Én ebbe a kategóriába tartozok és nekem sajnos komoly nehézség már azokhoz a játékokhoz való visszatérés. Heroes 3 az egyetlen ami felé megvan a nosztalgiafaktor, azzal pl bármikor tudok játszani, sőt a mai napig nagyon egyedi a hangulata számomra.
Ja, hát 16-22 között kb fortnite, pubg meg overwatch, azt' kész. Nem rájuk gondoltam. A 16-22 és a 40+ között még azért van egy 25-35 éves korosztály, akiknek a 20 évvel ezelőtti BG nem annyira ismert (amikor kijött, még nagyon kis tökösök voltak hozzá, utána meg már volt szebb-jobb és nehezebb visszamenni ha nincs nosztalgia a gagyibb grafikához), ellenben a DOS óriási siker lett Kickstarteren és utána a kasszáknál is.
Nyilván BG idején kevesebb volt az aktív gamer, mint most, de csak ezek a számok vannak, ugyanebből dolgozik a kiadó is, aki mérlegeli, hogy miből mennyi bevétele lesz.
Szerintem hülyeség BG 3 néven erőltetni... lenne "DOS 3 - The Forgotten Realms Saga" vagy valami ilyesmi, és nem pörögne a topik se.
Igen... mi emlékszünk rá, hogy a BG anno a döglődő RPG műfajba öntött egy akkora lelket, hogy akit kicsit is érdekelt a téma, az elalélt. Aztán a BG 2 még jobb lett, hihetetlen volt, hogy nem rontották el. Szerintem ehhez kevés a Larian, Obsidian kellett volna... De tévedjek. Legyen úgy.
Nekem is megvan a DOS, mégis durván semmi köze a BG3-nak az előző 2 részhez. És már le is vettem a wishlistemről. Majd megveszem és rányomom a negatívot, aztán megy a refund. Én tényleg fel vagyok háborodva, hogy egy ilyen olcsó reskin amit kap ez a klasszikus.
Megnéztem a Steam-es barátlistám is... sejtettem. Akik kb. korombeliek, azoknak zömmel megvan a DOS, sőt a DOS2 is, akik 25 alatt vannak, ott egyetlen egy srácnál látom csak (ő alapból is arról híres, hogy okos/rendes/jól nevelt/gerinces/csupa jó :-).
Nekem merítésem a hazai fiatalokból van. Vagy a szüleik (mint ügyfelek) által ismerem őket, vagy gyakorlaton vannak nálunk. 16-22 éves korosztály. Iszonyú messze vannak azok a DOS-tól, a BG-től meg egy másik univerzumra. Ha elakarnék nekik adni egy hardcore-abb RPG-t az biztos, hogy nem egy 2 évtizedes játék 3. részeként tenném... akkor már vonzóbb a DOS 3 név.
"BG-nek 3 év kellett az 1 milliós eladási szám átlépéséhez, ugyanezt a DOS2 az első két hónapban megugrotta simán. "
Ezt nem tudom értelmezni. A BG korában drasztikusan kevesebb aktív gamer létezett, ráadásul digitális disztribúció se létezett még akkor. A DOS 2 már egy olyan világba érkezett, ahol pár klikk egy játékot megvenni és rengeteg gamer van.
Ez nekem egyenlőre kicsit csalódás. Amit láttam az 98%-ban DOS, a többi meg valamiféle D&D. Azt hittem majd a környezetben tetten érhető lesz az FR, de nagyon nagy részt csak DOS grafikai elemeket láttam. Ezen kicsit meglepődtem. Remélem később azért erre jobban rágyúrnak! A zene elsőre nagyon harmatos a hangok meg egy az egyben DOS2-ből jöttek. A karakter generálást remélem fejlesztik/bővítik még, mert ezt így nem is tudom, hogy hova tegyem. Érdekesek lesznek az elkövetkező hetek-hónapok, hogy merre fog haladni ez a dolog. :)
Nem mi vagyunk a célcsoport. Mi kevesen vagyunk. A DOS közönsége meg nagy. A mai 40 körüliek a BG idejében 18-20 évesek voltak, szóval nem azon nőttek fel, mert addigra már felnőttek, felnőttünk, mire az kijött (1998). A Larian okosan nem ránk, a BG-játékosokra célozza meg a játékot, hanem a DOS táborára, akik mindkét részt nyereségessé tették. Nemcsak újabb játékok, frissebb az emlék és kéznél a közönség (aki 20 éve játszott, az nem biztos, hogy ma is gamer még), hanem az eladási számok is jobbak. BG-nek 3 év kellett az 1 milliós eladási szám átlépéséhez, ugyanezt a DOS2 az első két hónapban megugrotta simán.
Nem tudom az összetételt. Az biztos, hogy a jelenlegi 35+ (de inkább 40+) korosztály ezen nőtt fel és meg merem kockáztatni, hogy a Lucas/Sierra féle kalandjátékok mellett a BG/IWD miatt tanult meg angolul és forgatta rongyosra az Országh Laci féle piros-kék szótárt. Ez szinte tény, józan paraszti ésszel mi vagyunk a célcsoport.
De...
