Att, kinek ez, kinek az OK. Én pl utálom az FPS-t. Egyébként dughatsz monitort konzolra is, de ezt már 1000000x letárgyaltuk. Nekem az jelent élvezetet, ha hátradõlök a fotelban, az irányító a kezemben, a hang m1 a Hi-Fi-n, a kép + a TV-n. Az egyéb dolgokat meg monitoron ûzöm akár párhuzamosan, a gépem multitaskol (Nem w!nfos, ez a negativ reklám helye (Save Me)) én meg multi-machineolok is.
Astard: nem mondhatod komlyan, hogy a kis felbontás nem rossz. Ha a ps2-nek lenne nagyobb felbontása, akkor már biztos fontosabbnak tartanád, de így elég lazán elsiklasz fölötte. Szoktál 1024x768-ban játszani? Hát enyhén nagyobb élmény, mint a szar homályos tv-n 640x400-ban.
Astard: te komolyan elhiszed, hogy a ps3 1000x lesz gyorsabb?? Nem gondolhatod komolyan. Ezt egyszer már megtárgyaltuk itt egyébként.(ha 1000x gyorsabb lesz, akkor a pc és a többi konzol is) Még csak nem is hivatalos nyilatkozat volt egyébként.
Zolti: elég furcsa, hogy mióta Soniq itthagyta a forumot, sorra jönnek ide az ismerõsei.
Att: a memória igény nem függ a felbontástól, mármint a fõmemória mérete. A videomemória az persze más tészta, de nem is (csak) az a kevés.
Zolti: nem ertem, hogy min nevettetek: a kulfoldi angolnyelvu oldalon is ugyanaz van (csak a 2004-es megjelenes nincs). A chip tehat 75 milliot fog tudni, legalannis, ha nem, akkor ez csak egy kamu alhir?
A Soniq dolog pedig telleg erdekes: ))))))))
PyRex
Att! Te nagy fanatikus vagy! Én leszarom a 2560*2048-es felbontást, ha a játék kis felbontáson is ugyanolyan élvezetes, és az sem érdekel hogy 3km-rõl le tudjak lõni egy embert valami idióta FPS szarban.
Csak feltunt, hogy pontosan ugyanolyan helyesirasi hibakat kovettetek el. (Bocs, ez most NEM kotekedes akar lenni!) Es az utolso 2-3 hozzaszolasodban picit a stilus is valtozott. Mindegy, sorry, hogy "megvadoltalak"
PyRex
...viszont az eredeti cikk nem tartalmazza a 2004-es megjelenest, tevedtem. Akkor ezt csak magyarok fuztek hozza, de a 75 millio meg mindig nem tiszta :)
PyRex
Zolti:
En is ezt nem ertem, hogy elvben (!) a PS2 is tud annyit, de a cikkben akkor is ez allt, hogy a Sony uj graf. chipje, stb, stb... Alabb be is masoltam az egeszet, akkor ott valami nagyon el van irva...
Amit Jeremy belinkelt: http://www.eetimes.com/story/OEG20010207S0012 ott is ez all, amit en ideztem magyarul: a chip 75mill poligon/sec sebesseget fog tudni, es 2004-ben jelenik meg. Na akkor most nem ertem... Akkor ez most hogy van? :)
Zolti, amugy ugyt te Soniq vagy? :))) Igerem, nem lesz harag, mert most tok normalis hangnemben mennek itt a dolgok, es ha kiderul, hogy te o vagy, elmondom, hogy honnan jottem ra... :)
PyRex
Jo, de azzal a grafikus chippel, amit ideztem, ketlem, hogy 1000-szeres PS2-tes teljesitmenyt elernenek...
PyRex
WOW, csak most látom hogy 1977. voltam. Fontos dátum ez nekem, de irány a jelen (2001) és a jövõ.
Nem hal ki a topic, rekord mennyiségû hozzászólás érkezett, ezek szerint nem hülyeség a cím.
Valakik nem igazán értik a konzolok memoriakezelését. Jó azét kicsit túlzás a 16Mb=256Mb, de nem is 16Mb-nak felel meg ha egy PC-hez viszonyítjuk, már ha lehet. OK? De már idéztem errõl techspec-t. (Data stored compressed form in RAM, and decompressed On The Fly...)
Egyébként lesz PlayStation3-is, már csorognak az infok, kb 1000x(!) lesz nagyobb teljesítményû a PS2(!)-nél, és => GSCube-nál is sokszor. De a Sony most nem fog mindent idõ elõtt felfedni. PyRex, lehet hogy valami hasonló lesz benn mint amit idéztél.
Aki nem tudná annak megemlítem hogy van egy GSCube nevû Sony fejlesztés, ami sokszoros PS2-teljesítménnyel rendelkezik, és a grafikája teljesen realisztikus. Készítettek rá Matrix, AntZ és hasonló projecteket amiket eMovie-nak kereszteltek, abból kifolyólag hogy mozi élményt nyújt, csak éppen Real-Time-ban, vagyis a nézõ(játékos) akármilyen szögbõl stb.. nézheti a "film"-et.
Fenebe, ehh, ez nem igazan lett tablazatban, szoval akkor ujra:
*A "sima" NV20-as az elvben nemsokara kaphato lesz.
**Persze lehet, hogy a Sony is elobb kihozza a chipet.
PyRex
Nyah, egy cikk a HWSW-rol, a Sony uj grafikus chipjerol...
