Szerintetek mennyi a játékideje a Final Fantasy X- nek, ha minden karaktert felviszek Lv.99- re és tökéletesre játszanám végig. Ugyanez a kérdésem a FFXII esetében is. Köszönöm a válaszokat!
FPS is: Operation Flashpoint vagy 50 órát simán játszottam a single részével
Csatlakozok az elõttem szólókhoz. Lehet 80 órát szöszmötölni játékokkal. Ha már az FPS-t nem tekinthetjük,akkor még mindig ott van a Dungeon Siege 2 és a Titan Quest.
Láttam lejjebb,hogy egy délutánonként 5-6 óra...jesszom..majd ha elkezdez barátom dolgozni az életben,akkor ez kicsit megcsappan:D
A stratégia tényleg más...Én a mai napig elõveszem a Command & conquer Zerohour-t....ellenben a company of heroes-t 60 perc után azóta sem...
Egy kis tapasztalat: Minden barátom MMO-ra tér át,miután képtelenek annyira fejleszteni a gépüket,mint a játékok kívánják. Ezt kéne talán nézniük a játékfejlesztõknek.
Elnézést hirtelen bal klick volt.
2 dolog. A legó kurva drága úgyhogy én néha egy legónak jobban örülnék (ezen belül az építõ legóra, nem a bionicle-re), a másik, hogy mivel nincsen konzolom, így max a másikat simogatom:( Maradok a csajoknál, nekik sincs mindig konzoluk de nekem van....
Poén, hogy 71 hozzászólásból körülbelül négy, esetleg öt olyan érvet sikerült kiszûrni, aminek van némi alapja is. A maradék frankó mellébeszélés, 'fanboykodás', etc. Ez nem focimeccs, ezek nem favorit csapatok, akiknek drukkolni kell, könyörgöm, legyen már egy egész picike eszetek, és vegyetek vissza az elvakultságból, mert ennyi baromságot, mint itt, már rég olvastam. Jah, hogy pc-re nincs exkluzív, meg hogy konzolra csak ostoba játékokat lehet írni, atyám. Rosszabbak vagytok, mint egy politikai fórum. És egyébként minek ez a nagy klikkesedés? Még amikor én voltam gyerek, a Purple/Zeppelin rajongók röhögtek a bubifejû diszkósokon, hogy úgy mondjam, most ettõl lesz valakinek nagyobb farka, hogy õ konzolt simogat otthon?
És hogy ez most nektek teszik-e vagy sem, azt én pont leszarom. Tessék visszaolvasni, hogy milyen baromságokat írkáltok be mindkét oldalról, aztán elgondolkodni, hogy nem kéne-e visszatérni a lego-hoz.
Én most kezdtem el újra. A Diablo2-t, vagy Titan Questet is elõveszem idõnként, régebben pedig a Baldurs Gate / Neverwinter Nights volt ilyen dzsóker játék. Ezeket mind meg is vettem boltban, esetenként utólag is. De egy Half Life Episode X+1-ért még az üres dvd lemez árát is sajnálnám kidobni.
3x végigvittem a GTA SA-t, és még most is néha motorozok benne egyet. Pont jó a hossza. Kicsit több küldetésen kívüli lehetõség kellene még bele, bár így is minden hasonló játékot kenterbe vert.
"Pécén mostanában nincs exkluzív. Assassin creed, gears of war, grid - ezek mind vannak konzolon is." Gyakorlatilag pc-s oldalról majdhogynem ugyanez a helyzet. Ami valamennyire foglalkoztatott konzolon, azt kiadták pc-re is.
"És "fagy a grid ha elindítom micsináljak" szöveges kalandjáték sem nagyon ismert." Van cserébe "fagy a GTA4" :)
Sajnos WoW egyre egyszerûbb, már semmit nem kell csinálni benne és pénz, item, lófasz! Mi ebben a meglepõ? A dio2-vel is ugyanezt csinálta a Blizzard, patchról patchra egyre szarabb. Kb. az 1.06-ig volt játszható, a kieg meg annak patch-ei fos mind.
