igyekszik a neki tetszó módra változtatni a világot.
Cultist: A káosz kultisták "egyszerû" követõi valamelyik káosz istenségnek, egymagukban nem képesek látványos eredményekre, de ha megtérítik a káoszra fogékonyak elméjét (ami azért annyira nem bonyolult, hiszen az Istencsászár vallása is leginkább csak dogmatikusan különbözik az övéktõl), akkor akár egész bolygókat hódíthatnak meg.
Chaos Space Marine: A Birodalom legjobbjai közül sokan hajdan az Istencsászár ellen fordultak, és bár vesztettek, de akik túlélétk a Hórusz-eretnekség háborúit, azok leszármazottai, követõi ma mint Káosz Ûrgárdisták dolgoznak azon, hogy új uraiknak kedvében járjanak - ahogy az Ûrgárdisták az Istencsászár kedvében járnak.
Demon host (innentõl kezdve már csak a meg nem erõsített / Torzonborz-listán szereplõek kerülnek képbe): Olyan pszí, akit megszállt egy hiperûr-démon. A megszállt személy a démontól függõ sorsra számíthat, lehet, hogy csak hihetettlen mentális vihart okoz a környékén, de lehet, hogy átalakul valami szörnyû entinitássá. A birodalom számára ezek jelentik az egyik legfõbb belsõ veszélyt.
Orkz: Az ûrorkok brutális, nyers, egyszerû, ám roppant veszélyes faj a galaxisban, imádják a harcot és az erõszakot, hitbéli isten-párosukban, Gorkban és Morkban hisznek, pszichéjük pedig a harci lelkesedéstõl a "Whaaag" állapotába kerül, mintha valami erõs harci drog hatása alá kerülnének. Céljaik alapjában véve egyszerûek: harcolni, gyakni, zsákmányt szerezni, majd még többet gyakni, még több zsákmányt szerezni...
Nob: "Nemes" orkok, akik nagyobbak és erõsebbek a társaiknál, de még nem elég erõsek és nagyok, hogy Warboss-á válljanak. Erejük és brutalitásuk miatt õk a "kisfõnökök" az Ork társadalmon belül, és mi sem természetesebb, hogy õk birtokolják a jobb fegyvereket, hiszen ha valamelyik csõcselék orknál jobbat látnak, hát elveszik tõlük.
Mekboy: Az orkok azok szûk keresztmetszete, akikben (feltehetõen) genetikai módon rögzült egy picivel nagyobb intelligencia, érzék a gépezetekhez. Õk gondoskodnak fegyverekrõl az ûrork bagázs számára, és képességeiket jól jellemzi, hogy gyakorlatilag egy kalapácsnál és csavarhúzónál nem bonyolultabb szerszámokkal képesek akár csillagközi utazásra is alkalmas ûrbárkákat összekalapálni. Egyes vélemények szerint eszközeik csak azért mûködnek, mert az orkok hisznek benne, hogy mûködnek. Amíg így van, addig mûködnek is... :)
Mad Dokz: Õrült orkok, akik valamilyen megmagyarázhatattlan okból nem csak gyakni szeretnek, hanem néha segíteni is más orkokon. A módszereik legfinomabb megfogalmazás szerint is brutálisak, fájdalomcsillapításra egy bunkósbottal való fejbekólintást használják, a leszakadt végtagok helyére sokszor nemes egyszerûséggel csak a helyére szögelik a páciens egyik fegyverét, és nem szabad meglepõdni, ha a magához térve a jobb sorsra érdemes beteg azt találja, hogy egyébként a mûtét elõtt hibátlan testrészeit is kezelésbe vette, lecserélte az Õrült Ork Doktor - elvégre is nem hiába hívják így õket...
Runt Herda (itt feltehetõen erre gondoltak a név alapján - Runt Herda ~ Törpe Csorda): Gretchinek, az orkoknál kisebb, véznább és nyámnyilább zöld bõrû népség. Egyesek szerint hajdan õk egy nagyságrenddel intelligensebbek voltak, mint az orkok, de máig ismeretlen okból teljesen elfajzottak, és már csak a nagy zöld bõrû testvéreik árnyékába érnek. Mivel gyengébbek és kevésbé harciasak, mint az orkok, ezért az ork társadalom alján helyezkednek el, de ha hasznosnak tudják tettetni magukat, és leveszik az alantas munkát az orkok válláról, akkor azok megtûrik õket. Nagyszerûen bevállnak mint zászlóhordozó, lõszerhordozó, illetve csordaszerûen, ósdi és rozsdás fegyverekkel felszerelve egy brutálisabb ork vezetõ alatt korlátozott képességû haderõként is bevethetõek.
