Gyors első benyomás VR-ben. Nekem egy elég régi, de maxra pimpelt gépem van. I7-4771, 32Gb DDR3, 1080TI, SSD. A hadset egy HP Reverb, ami jelenleg az egyik legjobb felbontású, 4320x2160 pixelt kell leszámolnia. A FS-ben semmit se állítottam át, maradt a minőség, részlet minden ahogy eddig FHD 2D-ben volt, csak egyszerűen átkapcsoltam VR módba.
Ami nagyon szimpatikus, hogy natív támogatja (el is vártam) a Mixed Reality-t, tehát nem kell alá SteamVR mint kb. minden más VR játéknak. Ez eleve szerintem hoz a konyhára, hogy nem fut alatta másik 2 app, másik VR réteg. Az átváltás zökkenőmentesen megtörtént, rögtön jött a kép. A VR egészen jó, egy picit szerintem alacsony az ülésmagasság, mintha 150cm-re méretezték volna a nézőpontot, és volt, hogy átláttam a gépen ahol találkozott 2 felület. De ennyi kb a negatívum amit találtam. Jól megoldották a felületet, jól elhelyezi ellentétben pl az XP11-el, ahoz vannak néha igen bosszantó dolgot, plusz a VR egér is az FS-ben megbízhatóbban működik. A sebesség pedig ... nos, lényegesen jobb, mint vártam. Persze csodák nincsenek, a gépem ide kevés, nem tudom az FPS-t de szaggatott, viszont nem volt élvezhetetlen képregény mint számítottam. Az XP11 gyorsabb, viszont ott a táj lényegesen egyszerűbb csak egy ortho minimál épületekkel és fákkal, az FS-ben ahogy mondtam minden maradt. Valószínűleg némi optimalizálással a képminőségen lehet itt is gyorsítani a megjelenítésen.
Úgyhogy én azt mondom, ez nem rossz elvtársak. Nem mondom, hogy most akkor az XP11 lekerül a gépről, de ha optimalizálás után eléri azt a VR sebességet akkor előfordulhat. Én nem vagyok valódi pilóta, csak fun repkedek. Az XP11-ben rajta a magyarország Ortho a gépemen, 54GB + maga a játék. Ha mindez lekerülne az SSD-ről, végülis nem bánnám :)
2 percen belül sikerült megakasztani, rányomtam véletlen a VR váltásra úgy, hogy az egér át volt kapcsolva nézet mozgatásra. Feljött egy ablak, hogy nincs VR és nincs mivel leokézni a dialogot. Semmire nem reagál, ennyi. Köszönjük Emese.
Csodás: eddig a x-box kontroller-el béna volt rudder, most már használhatatlan.
Sziasztok! Van itt olyan turelmes valaki, aki jol repul es segitene nekem par problema megoldasaban? Akar Discord-on, akar Skype-n? Utoljára szerkesztette: TopGun, 2020.12.22. 19:38:40
Én azt várom, hogy az AMD kártyák végre piacra kerüljenek és kiderüljön zöld vagy piros a nyerő szín. Nem mintha nvidia-ból annyira sok lenne, de az legalább ritkán kapható, az amd egyáltalán nincs sehol és nem is volt, pedig papíron (!) jobb választás lesz. Én a 3080 vonalon gondolkozom / AMD megfelelője.
Húzom is lefele. Egyébként az másnak is van, hogy kb. a második-harmadik rákattintás után hajlandó ténylegesen el is indulni a játék? ilyenkor mindig attól tartok, valamit benthagy a memóriában az első pár sikertelen indítás és csak tovább lassítja az amúgy se fickós programot. Meg hát nem is normális, más játékkal nincs ilyen gond. Amúgy a frissítés is érdekes, az első 1 Giga lejött gyakorlatilag teljes sávszélességgel, aztán az indítás utáni 11 giga meg alig csorog, pedig elvileg ugyanonnan jön. Vagy nem. Utoljára szerkesztette: bunny, 2020.12.22. 18:58:10
Ja ja nem mondom hogy nem elég GPU ,de ehhez a játékhoz meg majd a jövőhöz is kell "némi" fejlesztés. Próbáltam a VR ,de engem annyira nem hatot meg,tudom hogy teljesen más,de nem hoz lázba több oknál fogva is.
A 3db fullHD monitor felbontása összemérhető a legjobb VR felbontásával, és több mint egy amúgy tök élvezetes Oculus Rift felbontása. Az élmény meg hát ... nagyon más :) Rift cv1-et meg jóval 100 alatt lehet venni. Egyébként nekem is 1080 csak TI van, sokmindenre elég még az a kártya.
Nálam sajna a gyenge net miatt is van kevés fps,high beállítások mellett,ehhez hozzá jön a viszonylag gyenge GPU gtx1080,de nem csoda 5760x1080 felbontást kell neki kirajzolgatni....így is sikerül több kevesebb sikerrel,hozzá tenném a megjelenés után ,még a javítások előtt jobba futott... Majd idővel fejlesztek gépet is ,de ehhez most külön nem ,mert azért messze nem optimalizált a játék sem....addigra (kb 1 év) mire optimalizáltabb lesz a játék(remélem) a gép fejlesztés is megvalósul ,ha a fentiek is úgy akarják. Sajna a nettel nem tudok mit kezdeni itt ilyen talán soha nem is lesz gyorsabb,de együtt tudok vele élni. Ennek a VR megoldásnak is át kell esnie még sok optimalizáción ,mire nem diavetítés lesz. Igaz ezen része nem érint mert nem érdekel a VR,el vagyok a 3 moncsival is jól.... Utoljára szerkesztette: eta32, 2020.12.22. 08:33:23
Gyanítom nem rossz gépen fejlesztenek, és készítik a demo videót, ehez képest elég komolyan laggolt szóval asszem a képregény garantált mindenkinek 3090 alatt ...
Elvileg holnap jön a Sim Update 2 és a VR támogatás, minden headsettel kompatibilisen.
Ismét felteszem a kérdésemet, egyszerűsítve, csak az első hibára koncentrálva.Mentenék a Custom Flight mappába, majd folytatnám a repülési tervet / IFR /, de mentés után a Fly-ra kattintáskor nem történik semmi.Ctrl+Enter esetén ugyanez. 1 hónapja keresem a választ...Mentési kísérlet nélkül nincs ilyen probléma,,,Csak" a mentés és betöltés okoz fagyást.Gyanakodtam , hogy a C meghajtón Felhasználó ( így ékezetesen) mappába telepítette mindazt, amit a Roamingba szokott telepíteni, de más mappába mentve sem történik más.A Steam könyvtár D-n, az Official E (SSD) meghajtón található.Régen az FX csinált egy dokumentum könyvtárat a C-re és korrektül elmentette oda az aktuális repülésállást. Hát ez most nem. Utoljára szerkesztette: Pelsodriver, 2020.12.13. 20:53:14
Érkezik az FSRealistic az MSFS-re. Az XPlane 11 usereknek ismerős XPRealistic fejlesztői által, a Microsoft Flight Simulatorra tervezett programjáról van szó. Egyelőre csak a bejelentés történt meg, de szerintem már ez is egy remek hír :)
Akkor ezek szerint én valahol máshol hallottam ezt a kifejezést, mert még csak nem is hallottam arról a Kozma-féle onlájn izéről.
