Most azon filózom, hogy a tipikus trollírtó megoldások egyikét válasszam (büntipontot neki, vagy csak simán ignoráljam...), vagy próbáljam okítani, hátha tanul?
Legyen jó szívem...
Nem. Nem árkád játék. A különféle japán Anime Mecha (japánban általában Mecha-nak hívják gyûjtõnéven ugyebár az ilyen oriásrobotokat) feldolgozások árkádok, csak még és lõsz, lásd Gundam. Volt ilyen játék régebben konzolra, és talán a MechAssault X-boxra is hasonló volt - nem tudom, azt a játékot nem ismerem.
A Mechwarrior esetében kihasználhatod a terepet, a Mech-ed (a Battletech világában az óriásrobotokat 'Mech-nek hívják) ha rendelkezik Jumpjettel, akkor átugorhat épületeket, akadályokat, és a többi.
Ha legalább elolvasnád a lenti Q&A kivonatot (#27-es hozzászólás), akkor látnád, hogy direkt igyekeznek majd minden Mech számára megtalálni a célt. Hogy fogják megvalósítani? Nem tudni, lévén a játékról tegnap jött ki az elsõ konkrét info!
Alaphangon egyébként egy könnyû vagy közepes Mech-nek nem is az a célja, hogy nehéz vagy roham Mecheket lõjjön ki. Alapvetõen a táblás játékban megadott pontszámok voltak az adott Mech-ekre, ezzel lehetett kiegyensúlyozni a két oldalt. A Mechwarrior 4-ben is volt ilyen, ha egy 65 tonnás Mech-el lõsz ki egy 95 tonnásat, akkor több pontot kapsz, mintha egy 95 tonnással éred el ugyanezt (anno ez probléma is volt, mikor nagyreményû Prince Tybalt agyvérzést kapott az LRM-ekkel telepakolt Mad Dog-omtól, és párbajra hívott ki (Timberwolf Mk.2-vel), pontok alapján durván le is gyõztem - õ viszont (gondolom CS-s háttér miatt) a fragek számát nézve nyilvánította magát gyõztesnek, ahol persze õ gyõzött, érthetõ okokból). Felteszem multiban is lesz ilyesmi itt.
Egyébként meg (legalábbis a táblás játékban) egy könnyû Mech bír azzal az elõnnyel, hogy ha ismeri az ellenfél helyzetét, akkor nála van a mozgásból fakadó elõny - egy könnyû Mech egy roham Mech sebességének akár a 4x-esével is rallyzhat, ez pedig egyfelõl azt jelentheti, hogy folyamatosan fedezék mögé bújhat, másfelõl pedig a nagyobb sebessége (lépésszám) miatt eltalálni is nehezebb.
Az Alpha Strike egyébként egy játéktechnikai kifejezés - azt jelenti, hogy a Mech az összes létezõ fegyverével tüzet nyit. Ezt jellemzõen rövid távú harcnál szokták alkalmazni, lévén a Mech-ek különbözõ távolságokra optimalizált fegyverekkel szerelik fel. Hátránya, hogy nagy eséllyel túl is hevül tõle a Mech, és ha a reaktorja túlhevül, az leálláshoz (szerencsétlenebb esetben reaktorrobbanáshoz) vezet.
Szarom én le a causál célközönséget jó nagy ívben, egy battletech legyen battletech, és ne valami árkádfos.
ezeket tizenéve leszedtem edonkeyrõl (amikor még emule sem volt) , sõt ezt a crysis modot is megnéztem, elképesztõ menynire blõd , baromságokat találtak ki, pl az LRM célravezetõ célzófény, na azért megérdemelt volna valaki egy jól irányzott fejbevágást
Annyi a gond hogy szerintem nem te vagy a célközönség és a mozikból kiszabadult kisgyreekektõl nem fogják elvárni hogy mindennel tisztában legyenek, vagy hogy egyáltalán utánanézzenek bárminek is. A korosztályra aki ezzel tisztában van , na arra a korosztályra ALIGHA fognak alapozni. EZ hogy a szabályrendszert vesszük alapul ez sok mindent jelenthet , én meg nem bíznék meg benne
Ez megint nem igaz nem feltétlen a "legerõsebb" legnagyobb MECH gyõz! A robot kifejezés eleve nem jó. Nagyon is van taktika az épületek, JumpJet,kisebb mech gyorsabb, Fegyverválasztás.
Semennyire, le lett írva hogy a táblás vonalat követik, ott van az a mechassault féle konzolos pempõ, na az árkád. Ha akár játszottál volna bármely résszel is és próbáltad volna irányítani rendesen nem vágnál rá ilyen baromságokat.
