Közben egyébként olvasom a Horus Heresy sorozatot, a novelláskötetnél járok (asszem 11. könyv)...
Hát azért az erõsen meglepett, hogy TÉNYLEG egy az egyben a Császár tehet arról, hogy a fél hadserege ellene fordult. Tényleg egy oltári nagy faszkalap, tökéletesen érthetõ a lázadás ellene.
Spoiler: Word Bearers légió, emberek által lakott világ újracsatlakoztatása lenne. Mielõtt elkezdhetnék, odarendeli magához a Császár Lorgart, és lebassza a picsába, hogy miért halad ilyen lassan, húzzon már bele. Mint késõbb kiderül, a szóban lévõ bolygón valami fura oknál kifolyólag a Császárt imádják istenként. De hát a parancs az parancs, a Császár ezt a bolygót elpusztítva akarja látni, nem passzolnak a Birodalmi Igazság irányvonalához, és nem is akarják feladni a vallásukat. Úgyhogy gyakorlatilag Exterminatus. Egy gyakorlatilag nagyon kis munkával csatlakoztatható bolygón. Ez aztán annyira felkúrja Lorgar agyát, hogy neki is lát a Book of Lorgar, a káosz alapkódex megírásának, meg ugye elkezdi Hórusz meg a többi légió átkonvertálását is.
Mindenesetre én mindent megteszek majd, ami módomban áll, hogy jó irányba billentsem az egyensúlyt, káosz akarok majd lenni. :D Eh, soká lesz ez még, ne éljük bele magunkat annyira.
Space Marine a következõ állomás, az már egész közeli megjelenésû. Egyelõre érdemesebb szerintem azzal foglalkozni. 8v8 multi is jobb, mint a semmi.
A kilenc áruló légióból csak négy dedikálta magát egy-egy káosz istennek, a többi Chaos Undivided. Ez a legkisebb probléma. Ha nem World Eaters, Death Guard, Thousand Sons vagy Emperors Children a hivatalos káosz nép, akkor nincs ezzel gond.
Azért mondtam az Alpha Legiont, mert az Chaos Undivided. Vagy lehet keverem a BLack Legionnel? Valamelyik a kettõ közül az lesz, ott megférnek egymás mellett a "hívõk", még ha néha le is mészárolják egymást :) De hát az ugye egy full Khorne hívõ rendházban is megeshet néha :D
Én szívesen megnéznék egy több frakciós MMO-t, esetleg frakciók nélkülit.. Talán a Lineage volt régen olyan? Nem emlékszem már..
Az bizonyos hogy birodalmi erõk nem fognak egymás ellen harcolni, lehet itt akármilyen lore-t belemagyarázni, akkor sem.
Arra is kíváncsi leszek, hogy mely rendházak/klánok/seregek lesznek játszhatóak.Nagyon örülnék, ha Káosz oldalon már mindegyik förtelem követõivel játszhatnánk, erre jó lenne mondjuk az Alpha Legion, ahol akár kultistából vagy "sima" CSM-bõl lehetne tovább fejlõdni mondjuk khorne berzerkerré, meg ilyesmik.
Ebben azért ne legyél olyan biztos. A GW még a nagyobb terepasztalos játékos összejövetelek(bajnokságok?) mögé is szokott sztorit rakni, pont egy évekig fejlesztett A-kategóriás MMO-hoz ne írnának?
Szerintem kicsit túlbonyolítjátok. :) Én valami olyasmire számítok mint a Global Agenda. Nem hiszem, hogy valami rettentõen kidolgozott háttértöténete lesz. PvE insta; PvP meccsek; kevés karakterfejlõdés. Ennél többre a játékosok többsége nem is vágyik. Meg már jó régen megmondták, hogy 2 oldalba be lesznek sorolva a kiválasztott fajok, nem?
Nem tudom, mire, de jött az az ötlet, hogy újféle élienek is lehetnének. Az lenne a világ megerõszakolása.
Visszaolvasok...
Ja, igen. Tehát 1. túl sok lesz az SM 2. SM vs SM nem oké 3. legyen 30000-ben 4. nem oké, mert nincsenek élienek még 5. legyenek új élienek
Itt tartunk most.