Amúgy készséggel revidiálom álláspontom, de a lényegen nem változtat; akárhogyan is képzi az XPL az FD-t, számomra még mindig fényévekkel az FS előtt jár. Én legalábbis nem látok semmit, amiben egy kicsivel is jobb volna az FS FD-je mint az XPL-é. Sőt.
Tény az is, hogy én ezeket a való életben szerzett tapasztalataimra és érzéseimre alapozom, és ha tudományos oldalról bebizonyítod hgy nem jól gondolom, akkor se fogok másképp vélekedni. Nekem az FS-ben az összes gépek mozgása mesterkéltnek tűnik, a turbulenciákra-szélre való reagálásuk nemkülönben - semmivel sem jobbak-másabbak mint az FSX-ben volt, ami ugye 2006-ban debütált. Lehet másféle és több számitás áll mögötte, de az eredmény ugyan az a szar.
Egyedül azt látom a fejlődés halovány szikrájának - és ez amúgy igaz a P3D újabb verzióira is -, hogy már felszálláskor gyorsításkor el lehet venni az orrfutót a földről. Úgymond már "képes rá" az FD az ehhez szükséges erő- nyomaték- és egyéb hatások kezelésére/számitására. Ez a korábbi verziókban nem igazán volt jellemző. :) Tehát ott valami történt FD fejlesztés terén az biztos. De más látványos érezhető javulás tapasztalatom szerint nem történt.
FS2020-ról talán még egy kicsit korai végleges verdiktet mondani, hisz tudjuk a default gépek mennyire szoktak jól, vagy élethűen repülni. Majd ha pár neves dev kiad pár hosszú hónap-év fejlesztés után gépeket, akkor majd vissza térünk rá.
Végezetül: "Olyan áramlást még nem láttam, ami átmegy a felületen" Na és? Átlátszó fémre is azt mondanád hogy nincs, pedig mégis drótkerités bazzeg!
Én mindenkire gondolok ezzel kapcsolatban. Van már vagy 15 éve, hogy a nagyra becsült szitárművész úr egy korát megelőző online előadáson elsütötte ezt az az a baj az fssel, hogy táblázatból számol dolgot. Azóta mindenki úgy szajkózza félremagyarázva ezt a mondatot sokszor fogalom nélkül, mint ahogy a levegőt veszi. Hallgattam hétvégén egy magyar streamer gyereket, aki úgy gondolta nagyon ért a szimulátorokhoz, de láthatóan fogalom nélkül ugatta a véleményét. Hogy is lenne fogalma róla, hiszen nem földi embernek való, olyan bonyolult néha, hogy még az se érti akinek a feladata.
Sajnos lehet hogy titkot árulok el, de az X-plane is táblázatból veszi az adatokat, aminek egy jelentős részébe bele se tudsz szólni. Bár van egy nem túl szép de használható airplane maker, ami bizonyos beállításokhoz ajánl neked értékeket, amit felül tudsz írni ha úgy tetszik, bizonyos beállításokhoz meg nem is ajánl hanem megcsinálja a háttérben, de ezeket is táblázatból veszi akármilyen meglepő is. Ami óriási előny a konkurenciához képest, hogy ezeket kézhez kapod és nem neked kell 0-ról kitalálni az egyes tényezők és derivatívok értékeit. Az fshez sose volt még csak hasonlóan jól használható sem, főleg nem official és főleg nem olyan, ami ajánl is értéket. Azt neked kellett kikukázni szakirodalmakból, ha volt kéznél, ha nem volt, akkor hasra ütés.
Nem akarom lerombolni az xplane-be vetett hitet, de abban sincs szárnyprofil, főleg nem nagybetűvel írott minőségben úgy ahogy elképzeled. Az egyetlen amit csinálsz az az, hogy az airfoil makerben szemed elé kirajzolt felhajtóerő, ellenállás és nyomatéki tényező görbéket baszogatsz különböző paraméterek állításával hasra ütés szerűen, vagy rendelkezésedre álló profil karakterisztikákat szemmel másolva, aztán ha végeztél elmented az AFL fájlba. Belenéztél már mit tartalmaz? A fent említett 3 paramétert az állásszög függvényében táblázatban, 1 fokos állásszög lépésekben. Mit csinált a régi FS? Ugyan ezeket az értékeket használta az állásszög függvényében, csak az AIR fájlban tárolva, amihez igazából sose volt jó szerkesztő program, így meg voltál lőve rendesen ha bele akartál nyúlni. Egyik program se számol klasszikus értelmben vett szárnyprofillal.
Virtuális áramlásba helyezi? A virtuális áramlás itt egy x * y * z méretű diszkrét elemekre felosztott téglalap, aminek egyes pontjain meghatározza a különböző hatásokból (szél, gép forgásából adódó relatív sebesség, légcsavar indukált sebesség, szárny indukált sebesség, stb.) eredő áramlási sebességet és ha kéred összeköti egy áramvonallal. Olyan áramlást még nem láttam, ami átmegy a felületen (lásd a lenti képet). Mire jó mégis? Pl. többek között leírható vele az aerodinamikai késés jelensége, ami furcsa, mert kis túlzással Austin 1 éve jött rá, hogy létezik és hatása van a stabilitásra.
A tényezőkkel, derivatívokkal való leíráshoz, amit régen és nem titok most is használnak mindenhol (x-plane-ben is például:-), tudományos igényességű szimulációkban, pilótaképzésben használt repülés szimulátorokban, stb.), nem kellenek fals adatok. Jó adatok kellenek és akkor nem kell 5-ször nagyobb teljesítményt beállítani. Nehéz? Igen, mert kellenek hozzá jó adatok!
Hogy működik az új FS új flightmodelje? Hasonlóan mint az x-plane, nem 100%-ban ugyan úgy, de hasonlóan. Az MSFS2020 erővektorait dev módban bárki megjelenítheti magának és gyönyörködhet az aerodinamikai görbék torzulásában. A látott hatás nagyon hasonlít az x-plane-hez, és a számítás módja is nagyon hasonló. Hiába mondod, hogy szar, mert táblázatból számol, ilyen értelemben az xplane is abból számol, tehát az is szar. Az FS2020 flightmodelje ha nem is a legrészletesebben, de le van írva az SDK-ban egész jól. ÉS emlékeim szerint pont te vagy aki nagyon megtanulta/megtapasztalta a különbséget az új és a régi flightmodel között.
De nem akarom sokáig nyújtani a dolgot, azt látom hogy sokan többet látnak az x-planben mint ami valójában és hiányos ismereteik miatt nem a tények alapján mondanak véleményt.
Bár a véleményem nem kérdezte senki, de a régi modell felett eljárt az idő már nagyon régen, az "újak" közül meg mindkettő nagyon tetszik, bizonyos szempontból az xplane, bizonyos szempontból meg az FS modellje tetszik jobban.
