SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Arra gondolok, hogy a division planner megfelelőjére lenne egy "army planner" is, amiben max. 24 division-t lehetne összevonni és akár egyben gyártósorra is küldeni, kicsit hasonlóan, mint a HoI3 Theater volt, ahol a hiányzó egységeket gombnyomásra berakta a production fülre. Ezután army szinten szabályozható lenne, hogy kell-e upgrade, vagy sem, azon belül division-onként lehetne egy-egy fejlesztést végrehajtani, vagy hagyni automata prioritáson. Ezeket az army-kat vezetnék a mostani tábornokok. A hadseregcsoportokat (army group) kapnák a field marshal-ok.
Army szinten a tervezés csak a HoI3 planner-hez hasonló nyilak húzásából állna (és nem a mostani frontvonal húzásból, amit állandóan ismételgetni kell, mert rossz irányba húzza, vagy megbontja és elfelejt egységeket hozzárendelni, vagy ronda kurflikat rak bele egy sziget, vagy átkelő miatt, stb.). Egy army több nyilat is kaphat, az elosztás automatikus, vagy jelölhető divízió típusonként. Tengeri, vagy légi invázió esetén értelemszerűen előre kerülnének a specializált egységek (marine, paratrooper), mint támadók. A szemben lévő egységek típusaira osztaná le a divíziókat is (pl. páncélosok ellen páncélvadász egységek, gyalogság ellen könnyű páncélosok és gyalogság, erődök ellen engineer gyalogság, stb.). Így lenne értelme a kódoló/dekódoló fejlesztéseknek és a légi egységek felderítő tevékenységének, mert ismeretlen fronttal szemben kb. random leosztást kapnál.
Army group szinten a tervezés csak célterületeket, városokat jelentene, amihez a beosztott army-k automatikusan nyilakat kapnának a fentiek szerint.
Pluszban visszahoznám még a garrison egységtípust is, ami alapesetben csökkentett harcértékű gyalogságot/lovasságot jelent, gyakran MP kiegészítéssel, de kb. bármilyen egységet bele lehetne rakni. Ezek ugyanúgy divíziókat jelentenének, de annyiban egyediek lennének, hogy nem kerülnének bele army-kba, hanem valami egységes "occupation forces" név alatt futnának (hozzájuk rendelhető politikai figurákkal, szervezetekkel, stb., amiket a nemzeti fülön lehetne felvenni). Ezek a garrison-ök alapesetben a nagyvárosokban gyártódnak és automatikusan utaznak ki az elfoglalt területekre, a partizán tevékenységek mértékétől függően. Az egységek közvetlen irányítása nem fontos, de régiókra beállítható lehetne a garrison prioritás (off, 1-3). Vagy, ha ez egy default army group lenne, akkor ugyanúgy állítható lenne a defense státusz ("csíkos" területek). A HoI4-ben mindig utálom a bíbelődést ezzel és hogy minden theater-en külön army-t kell fenntartani erre.
A légierőt meg úgy alakítanám át, hogy totál megfordítanám a definíciós irányt. A légi térképen a régiókra bökve lenne választható, hogy ide x darab vadászt, taktikai/stratégia bombázót, CAS-t, naval bombert, stb. kérek, ilyen és ilyen feladatokra (kb. mint a mostani kattinthatós ikonok). A gép a tartalékból szétszórná a legközelebbi légibázisokra ezeket és önálló egyégeket képezne belőlük (mondjuk default 100-as, vagy állítható darabszámmal, a lényeg az, hogy ne nekem kelljen állandóan kézzel összerakni minden egyes squadron-t). Ha nincs elég gép, kérésre bedobná őket a gyártósorra (de mivel a főbb géptípusokat mindig gyártani kell, ez nem annyira fontos). A harctéri régiók magasabb prioritást kapnának upgrade-re is, a belső, békés területek automatikusan leszabályozódnának (de maradna a kézi beállítás is). Ha nincs elég légibázis, akkor távolabbiakat keresne, ami persze jelentősen csökkenti a hatékonyságot (vagy lemegy nullára, ha nem elég a range). A bázisok növelése, építése továbbra is a játékos feladata lenne, de lehetne annyi automatizmus, hogy egy felbukkanó kérdésre gombnyomásra berakja a construction listába a javaslatokat (a rendezés már szintén a játékos dolga).
Ha egy régióban lehúzok gépeket, mert már nem kellenek, a felesleg bemegy a tartalékba, onnan meg ki a többi, hiánnyal küszködő területekre. A régióknál pontos típust szerintem felesleges lenne állítgatni, elég a 7-8 féle főcsoport, azon belül a legújabb/régebbi gépeket magától osztaná el, prioritástól függően.