Gyakorlatilag az eredeti problémát, hogy mindenki SM akar lenni nem kezeltük, az új élienekkel szintén senki nem akarna játszani. Adtunk a szarnak egy pofont.
Akkor már egyszerûbb megoldás, ha a játék PvE és csak az SM játszható, meg vannak párbajok, tréning jelleggel, azt' szevasz.
De egyébként totál meddõ vita, rajtunk aztán kurvára nem múlik, hogy milyen lesz a játék.
Hát nemtom, de ez kábé olyan, mintha magyar kártyával zsírozás közben húznál elõ egy lila ászt. "Hát de nincs is olyan szín!" De, van lila szín, csak nem ebben a játékban. Lehet új fajokat behozni, de akkor az már nemigazán WH40k.
Meg úgy konkrétan mi értelme lenne az egésznek? Nemtom hány játszható faj létezik, kilenc tuti (oké, ebbõl három az Imperium), ha abból nem tudnak választani maguknak a játékukhoz, akkor gratulálok.
Te miért erõlteted ezt az ötletet? Problémát nem old meg, de legalább generál egy rakat újat, elbassza a fílinget, és egy csomó plusz meló kitalálni.
"másfelõl megköveteli, hogy legyen egy korrekt AI programozás."
Na ez mondjuk érdekes kérdés. Ha szerveroldali az AI, akkor max annyira lehet okos, mint a mobok, egyenes vonalú egyenletes mozgással támadó nyomi. (Oké, nem ismerek túl sok MMO-t, de amit láttam, az ezt tudta felmutatni AI néven. Játékos oldali NPC AI-t MMOban meg még nem láttam. Nem elképzelhetetlen, de mindenképp érdekes technikai megoldásokat kíván.
"Olyanról azért nem tudok, még regényben sem, hogy a Káosz Kultistákkal szövetkeztek volna. :)"
Blood Ravens? :P Na jó, eléggé meg kell erõszakolni a sztorit, hogy alátámasztható legyen valahogy, de nem elképzelhetetlen. Frissen "átállt" SM chapter mûködhet...
"A "nagy" fajok közül azt hiszem csak az ûrorkokkal találkoztak a Horus Heresy idejéig."
Eldákkal is.
" Maga a Horus Heresy egyik legnagyobb sokkja pont az volt, hogy az ûrgárdista rendek egymás ellen fordították fegyvereiket. "
Az csak a felszín. Az igazi döbbenet az az volt, hogy az Imperial Truth nem igaz. A Warp az nemcsak egy ûrutazást segítõ hipertér, hanem egy komplett külön létsík, saját lakókkal, és ezek még a primarchokat is képesek befolyásolni. Ez volt az alap meglepi, a többi már csak ennek a következménye.
Újonc nem lázad; vagy tetszik neki ami van, vagy nem. De ha alapokat érintõ változtatást akarsz, hogy több legyen az újonc, akkor garantáltan elbuksz egy csomó "régi" rajongót, akár mindet. Ha WH40k, akkor legyen WH40k, 30éves frencsájz, nem most kéne megerõszakolni egyetlen szar MMO miatt...
Tapasztalataim szerint a játékosok többsége inkább PVE mint PVP beállítottságú, legalábbis ha van ilyen lehetõség egy RPGben. Szóval a PVE tartalom a balanc miatt simán beválhat, többet nyernének mint vesztetnének vele.
Ha felállítottál egy problémát, van egy megoldás, ami lehet hogy nem tökéletes, de megoldás. Még mindig jobb hogy malmoznak, mint az hogy a káosznak mindig 5:1 túlerõ ellen kell játszania. Ki tudja, a malmozás segít abban hogy kipróbálják az SM megszállottak a káoszt.
No-no. :) Elfelejted, hogy én felvetettem a saját "megoldásomat", az NPC-k alkalmazását. Igen, ez egyfelõl sznetségtörés a HC PvP'erek számára, másfelõl megköveteli, hogy legyen egy korrekt AI programozás. De szvsz csak így lehet garantálni a probléma korrekt kezelését. Azt nem lehet elvárni, hogy a játékosok olyan fajjal / kaszttal játszanak, amelyik nem szimpatikus nekik.