Remélem nem rám gondoltál túldimenzionálás címén...én csak annyit állitottam, hogy nagyságrendekkel jobb az XPL FD-je még mindig a jelenleg piacon levő szimulátorok között. A virtuális áramlásáról most nem találtam videot, de szerintem ez amúgyis egy régóta tudott dolog, ami nem szorul bizonyításra, hisz az XPL mindigis igy működött. Amúgymeg XPL-en belül menüből bekapcsolható hogy lásd.
Nálam az FD tesztelése roppant egyszerű. Ha azt megugorja, lehet mélyebben is tesztelni, illetve foglalkozni vele. Nevezetesen előveszek egy motoros (lehetőleg műrepülő) gépet az adott szimulátorban, majd kipróbálom a csűrő érzékenységet, hatékonyságot. Ha ez elfogadható, akkor csinálok vele egy Besenyei Petis flikk-flakkot. Ha abba se őrül bele a szim, akkor nagy valószinűséggel az FD számolásának metódusa jó (NEM maga a konkrét FD, hanem annak "előállitása").
A fenti tesztben az FS5-től kezdődően a P3D v1547-en keresztül az FS2020-ig mindegyik szim elvérzett. A szél fújta felevél effekten illetőleg a 485 km/h-val való tolatáson kívül mást nem tudott kicsikarni magából egyik sem. Egyszerűen begajdult a FD és "pöppet" elrugaszkodott a valóságtól, amiből aztán nem is tud visszaevickélni és kress a vége.
Ezzel szemben az XPL viszonylag szépen (add-onja válogatja persze de tulképp mindegyik elfogadható) végrehajtja a figurát, és a csűrő is úgy fog ahogy annak kell. SZóval számomra itt dőlt el, melyik FD-előállitás nyugszik reálisabb alapokon.
Tapasztalatom szerint érdekes módon a legjobb FD-vel a modellrepülő-szimulátorok, azon belül is az AeroFly RC7 rendelkezik. Annak nemcsak hogy nem lehet megbolondítani az FD számolását a komplex kormánymozdulatokkal, de szinte 1-az-1ben úgy repüli le a figurát ahogy kell (nem, nem szkriptelt...), szinte érzed a modell súlyát, tehetetlenségét, nyomatékait. Bár ez utóbbiakat csak az képes "meglátni", aki sok éves modellezési tapasztalattal rendelkezik - szerintem.
Ebben a videóban nem is az áramlásokon gondolkodtam el. Hanem inkább azon, hogy hogyan lehet ilyen minőségűre beállítani a felhőket. Mert itt most elég szépen van smootholva. Kicsit olyan ez a videó, mintha kettőből montázsolták volna. A felszín nálam is ilyen, de a felhők nem ilyen szépek, hanem inkább pixelesek. Ezért a ritkább felhőzetek elég rondák. A több rétegű felhőzet sem ilyen. Ezért merült fel bennem, hogy 2 videóból rakták össze. 1 a felszín és 1 a smootholt felhőzet. Azért kíváncsi lennék milyen beállítások kellenek egy ilyen felhőzethez.
Igen. Inkább kisebb reppenések többször, mint egyszer 6-7 óra. Nálam 3-4 óra után már bármitől, bármikor elszállhat. Azért írtam a NEO-t. Az airlinersek között talán az a legstabilabb gép. De az igazi poén 2000 lábon végigdöcögni. Mondjuk én megkerülném a tengert is.
Bármit könnyen ki lehet cserélni egy alkalmazásban akkor ha a kapcsolódó modulok egy előre kidolgozott és jól működő interface-en kapcsolódnak. Ha már játékokról beszélünk, pont ilyenek a graf.motorok. Magához a játékhoz igazából nem is kapcsolódnak, hanem interface-ken keresztül a többi modulhoz (opengl,vulcan,inputcontrol,audio,directx,megmégrohadtsok). Maga a graf.motor is rengeteg komponensből áll össze, de pont ezért vannak az inteface-ek, hogy a belső kódrengeteggel ne kelljen foglalkoznunk. Adnak egy szabványos elérést, biztosítják a modularitást. Viszont csakis addig működik ez a csere-bere míg nem változik az interface. És ha úgy változik, hogy felülről nem lesz kompatibilis, akkor bizony cumi van. Na most, ha elfogadjuk amit Tibi bácsi írt, hogy jelenleg az FD "táblázatból" működik, és az nem jó, mert túlságosan statikus és hiányzik sok változó, akkor mást módszert kell kitalálni. Igen ám, de akkor változnia kell a komplett paraméterezésnek, így az interface-eknek is. Azokban a modulokban amik használják ezt az interface-t, adaptálni kell az új változatra. Ilyenkor kompletten megváltoznak az algoritmusok is, gyakorlatilag újra kell kódolni mindent. Ráadásul ez általában mindig kétkörös folyamat, mert első lépésben úgy gondoljuk, hogy ami nem változott az interface-ben azt nem is kell átírni. Azután mindig lesz valami, ami miatt mégis át kell kódolni. A vállalatirányítási szoftver csak egyszerű példa volt. Programozás szempontjából nincs különbség, hogy milyen típusú az adott alkalmazás, mindegyiket ugyanúgy kell felépíteni. Mindegyikben ugyanaz a "pókháló" található meg. Az említett adatkezelő réteget is simán lehet cserélni, ha van hozzá megfelelő interface, és nem változtatunk rajta. De ugye pont az a baj, hogy változtatnunk kell és nem lesz kompatibilis. Azon szerintem nem érdemes vitatkoznunk, hogy az FD mennyire érinti az MSFS többi részét. Azért az FD lazán a core-ba tartozik (ugyanúgy mint a példában az adatkezelő), míg mondjuk az UI inkább a felhasználói rétegbe. Ezért az FD cseréje során kicsit többen őszülnek meg, mintha az UI-t kellene újra írni (utóbbi tipikus junior feladat). Ha már az FD-t hasonlítjuk össze a graf.motorral, akkor azt könnyen beláthatjuk, hogy a graf.motornak függenie kell az FD-től, míg fordítva nem feltétlenül. Ha így nézzük, akkor a graf.motort könnyebb kicserélni az FD-nél. De mindez csak nagyon egyszerűen levezetve, ha gyakorlatban kell megvalósítani, akkor pl. egy egyszerű unity engine csere is hetekbe kerül úgy, hogy amúgy semmi sem változott, csak kiadtak egy új verziót a motorból. És miután publikáltuk, jó eséllyel lóg a levegőben egy rollback is, ha nem tudjuk gyorsan megoldani. De ha a unityt kell lecserélni bármelyikre, ott már esélyes az újraírás.
Az lenne az igazán nagy királyság, ha összeállna Austin meg az Asobo, az előbbi hozná a flight dynamics-ot és az interface-elést tokkal-vonóval, az utóbbi meg adná a környezet leképezést azureai-stől bingestől mindenestől, plusz az időjárás megjelenítést. Jó, persze, belelóg a kezem...
Tök mindegy. Úgysem tudod egyben lerepülni, mert valamivel csak el fog szállni. Azért a NEO-val talán meg lehet csinálni. Ha nem szállna el, akkor is tök mindegy, azzal repülöd amivel szeretnéd. De az általad megtekintendő területhez legközelebb eső reptérről felszállva is meg tudod nézni, hogy mi van ott.
