Icuka csinos fara is említésre méltó , csak győzd töltettel. Mivel a borz rakéta tárolási kapacitása elég szerény, javallott az .xml szerkesztés, tudom kicsit csalás, de kényelmes.
Az aranka seggében azért elég jó. Leszedtem a rakétavetőt, meg ami ott bizergált. Aztán hátrafele fordultam. Úgy leszedtem a dronokat/vadászokat löveggel vagy rakcsival. Aztán a hátsó ágyúkat is úgy szedtem le, hogy kiválasztottam az ágyút (home/end) aztán kilőtem hátra a rakátét, az visszafordult és telibetalálta a loveget. Igy akár az aranka tetején levő dolgokat is le lehet szedni fedezékből. Sok rakéta kell, de sokat segít. Utoljára szerkesztette: goyo2, 2016.10.02. 17:53:17
Nem tudom, hogy mit csinálsz, de soha még csak hasonló sem történt velem, pedig úgy is mentettem el és töltöttem be már a játékot, hogy egy állomás szűk zugában voltam elrejtőzve, ahová épphogy befért a Skunk, meg egy sűrű aszteroida mezőben is. Nem lehet, hogy mod okozza? Ami goyo2-vel történt, az velem is megesett egyszer, amikor egy Taranis két hajtóműje között próbáltam elrejtőzni csata közben, elég hülye ötlet volt, mert engem úgyis tudtak lőni a vadászok, én meg béna voltam és ide-oda pattogtam, aztán végül valahogy a hajtóműben találtam magam (talán a collision avoidance-t ki kellett volna kapcsolni, szerintem az lehet a ludas).
Ez engem is rohadtul idegesít, hogy nagyon sokszor be lehet ragadni aszteroidák, állomások belsejébe és akkor vagy állás visszatöltés vagy újabban amióta van jump drive az ugrás a gyógyír. Olyan is előfordult, hogy mentettem, aztán kiléptem. Mikor legközelebb játszani akartam betöltöttem az állást már egy aszteroida belsejében voltam és tutira nem úgy mentettem el, minimum több száz méterre volt. Szóval srácok ne mentsetek soha úgy, hogy valamilyen objektum van akár egy kilométer távolságban is, mert lehet ez a tetű játék csak úgy belerak a közepébe és onnan meg nincs kiút.
Régi szép idők! Amikor még nem kellett ellenállással számolni! És még a pajzs erősítő drónok is tették a dolgukat! Ehhh. Beszép is volt!
Ügyes. Bár nekem a láda keresgélés kicsit uncsi hoszzútávon. Elkezdtem a storit ujra :-) Ilyen marha vagyok. :-)
De elotte meg megprobaltam egy arankat csórni. recruit marine 26 veteran 24 aranka hull 1% ilyenkor 124 az aranka resistance Hát ehhez gyökerek voltak ezek a mariskák. Ilyen csapattal max 50-60 resistance-os hajot tudtam elkapni. Csak azért irom, hogy más ne fektessen bele feleslegesen több órát. Mire leszedtem az összes ágyut arról a nagy marháról megőszültem. Soha többet. Amugy nem egyszer kerültem a seggén be a hajo belsejébe. Lehet épp előtte kakilt, és nyitva maradt ott hátul :-) Na elég pihent vagyok, megyek is.
Óóó, én simán átvágtam azzal a gordiuszi csomót, hogy nem kereskedem :-) Remekül jönnek a milliók pusztán azzal, hogy repkedek és felfedezek. Miután legyártattam a Fulmekront 71 millám maradt, elmentem felfedezni Toride-ot, közben bőszen nyomogattam a long range scannert és szigorúan csak az útba eső ládákból szemezgetve mire visszaértem az első semleges állomáshoz és eladtam mindent 104 milla fölé kúszott fel az egyenlegem. Olyan három és fél óra alatt azzal, hogy csak repkedtem meg a végén elvállaltam egy Patrol küldit "hazafele" összekalapoztam több, mint 33 millát és még csak el sem adtam mindent, mert pár alkatrész kell még craftoláshoz. Még 40 órát sem öltem bele, de már megvan az összes elérhető legjobb ágyú, fele high-grade modokkal, craftoltam jumpdrive-ot és SETA-t és a második rare enginehez már csak kettő komponens hiányzik, utána már Mk5 mocim is lesz. Egyedül az Mk5 pajzsos témában nem tartok még sehol, alig van meg valami, de az Mk3-as fegyverek már mind rég megvannak.
Azt azért tudd, hogy a szkennelgetés ideiglenes. (legalábbis számodra) egy idő után eltűnnek a tételek a kereskedelmi listáról, de az állomásaid, gyáraid tudni fogják kivel kereskedjenek. Ha te is folyamatosan látni akarod, arra való a kereskedelmi informátor, amit a minijáték második fordulójában lehet igényelni. De erre is van módosítás! (csöppöt macerás, fárasztó, hervasztó azt a többszáz gyárat végiglátogatni és még akkor nem is beszélve a minijátékokról!)
Az igazat megvallva nekem már nincs sok kedvem az X3-akhoz visszamenni, annyit játszottam velük, hogy a fele is sok. Az Rebirth legalább valamiben új fajta módon közelíti meg az X Univerzumot.
Hát ha magyarázatot akarsz, akkor mondhatnám éppen azt is, hogy ezek a Xenonok több évtizeden keresztül el voltak szigetelve a többitől, ahogy mindenki más is. Szerintem egy folyamatosan fejlődő AGI esetében pont az lett volna a fura, ha nem fejlesztett volna másféle hajókat... És amint írtam, szerintem baromi jól néznek ki, és idegenül hatnak... Ebben az esetben konkrétan abszolút nem értem, mire fő ez a nagy felháborodás.
Nem igazán dühöngésnek szántam, csak megosztottam az első ismerkedésem a capship csatával. :) Abban semmi új nincs, hogy IS tök buta az AI, az összes X-ben ez így volt és így is lesz úgy tűnik, képtelenek egy normálisat lefejleszteni, de ilyenkor jön ki a hiánya annak, hogy a nagy hajókat nem lehet irányítani. A kis vadászok irányítása egyáltalán nem hiányzik, de a nagy dögöké kicsit kezd. Az Arawn OP-sága viszont határozottan bosszant. Kíváncsi vagyok, hogy OOS melyik most az iszonyú imba, TC-ben a Q volt, ami vitte a pálmát, majd letesztelem van-e itt is valami, ami OOS-ben hasonlót tud. Sokkal kevesebb nagy hajó van, így nem sok zsákbamacska látszik így elsőre, változatlanul az Arawn-t tippelném, de ha nem változtak az OOS szabályok X3 óta, akkor a Sucellus is esélyes lehet. Majd vasárnap játszok vele legközelebb, igazából két napja már nem néztem rá, amióta berepültem vele az összes új szektort is, még nincs minden 100%-ra szkennelve ugyan, de az ráér. Valahogy nem hoz lázba, hogy az összes nehezen szkennelhető JSS állomást meg Xenon platformot átvilágítsam a semmi haszonért cserébe. Biztos én is változtam, de nagyon úgy tűnik, hogy tized annyi időt sem fogok ebbe a játékba beleölni, mint a korábbi részekbe, egyszerűen érzetre minden olyan...kevés.
Ha valami más fajról lenne szó semmi bajom nem lenne vele, de basszus nézzünk már rá, hogy a korábbi részekben, a Rebirth előtti elmúlt 14 évben mégis hogy néztek ki ezek a hajók... A K úgy néz ki profilból, mint egy űrben repülő Alien koponya. Hogy jön logikusan az összes korábbi Xenon design után ez a hernyó stílus? Úgy ráadásul, hogy az N és M az X3 éra stílusát követi még mindig, azok gyakorlatilag ugyanúgy néznek ki. L, LX, PX, Q meg nem is szerepelnek, helyettük mondjuk lett egy S, ami nem sok vizet zavar, mert nem hadihajó. Az mondjuk tetszik, hogy ennyiféle állomást kaptak, de milyen érdekes azok sem követik ennyire ezt az új organikus stílust.
