> pl. a Purveyor - 145-ön 10 scrip-ért egycsillagos wooden páncél - WtF
A Fortuna Istenasszonya nem csokolt homlokon :) Nyugi, engem sem.
En ***-s, 100 scripes cuccra lutrizok nala, foleg akkor ha kifogok egy olyan szervert, ahol 3 nukeot dobnak egymast kovetoen a SBQ teruletre, mert akkor jon a kb. 40 scripet ero gagyi harom csillagos legendary rogyasig.
Ha nincs mazlim es alig van par legendary world drop, akkor altalaban 50 scrip utan mar beprobalkozok egy ** -os ranged weaponnal, hatha.
De eddig semmi jot nem kaptam, vagy dobtam vissza a gepbe azonnal, vagy megprobaltam eladni a kioszkomban - inkabb kevesebb, mint tobb sikerrel :D
Visszaolvasva a napokban keletkezett info halmot én is dobnék be pár kavicsot a tóba :) Ami engem meglepett, az a sok DC-re történt utalás. Kb. heti 10 órát tolom (este jellemzően), de DC-m kb. 2-3 volt az elmúlt három hónapban (PC). A kezdeti időkben anyáztam én is, mert az borzalom volt :)
Kb. 300 órám lehet benne, de még mindig vonz a világ. Pár dolgot nagyon nem értek (pl. a Purveyor - 145-ön 10 scrip-ért egycsillagos wooden páncél - WtF). De szerintem simán játszható, hangulatos világ. Kicsit az online élet hiányzik, mert kb mindenki csak integet, sütögeti a saját pecsenyéjét (Whitehaven golfpálya elég szabadrablás időnként), akad néhány aggresszív agyhalott, sok tömegjelenet nincs (kivéve talán SBQ, Uranium Fever). Beszélgetni nem tudok/akarok, a chat fájó pont szerintem is :)
Jó nagy rész benne azért grind és junk-hajsza, aki ezt nem bírja, annak nem ez lesz a kedvenc játéka...
Ha valakinek segítség kell, szívesen - pénzt ne kérjetek, de lőszer/plan esik rendesen :)
Hello!
Nem sumákol, de nem a teljes összeg használható fel újból - különben nem lenne értelme a limitnek :)
ez már az upgredelt verzió ez előtt 200 kupak volt a max egy robotnál és különböző frakciókhoz tartoztak így össze-vissza kellett rohangálnia akinek kellett a cups
"Néztem egy térképet az alapanyag bányászlelőhelyekről. Melyikre érdemes házat felhúzni? "
én azt mondanám ahol víz is van én a térkép közepére akartam építkezni gyorsutazás miatt viszont ott meg scorchok egyik irányból super mutik a másikból habár láttam olyat is, hogy keleten, szintén scorchbeast lakott területen termelt acélt és ólmot egy campel az illető így lett neki ultimate ammoja Utoljára szerkesztette: Irgum76, 2019.06.20. 10:42:35
Megnéztem melyiknek mennyi az ára, de gyakorlatilag tök mindegy, a robot pénze amúgyis pikpak elfogy. Talán a junkra szavaznék (nem vagyok hozzáértő), mert abból sokfajta dolog eshet. Amúgy mi értelme a kupaklimitnek? Vagy ha van is, miért nem nagyobb? Pár napja kezdtem ugye kiszedni a pénzét, az addig összeszedett cuccokal gyorsan meglett. De aztán már a box is teli, annak is kifogyott a pénze... Folyton azt kell nézni mit dobjak el, mert virginiában annyira hülyék az emberek, hogy eszükbe sem jut két, vagy több dobozba pakolni. Elég fruszráló tud lenni.
Reszemrol passzolok, en egyedul ballistic fiberbol szoktam megszorulni, az meg nem banyaszhato, hanem szedheto katonai felszerelesbol :) En a hazikomat whitespring melle raktam, pusztan kenyelmi (gyorsutazas, vendor, stb.) szempontok alapjan, de ugy, hogy ha valaki atomot dob WS-re, akkor az esetek 99%-ban kikerulok a hatosugarbol.
Cimbora peldaul atkoltozott a hazaval egy "fissure site" melle, 6-7 legvedelmi raketas toronnyal es az onnan idokent spawnolo SB-ket oli hattertamogatassal, meg szedi az ultracite erceket. Sok ertelmet nem latom, de biztos jo moka :D
mondtam én is, hogy szoktam menni a tűzoltó küldetéses bányába farmolni de csak akkor ha nincs szerencsém és ki vannak pakolva a helyek (a gimi és/vagy a sípálya) ezekből baromi sokat lehet craftolni könnyen, gyorsan pláne 80%-os szorzóval
WS-ot sokszor foglaltam de eszembe nem jutott volna, hogy oda tegyem a campet meg nem is tudnám mert letelepedtem olyan campem van amit máshová nem lehet lerakni a dizájnra mentem nem a praktikumra illetve a WS-ban van alapanyag amiből lehet tureteket lerakni Utoljára szerkesztette: Irgum76, 2019.06.20. 08:35:49
Az milyen? A vendor robot saját zsebre játszik? Meglopja magát? Vettem egy 11 kupakos valamit, de csak 2 íródott hozzá nála levő többihez.
Azért hülyék is akadnak, nézem a boltját, odajön, aztán izomból tolja belém az ólmot, kapott 40 kupak vérdíjat rögtön. Nem tudom mi értelme volt?
SBQ nekem talan meg sosem dobott olyan lootot, amit megtartottam es nem valtottam be scripre vagy adtam el, viszont a quest rewardok mindig jok voltak, foleg eleinte, amikor a ritka recik nem voltak meg :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.06.19. 18:56:42
Ahogy elnéztem pár videót a scorchbeast queen loot is elég soványka tud lenni időnként, főleg ha figyelembe vesszük hogy a nuke indítása már önmagában milyen embertelen erőforrás sinkhole...
> Ha vmi nagyobb dog jonne mint ami nekunk ildomos vagy egy masik player akkor meg hagyni kell a francba es csinalni mast. A befektetett energia nem eri meg a vegeredmenyt, felteve ha mi gyozunk.
Jaja, nem mindig eri meg az energiat. Egyszer a Thunder akarmi eromu melletti (keleten) workshopot bevettem a scorched horda elleneben, majd a vedesnel jott (volna) 3 hullamban 2-3 darab scorchbeast :) Siman megoltem volna oket idovel, nem ezzel volt a gond, de nem erte volna meg az ott elhasznalt stimpak, es a rengeteg loszer.
Toltenyre tenyleg csak kell talalni egy low lvl zonat ahol (sokan) jonnek soretessel es ahogy Fred irja el kell intezni oket massal. A makogo banyasz vakondemberek pl tokeletes celpont volt anno shotihoz, a Top of the World mellett is van telepuk, balra a mutiktol. (De delnyugaton is remlik vmi kis telepules ami lvl 20 korulinek remlik.
A 308-ashoz tudom fixen a deli repteret a lvl5-10es mutikkal, stimpak refill-hez is idealis volt anno.
Amugy amit reg nem lattam emlegetni a 'hogyan szerezzunk penzt egyszeruen' rovatban es a tisztan junkot porszivozva mellett az pont a WS foglalas lenne. Kell egy nem tul magas zonaban levo, mondjuk azt h nem feltetlen kozponti helyen levo ws. Ha van jo csuzlink, sok toltenyunk meg miegymas akkor lehet magasabban is ofc. Celszeru ledobni a hazat a kiszemeltunkhoz kozel h belepes utan be is tudjuk foglalni. Mind ezutan mind a vedeseknel automatan kapunk jutalmat kupak, tervrajz meg egyeb szirszar formajaban es az xp is jon dogivel. Vedeshez folosleges ledobni, kiepiteni barmit is az alant emlitett varhato dc miatt es amugy is a hazhoz kell ugrani h ne egybol minden iranybol kapjuk az aldast. Miutan a haz kozel van az se gaz ha epp mast csinalunk amikor vedeni kene es hagyjuk az egeszet a picsaba, nem gond ha elveszik a bazis, majd ha vegeztunk az aktualis porszivozasunkkal ugras haza es johet a hirig. Ha ezt eljatszuk meg egy, netan ket kozeli bazissal is akkor garantaltan nem fogunk mast csinalni csak rohangalni ezek kozott lovoldozve. Nekem ez sokkal elvezetesebb volt, mivel a lovolde resz meg mindig szorakoztato resze a jateknak, mint zubbonyokat meg egyeb vackokat kergetni korbe-korbe.
Ha vmi nagyobb dog jonne mint ami nekunk ildomos vagy egy masik player akkor meg hagyni kell a francba es csinalni mast. A befektetett energia nem eri meg a vegeredmenyt, felteve ha mi gyozunk.
