Oksa, Psycho, ez egy sokkal bõvebb téma, amit itt nem is érdemes megbeszélni. Fõleg, hogy nem is olyan egyszerû. Innentõl részemrõl nem kérek új lapot, passzoltam.
Hagyjuk szerintem ezt a veszekedést mert még elég keveset tudunk a játékról szóval semmi értelme.Morden,amúgy a warez témáról csak annyit mondanák hogy én csak olyanokat tõltök le ami tényleg jó játék és nekem tetszik,nem szoktam minden szart letölteni,persze az miatt is van hogy csigan netem van és nincs idõm mindent letölteni
"De nem hiszem el, hogy nem látod be a különbséget egy igenis jó, akár kulttá váló játék és egy olyasmi között, ami prezentál valami húdefasza grafikát, és 10 óra semmilyen játékidõt."
Bárcsak érteném is hogy milyen különbségekrõl beszélsz, de még csak nem is sejtem mikre gondolsz. Amúgy a Far Cry is idõközben kult játékká vált sokak számára. Nem egyedül vagyok azzal a véleményemmel, hogy minden tekintetben veri a rivális Doom 3-at. De ezek már csak ízlésbeli dolgok, neked a D3, nekem a FC.
"nem az zavar, hogy ha jó a grafikája egy játéknak, hanem ha ezen kívül semmi mást nem tud nyújtani."
Hacsak nem vagy mazochista, akkor hagyod a francba az olyan játékokat... Most mit lehet még ezen tovább ragozni?
Te most nem tudom kirõl beszélsz, Psyho, de warezolós alapon persze minden kurva jó, hiszen ezen szisztéma alapján nincsen szar játék, max az, amit letörlök egybõl. Én pont errõl beszéltem, hogy nem olyan játékokat kéne kiadni, amiket 10 óra alatt emgunsz a francba, és utána max profogó lenne a kis csinos polcodon.
tehen_m: Bõven van alapom rá, mert ez tendenciális dolog. Nem azt mondtam, hogy nem lephet meg a Crysis, és nem okozhat meglepetést, de BÕVEN VAN ALAPOM RÁ, hogy úgy gondoljam, nem fog. Te pedig itt ne senkizzél, kiscsillag. Nem áll jól. Ilyen stílussal takarodj a késdobálóba.
Indigo: Persze, hogy nem lett jobb a játék. Nem is ezt firtattam. De nem hiszem el, hogy nem látod be a különbséget egy igenis jó, akár kulttá váló játék és egy olyasmi között, ami prezentál valami húdefasza grafikát, és 10 óra semmilyen játékidõt. Az egyik legelsõ kommentemben már leírtam: nem az zavar, hogy ha jó a grafikája egy játéknak, hanem ha ezen kívül semmi mást nem tud nyújtani.
jaaa és sokakat lehet hogy ezzel felbosszantok de én warezelni fogom mert nem fogok tízezreket költeni egy olyan játékra amit lehet hogy 10 óra alatt kijátszok,azt a sok értékes pénzt inkább akkor már a gépemre költök,ja és ne dumáljanak nekem a dúsgazdag,anyuci kedvence gyerekek.
Amúgy én most már azt mondom hogy nagyon is jó játék lesz ez a Crysis,azt hogy az én gépemen nem fog menni az már magánügy.Remélem nem egy újabb vitát fogok kirobbantani
Morden23 vagy ki a faszom vagy,te olvastad a hl2 történetét vagy játszottál vele?????? mert ha nem akkor ne ugass hogy ilyen meg olyan szar.ja és a doomnak sincs rossz története,azt hogy a játék közepe után már elég monoton az még nem azt jelenti hogy szar. üdv:Psyho
És 90%ban ugyan azon a folyosó/teremen kellett menni.
"100 ember most nem a pálmafákon, hanem a játék grafikáján dolgozi" nem csak azon ....
"Ha meg már itt tartunk, akkor a te szerencsétlen Crysis-védelmezésed is csak feltételezésre alapul." Nekem van alapom a képekbõl, egypár crytekes emberke írásíiból kiindulva.
Te viszon alaptalanul fikázol. Bocs nem alaptalanul: pl.: HL2, D3 farcry ilyenekbõl kiindulva neked nem tetszik akkor ez is szar lesz alapon.
"és szerintem bõven van alapom rá" nem nincsen! Te egy kis senki vagy NULLA,fröcsögõ véleménnyel!
Indigo: Nem a két játékot összehasonlítani, mint BG&E, hanem a két játékot, mint elkésztült, játékélménnyel rendelkezõ, egyedi programot.
A pixcelfigurákkal nem fogunk egyetérteni, de mindegy, hagyjuk.
És nem azt mondtam, hogy poklot akarok dzsungel helyett. Azt mondtam, hogy még a DOOM3 béna jeleneteit/helyszíneit is több idõ volt kitalálni, majd megformálni, mint a FarCry-ét, pl. Ezen mi az ostobaság?
A warezolás meg nem konkrétan neked szólt, nem is kell vitázni róla. Majd magára ismer, aki magára ismer.
tehen_m: Ebbõl, amit ide be sikerült CTRL-V-znem, az incrysis.com-ról származik, mint már mondottam volt. Legegyszerûbb, ha megnézed magad, hadd ne copy&paste-oljam be a teljes site-ot. És ne gyere már nekem a pálmafákkal, te suta, figyelmetlen ember, mert semmi köze a fenn taglalt témához. Amúgy valóban igazad van. Az a 100 ember most nem a pálmafákon, hanem a játék grafikáján dolgozik. Abban a pálmafa is, a tenger is, a tank is benne van.
Nekem nem attól sztori, ezt megint az ujjadból szoptad. Elõbb leírtam PONTOSAN, hogy értettem.
Ha meg már itt tartunk, akkor a te szerencsétlen Crysis-védelmezésed is csak feltételezésre alapul.
És akkor csak a te kedvedért összefoglalom a mondanivalómat:
A mai tendencia az, hogy az emberek megelégednek a sekélyes sztorikkal és ócska játékmenettel, ha a grafika formabontó és csillivilli. ÉS AZ ESETEK TÚLNYOMÓ TÖBBSÉGÉBEN az ímmel-ámmal, de semmiképpen nem odafigyeléssel összedobott sztori csak egy alibi, hogy mégse egy single-playeres CSÉ-t, vagy szó szerint egy techdemo-t dobjunk ki. ÉS NEKEM NAGYON ÚGY TÛNIK, HOGY EZ A CRYSIS EBBE A KATEGÓRIÁBA ESIK. Ha már elolvasod ezt a pongyolán megfogalmazott sztoriösszefoglalót, gyakorlatilag minden pontja megfeleltethetõ a Far Cry-nak: Amcsi suuperügynök jön. Helyi emberkék mészárlása (ott zsoldosok, itt koreaiak). Jön a nagy, gonosz enemy (ott mutáns gaggyulatok, itt majd ufók), ami ellen "össze lehet fogni", de legalábbis szabadon lõdözni.
Ebbõl nekem az jön le (és szerintem bõven van alapom rá), hogy ez a játék is olyan lesz, hogy a grafikának kell feledtetnie az egyéb hiányosságokat, és a sziget kidolgozottságától meg az ûrhajó 600.000.000 pixcelbõl való állásától kellene majd kerek szemekkel végigjátszanom, nem pedig az érdekes, izgalmas sztori, esetleg a cselekmény miatt.
Ebbõl nem derült ki több infó mint a képekbõl !!! Sõtt ez szinte semmi. (Ilyen nagyvonalakban bármelyik játékot le lehet írni és semmi nem derül ki.)
Elõzõekben hasonlítgattad más játékokhoz és azokból vontál le következtetéseket, hogy ennek milyennek kell lennie... LOL A farcry meg már régen ki lett tárgyalva.(nem vagy képes ezt felfogni) Az a 100fõ aki a farcry óta dolgozik rajta nem csak azon "szórakoznak", hogy minnél szebben nézzen ki a pálmafa. TE te még mindig feltételezések alapján, semilyen tapasztalat alapján fikázol. Ilyen érvvel minek szólalsz meg egyáltalán?
Neked a sztori arról szól hogy ha dzsugeles katonás akkor szar lehet, ha pokolban van akkor meg jó. Eddig terjed az IQ-d.