A kampánnyal csak egy baj van, hogy iszonyat rövid. Még simán azt hittem, hogy kb. a felénél járhatok mikor egyszer csak vége lett és nincs semmilyen lezárása. :-((((
Remélem majd egy későbbi DLC-vel lesz valami. A Kha'ak-al kapcsolatban van valamilyen mission? Mert ugyan rájuk találtam, de semmit nem zavarnak, ráadásul a játék ismeretlen frakcióként azonosítja őket, ami nonszensz, mivel már az X2 óta szerepelnek, a vadászaik is tök ugyanúgy néznek ki, ami nem baj. Az pl tök gáz, hogy a nagy Xenon hajóknak ilyen organikus hernyó formájuk lett.
Hát egy kicsit más állapotban van a Galaxis, más a viszonyod bizonyos frakciókkal, kapsz néhány ingyen hajót, meg ha megvannak a DLC-k, akkor ahhoz is jár egy jól fizető küldetés (bár biztos van több is, még csak az elején vagyok, a felfedezésnél)... A Sandbox meg olyan, mintha mi sem történt volna. A kampány egy bizonyos történettel indít, ami motivációt adhat bizonyos dolgokhoz és úgymond értelmet ad a játéknak, meg megalapozza a hangulatot. De mondjuk ha nagyon máshogy akarsz játszani, mondjuk kalózkodni, akkor az nem igazán illik bele a kampányba (ettől függetlenül lehet csinálni).
Persze lehetett volna úgy is, csak ez volt a kiváltó ok, amitől akkor abbahagytam. Most meg nem nagyon van kedvem a küldiket az elejéről kezdeni. Azon agyalok, mennyire dobná fel a hangulatot a free módhoz képest. De nem fárasztalak titeket ezzel. :-)
Hát nem tudom, én annál simán bekapcsoltam az autopilótát, vártam pár percet, és kész is volt a küldi.
De, de, abba is hagytam.Azért nem láttok engem itt sűrűn. Helyette Subnautica-val tolom...bár azt is elnapolom egy időre, mert 400 órám van benne és valszeg januárban jelenik csak meg. Egy Early Access-es játékkal meg nem nagyon tudunk mit kezdeni, kezdem unni...én nem élvezek el attól, mint a többi fan, hogy "hú de jó, új textúrák az új frissítésben! " Ígértem nekik is egy könyvet, de egy fejlesztés alatt álló játékról nehéz, meg nincs értelme.
A Rebirth-nek a zenéit hallgatom a kocsiban, főleg, mióta a HOL-os zenék is megvannak.Ha érdekel, feltoltam Google Drive-ra.
Segítségképpen járok ide, főleg új játékosoknak. De mivel szokás szerint szar a felhozatal, s az a kettő, amit várok is csak később jelenik meg, lehet, hogy visszanézek az X univerzumba.
"akior OL-ben pesztrálni kelett egy kishajót, és pár óra utána repkedés elég uncsi volt. (főleg mert mindennek nekiment ami előtte volt. Képtelen volt kikerülni egy gyufásdobozt)"
Ez melyik küldetés? Amikor el kell kísérni a CHOW kereskedő hajóját?
Sziasztok
Free módban kezdtem, mert a küldi szivásból akkor volt elegem, akior OL-ben pesztrálni kelett egy kishajót, és pár óra utána repkedés elég uncsi volt. (főleg mert mindennek nekiment ami előtte volt. Képtelen volt kikerülni egy gyufásdobozt) Feltettem, egy modot amivel tudok autotradert hasznalni. Van pár Lyramekron, meg az a másik L betüs XL-es. Max 7-8 megy autotraderben, de mig bénázok az állomással annyira gyűjtik a lét, hogy már szégyellem. Rendeltem egy uj lyramekron, mire kész lett, ujra is termelték a zsét ami ráment.
Igy nem kihivás, arra jó, hogy megismerjem gyorsan a dolgokat benne. Kész az URV integration Stage 2, és a warehouse stage2, páthuzamosan épitem.
Szerintetek megéri ujrakezdeni a plottal, ad az több élvezetet mint bosszúságot? Nem tudom hány órám van benne, de saccra 100 körül.
köszi
u.i. Kisviku, te nem azt mondtad hogy abbahagyod? Már vagy 10 szer? Utoljára szerkesztette: goyo2, 2016.09.29. 08:52:02
Megoldva. Linux verziónál nem fogadja el a nagybetűs foldernevet.
egyik se jelenik meg az extensionok között. A capital Ship Bridge megy például.
köszi
Mindkettő működik a 4-es verzióval, az egyik neve Morecrew a másik Show Skills.
Nézd meg a nexusmods.com oldalon.Lehet hogy a steamből már törölték.
Ja és azt a modot se találtam, amivel több crew lehet a skunkon, mint alapból. köszi
Üdv
Köszi a tippeket. Amugy sok idom nincs jatszani. Meglatjuk ezúttal meddig birom. Amugy a rebirth megjelenése óta sokat nyomtam az Albion Prelude-al+egy moddal, de most mar az se ugrik be. A timeline utódja taláén vagy mi. Mindegy.
Még egy kérdésem lenne. Ez a show your skill mod a 4.0-val ugy latom nem megy. Vagyis nincs a hivatalos fórumon a listában. Van valami más megoldás? Az nem tuti, hogy felveszek valakit, nem tetszik kirugom, és igy tovább. köszi
Ezeken már kidühöngtük magunkat mi is! A Sucellus engem is nagyon megérintett! Amikor megláttam a leírásban, hogy Esztelenül Nagy Ágyú, akkor felcsillant a szemem, de sajnos nem írtak hozzá külön repülési formációt. A felsorolt bárkákat, inkább elfoglalni jó móka! Nagyjából ez a sorrend: szuka, taranis, aranka, fulmeki és a végén a királynő: Xenon "I"-lonka! (Kell hozzá xenon hunter mod! De az egyébként is kötelező tétel!) Ezzel szórakoztattuk magunkat mi is unalmasabb perceinkben. Sajnos az szektorban - szektoron kívül ebben a játékban is erősen érvényben van. Szégyellős az ÉjÁj, ha nézik!
Az XL méretű nagy vasaknál mi értelme, hogy 150 meg akár 300 drón is beléjük fér, amikor csatában egyszerre max ötöt engednek ki? Már rég vége az ütközetnek mire akár 10-et elhasználnának, mert amúgy soincsenek prioban, mikor megy a csata, a drónok vígan repkednek, néha-néha leszednek egyet, de amúgy nem nagyon fogynak. Olvasom az összeállításokban, hogy a mérleg negatív oldalára van helyezve, hogy ha egy rombolóba "csak" 150 drón fér, mikor a harmada is bőven elég és ennél többet csak az Arawn tud befogadni, ez az új e-pénisz az űrben vagy mi? :) Az meg amúgy felháborító, hogy az Arawnnak háromszor akkora a pajzsa, mint egy Fulmekronnak, kicsit elcsúszott a balansz. Amúgy valahol tökre érthető, hogy kellett egy ilyen tápos dög a sztori miatt, mert az AI olyan rosszul manőverezik, hogy kellettek ilyen korcsok amik kibírják az állomások tűzerejét, amíg kényelmesen keringenek körülöttük, mert ugye az állomás nem mozog, szép kényelmesen van egy helyben. Hihetetlen, hogy egy-egy ütközet még SETA mellett is hogy elhúzódik, mert az AI nem tudja épp merre forduljon. Nagyon hiányzik, hogy sk irányíthassam a rombolókat. Azon kívül már bánom, hogy legyártattam magamnak egy Sucellust, azt hittem ez az IHC tök buli lesz, de még egyszer nem láttam vele lőni, mert minden nagyobb ellenfelet oldalazva közelít meg. OLDALAZVA, mikor amúgy egy tök keskeny hajó lenne és szemből lenne a legkisebb célpont és a legerősebb lövege is az orrán van, nulla kitérítési lehetőséggel és erre a szentem a célpont fölött-alatt-mellett repked el és úgy harcol.
Ezen kívül még gyártattam egy Fulmekront, potom 114 millába fájt, vele és a sztorihoz kapott Taranissal becserkésztem egy Atlas Arawnt, hogy a Fulmekron is átessen a tűzkeresztségen, szegény Taranisra egyedül nem lehet rábízni semmit, ami durvább egy spacefly-nál, egy kommersz Xenon platform úgy megizzasztja, hogy hull sérülés nélkül nem jön ki a csatából, illetve eddig négyből háromszor nem jött ki, egyszer valami csoda folytán 2%-os pajzs mellett túlélte, valahogy jó irányba fújta a napszél vagy nem tudom, sikerült véletlenül optimálisan helyezkednie, mert a többi esetben jó volt, ha 70% hull meg a modulok háromnegyede megmaradt egy olyan harc után, amiben egy fele annyi löveggel sem rendelkező ÁLLÓ célpontra kellett lőni, szánalom.
