én csak morrowindeztem meg oblivionoztam, ha jól emlékszem. Szerintem egyébként az a gond, hogy utálom a harcolgatást, ezért nem használom elégszer a kombókat. (meg mert ezen a billentyûzeten megint más a betûk pozíciója, mint az elõzõn volt, aztán mellényúlok...) Morrowindben meg Oblivionban egyébként hamar kitenyésztettem olyan karaktert, ami távolról kinyiffant bárkit. Vagy összedobtam egy életelszívós kardot. Meg például Morrowindben csináltam olyan varázslatot, ami nullára sebezte a dögöt, mire odaért hozzám, és egyben bepakolta a lelkét egy a soul gembe. Sõt, ha jól emlékszem Morrowindben a végén constant effect levitációval közlekedtem. Már több hozzászólásotok óta az az érzésem, mintha nekem valamiért szégyellnem kéne magamat.
Egyébként a gépemen nagyjából maxra van felhúzva az összes grafikai beállítás. (talán az árnyékok nem) És igaziból sehol nem akad. Meg most már egész szép. De valahogy néha bekavar az oblivion (ilyenkor nem a Nehrim n-betûje van a betöltésnél, hanem az o) és akkor a program automatikusan visszaveszi még a standardnél is rosszabbra grafikai beállításokat. Ezt nem tudom miért csinálja, nullára kipucoltam az obliviont, aztán újra felraktam aztán problémája volt a patchcsel, de valahogy összeraktam hogy induljon a Nehrim, viszont mégis ezt játssza. Mindenesetre ma vettem egy új Obliviont, hátha a DVD szar vagy ilyesmi. (max a bátyámnak adom ha mégsem.) A jellemhibáim ecsetelgetését meg hanyagolhatnátok, mert senkivel ne szeretnék veszekedni. Különben meg csak a pálya nem tetszik, mert csúnyák a színek és túl van pakolva. Meg némiképp értelmetlen (szélmalom az erdõben XD )
Ha 25-ös értéken hagyod akkor ne csodálkozz, akkor csak pajzzsal ér valamit a fegyveres hárítás úgy elég gyengus (hacsak nem szerzel egy hárító fegyvert de az meg semmit nem ér a lövésekkel szemben), de ha fejleszted akkor a téged érõ sebzés egyre jobban csökken, plusz ellentámadást fogsz automatán végrehajtani, hátralököd az ellenfelet és más finomságok történnek.
Az íjászatba meg majd belejössz és egyre kevesebbet lõsz mellé. Jól felfejleszted a futást és a speed tulajdonságodat, aztán majd hátrálás közben, közelrõl lõdözöd a rosszarcúakat. De a leghatékonyabb úgyis az ha lesbõl lõsz amikor még nem vettek észre. Akkor nem mozog a célpont sehová kiszámíthatatlanul. Ha meg már 50-es (journeyman) vagy magasabb érékû a marksman, akkor meg majd tudsz "célozni" úgy hogy lövés közben nyomod a blokkolást (jobb klikk) és ilyenkor "benagyít" a progi, így könnyebb lesz a pontos lövést kivitelezni.
Azért a blokkolással nem értke egyet. A 11-dik szintû hõsömnek olyan pofonokat kevertek le a lények, hogy iknább meg sem próbáltam blokkolni, mert még úgy is fájt. Inkább hátrálok. :)
(Persze itt legalább felhúznató és nem csak magadtól fejlõdsz.)
Az íjászat meg azért érdekes, mert az ellenfelek olyan fürgék, hogy esélyem nincs eltalálni a legtöbbjüket.
Molnibalage: Ez már az oblivion esetében is így volt. Elég ha csak idõben hárítasz, az már eléggé visszaveti õket. De az elején például a black troll és a többi troll ellen is lehet gyakorolni mert a mozdulatainkon látszik mikor lesz tényleges csapás ami el is talál és mikor csak ütés ami mellémegy (nem csoda mert közben hátrál a marhája). Amikor kell akkor hárítasz (ez kicsit kibillenti az egyensúlyból), ha meg közeledik egy taslit nyomsz neki és hátrébbcsusszan picit, megtörik ezzel a lendülete és elõlrõl kezdi a menetet. A trollokat, a black kivételével sikerült úgy levernem így egy végigjátszás utáni tapasztalattal a zsebemben, hogy hozzám sem értek csak mikor akartam (sosem lehet elég korán kezdeni a blokkolás és a light armor fejlesztést). Ami minimális kárt okoztak azt meg visszagyógyítottam az alap varázslattal. De a tucatellenfél kategóriás emberek és goblinok sem lesznek különösebben mások, mindössze nagyobb a repertoárjuk a náluk lévõ fegyver miatt és így kicsit nehezebben kiismerhetõek.
