Csak kár, hogy az a játék full toxisicism, továbbá PVP-t ki fog játszani ilyen grafikával amikor pont a butítás a lényege? Minél több FPS és jobb láthatóság legyen a cél. Utoljára szerkesztette: undY1ng, 2021.05.26. 10:21:08
Előre leszögezném, nem a 7Days fejlesztők védelmére akarok kelni a posztommal.
Az engine lehet ugyanaz, viszont a 7 Days még mindig voxel alapú, ennek köszönheti azt hogy rombolható benne minden épület és teljesen formálható benne a világ. Ha jól tudom a Rust világa teljesen statikus tehát nem lehet benne lebontani komplett épületeket vagy barlangot ásni a föld alá stb. stb., csak azokat amik playerek által vannak létrehozva.
Tehát a 7Days még mindig egy sokkal komplexebb, ebből kifolyólag sokkal erőforrás igényesebb játék is. Egyébként a pár napon belül megjelenő A19.5 sokkal több fps-el fog futni az eddigi beszámolók alapján mint a mostani, A20-ban meg további optimalizációk is jönnek majd. Az RWG-be most is alakítanak, A20-ban meglátjuk mire jutottak vele.
Egyébként meg ja, a Rust kb tele van óvodás hülye gyerekekkel. Öcsémet szoktam hallani mikor játszik vele, annyi bőven elég is nekem. Hiába vannak szigorú szerverszabályzatok, folyton megszegik őket a random játékosok, öcséméket pl. kiraidelik folyton mikor nincsenek fent (többnyire aljas módon az éjszaka közepén mikor alszanak már a legtöbben), meg többször kellett már szervert váltaniuk a csalók miatt is. Utoljára szerkesztette: ntex, 2021.05.26. 15:50:17
A voxeles megoldású játékok másfajta számításokat igényelnek,nagyobb erőforrás szükségeltetik hozzá,hiába ugyanaz az engine pörög mindegyik fajta játék alatt.Nem kell a Rust-al példálózni,mert nem ugyanaz a szisztéma.De ez már egyszer ki lett vesézve.
Egy maroknyi csapat készíti a 7dayst,pár fejlesztővel,grafikussal.Indie csapat lévén,szerintem még mindig az a véleményem hogy jó játék fog kikerülni a kezeik közül. Inkább haladjanak lassan,minthogynem egy oltári nagy bughalmnazt kapjunk a végére. (persze így is lesznek benne bugok) Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2021.05.26. 18:55:48
Added First version of Twitch Integration. Voxel mesh pooling Chunk decal and model dither fading Distant terrain decreases mesh detail when farther gfx dtmaxlod console command Allow selection of steering mode on controllers by pressing DPad down
Changed FindTagInChilds does not make garbage Improved Show Stability colors Distant POIs to use a shared material Improved chunk LOD update Optimized chunk object handling and frame timings Optimized terrain mesh generation Optimized terrain control textures to not update with every mesh update Optimized distant terrain tile size Optimized VoxelMesh AddMesh Optimized distant terrain render order
Fixed Zfighting at barn_02 (window/loot container) Dedi servers fail to update bedroll locations after pickup Block previews have differences in shading at night Block preview for normal blocks leaking a mesh on each update ItemClassBlock CreateMesh having to destroy unneeded colliders Empty voxel meshes were being created Distant POI mesh and material leaks Distant POIs could load and leak extra invisible objects Chunk LOD update not using XZ center for distance
Ironman 7days to die server a19.5 IP: 176.57.140.113:26940 (Query Port: 26941, Telnet Port: 8121) jelszó az nincs!
RWG,PvE,fejenként 5 lc block rakható le,4-es játékerősség,az öv megmarad,a táska elveszik halálkor,airdrop 72 óránként,landclaim mérete 21 block Akinek van kedve jöhet!
Elég jól sikerült szerintem, vanillát tegnap kipróbáltam, majdnem fullra húzott grafikával nem esett 60 alá az fps-em, 80-100 között ugrált a számláló még városban is.
Ja eléggé perfect minden,jó gyors is,csak nincs loot a pályán,lehet én baxtam el valamit,vagy ez ilyen most? Alapból a lootabundance nulla százalék a beállításoknál. Lootrespawndays in days is alapból nulla.
szerk:már jó! közben beállítottam az értékeket,alapból nem jó amit ad a g.portal Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2021.05.29. 21:23:37
Egy kicsit moddoltam a szerón,végre nem unalmas a vidék,és a város sem,mindenhol zombik,és leölhető állatok,szarvasok,és őzek ugrálnak a dombokon,zombik felbukkannak lépte-nyomon,városokban mászkálnak az utcákon.Éjjel viszont kegyetlenül jönnek,mindenképpen fedezéket kell találni.
Mióta mutattátok nekem ezt az Undead Legacy-t, kezdem elfelejteni a Vanillát. :(
UL után már én se mennék vissza vanillázni... Sokkal jobb az egész játék, és az a legjobb benne hogy Subquake ügyel a minőségre... Azt olvastam, hogy most a teljes loot rebalance-on dolgozik, utána pedig be fogja hozni a nutrition-t mint játékelemet. Ezt így kell majd elképzelni, ez lesz a leírása játékon belül:
Szerverünk ip címe megváltozott a mai nap,a g-portalnak köszönhetőleg,azért nem is voltunk elérhetőek.Az új IP cim:
Ironman 7days to die server a19.5 IP: 176.57.160.27:26900 (Query Port: 26901, Telnet Port: 8081)
pálya,beállítás,minden maradt a régiben!