" mert tipikusan a te fajtád az, aki majd elkezdi nyomatni: "én gyõztem a vitában, nem tudsz már érveket felhozni""
Te jössz a faszságaiddal. Még meg sem jelent a játék és már azelõtt fikázod 0 infóval. NEKED MILYEN ÉRVED VAN??????? Ja tudom ne válaszolj: HL2 szar akkor ez is. Ez a te érved,"következtetésed".
Akkor a te fajtád: fikázom mert az olyan jó, érv az nem kell, majd én kitalálok valamit.
Morden... Te már csak azért vitatkozol hogy vitatkozhassál...
"Remélem van jogom hozzá, hogy ne tetsszen... vagy nálad kell erre engedélyt kérni?"
Állította valaki az ellenkezõjét? Tõlem nem kell engedélyt kérned semmire. SENKI nem állította, hogy nincs jogod a "nemtetszéshez". Sõt, ki is nyilváníthatod a nemtetszésed. Ilyen vita megintcsak nem volt... A warezolás után megint egy olyan dolog, aminek semmi köze semmihez, de valahogy belemagyarázod...
"A pálmafát azt grafikailag kell lemodellezni, ez a programozó dolga (nem mondom, biztos nem semmi meló lehet). Kicsit nem ugyan az, mint KITALÁLNI egy sehol nem létezõ designt egy világnak."
Most ebbõl megint vitát kerekíteni... A Far Cry-nak nem volt szüksége arra, hogy a környezetet kitalálják, mert egy többé-kevésbé VALÓS környezetben játszódik, és ehhez nem kellett kitalálni új pálmafákat meg egyéb növényeket, azokat csak le kellett modellezni! Most mit vártál, nem létezõ pálmafákat? Pokolbéli szörnyek legyenek a katonák? A terepjáró helyett hiper-szuper ûrjárgányt? A Doom 3 egy olyan helyszínen játszódik, ami nem létezik, ezért ki kellett találni szinte mindent! De NEM LEHET ilyen szempontok alapján összehasonlítani a kettõt! NEM LEHET a Doom 3 oldalán elõnyként kidomborítani a fiktív, fantasy világ kidolgozását, ha egyszer a Far Cry valós trópusi szigeteken játszódik! Ez OSTOBASÁG!
"Ergo nincsen ilyen."
Ez nem ténymegállapítás, mivel nem is ismerheted minden részletét a játéknak... Megjelenés környékén majd erre vissza lehet térni, addig az ilyen kijelentéseid csakis alaptalan FIKÁZÁS-nak minõsülnek.
A warezolásról én nem vitáznék veled, ha nem baj. Közel 30 boltan vásárolt játékom van, hadd ne érdekeljen már a warezolás...
"Szubjektív a frászt."
Márpedig szubjektív.
"Ha neked pixelekbõl álló gagyi figurák egyenértékûek (esetleg jobbak) a valós képekkel, emberekkel, akkor hagyjuk."
Persze hogy pixelekbõl állnak, a játék grafikája sem más, csak pixelek halmaza (ha már így nézzük). És nem egyenértékûek a valós képekkel, én arról beszéltem, hogy a filmbejátszások (nálam) nem illeszkednek egy jól megalkotott játékvilágba. Ha filmet akarok nézni, akkor elmegyek moziba, és ott nem kell pixelfigurákat nézegetnem közben...
"Az általad orrba-szájba emlegetett Beyond Good and Evil"
Ha jól emlékszem egyszer említettem itt, és egyszer egy másik topicban. Ez még nem adhat okot az "orrba-szájba" módhatározó használatára...
"a B G&E, ami annyira kidolgozott volt, hogy a zenét külön iratták hozzá, költségeket nem kímélve (Akuda House - Propaganda, stb)."
Crysis is set in the year 2019 when a giant asteroid type object hits an island (in Spratly Island chain) in the South China Sea. (Much of the Island in Crysis is however modeled of the islands of Hawaii).
North Korea, who have become quite a force in the world arrive first onto the island after being informed of an unidentified flying object. After blockading the island they soon discover a large mysterious asteroid. Shortly after, the US also sends in a Delta Force squad to investigate. (You play as Jake Dunn, who is a member of this squad).
Things turn bad quickly though, as there is still intense rivalry between the two nations. While tempers flare and fighting occurs between the North Koreans and Americans, the asteroid opens up revealing a large alien ship. The ship encloses itself inside a large sphere causing a large part of the island to become frozen (including anyone who was unlucky enough to get caught in it's reach) and also causes variances in the weather.
The Alien enemy brings with it some extremely high tech and dangerous weapons - to such an extent that the North Koreans and Americans join forces. At this point, the player must fight their way through a raft of different environments and enemies to save the world.
Parancsolj, tehen_m. Te nem fogod fel, "faszláma", hogy EGYSZERÛEN KÖVETKEZTETÉSEKET VONOK LE? Nem tagadva, hogy így a hangulatos 40 fokban kicsit könnyebben durran el az agyam, remélem megérted, hogy ebbõl a vitából csak azért nem szállok ki (már ami téged illet), mert tipikusan a te fajtád az, aki majd elkezdi nyomatni: "én gyõztem a vitában, nem tudsz már érveket felhozni". Na, azért ekkora tévedésben nem hagyhatlak. Ha tudsz angolul, "te senki faszláma", akkor olvasd a játékod sztoriját, és máskor olvasd végig a kommentemet, ne az elsõ sor után (kb ennyi volatkozott rád, többet nem érdemelsz) kezdj el vonyítani. "Faszláma", pont a kommentemben volt benne, hogy hol a link, ahol a sztori található.
Indigo: Nem játszottam végig. A végét már csak kedves ismerõsöm mutatta meg a savegame-ekbõl. Szar volt. Remélem van jogom hozzá, hogy ne tetsszen... vagy nálad kell erre engedélyt kérni?
A pálmafát azt grafikailag kell lemodellezni, ez a programozó dolga (nem mondom, biztos nem semmi meló lehet). Kicsit nem ugyan az, mint KITALÁLNI egy sehol nem létezõ designt egy világnak. Pálmafát azért találsz a Föld bolygón, nem? Poklot viszont max. Mexikóban, és az sem hasonlít a DOOM-félére. Ettõl függetlenül valóban szar. Ezzel nem vitatkoztam. De még annak is "több sztorija" van, mint pl. a HL2-nek, ami szégyen.
Ha hallottál, akkor nyilván tudod, hogy a szinopszisokhoz még a filmek esetén is hozzá lehet férni. Ettõl függetlenül, ha lenne magának a sztorinak más szerepe, mint hogy kitöltse a lövöldözések közötti (igen szûk) rést, akkor gondolom, kicsit kiépítettebb sztori lenne, összefüggésekkel. Erre állati büszkék szoktak lenni a játékfejlesztõk, ha van ilyen, akkor inkább reklámozzák, mint kussolnak róla (ahogyan a grafikával is ez a helyzet). Ergo nincsen ilyen.
Nem konkrét emberekrõl beszélek, hanem arról a felfogásról, hogy teljesen mindegy, mi jön ki, jó lesz az, hiszen úgysem kell fizetni érte, majd jól letöltöm, nem tetszik, törlöm. Emiatt a nagyszerû felfogás miatt sekélyesedik (többek között) a "játék-kultúra (is). Kit érdekel, 12 egy tucat, lerántom, megnézem, fú bazz, de jó a grafika, végigviszem és törlöm. Semmiféle újrajátszási élmény, semmi. Max. kiírja egy dvd-re, hogy majd a legközelebbi videokártya alatt benchmark-ként futtassa.
Azon nevetsz, amin akarsz.
Szubjektív a frászt. Ha neked pixelekbõl álló gagyi figurák egyenértékûek (esetleg jobbak) a valós képekkel, emberekkel, akkor hagyjuk. Arról nem is beszélve, hogy írtam egy olyat, hogy "persze vannak kivételek". Az általad orrba-szájba emlegetett Beyond Good and Evil is ilyen, de mondhatnám még az Advent Rising-ot.
Amúgy meg mit picsogsz, a kedvenc játékod a B G&E, ami annyira kidolgozott volt, hogy a zenét külön iratták hozzá, költségeket nem kímélve (Akuda House - Propaganda, stb). Hasonlítsd már össze, ember?!