*a legjobb SP játék, amit a legutóbb játszottam a Kotor 1 volt
én például nem is nagyon szeretem a multiplayer jétákokat igaz lekötnek és izgalmasak, de egyik sem tudja pótolni az igazi single player játékmódokat. A legjobb single player játékok valahol ott születhetnek, amikor kipattan valakinek a fejébõl egy jó ötlet, és egy csapat nekiül hogy elkészítse, nem azért hogy extra pénzt kaszáljanak vele, hanem azért mert ez a hobbijuk, és meg szeretnék mutatni a világnak hogy mire képesek. Persze pénzt is jelent a programozóknak meg karriert, de talán mindegyik játékprogramozó gamer is egyben és tudják mit szeretnek a játékosok. Én azt gondolom amikor van idejük kísérletezni csiszolgatni valami olyasmit ami nincs határidõhöz és elvárásokhoz, elõjöhet egy olyan játékcsoda amirõl még csak nem is álmodhattunk volna. A mai világ persze nem ezt követi, a legjobb SP játék a Kotor 1 volt, és mivel a játékot eladták a folytatás csõdtömeg volt, így volt ez a nagyágyúkkal is half life 2, a béta nem véletlenül lett jobb mint a retail, hiszen a díjak besöprése után már senki nem akart a játékosok elé izgalmas játékmenetet tenni elérhetõ áron. A profit számít manapság és a státusz, pl a half life esetében is, csak sokszor megfeletkeznek arról, hogy a csilivili grafika, és fizika mellet, a játékmenet és a történet teljesen elsikkad, lélegzetvisszafolytva figyeljük órákon át hogy mi fog történni, de semmi fontosat nem tudunk meg, majd a következõ epizódman, majd a következõ epizódban, majd a ..... $$$$$
"mint kifizessen a player 8-12.000-et a játékért, aztán másnapra végignyomja ... és veheti a következõt."
Vedd észre, hogy a játékokat drogként használjátok. A kiadók pedig drogként árulják.
Szomorú, hogy ezt mondják, még szomorúbb az, hogy pont olyan arcok, akik anno jó kis hosszú játékokkat csináltak. :( A filmes példa meg rossz, mert sokunknak herotja van az újabban divat "szahar, de legalább nem hosszabb 80-90 percnél" filmektõl.
Inkább csinálja pár ember kis költségvetésbõl, és legyen gáz a GFX, mint kifizessen a player 8-12.000-et a játékért, aztán másnapra végignyomja ... és veheti a következõt.
Szomorú, hogy ezt mondják, még szomorúbb az, hogy pont olyan arcok, akik anno jó kis hosszú játékokkat csináltak. :( A filmes példa meg rossz, mert sokunknak herotja van az újabban divat "szahar, de legalább nem hosszabb 80-90 percnél" filmektõl.
Inkább csinálja pár ember kis költségvetésbõl, és legyen gáz a GFX, mint kifizessen a player 8-12.000-et a játékért, aztán másnapra végignyomja ... és veheti a következõt.
Egy (1) darab MMORPG uralja a pc piacot: a wow. Azon kívül nagy semmi.
Stratégia? Én is játszom pécén AOE2-vel, kiváló game, és azóta nem csináltak annál jobbat (szerintem). Ami meg most érdekelne esetleg, az proci és vga cserével járna - nem adok ki 50ezret egy gaméért.
Pécén mostanában nincs exkluzív. Assassin creed, gears of war, grid - ezek mind vannak konzolon is.
Valóban van arcade játék konzolra, a játékok 10%-a. Pécére tényleg több a játék, hiszen konzolon nincs "driver search", "patch search" és "crack.exe search" nevû mûfaj. És "fagy a grid ha elindítom micsináljak" szöveges kalandjáték sem nagyon ismert.
A WoW miért primitív? Oké egyre olyanabb lesz, de pl az alapjáték magasan ultra!! Kedvencem, aki HC raides, az tudja igazán értékelni (én az voltam, de már nem játszom).
Sajnos WoW egyre egyszerûbb, már semmit nem kell csinálni benne és pénz, item, lófasz!
Örülök, hogy valaki megerõsit abban, hogy a közgáz tanulása igenis használható a játékiparban...