Legalabbis Decemberben mikor utoljara beleptem ez meg egy siman hozhato, lovoldozesre alapulo strategia volt.
rosszul emlékeztem kb 1-5 kupakért veszik a junkot de drogok drágábban mennek
Mondjuk en szemely szerint csak es kizarolag a minden "foglalasert", majd az azt koveto 5 percen belul erkezo menedrendszerinti "megvedesert" csinalgatom. Mind a ket eset/event utan jon egy rakas XP, nemi kupak, de ami a legfontosabb, rakas loot, kozte ritka tervek, legendary cuccok, stb.
Nekem még csak alap turretjeim vannak, azt tuti szétkapja bárki. De ha szerzek normálisabbat, lehet szórakozok ezzel a workshop dologgal. Másrészről, meg belegondolok ebbe dc izébe, és elmegy tőle a kedvem.
Elvileg ugyanaz, de a tervek egy resze a vilagban nem konstans van jelen, hanem respawnol, igy ha valaki megvette elotted mar a robottol, akkor egy ideig nem lesz nala. Ugyanigy mukodnek a polcokon talalt tervek/receptek, a Power Armorok, stb.
Nem bízok benne, valaki tuti elfoglalja, aztán fölösen építettem. Szerintem ez a csávó is elfoglalta volna, ha nem épp ott szobrozok mellette. Még egy kicsit maj növök hozzá, aztán szájbaverem egy kalapáccsal, aki hozzányúl. vagy nem...
Ha kilepsz majd vissza, akkor - ahogy a DC utan is tapasztaltad - uj szerverre kerulsz, igy "annal" a robotnal lehet, hogy lesz tervrajz. Erdemes raszanni azt az idot es ki-belepkedni addig, amig meg nem lesz.
Megnezem a teglafal tervrajzot este, ha van nalam a botlban, akkor odaadom. Egyebkent azt szerintem robot is arulhatja az allomasokon, bar valoszinuleg dragabb, mint a jatekosok boltjaban.
szerk: igen, a wiki szerint is, a Grafton meg aranylag lowlvl szinten is elerheto (Harpers mar neccesebb lehet) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.06.19. 12:44:23
hát igen most már lehet venni normálisan játékostól ( már ha van rá keret) több hónapja nem léptem be akkor még muszáj volt farmolni ha maradni akartam a lefűrészelt csövű mellett vagy néha elmentem a tűzoltó bányába ott pufogtattam olyan fegyverrel amihez volt rengeteg skuló és ott szinte mindenki sörétessel nyomul úgyhogy ott is lootoltam patront
Bocsi, tényleg 20at mondtál. Megküzdöttem tegnap egy piros workshopos küldivel. Háááát... vicces volt. Teleportálgattam körbe a házakba, hátha meg tudom venni azt a szájbavert téglaházfalat. Sajna nem jártam szerencsével, de ezzel szemben sikerült elszarnom az összes kupakom más tervrajzokra, leginkább építési, de néhány fegyveresre is. Az a tapasztalatom eddig, hogy tök rendesek az emberek. Kisszintűként már egy csomó zacskót pakoltak elém, vízzel, puskával, meg miegyébbel, alapanyag, stb... Épp az utolsó házból sétáltam vissza "magamhoz", nem volt messze, gondoltam közbe szedek fát, meg gazt. Nézem hogy ott egy workshop izé, pirosan villog a teteje. Odavonzott, mint a bogarat a fény. Látom hogy senkié, na, hátha nyugiba el tudom foglalni! Sikerült is, jött a szokásos támadási hullám, megoldottam pár lövegtoronnyal. Robotok jöttek, de nem volt para, sniperrel besegítettem, kinyúlt mind. Haha, milyen fasza, enyém a hely! És akkor mi is van? Kicsit körbebóklásztam, láttam a helyeket, ahova a bányaépületeket kell húzni. Erre zseniális logikával jöttem rá, vajon a resources épület hova való? Hát ide! Felhúztam egy aranyat, egy rezet, meg a trágyát. Nagyszerű, géniusz vagyok, állok az arany mellett, és várom hogy beborítson az arany. Semmi.. Eltelik egy kis idő, aztán még egy kis, meg annál is kis, ez kb 20 perc, járkálok körbe, most mi a picsa van? Termelj már baszki, végre egyedül, nem háborgat senki, te meg szarsz nekem termelmelni... Végre egyed... egyedü... egye... Felnézek, és ott csillanvillan előttem a powerarmorjában a jóember, olyan csicsapicsa, hogy a napra lehet nézni, de.. de a kezében olyan fegyver van, hogy ha azzal betalál, átrepül a fejem a wowba. Már vagy 130szor örült a levelupnak. Megállok előtte, szakadt gönc, cowboykalap, és egy lándzsának csúfolt piszkafa. Most mi lesz? Ha csak egy lépést is teszel, feldugom az orrodba ezt a szart, és megkavarom vele az agyad! Ez most az enyém, és az is marad! Legalábbis amíg kipróbálom, hogy mit tud. Nagy szerencse hogy ezt nem hallotta, pár pillanat farkasszemnézés után sarkonfordult, és elkocogott. Én azért még utána sandítottam, de tényleg elment! Tényleg elment! És még egy zacskót is ledobott némi alapanyaggal. Erről beszéltem, ez is egy jó arc. Szét is taposhatott volna, mint egy csótányt, de látta hogy level 21, aztán úgy gondolta, hogy hagy szerencsétlenkedni... Uhh, ezt megúsztam! Na vissza az aranytermelő izéhez. Üres! Na de? Na de nincs áram! NINCS ÁRAM! Igen, eltitkolhattam volna, hogy csak ennyi eszem van, de úgy nem teljes a sztori. Gyorsan felhúztam egy kis generátort. Persze hogy nem volt elég, így kellett még két nagy. Most már működik, juhé! De elég lassan jött az érc, sorba rohangáltam, és szedtem ki egyesével, arany, réz, trágya, arany, réz, trágya... Hát ez elég szar így, mi van ha jön valaki, az is kiszedheti? Most nem mehetek el innét? Közben, mivel a hely egy nagy búzamezőszerűség volt, az üres időben elkezdtem aratni a gabonát. 80 körül szedhettem, amiből később mind leves lett.(a 80 levesnek is meglett aztán a maga sztorija..) Közben rábukkantam egy kristálylelőhelyre is, oda is pakoltam egy generátoros bányát. Egy darabot sikerült kiszedni, mikor megjelent a kiírás, egy támadást kell visszaverni, jött a visszaszámlálás! Én visszahúzódtam a turretjeim oltalmazó fedezékébe, visszaverjük őket, és még szedegetek pár aranyat. 5..., 4..., 3..., 2...., 1....... Ellenség érkezik! Ja, nem, dc........................ Itt hirtelen elkapott az agyfasz Ez ilyen gyorslefolyású agyfasz volt, mert rögtön visszalogoltam, hátha ugyanoda tesz. Hiú ábránd! De legalább volt 4 aranyam 3 rezem,, meg trágyaaaaaa. Rohadtul megérte az elmúlt óra. (ja, meg a 80 leves)
En is shotgunt hasznalok, de en belefaradtam a toltenyek gyartasaba, mert a lead, steel es gunpowder van szarasaig, de a plastic kell masra (lasd elozo poszt), hiaba van maxos ammosmith perkem is, nem eri meg.
Inkabb megyek jatekosok boltjaiba 1 kupak/1 loszer aron veszek par szaz darabot, az nekem meg mindig olcsobb, mint a gyartas anyagkoltsege. :)
hát mostanában nem tudom, hogy hogy termelődik anno WS-oknál jött rendesen kb 5-10 kupak egy junk ha nincs szétbontva az a baj, hogy steel meg plastik kell nekem a sörétes patronhoz steelért a sípályára szoktam menni plastikért meg a suliba tele van műanyag tökkel a másik baj meg az, hogy rohadt spúr vagyok nekem minden kell hátha egyszer jó lesz valamire címszóval lvl 56-os vagyok csak eddig elvoltam capsal mert kb csak az utazásra költöttem de most kénének planek meg receptek plan csak, hogy szépítsem a kecót recept meg a cserkész kihívásra kéne
Az ugye kiderült már, hogy 24óránként resetel a kupakos robot. Ezt az időt mutatja valahol, hogy még mennyi van hátra?
Megeri? Termel annyi junkt egy-egy ilyen hely? Sosem probaltam.
Ha kupak kell, alacsonyabb szinten a legjobb megoldas a steel es wood szedese. - A steel szinte mindenbol kinyerheto, az utolso rozsdas vodortol kezdve a fegyvereken at, mindenben van 1-2 adag. - Wood szinten, az is van mindenben szinte, sot, fat meg tudsz szedni kezzel is, a vilagban elszortan talalhato millio faronkbol (perkkel meg aztan ipari mennyisegben tudsz "fat vagni").