Ellenben kulcsszereplõknél nagyon szép összecsapásokat és összetett harcot lehet majd látni (már amikor szemtanui lehetünk párnak). Volt szerencsém megtekinteni kétszer is (fagyás miatt) egy kritikus pillanatban lezajló párbajt és mindkét esetben telejsen más szisztéma szerint gyepálták egymást a felek (a végkimenetel nem változott mert az scriptelve van). Onnan tudtam lemérni a tudásukat hogy ki milyen power támadást vetett be.
norbi4567: Megfeszíted te rendesen azt az íjat lövés elõtt vagy csak gyorsan akarsz lõni és azonnal el is engeded az egeret amint elkezdi a feszítést a manusod? Megdöbbentõen nagy a különbség ilyenkor a sebzésben. A legszívósabb mozgó céltábla sem igényelt még nálam 12-15 lövésnél többet úgy sem ha direkt gyengébb fegyvert és nyílvesszõket használtam (valahogy növelni kellett a marksman értékét mert ha a legjobbal gyilkoltam a népet akkor bizony lassan ment a fejlõdés mert hamarabb megdöglendtek). Már persze ha sikerült eltalálni. De legtöbbször egy lövésbõl haltak (sneak miatti 3-5-szörös szorzóknak köszönhetõen tudásszinttõl függõen persze) ha nem volt óriási a köztünk lévõ szintkülönbség, aminek fennállásakor már 2-3 lövésre is szükség lehetett...
+ a vadállatok egy része eszméletlen primitív. Kétezes karddal csapkodsz, õg meg szépen belerohannak. Csak hátárálni kell. Pár élõhalott is ilyen. Ha van kellõ hely, akkor baromi könnyû még nehézvértben is kitérni elõlük. A gond az, hogy õk jellemzõen zár szûk helyeken jönnek. :)
egyébként 3-as szintûként ne csodálkozz ezen. másrészt meg, RENGETEG cuccot lehet találni, ami mind segíti a túlélést, és egy csomót találsz ezekbõl akár harc nélkül is, italok, varázstekercsek, stb. nem bírsz egy ellenféllel? figyeld az életerdõ, és igyad a health potionöket, vonulj vissza és gyógyítsd magad varázslattal vagy scrollal, és használd a pusztító scrollokat (frost, fire, shock damage) és a mérgeket a fegyveredre.
van egy olyan érzésem egyébként hogy valamit alapvetõen nem értesz: ha karddal vagy buzogánnyal harcolsz, akkor figyelj arra, hogy a fatigue szinted (a legalsó zöld csík) ne legyen alacsony, mert akkor hiába csapkodod az ellenfelet, szinte alig sebzel. üss oda egyet-kettõt, védekezz pajzzsal (nagyon megéri) vagy akár a fegyverrel, majd amikor befejezte az ellenfél a támadását, akkor megint üss oda. így lehet nagyokat sebezni, mert a sebzésben nagy szerepet játszik a fatigue szint.
Érdekes. Én nem a fõszálat követtem, noob vagyok a TES IV-ben és mégis eddig két hely kivételével levertem mindenkit. Egy 25. és 42. szintû lénnyel nem bírok. Asszem ez 11-13. szintûként elég bocsánatos bûnt. :)
Játszottál te életedben komoly RPG-vel? A G2 NotR nehézségén akkor te visítanál. A Nehrim ahhoz képest szanatórium...
Meg van jópár háziállat is, + szamár hátasként. Meg a Morrowindbõl is átraktak néhányat ami az obliba nem volt. Valamint még lesz gondolom benne elég sok új lény. Én futólag láttam ilyen csontvázszerûségeket, de olyanokat se az obliban se a morrowindben nem láttam. Bár azon a helyen már a pókok is olyan erõsek hogy 2 db-ot 160 nyílvesszõvel szedtem le
Amúgy én az oblival játszottam össz kb 6-700 órát. De ez is nagyon tetszik. Szépen átdolgozták a játékot.
Remélem adnak majd ki hozzá DLC-ket. Vagy legalább jó módokat.
"Eddig nagyrészt csak fikáztál. A többségnek tetszik." És akkor ebbõl most mi következik?? hogy velem baj van, mert azt gondolom mint a többiek?? Vagy mi?? Egyébként át fogom állítani angolra, mert ez borzalmas :S
A pókok újak, rákok meg voltak az oblivionban is, csak ott egyenméretû volt mind, itt meg van kisebb meg nagyobb egyaránt. Az oblivion esetében a pókszerû lények kimerültek a félig pók démoni lényekben meg pár driád variánsban amiknek pók alteste volt.
Molnibalage: Igazából a látótávolság, pontosabban az észlelhetõségi távok a fák/emberek/objektumok tekintetében, plusz a víz tükrözõdés ami igazán nagy kapacitást igénylõ. Elõbbieket 50 kötül bõven elég tartani de még 30-40 közt sem veszt semmit az ember, ellenben simábban fut majd a játék. A tükrözõdést én nem tartom létfontosságúnak, ezért is nem használom, meg a kártyám valószínüleg nem szeretné ezen a felbontáson még ezt is plusz tehernek (256 megás a kicsike). :)
Oblivionnál simán rá volt pakolva minden és bírta ez a kártya (mondjuk csak 1280x1024-ben), itt már nem megy neki, így nem eröltetem, enélkül is elég szép a látvány.
koschwarz: Többnyire engem is támadtak a banditás és a smuggler (csempész) egyének (fõleg a játék elején), de valamiért errõl egy idõ után leálltak csak nem tudom miért. Ha fegyverrel a kezemben odamentem még akkor is volt hogy csak néztek, legfeljebb ha beszéltem valamelyikkel vagy meglöktem mikor elmentem mellette na akkor ragadtak fegyvert testületileg. Lehet hogy a választott csillagjegy (villain) kihatott erre valahogy (merthogy azután kezdték el ezt csinálni hogy meglett a csillagjegyem) és rokonléleknek néztek emiatt? nem mintha akárcsak egyszer is használtam volna bármelyik elemét a csillagjegynek (semelyik stance és semelyik varázslat nem volt a kapottak közül bevetve).