Tipikus... Megint nem mondtál semmit. De csak sorban.
A Far Cry-t nem kellett megvenned, mert volt egy illetõ, aki annyira rendes volt hogy kölcsönadta neked. Nem tetszett, kész. Volt már ilyen máskor is, mindenkivel elõfordul, hogy nem tetszik neki valamilyen játék. De egy árva petákodba nem került, akkor mit sír mégis a szád?? Mellesleg végigjátszottad?
HL2 status quo? Mi van????????
Doom 3-nál megalkottak egy világot, de közben a játék dögunalmas volt. Mellesleg Far Cry-ban is megalkottak egy világot. Nem tûnt fel? Csak ott nem egy acélból készült bázison kellett rohangálni a koromsötétben, jobb esetben is félhomályban, hanem pálmafákkal tele napsütéses trópusi környezetben. Igen, érzem a különbséget. De nem csak a grafikában, hanem minden másban is.
"Crysis sztori, meg poénlelövés. Hallottál már olyanról, hogy silabus, vagy szinopszis?"
Igen, hallottam. És? Most akkor mi van?
A warezolás meg kit érdekel? Hogy jön ide? Ebben a vitában ez sehogy nem illik a képbe...
"legnagyobb hangú, torkát véresre kiabáló seggfejek ezek a warezolós köcsögök"
Amúgy meg elárulhatnád, hogy kirõl beszéltél.
"Amúgy plíííz sírj"
Nincs miért sírjak. Inkább csak nevetek a fröcsögéseiden
"nem érdemes idõt és energiát ölni az ilyen jellegû dolgokba, mert az emberek ugyanúgy skippelik, ha nem az ESC gombbal, akkor csak tudatalatt."
Hmmm... ha az embereket ez nem érdekli, akkor mi értelme lenne ezt erõltetni, idõt és energiát pazarolni rá?
"Miért, ha megszakad engine-videóval, akkor akkor az nem ugyanaz? Fárad a szemed a váltástól, vagy mi a rák?"
Ez szubjektív. Nekem nem ugyanaz, mert ha grafikailag megteremtenek egy hangulatos világot, amibe beleélem magam, mert ugye a játékidõ nagy részét ez elõtt tölti az ember, akkor kizökkent egy filmbevágás, ami teljesen elüt az egésztõl, míg in-game videóbejátszás esetén megmarad a környezet, a hangulat sb. Én legalábbis erõltetett dolognak érzem ezt a filmezést...
De még mindig csak azt látom, hogy néhány screenshot alapján temeted a Crysis-t, nulla információval fikázol és fröcsögsz.
"Nevetséges, de a Doom3-nak volt a legjobb sztorija a hype-mániában szenvedõ FPS-ek között." :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD LOL (mellesleg szeretem a D3mat de a szorija az volt hogy mész elõre és lõsz)
De te még mindig fikázol. De érved még mindig nincsen csak az, hogy biztos szar.
"hogy a legnagyobb hangú, torkát véresre kiabáló seggfejek ezek a warezolós köcsögök," TE egy faszláma senki vagy, NULLA háttérinformációval fröcsögsz!!!
DE erre fálaszolj faszláma: Tudod mi lesz a sztorija?
Egy fenéket. Azért halt ki a stílus, mert idõközben leesett a kiadóknak, hogy nem érdemes idõt és energiát ölni az ilyen jellegû dolgokba, mert az emberek ugyanúgy skippelik, ha nem az ESC gombbal, akkor csak tudatalatt. Én abszolút nem tartom gáznak, ha megszakadnak videókkal a játékok. Miért, ha megszakad engine-videóval, akkor akkor az nem ugyanaz? Fárad a szemed a váltástól, vagy mi a rák?
Nem vettem meg a FarCry-t, hanem kölcsön kaptam. Érdekes módon a multinak semmi, de semmi köze nincsen a single play-módhoz. Nem azt vitattam, hogy nem szép és nem jó a játék, ha a haveroddal kell egymásra lõni, hanem azt mondtam, hogy ócska volt a féligmeddig nem is létezõ történet.
HL2 status quo.
Doom3 valóban dögunalmas volt. Amire reflektálni akartam, hogy ott vették a fáradtságot, hogy designerek tömegét nem kímélve megalkottak egy világot. Grafikailag tuti látványosabb a pálmafák tömege, de remélem érzed a különbséget.
Crysis sztori, meg poénlelövés. Hallottál már olyanról, hogy silabus, vagy szinopszis?
Egy trailert tökéletesen lehet egy játékdemo-hoz hasonlítani. Egy demo is "kivágott jeleneteket" tartalmaz, a demo kiadói azon "scene"-eket fogják összerakni, amik állati izgalmassak, különlegesen szépre/jóra/feelingre sikeredtek. Egy vagy több teljes pálya... és szerinted mi dönti el, hogy melyik pálya/pályák kerülnek bele? Már persze, ha nem egy ilyen rushing-idõhiány, és kiadják, ami elkészült. De egy multimilliós projectnél ez nem lesz gond.
A warezolást meg arra írtam, hogy általában azoknak az embereknek tökmindegy, hogy mi egy játék végeredménye, akik fogják és letöltik, ha nem tetszik meg töröljük, max. internetidõbe került, az meg úgyis be van fizetve, mert kell.
Biztos... Én egyébként el nem tudnám képzelni, hogy pl egy FPS játékot idõközönként megszakítsanak, és bevágjanak valami filmet. Rohadtul kizökkentene a játékból, akkor már inkább az elõre renderelt, saját engine-el készült átvezetõ videók! Még egy mai stratégiai játék enginejével is nagyon igényes elõre renderelt videókat lehet készíteni (lásd PP2)! Még ha gagyik is, így legalább egységes marad a játék, rühelleném ha ide-oda kellene ugrálni a játék és a film közt. Mellesleg mi változna? Semmi! A videójelenetekkel teletûzdelt játék is lehet dögunalmas! És ha jól tudom, akkor azért is lett felejtõs a videókészítés, mert jöttek a gagyibbnál gagyibb videók, amik mellesleg drágák is voltak, és nem érte meg alkalmazni õket. Nem véletlenül halt ki ez a mûfaj...
Ez már nevetséges... Nem is tudom hogy sírjak vagy nevessek rajtad. Ezt a vitát már fárasztónak tartom, de azért erre még reagálok.
Arról nem tehet senki, hogy olyan béna voltál hogy megvetted a Far Cry-t és néhány pálya után már nem tetszett (vagy csak lewarezoltad??). Érdekes módon sok millió embernek tetszett, köztük nekem is, még multiban is játszottam vele.
A Half Life 2-t nem akarom védeni, mert én sem szeretem a se eleje se vége történeteket, de ott voltak elõzmények, és lesznek folytatások, azért maga a játék nagyon is jó volt. (Bár elég gusztustalan fogásnak tartom a kiadó részérõl ezt a fajta epizodikus történetmesélést, de ez már más téma.)
Doom 3? Most ezt komolyan mondod, hogy tetszett neked? Ez érdekes, nem tudok rajtad kiigazodni. A Doom 3 számomra a megtestesült dögunalom volt.
A Crysis-nak nem az egész sztorija áll 16 sorból, eléggé érthetõ módon nem fogják a kedvedért lelõni a teljes történetet minden fordulattal együtt. Technikai vívmányok kapcsán pedig van mivel dicsekedniük, miért ne mondanák el, hogy az övék mennyivel jobb lesz mint másoké...
A demókat meg ne hasonlítsuk már a trailerekhez... Ott nem összevagdosott jeleneteket meg pályákat fogsz kapni, hanem egy vagy több teljes pályát, rendszerint ez a szokás.
"Csak a szörnyû az, hogy a legnagyobb hangú, torkát véresre kiabáló seggfejek ezek a warezolós köcsögök, akik szerint minden kurvára ingyér van, és nagypofával buzdítanak minden kipróbálására. Szóval ez azért necces... nagyon necces."
Ezt nem értem. Hogy jön ez most ide? Kit vádolsz azzal, hogy warezolós köcsög? Válogasd meg a szavaidat! Ez már tényleg nem egyéb, csak ostoba fröcsögés...