Köszönet DON-nak a szervertámogatásért!
(küldhetsz még lóvét,mert szomjas vagyok) Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2021.06.16. 23:08:22
Amúgy valaki magyarázza már meg nekünk,hogy a sivatag biomét,miért nem generálta le az alfa19.5-ben a szerveren? Oil shale akkor nuku lesz nálunk,vagy máshol is lehet farmolni azt? 4 nagy bioméból áll a mi pályánk,sivatag nincs. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2021.06.16. 23:15:38
Random lehet találni lootolható vegyész laborokban, egyébként nem nagyon. A map egyik oldala mindig sivatag szokott lenni, ha mégsem akkor az érdekes...
Aki még nem vette meg,most nagyon olcsón hozzájuthat steamen a nyári vásárban! Csapjatok le rá!
Új térképpel,kétszer nagyobb területtel immár,újraindultunk a szerón,aki idáig volt azoknak megmaradtak a player statok,minden fejlődési beállitások át lettek hozva,öv,és inventory is,viszont ami a ki nem tanult leltárhelyben volt (pack mule),azok elvesztek.Minden szerver,és xml fájl beállítás ugyanaz maradt mint eddig.2x-es xp,több vadon élő állat,és zombi,a városokban is! (van sivatag is) Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2021.06.27. 02:00:54
Ilyet mintha már láttunk volt egy Dead Island-ben :D (Úgy értem ott is hasonlóan nézett ki a robbanó zombi, bár itt ez nem tudom robbanni fog e mikor meghal)
Figyelem!!! Ez a fórumháttér betett az egész sg.hu fórumnak,spoiler nem müködik,válaszgomb nem müködik,meg jópár funkció mobilon se érhető el.NEm is kell rákattintani,mert egy rohadt abandonware reklám.Senki se tudja ki rakta be,amúgyse felügyeli senki jóformán a fórumot,szóval szép lassan szét fogják cseszni,aztán megy a levesbe.CSak szólok,hogy a hiba nem az ön készülékében van! Remélem valaki,vagy valakik megmentik az sg fórumot.
Néztem is, azt hittem hogy először hogy az ublock engedett át hirtelen valamit, de mikor rákattintok figyelmeztetést dob rögtön hogy kéretlen oldalra irányítana át.
érdekes akkor nem tudom engem mi véd, de engem pont egész véletlen az zavart hogy kattintok rá és semmi nem történik. mert megnéztem volna amit reklámoz :)
Ez az sg fórum már régóta haldokli... PlayDome-ot tudom ajánlani. Kezdek át térni rá.
Megnéztem a Playdome fórumot, (én is keresek jó játék fórumot). Azt láttam hogy 30 játékhoz van idei bejegyzés, itt meg 30-hoz van 2 napon belül. Nekem az tűnik sokkal halottabbnak, vagy valamit rosszul látok?
Soha nem értettem, hogy mért ilyen felkapott ez az SG fórum. Itt minden játéknak van téma és pörög is. Viszont az egész rendszer egy kalap sz*r volt mindig is.
Pozitív tapasztalatom volt: itt kérdeztem valamit (konkrétan nem ebben a topikban), napokig nem jött válasz, amott pedig 3 percen belül azonnal válaszoltak. Nem egy topiknál. Hiába, hogy nem annyira felkapott.
Azért voltak olyan játékok,amiknél egy nagyon jó közösség alakult ki,és szinte percenként,sőt,másodpercenként jöttek az üzenetek,én később csatlakoztam az Sg fórumhoz,mikor már javában "dübörgött",2010-ben.Akkor már szép kis összeszokott társaságok voltak minden játéknál.Most se tüntek el,kivétel egy-kettőt ismerek,akik eltávoztak az örök vadászmezőkre,de öröm látni hogy régiek,néha be-be irogatnak. Haladunk előre a korral,sokminden változott.
Legfőképpen az változott, hogy sz*rnak rá ennek a fórumnak a karbantartásához.
Én sajnos evvel a topikkal nem tudok semmit kezdeni,mert a fórummotor felülirja a háttérképet,és a bannert is kiiktatja,pedig benne van a linkje a topik admin hozzáférhetőségi részében.
Nocsak... Lassan csak helyre áll a fórum? Mondjuk a válasz gomb még mindig nem működik úgy látom :D De legalább már nincs az órás háttér.
Már müködik,de a háttérkép linkje nem,külső tárhelyet kell keresni,csak sajnos a képeket nem tudom lementeni,mert pont az sg galéria,ami nem jó,ott vannak a képek.Tegnapelőtt kijött a stabil alfa 19.6! A twitch integrálást érinti inkább az új javítás,a játékhoz már nem nyúltak nagyon. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2021.08.01. 12:11:15
Némelyik küldetésnél,majd igen be fogunk parázni,mert ahogy felvesszük a helyszínen a küldetést,szépen el is megy az áram,és legelső dolgunk lesz a generátor újraindítása.Ja ez az alfa 20-ban!
