X Rebirth már csak pár óra! A hétvégén kvázi lelépek errõl a világról, azt hiszem! Remélem nem lesz játszhatatlanul bug-os.
OFF Ha a community összedobja a pénzt, meg is fogják csinálni: http://en.spaceengine.org/index/funding_and_donations/0-26 $35.000 Goal - Gameplay based on space flight simulation, space exploration, research and building - Realistic spaceflight physics with both hardcore fully manual controls and handy semi-automatic controls - Various spacecraft models - Build ships, space stations, and bases on planets - Collecting data about celestial objects using probes and satellites ON
A technológia alklmas rá. A felszínen lévõ épületeket, ûrállomásokat és a karaktereket is lehet randomizálni, nagyjából végtelen számú variációban. De ehhez több fejlesztõ kell és nagy munka lenne. Ezeket a motorokat 1-2 ember fejleszti, és a céljuk sem feltétlen a játék, legalábbis a Space Engine esetében nem errõl van szó. Maga a technológia az, ami számomra érdekes és a benne rejlõ lehetõségek.
Jól néz ki, de a civilizációt is oda tudja generálni a bolygó felszínére? A random generátor szép meg jó, de értelmes dolgokat, nem nagyon fog a bolygó felszínére rakni, csak random hegyeket meg tengereket. Különben a fejlesztõknek kell az egész bolygót lemodellezni, ami nem kis munka, fõleg ha több tucat bolygóról beszélünk.
Én egy ilyen engine-t látnék szívesen egy Rebirth típusú game alatt: Infinity Ahogy a bolygó gyûrûjébe repülve az felbomlik ezernyi aszteroidára, az fenomenális. Nem beszélve a teljesen realtime bolygóra szállásról, sehol egy töltõképernyõ. Milliárdnyi csillag és bolygó véletlenszerûen generálva, procedurális bolygófelszínnel, holdakkal, kettõs csillagokkal, üstökösökkel, mimdennel...Elképesztõ szerintem.
Egy másik hasonló engine, ami már le is tölthetõ: Space Engine
Hehe, igen a bolygóra leszállás.A Microsoftnak volt a...asszem a Freelancer (?) nevû hasonló témájú játéka, ott le lehett szállni a bolygóra is. Igen az igazi pl az lenne ha az Imperium Galactica-t ötvöznék az X-szel :) De sajna leállították az IG3 fejlesztését, melyben még bátyám is részt vett.
Asszem én is maradok az egér+billentyû combonál, az utolsó PC-s dzsojsztikkom az a Gravis Analog Pro volt. Aki emlékszik rá kicsit pénisz alakú volt, de jól mûködött :)) Mihez is használtam?Fogalmam nincs már...90-es években volt. Aztán vettem egy Microsoft Sidewinder FFB wheel-t, az ma már nem is mûködne Win7 alatt, de asszem egyszer toltam vele az X elsõ részét...kormány+pedál szettel ûrhajós játékot! :)
Billentyû a nagy hajókhoz és a menühöz kellett, egér a kicsi hajókhoz.Szerda van, pénteken jelenik meg, én nem Steamezek, megveszem a cd galaxisban.A Skyrim-nél volt a megjelenés napján meghaló szerver, mert egyszerre több millióan töltötték le, ebbõl én nem kérek.Na, mi történik ha 1 nappal késõbb kezdem el tolni? :) Marad még magánéletem :)
Én nem spekulálok. Egér+billentyûzet kombó eddig mindennél jól bevállt.
Én egészen biztos a botkormányt fogom erõltetni dehát ízlések és pofonok. A Reuniontól felfelé csak azt használtam - persze kellett néha az egér és a billentyûzet de van elég programozható gomb a Joystick-omon, hogy csak ritkán kellett mellényúlnom. Amivel tuti nem játszanék semmilyen X játékot az a joypad/gamepad amivel annyira erõltetik a demókban (oké, meg kell fogni valamivel a konzolosokat).
Persze, nincs is ezzel gond, csak léteznek már más megoldások is... Sokkal jobban izgat, hogy a játék miként kezeli majd a joystick-omat. Még 2 nap, és minden kérdésre választ kapunk...Remélhetõleg.