Hogy melyik terhel jobban, a bloom vagy a HDR azt én nem tudom. Csak a saját tapasztalataimat tudom ezügyben megosztani ami legfeljebb az én gépemre lesz teljesen bizonyosan igaz.
A fû ritkítása egy jó ötlet, lehet én is megcsinálom, bár nagyon tetszik, hogy ilyen sûrû, néhol meg még baromi magas is a fû és ha nem figyel az ember a hangokra is akkor érhetik meglepetések a bozótosban.
A pókok tényleg cefet jól ki lettek dolgozva az utolsó szõrszálig. Vannak az egészen kicsiktõl a kapitális példányokig bezárólag mindenféle méretben és kinézetben, néha meg tényleg a frászt tudják az emberre hozni.
én már azon gondolkozom, hogy nem tudom, ezek után hogy tudok majd a sima oblivionnal játszani, pedig egy ideje már csinálgatom a saját un-level overhaulomat (hasonló a TIE-hoz, csak nem a thief játékmenetre koncentrálva)... :)
a bloom jobban terhelne mint a hdr? nálam csak a nagyobb grass area van bekapcsolva mint advanced beállítás, egy árnyék sem, be van kapcsolva az összes - elvileg - optimalizáló beállítás, az alap víz tükrözõdés, high textúra, 1280*1024, és minden distant cucc. igaz a füvet megritkítottam az ini-ben (iMinGrassSize=120), ami számíthat, de vizuálisan annyira nem vesz el: nem lesz annyira sûrû a fû. így nem fut rosszabbul mint az oblivion (8800gt512mb, 2 g ram, duplamagos proci 2250-en ketyeg)
a pókok baromi jók, szabályszerûen összesza**m magam, mikor meglátok egyet, pedig egyébként nem vagyok arachnofób :D
engem eddig a smugglerek (banditák??)szó nélkül megtámadtak...az az érdekes, hogy néha az AI mintha jobban mûködne az alapjátékban. de ez valószínûleg a rengeteg script miatt van, ami a nehrimben fut, egyszerûen nem marad kraft az AI-t is úgy számolgatni, mint a szegényesebb világú oblivionban.
Nekem ezek fullon vannak, bloom és HDR is + max textúra és asszem közpes víz van. Szeritem lejjebb veszem. Inkább hasítson. A tree detail számít még sokat. Az most 40 táján van és még így is tetszetõs. Nem egy G3, de nem rossz.
Egyetlen baj van ezzel a Nehrim-mel: ha ezután kijön egy hivatalos szerepjáték, akkor mindent ehhez az ingyenes modhoz fogunk hasonlítani. És a legtöbb fizetõs játék a nyomába se ér sajnos.
Molnibalage: Nekem városban eddig még egyszer sem akadt (8600 GT kártyával, 1440x900-as felbontásban), kizárólag a patkányok esetében vannak fennakadásaim, másutt nem fordult elõ még röccenés sem. Városban sem volt még gondom. Mondjuk az árnyékok úgy egészében véve agyon vannak csapva (annyi pluszt nem adtak, igaz az FPS esés sem volt komoly így lehet hogy visszakapcsolom), a víz sem tükrözõdik (tudom hogy szép de nekem nincs rá igényem), meg csak 45-ön állnak a távolsági csúszkák a fák, objektumok és emberkék terén (látotávolság az teljes). A fák klónozódnak és van elõre betöltött háttér (ezeket a launcher-ben lehet beállítani), ahogy mindhárom distant rendering is be van kapcsolva.
Ami akadást tudott kezdetben okozni az a bloom volt míg le nem csaptam(a HDR viszont nem okozott semmi fennakadást ellenben nem tetszik).
hapi: Igazából felszereléstõl és alkalmazott taktikától függ mekkora a kihívás, illetve hogy mikor vesz észre az ellenfél. Az osonós íjász stílusban nem lesz igazán ellenfél egészen a végjáték bizonyos pontjáig (ott is csak azért mert kényszerítve leszel a közelharcra). Nekem ugyan a közelharc sem okozott gondot mert nagyon korán találtam az egyik romban (még a middle realm-ben) egy egykezes elf csatabárdot (az itteni nevüket mindig elfelejtem ), ami feltuningolva 92-es pofonokat osztogatott a kezemben (anélkül úgy emlékszem 72 volt a sebzése úgy hogy nem volt 100-as a blunt skill-em csak 74-es és az erõm csúcsa 90 volt). Lesznek ellenfelek akik nagyon meg tudnak szorongatni. Nekem például kimondottan problémát jelentettek idõnként a déli területek varázslói (nem voltak szívósak de nagyon nagy pofonokat osztogattak és simán észrevettek bárhová bújtam is, meg nem szégyellték lekapkodni rólam a védelmeket sem) mikor pofátlanul meglapultak és láthatatlanul támadtak. De például a dark forest területén volt hogy egyszerre 3 shadow spider támadott be (nem láttam õket a fûben) és mikor telipe köptek lebénultam és elégtem egyszerre míg õk lelkesen rágcsáltak és csapkodtak.
Közelharcos specialistaként érzésem szerint komolyabb kihívást jelentett volna a játék mint turbósított lesbõl támadó íjászként némi varázslói háttérrel.