A screamer is új textúrát kapott! Helyes a drága (katt a kis képekre):
Szept 8-án este 9-kor,nálunk szept 9,hajnal 4 óra,fejlesztői stream sorozat kezdődik,az alfa20-ból,a 2 társalapító Richard és Joel Huenink, akik betekintést adnak az A20-as jellemzőkbe és néhány bennfentes hírbe.Itt:
Srácok, én néztem egy ideig ezt a stream-et. Mi ez a grafika? Semmi nem változott. A zombik hááát... Az eszközök... De ezek az effektek hullámzik a kép stb minek? Ezzel nem lesz jobb... Twich integráció? Ja hogy ezért kaptak pénzt a twichtől azért van benne? Vajon mennyi értékes időt vett ez el a játék valódi fejlesztéséből? Ez hihetetlen egyre jobban gyűlölet kezd urrá lenni rajtam a játék fejlesztőivel kapcsolatban. Értelmetlen dolgok de valódi haladást most se látni a20-ból...
Szerintem nem ugyanazt a csatornát nézzük...
Most is baromi sok változtatás, újdonság, fejlesztés lesz a játékban. majd nézd meg a release logot ha kijön az update. Kb megint ez lesz az eddigi legtartalmasabb frissítés. A Twitch integrációval kapcsolatban meg nem hiszem hogy a Twitch fizetne nekik, maximum azért tették bele hogy a Twitch integrációnak hála többen kezdjék el streamelni a játékot, ezáltal esetlegesen több nézőt bevonzhatnak akik később a játékot megvásárlók lehetnek.
Azt látom hogy már jó ideje szinte csak negatívan szólsz hozzá a témához, de amíg nem lesz végleges a játék addig kár vergődni ilyen dolgokon, sok minden változhat még. Előreláthatólag még legalább 1 vagy 2 alfa verzió lesz mire beta állapotba kerül a játék. A következő lépés a banditák integrálása lesz. Én már erre várok évek óta. Ettől függetlenül kíváncsi vagyok minden egyes alfára, és ki is próbáltam, játszottam a legtöbbel.
Lehet időutazó,mert még csak most fog kezdődni amiről szó volt,igaz már régebben is volt közvetítés az alfa 20-ból,de az azóta eltelt időben sokat fejlesztettek rajta,a legfrisebb stream most indul 4 órakor:
Kb. végignéztem a streamet és ismét kurvasok melót öltek bele. Az új random gen egyszerűen fényévekkel hangulatosabb városokat fog teremteni. Erről 12ezer különböző forma/alakzat fog gondoskodni. Jön az új fegyverkategória amit hulladékból tudsz készíteni. Új zombik, új HD modellek, átdolgozták az összes tradert és a még gyenge minőségű zombikat. Festhető, tuningolható járművek. Új küldetéstípusok, rengetek új épület. Sokkal több Tier 5 lesz például. Alpha 21 lesz valszeg az utolsó alpha abban jönnek a banditák. Működő kapcsolótábla stb...
Minden csütörtök hajnalban lesz stream ahol az egyes részeket mélyebben ismertetik az egyes fejlesztésben résztvevők bevonásával.
Pár fontosabb dolog ami elhangzik:
- Elején elmondja az egyikük, hogy sokan támadják őket amiért nagyon lassan kerül arany fázisba a játék (ez a kiadásra kész, elkészült állapotot jelenti). Állítólag már most is 60 ember van a TFP-ben, akik több mint 90%-át ráállították az A20 fejlesztésére. Elvileg jövőre tervezik kiadni a végleges változatot, gondolom év vége felé. Megszellőztették hogy az A21-re tervezik berakni a banditákat és dolgoznak armor szetteken amik különböző class szerű bónuszokat fognak adni a karakternek ha minden darabját viseljük (ezek külön megszerezhető ruha szettek lesznek az alapból bent lévők mellett). Van egy fix elképzelésük a játékkal kapcsolatban, és azt fogják követni (ezalatt gondolom azt értik hogy legfőképp amit ők terveznek, arra fókuszálnak, és nem a játékosok kéréseire).
- Folyamatban vannak tárgyalások több céggel is a konzol porttal kapcsolatban.
- Új random gen: Tile rendszer, ezekkel részekre bontott városok generálhatóak, összességében sokkal gyorsabb lesz a világ generálás, reményeik szerint az utak generálása is rendben lesz, nem lesznek irreális hirtelen magasságkülönbségek pl. Sokkal természetesebbnek fog hatni a terep, nem lesznek nagyobb üres területek mint eddig.
- Már a saját bázis is látható lesz nagy távolságokból a mapon, mint bármelyik más többi POI
- Beszél még arról hogy új opciók lesznek RWG-ben, az RWG tool is továbbfejlődik, könnyebb lesz kész mapokat szerkeszteni, berakni, törölni belőle épületeket stb. Új shape menü teljesen új építőelemekkel így már közel 1200 fajta építőelem van, ezáltal lehetőség lesz sokkal komplexebb kinézetű épületeket létrehozni.