...az a helyzet, hogy én is ilyen területen szeretnék dolgozni
en csak jot nevetek a PC-s es a LONZOLOS-ok ononmaguk igazat valo bizonygatasan is...:P szanalmas mind2-o...miert kell haboruzni...:P tipikusan emberi idiotasag....:P laccik hogy jatekorult fanatikus idiotak...:P ki nem szaarja le mit irnak...mindeg lessz PC-jatek, mert van ra igeny...es lessz konzol is, mert arra is van igeny, es eroltetik is...piac az egesz...ha meg a PC-t mar nem tamogatjak, akkor kiszivarognak a meg at nem konvertalt PC verziok es ugyanott leszunk...:P 1 80-90%-os jatek es egy 100% jatek kozott manapsag sajnos ugyse sok a kulonbseg...:P
És azt hogy a konzolosok fóruma 1000-ed annyi embert se érdekel mint a pc-s játékoké? Ez a nem mindegy.
dr Zsivago filmvaltozata meg 3 es fel oras volt) Ki ulne vegig ma egy ekkora filmet? Aki kifizeti érte a mozijegyet. Vagy van aki csak azért fizet hogy használhassa a kijáratot?
az azért észre vettétek, hogy a játékos cikkeknél kb minden negyedik vonatkozik pc-re?
"Konzolon jelenleg meg mindig arcade a jellemzo, es csak japan hatasra a kalandjatekok. Az fps-ek egy resze is inkabb arcade, mivel a gyengebb vezerelhetoseg nem tesz mast lehetove"
hablablahabla ez baromság te is tudod nem is játszottál még konzolon max kipróbáltad és 1-2 perc alatt megálapítottad hogy ez így van
Ezen okbol keszul pc-re szinte minden mmo es strategia. Konzolon jelenleg meg mindig arcade a jellemzo, es csak japan hatasra a kalandjatekok. Az fps-ek egy resze is inkabb arcade, mivel a gyengebb vezerelhetoseg nem tesz mast lehetove.
A cikkben meg arrol van szo, hogy egyre tobb fejleszto kell, es azok egyre kevesebbet dolgoznak, mivel a koruk miatt mar csaladjuk van. Igy egyre tobb penz kell egy jatekhoz. A jatekosok egy resze is csak keveset er ra jatszani, mivel nekik is csaladjuk van. Igy nem tehetnek mast, mint nekik fejlesztik a jatekokat, tehat gyorsan egyszerut. Az eredmeny, hogy ugyan sok penzert, de sok embernek eladhato jatek keszul, ami anyagilag jobban megeri. Ez ugyanaz, mint a mai 45 perces filmek a klasszikusokhoz kepest. (pl. a dr Zsivago filmvaltozata meg 3 es fel oras volt) Ki ulne vegig ma egy ekkora filmet? A jatekokkal is ez a helyzet.
Az atlagos mmorpg-krol meg annyit, hogy lehet hogy sokaig tart a jatekido, de ezen belul egy-egy jatek mar csak par perc. (a tamadastol a loot-ig) Meg a kulonbozo vegigjarando dungeon-ok hasznalata sem tudja par oranal foljebb nyomni. Ezutan ket lehetoseg van: a jatekos vagy kilep vagy ujrakezdi ugyanazt. (wow eseten: odamegy, kijelol, tamad, tamad, ..., loot-ol)
Jo esely van ra, hogy a jatekiparban kialakul egy ujfajta mmorpg, aminek par peldanyat mar latni manapsag is. Ha megszuntetik a jelenlegi jatekokban talalhato mesterseges limitaciokat, akkor a lehetseges tevekenysegek szamat kozel akkorara lehet felvinni, mint a valo eletben. Igy kialakulhat egy olyan reteg, aki inkabb az mmorpg-ket valasztja a valos elet helyett. Erre utalo jelek vannak, hiszen egy olyan vegtelenul primitiv mud szeru mmoprg mint a wow is kepes ilyen hatassal lenni. Most kepzeljunk el e helyett egy olyan fejlett vilagot, ahol az mmoprg-k talalkoznak egy oblivion szintu es bonyolultsagu, de nagysagrendekkel nagyobb es realisztikusabb grafikaju/fizikaju vilaggal. Az, hogy ez jo vagy rossz mindenki dontse el maga.
Ha megfigyeltétek volna, KONZOL játékokról szólt a cikk.
A pécés játékoknak (rég) leáldozott.
Lásd idevágó topic.