Régebben írók, rendezõk, elismert, tanult emberek generálták a játéksztorikat, mert fontos volt az, hogy mit is adunk ki a kezünkbõl.
Hogy példákat írjak...
Wing Commander IV - The Price of Freedom: 6 millió (!!!) dollárból készült a játék '95-96ban, remek szimulátor és lebilincselõ sztori jellemezte, és persze nem kreténkedtek, mert ugye Chris Roberts az nem volt egy egyszerû ember.
Command & Conquer: A stratégiai játékok egyik legnagyobb csúcsa sztori szempontjából. Nem azért, mert annyira eredeti lenne a békefenntartók és high-tech agresszorok harca + a földbe csapódott ûrnövény története, hanem mert részletekbe menõen kidolgozták a világot (pl. tiberium, mert a Tiberis folyó mentén bukkantak elõször rá).
Vagy mondhatnám a közelmúltból a mérsékelt sikerû Advent Rising-ot, aminek a sztoriját azért egy Orson Scott Card csinálta. Nem elhanyagolható.
És akkor megemlíteném azt, hogy régebben (manapság ritka az ilyen) VIDEÓKAT csináltak átvezetõ animációkhoz, manapság meg nézegetem a gagyibbnál gagyibb engine scene-eket. Legutóbbi játék, ahol leforgatott videókat láttam, a roppant igényes Act of War. Ameddig nem jutnak a játékengine-ek odáig, hogy Gollam-animációkat real-time renderben megcsináljanak, addig az engine-videók egyszerûen gagyik (leszámítva egy-két tényleg kivételes alkotást). És most senki ne jöjjön a pénzzel, érdekes módon régen volt rá keret, a nagy kiadók és invesztálók azóta meg csak gazdagodtak, ugyanúgy, ahogy a játékokat vásárló piaci szegmentum is nõtt.
tehen_m: Te irritálóan ostoba vagy. Sorry, tényleg nem tudok mit mondani. Nem vagyok hajlandó valami trigger-happy FPS-huszárral vitatkozni arról, hogy az éppen készülõ üdvöskéje jó lesz-e, vagy nem. Amúgy ha utánanézel a Mátrixnak, akkor a legeredetibb része valóban a CGI volt, bár az elsõ részének kifejezetten remek sztorija volt.
Indigo: Nem kéne most ezt a "menj könyvtárba, és olvass" dolgot nyomatni. Ha olvasni akarok, olvasok, ha filmet akarok nézni, akkor filmet nézek, és ha játszom, akkor játszom.
Kurvára ismerem az alaptörténetet, ha téged is érdekel, akkor a www.incrysis.com honlapon, az Info/Crysis storyline címszó alatt megtalálod, jól érzi magát, köszöni szépen. Tehát nem csak úgy fröcsögök, nem szokásom utánanézés nélkül anyázni.
Nem eltemetem a játékot. Tendenciákból okulok. Farcry? Szánalom volt az egész játék, történettelen ócskaság, eleinte a Kommandó c. film megfelelõje játékban, de a gagyi mutánsaikkal meg a rendkívül erõletett Dr. Moreu szigete-feelinggel még azt is elcseszték.
Half Life 2? Gyönyörû, rendkívül feelinges városok (enyhén közép-európai lepukkant látványvilág + egy nagy felhõkarcoló), nagyon jópofa masinák, hihetetlenül átjön az Orwell-életérzés, minden sarkon figyelnek, mindenki téged keres, kamerák repkednek a levegõben. Mit csinálnak? Van képük az egészet elintézni egy gyakorlatilag se eleje, se vége sztorival, amit sem nem kezdenek el mesélni, sem nem fejeznek be.
Nevetséges, de a Doom3-nak volt a legjobb sztorija a hype-mániában szenvedõ FPS-ek között.
Szóval amikor ilyen "szülõk" kölykét nézem, akkor szkeptikus vagyok. Meg akkor is, amikor a játék honlapján azt látom, hogy a sztoriról alig több, mint 16 SORT (!!!) írtak, de a játék technikai vívmányai oldaltömegeket érdemelnek. És ez bizony arról szól, hogy a mai átlagfogyasztó, ha a játék grafikája "hûdeütwazze", akkor minden egyéb hibáját/hiányosságát képes elnézni.
Ja, az IZGALOM és a JÓ SZTORI egymás zabigyerekei. A FarCry pl. gagyi volt, de az elsõ pár pálya a dzsungelben való mászkálással még IZGALMAS volt. Na persze akkor még nem tudtam, hogy fantáziátlan génkísérletekkel kell majd háborúznom...
És végül nem véletlenül írtam a warez-dolgot. Oké, töltsd majd le a demót, meg minden (bár abból megint csak a grafika, ami kiderül, meg a gépigény, és ilyen dolgok), de a játék esszenciáját kb. annyira mutatja egy demo, mint egy filét a trailer (általános dolog, hogy nincsen olyan film, amirõl nem lehet egy 30-40 sec-es IZGALMAS trailer-t összevágni... gondolom, ez állhat a játékdemókra is, ha ügyesek, és miért ne lennének azok). Csak a szörnyû az, hogy a legnagyobb hangú, torkát véresre kiabáló seggfejek ezek a warezolós köcsögök, akik szerint minden kurvára ingyér van, és nagypofával buzdítanak minden kipróbálására. Szóval ez azért necces... nagyon necces.
Egyébként meg a játékok szórakoztatásra készülnek, nem feltétlenül kell szépirodalmi mûveket és Oscar díjas filmeket megszégyenítõ mélységû történetet tálalnia (az sem volna rossz), bár azért nálam is alapkövetelmény egy elfogadható keretsztori. Azért örülök, hogy vannak játékok amikben megtalálom a számításomat, remélem ezután is lesznek. Azon kívül meg lehet olvasni is, ha bemész egy könyvesboltba, biztosan találsz izgalmas töréneteket :)
Morden, kurvára fogalmad sincs arról, hogy mi lesz a játék története, mert még arra sem vagy képes hogy fikázás elõtt utánanézz! Miért ne lehetne izgalmas a Crysis??!?!? Az alapsztorit már tudjuk (vagyis te nem), lehet hogy kissé klisészerû, de végül majd úgyis csak akkor derül ki ha kijön... Addig milyen alapon temeted a játékot? Én sem vagyok oda a csicsás, játéknak nevezett hulladékokért, ne érts félre, a hozzáállásod nem tetszik, én csak ezen vitázom veled.
"Csak egy a gáz. Nem vagyok hajlandó megvenni egy olyan terméket, amirõl 80, de inkább 99%os valószínûséggel TUDOM, hogy nem fog megfelelni az én igényeimnek."
Ez nem gáz... Én sem veszek pl Simset, Doomot, Transport Tycoon-t stb., mert nem felelnek meg az igényeimnek... De ki kötelez téged arra hogy megvedd a Crysis-t? KI kötelez BÁRKIT is arra, hogy megvegye?
"De tényleg, igazatok van. Amikor filmekhez képzett dramaturgok nem tudnak normális, egyedi történetet kerekíteni, akkor valószínûleg a Crysis-bõl lesz lebilincselõ sztorijú játék, hiszen neeeeem, ez a gagme még véletlenül sem a "tank olyan realisztikus, hogy már kitöri a képernyõt" dologra van kihelyezve."
Tehát egy kiváló grafikájú játéknak nem lehet jó a története? (Mellesleg már az is szubjektív, hogy kinek mi a jó, kinek mi tetszik...) És fordítva, egy jó sztorival rendelkezõ játék csakis gusztustalanul nézhet ki? Szerintem nem. Sok példát tudnék mondani látványos és egyben jó történettel rendelkezõ játékokra (pl az egyik kedvencem, a Beyond Good and Evil). Egyébként meg lehet hogy tényleg szar lesz, de ezt MOST még ki tudja? (Ja, te már tudod, bocs. Én inkább megvárom a demót és az elsõ értékeléseket.)
"Ellenben srácok! Úgy legyen nagy a pofa, hogy most rakjatok félre 15.000 forintot, és vállaljátok a kockázatát, hogy egy techdemo-t vesztek meg. Ne azzal vageszoljatok majd, hogy "letöltöttem igyér"."