Vajon lemodellezték Bir Hakeim romjait? Ezen agyalok. Felszállni Budapesten, és leszállni Észak-Afrikában, El Alameintől délre a sivatagban. Milyen géptípussal csinálnátok? :)
iRacingben pl megoldottak már hasonló szintű átírásokat és sikeresen és pl. az rFactor 2-ben is elég nagy dolgokat hoztak be utólag. Én azt gondolom, hogy itt azért egy viszonylag jól elhatárolható két terület van és nem nagyon hat az egyik a másikra. A fő és leginkább készközeli rész a táj és az bizony elég jól áll, ezzel a repülő nem nagyon kontaktol, csak mondjuk hegyek fölé beérve, meg amikor két mesh találkozik kiírja hogy crash. Pont emiatt szerintem röhögve újra lehet írni a fizikát úgy, hogy közben a meló már elkészült nagyobbik felét nem dobod ki az ablakon. Ha mindenhol oda-vissza kölcsönhatás lenne, akkor azt mondom ok, de itt ilyen én úgy tudom nincs, de ha lenne még az sem megoldhatatlan. Szerintem egy vállalatirányítási szoftver egészen más belső kapcsolati hálóval rendelkezik. Manapság egy játékban komplett fizikai és grafikai motort is cserélnek, ha úgy hozza a szükség, több példa is van erre és itt még csak cserélni sem kell, csupán a megközelítésen változtatni, ami a fent írt példáknál is megtörtént már. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 15:14:02
Nagyjából jól látod. Mivel az FD alapja a szimulátornak, bazi nehéz kiváltani. Valahogy úgy kell elképzelni, hogy csinálunk egy komplett vállalatirányítási szoftvert, aminek az alapja természetesen az adatkezelő modul (az msfs-ben ez az fd). Ha kész a csomag és akkor derül ki, hogy annyira használhatatlan az adatkezelés és ki kell cserélni, akkor bizony kva nagy baj van (úgy kell lecserélni a pincét, hogy felette ott a ház). Tökmindegy, hogy mondjuk az objektumorientáltság tökéletesen van megvalósítva (még csak nem is hallottam ilyenről:)), vagy statikusan van megvalósítva. Ilyenkor úgy megreccsen a projekt, hogy el kell gondolkodni inkább egy újon. Az egy dolog, hogy átírják mindenütt jól a kódokat (már maga ez is egy embertelen feladat, ill. lehetetlen küldetés), de pl. időközben bekerültek különféle fixálások a forrásokba. Ezeket egyesével ki kell elemezni, hogy marad vagy sem. És ha kész a kód, akkor szintén embertelen munkaóra kell a teszteléshez. Pályafutásom során elég sok ilyen feladatot kellett megoldanom, és általában a végén mindig kiderült, hogy lehet jobban jártunk volna új projekttel. Kivétel ha azért kell kicserélni a pincét mert olyan technológiai változás történt. De ezek az események kb. 10-15 évente következnek be, addigra már úgyis lesz annyi változás máshol is, hogy projektújítás legyen a vége. Nem tudom (még nem néztem utána) milyen fordítóval csinálták az msfs-t, de vagy C# vagy C++ Visual Studio-al. Ha C# akkor elkerülhetetlen az objektumorientáltság, de a "pókháló" akkor is megmarad. Tökmindegy, hogy property-n keresztül vagy fizikai változón keresztül fűzünk össze. Csak tervezés szempontjából jobb zárt objektumokat használni, a programozók majd úgyis megsértik és írnak hozzájuk access és wrapper osztályokat. Amikkel még jobban megnehezítik az utólagos átírást. Amivel eddig találkoztam ilyen szintű átírás, az mind veszteséges volt. A kedvencem talán, Németországban egy cég teljesen elkefélte az alapokat a fejlesztésükben. Amikor odamentünk segíteni felmértük, hogy hogyan tudjuk kijavítani azt a "pici bibit". Megbeszélésen kb. 1,5 óra alatt felvázoltuk a megoldást. Mire az ügyvezető (aki amúgy értelmes szakember volt, tehát értette) közölte, hogy akkor hétvégére berendelik az összes programozót és átírják a rendszert. Hétfőre már kész is a javított termék, mehet tesztelésre. Kollégámnak mondtam, hogy "na innen szép nyerni". Azután kb. olyan 2 év múlva amikor már majdnem készen voltunk, közölte a fickó, hogy mégegyszer nem fognának bele. De heppi lett a vége, mert megoldottuk, jól működik azóta is. Ők is megtanulták hogyan működik a programtervezés, és most már nem kerülik ki a problémát tervezés/fejlesztés közben azzal, hogy "majd később megoldjuk".
Hát én láttam már szimulátorban 180 fokos fordulatot ilyen téren. Azért nem lehetetlen ilyen szintű dolgokat újraírni vagy átgondolni, ha van erre igény. Azt viszont látom hogy egy rakás dolog szimplán placeholder, csak oda van dobva valami, aztán majd később kezdenek vele dolgozni. Az UE4 olyan szinten moduláris, hogy bármikor ki lehet húzni alóla egy komplett fizikai motort gond nélkül. Nem kis feladat, de egyáltalán nem megoldhatatlan. Egyelőre minden egy repülő betontömb a játékban sokszor totál irreális mozgással. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 13:49:43
"Ahol az most tart az 4 év fejlesztés és modolás eredménye. 4 év múlva rá se fogunk ismerni az MSFS-re szerintem."
Nem vagyok programozó, de józan paraszti ésszel gondolva szerintem egy FD-t - ami az egész szimuláció szíve-lelke, a többi csak csicsamicsa - újrairni az alapoktól irdatlan nagy feladat. Sokkal egyszerűbb csak tákolni jajj bocs...peccselgetni - lásd FSX-P3D. Márpedig amig egy szimulátor egy "táblázat" adataiból hozza létre a FD-t - ráadásul ebben a táblázatban olyan adatokkal számol amit legfeljebbis csak az adott repülőgép gyártója ismer, avagy hosszas mérések eredménye lehet - addig élethű vagy ahhoz közelítő FD-ről nem beszélhetünk. És sajnos még az FS2020 is igy hozza létre az FD-t. Az is beszédes számomra, hogy ebben a táblázatban szó sem volt soha például szárnyprofilról..........
Ezzel szemben az XPL egy virtuális áramlásba helyezi a repülőgép 3D modelljét, és abból következik a végeredmény. Ezért is van az, hogy ha a Plane Makerben valós adatokat adok meg (hajtóműteljesítmény, SZÁRNYPROFIL, súly, kormánykitérések, stb stb), akkor azért a valósághoz egy egészen közel álló FD-t fogok kapni eredményül. Persze trükközni néha itt is kell, hisz ez a módszer sem 100%-os, de még mindig fényévekkel jobb, mint a táblázatos módszer. Az FSX/P3D és mostmár a FS2020-nál is sokszor totál fals adatokat kell használni, hogy a kívánt FD-t elérjük...jobban mondva csak hasonlítson arra. Anno találkoztam nem 1x nem 2x olyan FD-vel FSX/P3D-nél hogy pl. motorteljesítménynél ötször-tizszer nagyobb érték volt beírva mint ami a valóságos gépnél volt..és ez csak egy sor a táblázatban...képzelheted, mennyire volt valós a többi adat akkor.
