Az a szögesgumi, az Ice, a listában. Egyébként tényleg ne foglalkozz vele, mert az SMS se foglalkozott vele különösebben. Viccen kívül. Az open wheeleken kívül nem igazán foglalkoztak a gumik megjelenítésével, gondolom ez már többedleges problémának számított. Lényeg, hogy a gomifizikával többet foglalkoztak/foglalkoznak. Sajnos nincs defekt, nem látszik az elhasználódás se, némi koszolódás van, de gondolom csak az open wheelnél. Szerintem maradt még bőven beépíthető "új" funkció a PC3-ra is. :))) Utoljára szerkesztette: sertrex, 2018.11.15. 07:34:39
Tartozom egy vallomással ami az idézett hozzászólás végén leírtakhoz kapcsolódik ahol azt írtam, hogy az Automatic by weather gumistratégiát választva esőben slick gumit rakott fel a játék. Nem tudom hogy volt pontosan de a több féle stratégia beállítása során volt, hogy egyik felülírta a másikat és így történhetett, hogy az Automatic by weather beállításnak gondolt stratégia alatt valahogy mégis csak slick volt beállítva, ennek megfelelően ezt a gumit is rakta fel a játék. Újbóli, többszörösen ellenőrzött beállításban sikerült ténylegesen Automatic by weather-re állítani a stratégiát és valóban más fajta gumik kerültek fel kiálláskor az autóra. Amivel bajban vagyok az az, hogy legjobb emlékezetem szerint valamilyen All weather gumit rakott fel aminek a grafikai megjelenítése leginkább valamilyen szöges gumihoz hasonlított és már akkor eldöntöttem, hogy futam utam megnézem a Sertex féle gumis táblázatban de nem találtam ilyet. Kérdésem az lett volna, hogy ez felelne meg az intermediate gumiknak csak a grafikai megjelenítés megtévesztő?
Igazából nem a 8 km/h-n van a hangsúly... Hanem azon, hogy ez még csak default setup. Egy kis vagy picit több állítgatással ezt még fel lehet húzni 15-20 km/h különbségre, ahol már azért egy kicsit másképpen viselkedik az autó. A valóságban se csak sétaautókáznak, hanem a körülményeknek megfelelően a határokat feszegetik.
Egyébként csak 226, nem 266 volt az a sebesség. :))) Utoljára szerkesztette: sertrex, 2018.11.14. 12:56:36
Nem olyan, mint egyes játékokban, ahol ha kikapcsolom a TC-t akkor megszűnik az aerodinamikai és a mechanikus tapadás is, szinte minden sebesség tartományban, ami ugyebár nonszensz.
Nem veszem leszólásnak, mert nálam mindig authenticre van állítva, mivel ha a valóságban így használják a profik és engedélyezett is... Akkor miért játszanám meg magam, hogy én jobb vagyok? De igazság szerint nem pár kör alatt jön ki az assistok előnye vagy hátránya, hanem egy hosszabb versenyen, ahol az ABS segít megőrizni a fékek és a gumik élettartamát vagy a kipörgésgátló a kiszámíthatóbb autó viselkedéshez segít, még akár az ötvenedik körben is. Valahogy tényleg autentikusabbak itt az úgynevezett segítségek. Nem olyan, mint egyes játékokban, ahol ha kikapcsolom a TC-t akkor megszűnik az aerodinamikai és a mechanikus tapadás is, szinte minden sebesség tartományban, ami ugyebár nonszensz.
A köridőkre borzasztó egyszerű a magyarázat. Meg lettem szólva, hogy nem próbáltam ki és melóba menet előtt volt még fél órám, hogy kerüljek párat és ez idő alatt próbálgattam a fékhatást, a fékpontokat, a kigyorsítást ami azért persze többször túlcsúszással, vagy pályáról való lesodródással járt, ezért lett rossz vagy érvénytelen a kör. Nem tartom magam jó versenyzőnek, minden bizonnyal Te is jobb vagy nálam viszont a végsebességeken némileg én is csodálkoztam. Az Acura AI-s videódban pl. az AI első körben a kérdéses kanyar előtt km. pontosan ugyanolyan sebességet ért el mint én 266Km/h-t, az összes többiben kevesebbet, ezzel szemben Te 8Km/h-val gyorsabbat autózol. Vagy ügyesebb vagy, vagy jobban sikerült a kigyorsításod vagy ennyit jelentenek a segítségek amit használsz, mondjuk a kipörgésgátló sokat tud segíteni a kigyorsítás során. Nem leszólni akarlak miatta, nekem is be volt kapcsolva korábban ha már egyszer az igazi autókban is benne vannak gyárilag (Authentic) végül aztán kikapcsoltam bízva abba, hogy hátha jobb lesz. 8KM/h sebességkülönbség egyébként szerintem nem lehetetleníti el az összehasonlítást. Szerintem a Lambós videon is jól látszik a lényeg persze csak annak aki látni akarja 8km/h ide vagy oda. Én úgy gondolom, hogy szakadó esőben túl rövid féktávokat lehet venni, még a száraz körülményekhez mérten is, valamint egy 620 LE-s autóval nem, hogy szakadó esőben nem lehet kigyorsítani padlógázon de még szárazon sem. Persze, az, hogy kinek mi még az elfogadható és, hogy mi felel meg az szubjektív dolog és én sem azt mondom, hogy bizonyos körülmények között nem csúszik jobban az esős pálya de a valóság szerintem nem ilyen.
Azt állítod, hogy minden nehézség nélkül autókázol a Lambóval is, ami nem teljesen fedi a valóságot, ez látszik is a kör történeten. Az első körben autóztál egy 1:56.xxx-et, azután egy érvénytelen, egy érvényes, majd két érvénytelen, majd újra egy érvényes kört. Ha ez olyam simaliba lenne akkor rittyentettél volna 5-6 konstans kört. Ez az egyik. A másik az elért végsebesség. Én 248-nál kezdek el fékezni valamivel korábban, mint te. Természetesen default setuppal. Te az Acurával 240-nél szárazon és 226-nál esőben. A Lamboval 232-nél esőben. Én az Acurával 253-nál szárazon és 234-nél esőben. Megtekinthető a #19039 hsz-ben. És végül én a Lambóval esőben a 248-nál kezdek el fékezni...
