egy lehetséges magyarázat, hogy mért nem mûködik nálad számcsere: lehet hogy az új számod korábban egy voda által korlátozott felhasználóé volt (tehát õ is számot cserélt) de mi van ha egy tök új ügyfél kap egy ilyen számot? +25 millió bünti...
Az nem létezik!Én úgy cseréltettem a 1270-en,hogy ki se vettem a modembõl!Amikor nincs terhelve a hálózat-4.5Mbit/s.-al jön,mint júl.09 elõtt!Most 2.5-3Mb/s.-al!Idáig m.kinél bevált a számcsere!GVH nemsokára lép!
Itt Szolnok környékén idén emeltek, már 0.5 -rõl kb 1.5 Mbps-re letöltést, feltöltés maradt kb 0.3 Mbps, de ezzel még nem is lenne gond. Viszont eddig nyugodtan tudtam játszani a kapcsolaton keresztül, nem szakadozott, most meg van hogy 10 percekre leáll a HSDPA ... inkább ne b.szogatták volna
A számcsere megoldja a helyzetet ideiglenesen legalábbis? Csak, mert akkor elmegyek és cseréltetem, addig is...
Igazából a Voda volt a hülye, mert elkerülhette volna ezt azzal, ha egy sort beleír még a szerzõdésbe: X GB adatforgalom felett a sávszélesség korlátozásra kerül, de a forgalmazható adatmennyiség nem. Ezzel még mindig korlátlan net lett volna, ennyivel még mindig a konkurencia elõtt járnának, de így azt gyanítom megint fizetni fognak egy nagyobb büntetést... Egyébként úgy tûnik, azzal érték el a korlátozást, mintha azt állították volna be, hogy a letöltéseket is feltöltésként értelmezze a hálózat, így nem engedi a feltöltési maximum fölé. (?)
Várd meg,amíg a Fogyasztóvédelem lerendezi õket!Elsõ mailemre 22-én válaszoltak,a tegnapi "online" számcsere után,minden bizonyítékkal,kötbérrel:5000/30=167.- 167*4=668.--egy nap. 668*21=14028.- elküldtem mindent,most jött visszajelzés,hogy elolvasták!Már rengeteg mailt kaptak ez ügyben!Ráadásul a voda végig azt állította,hogy technikailag nem tudnak sebességet korlátozni!Hangfelvételen rajta van.Én sem vagyok szívbajos,ráadásul szakmámból kifolyólag értek hozzá!Nagyon nagyot buktak!
Most már csak azt kellene kideríteni, mekkora az a mennyiség, ami fölött korlátoznak. OK, hogy a számcsere segít(?), de minek, ha csak egy hónapig él a dolog és újra jön a korlát...
Hálisten engem még nem korlátoztak le, de ha megtörténik, nem szarozok a kamubandával, kapásból fogyasztóvédelemhez fordulok, vannak ott ismerõsök...
Én is hasonló cipõben járok, mint ti: havi kb. 200 Gb forgalmam volt az elmúlt két hónapban, normál letöltések mellett (nem p2p), és júl. 8-9. körül visszavágtak a sebességbõl. Addig a Blaha Lujza téren (Bp., 8. ker.) 5-600 KB/sec jöttek a letöltések, most max. 50KB/sec. Nálam is megvolt a simcsere kb. 1,5 hete, akkor a vodás szervizes mért egyet ott a boltban, teljesen korrekt volt a sebesség. Másnap visszamentem vele, hogy ismét lassú ugyan úgy, vittem a laptopot, kollegám modemjét és az enyémet is: bedugtam õket felváltva, letöltésvezérlõvel egy olyan fájlt indítva, amelyik oldalról melóhelyen, bérelt vonalon 2MB/sec jön az adat. A kollegám modemével 600KB/sec, az enyémmel 45KB/sec ugyan ott, ugyan akkor, ugyan az a fájl… A pultos mondta, hogy látja a problémát, de õ ebben nem tud segíteni, hívjam a 1270-et. Ott ültem elõtte, felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol felvette a technikus a hibajelenséget. Ma telt le a 15 nap várakozási idõ, majd holnap felhívom õket, hogy áll az ügy. (Sejtem/tudom...) Õk is átmeneti leterheltségre hivatkoznak mindig (ami ugye kilõve a kölcsönmodemmel/SIM-mel, szintúgy, mint a modemhiba). A telefonos ügyfsz. mindig végigfut a DNS-, APN-beállítás, vírusirtó, simcsere stb. vonalon, mert nekik ez van leírva: technikusig kell eljutni minimum, aki már tud "érdemben" segíteni. A korlátozás bizonyítottnak tekinthetõ, most már csak az a kérdés, hogy el tudunk-e érni valamit, ha sokan jelezzük a problémát a fogyasztóvédelem felé... Én várok holnapig, akkor felhívom õket telefonon, hogy mi történt az ügyemben, és ha nem volt változás, akkor megy a levél a hif/fv-nek.