A lényeg, hogy a csillagközi vákuumot nem lehet bebarangolni. Nem mintha sok tennivaló lenne ott. Maximum ha mazochista vagy, és élvezed, ha eonokon keresztül utazhatsz két csillag közt. A teljes, szabadon bejárható "homokozó" a naprendszereken belül lesz. Apropó, a bolygók és holdak ezentúl nem statikus objektumok lesznek, hanem valamilyen pályán mozognak is majd...
Tehát nem lesz töltõképernyõ, de a szektorok között nem lehet kiszállni a superhighways-bõl...Ez kvázi a régi rendszernek felel meg, csak töltés nélkül.
Nagyon várom már a próbát! Egyet sajnálok, hogy nincs bolygóra leszállás...Majd talán az X2050-ben egyszer lesz ez is... Egy ilyen rebirth szerû játék alá egyszer betehetnének egy infinity engine, vagy space engine szerû motort. A felfedezõk álma lenne...
"OK, let me re-iterate and clarify once again. You can leave local highways but you cannot leave superhighways. The difference relates to the spaces that you are traveling between. As has been explained before, you can fly anywhere in the space between zones, but you cannot fly in the space between sectors, which is what the superhighways link together. To those insisting that the superhighway is a "loading screen" because you are locked into it, I can assure you that you are wrong. You still have control of your ship, and you can still see the universe zooming by outside. And yes, what you see is real, not a video.
Perhaps the confusion comes because of the way other games work. In X Rebirth there is no "loading" of different chunks of the game universe like there is in some games, because, as we always have done, we keep the whole universe running regardless of whether you are there or not. The sectors are there, the ships and stations are there, and we only get rid of data associated with little details that aren't needed if you can't see them, like animations.
The reason our older games had loading screens at gates was mainly because we had to load a lot of graphical assets in order to show the new sector you were entering, and that took time. With X Rebirth we have the wonderful thing called multi-threading, which means that we can load those assets in the background, mostly before they are even needed, and therefore we have no need for loading screens. And aside from restoring those little details I mentioned, which it can happily do without interrupting your flight, there is nothing else the game has to do at those times." -CBJ
"There are no loading screens once you're in-game. While you can't leave a superhighway, you still have control of your ship inside it and it's certainly not a loading screen, as you will see. Even gate transitions are pretty much seamless." - CBJ
Én is pre-ordereltem steam-en, de ahogy elnézem, elég nagy marha voltam, Cdgalaxisban csak 9k körül lesz a retail verzió. Jobban megérte volna, bár nem tudni, mikor érkezik.
Bizony, ismerõs téma, ha emlékezetem nem csal, az X2 kiegészítõbõl lett X3 a "túl jól sikerült" motor miatt ;) Szerintem ez egyébként az "új, idegen játék" motorja, csak X témával, mert rájöttek, hogy hiba lenne veszni hagyni a bejáratott nevet.
Hú, erre már nem is emlékszem. Az Egosoft neve egyenlõ az X-játékokkal, butaság lenne mással foglalkozniuk, és valószínûleg ezt õk is belátták. De végül is ha úgy nézzük, elérték a céljukat azzal, hogy egy teljesen új játékot akartak csinálni, mivel a Rebirth nem közvetlen folytatás, mint a Reunion>TC>AP. Jóval utánuk játszódik, új motor, új univerzum, új hajók és állomások, új lett szinte minden. Az X esszenciája megmaradt, a körítés viszont megújult.
Furcsa viszont az, hogy eredetileg nem is terveztek több X játékot, Emlékszem 2009-ben a lesújtó kijelentésre, melyben azt mondták, hogy már dolgoznak egy új, idegen játékon, de X egy jó darabig nem fog készülni. Ahhoz képest... Az egosoft ezek szerint belátta, hogy az X-tõl eltávolodni túl merész lenne.
