Aki esetleg még mindig erre szédelegne, annak hír lehet hogy megjött a Gates of Hell 3. DLC-je a Liberation.
Benne.. amcsik, meg partraszállás. :) Abban a pillanatban rekordokat is kezdett dönteni a játék népszerűsége..
Btw, MoWII idén szeptemberi megjelenését elhalasztották jövő tavaszra, mert a bétás vélemények eléggé lesújtóak voltak. Szóval MoWII megjelenés WhenitsdoneTM, és várhatóan továbbra is érezni lehet majd rajta hogy ez egy Soldiers: Arena "mod" lesz. De reméljük a legjobbakat, talán jól sikerül, Arena nem volt menthetetlen játék.
DMS és Instinct hogy min dolgozik még rejtély, nem biztos hogy RTS-en, de bármi is legyen biztos nem GEM 2 motorral fognak szopni. Nem is tehetik mert a Best Way / 1C / Fulqrum Games nem ad nekik többet licenszet. Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2023.12.21. 13:06:28
Jön a francot. Mármint jönni tényleg jön a MoWII, de aki bétázott az tudhatja hogy ez így TÉNYLEG csak egy pofozgatott Arena variáns. Nyilván nem tett jót a játékot hogy Szeverodonyecket a ruszkik közben szétlőttek Best Way alól, 1C a háború miatt kvázi megszűnt, rendes pénz meg eleve sosem volt benne.
Gates of hell: Ostfront-nak csináltam topikot, jelenleg a Theatre of War sorozat mellett az egyik legjobb ami mikromenedzsmentet is tartalmaz Az első német pályát sikerült már 4X megcsinálni különböző taktikákkal és mind a 4 alkalommal az AI nagyon inteligensen támogatott a gyalogsággal és a tüzérséggel bárhol volt is a főcsapás iránya
"a 3D-zés meg a free camera pont ugyanúgy túl van tolva emitt"
Akkor a Blitzkrieg 3 és a Sudden Strike 4 nagy kedvenceid lehetnek (sőt a Call to Arms is valamivel korlátozottabb kamerát kapott), mert ott alig lehet állatani a kamerán.
Ehhez képest a Gates of Hell a létező legliberálisabb elveket követi: van WASD és egeres minimap panning, van zoom a seggig (ez elforgatáskor magasság állítás is egyben), pergés-forgás és fel-le állítás is. Direct controlról nem is beszélve, játékon belül állítható klasszik izometrikus vagy újmódi TPS, sőt, tankoknak, ágyúknak FPS nézete is van valós irányzékkal, plusz gépen belüli hangelmosással. Ez a része a játéknak abszolút szuper, _mindenkinek_ a segge egyszerre ki van nyalva. Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2021.06.18. 15:49:49
"az egységek jóformán cselekvésképtelenek"
Jogos, bár ez már megint messzire vezet. Company of Heroes, és a F.E.A.R. úgy tudom azért lett kiemelkedő AI-val megáldva, mert nem csak direkt rámentek a stúdióban, de volt olyan tehetség aki rá tudott feszíteni egy már régebb óta pátyolgatott épkézláb AI modellt a játékra. HL2-ben is a kombínókat évekig tréningeltették, az egy éves csúszás többek között AI-ra is jó hatással volt. Gyakorlatilag az van, hogy jó AI-hoz külön ember kéne, és nem csak egy random intern, hanem egy csapat senior hülyére fizetett profi, csakúgy mint a háló kódhoz is. És hát mibű, ha van összesen 15 programozó, abból ugyan hogy vakarnak le 6-ot háló kódra, meg még hatot csak AI-ra. Hát sehogy, majd a Jani megcsinálja szabadidejében, amikor épp nem a faros Macát kergeti.
tldr, nem a heterogén FUTUREISFUSION akut hiánya a baj, hanem nincs aki megcsinálja se GPU-n, se máshogy.
Mobilon természetesen remekül megélnek.. akik megélnek. Legtöbb app rendes kattintást sem kap, nem hogy milliók játszanák. Gyakorlatilag emiatt alakultak ki azok a gyomorforgató megélhetési stratégiák mobilon, az alacsony költségvetésű "szemét játékok" (PC Steam zsargonban "non games") amelyekbe minimál energiát tolnak, és ha csak picit több jön vissza mint megy, akkor már bőven jó a főleg kelet-eu/ázsiai készítőknek. No meg a nyugati PC-s játékosok legnagyobb kedvencei, a totál Pay2Win játékok, abból is ami minden pszichológiai trükköt felhasznál hogy a kicsiket és/vagy az akarat gyengéket behülyítse, de főleg anyagilag teljesen ellehetetlenítse. Na, EZEK kiválóan megélnek mobilon, és a 2010-es induláshoz képest EZEK gyakorlatilag teljesen kiszorították a PC/konzol féle jobb, hardcore címeket mobilról.
Nevetséges ez a devalválós spriteozás is, miközben jön ki a D2 resurrected és ezrek mondják el hogy nekik a sprite felel meg jobban. Hívek minden oldalon :DDD .
...ww2 taktikai játék meg mindig lesz mert az adatok , helyszínek, unitok 3D modelljei könynen elérhetőek, ez platformfüggetlenül igaz.
Kérdés hogy milyen, mert a jelenlegi felhozatalnál rosszabb talán sosem volt.
"De te inkább újraíratnád velük a teljes GEM motort (oszt mibű?"
szerintem ez nem is számít annyira mint változtatható terep meg nem is néz ki nehéznek, viszont 3D-ben terepből neked olyan soha nem lesz ami aktuális unreales grafikához illene.
"de ott túl is tolták, és pixelart/háború lett a vége. "
na fogódzkodhatsz mert a 3D-zés meg a free camera pont ugyanúgy túl van tolva emitt , és ez már vallásba hajlik egyeseknél amivel kapcsolatban már értésnek semmi keresnivalója, erre írtam hogy fetisizmus. Pl. ki döntötte el hogy egy taktikai játékban a gpu-t pont grafikára KELL ellőni? Miközben nyilván lenne jobb helye , mert az egységek jóformán cselekvésképtelenek?
Továbbra sem értem most a Blitzkrieg-gel mit akarsz. Tetszik neked a 20 évvel ezelőtti sprite világ, ez nyilvánvaló, de most ilyen újra ki vállalna be, azt el nem tudom képzelni. Legutóbb a Tooth and Tail vállalta be a 2D megjelenítést, de ott túl is tolták, és pixelart/háború lett a vége. A játékot eleve gamepad-re írták, így maga a játékmenet erősen le is lett butítva, köze nincs a mi sorozatunkhoz.
MoW-val pont az a baj, hogy annyi pénz sincs benne hogy most a Call to Arms motorját teljesen bugmentesre kipofozzák, azért Gates of Hell alatt is tüzet oltanak. Emiatt fut relatíve rosszul a gépeden is, mert optimalizálásra sincs ember / erőforrás. De te inkább újraíratnád velük a teljes GEM motort (oszt mibű?), mert milyen jól nézett ki akkor a Sudden Strike, simán elviselnéd ha minden úgy nézne ki most is. És akkor adják ki mobilra is, mert ott a lóvé, és egy marék embernek már van BT billentyűje is, egy másiknak meg ugyanez konzolon, szóval jöhetne akár UWP appként is.
Cenega Hungary Kft az 1C Group tagja, nincs akadálya hogy előadd nekik is a forradalmi ötletet. Ha szerencséd van nyugdíjas Józsi bácsi, és nem leszerelt-elmenekült volt ukrán katonák adják az iroda biztonsági őrségét.
lássunk ilyen komplexitást egy ilyen pályán, nem hogy feleennyit nem fogsz látni, és áttekinthetetlen zagyvaság a hülyébbnél hülyébb perspektíva miatt, alulról fogja nyaldosni a 60at meg röcögni
"legújabb konzolokon és mobilokon is az irányítás miatt,"
ami késik nem múlik :D jellemző a pécés elkényelmesedés hajlamra hogy az a feltétlezés hogy így maradnak a dolgok ahogy állnak ( fortnite miatt már most is van konzolon egérbill)
röhögve futtatnák a sima MoW-ot is tull 3D-ben, és full fizikával. <-- szép álom xD Most néztme meg a Gates of Hell-t i7 1660ti-vel , minden téren visszalépés egy nem AS mow mp-hez képest , szaggat, mikroakadásfesztivál localhoston.
2D az arkád élményt ,betonstabilat nyújt, amivel bullet hell-t játszanak jobb helyeken . Ez meg egy roncs , a 3D-jük meg fetisizmus. Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.06.16. 17:52:04
Továbbra sem értem most miért kell erőltetni a 2D megjelenítést, mikor kb 17 éve a teljes 3D már "good enough", és már a mobilok is (mai közepes mobil 4-6+ giga memóriával, Phenom 2 X4 szintű procival, HD3850 grafikával) röhögve futtatnák a sima MoW-ot is tull 3D-ben, és full fizikával.
De a fejtegetés teljesen elméleti, mikor még egy DX9-DX11 renderelő váltást, és egy Linux portot is kín keservesen szenvednek ki az érintett cégek. Csak abba igen bőséges pénzt verni, hogy Xbox 360-on, meg 6 éves mobilokon is jól fusson egy olyan játék, ami teljesen életképtelen lenne akár a legújabb konzolokon és mobilokon is az irányítás miatt, eléggé nonszensznek tűnik.
Inkább annak örüljünk hogy végre kijött a Gates of Hell június 11-én, és egész jó lett. Néha instabil és jó bugos még, de a lényegében magára hagyott Call to Arms alapjátékkal szemben ezt biztos helyre fogják kupálni, Cule csapata pedig már a nyugati frakciót / hadjárat bővítést hegeszti. Remélem jól fog fogyni, mert az összecsapások igen élvezetesek (kb mint egy élhetővé tett, beépített German Soldiers / Robz / Valour mod keverék), játék grafikája sokat javult MoWAS2 óta, hang és a zene meg mérföldekkel jobb mint a régiekben.
CtA motorja várhatóan végre ki lesz kupálva, modderek meg munkához látnak, és egy nagyon frankó tiszteletbeli MoW folytatást kapunk, mert a Best Way/1C MMO-ja szvsz egy totál zsákutca, még ha épkézláb nyugati kiadást is kap végül. DMS meg úgy hirlik kerüli a GEM motort mint ürdüng a szentelt vizet, teljesen más játékon dolgoznak már. Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2021.06.16. 16:08:14
"Továbbra sem értem hogy miért lenne jó ha a MoW Blitzkrieg lenne"
Mert ha nincs kameradöntögetés , variálás, forgatás, akkor lehet csinálni olyan érdekes dolgokat, hogy a 3D pályát a változatlan perspektíva miatt kimented festmény hatású 2D textúrába, és nincs újraszámolva framenként. Továbbra is lehet dinamikus pályaváltozat. De az 8frame alatt épül fel és korábbi layerekre épít.
