Az normálon is úgy van. De amúgy ott kempelni kell a védendõ objektum körül. Csak úgy lehet megcsinálni. 2 assault legyen mindenképpen. Én csak normálon tolom, de ott sem könnyû az exalt, pláne miután nekik is lézer fegyvereik és alien gránátjuk lesz.
Kész, feladom. Ezt a játékot elbaszták. Bármit csinálok, elbukom classicon úgy, hogy minden missiont megcsinálok. Most az elsõ exaltos küldinél gyorsabban jönnek, mint ahogy ölöm õket.
hanyagold egy picit, téged nem szeret most az RNG, csapasd addig a Pandora-t, Civ stílust úgy is jobban nyomod :)
Na, megint beragad a gamma és konstansan. Megközelítek két csápos izét és tegnap és ma 1:1-meg csak áll, csak áll, és csak áll a játék. Nem alien turn, saját körben...
na látod lehet, úgy rémlik, hogy egy idõ után 10+ volt a védõ csapat, persze az még nem a 12-15+rookie mennyiség.
Nektek honnan van pénzetek mindenre...? Én a mostani játékban még a sértetlen UFO cuccokat is eladtam és még így sincs elég zsé arra, amit szeretnék. Pl. esélytelen mindehova tenni vadászt és mûholdat.
Az összesben nem vagyok biztos, mert átlag 20-25 embert tartok készenlétben (értsd, állandó katonai létszám), és ebbõl jó ha 8-10et tudtam talán használni. Amikor megjött az utánpótlás, akkor is max 3-4 katona jött, de semmi képp sem lehetett mind az összes katonát irányítani. Mert ha igen, akkor az alap 7-8 fõs elit osztagom úgy szedte volna darabokra a marslakókat, hogy öröm lett volna nézni. De így örültem, hogy legalább 3-4 embert kaptam "tõlük".
Szerenécsre a legjobb sniperem is ott volt, aki double tappal és plasma távcsövessel elég hatékony tudott lenni. A többi újonc, vagy max 1-2 bevetéses mazsola volt.
"és ne használd a legyen minden cucc elérhetõ opciót, mert az mindenkitõl elszed mindent"
Így jártam én is, egy szál pöcsben állt a katonáim nagy része, amikor elõször találkoztam a bázistámadással. Kis túlzással tûzõgépeket meg kávéscsészéket dobáltak a marslakókra :)
Classic nehézségen nem kaptam meg minden katonámat a bázisvédelemre. Csak annyit amennyi épp az aktuális csapatlétszám volt a küldetésekre, plusz néhány kopaszt.
Ráadásul a legjobb manusaim közül 2 sebesült volt és azokat sem adta be a program, hanem a közvetlenül utánuk következõk jöttek szép sorban.
Ugyanez volt a helyzet most a legnehezebb fokozaton is (csak itt több kopaszt kaptam mert kevesebb volt az alap létszámom).
Amikor jön a bázisod támadása, akkor a 4 legtapasztaltabb emberedet kapod meg (aki épp gyógyul az kiesik), meg 2 vagy 3 kopaszt segítségnek. Ez az elsõ kör. Aztán jön még erõsítésként +1 saját katonád és 2 kopasz.
Mivel nem tudod felszerelni õket küldetés elõtt, így legyen mindenkin ott a felszerelése és ne használd a legyen minden cucc elérhetõ opciót, mert az mindenkitõl elszed mindent és csak feladat elõtt tudod felszerelni a népet. Ami ugye ennél a feladatnál nem játszik.
A mostani játékoban mindent megcsináltam, kivéve a konvojost. Ehhez képest sikerült olyan eloszlásban adni a dolgokat, hogy a 2. hónap végére 4 (!) országban volt max. pánik szint. Ebbõl egyet leszedtem holldal, de három ország már kilépett.
Másodjára azt a küldit, amikor megcsinálam reload nélkül és talán, ha 1 halottal toltam le.
Nem tolom könnyûn (a nehézség egyébként sem hat ki a kutatásra vagy épp a gyártásra, nem úgy az ellenfelek és saját katonák képességeire, a kezdõ tõkére, a kezdõ és a generátorokból kapható energiára, a pánik szintekre mind kezdés mind egyéb téren).
Classic-on játszottam az elsõ menetet és most a legnehezebb fokozaton és eddig semmi problémám nem volt (a veszteségeken felül, meg hogy most irgalmatlan magas szinten állnak a pánik szintek, sehol sincs 3 alatt egy ország sem). A hullák kikutatása sem tart sokáig, fõleg nem úgy hogy ha az elsõ két szatellit-et felküldöd Dél-Amerika fölé. Akkor instant megy a dolog. Márpedig gond és probléma nélkül megvan még classic-on is a második hónapra ez (már a két felküldött szatellit, merthogy 21 nap a gyártási idejük). Sõt ha bevállalod akkor megy az már az elsõ hónap végén is, hiszen addigra elkészülnek a mûholdak. Mondjuk itt most mázlim volt, mert mindkét ország eléggé pánikolt mikor megkapták a mûholdjaikat, szóval épp jól jött ki a lépés, hogy ott bandáztak az idegenek.
A hogyan kábítok el kérdésre a válasz, hogy pisztolyozok és a gyenge ellenfelekre (soha sem lehet a célpont 2-nél több HP-s de inkább legyen csak 1) rámozdulok a sokkolókkal. Gyakorta játszok bekerítõs mókákat, mikor az utolsó 1-2 megmaradt ellenfelet csak meggyengítem és terelgetem, beszorítva õket olyan helyre amit könnyû megközelíteni. Ott aztán elvadászom õket. Nagy segítség, hogy van pár lightning reflex-es csókám (a vicc hogy egyik sem assault) akik elõre mehetnek és az overwatch lövéseket felfogják sérülés nélkül.
A kísérgetõs küldetéseknél mindig ugyanoda esnek le az erõsítésnek szánt thinman-ek, akiket elõre csapdába tudok ejteni. Beérkezik a bunkója, kap egy overwatch lövést elég közelrõl és anélkül hogy mozdulni kéne benne lesz a sokkoló hatósugarában. Így szedtem össze a light plasma rifle-ket.
Amikor majd jön a támadás akkor barakkban lévõ összes katona fölött megkapom az irányítást? Vagy csak a fõ csapaton?
