#180364 Alapvetően igaz amit írsz, és igen a prototípus királykategóriának, vagy kirakatkategóriájának, de a legpontosabb ha a kettőt összefésülve nevezzük, szóval valóban nem a szabványosított alkatrészekről, és tiltólistás ötvözetekről kellene szólnia, nem beszélve a tesztelési és fejlesztési korlátozásokról. DE Jelenleg egy olyan helyzetet él meg az autósport, ami ilyen döntéseket kívánt meg. ...nem jelenleg kezdődött, ez már több mint egy évtizede formálódik....én pl. a dohány és alkoholcégek kivonulásához datálom. Viszont hiába is maradtak volna akkor is bekövetkezett volna a jelenlegi helyzet, csak több köztes lépcső kimaradt volna mint pl. a GP2-s autók felhozásának lehetősége, a háromautós csapatok felvetése, a Sauber (átmeneti) eltűnése, vagy a Williams átalakulása...stb. A Hispánia, Caterham meg hasonló csapatoknak is nyilván jobb lett volna ha vannak még szponzorok. De elfogyott a levegő, és ha erre az F1 nem reagált volna akkor bedőlt volna mint a szépemlékű WRC, nem a mostani hanem a nagybüdzsés,...vagy totálisan átalaykult volna mint a DTM, nagyon sok minden elképzelhető volt. Az F1 úgy vészelte át mindezt hogy sikeresebb mint valaha.....ezt könnyű a Netflix DtS nyakába varrni, és persze nagy szerepe is volt/van. De többszereplős a siker. ...és ezek között a szereplők között ott van a költségek leszorítása is, az hogy megtérülő befektetéssé tehető egy csapat működtetése. Sajnos szükséges rossz. ..remélhetőleg idővel eltűnik majd mint a CRT a MotoGP-ből. De ehhez alapvetően az kell hogy a szponzoráció újra a virágzását élje. Illetve az F1 átélje az üzemanyagváltást. - A HALO alapvetően Surtees fiának halála miatt került elő akit felülről agyonütött egy leszakadó kerék Brands Hatch-ben, Bianchi esete inkább aktualizálta az F1-re, behozható szintre emelte a HALO idegenségét. ...és igen talán több életmentést tulajdonítanak neki mint valójában, de egy is elég szerintem is.....ahol lehet faragják le a lehetőségét annak hogy halálos sérülések történjenek.
a 2003-as Pole idő 3 mp-vel lassabb a mostaninál és hurka se volt az 1 -es kanyarnál így vagy 3-4 méterrel szélesítették a pályát :) Ralf meg f2-es időket ment a demózáson , ugyhogy fura a következtetés :)
lehet h többször magasztalják a HALO-t mint kellene , de ha incs akkor pl múlt héten is lett volna halálos áldozat az F2-ben és Grosjean se igen élte volna túl... Szóval megérte bevezetni...
DE az egész onnan indult h elkezdtél picsogni h miért volt VSC , meg miért hívják be safety cart olyan eseteknél amikor régen nem , meg miért nem szaladgálnak be a pályára a pályamunkások míg verseny van... A pályamunkások önkéntesek , akiknek biztonsága a pilóták biztonsága felett kell h álljon...Nagyon sok évnek kellett eltelnie h az ő testi épségük is szempont legyen ... Nagyon szomorú hz még mindig vannak szurkolók (mint te ) akiknek csak a cirkusz (meg az esztétika :) a fontos és a biztonság másodlagos... Bármennyi túlbiztosítás(nak tűnő) ellenére is lesz még súlyos sérülés és haláleset is...Ebből viszont nem az következik szerencsére , h akkor mindegy és nem próbáljunk javítani a biztonságon... 1-2 pályabíróért meg úgyse kár , hisz darab -darab , szóval elég egy sárga zászló ...