Egy szóval sem mondtuk, hogy feltétel nélkül vaktában megvesszük a játékot... Majd letöltöm "ingyér" a demót, és eldöntöm, hogy ér-e nekem annyi pénzt (erre valók a demók). És senki nem "vageszolt" azzal, hogy majd lewarezoljuk.
Értem én, hogy te eredeti, ötletes, izgalmas, jó történettel megspékelt játékokkal szeretnél játszani... Én is így vagyok ezzel. De nem vagyok biztos abban, hogy a jó grafika miatt lenne minden más rossz egy játékban. Most akkor ilyen alapon leragadhatnánk a Wolfenstein 3D látványvilágú játékoknál, hiszen ahhoz is lehet jó sztorit köríteni, mit foglalkozzunk a látvánnyal, az csak felesleges pluszmunka...
" Crysis egy Oscar-díjas történettel fog megszületni. "
Nem értem mit értesz ez alatt. Biztosan valami nagyot akartál mondani....
"99%os valószínûséggel TUDOM, hogy nem fog megfelelni az én igényeimnek."
Te biztosan látnok vagy, hogy tudod milye története lesz. Ha meg nem érdekel TÉGED akkor minek kell itt fikáznod? DE minek is haonlítod a filmekhez?
"techdemo-t vesztek meg." Már ezerszer le lett írva, hogy ez nem az lesz. (farcry elõdje készült annak) De téged ez nem édekel. Csak az, hogy fú ez szar lesz.
"vageszoljatok " te meg ne fröcsögj itt.
Ha már a filmekhez akarod hasonlítani, itt egy példa: mátrix korszakalkotó effektek. (bár abban is csak azt van és nulla történet... vagy nem?) A kélpeket meg azért mutogatják mert jelenleg (ill a közeljövõben) nem lesz ilyen részletes grafikájú game.
De te már tudod milyen lesz a játék. Már meg is vetted 15Kért. És nem tetszett.
"és vállaljátok a kockázatát" ez már a tudatlanság felsõ határa. Mi ez gyógyszer? Lesz demó, magazinokban 100% hogy lesz ismertetõ, vagy kritika, az alpján el tudod dönteni hogy megvegyed vagy nem.
Indigo, tehen_m.
Én elfáradtam ebben a vitában, basszameg.
Szóval ti azt mondjátok, hogy igen nagy esélye van annak, hogy a Crysis egy Oscar-díjas történettel fog megszületni. Tudjátok mit, igazatok van.
Csak egy a gáz. Nem vagyok hajlandó megvenni egy olyan terméket, amirõl 80, de inkább 99%os valószínûséggel TUDOM, hogy nem fog megfelelni az én igényeimnek.
De tényleg, igazatok van. Amikor filmekhez képzett dramaturgok nem tudnak normális, egyedi történetet kerekíteni, akkor valószínûleg a Crysis-bõl lesz lebilincselõ sztorijú játék, hiszen neeeeem, ez a gagme még véletlenül sem a "tank olyan realisztikus, hogy már kitöri a képernyõt" dologra van kihelyezve.
Ellenben srácok! Úgy legyen nagy a pofa, hogy most rakjatok félre 15.000 forintot, és vállaljátok a kockázatát, hogy egy techdemo-t vesztek meg. Ne azzal vageszoljatok majd, hogy "letöltöttem igyér".
Ez mind feltételezés... (Fikázni látatlanban a legkönnyebb)
A képeket is csak a különbözõ lapok mutogatják, mert látványos."Egy kép többet ér ezer szónál" Farcry is eredetileg egy techdemóból született, szóval még kiindulási alap sincsen.
De te fikázd tovább, mert te megmondod: "Még játszanom sem kell ehhez vele..."
Nem öreg, nem. Csak tudod, ha egy film trailerében végig egy aktuális szupersztár szilikoncsöcseit mutatják, akkor alapfeltételezem, hogy kb. ez az, amire a film sikerességénél építeni fognak, mert ETTÕL remélik az emberek zizzenését.
A Crysis eddig annyit tud, hogy szép. Sosem hallottam ilyeneket, hogy "Sok NPC, akikkel kommunikálni lehet", vagy "adaptív fegyver- és tárgykezelés", "izgalmas, bonyolult logikai elemek", "lebilincselõ történet". Na, miért nem? Vajon miért nem? Még játszanom sem kell ehhez vele...
Nem neten találtam, több, mint egy éve olvastam egy tanulmányt, amit még egy kutatásmódszertani prezentációra való készülõdés közben vettem kézbe. Csak ennyire emlékeztem, amit leírtam. Ellenben neten nem is kerestem, de majd ha lesz idõm, átnézem, és belinkelem neked, valahol biztosan megtalálható a téma.
Flashpoint: inkább úgy mondanám, hogy ha a játék egyetlen marketingereje a grafika, akkor valószínûleg a "nem létezõ" keretköltség teljes egészét erre áldozták, mert az az igazi pofáraesés, amikor beharangozod a nagy csodát, és kapod a nagy kalap szart. Erre volt régen egy mondás: "Nyisd ki a szád és csukd be a szemed, és lásd, mit küld Zeusz neked."
Na, ez a Crysis pont ilyen lesz. Már ha valaki tudja a választ arra, hogy mit is küld Zeusz, vagyis hogyan értette Cardiff bácsi ezt a mondatot:)
Volt pár szép játék, de nem volt ilyen nagy hype a grafika körül. De ennél, mint pár játéknál ez van, és ebbõl simán lehet következtetni, hogy jó grafikán kívül semmit sem fog nyújtani, ha nem így lenne, nem reklámoznák ennyire a grafikáját...
Nahh feladtam, nem találtam ilyen kimutatásokat... Peidg tényleg kíváncsi volnék rá.
Nincs itt félreértés, mindketten tudjuk a másik mirõl beszél, csak kiforgatjuk egymás szavait :) De szerintem fejezzük is be.
Azért azokra a statisztikai adatokra kíváncsi lennék, tudnál adni egy linket ilyen kimutatásokról, hogy mely korosztályok hány százalékban vásárolnak játékot?
Igen, sokszor baj, hogy kényeztetik a szemem. Vegyük pl. ezt. www.fighterops.com Eddig csak screeshotok vannak belõle a repülõgépek repmodelljérõl semmit se lehet tudni. Lehet AKÁRMILYEN szép, ha nics jó repmodell EGYETLEN szimulátoros se fog vele játszani. Arról nem is beszélve, hogy milyen gép kell majd ehhez? Minek kell egy rakétának 2000-3000 poligonból állnia, ha úgyse látom mikor seggbelõnek vele. Az igazi szimjátékos csak nagyritkán gyönyörködik kintrõl...
A legjobban azt élvezem, ha valaki maximálisan félreérti a szavaimat.
A programozó nem csak a grafikával foglalkozik. kevés programozót láttam (hidd el nekem, láttam egy párat), aki például Motion capture technikát alkalmazva karakteranimációkat készít (pedig ez alapelvárás manapság, még egy ócska Diablo-szintû game-be is). Ez amiatt a roppant egyszerû tény miatt van, hogy senki nem a mindentudás Egyetemén diplomázik, effektíve megvannak a jól meghatározott munkaügyi kategóriák.
Abszolút nem úgy értettem, ahogyan te levezetted. Megint elmondom: a plotline, és késõbbiekben a storyline kidolgozóknak semmi köze nincsen a programozókhoz. A programozók a pékek, akik kenyeret sütnek. Szerinted hogy kezdõdik egy project élete? A programozó azt mondja, hogy szeretnék egy jófajta, történetnélküli FPS-t programozni? Fenéket. A marketinges, a creative designer, meg a porduction dierctor fogja megmondani, hogy mit is programozzon le a koma. Innentõl fogva, amikor megmondták a frankót, jönnek a jópofa egyéb emberkék, akik elkezdik költésgkímélés címszó alatt lefaragni az elõbb kitalált csodát, és végül kapnak egy olyan programot, ami költséghatékony, de arra az ötletre épül, amit az erre foglalkoztatott emberkék kieszeltek. Így születik a játékprogram. A programozó, meg mint helyes, jólnevelt kiskutya, végrehajtja az utasítást.