(Itt jegyzem meg hogy ez az új RWG tényleg állati jól néz ki, számomra már önmagában emiatt rohadtul várom ezt az updatet, végre realisztikus kinézete lesz a városoknak, és sokkal változatosabbak is lesznek így...)
- 50 előre elkészített tile van amiből felépülhet egy-egy város, és ezek száma később valószínűleg gyarapodni fog, illetve community is készíthet majd modokkal ilyet gyaníthatóan, szóval innentől a lehetőségek száma gyakorlatilag végtelen lesz ami a változatosságot fogja illetni.
- 6 ember is dolgozik új POI-kon jelenleg. Ha jól értettem A20-ban 145 új épület lesz (igen, Tier V is), és ez a szám is még tovább fog növekedni.
- Bemutatnak továbbá újra skinezett zombikat meg pár új tárgyat, az új radioaktív zombi még nem biztos hogy bekerül. Lesznek új fegyverek, kiegészítők, meg a drónról is ejtenek pár szót. Gyakorlatilag egy mozgó extra tároló lesz ami követni fog téged. Fegyverként egyelőre nem működik, később lehet megoldják ezt is majd.
Madmole is elhanyagolta magát,annyira a játékra koncentrálódik most.Lefogyott kicsit,és hosszabb haja lett,meg szakálla :)) Egyébként twitteren ő maga irta,még 2 képet is berakott magáról.Amúgy itt a hajnali stream:
Nem mondanám hogy egy súlycsoport a két fejlesztőcsapat akik a két játék mögött állnak... A Bethesda egy nagy múltú, több milliárd dollárt érő, nagy költségvetéssel bíró AAA játékokat fejlesztő vállalat, a TFP meg egy kis indie fejlesztőcsapat. Így szerintem nem igazán észszerű a viszonyítás.
Hát nem tudom, azért egy Bethesdának szerintem messze jobb anyagi forrásai vannak.
A fejlődést én nagyon látom, lehet két külön mozit nézünk, de ha összevetem az Alpha 12-vel a mostanit hát elég jelentős a fejlődés. Azt is bele kell számolni, hogy zsákutcák is voltak a fejlesztés során amit újra át kellett alakítani. A fegyvere régen öntőformákban készültek, majd ezt eldobták. A blokkokat is máshogy készítettük, betont öntöttük, cobblestone blokkokat több fázisba raktuk ki. Eleinte nem voltak járművek, küldetések, trader, workbench, chemstation, betonmixer, épületekből messze kevesebb fajta volt és sokkal rondábbak. Mai szemmel nagyon gagyik. Zombik fajtája nőtt, részletességük gazdagodott. Skill rendszer szinte mindig átdolgozásra került. Emlékeztek mikor még a gyártás mennyiségével javult az eszközök minősége és ládákba gyártottuk a baltákat? Bányászat is sokszor átalakult attól függően hogy helyezkedtek el az ércek a földben. A randomgen is szinte mindig átalakult és volt persze amikor nagy visszalépés lett a vége.
Én úgy érzem még mindig nem látok olyan játékot amivel össze lehetne hasonlítani. De ha mutattok olyan építős játékot ahol teljesen el lehet bontani városokat és hegyeket majd újat építeni akkor izgatottan várom! Ez a rendszer nagyon erőforrás igényes amivel nincs egy lapon egy Fallout 76 vagy Subsistence, Subnautica, Rust és társai.
kb most most olyan magyarázatot adtál, mintha a focicsapat 0:2 után magyarázza a bizonyítványt. A12-ig mi történt, semmi? :) 8 év fejlesztés . Ti fanatisták vagytok! :) Védjétek csak ezt a fost! :) Hiszen így kezdte az a nyomorék, h sokan bánták őket a hosszú fejlesztési szakasz miatt.
Azért érdekes mióta jó páran a Rust fejlesztői csapatból ott vannak szemmel látható a fejlődés. Ennyit a programozási tudásról és a fantáziáról...
Egyetértek! Én már mondtam korábban is hogy ez egy voxel-based alapú játék,semmivel sem hasonlítható össze,csak a hasonló tipusú játékokkal,Minecraft,Astroneer..stb (most itt a Valheim is,de az erősen meg van kötve,tereprendezés szempontjából).
Voxel-based ide voxel-based oda, régebben elhitettétek velem, hogy ezt nagyon nehéz optimalizálni, mivel olyan bonyolult stb. Erre jöttek a srácok a rustból és megoldották a problémát. Akkor most, hogy is van ez? Én amúgy sem erről beszéltem hanem arról, a Fallout 76 vagy Subsistence, Subnautica, Rust készítőiben van fantázia és tenni akarás. Azonkívül, h vakarják a f@szukat és élvezik a pénzt. Nem tudom melyik patch-nél teszteltél a tulajok a játékot. Nekem tátva maradt a szám milyen kastélyban élnek. Nem is azzal van a gond, hanem azzal, hogy szarnak a játékra. Csiga lassúsággal haladt össze vissza a fejlesztés, lényegében az alap maradt csak variáltak rajta kicsit. Akkor történt változás mikor kijött a korai verzióból a Rust, az Ark és közönség nyomás nehezedett rájuk. Akkor tudták, hogy ők szerencsétlen balf@szok és jöttek a srácok a Rust-ból és kitudja még honnan és elkezdődött fejlődni a játék és fantázia dússá válni. Jöttek a labirintus házak, a rejtett dolgok stb...