Eldar: A kecses és gyönyörû humanoid faj, akik hajdan a legpompásabb és leghatalmasabb birodalmat tartották fent az ismert galaxisban. Hogy pontosan mi történt, a kívûlállók nem tudják, de ahol hajdan az Elda anyavilág volt, ma ott a Káosz Szeme néven ismert fekete lyuk található, amely a Káosz isteneinek legmélyebb pöcegödre. A hajdan büszke nép maradványai a hajóvilágokon lassan hanyatló társadalmuk elékein lamentálva igyekeznek minél többet megõrizni önmagukból. Seregük alapjai az Õrzõk (guardians), akik még nem választottak utat (maszkot) maguknak, vagy már végigjárták az utat, és visszavonultak, tehát az Imperial Guard szintjén mozognak. Az elda társadalmon belül azon egyének, akik a harc valamelyik útján indultak el, és adják át lelküket, hogy kiteljesedjenek egy specializált harcmûvészetben, maszk harcosoknak (Aspect Warrior) hívják. Az eldák számára a legfontosabb tárgyak a lélekkövek (Soul Stone), ha egy elda meghal, akkor a magukkal hordott lélekkõ szívja magába az elhunyt lelkét (és akadályozza meg, hogy a mélyûr démonainak játékszere legyen), egy hajóvilág számára egy lélekkõ elvesztése hatalmas veszteség.
(megj.: ha valahol, akkor itt nagyon kiütközik annak a lehetõsége, hogy fals a Torzonborz-lista, mivel az elda sereg teljesen random elemei kerültek be, három maszk-harcos út, és egy Pszi elit...)
(Dire) Avengers: A Zord Bosszúállók a legelterjedtebb maszkharcosok, gyors mozgásra és a jól elhelyezett lövésekre eszküsznek, egy suriken puska a standard fegyverzetük.
(Striking) Scorpion (itt feltevésben vagyok, mivel létezik a Striking Scorpion maszkharcosok, és létezik Eldar Scorpion gravitációs tank is): A Vadászó Skorpiók zöld páncéljukban a közelharc mesterei, egy lánckarddal és surikenpisztollyal harcolnak, az utat végigjárt skorpiók pedig egy pszhionikus mérget tartalmazó tûvetõvel felszerelt sisakot viselnek.
(Dark) Reaper: A Sötét Aratók az elda maszkmesterek tûzerõre koncentráló útját követik, nehéz páncélt viselnek, és rakétavetõikkel messzirõl tûz alá vehetik az ellenséget.
Warlock: Az eldákon belül a Pszik két fõ csoportba oszlanak. A Látnokok (Farseers) az elda hajóvilágok legmegbecsültebb tagjai közé tartoznak, akik korlátozottan képesek a jövõbe látni. A Boszorkánymesterek egy teljesen más utat járnak, õk a lelkük egy darabját áldozzák be, hogy félelmetes pszi-erõkkel sújthassanak le a csatamezõn. Ennek ára, hogy megvetés tárgyaivá válnak az elda társadalmon belül, hiszen a lélek szent dolog számukra, azt elkótyavetyélni megbocsáthatattlan bûn.
Elég kevetest tudok a warhammer 40K-rol, tudnátok mondani pár dolgot a kasztokrol? Tudom hogy még nem volt részletezve, de a könyvek, dow alapján talán van valami elképzelésetek. :S
"Eldar are with the Imperium of man (order)"
Végig sejtettem de mégis reménykedtem hogy nem így lesz, hát én nem leszek a buzi ûr-elfekkel egy oldalon az kurvaélet!
Mondjuk a Pusztulat után nem tudom miért is várnánk jobbat...
Hát hatalmas mínusz pont, annyi szent. Sajnos semmi fantáziájuk nincs a fejlesztõknek, ez már látszik Torzonborz üzenetében foglaltakból. Az Order / Chaos párosítás (a fenéért nem faj-faj alapú?), a szintrendszer, a kasztrendszer... Egyszerûen nem mernek újítani, görcsösen ragaszkodnak a bevált receptekhez.