Vasárnap óriási hiba volt h nagyon későn jött a VSC ... Szerintem a fehér vonalat nmézte a versenyirányítás :)
amit leirtál pont ezt mondom én is, hogy a repülésben is többszörös biztositások vannak és mégis megtörténnek balaestek halálok még mindig. Ahogy itt is attól ,hogy van HALO még nem bizonyitott, hogy nélküle meghalt volna vagy megsérült volna a pilota, de azt sem, hogy ezután ne lehetne olyan eset ahol a Haloval vagy amiatt lesz majd valami ilyen.
Én csak ezt mondtam, hogy kár most ennyie felmagasztalni és minden egyes balesetben kihangsulyozni, hogy a Halo miatt menekult meg valaki.
ÉS az is, hogy ahogy irtam, mivel manapság nincsenek csucsra járatva a kocsik a sporolások miatt igy tényleg nincs meg azt a fajta alap ami ugymond bele fér egy egy tragédia, mert nem a határokat feszegetik már nincsenek uj ismeretlen területek mint régen.
Jó példa erre most volt valamikor , hogy ralf scumacher 2013as autoja gyorsabb a maiaknál.
Bianchinál nem a halo kellett volna, hanem VSC vagy SC, de a piros zászló se lett volna ördögtől való.
Örülök, hogy te hoztad fel a repülést példának, ott is rengeteg, sokszor feleslegesnek tűnő túlbiztosítás van, mégis történnek incidensek, balesetek, olykor halálosak is.
Az F1 továbbra is extrém veszélyes üzem, és nem a 2000-es években kezdték el száguldó cirkusznak nevezni, így nem értem a meglepődést és csalódottságot a nézők és a fizessenek minél többet kapcsán, valamint miért gond az, hogy a "senki ne sérüljön meg" az egyik legmagasabb prioritás?
mindig látott az ember olyan ujitásokat amikre azt mondta, hogy dejo lenen ha a kocsimba is megjelenne
-Há ezsgü tezsókám, á huszönüt íves bálnámércimbe mégjelent á pár éves ferári meg mércédesz tekniká, égeti áz olájat! Utoljára szerkesztette: sure, 2022.07.11. 23:30:45
És sajnos az is velejároja, ha valamit ujat akarsz felfedezni és a határokat fesegetni abban valaki meg fog sérülni esetleg meghal. Az egész világon azért fejlödtek a különbözö dolgok,mert valaki nem akár az életét is hajlando volt áldozni azért, hogy másoknak jobb legyen. igy volt ez a repülésben, a vasut az autó és az élet egyéb terüóleté is, nem tudsz mindenre felkészülni, ha olyan területen kutatsz amit elötte még senki sem járt. A fejvésös bukokerethez Senna halála kellett a Halohoz Bianchié, meg lehettt volna mindegyiket elözni, ha elöbb gondolnak rá vagy más megoldsát találnak, de mivel azelött nem történtek ilyen balesetek nem fejlesztettek ellene semmit sem felesleges sulynak .
ÉS sajnos azt kell mondjam, hogy a nagy és gyors fejlesztések hiányában valoban értelmetlen ha bárki is megsérül a pályán, mert a valodi fejlödés és kisérletezés bölcsöje helyett egy szorakoztató cirkusszá változtatták az F1et, ahol az a lényeg, hogy senki se essen ki és senki ne sérüljön meg és a show alatt a nézök fizessenek minél többet.
Nem véletlen, hogy Senna után nagyon sokáig nem volt pilótahalál vagy pályamunkás/boxutcai dolgozó halál, onnantól kezdték tényleg komolyan venni a biztonságot nem csak az autók kialakításánál, hanem az autók és a pálya körüli személyzetet érintő procedúrákban is. Azt azért ne feledjük, hogy '94-ben Imolában nem csak Senna, de Roland Ratzenberger is életét vesztette, emellett megsérült még egy versenyző és 9 néző, valamint további 4 szerelő a versenyhétvége folyamán!