Most jelent meg a Crusaders: Thy Kingdom Come. Nem néztem még meg, de ha minden igaz pont a kedvelt stílusodba vág!
hát mit ne mondjak számomra megdöbbentõ h csökkenteni akarják a játékidõt. plö csalódásnak érzem a half life folytatásait, amik meglehetõsen szûkre szabottak, de ez persze számos más játékra is jellemzõ. Korábban lehetõség volt rá, h mondjuk napi 1-2 óra játékkal akár 1 hónapig is ellegyen valamivel az ember vagy még többel. Én most munka és tanulás mellett leültem újra az(Eredeitben megvett) fallout 2 mellé, mely nekem nagyon bejött, hát hosszú idõ után eljutottam az 5-ik városba. Egy mai játékot már ennyi idõ alatt rég végigvittem volna...de nem kaptam volna fele annyit sem mint amit várok. A játékok nehézsége is amúgy sokat vesztett magából véleményem szerint a néhány évvel korábbiakhoz hasonlóan. Mondjuk igaz nem is vásárolok mai címeket, jobban bejönnek a néhány évvel korábbi goty editionök, packok (sudden strike, blitzkrieg összes ) párezezerét, mint a nem is tudom micsoda tizenakárhányezres dolgok. Én hiányolom az olyan magával ragadó dolgokat (persze egyéni izlés kérdése) mint a TA, Ofp, Air force commander, imperium galaktika, knights and merchants (kipróbáltam a settlers 3-4-5-öt és nekem mégis a topware játéka jött be jobban)...na mind1 halad valamerre a világ nem igazán tudunk ellene mit tenni.
Én meg úgy változtam, hogy kevesebb játékkal játszom, de azt nagyon. Csak olyanba kezdek bele, amit akár 3x is végigtolnék.
Középkori stratégiából sincs mostanában semmi értékelhetõ. A LOTR volt az utolsó ahol nem csak harcolni, vagy csak építkezni lehetett, hanem kb. mindent egyszerre. Pedig igény az lenne rá. De inkább csak a felét csinálják meg a fejlesztõk, mert azt olcsóbb (rövidebb fejlesztési idõ), eladni meg ugyanannyiért lehet - már akinek.
Ez nem igaz. A fejlesztõknek az fáj hogy 1 játékért csak egyszer fizetsz, és elvagy vele x ideig. De ha ugyanannyi idõ alatt 10 játékot vásárolnál, akkor 10-szer annyi profitjuk lenne. Ez csak nekik jó, nekünk nem. Felõlem csinálhatnak 10 perces minijátékokat is, de akkor leszokok a vásárlásról. 0 értékû játékért csak 0 ft-ot vagyok hajlandó fizetni.
megint álmodoznak. gondolják majd a mostani árakba fizetetik meg velünk a 2-3 órás játékokat, naponta kell új játékot venni akkor. Gondoják így növelik a bevételt... így inkább a torrentezõ kedvet fogják növelni. tényleg arra törekedhetnének hogy valósághû "gondolkodó" játékokat hozzonak létre ami nem köt idõhöz, hanem akkor játszol mikor van idõd.
Naigen, a jó játék az amit többször is hajlandó végigjátszani az ember. Régen sokkal több ilyen volt. Manapság már kreativitás helyett csak a biztos haszon a szempont, kommersz hulladékokkal próbálják belõni a teszkós tömegigényt, kockáztatni, újdonsággal elõállni nem mernek. Márpedig az kéne, 1000x ellõtt poénokért ki fizetne 1001.-szer is?
kifutóban vannak a százórán át játszható címek. Hát sajnos tény hogy egyre inkább csak összecsapott, fos gamékkal találkozhatunk.
Hányan fejezték be a GTA-t? Két százalék, valószínûleg. Viszont ha 100 millió dollárt költünk egy játékra, az a célunk, hogy az utolsó pályát is lássák." Neki nem az legyen a feladata hogy az egyszeri játékos igénytelenségéhez igazítsa a játékot, hanem hogy a meglehetõsen nagy luxusprofitért cserébe értékelhetõ tartalmat adjon. Ha már fizetek valamiért, kapjak is érte valamit. Pár perces szarokért nem fogok fizetni.
Meyers szerint a terjesztés új formái is befolyásolják a fejlesztéseket. "A következõ konzolgeneráció fõképp otthoni letöltésre fog épülni, epizódikus játékokra." Megtetszett neki is a wow féle "1 rókabõrt 100x" lehúzás. Biztos jó lenne többször tartani ugyanazért a markukat, de inkább dolgozzanak csak! Mostanában eléggé ellustult a játékipar. Szinte kizárólag csak x+1. folytatások vannak, kreativitás 0. Aztán meg csodálkoznak hogy ezért senki nem ad pénzt, inkább letölti, mert hát annyit is ér a termék.