/Anno még az elején kaptam az extrém használatra levelet -kipróbáltam, a Flashget azon verziójával, mely tudja kezelni a p2p-t, nem torrentet, de 5 Gb felett töltve minõsítettek extrémnek(?)- azóta Internet Download Managert használtam, és eddig teljesen jó volt, ráadásul elértem azt, hogy az ügyfélszolgálatuktól kapjak egy olyan levelet, amiben leírják, hogy igen, konkrétan ez a program használható letöltésre nehogy belekössenek késõbb... (Ha érdekel valakit bemásolhatom a levélváltásokat abban a témában.)/
Igazából nem is azzal van a bajom, hogy lekorlátoznak, hanem ahogy csinálják: ha mondjuk, közlik szerzõdéskötésnél, hogy X GB felett visszaveszik a sávszélt, akkor az ember az alatt tartja a mennyiséget, de így, hogy korlátlan nem gondolná, hogy behúzzák a csõbe. Arra leszek még kíváncsi, hogy így marad-e vagy bizonyos idõ elteltével visszaáll az eredeti sebessége? Tartok tõle, hogy nem fog, max., ha ráhúzzák a vizes lepedõt a cégre a HIF-nél...
jó neked... ha lenne kábel nálunk már a házba lenne a 20 megás net de nincs mert a szar t-com nem akarja behúzni:@ pedig még fizetnénk is érte az utcába de nem.... és így csak ez a net lehetõség van ...
És felhívom a 1270-et és melyik opciót válasszam meg mit mondjak nekik?
áááá... nekem se engedik ingyen:@ Most ezért dobjak ki 5000-ret?
Mivel nem engedték a díjmentes számcserét-> délben 1270-online számcsere,SIM-et ki sem vettem a modemból!Köv. számlán 4990.-,jóvá fogom iratni velük,mivel így tényleg bebizonyítva!!!! : Letöltési seb: http://prohardver.hu/tema/re_hir_hsdpa_es_internet_arzuhanas_a_vodafone-nal/friss.html
3.5-4Mbit/s !
Most látom a voda honlapján az Internet Szabadon akció idõtartamát : "* Az ajánlatok 2008. július 9-tõl szeptember 30-ig érvényesek, 2 éves hûségnyilatkozat, 1 év után más tarifa is választható " Pont július 9-étõl vagyunk korlátozva! NO COMMENT !
Sok sikert!...Fogyasztóvédõ Alapítványon kívül elküldtem még a ma vodának küldött mail másolatát mindenestül:Info rádió,Magyar Nemzetonline,Borsonline,Blikkonline,Index-nek.Nem hiszem el,hogy jövõ héten nem fog történni valami...
én egészen egyszerûen fel akarom mondani a szerzõdést.
de kötbér fizetése nélkül. felháborító.