Másik oldalról megközelítve pedig ha egyszer RPG elemek is lesznek benne, akkor meg miért húznának "új" karaktert, ha õk éppen a "rendes" karakterükkel akarnának játszani?
A játék továbbra is arról szól, hogy a játékos jól érezze magát, jól szórakozzon. Nem pedig arról kellene szólnia, hogy alkalmazkodjon játéktechnikai szabályokhoz. Hangsúlyozom, játéktechnikai és nem a világra vonatkozó szabályokhoz, az ugyanis más tészta. Legalábbis a saját meglátásom ez. :)
Az hogy a DoW RTS, szerintem irreleváns - mivel WH világ, nyilván hasonló rajongótáborról van szó.
Igen, de alapvetõen mégis birodalom beállítottságú volt a legtöbb DoW epizód és kiegészítõ. Nincs igazam? :)
A DoW elsõ része esetén pedig ugye nem volt karakterépítés emlékeim szerint, tehát ott még nem okozott akkora törést, ha más fajjal játszott az ember.
Mert nem olvastál egy olyan regényt se ahol ez nem történt meg? Pont a Blood Angelek mûködtek együtt esetenként eldákkal :D És rémlik olyan sztori is, ahol pl a tyranidák ellen összeállt két faj, IDEIGLENESEN.
Olyanról azért nem tudok, még regényben sem, hogy a Káosz Kultistákkal szövetkeztek volna. :)
Hórusz idején tonnaszámra találkozott a birodalom az újraegyesitési háborúk alatt rengeteg idegen fajjal (és írtotta ki õket). Tessék csak elolvasni a Horus Heresy elsõ pár kötetét.
dronkZero leírta ezzel a problémát. A "nagy" fajok közül azt hiszem csak az ûrorkokkal találkoztak a Horus Heresy idejéig.
Eldák? Úgy irtják egymást a házak mintha muszáj lenne, intrika a köbön az egész faj. :) Tyranidákról nem tudok, de megtörténhet, végülis kaptár intelligencia meg bolyszellem.
Intrika az van, de emlékeim szerint irtani egymást éppenséggel nem szokásuk. Már csak azért sem, a lélekkövek a hajóvilágokhoz tartoznak, egy Biel-Tan lélekkõvel egy Ulthwé nem tud mit kezdeni. Legalábbis ha ilyen téren nem történt valami nagy változás. :)
Az a baj, teljesen bebetonozod a WH világot, hogy minden fekete fehér, pedig az egész szürke mint a fene. Ami ötleteket felvetettem azok az én, cseppet sem kreative agyamból jöttek elõ, illusztrálva hogy ha én képes vagyok áthidaló megoldásokat találni, akkor vajon mire lehet képes egy GW által supportolt designer csapat.
Ettõl félek én is. :)
Igen, egyébként azt töredelmesen beismerem, hogy én nagyon-nagyon merev nézeteket vallok a Wh40k világával kapcsolatban. :)
Aztán SM vs SM harcra egyfajta megoldás lehet kisebb chapterek bevezetése, akik háborúkat vivnak egymással. Nyilván nem az Ultramarines az Imperial Fisttel, hanem vmi mellékág.
Ismétlem magam, még akár vadonatúj rendek bevezetésével sem lehet azt elfelejtettni, hogy ûrgárdista rendek harcolnak egymás ellen. Életre-halálra. Maga a Horus Heresy egyik legnagyobb sokkja pont az volt, hogy az ûrgárdista rendek egymás ellen fordították fegyvereiket. Még az amúgy egymást rühellõ rendek is, mint az Ûrfarkasok és Sötét Angyalok sem életre-halálra vívják a preztizs küzdelmüket a közös csaták elõtt.
Szóval, vagy a hardcore fanok lázadnak vagy az újoncok? :)
Eh, minden noob az SMre kattan rá elõször, ez szinte törvényszerû.
Ja, Hóruszék kiirtottak pár fajt. Meg van néhány játszható, amiket nem. De hogy abból parasztlázadás lenne, ha valami seggbõl elõrántott generic alien szarságot próbálnának eladni WH40k játékban, azt borítékolom. Már most is megy a "miért ez van benne, miért nem az?" szarrágás.