Hát pl. ez rezzenéstelen 120framet tud. Van róla infó , német kutatók csinálgattak így gps navigációhoz várostérképet . Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.06.10. 09:57:46
Ja ez érdekes. De én nem azt mondtam hogy ne legyen a háttérben 3D . Egyébként pont Blitzkriegben van 3D tank modell 2D pályán.
"Best Way elvileg megoldotta a saját forkján (próbálták volna nem egy MMO-nál), de hogy bizonyos dolgok lebutítása árán-e azt majd meglessük nyugati kiadásban, pályaszerkesztőben." erre kíváncsi vagyok ha igaz...
Továbbra sem értem hogy miért lenne jó ha a MoW Blitzkrieg lenne.
Az hogy a lövedékek tényleges 3D modellben utaznak, és az alapján van meghatározva hogy mit, vagy mit nem csinál a célponttal, hogy az hogyan találja meg az ő 3D hitbox vázát, annak elterjedni kellett volna minden létező stratégia között, nem hogy visszamenjünk 2D irány és távolság alapon számolt azonnal telitaláló hitscan ágyúkhoz, géppuskákhoz.
Továbbra is egyik nagy Soldiers élményem, hogy a gránát lepattant és visszacsúszott a háztetőről a katonám arcába, és hogy egy lövészárok mögötti teherautó roncs beborult az árokba kinyírva az utolsó 3-4 rosszarcút. Ez mind megvolt a legelső GEM motoros játéknál, és ennek mára legalapabb iparági standardnak kellene lennie, nem hogy visszagaloppoljunk a Red Alert idejébe, mert akkor még a szomszéd Gizike is 3 gyerekkel könnyebb és egy unokával szívdöglesztőbb volt.
Multit lehetne javítani százféleképp, nyilván a mostani peer-to-peer nem a legideálisabb, pénz meg sehol nincs a rendes megvariálására, DMS ill most a Barbed Wire szopik is miatta rendesen. Best Way elvileg megoldotta a saját forkján (próbálták volna nem egy MMO-nál), de hogy bizonyos dolgok lebutítása árán-e azt majd meglessük nyugati kiadásban, pályaszerkesztőben.
Egységek multiplayer egyensúlya meg olyan amilyen. MoW után az AS 1-2-ben sokat javult, de több tucat egységet per oldal hasznossá is tenni, és 4 másik oldal cuccaihoz is hozzáigazítani azért nem kis kihívás. Ezért is próbálta meg Instinct a "competitive units" dolgot erőltetni, de csak mérsékelten sikerült, mert nem szerették a népek, a World at War modder arczoknak egy fokkal jobban ment, de azt a modot sem használják sokan. Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2021.06.05. 16:23:31
Ugyanezt amit az Su-76-al műveltem, normális esetben végrehajtotta volna stug3 vagy pz4e assault gun szerepkörben , de azok megmaradtak ilyen ormótlan mozgású döcögényeknek, az su76 meg szinte nitróval ment azokhoz képest. Meg egyáltalán, hogy képzelték a játékok hogy ezt a szerepkört nélkülözik - borzasztóan irreális így, és rossz képet fest a fejlesztők mentális és lelkiállapotáról , de még a modderekéről is - SZVSZ. Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.05.26. 22:34:31
"Ráadásul 3-at irányítottam egyszerre amivel "megrendeltem" egy artilleryt." Ráadásul ezt pont azért fejlesztettem ki, mert a tököm tele volt vele hogy Puma -val nekiálltak direct controlozni, és kamikaze action mert az olcsó unit ők meg saveltek későbbre. Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.05.26. 22:18:33
"3D-be semmiképp nem buktak bele, mert anélkül a fizikai motor sehogy nem működne, "
Normális esetben az egy dedikált szerveren futna , ahol még grafika sincs számolva .A végeredménynek meg mindegy hogy 2D , vagy pszeudo , vagy 3D. De az is ígéret maradt.
"pofátlanul Commandos klón" , :) hja ezt nem sokan vágják hogy így van ...
Amivel viszont vitatkoznék hogy 2D-be ne lehetne átülteni a MoW multi naaaagy nagy hányadát. És akkor meglehetne a nagy impresszív pálya ködözés meg lagolás , meg playerdropok nélkül.
Nem igazán használta a fizikát senki abból amit én láttam. Én nagyon nagyon egyedül voltam vele, hogy úgy használtam az egységeket hogy az ne tudja elbaszni amit akarok. Nálam ilyen kezdések voltak, hogy Su-76 , összes AP shellt kihánytam belőle egyből, és arra volt rámenve hogy az AI ne is tudjon visszaváltani, mert az egy stunlock-olós, track-kerékkilövős, gyalogságnak bombakrátert gyártó ( kvázi foxhole :D ) -gép volt. Ráadásul 3-at irányítottam egyszerre amivel "megrendeltem" egy artilleryt. Mert ehhez nem kellett Direct control, hogy átválts arra a csoportra aztán kiadj egy ground attack-ot, csak időnként felsorakoztatni őket a kellő irányzékkal , hogy jobb egér lenyomvatartva kaptál egy vektort.
Szerintem még ezt az irányzékozást se nagyon használták pedig azzal megelőzhető hogy egy egy unit seggel előre vesse bele magát a forgatagba.
"Szerintem a direct control eleve csak akkor működne, hogyha többen irányítanátok egy oldalt."
Coop skirmishnek hívják, és 2011-es MoWAS1 óta igen népszerű.
DC működik, de kell is, mert alapból az egységek buták mint a főd, van amikor még visszalőni is elfelejtenek az ellenségnek, nem hogy meglőjék már hatásos lőtávon belül. (lásd még saját tank AI-t ami olyan célpontra is elhasználja a teljes lőszer javadalmazást, amit az életben nem tud megsemmisíteni)
Új játékmódok mindenképp kellenének, de azért látni kell hogy ehhez belefeccölt pénz is kellene. MoWAS1 a MoW multi polírja volt relatíve kevés pénzből. MoWAS2 ugyanennek az enyhén kibővített ráncfelvarrása. A multi teljes átalakítása egyiknek a keretébe sem fért bele, csak a helyrepofozás és bővítés. Call to Arms sem mert nagyon változtatni, bár kerültek be új multi módok, Evac egész jópofa. Conquest ami nagyobb dobás, a Blitzkrieg (és Dynamic Campaign Generator MoW mod) egységcipelős módját pároztatták a MoWAS2 zászlókra scriptelt multi AI-jával.
3D-be semmiképp nem buktak bele, mert anélkül a fizikai motor sehogy nem működne, pedig az a másik húzó fícsör. Blitzkrieg (ugye a Stalingrad az Enigma motort használja) szép volt és jó, de minimum a 2006-os Company of Heroes óta igen antik darabnak számít. Ugye a szintén 2006-os, a pofátlanul Commandos klón Soldiers HoWWII-vel ellentétben már "általános stratégiának" fejlesztett, Faces of War-ral sem az volt a gond, hogy nem hasonlított az évekkel korábbi stratégiákra, hanem hogy nem volt nyugati szintű a költségvetése. Sőt! Gyakorlatilag guggoló szlávok fejlesztették Notepad-ben, miközben Szása hajtotta bringával a generátort, Mása meg hajtotta kalasnyikovval a farkasokat.. mondjuk a StarCraft II-vel összevetve.
Ezt hoznám példának "good enough". Legyen 4 perspektíva hogy lehessen látni dolgok mögé és kész.
Szerintem a 3D-be buktak bele...
Szerintem a direct control eleve csak akkor működne, hogyha többen irányítanátok egy oldalt. Tehát hol ez irányítja ua-zt az egységet hol az.
MoW-al az az igazi baj hogy 100 mp játékból ha 1 olyan ami emlékezetes, a többi valami séma alapján megy.
Nekem a legjobb élményem az volt amikor 4v4-ben teljesen spontán elkezdődött a térkép középvonalnál történő beépítése védelemmel és lett egy hosszú hosszú sánc .
De a hivatalos játékmód megmaradt a gyenge CTF ami nem részesítette előnyben hogy legyen turtling/védekezés , hanem aggresszió.
Úgyhogy talán úgyis ki lehetne hozni direct controlt belőle ha turret defense-el kissé átlapolódna a játékmenet. Ráadásul bázisépítés az menőbb dolog is lehet mint tonnaszámban mérni a "faszaságot". Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.05.25. 18:03:26
Ha ez valami 2D platformer, vagy körökre osztott Pay 2 Win stratégia lenne, akkor pont jó lenne mobilra.
De az a nagy helyzet, hogy az egyik egyedi képessége, a direct control irányítás váltás, az még konzolos gamepad-el is nyöszörgős, nem hogy mobilon tapicskolni. Ugye maga a TPS nézet nem nagy dolog, még jól is állna kontrolleren, de továbbra is van 20 billentyű amit aktívan masszírozni kéne, ennyi nyomógomb meg csak billentyűzeten van.
Call to Arms támogatta is a Steam Controllert vagy két évig, aztán csendben megfeledkeztek róla, és reménykedtek DMS-nél hogy mindenki más is így tesz. Elvileg még mindig működik akinek még van belőle, mert magát a hardvert is kivonták azóta, de nem 100%-os.
Emlékszik még valaki a Sword of Justice / Timelines: Assault on America RTS-re a 2 teljes magyar fejlesztő arczot számláló 4Flash / 4Villanás csapattól? Abból lett is droid apk port, de sajna igen megszenvedte a játék.
Mi nyafogunk hogy a GEM motoros játékok 2010-ben ragadtak technikai kivitelezésüket tekintve. Na, szegény Timelines meg 2002 környékéről pislogott vissza ránk. Múlt idő, mert a projekt nem hozott sok pénzt, az sem kizárt hogy a Strategy First simán lehúzta a srácokat. Az a zugkereskedő nímanddá züllött, szebb napokat is megélt kiadó mostanában abból él meg, hogy lehúzza a stúdióit és a pár megkeresett fillérjét is visszatartja. Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2021.05.24. 09:37:34
Már kurva régen 2D sprite-ba kellett volna importálniuk a damage modelt meg napszakot meg mindent és nyomni kifele mobilra.
Kár hogy a topik megfeküdt, mert lassan kiadásra kerül a Gates of Hell, kampány demózása után most a multi is elérhető, talán majd Conquest móddal együtt. Még mindig sok munka kell még bele, nem hiába húzták el a kiadást mint a rétestésztát.