De az is, hogy a DOS 2-t a megjelenés napján 75 000 játékossal rekordot döntött a szokásos "egyszerre a játékkal játszó játékos" statisztikával az RPG-k között, és két hónap alatt (szeptember végétől és november végéig) elérte a 1 milliós eladást Steamen (a gogos számokról nincs infó) úgy, hogy a Larian karácsonyig eladott 600 000 példánynál már pezsgőt bontott volna. :)
A kérdés megint az, amit majd az idő eldönt. A BG3 micsoda? - Egy vérbeli BG játék DOS-ból átemelt gameplay mechanikával, vagy - Egy vérbeli DOS "total conversation" egy FR/BG "skinnel"
Meglátjuk, én továbbra is várom, egy végigjátszást tutira meg fog érni szerintem. Aztán lehet, hogy az első zónában feladom és ott fog porosodni a steames polcon, mint oly' sok más általam nagyon várt, de aztán "meh" projekt... :)
Az a gond, hogy a mai korosztályt nem nagyon érdekli a DOS 1-2 se... a BG 1-2-t elenyésző részük tolhatta csak. Úgy látom, hogy éppen, hogy mi lennénk a célcsoport, mi akik 2 évtizede várjuk a folytatást.
Hát bele lehet menni itt szemantikai vitákba, csak nincs értelme. Ez egy fórum. Mindenki egyenlő (papíron, mert amúgy qrvára nem). Mindenki elmondja a saját véleményét. Nem szükséges minden egyes komment után odatenni a végére, hogy ez az én szerény véleményem. Nem vagyunk ótisták', mindenki tudja, hogy a másik a saját véleményét írja le.
Erősen szkeptikus vagyok, hogy 20 évnyi és hét Divinity után, ez most nem Divinity-s lesz, hanem BG-s. Tévedjek. Tényleg. Komolyan. Mindannyian egy k. jó, az első 2 részhez és kiegészítőihez méltó BG-re vágyunk, szó szerint 20 éve!
Azért én óvatos optimista vagyok. A Fallout 2 után ugyan jött egy gyengébb F3, de kaptunk egy FNV-t is. Szóval akár még lehet a BG3-ból is FNV is, ami szintén szakított teljesen a F1-2-vel, de attól még jó játék lett. Itt azért akkora eltérés nincs a BG1-2 és BG3 között, mint a falloutoknál volt. Meglátjuk.
A PST szerintem is a legjobb crpg a világon, de a harcrendszere az nekem jóval a közepes alatt van. A harc nem olyan fontos dolog egy jó crpg-ben nekem.
Így van... az idegenkedés ettől a játéktól a látottak alapján pont ezek miatt van. Sokan vagyunk itt, akik (A)D&D és Forgotten Realms-en nőttünk fel. A DOS jó, de másképp és ahogy nem szeretném viszontlátni a Gran Turismo-ban a Flatout ökörködéseit, úgy dettó nem szeretném egy BG3-ban a Larian stílusát megtapasztalni.
A Planescape Torment harcai erős jó szándékkal is közepesek voltak... de az a sztori, az a hangulat, azok a dialógusok. ATYA. ÉG! Szerintem a létező legjobb történettel és párbeszédekkel rendelkező játék, ami létezik!
Nem vagy azon a polcon, hogy leszóld a véleményem, homófob vagy sem. A buzulást nem tartom jó ötletnek sem egy HoMM játékban, sem egy BG játékban, meg még sok játéban azt pont. Tudjál már elszakadni a valóságtól, hiszen most egy kitalált világról beszélünk, és mint olyan annak a stílusában nekem(!!) nem fér el. A gyermeteg poén a hátulról lepjen meg dologban nagyon sz@r volt.
Setting, lasd elobb, writing: lasd DOS1 hianyossagai illetve a jelenlegi parbeszed rendszer. ennyi alapjan ezek nem feltetlen jo jelek de hala meg boven van idejuk csiszolni a dolgokon es magukhoz kepest sokat fejlodtek az evekben es ez optimizmusra ad okot. (de mint lathato nem mindenkinel :) )
Én azon gondolkozom jelenleg, függetlenül a most bemutatott BG 3-tól, hogy jogos e Baldur's Gate-nek hívni egy folytatás abba az esetben ha történetben nincs köze hozzá, viszont helyszín ott játszódik. Erről a BG3 történetéről nem tudunk sokat, csak annyit mondtak el, hogy később játszódik és láttunk 2 órát, tehát nem feltétlen ennek szól. Csak azért gondolkozok ezen mert az 1-2 rész sem feltétlen Baldur's Gate városáról szólt, hanem Bhaal örökségéről, például a 2. rész mellőzi is Baldur's gate-et. Valószínűleg az első elkészítésénél nem tervezték még be a folytatást. Minden esetre remélem azért a 3. nak is lesz köze Bhaal örökségéhez.