...ami nem csak hogy az Acuránál, hanem a Lambónál is jóval több, mint amit a tesztedben produkáltál. És itt hozzáteszem, hogy pariban se vagyok a nagyokkal. Egyszóval közel se autózol határon, hogy kijelenthesd, hogy teljesen rosszul van lemodellezve az eső és minden egyéb. Én se jelentem ki, hogy márpedig ez így jó, mert semmiféle valós tapasztalatom nincs ilyen, hiper / super autókkal, gumikkal, fékekkel és sose hasonlítok egy szimulátort egy másikhoz, mert a valóságot próbálja szimulálni mindegyik és nem egy másik szimulátort. Mivel valós tapasztalat nincs mögöttem, csak azt tudom eldönteni, hogy melyik tetszik jobban, de az nem egyenlő azzal, hogy melyik a legvalóságosabb. Szóval én úgy látom, hogy nem hozod ki azt, egyik autóból se, amit ki lehet, így jóval kényelmesebb tempókat autózva valóban közelebb van nálad a száraz és esős teljesítmény. De a korábban már említett a Lambo videódon látható kör történet is arról árulkodik, hogy az első kör után már nem sikerült ugyan olyan konstans köröket futni, ahogy állítod ezt a simaliba esős menetet. Végül is én nem támadni akarlak, mert lényegében mindegy, hogy milyen végkövetkeztetésre jutottál, mert alapjaiban még mindig nincs igazolva az elméleted, mert sajnos több sebből is vérzik a "teszted", de legalább te veszed a fáradtságot, hogy megpróbáld igazolni az állításaidat. Ha már több időjárási tulajdonságot akarunk vizsgálni akkor nem árt, ha hagyjuk, hogy a játékban lévő Live Track 3.0 dolgozzon. Ez meg nem egy féktáv vizsgálatával dől el, hanem egy komolyabb versenytáv megtételével. Utoljára szerkesztette: sertrex, 2018.11.14. 10:24:55
én nem akarok állást foglalni mert nekem az AC hivatalosan nincs is meg
Hanem hogy van meg? Lewarezoltad?
Igen, de ezt nem is bánom vagy szégyenlem mert egyáltalán nem használom és pénzkidobás lett volna megvásárolni. Azt sem tudom mikor indítottam el utoljára, vagyis sejtem, olyan tavaly májusban amikor szintén egy csomó idő eltelte után miután nem használtam lefrissítettem az 1.14-es verzióra és kipróbáltam, hogy működik e. Ha jól látom már tavaly elérte az 1.16-os verziót amit szintén letölthettem volna ha akarom, de arra sem vettem a fáradtságot. Nálam az AC olyan, hogy 1/4, 1/2 évenként vagy mint ahogy fentebb írtam 1,5 éve eszembe jut, kerülök vele vagy kettőt és annyi. Ez nekem nem ér meg pénzt. A beszerzési forrást illetően pedig azt mindenki maga dönti el, hogy ki az aki a VALVE zsebébe akarja dugni azt az árkülönbözetet vagy meghagyja inkább a magáéban.
lehet a Live Tarck v30 már jobban fog működni mint az Alpha V3.
Ebből nekem úgy tűnik, hogy te vagy az aki konfliktust akar generálni...
Ezt nem tudom miért írtad, ez még csak nem is neked szólt hanem egy a játékra vonatkozó eltúlzott ironikus megjegyzés volt.
Kis érdekesség, hogy a PC2-ben hány féle gumi van a különböző géposztályok miatt és egy kis segítség a helyes gumibeállításhoz.
Itt mindvégig az esős körülményekről volt szó
Igen, de ettől a beszélgetéstől függetlenül ez a PC2 topik, tehát csak mellékesen fűztem hozzá. Bár annyiban ehhez a szálhoz tartozik, hogy eddig nem azzal voltam elfoglalva, hogy patikamérlegen méricskéljem, inkább csak élveztem a játékot és kikapcsolódásnak használtam, de most jobban odafigyelek, hogy különböző autók alatt mit mutat vizes körülmények között.
én nem akarok állást foglalni mert nekem az AC hivatalosan nincs is meg
Hanem hogy van meg? Lewarezoltad? Csak azért kérdem, mert odaát már azért majdnem keresztre feszítették a kollegát, mert szürke oldalról tervezte megvenni az ACC-t. Amúgy nekem mindegy, nem akarok álszent lenni, elég sok játékot letöltöttem régebben, de mostanában csak szimekkel játszom, és ezeket megveszem, így támogatom a fejlesztőket.
Hogy ki hozza ki jobbnak ezt vagy azt, az nem nagyon érdekel, mivel a saját élményeim határozzák meg a véleményemet, nem másé. Jó kis játék az AC, más mint a PC2, de nem merném állítani, hogy ez vagy az jobb. Az ACC-re kívánci leszek, hogy mit hoznak ki vizen, mivel ez lett úgylátszik az egyik mérce, de mint az AI-val, ott is könnyebb dolguk van a fejlesztőknek, mert egy versenysorozathoz kell belőniük, nem kismillióhoz.
lehet a Live Tarck v30 már jobban fog működni mint az Alpha V3.
Ebből nekem úgy tűnik, hogy te vagy az aki konfliktust akar generálni...
"Most, az eltelt időben lenyomtam egy GroupA bajnokságot az Audi 80-al, az is egy élvezetes járgány. Sajnos itt is, vizes körülmények között eléggé tapad, az AI-t viszont eléggé lelassítja, de szárazon nagyon jó"
Itt mindvégig az esős körülményekről volt szó, és elvileg ezt a játékot pont ezt különbözteti meg a konkurenciától, hogy ez ilyet is tud papíron!!! Nos én nem akarok állást foglalni mert nekem az AC hivatalosan nincs is meg, de ha ez az inkább csak vizuális élmény fizikailag nem valósul meg akkor a PC erénye elkezd törpülni, mindazonáltal kimondottan száraz körülmények között nem biztos, hogy a PC-t hoznák ki jobbnak a 2 játék közül. De ki tudja, lehet a Live Tarck v30 már jobban fog működni mint az Alpha V3.
Most már jó lesz a videó is. Pont hogy ebben tökugyanaz, mivel te is csípőből ítélkeztél. :-)Pont, hogy nem ítélkeztem hanem látatlanban is neked adtam igazat, de válaszd azt a verziót ami megnyugtatja a lelked! :) Nekem sajnos ebből az jön le, hogy te ebből minden áron konfliktust akarsz gerjeszteni. Utoljára szerkesztette: Danecay, 2018.11.13. 21:48:49
Annyiban azért mégiscsak különbözik kettőnk esete, hogy az én felvetésem úgy lett lehurrogva, hogy ki sem próbálta senki, csípőből rá lett vágva, hogy hülyeség
Pont hogy ebben tökugyanaz, mivel te is csípőből ítélkeztél. :-)
A teszthez: A videódat nem látom, de mindegy is, mivel nem az alapján ítélek, hanem a saját tapasztalataim után. Lehet hogy én vagyok béna (ez több mint valószínű), de az is lehet hogy nálam ez egészen máshogy csapódik le. Nem tudom hogy monitoron vagy VR-al használod, de nekem elég sok mindent változott az utóbbin játsszva. A két autót összehasonlítva nekem elég markáns a különbség. Igaz hogy szárazon is idegesebb az autó, de vizen sokkal inkább. Az is lehet, hogy azért érzek különbséget, mert én eleve versenykörülmények között teszteltem, nem csak egymagamban.
A pit stratégiához meg annyit, hogy be lehet állítani több variációt is előre, ezeket menet közben is ki tudod választani, át tudod állítani.
Most, az eltelt időben lenyomtam egy GroupA bajnokságot az Audi 80-al, az is egy élvezetes járgány. Sajnos itt is, vizes körülmények között eléggé tapad, az AI-t viszont eléggé lelassítja, de szárazon nagyon jó.
Most a Rennsport-ot nyomom egy Porsche-val, hát itt sem lehet nagyon padlófék/gázzal menni, kíváncsi leszek, mit mutat vizen.