Elvileg így van!"Ha a hiba következtében a szolgáltatást a Szolgáltató által vállalt minõséghez képest az Elõfizetõ csak gyengébb minõségben tudja igénybe venni, a Szolgáltató a fentiekben leírt kötbér felét köteles fizetni."Tehát ma 18. napja a korlátozás:5000:30=167.-.167*4=668.- egy nap.668*18=12024.- 1270/5.0-áa menü 10:36'-hívásidõ 33 perc.Elmondtam az elejétõl fogva újra mindent,ÁSZF 3.1.9,számítás,kötbér...stb.Elmondtam a "megoldás" számcserét díjmentesen,nem ötezerért.Technikusok nem engedik,mert már kaptam jóváírást 5 eFt.-ot....Ügyfélszolgálatos hölgy/Renáta/:ne adjam fel,ne hagyjuk magunkat,látta,hogy igazunk van.Küldjek újra mailt az ÜSZ.-re,minden friss bizonyítékkal együtt.Ha hülye választ kapunk,na azt is jelezzük!--ennyi
Szerintem pedig, mivel a szolgálató még mindig nem tudta a megfelelõ minõségü szolgáltatást nyújtani, köteles ingyen cserélni akár a számodat is, mert azzal nem oldották meg a problémát, hogy jóváírtak 5E-t,s mivel a probléma fenn áll, köteles lenne kötbért fizetni, ha jól értelmezem a voda saját szabályzatát, ami az ASZJ-ben van. A Szolgáltató köteles az Elõfizetõ által bejelentett, és a hibabehatároló eljárás alapján valósnak bizonyult hibát legfeljebb 72 órán belül elhárítani. Ha a kivizsgálás vagy kijavítás kizárólag a helyszínen, az Elõfizetõ helyiségében és az Elõfizetõ által meghatározott idõpontban lehetséges, vagy ha a kijavítás idõpontjában a Szolgáltató és az Elõfizetõ megállapodott, és a hiba kijavítása a meghatározott idõpontban a Szolgáltató érdekkörén kívül esõ okok miatt nem volt lehetséges, úgy a hiba kijavítására a 72 órás határidõ a Szolgáltató érdekkörén kívül esõ okból alkalmatlannak bizonyult idõponttól az Elõfizetõ által megjelölt új alkalmas idõpontig terjedõ idõszakkal meghosszabbodik. A fenti határidõ túllépése esetén a Szolgáltató kötbér fizetésére köteles a hiba bejelentésétõl számított 72 órától a hiba elhárításáig. Ha a hiba következtében az elõfizetõi szolgáltatást nem lehet igénybe venni, a kötbér mértéke minden késedelmes nap után a hiba bejelentését megelõzõ hat hónapban az Elõfizetõ által az elõfizetõi szerzõdés alapján az adott elõfizetõi szolgáltatásért kifizetett – elõre fizetett díjú szolgáltatás esetén a felhasznált - díj átlaga alapján egy napra vetített összeg nyolcszorosa. Hat hónapnál rövidebb idõtartamú elõfizetõi jogviszony esetén a vetítési alap az elõfizetõi jogviszony teljes idõtartama alatt kifizetett (felhasznált) díj átlaga alapján egy napra vetített összeg. Ha a hiba következtében a szolgáltatást a Szolgáltató által vállalt minõséghez képest az Elõfizetõ csak gyengébb minõségben tudja igénybe venni, a Szolgáltató a fentiekben leírt kötbér felét köteles fizetni. A Szolgáltató a kötbért havi díjfizetési kötelezettség esetén a következõ elszámolás alkalmával az Elõfizetõ számláján egy összegben jóváírja, vagy az elõfizetõi jogviszony megszûnése esetén az Elõfizetõ választása szerint a bejelentés elbírálásától számított 30 napon belül azt az Elõfizetõ részére egy összegben visszafizeti. A kötbérköteles napok számát a Szolgáltató jelen Általános Szerzõdési Feltételei alapján kell megállapítani. Jól értelmeztem?
Más a SIM csere,és más a számcsere!Második SIM-csere pénzes lett volna,de a technikus szólt,hogy nyugodtan cseréljék ki ingyen,úgysem lesz jó!És így lett!Harcolni kell a számcseréért!
Nekem a 2. sim csere is ingyen volt. Amúgy nekem is azt mondta a bolti voda-s, hogy a számcsere nem ingyenes, aztán felhívta az ügyfélszolgálatot õ, s utána azt is megkérdezték, hogy milyen új számot akarok, mondtam, nekem mindegy. Leírta az eladó az új számot, biztos, hogy jó lesz? Mondom nekem mindegy, csak mûködjön. Berakta a sim kártyát egy telefonba, be-ki kapcsolta azt ennyi volt. Rákapcsoltam a gépemre és máris mûködni kezdett. És mûködik most is,még.