Az Arawn elleni csata sem a várt módon fejeződött be. Eleve egy jó 20 percem elment azzal, hogy a két szerencsétlen, a Taranis és a Fulmekron odaérjen a megfelelő pozícióba, a Fulmekront előbb indítottam támadni, gondolván, hogy a Taranis úgy is gyorsabb és beéri, hát a nagy szart. A Taranis jó másfél perccel lemaradva érkezett meg, addig az 1v1 elég kedvezőtlenül alakult, a Fulmekron pajzsa 50% alatt volt már, az Arawné 73%, azért a Fulmekron tűzerő fölénye itt érződött, hiszen az Arawn-nak háromszor akkora a pajzsa. Nah, Taranis bevetődik, megjött a felmentősereg gondoltam. A boostból nem bírt rendesen lelassulni és belerongyolt az Arawnba, sérülés persze semmi, X3-ban ilyenkor már rég mindkét hajónak csengettek, itt meg lepattant az Arawnról, mintha csak két biliárd golyó találkozott volna, fizikának nyoma sincs, LOL. Ez azt a remek helyzetet eredményezte, hogy a Taranis félig meddig a seggével állt az Arawn felé, majd ügyetlenül forgásba kezdett, de sajnos minek. Az Arawnt annyira nem zavarta sokáig a Taranis. Úgy hogy közben lőtte még a Fulmekront is olyan potom 25-30 másodperc alatt elporlasztotta a Taranist, mintha ott sem lett volna. A Taranis hősi elmúlása közepette azért párat belelőtt az Arawnba, a Fulmekron is tette szépen dolgát, így az Araw-nak nemsokára elfogyott a pajzsa, Fulminak még maradt kb. 20%. Nah, már frankón nyeregben éreztem magam mikor az Arawn beletenyerelt a boostba és csak úgy ott hagyta az ütközetet, meg az összes kiküldött drónját. Nahát, nahát, mi is történt? Két dög nagy hajóval (illetve egyel meg egy viccel) letámadtam az ellen egyetlen csatahajóját, az röhögve kilőtte az én kisebbik ladikomat aztán mikor már vesztésre állt, lelépett és engem meg ott hagyott a Taranis száz milliós roncsával meg Fulmival, aki így nem esett át igazán a tűzkeresztségen. Well played, még sem annyira gyökér az AI, persze az én káromra. :-)
Mi ez a játék?
Goyo2: atyaisten!Pedig te is rengeteget toltad előtte!Ja hogy van magánéleted is? LOL Figyu, maradj a manuális anyagbeszerzésnél.A valóságban is jobban megy, hidd el, ne bízd rá a kőművesre! Az elmegy zabálni meg piázni, majd vagy megveszi a legdrágábbat és a legsz*abbat vagy semmit nem csinál, aztán "bocsi, főnök, nem kaptam a bótba' "
Szóval, manuálisan vásároltass be építőanyagból. Legyen a hajódon azért Architect+ a Triumvirátus (Captain, Def.Officer,Engineer) Lóvé sem kell nekik, úgyis a te számládról vonja le. Olvasd el a leírásomat, abban adtam alap mennyiségi tippeket. Albion-os és Omicron-os állomásokhoz más kell!
Az a gyár látómezejét hivatott növelni, az építész a sajátját használja. Az építésznél, és a hajóknál is külön tudod állítani a hatótávot, zóna - szektor - rendszer - (galaxis, úgy emlékszem ezt csak móddal), ha egy hajót rendelsz az építészhez, akkor a hajó a kőművesnek beállított hatósugárban fog kereskedni.
Köszönöm a gyors választ. De ahogy nézem a nagyobb radar, amitől messzebb fog látni, az az épités végén fog elkészülni,akkor meg már mindegy. Na akkor megyek bevásárolni.
jól csináltad, az építészhez kell rendelni. A kérdés, hol építkezel, ha hatósugáron belül nincs olyan gyár ami gyárt olyan alapanyagot (adott árban) ami kell neki, akkor körözni fog. Célszerű a manuális vagy a külső beszállítók igénybevétele.
2 év után megint nekiestem a játéknak. A HOL verzioval kezdtem Free módban. Csak az lenne a kérdésem, hogy hogyan rendeljek egy hajot egy épülő gyárhoz hogy beszerezze a nyersanyagot az épitéshez. Még mindig nem működik ez? Ha az épitészhez rendelem, (ott megadva a helyes opciot) akkor is csak patrol üzemmódban bénázik a hajo. Sirni fogok ha minden kézzel kell összeszednem.
köszi Üdv Goyo
Na igen, jobban belegondolva jelen állapotában is azért panaszkodnak az emberek, hogy sokáig tart a dokkolás (asszem erre is van mod), amúgy meg én is amint tudtam, azonnal megvettem a docking computert... De azért érdekes és immerzív lenne, ha lenne benne tényleges dokkolás.
A nagy hajóknak van boostere, azt használják, hogy a zónák között közlekedjenek (nem követik a highwayeket, hanem egyenesen zónából zónába repülnek, ami gyakran jóval rövidebb utat jelent). Ezt ki is lehet használni, dokkolsz a hajón, vagy egyszerűen közel maradsz a hajóhoz, mert van gravitációs terük, ami magával húz. A szektorok között a jumpdrive-val ugranak, 100 üzemanyagot felhasználva minden ugrásnál, értelem szerűen ezt is ugyan úgy ki lehet használni gyorsabb közlekedésre...
1. Ezzel én is egyetértek, nincs nagyon hozzáfűzni valóm. 2. Na ez érdekes, mert az elején én is hiányoltam, aztán visszagondoltam, hogy mi volt a korábbi részekben, hát docking computereztem állandóan, szinte sosem dokkoltam manuálisan. Inkább az bosszant, hogy a jelenlegi megoldás csak 750 méteren belül működik, tök jó lenne, ha már néhány km-ről is lehetne dokkolni, úgy is az animáció szerint Yisha végzi a manővert vagy valami állomás automatika. 3. Ez a highwayes cucc a Freelancerből lett szerintem átemelve, ott volt nagyon hasonló és remekül működött, itt sem rossz, de ezen kívül nagyon hiányzik még egy cruise engine is, azt is átemelhették volna ide. A boost nem ugyanaz. Apropó cruise engine, mintha a nagy hajóknak amúgy lenne valami ilyenje, mert sosem látom őket utazni a highway-en, de mellettük ilyen 1500-2000 m/s-al hasítanak alkalmanként. 4. Már az előző részekhez kapcsolódóan sem értettem a sírást a térképek miatt, szerintem akkor is és most is teljesen átlátható és könnyen kezelhető az összes térkép funkció. Nekem ezzel soha semmilyen problémám nem volt egyik részben sem. Szerintetek hogy lenne jobb a térkép? Mit változtatnátok rajta?
Pont ezzel a moddal szöszöltem tegnap, mert mikor kicsomagolta duplikálta az egyik könyvtárat én meg nem vettem észre és simán csak bemásoltam, aztán csak néztem miért nem működik, de végül persze működésre bírtam. Megérte, mert iszonyú jópofa, a recroom szerűség ajtaja pcit bugos, mert néha átclippel a falon és eltűnik, de üsse kavics, úgy sem megy oda be senki :)
Egyébként, akit érdekel, itt letöltheti a Rebirth 4.0-val kompatibilis Capital Ship Bridge modot. Én még nem próbáltam, de jól néz ki.