Könyörgöm egy szimulátorra rámondod hogy árkád? És a mass effect 3 részéhez akarod hasonlítani mert abban már biztos lesz jármû harc? Iszonyatosan butaságokat írsz. MW az nem egyszerüen egy játék hanem egy univerzum. Miért nem írsz a SW topikba vagy a ST-be hogy szar árkád játékot csinálnak? Ebbõl a játékból sok mindent ki lehet hozni nem játszottál egyik résszel sem. És nem érted a lényegét de mégis próbálod meggyõzni az embereket az igazaddal. Engem meggyõztél nem figyelek többet rád bár dühít a hozzá nem értésed.
dont feed the mantra ! én is szeretnék még egy taktikus játékot , de lássuk be, vajmi kevés esély van rá hogy ez taktikai alapon fog müködni, talán inkább enyém a legnagyobb robot és az én lövésem a legerõsebb (bocs alpha sztrájkom, micsoda hatásvadász kifejezés ez is ... ) .
nagyon is hasonlít a 2 játék "mechanikája" , láss már egy kicsit mélyebbre magánál a cselekménynél... Én egyértelmüen letettem a voksom , kíváncsi leszek mennyire tudja ez a régi franchise megmozgatni a tömegeket.
-Tévedtél a Battletech világával kapcsolatban, miközben nagy mellénnyel leszóltad (nem vektorgrafikás játéktermi gépként indult, még véletlenül sem). Pipa. -Fel akartad hozni az állítólag bûn rossz FASA feldolgozásokat, amelybõl az egyik egy valóban bûnrossz FPS, a másik meg egy akció/szimulátor, ami mellesleg a legnépszerûbbek egyike, amelyet klasszikusnak tart a fél világ, a harmadik pedig egy nem is FASA világ feldolgozás. Pipa. -Minden áron össze akarsz hasonlítani egy szerepjátékot, amely karakter-alapú harcrendszerrel bír egy akció/szimulátorral, amelyrõl semmit sem tudsz (lásd a fenti két pipa). Pipa
Csak én látom úgy, hogy egy fórumtroll próbálkozik itt? :D
2 könyvet olvastam miután játszottam az MW 3-al de manapság inkább letagadnám Nem is esne nehezemre miután gyakorlatilag semmire nem emlékszem belõlük , és ez szerintem inkább a szinvonalról árulkodik.....
Hogy mondják ezt modernül? WTF? :) Mechwarrior mint szerepjáték? Akkor a COD4 is az. Végül is szerepet alakítok benne. Katona volnék vagy mi :) De akkor meg hogy lett hatásvadász mint RPG? De egyébként az Il-2 jobb mint az MW4, mert Az Il-2ben van Fw190, az MW4ben meg nincs. :)
De ebbõl is látszik kedves Readswift hogy nem játszottál a PC-s sorozattal. Sõt még csak nem is olvastál egyetlen könyvet sem közülük. Ez jó. Woody Allen mondása ide illik "Ja, az a könyv? Nem olvastam. De véleményem van róla" :)
A vélemény külömbség egy dolog. De ha megnézed a rajongótáborát az általad felsoroltaknak hidd el a Mass Effect sehol nincs./Egyébként nekem tetszett a Mass Effect és várom a 2.-részét is/ De ez teljesen más kaliberü játék.
na - na , azért a Mass e. -ben kõkemény squad management rendszer van plusz fedezékrendszer. Az összehasonlításban valószínüleg nekem lesz igazam, mert kaptok egy árkád puffogtatást .
Shadowrun. Ebbõl készült egy katasztrófálisan rossz FPS játék. A Shadowrun rajongók szét is cincálták a játék fórumát mikor kiderült mit hozott ki belõle az M$...
Vampire blodlines?
Kérlek, könyörgök, legalább valami alapvetõ tudást szedj össze szerepjátékok terén, ha érvelni akarsz!!! A Vampire White Wolf játék, nem FASA! :D
Bepötyögöd, hogy Vampire, és Wiki, violá: ime, ott van. Jobb oldalon pedig ott a Publisher: White Wolf kiírás... :D
Egyébként nem tudom, hogy mi köze van annak, hogy FASA világ ahhoz, hogy milyen lesz a Mechwarrior játék, amelyet egy olyan fejlesztõgárda készít, amely konkrétan nemrég szerezte meg a francisera vonatkozó jogokat, de én nem tudhatok semmitsenem. :D
MW ? ...ugyan már...
A Mechwarrior egy akciójáték, nem RPG játéksorozat. Hiába ugyanez a Battletech szerepjáték oldalágának, a számítógépes játékok terén a Mechwarrior-sorozat bizony nem szerepjáték... Nem is tudom, hogy jut eszedbe a Mass Effekttel összehasonlítani. Miért nem mindjárt a Counter-Strike vagy a Battlefield topicba toporosz, hogy a Mass Effekt jobb azoknál? :DDD
Felsoroltál 3 db csúcskaliber rpgt. Ha lenne a fejlesztõknek vér a pucában ezek simán ütnék a jelenlegi összes mmot. Ha nem értesz valamihez inkább ne írj butaságot.