Annyiban azért mégiscsak különbözik kettőnk esete, hogy az én felvetésem úgy lett lehurrogva, hogy ki sem próbálta senki, csípőből rá lett vágva, hogy hülyeség, mígnem egy év elteltével volt aki rávette magát, hogy kipróbálja és belátta hogy tényleg nem beszélek akkora ostobaságot, köztük Te is. Én nem kérek ki magamnak semmit, én pusztán arra fel írtam hogy "Szerintem itt nem erről van szó" hogy nem azt vonom kétségbe, hogy van olyan pálya / autó kombináció ahol jól működik a dolog, hanem azt, hogy van ahol nem, köztük az általam említett kombináció, ezért sem tartottam szükségesnek az ellenkezője bizonygatását, ugyanakkor az időjárás versenyre gyakorolt hatását ez által nem is lehet konzisztensnek tekinteni. Egyébiránt kipróbáltam az általad javasolt Lamborghini Huracan Super Trofeo-t és valóban megleptél. Ellenpéldaként azt gondoltam volna, hogy ennél sokkal markánsabb lesz a különbség de érzésre nem több mint amit az Acura és a Lambo közötti 120LE-ből származtatható különbség okozhat, így amennyiben ez OK-s, ennek fényében az Acura is teljesen rendben van. Már komolyan kezdtem azt gondolni, hogy ezzel a Hockenheim Ring-el lesz valami probléma mert az összehasonlítási alap miatt ott próbáltam ki a Lambo-t is, éppen ezért pályát váltottam méghozzá a barcelonai pályára de itt sem éreztem semmilyen különbséget a hockenheimi képest így maradtak a kérdőjelek. Videó formájában is megörökítettem a próbát: Hogy ne keljen nagyon visszakeresni itt az Acura-s videó is: Jól látható módon a nagyobb végsebesség ellenére szinte méterre ott fékezek mint az Acura-val és el tudok fordulni a hajtűkanyarban mindenféle túlcsúszás nélkül, miközben ebbe a videóban próbáltam a kigyorsítást is szemléltetni ahol az erre vonatkozó grafikai megjelenítésen jól látszik az, hogy a kanyar abszolválása után, szó szerint padlóig nyomva és úgy is tartva a gázpedált gyorsítottam ki egy apró ellenkormányzást leszámítva és toltam felfelé a sebességi fokozatokat minden gond nélkül. Az illúzió tovább rombolása érdekében mindenképp érdemes megemlíteni azt, hogy a kilométeróra körül jól "nem" látható piktogramok alapján még a gyárilag beépített segítségek (TC, ABS) is ki voltak kapcsolva és mindezt így sikerült produkálni különösebb erőfeszítések nélkül, mondanom sem kell, az elfogadható Authentic (gyárilag is alkalmazott) segítségek mellett még egyszerűbb az ember dolga. Nos hát a teszt és a megfelelő konklúzió levonása után gondoltam inkább folytatom a megkezdett karrier módomat és az első szezonom utolsó futamára örömmel konstatáltam, hogy futam közben változik az időjárás, ugyanis száraz körülményekről 3 kör elteltével esősre változik az. Annak viszont kevésbé örvendtem, hogy ennek előrejelzését nem láttam sehol. Ez most inkább kérdés mint vádaskodás, jelzi ezt egyébként valahol előre a játék? Mivel nem volt előkészített stratégiám kezdhettem újra a versenyt gondoltam ezúttal felkészülve, készítettem egy minden javítást nélkülöző kerékcserés stratégiát valamint egy javításost is és a helyett, hogy megadtam volna, hogy megadtam volna konkrétan, hogy milyen abroncsokat rakjanak fel kiálláskor. az Automatic by weather lehetőséget választottam ki arra gondolván, hogy nem nagyon lőhetek mellé lévén az AI-nak is minden bizonnyal ugyanazt rakja fel kiálláskor. Pofáraesés v2, tükröződő aszfalt mellett, visz függönyt húzva, másodpercekkel az élen betakarodtam a bokszba kereket cserélni, javítandó alkatrész nem lévén valamilyen rejtélyes okból kifolyólag addig várakoztatott a a játék a kihatással, hogy az egész AI mezőny kiállása mellett csak a második helyre tudtam visszajönni, és most jön az Epic Fail finom, friss, ropogós száraz pályára alkalmatos abroncsokon. Szerintem ez már csak azért is elég kínos mert a karrier időjárási viszonyok fixek, és ehhez sem sikerült beállítani egy használható működő stratégiát? Hát nem tudom, hogy aki szerint jó ez így az mi alapján ítél meg egy játékot. Utoljára szerkesztette: Danecay, 2018.11.13. 19:10:50
Azért fogalmaztam így, mert pont tőled nem számítottam volna ilyen válaszra. A #19003 ban pont te voltál az, aki felháborodva jegyezte meg, hogy mindenki figyelmen kívül hagyta a felvetésed és ki sem próbálta a kombót amit ajánlottál. Azóta született róla jópár poszt, én is kipróbáltam, elismertem az igazadat, de amikor én próbálok az ellenkezőjére egy példát hozni, majdhogynem kikéred magadnak, mondván itt nem erről van szó (??), és kipróbálás nélkül alkotsz véleményt..
Az a Lamborghini egy jó kis autó, a karrierben van is egy rész ennek a géposztálynak külön. Azért jó példa ez, mert itt szerintem nagyon jól sikerült megvalósítani a vizes vezetési élményt. Itt el kell felejteni a padlóféket, a gázt is finoman kell adagolni, az autó is csúszkál. A tócsák miatt felemeltem a hasmagasságot 3mm-el, de lehet hogy 5 is ráfér.
Elég sok autót kipróbáltam ebben a játékban esőben, de az a tapasztalatom, hogy többnyire küzdeni kell az autóval.
Nem tudom mit hallottá l(olvastál) bele a hozzászólásomba, de teljesen iróniamentesen írtam azt amit. Nem kell elképesztő próbákat tennem, elhiszem neked, de ha lesz rá időm kipróbálom.
Megnéztem ezt az NSX-et, hát ez igen jó, viharban úgy ragad az útra, még száraznak is túlzónak érzem.. Most tényleg ez jó ????
Ezen a képen, jobb alsósarokban látszik, hogy az Acura a hosszúegyenes végén elérte az esőben a végsebességét és az is hogy mennyi a nyomaték és lóerő. Az Acura GT3 hivatalosan 500 lóerős. Mindenki kipróbálhatja és eldöntheti, hogy a lóerő visszaszorításával van-e megoldva a kisebb sebesség, esőben. :DDD
Igazabol nem "tapadasa van az esonek", hanem sebessegtol, vizmennyisegtol es vizkiszoritastol fuggoen gordulesi- vagy menetellenalasa:) Mondhatjuk, nagyobb a tapadasa:DDD
De barmilyen osszehasonlito, fektesztes es egyeb videoban is latszik, eleve kisebb vegsebesseg erheto el (sokmindentol fuggoen; sebesseg, vizmennyiseg, aszfalt tipus, gumi szelesseg, ballonossag, profil; 10-20%). Igy logikusan a fektav (a nagyobb "tapadas" [ellenallas] es a kisebb sebesseg miatt) rovidebb lesz/lehet.