"Egyre több részlet kerül nyilvánosságra a Sony Computer Entertainment Inc. legújabb grafikus chipjérõl, amely mellett a PlayStation2 konzolban található Graphics Synthesizer szinte nevetségesen gyengének tûnik. Az International Solid-State Circuits Conference rendezvényen hallott adatok egészen elképesztõek. Az új chip mérete 462 mm2 és 256 Mbit (32 MByte) beágyazott DRAM-ot tartalmaz, nyolcszor annyit, mint a PS2-ben található Graphics Synthesizer. A DRAM 2560 bites buszt használ amely legfeljebb 48 GByte/sec áteresztõképességet biztosít.
A chipnek nem csak a fizikai adatai megdöbbentõek, a grafikus teljesítménye is "elgondolkodtató". Az áramkört a Sony-val együtt megtervezõ Simplex Solution alelnöke Aurangzeb Khan elmondása szerint a chip 75 millió poligon/sec feldolgozására és kirajzolására képes, a fill rate 1,2 és 2,6 GPixel/sec között alakul.
0,18 mikronos csíkszélességgel gyártva az új chip 21,7x21,3 mm méretû és 287,5 millió tranzisztort tartalmaz, aminek a legnagyobb része természetesen a beágyazott DRAM. A PlayStation2-ben található Graphics Synthesizer 0,25 mikronos csíkszélességgel gyártva 16,8x16,8 mm méretû és 42,7 millió tranzisztorból áll.
A Sony új chipje annyi beágyazott DRAM-ot tartalmaz, hogy szinte már fejreáll a DRAM építési modellje. Normális esetben a különálló DRAM-ok sûrûsége sokkal nagyobb, mint a beágyazott DRAM-oké, a legtöbb DRAM gyártó nem is épít 256 Mbit-es DRAM-ot 0,15 mikronnál nagyobb csíkszélességgel.
Természetesen egy ilyen méretû chip esetében a gyártási folyamat nem mentes a buktatóktól, de Khan szerint a Sony elégedett az elkészült darabok mennyiségével és minõségével.
Egy ilyen dimenziókkal rendelkezõ chip gyártása horribilis összegekbe kerül, az nyilvánvaló. A félvezetõgyártási technológiák jelenlegi fejlõdése mellett a chip kb. 2004 körül lehet normális mennyiségben sorozatgyártható. Hogy a Sony melyik termékében kívánja használni az új chipet, azt egyelõre nem tudjuk."
Eleg meggyozoen hangzik, de ha kizarolag a technikai reszletekre tamaszkodunk, akkor az NV2X az 125 millio poligont kepes kirajzolni az igeret szerint, ez a chip meg "csak" 75-ot. Es az NV20 elvileg 1 honapun belul, az NV2X pedig oszre mar kint lesz... Ehhez kepest a Sony chipjenek 2004-es megjelenese kisse tavolinak tunik. Az nVidia ugyanis mar az NV20 utodjanak fejlesztesebe is belekezdett...
Persze az is lehet, hogy a 75 millio az csak el van irva, es 750 milliot akartak irni, de az meg boduletesen sok lenne...
PyRex
Soniq tényleg nem írt ilyen baromságot. Kokas írt ilyen baromságot. Aztán azt is írta, hogy Soniq mondta neki. Kokas, cáfolj meg, ha nincs igazam, neked elhiszem.
Ja es sorry, igerem, tobbet nem fogok ilyeneket idezgetni.
PyRex
Lehet, hogy most szemet leszek, de en meg Soniq-nal tapasztaltam ezt nagyon, nemtom Zolti, te vegigolvastad-e az egeszet, de itt van nehany Soniq "aranykopeseibol", utana lehet keresni...
"A legszebb az egeszben hogy itt mindenki allitja tenyszeruen amit gondol mikor fingja nincs az egeszrol.Szerintem nekem joval nagyobb tapasztalatom van a temaban mint jopar itteni figuranak. Magyarorszag sok temaban illetekes szemelyet ismerem es mint mondtam en is ezel foglalkozom." - Ez eddig semmi "hozza-nem-ertest" nem tartalmazott, csak undorito, ez a "bemutatkozas", ha lehet igy nevezni...
"eleg szegyen hogy egy 8megas videoramal es 200Mhz-s cpuval kell versenyeztetni a hiperszuper pc-t" - Eppen hogy nem kell versenyeztetni, mert itt nem a 200MHz-es CPU-rol van szo, mivel total mas a 2 platform...
Ezt ugyan kokas irta, de: "Soniq barátom mostanában azzal ajnároz, hogy a szerkezstõségben nem tudnak mit irni a Pc- s jatekokról mert egyszerûen nincs mit, mert nincs Pc-re új játék" - Na neee... Enyhe tulzas :))))))))
Ismet Soniq (nem idorendben vannak az idezetek): "Egy aprosagot azert meg hozza fuznek a temahoz. Fokent, a Quake III, es az UT-hez, mindket jatek pc-re irodot eredetileg, tehat a DC-s atirat ezekrol keszul, (DC atirat nem keszul pc-re, nem is tudom miert)es igy senki ne gondolja hogy az egesz jatekot ujra irjak majd(uj engine mennyi idobe telne?) hanem a kodok atirasaval es persze jo nehany dolog megvaltoztatasaval kiadjak DC-n." - Na ez mekkora hulyeseg. A Q3-at pl. total ujrairtak. Nemtom, hogy magat az engine-t ehhez ujra kell-e irni (gyanitom, hogy NEM), de mindenesetre total DC-re lett optimalizalva...
"Hogy ez mukodik, semmi nem bizonyitja jobban mint a Quake I, amit a DC egy pc-t emulalva futtatni tud.(nekem is megvan)Tudtommal egy P133, 32mega, voodo 1-re szukseg van a normalis futashoz." - Hogy lehet, hogy Soniq jatekleirasokat ir, es meg azt sem tudja, hogy a Q1 megjelenesekor meg boven nem tamogatott semmilyen 3D kartyat? 486-oson, 8MB RAM-mal elszaladt az a progi...