MoW II Aréna viszont laposkúszik, amíg a nyugatiaknak nem elérhető a nyílt béta addig se elég játékos nem lesz, se olyan játékos akik _nem_ tryhard ruszkik.
Digitalmindsoft közben dolgozik.. valamin. Biztos nem GEM motoros játék, mert már rég összerúgták a port az ukránokkal, akik meg lassan szenvednek a ruszki 1C atyuska alatt. Ki lófaszt ránt, lófasz által vész el..
Na akkor a szokásos frissítés kis kihalt témánkban:
DMS Discord - Instinct 06/19/2020
@everyone, we are sad to inform you that we as developers will cease the official support for the Men of War franchise. We were unable to achieve a follow up strategy that we feel is right for the series and our player base. Unfortunately, we also do not possess the rights to make decisions on our own in regards of the franchise.
Therefore, we have decided, for the best of everyone, to split our ways so that each party can follow their strategy and beliefs unhindered. We take our part of the responsibility and do not wish to blame anyone, but now it’s time to for us to move on.
With Call to Arms we have always tried to build something next to the MoW series, but now we wish to make this a home for everyone. We thank you for following us on this road with MoW and we are grateful for your support and experiences we made. Hopefully, you will continue to join us on this ride, and we can make what we feel is right together with a great community. In the meantime, we have found new partners and are growing our studio to the next level. These are extremely exciting times and we are happy to share them with our community!
és
Furthermore, we have partnered up with the developers of Gates of Hell. Their work will be incorporated into our platform to support them with the best technology they can have to deliver you an exciting new experience in the WW2 era. Gates of Hell will feature its own distinct gameplay and follows the routes of a classic, historical, and realistic RTS.
Gates of Hell – Ostfront will be available as a DLC for Call to Arms later this year!
az "új MoW" amire lehet megint várni, és remélni hogy nem rontják el.
DMS és 1C viszonya Cold War óta teljesen megromlott. Ha esetleg készült is közben egy MoWAS 3, vagy MoW 2, az mára biztosan kinyiffant.
Ugyanígy DMS és Best Way között is fagyos a hangulat, az ukránoknak a DMS volt az egyetlen kuncsaftjuk a GEM motorra, és mivel a BW normális bevétel híján a megszűnés határán tántorgott, így megpróbáltak a németektől nagyobb összeget kizsarolni, ami nem, vagy csak részben sikerült.
Maga a DMS sincs jó passzban, CtA bevétel csak csordogál, mindeközben 100 bug helyett 1000-et produkál a nagyon elöregedett és háklis GEM2. Nem meglepő hát hogy a DMS-nek hivatalosan is ez az utolsó GEM játéka. Következő projektjük készül, de nem tudni róla semmi nyilvánosat.
Mindeközben elindult a Men of War II: Arena bétája, áprilisban zárt, augusztusra oroszoknak nyitott formában. Nyugatnak majd a teljes kiadás jut, valamikor.
Maga a játék nem rossz, messze jobb multizni mint a sima FoW/MoW volt bármikor. Assault Squad 2-höz képest.. más. Tank harc kevésbé nehéz tank orientált, sokkal kevesebb a lehetőség elpusztíthatatlan homokzsák erődök létrehozására, maga a tüzérség is sokkal életképesebb, ráadásul már tankok ellen is hatásosak. Itt nem a MoW féle arty snipingra kell gondolni, hanem arra hogy a tüzérség kalibertől független már indirekt is veszélyes a páncélosokra. MoWAS 1/2-ben ugye vagy telibe talál egy 150mm lövedék és csinál valamit(HA csinál valamit), vagy nem talál telibe és biztosan nem csinál semmit. Csak a 290mm brit petard mozsár, 380mm-es Sturmtiger RW61, a 203mm-es orosz tarack, és pár rakéta aminek volt normális indirekt páncélos sebzése. Na a tüzérség mindenképpen sokkal jobb most már Arénában. Nagy bánatom volt az eredeti Soldiers HoWWII után hogy GEM2 játékokban csúnyán legyengítették, és most visszakerült a régi helyére.
Legnagyobb gondja hogy egy MMO: az egységeket, sőt az alakulatokat is ki kell grindolni World of Tanks stílusban, a matchmaking pedig ilyen kis népességszámnál nem működik, mindenképp be fog dobni ruszki tryhard köcsögökhöz, akik nem csak hogy megvettek minden fizetős egységet, de külön kigrindoltak minden létező egységet is, mert még szarni is csak Arena töltési szüneteiben járnak.
SP van, de futottak még. Barbed Wire/1C/BW nyomoráról még írok. Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2020.09.10. 10:41:19
Talán már írtam hogy Spar-ból olcsón kukázott eredeti dobozos Soldiers-el kezdtem 2005-ben, az rettentően megfogott. 2006-ban a Faces of War már Company of Heroes után Ubisoft Exclusives gazdaságos kiadásban jött, mikor bukás után olcsón adták. Nagyon szerettem a fizikai modellezést benne, a direct control irányítást, de a küldetések annyira nem fogtak meg, akkoriban teljesen bele voltam esve a Dawn of War / Company of Heroes skirmish módjába. 2008 körül olvastam itt SG-n hogy készül a folytatás(illetve akkoriban a ruszkiknál ki is jött az ő Faces of War kiegjük), de teljesen lemaradtam a Men of War és a Red Tide premierjéről. Valahogy beszereztem őket egy Steames leárazásban(korábban mint itthon a dobozos kiadásokat leárazták volna), de pár küldetés után ráuntam, Red Tide meg túl nehéz volt.
Ami teljesen levett újra a lábamról, az a Men of War Assault Squad volt 2010 végén. Szinte csak véletlenül bukkantam rá egy cikkre hogy béta kulcs osztás lesz a DMS oldalán. No nekem is osztottak, és első pillanattól kezdve rákaptam a coop skirmish módra. A multi is elment szódával, egyértelműen javítottak rajta MoW óta(MoW elég szörnyű volt multiban), de coop-ban volt meg az a nagy dinamikus harc élmény úgy, hogy mégsem ment az agyamra a mikrómenedzselés. Értelemszerűen 11 februárban nulladik napos vétel lett(úgy persze nem volt nehéz hogy előtte bő 2 hónap bétát toltunk), és a második része szintén elővételes lett(annak is volt bétája, nem volt zsákbamacska).
Többi részt partvonalról szemléltem, Vietnam és a Comdemned Heroes messziről mutogató-röhögős lett, de mikor olcsón adták őket, márkahűségből megvettem azokat is a Soldiers és Faces of War Steames változataival együtt(máig is 2 euró alatt meg lehet őket kapni, valamikor bundle csomagban az egész MoW sorozat annyi).
Aztán jött a szopóroller, mert mint ismeretes, 13-ban bedőltem a Call to Arms szédítésnek, amiből máig nem lett épkézláb játék. Aztán idén szintén így jártam, kis társaságunkban eldöntöttük hogy megvesszük a Cold War-t, de én okosabb voltam a többinél, mert én 25%-al olcsóbban vettem Green Man Gaming-en. Aztán mikor kiderült hogy a Cold War egy égő szeméthalom, akkor a többiek szépen vissza kérték a pénzt Steamen, én meg mehettem kalgonizálni.
Utólag sajnálom hogy a GamersGate egyik leárazásában nem vettem meg a Silent Heroes: Elite Troops of WWII Paradox féle kiadását, mert ahhoz mára már hozzájutni is művészet. És azért annyira nem rossz játék, gyakorlatilag egy nagyon nehéz mission pack a Soldiers-hez, de a ruszki/lengyel változattól eltérően multi nélkül. Mára sajnos már torrenten sem nagyon lehet megtalálni, Paradox jogi szarakodásának hála pedig megvenni még annyira sem. Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2019.11.13. 12:59:36
Akkor adja magat a kerdes, hogy neked melyik a kedvenc reszed, barki kezetol es miert? (mondjuk az egyjatekos reszere gondolnek, ha jatszol ugy) Utoljára szerkesztette: alma2, 2019.11.11. 21:33:22
Összetett kérdés ez. Úgy általában nincs pénz az RTS/RTT játékokban, mert nem lehet konzolra vinni. Még a MOBA játékok is stagnálnak ahelyett hogy felkajolnák a stratégiákat.(külön pacsi az elemző cégek éleslátásának )
GEM motoros játékok külön nyomorúságot kaptak. 1C az a legjobb esetben is erősen tőkehiányos ruszki cég "nyugati indie" azaz kis-közepes szintű megjelenésekkel. Ha akarnának sem tudnának rendes AAA polírt adni a MoW játékaikhoz. De nem is lenne hova eladni, ruszki gazdaság rogyadozik, a В тылу врага pedig mindig elsősorban az orosz, másodsorban a német, harmadsorban minden más piacra készül. Ha tud, hát mostanában nem nagyon tud.
Cold War is azért lett ilyen gány, mert egyszerűen idő előtt leállították a fejlesztést(igaz itt nem kizárható egy 1C-DMS összeveszés sem, ugyanis Best Way és a DMS már régebben összeveszett a GEM motor jogokon, a visszaportolni hivatott fejlesztéseken, és az érte utalt pénzen, Best Way közben meg kibékült a ruszkikkal, ugye), és kidobták úgy ahogy éppen akkor állt a dolog.
Best Way-nek rendes bevételt teremtő projektje a.. 2009-es Men of War volt. Azóta túl vannak egy kifingott Nuclear Union-on, egy GEM3 játékmotoron ami a kutyának sem kellett(ha egyáltalán tovább adhatták volna az 1C jogi szarakodás miatt), egy ukrán puccson ahol majdnem darabjaira szakadt a csapat, egy saját maguk kiadott MoW modon(Battle of Empires), és közben majdnem elkészült a Men of War MMO kiadása. Igazából komolyan nem értem hogy tudtak egyáltalán fennmaradni eddig, másodállásban fegyvert és kokót csempésznek Donyeckben?
Digitalmindsoft szintén indie szinten nyomja, 2013 tavaszi Call to Arms pénzgyújtésben egy kúrni való titkárnő pár havi gázsijára való jött csak össze, de abból játék még nem lett.(ezért is feledkeztek meg nagyvonalúan a párezer backernek tett ígéretekről és nekik szánt extrákról) 2015 nyarán szerintem egyszerűen csak muszájból adták ki Early Accessben(ugye ez az az időszak mikor az M1 Abrams Tiger II féle KwK43-ba való PzGr. 39/43-al dobálódzott), hogy ne álljanak a földbe. Azóta meg foltozgatták szegényt, próbáltak mindenhogy pénzhez és játékosokhoz jutni(free 2 play ignyenesség, lootládák, ahhoz megvehető kulcsok, mindenféle szir-szar profil festés és emote), aztán kis pénzból ilyen kis focira futotta kérem.