1. Egyetértek. Az ideális az lett volna, ha a Skunk hasonlóan modulos felépítésű lett volna, mint az állomások. Tehát az elején egy kis M6-osként indul, de később modulok hozzáadásával egy hadihajót lehet belőle építeni, vagyis hogy a Skunk nem csak papíron, hanem méretileg és külsőleg is változzon. 2. Ezzel is egyetértek. Minden hajónak, még a legkisebb mass trafficot alkotó járműveknek is tökéletesen meg vannak csinálva a dokkolási animációi. Viszont ami érdekes, hogy szerintem gondolkodtak a Skunk dokkolásán is, mert igazából csak a játékban már jelenlévő dolgoknak kéne funkciót adni/animálni. Amire gondolok:
A Skunknak elméletileg fizikailag is van hol landolnia, habár igazán csak a Station Administration dokkjába fér be jelenleg, a többi dokk méretét jelentősen (min. 25%) meg kéne növelni, hogy a Skunk beférjen:
Az állomáson belül a dokkoló rendszer működése is eléggé átgondoltnak tűnik. A platform, amire a Skunk leszáll, nyilvánvalóan mozgatható (lenne). Én úgy képzeltem el a működését, hogy a platform a bejárati nyílás alá emelkedik, arra leszáll a Skunk, és a karok a platformot onnan lejjebb mozgatják oda, ahol a jelenlegi helyzetében van:
Persze a legnagyobb baj ezzel, hogy az állomás belső terei külön töltődnek be, és nem egyidejűleg léteznek a külső világgal (méretileg sem egy az egyhez az arány), habár ez még mindig megoldható lenne, ha a landolás közben töltődne be minden. Viszont ott a másik dolog is, hogy az egész dokkolási manőver meddig tartana. Szerintem az Egosoft mérlegelte, hogy mennyi erőforrást igényelne mindezt leanimálni és leprogramozni, és úgy döntöttek, hogy nem éri meg. Vagy ami a legegyszerűbb megoldás lenne, ha a Skunk is azokat az egyszerűen berepülős dokkokat használná, amit a hajók többsége amúgy is használ (nyilván ehhez kissé meg kéne változtatni a belső tereket):
3. Nekem a Highway rendszerű utazás kifejezetten tetszik. 4. A "térkép rendszer" alatt mire gondolsz? Az UI-ra? Az tényleg nem valami felhasználó barát, főleg amíg megszokja az ember.
Amin én a az 1. és 2. ponton kívül változatnék, és összefügg a 2. ponttal, az az állomások belső tere. Szerintem lehetnének sokkal kisebbek, az NPC-k kisebb területen koncentrálódnának, a belső terek viszont cserébe lehetnének kicsit változatosabbak. Nem is kéne újakat csinálni, csak a meglévő modulokból kisebb és kompakatabbakat csinálni, kb. mint a mostani Spacecraft Workshop-ok.
Ha modot hiányol, akkor a mentés XML-jéből vágd ki a modra vonatkozó extension szekciót. Mikor hibásan másoltam be (dupla könyvtár szerkezetbe került) az egyik modot és nem működött, akkor én is megszívtam vele, mikor ezt javítani akartam, mert csak később tűnt fel, hogy nem igazán működik, ekkor kiszerkesztettem a mod sorait az XML-ből, majd simán csak elindítottam a játékot és már működött is. Sima notepad-el meg tudod nyitni, de a Notepad++ szépen, olvashatóan megjeleníti az XML-t.
TC-ben a CLS meg a Mosquito Defense az nem alapból volt benne? Sztem csak a Reunion idején volt mod, amúgy való igaz, hogy nagyon sok mod be lett emelve későbbi verziókba. A többi általad felsoroltat nem használtam, tényleg viszonylag mod szűzen toltam az X3-akat, az AP teljesen kimaradt. Najó, többnyire már ízlésről vitázunk, majd visszatérünk a többire, ha szignifikánsan több órát öltem bele. :)
Urak nekiültem ma újra a játéknak de van egy kis gond. Mikro lagg vagy Shutter vagy minek hívják ütötte fel a fejét. Sosem volt ilyen gond de ma akadt össze vissza. Lehetséges ,hogy valamelyik mod nem friss? Utoljára két hónapja inditottam el de akkor ment minden gond nélkül. Gondoltam visszakapcsolom a ködöt, hátha jobban bírja a gép (i7 4470+GTX980Ti 16GbRam) de akkor meg a mentett állásokat nem akarja betölteni a mod hiánya miatt. Van valakinek valami ötlete?
En sokmindenben egyetértek veled. Ami nekem csalódás a Rebirth-ben, az konkrétan 4 dolog: 1. Az egyetlen irányítható hajó egyáltalán nem volt rossz ötlet, de a megvalósítástol en többet vártam. Ha itt egy MassEffect megoldás lett volna, rendesen bejárható es kidolgozott hajó belsovel, normálisan megcsinált crew-el, akkor azert lényegesen jobban szorakoztam volna, bele élhetőbb lett volna. 2. Elethu dokkolas szinte teljes hiánya. Ezt mar leírtam párszor, de mai napig hiányzik nekem. Elite-ben sem az igazi a bevezető fények hiánya miatt, de ott legalább komoly szimulátor érzése van az embernek. Itt meg csak katt az ikonra a világűr közepén lebegve es hopp, a lenyíló ajtó mögött mar egy állomás van. Kiábrándító nagyon. 3. Highway rendszerű utazás. Nem jo! 4. Térkép rendszer. Bar ebbe az előző részek sem voltak eppen etalonok, de itt meg csak rontottak rajta sajnos.
Egyebekben szerintem kivalo jatek lett igy a végére.
"- Bár még csak nevetséges 9 órát öltem bele, de már most látom és a térképeket tanulmányozva is evidens, hogy sokkal kevesebb rendszer van, sokkal kisebb a bejárható világ..."
Nagyon nem. Gondolom észrevetted, hogy a Rebirthben a térkép teljesen másmilyen, több szintű. Vannak a naprendszerek, azokon belül vannak a szektorok, és a szektorokon belül vannak a zónák. Na most a zónák azok nagyjából az előző játékok szektorainak feleltethetők meg méretüket és funkciójukat tekintve. Ha csak az alapjátékot veszem, akkor ha jól számolom van 110 zóna. A Teladi Outpost és Home of Light DLC-k még hozzátesznek ehhez kb. 80-at. A zónák közül némelyiket csak úgy találod meg, ha letérsz a bejárt útvonalról. Nem tudom, hogy hol jársz a fő küldetésben, de annyit megsúgok, hogy nem az a két naprendszer az egész Univerzum, ami az elején elérhető... A két DLC-vel együtt óriási a bejárható terület. Vagyis a bejárható világ szerintem inkább éppen sokkal nagyobb, bár egy az egyben nem lehet összehasonlítani a régivel. Az új Univerzum felépítése az, amit biztosan nem cserélnék le az X3-aséra.
"- Sokkal kevesebb fegyver, annyira nem egyediek, mert a pulse maser és a particle repeater között működésben nem sok különbség van, a plasma cucc is egy egy síkú lassú gombóclövő, ami jópofa az Inertial Hammer ami egy űrshotgun gyakorlatilag. Az egyáltalán nem igaz, hogy a korábbi részekben nem volt lényegi különbség a fegyverek közt, sokkal több kategória volt, ajánlom figyelmedbe a TC-hez megírt guide-om, még biztosan elérhető a TC topicjában. Emlékszem órákat szántam arra, hogy kiszámoljam a PSG és PBG területre ható fegyverek effektív sebzését különböző hajókon és távolságokon, hol van ehhez képest a mostani állapot?"
Hát végülis akkor egy AR-15 és egy GAU-8 Avenger között sincs sok működésbeli különbség. Az X3 amúgy pont ilyen "egy síkú gombóclövőkkel" van tele. Igen, a TC/AP-ban rengeteg fegyver van, de pont működésben nem nagyon térnek el egymástól. Az egyik zöld gömböt lő, a másik pirosat, a harmadik kéket, az egyik kicsit többet sebez a másiknál, a másik kicsit gyorsabban lő az előzőnél. De mind ugyan annak a néhány fegyvernek a variációi, minimálisan eltérő vizuális effektusokkal. Mindezek kiegyensúlyozása meg megint egy másik téma... A régi fegyverek most is megtalálhatók a játékban, csak más néven és nincs belőlük n+1 variáció. Nekem pont ez nagy választék annyira nem hiányzik. Így, hogy nincs tucatnyi variáció gyakorlatilag ugyan abból a fegyverből, nincs szétaprózva a gyártásuk, és nem kell órákat tökölni azzal, hogy felszereljem a hajót (vagy csaljak a klónozással), vagy dühöngjek a nem működő gazdaság miatt, ami miatt sehol sem találni azt az egy bizonyos fegyvert, ami nekem kell. Az Egosoft meghúzta ugyan azt, amit a Bioware a Mass Effect 1 és 2 között.