Termeszetesen a kulonfele megcsuszasok (gyorsitas, kanyarodas, fekezes) mar mas tema. Nem tul bonyolitva ketfele csuszas van: az az aszfalt felulet valtozasa (vizzel toltotott egyeletlenseg: mini-nonstop-aquaplaning:DD]) es a klasszikus feluszas.
Codies F1-hez ne hasonlitsd, ott mindent hangulatosra scriptelnek. Persze szamolnak boseggel, de mielott megkapod, minden adat bekerul egy "funbox-ba", hogy hasznalhato es elvezetes legyen. Egy szimben, pl. CARS2, a cel az, hogy minnel tobb RAW-adatot kapj, kozmetikazas nelkul. Az hogy mennyire mukodik vagy tetszik, az ismet mas kerdes.
Felbuzdulva ezen a teszt dolgon lefuttattam egy 20 körös GT3 futamot is, hogy lássam, mit művel a 29, 120/100-as AI egymás ellen. Ha valakit érdekel leírom, hogy milyen tulajdoságokat állítottam be, hogy rekonstruálhassa vagy elmentettem játékon belül is, csak fel kellene valahova töltenem a fájlt. :)) Inkább pro és kontra pontokba szedtem, amiket megfigyeltem, a teljesség igénye nélkül.
Pro: Hihető a sebbesség külünbség a különböző időjárás viszonyok között Az AI versenyez egymással. Voltak előzések, helycserék pályán és az eltérő box taktikák miatt is. Sőt még az utolsó körökben is volt helycsere még az első helyen is. Nem akadnak el sehol és nem volt álló vagy szembejövő autó a pályán. Időjárásváltozás esetén mindegyik AI kiment kerékcserére és nem egyszerre. Nem volt kötelező kiállás beállítva. 20 körös versenyben három hullámba álltak ki. Amelyik AI utoljára ment ki az a verseny végégig utolsó is maradt és amúgy se volt felfedezhető valami irreális gyorsaság vagy lassúság.
Kontra: Minden AI hard slick gumival kezdte, tehát semmi eltérő gumistratégia nem volt felfedezhető, csak annyi, hogy nem egyszerre mentek ki kerékcserére. Az összes AI befejezte a versenyt, nem volt olyan baleset, amiből kiesés lett volna és nem esett ki egy se műszaki hiba miatt vagy vezetési hibából, ahhoz végig kellene nézni egyenként minden AI-t a versenyen, hogy lássuk az esetleges kisebb-nagyobb hibákat, ha voltak. A kanyarsebességük még mindig indokolatlanul lassú és a kigyorsításuk és az egyenesekben elérhető sebességük meg gyorsabb, mint elvárható lenne, persze nem AI vs AI, mert úgy nem feltűnő. Viszont egy átlagosnál jobb játékos még így is gyorsabb lenne náluk. Szóval még állítani kelle az átlagsebességükön, hogy jóval dinamikusabb legyen ellenük a versenyzés.
Ez a következtetés csak ennek a versenynek a tapasztalatai alapján értendő és csak egyfajta AI erősség/agresszió alapján. És persze nem befolyásolta a versenyt az emberi tényező, ami valljuk be, be tud kavarni rendesen. :DD Szerintem, ha veszünk egy 100%-os AI-t, amilyennek lennie kellene egy szimben, akkor a PC2-ben olyan 50%-osra tenném az AI-t. Tehát, ha nem vesszük véresen komolyan se a játékot, se magunkat, akkor egész jól el lehet szórakozni vele. Ha valaki sokkal jobbra vágyik az keressen egy sokkal jobbat, mert ez már valószínűleg így marad, magától meg nem lesz jobb vagy rossszabb. :)))
(Zárójelben azért megjegyezném, hogy a 7. patch óta túl nagy a csend az SMS oldaláról, tehát lehet még azért reménykedni további javításokban vagy további tartalmakban. Deeee, az is lehet, hogy már csak a bejelentés jön, a PC3-ról.) Utoljára szerkesztette: sertrex, 2018.11.10. 11:54:34
Szerinbem meg szimplán agyatlanul tapad az eső ... Elég megnézni, hogy küzdenek az autók nagy vizen .....Lehet kockázgatni, de érzésre ez azonnal felejtős kategória, nekem egy kopott száraz gumisra jó lenne, nem esőre ... a megúszás meg olyan, inkább ne lenne, ez a az egybites autóelrántás ez semmire nem jó ... Utoljára szerkesztette: lac coo, 2018.11.10. 11:46:21
Megnéztem én is ezt a NSX/Hockenheim/Thunderstorm kombót. Szerintem teljesen más vezetési technikát kell alkalmazni száraz/vizes pályán. Nyilván vizes gumikkal nem úgy szimulálja a program, mintha tükörjégen mennél, valamilyen szinten tapad, de ez meg elmarad attól, amit egy slik gumi nyújt száraz pályán. Azt nem tudom, hogy egy ipari szimulátorban - például mint amilyeneken az F1-es csapatok gyakorolnak - milyen kalkulációk, és mennyire élethű modellezés van a vizes körülményekre, de én azt gondolom, hogy játékprogram keretein belül, és egy sima PC képességeihez mérten a vizes vezetés szimulációja megfelelő, már ha például egy hagyományos autó vezetési technikájához hasonlítom. Versenygépeknél ez hatványozottan előjön, de mindent összevetve szerintem a száraz/vizes versenyek megadják azt a különbséget, amit ma, egy egyszerű számítógép segítségével el lehet érni, egy játékprogramban. Egy esős futam lassabb, mint egy száraz, a gumik jobban kompnak, a kialakult pocsolyákon a megcsúszás nagyon könnyen előfordulhat, a látási viszonyok rosszabbak, az AI is másképp viselkedik, ebből adódóan pedig egy-egy esős verseny teljesen eltérő stratégiát, vezetési technikát, élményt, és eredményt ad(hat). Összefoglalva én azt hiszem a PC2-ben az esős körülmények az "elérhető" legjobban vannak megvalósítva. Még mindig jobb, mintha abszolút nem is lenne benne, tehát én azt gondolom, hogy amit manapság ebből ki lehet hozni, azt a PC2 maradéktalanul ki is hozza. Szubjektív véleményem szerint nekem tettszik, majd meglátjuk, hogy a jövő nagy reménységei - és itt most elsősorban az ACC-re gondolok - hogyan birkózik meg ezzel a feladattal, milyen, és mennyire valós élményt tud majd kínálni a PC2-höz képest. Majd a végleges verzióban meglátjuk. A PC2-ben erre már tudjuk a választ. :) Utoljára szerkesztette: Axtros, 2018.11.10. 11:30:53
Azért lett volna érdemes, komolyabban szemügyre venni ezeket a dolgokat, már korábban, mert ha az ember leül tesztelni, akkor olyan dolgokat is észre vesz amiket egyébként játék közben nem igazán figyel meg. Így pl. elejét lehetett volna venni az olyan városi legendának, nem tudom már ki írta, hogy a PC2-ben, esőben úgy lassítják az autókat, hogy nem adja le a teljes teljesítményét, magyarul kevesebb lóerőt ad le. Igaz, hogy most csak az Acurát teszteltem, de az esős felvételemen, lent a jobb sarokban látszik, hogy fékezés megkezdésekor, még ott dübörög az 500 paci. Feltételezem, hogy ha az Acuránál nincs ilyen fél megoldás, akkor szándékosan másik autóknál se alkalmaznak ilyet. Maradhatunk abban, hogy az esős gumi lassabb, mint ahogy a valóságban is. Amúgy teljesen alapbeállítást használtam, esőben is. Saját beállítással 255 kmh fölé tudtam menni és esőben is 240 fölé tudtam menni, a képeken látható helyen. Tehát a korábbi idézetem se volt légből kapott, mert a videód alapján közel se hoztad ki az autóból a maximumot, pedig én biztos nem tartozom a TT királyok közé. Ezt ne vedd támadásnak. Csak a történeti hűség kedvéért említettem meg, mert azt írtad, hogy csak jópofizásból raktam be azt az idézetet. :)))
Meglett közben.Ingame kalibrálásnál kellett megoldanom!