E"z valószínûbb hogy a fialatabbaknál van így mert nekik elég ha csak "elkápráztassák" ôket"
Csak a gebasz ott jön, hogy nem a 20-30 éves rétegnek van kitalálva a játékvásárlás. Ha statisztikai adatok keretében kutatómunkt végzel, akkor rájössz, hogy az egyéni fizetéssel rendelkezõk körében kisebb százalék vásárol játékot, mint a kiskorúak piaci szegmentumában. Hovatovább, a kor is meghatározott. A játékok iránti lelkesedés (többek között a számítógépjátékokkal foglalkozó magazinok megvásárlása) leginkább a tizenéves rétegben dívik. Ezt nem én mondom, hanem a világ mondja. Innentõl nincsen apelláta.
Mice: igazad van. Akkor majd jönnek más vesszõparipák. Remélném, hogy azért egy idõ után olyan dolgokra térnek rá, amit ilyen buta giccseskedés nélkül is észre lehet venni. Legalábbis én nem tudom megállapítani, hogy a golyó mennyire realisztikusan csapódik a falba, mivel sem falba, sem máshova nem lõttem még pisztollyal.
ha még mindig nincs meg küldj egy privát üzit nekem és elõkotrom. egy pár dvdre kiírtam, mert mindig elfelejtettem melyikre írtam, és akkor még nem volt whereisit-em:)
afene:)megelõztek, de ezexerint nem csak én akartam nyulakként szaporítani az iberonokat, vagy karácsonyfaizzókhoz hasonló fényáradatot elõcsiholni a krahen csatahajókból:)
de jó játék is volt:)néha még manapság is meghallgatom a human123 és a politika mp3akat:)
", ha végre elérnénk a "valóságtól megkülönböztethetetlen" grafikai minõséget, mert akkor végre feleslegessé válna ennek a hajszolása, és végre..." ááá kár ezen filózni, akkor majd a fizikára, vagy az ai-ra mennének rá. valamit úgyis találnának mindig...
mondjuk ez nem feltétlen mindig rossz. a farcrynál pl. a low graphics miatt nem volt egy csomó zavaró madár (mozgó szir-sz@r) meg bazi nagy fû és lombok ami miatt nem tud az ember célozni. kifejezetten könnyû volt gyilkolni benne. májusban havernál egy gt-s kártyán mutatta haver hogy mennyivel másabb a gém izmosabb gépen és bár szó se róla hihetetlen gyönyörû volt a környezet a magas felbontásnál, de bazze törpének éreztem magam az elefántfüves lugasban. jött a muki, hogy ólmot etessen velem és alig szúrtam ki a fûtõl
azért szerintem nem lesz olyan vészes a dolog, max 1-2 feature marad ki...
annó a farcrynál én is szórakoztam azzal, hogy az atitraytoolssal a pixel és a vertex shader verzióját erõszakkal felülbíráltam a kártyának. 1.0/1.0-nál már elég érdekes volt a víz:DD (bordó :D)
neked az elõdje sem tetszett? a maga idején annak is hihetetlennek mondták a grafikáját mégis élményszerû volt egy középkateg-es gépen is.
miért baj az ha kényeztetik a szemet? gondolod akik a grafikot csinálják azok csinálják a sztorit is? szerintem elküldene a búsba az a fejlesztõ aki egész nap azon fáradozik, hogy minél szebb környezetet teremtsen, hullafáradt, szétmentek az izületei az egérkattintástól és akkor valaki azt mondja neki, hogy szar a sztori
hûûû,ufógyilok,valszeg nem lesz rossz játék,csak majd a gépigény...
vmi szar lezuhan egy kóreai szigeten kóreaiak odammenek de amcsik is odaküldenek egy osztagot (ez vagyte) és elöször az kóreiak ellen kell tolni de kiynílika lezuhant meteor és kijön belõle vmi és mindnet megfagyaszt :)
"Igen, én is a 2. válaszra szavaznék. De ha te is, akkor ennek fényében miért írod azt, hogy errõl a kiadók tehetnek?"
Hol olvastál olyat, hogy a közízlés minõségérõl a kiadók tehetnek? :) Idéznél?
"Ebbõl, plusz a "keretköltségek létezésének tagadása" miatt én arra következtettem, hogy szerinted a programozónak kell a sztorit is fabrikálnia, esetleg a sztoriíró maga is programozó."
Rosszak a következtetéseid :P Ironikus hangnemben mondtam. Bár lehet ezáltal félreérhetõ voltam, akkor korrigálok:
"Akik meg értenének, azok csak a grafikával foglalkoznak, és ezek után már nem marad pénzük arra hogy beüljenek a kocsmába egy pofa sörre..."
Helyesen:
Akik meg értenének (a játékfejlesztõk), azok csak a grafikával foglalkoznak (mármint a grafikusok), és ezek után már nem marad pénzük arra (mármint a team kreativ tagjainak) hogy beüljenek a kocsmába egy pofa sörre...
Merthogy szerinted így mûködik a dolog, ha jól vettem ki.
Nem tagadtam a keretköltségek létezését, csak arra a baromságra reagáltam, amit a keretköltség és a sztori összefüggéseirõl írtál...
morden amúgy nemtom mi bajod van a HL 2-vel mikor nagyon is jó története van,vagy nem játszottál vele vagy pedig nem ismered a történetét (uff,half-life fan)
A Crysis tény, hogy nagyon jól fog kinézni a mostani viszonylatokhoz, de hogy ez az EGYETLEN lényge lenne azt még így nem jelenteném ki. Nem volt még a kezünk között a dolog, és folyamatos fejlesztés alatt van. Majd akkor ráérünk kritizálni a belsôket amikor már bele is láttunk ;) Eddig csak képeket és trailereket láttunk abból meg szerintem nem sok értelme van sztoris következtetéseket levonni.
Az idô és a sztori kérdése? Hmm, álltalában a játékokat évekig szokták fejlesztgetni és nem 3 hónapig. Szerintem ennyi idô elég lenne a nagyszerû történet kitalálására és a játékba importálásába. 2-3 már nagyon sok idô, gondolj csak az elmult 2-3 évedre, és ha ezt az idôt mondjuk a creative-design team mondjuk fejlesztéssel tölti akkor nem kéne hogy gondok legyenek. Szerintem a kreativitásnak akkor is nagy a hangsúlya ebben a kérdésben. Na meg azért nem kerülnek több 10 millió dollárba ezek az emberek, szerintem vígan ki lehetne szorítani a költségvetésbôl a többi mellett. Ha meg is nézzük, hogy ezzel igen megnône a játék iránti kereslet is akkor meg nem értem hogy pont a kiadóknak miért nem érné meg? Persze hogy sokan vannak akik mondjuk CSAK a grafikát nézik, de azt is elhiheted, hogy az emberek még mindég értékelnék a belsô mindôséget is. Ha ez csak 1/3-ával növelné meg a bevételt akkor már megérné, de ha "annyira" jó összehoznák akkor biztos lehet a sikerben és a reklámban is mivel mindenki errôl beszélne, hogy "mekkora dobás" minden téren.
"az emberek TÚLNYOMÓ TÖBBSÉGE csak az "egyszerû élvezetnek", azaz a grafikának hódol" Ez valószínûbb hogy a fialatabbaknál van így mert nekik elég ha csak "elkápráztassák" ôket, persze ott se mindenki. Nekik még minden "új" és mivel még nem láttak olyat. egy bizonyos ideig szórakoztató lesz nekik függetlenül, hogy van-e a háttérben fedôtörténet, vagy sem. Nekik vannak pl az "arkádok" is kitalálva. De ahogy az ember fejlôdik egy idô után már kell valami más, valami mélyebb is a puszta káprázatnál, mert szerintem minden (tényleg minden) unalmassá válik 1 idô után ha nincs változás, és ez a generáció már érdeklôdôen fog kutatni mondjuk a belsô dolgok iránt is, ha továbbra is élvezné szeretné, és nem csak unalmasan tologatni a játékokat.
Engem ezzel nem vernek át, mert nem veszem meg. Sõt, bármilyen meglepõ, nem is fogom leszedni és "ingyé" játszani vele, mert nem rablom a saját idõmet ilyennel.