Aztán SM vs SM harcra egyfajta megoldás lehet kisebb chapterek bevezetése, akik háborúkat vivnak egymással. Nyilván nem az Ultramarines az Imperial Fisttel, hanem vmi mellékág.
Hogy nem illik a világba - hát tessék, ott van a Soul Drinkers széria, ami kb errõl szól. Megint csak példa, én csak abból építkezem ami már le van írva. És még ideológiailag is belefér, õk ugyanis nem egyértelmûen káosz fertõzte brigád, csak eltértek a birodalmi irányvonaltól, mondván hogy a jó ügy érdekében mindent szabad. És speciel nekem, aki mondjuk vinne SM-et szimpatikus az õ érvelésük a zsinatozóan vallásos többi rendházzal szemben.
"Már elnézést, de ez marhaság lenne"
Marhaságolni könnyebb mint problémákat felvetni, elismerem. :) Ha felállítottál egy problémát, van egy megoldás, ami lehet hogy nem tökéletes, de megoldás. Még mindig jobb hogy malmoznak, mint az hogy a káosznak mindig 5:1 túlerõ ellen kell játszania. Ki tudja, a malmozás segít abban hogy kipróbálják az SM megszállottak a káoszt.
Az hogy a DoW RTS, szerintem irreleváns - mivel WH világ, nyilván hasonló rajongótáborról van szó.
"Blood Angel SM egy Káosz Kultistával és egy Eldával "
Mert nem olvastál egy olyan regényt se ahol ez nem történt meg? Pont a Blood Angelek mûködtek együtt esetenként eldákkal :D És rémlik olyan sztori is, ahol pl a tyranidák ellen összeállt két faj, IDEIGLENESEN.
"De akkor hogy kerül oda például más faj?"
Hórusz idején tonnaszámra találkozott a birodalom az újraegyesitési háborúk alatt rengeteg idegen fajjal (és írtotta ki õket). Tessék csak elolvasni a Horus Heresy elsõ pár kötetét.
"Káosznál meg Orkoknál a belsõ harc meg már eleve adott. No igen, de a többiek? Elda, Tyranida, stb.? "
Eldák? Úgy irtják egymást a házak mintha muszáj lenne, intrika a köbön az egész faj. :) Tyranidákról nem tudok, de megtörténhet, végülis kaptár intelligencia meg bolyszellem.
Az a baj, teljesen bebetonozod a WH világot, hogy minden fekete fehér, pedig az egész szürke mint a fene. Ami ötleteket felvetettem azok az én, cseppet sem kreative agyamból jöttek elõ, illusztrálva hogy ha én képes vagyok áthidaló megoldásokat találni, akkor vajon mire lehet képes egy GW által supportolt designer csapat.
Mindazonáltal ha saját hipotéziseid alapján (mert közel sem biztos hogy az SM annyara sokkal népszerûbb lenne mint a többi faj) temetni akarod a játékot mert szerinted arra NEM LEHET megoldás, ám legyen :)
Nem véletlen játszódik az egész 40.000-ben. A Hóruszos szitu az csak fluff, háttérinfó, amiatt néz ki a "jelenben" a világ úgy, ahogy, nem tervezték játszhatóvá azt az idõszakot. 30.000-ben nincs "hagyományos" káosz se, nemhogy démonok, nidáknak még a hírük se érkezett meg, nekronokról sem hallott senki, a tau-k még kövekkel és botokkal csapkodják egymás fejét, ilyesmi. Nem mûködne. Nagyon jó SM vs SM csaták lehetnének, meg nagyjából semmi más.
Ezen kár addig rugózni, amíg kézzelfogható módon el nem kúrják.
A felvetett problémádra kb annyi a megoldás, hogy nem questnek kell hívni, és a kocsmában felvenni, meg a hirdetõtáblán, hanem küldetésnek, ami vagy a a marine kiképzésének része, vagy önkénteseket igénylõ katonai misszió, azt' szevasz. Ez csak körtés, amit ha nem totál idióták csinálnak, akkor nem lesz gond.
Tisztázott már milyen lesz a PvP? Mert simán el tudok képzelni olyan megoldást, ahol lényegtelen az SM/Chaos játékosok mennyisége, mert a PvP-be nem engedi be csak oldalanként X embert (pl: aréna jellegû).