Azért azt tegyük hozzá, hogy ma kb 1000x annyi munka 100 óra játékidõt összehozni, mint 20 éve. Elég volt néhány sprite, meg egy jó nagy adatbázis az elrendezésükrõl (~100kb :) ), aztán ott a játéktér, amin egy fél életen át barangolhattunk. Ma meg leszóljuk, ha nincs elég bögre az asztalon egy játékban... Szinkronnal ugyanez, ha hosszú a játék, akkor sokat dumálnak benne általában, és a beszéd alapú narráció ma már alapvetõ. Régen elég volt a text.
A nosztalgia is sokmindent megszépít, lehet, hogy az a játék, amivel 100 órát játszottunk, másfél óra alatt kivégezhetõ. Illetve azért a régi nagy nevek is mai szemmel nézve eléggé repetitívek, egysíkúak, vagy primitívek, amit valahogy egy új játéknak nem nézünk el.
Ja, és persze anno internet nélkül egy-egy kalandjátékkal igencsak meg lehetett szenvedni, még ha haverokkal párhuzamosan is toltuk, és megbeszéltük az eredményeinket, akkor is rengeteg idõt töltöttünk a megoldás keresgélésével. Ma meg gúgli, "játék címe walktrough", aztán kidob 20 végigjátszást, kereshetek magamnak szimpatikus stílusban megírtat.
Gyökeresen különbözik a mai pléjer a 15-20 évvel ezelõttitõl. Én magamon azt látom, hogy elfogyott a türelmem, egyszerûen nem szánok rá annyi idõt, hogy kitököljem a megoldást, ha valamivel egy óránál többet kell szarakodnom egy helyben keringve, akkor alttab, walktrough. (Azért ilyet nem sûrûn kell, láttam már elég játékot, hogy a legtöbb csuklóból menjen.) Ha valami unalmassá válik, nem adok neki 2.-3.-4. esélyt, uninstall, del. De ugyanezt látam az új játékosoktól is (hogy ne vérpistikét írjak :P ), alig tudják leírni, hogy mit akarnak, de mondjuk meg nekik a megoldást, lehetõleg azonnal.
Szal szerintem részben igaza van a csókának, de túlzásnak tartom. Igaz, hogy sok minden változott, de abban azért megegyezhetünk, hogy ma is vannak jó játékok. Nekik az a dolguk, hogy ilyeneket csináljanak. Nem kell a rinya. :) Csinált õ már jó játékokat, hajrá, így tovább! :P
kell a történet...pici elgépelés befigyelt. Meg egy szóköz is.
Hát én szeretem a hosszú játékokat. Elkezdtem a Dungeon Siege 2õt, és mindhárom nehézségen szeretném kitolni (pici szüneteket hagyva közben, de amúgy sem szoktam sokat játszani, csak amennyi jól esik). Neverwinter Nights 1+2kieget és második rész + kieget is beterveztem nyárra, elég is lesz. Ha jó egy játék (ergo leköt), nem csak megvásárolom, de ki is pörgetem. DE nem értem, hopgy a koop módot miért kell kispórolni? Tesómmal most UT3 megy 1-2 órácskákat és nagyon jó. Szintén öcsémmel és unokatesómmal Heroes 5 multi, állati. Ezek fel tudják dobni a játékot a fellegekbe.
Koopot a népnek! Multi detto. Életben tarthat egy játékot elég könnyen, mindenki tud rá példát (lentebb is írták már).
De kérdem én, ki fizet egy 6-10 órás játékért teljes árat? Feltelepít 10-15 GB-ot és fele film. Ennyire kel a történet? Egy jótörténet kell, de az ne úgy mutatkozzon be, hogy 7 órás játékidõ, 2 órás film. Ezek játékok kérem szépen.
Na szóval, ajánlom figyelmetekbe a Football Manager-t. A mostani mentésem tiszta játékideje 7nap 0óra és 4perc. Megszámolhatatlan mennyiségû mentésen vagyok már túl a Championship Manager 3 óta.
MMO játékidõim: - 2moons: 80 óra - Shayia: 70-80 óra - Rohan: 30 óra (de ez még nõni fog) - Deicide Online: 2000 (de inkább 3k). - Metin2: 25-30óra - Linage2: 2óra :P - WOW: 0.
Amúgy nem online játékok régen tényleg min. 80 órát igényeltek. Már nem játszok egyel sem, utolsó amit megnéztem az a Witcher, kb. 4 óra játék.
A Cod4 single 5-6 óra volt, nem hogy 2 d.u., de egy d.u. és vége.