Bianchi halála is értelmetlen és elkerülhető volt, inkább aggódják túl és szabdalják VSC-k, SC-k és piros zászlók a versenyeket, mint hogy csak egyetlen pilóta, pályamunkás, bárki feleslegesen meghaljon vagy akár csak súlyos sérülést szerezzen.
"mindig látott az ember olyan ujitásokat amikre azt mondta, hogy dejo lenen ha a kocsimba is megjelenne ez és pár éven belül valoban jötek is ki ilyen autok a gyárakbol."
Nyugi, hamarosan jön az üzemanyagátfolyás-limiter a civil kocsikba is Utoljára szerkesztette: sure, 2022.07.11. 22:35:42
Senna után Bianchi volt a következő 2017ben ha jol emlékszem, az mennyi is? 23 év . Ezt ugy mondod, mintha soha semmilyen baleset nem történhetne egyáltalán , ez egy veszélyes sport (volt) mindig is, de az utcán kevésbé veszélyes esetekben többen hallnak meg, mint itt. Nem azt mondom, hogy bárkinek is meg kell hallnia, de a tulzásba vitt ovatoskodás se tesz jót az F1nek.
Ahogy elöttem is leirták, az F1 mindig is arrol szolt, hogy a határokat feszegették és mindig minden versenre akár egy egy gyakorlásra is ujabb és ujabb fejlesztéseket hoztak a csapatok, hogy a legtöbbet kihozzák a technikábol és a technologiábol. Ez adta az F1 igazi izgalmát, hogy mindig látott az ember olyan ujitásokat amikre azt mondta, hogy dejo lenen ha a kocsimba is megjelenne ez és pár éven belül valoban jötek is ki ilyen autok a gyárakbol. De manapság ez a fajta fejelsztés anynira lelassult és anynira más irányt vett, hogy szinte alig jon valami át a civil vonalra illetve alig látni olyan fejlesztéseket, hogy csak kisérletezne a csapat , mert egyszerüen nem teheti meg nem válalghatja be, hogy egy egész szezont feláldozzon egy rossz irányra, régen erre elég volt egy versenyt beáldozni, mert a következöre jött egy ujabb ötlet.
Ez az ami hiányzik most.
A szurkolok is ezért vannak egymással elfoglalva,mert a pályán nem történik semmi, vagy ami igen az is olyan, hogy a szabálykönyveket kell bujni, hogy most miért is volt az ami, és az sem köbvetkezetesen, emiatt érzi sok szurkolo, hogy az egyik versenyzo más megitélés alá esik mint a msáik.
félreérted, pont ezt mondom, hogy ezelött husz évvel ezeknél sokkal nagyobb bukások voltak , HALo és extra fejvédők és HANS nélkül, mégse volt minden napos a halál a pályán és a sulyos sérülés, de most meg már átestek a lo tulso oldalára, anynira vigyáznak , hogy nehogy valaki veszélybe kerüljön, hogy majd az okoz veszélyt. Ahogy most SAinz-nál is, mivel nem engedték be azonnal a birokat , igy ha berobban az üzemanyag akkor nagyobb gond is lehetett volna, dfe igy is nagyobb kár lett mint ami lehetett volna, ha azonnal nekiálnak oltani. ÉS miért nincs kéznél egy megfelelo kerék ék , hogy kitámasszák a kocsit?
ÉS ezzel a tulzott ovatoskodással, belenyulnak mesterségesen a verseny állásába, Egy sárga zászlo alatt betolták volna a kocsit a megynitásba, akkor nem jön ki senki kereket cserélni,mert a VSC alatt "ingyen" van. meg a pályan másik 80%ban, miért is kell lassitaniuk és nem elözhetnek mert van valahol egy félreált kocsi?
DE arra van kapacitás, hogy hulye szabályok miatt buntessék a versenyzőket és a csapatot. ugy mint multkor az utolso helyen, egy szerelö visszatolta a rajthelyre a kocsit, amivel aztán nagyon nagy beállitást és elönyt szerezhetett a williemsz, de azt bunterni kell , csak ugy mint egy 2 orás verseny után ha valaki más a csapatbol, odaadják az italokat a versenyzonek azért is jár a bunti, ez is jelentösen befolyásolta a verseny végeredményét.