Ehhez mar csak nemi plasztik kell, hogy "bulk" legyen beloluk, mert a robot csak igy veszi. Muanyagot a legkonnyebben konyhak, ettermek, piknikhelyek kornyeken lehet osszeszedni, dugig van muanyag talcaval, kessel/villaval, tanyerral a legtobb hely. Kesobb a BOS fohadiszallas is jo hely, mert az etkezoben van negy szabalyszeruen megteritett asztal, mindegyik 4-4 fo reszere (tanyerokkal, evoeszkozokkel, stb.). :)
A Wood es Steel mellett konnyu penzforras lehet a cloth es az azbeszt anyag is. Cloth szinten sok mindenben megtalalhato (a legjobb forras a penztargepek, fizetos masinak, telepes hullak zsebeiben, stb. talalhato regi bankjegy), azbesztet meg a legkonnyebb a dohanyarukbol szerezni (szinte minden haz, minden epulet tele van cigi es szivar dobozokkal). A jo dolog az, hogy az azbesztet eleg csak lebontani, nem kell tombositeni (bulk), mert a robot a nyers verziojat is megveszi (raw asbestos), nem kell plasztikot pocsekolni ra. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.06.19. 10:29:59
oh klafa most még azt tervezem, hogy egy junk deposithoz költözök és az ott termelt junkot eladom a vendor robotoknál csak olyan franyák a kégli sajnálom elbontani
Eloszor is, Grape Mentats (eleve 10%-kal dragabban vesz es 10%-kal olcsobban arul a robot), plusz vedd fel az osszes +charismat ado cuccodat.
Ami a cuccokat illeti, az en modszerem: - Minden nyersanyagbol en kb 100-150-et tartok a Stashben, minden ez feletti mennyiseg megy bulkba es adom el. Nyilvan az addhesive, lead, ballistic fiber es tarsai, amelyek a fegyver/armor repairhoz es a kedvenc fegyverhez illo golyo gyartasahoz kell, azok kivetelek. - kenyszerzubbony gyujtogetes - Straight Jacket - darabjaert 40 kupakot ad a robot, sulya 0.1, lehet gyujteni tonnaszam a Fort Defiance elmegyogyintezetben - Skiing outfit - szinten 0.1 sulyu, a darabja 11-12 kupak, dugig van vele az osszes sitabor es szallas, kezdve a Top of the World kornyekevel - granatok es molotov - en nem nagyon hasznalom oket, eladom inkabb - AID jellegu cuccok, stimpakk es tarsaibol a felesleget el lehet adni, nehezek is (perkkel is), es szinte minden helyen van beloluk tucat. - En osszeszedem az osszes kajat a vilagban (konzervek, csokik, ragok, stb.) es ezeket is eladom a robotnak 1-5 kupak aron. - Van egy rakas viztisztitom, amelyekbol jon kettessevel a purified water, azt is megveszi a robot par kupakert/db. - Fegyvert csak akkor viszek magammal, ha a leiras legalabb 400+ kupakot ir, mert azt a robotnal jo penzert el tudom adni, meg akkor is, ezek sulya azert 15-20 kilo, igy tenyleg csak akkor viszem el, ha megeri. - Regebben szedtem novenyeket es husokat is az allatokbol (perkkel, hogy duplan szedd) es azokat is eladtam, de az csak kezdetben volt hasznos, amikor annak a par kupaknak is orultel. Magasabb szinten mar nem nagyon foglalkoztam veluk, inkabb foztem beloluk. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.06.18. 22:30:54
hogy tudjátok kifosztani a robotokat? én most próbáltam ilyen 1-7 kupak/bulk volt amit ajánlottak jó persze nem csavarért vagy csapágyért 3-as bartel perkel
Fura döntések, csak nem okozna szörnyű szerver túlterhelést, ha gyakrabban szinkronizálna a játék mint jelenleg. Meg belső tereken is...bár a bizonyos élményért egy ponton lehet hogy mérlegelnék az áttérést/opcionális lehetőséget valamilyen előfizetéses modellre, hogy a profituk ne csorbuljon. Az még érdekesebb döntés/baki hogy ilyen ini módosítási jogosultságot hagytak meg a kliens oldalon...de amekkora kód újrahasznosítás és tanulópénz a 76 a Bethnek, őszintén nem csodálom... :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.06.18. 20:13:09
> amúgy az mi a balherém hogy a megszakadt quest közben elfogyaszott töltényt és egyéb erőforrásokat a legtermészetesebb módon elszámolja a játék amikor újra spawnolsz, de a kib4 quest progresst nem?!
Ez a jatek legnagyobb (alap)problemaja, hogy kulon kezeli az egyes alrendszereket es ezeket szinkronizalja folyamatosan, ami tomeges jelenetnel vagy nagy "fogyasztasnal" bizony okoz egy kis "floodot", majd jon a DC. A loszer, kaja, pia, stb. "fogyoeszkozoket", vagy a jatekosok "lootjait" peldaul instant lekoveti es vizsgalja, szinte masodpercenkent, ellentetben a questekkel, eventekkel vagy karaktermozgassal, stb.. A premier utan volt egy .ini parancs, amivel az autosavet lehetett felgyorsitani. Az FO4-bol megmaradt autosavet!!! :D (fAutosaveEveryXMins=10.0000)
Peldaul, - Minden egyes alkalommal ha hazaugrasz a taborodba, akkor ment a jatek. - Fast Travelnel is nyom egy mentest. - Ahogy - elvileg - alvasnal (agyban) is. - Szinten ment mindig, ha TE lepsz ki a "quit to main menu/desktop" opcioval. - Viszont folyamatos jatek kozben nem ment, csak 10 percenkent, igy ha egy belso terben vagy, ahol se tabor, se fast travel, se semmi, akkor DC eseten kezdheted elolrol. (mindezen ertekek es beallitasok elvileg a gameprefs.ini-ben modosithatoak. Ha leveszed a default 10 perces erteket mondjuk 1 percre, akkor elvileg DC eseten sincs nagy veszteseg.) - Viszont a legtobb kuldetes tobb lepcsobol all, es a progresst nem fogja menteni neked minden lepcsofokon, csak bizonyos idonkent, ezert is van az, hogy logout-login utan ujra kell kezdened az elejetol. Amikor elvileg kapsz minimalis XP-t (es aranyat) a kuldetesek kozben - nem a vegso rewardra gondolok, hanem szakaszok teljesitesere -, akkor menti a progresst is egyuttal.
Ilyenkor érzem szerencsésnek magam, hogy nekem csak 20 percem vagy legfeljebb félórám esett ki itt-ott, talán kettőnél nem is volt több eset, a legtöbbször questek között a pusztában ért a csapás és nagyjából a közelben is spawnoltam újra...amúgy az mi a balherém hogy a megszakadt quest közben elfogyaszott töltényt és egyéb erőforrásokat a legtermészetesebb módon elszámolja a játék amikor újra spawnolsz, de a kib4 quest progresst nem?! 'nyátok... Amikor először észrevettem és megkíséreltem felfogni, az közte lehetett az életem legőszintébb "ez mi?" nézései között... :D
Ha már bugok, akkor elfelejtettem említeni az leginkább keserédes élményt, amikor egy scorched figurát nem spawnolt rendesen a játék, a bizonyos karakter maradt térdelő animációs állásban, viszont képes volt támadni. Ráadásul HP csíkja sem volt, minden töltényem átment rajta, ő meg kergetett keresztül-kasul a délkeleti szétszakadozott földes scorched háborús terülten így térden csúszva mögöttem, én meg legalább encumbered is voltam, mert a jóféle lootot nem hagyhattam ott... futottam, elfáradtam, elbújtam itt-ott, néha nem sikerült, a screenshotos helyzetben éppen így sebzett ebben a pózban állva folyamatosan...plusz bug faktornak még a képen hátható farönkös átkelőbe is sikerült úgy beesnem, hogy vagy fél percig nem tudtam kiugrani belőle, mindig visszacsúsztam, közben ütött az a szerencsétlen. :D
Másnap megismétlődött a jelenség a map másik felén, akkor egy másik animációban ragadt, fejét fogós scorched támadt ugyanígy 'god módban'...azért a térden csúszva üldözős horror élményt nem ütötte. :D
Egyszer be is akadtam a BoS asylum előtti harci kerítésnél egy lépcső alá és csak a power armort letéve tudtam bugos animációval belemászni, majd utána tudtam mozogni...máskor a power armorba mászós animáció szakadt meg és muszáj voltam 1 percet várni mire bekerül az inventorymba a power armor, addig megfagyott a karim. Egyébként jól működnek ezek a rendszerek, legalább valami általában megszakítható a bugos state... :D Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.06.18. 19:17:07
akkor átfogalmazom hogy érthetőbb legyen... ezen része a játéknak, felfedezés, gyűjtögetés, fejlődés és tömbnyire a harc az tetszett, de a technikai oldala és az alapkoncepció az egy merő katasztrófa, remélem már így át megy, van néhány jó oldala meg sok apró rossz oldala a játéknak... ennyi. (hang problémám konkrétan mount blair-nál a bányászgép legtetején és a gép környékén volt, véletlenszerűen jött elő amikor belépek vagy kilépek egy épületből, a tűzoltós quest-nél is előjött mikor le kell menni a bányába és aktiválni valami jeladót... de biztos csak én haluzom be ezeket a problémákat)
a random akadások meg akkor lehetnek igazán idegesítőek ha BR modot nyomja az ember, az escape from tarkovot se veszem meg e miatt, egy apró fagyás harc közben és már ugrott is a hetekig gyűjtögetett felszerelésed... ott nincs olyan hogy csak a "junkot" veszíted de minden más megmarad, nope ott minden megy a levesbe halál után.