Bizonyos szinten igazad van, h korokre osztott volt csak hat semmi ertelme nem volt leallitaatni a jatekot minden kor vegen. Probaltam anno ahogy detto a dobaskijelzest is csak h lassam ahogy az agyonbuffolt Korgan a 2es Thac0-javal hogyan csapkodja a luftokat Firkraag ellen. Semmit nem adott hozza sem a jatekhoz sem a szukebb ertelembe vett csatahoz. F Tactics meg pont nem jo pelda erre mert az AP alapu volt RTben is, a karid allt mig vissza nem toltodott annyi pont h ismet lohessen vagy futottal vele amikor meg nem volt AP regen. BGben ilyen nem volt, amint lattad h a nyilvesszo animacioja elhagyja a karaktert megszakithattad a tovabbi reszet az animacionak es futhattal is. mindenkinek ugyanolyan sebessege volt fuggetlenul a fajatol es a viselt panceltol, stb. En mindket stilust szeretem mivel mindkettonek megvan az elonye-hatranya. TBben taktikusabbak a dolgok mig RTben lehetett olyanokkal operalni mint a varazslatmegszakitasok kello sebzessel. Arra akartam ravilagitani, h egyik sem kepviseli vitathatatlanul a harci szimulacio csucsat, de szvsz ertheto ha pont a BG kapcsan vkinek fajo pont lehet a TB system.
#367 pont ugyanolyan butasag mint azon rugozni h a DOS1 mekkora truvaj mikor nem ismered a masik oldalt. Mellesleg a szinek, a grafika, a setting talan tulsagosan is DOS-t idezo es valoban nem szerencses (fejlesztokent: mert arra fog asszocialni sok ember es nem a BGre amire amugy szeretned). Persze sztem mindenki erti ettol fuggetlen h a Lariantol nem varhato el, h egy (nekik) uj IPert dobja a sajat engine-jet es stilusat amit raadasul evek ota csiszolgat es amugy semmi baj vele.
#374 "Mint aki még sosem játszott normális szerepjátékkal, úgy követelitek az IP szörnyszülött RT szarságát." Ja, csak asztalnal mikor 9ik szintukent visszamesz arra a goblin tanyara ahol 2ik szinten keshegyre meno csatat vivtal es az egesz parti taktikazott es a 8 koros csata lement irl masfel ora alatt azt a meselo jo esellyel ugy rendezi le most, h 'dobj tamadot, oke, sebzes, oke, legyaktad ezt is', stb. A p&p es a valodi jatekos, meselo legnagyobb (soha be nem hozhato) elonye a mertektelen szabadsag es alkalmazkodas a szituaciohoz. Ezt nyilvan nem lehet gepen visszahozni es le kell tenni vmi mellett a lantot ami lasd fentebb, nem mindenkinek lesz osztatlan siker.
#378 "Nekem is lement a DOS, tetszett is, de nem a harcai emlékezetesek belőle, hanem a Larian idiotizmusa, ahogy viccet csinál a fanatasy RPG-kből. Lássuk be: elég gáz, hogy ez maradt meg belőle..." Dumaltuk ezt mar, en eluntam kb a DOS1et jatek 2/3adanal es nekem az maradt meg h allandoan azzal nehezitgettek egy csatat, h direkt allando (kornyezeti) effekteket raktak be ami ofc csak rank hatott, h egy kuldinek egy fajta megoldasa volt, amire a keszitok gondoltak de amugy tok logikus masfajta megkozelitesek meg nem mert csak. en spec ezt is eluntam es egy ido utan mar a fene veszodott a kiserletezessel. Itt ebbol a rovid videobol hala nem ezt lattam, hanem epp ellenkezojet. ha ezt kovetkezetesen vegig is viszik az egesz jatekon akkor en boldog leszek nagyon. egyszersmind az olyanok mint a konstans grease a foldon vagy a "veletlen" az enemy laba elott elhagyott robbano hordo (ugyanakkora barmosag imho mint BGben a hordok aljan levo arany), a 20 centis pocsojabol nemi tuz hatasara keletkezo kodfelho, a fagyaszthato, elektromossa teheto kiomlott ver ami picit aggaszt. (mindegyik igaz, igen de megis mennyi verben kell allni ahhoz h egy jegvarazs hatasara belefagyjon az ember vagy extran megrazza az aram felteve h nem mezitlab van? csak mert DOS1-2ben ezzel lehetett / (magasabb nehezsegen) kellett operalni csatakban.)
"a Baldur's Gate 3 cselekménye száz évvel a korábbi epizódok eseményei után játszódik, a történtek nem múltak el nyomtalanul, sokan emlékeznek még Bhaal fattyainak testvérharcára, a hősökre és a gazfickókra."
Egyetértek. Nevetséges, hogy egy RPG-nél, ahol a setting, a karakterek és történet definiálja, hogy a játék milyen ott most egyesek 6 db kép és 1 óra videó után benyögik, hogy ez nem FR és nem BG.
Ez olyan, mintha valaki azt mondanám, hogy az X-WING and nem SW játék vagy a Fallen Order, mert nem olyan a rendszere, mint a KoTOR-nak volt.