Szóval ha olyan nagyon komoly kihívást akarsz akkor maradj az acél és esetleg max az ezüst fegyvereknél (neves ellenfelek kivételével úgyis nagyjából ez lesz a maximum amivel az átlag ellenség szaladgálni fog).
koschwarz: Ez van ha az embert elragadja a hév és belemerül egy játékba. A csavarok jelenléte tény, de nem akad azért olyan nagyon sok. Pusztán a tény, hogy nem lesz minden feladat azonnal kijelezve a térképen az oblivion után üdítõ tud lenni. Ettõl függetlenül ha valamirõl írást, konkrét utalát találunk akkor az úgyis megjelenik a térképen, aztán hogy lesz hozzá nyíl vagy sem az teljesen változó.
Sok dolog, ami látványos újdonság és élettelibbé teszi a játékot, scriptelve van, mint például az ominózus katonák vs varázslók bunyó az úton (ilyen spontán max akkor lesz ha sikerül belefutnod egy õrcsoportba mikor üldöz téged pár varázsló). Számtalan kulcsos ajtó kinyílása és kapcsoló feltûnése ami addig zárva volt/nem létezett a kapcsoló is eseményhez kötöttek. Az AI viszont sokszor tényleg nagyon lökött módon reagál vagy éppenséggel nem reagál a helyzetre. Az árnyékból agyoncsapom/lövöm a mellette állót és nem reagál a társa szitu csak egy a sorban. A vicces hogy általában pont a fejetlen zombik szokták az ilyesmit detektálni és nekiállnak futkosni veszettül keresve a támadót. Azon megütköztem hogy rablók, zsebesek és csempészek teljesen nyugodtan viselkedtek a közelemben/nem törõdtek velem csak ha voltvelem még valaki. Csak akkor támadtak. Így nem volt nehéz begyûjteni nagyon gyorsan az 50+ murder plecsnit (ezekbõl is lesz pár érdekes).
igaz, hogy egyszerûen nem tudom nem az oblivionhoz hasonlítani, de én eddig újra és újra elcsodálkozom, milyen jók a küldetések. eddig mindig volt valami csavar, valami furmányosabb megoldás, nem csak annyi, hogy odamegyek ahová a piros nyíl mutat és mindenkit lecsapok.
a kicsit is fontosabb npc-knek személyiségük van. a környezet sokkal változatosabb, részletgazdagabb. én nem is értem, mi az hogy "túltöltöttek"...szerintem csak a gépigény miatt nem részletesebb minden ilyen "apróságok", mint a goblinok által megszállt templom elõtt a karóra tûzött rothadó fej, legyekkel (alig tudtam azt a 3 goblint legyõzni, ha nem blokkoltam, pillanatok alatt szétkaszaboltak)...az út felett deszkákkal aládúcolt hatalmas szikla...a rengeteg háziállat...vándorlás közben látok egy összecsapást katonák és varázslók között...a városok azok az igazi középkori német városkákra hasonlítanak, és egyébként is, van élet az egészben...és még sorolhatnám.
ha valakit ez nem fog meg...hát annak nem tudom milyen RPG tetszik, vagy egyáltalán, milyen játék.
ugyanakkor jónéhány hibát is észre lehet venni. pl. igazán tweakelhették volna egy kicsit a lények észlelését, mert pl. a fentebb említett templomban szó szerint szinte a goblinok elõtt álltam (lopakodva), de csak akkor vettek észre, amikor beléjük lõttem. de ugyanez igaz más ellenfelekre is, hogy gyakorlatilag egyesével ki lehet õket "húzni" és egyesével harcolni velük, mert rá se hederít a másik, ha az elsõt meglövöm és az elkezd üldözni.
de igazából erre a játékra most nem mint akció rpg-re tekintek, hanem inkább az érdekes küldetéseket oldom meg.
Nálam az árnyékok be vannak lõve, víztükrõzõdés és azon a táj is. Naná, hogy a városban hajlamos néha bericegni. Leveszem a jó minõségû árnyékot, a vízen objecet tükrözést és az objektumok és emberek látótávolságát letolom 50 tájára. Alig gyengül a látvány, az FPS meg helyreugrik.
Egy hardcore módot szeretnék azért bele ahol vért pisálok a továbbjutásért, mert most 11-esként simán felmentem északra 25-28-as területekre, meg 17-esként a 35-45 ös területen semmi gondom nem volt. Pedig nem power leveleztem hanem szerepjátszok. Az elején azt hittem hogy nem is lehet +2-nél többet fejlõdni, aztán lefõztem egyszerre sok italt és egybõl bejött a +5 is. De általában csak +2 +3 volt szintlépésnél.
Akinek akadozik annak itt van 2 tipp:
1. kapcsold ki a v-syncet. (Ha az oblivion launcherét indítod akkor ott ki lehet kapcsolni ezután viszont a nehrim launcherében vissza kell állítgatni a beállításokat mert felülíródik) 2. Distant land és épületek és fák kikapcsolása
Esetleg árnyékokkal még lehet vacakolni.
Nekem ezek segítettek és már nem annyira akadozik városban sem. Szerintem rettentõ jó játék lett. Oblivion alap elbújhat mögötte, mert itt van felfedezés és van loot. Obliban soha semmit nem találtam ha csak úgy bemenetem kalandozni. Itt minden dungeonban van valami érdekes, plusz van kihívás mert a szörnyek nem lépnek veled együtt szintet.