Hát ez valami gyönyörű amit ez a program elémvág!Ilyen szép auto szimet még nem láttam.És tartalom:O Eddig fizikával sincs gondom(mondom úgy hogy mióta megvan szimulátorom pár hónapja,csak iracing-eztem meg RF2).
Igaz még csak 1-2 alap autót próbáltam és pályát,tehát tényleg csak ismerkedek vele de az állam leesik ahogy ez kinéz:D
Hangok is eddig rendben vannak! Nem gondoltam volna..
Nem elég az infó, hogy bárki megmondja. Milyen beállítást használsz? A játékban melyik alap FFB-t használod, milyen beállítással? 100/50/50/50 az alap. Melyik autónál csinálja? CSW firmware, driver rendben van? Utoljára szerkesztette: sertrex, 2018.11.09. 18:21:36
Iszonyat rángat a kormány össze vissza,miért lehet ez?Fanatec CSW
Nem inkább, hanem ha már egyszer úgyis megvolt akkor miért is ne. :))) Na szóval, akkor annyit hogy a videód alapján nem csak a magam futotta teszteket, hanem youtube-ról is kerestem ezzel a kombóval, Acura GT3@Hockenheim, vizes-száraz időben. YT-on csak száraz futamokat találtam, de nem néztem végig az összes találatot.
Na nézzük akkor a videód alapján mire jutottam. Arra, hogy lényegében valóban abban a 200-100 méteres sávban kell fékezni minkét időjárásnál, ezzel az autóval, ami tényleg eléggé stabil, mindkét körülmény között. Viszont eléggé nagy volt a szórás az elért végsebességeknél még ennél az egy-két kiragadott példánál is. Tehát nincs igazán nagy igazság, mert 200-100 méter között is mindenki máshol kezdett fékezni, noha ez már szinte kimeríti az ugyan ott kategóriát, viszont mindenki más sebességről kezdett megállni, ami semmiképpen nem elhanyagolható körülmény. Egy telemetria méterre pontosan megmutatná a különbségeket, de szerintem nem sok értelme van, legalább is számomra. :))) Akkor képekben is néhány példa. Itt megjegyezném, hogy YT videókat nem sikerült kikockázni, úgy mint a sajátot.
Először YT kollégák. Akkor állítottam meg a videót mikor elérték a legmagasabb sebességet, rögtön ezután már a fékre lép mindenki.
Azután a Te szárazon: Topspeed...
... és már fékezve
...és végül a sajátom, itt már ki tudtam kockázni a videót, tehát a topspeed és fékezés kezdete is látszik.
Ugyan ez viharos időben. Ez a te csúcsebességed és lényegében itt már fékezni kezdesz.
...és végül a sajátom. Itt megint együtt látszik a csúcssebesség és a fékezés elkezdése, hála kockázhatóságnak.
Szóval itt méterekről van szó igazából, ami a valóságban biztosan sokat számít, de itt nem hiszem. No meg azt is figyelembe kell venni, hogy ez csak pár körös teszt volt és nem egy hosszabb távú verseny, tehát változik a gumik állapota, a pálya állapota is. Érezhetően van különbség az esős és a száraz gumi között. Esőgumi lényegesen alulkormányozottabb alapból, tehát ha elkezd fogy ni akkor nem csak ennek az egyenesnek a féktávján, hanem a kanyarokkal és a pocsolyákkal is meggyűlik a bajunk. De visszatérve, azért mégis csak ott vannak a sebesség különbségek is, amik szintén számítanak. Jó lenne valós videókkal is összehasonlítani. Meg akkor az is jó lenne, ha azonosak lennének a feltételek. De szerintem ennyit nem ér. És azért ha ezzel az autóval megyünk egy közepes távú versenyt, akkor már az előbb vázolt dolgokkal is szembesülünk, de adott helyzetben amit a videóddal bemutattál az helytálló észrevétel. De ez koránt sem jelenti, hogy minden autóval ez lenne a helyzet még kategórián belül se. Utoljára szerkesztette: sertrex, 2018.11.09. 14:18:31
Megvettem PC2 Deluxot,Humble-n most 29euro még pár napig!Egész jó áron van.
Lehet én értettem akkor félre, ha így van akkor bocsi, de nekem az jött át inkább, hogyha ez nem tetszik akkor keressek másik játékot. Kíváncsi lettem volna Sertex véleményére is de ő inkább csak a mellesleg megemlített AI kérdésre ment rá ami persze nem baj csak egy úttal ki lehetett volna próbálni a fő felvetésemet amit végül is Te is alátámasztottál. Tegnap az AI-s videót látván újabb próbát akartam tenni mert nekem úgy rémlik, hogy azokat a tócsákat amin az AI keresztül megy én inkább kerülni szoktam, de végül meghiúsult a próba mert a kormányom felfelé váltó pillangóváltója nem nagyon akarta elváltani sebességet. Ez már nem tartozik szorosan ide de azért leírom :) Tétováztam, hogy mi legyen mert még 14-ig van a kormányon jótállás, viszont legközelebb 15-n járok olyan városban ahol ezzel foglalkozni tudnak, így végül a házilag történő javítás mellett döntöttem ami a jelek szerint sikeres lett :) Utoljára szerkesztette: Danecay, 2018.11.09. 11:55:24
Akkor itt valami félreértés lesz. Mivel én erősítettem meg a véleményed, ezért jó ha ezt tisztázzuk. Én nem úgy enbloc a vizes körülményekről mondtam véleményt, hanem kizárólag az Acura Hockenheim párosról. Tehát csupán ebben a speciális esetben adtam igazat.
Általában szenvedek vizes körülmények között, a fenti példa inkább kivétel mint szabály.
Nekem annyi volt a benyomásom a RaceRoom AI-áról, hogy attól dinamikus, hogy a köridőd függvényében állítja az ellenfelek nehézségét azon a skálán, amit kézzel adhatnál meg.