Viszont a IS-ben nem nagyon volt ilyen a régi korokban.Fix Mech felszereltségek voltak tipustól függõen. Ezeket a konfigurációs változtatásokat a klánok hozzták be az omnimech-ekkel. És ha jól olvastam ez még a kezdetekben fog játszodni így nem biztos hogy lesz túl sok mech customizáció.
Légy oly kedves, és sorold fel, hogy mely Battletech novellákat olvastad el, mely Mechwarrior játékokkal játszottál, ha már ilyen velõs megjegyzésekre ragadtatod magad. :)
Tippre ugyanis semmit sem tudsz az egészrõl, de irkálsz itt zöldségeket, nagyokat...
A mass effect úgy iskolázza le ezt az egészet ahogy van, lefogadom hogy a mass effect MÁR most 1000szer taktikusabb mint ez a játék valaha lesz . Elég valószínü hogy az MW univerzum meg fog maradni annak ami volt , 90's évek scifijének, 95% -os árkád beütéssel (mert az) .
Pardon, de ha már valamit nekiállsz kritizálni, akkor vagy ismerd azt, amirõl szó van minimális szinten, vagy ha nem ismered, akkor tedd hozzá ezt a tényt. Ugyanis láthatóan fogalmad sincs a sem világ, sem a játék hátterérõl, csak fikázol.
Kis alapozó, hogy lásd miért is hülyeség, amit leírtál:
1984-ben kijön a Battletech, ez egy kockákkal és modelleket hexagonális táblán mozgató táblás játék volt. Ez a játék volt az, amelyik valóban lopkodta a Mech-eket az akkori kor JapAnime-ibõl. A Battletech világát a FASA alkotta meg, és ehhez kértek fel írókat, hogy novellákat írjanak hozzá.
Amire te gondolsz, az 1990-ben jött el, a Battletech Centerekkel, ezekben voltak hálózatba kötött játéktermi gépek. A játék azonban már a 3050-es idõszakban játszódik, klános Omnimech-ekkel, amelyek amúgy már tisztán saját kútfõbõl származnak.
Ajánlom a következõk átvizslatását, ha jobban érdekel a téma, és ostobaságok összehordása helyett tényszerû akarsz valamit leírni a világgal és a játékkal kapcsolatban, akkor olvasd át legalább a Battletech Wiki oldalát. Ha az angol nyelv esetleg akadály, akkor a battletech.lap.hu még mindig kitûnõ indulási alap.
Egyébként veled ellentétben én éppenséggel remélem, hogy a többi játékfejlesztõ is nekiáll ilyen szinten ügyelni arra a világra, amelyben az õ játéka játszódik. Ugyanis az általad leírtakkal szemben ez egy brutális mélységekben kidolgozott világ (úgy 3055-ig, utána már kavarodnak a dolgok, szerintem), és igen szórakoztatónak igérkezik maga a játék is!
Kiváló gondolat. A Traszformersz 1-ben mikor az elsõ robot (mert ez robot a mech meg mech:) lezúzta a támaszpontot akkor mondtam azt hogy eddig az volt a duma hogy azért nem csinálnak filmet mert technikailag nem lenne hiteles. Na de most már az :)
Amit viszont el kell ismerni hogy igen jó világot tettek a mechek köré. Sok jó könyv született belõle.
Cifu a mercenaries, bár sok helyen úgy szerepel hogy mechwarrior 4 mercenaries, nem önálló rész volt? Mert a motorja biztos az volt, de jogilag? :)
ÁÁÁ Újra Mechwarrior? El se hiszem! Már nagyon régóta várom, hogy végre újra játszhassak a mechekkel :D Nagyon szeretem ezt a szériát!
De miért? Rengeteg embernek okoztak ezzel a "lopott" univerzummal rengeteg boldog órát. Akár a játékokat, akár a könyveket tekintjük. Én imádtam, és imádni is fogom és a Transformers film óta várom a percet, amikor végre a MOZIKBA is megérkeznek a Meck-ek.
röhely hogy egy vektoralapú primitiv 3dimenziós játéktermi játék köré ekkora felhajtást és univerziumot kanyarintottak ráadásul cifu még te is elismered hogy javarésze lopás , de azért legyen fényes meg hatásvadász ... Remélem nem jön be a számításuk és más irányba lesznek kénytelenek menni a fejlesztõk a jövõben
We are very pleased to announce that Smith & Tinker has authorized us (MekTek.net) and our professional studio (MekTek Studios) to distribute and package a worldwide free release of MechWarrior4 and all of its expansions.
nomeg a battlearmorokat se felejtsük el, tudtommal mw:ll-ben betölthetjük a ba-k szerepét is ( illetve egyéb bokorugrókét), ez eddig egy mechwarrior gameben se volt benne...