Már elnézést, de ez marhaság lenne. Visszatér az, hogy a létszámfölénnyel küzdõ oldal játékosai az Aréna elõtt malmoznak, /dance-elnek meg duelleznek...
Másfelõl, sok MMO-ban a PVP nem fajok közti, azaz két SM ugyanúgy irthatja egymást PvP címén.
Ennek megint nem örülnék, "kicsit" illuzióromboló lenne, ha mondjuk egy Blood Angel SM egy Káosz Kultistával és egy Eldával vállvetve harcolna egy Birodalmi Gárdista meg egy Ultramarine ellen.
Tõlem szokatlanul alpáriul fogalmaznék: ez nettó baromság lenne a Wh40k esetében...
Amúgy még az se biztos hogy olyan nagy lesz az SM fölény - elég sok káosz rajongó is van. Van esetleg infód pl a DAwn Of WArban arról hogy mennyien tolják a különbözõ fajokkal?
Egyfelõl a DoW RTS, ott kijönnek azok a dolgok, hogy XY faj über mert ******* (tetszõleges tápos jellemzõ beillesztendõ). Másfelõl pedig RTS (ismét), tehát azért más a kategória. Ettõl függetlenül a DOW 1-ben alapból unlockolni kellett a fajokat például.
Általánosságban elmondható, hogy a Birodalom / SM elég komoly népszerûségi fölénnyel rendelkezik. Nézz meg egy Golden Demon-t vagy hasonló GW összejövetelt, vagy azt, hogy a GW alapból mire helyezi a hangsúlyt a fejlesztésnél (Codexek, modellek), avagy azt, hogy milyen életnagyságú szobor áll a GW székháza elõtt. :P
Simán megoldható lenne - csak annyit kéne irniuk, hogy ez éppen a hórusz lázadás idején játszódik. Probléma megoldva.
Tiszta sor - egészen addig, amíg csak SM vs. SM csatákról beszélünk. De akkor hogy kerül oda például más faj? Mondjuk a Káoszt nem számítva. :)
Káosznál meg Orkoknál a belsõ harc meg már eleve adott.
No igen, de a többiek? Elda, Tyranida, stb.?
Ez megint az az eset, hogy a játékmechanikáért felálldozzuk a brand sajátságait...
Egyetértek, eddig én is csak blobbolós PvP-vel találkoztam ilyen esetekben. Ami végülis annyiban pozitív, hogy rákényszeríti az embereket a csapatmunkára, viszont az egyéni skill jobban háttérbeszorul.
Bár nem nekem szólt a kérdés, én teljességgel lehetetlennek tartom, hogy ilyen SM irthat SM-et PVP lesz.A GW ezt NEM fogja engedni szerintem.
Viszont jó hangulatos kis BG-ket lehetne csinálni, ahova becsatlakozik X ember és nagy csatákat lehet lejátszani, akár 100 vagy több résztvevõvel is.
Ami még rohadt jó ötlet lenne(de ilyenben nem reménykedem), hogy bizonyos cselekedetek vagy tárgyak vagy akármik növelnék a karakterben a káosz fertõzöttséget, és ezáltal új képességekhez, statokhoz jutna, mint a DoW2-ben, esetleg ha teljesen elveszne akkor csatlakoznia kellene a másik frakcióhoz. Nem lehetetlen a dolog, az SW:TOR-ban lesz ilyen, bár kiváncsi vagyok, ott hogy oldják meg.
Én is az instancolt pvpnek örülnék, openworld pvp eddig fos volt, amit láttam.
Tisztázott már milyen lesz a PvP? Mert simán el tudok képzelni olyan megoldást, ahol lényegtelen az SM/Chaos játékosok mennyisége, mert a PvP-be nem engedi be csak oldalanként X embert (pl: aréna jellegû).
Másfelõl, sok MMO-ban a PVP nem fajok közti, azaz két SM ugyanúgy irthatja egymást PvP címén.
Amúgy még az se biztos hogy olyan nagy lesz az SM fölény - elég sok káosz rajongó is van. Van esetleg infód pl a DAwn Of WArban arról hogy mennyien tolják a különbözõ fajokkal?