Kértem a számcserét én is a technikusoktól,-4990 Ft-ért bármikor.Hivatkoztam,hogy másnak így megoldódott a probléma,és ingyen volt,igen,de én kaptam egy havi jóváírást! Röhej az egész!
Akkor neked is azt ajánlom, be a vodafone-hoz, felhívni az ügyfélszolgálatot, technikust kérni, aztán próba szerencse, nálam mûködött, most is 200 felett van a sebesség.
Hip-hip hurrá, most már tényleg ki merem jelenteni, javulás. Most éppen 300 kbyte-al jön a töltés. Még ha ilyen kor hajnalban is. Kiváncsi vagyok mi lesz reggel.
Tök mindegy milyen számod lesz,névhez,szerzõdéshez van rendelve a szolgáltatás.Én a szerzõdést akartam felmondani ,majd újra kötni.Így már jó lett volna a seb.,persze nem engedik,"mindenkinél túl drága lenne"--mondta a technikus!Voda ezért nagyon ráfizet!!
A húsz méteres körzetemben még 4 ilyen elõfizetés van, de csak nálam van gond, bár most éppen megy az ftp-s letöltés döcögve, de mellette viszont simán nézek egy videóklippet a youtube.com-on. Szóval nem tudom, hogy most javult e a helyzet v sem. Én is szoktam töltögetni, de az elmúlt 1 hónapban szerintem nem értem el a 30 GB-ot.
hálisten engem még nem érint, pedig én is rendesen nyomom (havi 40-50 giga tuti megvan)
Tudom én, az volt az elsõ, amikor belassultam, és a sim kártya csere sem segített, hogy kicseréltem az én sim kártyámat a munkatársaméra, s azzal varázsütésre egyböl elértem a 4-500 kbyte sebességet, ma délelött is azt használva ennyi volt a sebességem. Ez után ha még mindig lassú maradok, akkor már tényleg nem tudom, hogy hol a baj, de hát nem vagyok szakember, a fogyasztóvédelemnek meg amúgy én is irogatok. Kiváncsi vagyok, hogy a többieknél, hogy alakulnak majd a dolgok.
Hát nem tudom, de valamennyit segített a számcsere, volt, hogy a speetset.net-en a nyíregyházi servernél 3200-at ért el a sebességem, mikor pedig próbaképpen egy 40 mb-os filet- próbáltam letölteni70-80 kbyte-ig jutott. Szóval még nem merem elkiabálni, hogy talán van egy kis javulás.
Ügyes...!Kicsit félreértettél:e-mail bizonyíték is,válasszal nem kell törõdni-sablon-ezt mondták a technikusok is,de õk megkapják.Bizonyíték a Fogyasztóvédelemnek,NHH,és GVH-nak.Minden történést jelzek a Fogyasztóvédelemnek,õk meg tovább,javaslom minden érintettnek.Visszanéztem 2003-ig,sok büntit kapott a voda ilyenekért!!
Na én tettem még egy próbát ma. Bementem a nagy vodafonhoz, onnan felhívtam az ügyfélszolgálatot. A beszélgetés végén abban egyeztünk meg, hogy sim kártya csere 2xra is, ha ez sem segít telefonszám csere ingyen. A csere természetesen nem segített, így ingyen cserélték a számomat. Az eredmény? Hát nem is tudom, próbáltam ismét s sebességteszteket, de a speedtest.net-en több mint 1 hete most 1x mentem 1000 fölé, egy másik mérésnél 3200 volt a sebességem, de eléggé ingadozó az eredmény,próbáltam többször is mérni, de az eredmény eléggé változó volt. Próbáltam programot, drivert letölteni, itt viszont ismételten visszaesett 60 kbyte ra. Szóval nem vagyok meggyõzödve, hogy a számcsere most segített e. Viszont a telefonos ügyfélszolgálat annyival jobb volt, hogy most nem tudták egyszerû hálózati leterheltséggel elintézni az ügyet, mert egyböl cáfoltam a dolgot. Majd kiderül, hogy mi lesz az eredménye a dolgoknak, de hogy az e-mail küldés tényleges probléma megoldásban nem segít igazán, csak egy üres sablonválaszt eredményez, az is biztos.