De azt a kis pénzt is hülyén költötték el, Instinct-nek évek alatt saját külön bejáratú őrültségei jöttek elő. Mint pl az FPS mód, amihez a fél játékot renoválni és átalakítani kellett, és még most sem működik jól, mert ahhoz az egész kitoszott játékmotort újra kellett volna írni, ugye.
Battle of Empires féle Great War Team, meg a Gates of Hell féle Barbed Wire Studios meg szó szerint munka melletti modderek lelkes gyülekezete, itt pénzről szinte szó sincs. Nyilván a War Today: Five Day War féle AARRE Games Ltd is emiatt kukázódott, se pénz se tudás nem volt egy játék kiadásához. Nekik pechjük is volt, mert 2013-ban még az Early Access sem volt annyira bejáratott, Best Way-nél pedig fel sem merült hogy modder csoportokat istápoljanak a közép kategóriás Nuclear Union TPS RPG projektjük helyett.
Haha, pont a heten probaltam ki a call to arms-ot, eszembe is jutottal, hogy biztos fogsz irni par sort :) Mint nagyon koca jatekos igy 1x ev utan se latok semmi fejlodest ebben a szeriaban, amit vartam volna az evek alatt. Total buta A.I, esetlen iranyitas, a grafika sem mai, minden jarmu felrobbanasanal beall a jatek es meg sokaig lehetne sorolni, vagyis minden megvan ami regen is volt :) Ez az fps mod is rossz, hirtelen rambo lesz az ember, es egyedul kiirt mindenkit a palya masik vegerol. Amennyire regen sokat jatszottunk ezzel tobbedmagammal, most megcsinaltam par single kuldetest es lassan el is tavolitom a geprol, keves az inger, hogy elinditsam ujra :( Mivel sok kihivoja nincsen, ezek mar sose fognak egyrol a kettore jutni. HA mar nagyon jatszani akarok ezzel a szeriaval, mindegy melyik brigad fejlesztette nekem, akkor eloveszem a regi valamelyiket, hatha segit a hangulaton a nosztalgia faktor, mert ez igy nagyon nagyon keves. De igazbol nem is ertem, milyen emberek fejlesztik ezt, mert ha harom kozepsikolas suli utan a szamtech szakkoron meg megertenem, mert olyan szintu a valtozas 10 ev alatt, ami a vegfelhasznalo szeme ele tarul. Utoljára szerkesztette: alma2, 2019.11.07. 21:14:04
DMS még mindig szarakodik a Call to Arms-al, naaagyooon lassan, de halad a fejlesztés. Megjelent és játszható multiban a ruszki és német haderő, a Season Pass kampány továbbra is Soon™, ill 64 bites lett a játék jó adag OutOfSync hibával fűszerezve. Kapott a Cold War-ból visszaportolt klasszikus izometrikus Direct Control irányítást, és Conquest játékmódot single/coop-ban(épp tegnap volt az artyparty Raptor felkonfjával), ami nem más mint sima multi PVP AI ellen random térképeken, de adott a behívható egységszám, amit játékon kívül menüből pontokért kell guberálni, ill a játékban elfogott ellenséges egységeket és fegyvereket is újra lehet használni. Ergo egy hivatalos portja a Dynamic Campaign Generatornak, nem teljes funkcionalitással. Valamikor nemsokára lesz teljesen új hálózati kód az OOS megszüntetésére.. majd valamikor, nemsokára. Bugok még bőven akadnak minden téren, játékmenet finomítására is elkélne vagy féltucat game designer, Instinct nyugodtan nyugdíjazhatná magát ilyen téren.
Említett Men of War: Assault Squad 2 - Cold War a semmiből előtűnve be lett jelentve augusztus közepén, és meg is jelent egy hónapra rá 1C - Digitalmindsoft koprodukcióban. A játék a Call to Arms 64 bites motorját használja(menü rendszer is teljesen ugyanaz), de az FPS mód ki lett lőve, helyette a régi izometrikus irányítást hozták vissza. Játéktartalmat, ha épp beszélhetünk ilyenről, a két ellenséges hidegháborús oldalra felosztott kb 25 darab jármű, kb 12 fajta gyalogos, 5 darab térkép(amelyen MINDEN játékmód osztozik), és igen kevéske egyéb felszerelés adja. Játékmódokból sincs túl sok, a fentebb vázolt Conquest itt jelent meg először fő és egyetlen single játékmódként, emellett van még sima zászlófoglalós multi, amit a gép ellen játszva pont Conquestnél járunk.
Ne kerülgessük a dolgot, a Cold War a legnagyobb bukta lett a Men of War történetében. Nagyon durván leminősítették Steamen, ismerősök szinte mind refundolták, játékosszám rettenet minimális(2009-es MoW 3:1-re veri), és maga a kiadó is elhagyta, készült hozzá pár kisebb patch, majd október eleje óta semmi.
Látványosan félkész játék, a Call to Arms minden létező bugjával, csak még többel is, mert valami korábbi buildet használ, és szinte nem lehet egy single vagy coop menetet lejátszani crash vagy sima OOS nélkül. Nagyon érezhető a kevés térkép amit forgatnak hogy kevésbé látszódjon, nagyon kevés az egység amelyek sokszor anakronisztikusak is(világháború után kivont M1 Garand az amcsi katonáknál, és 75mm-es M4A3 Sherman, ami ráadásul komoly egyensúlyi gondokat is okoz T34-85 és T55 ellenfelekkel), rettenetesen sok a bug(pl kezdetben helikopterek nem tudtak épületek felett átrepülni mert "beleütköztek" és kipurcantak), és igazából nincs értelmes játékmód sem, az még hagyján hogy a régi GEM motoros játékok történet alapú küldetéseiből nincs egy sem, de a költség csökkentett Assault Squad féle coop pályák is hiányoznak, csak PVPV multi van, meg PVE multi AI ellen Dynamic Campaign Generator mod gúnyában. Cserébe a 64 bit működik és nagy térképen sok egységgel sem tojja össze magát a motor, Huey és Mi-8 helikopterek rakétás változataival elég jópofa aratni Workshop-ból elérhető FPS moddal. Cold War Turned Hot mod fejlesztője megpróbálja rendbe tenni ami modder eszközökkel lehetséges, de egy félkész játékot a modderek sem tudnak befejezni..
Soldiers: Arena elég rejtetten halad előre, de azért csak lesz belőle valami. Most ősszel 1C-vel újra egymásra talált a Best Way, így gyorsan Men of War II: Arena lett a játék neve, kaptak pénzt és vettek fel belőle plusz embereket. Volt jelentkezés zárt tesztelésre is, az valamikor novemberben kezdődik, és 1C klensén keresztül lehet majd tölteni. Mert hogy a ruszkik megint agyhúgykövet kaptak, 1C a még el sem készült saját kliensén szeretné megjelentetni, ezért az Arena Steam oldalát meg is szüntették a fejlesztői naplóval együtt. Egyrészt ha ők is akarnak egy saját platformot a 20-30% Valve adó lespórolása miatt, akkor jogos hogy visszatartják, mert ez, meg a tervezett új Kings Bounty a még jobban ismert húzócímük, más nagyon nincs is amivel vitézkedhetnének. Másrészt viszont Steam teljes elhagyása még a nagy kiadóknak sem sikerült(Bethesda látványos szenvedése pl, de az Anthem buktája az Electronic Arts-ot is jobb belátásra térítette és visszatért Steam-re, ill az Epic exkluzív The Division 2 és Ghost Clancy Breakdance is csúnya bukások lettek), majd pont a ruszkiknak jönne be? Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2019.11.07. 13:17:00
A gates of hell készül és jelenleg nem úgy tűnik hogy belefáradnánk , de kívülről nézve tényleg elég frusztráló lehet a sok tologatás. Ami meg a perfekcionista hozzáállást illeti már nem annyira jellemző. Dolgozunk serényen és reméljük a legjobbakat.
De pár megveszekedett ruszkin kívül nem játszott vele senki, max egy évig ha fent lehetett 12 környékén. Alig maradt fent róla info, kész csoda hogy a RPS írt róla.
A MoW különösebb megmentésre nem szorul, MoWAS2 játékosszám önként és dalolva felkúszott 2300-ra a minap, így többen játszanak vele mint 5 éve az indulásakor. Pénz kellene bele, de az jó pár talicskával, anno a Soldiers és a Faces of War is korához képest rendes támogatást kapott az 1C-Codemasters-Ubisoft brancstól.
Mow-ot úgy lehetett volna menteni hogy szépen kiexportálgatták volna az összes modellt izometrikus 2.5d formátumba mint az xcom v. diablo, pályaméret 20x - osra, dedikált szerver és futna browserből. Blama.
Egyértelmű hogy nincs olyan kaliberű ember ott mint aki a showw2 ért felelt lead developer, és aki miatt ügy ez az egész.
Úgy fest a helyzet ha egy battle royale fejlesztő rts módot rak a portékájába az hamarabb lesz siker mint bármi más, ráadásul csak előny származna.
Soldiers: Arena - Howitzer regiment gameplay
Van halvány pletyi arról hogy a DMS már egy új MoW szerű játékon dolgozik az 1C számára, ami nem lenne csoda hisz a Call to Arms baromira nem megy jól így az önálló fejlesztés kvázi kútba esett, legjobb esetben is csak visszahozta az árát.
Ostfront Veteranen kiadásával a kapcsolatot hivatalosan tartják, bár maga a megkésett MoWAS2 frakció DLC elég szerényke, pár új egység, a legtöbb átvariált régi cucc. Régebben azt hallottam hogy az MoW sorozatban bőven volna lehetőség, csak az 1C nem szeret fizetni semmiért, ha muszáj lenne akkor sem.
Hangvétel meglehetősen parasztos, bár a Web 2.0-ás blog világban lehet már ez a szint a mainstream sajtóban is.
Továbbra is érdekel a sorozat jövője, jó lenne ha valahogy szárnyra kapna, mert továbbra is rendkívül egyedi a játékmenet és nagyon változatosak a lehetőségek. Csak ugye a piac elég szűkös, még a nagyobb RTS-ek is döglődnek.
Ez még tetézve van hogy a sorozat ruszki 1C kiadótól függ, ami 2015-ben ki gyakorlatilag abbahagyta az új játékok finanszírozását, aztán 2017-ben meggondolták magukat. Az ukrán Best Way fejlesztőtől, ami igazából évtizede már anyagi gondokkal küzd, a 2014-es ukrán puccs során elvesztették a kapcsolatot az 1C-vel, ezzel a Nuclear Union-nak így lőttek amit kb 1 éven belül kiadtak volna, ekkor maga az orosz-ukrán vegyes csapat is majdnem teljesen szétesett, sokan átmentek az 1C-hez, másokat a DMS vett fel a Call to Arms fejlesztéséhez.