"Hányan fejezték be a GTA-t? Két százalék, valószínûleg"
Találgatás. Amúgy jómagam a az elmúlt 3 epizódot mind végigtoltam. Hamarosan az új GTA is erre a sorsra fog jutni :-)
"A következõ konzolgeneráció fõképp otthoni letöltésre fog épülni, epizódikus játékokra."
Baromság. Az epizodikus kiadás nem lett túl sikeres. A Sin Episodes totál bukta lett, mondjuk ott a játék is nulla volt. A HL2 epizódkat a rövid játékidõ miatt, meg boldog boldogtalan lewarezolta. A Sam an Max szintén nem teljesít túl fényesen pedig remek kaland vagyis rétegjáték.
Anno a Fahrenheit-et is epizódszerûen szerették volna kiadni és milyen jól tették, hogy kerek egész történetet kaptunk. One of the best adventure games ever ^^
Bezzeg a Witcher a maga 100 órás játékidejével, vagy a Final Fantasy részek a szintén 100 órával, vagy a Lost Odyssey, Fallout részek, Oblivion, Baldurs Gate részek, Neverwinter I-II. ... na ezekkel mi van? Egyik sikeresebb, mint a másik! Egy játék régen rossz, ha 5000 Ft-ért csak 4 óra gamtime-ot ad.
Ha mar casualozunk akkor nem art tisztaba lenni azzal a tennyel sem, hogy egy 'casual' jatek vegigjatszasa vagy a jatekkal toltott ido, nem feltetlenul rovid. Tipikus peldaja a Wii-s sportos vagy ugyessegi jatekoknak amibe siman bele lehet rakni tobb szaz orat megis a casual kategoriaba szokas sorolni oket. Velemenyem szerint nagy hulyeseg kategorizalni. Egyszeruen hatalmas retegek valtak aktiv jatekossa es ez mindenkeppen megvaltoztatta a jatekos szokasokat. A valtozo tendenciak csupan ezen 'aprosagok' jelei.
szerintem az a lényeg hogy a játék lekösse az embert, és akkor lehet akármilyen hosszú úgyis végigtolod. ha van egy 80órás játék és az elsõ fél óra után megunom akkor nem játszom végig, de ez igaz fordítva is. anno pl baldurs gate-kel iszonyat sokat játszottam. manapság azt veszem észre hogy kijön egy játék ami érdekel és rákattanok pl cod4, 2nap alatt végigtoltam pedig melózok is. szal sztem tényleg rövidültek manapság a játékok, de remélem nem fog elmenni ebbe az epizodikus baromság irányába, mert ahoz nincs kedvem hogy 1-2 évente letöltsek valamit pénzért aztán kijátszom 2 óra alatt. mondjuk azt is megfigyeltem magamon hogy régen minden sz*rral játszottam, mindegy volt mi az, de manapság már csak kevés játék köt le igazán, azokat viszont hamar végig is játszom. most pl gowozok, azért csak most mert most bírtam olyan gépet venni amin fut
Legyen csak hosszú egy játék, de maradjon élvezetes.
Az gond, hogy a vége az az egésznek, hogy egyszerûen le kell majd a békát nyelnie az iparnak, ki kell csengetni a magasabb költségeket. Mert pontosan ahogy írtad is, ha ez az epizódikus adagolás mûködne, a gyakorlatban, akkor már megvalósították volna.
Másrészt, olyan technikákat kell kifejleszteni, amik mégis csak jelentõsen lecsökkenthetik a fejlesztési idõt/költséget. Ha a rajzolt textúra helyett procedurálisan generálják a felszínt, vagy a szkripltelt pályák helyett fejlett AI-t használnak, akkor csodák csodájára rögtön egy csomó rajzolótól/tesztertöl megszabadulhatnak, illetve csökken a végtermék mérete is!!! És rögtön nem kell ilyen dõreségekben gondolkodni!
A gta4 épp az elmúlt idõk egyik leghosszabb játéka volt, az arc is erre utal, más kérdés hogy elég nagy baromságokat beszél.
Ez most a bizonyítvány magyarázat kategóriába esik erõsen. Az utóbbi pár évben iszonyat mód megdrágultak a fejlesztések, és nem ezzel indokolják a játékok rövidségét, hanem hogy a játékosok nem is szeretnének hosszú játékokat...ez így PR bullshit.