Az istencsászár purgálja ki bûnös lelkemet, de ez így sajnos a WHO-hoz hasonló szépen induló, majd elementálisat zuhanó bukás lesz a lentiek alapján. :(
* Relic is lending a very small hand in the overall development of dmo. Winking, a chinese based developer is also on board. They helped with Spacemarine as well. * Vigil is doing 90% of the work. Most of the shared work load is art, and animation. * Spacemarine is built on the same engine as darksiders (and darksiders 2 respectively) * Dmo is using the same engine, with gameplay (at least combat) akin to Spacemarine. * Contrary to what I was told, the art style is NOT like Spacemarine, rather the whole game is more like darksiders (1 & 2), very stylized. The videos released at the last E3 are fairly accurate to the current state of the art style. Less realistic. * Revision to what I was told by the rep, is that Spring 2012 is unlikely… maybe for more announcements on the game’s progress. Though a Darsiders 2 release in spring is likely, Vigil is working on both.
Class related notes:
* Races broadly put into forces of “Order” and “Disorder” similar to 40K World-wide campaigns. * The “spacemarine” is a class, with a chaos counterpart. * Tactical, heavy, assault as specialties. * Each class starts as something familiar, and through progression changes.Ie. Scout to Marine * Other classes include: psyker, techpriest, and assassin * The assassin starts as a guardsman-esque character. * Chaos have similar counterparts, cultist themed. * Instead of an assassin, think demon host. * Orks are with Chaos (disorder), Eldar are with the Imperium of man (order) * Ork class rundown: Nob, mekboy, runt herda, mad dok * Eldar class rundown: Scorpion, Avenger, Warlock, Reaper * Expect Tau & Dark Eldar later, likely an expansion, though dark eldar npcs will be present on release, as well as Necron, and Tyranids. (Interesting idea, going for the ‘faceless’ races as NPCs, though I suspect you won’t be getting quests from the Swarmlord!) * 60 character levels.
Gameplay related notes:
* A crashed space hulk will be one of the zones. * Another zone will take place on an Imperial Cruiser, and Chaos Cruiser. * Expect several instanced missions much like WoW, as well as open world. * It will include instanced & open world pvp. * Players will be able to dual weild things like pistols and melee weapons… yes that means two chain swords. * The featured chapter is Black Templars. (As evidenced by the banner art) * The featured chaos god is Khorne, at least for playable * Word Bearers will also take a major role in the Playable chaos faction * Nurgle & Fabius Bile will have a big Chaos NPC presence. (I suspect not Nurgle himself, but perhaps Typhus?) * Possible shooter/RPG mode controls, like StarTrek Online. * Third person action, plays like Gears of War/Space Marine mixed together for shooting. Melee is more like Space Marine/Darksiders, with the target lock on. Blocking melee attacks is a maybe, sheilds may be NPC only. * NPC creatures vary from: Necromunda like humans, Chaos Cultists, Dark Eldar; from Grotesques to Warriors, Chaos Daemons and beasts, Orks, Grots, Guardsmen, defected Guardsmen, most of the minor Demons, Dreadnoughts, Tyranid Warriors, Genestealers and more. * Forgeworld things may be present. Thunderhawk, terrain sets, Aquila landers, FW-esque equipment on vehicles. * Environments range from snowy mountains, to the innards of a crashed space hulk… from cities destroyed, and orkified, to ancient eldar cities, overgrown with nids… from ancient battlefields, littered with the carcases of Titans and tanks, to a hive city, nostalgic with necromunda…. from the halls of Imperial Cruisers, to tge desecrated throne rooms of Chaos. * Everything is large, beefy, and sticks to 40k very well. People already invested in the background and game will progress at a snails pace, as we will be distracted by everything. * Left mouse uses the weapon in your character’s left hand, Right mouse uses the weapon in your character’s right hand. Rather cool mechanic. * All abilities have a cooldown… No spamming your “3″ key like most MMOs. This will likely annoy WoW diehards. This pleases me. * Melee combos – dual wielding gives new moves * There is sprinting. * “Guilds” will be present. * Team/party/squad size is 5 * “Raid” size is 50… subject to change. * Ranged weapons have infinite ammo, but there is reloading, overheating, venting, and reloading. * Weapons rarely get to take full advantage of their range when inside… lots of cover and turning corners, it’s very dynamic. * Hero classes are possible, unlocked once you get a character high enoigh level. o Imperium: Grey Knight o Chaos: Chaos Sorcerer o Ork: ‘Ard boy or Weird boy o Eldar: Farseer * Hero classes will begin at higher level… * Likely 40.