"- Rakéták dettó, bár itt még nem próbáltam az összeset, de nagyon kurta az összesnek a hatótávolsága."
A hatótávolságukról itt egy táblázat. Az elején, amikor gyengébb és lassabb a Skunk, jól jönnek, ha sok ellenség támad egyszerre, az erősebbek meg kifejezetten jók a nagy hajók ellen. Hozzá kell tegyem, ha már hasonlítgatunk, hogy az TC/AP-ban viszont csak arra voltak jók a rakéták, hogy eladjam őket, és ezen még a modok sem tudtak igazán segíteni...
"Az ellenséges vadászok harc közben összesen kétféle manőverre képesek, vicc milyen könnyen lehet őket lelőni, csak idő kell hozzá, mert a fegyverek amúgy gyengék. Azzal például totál nem tudnak mit kezdeni, ha megállok egy helyben, elég bénán manővereznek akkor körülöttem."
A TC/AP-ban bezzeg mennyivel jobban manővereznek és mennyivel veszélyesebbek! Vagy mégsem. Azt is vedd figyelembe, hogy nem egy M3/M4/M5 vadászgéppeb ülsz, A Skunk egy M6-osként indul, de később inkább már egy M7-es erejével rendelkezik, és a kisebb vadászok inkább már csak olyan idegesítő dolgok lesznek, mint a legyek.
"Az űrhajó típusokból sokkal kevesebb van, mint korábban, de persze ez nagyban köszönhető annak is, hogy két komplett faj ki van hagyva és a Splitek is csak mutatóban vannak, hogy ne felejtsük el őket teljesen."
Valahonnan el kell kezdeni. Jóval több dolguk lett volna, ha minden fajnak ilyen részletes állomásokat és hajókat kellett volna csinálni. Lehet ezért. Ez van. Majd a következő játékban benne lesznek.
"A nagy hajók és állomások nagyon szépen ki vannak dolgozva, de a kicsik viszont nem, minden új vackot körbe kukkolok F3-al és a kisebb hajók szerintem részlet gazdagabbak voltak az X3-ban és folyatásaiban."
A hajók és állomások a másik olyan dolog, amiben az X3 és a Rebirth két külön dimenzióban van, nem is lehet őket egy lapon említeni. Az X:R-ben iszonyatosan jól kinéző és realisztikus hajódizájnok vannak, komolyan amikor ezeket a hajókat nézegetem, akkor fáj igazán, hogy nem lehet velük repkedni. Sajnos akár mennyire is szeretem az X3-at, a hajódizájnban és részletességben a _közelébe_ se megy a Rebirthnek. Legalábbis engem személyesen a Rebirth ezzel kilóra megvett.
"- Ha már hajók, az évtizedes M1, M2...M8 rendszert mi a fenének kellett elhagyni? Persze, új játék, hallottam már a mesét, az X-BTF után az X2 is gyökeresen új volt, de ehhez akkor sem nyúltak, most meg minek? Totál összezavar a jelenlegi rendszer. Tudom, van rá mod, ami visszaállítja azt a nevezéktant. De ha már itt tartunk a korábbi hajó típusokból is csak a Xenonok maradtak meg, és a Katana, kérdem én hol van egy , ami meghatározó és központi hajótípus volt amióta az X-Univerzumban játszani lehet még akkor is, ha minden játékban lecserélték a modelljét? Vicc."
Nem tudom, de én is inkább a régi jelölést preferálom az "XS,S,M,L,XL" helyett, habár logikailag a régi is egy katyvasz, de informatívabb. A Colossust, ha annyira hiányzik, meg lehet találni, csak nem teljesen olyan formában, ahogy régen :D Egyébként az Arawn enciklopédiabeli leírásából arra lehet következtetni, hogy vele váltották le a Colossust még mielőtt a kapuk lekapcsoltak, mert Argon Prime-ban gyártották le az elsőt...
"- Egyszerre csak egy fegyverrel lehet lőni? Mint valami tucat FPS-ben? Mi ez már? Az előző részekben volt egy fasza grouping, négyféle állapotot el is lehetett menteni, itt ez nagyon hiányzik."
"Nézzükcsakmiberúghatokmégbele...". Ez nem az előző részek. Ha azokkal akarok játszani, akkor feltelepítem őket, és azokkal játszok. És akkor majd lőhetek 8 különböző nevű, statokban minimálisan eltérő, szinte ugyan olyan effekteket használó fegyverrel.
"A nagyobb hajóknak nem lehet egyéni parancsokat adni, hogy melyik lövegtoronnyal mit csináljanak vagy legalábbis én nem találtam meg."
Nem lehet, de az 5 csillagos Defense Officerem eddig jó munkát végzett... Bár az ilyen típusú dolgokra is készült már jónéhány mod, nekem eddig nem hiányzott. Az én tapasztalatom eddig az, hogy a hajók elég jól tudnak magukról gondoskodni. Persze más ha IS vagy OOS vagy...
"Ha belegondolok a TC-hez talán csak két modot használtam az évek során, itt meg máris hatnál járok, pedig épp hogy csak elkezdtem a játékot."
Hihető... én például rengeteget használtam: MARS, CAG, CLS, Missile Defense Mosquito, CODEA, Salvage Claim Software, és még egy csomó, amire már nem is emlékszem, hogy az olyan teljes overhaul modokat, mint az XTC, ne is említsem... Most lehet, hogy ezzel is arra akartál utalni, hogy annyira szar, hogy egy rakat modot kell hozzá használni, hogy játszható legyen, de akkor ugyan ez hatványozottan elmondható a régiekről is, mert azokban is rengeteg hiányzó vagy hibásan működő funkciót a modok orvosoltak, sőt az Albion Prelude gyakorlatilag egy nagy modgyűjtemény...
Egyebkent, ha mar UI szoba került, akkor nálam a mindenki által utált x3 Reunion UI-ja volt a favorit. Billentyűzettel minden másnak gyorsabban tudtam benne navigálni, a többit sosem tudtam megszokni igazán.
Skacok az Escort mission-ök mindegyike bugos? Elvállaltam egyet Glaring Truth-ban, mert Easy és majdnem egy millát hoz a konyhára, egy Mercancias-t kell kísérni, de már öt kört mentünk a trade lane-ben és nem akar sehova sem bedokkolni, vége lesz ennek egyszer vagy inkább hagyjam a fenébe és inkább Patrolozzak? Valami Solar Energeticsbe akar menni, de csak megy körbe-körbe.
Nagyon szépen köszönöm a linkeket, az elsőt ki fogom próbálni. A többire sorrendben reagálnék. Mivel ős X-Universe látogató vagyok, így sikerült felvennem a sztori fonalát. Értem, hogy miért ellenséges a PMC, én csak azt kifogásoltam, hogy mikor rám lőttek és én meg visszalőttem olyan üzeneteket kaptam, mintha ok nélkül én kezdeményeztem volna a csetepatét (mint amikor egy neutral hajóra vagy állomásra lősz rá), pedig nem, egyáltalán nem viselkedtem előzőleg erőszakosan. A fő sztorit mindenképpen meg akarom csinálni, mert mindig érdekelt a sztori a korábbi játékokban is, majd utána jöhet a freeplay. A Rahanasom tudtommal kereskedő hajó volt, nem hadihajó, mégis kipipálták. Végig az a parancs volt neki aktív, hogy kövessen engem, tehát mikor DeVries először megnyílt még mindig ez a parancs volt érvényben, mégsem jött utánam, egyszerűen eltűnt, nem értem hol hibáztam. Az állomásos sztorit nem tudtam, azt hittem mindenképpen maxra kell scannelnem, hogy az összes fajta árú és küldetés elérhető legyen, így már nem annyira elkeserítő a szitu, köszi az infót. Insider embereket itt-ott már sikerült szereznem, miután teljesítettem a smalltalk opciókat, ez a minigame még jópofa is és nem tart 20 percig. Értem, hogy teljesen új játék, de én nem is az X3-al kezdtem, hanem a legelső X-BTF óta ezzel a világgal tartok, így nem idegen tőlem, hogy csak egy hajót irányíthatok sajátkezűleg, X-BTF-ben is így volt, a Rebirth sok szempontból így visszatér az eredeti szellemiséghez, nincs is ezzel semmi baj, ezt nem is kifogásoltam. A bonyolult UI sem probléma, imádtam elveszni a korábbi részek menüiben is, mindennek megvolt a helye és viszonylag jól ki volt dolgozva, itt is úgy tűnik, hogy ez a része rendben van.