A forma1-nek, a király kategóriának szerintem nem annak kéne lennie a célja, hogy a kis csapatok ugyan olyan jók legyenek, mint a nagy csapatok. Erre van külön autósport sportág, ahol mindenki ugyan olyan tudású autóval megy. A forma1nek annak kéne lennie a célja, hogy a mai technikai tudást, melyik csapat tudja a legjobban, leghatékonyabban kiaknázni. És ennek a célnak az eléréséhez az, hogy korlátozzák a tesztelési lehetőségeket, mindenki annyi pénzt költhet, amennyit a legszegényebb csapat tud költeni, az nem jó irány, úgy gondolom. Pont a sport lényeget ölik meg, a jobb csapatok nem tudják érvényesíteni azt, amit tudnának, mivel megvonják tőlük a lehetőségeket. Ezzel a módszerrel, amerre halad ma a Forma 1, a nagy, okosabb, ügyesebb csapatokat korlátozzák, addig a szintig, ameddig a butább, bénább csapatok vannak. Én ezekkel a dolgokkal nagyon nem értek egyet. A forma1nek pont azt kéne bemutatnia a világnak, hogy jelenleg a technikai, az emberi fejlődések hol tartanak és évről évre egyre jobb és okosabb módszerekkel, megoldásokkal álljanak elő. De a mostani irány, pont ezt öli meg. Szerintem. Aminek az oka természetesen a pénz, De most ebbe nem mennék bele. Utoljára szerkesztette: F1rajongo, 2022.07.11. 09:27:19
#180359 2014 októbere óta várnak, Kubica 2007-ben esett.
Tavalyis két top volt, most is, de legalább most reménytelenül messze van tőlük mindenki, és még esély sincs normális fejlesztésre ....
nem látom h mivel lennének közelebb a kisebb csapatok ha lenne még plusz teszt is...mindenki ugyanúgy a practice-okon próbálgatja a fejlesztéseit és a versenyen szerzett tudást próbálják használni h hogyan tovább...És általában a tovább az h elkezdenek másolni dolgokat az élcsapatokról :)
szerencsére ez az új éra nem úgy indult ahogy általában szokott és nem 1 csapat talált be ...Már az idei szezon is nagyon jó szerintem és ez vélhetőleg csak javulni fog , mert a merci is közeledik és a többiek is fognak előbb -utóbb (ahogy mindig , minden érában) Utoljára szerkesztette: barcalaci84, 2022.07.10. 19:03:55
A több teszt nem végtelen mennyiséget jelent.... De a nullánál többet , mindenkinek ! :)
Ez a pálya elhagyásért 5mp es bunti már nevetséges, egy qualéin oké, amikor minden tized számit, de a versenyen, nem hinném, hogy 3x kiszélesiti a pályát valaki az megér 5 mp-et és ezzel elkurni a versenyzo helyezését. A másik meg ami dühit, az a VSC , most is minek kellett behozni a sainz esetnél? teljesen bement a bukótér végéig a megnyitéshoz, ráadásul olyan helyre ahova verseny helyzetben nem menne a kocsi , minek kellett behozni? a másik ezzel kapcsolatban, hogy a Sport birok meg ott álltak mint a fasdzok , mert addig nem mehettek oda mig a FIA vagy a központba nem szoltak nekik. Már régen mikor megált a kocsival akkor megkezdik az oltást akkro nem terjedt volna enynire el a tüz. És ezt látom az utöbbi években, hogy van ,hogy 1 körig nem is nyulnak a kocsikhoz, mig nem kapják meg az engedélyt. akkor sem amikor nincs tüz csak simán megáll a kocsi a megnyitásnál akkor is 2-3 körig VSC vagy SC van , ahelyett, hogy a birok, betolnák sárga zászlo alatt a 3 m-re lévö megnyitásba.