Ezt írtam hétfõn a másik fórumba,/http://prohardver.hu/tema/huawei_e220/friss.html/ mint kiderült a hálózati mérnök beírta a panaszlavélbe,hogy kb. még 2-3 hét türelem....Mivel a "korlátozás" 07-09-én kezdõdött,akkor 08.09-ig...Addíg lecsap az illetékes hatóság!! Tehát a hétfõi link : "Korlátozás hírek!" : Felhívott a hálózati mérnök,nem tudják,hogy mi a gond/programozás hiba?/,direkt korlátozás nincs,de gond az van!Keresik a közös pontot a bejelentéseknél,figyelik a sebességet,stb.Türelmet kérnek,nem tudják,mi lesz.Javasoltam ingyenes szerzõdésbontást,újra-megkötést,-de ez drága.Meg lesz a megfelelõ megoldás. Hihetetlen,de lehet,hogy több,mint egy hét,de lehet,hogy bármelyik pillanatban jó lesz. Valami blokkolta tényleg,de nem õk direktbe.Arra kért,hogy mindenkinek jelezzem,bármit észlel,mailben küldje a vodának,válasszal ne törödjön,vizsgálják! [email protected] Ennyi...
eszemben sincs erre válaszolni....
írok nekik egy kicsit nyersebb hangvételû levelet, hátha abból értenek.
szóval a szokásos sablonválaszt adták mindkettõtöknek
Tisztelt ...... Úr!
Köszönjük visszajelzését!
Mindenekelõtt engedje meg, hogy a felmerült kellemetlenségért szíves elnézését kérjük !
Amennyiben a továbbiakban is tapasztalja az Ön által jelzett hibajelenséget, az alaposabb vizsgálat érdekében szíveskedjen a mobil internet telefonszáma, valamint az ahhoz tartozó ügyfélbiztonsági kód megadása mellett, az alábbi adatokat jelezni telefonos ügyfélszolgálatunkon vagy az [email protected] címen, hogy mihamarabb segítségére lehessünk!
•Mi a telefonszám, amit az internetes csomaghoz kapott? •A hozzá tartozó ügyfélbiztonsági kód •Az elektronikus levelében említett tesztelés, melyik képviseletünkön történt? •Milyen telefonszámon tudjuk elérni? (Kontakt szám) A gyorsabb ügyintézés érdekében ajánlott, egy olyan telefonszámot is megadni amelyen, szükség esetén munkatársunk felveheti Önnel a kapcsolatot. •Mi a pontos idõpont, amikor tapasztalja a jelenséget? (Legalább 5 idõpont, lehetõleg a nap különbözõ pontjairól) •Mióta tapasztalja a hibát? •Idõszakosan, vagy folyamatosan? •Mi a pontos hibajelenség? (Hibaüzenet száma, esetleg pontos kiírás) •Mi a pontos cím, ahol ezt tapasztalja? (Város, utca, házszám) •Melyik hálózathoz tud csatlakozni? (GPRS, 3G, HSDPA) •Milyen típusú készüléket használ a csatlakozáshoz? (USB modem, Connect Card, Mobilkészülék, stb.) •Milyen szoftvert használ? (Connect Now, Connect Lite, Dial-Up, stb.) •Milyen operációs rendszerrel rendelkezik? •Van-e tûzfal, vírusirtó, adatszinkronizációs szoftver telepítve a számítógépre? •Ha igen, próbálta-e ezt kikapcsolni? •Használ-e Internet Plusz klienst? (Dial-Up beállításoknál fontos) •Ha másik számítógépen volt lehetõsége kipróbálni, mit tapasztalt?
Szíves megértését és együttmûködését kérjük!
Tisztelettel:
Nagy Ágota Vodafone Magyarország zrt. levelezési csoport
Na a mai válasz az ügyfélszolgálattól: öszönjük visszajelzését!
Sajnálattal értesültünk arról, hogy elõzõ válaszunkban foglaltak nem szolgáltak megelégedésére!
A 2323862-es számú elektronikus levelünket az alábbiakban szeretnénk megerõsíteni.
Technikai csoportunk panaszát kivizsgálta, melynek eredményeképpen nem tapasztalták a jelzett hálózati hibajelenséget. A szolgáltatás esetleges lassulását okozhatja a hálózat idõszakos terheltsége.