Az MW2-ben volt emlékeim szerint egy darab Elemental armouros küldetés, de inkább csak érdekességnek.
modeleket nem lehetne szintén valahogy modulárisan megoldani? legalább valamilyen szinten? ugyan nem értek ilyesmihez de hogy pl a mech "csonk" az alap és arra a megfelelõ fegyver model-t aggatja rá pl..., nekem nem tünik ez a modszer annyira sci-finek, bár lehet ez engine szinten kéne hogy megoldott legyen :/
Meg lehetne, csak hogy néz ki? A játék velejét a szépen kinézõ Mech-ek adják. Az eredeti világ-lore szerint a Mech-ek kusztomizálása az Omnimech-ek elõtt leginkább csak a gyárban volt elképzelhetõ, ott gyakorlatilag eleve más felszereléssel gyártották a Mech-eket.
Ez a gond vele, az Archer azért Archer, mert két nagy LRM van a vállaiban, a Catapult szintén. A Rifleman két kezén van az összes fegyvere, lézerek és AC/5-ösök. A Hunchbacknak pedig a jobb oldalán van egy (közepes Mech-hez képest hatalmas) AC/20-asa, és emiatt néz ki úgy, mintha púpos lenne - innen a neve. Ha szabadon átszerelheted a fegyvereket, akkor ezek okafogyottá vállnak, és effektíve nem lesz különbség két azonos tonnájú Mech között a játékos szempontjából.
Egy 20 Locust és egy 20 tonnás Wasp között nincs különbség, csak a külsõ, ha megadhatod mekkora fúziós reaktor legyen benne (milyen gyors legyen ezáltal), milyen fegyverzete legyen, és a többi.
A 3025-ös világban ezért minden tonna osztályban (20-tól 100-ig 5 tonnás lépésekkel) 2-3-4 különbözõ Mech volt. Ezért voltak különbségek a Mech-ek között.
A MekTek-nél voltak battlearmorok nem? Persze lehet hogy rosszul emlékszem. Na most akkor. Ingyé lesz a Mechwarrior 4, ami a Vengeance. Meg a két pakk a mechekkel. Nem lehetne ingyé a Mercenaries is? :) Vagy valamit félreértettem, és a 4 felett minden gyün ingyenben? :)
Félreértesz. Itt egy játéktechnikai és "világtechnikai" probléma van.
Az eredeti táblás játék esetén is volt elvi lehetõséged a saját szájízed szerint alakítani új mech-eket, az erre vonatkozó szabályok benne voltak a szabálykönyvban. A gond ott van/volt, hogy az eredeti világban arra nem volt lehetõséged, hogy mondjuk egy Awesome jobb karján lévõ PPC helyére egy AC/10-est szerelj fel a harctér mellett. Azért nem, mert a kart eredetileg nem arra tervezték, nincs megfelelõ rögzítési hely, nincs hely a lõszernek, stb. Ezért találták ki azt, hogy vannak elõre összeállított alváltozatok, és ezekbõl válogathatsz.
A teljesen szabad átalakítás akár csatáról csatára csak és kizárólag a klán (és késõbb IS) OmniMech-eknél lehetséges, ahol eleve úgy építették a Mech-eket, hogy könnyen lehessen le- és felszerelni fegyvereket, heatsinkeket, stb. A klános IIC modelleknél megint nincs rá elvileg lehetõséged (Warhammer IIC, Rifleman IIC, stb.).
A Mechwarrior 2 játékban úgy döntöttek, hogy ezt a korlátozást eltörlik, mindenki azt szerel és úgy a Mech-re, ahogy csak õ akarja.
Lent már leírtam mi ennek a következménye: pozitív abból a szempontból, hogy hurrá, szabad kezet kapsz, hogy úgy szereld fel a Mech-eket, ahogy akarod, ellenben káros, mert általában a Modellek nem tudják követni a felszerelés változásait, az eredeti Mech elképzelésnél ez nem volt opció, így a Mech-ek desingja sem lett erre felkészítve. A Heavy Gear esetében például látszik a Gear-en (Mech az ottani világ "nyelvén"), hogy milyen fegyverek és felszerelés van rajta.