"nem a harcai emlékezetesek belőle, hanem a Larian idiotizmusa, ahogy viccet csinál a fanatasy RPG-kből"
Na én pontosan ettől félek. Mert a BG az nem a térdcsapkodó poénokról volt ismert. Persze, sokan jönnek Minsc-kel meg Boo-val, de ez kb 1 perc egy 50+ órás játékból. A Larian stílusa az, hogy a szokásos fantasy témákat keveri a Larianos vicceskedéssel és könnyedséggel. Egyfolytában. Ezt nem szeretném viszontlátni a BG-ben. Én ettől félek, a harcrendszer nem érdekel. A kedvenc RPG-im, a Planescape Torment és az Arcanum (+ Fallout 1) mind botrányosan szar harcrendszerrel rendelkeznek, mégis ők a legjobbak. RPG-nél a sztori, a setting, a writing (nem tudom magyarul leírni ennek a megfelelőjét) a legfontosabb. Ettől fogom úgy érezni, hogy ott vagyok annak az utcának a közepén a játékban és nekem ez számít igazán.
Tegyük hozzá, hogy egyedül a Larian jelezte évek óta a Hasbro felé (a DOS 1. része után), hogy megcsinálná a BG3-at. A Hasbro nemet mondott. Aztán jött a DOS 1 sikere, majd a DOS 2. bejelentése és első gameplay reveal, és ekkor hívta fel Winklét a Stewart a DnD-től, hogy akkor mit is csinálnátok pontosan? Felvázolta, és aztán elvitte a terveket a Hasbro elé, azok rábólintottak, hogy tiétek a projekt, pont ez kell nekünk, és látva a DOS1-2, meg is tudjátok vszínűleg csinálni! A DOS 2 megjelenése előtt már elkezdték a BG3 előkészítését, és kétségtelen, hogy a játékmenet nagy része ismerős lesz, de pont ezért választották őket.
Hogy ez nem fog tetszeni az öreg és az elveikhez konokul ragaszkodó egykori játékosoknak? Persze, hogy nem, de valószínűleg számolnak is ezzel. Sőt, meg merem kockáztatni, hogy valószínűleg 2020-ban már ők a célcsoport, szívesen látják a visszajelzéseiket és a pénzüket, de a BG3 már egy újkori rpg lesz, új megoldásokkal.
Hogy miért kérte fel a Hasbro/WotC mégis a Lariant? Sosem fogjuk megtudni a valódi okot, a PR gépezet nem fogja megmondani. Vagy direkt azt akarta látni viszont a jelenlegi jogtulajdonos, amit a DOS1-2-ben látott, csak BG3 köntösben, vagy egyszerűen nem volt másik kompetens stúdió, aki elvállalta volna. Az Obisidian nem önálló többé és el vannak havazva, Fargóék a Wastelands 3-at hegesztik, stb.
A Hasbro jelenleg 7 projektet fejleszt a következő 5 évre, folyamatosan jönnek majd az új DnD 5e-t használó játékok, talán a régi játékosok is találnak maguknak szórakoztatót köztük.
Egyébként meg most kell jelezni minden fronton a fejlesztőknek, még hátha van idő belerakni változtatni. Alapjaiban nem fogják, nyilván, de apróságokat hátha. Nagyon félkésznek tűnt tegnap a dolog és még idén csak az EA kezdődik, hol van még a vége...
"Ez tuti DOS3-nak indult, és fèlúton lett BG3-nak nevezve." "De egyelőre ez egy DOS3 BG3-nek nevezve."
Ezt kinyilatkoztatásnak hívják, nem véleménynyilvánításnak. Pláne, ha utána saját magából csinál bolondot, hisz amivel össze szeretné hasonlítani, az nem úgy van.
De valóban, volt itt már véleménynyilvánítás is, pl.: "Klasszikus felállás...ne buzuljunk meg ilyenek. Nálam talán ez a váz. Egyébként lepjenek meg." Ez a homofób gyöngyszem, majd utána egy sorral a "lepjenek meg" - már csak egy hátulról kellett volna a végére, igazán megmosolyogtató volt. És tök felesleges, de biztos nagyon ki akarta magából a szerző adni. (Nagyon haragszik valaki azokra az opcionális tartalmakra, amikkel nem is kerülsz kapcsolatba, ha nem akarsz.)
Bár a legtöbb véleménynyilvánítás ezt tartalmazta: "Miért hívják BG-nek?" Teljesen jogos, és ha már itt tartunk, a sztori végét is lelőhetnék a legelső reveal alkalmával, és akkor nem is kellene játszani vele. Bár nekem mintha úgy rémlene, mesélt a háttérben, hogy hol játszódott az intró, stb... Lehet, csak képzelődtem. Lényeg, hogy mostazonnalmindentidevele.
"A BG a harcrendszere miatt is remek volt... felejthetetlen csaták voltak benne." Ki miért játszik egy játékkal. BG végigjátszás mikor? :-D
Egyetértek, például amikor megjelentek akkoriban jött ki a Fallout 1-2 is, bár nagyon tetszett a világa, de akkoriban nem tudtam végig vinni őket. Egyszerűen nem volt hozzá elég türelmem akkoriban, ellenben a Baldur's gate és Icewind dale sorozatokat imádtam, egyszerűen sokkal gördülékenyebb a játékmenet, pedig ugyanúgy körökre osztott a játékrendszere.
Valaki az egyik rendszert szereti, valaki a másikat, nem is lenne ebből probléma, de egy számozott játék 3 részéről beszélünk aminek a alap rendszerét változtatják meg, nyilván ez sokaknak nem fog tetszeni. Én tényleg abba reménykedek, hogy válaszhatóvá teszik, lenne vele munka, de mindenki megnyugodna és több is lenne a bevétel.