Ez a fajta anyonbiztositás már hulyeség és paranoia.
A multkori silverstoni bukásnál is megint tövig benyaltak a HALO-nak, hogy milyen jo, (nem vitatom, hogy hasznos volt) de csak az miatt ,mert több olyan biztonsági elem nem müködött amivel a halo nélkül is meguszta volna. A fej feletti bukokeretnek elvileg nem szabadott volna eltörni, igy még fejtetőn sem érhetett volna le a feje , KEttő ha fennmarad ez a bukokeret, akkor az pont annyival magasabb lett volna, hogy a kerités és a gumifal közé nem fért volna le, fennakadt volna, meg eleve nem kellene , hogy ekkora rések legyenek a gumifalaknál.
Érdekes modon amiota van Halo azota megszaporodtak az olyan esetek amik a pilota fejére veszélyesek, azelött érdekes modon kilátszott a vállátol felfelé a pilota és senki nem sérült meg balesetben elötte . Talán SEnna és Massa esetei voltak ilyenek , de azokat még a Haloval sem biztos , hogy ki lehetne védeni. A kubica féle BMW-s halálforgásos balesetnél sem volt HALO aztán mégis kiszált szinte sérülés nélkül, pedig ott alig maradt ép elem a kocsin.
Meglehet nézni, hogy mennyivel gyorsabb volt a beavatkozás, még meg sem állt a kocsi már ott voltak a birok amikor még esély sem volt odaérni a SC-nek ,hogy összevárja a kocsikat, meg a másik, hogy az SC alatt ott söprögették a törmeléket a pályán mikor a pályán meg köröztek a kocsik, manapság egyböl piros zászlo lett volna és ujrainditás egy ilyen esetnél.
Ma minden kis apro dologért már megy a sirás rivás a piloták részérül, ezért nem lehet manapság már annyira felnézni rájuk mint régebben ahol tényleg az életüket kockáztatták, minden körülmények között, ha esett ha baleset volt , nem volt ennyi VSC meg SC és föleg nem enyni piros zászlo.
ha lenne több lehetőség akkor nyílván a 3 élcsapat tesztelné a legtöbbet és a többiek még messzebb lennének
viszont ott a szélcsatornás szabály , ami a felzárkózást segítheti...a leggyengébb használhtatja legtöbbet , a legerősebb meg a legkevesebbett konstuktőri állás alapján...
Nem a pénz, a tesztelés lehetősége kellne... Most kb mindenki számítógépre bízva magát vaktában lövöldözik .... Meg sose állítottam, hogy tavaly jobb volt. nekem az is hulladék volt leszámítva ha volt értelmes Ver-Ham csata .... De most legalább úgy tűnik megint bebetonozzák így 3 évre .... Utoljára szerkesztette: lac coo, 2022.07.10. 17:50:29
tavaly az első Red bull ringes versenyen a két Red Bull és a két Merci volt körön belül... az se világos h ha a nagy csapatok még korlátozás nélkül locsolhatnák a pénzt , akkor a 3 csapatra hogy közelednének jobban a többiek?
Norris büntetés az meg WTF.... !!!???
Ok, rövid pálya.... De 3 csapaton kívül mindenki kört kapott...
Jó ötlet ez a szándékos fejlesztés lassítás, motor befagyasztás ....
Ha a kis Schumi befejezi 5-iknek .Pezsgőt bontok
Drukkolok én is neki, hogy magára találjon, ennél sokkal több van/volt benne.
Sajnálom nagyon mert szimpatikus jó pilóta.Pár dobogós cipőből ivása beégett :D
Oké, idén tényleg szarabb az autó is, illetve a középmezőny többi része erősödött tavalyhoz képest, ez valóban nem segíti, hogy valamit villantani tudjon.
F3- ban mindenki tolt ki mindenkit a picsába .... Ótvar az egész ....