Azert kokas sem semmi: "azt ne felejtsétek el, hogy teljesen más elven mûködik mint a Pc-s memoria ugyanis minden tomoritve van benne es reltimeban csomagolja ki. Igy hatékonyságban a Dc 16MB körülbelül egy Pc-s 256 Mb vagy mégnagyobbal ér fel." - No comment...
Na kb. ennyi. Lehet, hogy ez bunkosag tolem, hogy masok baromsagait ujra idezem, de csak azert tettem, hogy LASD, miert is utaltuk Soniq-ot (meg kokas-t, aki persze Soniq legjobb haverja...)
PyRex
"nem biztos, hogy az, aki egy adott dologgal keresi a kenyeret, az ert is hozza" - Ne ertsd felre Zolti, termeszetesen nem rad ertettem a dolgot.
PyRex
Zolti: en meg be is mennek hozzad dumalni, de mirol? :)
Egy eszrevetelt azert had mondjak: nem biztos, hogy az, aki egy adott dologgal keresi a kenyeret, az ert is hozza (sajnos). Es ez a szamitastechnikaban hatvanyozottan is igaz. Gondoljunk csak pl. a boltokban a szervizesekre, eladokra, akik rettento okosan kioktatnak, csak az esetek 90%-aban eszmeletlen baromsagot mondanak...
PyRex
Szerintem senkinek nincs kedve elolrol vegigolvasni az egeszet, mondjuk nekem sem lenne.
ember: ha unatkozol, keress a cseten, giants-ugyben akarok beszelni veled, ha majd raersz :)
Thx :)
PyRex
Azért szerintem értelmesebben szóltál hozzá a témához mint Soniq, én legalábbis tanultam tõled pár dolgot. De ettõl függetlenül a leleplezés talán felesleges volt, az én szememben se jobb se rosszabb nem lettél.
"Sokkal, ugy mond profiban megepitett gep egy PS2 mint egy PC. " Ez igaz, adott vásárlócsoportnak tökéletes gép, nagyon jól összerakva (ezt már írtam is).
"Talan ugy lehetne jelemezni mint a Hi-Fik-nel a HighEnd-et." De ez az utolsó mondatod 'kicsit' sántít, talán rád is fér egy kis pihenés - meg énrám is. Én inkább egy Bass ládához hasonlítanám, techno hallgatáshoz elengedhetetlen, de komolyzenéhez nem ajánlott.
Érdekes, hogy a konzolosok mindig feladják egész hamar. Csak az a baj, hogy mindig jön valaki új, aki nem olvassa el a topicot az elejétõl, hanem elkezdi hajtogatni ugyanazt, amit eddig már ötvenen. (Zolti nem tarozik közéjük, õ valamennyivel reálisabban szemléli a dolgokat, de mondjuk Soniq azt sem ismerte volna el, hogy az NV20 a DC-nél gyorsabb lesz, nem hogy a ps2-nél.) És mi itt vagyunk, és leírjuk újra ugyanazt, amit már eddig ötvenszer. Ez kib&szott fárasztó tud lenni. Jobb lenne, ha valaki, aki úgy gondolja, hogy nagyon korszakalkotó gondolatai vannak a témában, elõbb elolvasná az EGÉSZ topicot, MINDEN kérdéssel és válasszal együtt. Meglepõdne.
Zolti, meg valami: "Es szerintem most hagyom abba a beszelgetest mivel valoszinu mindjart kapok a fejemre." - Miert? Nyilvanosan (ha tudjuk, ki vagy) tilos egy forumba irogatnod? Nee :)
PyRex
A "profibban" összerakott gép nem tudom miben nyilvánul meg, sebességben nem nagyon (annyira, amennyire szügséges, hogy 1-2 éveg kihúzza), megbízhatóságban nem nagyon (bugos a hardware, fagyogat, nem játszik le bizonyos filmeket). A pc-mmel eddig nem volt ilyen gond.
Zolti: Soniq-ot nem azert hurrogtuk le, mert elmondta, hogy ki. En speciel azert hurrgtam le, mert igy kezdte kb. "Na megjottem, en vagyok itt a hudelegokosabb, szinte alig akad ebben a forumban, aki ertene valamihez, meg nekem aztan sokmillios hifim is van am, de nem azert mondom, hogy dicsekedjek vele..." - Na ettol a stilustol kb. hanynom kell...
A masik dolog, ami teged illet: tok normalisan vitaztunk eddig. De ez a mondatod kicsit meglepett, igy a vegen: "Azert mert egyeseknek nem tetszenek a konzolok azert nem kell mindjart lehurrogni." - HAT KONYORGOM: KI KEZDTE EL EZT A FORUMOT? Egy KONZOLOS. NEM egy PC-s... Egy konzolos kezdte el, hogy jol felidegesitse a PC-seket. Keves olyan PC-st ismerek, aki csak azert nyitna egy uj topicot, hogy elmondja: "A PC-k jok, a konolok szarok." De egy konzolos - lathatod - gondolkodas nelkul megtette. Es EZ lett belole. Mi NEM a konzolt hurrogjuk le, csak VEDJUK a PC-t...