Ebben az állapotban a Battle of Empires 2014 végi kiadása szvsz az egész brancsot épp hogy mentette. Battle of Empires egy ingyenes modnak készült, maga a Barbed Wire Studios is pár random modder együttes neve. Best Way ajánlatot tett nekik, segített összetákolni, és kiadták amolyan fizetős mod formában, mert rendes polírra senkinek nem volt pénze. Utána pedig minde kis cafat tartalomért jó eurókat kértek, sőt tovább is mentek, mert Early Access előrendelőktől elcsaltak beígért DLC-t is, avagy korábban léptették ki EA-ból mint tervben volt, és a később kiadott cuccot csak a későbbi vásárlők kapták meg. Nyilvánvaló volt a fillérbaszás, de mondom, esélyes hogy ezen múlott az egész cég sorsa, így túlságosan nem tudok haragudni rájuk utólag.
Best Way közben nekikezdett egy projektnek Project Outfront néven, gondolom egy új Men of War lett volna, csak épp nem volt senki aki megtámogassa. Egy szem azóta elveszett videó került fel róla, ahol egy MoW-os panther modell új shaderekkel megvilágítva, valami új felfüggesztéssel mászkált egy földúton.
Amúgy a Best Way próbálkozott többször a GEM motor fejlesztésével, nem bánták volna ha bármely játék alá be tudták volna ajánlani Unity módjára. 2010-es 1C féle Majesty 2 alatt is GEM dübörgött, akkor azt mondták rá hogy GEM3, de ezt később visszavonták. Utána kiraktak videókat az "igazi" GEM3-ról ami patkolt GEM2-nek és GEM Editornak nézett ki, azután azokat is visszaszívták. Nuclear Union lett volna a "hivatalos" kiadása a GEM3-nak, de mint írtam ezt kimondottan ahhoz a TPS RPG-hez írták, ezt nem lehet direktben RTS-hez alakalmazni. Sőt, felvetődött hogy konkrétan semmihez sem lehet, mert jogi senkiföldjén pihen az 1C és Best Way között, hisz az 1C pénzelte az egészet, de Best Way-nél van a tényleges technikai kivitelezés.
Ha a technikai képességeket nézzük a legfejlettebb GEM most a DMS-nél lehet, éveket tölttek a motor szépítésével a két Assault Squad-on keresztül, majd Call to Arms idején rendesen beletúrtak mindenbe. Van 64 bit, full DX11, 16k textúra, hegynyi új shader, minden asset teljesen új. Borzasztó kár így, hogy magára az FPS módra építették a játékot, rengeteg időt és erőforrást elvett tőlük hogy legalább félig használható legyen FPS lövöldeként, miközben az izometrikus Direct Controlt megtartva ezt sokkal jobban is el lehetett volna költeni, büdös francnak nem volt igénye nézdafegyverem módra egy RTS-ben. Csak Instinctnek egyedi rögeszméi kattantak, szerette volna ha messziről kiáll az RTS sorból, van benne húzó fícsör. Hát lett, csak a befektetett munka ellenére sem működik 100%-ig, új vásárlót ezzel nem szereztek, régiek meg irtóznak a sok fura változástól. Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2019.01.26. 12:05:41
Soldiers Arena kiadása a nyakunkon van, majd meglátjuk mit sikerült alkotniuk. Én nem várok borzasztó sokat, valamiféle Steel Division féle térkép terület foglaló rendszer egységek értékének függvényében, feljavítgatott Men of War(nem Assault Squad 2.. rendes orosz patkolt Faces of War 2008-ból) motor, World of Tanks szerű egységfeloldás és előremeneteli folyosók. No meg persze exkluzív egységek, F2P MMO-ban ez alap, kezdő pakk, meg annak marha drága változatai alapból fogják tartalmazni. Amúgy februárban lesz 2 éve hogy már tesztelik, csak lesz belőle valami a végére.
Call to Arms is ki lett adva tavaly tavaszra, azt egy nagy rakás szerencsétlenség, hát az lett belőle. Kurva gyors time to kill, a felfejlesztett páncélzat rendszer sokkal véletlenszerűbb mint Assault Squad 2-ben bármikor, és minden szir-szarért külön pénzt kértek, 3 kiadási szintje van a játéknak, első kettő már bundle-t is megjárta, utolsó DLC 20 euró alatt nem volt, de mint teljes játék csak az egész értékelhető, amennyire van gusztusa az embernek. A játék közben Free2Pay is, de az ingyenes játékosok a pofátlan feloldási grind, és a teljesen elértéktelenedett "alapjáték" miatt kihaltak. Assault Squad 2000 napi max játékosára Call to Arms kb 300-at tud felmutatni.
2013-as legelső támogatójaként a játéknak "örüjjé hogy kijött a játék" beszólással el lettem intézve, és ennyiben is maradtunk, DMS nyugodtam el is mehet a fenébe a DeleteDood fszjancsijával együtt. Kritikát sem a megorbánosodott Instinct, sem a sleppje nem bír elviselni.
Gates of Hell ami a Soldiers Arena javított MoW motorját használja, majd valamikor év vége és jövő év környékén jöhet ki, ha nem fáradnak bele. Ezt a projektet Cule csapata szinte csak hobbiból csinálja munka mellett, Best Way-nek épp annyi pénze van hogy a Soldiers Arénát befejezze. Ha a S:A jól megy meg fogják rendesen támogatni, de ez bizonytalan, mostani állás szerint tehát készülget, de a perfekcionista szim buzi hozzállás nem segít ha pénz sincs a polírra.
Nuclear Union, illetve a War Today: Five-Day War mint GEM motoros játékok réges-rég kimúltak.
Pletyik szerint a Best Way féle Nuclear Union egyes elkészült elemei a KING Art Games lengyel csapat Iron Harvest "steampunk Company of Heroes" játékában feltűnhetnek nem kimondottan legális úton átmentve, feltéve hogy az is elkészül egyáltalán. A GEM3 motor maga félre lett rakva, mert nagy részt átírták TPS-re szabva, csak a MoW-ból átmentett assetek és animációk miatt nézett ki olyan GEM2 félének. De mivel Best Way inkább RTT játékokban látja a boldogulást, arra meg továbbra is a 13 éves GEM2 való, így kénytelenek azt patkolni, az újabb motor meg addig porosodik.
A ruszki-szerb AARRE Games grúz csetepatéjának GEM motoros feldolgozása pedig részleteiben felkerült orosz fórumokra. Elvileg a modern kori total conversion Assault Squad 2 modok, mint a Red Rising rakás egységet és tereptárgyat nyúltak onnan. Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2019.01.22. 13:14:18
We announced that Call to Arms will have a free2play version. Let's clarify how we intend to monetize the game: Free2play version will not have mods, no singleplayer and will have unit progression enabled If you buy the game or corresponding faction DLC, you will not have to unlock any units and therefore save time There will be no pay2win elements in Call to Arms We will add Steam Market items to the game, they will be cosmetic or have convenient features included
Such items will be squad logos, which you can customize and place on all of your units to distinguish them from other players. XP boosts and smilies for the chat will be included too, as well as other neat features! You will earn these items by simply playing the game or trading them in the market.
Soldiers Arénának van egy tavaszi bejelentése, amit sokan áprilisi tréfának gondoltak, mások balhéztak már jó előre miatta, ezért Best Way halgatott róla, de később kommentben meg lett erősítve(most nem kotorászom elő), hogy rendes játékosszámuk csak F2P alapon lesz, a pénz behajtást meg megoldják valami szintezéssel és csecsebecsékkel.
Örülünk Vincent?
Csak eddig nem volt ilyen gond és nem értem miért nem akar feltelepülni a Microsoft Visual C++ 2015 ! mondom simán futott mindegyik ! Számomra ez teljesen új probléma ! :(
Ne a jatekban keresd a hibat, hanem abban, miert nem megy fel a lent linkelt "alkalmazas", valoszinu utana a jatek sem fog panaszkodni. Sokan szivnak hasonlokkal tele van a net otletekkel, persze nekem anno egyik sem segitett a feltelepiteseben :)
Üdv mindenkinek egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek ! megkaptam havertól eredetiben a Men of War Assault Squad 2 Steamről leszedtem feltelepítettem innentől jönnek a gondok ! először ezt a hibát írja ki :CRUNTIME140.dll hiányzik , leszedtem ezt a dll-t majd jön a következő hiba ! ezt követően (0xc000007b) hibát írt ki indításnál. utána olvastam hogy valami Microsoft Visual C++ 2015 kell frissíteni ! leszedem de itt jön megint a gond vagy itt megáll a telepítés és nem történik semmi :
vagy Setup Failt dob ki ! :( és fingba nem tudom hogy mi a gond mert az egész Men of War sorozat fent volt a gépemen de kb fél éve letöröltem mert kellett a hely xD és akkor még tökéletesen működött minden !
Szóval a bokánkat nem fogjuk lefosni a gyönyörtől, gyakorlatilag a DJMoW mod kibővített, rendesen megcsinált változatát kapjuk meg jó pénzért. Jövőhéten csütörtökön lesz elérhető, ára szigorúan titkos, saccra 15-20 euró körül lesz, mínusz 10-30% az eredeti MoW Steames tulajainak. De ha ez kell a MoWAS2 rendes támogatásához, akkor tosszák meg, shutupandtakemymoney.
És ha már pénz, akkor az említett Call to Arms támogatás. Kifejezetten jó, hogy nem a játékért adtam 20 eurót 2013 elején, mert a pénzemért nem kaptunk semmit. És mi együtt anyáztunk éveken át..
Tavaly nyár közepén dobálták ki a kódokat, persze először deluxe tulajoknak. Aztán a friss játékba került kártya(Steam Trading Card amit marketen a hülye steam vallásúaknak el lehet adni Steamen felhasználható kreditért), DE nekem NEM ESETT EGY SEM, csak már akkor, mikor nem értek sokat.(elején 1,5 euróért is ment darabjuk, az 5-7 euró nettó nyereség, mikorra estek már jóval 1 euró alatt lett volna egészben..) Aztán nem sokra rá jött a korai változata a hadjárat pályáinak, hívtak is szerencsétlen steam barátok menjünk már coopozni, lassan jöttünk rá hogy csak deluxe uraknak érhető el, a fél brancs meg nemdelux parasztokból állott. Maga a multi említésre sem volt akkor méltó. Semmi jármű(editorban már ott voltak, de ugyanaz a 88mm-est flak lövedéke volt a BMP-nek és az Abramsnak is), gyalogosok borzasztó gyorsan haltak, az egész arról szólt hogy ki tud gyorsabban több ágyútölteléket a másik elé hányni.