Így hát az X Rebirth tulajdonképpen nem azért született, mert tervezve volt, hanem azért, mert túl jól sikerült az új motor project. Ismerõsen hangzik a téma, nem? :)
"X Rebirth comes with a new engine that is particularly well benefit from multi-core processors. This gave Egosoft CEO Bernd Lehan at Gamescom in an interview with PC Games Hardware known. That the developers needed this engine, they realized early. Finally, X Rebirth will use features that were "previously seen in any space game." These include the animated and interactive details of the so-called Capital Ships, such as turrets or attachments with specific functions.
The ships were now also in X Rebirth objects with many subsystems and interfaces. If it were not just a single frame (mesh). The different cores of a CPU assist in the calculation of the number of polygons. In addition, managing the CPU cores AI, the Wegfindungssystem, physics and rendering. The engine is based on DirectX 9 It will therefore be used in the promised detailed surfaces no DirectX 11 tessellation. Why this makes little sense, and more, you read it in X Rebirth technique check with our colleagues in the PC Games Hardware."
Tehát többek közt azért kezdtek új motort építeni, hogy több magot is tudjon használni a játék. Magyarán ha 8 magos processzorod van, akkor elméletileg szétosztja a melót mind a 8 mag között...
Azért tegyük hozzá, hogy az X3-hoz képest nem volt nehéz komoly elõrelépést felmutatni AI és útvonaltervezés szintjén. Már csak azt kell megoldaniuk, hogy ne csak 1 magot használjon a játék
Egyetértek, Youtube-on végighallgattam az OST-t, fantasztikus, már alig várom, hogy a játékban hallhassam. A gépigény már megjelent, bár fórumon olvastam, hogy csak hozzávetõleges, valójában lehet, hogy kisebb a gépigénye, mint amit javasoltak. Nagyon remélem, hogy jól optimalizálták, elvégre saját készítésû motor hajtja, érteniük kell hozzá...
Na most, kezdjük ott, hogy az egész játékot 0-ról építették fel, teljesen új, magánfejlesztésû motorral. El is mondták a videókban, hogy az AI-n és a hajók útvonal keresésén sokat javítottak. A másik dolog, ami merõben eltér az elõzõ játékoktól, hogy nincs töltõképernyõ. Én azt hiszem az összes videót megnéztem, és egyikben sem láttam még csak a hírét sem. Így eleve megszûnnek az In Sector és Out of Sector fogalmak. Mivel azt is tudjuk, hogy az "autópályáról" útközben is le lehet kapcsolódni, nem csak A és B pont közt, így szerintem az egész játék valami Skyrim vagy Fallouthoz hasonlatos óriási, töltõképernyõ nélküli sandbox lesz. Na az ilyen játékhoz meg alapvetõen másmilyen AI-re van szükség, gondolom ezért is kezdték 0-ról, mert a régi motor ilyenre nem képes.
Hehe, a fanatikus.Jesszusom, ennyire beleástad magad? :) Ilyen részletességgel leírni, azért nem semmi :) Persze, most még csak találgatunk, majd meglátjuk. Hmm, érdekes,amit mondasz "környezethez viszonyított pálya/pathfinding", na erre kíváncsi vagyok. Szerintem jó lesz ez a gém.Remélem tanultak/tanulnak a hibáikból is, nem lesz az "izgatottan várom az új patchet amitõl majd játszható is lesz" forgatókönyv. Én még mindig a PSG fegyverek a játékot mozaikká lassításán röhögök...
A botok FPS játékokban mindig tökéletesre vannak tervezve, és onnantól bizonyos scriptekkel butítják le õket, hogy esélyt adjanak a játékosoknak.
Az X3 szériában az új fizikai modell miatt nem egészen mûködött a dolog (X2-bõl volt importálva az egész AI, még finomításokkal is alig tudták a pathfindingot optimalizálni). X2-ben a pattern követése viszont egész tökéletes volt.
Most X Rebirth-ben egy teljesen új rendszert dolgoztak ki, amely a környezethez képest alakítja a hajók pályáját, és nem pattern-t követ. Majd elválik, hogy mennyire mûködik, fõleg csata közben.