Szóval szerintem e tekintetben lehet hogy ez az FS2020 is egy zsákutca lesz - lévén nem feltétlen jó irányba indultak el e téren Asoboék. Persze én is láttam azt a csicsamicsa videót ahol mindenféle vonalakkal ábrázolták a gép körüli áramlást...de egyre inkább arra hajlok így a pár hónapos FS2020 teszt után, hogy az csak egy szimpla eyecandy volt. Mert én a jelenlegi gépek FD-jén nem érzem ezt a fajta magas fokú precizitást. hamarosan jön egy újabb developer video az FD-ről, kiváncsi leszek abban mit mesélnek majd még. :))))
Ha csak a Steamet nézem akkor jelenleg kétszer annyian játszanak MSFS-t, mint X-Plane 11-et, pedig előbbinek elsődleges platformja egyértelműen az X-Box live (és főleg a 300ft-os game pass), szóval valószínű a többszöröse a playerbase, amiből jelentős százalék a HC simfan, szóval aggodalomra szerintem a világon semmi ok nincsen, egészen egyszerűen várnunk kell egy kicsit (ahogy mindig is kellett) :) . Bár én utólag pótoltam a címeket bevallom, de akármelyik szimulátort nézem, legyen az autóverseny (iRacing pl.), vagy legyen lövölde (Arma sorozat), vagy akár kamion, vonat, busz, hajó, bármi, mindig mindenre várni kellett, hogy kiforrjon, akkor is ha sokadik rész volt. Én ezt teljesen megszoktam már és pillanatig nem gondoltam azt, hogy ezen cím esetében ez másként lesz. Előre mondom, hogy az X-Plane 12-nél ugyanez lesz :) . Kijön majd 2024-ben aztán 2026-ra már kerek egész játék is lesz kb. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 13:00:40
Szerintem azért nem szabad elfeledni, hogy az XPlane milyen vérszegény volt release-kor. Az idő megszépíti az emlékeket, de én most visszamenőleg is megnéztem egy csomó szoftvert, többek közt az XPlane 11-et is és pl Budapesten nincs Duna és gyakorlatilag minden felismerhetetlenül ocsmány. A grafikai motor még a 2016-os kiadáshoz képest is vérszegény és gyenge. Ha nincs mit megjeleníteni, meg vérszegény az egész program, akkor persze, hogy stabilabb. Nem védeni akarom az MSFS-t, de az XPlane 11 egy sokkal rondább grafikával hoz közel ugyanannyi FPS-t Vulkan-al, mint az MSFS és hát nem lehet egymás mellé rakni a kettőt még mindig. Az is árulkodó szerintem hogy az Aerosoft féle XPRealistic mennyit hozzátesz főleg kameramozgásban, hangokban stb... Az időjárást az XPlane olyan darabosan tölti be, hogy az a mai napig gyomorforgató szerintem. Szóval összességében egy sokkal sokkal korlátozottabb, rondább és a dolgok túlnyomó többségében butább szimplább szoftverről beszélünk kivéve a repülési modellt és fizikát. Abban az XPlane 11 szerintem is verhetetlen, de valószínű ez sem marad örökké így. Direkt megnéztem az elmúlt héten a release közeli állapotot és hát az sincs köszönő viszonban sem a mostanival (még mindig XPlane11). Ahol az most tart az 4 év fejlesztés és modolás eredménye. 4 év múlva rá se fogunk ismerni az MSFS-re szerintem. De gyanítom ha kijön az XPlane 12 akkor ugyanez lesz tapasztalható ott is. Az MSFS már rommá lesz fejlesztve, mire az még küzdeni fog a release miatti gyerekbetegségeivel. Én azt gondolom, hogy a Microsoft egy új szintet állított be (megint) a látvánnyal és ezt bizony nem lesz egyszerű megugrani. A fizikát könnyebb ehhez hozzácsiszolni, mint ezt a világot létrehozni a semmiből. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 12:38:41
"Valszeg ezért van még az SDK-ban az weather szekció letiltva." Azt azért nem tartom annyira életszerűnek, hogy egyébként van SDK, de egy komponensre(időjárás) nincs. Üzletpolitikai oka sem lehet. Inkább olyasféle oka lehet amit írtam, hogy egyelőre nem lehet kiadni mert tulajdonképpen nincs készen, vagy pedig mivel külső modul felhasználásával készült, a külső fejlesztő nem adott hozzá SDK-t vagy a publicitást letiltotta. Ilyenek a cégemnél is előfordulnak, mi is használunk elég sok 3rdparty modult/komponenst/forrást/akármit. Van amikor fel kell tüntetni a külső fejlesztőt, olyan is van amikor viszont nem szabad. Van olyan, hogy nem terjeszthetjük tovább a külső modul funkcióit, ilyenkor ha lenne SDK, abba sem tehetnénk be. Bár van kiskapu, mert ha én írok egy interface-t és ott átkódolok, akkor az már a sajátom, attól függetlenül, hogy 3rdparty-t használok. Nem olyan egyszerű, ezért is gondolom, hogy itt inkább csak ez a kétféle eset lehetséges. Majd meglátjuk mi lesz: ha később lesz weather SDK, akkor most még nincs kész, ha pedig nem, akkor valszeg jogi kérdés. Illetve ha a jogi zárlatot sikerül feloldani, akkor is lehet később SDK. A REX-et speciel tudom, hogyan oldotta meg: a SimConnect-et használja. Ez egy funkciókönyvtár (dll), amiben van egy rakás függvény amivel a szimmel lehet kommunikálni. Horogfüggvényekkel eseményeket elkapni, triggereket tenni változókra, vagy akár egy komplett repülést levezérelni. Az MSFS SimConnect alapja az FSX változatból készült (ami egyébként kísértetiesen hasonlít a P3D-éhez). Az MSFS-ben elég sok függvényt kivettek, de maradt még benne bőven. Az időjárást is lehet így vezérelni. Megmaradtak vagy adaptálták azokat a függvényeket amelyekkel a lokális időjárás paramétereit be lehet állítani. Így ha van egy külső engine ami letölti, dekódolja az időjárást, akkor a simconnect-en keresztül át is adhatja (injektálásnak hívjuk). Azért van vele egy nagyon nagy bibi. Mivel csak a lokális környzetet befolyásolhatjuk, ezért az eredmény rögtön látszódik. "Rángatni" fog az időjárásmotor. Lehet smootolni, de csak a külső alkalmazásban folyamatos injektálással. Minden injektálás után a szimulátornak be kell állítania azt a környezetet amit kapott. Ez elég időigényes feladat tudjuk miért. Ezért nem jó ez a megoldás. A REX a SimConnect oldaláról közelítette meg a problémát, egyáltalán nem kellett neki a weather SDK. Viszont így csak egy elég rosszul működő motort lehet előállítani (mondjuk a REX ebben profi:D). Vizuális kinézethez hozzá sem nyúlnak. Kaptam a REX-től kipróbálásra egy példányt, az eredmény az volt számomra, hogy tök mindegy melyik motort használom. Egyik sem jó, de az MSFS belső motorja talán jobb. Egyáltalán nem reális de együtt lehet vele élni, szerintem a REX csak ront rajta.