Év elején jött a a nagy hír, mindenkinek elérhető lesz.. az első 5 küldetés, a többi csak a deluxe tulajoknak. Rápróbálva a várva várt pályákra erősen félkész állapotban találtam őket, de ha minden rendesen működik, akkor is elég középszerűek. Ekkor februárban a multi még mindig sehol, voltak már járművek, de játékegyensúly nagyon foghíjas, a katonák továbbra is látványosan gyorsan pusztulnak.(egy mezítlábas BTR olyan pusztítást visz véghez, hogy a még nem nerfelt SdKfz 222 sírt volna örömében)
És most egy év eltelt és még mindig nem látom azt a nagy előrelépést, hogy ez az egész Call to Arms megérne 20-30-40 eurót. Az elpusztíthatatlan MBT-s, eszetlenül OP gépágyús, ágyútöltelék gyalogosos, RNG-vel számolt páncéltöréses, bugos, félkész minden baromságával együtt. Így lehetnek a DMS-nél is, mert már 4 euróra(!!) levitték múlt héten a játék árát, deluxe 6 euró körül volt, deluxe upgrade 3 euró körül. És akkor most ilyen baromságokkal szopatnak, hogy lesz Fiszfasz DLC, gondolom jó drágán, de a kibaszott deluxosoknak ingyé lesz.
tl;dr: Aki annak idején nem deluxe CtA-t támogatott az nagyon rászopott, a deluxosok csak módjával, az jobban járt aki nem vett korán használhatatlan drága szart, és most vett teljes csomagot 6 euróért, sőt, az járt a legjobban aki nem vett semmit, és hagyja rárohadni az egészet a DMS-re.
De csak ott..
3 és fél évvel ezelőtt backeltem a játékot a DMS saját Call To Arms oldalán. Fő játékom volt a MoWAS1, gyakorlatilag nem is az új Modern Warfér játékukat vettem meg, inkább volt ez biztatás arra hogy folytassák a munkájukat, ha akkor az 1C-n múlik akkor a GEM motoron alapuló játékok teljesen kimúlnak.(azóta 1C úgy általában megszüntette a játék kiadói tevékenységét, utolsó két játékuk a MoWAS2 és a IL2 Sturmovik Battle of Stalingrad csak és kizárólag a fejlesztők miatt van még életben, a ruszkik igazán jó lecsúszott szarosmulti szellemben nem akarnak már semmit, a fejlesztési ötleteket szembehugyozzák, de a részesedést még keményen elvárják, és természetesen a jogokat sem adják el, max csillagászati összegért - az Interplay és az Atari biztos üdvözli őket a klubban..)
Hát, ez meg is lett, a MoWAS2 továbbra is él és virul, CtA összes fejlesztését megkapja (majd, elvileg) mivel.. Jön hozzá Assault Squad 2: Men of War Origins DLC/kiegészítő, ami az eredeti Men of War single player tartalmát varázsolja a MoWAS2 alá feljavított(??) formában. Nagy nehezen végre feljavítják a gyalogosok kinézetét, új tartalom is kerül a MoWAS2 szerkesztőbe, vissz a portolt CtA fejlesztéseket kap, meg majd meglátjuk ténylegesen mi változik, bejelentési ígéretekkel tele a padlás.
Meghibásodott gépem miat kicsit hanyagoltam mostanában a steam fiókomat. Mikor nemrég elindítottam s rápillantottam a CtA játék hírekre a következő szúrt nekem szemet:
"We are currently working on some Eastern European environment setting and we will expand the game by two minor factions that will be part of the GRM campaign DLC. (This DLC will be included in the Deluxe Edition for free )"
Már csak az érdekel hogy még hány 'ingyen' dlc jár majd a delux kiadáshoz....
Úgy látszik igazán megérte leárazáskor beszerezni ezt a játékot.
Sziasztok!Esetleg valakinek ötlete hogyan tudom "magyarosítani" az alap Men of War (steames) játékot?A listában rengeteg nyelv található de Magyar pont nem.Régen volt hozzá egy exe fájl de már a data pont hu ról törölték-Előre is köszönöm az ötleteket!Üdv
Legújabb peccsben elég sok mindent piszkáltak, lehet ez is a veszteséglistára került. Kérdezek majd egy illetékest mi lesz vele.
Assault Squad részeit egyébként eléggé szenvedés egyedül játszani, a skirmish pályák direkt kooperatív játékra lettek kitalálva, és mivel nagyon népszerűek lettek, a modderek is leginkább koopra fókuszálnak.(ha easy-normálon még egész tűrhetően elvagy, de heroic nehézségen irgalmatlanul elpicsáznak, mert egyszerre 20 felé kellene figyelni, akkor az biztos jele hogy coop pályára tévedtél) Ha van kedved esetleg megpróbálhatnánk együtt, vagy akár a Heroic Club ruszki köménymagjával is.
Sziasztok ! Én jobbára offline tolom a MoW különböző ágait... Mostanában kísérletezek a MoWAs2-vel. Verzióváltás után nem tudom bekapcsolni ellenséges egységeken a látóterüket, ami egy kifejezetten osonós feladatnál nem haszontalan. Tudtok vm jó tanácsot? Köszi!
Ha jól számolom , idén már harmadjára árazták le 75%-al a CtA-t.
Nincs szándékomben egy , még megsem jelent játékot temetni de amit eddig bemutatott a játékot egész egyszerűen keveslem. Szép volt , jó volt , de hamar ráuntam.
Legnagyobb bajom hogy nem érzem elég modernek az összecsapások menetét. C&C Generals anno sokkal jobban elkapta az USA vsTerrorista témát , pedig sosem rajongtam azért a sorozatért. Felhozhatnám még példának a World in Conflict vagy a Joint task Force c. remekműveket is a modern harcokra. A CtA első körben magával ragadt mert a pályák hangulata a BF2 idézte számomra ( tudom az egészen más műfaj), és a hangok változatosabbak mint azt a MoW sorozatban megszokhattuk. Minél többet játszom annál inkább múlik el a játék varázsa. Ha már modern csatákról szól akkor miért nincsenek benne drónok . Vagy miért nincs benne aktívan a csapatszállító járművek használata. Vicces hogy gyalog kelnek át a behívott bakáim a sivatagon.( nem igazán orvosolták e problémát azzal , hogy teherautóban is behívhatóak lettek az egységek) Jó lenne látni azt is , hogy a helicopterből ki lehetne tenni a gyalogosokat a felhőkarcolók tetejére. Tényleg ha már itt tartunk, még az épületek jelentős része is csak dísznek van a nagyvárosi pályákon amit semmire sem lehet használni.
Mindent összevetve nem mondanám rossz játéknak csak a játékmenet nem tud elszakadni a több év alatt kialakult 2.vh-s MoW rutintól és ez szerintem nem a játékmotor hibája....... Utoljára szerkesztette: butuska66, 2016.06.02. 21:42:26
Ah, a customer! ^^
Üde változás ez már CoH előttről, kár hogy magyar közössége nyomokban sincs. De ebben legalább konzisztensek vagyunk, mivel nem is volt. Az a pár magyar srác akivel összefújt a jószerencse, már nem nagyon játszanak, esetleg eltűntek, mint Kossuth a ködben.
Nos, akkor némi hírek: Men of War Assault Squad 2 támogatása nem áll meg, nagyobb peccs várható hamarosan, talán új DLC is kinéz a dologból. Meglepő módon a félig se kész Call to Arms Early Access kiadása nem lett az az elsöprő siker amire vártak, MoWAS2 ellenben jól fogy még mindig, az a hülye helyzet áll fenn, még mindig az elődből fedezik az új játékuk kiadását.
Ennek örömére MoWAS2 kap majd javítást amiben meg lesz engedve vegyes nemzeti csapatok állítása, és CtA GEM motor újításokból is kap elvileg.
Call to Arms is kapott peccset, kezd javulni az első-belső nézetű direct control(de még mindig határszar), raktak a játékba T-62 tankot a ruszkiknak(ohbocs GRM, mocskos gyilkolandó arctalan ellenség, na), és LAV-25A2 lövészpáncélost, ami Stryker pepitában, de most már a Bradley gépágyújával, a BTR-82A amcsi megfelelőjeként.
Van mozgás az ukránoknál is, először is mind a Gates of Hell, mind a Soldiers Arena csúszást kapott év végére, a Draft Wars meg egy szép leállítást. Másrészt lett azóta GEM2(és első állatorvosi játékként Battle of Empires) Linux port, ami elvileg natív is meg működik is. Ez viszont azt is jelenti hogy maradnak DX9 szinten, nem fognak egyszerre szopni a DX11 és OpenGL 4.x berhelésével, pláne hogy a bővítgetéssel őket is picsán harapta a rezsidémon, a régi motor gatyába rázásával ők is ugyanúgy szívnak mint a DMS anno(Hazzard milyen jóízűeket röhögött a MoWAS2 több hónapos Out Of Sync hibáján, erre utólag a Battle of Empires-be is beleállt több más buggal együtt). Megemlíthetném még hogy a Battle of Empires-ba csak bele kerültek az Oszták-Magyar hadak, de annyira érződik a Battle of Empires MoW-ra épülő játékmenetéből az épkézláb járművek hiánya, hogy még. Kaptunk egy géppuskás Junoviccet, aztán szevasz, lehet vele keménykedni az FT 17 és a ruszki tömegmészáros Putilov-Garford ellen.
Én tegnap vettem meg és nagyon bejön üde változás a company után.
Ó baszki, azt hittem már max a gyerekkel fogok itt dumálni MoW témában, annyira kihalt a topik.
Call to Arms elmegy szódával, de érezni rajta hogy hiába "új játék", azért csak egy jobb fajta GEM2 total conversion modról van szó. Érzik ezt a készítők is, mert már -75%-os 5,75 euróért dobálták kétszer másfél hónapra visszavetítve. Aki 3 éve 20 euróval támogatta őket annak meg a kurva anyját ugye, még a single tartalomhoz sem fért hozzá év elejéig(!!), cserébe kapott tavaly nyáron egy alig működő modot nulla tartalommal. Aki meg most márciusban megvette 7,5 euróért a segge ki van nyalva amennyire Instinctet érdekli, össze is rúgtam vele a port ezen, hogy rohadjon rá a mendzsertemető irodája.
Szóval azért látszik némi fejlődés, grafika határozottan csini, minden(nos, a legtöbb) modell saját vadiúj, új effekt, új animáció, sok-sok új hang, és rendbe tett hangmotor jellemzik. Új lett a főmenü felülete is, más kérdés hogy randa és félig használhatatlan.