Alapból rohadt nehéz lesz olyan játékot összehozni, amiben különbözõ rendházak tagjaiként tevékenykedhetünk.. Mert az ok, hogy mondjuk orkként vagy valami sima birodalmi ügynökként el kóricálhatunk a galaxisban ide-oda, de mondjuk katonaként már nehezebb. Ez olyan, mintha csinálnának most valami közel-keleti háborús MMO-t, ahol lehetsz USMC meg tenorista Ugye egy mezei amerikai tengerészgyalogos sem gondol egyet és indul meg magán missionöket csinálni csak úgy, egy ûrgárdistáról meg még kevésbé képzelhetõ ez el, mindenki azt teszi amit parancsolnak neki.
Nagyon kíváncsi vagyok hogy akarják ezt megoldani, mert ebben a játékban inkább a csapatjáték kell majd domináljon, ahol a rendház/sereg fejétõl kapja az egész rendház, vagy a különbözõ csapatok a küldetéseket. Mindenesetre én nem tudom elképzelni, hogy amolyan mezei MMO stílusban belogolok a marine-ommal és felveszem a Kill 8 mutants küldetést. :)
Esetleg ha valahogy úgy lehetne megoldani, mint a Warhammer Online-ban, hogy különbözõ háborús területekre lépve automatikusan csatlakozunk egy raidhez, és velük kell a csoportos küldetéseket megoldani.
A lenti videó meg siralmas szerintem, mármint az a pár másodperc agyon effektezett gameplay..2011-ben itt tartanak?
A legutóbbi mmo, amivel játszottam, ott nem volt ilyen gond, max annyi, h pvenúboknak készült (rift).
Egyfelõl nem azt írtam, hogy minden, hanem azt hogy sok más, másfelõl a Rift koncepciója is folyamatosan változott az idõk folyamán, és a megjelenéskor is állandóan fel/eltüntek dolgok (pl. a 10-es insták kilövése induláskor).
A PvP vs. PvE vitába meg hagy ne menjek már bele, anno a Rift topicban kifejtettem a véleményemet, aki megértette az megértette, aki nem az meg nem. :)
A PvP "lényeg" szerintem ott fog elhasalni, hogy borítékolhatóan drasztikus lesz a Space Marine / Imperial játékos fölény, szóval a jó öreg balance kérdést nem fogják tudni megoldani NPC-k bevonása nélkül. Vagy legalábbis heveny kétségeim vannak a felõl, hogy képesek lesznek rá.
Hozzá kell tenni, hogy túl keveset tudunk továbbra is a játékról ahhoz, hogy mély következtetéseket vonhassunk le.
Ez kb a warhammer online volt... A legutóbbi mmo, amivel játszottam, ott nem volt ilyen gond, max annyi, h pvenúboknak készült (rift). Itt elméletileg pvp lesz a lényeg (remélem).
A fõ probléma az, amit sok más MMO esetében is láthattuk. Megjelenés -5 évben kitalálnak valamit. Megjelenés -4 évben átdolgozzák az egészet, mert hardware/software szinten nem tudják megvalósítani az elõzetes elképzelést. Megjelenés -3 évben új fõ desinger kerül a project élére, aki kidobja az egész addigi munkát, mert teljesen más elképzelései vannak a játékról. Megjelenés -2 évben az elsõ Alfa teszteknél megint teljesen átdolgozzák az egészet, mert az Alfa teszterek nem elégedettek a látottakkal. Megjelenés -1 évben a Béta tesztelés alatt kiderült, hogy rohadt kevés a content, rohadt bugos az egész játék és a legutóbb felvázolt koncepció nem jön be a játékosok többségének. Aztán megjelenik a játék, amely nincs kész, nincs benne elég content, hemzseg a bugoktól, és nincs mögötte egy átgondolt, életképes koncepció.
Ne legyen igazam. :P
2013-as megjelenés, nem is szabad még többre számítani.
Mondjuk annak a lövegtoronynak a mozgása ott 0:20-nál valami borzalmas. Jó, oké, MMO, de azért mégis 2013... Ezt a 2005-ös BF2 már tudta kezelni korcsolyázás nélkül.
Ott tépném össze azt a könyvet amiben az Ordo Malleus (Kalapács Rendje) meg ezek le lennének fordítva magyarra.. Ezeknek meg épp ez adja meg a fílingjét, hogy latinul vannak, ami ugye a Birodalom szertartási nyelve.