A respawnoló Xenonokat a God engine mûvelte, az egosoft nem intendálta end game-ként, hogy kiírtasz egy egész fajt. Éppen ezért itt-ott visszarakatta õket automatikusan, melyet ha személyesen láttál elég olcsó megoldásnak tûnt. Persze, jobban is kidolgozhatták volna azt a részét, ám nem volt priorítás, és valószínûleg most se lesz (fõleg azért, mert nem is biztos, hogy ki tudsz írtani egy egész rendszert ezúttal - a városok [melyekre az állomások épülnek] több mint valószínû, hogy elpusztíthatatlanok).
Még egy gondolat: Jó AI-t nehéz programozni.Nézzük meg a botokat az FPS játékokban, nézzük meg ellenfelünket stratégiai játékokban. Általában azzal rontják el a fejlesztõk, hogy irreálisan nehéz és csak csalással nyerni tudó AI-t csinálnak.Stratégiákban mindig 10x-20x erõsebb, FPS-ben meg még ki sem lépsz és fejbe lõ egy lövéssel... Vagy nagyon gyengék vagy borzalmasan erõsek, köztes út nincs.Volt azért jó néhány ellenpélda, de kétségtelen, hogy az emberi gondolkodást nehéz lemodellezni.Tudom, erre is van ellenpélda.
Itt az X-ben nem volt annyira rossz az AI.Mondjuk a Xenon szektorok kitakarítása, majd a "hirtelen felépülõ" Xenon Station-ök a szektor közepén azért érdekesek voltak.Én csak úgy tudtam tisztára pucolni, hogy beálltam egy hajóval oda, ahová a gép "visszarakta" volna a Xenon ûrállomást, így nem rakta vissza és nem lett megint tele ellenséges hajókkal a szektor.
Én inkább megint a gépigénytõl rettegek...szép, jó, gyönyörû, de nálunk is elfut vagy csak NATO gépeken?
Valóban meglehetõsen érdekes volt a támadás, de meg lehetett szokni. Az igaz, hogy ha nem szektoron belül voltál, akkor valami alapján számolta ki az esélyeidet, hogy nyersz-e. Én asszem vesztettem már el 100 millás M2-t, néhány sz*r vadász miatt, azért mert nem abban a szektorban voltam, csak jött az üzi, hogy "one of your ships is under attack" Jó, persze, valahogy meg kellett oldani... Amit korábban a Lasertower-rõl mondtam, hajók esetében is igaz volt.A Lasertower-nek akkor volt esélye,ha szektoron belül voltál és "nézted/láttad", de ahogy az esély kalkulátorra volt bízva, én tucatjával vesztettem el õket. Igaz én gyártottam, de így is érdekes volt...
A nagy hajók kommandírozásáról a szektoron belüli M2-es szerencsétlenkedések jutnak eszembe, amitõl igencsak kiráz a hideg! Ha a mesterséges intelligenciára nem feküdtek rá, akkor sírás lesz a vége!
Fantasztikus zene megy a háttérben. Jajj, már szabályosan olyan izgatott vagyok, mint egy kisgyerek, aki várja a karácsonyi ajándékát!
OFF viku, szerintem nincs törölve a régi accod, az akkor a fórumon használt teljes email címed a user, a jelszó ugyanaz, ami kisviku-hoz volt. Legalábbis se átálláskor, se utána nem lett törölve user, még inaktivitás miatt se... ON Ezt a modulos legót már régen kitalálhatták volna a complexek helyett. Mennyivel pofásabb, egyszerûbb, és személyre szabhatóbb - csak nehogy berezegjen, mint a terran szektorok hatalmas állomásai kezdetben
Wooowww! Jó látom, hogy az ûrállomáson fegyverek vannak?Remélem, igen és akkor azt mondhatom, hogy na végre!