Az epizód jellegû játékokkal nem is lenne baj, HA valóban epizõd jellegûek lennének. Az hogy két epizód megjelenése közt 1-2 év telik el, valahogy számomra messze van az epizodikus jellegtõl, az árcédulán található összegrõl nem is beszélve...
Peldaul a rainbow six: vegas masodik reszeben a sok lovoldozes kozepette annyi derult ki, hogy talan majd a harmadik reszben kiderul majd minden... mindez reszenkent 10-20 oras jatekidovel!
hat nemtudom... lehet, hogy atmenetileg bejon nekik, de remelem hosszutavon beledoglenek.
??
Az (egyébként zseniális) Mass Effect rpg (sõt, még akció-rpg) viszonylatban (is) elég rövidecske.
Offline single-s játékokra értette az elemzõ vagy kicsoda.
"Leáldozott a hosszú játékidõ kora" akkor õk még nem tolták a Mass Effect-el ^^
Nem azért mondom, de a GTA4-bõl jól kihagytak egy csomó dolgot, ami pedig növelhette volna a játékidõ hosszát, de aztán lehet hogy majd letöltõs extra tartalmakként megkapjuk, de gondolom pénzért.
Szal amirõl szó van az valós. Bonyolódik a játékok fejlesztése és már nem éri meg olyan csúcsgámát csininálni aminek a végefõcímét nagyon kevesen látják (mondják a marketingesek). A valóság meg az, hogy ez eddig is ilyen mûfaj volt. Most ezen akarnak változtatni. A cég azt mondja minek ölünk bele azért pénzt a játék végének a fejlesztésbe, ha az már nem növeli a bevételeket, csak a kiadásokat. Ha a júzer valóban rákattan és valóban végig játssza akkor ezentúl külön pénzért megveszi a végét. Kezsuöl láma kapja az a alapot (gyak demot) a hc meg kicsengeti a pénzt a DLC-ért. Ha van egy kis sznob vénád, még örülsz is neki. Ezentúl se kell valóban végig játszani, de még is eldicsekedhetsz, hogy neked megvan a folytatás.
Szóval az egész dolog a Half life 2 -féle epizódokraosztás felé fog elmenni és mindig tízezer forint körüli összegeket kell kipengetnünk ha végig akarunk menni egy folyosón? Aztán a köv. részben esetleg megölhetünk egy szörnyet is.
Szerintem marhaság, hogy a hosszú játékok ideje lejár. Ez marhaság. Nézd meg pl a sok wow-ost... mire kigyúrod lvl70re a karakteredet, az minimum fél év, hacsak nem vagy fanatikus õrültállat. Nekem tört szerveren sikerült 4 hónap alatt 3X-os rate-el, mondjuk én max napi 3 órát ha játszottam átlagba...
De a stratégiai játékok is iszonyat jók, ha hosszúak, és nem fél perc alatt tudod lenyomni az ellenséget. A multipartikról meg ne is beszéljünk (jó, az nem az alapjáték, de akkor is... egy 5-6 órás generals party azért nem egyszerû élmény).
De ez csak magánvélemény...
Sikerült egy eléggé béna címet adni a cikknek.
A játékok egy része egyre kifinomultabbá válik, fejlõdik. Ebbe természetesen besegít a magasabb költségvetés, ami ezt a dolgot lehetõvé teszi. Pl. Total War sorozat, Supreme Commander, szimulátorok, RPG-k.
A játékok egy másik része, jellemzõen a konzolos játékok grafikája fejlõdik hatalmasat, de a története végtelenül egyszerû, pl. verekedõs játékok, konzolos autóversenyes játékok, stb.
Vannak sajnos olyan játék kategóiák is, amik lassan kihalnak, pl. a városépítgetõs játékok, amibõl a Simcity 4 óta nem jelent meg annál jobb minõségû játék. Ûrstratégiából is a régi játékok, pl. Masters of Orion 3 jobbak, mint az azóta megjelent bármelyik játék.