Szerintem is unalmas az az autó, de szerintem ez a GT széria az ilyen, legalább is a szimeket összevetve, sehol se túl izgalmas vezetni őket. Viszont nem is arra találták ki ezt a versenyágat, hogy nagy farolgatásokat, miegyebeket mutassanak be vele, noha van sprint verseny is. Ezek a hosszútávú versenyzésre, megbízhatóságra lettek kitalálva, ahogy a nevében is benne van, Grand Turismo. Szóval, ha valaki valami izgágábbra vágyik az a nem a GT. Utoljára szerkesztette: sertrex, 2018.11.08. 16:38:35
Még a kiadás előtt jelentek meg videók a PC2-ből, amiken a GT3-as Acurával mentek. Jól is néz ki az az autó, ezért én is azzal kezdtem a karriert. Nem mondom hogy rossz volt, főleg elsőre, de biztosan nem esne rá mégegyszer a választásom, amikor azon kívül még van egy csomó más jó autó a játékban. Én egyébként sem "bug"vadász vagyok, hanem csak élvezni szeretném a játékban töltött időt, minél több autót kipróbálva, amiket máshogy valszeg úgysem lesz szerencsém meghajtani. Hacsak nem másik játékban.
Azért mondtam hogy talán másik játék kellene neked, mert láthatólag olyan mély nyomot hagyott benned ez az Acurás affér, hogy egy év alatt sem tudtad túltenni magad rajta. Utoljára szerkesztette: ManoNegra, 2018.11.08. 15:49:22
Egy videó, amelyben egy rövidke öt körös futamon, amit végül csak egy AI fut, megfigyelhető, hogy thunderstorm időjárási beállítások mellett, befolyásolják-e az időjárás és a pálya változásai. Megfigyelhető, több hasonló futamot indítottam, hogy a véletlenszerűen kiválasztott AI-k nem egyforma kör időt futnak. A videó felvétel előtti AI autó 1:57.xxx, a videoban 2:00.xxx, a következő próba mit már nem láttam értelmének rögzíteni 1:59.xxx leggyorsabb kört ment, ugyanazon beállítások mellett. Azt hiszem ez azért van, mert nem csak csicsából kaphatta minden AI egy WMD tag vagy más nevét, hanem valószínű, hogy eltérő tulajdonságokat is kaptak, de mivel random adja az AI-t a játék ezt elég nehéz figyelemmel kísérni. A videón látszik, hogy nem látványosan, de valamelyest befolyásolják az AI-t is a tócsák, mert sokszor érezhetően elveszi a gázt tócsába érés előtt és nem vágódik be ezerrel egy kanyarba vagy nem teligázas kigyorsításai vannak. Egyszóval másképpen megy mint szárazon, de ezt mindenki saját maga is kipróbálhatja, hasonlóan, mint a videóban.
Szó sincs itt szenvedésről, sőt :) Egyébként is csak próbálgattam a dolgokat és csak azért mindig ezt az autó / pálya párosítást hozom fel mert ezt próbáltam és anno erről csináltam videót. Nem fogom azzal tölteni az időmet, hogy egy másik párost keressek, amúgy sem változtatna a dolgon. Egyébként pedig írtam másik párost is. Egyébként meg miért keressek másik játékot ha a hibái ellenére több mindenben pedig tetszik, csak hát a hibáit sem szabad elvitatni.
Szerintem nem volt olyan vita, hogy hol jobb az eső. Igazából azokban a játékokban lesz a legjobb az AI, ahol egyféle versenytípusra lehet kihegyezni. És ráadásul az AI-nak is dinamikusan igazodnia kell(ene) a dinamikus változókhoz. A dinamikus változás az jól mutat, ha egy ilyen játékot el akarsz adni, de csak annyira lesz valami dinamikus, amennyiféle változót vittek be a progiba. Ha minél többet, annál több a változás és mindez még dinamikus is. Ki ne erre vágyna? :)) Az életben szinte végtelen, ez a szám. Egy olyan játékban, mint a PC ahol van 60 pálya, százvalamennyi nyomvonallal és van 200 különböző osztályú autó, amiket ráadásul még össze is lehet ereszteni egy időben, egy pályán. És van húsz féle időjárás minta is még ez mellé, amihez jó pár szimuláció van rendelve, amit dinamikusan tud váltogatni a progi. És nem utolsó sorban, benne van mind a négy évszak és a nap mind a 24 órája és az ehhez kapcsolódó hőmérsékletváltozás is. És ne felejtsük el, hogy még tettek a progiba egy valós időjárást is, ami megközelítőleg az aktuális időjárást teszi be a játékban ami most éppen van az adott pálya környékén. Ez egyébként általában működik is. Mondjuk ha éppen esett délelőtt, de már elállt, akkor nem ritkán még mindig esős időt ad be vagy éppen fordítva, ezt nem tudom mitől függ. Gondolom attól az időjárási oldaltól, amivel összeköttetésben áll a játék. Ilyen kisebb-nagyobb csúszások azért vannak, de érdekességnek jó. :))) És akkor ne is említsük, hogy ott az idő és időjárás gyorsítás, amit szintén mindenki elvár hogy tökéletesen visszaadja a való életben zajló folyamatokat... Gyorsítva. Persze az nem baj ha a júzer mindig többet vár mert így valószínűleg megveszi a következő részt is.
Elvileg a RaceRoom AI-ja ezért van annyit dicsérve, mert ott adaptív AI van - ergo megtanulja a játékos stílusát, és azzal próbálja meg az AI-t is irányítani.
Ez gondolom nem kis munka lenne, és gondolom már nekik is megfordult a fejükben, de ez már szerintem a pCARS 3-ban lesz benne (feltéve, ha lesz 3.rész).
A vizes körülmények közötti viselkedés pedig nem egyszerű. Elég sok tényező befolyásolja az egészet, így véleményem szerint ez sehol sem lesz hibátlan: se itt, se ACC-ben, se rF2-ben, se iRacing-ben. Egy jó közelítést tudnak adni a fejlesztők, ki ebben, ki abban erősebb, de szerintem nincs túl sok értelme vitázni ezen, hogy hol a jobb az eső.
Bevallom őszintén, soha nem hajtottam a való életben versenygépeket maximumon, esős körülmények között, tehát nem igazán tudom, mi az ami elvárható, de ha úgy érzem hogy egy autó nem hozza az általam elképzelt eredményt, akkor nem szenvedek vele újra és újra, hanem keresek másikat. Vagy másik géposztályt. Vagy másik játékot. Utoljára szerkesztette: ManoNegra, 2018.11.08. 12:21:41
"Apropó, ha már a tócsák kerültek szóba, hatnak már azok az AI-ra is vagy továbbra is csak a játékos járhat velük pórul, és csak az ő autóját lassítják meg?"