Az pedig egy kicsit illúzióromboló, ha mondjuk egy Mad Dog lézerágyúkat tartó "kezeibõl" LRM20 raj indul útnak...
modeleket nem lehetne szintén valahogy modulárisan megoldani? legalább valamilyen szinten? ugyan nem értek ilyesmihez de hogy pl a mech "csonk" az alap és arra a megfelelõ fegyver model-t aggatja rá pl..., nekem nem tünik ez a modszer annyira sci-finek, bár lehet ez engine szinten kéne hogy megoldott legyen :/
nomeg a battlearmorokat se felejtsük el, tudtommal mw:ll-ben betölthetjük a ba-k szerepét is ( illetve egyéb bokorugrókét), ez eddig egy mechwarrior gameben se volt benne...
Az elején nem szerettem a gépágyúkat. De az LBXek meggyõztek :) És a Daishire gazdagon lehetett felrakni. Hajj be szép is vót mikor a forgóágyúk folymatosan kõttek, az LBXek meg akkorát köszöntek rá a közepes mechekre hogy hanyatt estek tõle :)
Valami kiegben lehetnénk zsoldosok is úgy mint a Mercenaries-ban. És akkor tényleg nem gátolna semmi abban hogy azt tegyünk a mechre amit akarunk.
Jaja, énis ezt imádtam, volt, hogy többször is újrakezdtem egy-egy mission-t, csak hogy az összes kis pondrót LÁBLÖVÉSSEL tudjam földre küldeni, és aztán azzal a rengeteg megmaradt stuffal indulhatott a PIMP MY MECH :D
Igen, nekem is az egyik nagy kedvencem volt az megfelelõ konfiguráció összeállítása megtalálása. E téren nem tudom, hogy fog muzsikálni az MW. Az IS érában nem volt jellemzõ a kusztomizáció, elõre összeállított konfigok voltak, amik általában a különféle uralkodócsaládok saját változatait takarták.
Elõny és hátrány egyaránt. Ugyebár az egyik probléma az, hogy a modellek nem tudják követni a konfiguráció változását. Ha egy Mad Dog karjain nincsenek is lézerágyúk, attól még a modellen ott lesznek, ha a lézerek helyére PPC-t szerelek, attól még a kettõs lézerágyú model marad, csak a PPC lövés tör elõ belõlük...
Ebbõl a szempontból a fix konfig elõny.
Kétlem, hogy mégis elvennénk tõlünk a lehetõséget, hogy úgy alakítsuk át a mech-eket, ahogy az nekünk tetszen...
Minden tiszteletem az MW:LL-es srcáoké, de sajnos a tipikus MOD problémába futottak bele. Túl sokat akartak elsõre belerakni, és így sose látszik az alagút vége. A régi HL-mod dömping idején az általános az volt, hogy induláskor volt minimális újdonság, pár modell, de lehetett játszani már vele, így kialakult a játékos kollektíva, amelyik utána tudta buzdítani és segíteni az alkotókat.
Itt megint azt látjuk, hogy van már két tucat Mech modell (de a többség textúrázatlan), de játszható termék még semmi, pedig ha jól rémlik már két éve hegesztik. Idénre igérik... hát nem tudom. Ha a Mechwarrior kijön, akkor akár el is felejthetjük, bár egy apró elõnye van, ebben vannak klánok, míg a Mechwarrior ugye csak és kizárólag IS... Szóval aki Timby-t és Mad Dogot akar minden áron, az biztos örülni fog az MW:LL-nek, de a "nagy" BT fanbázis valószínûleg elsõ körben a Mechwarrior felé fog fordulni.
Tényleg kár érte, mert azért látni, hogy akartak és küzdöttek a srácok, de szerintem azért amiatt õk sem bánkódnak, hogy kijön az MW. :)
degecinaaaagy :D ezer éve tapostam Mechekkel :DDD navégre :D bár a battletech-ben annyira nem vagyok otthon, mindig is tetszettek ezek a nagy monstrumok (Eva meg Gundam fanként)..
Stackpole...Michael A. ??? én csak MutantChronicles-cuccokat olvastam tõle
Én ezekben mindiga zt szerettem, hogy összeszedhettem akilõtt mech-eket, alkatrészeket és megpimpolhattam belõle a saját mechjeimet, sõt vihettem a zsákmányoltakat is, meg foadhattam pilótákat rájuk, akinek sját jellemük/képzettségük/hari stílusuk/moráljuk/fegyelmük volt.
Imádtam megszerelgetni a saját mechjeimet és összeállítani a nekem tetszõ konfigokat, eljátszani a hûtéssel, a fegyókkal, generátorokkal, elhárítókkal stb.-stb. Isteni kis mérnöki agypróba volt. Nem egy "kreálmányom" az elsõ fullsalvo-nál megszaladt reaktorral végezte a kukában... :D Jah kérem, sokat kell gyakorolni, tesztelni.