Játékmenet megváltozott, de nem feltétlen előnyére. Minden fegyver sokkal halálosabb, az ember néha úgy is érzi hogy ágyútöltelékekkel és papírtankokkal indul harcba, sokszor fullad egy összecsapás szerencsekerék élő adásába. Konkretizálva, egy könnyű géppuska egy tárával (szenvedő fél elitizmusától és igy HP értékétől függően) egy-háromnegyed-fél szabadban felejtett ellenséges szakasz megpukkasztható kis szerencsével. Odasunyítod a géppuskást a hátukban lévő fedezékbe(hiszen mozgás közbeni tüzelés még mindig nincs), tüzet nyit, kifingtak. Viszont ha két, akár csak Lee-Einfeld puskával felfegyverzett milicista észrevesz és rád lő úgy, hogy a katonád "supressed" állapotba kerül és elbújik a fedezék mögé, a többi is kapcsol, utána jobb esetben egy közepes tűzharc bontakozik ki ellenséges áldozatokkal, rosszabb esetben szarrá lövik a géppuskást miután kidugja a fejét.
Közepes, mondjuk 30mm-es gépágyúval felszerelt BTR-82 lövészpáncélos vs AT-4-es páncéltörő katonákkal megerősített fedezékbe bújt gyalogság párharcánál ez úgy néz ki, hogy vagy így-úgy eltalálnak páncéltörővel és a drága páncélos azonnal megmakkan, a mellette előre bújó gyalogságod pedig felkoncolják, vagy az egy szem páncéltörővel felfegyverzett katona kimúlása után RÖHÖGVE, és a fedezéket is vidáman szétzúzva csak a BTR-el minden gyalogosát kivégzed a látótávolságon belül és kívül, mivel nincs másnak péncéltörő képessége, a support gyalogság meg láblógatva zászlót foglal. Namost ez azért szar ügy, mert a GEM motor páncélosokat érintő bugjai azért még vidáman élnek: BMP3 vs Bradley kenyértörésre került a dolog, BMP3 vagy mellélőtt, vagy talált de mintha "alá ment volna", alatta csapódott be, Bradley még csak nem is vette észre(vagy el volt foglalva madárkák figyelésével), aztán mikor észrevette, egy TOW rakétával max távolságról(közben vonultam vissza mert elfogyott a páncéltörő) szétlőtte a picsába a BMP-t. Mindeközben oldalában egy RPG7 mellé ment, egy pedig "lepergett" róla, talált, de nem hatolt át. Oldalról. Nnyát, azt. Mondanom sem kell a környék összes mocskos tenoristája 25mm-es szabadságot kapott a pofájába pillanatokon belül.
Tankok érdekes állatok, mert elölről talán csak egymást tudják kifingatni, azt is csak közelebbről, ezen felül a nehéz IFV-k(BMP3/Stryker Mobile Gun System/M2 Bradley) ill a nehéz páncéltörőket cipelő hummer/technical cuccok oldalról próbálkozhatnak, a könnyű páncéltörőket meg a gyalogosok igazából feldughatják.
folytköv
1. Sajnos ez továbbra is a MoW 'átskinezett' verziója maradt
2. Játékélménybeli változások amire utaltam az akkor értékelhető ha már játszottál a korábbi változatokkal.
Egyetlen komolyabb változás a fegyverek működésében láttam Pl az amerikai bakám a ha meglát egy távolabbi ellenséget nem lövi ki az összes töltényt egyszerre hanem egye-egy lövést ad le. Tűzharcoknak egészen más a hangulata mint a korábbi részeknél . Igaz ezért nagyban a hangok a felelősek , mind a fegyvereké mind a becsapódó lövedékeké. Mikor rázközelítek a bakáimra az a benyomásom támadt ( persze ez csak benyomás..) mintha az eltérő fegyverek máshogy viselkednének a kezükben.Hangról még annyit hogy a katonáim felé leadott lővéseknek is eltérő hangjai is vannakk annak fényében hogy épp mivel lövik őket.
Igazság az hogy remekül elszórakoztam a CtA-al. Nem tudnám megmondani miért de, pályák felépítése emlékeztetett a jó öreg battlefield 2-es pályákra amiket kedveltem.
Ha eddig nem jött be neked ez a játék úgy hiszem ezután sem fog...
Engem nem az zavar hogy egy újracsomagolt MoW-ot vettem , hanem az hogy kevés tartalmat pakoltak bele. Félek hogy a végleges változat nem lesz ennél tartalmasabb.
P.S: Egyjátékos kampányról szándékosan nem írok , remélem a végleges kiadásnál átrakják majd a tutorialba mert ha nem az igen gyászosan nézne ki. Amúgy érezni a programon a belefektetett energiát, szóval nem egy MoW:Vietnam-ra kell számítani Utoljára szerkesztette: butuska66, 2016.04.09. 13:09:19
Na igen elolvasva, mi fejlodott 2008 ota a gem2 az engine-ben, es ezek a fo feature-ok. Mas jatekban ezt a first day patchben kijavitjak, beleteszik, max 1 honap, de nem telik el kozben 7 ev :). Ami legjobban zavar, ha elinditanam a mow-ot, vagy barmelyik ennek az engine-ere epulo jatekot, pont 2009-ben erzem magam. Mig akkor leesett az álam, hogy ilyet is lehet, azota mar csak az ezt mar anno lattam erzes kering bennem. Igen a reszletekben rejlik a lenyeg, de ha addig nem jutok el, akkor hiaba.
kb 2 honapja megneztem, sajna a kullem eltantoritott a tovabbi erdeklodestol, mert egybol a MOW atskinezett verzioja ugrott be. Igy a belbecs felderitese elmaradt. De ha valami a.i. fejlodes, gameplay barmi, koca jatekosnak feltunheto pozitiv valtozast talalsz benne, ne tartsd magadban az infot :)
Nem tudom mekkora érdeklődés övezheti itt a Call to Arms c. játékot, viszont az április 8.-án megjelent Developer update 15 leírásának az utolsó bekezdése a következő:
Release date We are scheduling the game for a release in October 2016. Thanks to your support we are able to make this game bigger and better, hence we want to use the time to really polish the game up for a great experience.
Call to Arms has been coming along nicely and we will continue to push the game forward!
Ennek örömére 'leporoltam' a játékot . Korábbi változathoz képest tényleg érezni , hogy csiszoltak a játékon . Kiváncsian várom milyen lesz a véglegesnek nevezhető állapotában
Készítők hasonlóan a Battle of Empires Best Way+The Great War Team felállásához, Best Way+Barbed Wire Studios nóném modder csapat koprodukcióban készül. Maga a modder csapat készíti a "játékot", Best Way "fejleszti" a játékmotort, és segít esetleg néhány produkciós dologban. A modder csapat főbb tagjait a WW2 Chronicles MoWAS2 és a Totaler Krieg évek ótai készülő MoW modok patkolói adják .
Aranyos egyébként a lenti áttekintés, mert az ugye a Digitalmindsoft már jó 4-5 éve(valamikor 2010 második felében kapták meg a forráskódot az 1C-től, addig szó szerint csak "moddingoltak") szenved a GEM2 saját forkjának kipofozásával, és ha az Instinct ellenes gyűlölet vontra fel is szállt valaki, azért nem lehet letagadni hogy MoWAS1, a MoWAS2, és a Call to Arms fejlesztéseit kurva sok munkával és rávert pénzzel lehetne beérni. Pláne ha azt nézzük, hogy a DMS amelyik már több ex-Best Way fejlesztővel is rendelkezik, mennyit szopott az új effektek és elemek beépítésekor, ezt a kiadói támogatás nélküli csóringer Best Way biztosan nem tudja és akarja utánuk csinálni. Emiatt még lesz koppanás egyébként, a Suggestions and Ideas topikban egyértelműen kirajzolódik, hogy a népek egy még tovább fejlesztett, tökéletesített, bővített MoWAS2-t akarnak, esetleg German Soldiers Mod, vagy a "régi MoW" játékmenetével, Instinct perszonál hülyeségei nélkül. Aham, csak éppen ez nem egy MoWAS2 mod vagy folytatás lesz, halló, ez megy szépen vissza 2009-es MoW alapokra, meg amit hozzá tudnak kalapálni a Best Way-nél, és ezt fejelik meg a Barbed Wire grafmókusai scriptelt effektekkel és egyebekkel.
A MoWAS2 alá elérhető Chronicles mod, ami egész jópofa plusz effektekkel, és erős "hardkór GSM" beütésű játékmenettel bír, és a Totaler Krieg képek-videók bizonyítják hogy nem amatőrökről van szó, és van ok a bizakodásra, azért a csodavárástól óva intenék mindenkit Továbbra sincs egy komoly befektető mögöttük aminek a bő pénzügyi forrásaival végre rendesen gatyába rázhatnák a sorozatot, és Company of Heroes 1-2 szintű produkciós minőséget tudnának megütni.
Recently there has been an increased activity in game development of “Men of War” series and many people ask which engine is used within the different games. The question is not simple to answer, and requires a brief summary of it’s history.
In 2006, the world saw a new game “Face of War”. This can be considered as a first appearance of Gem2, version 2.0. There is a certain conventionality in the version number, because classification of engine versions, as the very same name Gem2, came many years later.
In 2008 a new game, called “Men of War” was released. This game is based on Gem2 engine version 2.1. The main changes from the previous
version included: - Game interface improvements. - Improved AI. - A number of new game features (such as the setting barbed wire and sandbags, carrying corpses and so on).
Then came a long pause. Which lasted for 6 years. A lot of things happened. The most dreadful - Gamespy service, which was used for hosting multiplayer games, ceased to exist.
In autumn 2014 Best Way decided to resume the development of Gem2. The indie project “Battle of Empires 1914-1918” triggered it’s next iteration. The release of this game took place in May 2015, the game at this time used a Gem2 version 2.2.
This version contains a number of significant differences from the previous version (2.1 from 2008):
- Full integration of Steam-services: matchmaking, transport, achievements, cloud, trading cards, workshop, clan chat, vac. - Autojoin and rankings for multiplayer games. - Use a free sound library OpenAL Soft instead of commercial Miles Sound System (MSS). - Powerful package system with automatic adjustment, full localization support, dependencies, integrity checking, built-in hash versions. - Support for Unicode UTF-8 format. - Support for partial localization. - Tools for creating scenario multiplayer games. - Tools for creating games against AI bots, both single and multiplayer. - Optimized work with large maps and lots of units. - Full support for the working folder, important for those who make mods. - New sky technology. - Selective game content privacy protection. - Ceased support for multiplayer games via LAN, which greatly saddened hamachi pirates. - Steam DRM and some of our own invention, which complicate the life of torrent pirates.