Meglátásom szerint jelenleg repüléshez az XPL a legjobb az FD miatt. A táj is olyan, hogy lehet VFR-t csinálni. Megvannak a városok erdők, tavak, folyók, utak, vasútvonalak, ami kell. A templomtornyok nincsenek, de eddig még nem okozott gondot. Stabilitásban az XPL (nálam a P3Dv4 is) össze sem hasonlítható az MSFS-el. Az MSFS bárhol, bármikor elszáll, egyelőre teljesen instabil. Jó, lehet mondani, hogy ezt most adták ki, de mivel nekem megvolt a P3D és az XPL11 is kiadás óta, tudom, hogy egyik sem volt ennyire instabil. Az XPL11 RTM verziójánál is pont a stabilitásnak és a majdnem lagmentességnek örültünk. A P3D 64 bites verziójánál még meg is lepődtünk, hogy mennyire jól sikerült, mi speciel sokkal rosszabbra számítottunk.
Repkedtem felette oda-vissza vagy 40-50 percet és nálam semmi. Nézd meg lehet tényleg az kavar be. De lehet nehéz eltalálni azt a pontot, mert amit én fixnek beírtam csopiba, azt se sikerült reprodukálni senkinek. Lehet letöltési hiba a mapon, vagy fogalmam sincs. Nekem 3x is elszállt ugyanott Franciaországban, aztán átterveztem az útvonalat és úgy sikerült célba érni. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 12:15:56
Köszi szépen! Fehértó már nekem is javult, onnan Kiskunhalas fele crashelt. De lekapom a hunVFR-t, hátha tényleg az. Utoljára szerkesztette: bunny, 2020.12.07. 12:18:03
Azért azt ne feledjük, hogy az X-Plane 11 sem úgy jött ki, ahogy ma kinéz a dolog. Valószínű itt is javítanak még a repülés minőségén, főleg a modderek, ahogy tették ezt az XP11-el is, többek közt az Aerosoft. Én azt gondolom, hogy ide is meg fognak érkezni a megfelelő csomagok, amik idővel javítanak az élményen. Egy biztos, a többi flight sim játékosbázisa nagyon nagyon erősen megcsappant és mivel a community nagy része átjött az új platformra, ezért az ebből élő modderek is erre fognak koncentrálni, sőt már konkrétan erre koncentrálnak és ezt ki is nyilvánította mindenki az Aerosoft-tól kezdve a legkisebbekig. Ez egy olyan alap most, ami látványban toronymagasan első a többit pedig ugyanúgy faragják, mint bármelyik másik címet release-kor. A P3D se tökéletesnek született, ahogy az X-Plane se, nincs időutazás, ki kell várni ezt is. Ahogy írtam is, egy rakat dolog rég meg van oldva, amiről mindenki azt hiszi, hogy majd csak lesz valamikor... Pilot2ATC, SimBrief, Garmin rég rég működő dolgok, tessék használni :) Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 11:02:33
"Ami megragadt bennem probléma az egyedül a fényekkel volt kapcsolatos. Pl. a PAPI fényeket csak nagyon közelről lehetett látni kb. 1 pixelben. Teljesen használhatatlan volt, de azóta javítottak már rajta, így most már valamennyire jó"
Érdekes, nekem a kezdetektől fogva jól látszódott a PAPI, sosem volt vele problémám.
"Valszeg ezért van még az SDK-ban az weather szekció letiltva."
Nem ezért. Hanem mert nem is tervezi az időjárás-szekciót nyílttá tenni az Asobo, magyarán nem lehet majd alá külső időjárás addont fejleszteni. Ennek fényében elég érdekes a REX ilyen irányú fejlesztése...amit már ugye ki is adtak...mondjuk megy is a sírás-rívás hogy felezi az fps-t...
"A lassú net azért probléma lehet, mert a "látványt" online a netről tölti több lépésben. Ha kikapcsolod, akkor nagyon gagyi látványban lesz részed."
Én inkább úgy fogalmaznék, akkor kapsz egy FSX/P3D szintnél pár fokkal mégiscsak jobb ground alapot, megspékelve ugye a többi maradék grafikai csicsamicsával (felhők, fények, stb), szóval összességében még akkor is sokkal szebben néz ki mint egy alap FSX/P3D. Gyakorlatilag ez az offline módja az FS2020-nak, amivel mostanság szívnak a warezosok merthogy a nemtudommelyik ápdét után már nem tölti nekik a műholdképet. :)
Összességében én azt mondom, ha az FD nem nyom annyit a latban egy adott júzernek - vagy inkább fogalmazzunk úgy, megfelel neki az FSX/P3D v3 v4 v5 szintű bohóckodás - akkor ez ma a legszebb-legjobb, legtöbbet tudó szimulátor. Aki pedig érzékeny az FD minőségére, annak ott van továbbra is az XPL11; merthogy annak a szintjétől még fényévekre áll bármely egyéb szimulátor bármely csilivili addonjával egyetemben.