A player progressing as a marine will do so as follows:
Lv. 0: an adept, think a marine wearing just carapace armor. Lv. 10: more or less a scout. Lv. 20: equipped like the marine character in th sm codex… forgot his name. Lv. 30: a standard marine Lv. 40 honor guard or Sergeant, some decoration Lv. 50 sternguard, maybe captain. Lv. 60 artificer armor, iron halos, the whole sha-bang.
Grey knight fits in fairly well at around 40.
Other classes progress similarly.
Misc. Notes
* Tech priest are very, very pure adeptus mechamicus themed…Backpacks with a robot arm. * A cover system is implemented.Waist high cover and standing cover. * Cross platform is very possible. * Shooting mechanics will have aim assist * Similarly, melee attacks will lock on. * Abilities work similar to Warhammer Online. A common resource, then each class has a unique resource used with abilities. * Weapons inxrease in “coolness” as far as progression is concerned. * A lv. 1 autogun may be it’s familiar form in necromunda and early IG… by lv 60, sone autoguns look cool enough for inquisitors to be using, lathered in fancy trim, aquilas, etc. * Same goes for other weapons…. think Call of Duty, as you unlock the various weapon upgrades, you guns start looking cooler.
Each class has 3 specialties.
* Marine: Tactical, Devastator, Assault * Assassin/guardsman: the major assassin type, callidus, vindicare, eversor (however you spell it) * The Marine is by far the most flushed out. * most abilities are still very WIP. * Jump packs- not sure how they’ll work."
Csak ne lehessen orrba szájba görénykedni benne, és hagyják ki a politikát meg a gankot. Akkor ok, de amúgy ezek miatt hagytam ott az EVE-t. Mocskolódás elég IRL, nem kell még játékba is :)
Én ezzel de nagyon. Ha meghallom hogy class meg level már feláll a szõr a hátamon és a heveny hányinger kerülget. Rég elavult rendszer aminek mmo-ban semmi keresnivalója.
Minden egyes szavát támogatom a Császár nevében!!! :)
Illetve ha jol tudom akkor olyan lesz mint egy tps, szoval kell célozni, nem csak kijelölni az orkot utánna meg kattintani a skillek ikonján, lesznek jármüvek amiekt lehet használni harc közben. :D
Hát azzal még várhatunk egy darabig. Eddig ugye egyetlen fajt ismerünk (Imperium of Man), és azt, hogy annak lesznek "alfajai", vagyis az SM-eken kívül már válaszható osztályai. De ennyi. A képek alapján lesznek orkok, és talán káosz.
akajok ezzel játszani, akajok ojkokat dajabolni. :(
Nem tudom hogy van már valami hir a fajokrol, de nem lehetne valami szavazást összedobni hogy ki melyik fajt választaná? Mint a star wars tor topicban a kasztoknál?
Azért nem egészen. Ott volt egy blog, elkezdtek áramlani az alaptörténetrõl és a koncepcióról az információk - kb. 3-4 évvel a várható megjelenés elõtt. Aztán ugye a fejlesztõ csapat kukába került, jött az új, aki teljesen más koncepció és elképzelés alapján gyorsan csinált kb. két év alatt egy fércmûvet STO néven, aminek köze nem volt az eredeti STO elképzeléshez.
Itt eddig mindössze 3 (?) videót kaptunk eddig, amibõl egy (az Imperium of Mankind bemutató videó) volt valamennyire komolyan vehetõ. A honlap nem él igazából, nincs fejlesztõi blog, a játék koncepciója terén nagyon-nagyon lazán az interjúkból lehet sejteni valamit. Ehhez képest az elsõ STO fejlesztés PR-ja fényévekkel jobb volt, a komolyabb fejlesztõcsapatok munkáit már meg sem említem.
Volt valaha olyan MMO, amelyik idõben megjelent? :D
Ha jövõre jönne, akkor azért már lassan csepegni kellene a képeknek, videóknak, a honlapjának se ártana valamilyen szinten informatívnak lennie... Legalábbis ha picit is komolyan veszik a fejlesztését.
Vedd alapul a Rift-et, ToR-t, stb. játékokat. Még ha jövõ decemberrõl is lenne szó, már akkor is minimum egy normális honlapot illene fellõniük...
Nekem meg szerintem pont ezért tetszik, mert nem csataleírás csataleírás hátán, hanem pont a hátteret fejti ki, meg a marínok mindennapjait, ilyesmi...