> de a legfájóbb pont mégis a pár órás játékidő alatt időről-időre megszakadó szerver kapcsolat, amely nyomán időnként jól rá lehet b4szni a quest progressel...
a BoS-hoz akarsz belepni, de elotte el kell menned Charlestonba papirokat csinaltani a robotokkal (szemelyit, stb). Na alapbol az a kuldetes egy elmebaj (vagy rideg magyar valosag), nem eleg, hogy ki kell varnod a sorodat, meg kozben oda-vissza rohangalsz a pecsetert, a postai levelert, stb., majd megint sorba allni, fotozni, stbstb. Na azt a kuldetest en haromszor csinaltam meg, mert pont kifogtam egy olyan idoszakot, hogy az osszes szerver beszart idovel, ahol epp ujra es ujra nekikezdtem a papirmunkanak, a vege elott jott egy DC, a progress ugrott, kezdhettem elolrol...
Mire vegehez ertem es leadtam a feladatot, ugy alltam fel a gep elol, hogy az elmult 30-35 evben jatekban nem huzott fel semmi sem annyira, mint az a balszerencses baszakodas :D
Látom hogy még mindig nagyon vegyesérzelmű a Fallouz 76 téma, többnyire jogos kritikákkal. :) A megjelenés környékén inkább meg sem néztem a játékot, olyan szinten elszomorító volt a start visszhangja mind a 'szakmédia', mind a játékos közönség részéről. A nemrég zárult free week lehetőséget kihasználtam alaposan és pörgettem legalább 50 órát a cuccot, szvsz erőteljesen kellemesebb meglepetés mint hatalmas csalódás, ha főként a világ felfedezése és a shooter élmény a fontos. Mivel klasszikus RPG-séget ebben legfeljebb kiskanállal lehet találni.
A legfurább dizájn döntés számomra az, hogy nincsenek emberi NPC-k, viszont úton-útfélen robotokba botlik az ember. Személyiséggel rendelkező robotokba. Nem mintha hatalmas különbség lett volna némelyik helyére humonoid NPC-ket tenni. Esetleg syntheket így a Fallout 4 után... Na de lesz majd Wastelanders DLC, amely mellett a számos nagyobb patch noteba olvasás és a jelenlegi build alapos kipróbálása után számomra egyértelmű hogy a Beth törődik a játékkal és nem kamu tűzoltó duma a több évre tervezés a címmel. Az 1 éves évfordulóhoz lassan de biztosan közelítve egyre inkább pénzt érő játék lehet belőle, feltéve hogy nem várjuk el tőle az eddigi Falloutok játékmenetét és megbarátkozunk a lomha fejlesztési ütemmel. Visszatérve az emberi NPC-k hiányához, nem tudom hogy a fősztori tükrében melyik volt a tyúk és melyik a tojás, mert a rengeteg halott NPC-t és elbukott frakciót számomra elég meggyőzően integrálták a történetbe. Határozottan hozzáad a reménytelen, barátságtalan, emberi életre alig alkalmas világ érzéséhez. Az is erős pillanat volt számomra, amikor az egyik Overseer log említi, hogy egy ponton az összes frakció összefogásával visszaszorítható lett volna a scorched veszély, de mindenki járta a saját útját önfejűen és idővel sorra elbuktak. Számomra a régi "war never changes" helyett (mellett?) erős motívum ez a gondosan beágyazott széthúzó, összefogásra képtelen "people never change" is. (Magyarként főleg.) Persze kritikus szemmel nézve a fősztorit a gyakorlatilag kihalt frakciók miatt súlytalan a frakciós szerepjátékos elem (ha egyáltalán van), nincs döntés a kezünkben hogy hová is csatlakozzunk, miféle megoldást válasszunk, semmiféle választás nincs, így érdemben RPG élmény sincs. Legfeljebb annyi hogy hogyan viselkedünk a játéktérben időnként felbukkanó más játékosokkal, de ezzel a csúsztatással minden online játék valamilyen szinten RPG plecsnis lehetne...
Tényleg, játékosok. Túlnyomóan pozitív tapasztalatom volt, egyedül a legelső hülyegyerek kezdett el boxolni még a Vaultban...rögtön átjárt a na paszmek erre jó az online tér, kérem vissza az offline Fallout élményemet, de aztán kivétel nélkül mindenkivel pozitív tapaszalatom volt. Vagy semmilyen, mert sokan mentek a dolgukra. A megjelenés környékén is ilyesmi visszajelzéseket olvastam, de most még a limitált kipróbálási idő is tehetett rá egy lapáttal. Mindenesetre a táborokban barátságosan fogadtak, itt-ott vettem is olcsón jóféle dolgokat, páran jelképes összegekért árultak töltényt, recepteket, terveket, ami jól ellensúlyozta a játék egyébként kegyetlen drága vendor botjait. Legalábbis a megszokott Fallout játékok árazási és cap szerzési szokásaihoz képest a 76 gazdasági terében a devek mindent elég borsos árcédulával áldottak meg. Kósza cap is alig van a világban, pedig jellemzően aprólékosan felfedező looter vagyok, alaposan szétnéztem amerre jártam...többnyire a fősztori nyomvonalán persze, a szoros időkorlát miatt. Belegondolva esélyesen by design a téma, hogy a játékosok kereskedjenek egymással. Szintén ebbe az irányba tol a még mindig viszonylag aprócska loot tárolási limitünk, bár olvastam hogy a mostani 800-as határ is már jócskán megemelt a kezdeti alacsony értékehez képest és állítólag lesz még magasabb is...remélem megy majd 1000 felé, mert szinte folyton a körmömet rágtam, hogy ugyan mit tartsak meg, mit scrapeljek, esetleg mit adjak el, mert a legszívesebben a legtöbb cuccomat megtartottam volna, de nem tehettem...a játék azon pontján kifejezetten, amikor még árulni sem tudtam a dolgaimat. A legközelebbi vendor bothoz meg nem akartam túlterhelve sétálgatni. Az egyébként vicc hogy sokszorosan túlterhelve is még milyen értékelhetően gyorsan mozog a kari. Legalább ezen ne változtassanak, ha már a stash korlátos... :D A kezdeti kispénzűséghez mérten még az fast travel is jelentős pénzbe kerül és nem mintha lenne rá implementált immersive közlekedési opció, amelyből kifolyólag tényleg érthető lenne hogy mire adjuk ki a pénzünket. Mondjuk egy endgame sztori során megszerezhető automatizált Enclave vertibird néha a rendelkezésünkre állhatna, a Fallout 4-hez is hiánypótló mod volt a speckó jeladó gránáttal hívható személyes vertibird. Amúgy is repkednek a nuke keycardok escortjaiként és nem túl alkalmasak a feladatukra, inkább szállíthatnák a playereket. :)
Egy szó mint száz, 1 hét alatt sikerült befejeznem a fősztorit, fissure prime megkapta az kijáró atomját, de a queen eventet inkább nem vállaltam be 35-ös karival, erősebb társaság meg nem volt. Na meg megfelelő felszerelésem sem, az atombomba indításáig eljutás is felemésztette rengeteg töltényemet a bulletsponge magas szintű robotok miatt. Meg eleve nem vonz túlzottan a sok ész nem kell hozzá nyílt hent, ami a queen fight. 100 körüli karival magas dps mellett a youtube alapján megy viszonylag erős elleneknél is a 1 hit kill királykodás, alacsonyabb szinten meg inkább maradjon a további lopakodós felfedezés és alacsonyabb beugrót igénylő eventelés... Ha már szintezés, nem értem hogy miért erőltették a fejlesztők azt a gameplay dizájn fogást, hogy több alacsony szintű ellen mellé általában bedobnak 1-2 az aktuális szintünknél többszörös szorzóval magasabb szintű bulletsponge ellent, amivel folyamatosan megy a szívás...és általában úgy tapasztaltam hogy a világban akárhol járva valami kegyetlen hullámzó az ellenfelek szintje. Az egyik pillanatban még magabiztosan uraljuk a harcteret low level enemykkel, de csak idő kérdése hogy mikor rondít bele a képbe 1-2 a szintünkhöz képest 2-3x erősebb ellen... A legszebb eset az volt, amikor kb. a fősztori felénél egy barlangban 15-ös szinten 45-50-es mirelurk kingeket kellett hangtompítós stealth shotolós, majd elfutós és ismétlős cheeselgetéssel leterítenem sorban, mert egyszerűen nem tudtam őket kikerülni. A barlang végére meg spawnolt a 45 körüli wendigo, amit a story progresshez muszáj volt megfektetni...szerencsés elkqrásként sikerült egy közeli 50-es lurk king elől futva eljutnom hozzá, így elkezdték egymást ütni, győzött a lurk king, majd elcammogott vissza a helyére, utána meg kilootomtam a kipurcant wendigot. :DD Vicc hogy később a mocskárban zajló main quest alatt jobban tudtam érvényesülni 20-as szint környékén hasonló játékstílussal, pedig az a szint nagyon alsó hangon beugró hozzá. Azért időnként megoldhatták volna hogy a magasabb szintű ellenfelekkel teli helyeket telenyomják valamiféle segítséggel, mint pl. az 50-es scorchbeastek leterítéséhez mellékelt lore friendly javítható légvédelmi rakéta állások.