Eltér a véleményed = közellenség vagy. Nem értik néhányan, hogy az ős Forgotten Realms-es arcok BG 3-at várnak és nem DOS 3-at.
Nekem is lement a DOS, tetszett is, de nem a harcai emlékezetesek belőle, hanem a Larian idiotizmusa, ahogy viccet csinál a fanatasy RPG-kből. Lássuk be: elég gáz, hogy ez maradt meg belőle...
Amúgy a BG 2-t nem is olyan régen toltam csak végig, szóval még az a vád sem érhet, hogy "mert ott és akkor"... a BG1 pörgött megjelenés körül a 2. rész jóval később és kiváló élmény volt.
Jajj ne sérüljön a kis lelked, mert valakinek tetszik, amit látott. :D Sajnálom, de nekem, és elég sokaknak sikerült túllépni 1998-on és egy új játékkal akarunk játszani 2020-ban, és nem csak a nosztalgiafaktort.
Jajj ne sérüljön a kis lelked, mert valakinek nem tetszik, amit látott :D Sajnálom, de nekem, és elég sokaknak a BG-k harcrendszere is hozzájárult ahhoz, hogy szeressük :)
Én figyelem majd, de jelenleg ebből nem lesz vásárlás. Irtam twitteren, fb-n ahol lehet, mint sokan a RTwP rendszer miatt, talán veszik a lapot. De egyelőre ez egy DOS3 BG3-nek nevezve. A harcrendszer miatt DOS-t is kukáztam, pedig erőltettem (25 órát kb), de mikor már a telefonom nyomkodom az unalomtól, mert a 4db goblin még mindig lép.... Hagyjuk. Ez igy nem nyert.
Nekem a TOEE azért nem tetszett, mert lényegében egy számomra kevéssé ismert világ (Greyhawk) egy dungeon crawl modulját dolgozta fel az egész játék. Másfél városkát leszámítva lényegében az egész egy nagy dungeon volt, nagy történet nem volt mellé. Ez elmegy egy asztal mellett, sőt, oda általában ilyen kell, de a BG után, ahol grandiózus sztorikhoz szoktunk hozzá, azután nekem kevés volt.
A harcrendszere viszont nagyon rendben volt szerintem. Lassú volt, persze, de nagyon jó.
Érdekes volt ez a bemutató videó, bátornak kellett lenni, hogy ezt így bemutassák. Anno én rengeteget játszottam a IWD-el és BG1-2 vel, kicsit furcsa, hogy nem valós idejű körökre osztott lesz ezek után, de a DOS1-2 sem volt rossz, szóval személy szerint annyira nem zavar, de egész biztos vagyok benne, hogy ez a döntés rengeteg játékosnál érvágás. De aztán kitudja lehet úgy mint a Poe 2 nél itt is válaszható lesz a játék elején melyik harcrendszert szeretnéd. Ha eddig nem gondoltak rá, most egész biztos fontolóra veszik, elég sokan támadhatják őket ez miatt
Ami aggasztó számomra az a történet vezetés. Miért is nevezzük ezt a játékot Baldur's gate-nek? Remélem a történet szerves részét képezi majd a Bhaal gyermek, mert ha csak ilyen említés szerűen lesz jelen a világba, hogy jah volt ilyen is 100 éve, akkor az egész számomra annyit sem fog érni mint egy dingó kutya vese. Mármint persze biztos jó története lesz és kiváló RPG lesz ebbe egész biztos vagyok, de ha nincs köze a az előzőekhez akkor nevezhették volna pl. kard partnak vagy valami, amiben easter egg-ként szerepelne a BG1-2 története. Esetleg ha a brand miatt akarják erőltetni a Baldur's gate nevet akkor ne számozott legyen, hanem tegyék a végéhez, hogy pl. utóhatás, de ebben az esetben is a történet szerves részét kellene, hogy képezze milyen hatást gyakorolt a területre az előzmények eseménye.
Egyenlőre figyelemmel kísérem a programot, valószínű meg is veszem majd, de biztos nem lesz azonnali vétel.
Lehet jobb döntés lett volna ha az Obsidian kapja meg a címet, ha jól tudom jó pár tag onnan segédkezett is a BG-2 ben, de legalább is a IWD-hez tuti volt közük így a lore-hoz jobban tudtak volna nyúlni. Ráadásul a Poe 2 miatt nekik már ki is van dolgozva mindkét harcrendszer. Utoljára szerkesztette: Hogthar, 2020.02.28. 09:22:05
Tényleg jó rendszer volt, a harcok közben én letettem a játékot a tálcára, mert addig is ment a kör, annyira lassú volt benne a harc... Ez minden csak nem jó..
Az sem mindegy hogy tálalták, ott volt a Temple of elemental evil ami nekem akkoriban nagyon tetszett, de ott is a cselekményválasztó panel ...argh, na az nekem spec. nagyon nem jött be. Itt is kíváncsi vagyok hogy mennyire lehet áthídalni a 'jelentéktelen' harcokat TB módszerrel, a nagy csatákhoz nyilván jó.