"Sokkal, ugy mond profiban megepitett gep egy PS2 mint egy PC. Talan ugy lehetne jelemezni mint a Hi-Fik-nel a HighEnd-et." - Ez meg olyan Soniq-os volt. Igy a vegen, mint aki kifogyott az ervekbol, elmondtad, hogy "marpedigakkorisaPS2ajo" :)
Szerintem gyere vissza, es normalis ervekkel vitazzunk tovabb...
peace
PyRex
Hmmm. Azért még megmondhattad volna, hogy mi volt a hozzászólásaimban a "lehurrogás", és melyik érv nem volt igaz. Mindegy. Ez valami furcsa tulajdonság, hogy soniq ismerõsei megadják a nevüket és/vagy a fogalkozásukat? Egyébként Soniq-ról annyit, hogy egy barátjának azt állította, hogy a DC 16 mega ramja 256-nak (!!!) felel meg, és szegény kokas égette magát vele. Aztán amikor én valamit rosszul írtam (a dvd-vel kapcsolatban) Soniq volt az, aki "lehurrogott", aztán elhagyta a forumot. Nem tom, minek írom ezt, már úgysem olvasod. Vagy igen?
Ha már játékgépekrõl beszélünk, essen szó a játékélményrõl is.
Én például szeretem, ha már messzirõl fejre tudok célozni egy fps játékban, ehhez elengedhetetlen a nagy felbontás (1024x768). Egy konzol tv-képén ilyen távolságból még csak egy elmosódott pixelcsíkot látok, még azt sem tudom, hogy az egy ellenfél, fa, karó, oszlop vagy micsoda. Na ezt hívom én például meghatározó különbségnek a játékélmény terén.
De írhattam volna azt is, hogy szeretek nagy terepet belátni egy stratégiában, sok egység elhelyezkedését, az ellenfelet, terepet stb. A kis térképen 'nem baj' ha látom a részleteket, jól megkülönböztethetõen az épületeket és egységeket. És ehhez szintén elengedhetetlen a monitor és a nagy felbontás. Megint egy érv a pc mellett.
A konzoloknál a fõ bevétel a játékokból jön, gondolom. Bár nem tom, hogy ebbõl mennyi megy a sonynak.
Ja meg gf2-ben is be lehet kapcsoni az FSAA-t, ami 800x vagy 1024x-ben enyhén szép képet eredményez. (és a mostani játékokkal nem is lassú)
De akkor nem értem! Én láttam különbséget, és kifejezetten zavart. Persze lehet úgy is játszani, fõleg akciójátékokat, de mondjuk egy fallout:tacticsot nem játszankék 640x480ban. De inkább akciójátékokat sem, vagy pedig sok idõ lenne míg megszokom.
Zolti, ha GF2 ultrad van, es 1024-ben jatszol, es egy konzolos jatek 640xkettoszaznemtommennyi felbontasu kepet te ugyanolyannak latod, mint egy 1024x768-as, 32 bites kepet PC-n, akkor, ehh...
PyRex
Mit jelent az a "megszallott jatekos"? Szoval nem kotekedni akarok, de pl. nalad, Zolti, ez mit jelent? Hogy forditod le?
PyRex
Amugy erdemes elolvasni azt a cikket, ami ma jelent meg itt a SuperGamez-en a konzolokrol. A NINETNDO CEG ELNOKE UGY NYILATKOZIK, HOGY SZERINTE AZ X-BOX BIRJA MAJD A VERSENYT A LEGTOVABB... Ehh... Mi ez, ha nem pesszimizmus? A Game Cube-rol elfeledkezett? Vagy mar most tudja, hogy milyen lesz az X-Boxhoz kepest? Nem ertem...
Ja, amit mondtam, igaz volt: a Sony gyartasi nehezsegekkel kuzd, emiatt sokkal kevesebb PS2-t gyartottak (50%), mint amennyit akartak. Mellesleg csomo keszulo jatekot visszahivtak. Azonkivul bugos a hardware resze is a gepnek neha, es nehez ra programozni (ezt nem en allitom, hanem programozo(k)). En speciel az X-Boxra szavazok, ha GC, PS2, es akozott kene valasztani. De inkabb maradok az oreg PC-mnel :)
PyRex
Nyilván nem 1024x768-hoz szoktál. Akármilyen anti-aliasinggel is van különbség az 1024x és a 640x480 (körüli felbontás, amit a konzolos játékok használnak) között. Mondjuk én csak a DC-t láttam monitoron, de állítólag a ps2-nek valamelyest még pixelesebb a képe (volt is valahol egy összehasonlítás, képekkel meg minden. Tv-n nem tûnt föl nekem, csak egy-két játéknál).
Persze a pc azért sokkal jobb, itt csak a hardware-rõl van szó.
Az egész hardware/sebesség vita szerintem hülyeség. Az a baj, hogy túl rövid távon gondolkodnak az emberek. Amikor a pc volt a gyorsabb (psx-es, n64-es, voodoo2-es iõk), addig minden konzolos hallgatott, a pc-sek meg örültek az Unreal féle játékoknak. Amikor most megjelentek az új konzolok, egybõl mindenki elkezdett jönni, hogy milyen kurva jók, a pc-t lesöprik stb. Aztán két év múlva megint megfordul úgyis a helyzet, és akkor újra a pc-sek kezdenek örülni. Csak éppen hosszútávon tökéletesen együtt halad a fejlõdés, csak a pc-k folyamatosan, a konzolok pedig "lépcsõzetesen" fejlõdnek. Egy ilyen "lépcsõfok" elején a konzolosok fikázzák a pc-t, a végén pedig fordítva. De mivel összességében teljesen együtt halad a kettõ, sezrintem hülyeség, ha valaki egy "lépcsõfok" elején konzolt vesz, utána meg pc-t (vagy másik gyártó konzolját). Tök fölösleges, egyszerûbb megmaradni amellett, ami van így lehet játszani a régebbi játékainkkal is, és nagyon úgysem fog elhúzni egyik fél sem technikailag. (fõleg, hogy a koznolok egy részébe ugyanazok a cégek fejlesztenek hw-t, amelyek pc-re.)