És akkor is bárki bármit mond, szerintem akkor sem hangzik jól magyarul, hogy "Égesd el az eretneket, öld meg a mutánst és purgáld ki a tisztátlant."
Rendházak neve pedig szintén hülyeség, itt is csak ritka esetben hangzik néhány jól, pl Világfalók, Sötét Angyalok, Ûrfarkasok.. De az ilyen Fehér Sebhelyektõl pl falra tudnék mászni.
Amiben viszont 100%-osan biztos vagyok, hogy az ork beszólásokat és idézeteket nem lehet normálisan magyarra fordítani! :D
HAAHAAHAA DAKKADAKKADAKKA
Azért ezen felül maga a 40k univerzum is generál fordítási nehézségeket, például az ûrgárdista fordítás magában könnyedén megállná a helyét, de itt eléggé bezavar az imperial guard jelenléte.
Aztán még ott van hogy ha már lefordítja a sm chapterek neveit akkor már illene lefordítani olyanokat is mint Adeptus Mechanicus, Adepta Sororitas, Ordo Hereticus, Ordo Malleus, Ordo Xenos,Ordo Sepulturum, Ordo Sicarius etc. Ezek a mondjuk néhol megkerülhetõk,hiszen némelyiknek van "rendes" angol neve is, de ha a fordítás csak annak a lefordított változatát használja már is nem adhatja vissza az eredeti feelinget.
Na az Ultramarines az ráadásul pláne egy speckó eset, mert az egy szín neve is, így nem csak az elit státuszra, hanem a színükre is utal. Ez pont az a rendház, amit ha megfeszülsz, sem fogsz tudni soha lefordítani magyarra.
A Word bearers érdekes név, konkrétan halvány lila gõzöm sincs hogy mit jelent, nem hogy még le is tudjam fordítani.
Mintha úgy rémlene hogy a szokásosnál is vallásosabbak és nagyon oda vannak vmi kódexért (?) ezért a frappáns magyar fordítás nálam a "Könyvbuzik" lenne....
Azért lássuk be, hogy itt kompromisszumot kell kötni. Van egy olyan nyelvtani szabály, hogy a tulajdonneveket nem fordítjuk le. Empire State Building, vagy Titanic, például.
Ugyanakkor az is tény, hogy ha valaki nem beszéli az adott nyelvet, akkor számára a tulajdonnév elveszti a tartalmát, csak "rámutató" szó, hogy õt így hívják. Vegyük például az Ultramarines-t. A Marine gárdistát, tengerészgyalogost, tengerészt jelent, az Ultra pedig egy felsõfokú képzõ, tehát meghatározza, miért is nevezik így õket. Az Ultragárdista nem hangzik olyan jól, mint az Ultramarines, de jelentésében azonos. Le lehetne még fordítani úgy, hogy egyáltalán nem õrzi meg eredeti szóhasználatát, csak a tartalmában marad hû ahhoz, például ilyesmi lenne a "Elitgárdisták".
Ez minden rendnél adott, csak amíg egyesek jól fordíthatóak, mint az Ûrfarkasok, ami nem csak tükrözi az eredeti név tartalmát, de magyarul is jól hangzik.
Persze adódnak olyanok, ahol szinte képtelenség ilyen jól visszaadni a fordítást, ilyen a World Bearers.
Nem egyszerû jól fordítani valamit, és mindig figyelembe kell venni, hogy az olvasó/nézõ/hallgató nem ért semmit az eredeti angolból.
Tényleg csak megszokásból hangzik szarul, de ha belegondolsz, angolul tényleg ezt jelentik :) Valahogy angolul minden olyan macsósan, keménykedõen hangzik.
Ez kb olyan, minthogy egy rave/techno számban baromi ütõdöttül hangzik magyarul hogy "gyerünk kiscsaj, rázd a segged"... pedig angolul ezt kántáljuk :)
Vagy csatában... "man down, man down" - el se tudom képzelni ezt hogy mondanám magyarul, de egyik opció sem olyan tömör és menõ mint az angol eredeti.