Szeretnénk tájékoztatni arról, hogy a Vodafone Magyarország zrt. az Ön által megrendelt szolgáltatást az elõfizetõi szerzõdésben, az annak részét képezõ Általános Szerzõdési Feltételekben, illetve a 3. sz. mellékletben meghatározott technikai specifikációnak megfelelõen biztosítja. Panaszát megvizsgáltuk, azzal kapcsolatosan megállapítottuk, hogy a szolgáltatást a vállaltak szerint nyújtottuk.
A Vodafone Magyarország zrt. a továbbiakban is a szerzõdésben meghatározottaknak megfelelõen biztosítja minden ügyfele számára a szolgáltatását, természetesen a technikai fejlõdés további lehetõségeinek folyamatos kihasználásával emelve a szolgáltatás színvonalát.
Szíves megértését kérjük!
Tisztelettel:
Nagy Ágota Vodafone Magyarország zrt. levelezési csoport
én még nem találtam meg azt az oldalt ahol elfogadható sebességet ad :)
csak egy tipp: mikor sebességeket mértek, több oldalon tegyétek! a vodának van egy olyan kérdése hibajelentéskor, hogy milyen oldalakon tapasztalod a sebességesést. plusz ugye képek alapján beazonosítják a mérõoldalt. nos, nem hivatalos, meg úgyis letagadják, de a mai technika lehetõvé teszi nem csak a személyre szabott korlátozást, de az oldalraszabottat is. értsd úgy, hogy simán megtehetõ a korlátozás is bizonyos oldalak kivételével. pl. te folyamatosan a speedtest.net-et használod. a vodának semmibe nem tart ám a te karidra belõni a címét, hogy ott kvázi átengedi a sebességed. magyarán ha mérsz, elfogadható eredményt kapsz, amúgy meg minden marad a 300 kbps-on.
Edzoba! Ok, én is egyértelmûen felhasználo oldalon állok... :) csak mondtam..
én szerencsére nem vagyok még korlátozva, és remélem nem is leszek a havi kb 20-40gb letöltésemmel..
Én szurkolok nektek!!
Igazad van! össze kell fogni a voda ellen:@ bizonyíték van..minél többen kell írni a Fogyasztóvédelemnek azok majd elintézik a vodát,de nekünk el elõszõr bebizonyítani hogy a voda hazudik :@
© speeki89 ma 11:47 | privát | válasz erre | #350
A reklámok csak tájékoztato jellegûek, és általába nem minõsülnek ajánlatnak...
A GVH gyakorlata szerint a reklámnak nem feladata a minden részletre kiterjedõ, teljes körû termékleírás. Ugyanakkor, ha egy tájékoztatás kiemel valamely lényeges körülményt, akkor azt pontosan kell tennie, nem elhallgatva a közlés helyes értelmezéséhez feltétlen szükséges tényeket. ( ez idézet ez alapján marasztalta el a gvh a t-online-t mert senki nem érte el a 8 mbit/s-ot)
szóval ne adjátok fel! nme kell hogy megtévesszen titeket a szerzõdés minimum sebessége mivel ügyféltájékoztatás is teljes terheltség esetén is 1,5-2 mbit/s-ról tájékoztat csak fel kell lépni ellenük oszt mehetnek a gecibe
egyéni véleményem pedig az oyg egyszer a magyar paraszt megunja hogy folyamatosan hülyének nézik
nem mivel egyik sem ad "korlátlan netet"
1/5/10 gigánál egy hónapban nem sok értelme lenne a korlátnak.
Sziasztok! De jó,hogy benéztem ide.. És nem tudjátok véletlenül,ugyanez lehet a pannon/t-mobilenál is?
Írtam privit,ezen már 1 hete túl vagyiok!Fogyasztóvédelem hétfõi válasza: Tisztelt Uram,
Levelét köszönettel vettük.
A problémával megkerestük a szolgáltatót, válaszukat várjuk.
Az ügy súlya miatt tájékoztattuk a szolgáltató felettes szervét, a Nemzeti Hírközlési Hatóságot is. (Tõlük nem várunk választ, mert egyedi panaszokkal nem foglalkoznak, csak akkor, ha nagy számban érkeznek egyazon problémára.)
