Ebben a másoló világban ritka olyan játékkal találkozni, amelynek indulástól más a kinézete, a hangja, és a játszhatósága is. Nem is emlékszem mikor találkoztam utoljára ilyennel. Olyan nyomás nehezedik a gyártókra, hogy megfeleljenek a játékosok követelményeinek, hogy az eltérés a normától nem elfogadható rizikó. Az Outcast-nak, amit a belga Appeal fejlesztett és a francia Infogrames adott ki, ez sikerült.
Az Operational Art of War II: Modern Battles 1956 - 2000, a második rész Norm Koger sorozatában, ami számítógépre hozza a társasjátékot. Nagy munka minden olyat áthozni a PC-re egy szórakoztató programba mindazt, ami megragadja a komoly hadijátékosokat. Míg az első rész tartalmazott hibákat rendesen és egy kicsit hibás is volt abban, hogy többet akart elérni, mint ami elérhető volt, ez a továbbfejleszti az első részt új helyekkel, új egységekkel és pár új ötlettel. Semmiképpen sem tekinthető egy új kezdetnek, inkább a háborúk egy új korára koncentrál, így nyújtva új kihívást és lehetőségeket.
A Surreal nagyobbat robbant a játékvilágba, mint egy halálos lövés egy sárkány szájából, fantasy 3D akciójátékukkal, a Drakan-nal. Felmásztam erre a tûzfújó csodára és keresztül lebegtem ezen a göröngyös, de izgalmas úton.
Valaki már el is temette volna a kalandjáték mûfajt? Valószínûleg a Discworld készítői nem voltak jelen, mivel újból életre keltették ezt az őrült sorozatot a klasszikus fantasy minden jellemzőjével és egy csipetnyi film noir hangulattal.
Az Acclaim az azonos nevû Valiant Hero képregénysorozatra alapuló Shadow Man-je egy külső nézeti akciójáték, mely mûvészileg és technikailag tökéletesen valósítja meg a pokoli környezet és a költői történet keverékét.
A játékterror új arca egy 3D akció és szerepjáték, a System Shock 2, mely egy lenyûgöző és rabul ejtő játék. Hû marad klasszikus elődjéhez, de új szintet határoz meg.
A Red Storm Entertaiment igényt tart egy globális háborúra, melyben Kína és az U.S. kegyetlen ellenfelek ebben a valós idejû stratégiában, a Force 21-ben. A játék jól startolt, de a végére kiegyezett a középszerûséggel.
Végigvágtáztam a legújabb versenyjátékon, a Thrust Twist + Turn-n. Miután magamhoz tértem, egy hullámvasúthoz hasonlítottam és csak annyit mondtam, "Hihetetlenül jó!".
A Dungeon Keeper 2 számos újdonsággal és javítással fejleszti tovább fantay alapú stratégiai játékát. Ugyanakkor az alap változatlan és deja-vu érzetet fog kelteni az első részt végigjátszókban.
A Rites of War a Warhammer 40000 és a Panzer General II technológiájának az ötvözete. A körökre osztott stratégia az SSI klasszikus harci sorozataira emlékeztet, de sajnos kihagy pár nagyon fontos részletet.