Én az utolsó bejegyzésedben írt problémákat a pilot2atc-vel oldottam meg. X-Plane-hez is kellett egy raklap mod, sajnos ehhez is kell, de ez pont mindkettővel működik. Saját tervet lehet többek közt SimBrief-el is csinálni, ugyanis már kompatibilis, de tudja a pilot2atc is és az importot is kezeli. Az útvonal automatikus GPS-be táplálását, a taxiwayeket és az ATC-t is ki lehet teljesen kapcsolni és a nulláról fel lehet configolni minden gépet gond nélkül. Innentől ugye a rádiófrekvenciákat is lehet kézzel állítani és gyakorlatilag mindent. Működik a mixture de még a prop szög beállítás is. Amiről tudom, hogy nem jó most, mert bugos az a barometer sajnos :( A Garmin mod pedig még helyre is rakja azt a dolgot hogy nem mindenbe egy változata van a G1000-nek meg G3000-nek, illetve a földfelszínt mutató rész is cserélve van már a megfelelőre. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 10:22:51
Igen, azt el lehet mondani, hogy nagyon jól néz ki. Az XPL-nél elég jól megoldották a föld felszínét, amit azért az MSFS-ben elég rendesen űbereltek. Itt elég jó minőségű műhold felvételek adják az alapot, de nemcsak úgy bevágták, ahogy van, hanem MI-al megtisztították. Utána pedig szintén MI-al ráültették az objektumokat (házak,fák,víz). Így kaptak egy nagyon jó kinézetet, de azért magában hordoz egy rakás pontatlanságot. Például a hajókon fák nőnek, a víz rosszul van elvágva ha pl. canyonban van a folyó, vasútvonalakon egyes átjárók helyett épületek vannak, a folyókon átívelő objektumok besüllyednek a vízbe, a kikötők szintén. Az alapot adó műholdképeken érzékelhető a fotózási technika, így vannak túl zöld vagy barna alapok. Pl. El Paso városa zöld vagy barna, úgy néz ki mint egy katasztrófa helyszíne. A nagyobb felhőket is kiszedte az MI, de a kisebbek benne vannak, így van fehér vagy túlságosan sötét (felhőárnyék miatt) alap is bőven. Ahol nincs lefedve műholdképpel az alap, ott kb. FSX szintű generált felszín van. Van elmosódott felszín is bőségesen ahol elég nehéz kivenni a felszín rajzolatát. Szóval nagyon sok hiba van még a megjelenésben, de eddig ez a csúcs amit sikerült összehozni. Nagyon sok városban az épületek elég pontosan meg vannak csinálva (esik is le az állam elég sűrűn, hogy ez is benne van), tehát nem csak egy korlátozott készletből dolgoznak (kb. olyan szintű mint a google map 3d-s nézete). A generált épületek sem csak "kockák" lehetnek, hanem rá vannak illesztve a műholdképre. Ha egy épület íves, vagy szárnyai vannak, akkor az úgy van legenerálva. Szóval programozói szemmel nézve is eléggé döbbenetes amit összetákoltak ezügyben. Persze van hiba bőven, de egyrészt még azért nem tart ott a technológia, hogy pontosan meg lehessen csinálni, a másik, hogy a műholdképek minősége sem mindenütt jó. Ami Magyarországot, Ausztriát, Németországot illeti, nagyon jól meg van csinálva. Én is sokat repülök az általad említett régióban, összességében nagyon tetszik a megjelenítés. Ami megragadt bennem probléma az egyedül a fényekkel volt kapcsolatos. Pl. a PAPI fényeket csak nagyon közelről lehetett látni kb. 1 pixelben. Teljesen használhatatlan volt, de azóta javítottak már rajta, így most már valamennyire jó. Bár szerintem közelre egy kicsit magasabbra mutat, majdnem mindig 4 pirossal jövök be. Viszont benne van a ház ahol lakom, a telek is jó, Vonyarcon a nyaralót is fel lehet ismerni. De a tanya teljesen rossz, valószínű mert elég homályos a műholdkép. A munkahelyem sincs rajta mert Budapestről régebbi a műholdkép és akkor még nem állt az épület.
Az időjárás megjelenítése teljesen új technológia, a videókártyák 3d-s pontmegjelenítésére alapoz. Valszeg nem az Asobo találta ki, mert a mostanában megjelenő játékokban egyre több helyen látom. Ha jól tudom az Unreal engine-ben már alapból benne van. Viszont amit az Asobo ebből egyelőre kihozott, az eléggé hibás még. Valszeg ezért van még az SDK-ban az weather szekció letiltva. Jó eséllyel még nem lehet kiadni hozzá az SDK-t, mert ökölszabály változások lesznek benne, ami meg ugye szénné szívatná az addon fejlesztőket.
Szerintem egy olyan emberkének aki, olyan szinten foglalkozik a repszimekkel mint mi, meg kell vennie. Ezért vettem meg én is. Jól el lehet benne bohóckodni, de semmi komolyabb. Én például még egyetlen1x sem állítottam be NAV rádiót. Csak VFR-t repülök a táj alapján, vizuális megközelítéssel. Egyetlen mentésem sincs, mindig az alkalmazásban állítom be az aktuális flight-ot. Megvenni akkor lenne érdemes amikor valami nagyobb engedmény van rajta, ha érdekel az ára. Én Steam-en vettem meg talán egy kicsit drágábban (nem érdekelt az ár), viszont nagyon jól működik a Steam support. Elég sok javítás jön ki, eddig még nem volt gond az automatikus frissítéssel. Úgy tudom, hogy a game pass-os usereknél időnként homok kerül a gépezetbe. A lassú net azért probléma lehet, mert a "látványt" online a netről tölti több lépésben. Ha kikapcsolod, akkor nagyon gagyi látványban lesz részed.
Remélem sikerül az Asobo-nak véghez vinnie, hogy egy jól használható szimulátort kapjunk. Végső soron ebben az alkalmazásban benne vannak a P3D és az XPL fícsörök is. De még baromira nem működnek. És hát abban is reménykednünk kell, a PiciPuha nem húzza le a rolót a projektet illetőleg. Mindenesetre egyelőre nem kidobott pénz, mert azért az árát ki lehet játszani. De ezen tanulni meg bármit, az még azért nonszensz. Azután pedig, hogy az addonokra mennyit költünk, az már egy más tészta. Úgy állok hozzá, hogy míg nem lesz rendesen repülhető gép legalább P3D szinten, rendes időjárás, flightplan tervezés, ATC, addig nem veszek semmit.
Sziasztok! Gyula, Tibi, Ádám, Zsir ! Köszönöm szépen! Igazából az hozott lázba, hogy a Face MSF csoportba néha bedobnak igen csak frankó képeket, meg volt már egy-két videó is ami káprázatos volt. De azért azt tudjuk, hogy az FSX-nél is láttunk olyan vidiket, amit pl lassítva vettek fel és aztán retusálva +felgyorsítva mámor egy sikoly volt... Szóval akkor várunk türelmesen! Ahogy lesz valami előrelépés valaki legyen kedves és írjon rám valamelyik topikban! Üdvözlet nektek! (Ja és hiányzik a társaság...) Utoljára szerkesztette: Hont, 2020.12.06. 22:17:44
Lerepültem ahogy ígértem, igaz Hungary VFR nélkül, de nekem semmi baja. Elmentem Kunfehértó fölött minden irányból 2 géppel is (Baron és DA62), de nem találtam láthatatlan falat. Lehet valami mod kavar be nálad :( Mondjuk ha ki is lép, akkor valszleg nem a fal bug, mert az csak simán crasht okoz. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.06. 14:27:43
A mentés után a menü nem használható, lefagy, de ezek a kerülnek a mission( CustomFlight ) mappába:
EZT.FLT.FSSAVE EZT.FLT CUSTOMFLIGHT.SPB CUSTOMFLIGHT.PLN. CUSTOMFLIGHT.FLT.FSSAVE CUSTOMFLIGHT.FLT EZT.SPB ( Ez volt az én mentésem) Akármelyiket is nyitom meg, Illetve eleve 3 közül enged a gép választani, lefagy az egész, nem indítható a repülés. Mi ez?
Hát lehet töb lesz az annál.... 1-3 évre saccolják míg egyáltalán megjelennek majd benne a vitorlázógépek és a helikopterek. És hol vagyunk még akkor a többi hiányzó és/vagy javítani valótól... Persze az addig majd kiadott peccsek is fognak tartalmazni javításokat, de fő dolgok szerintem annyira nem lesznek bennük, csak a már meglévők bugtalanitása.
Ahogy írták, egyelőre még ne. 1-2 év :) Viszont VFR-re szerintem nem rossz, mindenképpen ez a jövő (már ha nem hagyják abba a supportot), legalábbis szerintem. 1-3 év szerintem is.