Igen, én is a 2. válaszra szavaznék. De ha te is, akkor ennek fényében miért írod azt, hogy errõl a kiadók tehetnek? Végtére is, senkinek nem célja egy nem jövedelmezõ játékot kiadni. És akárhogy is tekerjük/kavarjuk a dolgot, ha csinálok egy játékot 100 forintból, de csak 80-at hoz vissza, akkor ez nem éri meg. Sõt, ha 100 forintból 105-öt hoz vissza, de kiderül, hogy 80 forintos játékból is 105-öt hozott volna, akkor melyik a valószínûbb?
Egyszóval, a kiadó csak megfelelteti magát a mindenkori közízlésnek. Ha a közízlés a tartalmas, hosszú játékidõt ígérõ kalandjátékokra bukik, akkor ilyeneket fognak csinálni. Ha a közízlés ûrhajókban ugráló zöld lények kiirtására voksol, akkor ilyeneket fognak csinálni. Ha pedig a közízlés a bugyuta, értelmetlen, hovatovább koncepciótlan, de mégis gyönyörû grafikával megspékelt gigabyte-hegyre bukik (persze közben rinyálnak a drága hardware miatt), akkor bizony ez lesz a fejlesztés irányvonala.
"Hmmm.. micsoda eredeti gondolat..."
Na figyelj csak: "Nos milyen marhaság a kreativitással? Valóban, néhány haverral egy sör mellett össze tudnánk dobni egy alap sztorit, mert jó fejek vagyunk :) , csak épp nem értünk a játékkészítéshez. Akik meg értenének, azok csak a grafikával foglalkoznak, és ezek után már nem marad pénzük arra hogy beüljenek a kocsmába egy pofa sörre... Szegény Valve-esek, piszok rosszul mehet nekik..."
Ebbõl, plusz a "keretköltségek létezésének tagadása" miatt én arra következtettem, hogy szerinted a programozónak kell a sztorit is fabrikálnia, esetleg a sztoriíró maga is programozó.
Amúgy szerinted ki lövi fel a rakétát egy új projectnél? Szerinted a programozó? Egy frászt. Õ csak "jómunkásember", aki "végrehajtja a parancsot".
"A sztoriírónak nem is kell értenie a programozáshoz, komám! A sztoriírónak azt kell tudnia, hogy milyen "erõforrásokból", azaz ebben az esetben világból, karakterekbõl, alapirányelvekbõl és persze nem utolsósorban idõbõl gazdálkodhat. A programozónak a programozás a dolga, a creative diesgner-eknek meg, hogy kreatívan dizájnerkedjenek."
Hmmm.. micsoda eredeti gondolat...
Fogalmam sincs a két régi nóta küzöl melyik valószínûbb, nem is érdekel kifejezetten. De ha mégis tippelni kellene, akkor inkább a 2. válasz. Szerintem akik nem kifejezetten "hardcore" játékosok, azoknak tökmindegy mit játszanak, csak ne kelljen gondolkodni és essen le az álla a látványtól. És az van, hogy a fejlesztõk többsége a többségnek fejleszt (ez érthetõ), rétegjátékokat fejleszteni nagyon kockázatos manapság, és egyre inkább az lesz.
Ha pedig a Troikánál tartnuk, a ToEE játékuk is hasonlóképpen járt, igencsak bugos volt még mikor kiadták a kiadó nyomására. Szerintem valahol a kiadók környékén kell keresni a válaszokat a miértekre (akik ugye elsõsorban üzletemberek, és tesznek rá hogy mit kap a játékos a pénzéért).
Igaz, hogy ilyet is tanultam, és nem kell meggyõzni, hogy mivel foglalkoztam, vagy nem, nem azért vagyunk itt, hogy vageszoljunk kitalált vagy valós munkaügyi alakításokkal.
A sztoriírónak nem is kell értenie a programozáshoz, komám! A sztoriírónak azt kell tudnia, hogy milyen "erõforrásokból", azaz ebben az esetben világból, karakterekbõl, alapirányelvekbõl és persze nem utolsósorban idõbõl gazdálkodhat. A programozónak a programozás a dolga, a creative diesgner-eknek meg, hogy kreatívan dizájnerkedjenek.
Az utolsó mondatodra meg megint elõjön a régi nóta. Szerinted mi a valószínûbb?
1. A kiadók kemény ráneveléssel elérték, hogy a sok überkreatív, rendkívül sokoldalú és érdeklõdõ kis pöcs csak a grafikára koncentráljon, VAGY
2. A kiadók is rájöttek, hogy nem éri meg egy játéknak idõt és pénzt (de fõleg idõt) nem spórolva jó szotit kitalálni, amikor az emberek TÚLNYOMÓ TÖBBSÉGE csak az "egyszerû élvezetnek", azaz a grafikának hódol?
Amúgy arra, hogy mekkora jelentõsége van a creative workgroup-oknak: a Troika által kifejlesztett Vampire: Bloodlines. A sztori annyira szövevényesre és bonyolultra sikeredett, hogy a költségvetés nagyobb részét a pöcsölés vitte el, mert az újabb és újabb kidolgozott jelenetek miatt újabb és újabb beállítások voltak szükségesek. A végén Activision-ék húzták rá a vizes lepedõt a játékra, mondván, elég lesz a barmolásból, most már kiadjuk. Hogy ott miért játszották ezt el, és miért nem teszik meg a DX10 zászlóshajójával? Mert a Bloodlines elsõsorban egy szûk piaci rétegnek (a Vampire szerepjáték ismerõinek) lett szánva. Szofisztikált igények, ehhez idomított játékrendszer.
A Crysis egyetlen lényege, hogy nagyon jól nézzen ki. Ez a baj. Mint már mondtam, olyan, mint egy jellemtelen nõ. vagy sokkal inkább, mint egy próbababa: a ráfeszített ruha tökéletesen áll rajta, de ennyi, és nem több.
Hát nem'tom, mintha ilyesmirõl beszéltem volna az oprendszerek kapcsán... De gyorsan ki is lettem nevetve, hogy mit jövök én itt a minõséggel... überalles marketing, kit érdekel hogy milyen szar egy termék, az a lényeg hogy jól el lehessen sózni a gagyit is... Ugyanez a szituáció a játékoknál, ez pedig érdekes módon bosszant téged...
Egyik csatornát sem nézem mert nincs hozzájuk gusztusom, úgyhogy nekem marad a "Real Life" meg az internet.
A piaci kalkulációról tartott kiselõadás bebizonyítja, hogy ilyet is tanultál fõiskolán/egyetemen. Arról már nem gyõz meg, hogy valaha is mélyebben foglalkoztál ezekkel a "piaci kalkulációkkal" :)
Nos milyen marhaság a kreativitással? Valóban, néhány haverral egy sör mellett össze tudnánk dobni egy alap sztorit, mert jó fejek vagyunk :) , csak épp nem értünk a játékkészítéshez. Akik meg értenének, azok csak a grafikával foglalkoznak, és ezek után már nem marad pénzük arra hogy beüljenek a kocsmába egy pofa sörre... Szegény Valve-esek, piszok rosszul mehet nekik...
Mondjuk az is elgondolkodtató, hogy néha nem a kreativitás hiánya miatt lesz egy játékból valami középszerû szar, hanem a mindig biztosra menõ kiadók miatt, akik nem mernek kockáztatni, újdonságokat bemutatni, mert félnek hogy nem fogják szeretni a népek és bukta lesz belõle.
Van egy hatalmas nagy különbség. A játékok azért gagyik (ez a drága nem tudom, hogy jön ide), mert az embereknek ótvar, sekélyes igényeik vannak. Ez pedig már közel sem olyan jópofa.
Fõleg azért nem, mert itt nem a közhangulatot mondtam el, hanem a saját véleményemet. Mint említettem, a baj az, hogy ha egy játéknak "überbefosásbazz" a grafikája, akkor az emberek hajlamosak elnézni minden hibáját, mert eddig terjed az igényszintjük. Na, basszus, nekem nem ez az igényszintem. Most akkor kezdjek el beállni a sorba, vagy hogy?
Indigo, nem tudom, te néha melyik csatornát nézed, de tutka nem az "Real Life" elnevezésût.