Nem kell.. Hiszen jelenleg az az irányadó h ha a tied a kanyar belül ( előrébb vagy kanyar bejáraton) akkor akár ki is szoríthatod a másokat hisz csak akkor szabálytalan ha még ő is kiszélesíti és nem tud a pályán maradni... Utoljára szerkesztette: barcalaci84, 2022.07.10. 07:10:30
Pedig a 2 összegugg. Ha a pályát ki lehet szélesiteni egy auto szélesség -1cm-el ami még szabályos, akkor ahhoz, hogy egy másik autot szabályosan el tudj engedni magad mellett ahhoz le kelll annyira lassitanod, hogy 2 kocsi szélességnyit beljebb tud bevenni a kanyart, ez azért elég nagy különbség ha versenyezni akarsz.
Viszont ugyan ez ha a szabályos pálya bevétel a külsö kerékkel számolna kkor csak 1 kocsi szélességgel kellene beljebb jönnie, hogy el lehessen engedni a másikat , mert ha nem akkor az már a soderágyba lenne és igy jogos lenne a buntetés .
De mivel egyik eshetőség sem áll fenn igy buntetlenul ki lehet szoritani a másikat, mert nem éri hátrány , mivel a bukotérbe is közel olyan sebességgel tudja bevenni a kanyart , igy ha a birok, nem szakcionálják akkor simán menvan az elözés is,
A pályaelhagyást értem, elején leszögezték ,szabálytalan, kész... De a sok leszorítást ??? WTF... Asszem Vettel is ezért szótbe :)
A rázókövek a fehér, pálya szélét jelző vonalon kívül vannak. Ezért nem a külső kerekeket nézik. De abban teljesen egyet értek, hogy nem egységes a szabájozás.
Ezt nem is vitatom, csak a modját annak ahogy meghatározzák, hogy mi számit a pályán és mi azon kivül, mert ahogy irtam, most ha a teljes kocsi már a bukotérbe megy, de még egy centivel a belso gumija érinti a fehér vonalat az még szabályos, pedig a kocsi 98%a mára a bukotérbe megy. Ezt pont forditva kellene hogy legyen. ÉS igen ha közvetlen soder lenne a rázókö mellett akkor egyrészt nem menne tul senki, mert lassabb lenne miatt , kettő kicsuszhatna, három, egyértelmu lenne hogy elhagyta a pályát már porzik.
ÉS igen ez egyfajta szelekcio is lenne a piloták között, hogy ki tud ugy is gyors lenni , hogy apályán van, régen meg lehet nézni, hogy az volt a kuriozum, ha mindenki befejezte a versenyt és még az élről is kiestel mert bent ragadtak a soderban, és ez is adott egyfajta kiszámithatatlanságot a bajnokságban és nem csak a jo kocsi , de a pilota is számitott , hogy ne hagyja el a pályát.
Most szinte max 2 auto esik ki a 20 bol, de néha azok is ugy, hogy elöbb leállitják öket a boxba, hogy sporoljanak az alkatrészzel, mig régen mindenki addig hajtotta amig el nem fustolt valami vagy ki nem estek mert annyira a határon mentek. Most ebbol semmi nincs, nem mennek a határon, csak amit a box és a stratéga elöre kiszámolt .
Mi abban a dedós, hogy egy, a precízióra végletekig kihegyezett sportban adott esetben 5 centin múlik a top köridő vagy annak elvétele? Századmásodpercek, sokszor ezredek döntenek el helyezéseket, ez pont azon a pár centin múlhat. Sok pilóta van a mezőnyben, akik pályán belül maradva gyorsak.
Egyéb sportágakban is, mondjuk egy gól, egy szerva érvényességét is sokszor pár centi dönti el.
Hogy pont ezen a pályán sírsz megint a sóderágy miatt, az külön vicces, hiszen a két Merci meg Vettel is megmutatta, hogy könnyen ki lehet ott kötni.