A lebutítást a következőkre értem: - Bár még csak nevetséges 9 órát öltem bele, de már most látom és a térképeket tanulmányozva is evidens, hogy sokkal kevesebb rendszer van, sokkal kisebb a bejárható világ, két komplett faj hiányzik (Boron, Paranid), tudom a sztorit, hogy miért, bullshit, így volt kényelmes, a sztorit a készítők írják, majd biztos jönnek DLC-kben 2022-ig. - Sokkal kevesebb fegyver, annyira nem egyediek, mert a pulse maser és a particle repeater között működésben nem sok különbség van, a plasma cucc is egy egy síkú lassú gombóclövő, ami jópofa az Inertial Hammer ami egy űrshotgun gyakorlatilag. Az egyáltalán nem igaz, hogy a korábbi részekben nem volt lényegi különbség a fegyverek közt, sokkal több kategória volt, ajánlom figyelmedbe a TC-hez megírt guide-om, még biztosan elérhető a TC topicjában. Emlékszem órákat szántam arra, hogy kiszámoljam a PSG és PBG területre ható fegyverek effektív sebzését különböző hajókon és távolságokon, hol van ehhez képest a mostani állapot? - Rakéták dettó, bár itt még nem próbáltam az összeset, de nagyon kurta az összesnek a hatótávolsága. - Az ellenséges vadászok harc közben összesen kétféle manőverre képesek, vicc milyen könnyen lehet őket lelőni, csak idő kell hozzá, mert a fegyverek amúgy gyengék. Azzal például totál nem tudnak mit kezdeni, ha megállok egy helyben, elég bénán manővereznek akkor körülöttem. - Az űrhajó típusokból sokkal kevesebb van, mint korábban, de persze ez nagyban köszönhető annak is, hogy két komplett faj ki van hagyva és a Splitek is csak mutatóban vannak, hogy ne felejtsük el őket teljesen. - A nagy hajók és állomások nagyon szépen ki vannak dolgozva, de a kicsik viszont nem, minden új vackot körbe kukkolok F3-al és a kisebb hajók szerintem részlet gazdagabbak voltak az X3-ban és folyatásaiban. - Ha már hajók, az évtizedes M1, M2...M8 rendszert mi a fenének kellett elhagyni? Persze, új játék, hallottam már a mesét, az X-BTF után az X2 is gyökeresen új volt, de ehhez akkor sem nyúltak, most meg minek? Totál összezavar a jelenlegi rendszer. Tudom, van rá mod, ami visszaállítja azt a nevezéktant. De ha már itt tartunk a korábbi hajó típusokból is csak a Xenonok maradtak meg, és a Katana, kérdem én hol van egy Colossus, ami meghatározó és központi hajótípus volt amióta az X-Univerzumban játszani lehet még akkor is, ha minden játékban lecserélték a modelljét? Vicc. - Bár még nem próbáltam sok mindent, de repülés jellegű parancsokból mintha kevesebb lenne, mint korábban. - Jöttek be új funkciók, sok is, de sok ki is esett, nincsenek műholdak, WTF? - Egyszerre csak egy fegyverrel lehet lőni? Mint valami tucat FPS-ben? Mi ez már? Az előző részekben volt egy fasza grouping, négyféle állapotot el is lehetett menteni, itt ez nagyon hiányzik. - A nagyobb hajóknak nem lehet egyéni parancsokat adni, hogy melyik lövegtoronnyal mit csináljanak vagy legalábbis én nem találtam meg. - Kevés fajta szoftver.
De hogy írjak a pozitívumokról is. Amik nagyon tetszenek: - Pajzs effektek végre vannak. - Néhány új hang effekt eszméletlen milyen jó lett. - Lehet űrállomásokon császkálni, még ha szinte minden állomás is ugyanúgy néz ki és repetitív lesz egy idő után, egyelőre még élvezem. - Bejön ez az egy hajós és legénységes móka, sokkal életszerűbb, mint a korábbi, minden hajód automata, a flottádban egy lélek nem szolgál megoldás. Jó ez a Skunk is, de egy rohadt turret azért elfért volna rajta, na meg a fegyveres részével nem vagyok kibékülve, amit feljebb írtam. - Side küldiből mintha többféle lenne, még csak néhányat csináltam, de tetszettek.
Kérdés: Úgy láttam, hogy a hordozókba mintha csak drónokat lehetne pakolni, a vadászokat nem lehet beléjük gyűjteni? Hogy fog működni a Skunkon a jumpdrive? Csak rendszerek közt lehet ugrálni? Moddal gondolom van mindenféle szofisztikált free meg focused jump lehetőség, de megpróbálom minél kevesebb moddal tolni az elején, már így is sokkal többet használok, mint anno a korábbi részekhez. Ha belegondolok a TC-hez talán csak két modot használtam az évek során, itt meg máris hatnál járok, pedig épp hogy csak elkezdtem a játékot.
Hát ha csinálod a főküldetést, és érted, hogy mi történik, akkor azon sem lehet meglepődni, hogy miért lesz ellenséges a PMC. Ha nem csinálod a fő küldetést, akkor értelemszerűen nem lesznek ellenséges veled, de ha nem akarod a fő küldetést csinálni, akkor meg eleve ott van az a rengeteg másik gamestart. Én például a Rahanast és a Taranist is az első adandó alkalommal DeVriesbe menekítettem (de logikusan belegondolva sem jó ötlet bármit is ellenséges területen hagyni), ezért nem is vesztettem el őket. Úgy tapasztaltam, hogy a PMC csak a hadihajókat és téged támad, a kereskedő hajókat békén hagyja, és továbbra is vígan lehet kereskedni Albionban a nem PMC állomásokkal. Az állomásokat nem kötelező leszkennelni 100%-ra, az igazából arra jó, hogy árkedvezményt vagy jobb vételi árakat kapj egy bizonyos ideig. Ha effektíven akarsz kereskedni, akkor a legfontosabb, hogy az állomásokon rábeszélj egy embert, hogy frissítse neked az adott állomás ajánlatait. Minél több időt fektetsz bele, annál jobban jársz. Különben pedig úgy kell hozzáállni a játékhoz, hogy nem egy Albion Prelude féle újabb kiegészítő, hanem egy teljesen új játék, új motorral és új játékmechanizmusokkal, amit saját magában kell értelmezni, nem az elődei viszonylatában. Az X játékok jellemzői viszont ugyan úgy benne vannak, első ránézésre bonyolult és viszonylag hosszú a tanulási idő, és az UI-hoz ugyan úgy hozzá kell szokni. Összességében véve szerintem sokkal részletesebb és komplexebb, mint az elődei, és nagyon nem igaz, hogy lebutították volna. A kereskedés messze nem olyan egydimenziós, mint az elődöknél, ahogy az állomásépítés is sokkal részletesebb és kifinomultabb. Az állomások és a hajók részletessége szerintem egészen elképesztő (pl.: amikor a Rahanas kereskedik, akkor ténylegesen kis drónok szállítják az állomás és a hajó között az árut, meg hasonlók). Fegyverekből tényleg kevesebb van, de legalább teljesen különböznek egymástól. Az előző X-ekben rengeteg fegyver volt, nagy volt a választék, de lényeges különbség a nagy részük között nem volt. A legnagyobb és legszembetűnőbb különbség a régiekhez képest, hogy közvetlenül csak egy hajót lehet irányítani. Ennek ugyan úgy megvannak az előnyei és hátrányai is. Nekem például tetszik és szerintem nagyon immerzív, hogy a hajókba legénységet kell venni akiknek parancsokat lehet adni, le lehet a nagyobb hajókra szállni és a fedélzetről figyelni a külvilágot, stb. És nem mintha az előző részeket törölték volna a téridő kontinuumból, hogy azokkal már nem lehet játszani... :D
Igen, jó a memóriád, írtam néhány guide-ot a TC-hez anno, hajó foglalás, corporate missionök, rakéták, fegyverek, hajók, IS-OOS harc eljárások, de rég is volt :)
XML-be már beleszerkesztettem tegnap, adtam magamnak egy kis pénzmagot cserébe, hogy minden pénzem lenyúlta a játék mikor lenyúlta a Rahanast benne a tőkémmel. Néhány modot már én is feltettem, többek közt a showskills-t meg a Skunk legénység kapacitást, utóbbi érdekes baleset volt, mert volt bent három csajszi hátul és miután feltettem a modot kettő közülük eltűnt, csak a captain maradt, fura... Tudsz ajánlani valami modot a station scan megkönnyítésére? Rettentő repetitív és monoton ez a minigame, nem élvezem. Építkezésbe még nem szagoltam bele, de már előre félek tőle, néztem róla video guide-ot is, pöcsölős lesz :) A saját hajógyár nagyon gáz, hogy alapból nincs benne és moddal kell hozzáadni, a korábbi játékokban a PHQ megjelenésével lehetett bármit gyártani, azért ez már alap.