Probaltam logikus lenni, remelem nem irtam nagy hulyeseget.
PyRex
En csak annyit mondanek ezekhez a memoria, meg proci dolgokhoz, hogy a CPU-t termeszetesen nem lehet osszehasonlitani PC es konzol eseteben, mert valoban mas teszta :) Mondjuk en nem ugy mondanam, hogy szuper szamitogep alkatreszekbol van osszerakva a PS2, mert akkor lehet, hogy nehany millioval tobbe kerulne, de a technologia, amin alapszik, az valoban kozel all azokhoz.
Viszont a memoria az megint mas teszta: Egy adott memoriaba (fuggetlenul a tipusatol) minden platformon ugyanannyi adat fer (ha jol tudom). Persze van texturatomotites, de ezt most hagyjuk. Namost: ha a PS2 memoriaja gyorsabb, akkor esetleg el lehet vele erni azt, hogy amikor egy nagy texturat kell betoltenie, akkor nem egyszerre tolti be, hanem reszenkent. Csak ez azert nem mukodik, mert mi van, ha pl. tavolabb megyek a faltol (egy hulye pelda, de csak igy tudom elmondani...) es az egesz texturanak latszodnia kell, ami viszont tui nem fer bele a memoriaba... Szoval az, hogy gyorsabb a ram, az sok helyen elony, de teny, hogy (peldaul) olyan reszletes texturakat sehogy (maximum tomoritessel) lehet kihozni, mint mondjuk egy 128MB-os PC-n.
PyRex
Zolti: a nintendoban sem superszámítógép-alkatrészek vannak, a videochip asszem ATI, ami ugyebár pc-s gyártó. Meg azért a szuperszámítógép is kicsit erõs megfogalmazás. Mondjuk egy SGI workstation még nem szuperszámítógép.
Ja, csak éppen aki pc-hez szokott, annak csöppet zavaró ez az elfedés, ami egyúttal a részleteket is elfedi.
Ketsegkivul a konzolok egyik legnagyobb elonye a TV, marmint a TV a kelloen homalyos kepevel eleg jol elfedi azokat a hianyossagokat, amik egy monitoron, nagyobb felbontasban kiutkoznenek, vagy zavaroak lennenek.
PyRex
De az "erõsség" sokrétû dolog. Természetesen ugyanannyi rammal egy nagyságrendekkel jobb processzorral sokkal gyorsabb egy gép. (mellesleg az SG munkaállomásokban is elég sok ram van.) A dual imac g4 nyilván sokkal gyorsabb, de ettõl még egy játékban (ha lehetene vele játszani) nem lehetne TÖBB textúrát használni. Lehet, gyorsabban rakná ki õket, de nem lenne több. Ugyanígy a ps2 memóriájába meg kevesebb fér. No persze nem annyi, mint egy 32 megás pc memóriájába, mert abból enyhén szólva sok menne el másra, meg természetesen a lassabb memóriával lassabb is lenne. A ps2 lehet, hogy nagyon erõs, gyorsabb mint egy mostani pc. Tehát amíg bele fér a memóriájába, ugyanannyi textúrát (mondjuk) fele annyi idõ alatt rak ki, mint egy pc. De ezt a határt nem léphetik túl, mert egyszerûen nics több hely a memóriában. Odáig sokkal jobban teljesít, mint egy pc, onnantól viszont sehogy sem. És ez tény, a DC-re átírt pc-játékoknál óriási probléma a memória(már írtam néhány példát itt régebben), és ez a ps2-ben sem sokkal több. Persze nem olyan vészes azért, de aki ehhez van szokva, annak azért feltûnik. Ja és a textúrák csak példák voltak, nem is azokkal van a baj, általában a fõleg rendszer-memória a kevés, csak a textúrákkal könnyebb példálózni.
ÖÖ, igen.. Tv-n nem látszik (annyira) a kisebb felbontású textúra homályossága, de azért az független a tv-tõl vagy monitortól, hogy egy bazi nagy falon egy gyönörû 10 megás freskó van, vagy egy 128x128-as betontextúra. Meg ha nagyon közel megyek a falhoz, szeretek nem csak egy homályos foltot látni tv-n sem.(bár ezen segít a detail texturing, amit visznot nem nagyon láttam még konzolon) Arról nem is beszélve, hogy montioron is lehetne - elvileg - használni a ps2-t.
Mondjuk ha azt is figyelembe vesszük, hogy a TV képernyõn való megjelenítéshez mi szükséges, akkor érthetõ a pc-hez képest kisebb textúrák (kisebb memóriaszükséglet) használata. A nagy, több tíz megás textúráknak csak nagy felbontásokban van értelme. A tv még a textúraismétlõdéseket is jótékonyan elfedi, míg 1024x768-as felbontásban már hányingert kap az ember, ha ránéz egy 'sormintás' falrészletre.
Viszont mivel a tv-képernyõ fizikai mérete nagyobb, így nagyobb szerepet kap a 3D tárgyak részletessége, ehhez kell a rengeteg polygon, amiben a PS2 nagyon erõs.
Így tekintve ideális kompromisszumot kötöttek a gép tervezésekor, mert a cél egy jó konzol összerakása volt, konzolosoknak.
Na, pc-s létemre most jól agyondícsértem a PS2-t.
De hogy kompenzáljam: nálam labdába sem rúghat a PS2, én szeretem a nagy textúrákat, nagy felbontást, gyors hálózati játékot, stratégiát, sõt a szépen rajzolt 2D grafikát is (pl. Commandos). Arról nem is beszélve, hogy ezen a pc-n még dolgozok is.