Ha meg az lenne, amiről álmodozol, hogy mindenhol sóderágy az aszfaltcsík/rázókő mellett mindjárt, és minden verseny 3-4 piros zászlóval megtűzdelt roncsderbi lenne, akkor meg fogadok, az lenne a baj.
ez az egész FIA és az F1 kezd elég nevetséges és dedós szintre menni.
Sztem a legjobb az lenne ha 2026tol amikor az uj kocsik bejönnek akkor az egész szabálykönyvet is kidobnál a Pics@ba és uj alapora helyeznék a mostani kihivásokra reagálva és lényegesen egyszerüsitve. Mert most sztem az 1955 ös szabály van toldozva foldozva és még mindig amiatt büngödik valaki mert egy ritkább esetnél még ilyen szabályok is vannak.
Az is milyen, hogy a pálya elhagyás miatt több helyet bukik valaki mint akinél alkatrészt cserélnek. Perez több mint 6 helyet bukott, akkor ennyi érővel már motort is cserélhetett volna azért csak 5 jár. Ahogy már sokszor leirtam, soder ágy kell a pálya mellé és akkor mindenki a pályán marad. Mert az is milyen, hogy nem a iv külsö kereket nézik hanem az iv belsőt, tehát a teljes kocsi már a pályán kivül mgy de ha a belsö kerék, még egy centire még a pályán van az szabályos, pont forditva kellene. ugyan igy az elözéseknél is, ha valakit kiszoritanak akkor aki kivülre kerül az vagy elveszi vagy kitölják a pályáról, de akkor van miért buntetni a másikat, de igy, hoyg most azon megy a vita, hogy pár centivel szélesebben fordult aki kivül volt, de semmi hátrány nem érte és meg is elözte a másikat azzal már megint csak a magyarázkodás van.
És pont ez amit meg kellen szuntetni, hogy mindent megmagyaráznak, hogy egyszer miért máskor miért nem lett buntetve ugyan az az eset. . a nézöknek sem egyértelmü igy a szabályok és bent a kocsiban ulve meg füleg nem azzal törödnek, hogy most pár centi ide vagy oda.
egyébként ric beugrásairól jut ezsembe? elég vacak ez az idei autó. Lassan tököm tuidja 2mp-cel gyorsabb autó kell, hogy előzni tudjon még DRS-el is... kifékezés mint olyan az meghalt, lomha oríás dög autók vannak ....
De legalább feljebb arazta Norrist ! ;)
Imádom én is, hogy minden futam előtt felszopkodják Ricciardót, hogy micsoda great overtaker, aztán közben csak folyamatosan ég, mint a Reichstag.
#180327: A szabadedzésen Ricciardo hátsó szárnya rezonált, Norris (friss!) motorja megadta magát. Ez a sprint hétvégék átka: Ha az első szabadedzésed kuka, akkor megszívod az időmérőn.
#180324 én inkább ugyan ezt kérdezném a Mclarennel? nekik látszolag nem volt hiba és mégis csak 15-16. helyen vannak . Nem értem, hogy hova tunt és tunik el a jobb szereplés egyik pályárol a másikra. meg szinte ök voltak a ferrari után a második csapat a téli teszteken , aztán élesbe meg semmi.
ez valami beállítás hiba lehet, Kár értük, érzésre nagyon jó tempot mentek... De lesz sprint futam, szerintem a 3 sor lazán meglesz nekik .
szerelőknek lesz dolguk...
Mercik wtf
Hát ha kis Schumi bennt tarja az orrát, akkor Ver simán megint ugyanígy kibassza magát acélvonal előtt.... Hagyjuk már ...
#180315 Nem volt ez olyan nagyon megérdemelt. Már a pole se igazán tudásból, inkább mákból lett meg, a futamon meg kvázi le kékzászlózta a csapata. Én speciel nem igazán tudnék értékelni egy olyan győzelmet ahol kiritkus helyzetben hibázok, később meg rám szólnak rádióba, hogy engedd el a csapattársad mert nem tudod megautózni a szint időt. Utána meg csak azért nyersz mert neki elkúrják a taktikáját a másik két győzelemre alkalmas versenyző meg galibába keveredett.