Lehetne még sokmindent kritizálni és bízni benne hogy majd javítanak rajtuk valamikor, de a legfájóbb pont mégis a pár órás játékidő alatt időről-időre megszakadó szerver kapcsolat, amely nyomán időnként jól rá lehet b4szni a quest progressel...és ez 7-ből kb. 6 napon ilyen volt. Leginkább ezért nem tudom elképzelni a játékot fizetős élményként, mert ha kiadnék még leárazáskor is kb. 8-10e Ft-ot érte, ezzel a rendszeres szakadozással arcon köpve érezném magam. Freeloadoló játékosként meg elment ebben a formában is...ezért az egyik szemem sír, a másik nevet, mert kétségkívül fejlődik a játék, de a sárga földből indulva még mindig nincs elég közel a boldogan fizetős talajszint, így jobban teszem ha várok vele, majd talán a karácsonyi szezonban újra rá lehet nézni ingyen, hogy hol járnak a fejlesztésével...bízom benne hogy addigra még jobban összeszedik mind szoftveresen, mind szerver háttér hardveresen. Bár a hardver lehet hogy most is adott, csak a szoftver térdel le kellemetlen időközönként... Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.06.18. 18:19:33
A random mikor akadás sajnos nekem is előfordul, de vhogy túltettem magam rajta - de akkor ezekszerint mégse vagyok egyedül. Hanggal nem volt bajom.
Az #1701 hozzászólásod meg nem úgy tűnik hogy bármennyire is bejött volna a játék, vagy hogy globálisan pozitív lenne az egyenleg :) Nem akarom védeni a többiekjet meg szőrszálhasogatni, de ha abból vkinek az jött le hogy " továbbra is pozitív élmény számodra" a játék... :D Utoljára szerkesztette: lammaer, 2019.06.18. 18:00:08
Van több mint 100 órám a játékban, de az általad leírt technikai gondokból semmivel nem találkoztam :D Nekem összvissz a fekete víz volt még BÉTA alatt, amit elég hamar orvosoltak.
nem mondom hogy teljes mértékben élvezhetetlen lenne mert felfedezni, fejlődni, harcolni, mindezt némi fallout hangulattal megcsapva továbbra is pozitív élmény számomra, csak valamiért itt egy két emberke nem képes ezt felfogni.
ami a technikai oldalt illeti(motor optimalizálás, irányzás, grafika, hang) érezhető a javulás, már nincs mindent elnyelő fekete üresség, vagy vibráló fegyver animációk fps nézetben úgy mint fél évvel ez előtt, így már az epis rohamoktól se kell tartani. de sajnos még mindig vannak olyan dolgok hogy random kiesel a pályából, vagy megszűnik egyik pillanatról a másikra a környezeti hangok fele, a folyamatos micro fagyások amik mindig harc közben tudnak előjönni... néhány másodperces kihagyás szó szerint élet és halál lehet, igen csak gyakran előforduló szerver lecsatlakozások és e miatt progress loss, meg vannak az olyan elcseszett ötletek hogy egyszerre három támadás fajtát is sikerült egy cselekvés alá bepasszírozniuk, gun bashing, throwing, power attack... mind ezt egy cselekvés gomb használatával, van amikor csak a levegőt ütöm mikor gránátot kéne dobni, máskor meg közelharcban ütés helyett felrobbanok.
a beszoruló/eltűnő ellenfelek a legkisebb problémája ennek a játéknak jelenleg... hacsak nem épp az a feladat hogy ki kell nyírni őket :)
a lista tudna még menni pl az olyan értelmezhetetlen játékkoncepciókon hogy npc-k helyett játékosok töltik be a világot de csak 30 valahányan lehetnek egy szerveren egy négyszer akkora területen mint amit a negyedik részben láttunk, vagy hogy coop-ban a legélvezetesebb játszani de a kommunikációt azt old meg magad, és így tovább, röviden van itt még bőven mit javítani.
Furcsa dolog ez a robotárus. Neki mégis mi a motivációja? Van egy rakás lőszerem így lvl 20ra, talán ha 20 lövést ha leadtam, így gyűlt rendesen. Miért nem veszi be a lőszert a robot, akár 1 pézért is? Ő meg adja 2ért, vagy többért, fajtától függetlenül. Értem én hogy ez a személyes robotom, csak én látom, de akkor is hülyeség.
Én használok 2 vagy 3 modot is, semmi gond nincs, utánaolvasv a beth több helyen nyilatkzott arról hogy nem jár értük ban. Mivel a játék alapvetően nem PVP, igy a bethnek különösebb oka sincs arra hogy vadássza a modokat használókat. Mivel senkivel szemben nem illegális előny hogy nekem mondjuk van chatem vagy könnyebben turkálhatok az inventoryban.
Érdekes, mert nekem teljesen más az élményem bugok, optimalizálás területén. (level 65 körül vagyok)
Nálam a játék technikai minőségével alapvetően nincsenek gondok, égbekiáltó vagy a játékélményt jelentősen befolyásoló bugokkal sem találkoztam.
Egyszer egyszer jött elő lépcső alá bebuggolt mob, illetve ami feltünt, hogy amikor a játéktérbe belépsz és már mozoghatsz valójában még zajlik a betöltődés - klasszikusan pl a traderek meg a legendary vending machine tud látványosan, akár 1 perccel később betöltődni (emlékszem először keresgéltem amikor egy állomáson loggoltam be hogy hol a pékbe van arobot.. mozogni már lehettett...). Illetve nálam vannak kisebb nagyobb akadások (amit sajnos továbbra sem sikerült eliminálnom, de mivel másnak nincs ezt egyéni problémának tekintem, együtt tudok élni vel)
Ezektől eltekintve tehnikailag szerintem a játékkal nincs akkora baj. Dsign döntések kapcsán vannak nagyobb fájalmaim, lásd a chat hiánya, az NPCk hiánya, a csapattartalom hiánya, a napi limitek, a stash limit....
Összességében szerintem a játék körül jelenleg nagyobb a hiszti mint amennyit érdemelne. Sanszosan a rosszul sikerült rajt miatt....
Néztem a nexuson vannak f76 modok is. Ezeket legális használni, nincs rinya érte? Esetleg ban? Mondjuk pl wowban is vannak addonok. Utoljára szerkesztette: Kroki105, 2019.06.18. 14:17:33
nem kell nekem megmagyarázni saját magamnak semmit se, mert már első alkalommal(fél évvel ez előtt) is tiszta tény volt hogy nekem ezért pénzt kiadni fölösleges, és most free trial alkalmával ismét bebizonyosodott hogy nem nagyon kell nekem sietni a játék megvételével.
be lehet magyarázni hogy csak ehhez meg ahhoz kell hozzászokni... meg majd a modderek kibővítik a játékot, meg majd javítják a hibákat, és így tovább... csak aztán ennyi erővel akár már a közösség is fejleszthetné az egész játékot, és elnézve hogy menyire különb módokat(néha teljes játék) rak össze egynéhány modder csapat szerintem nem is állok túl messze az igazságtól.