Itt írta valaki hogy 20-30 órát játszott vele de megunta. Könyörgöm mai teljes árú játékkal mikor játszottál 30 órát? Melyikben van annyi játékidõ?
Az akadozás akkor van, ha városban nem veszed vissza a grafikát. Nekem meg kell tennem ott, de még így is szemet gyönyörködtetõ.
Megjegyezném, hogy fel lehet ugrálni a szappanért, sõt eredetileg a korai változatokban csak így lehetett megszerezni a szappanokat (a terep már akkor is így nézett kia beszámolók alapján), de sokan egyszerûen nem jöttek rá honnan kéne indulni és hogyan (pedig le lett írva a játék saját fórumában nem is egy helyütt), így kimondottan könnyítésként lett késõbb belerakva a provokálós megoldás (amit le is ír neked a program). Emiatt lett például néhány helyen leállítva õrjárat is, illetve lett beépítve elkerülõ út, hogy könnyebb legyen a megoldásra rájönni és azt kiviteleznie az átlag casual gamer egyének számára.
Én németet nem tanultam, csak pár évnyi tévénézés ragasztott rám néhány dolgot (nem tudom lefordítani, inkább csak nagyjából értem mirõl van szó, ellenben ha már egyszrre két külön nyelvet kell figyelnem és értelmeznem akkor bele tudok zavarodni a dologba elég hamar) de valahogy elégnek bizonyult a játék megértéséhez már amikor a szövegre figyeltem és nem a feliratra. Nem értek mindent természetesen de valahogy nem akkora probléma mint ahogy te vázolod.
Azon meg nem kell csodálkozni, hogy ha valaki az iskolában tanult nyelvet akarja használni az nem fogja megérteni a szlenget (nem nagyon van benne) és az aktuálisan használt beszélt nyelven íródott diskurzusok egy részével is meggyûlhet a baja. Az iskolákban általában az irodalmi és nem a valójában manapság használt nyelvet oktatják. Ha tényleg fejlõdni akarsz maganak kell utánajárnod a dolgoknak (például német nyelvû csatornák nézése, rádió hallgatása, fórumok böngészése, regények olvasása sokat segít és ha megteheted akkor kimenni német nyelvû területre és ott átélni mindezt hosszabb rövidebb ideig).
Az érettséget arra értettem, hogy mielõtt nekiállsz teljes erõbedobásból lehordani valamit elõbb tájékozódj, ismerd meg amit kritizálni akarsz és próbálkozz megoldani a felmerült problémákat. Ne pár százaléknyi játékidõ alapján ítélj meg egy alkotást aminek csupán aprócska szeletkéjét figyelted és tapasztaltad meg, valószínüleg rosszul beállított gépen. Utánanéztél magadtól a hivatalos forrásban a problémáidnak? Elolvastad a telepítési útmutatót amit mellékelnek vagy csak durr bele módon felraktad a programot? A gépedet rendeben tartod? Rendszeresen végzel takarítást, töredezettség mentesítést, egyéb karbantartásokat, driver frissítéseket?
Az elmondásod alapján beállítási/teljesítményi gondjaid lesznek a grafika terén (hogy ez most driver, régi kártya, gyenge gép, vagy csak teleszemetelt gép miatt van az lényegtelen), az elakadásaid meg türelmetlenségre és figyelmetlenségre utaló jeleket sugalmaztak felém, ami, már bocsánat a kifejezésért, de inkább egy felháborodott gyerekre utalnak mint egy érett egyénre, aki utánajár az õt érintõ és érdeklõ dolgoknak (és nem csak egy helyen ha ott nem kap kimerítõ választ a kérdéseire).
Abban természetesen igazad van, hogy van ami lapos a történetekben és szereplõk terén. Ez mindenütt így van. A való életben is. Én is találtam negatív példákat de az összképen nem tudtak rontani jelentõsen. Ha elõkapom az Oblivion-os tapasztalataimat akkor persze említhetném, hogy itt is gyakorta ismétlõdnek majd a dungeon részletek, sõt az õsi romok belsõ elrendezése is néhány kivételtõl eltekintve egy kaptafára készült (ami érthetõ mert könnyebb modulokból generálni, meg ha már letûnt korok maradványai ahol azért volt valami egységes elképzelés akkor nem csoda hogy vannak ismétlõdések), mi több, pár dekoratív elem és palló kivételével több helyet gyakorlatilag becsukott szemmel végig tudtam járni mert az oblivion esetében pont ugyanúgy volt elrendezve (konkrétan az obli elején a menekülõút mikor az uralkodót kísérjük ki, na az a belsõ tér és romos terep az többször is minimál dekoratív elem cserével egy és ugyanaz a Nehrim esetében). De valahogy túl tudom tenni magam rajta. Barlangok terén is lesz mjad pár ismétlõdõ elem de ez sokkal kevésbé lesz észrevehetõ a fényviszonyok átvariálása miatt.
Az igazi baja a programnak a scriptek túl nagy száma és az emiatt bekövetkezõ akadozások. A nyitott világ (nem zárt kapuval várnak a városok) jó dolog csak ez is alaposan visszafogja a teljesítményt. Egyes lényeken végzett grafikai módosítások és plusz scriptek bevetése megintcsak akadozásokat okozhat (nálam speciel ahol 3-nál több patkány van elkezd szaggatni a program, mindegy hogy tök sötét van és nem is látom õket, ha szaggatni kezd tudom hogy ott van minimum 3 patkány). Jópár ötlet kiaknázatlan maradt és nem került beépítésre, de ez is orvosolja önmagát idõvel. Néhány baki is maradt a játékban ami engem meglepett, hogy miként kerülhette el a készítõk figyelmét, de a játékélményen nem ront (a déli tartomány elméletileg egy mágikus fallal van elzárva ami teljesen körbeveszi a határt, ugyanakkor több pontot is találtam ahol ez hiányzik és nyugodtan át lehet sétálni sokkal korábban is a területre).