Azt írta Random ez egy kis csapat és nincs annyi pénz.( 2,5 millió eladott példány után csak van pénz) Még is 60 ember dolgozik az új verzión. Elmondom a Fallout 76 csapata nincs 60 fő. A Subnautica készítői olyan fantázia dús emberek (és nem 60an vannak) hogy az még a 7 days meg csak vergődött. 8 évből 5 év alatt olyan mértékű változások nem történtek, mint most 3 év alatt. Az A1-még egy kurva egyenes vonal sem volt... :) Vicc de így van.
Szóval nem kell ide duma, h így voxel-based úgy voxel-based aki ügyes programozó és fantázia dús az tud valamit kezdeni vele.
:) Még egyszer leírom akkor. Amit te felhoztál viszonyításképp játékot, az mögött egy nagy tőkés, több világsikerű címet alkotó fejlesztőgárda áll, az összes tapasztalttal amiket szereztek a különböző címek megalkotása során.
A Fun Pimps-nek tudtommal ez volt az első munkája, egy garázsprojectnek indult az egész 2013 decemberében, két három emberrel. Mostanra lett akkora tőkéjük, hogy normálisan be tudják fejezni a játékot, mivel ki kellett termelnie először az árát, és gondolom nem felvett hitelekből akarják finanszírozni a programozókat, egyéb költségeket amik egy játék fejlesztésével járnak. Az hogy ki miben él, mire költi a pénzét semmi köze senkinek. Tipikus magyar mentalitás az, hogy folyton a másik zsebében turkálunk. Ez amúgy honnan jött hogy a Rust fejlesztői a TFP-nek dolgoznak? Linkelj már be valami hiteles forrást erre légy szíves. Csak mert sehol nem említettek egy szóval sem, semmi ilyesmit. Maximum ellátták őket pár tanáccsal, tekintve hogy ők is ugyanúgy Unity-re csinálták a játékot (azt hagyjuk is hogy amúgy a Rust sehol sincs a 7Days-hez képest komplexitásban). Az eladott példányszám meg 12 milliónál tart jelenleg a 7 Days-t illetően. Már korábbi verziókban is voltak kisebb nagyobb optimalizációk. Az optimalizációkat a végére tervezték hagyni amúgy is, miután végeztek a contentek beépítésével, tehát az lesz az utolsó fázisa a fejlesztésnek. Ez is köztudott már régóta, többször közölték már ezt is. A játékosok nyomására tettek kísérleteket korai optimalizálásokra, meg hogy ne kelljen NASA gép a játéknak, szerencsére sikerült is nekik többé kevésbé. Utoljára szerkesztette: ntex, 2021.09.14. 18:12:20
Milyen??? Azt hiszed csak arról szól, hogy lövöldözés van? XD XD Ott volt fejlődés, 5 éve meg van a játék, csak tudom. Onnan lopott csomó dolgot ez a szánalmas 7 days–es bagás.
Most komolyan ezzel érvelsz, hogy az első munkájuk stb... :D A Subnautica is első játék :D (még ha nem is ilyen összetett és bonyolult) XD Oda kéne ezeknek menni, hogy kell egy kibaszott jó játékot kitalálni...
Valóban nem tudom hirtelen igazolni a Rust-os fejlesztőket, de az itt lévők zöme tudja (tudná) igazolni az állításom. Pár tanáccsal ellátták?????? LOL XD Gondlom az EA Games is átjár a Bethesdához ötletelni... XDXDXD Nagyon viccel pali vagy Te!
Most csak tőled idézek "Elején elmondja az egyikük, hogy sokan támadják őket amiért nagyon lassan kerül arany fázisba a játék" Én vagyok az egyik a sokak közül.
"Onnan lopott csomó dolgot ez a szánalmas 7 days–es bagás." - sorolj már fel párat, miket pl? Nincs mit igazolni, mert valószínűleg senki nem hallott ilyenről rajtad kívül :)
EA Games megint egy szép példa volt részedről, a legnagyobb trash cég a játékiparban a sikereik ellenére is, annyira hogy elnyerte "az év legrosszabb cége" díjat is több alkalommal.
Amúgy nem értem mi ez a nagy sipákolás hirtelen, beletoltál gondolom te is jó pár órát, meg van is bőven mivel játszani amíg elkészül a végleges változat. Ha 8 évet kibírtál, az az 1-1.5 év míg kiadják már nem oszt nem szoroz. Utoljára szerkesztette: ntex, 2021.09.14. 22:06:45
Norbertboy, szerintem higgadj le, nem tudom mivel húztad itt fel magad, de semmi értelme nincs őrjöngeni.