Így legalább volt értelme egyben leszedni a fegyókat a mech-ekrõl és igyekezett az ember "épségben" megõrizni az ellenfeleket.
nvm, elõbb jár a szám mint az eszem, látom ezen a silverlandos oldalon vannak könyvek angolul is, már csak egy angol vs magyar regénycím táblázatot kell lõnöm :)
apropó könyvek, nem tudja valaki hogy angol nyelven 8fõleg a még magyarul meg nem jelent) könyvek beszerezhetõek bp-n fájdalom mentesen? (magyarul könyvesboltból nem Kínából rendelve, stb...)
igen, tudom hogy a multi adta el, elvégre én is amiatt nyomtam csak :) de azért remélem a mostani mw mögé is odateszik a multit (jobban mondva nem is, lehetne azért még többet ebbõl kihozni jóval...)
a skill rendszer meg elvileg nem ördöngösség, de mégis az, egyrészt nem lenne jó ha egy bf féle fegyver unlock/badge rendszerrel lerendeznék... illetve amit mondasz az sem az igazi, mert pl a táblásban a piloting/gunnery skill nagyon nem errõl szól, és ez a "jobban hûl a mech a pilóta skilljétõl" azért nagyon nem lenne frankó, meg pl a célzás is amit mondasz a legjobban utált dolog fps-ekben..., ha már pontatlanság kell akkor az ironsight mozogjon intenzívebben (jelen esetben a célkereszt...), de ne lõjön 60fok-al balra a puska az ironsightól mert "béna a katona" (nyilván nem tökéletesen pontos point and click fegyver kell, de a fegyver standard szórásán megint csak nem változtat a pilota skillje...)
szóval ez a pontosabb/jobban hûl inkább unlockolható "alkatrészekkel" lehetne valamennyire megoldható, de ezzel megint könnyû átesni a ló túloldalára (pl a hûlést ugye pl double heatsink-el lehet btech-hez hüen megoldani, ami meg nagyon nem kompatibilis a timeline ezen pontjával...)
mech jelölésekkel kapcs meg alapból szvsz a stock mecheket kéne beletenni nyilvánvalóan, de azért a designolás lehetõségét nem szabadna ettõl még kihagyni, cserébe a stock mechek azok legyenek pontosan berakva :)
Igen, én fõleg a Stackpole könyveket ajánlom a figyelmedbe, a Kerenszkij vére trilógia az alap, ugyan kronológiai sorrendben elõl-középen helyezkedik el, de kétségkívül az egyik alapmû a világgal kapcsolatban. Stackpole papa pedig tényleg tud jól írni.
Látom ebben a témában is otthon vagy :) Azért a MW4 Mercenary is jó volt. De jó lenne egy jó kis klános story mint a 2.-ik rész. Várom hogy lesz e belõle valami.. Remélem igen.
Ezek bizony. Nekem 4 kivételével megvan mind ami megjelent magyarul. Bár bevallom, a "Mechwarrior" nekem nem tetszik annyira. Maradok a Battletech-nél :)
Szeretem a Battletech-et :) Bár kedvemet lelem abban amikor a "nagy halállal" indulok a zellenségnek, a "mütyüröket" is szivesen viszem :) Érdekes a korszakválasztás. Nem mondom hogy rossz mert a belsõ szféra cirkuszai nem egy könyvet töltöttek meg. Persze remélem hogy sikeres lesz pénzügyileg, és valamelyik folytatásban kapunk egy mechet a Tukayyid-on is, a belsõ szféra oldalán. Persze egy Atlasban, mert az szép :P
Kiváncsi leszek mennyire sikerül majd "beszabályozni" a mecheket. Mert az igéretek szépek. De kicsit tartok tõle hogy az lesz hogy aki a nagyobban ül az szétlõ minden mást :) Bár multikon szokott idegesiteni mikor a könnyû mech olyan gyorsan cikázik körülöttem hogy nem tudom rendesen célba venni :)
Cifu ezek azok a könyvek amik a témával foglalkoznak? Még nem volt szerencsém eddig errõl a világról olvasni és most már érdekelne.
Az MW4-et kvázi csak a multi "adta el", azon kívül más pozitívuma nem nagyon volt sajnos, az elõdei hangulatban (MW2 sorozat) vagy grafikában (MW3) felette álltak.
A Skillrendszer megvalósítása nem olyan nagy ördöngõsség, a fegyverek pontosabbak lesznek (a videón is lehet látni, hogy nem feltétlen oda csapódnak be a lövések, ahova a célkereszt mutat), az, hogy egyszerre hány fegyvert tudunk elsütni (az alpha strike-ot leszámítva), a mech sebessége nagyobb, a hõfejlesztése kisebb lehet, illetve egy Shutdown után gyorsabban térhet magához. Én inkább arra lennék kiváncsi, hogy a balancot hogy oldják meg. Sarkallatos pont például az energiafegyvere vs. lõszert használó fegyverek közötti balance megtalálása, illetve az, hogy ne megint egy-egy "ideáis" skill/mech/fegyver csoportosulás köré felépülve lehessen csak igazán sikeresnek lenni.