Írtam egy hatalmas litániát, esettanulmányokkal, mindennel fűszerezve, de @nibron jól összefoglalta a lényeget. (azért elmentettem, ha valaki kíváncsi lenne rá esetleg, bemásolom...) Ha van egy jól működő P3D egy Active Sky-al megfűszerezve a gépeden, akkor nincs értelme egyelőre az FS-be fektetni. Eyecandy lesz, de semmi más sőt...bizonyos esetekben visszalépés is az FS a fent említett kombóhoz viszonyítva, lásd ugye például az időjárás. Ahogy @nibron is írta, ha Sármellékről át akarsz repülni Egerszegre 2000 lábon verőfényes időben kézivezérlésen egy C152-essel, erre most is tökéletesen alkalmas a program, nem fog feltűnni semminek a hiánya. 1 év minimum, de lehet valóban 3 lesz, mire kinövi magát a cucc. Utoljára szerkesztette: bebaszov [ZSIR], 2020.12.05. 09:30:31
Szia Sanya bácsi! Kisdisznó nuku. PMDG-re lehet várni, ha jól tudom NGXU-ban csinálják. Gyári reptereket elég jól lehet használni, de az állóhelyek elég lazán vannak megoldva. A VFR a gyári gépekkel elég jó, kicsit a Carenado szintje alatti gépeket kaptunk, realitás egyáltalán nincs semmilyen téren. Kinézet elég jó, de kábé ennyi az összes pozitívum. Más minden el van egyelőre cseszve. Elég instabil (tipikus francia munka), olyan 40%-ban veszítem el a repült órákat. Igazából engem a Flight-re emlékeztet, remélem nem az lesz a sorsa mint annak. Vagy ha igen, akkorra reméljük valamelyik másik platformon megcsinálják ami itt jó. Szóval ha át akarsz térni az alább vázolt paraméterekkel, akkor nem igazán javasolt. VFR-re jó lehet, ha kíváncsi vagy hogyan néz ki a terep, de semmi más. Az időjárás, ami a marketing szerint pont az egyik vonzereje kellene, hogy legyen, köhög mint a kehes ló. Vagy van, vagy nincs, de ha van is, általában semmi köze a reálishoz. Arról már nem is beszélve, hogy pl. az árnyékok is tök rosszul vannak megcsinálva. Már egy apró felhő miatt is elsötétül a komplett felszín. Ennek az egésznek kell még legalább 3 év mire használható lesz. Kábé 1-2 hetente kiadnak javításokat, de azok jóformán semmit sem érnek. Mindenből csak a minimum van meg (talán azért, hogy elmondhassák, hogy ez is van:)), pl. Flightplan tervezés lehetetlen vele, mert kb. azt tudja mint az fsx (magyarán használhatatlan), külső pedig nincs. Viszont kötöttségek nélkül kisgéppel elég jól el lehet ökörködni vele, de inkább arcade mint szimulátor.
Sziasztok! Üdv itt mindenkit! Lenne pár kérdésem! Eddig csak felületesen követtem az eseményeket és mivel még nincs a topiknak FAQ így kérdeznék! Mint sokan itt tudjátok, hogy én B736-al főleg LHBP , LHDC, LHSM, LOWW, LOWI, LOWG, EDDM, EDDF környékén ingázok főleg éjszaka. Össze tudná nekem valaki foglalni pár mondatban, hogy nekem megéri (most nem az anyagi oldalról nézve) váltanom P3Dv5-ről erre a platformra, vagy egyenlőre felejtős...? Esetleg még valami jó VFR kisgép érdekelne, meg persze B736-7 másra nincs szükségem. Amennyiben van mód váltani, melyik csomagot illetve honnan lenne célszerű beszerezni? Sajnos a net hozzáférésem invitel, ami azt jelenti, hogy lassú mint a csiga.
A gamepass-t csak azért vettem meg, mert úgy olcsóbb a FS. A +3 hónapot, meg mert ennyiért elfér, aztán hátha találok még pár játékot ami érdekel.
Kell, de amúgy van hozzászólás szerkesztése gomb :) Ha egy gondolat lemarad, csak bökj rá és hozzá tudod csapni az eredeti hsz-hez. Ha megvetted akkor nem kell game pass, mert akkor a fiókodban megtalálod.
Természetesen, pl. Los Angeles-San Francisco, departure-arrival, futópályák, kirajzolt útvonal és ismét Bpest felett repülök..... Ami persze szép, ugyan hidak nincsenek, de gondolom, a fejlesztettben már lesznek.
“The CRJ 550/700 will cost €42 (plus your local vat when applicable). The CRJ 900/1000 will cost €16.75 (plus your local vat when applicable). The CRJ 900/1000 will require the CRJ 550/700 to be installed on the system.”
Ezek alapján az összes típust tartalmazó pack nagyjából 75 EUR lesz itthon (ÁFA ebbe már benne), ami átszámítva kb.: 27 000 Ft.
Már végzik a moddal a béta repüléseket, valószínűleg nagyon közel van már a release. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.04. 13:17:55
Sőt, az is működik, hogy ha van élő gamepass-od (nekem még volt 2 hét a sima 300ft-osból) akkor ahoz hozzáadódig, nekem dec 20-ig volt a sima lejárata, most megvettem ezt az ultit és most Megújul: 2021. 03. 24. , szóval hozzáadta. Korrekt.
Ha érdekel valakit, ismét van 300 HUF-os akció az Xbox Game Passra, most az Ultimate Edition-t lehet megvenni ennyiért, és 3 hónapig lehet használni. Az is igénybe veheti, aki a legutóbbi 300-as akciót már kihasználta, plusz ez a konstrukció ad EA Play hozzáférést is.
Én csont nélkül váltogatok repteret. Ugye megtervezed az útvonalat, megadod a departure és az arrival repteret, kirajzolja közéjük az útvonalat? Tehát world map / ott kiválasztod a gépet, FROM és TO repteret, és FLY. Ennyi. Nekem az indítással van gond, van, hogy 2-3.-ra hajlandó végre betöltődni. Utoljára szerkesztette: bunny, 2020.12.03. 22:26:35
A hardware adatait ismét bemásoltam ide: Win10 Pro, i7-4770 3,40 GHz, 16 GB RAM, 480GB SSD, GeForce RTX2060, network optikai, max. kb. 700-800Mb/s
Letöltöttem az összes frissítést és kiegészítést. Jó diák módra elolvastam az összes hozzászólást október elejétől. Abban reménykedtem, hogy az előzőek miatt megoldódik a korábban említett problémám - csak a bpesti légtérből indul a program, egyetlen típussal, hiába próbálok más helyszínt választani - de nem és nem és nem. Láttam, mások is kínlódnak ezzel, de a javasolt megoldás nem hozott eredményt. A hardware-ről már írtam, felső közép kategória, Internet optikai, sebessége max. Nekem úgy tűnik, hogy egy félkész programot teszteltetnek ingyen és bérmentve több milliónyi megszopatott vásárlóval. A Saitek cuccok elfogadtatásának, beállításának a nehézségeit már nem is említem, még most is durva a Yoke, dacára minden "finom hangolásnak". Tényleg azt hittem, hogy a FS2020 nem lesz akkora szívás, mint az elődjei, de baromira tévedtem..... Ha így adnának el autót - tudom, vannak visszahívások is - lenne háború! Bár ahová tart az is......