A sebesülések miatt elég nagy "forgás" a barakk és csatatér között szóval lassan már nincs olyan katonám aki ne vitt volna végig legalább 2-3 küldetést.
Nálam így nézett ki:
alap fegyverek/alap páncél (2 alap testpáncél)
1 sniper csapat látással 1 hvy holoval (testp) 1 support arc-al 1 assault run&shot (testp)
elején ahogy írták mindenki be az épületbe, ketten a kétszárnyú ajtóhoz, kettõ az 1-es ajtóhoz
ajtó kinyit, sniper leszedi a roncs mögé szaladót, hvy megjelöli a másik kintit, support leszedi, az épületbe menekülõért meg bement az assault
1 ellentámad, assault tovább megy 1 hp-n :)
sniper felmegy az elsõ tetõre ahova lehet és el-nem mozdul a menekülési úthoz közelebbi homlokzati résztõl.
A többiek kínos lassúsággal levadásszák a másik kettõt.
hvy be a kiégett roncs mögé, hogy rálásson az égõ APC-re. Support be a duzzogó katonáért, Assault meg már passz. A lényeg mindíg ugyanoda jön a thin/sectoid erõsítés, 1-2 rögtön kiesik az overwatch miatt, pl aki leghátul a kamionra ugrott, az haza jött velem :)
Ahogy Saga írta, kínosan lassan, sok-sok reload, overwatch, ha jól rémlik a hvy meg az assault jött haza 1-1 HP-n.
Úgy általánosságban meg ha kicsit szeret az rng:
az a jó bázis ahol van két steam mondjuk a 2.-3 szinten egymáshoz közel. elsõ iküldi kínába, kell a pénz nagyon
elsõ mûhold ugye emiatt USA
amint lehet rögtön ásni steamig, 1 +gyártósor (eköre majd megy a foundry-mechlab.
mûhold csak akkor vesz, ha már 70 alatt van, ha megteheted panictól függetlenül dél-amerika (minden ufo, ingyen, rohadt op)
a priokat meg minnél késõbb, mert akkor gyengébb ufok jönnek. Nekem most mázlim volt mert májusban kellett csak ufobázist ölni. Egy idõ után azon kapod magad, hogy úszol az idegen nyagban, E-ben, eladsz pár 100-at, kitápolod a csapatot, stb.
De kell hozzá mák tény, nálam júliusban halál nyugi van de csak 5 mûhold van fent (alap:EU, Usa (tutorial), Egypt (tanács kérte), Dél-A.
szinte minden táp kifejleszve, majd mindenkiben ott a cybercuc, 4 firestorm mindjárt kész (gyors ufo még sehol) stb.
Az elsõ hónapban nem volt cirkáló UFO-m ellenben volt 2 leszállt típusom (amibõl ráadásul a második nem a legkisebb UFO volt hanem egy annál nagyobb még egy szintes), amibõl eladtam a cuccokat (a hullákat is kivétel nélkül miután kikutattam azokat) így volt della 2 szatellitre, volt pénz fejlesztésre. Mondjuk az alapból kapott 12 katonából ekkor 6 éppen kórházban dekkolt.
A második hónapban lelõttem kettõt még a küldetés elõtt és onnan is minden el lett passzolva. Volt továbbá még egy council request ami megint csak hozott pénzt (kértek 6 light plasma rifle-t, ekkor volt összesen 7 db-om, és fizettek érte 200-at). Aztán ott volt az elsõ terror küldetés is amiben csak 2 chrysalid jött a kismillió sectoid mellett.
Épületbõl az alapok mellé csak 1 generátor, 1 foundry és az idegen tároló lett felhúzva. Induló hely Afrika, hogy több legyen a della.
A páncél még nem volt kikutatva nálam, mint írtam, direkt a fegyverre mentem (miután megvolt az arc thrower onnantól mindenki vitte magával és tankoltam be a plazma stukkereket, tehát ott volt a lehetõségem, hogy kikutassam). A páncélra azután szoktam rámozdulni, hogy már vannak jobb stukkerek, meg az alap cuccok kész vannak. Az elsõ amit le is gyártok az meg a skeleton armor, utána a következõ a ghost armor. A többit nem gyártom vagy csak 1-2 archangel-t a sniper-eknek, illetve a végén a pszíknek psy armor.
Nem töltögettem vissza a küldetés közben (értelmetlen még úgy is hogy ha aktív a save scum opció), viszont mivel többször is elbuktam a feladatot így magát az egész küldetést visszatöltöttem (mentek egyet a küldetésre indulás elõtt és azt töltöm vissza), így kitapasztaltam mire számíthatok, már elõre meg tudtam mondani melyik idegen merrõl fog jönni és mit fog tenni, mert ez a feladat mindig ugyanúgy zajlik. Hidd el megy az csalás nélkül is. Nem vagyok egyedül azok között akik ezt a feladatot megcsinálták. Volt veszteségem de ez benne van a pakliban.
A 18 alien meg a standard mennyiség a többi kísérgetõs feladatban is. Már az EU-ban is ennyi volt, akár a politikust kellett elõszedni aki elmenekült a limójától, akár a katonát a híd végében, akár a tudóst kellett kikísérni a kutatóállomásról. Mindenütt 18 thinman volt az ellenfél. De a bombás feladatoknál is ennyi thinman szokott jönni.
A terror küldetések pedig jóval könnyebbek mint a kísérgetõsek, legalábbis a játék elején, mert kevesebb az ellenfél. Szóval nem csoda ha azt könnyebb volt letudnod.
A második hónap végére hogy a rákba jön esz össze? Pénz nincs ezt megcsinálni. Csak maga a foundry és a fejlesztés 275 zsé. Mûhold fellövése nélkül az összbevételed nincs ennyi, ha meg fellõsz holdat, akkor meg a hold és az épület viszi el.
Soha nem sietek, folyamatosan hunker down és fedezék van. Így nyírták ki két emberem két kör alatt.
Ameddig nincs meg az 5 fõs osztag legalább az elsõ páncél nélkül, addig szenvedés az egész.
A csúzlik kutatása meg szintén érdekes a 2. hónap végére. Csak a páncél majdnem 20 nap...