Ugyanis emlékszünk arra, mi volt a védelem csodás ûrállomásainknak:
- ha volt elég lóvé, akkor bedokkolt vadászok, esetleg korvett - ha nagyon sok lóvé volt, akkor Orbital Weapons Platform, de az túl nagy volt, baromi drága és jól kellett elhelyezni. - ha kevés lóvé volt, akkor Lasertower, aminek nehézkes volt a pozicionálása, sok kellett belõle, és csak akkor volt hatásos, ha szektoron belül voltál és segítettél nekik :) - ha egyáltalán nem volt lóvé, akkor maradtál magad :)
A jobb alsó sarokban látható az ablak széle (?). Az egyik cikkben is meg volt említve, hogy az állomáson belülrõl figyelte a kinti csatát. Mivel a nagy hajókra is lehet dokkolni úgy mint az ûrállomásokra, az ûrállomások pedig bejárhatók és belülrõl lehet szemlélni a kinti eseményeket, ebbõl lett levonva az a következtetés, hogy ezt a nagy hajókkal is meg lehet csinálni. Erre utaltak is párszor a fejlesztõk. Persze ez csak spekuláció, majd megjelenés után kiderül az igazság. Az is lehet, hogy egy késõbbi javítással teszik bele. Egy srác az egosoft fórumon jól összegyûjtötte az erre vonatkozó bizonyítékokat:
Egyetértek, tényleg életszerûtlen volt egy 3 kilométeres hajót egyedül vezetni :) Köszi az infókat, vidámabb lettem, úgyis meglátjuk nem egész két hét múlva...
én is sírnék miatta ha valami komolya dolog lett volna ez a capital ship vezetés de mivel csak annyi volt hogy ugyanúgy kellett vezetni mint a többi hajót az kicsit illúzióromboló volt, max pár mod után ért valamit az egész, talán most is ez lesz
Lehet irányítani nagy hajókat is, csak nem egér+billentyûzettel, hanem parancsokat adsz a legénységnek, és valószínû, hogy úgy mint az állomásokat, ugyan úgy a nagy hajókat is be lehet majd járni belülrõl. Vannak képek, amiken egy csatát az állomás belsejébõl figyelsz egy ablakon keresztül, szóval lehet, hogy a csatahajók is hasonlóan fognak mûködni. Szerintem ez a megoldás sokkalta élvezetesebb, mint egy üres, koporsó hangulatú acél konzervdobozt vezetni.
Más.Már most sírok, hogy nem lesz capital ship vezetés.Miért?Miért kellett ezt csinálniuk?Én ezért voltam szerelmes ebbe a sorozatba. Emlékszem anno a Tie Fighternél is Victory Destroyer-t akartam vezetni vagy csillagrombolót, a Freespaceben sem lehetett,max egyszerû parancsot kiadni, a Nexus-ban sem lehetett és sorolhatnám... Ha már ennyire részletesnek hirdetik (vagy olyan is lesz), most mibõl állt volna ezt is megoldani? Kiadok 70 millát egy rombolóra, amit még kb. ugynaennyiért felszerelek, és még csak nem is vezethetem?
Ha jól emlékszem én egér+billentyû párossal toltam.A dzsojsztik (á lá Commodore Világ) sem rossz, bár utoljára asszem 15 éve toltam. A humoros, hogy néhány ûrhajós játékhoz is ajánlanak kormány+pedál szettet :)
Melyik, az 50 eurós? Én a CD galaxisban elõjegyeztem, itthon valami 8-9 ezer körül lesz.
8 990 Ft X Rebirth (PC játék, várható: november 15.) Sajna linket még nem enged beszúrni, mert noob vagyok :D basszus, hogy hagyhattam töröltetni a 2002-es regisztrációmat??Én állat...
Anno, mikor még nem volt GÕZ :) , közvetlenül az Egosofttól rendeltem, ráadásul még nem voltunk tagjai az EU-nak, ergo vámot is kellett fizetni. Aki visszaemlékszik, meséltem, milyen faszán érkezett meg, thanks to magyar posta és vámhivatal.Lényeg, hogy akkor az Ego küldött még egy példányt az X2-bõl...így abból kettõ van otthon, az egyik még bontatlan :)
Azért kellett újra regisztrálnom, mert az elmúlt 1-2 évben valamit változtatott az sg a regisztrációval, én meg nem figyeltem, és törölték korábbi profilomat.Aztán nem foglalkoztam vele, idõm sem nagyon volt fórumozni, de most újra belekezdek, mert ez még mindig ugyanaz a jó csapat,akiket itt megismertem.