Ez inkább hiszti és olyan indok amivel megpróbálod megmagyarázni magadnak hogy nem kell. Elővételbe vettem így első nap óta játszok, tény hogy szarul indult de azért kíváncsi lennék mi az a gamebreaker bug ami annyira játszhatatlanná teszi. Olyan apróságok mint a Z C váltogatás építő menüben meg tény hogy szar, de úgy 3óra után fel se tűnt.
na véget ért az ingyenes hét nap... épp belekezdtem volna a riverside manor felfedezésébe mikor kidobott, valami lvl 15 környékén voltam.
véleményem továbbra se változott, katasztrofálisan optimalizált motor(nem nagy meglepetés), hiányzó alapfunkciók, bugok egymás hátán, földből kiálló ellenfelek, grafikai/hang bugok, stb... nem állok le újból leírni az összeset.
szép meg jó volt felfedezni a területet amit bejártam meg gyűjtögetni és szétbontani fegyvereket, páncél darabokat, tárgyakat stb... bár a bázisépítésnek sose voltam a rajongója.
de sajnos az a töménytelen mennyiségű probléma amitől szenved ez a játék azok simán lenyomták azt a néhány pozitív oldalát amit fel lehetne hozni.
ha lesz majd második free trial akkor talán visszanézek de már most előre elkönyvelem magamnak hogy túl sok változásra ne számítsak, addig meg kuka.
Igen, gun-/armorsmith kartyak es egy terv (plan). Minel nagyobb a Perked, annal nagyobb tierbe tartozo csuzlit tudsz gyartani. Hogy aztan azon belul hanyas szintut (1-5-10-20-stb), azt szinten a craft soran tudod modositani.
Akkor bizonyára a craftolással kevertem össze. Ott láttam hogy ugyanabból a fegyverből tudok egyre nagyobbat gyártani, 5, 10, 15... és ide kell kártya talán, hogy tudjak nagyobbat.
Nott a limit a kezdes ota, sokkal. De ugyebar ezt is hamar kinovi az ember. Olvastam rola valamikor, hogy a kezdetben felhuzott bazisokat erdemes visszabontani alkotoelemeire, majd az alapjaitol ujjaepiteni, mert ugy kevesebb budgetet foglal majd, de nincs erom sem turelmem kiprobalni :)
> A fegyverek szintjét meg lehet növelni? Ha esik egy jó statú kicsi... Tudtommal nem.
> Valami ilyesmit láttam, de ahhoz kellene perk szerintem. A fegyver sebzeset, tartossagat, sulyat, stb. lehet modositani %-osan a perk kartyakkal. Ezekbol all ossze egy-egy build, igy lehet kihozni az alapbol kevesnek tuno sebzesekbol a nagy pofonokat.
> Megvan a 3as trader kártya, sikerült kifosztani a robotot teljesen a tegnapi napra. Innentol nincs megallas :) Ha majd magasabb szintu leszel, akkor erdemes a Fort Defiancet vegigtakaritani es magadhoz venni az osszes kenyszerzubbonyt (Straight Jacket), mert 0.1-es sulyuak es 40+ kupakert veszik a robotok. Egy teljes kor - osszes szintet vegigjava - alatt 20 darab siman osszeszedheto, az meg potya penz, sok loot es xp.
> Az építési terület limit az fix? Láttam olyan házikót, ami elég durván meg volt pakolva. Most vagy varázsló, vagy van limit növelő. Enyém még semmi, de már 3/4 nél jár a csík. Hu de mennyire fura hogy fél sec és építőmódban vagyok. Ezen en is csodalkozom nagyon sokszor, hogy en alig jovok ki a budgetbol, mig masok akkora kecot epitenek, hogy beszarok. Sokat olvastam a temaban, de nincs konszenzus, hogy mitol fugg. Van aki szerint a targyak/objektumok poligonszamatol, masok a helyszintol teszi fuggove, megint masok mastol. Az biztos, hogy a vedelmet szolgalo lovegtornyok sokba kerulnek a budget szempontjabol.
> Valami olyan küldi volt, hogy 3 állatot kellett megölni, de útközben ilyen 60as (vagy 40?) puffadt ragyagenyák elkaptak. Elég esélytelen volt. Hirtelen nem tudom melyik lehetett ez, de mindegy is, a legtobb event magatol elindul ha jatekost eszlel a kozelben, szinttol fuggetlenul. Erdemes megnezni, hogy az adott feladat milyen szintu zonaba kuld, mielott belevagsz. 20-25 szint felett mar szinte minden teljesitheto, foleg ha Power Armorban (de minimum a vazban) vagy. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.06.17. 12:01:31
ez valtozott vmit kezdes ota? (akkor lvl50ig nott aztan beallt es hat az a limit is rohejesen kicsi volt, plane ha az ember le akart dobni par tornyot is, mert az instant telitette a korlatot)
"Az építési terület limit az fix? Láttam olyan házikót, ami elég durván meg volt pakolva." nem varázsló csak magas szintű mivel az építési keret a szinteddel együtt emelkedik
Köszi! Záram az még nincs, vagy nem tudom hogy kell zárni. Láttam már így ajtón 3as zárat is. Én még az egyest se tudom kinyitni, szóval a wanted nem fenyegetett. A fegyverek szintjét meg lehet növelni? Ha esik egy jó statú kicsi... Valami ilyesmit láttam, de ahhoz kellene perk szerintem. Megvan a 3as trader kártya, sikerült kifosztani a robotot teljesen a tegnapi napra. Az építési terület limit az fix? Láttam olyan házikót, ami elég durván meg volt pakolva. Most vagy varázsló, vagy van limit növelő. Enyém még semmi, de már 3/4 nél jár a csík. Hu de mennyire fura hogy fél sec és építőmódban vagyok. Az első házat szét kellett szedni, mert átköltöztem a folyópartra, de szerintem ezt is szét kell. A téglafalat akarom, de még nem sikerült megvenni sehonnan. Az elég idétlenül hat hogy low levelen el lehet indítani nagy küldiket. Valami olyan küldi volt, hogy 3 állatot kellett megölni, de útközben ilyen 60as (vagy 40?) puffadt ragyagenyák elkaptak. Elég esélytelen volt. Mert az ok hogy "hobbiból" körbenézek arra, és kinyírnak, de ne küldjön már! Annak mi értelme?
> A fegyverek szintje is ugyanígy nő, vagy annak van kisebb limitje? A 200as 200as fegyóval jár? Vajon mit sebezhet már az olyan? Csoda hogy nem ölik meg magukat vele.. A fegyverek szintje megall maximum lvl45 vagy lvl50-es szinten, fegyver tipustol fuggoen.
> Valami uránbányaszerűségben pottyant, minden dög 40es volt. Haromcsillagos fegyvert rendszerint endgame jellegu bossok dobhatnak (nagy mazlival eshet random legendary ellenfelbol is), igy ahol voltal, az tippre vagy az Uranium Fever nevu Event banyaja Whitespring mellett, vagy a Projekt Paradise event banyaja, ahol van harom jelado es a baratsagos lenyeket kell megvedeni a hordatol. Mind a ketto vegen jon egy nagy "alfa" boss, 100+ szinttel, az dob aztan josagokat.
> Az lenne még a kérdés, hogy ha én építek szivattyút. abból kiszedheti más is vizet, vagy az csak a tied? Érdemes e körbekeríteni? Kiveheti, de bizonyos esetekben az buncselekmenynek minosul es wanted statuszu lesz, elvileg.
> Ennél is elfoglaltam, aztán vártam a hullámokat. Fölhúztam 4-5 turretet, erre megjelent egy PA s gyerek, aztán lőni kezdett. A turretek lelőtték ugyan, de én is kinyúltam. Futok vissza a halálból, mégis agyon kéne csapni, ne szenvedjen a földön. Lasd elozo, csak itt valoszinuleg te voltal az elkoveto. Csak a szabad workshopokat lehet buntetlenul lenyulni. Ha mas elfogalalta es ugy foglalod el te, akkor a pvp bekapcsol es meg lehet kuzdeni erte.