Egyébként a videón látható egy kis probléma: Jenner D és Atlas C az adott mech-ek típusa. De az A/B/C/D fegyver-összeállítás a klánokra volt jellemzõ, az IS ellenben típusjelzéseket használt, pl. ATL-3M, -3L, stb.
hát remélem a multit nem szúrják el, mert a single szép és jó de egy erõs multi (ami átveszi és felül is múlja az mw4 helyét pl...) adná el igazán a játékot, ez a skill-rendszer nem tudom hogy lesz megvalósítva de azért remélem épelméjû keretek között :)
amúgy a ppc csõ túlmelegedése a videón elég látványos, még ha valójbán a tábláson nem is így néz ki ugye a hõfejlõdés (vagyis nem fegyverenként van, remélhetõleg itt se így lesz...), de pl mltiban komoly szerepe lehet ilyen kis grafikai tuningnak is (látod az ellenfél mechjén hogy mikor kezd megfõni > jó alkalom a támadásra, vagy ha ne adj isten lesz inferno meg flamerek az meg megint egy egész új szint hozhat a játékba)
mindenesetre arra kíváncsi leszek hogy ebben a q&a-ban mennyi a marketing fogás és a valóság, remélem tényleg maximálisan hûek maradnak a világhoz :) (ehhez remélem a Smith and Tinker neve , illetve Jordan Weisman neve elég garancia lesz)
-Tavaly Október óta dolgoznak rajta, igaz az engine már megvolt (Unreal engine). -A 3. Örökösödési háború után, a 4. Örökösödési háború kirobbanásakor kezdõdik a játék, mikor a Davion ház felemelkedése elkezdõdik. -A Davion és a Kurita házak közötti összecsapásról fog szólni a játék fõleg, abból is a Deshler bolygóról. -Adrian Khol a játékos által játszott karakter neve, egy Davion nemesi család sarja, aki nem épp a legtökéletesebb Mechwarrior. -Igyekeznek majd úgy felépíteni a jtáékot, hogy a négy mech-osztály (könnyû -> felderítõ, közepes -> általános célú harc, nehéz -> "elit" kategória, roham -> a speciális feladatok, a harcvonal áttörése) mindegyike hasznos legyen, és egy nagy csatában is legyen indok beülni egy 20 tonnás lélekvesztõbe. -Lesz multi és co-op is (négy mechbõl álló Lance-el). -Igyekeznek majd, hogy érzékeltessék a világ technológiai haldoklását, és a mech-ek értékét. Nem fogsz fürdeni a Mech-ekben, fegyverekben és alkatrészekben, fontos lesz a roncsok hasznosítása (salvage). -Ha jól értelmezem lesz egyfajta képzettség (skill) rendszer, és a karaktered nem csak mech-osztályokra, de direkt mech-ekre is specializálódhat, ami ráadásul a multiban is jelen lesz. -Az egyjátékos kampány is bizonyos szintig errõl szól majd, ugyanis szerintük érdemes lesz négyszer végigvinni alapból a játékot - hogy a könnyû, közepes, nehéz és végül a rohammechek eltérõ játékstílusát is megtapasztaljuk. -Említik, hogy a táblás játékból pár dolgot viszontláthatunk még, amire eddig nem volt példa, például az érzékelõk zavarása, és a célmegjelölõ lövedékek (tagging beacon). Hozzáteszem, emlékeim szerint láttunk már ilyesmit a Mechwarrior szériában... -Nem akarnak új fegyvereket, fegyvertípusokat behozni, de a táblás játékban lévõ fegyvereket szeretnék mindet ott látni a játékban. (pozitív dolog, végre nem arról fog szólni a dolog, hogy rúgjuk fel a Lore-t, mert megtehetjük - a'la Dawn of War). -A hõfejlõdést (heat buildup) jelen lesz a játékban, és befolyásolja majd a játékost, elsõ körben csak vizuálisan (pixel shaderrel a meleg levegõ fénytörését mutatják), majd befolyásolja a mech célzását és tûzerejét is. -PC-rõl és XBox360-ról beszélgetnek fõleg kiadás terén. -Szeretnék a 25.-dik évfordulóra kiadni. A Battletech 1984-ben jött ki, ez elvileg azt jelentené, hogy idén kellene kijönnie! -Végezetõl meg akarják nyugtatni a fanokat, hogy egy nagyon elkötelezett és hardcore csapat dolgozik a játékon, amelyik ismeri és élvezi a világot, szeretnének olyan hûek lenni hozzá, amennyire csak lehetséges.