2008 július 9. óta többször megkerestem Önöket mind levélben, mind telefonon. A probléma ismert, egyik napról a másikra a letöltési sebesség (HSDPA modem használatával) lecsökkent 300 kbit/s-os átlagra.
Mivel semmiféle érdemi választ nem kaptam az amúgy teljesen egyértelmû helyzetre, így a tegnapi napon felkerestem az egyik Vodafone szaküzletet, mintegy próbaképpen. Munkatársuk letesztelte az általam bevitt modemet a benne lévõ Sim kártyával. A letöltési sebesség mintegy 300 kbit/s volt. Ezután kicserélte egy bontatlan Sim kártyára, majd azzal tesztelve a modemet, 2400 kbit/s-os átlagsebességet ért el. Mindezekután nevemre irattatta az új Simet, s miután ez megtörtént, a sebesség újra 300 kbit/s-ra csökkent.
Ekkor már munkatársuk is elismerte a tagadhatatlan tényt, miszerint személyre (Sim-re) szóló sebesség korlátozás van érvényben. Természetesen azzal tisztában vagyok, hogy a szerzõdésben foglalt minimális sebességet eléri a kapcsolat, azonban azzal is tisztában vagyok, hogy semmilyen fórumon és semmilyen tájékoztatóban, illetve szerzõdésben nincs megadva az Önök számára a személyre szóló korlátozás lehetõsége. (Azaz az állampolgárok, ügyfelek szándékos, ok nélküli megkülönböztetése). Ennek megfelelõen az Önök által hirdetett korlátlan internet hozzáférés reklámja, szerzõdése nem felel meg a valóságnak.
Mindemellett természetesen mélységesen etikátlannak tartom, hogy továbbra is, ugyanazt az összeg kiszámlázzák ezért a szolgáltatásért.
Több fórum is foglalkozik már ezzel a témával, s számos ugyanilyen panasszal élt nagyon sok ember.
Megvárom válaszlevelüket, majd a kialakult helyzetrõl (több hasonló cipõben járó társamhoz igazodva) értesítem a Fogyasztóvédelmet, illetve a Gazdasági Versenyhivatalt a történtekrõl.
Üdvözlettel: .........
és igazuk van, mert a szerzõdésben a minimum az 1 kbps, amit megadnak...
Hát nekem ezt küldték ma: Köszönjük, hogy felkereste ügyfélszolgálatunkat!
Tájékoztatjuk, hogy bejelentését felelõs technikus munktársak felé továbbítottuk, akik hálózati problémát nem találtak.
Szeretnénk tájékoztatni arról, hogy a Vodafone Magyarország zrt. az Ön által megrendelt szolgáltatást az elõfizetõi szerzõdésben, az annak részét képezõ Általános Szerzõdési Feltételekben, illetve a 3. sz. mellékletben meghatározott technikai specifikációnak megfelelõen biztosítja. Panaszát megvizsgáltuk, azzal kapcsolatosan megállapítottuk, hogy a szolgáltatást a vállaltak szerint nyújtottuk.
A Vodafone Magyarország zrt. a továbbiakban is a szerzõdésben meghatározottaknak megfelelõen biztosítja minden ügyfele számára a szolgáltatását, természetesen a technikai fejlõdés további lehetõségeinek folyamatos kihasználásával emelve a szolgáltatás színvonalát.
Szíves megértését köszönjük! Bízunk abban, hogy segítségére lehettünk!
Amennyiben további kérdése, vagy kérése lenne, kérjük, hívja 24 órás ügyfélszolgálatunkat a belföldrõl, hálózaton belül díjmentesen hívható 1270-es telefonszámon! Munkatársaink készséggel segítenek Önnek!