In addition, the “Battle of the Empires 1914-1918” received a number of their own features: horses, field telephone, gas masks, gas and shrapnel ammunition, cutting barbed wire…
And worth noting that this is only a part of the major changes that can be considered remarkable. But that’s not all. For 8 months Gem2 2.2 has received a lot of useful modifications and improvements from its descendant - Gem3.
But the story does not end here. Since the summer of 2015 Best Way is working on a new version Gem2 2.3. This version will be the base platform for upcoming games, such as Gates of Hell.
The work is far from complete, but some features are ready and they are worth mentioning:
- HDR, LUT, gamma-correction. - Scene depth, which is the basis for the implementation of various post-processes: depth of field, contours, glow, screen space ambient occlusion. - Composite materials (such as bump-specular) supported in stamps and decals. - New material bump-specular-lightmap. - The new game interface.
We’re also working on porting Gem2 to Linux and OSX, and possibly a more extensive list of platforms, which will be featured in the previously stated, version 2.3.
Aug 30th, 2015 Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2015.11.06. 03:02:06
"Gates of Hell is a historical/realism action-based RTS based on the powerful GEM2 game engine by Best Way. Gates of Hell aims to attract all fans of previous Men of War games."
Lenne 2 darab felesleges Men of War: Assault Squad GOTY Steam kulcsom. (igen, Humble Bundle) Ha van itt olyan, akit érdekelne, nyugodtan dobjon egy PÜ-t.
A kérés annyi lenne, hogy olyan jelentkezzen, aki használná is, nem csak +1 sor lenne a könyvtárában. Ha Neked mondjuk megvan, de a tesódnak/haverodnak kéne hogy tudjátok együtt játszani, az is bőven belefér.
Pedig lassan a MoWAS2 kikupálódik, kiadása után már másodszorra újra játszható lesz.
Ugye ott hagytuk abba, hogy balhéztak Instincték a Valour moddal június legelején.
Júliusra megéltük hogy kijött a Burning Guns hadjárat Battle of Empireshez, és bezony NEM kapták meg a korai támogatók, csak aki áprilisi kiadástól júliusig vette meg, pedig a decemberi FAQjukban még mindenkinek odaigérték, az alapjáték részét képezte volna. Látványosan hülye döntés volt, hőzöngtek is a népek a fórumon, Julia_BW az ukrán producer csaj(effektíve a játékot készítő modder srácok főnöke) meg direkt szopatta "nem igértünk ilyet, teljesen korrekten jártunk el, és örüljetek hogy a ruszkikat INGYEN megkaptátok, lehet segget csókolni a nagy kegyességünkért" féle trollposztokkal a vásárlókat. Aztán suttyomban elszólta magát az egyik dev srác kiderült, kurvára elszámolták magukat anyagilag, vagy legalábbis egyszerűen kevés bevételt hozott az alapjáték, a hadjáratot fizetősség teszik hogy ne szarjon be a szekér, a játék már bepalizott fanjai úgyis jobban megveszik mint a random kazuárok. Ugyanekkor megjelent a Season Pass nevű DLC csokor, benne az elidegenített Burning Guns, és hivatalosan be lett jelentve a brit és a német single hadjárat is. Pár napig még egy MP Pack 2 nevű multi frissítés is benn volt, de ezt bölcs tanácsra kicsempészték onnan. Mégpedig olyan megfontolásból, hogy mikor 15-én mindenkinek ingyé megjelent a MP Pack 2 frissítés(amiben pár új pálya és játékmód foglalt helyet, a játékmódok jópofák, de nem túl népszerűek), az alapjátékból készítettek egy csak multit tartalmazó változatot, ezt 5€-ért vesztegetik, de a tréning pályákon kívül nincs benne single tartalom, se a szerkesztő, és az első pár napban még a modok sem működtek ezzel a jóárasított változattal. Valamelyest megdobta a BoE multi népszerűségét, de csodát nem tett, MoWAS2 multi lényegesen népszerűbb. A héten kijött a brit hadjárat is, de semmi különös, kicsit bugos, kicsit bénácska, néha idegesítő, igazi modder szint, komolyabb küldetésekre továbbra sem futja nekik.
Nulladik lépésben én már annak is örülnék, ha nem lenne teljesen kihalva a topik.
Pedig történés éppen akadt bőven.. na majd megírom, ha megírom. Visszanéztem pár oldalt, teljesen skizo érzésem támadt, mintha 2-3 éve már csak magammal beszélgetnék. Ami azért igen sajnálatos, mert a MoW játékok jobban lábra kaptak mint eddig bármikor, és bár komoly tőke továbbra sincs mögöttük, lelkesedés annál inkább.
Kellene csinálnunk egy 56-os skimirsh modot :) mit szólnátok hozzá? szerintem kivitelezhető lenne :) csak én egyedül elég kezdő lennék a megvalósítához, de vannak ötleteim :)
5 szokásos Djsatane/Vashyo copypaste skirmish pálya, meg AI ellenfelek multiban. Meglepő módon adnak XP-t, és kb kezdő-közepes MoW játékos szintjén vannak valahol, természetesen lehet tolni ellenük coopban is(mármint multi játékmódokban, skirmishben szkriptek vannak, talán lesz ott is AI lehetőség majd valamikor).
Volt az AI körül balhé is, ugye bétában már lehetett tesztelni év elején, na onnan a Valour mod készítője Normand átemelte a modjába az AI botokat, mikor a bétából kikerült március vége körül, akkor utána játékfájl módosítás feltételével, Instinct brancsa erre bepöccent május legelején, leszedték a Workshopból a Valour modot, Normand emiatt ideiglenes Workshop bant kapott, erre begurult, leszedte minden MoWAS2 cuccát, kikötötte hogy az egységeit nem használhatják MoWAS2-höz, kiadta a modját Battle of Empires-hez Hazzard körének legnagyobb örömére, mindenközben Instinct meg Delete Dude közben bunkók is voltak, mint úgy általában. Aztán mikor kijött az Airborne Normand visszarakta a Valour modot már DLC-hez kötötten. Dráma vége, jó éjszakát gyerekek. Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2015.06.10. 15:50:43
Ha valaki kiprobalja, ne tartsa magaban a velemenyet.
Men of War: Assault Squad 2 - Airborne
Én nem bánom. Faces of War előkerült kb egy éve, és elkezdtünk vele coopban játszani. Te jó isten, hogy az a játék milyen öregnek, esetlennek tűnt sok év Assault Squad 1-2 és hozzájuk készült közösségi pályák coop dzsemborija után. A válasz erre valahol ott bújik meg némi modderekkel való beszélgetések után, hogy az ukránok annó meglepően sok eszközt belehalmoztak a játékmotorba és a pályaszerkesztőbe, majd basztak kihasználni a felét is. Gyakorlatilag azért látunk olyan sok kis előmoddolható featuret az újabb modokban, mert az alapjait már rég lerakták a Best Way-nél, de idő, pénz, vagy energia(esetleg a progromozókhoz hasonlóan kompetens level designer és mission scripterek) hiányában nem lettek kihasználva. Meg persze akadhatnak koncepcionális okok is, mégpedig az, hogy a kampány elkészítésénél eszükbe sem jutott, hogy ezt majd több ember egymást segítve is fogja majd játszani. DJSatane, Wigga, Lemi, és egyebek kik próbáltak MoW, Red Tide, meg Faces of War küldetéseket MoWAS2 alá portolni, hát vért hugyoztak míg nagy nehezen sikerül, leginkább úgy, hogy a script jelentős részét nekik kell újraírniuk, mert tele vannak faszságokkal, vagy öregek mint az országút.
Tökéletesen jó példa erre a Battle of Empires francia kampányának Fort küldetése, valami 40 másodperces átugorhatatlan intróval kezdődik, majd pár katonával kell nindzsulni egy dögnehéz, azonnali vereség kapcsolókkal telerakott bunkerben. Bárki bármit elkúr akár saját, akár a hülye játék hibájából(lásd még a tereptárgyakon átlátó és átlövő sasszem AI esetét), azonnal lehet AZ EGÉSZET újrakezdeni. Egy négyfős társaság ennek a küldetésnek nekiül, hát menten agyfaszt kap mindegyik, hogy ezmiez, teljesen nyílvánvalóan a készítőknek eszébe sem jutott hogy azt a pályát coopra felkészítsék(többit se, de azok jobbára működnek).
Mowasoknak nincs kampány módja, nem is volt(..pénz se rá, mert a sztori alapú kampányok JÓL MEGCSINÁLVA kurva sokba kerülnek - tessék megkérdezni a Relicet, hogy a Company of Heroes 2-nek vagy a Dawn of War 2-nek mennyi volt a sztori bekerülési költsége, és milyen zsebpénzből hozták össze a multit a közös alkotorészeket nem számolva), ellenben összedobtak olyan pályákat, amelyeket direkt 4-8 személy egymás melletti játékára szabtak. Megnézel egy legújabb DJSatane, vagy akár SirHinkel coop pályát, összetettségben messze többet melóznak vele, mint tették ezt a nagy öregek idejében.
ha már itt vagyunk
Kedden egy peccs kisíretében "kiadták" a Battle of Empires-t, ára 15-ről 23 euróra nőtt, törölték a készülő tankos kampány ingyenességét, és bejelentették, hogy készül még hozzá egy német, és egy brit hadjárat is. Avagy van most egy fizetős MoW modunk két tréning pályával, egy ruszki és egy francia hadjárattal 9+8 pálya erejéig, egy kihalt multi móddal(egyszerűen röhej hogy ha felnéztek szinte kizárólag 1v1 meccsek mennek, abból van átlag 5-8 darab, nagy ritkán 2v2, illetve szökőévenként 3v3 vagy 4v4 ha Hazzard összetrombitálja a Men of War Mod Steamcommunity csoport GSM-es közönségét), meg egy átlagos GEM pályaszerkesztővel(igaz legutóbbi kiadás). A tankos hadjáratot ők maguk ígérték a hülye fórumos FAQ-jukban, hogy az alapjátékhoz fog járni(DLC“the Battle of Empire: The Burning Guns” – campaign that will tell about the tanks role in the First World War.), a német hadjáratra pedig erősen utalgattak itt-ott, de azért is fizetni kell majd. Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2015.04.25. 03:58:53
Hát igen, kicsit már bánom, hogy lecsaptam rá. Régi Soldiers meg Face of sokkal, de sokkal jobban bejött kampányban, multi itt tettszik, viszont olyan laggok vannak még akkor is, ha mindenkinek jó a ping is meg gép is, hogy brutális.