Sainz nekem csalódás, többet vártam tőle. Tudtam, hogy nyers tempóban nem ér fel Leclerchez de azt gondoltam észből, szorgalomból tud kompenzálni. Az eddigi produkció kevés, győzelem ide vagy oda.
#180317 Kellett, hogy legyen mert a szabályok szerint négy autót kellett nevezni a versenyre. Később már csak hármat aztán betiltották a tartalék kocsit. Még régebben a kettes számú versenyzőnek kellett átadnia a kocsiját a favoritnak. Mai szurkerek képzelem hogy dühöngenének ilyen esetben.
#180311 Régen, baleset után beleültek egy tartalékautóba, ha volt.
Nem mintha nem érdemelte meg ugyanannyira Sainz is ezt a futamot mint Lec.... Igazából seggrakétát kaptak, de mindketten döntő pillanatban képesek hibázni ....
Sajnos pedig el volt baszarintva az egész. Az SC után használt hideg kemény gumikon nagyon lassú volt Leclerc. Csak azt kockáztatták volna a feltartással, hogy Hamilon esetleg mind a két Ferrári elé kerül. Ennél sokkal értelmesebb lett volna a dupla csere, Sainz meg előzze meg Luist a pályán, ami szerintem simán meg lett volna.
azért érdekes , hogy ilyenkor be tudnak menni a pályabirok is a pályáramikor a kocsik is a pályán vannak, de olyankor nem amikor a kocsi a megnyitásba van és csak be kéne tolni, hogy ne kelljen a VSC-t vagy az SC-t behozni és mehessen a verseny tovább.
Ahogy a késöbbi régi videokon is látni, csak ott lassitanak a versenyzők ahol a baleset van ,máshol meg tolják tovább megy a versenyzés. Miért nem lehet ezt megoldani, hogy csak azt a szakaszt korlátozzák ahol a probléma van ? Vagy ha amugy is már a bukotérbe van a kocsi akkor meg a versenyzés sárga zászlo alatzt mehessen tovább és tolják vissza a kocsit vagy csinálják a mentést, de ez , hogy 3-4 kört csak azért mennek a SC mögött, hogy betoljanak egy nem sérült kocsit csak mert megált a pályán , eléggé tulbiztositás.
Amúgy szerintem jót akartam a Ferrari, nem volt az a taktika elbaszva, Sainz- nak akartak kedvezni, csak ő odaszart az asztalra.
Kihozhattak volna őket dupla csrere is, akkor viszont Sainz bukta a 2. helyet, egy megtarhatta cserébe azt kérték tartsa fel picit Hamiltont..... Csak ugye pont leszarja, saját feje után azonnal leelozte Lecrercet....
Régen megszokott dolog volt segíteni a bajbajutott versenyzőtárson. Laudát is a társai mentették ki a kocsibol.
A versenyirányítás megint a helyzet "magaslatán" volt: Russelt nem engedték újraindulni miután odaszaladt rögtön Csout segíteni. Pedig vissza is hajthatott volna a boxba ha a pályamunkások nem pakolják fel a kocsiját. Ezt nem kellett volna így kezelni, Nem Russell hibája volt. Valamennyi flexibitás - és a versenynek is jót tett volna ha indulhatott volna az új rajton.
A másik oldalon, Verstappen "szépen" kitolta Mick Schumachert, de bünti neki ... ahhh . Szarházi banda.
Azt néztem én is utólag a fotókon, hogy nagy mák hogy nem gyulladt ki mint Gro... Nem tudom hogy csak a képek csalnak-e, de nem látok kiutat. De szerencsére kár is erről beszélni. Viszont ha FIA lennék, elgondolkoznék az ilyen rések megszűntetésén.
Említve volt, hogy egyesek (tüntetők) bementek a pályára, de nem emlékszem, hogy mutatták volna a közvetítésben: [video]https://9gag.com/photo/a61ggRb_460sv.mp4[/video]