Ezekben szvsz. nincsen elég pénz, tehát a potenciális vevõk száma alacsony, ezért nem éri meg a fejlesztés.
az a helyzet, hogy aki nagyon elfoglalt és mondjuk heti 2-4 óra ideje van játszani egy 20 órás game igen csak hosszú hetekbe tarthat végigvinni, és mivel az utóbbi idõben sok gamer kerül ki a 20-35 éves korosztályból is, sokak csak ennyit tudnak áldozni gamingre... ezért népszerûbb részint a multi is: ha csak egy órára akarsz játszani, de úgy hogy belekezdesz egy történetbe és sose fejezed be akkor a multi az embernek való feladat(kivéve persze MMOk, mert ott sok mindenki máshoz is igazítani kell az idõt)
"A következõ konzolgeneráció fõképp otthoni letöltésre fog épülni, epizódikus játékokra." :DDDDDDDD mintha mostanában mindenki ezt a fajta játéképítési-módot szidná, nem? :D
Mellesleg már megint kerülõ megoldásról magyaráznak, nem a játékidõ csökkentésével kell növelni a játékok minõségét, hanem a játék színvonalának emelésével. Még mindig tudnak készíteni jó játékokat, és szerintem sokáig tudnak majd még, úgyhogy ez a leáldozóban-van-a-játékok-ideje dolog, csak a béna kategóriába sorolandó fejlesztõgárdákra vonatkozna inkább szerintem.
Nekem van pár FF-em, nagyon szeretem õket.^_^ Nem japánban vettem õket, hanem itthon.
"Hányan fejezték be a GTA-t? Két százalék, valószínûleg." 2%? Na ne már még a 20% is kevésnek tartanám. Az epizodikus tartalomnak nagyon nagy jövöje van... bah, HL2 episodikus tartalma nem nagyon tudom megbocsátani. Ha egy játékról ezt elõre tudom meg se veszem. És nem arról van szó hogy ne legyen 1. meg 2. része. De legyen, csak ne ilyan sz*r letölthetõ 3-4 órás vackokkal.
Az FF ázsiai, alapvetõen japánpiacos, belsõ igények alapján. Nem is igen jelentették meg õket az országon kívül, vagy ha igen, leginkább fanatikusok vásárolták. DKorea dettó ugyanilyen, zárt játékvilág.
Azt azért lehet látni, hogy a játékok folyamatosan egyszerûsödtek és rövidültek. A PC pedig mint platform leginkább x-edik portra szorul vissza a konzolmegjelenések után (egy két speciális játéktól eltekintve).
Az MM-játékok viszont alaposan ellentmondanak a úriember tézisének... Egyre többen úgy állnak hozzá, hogy ami mögött nincs internetes világ azzal nem is játszanak (ezért is van az, hogy a tízéves StarCraft még mindig él, vagy a CSirke ami úgyszintén nem mai darab.)
Nem divat a hosszú játékidõ? Biztos nem hallottak még az MMO-król... :D
A helyzet inkább az, hogy azon játékosok mellé akik hajlandóak voltak akár 100 vagy mégtöbb órát is játszani egy játékkal, bejött rengeteg casual gamer, így arányaiban lecsökkent azok száma, akiket a hosszabb játékok érdekelnek. Közülük is sokakat elvisznek az MMO-k, ami mellett mással nem is nagyon játszanak.
De mindez csak egy kifogás arra, hogy miért nem akarják bevállalni a megemelkedett költségek miatt óriási kockázatot jelentõ 80-100 órás játékokat a fejlesztõcégek.
ez játékidõ-tartam rövidülése egybecseng a casual-játékok divatjával. szerintem nem arról van szó, hogy az emberek nem szeretnek egy játékkal akár 100 órát is játszani, ha jó. de egy casual játékosnak nincs türelme hetekig játszani ugyanazzal.
szóval minden játékot egyszerûre, könnyen fogyszhatóra, és néhány órás szavatosságra kellene gyártani, azt mondja ez a faszi...
Jó, egy stratégiai játék az kicsit más. Mi korábban a családban Heroes-oztunk rengeteget, meg starcraft-oztunk. De ott minden egyes játék, meccs, vagy minek nevezzem külön játékidõ. Nem összefüggõ játékmenet. Itt inkább tényleg az RPG-krõl lehet beszélni. Mint a FinalFantasy. :D Azon kívül én csak a Diablóval játszottam sokat, de nem tudom, hogy ott mennyi idõ a végigjátszás. Viszont a többit egyszerûen nem bírtam végigjátszani, mert nem kötött le annyira. Épp ezért írtam, ha egy játék leköti az embert, akkor annak nyugodtan lehet hosszú a játékideje. Ezzel próbáltam a cikkre reagálni. :)
Bezony, ha nem átrohanva nyomsz végig egy RPG-t akkor a 80-100 óra röhögve összejön. JÓ stratégiai játéknak az élettartama nagyon hossszú vagy egyes repszimeknek.