4 alap emberrel egyszerûen lehetetlen visszatöltögetés (csalás) nélkül megcsinálni ezt.
Valahol vicces, hogy 4 emberrel a terror küldit letudtam egy halottal - nahá, hogy a legjobb ember halt meg - de egy "szaros" kísérgetõs küldi nem megy, mert 18 alien egyszerûen elképesztõ túlzás.
A program is kicsit "kedves". 5 emberbõl 3 (!) sniper lett. Próbáljon így az ember értelmes csapatot összerakni...
Mire elõször feldobta ezt a küldetést nekem a program, addigra már volt készen jó pár fejlesztésem (a második hónap vége felé került elõ a feladat), volt taktikai hám a srácokon (két tárgy cipelése egyszerûen életbevágóan fontos), viszont csúzlikból még csehül álltam (akadt ugyan 1 light plasma rifle mert elõtte ráfeküdtem az elfogásokra és ezt a csúzlit gyorsan kikutattam, így lényegében a lézer ki is maradt nálam) azok 1 kivételével mind alapok voltak. Létszám nálam is 4 fõ volt mind classic mind a legmagasabb nehézség esetében.
A dolog trükkje, legalábbis én így csináltam, hogy kiket viszel magaddal és hogyan helyezkedsz, meg hogy ne siess. Sniper sajnos nem túl hasznos ezen a pályán és egy kezdõ heavy is inkább csak hátráltató tényezõ (bár a rakétájával egész szépen takaríthat ha sikerül egy kupacban elkapni a gizdákat), ellenben több gyógyítani képes egyén kötelezõ ide (legjobb ha mindenkinél van gyógycsomag).
A kis csapatommal én bementem a romos épület bal oldalára, oda ahol a kapu van és az épület nem nyitott meg romos. Ott két embert elhelyeztem a kapu két oldalán, a másik kettõ szintén fedezékbõl sasolt. Köv körben kinyitottam a kaput, így kapásból megláttam 4 thinman-t. Gránáttal és lövöldözéssel leszedtem a többségüket, túlélte a csapatom az ellentámadást, majd leradíroztam köv körben az ekkor már tetõre felmászó thinman-t.
Utána lassan haladtam elõre. A következõ épületben szintén 4 thinman volt nálam, az utcán alul meg 2. Ezeket levadásztam, összekapartam a csapatot, majd újratárazásokat követõen két emberem ment fel a tetõre, fedezékbe, egy másik beállt egy leszakadt oszlop mögé az utcára, az utolsó meg odament a megmentendõ manushoz. Vele berongyoltam az épületbe és ment nagyjából mellette a kísérõje.
A válasz a célszemély megmozdulására 4x1 thin man volt. Egy a kilõtt tank (IFV/APC) tetejére érkezik mindig, 1 a tetõre (kb a tetõablakok közé), 1 az utcára, 1 meg a két épület közé. Lenyomtam õket (a tetõn és a tankon lévõ mocskot sikerült overwatch-al, mert 2-2 emberem is rájuk látott és nem voltak fedezékben így csak 1 ellenfél maradt az utcán) miközben a megmentendõ egyént rejtettem, nehogy bárki is rálásson.
Utána jön még 3x1 thin man és 1 sectoid. Ezek közül a sectoid és 1 thinman a kezdõ épület tetején landol, 1 az utcán, 1 meg a második épület tetején. Ez az utolsó támadó csoport amúgy a 18 fõs brigádból. A célszemély csak ezek kinyírása után ment a menekítési zónába. Ha elindulok vele a mentési zóna felé gyorsan, akkor úgy szétkaptak volna hogy ihaj.
Hát én asszem ezt feladom. Gõzöm sincs, hogy a francia kísérgetõs küldit hogyan csináltam meg az elõzõ játékban. Az elsõ felbukkanó csoport simán legyak két ember konstanban mielõtt bármi elkezdõdne. Négy emberrel teljesen reménytelen. Ebbõl 3 0. szintû kis senki...
Szerintem kiemelt fontosságú a megléte. Sok fejlesztés, mint például nagyobb tárkapacitás (ez már az EU-ban is volt, 4 muton hulla kell hozzá), két tárgy hurcibálása mindenkinek (ez viszont új és kell hozzá az experimental warfare research is), tuningolt arch thrower és gyógycsomag (hogy több Hp-val rendelkezõ idegent is el lehessen fogni mint az alappal ileltve többet gyógyítson a csomag), pontosabb és jobb kritikus értékkel meg sebzéssel bíró pisztolyok, tuningolt scope, gyorsabb gyártás és javítás, alien grenade, nagyobb üzemanyag kapacitású archangel armor, shiv tuningok (+HP, jobb fegyverek, öngyógyítás, közelharci képesség), lopakodó mûhold mind mind itt lesz kifejleszthetõ.
Most már MEC katona fejlesztések (amik gyorsítják, védettebbé teszik õket vagy éppen a kinetic modul/lángszóró sebzését tolják fel nem gyengén).
Foundry kell egyáltalán..? Már arra sem emlékszem, hogy mire volt jó.
A labort megépíted majd be kell küldeni katonát (egyszerre max hármat) akiknek eldöntheted milyen módosítást veszel. Meglévõket is lehet késõbb cserélni vagy még hiányzó szervet betenni.
Minden fejlesztést neked kell kijelölni és "ráadni" az illetõre és mind pénzbe meg nem kevés Meld-be is kerül.
Ezt megteheted egyrészt úgy, hogy a katonáknál a barakkban van rá lehetõséged hogy rábökve egy képességre berakhasd az illetõt a laborba (ha jól csinálod akkor rákérdez a program hogy tényleg be akarod küldeni az illetõt a laborba vagy sem és ha igen akkor átkerülsz egy másik képernyõre ahol ki kell választani a neked tetszõ "szervet/szerveket" - ez annyiból áll hogy a két lehetõség közül ami egymás mellett van kijelölöd az egyiket - és elfogadni a módosítást), vagy megteheted ugyanezt a research képernyõn keresztül is.
Ekkor 7 napra tartályba kerül az illetõ és miután kijött, ott lesznek már benne a módosítások. Bármilyen páncél rájuk húzható de a kinézetükön ez nem fog látszani.