> Ostobán néz ki az a lándzsa, de nagyot tud döfni, +medium sebességes. Biztosan lesz jobb, de egyelőre ez a favorit. Erdemes megtartani, kozelharcra jo lesz. Alacsonyabb szintu ellenfelekbe kar a loszer, ha agyon is tudod verni oket :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.06.17. 10:51:41
"Az lenne még a kérdés, hogy ha én építek szivattyút. abból kiszedheti más is vizet, vagy az csak a tied? Érdemes e körbekeríteni?"
igen bárki kilootolhatja de termel annyit, hogy ne izgasson de ha tisztított vízben szeretnél zuhanyozni akkor ha minden igaz tehetsz rá zárat már egy egyes szintű is elriasztó lehet hiszen ha feltörik wantedek lesznek Utoljára szerkesztette: Irgum76, 2019.06.17. 10:40:12
Láttam 200+ os embert, annak már volt kéglije! A fegyverek szintje is ugyanígy nő, vagy annak van kisebb limitje? A 200as 200as fegyóval jár? Vajon mit sebezhet már az olyan? Csoda hogy nem ölik meg magukat vele.. Meglett az első 3 csillagos fegyverem, 35ös a drága, és csak nézni tudom, mert még nagy. Valami uránbányaszerűségben pottyant, minden dög 40es volt. Szerencse hogy volt ott egy 100+ os jóember, az tarolt a PA jában, én meg a fogpiszkálóval böködtem a rüsnyetegeket. Nem is volt ám vicces... Rendes volt a tag, hagyta hogy megszurkáljak néhányat, így kaptam belőle cuccot. Amúgy gőzöm sincs hogy kerültem oda. Az lenne még a kérdés, hogy ha én építek szivattyút. abból kiszedheti más is vizet, vagy az csak a tied? Érdemes e körbekeríteni? Volt egy ilyen workshop cucc, 30 kupakért elfoglaltam. Egyszer már csináltam ilyet, után jöttek a mob hullámok, legyőztem őket, hudejó... Ennél is elfoglaltam, aztán vártam a hullámokat. Fölhúztam 4-5 turretet, erre megjelent egy PA s gyerek, aztán lőni kezdett. A turretek lelőtték ugyan, de én is kinyúltam. Futok vissza a halálból, mégis agyon kéne csapni, ne szenvedjen a földön. Mire visszaértem (nem messziről kellett visszafutni), már 5en vártak. Mind 20+ meg 100as is volt, kinyírtak megint. Há mi mi, mégis mi ez a hely, hogy ennyire köll nektek? Itt visszafizetik a játék árát, vagy mi?? Takarodjatok...! Szerencsétlen kis fogpiszkálós karimat szarrálőtték Tanultam belőle, a másik irányba éledtem vissza. Ostobán néz ki az a lándzsa, de nagyot tud döfni, +medium sebességes. Biztosan lesz jobb, de egyelőre ez a favorit.
most néztem egy e3-as riportot vele és most is elmondta, hogy szeretik a moderek munkáit és el vannak ájulva, hogy hány millió letöltés van
de erre akartam rákérdezni, hogy azt mondja, hogy a BR-ált 3 hét alatt dobták össze??? szerintem én itt valamit nagyon félrehallottam
Én még mindig a tetszik oldalon vagyok, hibák ide vagy oda. Megszereztem a nagy vízszivattyú tervet is, nekiálltam a víz termelésnek, ahogy Fred javasolta. Persze ez se olyan egyszerű, mert kell energia is hozzá. Van vagy 6 2es szintű generátor, de még ez is kevés. Csavar hiány van, honnan vegyek 2 db csavart? Végigugráltam a játékosok házait, hátha árulnak (előtte a robiknál is szétnéztem, de semmi). Persze egyik sem árult, és ugye a mégkérdezés elég macera. Megpróbáltam lefordítani, hogy tudnál adni/vennék 2, most már 8 csavart (azóta meglett a fúziós reaktor terve ) Integetés, szivecske, hányás, hányás, szivecske, hányás, like, integetés. Szerintem tökéletesen érthető, de ő csak magára zárta az ajtót, és otthagyott. Nem hagy nyugodni, hogy nem megszokott karakteremmel Falloutozok, így megpróbáltam megcsinálni mégis. Kétszer majnem szomjanhaltam közben Persze missöninpásssszible, f4 modos volt, skin textúra modokkal, haj, meg minden szirszarral, de azért hasonlót hátha.... Nem igazán jártam sikerrel, na visszaraknám az eredetit, ami a képen is volt. Akkor esett le, hogy itt nincs preset fájl mentés, ő már történelem. Csak egy észrevétel, ha egy modder képes megcsinálni ezt, akkor a kedves fejlesztők miért nem? Nem hiszem hogy a modder éveket dolgozott volna rajta, hogy megcsinálja. Ok, ez csak egy az ezer hibából, ami hiányzik, hibádzik a játékban, de ha pöpec dolgot szeretnék alkotni, a sok apróság teszi azt felülmúlhatatlanná. És persze olvasva, meg már tapasztalva is kismillió hiba van a játékban. Már csak az a kérdés, hogy a készítők tehetségtelen pancserek, vagy szarnak az egészre (vagy is-is)? Mert ott a példa: nexus modok az f4hez. Már ötletelniük sem kellett volna. A lopkodást meg ne hozzuk fel, mint visszatartó erőt, az f3 építőmodját is viszontláttuk az f4ben. Esetleg a modderekkel is meg lehetett volna egyezni...
Igazad van, szoftverfejlesztésben utazom, naponta szembesülünk a prioritizálással ;)
Az egyik szempont valóban az amit írtál - nyilván a kritikus problémák keülek első helyre. DE: az is számít hogy egy problémát mennyire nehéz kijavítani illetve az mennyiben érinti a felhasználók életét (low hanging fruit - amit könnyű megcsinálni de relatíve látványos az előrébb kerülhet). Az FO76 alapvető koncepcióbeli hibái ráadásul design döntéseket igényelnek (tehát nem is feltétlenül a fejlesztői munka tart sokáig, hanem azhogy kitalálják az alapvetően elcseszett koncepciót hogy is kéne megváltoztatni).
A chat összerakása köszönőviszonyban sincs a szerver problémáival, utóbbi sanszosan nem is programozói hanem inkább devops (a rendszerüzemeltetők neve manapság) téma, tehát a kettő nem üti egymást.
A chat szinte tisztán fejlesztői munka (a game designereknek különösen nem kell ülniük rajta, kitalálni hogyműködjön, milyen szabályok szerint stb), és mint az ábra is mutatja, még programozásilag se túl nagy ha külsős modderek (konkrétan két ember) minden további nélkül össze tudták rakni és folyamatosan karbantartják ezt a funkciót. Igy egyértelmű, hogy NEM a munka nehézsége és erőforrásigényessége az ok, hanem a bethesda makacssága...
Prioritasok. Az javitando dolgok listajan - biztos vagyok benne -, hogy azok a hibak es rossz koncepciok vannak elol, amelyek mind a harom platformot erintik. Abba a percben, ahogy beraksz a PC-be egy olyan alrendszert, amely a tobbi platformon esetleg nincs, akkor ott mar gond lesz. Szerintem. Ha pedig mindegyikbe belerakod, akkor meg a fontosabb dolgok fognak emiatt csuszni. Lesz text chat, amelyet 99%-ban a PC-sek fognak hasznalni es amelyre mar van szerencsere mod, igy - ha masodkezbol is -, de ez a problema reszben "meg van oldva", egyelore "raer".
Nyilvan nem ertek hozza, sosem fejlesztettem jatekot, de ha merlegelni kellene, hogy egy text chatet rakok a jatekba, vagy megoldom, hogy a szerver ne fossa ossze magat abban a percben, ahogy megjelenik az SBQ es mellette 20-25 ember, akkor utobbira szavaznek. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.06.16. 14:27:16
Ez elég sok játéknál probléma, és mind azért esik bele mert konzolba gondolkodnak, nincs fejükbe hogy jaaaah van egy PC-s kiadás ahol szeretnének kommunikálni.
"a text chat hiánya koncepció volt nem hanyagság mivel nincs a világban információs rendszer ezért csak hallótávolságra lehet beszélgetni"
ez olyan utólagos hűje kifogás gyártás a részükről mint amikor mentegetőztek hány száz órát öltek bele a nuka kóla plasztik üveg megcsinálásába...
vannak olyan alapszabályok a játék készítésben amivel nem érdemes baszakodni... főleg akkor ha online játékot csinálsz, semmiből nem tartott volna átsétálniuk a szomszédba és megkérdezniük az id-s srácoktól hogy ez jó ötlet lesz e?
szép meg jó dolog a voice chat de nem vették figyelembe azt hogy nem mindenki akar dumálni egy mikrofonba.
"ha hinnének benne akkor az első dolguk az lett volna hogy szépen leülnek egy kerek asztal köré és felteszik a kérdést maguknak hogy... na gyerekek hol basztuk el ennyire? ez után pedig szépen nekiálltak volna egy alapos bug irtásnak és elfelejteni az elbaszott elképzelésüket arról hogy miért nem raktak alap funkciókat a játékba már a kezdetektől."
a bug irtásnak nekiálltak jött egy "kisebb" patch ami az alapjátékból 2 gigát hagyott meg a többi frissítve lett és azóta is jönnek folyamatosan a patchek Pl.: most már nincsenek látatlan ellenfelek, nem rohangál mindenki alsónaciban stb gondolom a survivor mód és a BR is azért jött ki, hogy "csináljunk valamit könnyen gyorsan amivel nem vesztünk játékosokat a rebootig" Utoljára szerkesztette: Irgum76, 2019.06.16. 13:02:25
" Pontosan tudtad, hogy mire szamits, megis meg vagy lepve,"
figyelemmel kísértem fél szemmel hogy mi zajlik a játék körül, a meglepődés helyett inkább a ledöbbenés illene ide... főleg így hogy még ennyi idő után is az előbb említett egyszerű alapfunkciók hiányoznak, meg részben ez az átka annak ha valaki nagy rajongója egy játékvilágnak... még ha szar részek is jönnek ki még arra is szentel figyelmet az ember.