Lehet, hogy te nem hiszed, hogy van keretösszeg, de ez sajnos nem teszi igazzá az állításodat. Piaci kalkulációnak hívják a dolgot, ami azt jelenti, hogy az adott invesztációt intézõ cég megfelelõ státuszt betöltõ komái végeznek egy számítást, miszerint mekkora az az összeg, ami XY idõn belül megtérül, és ettõl fogva profitot termel a számukra. Magyarán, két keretösszeg létezik: 1. Amikor a piaci kalkulációnak megfelelõen invesztálsz 2. Amikor annyit invesztálsz, amennyi rendelkezésedre áll
Ebben a jópofa piaci versengésben PC játék esetén pedig a grafika kapja a prioritást, mivel a legtöbb gamer nem szeret különösebben utánajárni a dolgoknak. Ránéz a screenshot-ra, trailer-re, és ha EZEK ALAPJÁN tetszik neki, akkor néz mélyebben utána az adott produktumnak.
Második felvonás: mi ez a marhaság a kreativitással? Természetesen nem várom el egy "ipari" játékgyártócégtõl, hogy Herbert, esetleg Asimov-szintû történeteket agyaljanak ki séróból. Nem kell hozzá übermensch-nek lenni, hogy kitalálj egy átlagos, de élvezhetõ történetet, biztos vagyok benne, hogy ha te és a haverjaid leülnek egy pofa sörre egy kocsmában, akkor nem egészen 2 óra, de inkább 10 perc alatt összehoztok egy sztorit, amit be lehetett volna tenni a HL2-be, hogy ennél a példánál maradjak.
És amúgy igen, egyébként kevés a kreativitás.
Végszóként pedig hozzátenném, hogy nem azzal van a bajom, ha egy játék jól néz ki, hanem azzal, ha ennél többet nem tud nyújtani. Márpedig csak azért nem vagyok hajlandó játszani semmilyen programmal, hogy jelenetenként megcsodáljam az engine újabb csodálatos képességeit, mert akkor adjanak inkább egy techdemo-t.
De te egyébként is nagy csodálója vagy annak, amikor a szart úgy sózzák rá az emberre jó pénzért, hogy még boldog is hogy jó drágán gagyit vehetett. Ezt te mondtad. Akkor mi a bajod a drága és gagyi játékokkal? Inkább örülnöd kellene a marketing eme csodájának...
Psi-vel értek egyet. És nem hiszem hogy a dolog azon múlna, hogy van egy keretösszeg, és ha az elfogyik, akkor késznek nyilvánítják a játékot. Nem tudom ilyen szamárságokat honnan veszel. Én épp azt látom, hogy egyre több és több pénzt ölnek bele a játékokba, ha nem elég akkor még többet. Nem ezen múlik, hogy van-e jó sztori vagy nincs, hanem a kreativitáson. Abból van kevés sajnos. Az pedig nem attól függ hogy mennyire vannak megfizetve a fejlesztõk, az vagy van vagy nincs. Nekem semmi bajom azzal, ha szép egy játék :) Csak legyen tartalmas is.
Amúgy is, kicsit becsaltál, amikor idéztél tõlem, ugyanis a "grafikai minõséget" után nem . hanem , van. Engem nem érdekel annyira, hogy a plazmaágyúmmal az ufót a valós fizika szerint lövöm-e le. Azért írtam ezutóbbit, mert ha már elérnék ezt a tetves "la grange" pontot, akkor grafikailag nem lenne már mit csinálni, és végre a játékban szereplõ világok, meg a történet kapna maxos hangsúlyt. Miért van az, hogy néha-néha összejön a jó grafika, klassz világ, nagyszerû sztori kombó akár low budget, akár high-end költségvetésû projecteknél, mégis, a túlnyomó töbség a hype-olásra megy, mint ennél a Crysis-nél is. Ezt sem a sztorijával reklámozzák :(
A grafikus, a dramaturg, a szinkronos, a titkárnõ meg a "mánáger" is ugyanabból a zsebbõl kapja a pénzét: az adott projectet megfinanszírozó cégtõl.
Namármost, vegyük azt, hogy egy program 10millió euró. Átnézed a piacot, és azt mondod, hogy mostanság kell egy Quake25 engine, és fotorealisztikus táj. Nosza, grafikus tervezésre, esetleg enginetervezésre- vagy liszenszelésre el is megy mondjuk 5 millió euró. Akkor még dobjunk 2 millió eurót az audiós csapatnak, és persze nem ártana elindítani valamibõl a játékot, kell egy doboz is, meg szép színes dvd. Ez is legyen egymillió. A maradék 2 milka euródból nem ártana, ha valami nomrális reklámot hoznál össze a játéknak, úgyhogy újságokban cikkeztetsz, internetbannerokat vásárolsz, magazinok teljes lapjait foglalod el a posztereiddel. Erre elment 2 millió euró. Valami hiányzik... BASSZAMEG! Gyerekek, nem írtunk sztorit! Józsi, Gabi, Tóbiás, azonnal üljetek le, vegyetek egy-egy korsó sört, és találjatok ki valamit holnapra. Várjatok, nem is kell. Ne is csináljatok semmit. Jó ez így. És legyen a neve: Half Life 2.
A patch-et sehonnan se tudtam leszedni, mert már rég elérhetetlenek voltak az oldalak. Sajnos két hete kidobtam... Pedig én az a típus vagyok, hogy "ha beledöglök is"!
De pl. A Flanker 2-vel se tudtam semmit csinálni. Patch-elgettem össze-vissza, átírtam a configot, driver-ekkel szórkaoztam, de nem ment. Régen nem volt hozzá erõs gépem, mire meg lett azon már nem ment. Kínos.
Kérdés az, hogy szükséges-e az ilyen szintû grafikai részletesség? Igazából nagyon örülnék, ha végre elérnénk a "valóságtól megkülönböztethetetlen" grafikai minõséget.
A kérdésed után ott a válasz is :D, minden graf fejlesztô csapat (HW, SW) erre hajt, azaz persze hogy szükséges :) A story-t meg nem az engine kódoló vagy a grafikus fogja jobbá tenni, hanem az erre szakosodott, felvett ember. De ugyanúgy fordítva is, nem várhatod el, hogy egy jó történetíró, hangszakértô, vagy egy modellezô leáljon neked programozni. Ez nem az ô szakterületük, mindenkikek meg van a saját feladata.
Azért mert egy játékban pl gyenge a történet, még nem kéne a grafikusokat hibáztatni, ôk megtettek mindent, inkább utánna kellene gondolni, hogy a többi csapattag mit is tett ezért, hogy ezen kívül jó minôségû játékot hozzonak ôssze. Ha valaki nem dolgozik rendesen (vagy sehogy) akkor mióta hibáztassuk azt aki megtette a magáét?
"Néhány program még ezekkel sem megy a DOS-os korból." Eddig nem volt ilyen tapasztalatom, a legfrissebb verziót használtad?
"az Imperium Galatica 2 sem megy XP alatt bárhogyan erõlködsz, pedig az nem DOS-os...." Bárhogyan erôlködsz és semmi?! :D Akkor te nem igazán vagy az "akkor is futni fog, ha beledöglök is tipus :)" ... mert ha egy kicsit jobban utánnanéztél volna akkor látnád, hogy ha a fôoldarlól letöltöd a legújabb patch-et akkor vígan tolhatod xp alatt is, sôt már "cd-védelem" nélkül is.
Különben is a "nagyon régi", azaz a dos-os programokra adtam az infót. Amik eleve windows-ra lettek írva azokra ki szoktak adni egy xp-patch-et amivel már símán futnak. Ha valamilyen oknál fogva nem is dobják be ezt a lépést a fejlesztôk akkor a fan-ok keresnek megoldást a problémára. Arról is hallottam, hogy bizonyos játékoknál nem tudják trükközéssel megoldani, és saját magug hoztak ki egy fan-patch-et :)
Szóval csak ismételni tudom magam, mindent lehet csak akarni kell (és a google továbbra is a barátunk :)
Hát vagy nem :) mennyi ilyesmi játékról láttam már gyönyörû képeket... persze amikor megkapta az ember és feltette a gépére, felnyomta maxra a grafikát, közel sem azt kapta amit a képeken mutattak :D Ez fõleg igaz a grafikaminden játékokra mint ez is :)