Gunslinger! Én meg anno a te írásaidat olvasgattam a TC-hez. Nos az van, hogy egy kicsit mást akartak csinálni, máshonnan közelítették meg az egész X univerzumot. Némely elemek azért maradtak a régiben, mert nem volt érdemes hozzányúlni. (IS-OOS rendszer) De az építkezést a végletekig bonyolították. Hajófoglalás, (ha jól emlékszem a te asztalod volt) egészen megreformálták. Hadd ne soroljam őket. Úgy kell nekiállni, hogy ez tulajdonképp más. Ha az X3-at keresed benne, akkor csalódni fogsz! Mi is beleborítottunk itt páran 1-2-3 ezer órát ebbe a Rebirth-be, X3 rajongóként. Az csak nem volt véletlen!?!?!?
Azt a Rahanast, alias: Kistepsi. Buktad! Így van megírva! (Bár mintha módosították volna így a vége felé, hogy megmaradjon) Az állomás szkenner egy játék a játékban. Mint még sok más is, amik az X3-hoz képest újítások.
"Mi" a nekünk nem tetsző, fárasztó, bosszantó dolgokat módosításokkal hidaltuk át. (Több alkalmazott szállítása a borzban, gyárak kereskedelmi tevékenységének kiterjesztése az egész galaxisra, saját hajógyár, etc.) Hogy az XML szerkesztgetést ne is említsem! ;-) Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2016.09.22. 06:58:42
Időközben sikerült rájönnöm, hogy a menüben be lehet állítani, hogy ne killelje a speedet inventory meg stb. nézegetéskor, csak tudnám miért nem ez a default.
Sziasztok,
Szeretnék egy kis segítséget kérni, a napokban tettem fel a játékot, reméltem, hogy az elmúlt két és fél év alatt már kijavították azt a bugtengert, amit kiadtak anno. Vannak érdekes dolgok most is, el nem tudom képzelni mekkora ******** lehetett, mikor először kijött. X3:R-be és TC-be egyenként több ezer órát tettem bele, sejtettem, hogy ez nagyon más lesz, de hogy ennyire... Alig valami emlékeztet arra, hogy ez a játék az X-Universe-ben játszódik. Mindegy is. A problémám, hogy nem igazán értem a játék mechanikát, látszólag tök illogikus egy csomó minden, főleg az előző játékok után. Például azt valahogy ki lehet kapcsolni, hogy haladok szépen valamerre, ránézek az inventoryra vagy bármire és ez a vacak hajó egyből megáll nullára? Auto pilot-al ugyan meg lehet ezt kerülni, de marha macerás így utazni. Ki lehet ezt az idiótaságot kapcsolni legalább egy moddal? Próbáltam rákeresni, még egész sokat vissza is olvastam a topicban, de nem sikerült infóra lelnem. Aztán csinálgatom a sztorit, az elején kaptam egy Rahanast majd jól kikergetett a PMC, most ott tartok hogy a Terran maradvány népség után először megyek vissza Albionba, de a Rahanas már nincs sehol. Ezt örökre buktam? Csomó cucc maradt rajta nem is beszélve a drága pénzen felbérelt legénységről. Aztán ahogy visszajöttem Albionba a PMC egyből nekem esett, én meg visszalőttem, erre elkezdenek szövegelni, hogy nem tolerálják az agressziót de hát basszus ők lőttek rám és lőnek folyamatosan, hiába húzom fel a nyúlcipőt üldöznek szüntelenül és miután leszedtem két vadászt az egész szektor tökre piros lett. Ez bug vagy ilyen elbaszott feature? 4. kérdésem, hogy az állomás scanre van valami egyszerűbb mód, mert egy nagyobbacska állomást olyan 20 perc, míg körbe scannelem, ez tökre nevetséges. Egy csomó dologban tisztára le lett butítva a korábbi X-ek óta. Nevetséges hogy milyen kevés fajta fegyver, rakéta, hajótípus na meg felszerelés érhető el. Komolyan három féle szoftverből meg 5 féle fegyberből és azok upgradjeiből lehet választani? Tényleg nem fikázni akarom a játékot, mert vannak dolgok amik kifejezetten tetszenek, csak van egy csomó dolog amit nagyon nem vágok, plíz help. Köszi szépen előre is. UI: Kisviku remek guideját már elolvastam, de nem találtam benne mindenre választ.
Ohh megvan(véletlenül:) Tolókart ráraktam "throttle"-ra(eredetileg másra volt állítva) és Invert Axis menüben meg fordítottam rajta.Na így már okés Utoljára szerkesztette: TomStorm, 2016.09.16. 21:18:41
Üdv. Olyan gondom van,hogy a tolóerő gyorsításnál ill.lassításnál csak akkor működik ha ütközésig tolom/húzom tehát akkor kezd gyorsulni és felmenni a csík mikor már maxra toltam. Ennek nem úgy kellene működnie,hogy tudja szabályozni a sebességet?
Pedig ha rájösz, akkor logikus a térkép felépítése, bár kicsit nehézkes a navigáció. A Galaxison belül vannak a különböző naprendszerek (Albion, DeVries, ...), a naprendszereken belül vannak a szektorok (Far Out, Glaring Truth, ...), a szektorokon belül pedig a zónák (Exhautless Mines, Fervid Corona, ...). DeVries-en belül ha Glaring Truth szektorban maradsz, akkor viszonylag biztonságban van a hajód. A többi szektoron keresztül ne nagyon küldözgesd (a nagyobb hajókat, mint a Rahanast már lehet). Albionon belül a kereskedő hajóidat nem fogja bántani a PMC.
Köszi. Eddig olyan üresnek tűnt Devries, de egyre több állomást találok. Nagyon szokatlan a közlekedés és az új szektorok felfedezése is nehézkes egyenlőre. Valahogy nem áll rá az agyam erre a struktúrára, mármint a térképre. A Bulk az Ok hogy bulkot visz, magára a típusra gondoltam. Kicsi raktér, nem tudja magát megvédeni, állandóan rajta kell tartanom a szemem, különben elintézi valami ellen.
Ajánlom, hogy csináld végig a kampányt. Ha megvan a két DLC, akkor még jobb. Rengeteg barátságos szektor/zóna lesz, raádásul a PMC nem támadja meg a hajóidat Albionban, szóval minden másik céggel nyugodtan tudsz üzletelni. A PMC-re nincs is szükséged, mindent (a kampányhoz szükséges dolgokat is) be lehet szerezni mástól. A "bulk" típusú kereskedő hajó meg arra jó, hogy "bulk" típusú árut szállítson (csak azt tud). Utoljára szerkesztette: Pares, 2016.09.11. 12:55:06
Üdv Szakik! Még csak 50 órát raktam a játékba, de úgy érzem kicsit megakadtam. Próbáltam elodázni az összeveszést a PMC-vel, de a story miatt elkerülhetetlen. Azóta kicsit elveszettnek érzem magam. Nem igazán van mivel és kivel kereskedni, a PMC repum -20, még szilikont sem bírok nekik eladni. Badlands Colony-ban irtottam az ellenségeiket, hátha megbékélnek, de eddig semmi. Amit az egyik story küldetés után kaptam hajót (Mercancaias Bulk) na az mire jó? Van benne 999 szilikon, de a kutyának sem bírom eladni. Előre is köszönöm a tapasztaltabbak segítségét.
Ennél már csak az a szebb, amikor a "kiszemelt" gyár annyira tele van áruval, hogy az általunk áhított termék legyártásához, csak tizenötöt tud fogadni egyszerre. Én egy "Bádog" gyárral jártam így, a boldog időkben!