Shiv-re szerintem sincs már szükség bár vannak plusz fejlesztések hozzájuk, amik védettebbé és jobbá teszik õket, de a MEC katonák megjelenésével tényleg értelmüket vesztették. Akad olyan új fejlesztés is ami a MEC-ek kinetic strike moduljához hasonló közelharci támadást ad számukra a normál fegyverük mellett.
Ha megvan a Gene Labor akkor a katonák alapból megkapják a fejlesztéseket vagy az is további Meld-be kerül? Csak mert a labor megépítése után megjelent egy kék "képességfa" amin viszont semmit sem lehet kijelölni pedég még maradt vagy 60 Meld a MEC-ek után.
Amúgy 2 MEC lett végül. Egy lángszóróval és (jelenleg) Railgiunnal míg a másik meg Kinetic Strike Modullal a közelharchoz. Majd nagyobb ellenséges Mechákat azzal verem szét. SHIV -etz sztem nemgyártok ebben a játékban hanem a többi csapatbeli karakter Assault-Sniper-Heavy-Support kap majd mindenféle finom genetic modot 3 medált...
Amúgy MEC-eknek milyen medált érdemes adni?
Rosszul emlékeztem, jóval több skill van a pool-ban (28 a 16 helyett amit lentebb írtam). Aggression, Tactical Sense, Lightning Reflexes, Flush, Bring Em On, Close Combat Specialist, Extra Conditioning, Resilience, Bullet Swarm, Holo-Targeting, HEAT Ammo, Rapid Reaction, Grenadier, Will to Survive, Damn Good Ground, Gunslinger, Battle Scanner, Executioner, Opportunist, Low Profile, Sprinter, Covering Fire, Field Medic, Rifle Suppression,Revive, Deep Pockets, Savior, Sentinel.
Prof William: Sajna csak akkor ha elõtte nem mozgott. Ugyanakkor ha mondjuk colonel volt már a sniper akkor alapból igen magas lesz neki az aim értéke így különösebben nagy szüksége nem lesz az extra értékre. Az akkor jön jól ha még alacsony szinten lett átépítve õkelme, mert MEC-ként sokkal kevésbé fejlõdik a támadási pontossága mint sniper-ként.
Molnibalage: A skillfa keverõsdi az úgy mûködik, hogy van egy 12 vagy 16 skill-bõl álló pool amibõl véletlenszerûen ad be valamit a program mikor fejlõdik a delikvens. Az elsõ szintû skill az mindig az lesz ami az adott osztályhoz tartozik, a többi már a pool-ból kerülhet ki, viszont senki nem kaphat olyan skill-t amit nem tudna használni. Tehát például a sniper nem fog olyan skill-t kapni amit az alapból rendelkezésre álló fegyvereivel ne tudna használni, ahogy egy assault/heavy/support sem kaphat squad sight-ot.
Az alien-eken nincs tápolás. A statjaik maradtak ugyanazok mint voltak. Pont ugyanazokat a bonuszokat kapják mint eddig az adott nehézségen. Így például egy alapból 65-ös aim-el rendelkezõ sectoid vagy éppen thinman classic nehézségen +10 aim-et és critical-t kap úgy az EU-ban mint az EW-ben.
Sniperbõl készített MEC alapból pontosabban lõ vagy csak akkor ha elõtte nem mozgott?
+ van valami mod arra hogy én határozhassam meg katonáim fejlõdését? Már a txköm kivan vele hogy Support + Sniper csak elvétve akad de bezzeg Heavykkkel már lassan dunát lehetne rekeszteni.
Ja, még valami. Van a skillfa opció. Még odáig nem jutottam el, hogy ezzel bekapcsolva 2. szintû legyen valaki. Ez azt csinálja, hogy a karakterosztály nem definiálja a skilleket, hanem mindkettõt akármelyik osztályból beadhatja a fejlõdés során? Tehát sniper is kaphat assultos skillt, stb.
Ennek van értelme...?
Egyszerûen nem értem. Az elõzõ játékban is szenvedtem, de haladok elõre. Most a francia konvojkísérgetõs küldit akkor dobta fel, amikor még 4 emberes csapatom volt és még a legalapabb páncél sem volt meg. A pénzes abductionokat csináltam meg a tudósos helyett. Könnyebb is volt és a pénzes útvonalon próbáltam mozogni. Asszem ezt megint újra kell majd kezdeni. Egyszerûen röhejes, hogy mennyire betápolták a mezei alieneket is. A random number god meg szimplán után. 70-80%-os lövések rendszeresen mennek mellé.
JetroHUN: Ahogy a régi mondás is tartja, 1 MEC nem MEC... ;)
A heavy típusból képzett MEC nem a legjobb megoldás, mert mocsok rossz a lövöldözésben (az más kérdés hogy a legtöbb katonatípus valamiért ebbõl a kategóriából kerül ki és mind a Slinghsot mind az új DLC elsõ embere heavy kategóriás). Márpedig többnyire ezt fogja csinálni a MEC és nem verekedni mert ahhoz oda is kell érni az ellenfélhez. Az eltalálása sem nehezebb mint a többieknek hiába van az a -20 aim egy ellenfélnek, ha a többi meg jól megsorozza vagy ami rosszabb (és nálam valamiért rendszeres) szétdobálják gránátokkal.
Jól védett MEC-hez tapasztalataim szerint inkább való egy magas rangú support katona (+10 Def magának és minden közelében dekkoló bajtársának), akinek kiemelkedõen jó a lövészi képessége és általában a will értéke is jobb szokott lenni a többiekénél. Ha meg kettõ is akad belõlük úgy, hogy közben átfedik egymást a mezõik... az nagyon kellemes mozgó fedezékrendszert biztosít.
Az viszont tény, hogy a génmanipulált srácok, különösen ha jól vannak felszerelve, nagyon ütõsek tudnak lenni és olcsóbbak (ámde tovább tart a "képzésük" és a kutatásokból is többet igényelnek). Az öngyógyító lábakkal, a láthatatlanná tévõ bõrrel (az elektromos sem rossz mivel meggátolja a csáposokat a manus elfogásában), a második szívvel, az alap szem módosítással (ami +10-et ad az aim értékre egy rontott lövés után) meg a pszíkkel kitoló agy módosítással (nem a blokkolóval ami miatt nem lehet kontrollálni az embert, hanem a sebzõssel ami elég masszívan visszacsap annak aki pszível támad). A Meld értéke mindezeknek összesen elég húzós lesz, de pénzben olcsóbbak.