Zolti: az egy dolog, hogy nagyon gyors a memória, de egy textúra, vagy bármilyen adat ugyanannyi helyet foglal bármilyen típusú memóriában. Ha nem fér bele valami a 32 megába, akkor nem fér bele. A DC memóriája is gyorsabb vlaamivel, mint a régebbi 66-os sdramok, mégsem tudják rendesen átírni a játékokat(ill csak nagy nehézségekkel), mivel ez nem a sebességtõl függ. A ps2 lehet, hogy nagyon gyorsan futtatja a játékot, de nem használhatnak olyan összetettségû pályákat, mint egy 256 megás pc-n. Persze nem nagy a különbség, ha direkt a ps2-re optimalizálják a játékot, de azért van különbség. Ráadásul a ps2-nek még a textúrákat is a fõmemóriájában kell tárolni, mert a 4 mb vram csak cache-selésre elég.
Az igaz, nem is értem miért spórolnak a (ma már) filléres memóriával. Rambus ramok lesznek?
A pc-s játékok semmiképpen nem fognak futni rajta vátoztatás nélkül. Ahhoz kicsit kevés az a 64 mega ram.
Én azon filóztam minap az X-Box-al kapcsolatban, hogy amikor tervezték a gépet, több ezer játékõrült emberkét bevontak a mûveletbe, így az õ kívánságaik alapján alakították a gépet.
Szóval azon gondolkodtam, miket is kérhettek ezek az emberek. Gondolom azt amit mi és konzolos barátaink (na nem az elfogultak) is kérnénk. Például (ha már pc alapú), jó lenne ha futnának rajta az eddigi pc-s játékok. Ugyanakkor az új játékok ismerjék fel, hogy egy X-Box csücsül alattuk, így ez alapján állítsák be konfigjukat (fullra:). Ne legyen install procedúra, a játék vegye észre, hogy elõször jár a gépben és tegye fel magát, az összes beállításait is beleértve.
Itt a nagy csel az volna, hogy a játékellátottság már a gép megjelenésekor sem lenne piskóta, a késõbbiek pedig teljesen támogatnák és ezzel már kényelmesebbek lennének, mint egy PC.
Kell az egészhez egy jó oprendszer is, de ez a Microsoftnak talán(?) nem okoz gondot.
Nem vagyok olyan biztos abban, hogy kevés lesz a 800-as P3, ha a grafikai számításokat az NV chip teljesen át tudja venni, a cpu-nak csak az AI-t, a fizikai modellezést, oprendszer futtatását(?) kell megoldani. Ha elfelejtik a multitaskot(játékhoz minek), azzal is lehet sok erõforrást spórolni. Szóval én még nem temetném el az X-Box-ot.
Még most szólok, ez az egész csak találgatás, semmi hírtartalma nincs, kéretik ez szerint olvasni. A valóságot meg nemsokára megtudjuk.
Nemtom, szerintem az MS-t jobban erdeklni, hogy az USA-ban mikor jon ki, mint Europaban (tehat Mo-n is :). Pedig az Europai piac is nagyon nagy lesz, ha minden igaz.
Az mondjuk jogos: hogy nyilvan nem azonnal 100 jatekkal jelenik meg, hanem honapokba kerul, mig "beindul" a dolog...
PyRex
PyRex: Nem az amerikai premier számít, Mo-on vagyunk. A kamionról leeset darabok szerintem nem lesznek egykönnyen beszerezhetõk, nem is beszélve a játékokról, amiket az európai bemutató elõtt nem nagyon kezdenek el forgalmazni. Végül pedig kell még egy fél év, amíg tényleg lehet vele rendesen játszani (a ps2-nek több kellett a japán premierhez képest). Ezért szerintem helytálló az az egy év.
Szerintem amugy az X-Boxban 128MB lesz es jobb proci... Vagy lesz 2 fele X-Box is. Biztos, hogy az MS is rajon, hogy az a proci gyengus. Hiszen ha azt nezem, hogy egy mezei GeForce2 is gyorsul, ha 733MHz-es procinal gyorsabbat rakok ala... Akkor az NV20-asnal sokkal szembetunobb lenne a valtozas. Magyarul: szerintem igencsak gyengus az a proci egy ilyen GPU ala...
PyRex
Egy picit varjatok: mind a 2 oldalrol elhangzott ugyanaz a hibas mondat, hogy az X-Box csak 1 ev mulva...
Nos azert ez nem igaz. Ha telleg akkor adjak ki, amikorra igerik, akkor Szeptemberben (2001 osze) mar kint lesz az USA-ban (es nalunk is lesz belole gondolom csomo "kamionrol leesett" darab :)
Az pedig 7-8 honap. 4 honap azert eleg sokat tud szamitani. Igaz: Europaban csak 2002. tavasszal kivanjak piacra dobni, ami szerintem eleg nagy hulyeseg...
PyRex
Heh, a SoF DC verziójában nem lesz multiplayer. Ok: "memory, purely and simply memory". Teljesen újraírták szinte a kódot, de így is kevés volt a 16 mega. És ez nem egy mai játék. Mikor pakolnak már bele a konzolokba normális mennyiségû memóriát?
Na majd delutan hozzaszolok a dolgokhoz, mert mest nincs idom szoval kinyomtatom a 16:00 -tol levo hozzaszolasokat oszt majd irok. -Dave-
Ize, ezt most miert irtam? :)))))
PyRex
Joccakat neked is!
PyRex
"A Gamecub-bol van mukodokepes prototipus"
A PROTOTIPUS-on vana hangsuly, mint ahogy az X-Boxnal is. Az, hogy ki mit Istenit, az nem biztos, hogy a valosagot tukrozi (penz-penz-penz...)