Mivel német anyanyelvûek csinálták a nyelviskolai némettel elég nehéz lehet megérteni. Viszont az angolja pont emiatt van jól belõve. Nem én vagyok az angolosok csúcsa finoman szólva és mégis elég flottul megy.
Eddig nagyrészt csak fikáztál. A többségnek tetszik.
Van ami egyszerûen lapos. Például a kecskés pasi.És vannak ezek a béna megoldások, mint a szappanos sztori. Elméleti esetben oda fel kéne tudni mászni, ha már a katona is felment. Én egyébként németül játszom, de sokszor egyszerûen érthetetlen, hogy mit mond. Olyan szavakat használ, amiket nem ismerek, mert olyan nyelvi megoldásokat ami szerintem nem a hochdeutschból van véve. Egyébként meg nagyon laposan fogalmaz. Szóval lehet, hogy ezért nem tud magával ragadni a történet. Az érettségrõl meg annyit, hogy ez egy játék, és nem kell itt a világnézetet gyártani. És miért nem veled van a baj, hogy élvezed?
Ez egy akkora marhaság, már az obliban se szerettem. Honnan tudja az egyszeri árus, hogy lopott cuccot akarok eladni neki? Ha nem kapnak el lopás közben, nem kéne így jelölgetni (esetleg egy mark lehetne rajta, hogy honnan lopták, és akkor azon a környéken felismerik) Volt erre vmi mod az obliban ha jól emlékszem
Lila szín általában akkor van ha még aktív a telekinézis. Egyébként az a barnás sárga vagy a vörös amivel találkozhatsz. Elõbbi a normál felvétel, utóbbi azt mutatja hogy ha felveszed az lopásnak számít (az inventory-ba is úgy kerül bele hogy egy pici kéz lesz a tárgy mellett).
A lopott cuccok is eladhatóak a fõvárosban a fencer-nél.
Vagy talán csak érettebbenek kéne lenni (de legalábbis odafigyelni az elhangzottakra és értelmezni azokat) és kicsit tapasztaltabbnak szerepjátékok terén... Egyébként mit értesz idióta német gegek alatt?
Jó ez a Nehrim, nem is kicsit.
Nekem 61 óra alatt sikerült végigvinni. 250 helyszínt jártam be és derítettem fel a térképe(ke)n, a lehetséges 70 küldetésbõl (35 fõ és 35 mellék) 65 lett kész, ja és a begyûjthetõ N betûs varázsjelekbõl 65 lett meg (mivel párat így sem épületekben vagy romokban találtam, hanem például az erdõben bóklászva bukkantam falmaradványok árnyékában meglapuló jelre vagy leéget romos ház tetején, netán a szabad ég alatt álló csillében) szóval ezen a téren van még mit pótolni.
A maradék öt feladatból 2 nincs befejezve a modderek által (ez a gyûjtõ által a Nexus-ba bejutós feladat, meg a fejvadászosdi), 1 amit még simán be tudok fejezni csak le kell szállítsam a topánkákat a megrendelõnek, 1 az nem feladat bár a quest-ek között van felsorolva (konkrétan a trainer-ek vannak benne felsorolva), 1 meg szerintem végtelenített (a fõvárosi "szabónõnek" szállítandó kiválló minõségû pókselyem) és az életben nem fog eltûnni. :)
A sztori magával ragadó és rengeteg olvasnivalót biztosít. Volt hogy azért vissza kellett töltenem egy állást, hogy a gyorsan zajló események kommentjeit figyelemmel tudjam követni (nem megy nekem a szimultán figyelés a beszédre és az írott szövegre ha az két elrétõ nyelven megy, viszont a hangok nagyon jól eltaláltak így nincs szívem lekapcsolni a beszédhangot). A mellékes feladatok között 2-3 igazi gyöngyszem is akad (Darius kincse ami egy jó kis mondókafejtõs és nyomozgatós bulinak indul aztán csúnya felismerésekhez vezet; a fõvárosi megvett házunkból induló elüldözött elf története is egész hangulatos, noha rövidke; az északi városból "eltünõ" sörfõzõ maestro elõkerítése is tartogat mosolyra okot adó momentumokat), a többi inkább csak az új játékkörnyezet miatt tûnik újszerûnek.
Karakterekbõl is lesz pár komoly arc akikre szerintem emlékezni fognak akik végigviszik a játékot (például Gábor, az orosz akcentussal beszélõ robbantási specialista, másodállsában hivatásos istentagadó és kicsit zakkant emberke vagy Arkt akirõl a sztori során nagyon sok minden kiderül, netán a star people röhejes kinézetû királya). Technológia is képviselteti magát (nautilus tengeralattjáró, méylségi búvár felszerelés, repülõ szerkezetek, vonat csak hogy párat említsek) és például aki ismeri a spelljammer-t az talál majd egyértelmûen onnan nyúlt motívumokat is.