A titan armor+Chitin plating emlékeim szerint kevesebb ellenállást biztosít mint a paladin armor. A paladin 16-ot ad és emellett még hardened is (de már a kisebb tesója is ennyit ad), míg a másik kombináció kevesebbet (14-et, ebbõl 4 a chitin a többi az armor).
Mondjuk az EW-ben én el is hagytam a titan armor használatát. Helyette jobb a ghost armor még úgy is, hogy kevesebb a bonusz HP. A ghost armor eleve ad def bonuszt és még mobilitást (megnöveli a mozgás távolságát) is a katonáknak, valamint ha ott van az emberkénél egy gyógycsomag akkor még a méregre is immunis lesz a manus. Tûz ellen (legalábbis max 2 egységnyi mozgásig) ez a páncél is véd (a titan armor meg 3 egységnyit tud mozogni a tûzben mielõtt sebzõdne).
Prof William: A közelharcra gyúrás az kimerül annyiban, hogy rápakolod a MEC-re a kinetic strike module-t. :) A MEC egyébként lövõs egység és a képességei is ezt támogatják, emiatt a legszarabb lövész katonatípus (heavy) messze nem az ideális választás erre a célra.
Molnibalage: Reaction shotra jobb ha nem számítasz amennyiben 3-4 mezõnél messzebb vannak az ellenfelek, pláne ha nincs opportunist képessége a delikvenseknek, mert eleve egy komoly levonással lõnek ilyenkor a népek (-15 vagy -25 rémlik). Márpedig kezdõknél nem éppen magas az a fránya aim érték... Ezen mondjuk lehet segíteni egy távcsõ berakásával (vagy legyen egy manus akinek ott van a holo targeting), de az még nem az igazi (meg akkor van értelme ha már megvan a forge és a taktikai fejlesztés ami által mindenki 2 cuccot cipelhet).
Én a helyedben 1 MECnél többre nem verném el a meld-et. Azon is inkább kinetic strike modul legyen és akkor jó ha assault volt. De amúgy a heavy is ugyan olyan jó, csak azzal annyira nem lehet elõre menni. Assult bónusz: minden 4 egységnyire lévõ ellenfél kevesebbet sebez rá. (most hirtelen nem tudom hány %kall, 33% rémlik) Heavy bónusz: a legközelebbi ellenfél nem fogja tudni eltalálni (-20% esély)
Én a heavyire szavazok mivel, amúgy is alig van defense, így jól jön ha egy ellenfél lövése jó eséllyel mellé megy mintha találna de 2/3madot sebezne.
Inkább gén módosításra költs. Amúgy is a titan armor + chitin plating több HP-t ad mint a MEC-3 Paladin ami már nagyon drága.
Pont van egy feles heavy úgyis. Már elég nagy szintû + bejött helyére Triád tag aki úgyis szintén heavy.
Heavybõl lett MEC-nél mire éri meg gyúrni? Közelharcra?
Van még egy feles Supportom is. Lehet hogy õ is MEC lesz és akkor így lesznek ketten.
Ha már "véletlenek". Egy palit kellett kísérgetni. Mûr csak egy Thin man áll köztem és a kimentés között.
Thin Man feltûnik. 3 Reaction shot mellé. Aztán mind a 4 emberem lõ rá és mind a 4 MELLÉ! Mindegyik 70-80-as találati pontossággal + Volt egy aki 96%-al lõtt mellé.
Thin Man Lõ. Escort hulla.
Visszatöltés szintén mindegyik mellélõ. Thin Man lõ escort 1 HP-n. Ismét lõ mindenki de 3 mellé. Az utolsóival hozzávágtam egy gránátot az már végre kinyírta...
A Thin Man elég sok embert áldozhatott a Random Number God-nak ezért az eredményért...
Na, most jutottam el oda, hogy a kedves készítõk eltakarodhatnak a jó bödös francba. A 2 (!) abduction küldetésen floaterek, fojtogatók és thin manek jönne. Egyszerre, mikor óvatosan megyek elõre. 5 reaction shotból semmi sem talán nálam, neki meg eddig 3 lövés 3 találat.
Kösz, ez nem szórakozás, ennyi erõvel sajtreszelõvel is rejszolhatnék...
Csak alapot tudsz készíteni és majd azt upgrade-eled fel. Tehát nem új típusokat kreálsz, hanem egy meglévõt fejlesztesz és akkor teheted rá az új lehetséges cuccot.
Magyarán van az elsõ páncél amit gyártani lehet az a sentinel ha jól emlékszem. Ennek lehetséges felszerelés opciói a lángszóró vagy a kintetic strike module (igazából a páncél sem drága de a modulok azok). Aztán jön a továbbfejlesztés (ugyanazon a képernyõn ahol megvetted az alap páncélt), aminél már gránátvetõ és gyógyító mezõ között lehet választani. Végül az utolsó a paladin armor aminél meg az aknavetõ és az electric pulse lesz választható (pontosabban az egyik a kettõ közül). A legyártott páncél felszerelése késõbb nem variálható sajnos.
Könnyûn fogalmam sincs mikor jön a támadás. Classic-on ha jól emlékszem akkor az 5. hónapban, a legnehezebb fokozaton meg még korábban (harmadik vége felé volt ha emlékezetem nem csal). Normálon úgy tudom a 9. hónapban, így kb ekkor vagy kicsivel ez után várható a támadás a legkönnyebb fokozaton vagy lehet, hogy azon az alacsony fokozaton elõbb jön az új sztoriszál (feltéve ha be van kapcsolva a kezdéskor az advanced menüben) és majd utána a támadás (ahogy amúgy értelme lenne mert a kettõ szorosan összefügg, de az új sztori a spec pszíkkel jóval késõbb aktiválódik a nehezebb fokozatokon mint a támadás maga).
A MEC páncélok közül is újabb és újabbak lesznek nem? Megéri rögtön az alapot elkészíteni, vagy már alapból egy fejeltebbet éri meg felrakni a katonáinkra?
Eltoltam az egyik mondatot. Na szóval helyesen: Plusz akinek ott van a grenadier képessége az is nagyobbat sebez a gránátjával mint az alap, ráadásul több gránátot is vihet magával.