Nem tudni mennyire hatnak a tócsák az AI-ra, de a játékosra vizuálisan is hat az eső és a tócsák. Pl. az AI-t menetét nem zavarja, ha körről körre nagyobb tócsák alakulnak ki, mert olyan a szoftvere, hogy sokkal gyorsabban reagál a változó körülményekre. Ha te mész a saját tempódban és például az egy körrel korábbi tempóval mész be egy kanyarba, amiben azóta már kialakult egy nagyobb tócsa, akkor nagy valószínűséggel rá fogsz futni és ha nem pörögsz ki mert sikerül korrigálni, akkor is időt veszítesz az AI-hoz képest. Annak ellenére, hogy tapasztalataim szerint az AI-nak sokkal kisebb a kanyarsebessége, mint nekem, de mégis konzisztensebb köröket tud futni, mert az emberi hiba ki van rekesztve. Kellene ide még egy olyan tényező ami leszimulálja a játékos menettulajdonságait és az alapján csinálni az AI-nak egy olyan logaritmust, vagy mit, hogy kábé annyiszor és olyan/hasonló hibákat vétsen, mint a játékos. Vagyis tanulja meg a hibákat is. Persze lehet olyan scripteket is írni, hogy az AI bele-bele hibázgat, de azt egy idő után ki lehet tapasztalni, hogy hol és milyen hibát szokott véteni. Tehát kijelenthető, hogy az AI a mostani állás szerint nem jó és nem alkalmas olyan versenyzésre, mint az emberi ellenfelek. Két véglet van sajnos, hogy lejjebb veszed, akkor agyon vered vagy ha nem vagy átlagon felüli játékos, akkor maxon esélyed sincs az AI ellen. Utoljára szerkesztette: sertrex, 2018.11.08. 11:15:28
Lehet félreérthető voltam, én nem azt állítom, hogy az eső és a vizes aszfalt sohasem működik jól, biztosan vannak olyan körülmények amikor igen (gondolom) viszont konzisztens módon nem működik jól, így hiába a Live Track 3 és látványra a medencényi esővíz a pályán, ha egyszer nincs, vagy nem úgy van kihatása az autók viselkedésére ahogy kellene. Én sem keresem szándékosan az esős körülményeket, leginkább csak próbálgatásból, vagy ha éppen ilyet dob a játék, de eddig leginkább csak a korábban leírt jellemzőkkel találkoztam. Annak ellenére, hogy a tapadás nem olyan mint amilyennek lennie kellene szerintem, a tócsák működnek, igazából ez az egy dolog amire figyelni kell. Apropó, ha már a tócsák kerültek szóba, hatnak már azok az AI-ra is vagy továbbra is csak a játékos járhat velük pórul, és csak az ő autóját lassítják meg? Király dolog lenne ez meg minden ha úgy működne ahogy kell, azért is bosszantat, hogy sajnos nem úgy működik. Gondolom sokkal több meló van e mögött mint amennyiibe rendesen beállítani tartana.
En nem tudok mast mondani, van ami jobban csuszkal van ami kevesbe, osszessegeben szerintem siralmas a vizes fizika, a vizes AI, ... De lehet hetvegen letoltom ,megnezem ,de gyanitom csodak nincsenek...
Ja egy kis érdekesség. Azt tudtátok, hogy aközött is van különbség, hogy pl. beállítjuk az időjárást sima egyfajta időjásra, mondjuk thunderstorm-ra, ezt nevezzük egyesnek, és beállíthatjuk úgy hogy hogy kétféle idójárás legyen, de mindkét verzió, szintén thunderstorm? Utóbbi esetbenm, amit nevezzünk kettesnek, mindenképpen "sync to race" legyen be állítva. Nálam mindig "sync to race" de ez mindegy, mert a kettes beállításon brutál sok víz lett a pályán. Volt olyan, hogy egyesben csak fél pálya szélességben volt tócsa, kettesben ugyanott teljes pálya szélességben, szinte már tó alakult ki. :))) Ezt nem rég fedeztem fel mert jobbára jobban szeretek száraz körülmények között autózni, valóságban se szeretem az esőt. Szóval nem próbáltam a jelenséget még ki minden pályán, de a Hockenheim pályán működik. Mondanom se kell jó párszor megtréfált a dolog és szépen ráfutottam néhány aquaplanning-ra. :D Utoljára szerkesztette: sertrex, 2018.11.08. 09:30:45
Jól van, nyugodj le nem maradsz válaszok nélkül. Csak más dolgom is volt, meg más játékokkal is szoktam játszani. Most éppen egy fantasy szerepjátékot toltam, amiben trollok ellen kell küzdeni, de végül lemondtam róla, mert annyira nem kötött le. Szóval most leülök és alaposabban szemügyre veszem a problémát. Ha már az én "idézetes" hozzászólásom így felkavarta a lelki egyensúlyodat. Bár mondhatni korábban már felhívtam a figyelmed, #18925 hogy a videódhoz képest sokat változott a progi, amibe beletartozik az NSX is mivel az lett a leggyengébb/leglassabb GT3-as autó és azóta azon is piszkáltak. No mindegy. Nem nekem fontos ez a dolog. Más részről az ominózus idézet előtt volt egy hozzáfűzni valóm is a dolgokhoz #18944 , amit nemes egyszerűséggel, úgy látszik figyelmen kívül hagytál. Sebaj. Azóta néhány kört azért tettem a pályán és némileg alátámasztani látszik az idézetben foglaltakat. Beszámolhatnék most részeredménnyel, de majd a teljes anyaggal együtt, ami soon. Szóval egy kis türelmet kérek, mert nem igen szoktam videózgatni és már így is többször újra kellett vennem, mert ezt-azt nem jól állítottam be. Estleg valaki tud valami jó progit, amivel YT-ról le lehet szedni videót, hogy ki tudjak kockázni egy két dolgot? Utoljára szerkesztette: sertrex, 2018.11.08. 08:54:35
Amúgy köszi a visszajelzést mert ezt több mint egy éve nem erősítette meg senki, igaz kipróbálni sem volt hajlandó senki csak zsigerből lehúzta amit írtam, lást legutóbb: If everything seems under control, you're just not going fast enough." Mario Andretti Ezt, mint látod nem én írtam, de szerintem pont idevág." Szinte biztos vagyok benne, hogy a fenti idézetet nem erősítette meg valós próba, ezért sem érdemes hitelt adni sok itt hangot adó kijelentésnek. Azt, hogy mi a valóság és, hogy mit vizionál valaki a között óriási különbség is lehet, úgy mint ahogyan bebizonyosodott már ezzel a játékkal kapcsolatosan is.
Nem dehogy, támogatja a kormányokat csak a steam ilyen idióta... Egy korábbi virágbolti verziót próbáltam amikor még nem volt Rift-em, de nagyon tetszett. Elég komoly darab...
Kart Racing Pro is a realistic karting simulator. The aim is to create a software useful as a training tool for real drivers, based on a scratch built physics engine that accurately simulates kart dynamics and setup options. As such a steering wheel is strongly recommended, although keyboard, joysticks and gamepads are fully supported.
Kart Racing Pro also allows to host and join online races, with an integrated matchmaking server. During events data is collected, to provide statistics for drivers' comparison.
More features: automotive industry-standard tyre model chassis flex simulation dynamic track surface groove buildup wet track simulation and dynamic drying dynamic marbles generation tyres pickup of marbles, grass and dirt, affecting grip
Minden szimulátorokkal kapcsolatos normális társalgás konklúziója az, hogy az igazi az lenne, ha összegyúrhatnánk őket! :) Én is így vagyok, minden ilyenért fizetek, de csak akkor ha társul hozzá VR támogatás is... ezért marad ki a Dirt Rally 2, és ezért szemezek egyre inkább ezzel: LINK Utoljára szerkesztette: Solt, 2018.11.07. 21:35:30
Na igen, minden játéknak van erőssége, egybegyúrva egy igazán jó kis játékot lehetne összehozni, egy ideális világban. De amíg ez nem valósul meg, addig minden olyan céget támogatok, akik ebbe az irányba fejlesztenek. Az iR-t kivéve, mert nálam az online világ kiesik. De ha ott is lesz AI, akkor arra is befizetek.