Kicsit ugyan zavart, hogy több történet megmaradt német nyelven így nem tudtam maradéktalanul élvezni a könyvek böngészését de összességében tényleg egy nagyon jó játék a Nehrim. Az meg különösen tetszik hogy egy ilyen jó engine alá kreálták meg és így varázslatos vizuálisan indukált hangulatot adtak a játéknak.
Most kezdek majd egy új játékot egy half aeterna fajú egyénnel. Ha már mindenki olyan megvetõen kezeli õket, kíváncsi vagyok ez miként jelenik majd meg a játékban.
Ja és egy tipp a végére: Aki nem szereti a pajzsokat és nem feccöl sok energiát a blokkolásba az kezdje el megszeretni a védelem ezen formáját mert a vége felé a játéknak lesz pár olyan íjász ellenfél akik legyûrése egy erõs pajzs és egy jó erõs blokk (mondjuk journeyman fokozat már elég lehet) nélkül gyakorlatilag kivitelezhetetlen. Elég annyit mondani az egyik íjászról hogy nála lesz a játék legjobb íja (80 körüli sebzéssel) , igen combosan varázsolgat, elbújni elõle esélytelen és az általa kilõtt nyílvesszõk darabja 161 pontot sebez (szóval az íjával együtt magasan 200 fölötti damage figyel be egy találatától és ahogy elnéztem tuti master marksman a delikvens mert a segítõm csak úgy röpködött minden találattól és én is csak a jó blokkolási képességemnek köszönhettem hogy nem röpültem vele együtt).
Mivel én soha nem játszottam a TES IV-gyel, ez rám fokozottan igan. Mikor meghallottam, hogy szintreigazítós akkor röhgötem egy nagyot és bele sem kezdtem...
Nekem utólag derült ki számomra, hogy pár tárgy lopotott. Nem vágtam, hogy mi az a kis piros kéz rajta. Nem esett nekem senki, csak nem adhattam el õket.
Kezdem azt érezni, hogy az kedveli meg ezt a mod-ot, aki az Obliviont nem is igazán szerette. Bár én is el voltam vele 20-30 órát, de meguntam. Errõl a szintreigazításról jut eszembe, régebben voltak olyan autós játékok is amiben hogyha megelõztem mindenkit, akkor ott loholtak a nyomomban, de ha fejreálltam, lemaradtam, akkor meg szinte rám vártak. Így aztán hiába tanultam bele a vezetésbe az adott játékban az eredmény mindig ugyanaz volt.
Amúgy már többször jártam úgy hogy loptam valamit, de tuti hogy nem látott senki. Aztán amikor beszéltem volta egy õrrel rögtön nekemesett. hogy vagy 500 arany, vagy börtön... Bár lehet azért voltak mert harcban barátot is megütöttem, de ez így elég kellemetlen néha :S
szerintem nem olyan jó ez a Nehrim. A pályát túltöltöttnek tartom és valahogy csúnya is :( A történet meg idióta német gegekkel van tele.
nem kell az ajtóval semmit csinálni.. van az asztalon egy jegyzet azt olvasd el.
pont az a jó egyébként benne, hogy mint egy normális rpg ben van értelme fejlõdnöd mert így megvan a sikerélmény amikor egy olyan helyre mész ahova korábban nem tudtál, mert nem volt elég a karaktered. Érzed a jutalmat, fejlõdést.
Az oblivion féle ellenfelek szintrehúzós rendszere az RPG történelem legostobább húzása volt. Semmi kihívás nem volt benne, végigmentél a játékon és végig ugyanolyan nehéz ellenfeleid voltak. Arról nem is beszélve, hogy az egész játék dögunalmas a generált semmitmondó tájaival és klónozott teljesen értelmetlen dungeonokkal. (mondom ezt úgy, hogy beleraktam vagy 200 órát anno és szerettem nagyon).
KOnkrétan ilyennek kellett volna lennie az Oblivionnak alapból.
Ha lesz egyáltalán TES V akkor nagyon remélem, hoyg tanulnak a hibáikból illetve a modder közösség elképesztõ tehetségeitõl és máshoyg közelítik meg a dolgot mint az Obliviont, mert az zsákutca....
Pont ez a jó RPG elõnye, nem szintreigazított lény jön. Majd, ha elég tápos vagy, akkor visszamész. Agyfaszt kapnék, ha félistenként egy farkas pont olyan veszélyes lenne, mint az elején...
Ahogy írtam, 11 szintûként választottam csillagjegyet. Szeretek kóborolni. Ha mér lementem, akkor ki is pucoltam helyeket. Izzasztó volt. Viszont életemben egy ilyen jó RPG-vel játszottam, a Gothiccal. Szintén írtam, ez a németek vérében van. :)
Van egy olyan problémám a fõküldivel hogy amikor lejutottam a barlangba a kiégett városból ott nem tudok semmit csinálni. A végén van egy ajtó, de azt ne nem tudom kinyitni. Ott mit kell csinálni?
Amúgy szépen átalakították az oblit. Csak a gépigénye túl nagy :( Meg mondjuk engem kicsit zavar hogy így a játék elején semmi értelme elmenni messzire. Mert ott még egy rák is leöl... Ezzel kicsit az obli mozgásszabadsága vissza van fogva. Egyébként ebben is úgy van mint az obliban hogy minden lény velem együtt fejlõdik és egyre erõsebb lesz?