A 4 HP az elég soványka, fõleg mivel már a játék közepe elõtt elérhetõ az ugyanekkorát ütõ és az alap frag gránátnál messzebbre dobható alien grenade. Én ehhez hasonlítottam a gránátvetõt (mert nagyjából egy idõben lesznek elérhetõek) nem a sima gránáthoz. Abban teljesen igazad van hogy ha az alaphoz hasonlítom akkor tényleg jobb annál, de még ekkor sem lesz a lõtáv dupla, igaz kétségtelenül nagyobb lesz.
Plusz akinek ott van a grenadier képessége az is nagyobbat sebez a gránátjával mint az alap (mindamellett hogy két gránátot is dobhat), ráadásul több gránátot is vihet magával. Ez egy újabb ok amiért felesleges a gránátvetõ. Emellé még ott van az is, hogy akiknek ez a képesség választható azok a robbanás hatókörét is kiterjeszthetik egy másik képességgel (alapból a heavy-k skill készletében van a képesség, de ha bekapcsolja az ember a kevert képességeket akkor más is hozzájuthat mind a grenadier, mind a robbanási rádiusz növelõs képességhez).
A gránátvetõ hatótávolsága meg az alien grenade hatótávjánál kemény 2 egységgel nagyobb ami édeskevés sajnos. Romok/fedezékek eltakarítására meg ott a területre támadós lövés ami alap képesség minden MEC számára. Zabálja a lõszert, de például egy major rangú MEC ellövi ezt azt újra is tárazhat vagy lõhet megint, míg a gránátvetõvel való lövés egybõl leállítja a körét.
Emiatt tartom én feleslegesnek, pláne a jó kis gyógyító cuccos helyére (túl sokszor húzta már ki a szószból a gyógyítás a katonáimat ahhoz, hogy a gránátot válasszam helyette és mivel gyógyítja a MEC-et magát is, így hosszabban tudom harcban tartani õkelmét).
Ha minimalizálod a mennyiségüket akkor nem lesz gond az árukkal. 2 MEC szerintem bõven elég tud lenni, csak akkor készíts mondjuk 3 féle páncélt azt küldetés elõtt azt dobd rájuk amelyik jobban passzol a leendõ helyzethez. Tehát lángszóró az jól tud jönni terror-nál, de nem sok haszna van EXALT küldetésen ahol inkább érdemes elõbb a célterületre gyalogolni a srácokkal, így oda a kinetic cucc kell. Emiatt kellhet a 3 féle csuha, ahol 2-n van kinetic cucc egyen meg lángszóró).
Gránátvetõben én csalódtam. Sima gránátot lõ és nem sokkal messzebb mint amilyen messzire a katonák egyébként dobnák. Így ehelyett mindig inkább a restorative mist-es upgrade-et választottam.
A harmadik fejlesztési lehetõségbõl ott van a gránátnál ezerszer hasznosabb érzékelõs akna (proximity mine), mert nagyobbat is sebez és berobbantható nem csak mozgás által. A másik fejlesztés legalább ilyen hasznos (electro pulse) így ezen a kettõn mindig lehet eleget vacillálni. Ha két embert és 3 rucit akarsz kiépíteni akkor a lángszórósnak menjen a mine a bunyósoknak a pulse upgrade. Így lesz egy igazi support páncél aki területre hat lángszóróval és aknákkal, ugyanakkor képes a körülötte dekkoló sérülteket gyógyítani (meg magát is), meg lesz két olyan rucid amivel lehet elõre rohanni, gyógyítani, nagyot ütni és gépeket bénítani (ja és 5-ös sebzést fixen beverni a rosszarcúakba).
Bevallom az ára nem tetszett, de a sniperes képessége nem volt rossz. A lángszóró eszméletlen nagyot terít és a nagy hatósugarú gránátvetõ atomtáp. Nagy területre hat és lebontja a fedezéset. A többit meg megoldják a lövészek.
Molnibalage: Kelleni nem kell, sõt akár ki is hagyhatod ha nem tetszik a koncepciójuk (meg elég drága ám a felszerelésük is). Ugyanakkor adott a lehetõség, hogy akár többet is használj és egész ütõs kis alakulatokat ki lehet zavarni különféle helyszínekre amiben akad 2 sima katona, 2 génbuzerált meg 2 MEC is jelen van.
Én mondjuk eddig mindig kreáltam 4 MEC katonát (egyet-egyet minden típusból aztán majd legközelebb már csak support és assault-ból lesznek készítve), 4 génmanipuláltat a többiek meg maradtak sima bakák (részint azért mert nem volt elég Meld a dologhoz). Ezzel a kombinációval volt kikbõl válogatnom és a sok MEC nagyon jól jött amikor a bázisomat megtámadták.
Prof William: Kicsit hosszabb de jócskán elnyújtható (legalábbis az EXALT vonal-nál végigviheted a nyomozást addig, míg már csak 1 hely marad ahol a bázisuk rejtõzik és akkor csapsz csak le rájuk). Az EXALT küldetések sok pénzt nem hoznak ugyan (azért mindig lesz zsozsó a feladatok után és ami fontosabb, pánik csökkentés), de legalább tapasztaltabbá válnak az emberek, jön némi eladható loot is és nyújtja a játékot.
Az új sztorivonalat nagyon nyújtani nem lehet, mert a bázisod elleni támadás a nehézségtõl függõ idõpontban fixen bekövetkezik, míg maga a sztori valamelyest az EXALT felszámoláshoz kapcsolódik. Az alapsztorin semmit nem változtat a program, míg a Slingshot-tal együtt jó korán lesz már fusion launcher-ed köszönhetõen az abban a sztoriban igen hamar megszerezhetõ battleship-nek.
Szerintem ne a heavy-d legyen átalakítva mert azok a legpocsékabb lövészek. Persze ha ütlegelni szeretnél és mozgó fedezékként használnád õt (mondjuk erre sokkal jobb lenne akkor már a support-ból átalakított aki aktív maradhat és mégis ad defense boost-ot a többieknek) akkor hajrá.