Húb@sszus, nem volt olcsó, most rendeltem meg: Collector's Edition Remélem, megérte, ennyit még nem fizettem játékért :P
@Mozes: Az X3 részeket Joy nélkül el sem tudom képzelni. Az X:R viszont nem tudom mennyire lesz más, de tuti ezt is Joy-al nyomom majd.
MÉg egy kérdésem lenne. Mivel legjobb nyomni a játékot?! Egér, Joy?! Ki mivel nyomja?!
Köszönöm a tanácsokat elõre is! :)
Sziasztok!
Hol veszitek ti majd meg?! Steam?! Mert dobozos verziót nem látok itthon sehol rendelhetõnek.....én pedig szeretem, ha ott a doboz a polcon... :(
M
pl ez is a hivatalos ostrõl van
Xes humble bundleben volt X rebirth ost flacben és mp3ban is
Nekem ami legjobban tetszik, és amitõl mindig libabõrõs vagyok, az a Neptunusznál hallható zene. Akár hányszor arra mentem keresztül, mindig végighallgattam, eszméletlen hangulatos az a szektor a háttérrel és a zenével.
Az X3 zenéivel egy gond volt - nem volt elég. Én személy szerint legalábbis elvártam volna, hogy a régi trackeket legalább felújítják. Az X3 dizájnja túl sokat változott az X2-höz képest, a régi trackek nem mindig passzoltak az új környezethez - ezt késõbb viszont megszokta a játékos.
Az X zenéit részben egy orosz srác (Alexei Zakharov), meg egy angol srác (Daniel Finney) készítette. Egyébként egyetértek veled, a német az olyan iparos :), jó most Wagner-t ne vegyük ide.De példának számos játékot hozhatok, aminek fantasztikus a zeneszerzõje.
Én mondjuk sose sírtam az X-ek zenéjétõl mert olyan túl sok érzelem nem szorult a németekbe szerintem. Korrekt iparosmunka de semmi több. De most itt a lehetõség!
Hát igen, a Freespace.Azóta is hallgatom a zenéit a kocsimban... Na, annak olyan hangulata volt, hogy sírtam (tudom, nevetséges) játék közben, mikor nem sikerült megmentenem egy konvojt... Az a szép, hogy az X2/X3 is képes volt erre.Tehát úgy összerakni egy játékot, hogy a zenéjétõl libabõrös leszel, a sztori és hangulat annyira magával ragad, hogy emberi érzések csapnak ki belõled (sírás/meghatottság/izgalom,stb)nem könnyû.Ezt is mint a legtöbb dolgot az életben szeretettel és beleéléssel kell csinálni és akkor lehet kihozni a maximumot.A mai napig hallgatom a zenéit a kocsiban, a gépemen, még a telefon csengõhangom is az X3-ból való.Na, ez a gyönyörû!
Anno a C&C sorozatnál volt olyan fanatizmus, hogy a Kane-t játszó Joe Kucan-nak több tucat ember írt, hogy meg kell alapítani a Nod Testvériséget a valóságban...Na, ez milyen már?Igaz én meg Obelisk of Light-ot akartam a kertembe,csak nem találtam akkora lézert.Tehát én sem vagyok komplett :D Jesszusom...szorri itt a filozofálgatásért.
Emlékszünk még a Gamma PSG-s belassulásokra? Meg a "nem férek át a kapunk, akkora hajóm van" momentumokra? Az X-et mindig a capital ship-ek miatt imádtam.Lehet venni, vezetni, lõni vele...most már be is sétálhatom.Nagyon jó.Remélem olyasmi is lesz, hogy az ûrállomásaimra fegyvert tudok szerelni vagy késõbb valaki ezt megoldja.
A Star Citizen komoly vetélytárs lehet, de õszintén megvallva, én jobb szeretem a single player-ek magányát.Nem kell ez a játék multiban.Annyi csodás felfedezni való van benne, annyira hatalmas, hogy nincs értelme.Meg versenyezzek másokkal?Minek?Arra ott az AI.Tudom, elavult vagyok...