Hát én még emlékszem, amikor a BG kijött és kb az összes hardcore AD&D nerd ismerősöm prüszkölt tőle, mert a régi SSI játékokkal szemben ez RTwP volt és az mennyire kazuár már. Egyébként a BG is csak azért nem lett turn based mert akkoriban mindenki, főleg az Interplay vezetői azt mondták, hogy a mai gyerekeknek mind ADHD-jük van és ha nem valós idejű a harc, akkor senki se fogja megvenni a játékot.
Engem a turn based nem zavar, amióta van TB mode a POE2-höz, azóta háromszor végigvittem már kb. A DOS1-2-t egyszer se tudtam, pedig, annyit, de annyit próbáltam. Ennek semmi köze a turn based dologhoz és sokkal több köze a borzalmas Larian writinghoz. Ez az egyetlen dolog, amiatt aggódok jelenleg a BG3 kapcsán.
Én spec. imádom a körökre osztott játékstílust, nekem egész biztos tetszeni fog ez a része, de igen, bár a Baldurs Gate-ben a szabályrendszer számolta a köröket, és körönkét megállt a játék ha akartad, de én sem használtam pedig ahogy írtam szeretem. ..és sztem még ha körönként meg is állította a játék akkor sem volt egy lépésszámos és/vagy pontokon alapuló TB játék.
Annak azért örüljünk, hogy jön a Divinity Original Sin 3, elvégre jó játékok a Divinity-k, csak itt eléggé offtopic
Real-time harcrendszer volt benne, amit leállíthattál. Ennek nagy előnye, hogy egy kicsit is jobb szinten a LVL senki mobon átgázoltál, nem húzta az időt, a komplexebb harcoknál meg az első mp-től átgondolt parancsokat osztogathattál. Ez a BG szerves része.
Jo, oke, felfogtuk h te lehidaltal a DOS1tol de ugy h irtad korabban h nem probaltad a BG semelyik reszet annyi menjen mar at, h ebben a topicban jo esellyel kisebbsegben vagy es az elodokben pont nem korokre osztott volt a harc. Ennek megvan ugyanugy az elonye mint a hatranya is es hat van akinek ez (jogosan) nem tetszhet. (kulon jot mosolyogtam ezek utan a "minden mas rpg-ben disz volt a csata" reszen :D )
#352 szivembol szoltal. lesz ebben boven potencial (mar csak a DOS1-2bol es az itt latott tobb uton megkozeliteses dologbol kiindulva) de ennyibol meg nem volt lathato szo szerint semmi amitol ertheto lenne, h ezt miert BG3nak es nem 'random DnD uj IPnek' kellett elnevezni. (a nyilanvalo marketingen tul). Erosen oda kell meg tenniuk magukat a fiuknak, h ebbol valoban valodi "folytatas" legyen es emiatt kicsit korainak erzem ezt az Early Access-es temat. (Persze ha elfogyott a zseton a fejlesztesre ...)
PS: imho a parbeszedrendszer igy sztem kifejezetten szarul nez ki. Utoljára szerkesztette: Andule, 2020.02.28. 03:16:19
Simán benne van, hogy DOS3-nak készült, azt közbe a wotc megkereste őket, hogy lenne-e kedvetek egy BG3-hoz?
Egyenlőre szerintem a kezelőfelület placeholder és ezért érződhet, hogy ez egy Divinity játék, de ez biztos változni fog majd.
Egyébként én is kíváncsi lettem volna egy real-time rendszerre, hisz olyat még nem csinált a Larian, de így a szabályrendszert egyszerűbben át tudják ültetni a játékba.
Unalom? Életemben nem áttam még ennyire jó harcszerszerű RPG-t. Konkrétan az első RPG a DOS, ahol van értelme annak, amit csinálok és tényleg ugyanazzal a bandával nekifutva két harcnak kikaptam, ha hülye vagyok. Minden más RPG-ben kb. dísz volt a csata...
Az még talán a legkevesebb hogy TBS, na nem mintha nem lenne szar, de hogy 0 BG feelingje van és kb mindent amit tudtak felhasználtak a DOS-ból szerintem nagyon gáz.
Ez tuti DOS3-nak indult, és fèlúton lett BG3-nak nevezve. Megint ez a turn based unalom, mint a DOS. Az előzetes jó volt, de ez mitől Baldur’s Gate 3? Ennek adhattak volna bármilyen FR címet. Eddig csalódás.
Ne kapjal agyfaszt, art a szepsegednek. Nem mondtam, hogy nem BG/FR, csak azt, hogy a demozott/latott masfel-ket ora nem utal ra (leszamitva az elso 5 perces karaktergeneralast es az introt). Kesobb nyilvan kinyilik a vilag, de jelenleg a harcon kivul nem sokat latsz. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2020.02.27. 22:19:02
Divinity Original BG 3 :) Legalábbis, ami a játékmechanikát illeti. Minden a writingon és a storyn múlik innentől. Nem bánom, ha a játék technikailag DOS egy az egyben, ha a hangulata hozza a régit.