De mondjuk jobban meggyoztel, mint seeker, meg a hasonlok. :) Nem azt mondtam, hogy a GameCube nem lesz jo, csak azt, hogy amig nem lesznek a boltban a mukodo peldanyok, addig nem lehet 100%-ra allitani semmit.
PyRex
"De egy biztos hogy a GameCube mindkettonel erosebb."
Ezt te mire alapozod? A Nintendo allitasara? :)
Merthogy mukodo modellt (VEGLEGEST) nem hiszem, hogy sokan lattak volna. A demok meg semmit sem jelentenek, mint ahogy az X-Boxnal sem.
"a Sega belso cegei szerint a PS2 megfelelobb az x-box-nal a jatekaik kiadasara"
Igazad van: ez is mind a penz miatt van. Ezert undorito ez az egesz :)
PyRex
Naja, de a Sega X-Boxra is fejleszt majd valoszinu, es PC-re is. Azon kivul az szinte az osszes igenyesebb jatek kijon X-Boxra is, sot: mivel tobb memoria lesz benne, valoszinu, hogy sokkal szebb, osszetettebb jatekokat is lehet majd ra irni, mint PS2-re, de persze ez majd ugyis kiderul. Mindenesetre a Sony nagyon jol idozitette a PS2 megjeleneset. Ha az X-Boxszal egyidoben jottek volna ki, akkor azert nem lenne ekkora a PS2-laz. :)
PyRex
En ugy tudom, hogy jelenleg Bill Gates a vilag leggazdagabb embere...
Persze a Sonynak is iszonyatosan sok penze van, csak kerdes, hogy megeri e neki tul sok penzt a PS2-be feccolni, amikor 1000 masik dologban is benne van.
A Sony legnagyobb utoereje azonban valoban Japan. Ott az eletben nem fognak X-Boxot venni, legalabbis nem sokat, az tuti. Ezert a PS2 is sikeres lesz / marad. De az X-Box is az lesz, ez biztos, eleg, ha megnezzuk azt a listat, hogy kik fejlesztenek ra...
PyRex
ember: Milyen procid van? Mert nekem elegge visszafogja a Gf2-ot a 450-es celeron :)))))
Amugy ha nem total fullon van a view distance, akkor nekem is jo, most neztem. Es maga a jatek eszmeletlen jo: vegre nem az a tipikus game, hame valami uj otlet is van benne. Asszem nekem is kell a full verzio :)))
PyRex
Ja, a demo is jól megy.
Miért?? Nekem jól megy teljesen. A rip verzió állítólag el van cseszve, mert akadozik, (nem tudom, nekem iso van), de nálam a játék full grafikán tökéletesen játsazható. És szép is.
Zolti: nem ismerem a Smugglers runt, de a nagy terepet természetesen nem úgy kell érteni, hogy fél órán keresztül mehetsz elõre uyganolyan textúrák között, hanem hogy összetett a terep, sokféle és nagyfelbontású textúrákkal van tele, vátozatos, stb. Mondom, nem tudom, hogy a Smugglers Run ilyen-e, csak mondom. Eddig ilyen szempontból a Team Arena nagyobb pályái tetszettek a legjobban. Hatalmas terep, de iszonyatosan kidolgozott, minden csillog-villog.
ember: Szerintem aGiants egy eleg nagy eges, mert akik azt irtak, azok aztan rohadtul nem tudnak programozni... Pl: a Zoological Gardens nevu techdemo kb. 100-szor szebb, mint a Giants, es siman megy akar 1280x1024ben is. A Giantsrol ne beszeljunk. Remelem cak a demot csesztek el :)
PyRex
Azt még értem, hogy a pc-k képességeit miért nem használják ki a játékokban, illetve miért van némi késés.
De a PS2 teljesen adott hardver, ott nem változik semmi ezért sokkal optimálisabban lehetne megírni a kódot.
Igen, asszem ratapintottunk a lenyegre: a konzolok egyik elonyere: Adva van a hardware, es egybol ki lehet full aknazni. Mig PC-nel: az eladasok szama miatt ugyelni kell arra, hogy gyengebb gepeken is fusson a program. Emiatt altalaban nem irnak olyan progikat, mint amilyeneket lehetne. Viszont a konzolok elonye egyben a hatranya is: sokaig tart kifejleszteni, ezert tobb idore szannjak. Magyarul: az elso evben ha kijon egy uj konzol, altalaban (nem mindig) a legtobb jatek lehet, hogy szebb, mint PC-n, de utana a PC megelozi a konzolt. Igy tehat nem nagyon lehet eldonteni, hogy melyik a jobb, mert utana mar a PC "tarol" nehany evig megint.
PyRex
Ja és végre kihasználhatnák (rendesen) a kibaszott T&L-t is. (bár a Giants tényleg gyorsabb vele)
Naná, hogy jobbak, de az nv20 sem lesz sajnos kihasználva, mert sok embernek "csak" geforce-a lesz, és azon is futniuk kell a játékoknak. Bár a pc-s játékok grafikailag elég jól skálázhatóak, de még csak a shiny játékaiban volt olyan, hogy a poligonszám is változott volna a gép teljesítményének függvényében.(és ott is csak elég kezdetlegesen) És ez a baj. Így sosem fogják kihasználni az aktuális csúcsgépeket.
Zolti Igazad van, semmi köze hozzá, írásom is inkább fikció, mint véleménynyilvánítás. Csak azért született mert néhány konzolos úgy viselkedik, mintha egy ilyen szeánszról frissen szabadulva irogatna ide.
Az a baj, hogy a PC teljesitmenyet (foleg a grafikara gondolok) sokkal kevesebb progi hasznalja ki, mint akar a PS2-et, akar a DC-et...