Na szóval, rájöttem mi folyik a Fusion Reactor-ok körül, és hogyan lehet őket könnyedén beszerezni: Ugyebár Albionban van 2db nem PMC által birtokolt gyár (Ship Tech Fab), Buried Treasure-ben és Forge-Welded Mail-ben, amik Fusion Reactor-t gyártanak. Nos azért "nem találni" Fusion Reactort, mert iszonyat nagy rá a kereslet, és amint le vannak gyártva, nagyon gyorsan el is viszik. Szóval amit csinálni kell, hogy ezt a két gyárat 100%-ra le kell szkennelni, kell rajtuk szerezni 1-1 ügynököt, akik figyelik. Utána a gyárt kijelölve és a "Details" gombra kattintva a Production rész alatt meg lehet nézni, hogy miket gyárt (itt a felkiáltójel azt jelenti, hogy nincs a gyártásához elég nyersanyag). De a "Remaining Time" amit ott mutat, az elég megtévesztően csak azt mutatja, hogy mennyi órá gyártásra elég az összes nyersanyag ami a gyárban van, és nem pedig a következő adag legyártásának idejét mutatja. Ahhoz rá kell kattintani az adott árura, megint "Details", és a legfelső sor mutatja, mikor fejezi be a követekző adagot (nem tudom pontosan mennyi idő az egész gyártási ciklus, de kb. 12 percet kellett várnom miután megtaláltam), itt van az is, hogy mi kell egy adag gyártásához. Ezt kell figyelni. Amint befejezte, pár másodperc múlva megjelenik a megvásárolható cuccok között, és rögtön le is kell csapni rá.
Amin meglepődtem, hogy a Rahanasomat csak az Albion-DeVries kapunál támadta meg néhány PMC vadász (oda és vissza is), amik néhány százalék pajzs lelövésére voltak képesek, többre nem. Albionon belül teljesen figyelmen kívül hagyták, nem támadt a Rahanasra senki (a Defense Officer védekezésre van állítva). Persze OOS csináltam az egészet. A két gyárból összesen 198 Fusion Reactor-t sikerült így szerezni. Utoljára szerkesztette: Pares, 2016.08.30. 01:15:54
Mondjuk eddig nem is igazán kereskedtem, DeVriesben szállítottam néhány cuccot néhány ezres profittal, azóta elűntek az ajánlatok, mintha minden megállt volna, mindenhol van minden, azóta le vannak parkolva Fervid Corona-ban. Albionban meg nyilvánvaló okokból egyelőre nem nagyon erőltetem a kereskedést...
Jó tudni, megszokásból tartottam őket squadban, az elején próbáltam parancsokat adni nekik squadon kívül, és nem reagáltak, gondoltam akkor maradt a régiben (legalábbis úgy emlékszem a 2.0-ban még így működött), azóta nem is próbáltam változtatni Utoljára szerkesztette: Pares, 2016.08.29. 22:24:37
Ezt nem változtatták meg, nekem úgy rémlik, hogy az utolsó áru ki-be pakolás helyszínén kidokkolt, maradt egy helyben, és ment squad nélkül is a biznisz.
A hajóidra szerződtettet legénység képességei fejlődnek ill. fejlesztheted te is (igaz q-va lassan, vagy elég sokat kell neked teperni egy plusz csillagért). A zöldfülű űrgyalogságot lehet edzeni hajófoglalásokkal, érdemes szerény teherszállítókkal kezdeni pl. Rahanas, könnyű préda, lehetőleg olyat keress ami dugig van áruval + lóvé, erősebb hajók esetén hamar belehalnak, lehet (? régebben lehetett) tapasztaltabb marconákat is felvenni sokkal több lóvéért. A Rahanasok túlnyomó többsége a PMC tulajdonában van, ezért ha sokat foglalsz nem igazán fogják bírni az arcodat. Én úgy játszottam, hogy közellenség voltam a szemükben, bár a többség szeret kibékülni velük, úgy izgibb és mindig lehet orozni tőlük valamit amire épp szükséged van ha utálnak. Pl. egy Taranis-t ami alapból harminc milka, jó fél óra alatt el lehet foglalni egy erős csapattal.
Ha hozzárendeled teherhajót a gyárhoz, akkor a menedzser majd teszi a dolgát... A kereskedés nem olyan egyszerű, mint az X3-ban. Fel kell fedezned az állomásokat, az állomások moduljait le kell szkennelned (opcionális, de kedvezményeket vagy jutalékokat kaphatsz, ha megteszed), az adott állomáson "ügynököket" szerezhetsz, akik friss adatokat fognak neked sugározni az állomás ajánlatairól, stb... A "Trade Offers" menüben tudod megnézni a felfedezett keresletet és kínálatot, a "Trade Deals" menüpontban meg ezeknek a profitot hozó kombinációit láthatod. A hajókat úgy tudod parancsolni, ha benne vannak az osztagodban (squad), de arra vigyázz, hogy ha csatlakoznak az osztagodhoz, akkor automatikusan elkezdenek követni. Meg lehet nekik mondani, hogy várjanak, vagy menjenek valahova, de például amint befejeztek minden kereskedést, és nem kapnak más parancsot, automatikusan elkezdenek követni megint, ami problémás lehet bizonyos esetekben.
Egyébként első próbára, és amíg nagyjából rájösz, hogy mi hogyan hány méter, ajánlom a Free Play-t, a Campaign kicsit megnehezíti az életed... Utoljára szerkesztette: Pares, 2016.08.29. 19:21:50
Itt is tudsz parancsnokolni más hajókat, csak te magad nem tudod őket manuálisan vezetni. Illetve itt személyzet is kell a hajókra, akiket pl. állomásokon tudsz felbérelni (de akár kommunikációs menükön keresztül is). Töltsd le a leírást, abból mindent meg fogsz érteni. Még olvasmánynak sem utolsó!
Ebben akkor nem is tudok úgy kereskedni ahogy az X3ban? most hogy más az UI azt majd vhogy megszokom de engem az érdekel hogy nem fejlőik a crew? Magától sosem fog venni eladni, sosem fogja magától beszerezni az anyagokat a gyárnak egy tehergép vagy elvinni eladni?
Hogy őszinte legyek, kb. annyira katasztrófa mint amikor először ültem le az X3 elé. 1 óra szenvedés után feladtam, és jó egy hónapig rá se néztem... A bonyolult UI az Egosoft védjegye...
Ennek nem sok köze van az X3-hoz, ezt már itt is több mint elégszer kitárgyaltuk. De a kezdeti romhalmazból mára egy egészen kiváló programot fabrikáltak, valójában nincs ehhez fogható jelenleg. X3 funkciókból túl sokat ne várj, hiszen ez egy másik vonalat képvisel, eleve csak egyetlen hajót irányíthatsz, más az univerzum felépítése is és szinte a teljes játékmechanika más alapokon nyugszik. Ettől még jó, csak más. Ha nem az X3-hoz méred, akkor nem fog csalódást okozni! Pár hozzászólást görgess vissza, ott megtalálod Kisiku fórumtárs nagyszerű magyar nyelvű leírását a játékról, ez nagyon sokat segít a kezdésben. Én is ezzel kezdtem, mert eleinte nekem sem ment könnyen az X3-tól való elvonatkoztatás. Jó játékot!
Nos mivel nagy X3 rajongó voltam ezért elérkezettnek láttam az időt hogy feltegyem a játékot ma. Rebirth megjelenésekor leszedtem "tékából" hogy lecsekkoljam megéri e a pénzt de inkább hozzá se mertem érni a mai napig. Most viszont kaptam egyet ajándékba havertól mert ő fel sem telepítette a gémet soha...
EZ MI EZ??? könyörgöm ez a gém annyira más hogy semmit sem találok benne...repkedek összevissza, manuálisan köll irányítani a teherszállítót örökké? X3ban volt ha jól emléxem pár cucc amit ha megvettem rá látta az árakat magától kereskedett, itt semmit sem találok, katasztrófa az új felület :(
Én amit találtam potenciális és legegyszerűbb lehetőséget a PMC-vel való viszony javítására, az a Badlands Mining Colony-t folyamatosan ostromló Sovereign Syndicate hajók megsemmisítése... Utoljára szerkesztette: Pares, 2016.08.29. 14:35:10