A zip tartalmát kicsomagolod a Nehrim fõkönyvtáradba (nekem pl C:\Games\Nehrim )
2. a TesNexus -ról letöltöd a "OBGEv2 version 3" megjelõlésû filet
Az ebben a rar-ban található data könyvtárat bemásolod a Nehrim data könvytárába ( pl C:\Games\Nehrim\Data
3. Vissza a TesNexus ra és szedd le magát az effektet: "Godrays for Oblivion v4"
Ugyanúgy bemásolod az ebben található data könyvtár tartalmát a Nehrim data könyvtárába mint az elõzõ lépésnél (ezesetben egy "textures" és egy "shaders" mappa)
Természetesen ha megkérdezi hogy felülírjon-e valamit, nyomj igent (mivel ugy emár van data, textures stb könyvtár). Nem kell félni nem változtat meg semmit csak hozzáad fájlokat ezekhez a mappákhoz.
4. Menj a ....\Data\Shaders (nekem: C:\Games\Nehrim\Data\Shaders ) könyvtárba és hozz létre egy "shaderlist.txt" -t.
Nyisd meg az üres txt filet amit csináltál és írj bele ennyit: Godrays.fx
Mentsd el, zárd be.
A játékot indítsd vagy a Nehrim laucherrel vagy a mappában immár megtalálható "obse_loader.exe"-vel Ez azért fontos mert ha csak simén az Oblivion.exe-t indítod akkor a script extender nem indul el és az ezt használó "mod" sem fog mûködni mint pl amit most installáltál.
a godrays szinte egyáltalán nincs hatással a teljesítményre, vagy minimálisan. Nem nyúl hozzá az alap "fény"hez csak a korai órákban ileltve naplementekor és felhõs idõben látszanak a napsugarak.. Játék közben teljesen más mint képen, nagyon szép.
Akinek van hozá vasa felteheti az Oblivion Graphic Extender-t (OBGEve2) mert mûködik nehrimmel is. Script extender is kell hozzá legújabb verzió. Én csak a godrays effektet futtatom amit lehet látni a 2 képen amit korábban beszúrtam, de elmodnhatatlan hangulata van.
a játék még ma is gyönyörû. elõször mindent a lehetséges maximumra állítottam, de amikor átcsónakoztam a bányászgyerekkel az apátsághoz, az fps kb. 3-ra esett vissza :D
úgyhogy visszavettem az arcból :) igaz tudtam hogy ez lesz, mert az oblivionban sem kapcsolom be az árnyékokat, meg a víz tükrözõdést sem tweakelem a maximumra. mondjuk csak vízközelben van komolyabb szaggatás.
Csak a belsõ beállítások vannak használva és nincs is minden maxon asszem, bár közel van hozzá. A városban azért picit lejebb kell vennem.
A G3 ugyanilyen látótávnál kevésbé erõforrás zabáló és talán szebb, de ez sem rossz. A víz simán üti a Gothicos vizet. A depth of field viszont egyértelmûen gyengébb.
Jaja. A harbor negyedben egy kis, elkerített temetõcske. A kérdéses sír amihez menni fog közvetlenül a kripta ajtó mellet van (itt vannak gyertyák is a síron és mellesleg kifosztható ha van nálad ásó).
A manus meg estefelé érkezik, egyenruhás õrként. Hogy ez pontosan mikor lesz azt neked kell kitapasztalnod. Nálam este 6:20 körül jött a temetõ melletti toronyból lépve ki. Volt akinél este 8 után volt akinél elõtte jött. A várakozás, mivel legkevesebb 1 órát lehet csak várni, gyakorta pont árugorja a rövidke látogatást.
A készítõk javítottak a grafikán is vagy ez még mindig az alap Oblivion motorjával, beállításaival (ha igen, akkor még mindig le a kalappal a Bethesda elõtt, ez még mindig gyönyörû!)
Egyetlen ehhez fogató RPG modot ismerek. Az NWN elsõ részéhez a Tortured Hearts-ot. Valaki végigtolta azt valaha? Én nagyon messzire elvittem, de sajnos nem tudtam végigtolni. Ha valaki itt megtette, akkor PM-ben leírhatná a sztori végét. (A hídnál akadtam el.)
Elég lesz?
Google? Youtube?
Van egy olyan érzésem, hogy a userral van baj és nem a Nehrimmel...
mindenesetre tele van buggal. Például a bányánál szinte mindenki meghalt, beleértve a kereskedõt is. Általában rohangálás közben lezuhantak és meghaltak :S A szárazföldön vannak halak, és amikor bementem az öreg csónakházba kifagyott. A víz nagyon csúnya és talaj is túl barna :(
oké, benéztem a szöveget. Mivel nem tûnt fel, hogy kint állnak mágusok, ezért azt gondoltam, hogy a Magier én vagyok, fõleg mivel egyes számban is ez az alakja.
én csak azt nem értem srácok, hogy miért nem olvassátok el, amit a küldetésnapló ír...én úgy emlékszem azt is írta, hogy valahogy provokálni kell õket...
hát én meg már megint elakadtam :( Mi a fenét kell csinálni az õrrel, ha a szappan miatt már egyszer elhajtott, és nem is tudok vele beszélni, de a küldetés õt jelzi kii következõ lépésnek. A naplóban meg csak annyi van, hogy idegesítõnek tart és nem segít, meg a mágiára fogja. Ilyenkor mit kell csinálni? :S
Várok, de nem akar jönni. Várok tovább... (Ez egy kis temetõcske ugye?)