Na ez az egyik gond... sokkal "emberibben", kiegyensúlyozottabban kéne viselkednie, reagálni a szituációkra, körülményekre. Nekem folyamatosan 120%-n van, de nem azzal van a bajom, hogy milyen időket megy, hanem, hogy azt miképpen éri el. :) Egy körön belül eljátssza az ufó és a láma szerepét... a végén az átlag eredmény hiába "jó", ha menet közben meg emiatt nem jön ki jó küzdelem belőle. Ha meg lejjebb veszem, akkor meg egyedül körözök elől... Megjegyzem, ez sajnos máshol is így van... tán az rF2 AI az ami nem ennyire látványosan csinálja ezt. Utoljára szerkesztette: Solt, 2018.11.07. 21:16:17
Ez van. Az erőviszonyok akkor is változnának, ha reál versenyen vennél részt, mert egy esőre beállított autóval, lehet hogy rosszabb eredményt érnél el, mint másvalaki, aki jobban tud alkalmazkodni a körülményekhez, lehet hogy kipihentebb is, vagy jobb lábbal kelt fel, kímélőbbet evett, akármi.
Egyébként az AI erőssége, ha beállítom egy adott pályára/autóra, akkor az ott többnyire konziztens (aznap), a körülmények változásához meg alkalmazkodni kell. Utoljára szerkesztette: ManoNegra, 2018.11.07. 21:08:58
Vannak anomáliák a játékban. Ahogy egy, a területre nálam jobban rálátó ember írta, ahol sok mindent számol a programm, ott többesélye van az anomáliának.
Például van olyan az endurance versenyen, ami két órás (!), hogy Spa-ban, az első óra után elkezd esni az eső, addigra már szépen lejártam a kemény keverékű abroncsot, bemegyek esőgumit felrakni, és bárhogy próbálom, mindig ugyanazt a leharcolt kemény slicket rakja vissza. Esőben. Szóval a harmadik próbálkozásnál, az arcom kaparása közben skippeltem azt a versenyt. Lehet hogy más autónál nemcsinálja ezt, de a DLC-s Porsche-nél igen.. Szóval ilyen előfordul, ezzel én együtt tudok élni... Utoljára szerkesztette: ManoNegra, 2018.11.07. 21:06:59
Nos hát ez a baj, hogy a "100" verseny közül kísérletezgessem ki magam, hogy melyiken milyen AI esősséget használjak, ráadásul, úgy, hogy még azonos versen hétvégén sem konzisztensek, mert szabadedzésről időmérőre változnak az erőviszonyok?
Valóban, a pocsolyákra figyelni kell de ezen felül nem sok köze van az esős, vizes versenyekhez. Értem én meg el is hiszem, hogy ez nem mindenhol van így de nem értem, hogy ugyanazon játékon belül az eső miért nem jelent konzisztensen esőt ugyanúgy minden körülmények között?
Az AI-ra nekem nincs panaszom, nagyon jókat csatázok vele mostanság, csak autónként és szinte pályánként is utána kell állítanom az erősségnek. Nem tudom miért, de tegnap 110 százalékon partiban voltam az AI-val, ma meg rámvert 3 másodpercet. Ma a 100 volt a nyerő szám. :-)
Én kipróbáltam az Acurát és a pályát amit írtál, és igazad van, nem nagyon moccan meg, a féktávok sem változnak nagyon, egyedül a pocsolyák veszélyesek, azokban nagy eséllyel megforog az autó.
Ettől függetlenül fenntartom a véleményem, hogy nem ez az általános. Utoljára szerkesztette: ManoNegra, 2018.11.07. 20:45:53
Abszolút megértem és el is fogadom, mert a dinamikus környezet nagyon sokat dob az élményen, de ahhoz, hogy ez számomra vonzóbb legyen mint maga a vezetési élmény, sokkal jobb AI kéne... :)
Nos, hát végig követtem én is a "beszélgetést" és amennyiben nem siklottam keresztül, úgy ahogy 1 évvel ezelőtt is most sem kaptam semmilyen választ az én példámra és felvetésemre. Ha csak egymás szekálása volt a cél akkor nem értem miért kértetek tőlem konkrét körülményeket, miközben mindenki tett rá magasról és csak azzal volt elfoglalva, hogy ki tud nagyobbat mondani. Kipróbálta a leírt kombót valaki?
"sertex"
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." Mario Andretti Ezt, mint látod nem én írtam, de szerintem pont idevág."
Ennek alapja is van, vagy csak leírtad mert jól hangzik? Tehát direktben kipróbáltad amit írtam egy év távlatában másodjára is (mert legutoljára sem kaptam olyan választ ami kipróbálás alapján megalapozottnak tűnt ) vagy csak beszúrtál egy a neten fellelhető frappáns bejegyzést?
Igazad volt, nem emlékeztem már, hogy az Assetto hogy megy Oculuson. Kipróbáltam ebben is az Audi Quattrot. Jó itt is, de az autó is más, ez inkább rallyautó, ami a PC2-ben van, az Audi 90 quattro IMSA GTO meg egy brutál pályaautó..
Jó nagyon a vezetési élmény az Assettoban, talán job is mint a PC2-ben, bár én ezt szoktam meg, nekem perpill ehhez húz a szívem.
nekem a napszak vagy az eső nem különösebben húzó erő.
Ezt én elfogadom, nem vagyunk egyformák (szerencsére), de ennek is megvan a maga varázsa. Amikor például verseny közben leereszkedik a köd, lehűl a levegő, teljesen megváltoznak a viszonyok, nőnek a féktávok, instabilabb lesz az autó, nem látni messzire, stb. Vagy mikor a gyakorlás és az időmérő is esőben van, míg a verseny tiszta időben, akkor hirtelen olyan környezetben találod magad, ami sokkal másabb, mint amit addig begyakoroltál, megváltoznak a féktávok, más fokozatban kell bevenni a kanyarokat, stb. Vagy amikor egy fél órás verseny közepén eláll az eső, kezd felszáradni az ideális ív, a köridők egyre jobbak lesznek, a gumid kezd egyre jobban lerongyolódni... esetleg fordítva, tiszta időben indul a verseny, és leszakad az eső, be kell menned esőgumiért..
Szóval nekem, aki csak offline játszik, ez hatalmas élmény. Elhiszem, hogy aki online nyomja, annak jobban számít az Assetto jobb, vagy jobbnak ható fizikája, de engem e-helyett ezeknek az időjárási helyzetek, a környezet, hőmérséklet szimulálása bőven kárpótol. Mert bár többnyire nem tartják szimulátornak, ez a játék ezeket bizony szimulálja. Utoljára szerkesztette: ManoNegra, 2018.11.07. 20:23:44