Abban én is egyetértek hogy a 7days fejlesztési sebessége messze az elvárható mögött van, szerintem találó a név hogy stricik fejlesztik (lassan és hangulatfüggően, miközben páváskodnak a neonfényű limóban amit a kurvák - értsd EA supporter játékosok - adtak össze nekik :) )
Amiket benyomnak világraszöló fejlesztésnek két alfa verzió közt ahol eltelt 1 év (új randomgenerátor a világgenerátorba huhuhúúú, új modellek zombimodellek, átalakítottuk a crafting rendszert - várj, most meg visszalakítottuk a crafting rendszert, új csilivili ikonok vannak stb stb) azt más indie fejlesztők egy havi patchben megcsinálják. Szóval bennem is van egy olyan érzés hogy enyhén többre tartja magát és a munkája értékét mint amennyi valójában és kicsit el van szállva magától (itt megiint találó a strici vonal :D ), de azért még messze van mondjuk a nagypofájú Chris Robertstől aki az űrhajós videójátékával lasan már az emberiség megmentőjének képzeli magát :)
DE: a rusttal összevetni a játékokat szerintem felesleges, tök más kategória az egész annyi a hasonlóság hogy van két open world játék ahol lehet lőni, és ezzel kész is. A rustot én sem érzem játékmechanikák szempontjából olyan komplexnek, igazából eny nyilt világú call of duty, építkezéssel megspékelve. A 7days meg pont fordítva - Itt az építkezés köré raktak valami harcrendszert (ami sztem elég elcseszett is elég sok helyen). A Rust inkább PvP amiben PvE szinte nincs is ,PvP nélkül halott a játék) , mig a 7days meg inkább PvE amiben lehet PvPzni is, de abszolút nem szükséges.
A Rust developeres szálról nem hallottam, egy gyors guglizás semmit nem dobott ki ezügyben. De igazából nincs jelentősége ha még igy is van, Amennyire utánaolvastam, előzőleg madmole főként más játékok moddolásával foglalkozott és volt némi fejlesztési tapasztalata, szóval nem egy Linus Torvald volt, Az hogy vannak nála profibbak nem meglepő (ha belegondolsz az élet MINDEN területén MINDIG vannak jobbak :D ) Szóval az hogy neki valami nehéz vagy lehetetlen volt, és ezt esetleg egy másik fejlesztő fél kézzel meg tudta csinálni, tök normális (ilyenekkel a mindennapi munkám során is találkozom, hol én szorulok segytségre, hol én adok :D )
Szóval chill, nem kell felszívni magad meg háborogni lényegtelen dolgokon. Ha a Rust jobban bejön játssz azzal, én is csak rajta tartom a 7days-en a szemem, és kétévente rénézek. A mostani nagy hírverésben az új alfa körül pl semmit sem látok amiért pont most kéne belenéznem a játékba... Utoljára szerkesztette: lammaer, 2021.09.15. 06:36:15
szóval ő se nagyon takarózhat hogy nagyon inexperienced és EZÉRT megy ilyern lassan a fejlesztés :P TEljesen egyértelmű hogy nincs kiforrott koncepciója, funolgat / ötletelget a játékban, szóval biztos hogy egy játékdesigner / szoftvertervező tréningre el kéne mennie :D
szerintem csak annyi volt meg hogy egy minecraf szerűen rombolható / építhető világban lehessen zombikat hentelni, azt azóta is keresgéli az utat hogy jó de hogyan tovább. "Élmény" lehet az ő vezetése alatt dolgozni, elképzelem ahogy minden héten más irányba mennek a fejlesztők :)
Illetve nekem is van egy olyan érzésem hogy a játékot nagyrészt már megvette mindenki aki érdekelt, tehát ki van már fizetve, innentől kezdve olyan tessék lássék módon fejlesztget néhanap hogy ne tűnjön halottnak a játék miközben élvezi a bevételt amiért csak részben dolgozott meg. SAjnos az emberi gyarlóság ugye... Utoljára szerkesztette: lammaer, 2021.09.15. 06:46:56
Ha elfogyott a gyógyszered, hívd fel az orvost, fellövi a felhőbe, és már mehetsz is a gyógyszertárba.:)
Fejlesztőként és játékosként is mondom, hogy nincs semmi baj ezzel a játékkal. A gépemen teljesen stabilan fut, egyáltalán nincsenek stabilitási és optimalizálásra visszavezethető problémáim. És nem is voltak talán sosem (nem emlékszem súlyosabb hibára/megakadásra). Alá kell rakni egy megfelelő gépet, ami rendesen karban van tartva, és ennyi. Nem a Rust-os srácok rakták ezt rendbe, eleve nem volt ennek semmi baja. Kicsit sok ram-ot eszik mind az általánosból, mind a videóramból, de ez a fajta játék megköveteli ezt. Azonkívül minden egyes alpha változat megjelenésekor szinte új játékot kapunk. Kifejezetten örülök neki, ezzel az erővel tőlem elmehetünk alpha50-ig is (ingyen? naná). Így kell a fenének, hogy végleges legyen. Ahhoz, hogy ilyen arányú módosításokat hajtsanak végre, elég sok idő és egyéb erőforrás kell. Folyamatosan változik pl. a poi, ami nagyon időigényes szöszmösz munka. Részemről ez a fajta hozzáállás pozitív, mert a fejlesztőnek ez alapvetően nem jó (a rengeteg munka miatt), a felhasználónak viszont igen (a változatosság miatt). Ezért aki azt állítja, hogy nincs fejlődés, szerintem nem igazán látja át a helyzetet. Ennél a játéknál simán megteheted, hogy miután meguntad, félre teszed (annyi másik játék van), és amikor kijön egy új alpha, újból elő lehet venni. Melyik másik játéknál teheted ezt meg?