Ez csak szokás kérdése, pontosan ezért nem tudod megmondani miért is jobb az angol. :) A magyar semmivel se rosszabb mint az angol, persze vannak félre fordítások az is tény. De sok szó teljesen szubjektív, hogy most milyen.
Lehet most hallanád elõször ezeket a szavakat, hogy: villamos, cipõfûzõ, vasút stb Lehet totál nem tetszene neked, mi "ez a sok gyökér szó?" :)
Egyébként én a falra tudok mászni bizonyos "hivatalos" magyar fordításoktól. Ultragárdisták, Véres Angyalok, Véres Hollók, (miért nem Vérangyalok, Vérhollók?) Fehér Hegek, Vaskéz, Éjlordok, Szóhordozók, Világpusztítók... Megszálló (Land Raider), Hasító (WTF?)...
Eh, nagyon szarul hangzik mind.
Hát, azért lehetne árnyalataiban máshogy fordítani...
„Ne tévesszen meg a külsejük, mert az eldák annyira idegenek a jó és becsületes ember számára mint a vad tyrannidák és barbár orkok. (Szeszélyesek és ingatagok, ok és figyelmeztetés nélkül támadnak. - ez honnan jön?) Ne próbáld õket megérteni, mert nincs mit megérteni - õk a galaxis kiszámíthatatlan ereje”
Vagy valami ilyesmi. Utolsó mondaton lehetne még csiszolni.
Mert angolul mitõl jobb? Konkrétan ugyanolyan gyenge mint magyarul :)
"Trust not in their appearance, for the Eldar are as alien to good, honest men as the vile Tyranids and savage Orks. There is no understanding them for there is nothing to understand - they are a random force in the universe."
Khm. Hát azért az nem teljesen hülyeség. Szótárat használhatsz nyelvvizsgán, internetet meg nem. Nem árt, ha nem a vizsgán lát az ember elõször papíralapú szótárat... :P Persze ha nincs tervbe véve ilyesmi, akkor tényleg fölösleges.
Bár mondjuk még akkor is inkább szotar.sztaki.hu, mint google translate...
„ Ne bízz megjelenésükben, mert az elda annyira idegen a jótól, a becsület emberétõl mint a vad tyrannidák és barbár orkok. Szeszélyesek és ingatagok, ok és figyelmeztetés nélkül támadnak. Nincs bennük megértés mert nincs mit megérteni - õk az univerzum véletlen harci ereje. ” – Imperial Commander Abriel Hume
Egyébént neketek van kedvenc wh40k idézetetek? Mert a neten olvastam pár "epic" space marine idézetet. :D
elég rendesen voltak hiányosságai. voltak benne jó ötletek de nagy kár hogy egy ekkora nevet elcsesztek. mindent elárul hogy a kliens már ingyenes lett.
Igazság szerint nem egyértelmûen rossz. A hangulata megvolt végül is, pár dologban igen elõremutató ötleteket vonultatott fel (pl. collision detection), de a részleteiben, játékélményben nem sikerült a játékosokat megfogni. Plusz óriási hiányosságok voltak a tesztelés / bugfixek terén.
Igen, ezek hangzatos szavak. Szinte minden MMO-t valami ilyen egyedi névvel illetnek. Van a Stunning, meg a Never Seen Before, meg a New Game Enhancement és társai.
Majd meglátjuk, hogy hogyan szerepel mondjuk egy bétában.
Teljesen mindegy, hogy mennyi, 100 millió fölött van az biztos. Ha azt nézzük, hogy mennyi szinkronizált mondat lesz a játékban akkor azért érezhetõ a "súlya".
Ez így egy kicsit erõs, fõleg annak fényében, hogy még csak minimális infó van errõl az MMO-ról. Ha sikeres lesz és lesz egy stabil elõfizetõ bázisa az indulás után mondjuk fél évvel is akkor megéri megnézni. Viszont lehetõleg ne olyan legyen mint amilyen a Warhammer Online, Age of Conan, Aion voltak mert akkor a Warhammer franchise megint meg fog bukni.
már régen visszavonták a 300millát. fake volt az egész hagyjuk már... mellesleg nem azért de mi a szar kerülhet 300 milliba az swtorban? hihetetlen hogy még mindig kajálják ezt a 300 milliót