így nézve érdekel a játék, de ja, ha nem tudnám hogy mit nézek, nem gondolnám hogy azt nézem.
ugy fest az xcombol is nyultak :D (90%, miss, 90%, miss)
Ahogy nézem az egészet, úgy érzem egyre inkább hogy ez mekkora megerőszakolása az egész BG-nek.
Hát, meglátjuk mi lesz.
Nekem nincs nagy elvárásom, a BG-t imádtam, de azért a története nem volt akkora magas irodalom, mi tagadás. Hegylakó találkozik Forgotten Reamls-szel, azt' kb ennyi. Viszont működött. Ami történetnél is fontosabb: eltalálták a világot, valóban úgy éreztem játék közben pl. Athkatla utcáin, mint amikor a világleírást lapozgattam otthon (lapozgatás alatt természetesen az illegálba leszedett pdf-nézegetést értem, akkoriban ennek is örültünk és ez is sokkal jobb volt, mint a zugfénymásolással teli 90-es évek eleje-közepe). Ha ezt nem basszák el ezek a belga hippik, akkor minden rendben lesz.
Ha elbasszák, akkor is megveszem, de ti fogtok itt utálni a fórumon a legjobban, mert idejövök majd jobb híján pampogni.
A sztori nem lesz rossz szerintem, sőt még a mellékküldetések sem a Lariant ismerve, de mivel nagy a hype körülötte azért vannak fenntartásaim. :) Én a képekről még nem ítélek, mert ezek kb. semmi kategória. Majd meglátjuk, hogy a világ, a környezet és ezek hangulata milyen lesz és csak utána formálok véleményt. A szabályrendszer a D&D 5. kiadása, nagy meglepetés nem lehet, hacsak nem szablyák át teljesen. :)
Mar egy kozepes szinvonalu, logikai hulyesegektol mentes, de a vilaghoz hu sztorival en beerem :)
Nekem nem witcher "majmolas" ugrott be a kepekrol, hanem hirtelen egy dragon age/Divinity hibrid, amelynek en speciel nagyon orulnek egy igazi, szabalyhu dnd kontosben.
Elvileg a Descent Into Avernus (úgy tudom ezt veszik alapul) modul írója is besegít nekik. A játék hosszúságával nem lesz gond szerintem, a történet minőségében már nem vagyok biztos. Úgy érzem rohadt magasak az elvárások ezzel szemben és kérdés, hogy meg tudják-e ugrani. Utoljára szerkesztette: fluency, 2020.02.27. 20:36:09
Egész jól néz ki. Remélem a writingot nem basszák el, a Larian nagy gyengéje, hogy a játékaik olyan félkomoly izék végig. Nem tudom elmagyarázni milyen, meg kell nézni a Sven Vincke fejét és olyan. Aki játszott DOS-szal,az tudja. Na, az a feeling remélem nem lesz áttolva a BG3-ba. Ha sikerül a hangulat, a writing eltalálása, akkor nem lesz itt a baj. A körökre osztott harc meg külön bónusz.
ja igen, a hosszú sztori az kimaradt, az is kell. Nyilván nevetséges is lenne ha rövid lenne. Nálam hasonlóan ütött a játék, bár én a BG1 után kezdtem megszerezni első kiadásokat, aztán egyszer elballagtam a Silverland-be hogy eladom a gyűjteményt (anyagilag megbillentem ilyesmi), szerencsére csak darabonként vették volna, én meg úgy nem adtam. Azóta is megvan. :) ...voltak benne botlások igen. szóval igen, legyen hosszú is...jó hosszú.Nagyon sokat ki lehet belőle hozni mert rendesen elment mellette a vonat, viszont így nyugodtan lehet ötleteket venni.
Egyáltalán nem a 20 éves grafikát vártam, de nem egy DOS feelinget, ennyi. Nekem pedig, ha ránézek a képekre teljesen ez jut eszembe, de persze megvárom és én is megnézem a trailert, de nem hiszem, hogy addigra egy teljesen más game lesz belőle. : D
Az eredeti grafikát és az ehhez társuló hangulatot nemigen fogod visszakapni. Már nem használják az Infinity Engine-t. A Larian, ha jól tudom saját motort használ. Be kell érned ezzel a grafikával. A Pillars of Eternity az Unity Engine-t használja, talán az közelebb áll az Infinity Engine-hez, mint a Larian féle. Nemsokára többet tudunk majd meg a játékról, majd utána ítéld el szerintem. :) Utoljára szerkesztette: fluency, 2020.02.27. 20:14:14
Egyáltalán nem állítom, hogy az összes könyv olyan hú de szuper lenne, sőt.. egyáltalán még csak közelében sincs egy Salvatore könyv sem, mondjuk Eriksonhoz, de nekem még így is valahogy meghatározó élmény volt Drizzt története, arról nem is beszélve, hogy mikor jó 20+ éve leültem és végigtoltam a BG második részét, hatalmas élmény volt találkozni velük, még ha csak rövid időre is, de úgy maga az egész világ és annak bemutatása annyira elkapott, mondjuk nyilvánvaló, h ha az ember nem olvasta őket meg annyira nem érdekli az egész Forgotten Realms, akkor csak egy a jó RPG gamek közül, de nekem valahogy sokkal több volt, épp ezért is vártam már azóta hogy lesz harmadik rész, mikor kb 1x éve volt róla pletyka, de még akkor is reménykedtem, amikor 7-8 éve visszatért a Black Isle, persze nem lett belőle semmi, mert az eredeti tagok teljesen elhatárolódtak tőle. Aztán amikor jöttek a pletykák, hogy tényleg lesz BG3 és vagy az Obsidian vagy a Larian készíti, már örültem, mert tudtam, hogy ők azért tudják hogy kell RPG-t csinálni, de most csak az látom, hogy teljesen leszarták azt ami az eredeti 2 rész volt és ráerőltették a DOS rendszert, grafikát, mechanikát és úgy kb mindent. Én valami olyasmit vártam, mint a POE vagy a Pathfinder, aminek most jön a folytatása (Pathfinder 2) Nyilván ennél kicsit szebb grafikával meg fasza és hosszú sztorival, meg rengeteg legendás Forgotten Realms karakterrel stb.