Ami jó az jó. Ami szar, az szar. Lássuk be ez ...... Mindenki tegye után amit gondol és vita lezárva :)
A Rust-ot csak fantáziadús ellenpéldának hoztam. Ott a Subsistence, egy remek példa arra, aki nem szarja le a játékos közösséget. Folyamatosan fejlődik a játék és nagyon jó irányba.
Ha nem jelenik meg a Rust és az Ark és emiatt nem alakul ki egy közönségnyomás még mindig csiga tempóban haladna a fejlődés.
A fejlesztési idővel kapcsolatban van némi igaza. A többi csak felesleges hisztéria, hirtelen felindulásból fakadó pocskondiázás szvsz. Viszont fejlesztőként meg joguk van húzni az elkészülési időt, tesztelni, változtatni a koncepciókon kedvük szerint. A15-ben vagy A16-ban csatlakoztam be a játékba, innentől csak az A18 maradt ki nálam, és bele is tekertem több mint 1500 órát összesen a játékba (vannak akik 10.000 felett is járnak már). Egyáltalán nem bántam meg a vételt, azt a 7-8€ -t bőven megérte amibe került, nem sok játékról mondhatom el hogy ennyit játszottam vele. Ha azt nézzük hogy manapság 50+ euróba kerülő játékok nem kötik le az embert 20-30 óránál tovább (sőt, igazából már ez a szám is átlagon felülinek számít...), ez a játék ebből a szempontból nézve is erős ár/érték aránnyal rendelkezik. Sajnos ezekkel a dolgokkal sem törődnek nagyon sokan.
Egyáltalán kb örülhetünk annak hogy még ennyi eltelt idő után is törődnek a játékkal illetve törekednek arra hogy be is legyen az fejezve. Rengeteg esetet lehetett hallani hogy elindult early access-be a játék aztán végül sosem készült el mert vagy elfogyott a pénz, vagy egyszerűen csak leléptek a fejlesztők a bevétellel. A TFP meg ha 8 év után is, de legalább eljutott oda hogy konkrétan megvan a tervük hogy meddig és hogyan fejezik be végre a játékot (persze ez is változhat)
Innentől részemről ez a téma lezárva, nem fogok semmilyen negatív hozzászólásra reagálni mert nem szeretnék vitát sem generálni. Panaszkodni meg amúgy sem itt kell, lehet menni a hivatalos 7 Days fórumra ostorozni a fejlesztőket aki így gondolja. Utoljára szerkesztette: ntex, 2021.09.15. 11:19:53
Én az A12-ben csatlakoztam. Kb 1300 órám van a játékban és egy éve nem játszottam vele. Igazából a lassúság és a közösségre való szarás b@szott fel. Volt olyan, két alpha között pics@füst változás történt. (nagyjából 7 hónapos fejlesztés után) Akkoriban ormótlanul szar grafika párosult egy indokolatlan magas gépigényhez. Ott van a minibike, az meg mi a fos? :) Egy normális állatot nem tudtak megalkotni, giccs volt az egész. Ezek meg élvezték az életet a kastélyban,amit már megírtam.
Most a játék fejlesztése dübörög ahhoz képest amilyen volt.
"fejlesztőként joguk van" - nos, senki sem vitatta hogy kb joguk van azt csinálni amit akarnak. Attól hogy joguk van valamihez, az nem jelenti azt hogy az jó is.
"örülhetünk annak hogy még törődnek vele" - ebben egyet is értek veled meg nem is :) Igen, ahhoz képest hogy más cégek/fejlesztők mit művelhetnek valóban örülhetünk. Másfelől az idealista énem meg azt mondja hogy ez a MINIMUM ami elvárható egy fejlesztőtől, és az összes olyat aki fogd a pénzt és fuss taktikával abandonwarekat gyárt, irgalmatlanul meg kéne b*szni :)
Szerintem pont a játékostársadalom ilyen irányú engedékenysége és beletörődése (meg a vidd a pénzem csak hadd játtszak a pre-alpha játékkal mert új meg hype van körülötte) tette a játékpiacot azzá ami. Az egész early access-t sokkal szigorúbban kéne venni/kezelni, de hát ez van...
Szóval én valahol NorbertBoy és a Fanboi-okközé teszem magam a7dyasben... az árát megéri, ez vitán felül áll, de amit madmole művel az messze szuboptimális, lehetne sokkalta de sokkalta jobban csinálni, akár még 1 személyes developer stúdióként is.
"minden egyes alpha egy új verzió" (mi a francért nem lehet commentből copy-pastelni???)