PiszkosFred: Igazából a Marathon opció csak annyit jelent, hogy minden építési, kutatási és gyártási idõ duplázódik. Ez persze nyújtja a játékot csak nem a megfelelõ módon sajna. :(
Kell egynél több MEC egyáltalán? Szerinten nem. Én Sniperbõl csináltam, de nem tudtam, hogy számít, hogy kibõl lesz.
Ami viszont zavaró volt, hogy legyakott vagy 5-6 ellenfelet és még mindig nem lépett egy szintet sem.
Egyébként újrakezdtem tegnap este. Nagyon sokat számít a szerencse. Most a 2. szinten a lifthez közel van steam amire rá tudtam pakolni az erõmûvet. Az elõzõ játékomban meg a 3 szint sarka felett nem volt steam...
Hosszabbnak ha nem is hosszabb, de mozgalmasabbnak mindenképpen mozgalmasabb. A sztorit lehet késleltetni, de ahogy figyeltem, attól még jönnek az erõsebb marslakók, hogy én nem fejlesztem az angol doki prioritásként megjelölt dolgait. Sõt, saját magammal tolok ki ilyenkor. Kivéve pár speciális ufót, akik a sztorihoz tartoznak, õk tényleg csak azután jönnek, hogy megvan az adott cucc.
Illetve ott van a marathon vagymi (fejbõl nem emlékszem) a second wave lehetõségek között, az megnyújtja picit a dolgokat, idõben.
Van már egy elég jó szintû heavym. Lehet hogy akkor majd õ lesz az elsõ szerencsés jelölt. A többiek majd kapnak biotikus tubót. A 2 plusz helyre meg majd jön egy HEV és talán még1 MEC. Majd még kiderül.
Az Enemy Withinben hosszabb lett a játék valamivel? Ha jól elhúzom kb hány hónapig tarthat? Csak mert szeretnék minél több dolgot kimaxolni.
Nincs. Helyette kap a viselt páncéltípusától függõ defense bonuszt, plusz ha support katonából kreálod, akkor lesz egy igen pontosan durrogtató (azért vicc hogy a support a második legjobb lövész) és mintegy mellesleg egész nagy hatókörben minden baráti egységnek (magát is beleértve) +10 Def-et adó MEC trooper-ed.
Ha heavy-ból kreálod a MEC katonát, akkor bizonyos távon belülrõl érkezõ lövésekre negatív módosítót kapnak az ellenfelek (viszont mivel heavy az alapja így ez a katona lesz a legpontatlanabb), ha assault-ból akkor õ csökkenti az õt érõ sérüléseket, míg a sniper bonusza, hogy sokkal pontosabban lõ ha lövés elõtt nem mozdul meg.
Ezek a katonák azért vannak hogy õk fogják fel a sebzéseket a többiek elõl vagy éppen õk maguk szolgáljanak fedezékként (van egy képesség ami felvehetõ nekik és lényegében fedezékké tudja változtatni a fickót). Viszont major rang alatt ne képezz át senkit, vagy legfeljebb a felesleges heavy- kategóriás katonát (õt is csak azért mert MEC trooper-ként kicsivel jobb lesz a colonel rangig eljutva a lövöldözésben de nem sokkal). Az alacsony rangú MEC katona nem sokat ér, ellenben egy major/colonel már iszonyat hasznos egy jól felszerelt páncélban.
nincs, csináld sniperbõl, második sorból ügyes lesz, vagy menjen elõre golyófogónak (itt azért jó, ha plusz páncélja van).
nekem nem egyszer kihuzta a szarból a csapatot a lángszórója.
játék felétõl kb minden foundry kütyüt megvehetsz (ha picit is veled van az RNG). Még a fúziós lándzsás fejlesztett ceptor is ott fog figyelni az összes földrészen a gyors ufo elõtt.
Azt jól látom, hogy a MEC troopernél nincs fedezék bónusz?
Akkor ezt újrakezdem, mert totál bukta.
Molnibalage: Igen. Az a fránya random sebezgetés az inkább szivat mintsem segít. Az esetek nagyjából felében szinte borítékolható az 1-es sebzés akár kritikus találattal is (ez valamiért persze az ellenfélre nem szokott igaz lenni csak maximum 25%-ban). Azt az opciót mindig bekapcsolom azt utána szidom magamat a hülyeségem miatt. :)
Foundry naná hogy kell. Lesznek opciók amik csak azon keresztül érhetõek el. Ilyen például az experimental warfare kifejlesztése után a foundry-ban megvehetõ taktikai heveder jellegû újítás aminek köszönhetõen minden katonád eleve 2 tárgyat vihet magával. Meg vannak új fejlesztési opciók is amik a régiekkel együtt (például a lõszer duplázó) kifejezetten hasznosak. Elég sok hasznos kütyü van ott ami az életet jelentheti a csapatoknak (jobb hatásfokú gyógycsomagok, fejlettebb Arc Thrower és más hasznos ketyerék).
PiszkosFred: Errõl a bugról én most hallok elõször. Lehet szerencsés voltam hogy nem jött elõ.
Prof William: Attól függ. Egy kimaxolt MEC Trooper elég kemény dió tud lenni és leválthatja a heavy katonát (nem utolsósorban gyorsabb is lehet nála, szívósabb és legalább olyan pusztító, de sok függ attól milyen cuccokat pakolsz a vázba amibe berakod a pilótát és az sem mindegy milyen katonából képzed ki a MEC katonát). Lángszóróval, aknavetõvel eszement jól takarít közelre és távolra egyaránt. Gyógycsomaggal elég nagy hatékonysággal gyógyíthat egyszerre több sérültet is, míg ha a spéci kinetikus öklöt veszed neki akkor gyorsabban mozoghat és lesz egy marha nagy pofonokat osztogató közelharci támadása is. Major rangon már kétszer is lõhet egy körben, mert ha az elsõ cselekedete nem mozgás hanem lövés akkor lõhet utána újra. Ráadásul van olyan képessége is amivel minden körben az elsõ támadásra úgy reagál hogy visszalõ az ellenfélre. A gránátvetõje egy kalap f*s, de a többi cucca tényleg jó.
Tegnap belefutottam a Gene Labos bugba (locked lesz minden genetikai modifikáció lehetõsége az új katonáknál, hiába van pénz és meld is rá), muszáj volt lebontanom és újraépítenem a labort. Örültem, nem volt betervezve ilyen mértékû kiadás :)
Én mindig oda rakok holdal, ahol a pánik level indokolja, ezalól csak az USA a kivétel, mert 180 dodó, az 180 dodó...