Tisztelettel:
Kéry Viktor Vodafone Magyarország zrt. levelezési csoport
Üdv. m.kinek! Másik fórumon jelezték,hogy Ti is foglalkoztok a voda letöltési seb. "korlátozásával",Javaslom olvassátok vissza a fejleményeket http://prohardver.hu/tema/huawei_e220/friss.html 07.09-tõl! Röviden:már az elsõ héten bebizonyítottam a voda-technikusoknak feleségem voda-elõfizetéses SIM-kártyájával,hogy névhez rendelt szolgáltatás "korlátozás" van let.seb. 380-400Kbit/s.,másik feles. SIM-el 4-4.5 Mbit/s.Mivel minden bizónyítékot mailben is elküldtem,és semmi érdemleges nem történt,elküldtem a Fogyasztóvédelemnek,1 hét múlva reagáltak,válaszuk belinkelve a másik fórumon.Azóta kaptam 1 havi jóváírást,ígéret,hogy nemsokára helyreáll a rend...Fogyasztóvédelem,és NHH ugrott a vodára! Üdv.:V.András-Szigethalom /Linket beszúrni nem enged 30 napig,ezért így...
én nem igazán értem a problémádat.
Te 5 gb-os csomagban vagy. Torrentezhetsz is ha akarsz. Számodra nem korlátlan a letölthetõ adatmennyiség, meghatározott havi 5 gb-ot tölthetsz. 5 gb felett 0.06 Ft minden megkezdett 10 kb.
Azaz ha pl összesen majd 7 giga lesz az adatforgalmad, akkor a következõképp kell fizetned:
5 gb = 5000 Ft + 2 gb, azaz 2147483648 byte. egy kilobyte: 1024 byte, 10 kilobyte, az 10240 byte. Így tehát 2 GB = 105.000 X 10 kbyte. Remélem eddig érthetõ. :)
Tehát neked 105.000 X 0.06 Ft-ot kell fizetned a csomagban foglalt 5 gigabyte felett pluszban felhasznált 2 GB adatért. Ez kb 6.300 Ft.
Hello, a kövi problémám van, 5gbs voda netem van, elvileg átléptem a forgalomhatárt sima netezésel, skype stb semmi torrent és egyéb nem volt, viszont a net amikor disconnecteltem kiirta hogy átléptem az 5gbt. Voda oldalán ügye ez olvasható:
Elõször ajánlott levélben értesítünk róla, hogy rendszerünk rögzítette az extrém használat tényét. Ha a következõ számlázási ciklusban vagy késõbb megismétlõdik az eset, értesítést küldünk arról, hogy elõfizetésedet átváltjuk a Vodafone Internet 5G tarifacsomagra, mely havi 5GB felett forgalmi díj-köteles. A levél kiküldése elõtt a tarifacsomag-váltással 10 napot várunk.
Ahogy visszaolvastam egyáltalán extrém nek számit az hogy simán böngészek a neten elég sokat, és ki kell-e fizetnem az 5gb feletti forgalmat? Vagy egyáltalán figyelmeztetõ levelet küldenek hogy átléptem a forgalmat csak ügye énmár alapban az 5gbs ben vagyok nincs hova váltani. Ez az elsõ eset hogy átléptem az 5gbt pedig már 2-3 hónapja megvan a net. Elõre is köszönöm.
A reklámok csak tájékoztato jellegûek, és általába nem minõsülnek ajánlatnak...
KORLÁTOZÁS VAN nincs értelme mellébeszélni elõször azt hittem én vagyok a hülye de 2 és fél hétig szivattak hoyg semmi baj na akkor monodom nálam a gubanc csakhogy felraktam xp vista modemeket cserélgettem már mindent végigzongoráztam és utánna kezdtem el neten utánnaolvasgatni
ugye én is fix helyen használom aztán jött a sim csere (havertõl kölcsönkértem, pár száz méterre lakik és neki semmi baja nem volt) és persze hogy egybõl visszakaptam a rendes sávszélem....
ügyfélszolgálat egy elõre betanított sablon szöveget mond de ha technikussal beszélsz az is hülyének fog nézni de ne hagjátok magatokat
viszont azzal nem értek egyet hogy szerzõdésbe mi van ugyanis a reklámokban meg az van hovideõt nézhetsz online meg nagy file-okat töltesz le szóval meg lehet ezt támadni plusz
a másik pedig hogy ez elõre le volt játszva fejben ez a dolog hogy aki majd túl sokat tölt az korlátozzák tehát lecsökkentik majd a szolgáltatás minõségét és mivel az addigi használhatósággal elõre megfontooltan tévedésbe ejtik a user-t ezért ez csalás is...
de én is csak azt tudom megerõsíteni hoyg ne várjatok csodára korlátozás van