Ez csak játék és poénkodok. Viszont pont ezért nem fogok vele játszani. Az elõdeivel is próbálkoztam. Nekem egyszerûen annyira illúzióromboló volt. Ez van.
Látom, hogy a huszonixedik században még mindig nagy kihívás egy olyan fegyver és célzórendszer megalkotása ami 200 méterrõl eltalál egy háztömbnyi méretû célt. Jaj... :)
Korábbi részek valahogy kimaradtak az életembõl, de asszem ezt most várom :)
A Locust, Catapult, Marauder, ha jól rémlik ezek a 3025-ös "csirkék".
A Locust a legalapabb Mech, 20 tonna, papirzsebkendõvel felérõ páncélzat, de az egyik leggyorsabb Mech, és van egy közepes lézere meg két géppuskája (gyengébb páncélzatú alváltozata két SRM2-vel bír az MG-k helyett).
A Catapult standard tûztámogató nehéz, 65 tonnás Mech, 2 darab LRM 15-össel és négy közepes lézerrel.
Végezetül a Marauder, õ egy Warhammerhez hasonló 75 tonnás nehéz Mech, két PPC-vel, két közepes lézerrel és egy AC/5-el.
Emm... A Battletech világa szerint ez nem feltétlen a csúcstechnika kora, hanem inkább a technikai hanyatlásé. A Harmadik évezred közepére (gyk.: a 2500 körüli idõszak) az emberiség hihetettlen technikai vívmányokat ért el, ám az egymás ellen való áskálódás miatt az egyik legnagyobb vezetõ, egy bizonyos Kerenszkij Exodusba (kivándorlás) vezette követõit, hogy megszabadítsa õket a megromlott emberiség által szétverni szándékozott világból. Az egymással viaskodó nagy uralkodóházak (családok) véres és kegyetlen háborúkat folytattak egymással, ám ez a háború a hatalmas, több száz naprendszerre kiterjedõ emberi ûrbirodalom miatt nem éppen olyan lefolyású volt, mint amit mi ismerünk az I. és a II. Vh alatt, ez nem a technika fejlõdését, hanem épp ellenkezõleg, a technikai tudás lerombolását hozta. Noha az emberiség félelmetes fegyverekre tett szert (PPC-k, lézerek, rakéták és gépágyúk), a megfelelõ tûzvezetõ rendszerek nélkül ezekkel harcolni csak viszonylag rövid távon belül képesek - itt jön elõ a táblás játék egyik rákfenéje, hogy egy Small Laser-el miért nem lehet 90 méternél messzebb lõni... A világ magyarázata ez tehát.
Hiába harcolnak egymással tizenméteres gigászok, ez a világ nem a mindenható technológiájáról ismert.
Nekem valahogy a "csirke" mech-ek az igaziak, bár ha jól emlékszem a Mad Cat meg a Supernova klános vasak voltak.
Jön konzolra is állítólag de ez valahogy... hmmm... rossz elõérzetem van emiatt. Konzolra még soha nem jött ki olyan dolog ami egy picit is tetszett volna.
Azt a Q..... qutyafáját... Egyfelõl a videó nagyon-nagyon korrekt, látványos az, ahogy a PPC csõvégei felhevülnek, látványos a rakéta-sorozat, látványos a terep. Végül pedig a Mech-ek. Na itt rögtön két dologra kitérnék. Elõször is 3015. Ez azért fontos dátum, mert nincsenek klánok még a Belsõ Szférában. Csak a Belsõ Szféra családjai harcolnak egymással. Nincsenek 3055+ dátumú nyomoronc mechek, nincsenek Elementál-folyamodványok, nincsen görcsölés. WARHAMMER, az viszont van. Ez a Mech volt hajdan a játék egyik klasszikusa, a tökéletes Heavy Mech. De ahogy a többi "klasszikus", ez is sajna-bajna lopásból származott, mint az eredeti (egyébként 3025-ben játszódó) Battletech legtöbb mech-je. A Warhammer a Macross / Robotech TV anime sorozat/moziból származott pár másik Mech-el együtt (Wasp/Stinger, Ostscout, Ostsol, Ostroc, Phoenix, Archer, Rifleman, Marauder), de loptak még sokat a Dougram-ból és a Crusher Joe-ból is. Emiatt a FASA-t (a Battletech eredeti tulajdonosának) beperelték, és ki kellett venni a világból ezeket a Mech-eket. De itt bent vannak! Juhhéj...
Warhammer a 3025-ös Technical Readoutból
Tomahawk a Macross-ból
Óóóóó, adja ég, hogy ne csak szép grafika és hang legyen, hanem igazi Battletech hangulata...