Az alapjáték classicon majdnemhogy röhejesen könnyû volt, most meg szinte szenvedek. A second wave-ben lehet, hogy nem kellett volna ezt-azt belõlni. N+1-szer volt olyan, hogy lézerpuska meg shotgun 1-et sebzett. Anyád...
Olyan hosszú ameddig nyújtod. Ha mázlid van és beletrafálsz abba, hol lehet a bázisuk akkor 2-3 EXALT-os feladat után az a szál le is záródik, de ha biztosra akarsz menni akkor két hetente kell egy scan-t nyomni (10 naponként frissül a helyzet és ilyenkor megy vissza alap árra a scan értéke és nem szabadul el az egeket verve) azt azonnal küldeni az ügynököt a helyszínre. Minden küldetésbõl valami aprócska infómorzsát szerzel ami segít szûkíteni a banda központjának a helyét.
Táposnak nem mondanám õket. Max lézerfegyvereik lesznek (mindenben ugyanazt tudják mint az általad fejleszthetõek csak máshogy néznek ki), felszerelésük és statjaik fixek (a kezdeti alap fegyveresek mind ugyanazt tudják a saját kategóriájukban, míg a lézeres cuccokkal rendelkezõk az elitek) és a sectoidokat leszámítva messze õk a leggyengébbek a játékban mint ellenfelek.
Pénzhiánnyal nem volt gondom csak az elsõ 1-2, rossz esetben (legnehezebb fokozat) 3 hónapban. Utána már volt elég helyrõl bevétel (hála a mûholdaknak). Igaz ehhez az is kell, hogy az ember ne bukjon el területet (amik védelmére kell mindenhova majd 1 vadászgép), legyen tartalékban pár szatellitje, ne bukjon küldetéseket és inkább a zsozsóra hajtson mint a kisegítõ személyzetre. Érdemes Afrikából indulni és az elsõ két mûholdat felküldeni Dél-Amerika fölé ami egy újabb kontinens bonuszát megadja és pénzügyileg sem rossz. Mindig úgy szoktam kezdeni a játékot hogy bevásárolok szatellitekbõl és igyekszem mihamarabb steam helyet kiaknázni a bázison (jó az a steam generator). Aztán ahogy csurog a pénz úgy építkezem (újabb szatellit központ az elsõ mellé, aztán majd idõvel jöhet az idegen labor, a forge, 2-3 workshop, OTS, azt ha már 200 fölött jár a Meld akkor elgondolkodom a spec laborokon is). A kutatással is sokat kell játszani, ahogy kell gyártani mindenkinek gyógycsomagot (egyszerûen must have mert kell védelem a mérgek ellen ez meg biztosítja az immunitást annak akinél van), majd elegendõ Arc Thrower-t.
Azóta letöltöttem egy másik Blackbox-os verziót, de avval is ugyanaz a gond. Az unreal logo után kilép, arra hivatkozva, hogy a Windows valami hibát talált. (Win 7-em van amúgy.) Szóval senkinek semmi tippje?
Zajlik az élet az egyszer biztos. :) Különösen miután beszáll a játékba az EXALT és utánuk is nyomozni kell ha nem akar az ember állandóan növekvõ pánikot. Igaz havonta 2 küldetést lehet csak ellenük csinálni de megéri, mert jön a loot, csökken a pánik és idõvel biztosan tudható lesz hol a bázisuk amit lerohanva kiiktathatóak. Mondjuk ehhez le kell nyomni vagy 15-16 küldetést sikerrel ellenük.
Mint az alapjátékban. Classic. Mikor megértettem, hogy mire megy ki a játék, akkor a végigjátszás során egy országot, ha elvesztettem. Most már július van, de még a UFO parancsnok elfogása sem sikerült, mert annyi minden történik.
Nehezebbé vált a játék az EW-ben. Több az ellenfél, jobban összedolgoznak így biza jobban oda kell figyelni. Bár legalább a kapott emberek is jobbak mint voltak az EU-ban.
Ha megsemmisül egy mûhold akkor ha újat teszel oda akkor újra jár a mûhold nyújtotta pánik csökkentés. Ez így volt már az EU-ban is (bár ott valamiért megesett, hogy nem mindig adta meg az elvesztett szatellit helyére adott pótlásnál a csökkentést).
Egyébként milyen fokozaton játszol hogy ilyen sok országot elvesztesz?
Kieggel valahogy nehezebb lett a játék, vagy csak peches vagyok. Folyamatosan hullottak az embereim vagy sérültek meg. Emiatt az elsõ és egyetlen terror küldetésre el sem tudtam menni, mert összevissza 3 kezdõ ember volt hadrafogható. Tovább játszottam, de szerintem ez már bukta lesz. 6 országot vesztettem már el. A 7. is csak mákkal maradt meg, mert leszedte a mûholdat a hajó és olyan buta a program, hogy hiába volt már ott, az ismételt mûhold letevéssel megint csökkent a pánik. Ha nem szedték volna le, akkor bukta.
igen. közben rájöttem, és kipróbáltam, de sajnos nem oldja meg a problémámat... :-(
Sajnos néha én is visszatöltöm. Amikor 95% találati arány mellett benyögi a miss-t, akkor k anyád. Akkor is amikor flankedelve a shotgun képes volt 1-es sebezni...
Sziasztok! Nem tudjátok a kieghez lesz magyarosítás?
Pont ezért játszok csak ironmanban, hogy ne essek kísértésbe, mert tuti, hogy save/load lenne végig :) (ahhoz meg lusta vagyok, hogy trükközzek az ideiglenes mentéssel). Pont most vesztettem el az egyik legjobb sniperemet (én voltam a balfasz, siettem vele és elkövettem egy kezdõ hibát), és kilépett India, mert azt hittem ott van a marslakó gruppiek bázisa. De segond, valaki megfizet ezért nagyon :)
Egyik katona sem olyan karakter mint akármelyik zsoldos a Jagged Alliance szériából, de mindig is képtelen voltam hagyni, hogy meghaljon akár 1 emberem is. Inkább visszatöltöttem 10x és próbálkoztam más taktikákkal, de mindig megmentettem mindenkit.