Na ez érdekes mert én pont nem ezt látom. Nem látok radkális újdonságokat a különféle alpha verziók közt (most ne az alpha 1 meg az alpha 19 közt nézzük, hanem az egymást követőeket), pont hogy az én szememben alig történik valami (de bevallom csak a notest olvasom meg átfutok néha egy-egy bejegyzést), és ehhez képest rohad lassúak. A világgenerátort már nemtom hányszor olvastam hogy "namost aztán radikálisan új lesz, meglássátok", aztán egyfelől szerintem semmi baja nem volt már jó ideje, másfelőlszerintem bőven lenne máshova fókuszálni a játékban.
De ahogy irtam, ettől nem megyek a falnak, ha 10 év múva lesz kész, vagy 5 év múlva lesz jelentős újitás a játékban, ráér, van rengeteg más...
Igaz alpha a subsistence, engem nem zavar ha 20. évig ott lesz. Lényeg, h foglalkoznak a játékkal. Nekem a majdnem az első kiadás óta meg van és látom azt a temérdeknyi munkát amit belerakott a srác. Szóval ott az izzadtság szaga.
Még utánanézek hogy van e benne storyline, vagy n+1. sandbox "Szórakoztasd magad" survival játék... azt nem szeretem amikor a játékban az egyetlen cél hogy le tudjam craftolni a magasabb szintű tárgyakat azt kész... (ebből a szempontból nálam a 7days is gyenge lábakon áll sajnos) Utoljára szerkesztette: lammaer, 2021.09.15. 20:23:57
A Subsistence-ben,egy egyedi ötlet van,méghozzá az hogy nem játékosok épitenek bázisokat,hanem gépi botok,és egy idő után szépen el is látogatnak hozzád.Mondjuk ez a fajta módszer az rts játékokban megszokott idáig,főleg a warcraft vonal,ahol a gépi ellenfél,elkezd fejlődni,épitkezni,meg területeket hódítani.Itt banditákkal fogsz összefutni,és az épitett bázisaikkal,plusz még elszórva a pályákon airdropok.Közösen jó móka lenne,de egyedül azért eléggé szenvedés,főleg ha meghalsz,és kilóméterekre dobja el a cuccosaidat.Ja,és magyar felirat is van benne.CSak az állatok ne lennének ilyen immunisak a golyók ellen,nyillal simán kiirtod őket,de valahogy fegyverre nem jól reagálnak benne,ez egy ősrégi hiba még.
Current features: * Singleplayer and Co-op PvE sandbox experience. * Crafting mechanics. * Dynamic base building. * Dynamic seasons and weather systems. * Weapon upgrade system. * Mining and refining of ores. * AI Hunters (with AI base building). * Farming. * Animal husbandry. * Food cooking mechanics. * World day-night cycle. * Temperature change based on time-of-day and altitude. * Character hunger/thirst/strength mechanics. * Character clothing system. * System for inviting/removing players to access bases. * Central power system for bases (base items require power to function). * Npc enemy leveling system. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2021.09.15. 20:32:23
Most komolyan ennyit tudsz hozzászólni? Nem egyedi? A sok munka amit a srác belerakott az semmi? Arról beszéltem hogy nem lógatta a lábát mint ezek akik 3 patch alatt csináltak annyit mint most 1 patch alatt. Szóval ennyi az észrevételed? XD
A 7 dayz meg zombis és Minecraft. Ennyi leegyszerűsítve.
Azt elismerem, hogy nem halad nagy tempóban a fejlesztés és ahogy korábban leírtam szerintem tök jó dolgokat kidobtak és újakra fecséreltek időt. A pályagenerálás is hullámvölgyet mutat van amikor jót találnak ki van amikor totál elszarás. Ami engem bosszant, hogy nem tesztelik legalább kiscsoportosan ezeket a dolgokat? Akkor kijönne, hogy valami szar.
Annak örülök, hogy minden alphával új cuccok jönnek be vagy átvariálják annyira, hogy új taktikákat kell kitalálni a boldogulásra. Nekem ez jó kihívás. Persze van aki csak épít kockákból egy bázist és a környező területet telebassza tüskékkel és várja a zombikat. Annak a szemében semmi újdonságot nem nyújt a játék.
A POI készítése nagyon időigényes, ha valaki épített bonyolultabb épületet az tudhatja, de sokan ezt nem értékelik. Pedig nagyon sokat ad a hangulathoz.
A Subsistence is megvan, de csalódtam benne. Mikor néztem annyira erősen hasonlított a Rust-ra, hogy inkább annál maradtam. Itt főleg az építési rendszerre és a környezetre gondolok.
Az elektromosság biztosan a Rust-ból jött meg az xp rendszer vagy mi volt az amikor ész nélkül kellett a kőbaltákat craftolni. Hirtelen ennyi,aki akar járjon utána, főleg aki nem hiszi el.
Mindegy mire hasonlít a subsistence, lelkesen készíti egy ember. Ott a No mans sky, ott is dolgoznak a srácok ezerrel.
Az első xp rendszer az Elder Scrolls szériából jött,amikor bármit csináltál,növekedtek automatikusan a statok.Elég ha ugrálsz,vagy futsz,akkor az atlétika nőtt,ha fát vágtál,akkor a favágóképességed nőtt,és egy idő után már több szálka jött le a fából.Amúgy ez a rendszer nekem sokkal jobban bejött,mint ez a könyvkeresősdi,meg keserves pontelosztás.