Nem veletlenul van, hogy a GeForce kartyakhoz irt demoktol kiesik mindenkinek a szeme. Es az osszes 3D-s jatekot meg lehetne olyanra irni, csak nem teszik. Rejtely, hogy miert...
Am az elkovetkezendo progiknal - ahogy latom - egyre jobban igyekeznek kihasznalni minden lehetoseget. (Szerencsere :)
PyRex
Viszont ha az összes eladási számot nézed, akkor nincs ekkora különbség. Mert azért a következõ hetekben már nem fogy úgy a psx játék sem. Ennek több oka is van szerintem. Pc-re nem volt olyan hisztéria sosem a játékok körül, mint psx-en. Egyrészt azért, mert a japánok nem játszanak pc-n, másrészt mert a pc-sek kipróbálják a játszható demót elõbb, stb. Viszont a japán piac nélkül a sony sehol nem lenne, tehát "õ" sem jelent nagy veszélyt a pc-re. Fõleg mert a két platform hívei teljesen másféle játékokat szeretenek. Meg azt se felejtsd el, hogy a napi több miliós eladás olyan játékokra vonatkozik, mint a MGS vagy a FF, vagy RE. És ezekbõl kevés van. Pc-re meg elég sok nagy durranás van, amik nem fogynak azért annyira mint ezek, de több van belõlük. És néhány még hónapok múlva is fönn van a listán, tehát még akkor is veszik. A legfontosabb ok pedig a warez, ami viszont pc-n egyre kevesebb, konzolon pedig egyre több, úgyhogy változik kicsit a helyzet.
Mellesleg a régebben fõleg pc-s kiadók is elég szépen kaszáltak.
Zolti:
"Mig PS-re megjelenes napjan egy sikeres jatekbol eladnak csak az USA-ba 3 milliot" - azert ez egy PICIT tulzas. Amugy nem attol lesz jo egy jatek, hogy a megjelenes napjan mennyit adnak el belole, bar nyilvan van a 2 kozott kapcsolat.
Azert en nem lennek abba biztos, hogy a senki sem tudja felvenni a Sonyval a versenyt. Marmint ami a jatekgepeket illeti. Szerintem az MS X-Box-a nagyobb dobas lesz. De ugyis ki fog derulni.
De azert ne feledjunk el valamit: Az intelt is enyhen megszorongatja az AMD mostanaban, pedig senki sem hitte volna... Bill Gates pedig MINDENT el fog kivetni, hogy az X-Box sikeresebb legyen a PS2-nel. Mar el is kezdte az ellenkampanyt :)))
Szoval teny, hogy a PS2 hatalmas sikerre szamithat, de en nem vagyok benne biztos, hogy ha kijon az X-Box, akkor az nem lesz sikeresebb...
PyRex
Zolti: a ps2 azért nem minden tekintetben a legjobb gép most. Poligonszámban igen. A támogatott effektek terén (ami legalább annyira meghatározza a grafikát) kb egy szinten van a pc-vel. Viszont számomra nem volt teljesen egyértelmû a ps2-es játékok grafikai fölénye(az alapján, amit már láttam). Persze, jobb valamivel, de nézegettem a játékokat, sok poligon, nagy framerate(ez mondjuk pc-n is egyre inkább jellemzõ), viszont semmivel nem szebb textúrák, talán még homályosabbak is, árnyékok, megvilágítás még kevésbé szép, (ami használna lightmapet, (UT) az meg el van cseszve). Természetesen a mostani játékok közel sem mutatják meg a ps2 képességeit, de ha még egy évet várni kell, hogy kihasználják, addigra már nem lesznek olyan egyedülállóak a hardware képességei. Az nv20-szal szemben már nehezebb lesz kiállni ilyen játékokkal.
In Memoriam SEGA DreamCast.
"Örökre búcsúzunk Tõled, mert játékkal teli perceket hoztál nekünk, nekünk kiknek a PC-khez nincs elég sütnivalónk, nekünk, kik az elsõ CD-ket kicsomagolva örültünk az új csillogó frizbinek.
Emlékeink közt kutatva könny csordul televízióképernyõn edzett szemünkbe, mikor felrémlik a hosszú verekedés után kivégzett ellenfelek 3D zuhanása. És most... most e végzetes pillanatban Te, drága (pénzen vett) DreamCast-ünk, Te zuhantál végleg a porba.
De vigyázó szemetek a galád PC tulajokra vessétek, kiknek orcájára most elégedett mosoly ült ki, ÕK, õk azok, kik csúfos varázsszavakat mormolva (víndóz, peccs, vincseszter, dájrektiszk, fRÉMperszekond...) halálba alázták szegény álomgépünket.
Menjetek és szórjatok ronda átkokat fejükre, nyissatok fórumot "A Pc-s játékoknak leáldozott!" címmel, s ne riadjatok vissza a hazugságoktól sem, ha felbosszantásuk a cél. Harcotok nehéz lesz, de ha rengeteg lámaságot írtok, talán dühükben szétverik szürnyû monstrumjaikat, miket PC-nek neveznek.
És most, végleg búcsúzva drága és szeretett konzolunktól, már csak egy játék maradt hátra: a tápvezetékkel próbáljuk megformázni a szavakat R.I.P. SEGA DREAMCAST"
Es az a legjobb, hogy ha leirok valamit, ami egyertelmu, hogy igaz, akkor 2 lehetoseg van:
1. - A konzolosok soha tobbet egy szot sem ejtenek rola (nem ismerik el meg veletlenul sem, hogy igaz...)
2. - Ujra felhozzak a temat, mintha nem valaszoltam/tunk volna ra elegszer.