" Kesobb nem is foglalkozol mar vele, mert lesz annyi, mint a szemet."
ha te mondod... nekem nem lesz olyan hogy "később" mert a free time lejárta után megy kukába.
"Es akkor te meg semmit sem lattal, csak a jeghegy csucsat."
szerencsére nem lesz ismerkedés a jéghegy többi testrészével, lásd fent... de egy szerver disconnect-el már így is összefutottam így sétálhattam újra vissza a vault tech university épülethez hogy meglegyen a következő overseer holotape.
"Hat, a Bethesda dolgozik rajta, ok hisznek benne."
ha hinnének benne akkor az első dolguk az lett volna hogy szépen leülnek egy kerek asztal köré és felteszik a kérdést maguknak hogy... na gyerekek hol basztuk el ennyire? ez után pedig szépen nekiálltak volna egy alapos bug irtásnak és elfelejteni az elbaszott elképzelésüket arról hogy miért nem raktak alap funkciókat a játékba már a kezdetektől.
tudom nem fog tetszeni a véleményem de én örülök neki hogy a tes6 meg a starfield(akármi is legyen az) csúszni fog az f76 miatt... eddig todd gyerek és a bandája mindig megúszta az elszámolást hogy mekkora bughalmazt merészeltek kiadni a kezük alól, akár tetszik nekik akár nem de muszáj lesz a hozzáállásukon változtatni, még a nagyobb kiadók se nagyon engedhetik meg maguknak hogy hulladékot adjanak ki a kezük alól mert a végeredménye az lesz mint a mass fail adroméda... anthem... stb, androméda után EA nem is nagyon erőltette a sorozatot tovább.
az online játékvilág megváltozott az elmúlt néhány évben, az emberek már nem "pc guru" meg "gamestar" oldalról tudják meg a legújabb híreket, nope.... faszbuk, twitter, de legfőképpen youtube! a hej ahol konkrétan egész csatornák arra vannak kiélezve hogy ízekre szedjék az adott játékot/kiadót/fejlesztőt ha elbasznak valamit, az emberek meg ugornak az ilyen szaftos dolgokra.
világot építeni azt tudnak de mindig elcsúsznak a technikai téren, és ez most vissza is ütött, ha a tes6 is ugyan ilyen minőségben jön ki akkor meg is érdemlik a bukást, aki nem alkalmazkodik az lemarad vagy csődbe megy.
> én kérek elnézést hogy régi fallout fanként megpróbáltam még egy esélyt adni ennek a hulladéknak.... Tisztelendo es becsulendo, hogy megprobaltad :) Pontosan tudtad, hogy mire szamits, megis meg vagy lepve, amikor kiderult, hogy ez ilyen.
> semmiből nem tartana pl az elkészített vagy nyers ételeknek több időt adni mielőtt megromlanának... Csak ismetelni tudom magam, a kezdeti szintek ilyenek. Kesobb nem is foglalkozol mar vele, mert lesz annyi, mint a szemet. Illetve, ahogy Irgum irta lentebb, minden cooldown vagy szavatossag a megfelelo perkekkel modosithato, kitolhato. A jatek 90%-ban kutyakonzvert fogsz enni (perkkel effektiv nagyon) es csak akkor eszel buff kajat, amikor speci bevetesre megy, vagy amikor eppen nincs kedved cipelni, se eladni, igy inkabb megeszed helyben.
> hah! jó reggelt... az ilyen apróságokról beszéltem én is, semmiből nem tartana leprogramozniuk hogy lehessen ilyen funkciókat rebindelni új gombokra. Es akkor te meg semmit sem lattal, csak a jeghegy csucsat. Majd amikor egy-ket oranyi, ide-oda utazgatos es kozben scorched horda ellen harcolos idegesito quest progress megy a levesbe, mert jon egy DC es a szerver nem menti el a progresst :) Vagy amikor boss fight kozben meghalsz, probalnal respawnolni de vegtelen loading screen jon, ami miatt altf4 kovetkezik, igy viszont az osszes loot, az osszes (halalkor) eldobott junk ott marad a foldon, mert nincs "join last session" opcio es legkozelebb mar uj szerverre rak. Vagy amikor jatszol mar egy ideje es elolvasol minden feljegyzest, memot, levelet, stb. es ezek csak gyulnek es gyulnek a hatizsakodban, igy amikor keresel valamit egy kuldetes miatt (vagy plan/recipet vettel/talaltal es meg akarod tanulni) kb 100 doksin kell vegiglapoznod a gorgovel. Vagy ugyanez, amikor egy specialis holotapet kell beraknod az adott terminalba, amely ilyenkor felajanlja az osszes szaros nalad levot, es se abc sorrend, se kereses, se rendezes, csak gorgetes es figyeles, hogy vajon melyik az. Vagy az Irgum kollega altal emlitett legyek es egyeb rovarok, akiket ha megolsz, akkor sok sikert megtalalni a testuket a magas fuben (bar ez tekintheto realitasnak is, de inkabb bosszanto). Es meg lehetne sorolni azokat, amitol az ember a hajat tepne...
...ha nem lenne ra felkeszulve :)
> tudom hogy úgy hangzik de nem negatívumként írtam, legalább ennyi előnye van ennek hogy nagyjából gyorsan bele tud tanulni az ember. Pedig az, ezt a motort mar regen kukazni kellett volna, az UI-val egyutt. Rem idegesito, hogy minden jatekban, amivel jatszom van normalis tooltip, van normalis quest tracker, nem kell 4-5 gombot megnyomnom egymas utan hogy elerjek egy achie/challenge listat, stb. A FO4ben is szar volt mar az egesz interface, de mivel az singleplayer volt, nem okozott gondot.
> én még tízet se láttam egyszerre egész délután meg most éjszaka... Nem tudom, de tenyleg 30 koruli letszamban vannak a szervereken az emberek. Tegnap este peldaul a BOS prequesteket csinaltam Abbienek, de kozben 3 SB Queent oltem meg (de egyik bombat sem en dobtam) ugy, hogy a warning utan ugrottam a bazisra a tobbiekkel egyutt - valahogy mindig osszegyultunk 15-20an ugy, hogy kozben a lowlvl jatekosok nem jottek delkeletre. Nagyon mondjuk nekem nem hianyzik az, hogy egymast tapossak a jatekosok ott, ahol eppen kuldetest csinalnek, de emelni is emelnek a mostani 30-35 fos maximumon - bar neha ezt sem birja el a szerver.
>ha fél éven keresztül egy faék egyszerűségű text chat-et se tudtak berakni akkor ennél bonyolultabb dolgok még ha meg is jelennek... Prioritas. Hianyzik a chat, nagyon, de voltak nagyobb gondok, amelyeket meg kellett oldani. Es azt se felejtsd el, hogy a fejlesztes egyszerre harom platformon zajlik, amibol egyedul a PC-n hianyzik a chat, de itt meg van ra addon - lasd par hettel ezelotti komment, ahol linkeltem.
> nem hiszem hogy ezt a bughalmazt meglehet menteni... Hat, a Bethesda dolgozik rajta, ok hisznek benne. En elorendeltem tavaly es akkor a premierkor jatszottam vele egy ideig, aztan kuka, majd most par hete megint raneztem es most megint jatszik, aztan megint kuka es majd csak osszel jovok vissza. Rengeteget fejlodott a premier ota - ami alapjan el tudod kepzelni, hogy ha a mostani allapot mar a javult allapot, akkor milyen lehetett anno... Dolgoznak rajta, hegesztik ezerrel, es sajnos a legnagyobb fajdalmam az, hogy kozben valoszinuleg emiatt csuszik a Starfield es a TES VI, mert a reboot miatt szinte teljes eroforrast igenyel a jatek post-launch idoszakban, mint ahogy azt terveztek. Aminek viszont orulok, hogy a FO76 fele szarcunami TALAN hatassal lesz a kovetkezo projektekre, mert eszhez kapnak. (bar ilyenkor a realis enem azt mondja, hogy hulye vagy fiam, leszarjak ezek ugyanugy) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.06.16. 10:27:06