Elfilóztam hogy én mit várnék egy új Baldurs Gate résztől, fingom sincs mi lesz, nem olvastam semmit, de nyilván megveszem, ahogy egy könyvet is. Szal egyértelmű lenne azt mondani hogy szabályrendszert és hangulatot. A szabályrendszert nem is lehet megbontani max verzióra. tehát szabályrendszer, ismerős helyszínek, remek zene, táborozás (mint Dragon Age+Realm of Arcania), sok nyilt természeti terep+ településen viszont sok élet. mai grafika de legyen qva részletes kidolgozottságban.Klasszikus felállás...ne buzuljunk meg ilyenek. Nálam talán ez a váz. Egyébként lepjenek meg. Egyébként Ainz ha végigrágtad a könyveit, akkor talán te is toleranciával állsz a világhoz, mert a könyekhez aztán kellett, volt meghatározó, de nagyon gyenge is.
Mindezt pár screenshot alapján... Hallod, te nem vagy semmi... Egy szót sem ismerni a történetről, de te 5 kép alapján tökéletesen érzed, hogy ez nem FR...
Egy szóval sem beszéltem egyik NWN részről sem, nekem személy szerint az soha nem is tetszett, de még az Icewind Dale 1-2 sem, bár azokat legalább végig is toltam. Demon Stone volt ami tetszett meg a BG 1-2. Én a Salvatore és társai könyveken nőttem fel plusz a BG 1-2 és társain, amiből nyilván a második rész lett a legjobb. És egyáltalán nem érzem azt, hogy ennek a BG3-nak nevezett valaminek köze lenne egyikhez is. Az már csak halkan teszem hozzá, hogy ha soha nem létezett volna a DOS, akkor se lennék megelégedve ezzel a valamivel. Ha BG3, akkor én valami Pillars of Eternity valamit vártam, persze szebb grafikával, jobb történettel etc, de itt egyiket sem látom és nem hiszem hogy ez változni fog a videó hivatalos bemutatója után.
DOS EE-t most tolom és kurvára nem mondanám meg a képek alapján, hogy akkor ez most mi. Egy új RPG. Ennyi. Az NWN1-2-őt elég sokáig toltam, szóval azt mondani, hogy a FR-t nem ismerem vicces lenne.
Továbbra sem adtál semmi érvet csak toporzékolsz...
Nem is teljesen a 20 éves hangulatot várom el tőle, de ha megnézem ezeket a képeket, egyáltalán nem jut róla eszembe hogy ez Baldur's Gate. Szerintem ha egy BG játékosnak, aki ismeri a DOS-t is megmutatnák őket, és megkérdeznék, hogy mi lehet a képen, akkor rögtön rávágja hogy DOS 3. Semmi sem tetszik benne, sem a kezelőfelület, sem az hogy tbs lesz, sem az hogy félig a Witcher 3-at próbálják majmolni ezzel a W3-as színekkel. Konkrétan az egyik képre ránézve rögtön az Emhyr ugrott be, csak fiatalabb verzióban. És ezek csak az alap problémák vele. Fasza lesz a game nem kétlek, még a grafikája is simán tetszik majd a legtöbb embernek, csak ez nem Baldur's Gate.
Kár elvárni hogy hozzon egy kb 20 évvel ezelőtti hangulatot. Nekem is jobban tetszett volna ha a grafikája a régiekhez hasonlít Utoljára szerkesztette: Anonymusxx, 2020.02.27. 17:00:54
Esti bejelentést lehet érdemes megvárni, hátha olyan látsz... Ha nem, akkor marad a Dragonspear, meg a régi (felújított) eredeti klasszikusok, esetleg 10-15 évnyi újabb várakozás - bár a WotC és a Hasbro most ömlesztve nyomja majd a DnD-re épülő projekteket a következő 5 évben, kezdve a BG3-mal.
Én is játszottam már nem egy FR-es játékkal és rengeteg könyvet is olvastam, de ezek a képek nekem egyáltalán nem azt mutatják, hogy ennek 1% köze is lenne a Forgotten Realmshoz. Persze fasza meg minden + akik szerették a DOS-t azok biztos elcsöppentek, de ez nem Baldur's Gate és nem Forgotten Realms.